Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Ik heb een s7 edge en zelfs met battery case van 5000mah is het een probleem om de hele dag met dat ding te doen. Ik heb overal (externe) opladers, je wordt er helemaal gek van.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
LegendaryNr14 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:48:
[...]

Ik gebruik ook accubattery maar weet niet hoe betrouwbaar dat is... Heb die app ook op mijn nieuwe oneplus 6 geïnstalleerd en gaf meteen aan dat de batterij op 89% health stond met maar 2950mah ipv 3300... Hoor ook veel klachten dus zou het met een korrel zout nemen.
Die 27% procent stond ook op het systeem na 10 uur in de standby modus.
Een ding weet ik nu zeker, na de "behulpzame" support/service dienst van Samsung zelf, bied het GEEN enkele meerwaarde om een telefoon van dit premium merk te kopen.
Dit bedrijf gaat ZO SLECHT met hun klanten om, dat er bij nooit meer een apparaat met een Samsung logo in mijn huis komt, wat een k.u.t. bedrijf!!
Begrijp me niet verkeert, ze maken echt wel goede en betaalbare producten, maar als je een probleem hebt , dan moet je echt in je handen knijpen en van VEEL geluk spreken dat je op een fatsoenlijke manier geholpen bent!
Deze "support" afdeling van Samsung liegt werkelijk ALLES bij mekaar.
Een voorbeeld; via de mail heeft voc (een trede hoger dan support van Samsung) duidelijk aangegeven dat er een replacement zou plaats vinden binnen 2 weken, en na 3 weken(!) wachten, gewoon weer een reparatie aanbieden (tot 2x aan toe!)
Ze staan ook niet voor niets in top 5 van niet opgelost...

SAMSUNG voor mij ;w ;w ;w :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-09 19:39
LegendaryNr14 schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 11:44:
[...]

Persoonlijk twijfel ik aan de echtheid van de batterijen daar bij gsmpunt want ik heb contact gemaakt met samsung nederland en die zeggen dat samsungonderdelen.com de enige is die 100% orginele batterijen leveren en hun zitten meteen op 45 euro voor een nieuwe batterij.

Aan de buitenkant en verpakking is het bijna onmogelijk om te zien of het echte batterijen zijn maar zodra je ze gaat wegen zie je wel een verschil.

Mijn S7 heeft ook last van een drain simds maanden en na weken research kwam ik er achter dat het probleem in de 4G modem zit.

Zelfs in flightmode was ik 20% kwijt in 8 uurtjes maar toen ik de 4G naar 3G zetten en hem toen in flightmode zetten was ie maar 4% kwijt over de hele nacht.

Ook overdag merk ik een verschil in de standby met 4G en 3G aan maar is toch belachelijk dat ik dit moet switchen op een high end toestel.

Overig lijkt de 4G modem probleem miet alleen op de S7 te zitten maar ook op de S8 en S9.

Niet iedereen heeft er last van blijkt maar het is een veel voorkomend probleem.
Heb via MP een S7 lens cover kit gekocht, vooral de groothoeklens is fijn voor vakantie.
Na de vakantie gaat de S7 de deur uit en komt er in ieder geval geen Samsung meer in huis.

Wellicht dat ik dan actief ben in de One Plus 6 topic :)

Wel fijn om te weten dat de batterij waarschijnlijk nep is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het batterij drainage probleem schijnt opgelost te zijn met de nieuwste modem EREO.
CP_G935FXXU2EREO

Deze kan je flashen met Odin 3.13 of hoger.

Ik heb het geflashed. Over een paar dagen zou ik wat meer kunnen vertellen over de ervaringen.
Tot nu toe iig. geen problemen ondervonden.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 10:13 . Reden: Odin toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

atillicious schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Heb via MP een S7 lens cover kit gekocht, vooral de groothoeklens is fijn voor vakantie.
Na de vakantie gaat de S7 de deur uit en komt er in ieder geval geen Samsung meer in huis.

Batterij van de One Plus 6 schijnt erg dramatisch te zijn.
Ik zou er even onderzoek naar doen als ik jouw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:06:
Het batterij drainage probleem schijnt opgelost te zijn met de nieuwste modem EREO.
CP_G935FXXU2EREO

Deze kan je flashen met Odin 3.13 of hoger.

Ik heb het geflashed. Over een paar dagen zou ik wat meer kunnen vertellen over de ervaringen.
Tot nu toe iig. geen problemen ondervonden.
Hij faalt bij mij met flashen (S7)
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1301)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> Total Binary size: 43 M
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> Transmission Complete..
<ID:0/005> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/005> FAIL!

Iemand een idee hoe ik die modem firmware er wel op krijg?

[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 13-07-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Hij faalt bij mij met flashen (S7)
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1301)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> Total Binary size: 43 M
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> modem.bin
<ID:0/005> Transmission Complete..
<ID:0/005> Now Writing.. Please wait about 2 minutes
<ID:0/005> FAIL!

Iemand een idee hoe ik die modem firmware er wel op krijg?
Dit modem is voor de Edge.
Mocht je die hebben dan gewoon flashen door de modem firmware te selecteren via CP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Dit modem is voor de Edge.
Mocht je die hebben dan gewoon flashen door de modem firmware te selecteren via CP
Ah ok vandaar, heb geen Edge, is er ook firmware versie voor de niet edge devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Eerst no command en dan geeft deze geeft een error bij mij, failed to find /misc partition ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Turdie op 14-07-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadowman12 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 17:00:
[...]

Eerst no command en dan geeft deze geeft een error bij mij, failed to find /misc partition ofzo.
Heb je het al geprobeerd zonder je sdcard? En heb je de samsung usb-drivers geïnstalleerd?
En ook al een andere usb-kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:21:
[...]

Heb je het al geprobeerd zonder je sdcard? En heb je de samsung usb-drivers geïnstalleerd?
En ook al een andere usb-kabel geprobeerd?
Ja allemaal geprobeerd.
Ik krijg de error:
Failed to clear BCB message: Failed to find /misc partition

Waarom laat je me trouwens een BTU(UK) firmware installeren, in Nederland hebben we toch een andere nodig?

Update:
Heb net ook mijn telefoon gereset en zelfde foutmelding.

[ Voor 19% gewijzigd door Turdie op 17-07-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Batterij van de One Plus 6 schijnt erg dramatisch te zijn.
Ik zou er even onderzoek naar doen als ik jouw was.
Oneplus batterij een drama? Sommige gebruikers halen 9 a 10 uur screen on time man :)

Mijn oneplus 6 haalt tussen de 6-8 uur screen on time en dit is stukken meer dan mijn oude s7 ooit heeft gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
atillicious schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 14:38:
[...]

Ja ik ben ook overgestapt van samsung s7 naar oneplus 6 en ben zeer te spreken over deze telefoon.... en als het aan mij ligt dan word het een paar jaar geen samsung meer :)

En mocht je de oneplus gaan halen en je wilt 20 euro extra korting dan kan ik je altijd een ref link sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar mijn batterij gaat nog steeds super snel leeg:
*Reset gedaan
*Background data gedisabled
*Outlook app verwijderd en gewoon samsung email ingesteld
*4G modem geflasht, geen verandering

Ik hoop dat Samsung die 4G bug echt snel oplost. Als ik het vergeijk met mijn iPhone 6 van het werk, die het drie dagen volhoudt en mijn S7 nog niet eens een hele dag.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 13-08-2018 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik merk trouwens echt verschil in accuduur als ik op WiFi vs 4G, bij wifi loopt mijn accu veel minder snel leeg, weet iemand of die 4G bug van S7 al gefixt is door Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:29
shadowman12 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 18:55:
Ik merk trouwens echt verschil in accuduur als ik op WiFi vs 4G, bij wifi loopt mijn accu veel minder snel leeg, weet iemand of die 4G bug van S7 al gefixt is door Samsung?
heb ik ook gemerkt idd. scheelt over een hele dag toch zeker wel 1 a 2 uur. denk niet dat het ooit gefixt gaat worden eerlijk gezegt

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Ik denk niet dat het een bug is. Misschien woon je/werk je tever van 4g masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
shadowman12 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:34:
Ik heb echt van alles geprobeerd, maar mijn batterij gaat nog steeds super snel leeg:
*Reset gedaan
*Background data gedisabled
*Outlook app verwijderd en gewoon samsung email ingesteld
*4G modem geflasht, geen verandering

Ik hoop dat Samsung die 4G bug echt snel oplost. Als ik het vergeijk met mijn iPhone 6 van het werk, die het drie dagen volhoudt en mijn S7 nog niet eens een hele dag.
Heb je ook al eens geprobeerd de "Locatiegeschiedenis van Google" (>instellingen >Google) uit te zetten?
Een paar weken terug viel mij bij het googelen op mijn PC op dat onderin mijn woonplaats stond met daarbij de opmerking dat Google dat had gevonden via mijn Locatiegeschiedenis.

Daar moest ik niets van hebben en dus heb ik het op mijn S7 uitgezet. Ik ergerde mij al heel lang aan het feit dat mijn S7 ook na een hele dag alleen in standby nog maar een 40% over had.
Tot mijn verbazing houdt hij het na het uitzetten van Locatiegeschiedenis zo'n dag of drie vol in standby!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
janchtw schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:23:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd de "Locatiegeschiedenis van Google" (>instellingen >Google) uit te zetten?
Een paar weken terug viel mij bij het googelen op mijn PC op dat onderin mijn woonplaats stond met daarbij de opmerking dat Google dat had gevonden via mijn Locatiegeschiedenis.

Daar moest ik niets van hebben en dus heb ik het op mijn S7 uitgezet. Ik ergerde mij al heel lang aan het feit dat mijn S7 ook na een hele dag alleen in standby nog maar een 40% over had.
Tot mijn verbazing houdt hij het na het uitzetten van Locatiegeschiedenis zo'n dag of drie vol in standby!!!
Thanks uitgezet, ben benieuwd, zal het de komende dagen in de gaten houden. Ik denk trouwens echt dat het komt door de 4G bug. Ik wacht totdat de S10 uitkomt en dan ga ik overstappen denk ik

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 09-12-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:29
shadowman12 schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:31:
[...]

Thanks uitgezet, ben benieuwd, zal het de komende dagen in de gaten houden. Ik denk trouwens echt dat het komt door de 4G bug. Ik wacht totdat de S10 uitkomt en dan ga ik overstappen denk ik
same, s10 (+) word mijn volgende toestel, ben benieuwd hoe die gaat worden

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffy1966
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 15:09
Als ik een factory reset wil uitvoeren ivm battery drain, mag ik hierna dan gewoon een backup terug zetten?
Of moet ik alle apps opnieuw vanuit de appstore terug installeren?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoel om batterij problemen te bespreken, algemene Ervaringen & Discussie mogen hier: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie.