DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bedankt Arfman voor de tip!
Gisteren factory reset gedaan echter nog steeds problemen, 16 min SOT en nog maar 75%. Echter toch weer Snapchat als nr 1 verbruiker met CPU/totaal van 44 min...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
hallo, kan ik dit veilig installeren zonder verdere risico's en garantie verlies?beezjeh schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:23:
[...]
Via hier, http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/PHN/
Ik zit op de maart firmware en 1 dag 14 uur van de lader af zo'n 16 uur hiervan is nu 2 nachten stand-by en ik heb nog 22% over, met alle andere firmware heb ik 20% over na 1 nacht stand-by en halve dag gebruik.
Yes dit is de originele firmware van Samsung, dus geen probleem.moniquedou schreef op woensdag 21 september 2016 @ 10:17:
[...]
hallo, kan ik dit veilig installeren zonder verdere risico's en garantie verlies?
dank voor je reactie!pappaleone schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:31:
[...]
Yes dit is de originele firmware van Samsung, dus geen probleem.
moet dit ook weer via odin gedaan worden?
ik heb dit ooit wel eens gedaan bij de allereerst galaxy s. weet nu alleen dus niet meer hoe dat moet
is er ergens een goede uitleg hiervoor?

Hier een filmpje van you tube succes.moniquedou schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:35:
[...]
dank voor je reactie!
ik heb dit ooit wel eens gedaan bij de allereerst galaxy s. weet nu alleen dus niet meer hoe dat moet![]()
YouTube: Galaxy S7/S7 Edge Stock Firmware | S7/S7 Edge Stock Rom Download
Hier een filmpje van you tube succes.moniquedou schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:35:
[...]
dank voor je reactie!
ik heb dit ooit wel eens gedaan bij de allereerst galaxy s. weet nu alleen dus niet meer hoe dat moet![]()
[URL="https://www.youtube.com/watch?v=0A6C-8T_zRM"]YouTube: Galaxy S7/S7 Edge Stock Firmware | S7/S7 Edge Stock Rom Download[/URL
Hier staat ook netjes hoe je het moet doen.
http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G935FPHN1BPH3_PHN/
[ Voor 11% gewijzigd door pappaleone op 21-09-2016 11:51 ]
danku zeer!!pappaleone schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:43:
[...]
Hier een filmpje van you tube succes.
[URL="https://www.youtube.com/watch?v=0A6C-8T_zRM"]YouTube: Galaxy S7/S7 Edge Stock Firmware | S7/S7 Edge Stock Rom Download[/URL
Hier staat ook netjes hoe je het moet doen.
http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G935FPHN1BPH3_PHN/
vanmiddag thuis gelijk even proberen.
Alles gaat er wel af als je downgrade dus backup alle belangrijke dingen wel eerst.moniquedou schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:52:
[...]
danku zeer!!![]()
vanmiddag thuis gelijk even proberen.
Zit overigens ook weer op deze update en mijn hoop is gevestigd op Nougat en dat het drain probleem eindelijk gefixed wordt voor iedereen.
ik dacht even ook een post te plaatsen omdat mijn s7 edge opeens als een gek gedrained wordt. Waarmee ik meestal makkelijk n dag kon doen op vol gebruik en nog steeds 40% overhoud ga ik nu slapen met 100% en wordt wakker met rond de 75%. Daarnaast wordt ie veel warmer dan normaal bij gewone apps zoals snapchat of facebook. Snapchat gebruikt het meeste van m'n telefoon terwijl die heel weinig on screen time heeft. Soms wel rond de 35-40% ! Dit allemaal sinds een week of 2 en ik irriteer me er mateloos aan.
Groet
En wat heb je zelf al geprobeerd of gevonden om dit te verhelpen?BSOD baby schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:04:
Hoi,
ik dacht even ook een post te plaatsen omdat mijn s7 edge opeens als een gek gedrained wordt. Waarmee ik meestal makkelijk n dag kon doen op vol gebruik en nog steeds 40% overhoud ga ik nu slapen met 100% en wordt wakker met rond de 75%. Daarnaast wordt ie veel warmer dan normaal bij gewone apps zoals snapchat of facebook. Snapchat gebruikt het meeste van m'n telefoon terwijl die heel weinig on screen time heeft. Soms wel rond de 35-40% ! Dit allemaal sinds een week of 2 en ik irriteer me er mateloos aan.
Groet
Eerlijk gezegd nog niet veel, omdat ik zelf niet wil kloten met roms of mijn gegevens etc. wil verliezen. Ik heb snapchat verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft aanhouden (logisch, maar ik gebruik de app liever wel dan niet) en m'n telefoon diverse keren opnieuw opgestart en met een app "gecleaned". Ik denk dat het gewoon sinds de nieuwste android update is van samsung.pappaleone schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:21:
[...]
En wat heb je zelf al geprobeerd of gevonden om dit te verhelpen?
Heb je al geprobeerd je Cache bestanden te legen?BSOD baby schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:25:
[...]
Eerlijk gezegd nog niet veel, omdat ik zelf niet wil kloten met roms of mijn gegevens etc. wil verliezen. Ik heb snapchat verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft aanhouden (logisch, maar ik gebruik de app liever wel dan niet) en m'n telefoon diverse keren opnieuw opgestart en met een app "gecleaned". Ik denk dat het gewoon sinds de nieuwste android update is van samsung.
