Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Pebble heeft twee smartwatches en een wearable zonder scherm gepresenteerd. Klanten kunnen de projecten voor de nieuwe producten backen op Kickstarter. Een van de smartwatches is voorzien van een zwart-witscherm.

De Pebble Time 2 is een rechtstreekse opvolger van de Pebble Time van vorig jaar. Ten opzichte van de Time van vorig jaar heeft het nieuwe klokje een groter scherm. Pebble meldt een scherm dat de helft groter is en tachtig procent meer pixels heeft. De resolutie bedraagt 200x228 pixels, terwijl de diagonaal van het scherm rond 1,5" ligt. Daarmee gaat het aantal pixels per inch op het scherm omhoog van 172 naar 202ppi. Pebble claimt dat het scherm twee keer zo veel tekst kan tonen als de vorige Time. Verder krijgt de Time 2 een snellere processor: een ARM Cortex-M7 op 144MHz.

De Time 2 is gemaakt van roestvrij staal en heeft een accu met niet nader genoemde capaciteit die het tot tien dagen uit moet houden op een lading. Aan de achterkant zit een hartslagsensor en het horloge heeft net als zijn voorganger een microfoon. De Time 2 staat op Kickstarter voor 169 dollar en het bedrijf levert het klokje vanaf november.

De Pebble 2 is de opvolger van de eerste kunststof Pebble van drie jaar geleden. Het apparaat heeft een zwart-witscherm met een resolutie van 168x144 pixels en gebruikt vermoedelijk dezelfde Memory LCD van Sharp als dat eerste horloge.

Net als de Time 2 heeft de goedkopere Pebble 2 een microfoon en aan de achterkant een hartslagmeter. Het kunstof klokje wordt vanaf september door Pebble geleverd en kost op Kickstarter voor backers 99 dollar.

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van ervaringen over de Pebble 2, Pebble Time 2 en Pebble 2 SE .

Terug naar Inhoudsopgave

Pebble 2Pebble Time 2Pebble 2 SE
OSPebbles OSPebbles OSPebbles OS
Compatibel metAndroid, iOSAndroid, iOSAndroid, iOS
CPU ARM Cortex-M7 (144MHz)
ConnectiviteitBluetooth 4.0Bluetooth 4.0Bluetooth 4.0
SchermE-Paper: 168 x 144px1,5" LCD: 200 x 228pxE-Paper: 168 x 144px
SensorenHardslagsensor, Microfoon, Accelerometer, Lichtsensor, TrilmotorHardslagsensor, Microfoon, Accelerometer, Lichtsensor, TrilmotorMicrofoon, Accelerometer, Lichtsensor, Trilmotor
Dikte9,8 + 1,4 mm 9,8 mm
Band dikte22 mm 22 mm
KleurLime, Zwart, Flame, Wit, AquaZwart, Goud, ZilverZwart
BehuizingKunststofRoestvrijstaalKunststof
Prijs€129,95169 dollar€99.95
LevertijdSeptemberNovemberNovember
OverigWaterdicht tot 30 meterWaterdicht tot 30 meterWaterdicht tot 30 meter

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.003-11-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 03-11-2016 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:35
En de Kickstarter is hier terug te vinden, ook niet onbelangrijk voor de updates van de campagne. Daarnaast is Pebble's Twitter-account ook wel handig, evenals de Twitter-pagina van en voor Pebble developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
me_mrtn schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:59:
En de Kickstarter is hier terug te vinden, ook niet onbelangrijk voor de updates van de campagne. Daarnaast is Pebble's Twitter-account ook wel handig, evenals de Twitter-pagina van en voor Pebble developers.
Bedankt voor de handige links. Ik heb ze toegevoegd aan de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik vond deze wel mooi om even te delen, het scherm is wel mooi gegroeid zo hoor. Alleen jammer dat ze dat metalen bandje niet meeleveren bij de Time 2. :'(
Pebble Developers @PebbleDev
Side by side, Slides of Time. The Pebble Time 2 has a 53% larger display, with 88% more pixels.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CwVU9NIXUAAP1nV.jpg
https://twitter.com/PebbleDev/status/794134755470114816

[ Voor 9% gewijzigd door me_mrtn op 04-11-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Modbreak:Berichten met betrekking tot de Levertijd van de Pebble horen hier niet thuis maar in: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Levertijd & Prijzen. Sommige berichten zijn daar ook naar toe verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Hoe is eigenlijk de samenwerking tussen Pebble en Apple. Ik lees dat er wat beperkingen zijn maar wel dat alle notificaties wel binnen komen alleen erop reageren niet werkt. Nu zie ik mezelf niet op een horloge reageren op berichten aangezien ik dan gewoon naar mijn iPhone kan pakken als het direct belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-07 15:53
Miki schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:12:
Hoe is eigenlijk de samenwerking tussen Pebble en Apple. Ik lees dat er wat beperkingen zijn maar wel dat alle notificaties wel binnen komen alleen erop reageren niet werkt. Nu zie ik mezelf niet op een horloge reageren op berichten aangezien ik dan gewoon naar mijn iPhone kan pakken als het direct belangrijk is.
Klopt. Alles komt in principe binnen op je Pebble horloge (FB, mails, SMS, Whatsapp), maar met Android kan je ook direct reageren via zelf voor te programmeren reacties of via je stem (ook in NL).

Ik vind het wel makkelijk.. Als ik bijvoorbeeld met de auto of fiets ben kan ik zo reageren zonder mijn telefoon uit mijn broekzak te halen... Ook tijdens een vergadering een appje dat je in gesprek ben oid is ideaal. Of sowieso een korte reactie.

SMS gaat tegenwoordig wel, hebben ze een workaround voor. Maar SMS is niet echt meer van deze tijd... ;)

Enige wat ik niet durf te zeggen is of je met een iPhone ook alle gegevens op je scherm krijgt (batterijstatus etc)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
CoachKoos schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:40:
[...]

Klopt. Alles komt in principe binnen op je Pebble horloge (FB, mails, SMS, Whatsapp), maar met Android kan je ook direct reageren via zelf voor te programmeren reacties of via je stem (ook in NL).

Ik vind het wel makkelijk.. Als ik bijvoorbeeld met de auto of fiets ben kan ik zo reageren zonder mijn telefoon uit mijn broekzak te halen... Ook tijdens een vergadering een appje dat je in gesprek ben oid is ideaal. Of sowieso een korte reactie.

SMS gaat tegenwoordig wel, hebben ze een workaround voor. Maar SMS is niet echt meer van deze tijd... ;)

Enige wat ik niet durf te zeggen is of je met een iPhone ook alle gegevens op je scherm krijgt (batterijstatus etc)?
SMS gaat per carrier. In Nederland werkt het met T-Mobile (eigen ervaring), maar volgens de FAQ van Pebble (Link) werkt het met alle Nederlandse providers. Geen idee of dat ook voor MVNO's ook zo is. Gmail is een uitzondering op iOS; daar kun je voice replies voor gebruiken, sinds kort ook in het Nederlands. Zelf gebruik ik het nooit.

Daarnaast werkt Pebble net zoals op een Android, dus Apple Music/Spotify/Deezer kun je gewoon bedienen met de standaard Muziek-applicatie. De agenda wordt gesynchroniseerd met events en de integratie met Apple Health is ook uitstekend (hoewel de HRM van de Pebble 2 nog niet compatible schijnt te zijn met Apple Health?). Apps zoals MusicBoss zijn niet onder iOS werkzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
CoachKoos schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:40:
[...]
Pebble lift mee met functionaliteit van Android Wear, dus als een app daarmee te besturen is, kan de Pebble het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 22:47
me_mrtn schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:47:
Ik vond deze wel mooi om even te delen, het scherm is wel mooi gegroeid zo hoor. Alleen jammer dat ze dat metalen bandje niet meeleveren bij de Time 2. :'(

[...]

[afbeelding]
https://twitter.com/PebbleDev/status/794134755470114816
Ik moet er nog wel even aan wennen. Heb me ook nooit gestoord aan de grote bezels bij mijn huidige PTS.

Het metalen bandje plaats ik over van de PTS. Ik snap wel dat ze die niet standaard meeleveren; dat had de prijs toch weer een stuk opgeschroefd en dat is met de huidige concurrentie niet verstandig. Uiteraard is het bandje nog wel los leverbaar en zeker een aanrader.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
dirkjesdirk schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:36:
[...]

Ik moet er nog wel even aan wennen. Heb me ook nooit gestoord aan de grote bezels bij mijn huidige PTS.

Het metalen bandje plaats ik over van de PTS. Ik snap wel dat ze die niet standaard meeleveren; dat had de prijs toch weer een stuk opgeschroefd en dat is met de huidige concurrentie niet verstandig. Uiteraard is het bandje nog wel los leverbaar en zeker een aanrader.
Nee, dat bandje is niet in het zwart meer leverbaar. Al maanden niet. Mijn huidige Time is zwart, maar heeft wel enige wear en team. Niet dat dat erg is, maar zou het jammer vinden om dat bandje te gebruiken bij een nieuw horloge.

https://www.pebble.com/buy-time_steel_metal_watchband

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 07-11-2016 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
Er is een nieuwe Firmware, versie 4.3.

Mooi om te zien dat je meer dingen kan doen met de HRM.

Deze is er een waar veel op zitten te wachten:
Heart Rate Over Bluetooth . Third-party phone apps can now use Pebble’s heart rate monitoring to capture, sync, and visualize pulse info during activities. Try it out today with Runkeeper!

De link:
https://blog.getpebble.com/2016/11/22/sw4-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
CoachKoos schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:51:

Heart Rate Over Bluetooth . Third-party phone apps can now use Pebble’s heart rate monitoring to capture, sync, and visualize pulse info during activities. Try it out today with Runkeeper!

De link:
Mooi inderdaad. Als de Time 2 uit komt, is er in ieder geval een functioneel product (dat is wat anders met mijn TYLY VU Pulse die nog steeds op goede software en ondersteuning wacht).

Overigens wordt er op kickstarter wel wat geklaagd over het gebrek aan updates en communicatie mbt de Time 2.

Op reddit is er een aardig draadje over de stand van zaken. Een boze backer heeft een reply gehad die ik hier even quote:
I have been very angry with pebble and I wrote them a email here is the response, untouched: "
While we are not able to look up a specific ship date for your order, we're still on track for rewards to be sent out during the estimated ship date.
We've shipped out all Pebble 2 rewards, with the exception of a few orders with customs or address issues. We're sorting those out this week and should have them all shipped by the end of the month.
Time 2 and Polished Time Round rewards have experienced a production delay which we're still working to correct, which may affect delivery.
We don't have details to share for their delivery yet, but we'll share an update before December with more detail. We apologize for being unable to share more specific detail now, but will provide it as soon as possible.
Thank you again for your support and patience!
Best,
David"
Er zijn dus wat 'production delays' en we krijgen voor december een update. Zolang die problemen niet zijn opgelost, kunnen ze natuurlijk ook weinig concrete inschattingen maken over de delivery.
Mijn eerdere inschatting was dat het niet eerder wordt dan januari 2017, maar ik reken inmiddels op februari.

[ Voor 45% gewijzigd door dirkjesdirk op 23-11-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:43:
[...]

Mooi inderdaad. Als de Time 2 uit komt, is er in ieder geval een functioneel product (dat is wat anders met mijn TYLY VU Pulse die nog steeds op goede software en ondersteuning wacht).
Mogelijk of misschien wel hopelijk kan dit voor een impuls zorgen voor de TYLT software, maar na alle verzoeken tot refunds vraag ik met sterk af of die software ooit nog wel 'afgemaakt' gaat worden.
Overigens wordt er op kickstarter wel wat geklaagd over het gebrek aan updates en communicatie mbt de Time 2.

Op reddit is er een aardig draadje over de stand van zaken. Een boze backer heeft een reply gehad die ik hier even quote:

[...]

Er zijn dus wat 'production delays' en we krijgen voor december een update. Zolang die problemen niet zijn opgelost, kunnen ze natuurlijk ook weinig concrete inschattingen maken over de delivery.
Mijn eerdere inschatting was dat het niet eerder wordt dan januari 2017, maar ik reken inmiddels op februari.
Las het stuk ook op Pebble Junkies. In de eerste alinea zeggen ze dus dat ze nog steeds op schema zitten en later komt de melding dat er vertraging is in de productie? 8)7

Ze nemen ook de Pebble Polished Time Round mee in het verhaal, maar die zou in september komen! Daar laten ze nog niets over los, maar als dat een voorbode is voor de PT2, dan is februari 2017 nog vroeg... >:)

Ps. dit is nu de standaard reactie van PebbleHelp op Twitter:
No T2 news for now, but we’ll share it as soon as it becomes available.

[ Voor 3% gewijzigd door CoachKoos op 23-11-2016 14:25 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 23:41
CoachKoos schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 19:51:

De link:
Ik heb hem geupdate, maar los van dat de heartrate nu te zien is op de RunKeeper watchface tijdens de run, is er geen HR data opgenomen in de RunKeeper activity. Heeft iemand anders dit al aan de praat gekregen? RunKeeper liet ook geen icoontje van een HR monitor zien, dus wellicht heb ik wat over het hoofd gezien.

• me_mrtn
DaCoTa schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:47:
[...]

Ik heb hem geupdate, maar los van dat de heartrate nu te zien is op de RunKeeper watchface tijdens de run, is er geen HR data opgenomen in de RunKeeper activity. Heeft iemand anders dit al aan de praat gekregen? RunKeeper liet ook geen icoontje van een HR monitor zien, dus wellicht heb ik wat over het hoofd gezien.
Ik heb nog geen Pebble 2, maar wellicht dat Runkeeper eerst een update moet krijgen voor ondersteuning.

• CoachKoos
DaCoTa schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:47:
[...]

Als je het heel strikt leest lijkt het ook of ze alleen maar de HR tonen in 3rd party apps, maar dat die apps het niet op (kunnen?) slaan:
  • Heart Rate Over Bluetooth. Third-party phone apps can now use Pebble’s heart rate monitoring to capture, sync, and visualize pulse info during activities. Try it out today with Runkeeper!
  • Workouts with Heart Rate. Fitness apps that automagically send live workout data to your wrist can now include heart rate data from the watch in their visualizations.
Ik hoop dat het nog wel gaat komen. De Health App slaat het wel op.

Ik wilde trouwens de Pebble koppelen aan Samsung Health app, maar daar kan je alleen maar Samsung horloges koppelen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:04
Niets nieuws onder de zon dus qua updates. Vorige ronde ging het net zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
http://www.macrumors.com/2016/11/30/fitbit-buying-pebble/

Dit zou wel heel veel verklaren. Laten we hopen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 10:23
Ik las net inderdaad het verhaal van Fitbit. Heel erg spijtig, want ik had mijn zinnen gezet op de Pebble 2 SE. Kans dat hij in november komt zal wel heel erg klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

https://techcrunch.com/2016/11/30/fitbit-pebble/
Nog een dergelijk bericht.....
Kunnen die t2 wel vergeten vrees ik..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
Ik ben enorm aan het twijfelen over de Time 2 door de geruchten. Aan de ene kant ben ik nog steeds enthousiast over het concept, plus het is gewoon een hebbedingetje. Maar aan de andere kant, Pebble heeft afgelopen jaren continu software updates gegeven aan zowel de Pebble zelf als de apps. Als straks Fitbit aan het roer staat en de geruchten kloppen, ben ik bang dat de Time 2 wel uitgeleverd gaat worden, maar dat je kan fluiten naar updates. En dan komt straks een nieuwe versie van iOS of Android uit en dan zit je met de gebakken peren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ik wil nu eigenlijk ook wel graag weten hoe het zit eigenlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 15:52
Slecht nieuws me dunkt.
Benieuwd wat er met de time2 gaat gebeuren

[ Voor 50% gewijzigd door zwasie op 01-12-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30

RobertowNL

For your gear!

Geen idee, het zal vast onderdeel van de onderhandelingen zijn. Zou het de gebrekkige communicatie over de Time 2 verklaren?

En ook de core zal wel een vroege dood kunnen sterven op deze manier.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@PebbleHelp replied nu steeds het volgende:
We'll be sending all Time 2 and polished Round backers an email update regarding availability within the next few days.
Voor december is dus niet echt gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
jip_86 schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:44:
@PebbleHelp replied nu steeds het volgende:

[...]

Voor december is dus niet echt gelukt.
Ik las ergens in de comments op de Kickstarter dat Pebble op hun Facebook-pagina had geantwoord dat het ergens eind deze week ook zou worden verduidelijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
me_mrtn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 09:18:
Ik ben enorm aan het twijfelen over de Time 2 door de geruchten. Aan de ene kant ben ik nog steeds enthousiast over het concept, plus het is gewoon een hebbedingetje. Maar aan de andere kant, Pebble heeft afgelopen jaren continu software updates gegeven aan zowel de Pebble zelf als de apps. Als straks Fitbit aan het roer staat en de geruchten kloppen, ben ik bang dat de Time 2 wel uitgeleverd gaat worden, maar dat je kan fluiten naar updates. En dan komt straks een nieuwe versie van iOS of Android uit en dan zit je met de gebakken peren...
Lijkt mij dat ze nog wel door gaan met de verkoop van nieuw P(T)2 horloges. De ontwikkeling (R&D) en marketing kost altijd het meeste geld, daarna gaan ze het verdienen met de verkoop. Een nieuwe Pebble (Time) 3 hoeven we dan denk ik niet meer op te rekenen...

Ik hoop dat als ze echt (ooit) gaan stoppen met de productie van de PT2 ze in ieder geval nog een jaar doorgaan met ontwikkelen en ondersteunen. Als het dan stabiel draait neem ik dat op de koop toe... Enige wat dan fout kan gaan is een nieuwe OS, zoals de Pebble niet koppelde met iOS 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CoachKoos schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:13:
[...]

Lijkt mij dat ze nog wel door gaan met de verkoop van nieuw P(T)2 horloges. De ontwikkeling (R&D) en marketing kost altijd het meeste geld, daarna gaan ze het verdienen met de verkoop. Een nieuwe Pebble (Time) 3 hoeven we dan denk ik niet meer op te rekenen...

Ik hoop dat als ze echt (ooit) gaan stoppen met de productie van de PT2 ze in ieder geval nog een jaar doorgaan met ontwikkelen en ondersteunen. Als het dan stabiel draait neem ik dat op de koop toe... Enige wat dan fout kan gaan is een nieuwe OS, zoals de Pebble niet koppelde met iOS 10.
Maar daar heb ik het ook over, als de geruchten kloppen. Die zeggen dat Fitbit het merk Pebble koopt voor de I.P., maar niet voor de producten. Daarbij zouden de P2 en PT2 worden uitgeleverd, maar c'est tout. Dan hoef je niet eens te wachten op een iOS 11, maar het zou bij wijze al mis kunnen gaan met iOS 10.3. Ik zit daar echt niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

me_mrtn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:54:
[...]

Maar daar heb ik het ook over, als de geruchten kloppen. Die zeggen dat Fitbit het merk Pebble koopt voor de I.P., maar niet voor de producten. Daarbij zouden de P2 en PT2 worden uitgeleverd, maar c'est tout. Dan hoef je niet eens te wachten op een iOS 11, maar het zou bij wijze al mis kunnen gaan met iOS 10.3. Ik zit daar echt niet op te wachten.
Dit is ook waar ik bang voor ben; en dan de Pebble Core daar zie ik het ook zwart voor in. Waar de Time 2 waarschijnlijk al een heel eind onderweg is en er al veel kosten in zitten (leveren is goedkoper) zal dat bij de Core wellicht niet het geval zijn.

Overigens geen ramp als ze die annuleren, want zonder support gaat dat niets worden natuurlijk.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
me_mrtn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:54:
[...]

Dat is ook een beetje mijn zorg inderdaad. Voor Android zal het denk ik nog wel los lopen aangezien die een vrij heldere notificatie api hebben en ook meeliften op Google Wear dingen. Maar het geeft wel te denken of het nog wel verstandig is een nieuwe versie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
De vraag is natuurlijk of Pebble het in zijn eentje wel gered zou hebben. Ze hebben 25% van het personeel eruit moeten gooien. De nieuwe campagne is wel succesvol gefund, maar dat waren de eerste 2 ook.

Mogelijk dat er nog een toekomst is als Fitbit de software gaat gebruiken in hun horloges. Ben alleen bang dat ze misschien de basis zullen gebruiken en niet de dingen die in mijn ogen Pebble speciaal maken: veel wisselende watchfaces en apps die ook zelf te ontwikkelen zijn (door de community).

Volgens Gizmodo worden de nieuwe KS producten gewoon geleverd (ook de Core)... Maar dan blijft de vraag hoelang ze nog beschikbaar zijn en welke hoelang de ondersteuning:
http://gizmodo.com/fitbit...nd-kill-pebble-1789554977

Op de Pebble site staat de Time 2 gewoon te koop met levering in januari. Daar hebben ze er nog de moed in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Allemaal nog op die ene bron. Het is wachten op bevestiging van 1 van de bedrijven, de rest van de nieuwsberichten zijn tot nu toe allemaal afgeleid van die bron rond de overname.

Het is te hopen dat de NDA er snel af is en dat er een verklaring komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
RobertowNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:25:
Allemaal nog op die ene bron. Het is wachten op bevestiging van 1 van de bedrijven, de rest van de nieuwsberichten zijn tot nu toe allemaal afgeleid van die bron rond de overname.

Het is te hopen dat de NDA er snel af is en dat er een verklaring komt.
Hopelijk snel duidelijkheid .
Heb al spijt van mijn order voor de time2 . Zou deze het liefst van alle willen cancelen maar dat gaat niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
zwasie schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:59:
[...]

Hopelijk snel duidelijkheid .
Heb al spijt van mijn order voor de time2 . Zou deze het liefst van alle willen cancelen maar dat gaat niet meer
Er schijnt op de KS site gewoon te staan dat je geld terug kan krijgen totdat je PT2 daadwerkelijk verscheept wordt.... Een mail met je backerinfo schijnt voldoende te zijn.

Ik zou toch wachten op definitief nieuws. Meeste lijkt gebaseerd te zijn op 1 bron. En dan zou je altijd nog terug kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mjah, ik begin nu ook wel te twijfelen. Mijn eerste smartwatch en dan een horloge waarvan ik me hardop afvraag of hij überhaupt ondersteund gaat worden... Ik vind het echt extreem jammer als de stekker uit deze smartwatches getrokken wordt, hoewel je alle nieuwsberichten ook wat anders kunt lezen: dat de PT2 straks Fitbit Time 2 gaat heten o.i.d. Het heeft ook geen zin om een relatief onbekende naam als Pebble te gebruiken, terwijl bijna iedereen de naam "Fitbit" kent van de tv-reclame.

Misschien dat de interface er dan ook wat minder funky gaat uitzien, wat het succes wellicht ook vergroot.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
RobertowNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:41:
Geen idee, het zal vast onderdeel van de onderhandelingen zijn. Zou het de gebrekkige communicatie over de Time 2 verklaren?

En ook de core zal wel een vroege dood kunnen sterven op deze manier.
Pls no...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p2kfzhP.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
RobertowNL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:46:
[...]

Dit is ook waar ik bang voor ben; en dan de Pebble Core daar zie ik het ook zwart voor in. Waar de Time 2 waarschijnlijk al een heel eind onderweg is en er al veel kosten in zitten (leveren is goedkoper) zal dat bij de Core wellicht niet het geval zijn.

Overigens geen ramp als ze die annuleren, want zonder support gaat dat niets worden natuurlijk.
Zou het echt niet kunnen overleven zonder support? Het is tenslotte gewoon een smartphone zonder scherm. En smartphones zonder verdere updates hebben we bij de vleet op het Android platform: het is dus niets nieuws en daar is mee te werken.
Desnoods kunnen mensen er een custom ROM op zetten. (In de veronderstelling dat de Pebble Core niet zo locked down is dat dat niet mogelijk is.)

Ik hoop dat de Core het nog haalt en de community erop springt. Want voor zover ik weet is er geen alternatief? Ik zou het echt ideaal vinden bij het hardlopen!
(Nuja, men kan misschien een Raspberry Pi in een robuuste case steken, maar daar draait dan ook geen Android op...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
De Core was in ieder geval een "hackable" device. Als er iets zonder support zou moeten kunnen overleven, is het zo'n apparaat wel. Ik maak me meer zorgen om de P2 en PT2 die afhankelijk zijn van een app op je telefoon die geüpdatet moet worden als je smartphone-OS een update krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Asgaro schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:59:
[...]

Zou het echt niet kunnen overleven zonder support? Het is tenslotte gewoon een smartphone zonder scherm. En smartphones zonder verdere updates hebben we bij de vleet op het Android platform: het is dus niets nieuws en daar is mee te werken.
Desnoods kunnen mensen er een custom ROM op zetten. (In de veronderstelling dat de Pebble Core niet zo locked down is dat dat niet mogelijk is.)

Ik hoop dat de Core het nog haalt en de community erop springt. Want voor zover ik weet is er geen alternatief? Ik zou het echt ideaal vinden bij het hardlopen!
(Nuja, men kan misschien een Raspberry Pi in een robuuste case steken, maar daar draait dan ook geen Android op...)
Bij een overname worden vaak afspraken gemaakt, zo ook over de producten en support etc. Pebble zal haar legacy toch ook niet verkwanselen. Als dat zo is hadden ze vorig jaar voor 740 miljoen aan Citizen verkocht. Support zal niet eeuwigdurend zijn, maar er is bij Fitbit toch ook wat aan gelegen om de producten te blijven verkopen. Zijn ontwikkelde producten die ze alleen maar hoeven te produceren en verkopen.

Ik heb op het andere forum ook nog gereageerd op de vraag of de Time 2 en Core nog komen... Ze kunnen zich niet zomaar terugtrekken:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49340337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
CoachKoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:28:
[...]

Bij een overname worden vaak afspraken gemaakt, zo ook over de producten en support etc. Pebble zal haar legacy toch ook niet verkwanselen. Als dat zo is hadden ze vorig jaar voor 740 miljoen aan Citizen verkocht. Support zal niet eeuwigdurend zijn, maar er is bij Fitbit toch ook wat aan gelegen om de producten te blijven verkopen. Zijn ontwikkelde producten die ze alleen maar hoeven te produceren en verkopen.

Ik heb op het andere forum ook nog gereageerd op de vraag of de Time 2 en Core nog komen... Ze kunnen zich niet zomaar terugtrekken:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49340337
Zoals ik daar ook al zei, het gaat niet direct om het leveren. Daar kunnen ze (Fitbit) heel makkelijk mee wegkomen. Het gaat er meer om hoe de verdere ondersteuning zal zijn, daar staat of valt de Pebble mee.

Even koffie dik kijken, maar stel dat het hele verhaal waar is; Pebble in zwaar weer en kan de schulden niet meer betalen. Dan kunnen ze de werknemers veilig stellen door voor een schijntje ($40 miljoen) de intellectuele eigendommen overdragen of ze kunnen de hele handel op de fles laten gaan. Als dat laatste het geval is, krijgt ook Fitbit een knauw qua slechte PR. En dat kan Fitbit ook niet gebruiken, want die doen het op de beurs ook niet al te best; bijna $50 per aandeel in juli 2015 en $8,42 nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
me_mrtn schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:40:
[...]

Zoals ik daar ook al zei, het gaat niet direct om het leveren. Daar kunnen ze (Fitbit) heel makkelijk mee wegkomen. Het gaat er meer om hoe de verdere ondersteuning zal zijn, daar staat of valt de Pebble mee.

Even koffie dik kijken, maar stel dat het hele verhaal waar is; Pebble in zwaar weer en kan de schulden niet meer betalen. Dan kunnen ze de werknemers veilig stellen door voor een schijntje ($40 miljoen) de intellectuele eigendommen overdragen of ze kunnen de hele handel op de fles laten gaan. Als dat laatste het geval is, krijgt ook Fitbit een knauw qua slechte PR. En dat kan Fitbit ook niet gebruiken, want die doen het op de beurs ook niet al te best; bijna $50 per aandeel in juli 2015 en $8,42 nu.
Ik denk dat we het er over eens zijn dat als alles klopt de Time 2 en de Core de laatste producten van Pebble als merk zijn. Mijn idee is dat tijdens de onderhandelingen afspraken zullen worden gemaakt over ondersteuning van de producten. Maar dat het eindig is en dat er (op termijn) niet meer ontwikkelt zal worden is zeker...

Ze zeggen dat Pebble al een tijdje op zoek was naar een koper. Doel was denk ik geld binnenhalen om door te gaan, niet overgenomen worden door een partij die stopt met de producten... Maar nood breekt wet.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het officiële statement.Al is het maar wat er nu wanneer de Time 2 geleverd wordt... Dat zou eind november zijn, toen deze week...maar die is ook bijna voorbij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
CoachKoos schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat we het er over eens zijn dat als alles klopt de Time 2 en de Core de laatste producten van Pebble als merk zijn. Mijn idee is dat tijdens de onderhandelingen afspraken zullen worden gemaakt over ondersteuning van de producten. Maar dat het eindig is en dat er (op termijn) niet meer ontwikkelt zal worden is zeker...

Ze zeggen dat Pebble al een tijdje op zoek was naar een koper. Doel was denk ik geld binnenhalen om door te gaan, niet overgenomen worden door een partij die stopt met de producten... Maar nood breekt wet.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het officiële statement.Al is het maar wat er nu wanneer de Time 2 geleverd wordt... Dat zou eind november zijn, toen deze week...maar die is ook bijna voorbij!
Ze hebben al redelijk wat een investeringen gehad, afgezien van Kickstarter funding. In 2013 hebben ze $15 miljoen aan investering van Charles River Ventures gekregen (bron). Daarnaast hebben ze bij de eerste Kickstarter $10 miljoen aan funding gehad, $20 miljoen bij de Time en bijna $13 miljoen bij de P2/T2. Dat is nog afgezien van de reguliere verkopen. Natuurlijk zijn de Kickstarter fundings wat beperkter qua inkomsten/uitgaven, maar dan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien integreert Fitbit wel haar fitness tracking software in Pebble 2 en Pebble Time 2 en worden dit hun eerste smartwatches. Waarom zou Fitbit zo'n grote app-markt weggooien? Ze kopen voor die 40M ook echt iets natuurlijk en ik zou niet weten wat voor intellectuele eigendommen ze misten om fitness te tracken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
Toch maar vreemd dat pebble totaal niks communiceert de laatste tijd.

Je zou toch verwachten dat pebble op zijn minst zijn hackers zou informeren over het nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

zwasie schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:41:
Toch maar vreemd dat pebble totaal niks communiceert de laatste tijd.

Je zou toch verwachten dat pebble op zijn minst zijn hackers zou informeren over het nieuws
Op dit soort onderhandelingen met beursgenoteerde bedrijven zit een non disclosure agreement, ze kunnen/mogen dus niets zeggen.

Zal ook wel de reden zijn dat die ene tweet ook weg is gehaald (al was die vrij nietszeggend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
RobertowNL schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:46:
[...]

Op dit soort onderhandelingen met beursgenoteerde bedrijven zit een non disclosure agreement, ze kunnen/mogen dus niets zeggen.

Zal ook wel de reden zijn dat die ene tweet ook weg is gehaald (al was die vrij nietszeggend).
Ik heb liever dat ze in ieder geval iets posten op KS over de Time 2. TYLT strap heeft vertraging, en zou ieder week een update posten. Die posten gisteren dat ze druk bezig zijn met testen en dus over een paar dagen wat kunnen vertellen...

Pebble post niets, wat zeker nu tot veel onnodige onrust leidt. Laat dan in ieder geval weten dat je bezig bent en wanneer er wel wat zinnigs gezegd kan worden.

Enige info komt van Twitter maar daar kijkt ook niet iedereen op een dat blijft ook onduidelijk....en incorrect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Maar wat moeten ze posten dan als ze een NDA hebben getekend voor de onderhandeling met Fitbit? Ze onderhandelen over wat jij wil horen, dus er valt gewoon niks te melden. Ik vind het ook ronduit kut, maar we zullen moeten wachten tot ze eruit zijn of de onderhandelingen worden afgeblazen.

Gezien het feit dat ze voorgaande biedingen van Intel en Citizen hebben afgewezen, ondanks dat dat om vele hogere bedragen ging, doet me vermoeden dat dit niks met geld te maken heeft en ze wellicht hun ideologie doorzetten tegen een discount voor Fitbit. Maar ja, als je in de schulden zit heb je een slechte onderhandelingspositie, zeker als je in een markt zit die sowieso erg moeizaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Grrrrrene schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 22:54:
Maar wat moeten ze posten dan als ze een NDA hebben getekend voor de onderhandeling met Fitbit? Ze onderhandelen over wat jij wil horen, dus er valt gewoon niks te melden. Ik vind het ook ronduit kut, maar we zullen moeten wachten tot ze eruit zijn of de onderhandelingen worden afgeblazen.
Als dat zo is, waarom zetten ze dan wel allerlei berichten op @PebbleHelp zoals dat er eind november begin december geleverd gaat worden??

Ze kunnen op z'n minst iets op KS laten horen. Laatste bericht is van medio oktober...buiten een bericht over ios 10 verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-07 02:02
Inmiddels zijn alle horloges, in de shop, out of stock. In de FAQ is pebble time 2 ook weggehaald. Toch indicaties, denk ik, dat Pebble ermee gaat stoppen.

Ik heb alleen een Core besteld via kickstarter en een Time 2 (preorder) met een kortingscode voor 175 euro. Die laatste kan ik makkelijk annuleren. Ik twijfel nog wat ik ga doen, afwachten op een bericht van Pebble of alvast annuleren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
CoachKoos schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:09:
[...]

Als dat zo is, waarom zetten ze dan wel allerlei berichten op @PebbleHelp zoals dat er eind november begin december geleverd gaat worden??

Ze kunnen op z'n minst iets op KS laten horen. Laatste bericht is van medio oktober...buiten een bericht over ios 10 verder niets.
Dat snap ik ook niet waarom er op KS niks gezegd werd. Al kunnen ze feitelijk dus niks zeggen, maar een opmerking als "we hopen over 2 weken iets te kunnen zeggen" zou al wat rust brengen denk ik. Het gerucht over Fitbit is onderhand iedereen wel duidelijk, dus dat vult iedereen wel voor zichzelf in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
BlakeNL schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:28:
Inmiddels zijn alle horloges, in de shop, out of stock. In de FAQ is pebble time 2 ook weggehaald. Toch indicaties, denk ik, dat Pebble ermee gaat stoppen.

Ik heb alleen een Core besteld via kickstarter en een Time 2 (preorder) met een kortingscode voor 175 euro. Die laatste kan ik makkelijk annuleren. Ik twijfel nog wat ik ga doen, afwachten op een bericht van Pebble of alvast annuleren?
Dat ze niet meer op voorraad zijn kan ook zijn omdat ze ook nog aan het uitleveren zijn en een gedeelte naar retail. Ze gaan niet van de een op andere dag stoppen. De FAQ was alleen een pagina over KS FAQ. Op de site staat gewoon nog vanalles over de Time 2 en de Core:
https://help.getpebble.co...16-kickstarter-3/articles

Ik zou even afwachten. Denk dat beiden er echt wel komen, tot het Fitbit verhaal waren er nog verhalen over problemen met de bluetooth leverancier.

Wij hebben ooit boordcomputers gekocht bij een bedrijf dat ook overgenomen werd. De boordcomputers gingen er uit omdat alleen nog maar die van het nieuwe moederbedrijf geleverd werden. Onze boordcomputers werden nog 10 jaar ondersteund.... Nu heeft een smartwatch een kortere levensduur, maar ze blijven echt nog wel paar jaar ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Er komt een update aan volgens Pebble op Twitter
@Pebble: 38 days since @Kickstarter Update 16 means tons to catch up on. Have a restful weekend while we make 17 comprehensive, answering all ?s ❤ https://twitter.com/Pebble/status/805139594119380992/photo/1

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Nou...dit zou de status zijn volgens Reddit:
Short Update
u/pebble-rahul35m
On behalf of Pebble we apologize for the lack of communication between us and the many customers who relied on us for information and support. We will have a full update on Kickstarter next week on more information.

To keep you no longer in the dark we will provide simple information. We are going to be bought by fitbit. The reason is due to fund issues. We simply do not have enough money to fulfill all Pebble Time 2 and Pebble Round Polished orders. The Pebble 2 took more funds than we first imagined by almost double.

Fitbit is the right choice to keep Pebble and our ideas going. The Pebble Time 2 and Pebble Round Polished are on hold until further notice. This is not the end of these devices, at least not yet. The fait of these devices will be up to Fitbit and their company.

Thank you for the support over the years and don't give up hope. We assure you our ideas will live on.

~ Team Pebble
https://m.reddit.com/r/pebble/comments/5gbeco/short_update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Das dan knap vervelend als je zoals ik zowel een Time 2 als ook een polished Round hebt gebacked en betaald...
Ik houd er nu stevig rekening mee dat het geld weg is..

Blijkbaar is er nu bevestigd dat het bericht op reddit fake is...

[ Voor 16% gewijzigd door darkrain op 03-12-2016 22:08 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Ik een Time 2 en de Core!

Zijn wel paar dingen apart...eerst dat ze op Twitter een update afkondigen en dan op Reddit alles uit de doeken doen! Of in de KS update moet staan wat ze echt gaan doen....

Owww...bericht van Reddit zou nep zijn!
https://twitter.com/LaurenGoode/status/805152562097700864

Mijn gevoel klopte dus dat het rare combi was. Nu hopen dat de update positiever is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:45
Het hele nieuws schijnt niet waar te zijn, het account van een van de team members scheen gehackt te zijn en daar was het nieuws bericht mee op internet gezet.

https://www.reddit.com/r/...ate_post_is_not_official/

Er moet nog een uitgebreide officiële statement moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
AndreStarTrek schreef op zondag 4 december 2016 @ 03:17:
Het hele nieuws schijnt niet waar te zijn, het account van een van de team members scheen gehackt te zijn en daar was het nieuws bericht mee op internet gezet.

https://www.reddit.com/r/...ate_post_is_not_official/

Er moet nog een uitgebreide officiële statement moeten komen.
Yep! En op de KS van Pal strap staat dat zij contact hebben gehad met Pebble en dat de Time 2 er gaat komen! oOo

https://www.kickstarter.c...-strap-for-pebbl/comments

Zij geven aan "omdat ze al geproduceerd zijn of in het productieproces zien". We weten dan nog steeds niet wat er met de Core gaat gebeuren....

Stapje voor stapje dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

CoachKoos schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:31:
[...]

Yep! En op de KS van Pal strap staat dat zij contact hebben gehad met Pebble en dat de Time 2 er gaat komen! oOo

Zij geven aan "omdat ze al geproduceerd zijn of in het productieproces zien". We weten dan nog steeds niet wat er met de Core gaat gebeuren....

Stapje voor stapje dan maar ;)
Ik ben inmiddels zover dat ik me alleen nog laat leiden door officiële berichten van Pebble. Er is in een tweet van @PebbleHelp gezegd dat de PT2 en polished PTR binnen 2-5 dagen verzonden gaan worden... Dat past dan weer wel leuk in dit verhaal van de pal-strap.
Geen woord over de Core helaas...

https://twitter.com/PebbleHelp/status/805092468890836994

[ Voor 2% gewijzigd door darkrain op 04-12-2016 10:40 . Reden: Core toegevoegd ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
darkrain schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:39:
[...]

Ik ben inmiddels zover dat ik me alleen nog laat leiden door officiële berichten van Pebble. Er is in een tweet van @PebbleHelp gezegd dat de PT2 en polished PTR binnen 2-5 dagen verzonden gaan worden... Dat past dan weer wel leuk in dit verhaal van de pal-strap.
Geen woord over de Core helaas...

https://twitter.com/PebbleHelp/status/805092468890836994
Ik denk dat je die tweet verkeerd leest. En het moet zijn dat er binnen 2 tot 5 dagen een update komt over het verzenden van de PT2 en PTR. Niet dat deze binnen 2 tot 5 dagen verzonden gaan worden. Sowieso heeft Pebble ook nog nooit zoveel in een keer uitgeleverd. Ze verzenden altijd in batches die zijn geproduceerd naar kleur. Daarnaast zou het ook onlogisch zijn om, vooral nu, een magazijn vol Pebbles te hebben. Aangezien alleen de opslag al geld kost. Laat staan dat ze nu bergen ontevreden KS backers hebben, dan zou het raar zijn om juist nu alles in een magazijn te bewaren en niet te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

RobertMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:11:
[...]

Ik denk dat je die tweet verkeerd leest. En het moet zijn dat er binnen 2 tot 5 dagen een update komt over het verzenden van de PT2 en PTR. Niet dat deze binnen 2 tot 5 dagen verzonden gaan worden. Sowieso heeft Pebble ook nog nooit zoveel in een keer uitgeleverd. Ze verzenden altijd in batches die zijn geproduceerd naar kleur. Daarnaast zou het ook onlogisch zijn om, vooral nu, een magazijn vol Pebbles te hebben. Aangezien alleen de opslag al geld kost. Laat staan dat ze nu bergen ontevreden KS backers hebben, dan zou het raar zijn om juist nu alles in een magazijn te bewaren en niet te leveren.
Ik denk dat je gelijk hebt... zo zie je maar dat je je toch probeert vast te houden aan iets positiefs ;)
We wachten af..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
RobertMe schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:11:
[...]
Daarnaast zou het ook onlogisch zijn om, vooral nu, een magazijn vol Pebbles te hebben. Aangezien alleen de opslag al geld kost. Laat staan dat ze nu bergen ontevreden KS backers hebben, dan zou het raar zijn om juist nu alles in een magazijn te bewaren en niet te leveren.
Leek mij ook al enige tijd zo, Pebble sprak op Twitter vanaf begin november al over leveringen eind november, begin december. Als de geruchten waar zijn dan gaat Fitbit niet de stekker trekken uit de Time 2 terwijl dit al in het productieproces zit...

Spannendste is de Core, en anders ga ik voor de PAL strap ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Blijf het jammer dat ze niet wat meer communiceren. Ben ook backer bij orbitkey. Daar krijg je regelmatig updates van wat er klaar is en wat er nog open staat. Zo hadden ze wat quality control issues waardoor een onderdeel heel makkelijk ging verbuigen. Krijg je allemaal te zien, waardoor je meer begrip kweekt waarom het zo lang duurt, plus dat het nog eens reuze interessant is om te zien wat er allemaal bij komt kijken om een product op de markt te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Och, het kan ook slechter... Ben ook backer van de neo afstandsbediening.....sinds 3 jaar nu volgens mij..
Lijkt er nog te komen binnenkort maar updates 1x per 2 a 3 maanden minimaal:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Tja, ik kan mij voorstellen dat gezien de lopende onderhandelingen er nu even niets gecommuniceerd kan worden. Vervelend natuurlijk, maar zowel in het geval als de overname mislukt als dat die wel lukt, zou het uit PR oogpunt erg onverstandig zijn om de al betaalde producten niet meer te leveren, zeker als ze al (deels) zijn geproduceerd. Tenzij natuurlijk Pebble niet overgenomen wordt en echt failliet gaat.

Maar als de overname door gaat - en is het niet Fitbit dan wel een ander - dan zal met de lopende verplichtingen toch wel nakomen of het moet zo dramatisch zijn qua productie, dan men alleen onderdelen van Pebble koopt. Maar dat zou eerder in een faillissementssituatie zijn en zo luiden de berichten nu ook weer niet.

Kortom, ik houd goede hoop op uitlevering. En zo niet, dan hebben we pech gehad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

dirkjesdirk schreef op maandag 5 december 2016 @ 16:30:
Kortom, ik houd goede hoop op uitlevering. En zo niet, dan hebben we pech gehad. :P
Ja zo kan het nu eenmaal gaan met Kickstarter. Wat in mijn geval wel een hard gelach zou zijn is dat ik dit keer meer risico genomen heb en dus ook een hoger bedrag in het project heb gestoken. Een 3e keer geeft toch een soort van vertrouwen... Natuurlijk kon ik het geld wel missen, anders moet je er niet aan beginnen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:50
Als het toch misgaat en er niet geleverd gaat worden mag je je afvragen of bestaande bedrijven wel via Kickstarter zouden mogen verkopen. De Pebble 2 is niet een compleet innovatief product zoals de eerste Pebble, maar een gewone doorontwikkeling.
Op deze manier wentelt een bedrijf alle risico's af op diegene die pre-ordered.
Helaas onze nieuwe versie vinden we toch niet levensvatbaar, bedankt voor het geld en tot ziens.

Het lijkt me dat Kickstarter bedoelt is voor (startende) bedrijven die een financiële injectie nodig hebben om een productie process te ontwikkelen en op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
ArnoutV schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:19:
Als het toch misgaat en er niet geleverd gaat worden mag je je afvragen of bestaande bedrijven wel via Kickstarter zouden mogen verkopen. De Pebble 2 is niet een compleet innovatief product zoals de eerste Pebble, maar een gewone doorontwikkeling.
Helaas onze nieuwe versie vinden we toch niet levensvatbaar, bedankt voor het geld en tot ziens.

Het lijkt me dat Kickstarter bedoelt is voor (startende) bedrijven die een financiële injectie nodig hebben om een productie process te ontwikkelen en op te starten.
Dat is nu eenmaal het hele principe van crowdfunding. 8)7 Die laatste zin slaat de spijker op z'n kop.

Even iets om over na te denken; IDC heeft een analyse gedaan over de wearables en de markt zou met 3,1% zijn gegroeid in kwartaal drie naar 23 miljoen stuks en dat zou voornamelijk te danken zijn aan basis fitness bandjes. Slimme wearables zouden juist te kampen hebben met een daling. Een interessante quote over Fitbit:
Fitbit was once again the market leader in 3Q16 as the vendor released a long awaited refresh for the Charge HR with the Charge 2. Despite recent negativity surrounding the company's long-term strategy and stock price, IDC expects Fitbit to continue leading the pack in the near term. The acquisition of Coin and the potential to expand into the smartwatch category present an opportunity for the company to be more than just a fitness brand.
Zoals ik het lees, verwacht IDC ook een aquisitie van Fitbit. Daarnaast staat Pebble niet in de top vijf van meest verkochte merken. Dat is op zich niet zo verwonderlijk. Ook heeft IDC nog een grafiek in elkaar geknutseld waar Pebble wel in voorkomt en met 3,2% van de verkopen komt het in kwartaal drie dus uit op 736.000 verkochte exemplaren.

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Ik stel nergens dat het volgens de regels niet mag.

Het gaat mij dan ook om het feit of crowdfunding hier niet misbruikt is door een bestaande organisatie waarbij alleen maar een aangepast model uit een bestaande productreeks wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mijn eerst KS project en meteen de deksel op de neus.. Heb al tijdje een Time 2 en Core in bestelling staan.. Balen dit, ben het eens met ArnoutV, hopelijk 'misbruiken' reeds bestaande bedrijven dit soort systemen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Pebble app heeft weer een update.... Er is dus nog wel iemand aan het werk daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
ArnoutV schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:19:

Het is wel zo dat als een project gefund is het bedrijf wel verplichtingen heeft tot realisatie. Ze kunnen niet zomaar zeggen dat ze het toch niet zien zitten en er dan maar mee stoppen zodat de backers hun geld kwijt zijn. Faillissement zou wel een reden kunnen zijn voor het niet realiseren, maar dan is heel het bedrijf er niet meer...dus dat wil niemand.

De filosofie van kickstarter was om kleine bedrijven hun product middels crowdfunding te helpen realiseren. Maar het is ook een financieringsmiddel geworden voor kleine (dat is Pebble met 200 man) maar gevestigde bedrijven. En het is ook marketing, zeker met succesvol gefunde projecten. En met al die miljoenen is pebble op dat gebied succesvol. Blijkbaar hadden ze ook niet het geld om het zelf te financieren. Nu hebben ze het geld al binnen voordat ze aan produceren van....

Ben bang dat Kickstarter er zelf ook weinig van zal zeggen...ze krijgen 5% van de Funding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Fitbit Inc., the fitness band maker, is close to buying software assets from struggling smartwatch startup Pebble Technology Corp. in a bid to better compete with Apple Inc., according to people familiar with the matter.

The deal is mainly about hiring the startup’s software engineers and testers, and getting intellectual property such as the Pebble watch’s operating system, watch apps, and cloud services, the people said. They asked not to be identified speaking about an unannounced transaction.

The purchase price is less than $40 million, and Pebble’s debt and other obligations exceed that, two of the people said. Fitbit is not taking on the debt, one of the people said. The rest of Pebble’s assets, including product inventory and server equipment, will be sold off separately, some of the people said. An announcement is imminent, the people added. Fitbit declined to comment and Pebble Chief Executive Officer Eric Migicovsky didn’t respond to a request for comment.

The Pebble fire sale is the result of financial struggles in a smartwatch market that failed to grow as quickly or as large as initially hoped and hyped. Industry shipments slumped 52 percent in the third quarter, according to research firm IDC, and Pebble cut a quarter of its staff earlier this year.

Apple Watch sales have been lackluster compared with iPhones, although Chief Executive Officer Tim Cook told Reuters Tuesday that sales are "off the charts."

Fitbit has had its own struggles, with its stock slumping 34 percent on Nov. 3 after the company cut a holiday sales forecast. After years of focusing on fitness wearables, Fitbit got into smartwatches with the introduction of the Blaze this year. Grabbing Pebble’s software talent and other resources, like its developer relationships, may help Fitbit better compete with Apple’s Watch. Earlier this year, Fitbit acquired assets from payments startup Coin, which could help it add features rivaling Apple Pay too.
Job Offers

Fitbit began sending job offers to about 40 percent of Pebble’s employees in the last week. Most of these are software engineers. Very few Pebble interface designers were offered jobs and hardware teams were not offered positions, the people said. Some staff who didn’t get an offer will be given severance packages, one of the people said.

Pebble’s Migicovsky is planning to rejoin startup incubator Y Combinator as a partner advising early-stage companies on hardware development, people with knowledge of the matter said. Y Combinator’s hardware head recently left, Bloomberg News reported last month.

Pebble announced three new watches in May, the Pebble 2, Time 2, and the Pebble Core. The Pebble 2 has already started shipping to people who funded the startup through crowd-funding site Kickstarter. The Time 2 and Pebble Core will be canceled and refunds will be issued to Kickstarter backers, one of the people said.

Following the acquisition, Pebble’s offices will be closed and it will be up to Fitbit to decide whether to still use the Pebble brand, one of the people said. The former Pebble engineers will relocate to Fitbit’s offices in San Francisco, the person said.

The deal will mean the Pebble stock held by employees is worthless, two of the people said. The money will instead go to debt holders, vendors, some of its main equity investors, and Kickstarter refunds for the Time 2 and Pebble Core orders, the people said.
toon volledige bericht
https://www.bloomberg.com...software-assets-to-fitbit?

En het lijkt er dus op dat de kogel door de kerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Tja, las het ook.... Rare vind ik dat Pebble nu heel actief is op Twitter, ze geven elke dag een Pebble 2 weg voor het leukste "Pebble fotomoment". Ze vragen geduld voor de update en zijn vrij vrolijk en positief, terwijl als je het stuk leest daar weinig tot geen reden voor is...

En als ze al zo ver zouden zijn met de Time 2 (berichten begin november dat ze eind november/begin december gaan leveren), waarom zou je ze dan alsnog niet produceren en uitleveren? Als er weinig meer over is van Pebble als bedrijf, waarom zou je dan voor de refunds gaan?

Ik ben nu wel heeeeel benieuwd naar de update.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wat een slecht nieuws, bedrijf wordt volledig uit elkaar gerukt. Ik zie niet in wat beide hiermee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Fitbit draait als horloge geen 7-10 dagen toch? Daarbij is Pebble zich in het vaarwater van fitbit aan het bewegen door toevoeging van de hartslagmeter. En Pebble schijnt geen geld meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-07 22:42

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Nu hoop ik dan maar dat ik inderdaad een refund krijg voor m'n bestelde Time 2. Support zal er niet zijn dus dan vind ik het niet interessant meer. Jammer, na de 4 Pebbles die ik heb gehad!

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Ziet er dus naar uit dat ik toch richting Apple watch geduwd zal worden. Die fitbit-dingen zeggen me echt niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
jip_86 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:01:
Fitbit draait als horloge geen 7-10 dagen toch? Daarbij is Pebble zich in het vaarwater van fitbit aan het bewegen door toevoeging van de hartslagmeter. En Pebble schijnt geen geld meer te hebben.
De fitbit armbandjes hebben bijna allemaal een batterij vermogen om 5 dagen mee te kunnen.
Alleen in mijn ogen zitten ze totaal niet in elkaars vaarwater. De doelgroepen die ze tot nu toe hebben bedient zijn totaal verschillend van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
CoachKoos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:21:
[...]

Tja, las het ook.... Rare vind ik dat Pebble nu heel actief is op Twitter, ze geven elke dag een Pebble 2 weg voor het leukste "Pebble fotomoment". Ze vragen geduld voor de update en zijn vrij vrolijk en positief, terwijl als je het stuk leest daar weinig tot geen reden voor is...

En als ze al zo ver zouden zijn met de Time 2 (berichten begin november dat ze eind november/begin december gaan leveren), waarom zou je ze dan alsnog niet produceren en uitleveren? Als er weinig meer over is van Pebble als bedrijf, waarom zou je dan voor de refunds gaan?

Stock weggeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

zwasie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:18:
Ziet er dus naar uit dat ik toch richting Apple watch geduwd zal worden. Die fitbit-dingen zeggen me echt niks.
Ik gebruik nu een dik jaar een Apple Watch en die heeft me van de vorige Pebbles af gekregen. Ik wilde alleen de Pebble Time 2 weer een kans geven maar je zult ongetwijfeld ook toe kunnen met een Apple Watch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Miki schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:20:
[...]

De fitbit armbandjes hebben bijna allemaal een batterij vermogen om 5 dagen mee te kunnen.
Alleen in mijn ogen zitten ze totaal niet in elkaars vaarwater. De doelgroepen die ze tot nu toe hebben bedient zijn totaal verschillend van elkaar.
Dat valt me mee inderdaad. Ik meende dat dat meer gold voor de bandjes, en niet bijv de surge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
gday schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:58:
[...]

Ik gebruik nu een dik jaar een Apple Watch en die heeft me van de vorige Pebbles af gekregen. Ik wilde alleen de Pebble Time 2 weer een kans geven maar je zult ongetwijfeld ook toe kunnen met een Apple Watch. ;)
Ik ben altijd erg tevreden geweest over de Pebbles. Ook als je ziet wat ze qua mogelijkheden en software hebben ontwikkeld vanaf het allereerste begin van de Pebble Classic (voor zo'n kleine partij). Ook de Time ben ik tevreden over en de Time 2 leek me een mooie stap vooruit met HRM en grotere scherm. Jammer als deze er inderdaad niet zou komen...

Batterijduur is toch wel een issue hoor. Ik slaap met m'n Time (en doe er 5 dagen mee). Als de Apple Watch elke nacht op de oplader moet, kan dat dus niet meer. Mijn vrouw heeft een PTR en daarvan vind ik het irritant dat die na max 2 dagen weer leeg is... :P

Als deze week eindelijk het definitieve nieuws komt en blijkt dat de Time 2 niet komt, ga ik denk ik voor de Pebble 2 en dan de PAL strap erbij. Heb ik mijn sporthorloge en hoop dat mijn Time 2 het nog lang volhoudt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
CoachKoos schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:21:
[...]

Ben echt heel benieuwd of er daadwerkelijk geld terugkomt (had de Time Round 2 gebacked), anders down the drain |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Goed om even te delen welk bericht ik van het PAL smartstrap team ontving.
Dear Pal Supporters,

We share the concern raised by many backers about the news of Pebble being sold to Fitbit. Some of us lose faith on Pebble, some of us worry if Time 2 will be delivered, and some backers of Pal-T2 have requested refund. The feeling is understood. We also got confused, and have been trying to get a better understanding of the situation, our production and such before getting back to you with some updates.

We’ve been trying our best to sort out information from news/rumors. From our understanding, Pebble will deliver Time 2 as committed, and there are already goods produced or in the pipeline. Despite news saying that Time 2 will be canceled, what we can do now is to await for confirmation by Pebble whether this is 100% true. We have came a long way, started production and 80% through it and we will continue.

Please be reminded that Pal-T2 is backward compatible and can be used with Pebble Time.
Helaas lees ik bij the Verge minder positieve geluiden. Het bedrijf lijkt opgeknipt te worden en de lopende producten zijn het slachtoffer. Lichtpuntje is dat er mogelijk refunds komen.

As a result, the Pebble Time 2 and Pebble Core will be canceled and won’t ever ship to Kickstarter backers and pre-order customers. Refunds will be issued to everyone that supported either product through crowdfunding.

Kortom, de kans dat de Time2 nog wordt geleverd is helemaal niet zo groot! Maar we zullen toch officiële statements van Pebble of Fitbit moeten afwachten.

Edit: staat nu ook op de FP: nieuws: 'Pebble schrapt Time 2 en Core als gevolg van naderende overname door...

[ Voor 29% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-12-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:56:
Goed om even te delen welk bericht ik van het PAL smartstrap team ontving.
Ik had in op basis van de eerste melding op de PAL KS site het idee dat PAL daadwerkelijk contact heeft gehad met Pebble en daarbij te toezegging hebben gehad dat de Time 2 er komt.

Alleen dit staat nu op de KS van PAL bij de comments (van de makers van PAL):
Powerstrap Creator about 2 hours ago
@David Yung and all - Regarding your request to share the evidence of Time 2 will be delivered, I cannot do so because first of all this is a verbal information, and 2nd I promised not to disclose the source. There are Time 2 goods produced and in the pipeline. I believe Pebble will deliver them instead of refund, which will then be a double loss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-07 10:06

Kiswum

Gadget reviewer

Ik hoop dat het slechts bij geruchten blijft. Er is momenteel geen enkele smartwatch die me meer of hetzelfde kan bieden als de Pebble Time 2.

Eisen:
Smartwatch minimaal 5 dagen kunnen gebruiken.
Waterdicht
Compatible met diverse OS'en zoals iOS en Android
Vervangbare watchfaces (ik ben slecht met analoge wijzers, ik heb dus een digitaal klokje nodig)
Niet meer dan €300,-
Lange software ondersteuning (minimaal 2 jaar)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 16:37

4POX

Everybody is wired

Ik lees nu dat veel mensen Pebble oproepen om de telefoon en software opensource te maken. Maar de geruchten zeggen dat Fitbit alleen de software wil kopen.

Pebble wordt dan nooit en never opensource.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Het mooiste zou zijn als Pebble tenminste de app + connectie opensource kan maken. Maar dat zal er ivm verkoop van de ip niet inzitten gok ik.

Op Reddit zit nog een enkele medewerker; update 17 is/staat klaar maar mag nog niet gepushed worden. De onderhandelingen zijn dus nog gaande blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Kiswum schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:00:
Ik hoop dat het slechts bij geruchten blijft. Er is momenteel geen enkele smartwatch die me meer of hetzelfde kan bieden als de Pebble Time 2.

Eisen:
Smartwatch minimaal 5 dagen kunnen gebruiken.
Waterdicht
Compatible met diverse OS'en zoals iOS en Android
Vervangbare watchfaces (ik ben slecht met analoge wijzers, ik heb dus een digitaal klokje nodig)
Niet meer dan €300,-
Lange software ondersteuning (minimaal 2 jaar)
Tja dat waren/zijn mijn eisen ook.

Ik was eerst van plan om voor Blocks te gaan. Ontzettend gaaf modulair concept. Alleen denk niet dat deze fatsoenlijk past om mijn smalle polsjes.

Samsung Gear 3 (geen iOS volgens mij)

Andere smart watches, belabberde accu duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

ArnoutV schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:07:
[...]

Tja dat waren/zijn mijn eisen ook.

Ik was eerst van plan om voor Blocks te gaan. Ontzettend gaaf modulair concept. Alleen denk niet dat deze fatsoenlijk past om mijn smalle polsjes.

Samsung Gear 3 (geen iOS volgens mij)

Andere smart watches, belabberde accu duur...
De Gear S3 gaat hem niet worden (€399) en inderdaad geen iOS en dat is waar ik de komende maanden af en aan mee zal lopen.
http://www.samsung.com/gl...-s3/device-compatibility/

Opgegeven 4 dagen stand-by, zal in de praktijk een dag of 3 zijn. Het design is prima, maar Tizen... Ik weet niet hoe het app aanbod zal zijn de komende tijd. Ik vertrouw Samsung + eigen OS niet helemaal (Samsung Bada smartphone heb ik ruim een jaar gehad.)

TomTom zou kunnen, maar qua design zijn het sporthorloges en die zou ik niet bij alle gelegenheden om mijn pols willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Voor sporten heb ik een Garmin 920XT, daar ga ik niet overdag mee rondlopen.

Prijzen lopen behoorlijk op als je een alternatief voor een Pebble Time 2 zoekt.
Omdat iOS voor mij een must is wordt het al gauw een Apple Watch series 2, toch gauw €430
Dan wil ik eigenlijk een metalen bandje, komt ook op €90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
En het is officieel. De refunds komen in maart 2017.

https://www.kickstarter.c...ew-3g-ultra/posts/1752929

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Wat betreft die refunds ... die worden gedaan naar de oorspronkelijke credit card waarmee gebackt is. Maar die credit card is in mijn geval vervallen. Ik heb een nieuwe credit card met hetzelfde nummer maar nieuwe vervaldatum. Het is me niet duidelijk of dat dan wel gaat werken.

Edit: Rabobank zojuist gebeld, en die zeggen dat dat geen probleem is.

[ Voor 11% gewijzigd door gday op 07-12-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

gday schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:28:
Wat betreft die refunds ... die worden gedaan naar de oorspronkelijke credit card waarmee gebackt is. Maar die credit card is in mijn geval vervallen. Ik heb een nieuwe credit card met hetzelfde nummer maar nieuwe vervaldatum. Het is me niet duidelijk of dat dan wel gaat werken.

Edit: Rabobank zojuist gebeld, en die zeggen dat dat geen probleem is.
Same here,.... ben benieuwd.
simpel doorverwijzen naar de payment provider werkt natuurlijk makkelijk voor ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-07 09:45

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik heb een paar dagen geleden een chargeback verzoek ingedient op mijn creditcard, ik ben benieuwd wat daar uit komt. Wel erg jammer!

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Mavel 128 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:39:
Ik heb een paar dagen geleden een chargeback verzoek ingedient op mijn creditcard, ik ben benieuwd wat daar uit komt. Wel erg jammer!
kan dat nog na zoveel tijd (of had je een recente aankoop?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-07 09:45

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik heb ze eerst gebeld, en ze gaven aan dat dit geen probleem is. En aangezien het op 30 juni is afgeschreven zit het sowieso nog binnen een half jaar. Maar goed het is via de telefoon toegezegd, en ik heb daarna netjes een formulier ingevuld met aanvullende betalings bevestingen. Ik moet nu nog officieel via post een brief krijgen dat het geaccpeteerd is, dus het is nog even afwachten.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik ga ook bellen. Als ik het goed lees, krijg je het bedrag terug in Dollars. Dat wil zeggen dat je minder euro's krijgt dan je in juli hebt betaald:

http://www.wisselkoers.nl/dollar
30-06-2016 / 1,1104
06-12-2016 / 1,0719

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Berichten over andere smartwatches mogen in:
- Pebble E-Paper Watch / Pebble Steel: [Pebble E-Paper Watch] Ervaringen & Discussie
- Pebble Time / Pebble Time Steel / Pebble Time Round: [Pebble Time (Steel)] Ervaringen & Discussie

Berichten over Levertijd & Prijzen horen in: [Pebble (Time) 2] Levertijd & Prijzen.
Berichten over Accessoires horen in: [Pebble (Time) 2 / 2 SE] Het grote Accessoires topic.

Pebble is recentelijk overgenomen door FitBit. Discussie en gevolgen betreft deze overname hoort in: Fitbit neemt Pebble over - toekomstperspectief?.