Je hoeft echt niks te proberen want opgelost krijg je het toch niet, wat ook wordt aangeboden dat je moet doen.BSOD baby schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:04:
Hoi,
Groet
Verdoe je tijd dus niet en steek je tijd in het downgraden naar een eerdere firmware waarop je geen problemen had.
Dit is mijn tip aan de hand van mijn ervaringen sinds maart
Precies, dat heeft voor mij het probleem met mijn nieuwe S7 volledig opgelostpappaleone schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:30:
[...]
Heb je al geprobeerd je Cache bestanden te legen?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ja dat kan toch gewoon via zo'n cleaning app? Stond dat er 1,7 gb in cache was gewist. En als je alle apps op de achtergrond verwijderd is de cache toch ook leeg? En bij een reboot in principe toch ook?Metalfreak schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:02:
[...]
Precies, dat heeft voor mij het probleem met mijn nieuwe S7 volledig opgelost
Nee, bij afsluiten nblijft die cache gewoon bestaan en bij een reboot wordt die ook niet geleegd. Heb het gedaan via de Ccleaner app.BSOD baby schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:05:
[...]
Ja dat kan toch gewoon via zo'n cleaning app? Stond dat er 1,7 gb in cache was gewist. En als je alle apps op de achtergrond verwijderd is de cache toch ook leeg? En bij een reboot in principe toch ook?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
owh ja die gebruik ik dus ook en er staat dat er 1,7 gb gecleaned is uit de cache maar omdat ik android 6 heb moeten sommige handmatig worden geleegd. Zal het nogmaals proberen bedankt!Metalfreak schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:07:
[...]
Nee, bij afsluiten nblijft die cache gewoon bestaan en bij een reboot wordt die ook niet geleegd. Heb het gedaan via de Ccleaner app.
Toestel opstarten met de drie toetsen combinatie , daar cache map legen.BSOD baby schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:09:
[...]
owh ja die gebruik ik dus ook en er staat dat er 1,7 gb gecleaned is uit de cache maar omdat ik android 6 heb moeten sommige handmatig worden geleegd. Zal het nogmaals proberen bedankt!
VolUP - Home - Powerpappaleone schreef op woensdag 21 september 2016 @ 16:14:
[...]
Toestel opstarten met de drie toetsen combinatie , daar cache map legen.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Anoniem: 495601
Dag erna sochtends 100 % om 8 uur en kom savonds thuis ( gebruik oude telefoon)
Rond 1800 nog 15 %!!
Instellingen alle meldingen etc uitgeschakeld ; amper tot geen verschil!
Kon niet geloven dat deze accu zoveel malen slechter was als de accu van mijn Sony Z2. Zodoende kom ik hier.
Wat moet ik doen? Ik dacht eerst ik heb nog steeds iets aan staan wat gigantisch veel stroom kost maar had al zo'n onderbuikgevoel dat er iets niet klopte.
Rooten etc kan ik niet... Wat raden jullie mij aan? Meteen het probleem bij Provider neerleggen en andere telefoon vragen als dit een bekend probleem is?
Ik kom nieteens de dag door als ik hem voor normaal gebruik dadelijk in gebruik neem ( x mail openen x bellen wat berichtjes paar x op fb)
Ik hoor graag advies en thnx alvast!
Ps zal iig een cache geheugen wissen zoals omschreven en exchange account opnieuw instellen ed. Hoop dat het opgelost word dit schiet echt niet op..
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 495601 op 26-09-2016 13:54 ]
Tja, wat kunnen we hier nu van zeggen? Kijk eerst eens bij de batterij stats welke app of welk proces het meeste batterij opslokt, dan kunnen we daarop verder borduren.Anoniem: 495601 schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:38:
Hier sinds donderdag de s7 binnen alles geïnstalleerd en geüpdatet. Merkte meteen dat batterij wel erg snel ging,
Hij staat nu net weer aan zal vanavond screenshots makenArfman schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:00:
[...]
Tja, wat kunnen we hier nu van zeggen? Kijk eerst eens bij de batterij stats welke app of welk proces het meeste batterij opslokt, dan kunnen we daarop verder borduren.
Anoniem: 624035
hij werkt dan niet prima, toen ik het toestel net had kon ik makkelijk aan 2,5e dag op 1 batterij. (uitgaande van mijn werkdagen en verder gewoon gebruik, berichtjes ontvangen, email checken, Facebook etc.)Anoniem: 624035 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:39:
Ik heb sinds twee weken de S7, batterijen gingen inderdaad snel leeg. Sindsdien spaarstand ingeschakeld en nu kan ik er gewoon een hele dag mee doen zonder bang hoeven te zijn dat ie gaat uitvallen. Dus werkt prima naar mijn ervaring dan:)
maar op het laatst niet eens meer een dag zonder dat ik ook maar iets deed.
conclusie, naar mijn ervaring werkt ook jou toestel niet naar behoren (zeker aangezien deze nog maar 2 weken oud is)

De telefoon opnieuw opstarten of deze in vliegtuigstand zetten had geen enkel effect. Totdat ik het zat was en de telefoon wilde resetten via Kies3. Om er zeker van te zijn dat ik al mijn foto's en video's bewaard bleven had ik de SD tray verwijderd incl SIM kaart en wonderbaarlijk stopte "Android Systeem" direct met het wakker houden van het systeem. Ik moet alleen nog analyseren waarom het verwijderen van de SIM invloed heeft op het gedrag. Indien ik een antwoord heb gevonden op deze vraag zal ik dat direct hier posten,
Groet, Dane
Waarschijnlijk heeft het te maken met slecht ontvangst, kan zijn dat er een mast weg is of anders gericht. Kan ook zijn dat je SIM kaart niet helemaal lekker contact maakt. Even schoonmaken en weer proberen._Dane_ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:10:
Toevallig begon dit euvel ook op mijn week oude S7 edge, de problemen begonnen rond het middaguur waar ik mijn telefoon al een aantal uur niet had aangeraakt. Het systeem wilde niet meer in slaapstand gaan en werd wakker gehouden door "Android Systeem", wat gepaard ging met grote warmteproductie. In 2 uur tijd was ik zonder de telefoon aan te raken meer dan 30% van mijn energie-inhoud verloren.
De telefoon opnieuw opstarten of deze in vliegtuigstand zetten had geen enkel effect. Totdat ik het zat was en de telefoon wilde resetten via Kies3. Om er zeker van te zijn dat ik al mijn foto's en video's bewaard bleven had ik de SD tray verwijderd incl SIM kaart en wonderbaarlijk stopte "Android Systeem" direct met het wakker houden van het systeem. Ik moet alleen nog analyseren waarom het verwijderen van de SIM invloed heeft op het gedrag. Indien ik een antwoord heb gevonden op deze vraag zal ik dat direct hier posten,
Groet, Dane
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Bij nader onderzoek bleek het daar toch niet aan te liggen maar juist aan het feit dat ik de S7 aan de PC had gekoppeld

Over het signaal verhaal, ik heb ook nog 2 Note's (3 en 4) liggen (waarbij het signaal vanuit Vodafone sowieso ruk is in mijn woning) en deze hebben in al die tijd nooit dit probleem gehad. Ga nu toch een officiële ROM flashen (wil knox 0x0 graag behouden) in de hoop dat het probleem zo opgelost kan worden.
Aan de lader gezet (niet de standaard lader) en nog loopt de batterij leeg. Een wipe cache gedaan, leek te helpen, maar nu hangt hij inmiddels weer aan de lader (kabel naar PC, dus niet superveel lading) en hij is in 5 minuten met 8% gedaald. Volgens de batterij is de grootste gebruiker het proces Android Systeem met 39%.
Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen wat de drain veroorzaakt? Ik heb geen root, dus 3rd party apps helpen helaas niet (al wel geprobeerd).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
In principe heb je dezelfde issues als dat ik heb (ook sinds vandaag die dain). Helaas ben ik er niet achter wat het probleem is/was, maar na een factory reset zit ik nu alweer een uur lang op 39%. Heb in eerste instantie geprobeerd de firmware te vervangen via Kies3, maar dit programma wil om de een of andere rede mijn S7 edge niet vinden (heeft BTW geen probleem met het vinden van mijn Note 4).Arjan A schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:59:
Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen wat de drain veroorzaakt?.
Misschien dat we er samen achter kunnen komen waardoor het probleem zich voordoet:
Toestel: Samsung S7 edge
Firmware: G935FXXU1BPHJ
Cover: S-view Silver
Niet standaard apps:
Mx Player
Adblock fast
Oculus VR
Deo VR player
Voor de rest had ik alle social media apps uitgeschakeld op WhatssApp na.
Ik heb vanmiddag EXACT hetzelfde gehad! Geen idee wat dat toestel aan het doen was. Met Package Disabler heb ik Facebook en Oculus maar weer eens uitgeknikkerd en toe leek het beter te worden. Vind het hoe dan ook bizar en ik wil dit heel graag debuggen. Ik zie graag wat mijn toestel aan het doen is.Arjan A schreef op donderdag 29 september 2016 @ 19:59:
Ik heb sinds vanmiddag dat de batterij van mijn S7 ineens supersnel leegloopt. Ik had geen dingen op mijn telefoon gedaan (was gewoon aan het werk as usual) en toen ik hem oppakte voelde ik al dat-ie enorm warm was.
Aan de lader gezet (niet de standaard lader) en nog loopt de batterij leeg. Een wipe cache gedaan, leek te helpen, maar nu hangt hij inmiddels weer aan de lader (kabel naar PC, dus niet superveel lading) en hij is in 5 minuten met 8% gedaald. Volgens de batterij is de grootste gebruiker het proces Android Systeem met 39%.
Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen wat de drain veroorzaakt? Ik heb geen root, dus 3rd party apps helpen helaas niet (al wel geprobeerd).
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Goeie tip. Ik ga die eens uitzetten om te zien of dat uitmaakt voor mij.
Canon EOS | DJI M2P
Na een beetje rondneuzen, eerst fb verwijderd. Dit hielp niet. Daarna cache leeg gemaakt met 3 knoppen methode. Hielp ook niet.
Daarna, na de wijze woorden van Arjan A, Oculus verwijderd.
En voila, telefoon word niet meer warm en de battery drain is ook weg.
En wat mij bij staat, is ook wat Arjan A schreef, Oculus was gisteren bij gewerkt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Net Oculus verwijderd, eens kijken of dat helpt vandaag
[ Voor 35% gewijzigd door tomlord op 30-09-2016 07:29 ]
kwam ook dit erover tegen: http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/
[ Voor 46% gewijzigd door fitness82 op 30-09-2016 07:29 ]
In ieder geval was mijn telefoon gisteren érg warm, leek gewoon iets heel zwaars op de achtergrond te draaien. Denk dat als dit nog eens gebeurt ik de hele telefoon even backup (althans, foto's, muziek, gesprekken) en hem volledig reset. Dit is gewoon strontvervelend.
Heb hier in ieder geval even automatische updates (van de store) uitgezet e.d., misschien dat dat helpt. Na het lezen van meerdere berichten Oculus er uit gegooid (had daar trouwens nét nog een update voor). Heb verder nog een 20mb updateje voor de telefoon zelf, weet niet wat dat nou precies inhoudt.
[ Voor 15% gewijzigd door Thomas op 30-09-2016 08:48 ]
Nu net gelezen dat het kan komen door een nieuwe update van oculus? heb bij applicatie manager er een hele hoop vanaf gegooid, helaas kan ik de echte boosdoener (denk ik), GEAR VR services er niet afgooien via applicatiebeheer. Iemand enig idee hoe dit te doen zonder factory reset? wil graag dit eerst proberen voordat ik alles eraf ga gooien....
De "echte boosdoener" is niet "Gear VR", maar "Oculus": als je deze verwijdert, ben je van deze "bug" af!Havoc-NL schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 09:25:
Nu net gelezen dat het kan komen door een nieuwe update van oculus? heb bij applicatie manager er een hele hoop vanaf gegooid, helaas kan ik de echte boosdoener (denk ik), GEAR VR services er niet afgooien via applicatiebeheer. Iemand enig idee hoe dit te doen zonder factory reset? wil graag dit eerst proberen voordat ik alles eraf ga gooien....
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Bedankt voor je reactie, ik heb alles van Oculus eraf gegooid, en dit heeft inderdaad goed geholpen! hij wordt nu niet meer warm en batterij functioneert ook weer goed!henklbr schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:28:
[...]
De "echte boosdoener" is niet "Gear VR", maar "Oculus": als je deze verwijdert, ben je van deze "bug" af!
[ Voor 4% gewijzigd door BRETOR op 30-09-2016 11:12 ]
Ik zal zometeen de Oculus app uit zetten met package disabler. Bijzonder dat iedereen hetzelfde heeft. lijkt me dat het wel handig is om dan ook een melding richting Samsung/Oculus te doen?
Edit: staat al online (uiteraard), http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/
[ Voor 17% gewijzigd door Uittenbogaard op 30-09-2016 11:32 ]
Ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn telefoon was een half uur aan het koken, inderdaad ongeveer tot ik in Package disabler alles van Facebook en Oculus eruit knikkerde (en dus ook de nieuwe app).Uittenbogaard schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:13:
Hier ook sinds gistermiddag hetzelfde probleem, het laatste wat geüpdatet is is de Oculus app. Ik had rond 1u 's nachts de telefoon van de lader af gehaald, nu is hij op 8%.
Ik zal zometeen de Oculus app uit zetten met package disabler. Bijzonder dat iedereen hetzelfde heeft. lijkt me dat het wel handig is om dan ook een melding richting Samsung/Oculus te doen?
Edit: staat al online (uiteraard), http://www.androidpolice....sing-heavy-battery-drain/
Erg triest naar mijn mening dat zoiets gewoon gepushed kan worden.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hoe heb je gear vr kunnen verwijderen?Tripwire999 schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 11:21:
Hier ook last van behoorlijke battery drain. Ook de laatste update geinstalleerd en ook Oculus Home en Samsung Gear VR apps. Heb net alle Oculus apps verwijderd en Gear vr apps verwijderd om te kijken of het helpt. Ga anders een factory reset doen.. en mischien wel terug qua firmware.
Ik heb alles verwijderd behalve de Gear VR Service die heb ik uitgeschakeld.
Mijn S7 is nu nog 47% qua accu.. maar als ik kijk naar het batterijverbruik zie ik Oculus niet bovenaan staan maar de top 3 is: mobiel standy, android OS en Android-systeem.
Ik heb geen s7 maar een galaxy note 2, en ook ik had een batterij drain. Toen ik naar het scherm van mijn batterij verbruik ging stond facebook bovenaan terwijl ik het niet gebruikt had!Richh schreef op donderdag 29 september 2016 @ 21:39:
[...]
Ik heb vanmiddag EXACT hetzelfde gehad! Geen idee wat dat toestel aan het doen was. Met Package Disabler heb ik Facebook en Oculus maar weer eens uitgeknikkerd en toe leek het beter te worden. Vind het hoe dan ook bizar en ik wil dit heel graag debuggen. Ik zie graag wat mijn toestel aan het doen is.
Facebook gedeinstalleerd, probleem was opgelost!
Is voor mij niet de eerste keer dat ik facebook betrap op het leegslurpen van mijn batterij. Ik dacht dit zal wel komen omdat mijn telefoon geen updates meer ontvangt maar het lijkt er op dat nieuwere telefeloons er ook last van hebben. Dan maar via de website kijken
Waarschijnlijk valt het installeren onder Android-OS ipv de app zelf, wat verklaart waarom niet de app maar Android alle batterijpercentages opslurpt.
Canon EOS | DJI M2P
Er worden momenteel zoveel Samsung smartphones door battery drain getroffen dat het een frontpage artikel waard is.Zie ook: https://androidworld.nl/n...n-s7-edge-accu-problemen/
had het ook maar na dat die vandaag gepatchet is doet de batterij het normaal.
er stond in de patch notes dat de telefoon langzamer werd...
terwijl ik die helemaal niet gebruik
Je moet de Oculus app openen en vanuit daar zichzelf laten updaten. Dat ging bij mij goed, waarna hij nog een update nodig had. Uiteindelijk is alles geüpdatet en kan ik Oculus ook weer gebruiken.
Canon EOS | DJI M2P
Ik dacht het gezien te hebben op de Oculus site zelf, maar ik kan het mis hebben hoor.Arjan A schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:31:
Oculus heeft zelf al een fix aangedragen (al kan ik nergens een bericht van Oculus zelf vinden).
Je moet de Oculus app openen en vanuit daar zichzelf laten updaten. Dat ging bij mij goed, waarna hij nog een update nodig had. Uiteindelijk is alles geüpdatet en kan ik Oculus ook weer gebruiken.
Heb de app zojuist geopend, maar krijg geen update aangeboden...Arjan A schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:31:
Oculus heeft zelf al een fix aangedragen (al kan ik nergens een bericht van Oculus zelf vinden).
Welke versie van de Oculus-app heb jij nu?
het zelfde probleem bij mij helaas, mij toestel ligt nu al een week bij samsung. hopelijk maken ze hem gewoon en houden ze het niet op de "oculus" app. aangezien dit niet het probleem is bij mij:(Uittenbogaard schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:05:
Hm, bij mij is het probleem nog niet helemaal over. Ik heb nu de Oculus applicatie verwijderd in plaats van uitgeschakeld, maar de telefoon lijkt in zijn geheel met een boel andere dingen bezig te zijn, alles is een beetje traag en schokkerig. Heeft iemand hier ook last van?
heb jij je toestel al een reset gegeven?
je kunt dat heel makkelijk checken door de "oculus" app opnieuw te updaten of te verwijderen?petjekel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:59:
Ik ben er niet zeker van of mijn s7 ook last heeft van die battery drain door de Oculus update.
Mijn S7 is nu nog 47% qua accu.. maar als ik kijk naar het batterijverbruik zie ik Oculus niet bovenaan staan maar de top 3 is: mobiel standy, android OS en Android-systeem.
Android os heeft 38% gebruikt, Google service's 13%, Android systeem 12%, mobiel stand-by 12% en daarna andere verbruikers van een paar procent.
Heb vorige week al een reset gedaan naar fabrieksinstellingen en alle apps stuk voor stuk opnieuw geïnstalleerd en gebruik geen Oculus.
Ik doe dus niet veel, maartoch is het batterijverbruik idioot hoog, heb al veel toestellen gehad, ook bijna alle Samsung Galaxy modellen (S1, S2, etcetera. ), maar nog nooit zo'n slechte accuduur gehad.
Is er iets mis met mijn toestel?
Ik heb nu een betere oplossing en die zorgt bij mij voor 5u SOT (met de reguliere FB, Instagram en Snapchat apps geinstalleerd!)
Deze apps heb je nodig: GSam, Greenify en Package Disabler. Schakel in Package Disabler alle Bloatware uit en zet zelf naar gelang nog apps uit die je niet gebruikt (ik bijv alle VR apps). Stel Greenify in op Aggressive Doze. Geef je S7 nu een paar uur de tijd en ga in GSam monitoren of er nog bepaalde processen/apps omhoog komen die veel energie gebruiken maar die je helemaal niet nodig hebt. Zet deze ook uit in Package Disabler (let wel op dat je geen cruciale processen blokkeert!)
Zet ook Nearby scanning uit, en ontneem de Locatie rechten voor alle apps waarvoor je dat niet nodig vindt. Geef je S7 uiteindelijk minimaal 2 dagen om te kijken of dit ook voor jou werkt.
Los van het feit dat ik tevreden ben met deze resultaten vind ik het wel echt schamie van Samsung dat dit in 2016 nog steeds nodig is. De firmware lijkt zichzelf gewoon volledig te vervuilen met updates. Dit doet Apple echt veel beter maar daar laat de hardware het weer flink afweten

[ Voor 12% gewijzigd door r0bb op 03-10-2016 22:23 ]
[ Voor 96% gewijzigd door avec_style op 04-10-2016 08:10 ]
Ik ga er eens mee aan de slag.r0bb schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:46:
Ik heb hier in het verleden gepost dat Nova Launcher mijn battery drain veroorzaakte maar ook zonder Nova kwam ik uiteindelijk weer op slechts 2.5u SOT terecht.
Ik heb nu een betere oplossing en die zorgt bij mij voor 5u SOT (met de reguliere FB, Instagram en Snapchat apps geinstalleerd!)
Deze apps heb je nodig: GSam, Greenify en Package Disabler. Schakel in Package Disabler alle Bloatware uit en zet zelf naar gelang nog apps uit die je niet gebruikt (ik bijv alle VR apps). Stel Greenify in op Aggressive Doze. Geef je S7 nu een paar uur de tijd en ga in GSam monitoren of er nog bepaalde processen/apps omhoog komen die veel energie gebruiken maar die je helemaal niet nodig hebt. Zet deze ook uit in Package Disabler (let wel op dat je geen cruciale processen blokkeert!)
Zet ook Nearby scanning uit, en ontneem de Locatie rechten voor alle apps waarvoor je dat niet nodig vindt. Geef je S7 uiteindelijk minimaal 2 dagen om te kijken of dit ook voor jou werkt.
Los van het feit dat ik tevreden ben met deze resultaten vind ik het wel echt schamie van Samsung dat dit in 2016 nog steeds nodig is. De firmware lijkt zichzelf gewoon volledig te vervuilen met updates. Dit doet Apple echt veel beter maar daar laat de hardware het weer flink afweten
Inmiddels 2 dagen verder en ik merk aanzienlijke verbeteringen, bedankt.
Kun je wat delen of je nog specifieke zaken gedaan hebt? In Greenify alleen Aggressive Doze aangevinkt of daar nog andere settings gedaan wat sluimeren/whitelist/???r0bb schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:46:
Ik heb dus alleen Greenify Aggressive Doze aangezet, maar ik heb nog geen eureka gevoel. De telefoon dozed sneller, batterijverbruik tijdens doze is ook laag. Maar het probleem lijkt zich nu te verschuiven naar de non-doze tijd. Dan schiet de CPU freq omhoog en dus ook het verbruik.
Daarbij heb ik nog niet echt zicht op welke apps nu wel/niet push meldingen erdoor krijgen. Zo lijken whatsapp berichten wel door te komen maar toevallig komen alle meldingen van Clash Royale altijd precies op het moment als ik de telefoon unlock
Het uitzetten van de bloatware via EZ package disabler lijkt niet veel te helpen. Maar Greenify helpt behoorlijk. Mijn batterijduur lijkt vertweevoudigd te zijn door de aggressive doze.
Tijdens non-doze tijd doet Greenify natuurlijk niet zoveel, maar dat vind ik niet erg. Dan verwacht ik dat mijn telefoon zonder problemen werkt.
Ben er trouwens ook niet helemaal uit welke apps wel mogen werken tijdens doze en welke niet. Ik heb ooit in de Android instellingen aangeven dat bepaalde apps niet in sluimerstand mogen (zoals whatsapp) en ik heb het gevoel dat Greenify zich hieraan houdt. Tenminste die apps konden tot nu toe wel altijd hun push berichten kwijt tijdens doze. Maar dit is zeker een onderzoekspuntje.
Ps. Je kunt in Greenify instellen dat er een notificatie getoond wordt wanneer deze in doze gaat. Op die manier kun je mooi bijhouden hoe lang je telefoon in slaaptstand zit. Je zult vaak zien dat deze soms zelf even uit doze komt. Ik gok om bepaalde achtergrond processen te laten draaien die dat vereisen.
Ik heb verder niets gewhitelist, en Whatsapp komt er gewoon doorheen hoor wanneer ik een bericht krijg.
edit: bijgeladen en na van de lader af te zijn weer zo'n 10% per uur eraf met nauwelijks gebruik (een paar keer een whatsappje) (geen BT devices geconnect, geen S Health, wifi en 3g aan.)
[ Voor 38% gewijzigd door catchingfire op 08-10-2016 22:10 ]
Na van alles geprobeerd te hebben fabrieksinstellingen terug gezet . Echt niks erop gezet en gekeken wat hij deed savonds 100% sochtends leeg,,,
Aangemeld als DOA en met nieuwe toestel nergens last van....
( wel weer zoals altijd veel apps op spaarstand en veel meldingen uitgezet maar telefoon gaat zoals het hoort op de juiste manier in slaapstand )
Laat je het weten of de doze voor system apps iets oplevert?r0bb schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 13:07:
Ik heb in Greenify in eerste instantie niets meer gedaan dan Agressive Doze aangezet. Ik heb nu de volledige versie gekocht waarmee de optie vrijkomt om ook alle System Apps met Doze aan te kunnen pakken. Ben benieuwd of er hiermee nog wat Battery Life bijkomt.
Ik heb verder niets gewhitelist, en Whatsapp komt er gewoon doorheen hoor wanneer ik een bericht krijg.
Zo ja, dan koop ik hem ook wel.
Ben nu weer een paar dagen verder en heb gemerkt dat het uitzetten van bloatware toch helpt. (dacht eerder van niet) En dat gecombineerd met greenify zorgt er toch voor dat ik nu veel langer met mijn telefoon kan doen. (snap nog steeds niet hoe andere een SOT halen van 5 uur of 5 dagen kunnen doen met hun telefoon. Maar het lukt mij nu in ieder geval om 2 dagen te doen met normaal gebruik)
Full charge naar 1 procent met internetten / standby / etc als ik dan naar batterij gebruik gaat en alles optel kom ik maar totaal op 2886 mah.
Ik heb een S7 Edge toestel zo waar is die andere 700 mah gebleven? is mijn batterij aan het kapot gaan of zou het software reading probleem zijn?
mvg Wesley

Niets anders dan anders gedaan vandaag met m'n foto's. Heeft iemand anders dit ook?
Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650
Edit: lijkt een eenmalige error te zijn geweest. Is niet meer gebeurd namelijk.
[ Voor 40% gewijzigd door Nathank op 16-10-2016 20:18 ]
Ik heb maar weer eens een factory reset gedaan. Greenify Agressive doze aangezet, inclusief de systeem apps. Automatisch locatie scannen uit. Voor de rest geen bijzondere settings. Alleen de default Weather widget op het homescreen.
Hebben widgets trouwens merkbare impact op het accuverbruik? Normaliter heb ik de Google Now widget (vind ik handig voor weer, afspraken, sportuitslagen, ...) groot op m'n homescreen en een buienalarm/buienradar widget. Geen idee of die stiekem m'n accu leegslurpen?
Ik denk dat je de Google now widget eens in de gaten moet houden.catchingfire schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:02:
Ik snap echt niet hoe sommige mensen 6uur SOT halen, met de helft zou ik al blij zijn (S7E).
Ik heb maar weer eens een factory reset gedaan. Greenify Agressive doze aangezet, inclusief de systeem apps. Automatisch locatie scannen uit. Voor de rest geen bijzondere settings. Alleen de default Weather widget op het homescreen.
Hebben widgets trouwens merkbare impact op het accuverbruik? Normaliter heb ik de Google Now widget (vind ik handig voor weer, afspraken, sportuitslagen, ...) groot op m'n homescreen en een buienalarm/buienradar widget. Geen idee of die stiekem m'n accu leegslurpen?
Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Er zijn meerdere gebruiker die sinds de laatste update van google photos problemen hebben met het snel leeglopen van de batterij. Ik weet niet of dit er mee samen hangt maar heb voor de zekerheid deze tijdelijk teruggezet naar de oude versie. Ik ga nu opnieuw opstarten eens kijken of dat helpt....
Anders even BetterBatteryStats downloaden, met deze app haal je de boosdoener (s) er zo uit.cky schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:31:
ik heb vandaag gemerkt dat de batterij een stuk sneller leeg is van mijn s7 edge. De mediaserver staat dan als dader.
Iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
Er zijn meerdere gebruiker die sinds de laatste update van google photos problemen hebben met het snel leeglopen van de batterij. Ik weet niet of dit er mee samen hangt maar heb voor de zekerheid deze tijdelijk teruggezet naar de oude versie. Ik ga nu opnieuw opstarten eens kijken of dat helpt....
Zonder root? Ik word van BBS niet bepaald wijzer, overal lijkt root voor nodig te zijn? Of mis ik een bepaalde workflow voor BBS?pappaleone schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:38:
Anders even BetterBatteryStats downloaden, met deze app haal je de boosdoener (s) er zo uit.
Je heb inderdaad gelijk sorry.. I heb hier niet opgelet.catchingfire schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:39:
[...]
Zonder root? Ik word van BBS niet bepaald wijzer, overal lijkt root voor nodig te zijn? Of mis ik een bepaalde workflow voor BBS?
Misschien zou dit een optie kunnen zijn...https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gsamlabs.bbm
Ook ik zit met een battery drain.
Ik heb de s7 edge nu 2 weken in bezit en in vergelijking met een vriend van mij haal ik maar 1/3 van de accuduur die hij haalt.
Ik heb het toestel een factory reset gegeven, cache geheugen geleegd en alle tips uitgeprobeerd die op internet staan.
Gisteren ben ik naar de samsung experience store geweest en hebben ze het toestel opnieuw geflashed met de reden dan het aan de software lag.
nu heb ik mijn toestel vannacht opgeladen en vanochtend om 6 uur van de lader gehaald.
ik heb het toestel nauwelijks gebruikt en zit nu om 09:43 al op 77%.
Ik vind dit ronduit schandalig hoe een toestel uit 2016 een accuduur van amper een dag heeft.
Mijn note 4 die hield het 2 keer langer uit met een mindere accu capaciteit.
Straks kom ik in het traject om het toestel in te leveren voor reparatie en daar zullen ze natuurlijk het probleem niet erkennen aangezien ze de oorzaak niet weten en ik dan het toestel weer terug krijg of ze zeggen dat ik het toestel gewoon veel gebruik. (ga dit probleem maar eens bewijzen)
Resultaat: je toestel 2 a 3 weken kwijt zijn voor niks.
Nu zit ik dus met een toestel opgescheept dat niet naar behoren werkt, en ik kan er feitelijk niks aan doen.
Ik hoop dat hier gauw een oplossing voor komt want ik heb de s7 edge aangeschaft als 2de keus omdat de note 7 uit de handel is genomen en ik ben lang tevreden geweest met samsung maar ze maken het mij nu wel heel erg moeilijk op deze manier.
PS: Het enige wat ik nog niet heb gedaan is gedowngrade naar een andere versie
Ik zit nu op:
Buildnr: MMB29K.G935FXXU1BPHB (deze zie ik ook niet staan in sammobile, mijn toestel is t-mobile branded)
Welk build number heeft deze problemen nou niet? van welke maand?
[ Voor 8% gewijzigd door R?ndy op 21-10-2016 10:25 ]
post eerst eens een screenie van je battery verbruik hier, wel zo handig..
[ Voor 17% gewijzigd door roT- op 26-10-2016 21:51 ]
Waarom flash je niet meteen naar de phn versie, dan ben je ook meteen af van evt 't mobile meuk. En voor je garantie heeft het geen gevolgen.R?ndy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:51:
Dag heren en dames
Ook ik zit met een battery drain.
Ik heb de s7 edge nu 2 weken in bezit en in vergelijking met een vriend van mij haal ik maar 1/3 van de accuduur die hij haalt.
Ik heb het toestel een factory reset gegeven, cache geheugen geleegd en alle tips uitgeprobeerd die op internet staan.
Gisteren ben ik naar de samsung experience store geweest en hebben ze het toestel opnieuw geflashed met de reden dan het aan de software lag.
nu heb ik mijn toestel vannacht opgeladen en vanochtend om 6 uur van de lader gehaald.
ik heb het toestel nauwelijks gebruikt en zit nu om 09:43 al op 77%.
Ik vind dit ronduit schandalig hoe een toestel uit 2016 een accuduur van amper een dag heeft.
Mijn note 4 die hield het 2 keer langer uit met een mindere accu capaciteit.
Straks kom ik in het traject om het toestel in te leveren voor reparatie en daar zullen ze natuurlijk het probleem niet erkennen aangezien ze de oorzaak niet weten en ik dan het toestel weer terug krijg of ze zeggen dat ik het toestel gewoon veel gebruik. (ga dit probleem maar eens bewijzen)
Resultaat: je toestel 2 a 3 weken kwijt zijn voor niks.
Nu zit ik dus met een toestel opgescheept dat niet naar behoren werkt, en ik kan er feitelijk niks aan doen.
Ik hoop dat hier gauw een oplossing voor komt want ik heb de s7 edge aangeschaft als 2de keus omdat de note 7 uit de handel is genomen en ik ben lang tevreden geweest met samsung maar ze maken het mij nu wel heel erg moeilijk op deze manier.
PS: Het enige wat ik nog niet heb gedaan is gedowngrade naar een andere versie
Ik zit nu op:
Buildnr: MMB29K.G935FXXU1BPHB (deze zie ik ook niet staan in sammobile, mijn toestel is t-mobile branded)
Welk build number heeft deze problemen nou niet? van welke maand?
Ben in de samsung store geweest. en ze zeggen dat wel degelijk je garantie weg is.pappaleone schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 00:52:
[...]
Waarom flash je niet meteen naar de phn versie, dan ben je ook meteen af van evt 't mobile meuk. En voor je garantie heeft het geen gevolgen.
Dit is al zo vaak besproken Odin is gewoon origineel voor samsung. In die winkel hebben ze het gewoon bij het verkeerde eind.R?ndy schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:14:
[...]
Ben in de samsung store geweest. en ze zeggen dat wel degelijk je garantie weg is.

Aha, op die manier.pappaleone schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:46:
[...]
Dit is al zo vaak besproken Odin is gewoon origineel voor samsung. In die winkel hebben ze het gewoon bij het verkeerde eind.
Was even van de veronderstelling dat er het over een custom rom hadden.
Zou ook wel fijn zijn om van dat lelijke T-Mobile splash screen af te kunnen komen.
Via Odin kun je alle originele roms downloaden. Wel goed opletten dat je de juiste rom pakt.R?ndy schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:10:
[...]
Aha, op die manier.
Was even van de veronderstelling dat er het over een custom rom hadden.
Zou ook wel fijn zijn om van dat lelijke T-Mobile splash screen af te kunnen komen.
Is het voor de s7 Of de S7 edge?
De edge versie: http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G935FPHN1BPH3_PHN/
De gewone S7: http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G930FPHN1BPH3_PHN/
[ Voor 23% gewijzigd door pappaleone op 01-11-2016 15:56 ]
Bedankt! Ik ga dit eens uitproberen!pappaleone schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:32:
[...]
Via Odin kun je alle originele roms downloaden. Wel goed opletten dat je de juiste rom pakt.
Is het voor de s7 Of de S7 edge?
De edge versie: http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G935FPHN1BPH3_PHN/
De gewone S7: http://www.sammobile.com/...U1BPHJ_G930FPHN1BPH3_PHN/
Het betreft trouwens de edge versie;)
Dus vorige week besloten om mijn toestel op te sturen, mijn accu is vervangen en ik ben de eerste nacht er goed mee doorgekomen zonder 30% procent te verliezen
Is het drain probleem dan toch accu gerelateerd zeg ik dan!
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
ben gewend om op iphone 6 (van 2 jaar oud) met licht gebruik stuk minder te verliezen.
Anoniem: 440008
Misschien terug naar de iPhone?TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:11:
heb net een S7. net half uurtje zitten rondkijken en browsen, paar fotos gemaakt. staat nu al op 92%, dus 8% eraf in 35min. is dat normaal? wat verliezen jullie in de nacht op vliegtuig stand?
ben gewend om op iphone 6 (van 2 jaar oud) met licht gebruik stuk minder te verliezen.
Accu is nieuw, alles moet ingeleerd worden, de eerste 10% verlies je altijd sneller door accucalibratie. Ik verlies 's nachts (als ik Wifi uitzet) zo'n 6% in 8 uur.TimtheToolman schreef op zondag 13 november 2016 @ 23:11:
heb net een S7. net half uurtje zitten rondkijken en browsen, paar fotos gemaakt. staat nu al op 92%, dus 8% eraf in 35min. is dat normaal? wat verliezen jullie in de nacht op vliegtuig stand?
Ok, dank je even aanzien dus paar dagen. vannacht verloor hij op vliegtuigmodus in 6 uur tijd 3%. valt mee op zich toch? (ben gewend dat het maar 1/2% op 8 uren, maar dat is apple(s) met peren vergelijken).Arfman schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:57:
[...]
Accu is nieuw, alles moet ingeleerd worden, de eerste 10% verlies je altijd sneller door accucalibratie. Ik verlies 's nachts (als ik Wifi uitzet) zo'n 6% in 8 uur.
Dit topic is alleen bedoel om batterij problemen te bespreken, algemene Ervaringen & Discussie mogen hier: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie.