Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 19:23
Hoi Daar,

Ik ben deze zomer na 3 jaar denken en opsparen EINDELIJK in bezit gekomen van een Pebble.
Echter is Pebble overgenomen naar FitBit, en aangezien FitBit brak was, en Pebble geweldig, zagen we dit allemaal aankomen:
FitBit gaat Pebble uit de lucht halen.

Ja, je ziet het goed, Pebble kapt ermee.
De productie is gestopt (of gaat stoppen), de garantie verloopt ongeacht of je Pebble zowat nog gloed nieuw is, en waarschijnlijk gaat heel veel kernfunctionaliteit ook kapot.

Nu vroeg ik mij af:
Wat vinden jullie hiervan?
Wat denken jullie dat er gaat gebeuren in de toekomst?

Laat de discussie beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:45
Wat vind je er zelf van?

Bovendien is dit echt een topic waard? Reacties onder het tweakers artikel zijn er al voldoende..

nieuws: Pebble bevestigt overname door Fitbit en stopt met maken smartwatches
https://www.bright.nl/nie...atches-na-overname-fitbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Terugbrengen en een andere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zie inderdaad reacties bij nieuwsbericht.
Als je hem kan terugbrengen, zeker doen, updates zullen niet meer verschijnen lijkt mij zo.

Wel erg shit, maar je zult als consument niet veel kunnen doen helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik pas je topictitel even aan, en verzoek je om zelf even een aanzet te geven voor hoe je de discussie wilt starten. Want op deze manier is het niet erg zinvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is vervelend voor garantie en verbeteringen in de toekomst... maar ik ben persoonlijk bijzonder tevreden over mijn pebble time steel. Het is echt een geweldig apparaat en ik zou niet meer zonder kunnen.

Het enige wat ik kan hopen is dat er een vervanger komt voor mijn pebble de geest geeft...

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik zit nog steeds met de standaard black originele pebble wat meer dan voldoet, ik zou op het moment echt niet weten wat ik anders moet kopen als deze er mee stopt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01

HetGezegde

Yes, you can!

Kans is aanwezig dat er binnen een jaar een ander bedrijf mee start. De Pebble was geweldig en Fitbit zal de desbetreffende patenten wel in handen hebben - dit wil niet zeggen dat er nu geen ander bedrijf/startup met dit idee verder kan gaan. Geen e-paper maar bijv. e-ink, etc.

En Pebble is ook klein begonnen.

Er is een gat ontstaan in dit smartwatch segment: goedkoop, simpel en lange accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Dat gat verbaast me eigenlijk, dat gezien het succes van Pebble er geen andere (serieuze) alternatief op de markt is gekomen. Gisteravond 'ns wat rondgekeken op internet, verschillende smartwatches vergelijkend en ik heb er geen een gevonden die 7+ dagen meegaat, always on screen en met deze functionaliteiten. Ok, kwam een Fossil tegen: mooi, wel prijzig, 180 dagen op een batterij, maar het enige slimme was dat hij een verbinding had met je telefoon en trilde bij een notificatie of inkomend gesprek ... Gewoon nog een fysieke, analoge cijferplaat ...

Later toch eens bij Fitbit zelf gaan kijken op hun site (kende ze alleen van die smalle fitness bandjes) en hun Blaze zag: https://www.fitbit.com/eu/blaze
was het eerste wat ik dacht: he, een Pebble-kloon! Redelijk batterij, beetje zelfde stijl, niet super goedkoop, helaas niet een always on screen, maar met wat ze met Pebble binnen gehaald hebben zouden ze hier toch wel wat van kunnen maken?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 20:37
S913 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:17:
Later toch eens bij Fitbit zelf gaan kijken op hun site (kende ze alleen van die smalle fitness bandjes) en hun Blaze zag: https://www.fitbit.com/eu/blaze
was het eerste wat ik dacht: he, een Pebble-kloon! Redelijk batterij, beetje zelfde stijl, niet super goedkoop, helaas niet een always on screen, maar met wat ze met Pebble binnen gehaald hebben zouden ze hier toch wel wat van kunnen maken?
Dat ziet er inderdaad uit als een Pebble. Behalve het prijskaartje dan...
Maja, gezien Pebble in de financiële problemen zat maakten ze misschien wel niet genoeg marge.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-05 20:49

S913

Abusus non tollit usum

Ach, ik heb de eerste Pebble Time Steel via KS gebacked en kwam toentertijd redelijk in de buurt van die Blaze prijs, maar idd tegenwoordig is de Pebble een stuk goedkoper.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:08
HetGezegde schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:03:
Kans is aanwezig dat er binnen een jaar een ander bedrijf mee start. De Pebble was geweldig en Fitbit zal de desbetreffende patenten wel in handen hebben - dit wil niet zeggen dat er nu geen ander bedrijf/startup met dit idee verder kan gaan. Geen e-paper maar bijv. e-ink, etc.

En Pebble is ook klein begonnen.

Er is een gat ontstaan in dit smartwatch segment: goedkoop, simpel en lange accuduur.
Ik hoop dat er een bedrijf opstaat en dat het is voordat mijn Pebble Time het begeeft. ;)

De vraag is of ze dan ook zo goedkoop zullen zijn, want Pebble was blijkbaar niet levensvatbaar. En of er bij de fanbase van Pebble nog vertrouwen is in een Kickstarter voor een nieuwe smartwatch.

Hopelijk gaat Fitbit inderdaad met de software aan de slag en draait de Blaze of zijn opvolger op Pebble OS. Het mooie van Pebble is de eenvoud maar ook de mogelijkheid voor andere (zelf te maken) watchfaces en apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
En in de nasleep van Pebble geeft ook de FitPay smartstrap er de brui aan... Maar geen geld terug!

Ze waren al zwaar vertraagd doordat (volgens hen) de techniek die de banken gebruiken voor betalingen gewijzigd werd. En hadden ook last van de aankondiging van de PT2.

Dit is nog wel een informatief iets:
Our Kickstarter campaign raised a total of $185,120, after the fees that Kickstarter collects. This only covered a portion of the actual design and development costs that have been spent to date.

Since the start of the project, over $640,000 has been spent on design/development of the smartstrap and the fulfillment of the Pebble Time’s that were ordered as part of the Kickstarter. This includes $330,000 for product design and development, $270,000 for prototyping and NRE, and $40,000 for the fulfillment of Pebble Time orders.
Link:
https://www.kickstarter.c...-for-pebble/posts/1758909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 16:21
https://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/2138

How do I get support for my Pebble device?

Pebble, Inc recently announced that it is ceasing operations. Fitbit has acquired certain assets such as intellectual property and key personnel but did not take ownership of Pebble smart watches.
  • For information about the Kickstarter campaign and unfulfilled rewards, see Pebble's latest Kickstarter update.
  • To get help with the Pebble device you already own, visit the Pebble Help Center and Pebble Community for self-service information. It's no longer possible to speak with Customer Support about your Pebble device.
  • For questions about current pebble.com orders, returns in progress, and all other topics, see the Pebble blog.
Er is inmiddels een discord voor pebble-dev, daar kwam dit langs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vQjQvuQQeIpIfjyhWl6xDF2j/full.png

Met dat antwoord lijkt het me niet dat FitBit iets van PebbleOS gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 14:02

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

CoachKoos schreef op donderdag 8 december 2016 @ 11:15:
[...]
want Pebble was blijkbaar niet levensvatbaar.
Ik denk het wel.

Maar als bij zo veel bedrijven wil men het ALLE klanten naar de zin maken en krijg je een HR, microfoon, luidsprekers en allerlei andere shit in een horloge waar de meeste niet om vragen.
Denk aan een restaurant met een grote menu kaart (Gordon Ramsey's oorlog in de keuken wel eens bekeken?). Alles kun je krijgen, maar hoe vers cq. hoe lekker het is blijft de vraag.

Daarna ook nog eens nieuwe modellen terwijl de andere modellen net bij de kopers zijn en die denken meteen "wtf, nu heb ik al een oud model!".

Dan praat ik niet over het in de winkel aanbieden van modellen waarbij de backers op Kickstarter die van hen nog moeten ontvangen.

Ik noem dit mismanagement ten voeten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
i2Paq schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:46:
[...]

Maar als bij zo veel bedrijven wil men het ALLE klanten naar de zin maken en krijg je een HR, microfoon, luidsprekers en allerlei andere shit in een horloge waar de meeste niet om vragen.
Denk aan een restaurant met een grote menu kaart (Gordon Ramsey's oorlog in de keuken wel eens bekeken?). Alles kun je krijgen, maar hoe vers cq. hoe lekker het is blijft de vraag.
Ben ik niet met je eens. Pebble had maar 1 product waarvoor (jaarlijks) een nieuwe versie kwam. Dat is niet raar, gebeurt met de Samsung S serie en met de iPhone ook. Maar dan moet die versie beter zijn dan zijn voorganger. Van de Classic naar de Time was dat het kleurenscherm en naar de (Time) 2 moest dat de HRM worden.

Als de Pebble Time ($20 miljoen gefund!) na de lancering goed had blijven verkopen in de retail, dan hadden ze nooit 25% van het personeel hoeven ontslaan. En misschien ook niet eens de Time 2 iets meer dan 1 jaar erna hoeven lanceren. En met de Time 2 wilden ze ook meer richting de fitnessmarkt gaan, omdat ze waarschijnlijk dachten zo ook nieuwe klanten te bereiken....

Ik laat nu de PTR buiten beschouwing, maar dat is denk ik een apart product. Die nieuwe PTR van zilver en goud was overigens wel een foute beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
i2Paq schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:46:
[...]

Ik denk het wel.

Redeneer je hier nu niet verschikkelijk uit jezelf? Hoezo "waar de meesten niet om vragen"? Waar baseer je dat op? De trend weg van smartwatches en naar fitness trackers is toch duidelijk aanwezig? Dan is het toch ook niet gek dat een "prijsvechter" als Pebble zo'n HR-sensor toevoegt om wat markt af te snoepen van de fitness trackers? Daarmee hebben ze MIJ in ieder geval verleid om een Pebble Time 2 te backen. Ik was helemaal klaar met de bagger kwaliteit van Fitbit...

...Al lees ik in de comments op de frontpage ook dat de Time Steel ook problemen had met z'n scherm.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 16:28
CoachKoos schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:08:
[...]

Ben ik niet met je eens. Pebble had maar 1 product waarvoor (jaarlijks) een nieuwe versie kwam. Dat is niet raar, gebeurt met de Samsung S serie en met de iPhone ook. Maar dan moet die versie beter zijn dan zijn voorganger. Van de Classic naar de Time was dat het kleurenscherm en naar de (Time) 2 moest dat de HRM worden.

Als de Pebble Time ($20 miljoen gefund!) na de lancering goed had blijven verkopen in de retail, dan hadden ze nooit 25% van het personeel hoeven ontslaan. En misschien ook niet eens de Time 2 iets meer dan 1 jaar erna hoeven lanceren. En met de Time 2 wilden ze ook meer richting de fitnessmarkt gaan, omdat ze waarschijnlijk dachten zo ook nieuwe klanten te bereiken....

Ik laat nu de PTR buiten beschouwing, maar dat is denk ik een apart product. Die nieuwe PTR van zilver en goud was overigens wel een foute beslissing.
Probleem is de Apple Watch geweest, laten we eerlijk zijn. Jarenlang is de geruchtenmachine aan de gang geweest en die heeft de gewone consument wakker gemaakt. Die duizenden nerds die Pebble hebben gefund, zijn een peulenschil ten opzichte van de markt die Apple heeft opengeboord. En vervolgens zijn Samsung en Huawei er mee vandoor gegaan. Pebble heeft nu eenmaal het kapitaal niet om een marketingoffensief te openen.

Ik ga er echt vanuit dat de Kickstarters voornamelijk zijn geweest om het ontwerp en productie te bekostigen. Retailverkopen zijn niet het sterke punt geweest van Pebble. Kickstarters hebben onder de streep een horloge kunnen bemachtigen iets boven "kostprijs".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-05 12:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
Hitler heeft een punt...Terwijl je de mooiste en de beste smartwatch hebt en de volgende al weer steunt in kickstart, wordt het spul plotseling onder je kont vandaan gekocht. Dan voel je je behoorlijk genaaid. Dat is toch ongehoord. En dat alles in de wetenschap dat er geen andere ook maar in de buurt komt. Dit zou toch verboden moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 21:53

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Hoe zit het met de ondersteuning van apps binnen het Pebble ecosysteem? Is het alleen maar mogelijk om apps te installeren via de officiële Pebble appstore? Als dat zo is wordt het een stuk lastiger voor de community om hobbymatig de Pebble nog "levend" te houden.

[Of voor die mensen die nog overwegen alsnog een pebble 2 aan te schaffen]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Twee Dee schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 11:29:
Hoe zit het met de ondersteuning van apps binnen het Pebble ecosysteem? Is het alleen maar mogelijk om apps te installeren via de officiële Pebble appstore? Als dat zo is wordt het een stuk lastiger voor de community om hobbymatig de Pebble nog "levend" te houden.

[Of voor die mensen die nog overwegen alsnog een pebble 2 aan te schaffen]
Pebble heeft aangegeven ervoor te willen zorgen dat alles straks zelfstandig kan blijven draaien. Vraag is natuurlijk of dat gaat lukken en dan voor hoelang. Maar er zijn nu al initiatieven. Zo heeft iemand op Reddit de hele appstore al gedownload als Torrent en is er zelfs al een alternatieve app store (in de maak).Denk alleen dat vooral met Android werkt en lastiger zal zijn in combinatie met een iPhone.

Ook als je een nieuwe telefoon koopt moet je de app kunnen downloaden om de telefoon te koppelen met je Pebble. Dat zou die alternatieve app store wel kunnen.

De community is er wel druk mee bezig. Zelfs de Cloudpebble willen ze in leven houden, dus dan blijven er watchfaces en apps in ontwikkeling voor de Pebble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik begrijp dat Fitbit meer gaat doen om het huidige Pebble's ecosysteem in de lucht te houden en wellicht langer dan gedacht/gepland.

De reden is dat Pebble's blijkbaar veel gebruikt worden door ouders met jonge kinderen met diabetes.
Er is momenteel geen alternatief beschikbaar waardoor deze ouders enorm in de problemen komen en de bloedglucose- waarde van hun kinderen niet meer remote kunnen monitoren als de Pebble's stoppen met werken.

Fitbit heeft hun zorgen erkend en zegt te gaan werken aan een alternatief, hierover waren ze al in gesprek met een medisch bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25

darkrain

Moderator Discord

Geniet

i2Paq schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:01:
Ik begrijp dat Fitbit meer gaat doen om het huidige Pebble's ecosysteem in de lucht te houden en wellicht langer dan gedacht/gepland.

De reden is dat Pebble's blijkbaar veel gebruikt worden door ouders met jonge kinderen met diabetes.
Er is momenteel geen alternatief beschikbaar waardoor deze ouders enorm in de problemen komen en de bloedglucose- waarde van hun kinderen niet meer remote kunnen monitoren als de Pebble's stoppen met werken.

Fitbit heeft hun zorgen erkend en zegt te gaan werken aan een alternatief, hierover waren ze al in gesprek met een medisch bedrijf.
Klinkt goed, heb je ook een bron?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 20:37
i2Paq schreef op maandag 12 december 2016 @ 09:01:

Hoe monitor je bloedglucose waardes met een pebble?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 16:28
RocketKoen schreef op maandag 12 december 2016 @ 10:07:
[...]

Hoe monitor je bloedglucose waardes met een pebble?
Er is een watchface die verbonden kan worden met een <naam van dat apparaat> die monitort wat de glucosewaarde is op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
me_mrtn schreef op maandag 12 december 2016 @ 11:22:
[...]

Er is een watchface die verbonden kan worden met een <naam van dat apparaat> die monitort wat de glucosewaarde is op dat moment.
Had het ook gelezen! Hier een mooi filmpje hoe het (grof) werkt:
YouTube: Diabetes Diary app for Pebble smartwatch - Blood glucose measurement...

Zo als ik het opmaak uit het filmpje is er een telefoon App die gekoppeld is aan een Pebble app en dan meldingen doorgeeft over moment van glucose prikken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 16:01

J-P

Syntax erro....

Erg balen dit. De Time 2 moest mijn Steel gaan vervangen :-(

Wat ik naast de lange batterijduur en always on display mis bij overige smartwatches is de bediening met fysieke knoppen.
Ik hoef nu niet naar mijn horloge te kijken om een volgend nummer op te zetten in de auto, sterker nog, ik kan door de stof van mijn mouw gewoon de knop indrukken. Ga dat maar eens proberen met je Android Wear.

Is er ergens een goede vergelijkingslijst van smartwatches?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44
Grappig, ik heb nu ook geen idee welke alternatieve smartwatch ik moet kopen. Gebruik al jaren Pebble en koop steeds de opvolger. Op zich zat ik niet enorm te wachten op de Time2 omdat de huidige PTS nog prima werkt. Omdat de support nu ook gaat aflopen vind ik het niet zo erg dat de Time2 niet meer verschijnt.
Ik ben wel benieuwd of en hoelang alles nog blijft werken. Bijvoorbeeld de Nederlandse spraakherkenning werkt nog maar een half jaar nieuws: Pebble Time-serie krijgt ondersteuning voor Nederlandse spraak
Het werkt wel erg goed, maar de kans dat die functionaliteit op termijn verdwijnt lijkt niet denkbeeldig.

Kortom, ik heb geen haast en hoop zeer dat Fitbit een mooie Pebble opvolger gaat presenteren, met het PebbleOS. Op zich zijn daar wel wat (beperkte) aanwijzingen voor.
Zie bijvoorbeeld dit interview met Fitbit CEO: http://www.theverge.com/2...ght-pebble-new-smartwatch

Een paar quotes:
To be clear, Fitbit hasn’t explicitly said it is making a “real” smartwatch, one with more advanced capabilities than the is-it-or-isn’t-it-a-smartwatch Blaze. But all signs point in that direction. First, the Pebble acquisition earlier this week: Fitbit has said more than once that it bought the company for its smartwatch software platform, not its hardware. Earlier this year Fitbit also acquired Coin, a payment-technology startup, as part of an effort to develop an “active NFC payment solution.” And on Fitbit’s most recent earnings call, Park himself said the company was planning to expand into “new form factors” next year.
“But we don’t think there’s been any product out there in smartwatches that combine general purposes, functionality, health and fitness, industrial design, and long battery life into one package.”
And importantly, he said that the Pebble buy will help accelerate the development of a “great variety of apps we’ll either develop on our own or with partners.”

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:42:
Grappig, ik heb nu ook geen idee welke alternatieve smartwatch ik moet kopen. Gebruik al jaren Pebble en koop steeds de opvolger. Op zich zat ik niet enorm te wachten op de Time2 omdat de huidige PTS nog prima werkt. Omdat de support nu ook gaat aflopen vind ik het niet zo erg dat de Time2 niet meer verschijnt.
Ik ben wel benieuwd of en hoelang alles nog blijft werken. Bijvoorbeeld de Nederlandse spraakherkenning werkt nog maar een half jaar nieuws: Pebble Time-serie krijgt ondersteuning voor Nederlandse spraak
Het werkt wel erg goed, maar de kans dat die functionaliteit op termijn verdwijnt lijkt niet denkbeeldig.

Kortom, ik heb geen haast en hoop zeer dat Fitbit een mooie Pebble opvolger gaat presenteren, met het PebbleOS. Op zich zijn daar wel wat (beperkte) aanwijzingen voor.
Zie bijvoorbeeld dit interview met Fitbit CEO: http://www.theverge.com/2...ght-pebble-new-smartwatch

Een paar quotes:
Ik denk dat Fitbit hun eigen smartwatch gaan aanpassen. Vraag is of Fitbit op Pebble OS gaat draaien of dat ze hun eigen OS gaan verbeteren met zaken van Pebble OS.

Als je zoekt naar alternatieven, dit een vrij uitgebreide lijst van Reddit met (bijna) alle smartwatches en hun (on)mogelijkheden:
https://docs.google.com/s...7BPr1EFNb69O6y6Y/htmlview

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
J-P schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:04:
Erg balen dit. De Time 2 moest mijn Steel gaan vervangen :-(

Wat ik naast de lange batterijduur en always on display mis bij overige smartwatches is de bediening met fysieke knoppen.
Ik hoef nu niet naar mijn horloge te kijken om een volgend nummer op te zetten in de auto, sterker nog, ik kan door de stof van mijn mouw gewoon de knop indrukken. Ga dat maar eens proberen met je Android Wear.

Is er ergens een goede vergelijkingslijst van smartwatches?
Dit is wel een goede vergelijkingslijst, in ieder geval uitgebreid!

Van Reddit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 15-05 16:01

J-P

Syntax erro....

CoachKoos schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:34:
[...]

Dit is wel een goede vergelijkingslijst, in ieder geval uitgebreid!

Van Reddit:
Dus... ik ga maar eens naar Garmin kijken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Oc75zbaKjV7snStSLPvTLpD4/full.png

Ik heb overigens op veel meer zaken gefilterd als alleen de batterijduur.

[ Voor 10% gewijzigd door J-P op 12-12-2016 18:01 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
J-P schreef op maandag 12 december 2016 @ 18:00:
[...]

[afbeelding]

Haha, blijft weinig over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
TYLT VU is ook dood...

Beetje raar en kort bericht! En dan nog..."als je een refund wil". Andere optie is je geld kwijt!
VU Pulse project cancelled

Dear Backers,

As you may have heard, Fitbit have acquired and shut down Pebble and are no longer manufacturing Pebble devices. Due to this news, we have decided that we will no longer move forward with the project. For more information on this acquisition and what this means to you, please click on this link: https://blog.getpebble.com/2016/12/07/fitbit/

If you wish to receive a refund, please request your refund no later than MONDAY MARCH 13TH, 2017.

Thank you for your support…

Team TYLT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asgaro
[...]

[afbeelding]

FYI, in dit topic Het grote Sporthorloge met GPS topic worden de Garmin sportwatches besproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoachKoos
Er is een hoop over gespeculeerd, maar hier kan je lezen hoe het zover gekomen is met Pebble...
https://backchannel.com/t...e-303802a7afaa#.1dvyz9h2o

Zoals zoveel al dachten moesten ze wel op KS met de P(T)2 en de Core omdat de verkoop slecht liep en ze op een andere manier geen geld kregen:
2016 started in crisis. The year before, the once-profitable company dropped into the red, and hit the second half 2015 by not meeting its sales goals. Pebble would never be profitable again.
En in oktober was het al einde verhaal...
In October, Migicovsky made the final determination that Pebble was sunk. It was time to sell off what he could, with the priority of protecting his customers, sticking by his developers, and doing the best he could for his employees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

[...]

[afbeelding]

Ik heb sinds dit weekend een Garmin Vivoactive en die bevalt prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpschouten79
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 16:06
Interessant !

http://rebble.io

PSN: JustinNL79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
Vandaag complete refund van mijn pledge voor de Time2 en de Core ontvangen. Valt niet tegen. Nu nog een refund voor de charging dock......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 21:53

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

De refund voor de PT2 is hier ook ontvangen. Met €10 bonus vanwege het wisselkoersverschil :)

Bij Coolblue nagevraagd hoe zij omgaan met fabrieksgarantie nu Fitbit deze niet meer geeft: "Geen probleem - wij geven gewoon 2 jaar Coolblue garantie."

Toen heb ik toch de knoop doorgehakt en een PT Steel gekocht. Tot nu toe erg blij mee - wrange nasmaak valt reuze mee moet ik zeggen :)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 19:14

Xan

Twee Dee schreef op woensdag 14 december 2016 @ 00:23:
De refund voor de PT2 is hier ook ontvangen. Met €10 bonus vanwege het wisselkoersverschil :)

Bij Coolblue nagevraagd hoe zij omgaan met fabrieksgarantie nu Fitbit deze niet meer geeft: "Geen probleem - wij geven gewoon 2 jaar Coolblue garantie."

Toen heb ik toch de knoop doorgehakt en een PT Steel gekocht. Tot nu toe erg blij mee - wrange nasmaak valt reuze mee moet ik zeggen :)
Idem! Na al een tijd geleden de time 2 ge-pre-ordered te hebben, ook maar een PT steel aangeschaft en het bevalt erg goed moet ik zeggen!

Geloof wel dat het een en ander losloopt kwa aanbod (watchfaces/apps) voor de Pebble, ondersteuning zal wel wat moeilijker worden: maar we hebben dus nog garantie :)

• CoachKoos
Bericht van de Pebble Developers! 2017 gaan ze nog door met ondersteuning... En Pebble minder afhankelijk maken van hun servers.

M'n bestelde P2 en PTS kan ik dus nog wel even gebruiken... *O*

https://developer.pebble....teps-forward-with-fitbit/

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

CoachKoos schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:46:
Bericht van de Pebble Developers! 2017 gaan ze nog door met ondersteuning... En Pebble minder afhankelijk maken van hun servers.

M'n bestelde P2 en PTS kan ik dus nog wel even gebruiken... *O*

https://developer.pebble....teps-forward-with-fitbit/
Je mag er natuurlijk geen conclusies uit trekken, maar dit lijkt erop te wijzen dat mogelijk Fitbit met iets vergelijkbaars gaat komen ter vervanging...

Beetje tijdrekken door de boel in de lucht te houden en dan pats nieuw product wat het gat vult...

Wishful thinking of??

Tweakers Discord

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

darkrain schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:47:
[...]

Je mag er natuurlijk geen conclusies uit trekken, maar dit lijkt erop te wijzen dat mogelijk Fitbit met iets vergelijkbaars gaat komen ter vervanging...

Beetje tijdrekken door de boel in de lucht te houden en dan pats nieuw product wat het gat vult...

Wishful thinking of??
Ik denk met je mee, dagdromen kan geen kwaad. Toch? O-)

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:27
Ze doen er in ieder geval wel alles aan om de gebruikers en developers van Pebble watchfaces/apps aan boord te houden dus er zal ongetwijfeld een onderliggende reden zijn. ;)

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SkyThes schreef op donderdag 15 december 2016 @ 15:10:
Ze doen er in ieder geval wel alles aan om de gebruikers en developers van Pebble watchfaces/apps aan boord te houden dus er zal ongetwijfeld een onderliggende reden zijn. ;)
Als er zo'n enorme groep enthousiastelingen is die Apps en WF bouwen dan ben je gek hier geen gebruik van te maken en ze over te halen naar je eigen kamp.

Ik gok dat het Pebble OS uiteindelijk in Fitbit apparaten beland, dan is er wel meteen heel veel beschikbaar, ook voor nieuwe klanten.

Win - Win

• CoachKoos
i2Paq schreef op donderdag 15 december 2016 @ 16:19:
[...]

Als er zo'n enorme groep enthousiastelingen is die Apps en WF bouwen dan ben je gek hier geen gebruik van te maken en ze over te halen naar je eigen kamp.

Ik gok dat het Pebble OS uiteindelijk in Fitbit apparaten beland, dan is er wel meteen heel veel beschikbaar, ook voor nieuwe klanten.

Win - Win
Ik denk het eerste sowieso. Smartwatches is toch maar een kleine markt voor, dus als ze Pebble gebruikers tegemoet kunnen komen om ze op termijn over te halen naar een Fitbit is het een slimme zet.

Grote vraag zal zijn of deze Fitbit apparaten op de Pebble OS gaan draaien en dan vooral met 3rd party toegang en eigen wf en apps. Misschien draait het er in de basis wel op, maar blijft het toch meer een fitness tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Hij is weer in de aanbieding bij iBood! Geen geld voor een horloge dat nog minimaal een jaar ondersteund wordt.

http://www.ibood.com/nl/n...ime-steel-smartwatch.html

Heb zelf al de zilver besteld online...en ben niet zo van het goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excentriekegast
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:24

Excentriekegast

PSN: Metinisme

Inderdaad, maar € 79,95. Aardig goedkoop, volgens iBood ook 2 jaar garantie. Als ze dat beweren, dan moeten ze dat ook leveren. Maar ja, iBood en het afhandelen van dat soort zaken heeft ook al een tijdje een slechte naam gekregen. Hierdoor twijfel ik of ik hem wil bestellen.
Neem ik de gok...?
....[na een tijdje gedacht te hebben]...
Ja.
1] Ik mis die 80 euro over 2 jaar niet.
2] Dit wordt mijn eerste smartwatch, eens kijken hoe vaak ik er gebruik van maak.

Wat zouden jullie doen?

Inspireer en word geïnspireerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
@ ExentriekeGast: Doen natuurlijk. De ondersteuning zal voorlopig nog wel in orde blijven. Het is echt een heel fijne smartwatch die ook echt meer is dan een gadget. Ik heb em 24 uur per dag om. Ik overweeg zelfs een reserve exemplaar aan te schaffen.
darkrain schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:47:
[...]

Wishful thinking of??
Hier nog wel een aardig draadje over de overname, met reacties van oud Pebble medewerkers.
https://www.reddit.com/r/...g_over_pebble_developers/

[ Voor 57% gewijzigd door dirkjesdirk op 17-12-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Excentriekegast schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 15:05:
Inderdaad, maar € 79,95. Aardig goedkoop, volgens iBood ook 2 jaar garantie. Als ze dat beweren, dan moeten ze dat ook leveren. Maar ja, iBood en het afhandelen van dat soort zaken heeft ook al een tijdje een slechte naam gekregen. Hierdoor twijfel ik of ik hem wil bestellen.
Neem ik de gok...?
....[na een tijdje gedacht te hebben]...
Ja.
1] Ik mis die 80 euro over 2 jaar niet.
2] Dit wordt mijn eerste smartwatch, eens kijken hoe vaak ik er gebruik van maak.

Wat zouden jullie doen?
Ik zeg ook DOEN! Ze gaan nog minimaal een jaar door met ondersteuning. Dus voor 80 euro ben je dan nog geen 7 per maand kwijt voor een smartwatch met tot 7 dagen batterij! Goede eerste smartwatch... Ben bang dat er voorlopig geen gelijke meer komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-04 18:48

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

CoachKoos schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 23:03:
[...]

Ik zeg ook DOEN! Ze gaan nog minimaal een jaar door met ondersteuning. Dus voor 80 euro ben je dan nog geen 7 per maand kwijt voor een smartwatch met tot 7 dagen batterij! Goede eerste smartwatch... Ben bang dat er voorlopig geen gelijke meer komt.
ik heb al een pebble time, en nu bij ibood ook de pebble time steel besteld.

ook als soort reserve, ik heb nu de zwarte, wat minder opzichtig als de rode, erg jammer dat ze stoppen.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Je zou maar een vector gekocht hebben......

Fitbit acquires the Vector smart watch startup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Aparte is dat Fitbit nu 2 smartwatchmakers heeft overgenomen met beiden hun eigen OS. Of ze nemen Pebble over voor de OS en Vector meer voor het horloge? Ze gaan hun eigen AppStore zsm launchen en dat heeft Pebble goed ontwikkelt. Vector is van ex Citizen medewerkers en heeft een batterijduur van 30 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
http://www.nu.nl/gadgetbe...kel-openen-wearables.html

Ik hoop met het PebbleOS, maar daar is verder nog niets over te vinden.

Op reddit wordt ook nog volop gediscussieerd: https://www.reddit.com/r/...ared_dead_by_wall_street/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
dirkjesdirk schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:00:
http://www.nu.nl/gadgetbe...kel-openen-wearables.html

Ik hoop met het PebbleOS, maar daar is verder nog niets over te vinden.

Op reddit wordt ook nog volop gediscussieerd: https://www.reddit.com/r/...ared_dead_by_wall_street/
Ik had het artikel ook gelezen, maar vind het eerlijk gezegd een beetje stemmingmakerij. In het artikel schrijven ze Fitbit niet echt af:
"We are maintaining our Neutral rating on Fitbit shares, but lowering our 12-month price target per share to $8.50 from $10," McKay wrote in his Jan. 13 note."
.

Dat is niet positief, maar neutraal is zeker niet negatief!

Dit is recenter en spreken ze zelf buiten de ontslagen wat positievere verwachtingen uit...:
http://www.nu.nl/gadgets/...egenvallend-kwartaal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Hier een recent bericht. Wordt inderdaad gezegd door Fitbit dat ze de smartwatch kant op gaan.

EDIT: de link
http://mashable.com/2017/...martwatches/#LI12isGmROqf

Vraag is alleen welke Pebble onderdelen ze daarvoor gaan gebruiken (hardware, OS of appstore) en welke Vector en eigen onderdelen...

[ Voor 16% gewijzigd door CoachKoos op 31-01-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
En dit bericht biedt ook weer hoop voor de toekomst, van zowel Pebble als smartwatches met lange batterijduur etc:
By fantastic, we mean it would have to have perfect GPS tracking, fitness plans baked in, heart rate, step and sleep recording, repetition counting for cross-fit sessions and a clear screen.

Fitbit now has all the pieces ready to put that together – and it could go further. Imagine a watch that could do all that, as well as integrate Spotify playback, allowing you to leave your phone at home… and have perfect voice recognition from Alexa so you don’t have to prod at the screen time and again.
http://www.techradar.com/...he-worlds-best-smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

CoachKoos schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:50:
Hier een recent bericht. Wordt inderdaad gezegd door Fitbit dat ze de smartwatch kant op gaan.

EDIT: de link
http://mashable.com/2017/...martwatches/#LI12isGmROqf

Vraag is alleen welke Pebble onderdelen ze daarvoor gaan gebruiken (hardware, OS of appstore) en welke Vector en eigen onderdelen...
Ze hebben geen Pebble Hardware, enkel het OS en Appstore.

Van Vector hebben ze wel "alles" dus ik gok dat hierop ook een mogelijk uit te brengen watch is gebaseerd.

Hopelijk wel een watch waarbij de Health er niet zo dik bovenop ligt als bij bv. een fitnesstracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
i2Paq schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 09:08:
[...]

Ze hebben geen Pebble Hardware, enkel het OS en Appstore.

Van Vector hebben ze wel "alles" dus ik gok dat hierop ook een mogelijk uit te brengen watch is gebaseerd.

Hopelijk wel een watch waarbij de Health er niet zo dik bovenop ligt als bij bv. een fitnesstracker.
Dat is waar! Dan zou het Vector hardware worden...op zich positief aangezien die een batterijduur van 30 dagen hebben :*)

En/of een deel van de eigen FITBIT hardware natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
De hoop voor een Pebble opvolger neemt af. Zie dit artikel:
Fitbit Has 'Zero Interest' In Building A Pebble Smartwatch
http://www.forbes.com/sit...-smartwatch/#7d997e8929db
According to one Pebble source, Fitbit wants a smartwatch to rival the app-heavy Apple Watch. "It wasn't 'hey, we really like what you're doing, we want to build a better watch with our expertise',” he said, talking about the acquisition talks. It was more 'no, we just want an SDK'. We were asking why are they buying us? Their answers: SDKs and apps and developers."

[ Voor 4% gewijzigd door dirkjesdirk op 20-02-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

dirkjesdirk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:02:
De hoop voor een Pebble opvolger neemt af. Zie dit artikel:
Fitbit Has 'Zero Interest' In Building A Pebble Smartwatch
http://www.forbes.com/sit...-smartwatch/#7d997e8929db

[...]
Dan heb ik er hier nog één voor jullie: Fitbit smartwatch investigation: Fitbit is hell-bent on building an Apple Watch rival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Jammer hoor. Ik denk dat ze de plank mis slaan en vergeten wat de unieke features van Pebble waren en die deze watch zo populair maakten. Ik maak er iig nog steeds met plezier gebruik van.

[ Voor 9% gewijzigd door dirkjesdirk op 22-02-2017 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Dit is wel een heel interessant artikel! In het Forbes artikel staat het al over de hardware, maar dat was buiten de batterijduur niet Pebble's sterkste kant, dat is de software.

Ook ik had hoop op een Vector horloge met Pebble software, maar daar lijkt het niet heen te gaan...
That sounds promising, right? Well prepare to have your hopes dashed. One of our anonymous Pebble sources who is familiar with the Pebble acquisition begs to disagree.

"That's the funny thing," he told us. "Everyone on Reddit is saying they're going to make the uber Pebble Vector watch and it couldn't be further from the truth. They have zero interest in that."

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik hou vast aan mijn hoop op een meer horloge-actige oplossing van FitBit die ik naast mijn Garmin Vivoactive kan gaan dragen.

Moet de kwaliteit wel beter zijn dan wat FitBit nu verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Niet dat het nu heel veel uitmaakt voor, maar blijkbaar is er toch minder betaalt voor Pebble dan destijds werd ingeschat...

Fitbit betaalde 23 miljoen dollar voor Pebble
http://www.nu.nl/gadgets/...iljoen-dollar-pebble.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 16:21
#pebblexfitbit communicatie:

http://view.e.fitbit.com/...150bbe5bb595bfc49eb0d8114

Op de $50 korting voor een Fitbit voor Pebblers na, niet veel nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 15:08
Heeft iemand al ervaring met de huidige modellen van MyKronoz?

https://www.mykronoz.com/eu/en/

Afbeeldingslocatie: https://www.mykronoz.com/skin/frontend/rwd/mykronoz/images/submenu/zecircle2.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 15:08
Mykronoz heeft vorige week een camapgne gestart voor Zetime op kickstarter. Er zijn een hoop Pebble gebruikers die gebacked hebben merk ik.....

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou/

Afbeeldingslocatie: https://thetechportal.com/wp-content/uploads/2017/02/zetime-e1488005875375.png

De kickstarter was binnen no-time gefund, ondertussen is het twintigvoudige doel gehaald. Ben toch wel benieuwd naar dit echte hybride concept.

Afbeeldingslocatie: https://urbanwearables.technology/wp-content/uploads/2017/02/mykronoz-hybrid-smartwatch-image-600x386.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
yup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ja ik heb ook gebacked, lijkt een leuk alternatief voor Pebble...

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Bedankt voor de tip, ook maar gebacked!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 21:42
Ik heb de ZeTime ook gebacked. Interessant concept en het horloge ziet er erg gelikt uit! Misschien tijd voor een aparte topic gezien de populariteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Bericht omtrent de Smartwatch van Fitbit. GPS erbij krijgen valt dus nog niet mee...was Pebble zo gek nog niet om een aparte GPS (lees Pebble Core) te ontwikkelen.

http://www.nu.nl/gadgets/...h-productieproblemen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

voorstad schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:34:
Mykronoz heeft vorige week een camapgne gestart voor Zetime op kickstarter. Er zijn een hoop Pebble gebruikers die gebacked hebben merk ik.....

https://www.kickstarter.com/projects/1282890542/zetime-worlds-first-smartwatch-with-hands-over-tou/

[afbeelding]

De kickstarter was binnen no-time gefund, ondertussen is het twintigvoudige doel gehaald. Ben toch wel benieuwd naar dit echte hybride concept.

[afbeelding]
En vandaag via Indiegogo gebacked omdat ik te laat was voor Kickstarter.

Levertijd: december 2017 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Persoonlijk begrijp ik de appeal van de ZeTime totaal niet eigenlijk.
Het is gewoon een standaard smartwatch maar dan met mechanische wijzers erbij...

Wat Pebble uniek maakte was de batterijduur door het gebruik van een e-paper scherm. Dit ding zal kwa batterijduur het niet veel beter doen dan een apple watch of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoachKoos
Er zijn beelden opgedoken van de nieuwe FitBit. Heeft nog niet veel weg van de Pebble. Ook de appstore zou nog niet gereed zijn, maar alleen standaard apps geinstalleerd.

En 4 dagen mee op 1 accu, in de praktijk wordt dat ws al snel 2 of 3 dagen...nog geen 7 van de P2 ;-)

Verder zou het horloge vier dagen mee moeten kunnen op één acculading.

http://www.nu.nl/gadgets/...tch-fitbit-opgedoken.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 15-05 17:03

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Er komt een nieuwe Pebble en PebbleOS is opensource geworden!

https://ericmigi.com/blog/why-were-bringing-pebble-back

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 15-05 17:03

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Vanmiddag om 17:00 (als ik het goed omgerekend heb :+) volgt er hier een aankondiging: https://store.repebble.com/
Mogelijk/waarschijnlijk een nieuwe Pebble Smartwatch?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Yukkie schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:51:
Vanmiddag om 17:00 (als ik het goed omgerekend heb :+) volgt er hier een aankondiging: https://store.repebble.com/
Mogelijk/waarschijnlijk een nieuwe Pebble Smartwatch?
ik ben benieuwd. Die 'core set of features' komen op zich overeen met die van mij.

• Always-on e-paper screen (it’s reflective rather than emissive. Sunlight readable. Glanceable. Not distracting to others like a bright wrist)
• Long battery life (one less thing to charge. It’s annoying to need extra cables when traveling)
• Simple and beautiful user experience around a core set of features I use regularly (telling time, notifications, music control, alarms, weather, calendar, sleep/step tracking)
• Buttons! (to play/pause/skip music on my phone without looking at the screen)
• Hackable (apparently you can’t even write your own watchfaces for Apple Watch? That is wild. There were >16k watchfaces on the Pebble appstore!)'

We zijn alleen wel vele jaren verder in de tijd, dus als er geen gps e.d. op zit, wordt het wel een niche. Ik heb nu een Garmin Fenix met MIPS scherm en die voldoet aan aan bovengenoemde eisen (en nog veel meer).

[ Voor 9% gewijzigd door dirkjesdirk op 18-03-2025 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Het zijn 2 nieuwe horloges:

Core 2 Duo
Similar to Pebble 2, it features

Ultra crisp 1.26” black and white e-paper display
Runs 10,000+ Pebble apps and watchfaces
Lightweight polycarbonate frame in two colour options - White or Black
Water resistant (targeting IPX8)
Microphone
Step and sleep tracking
Standard 22mm watchstrap
Improvements from Pebble 2
30 day battery life (up from 7)
Nordic nRF52840 BLE chip
Speaker
Linear resonance actuator (quieter and stronger than vibrating motor)
More reliable buttons (up to 30% longer lifetime in testing)
Barometer and compass sensors
$149
Starts shipping July 2025

Core Time 2
64-colour 1.5” e-paper display. Same display as Pebble Time 2 - much more room for text and details (53% bigger and 88% more pixels)
Runs 10,000+ Pebble apps and watchfaces
Metal frame and buttons (Black/White and likely a 3rd colour option as well)
30 day battery life (estimate)
Flat glass lens (less glare and reflections than Pebble Time family curved lens)
Touch screen
Heart rate monitor
Water resistant (targeting IPX8)
Step and sleep tracking
Linear resonance actuator (vibrator) 1.5" 64 color e-paper screen
Touch screen
Metal frame (multiple color options)
Heart rate monitor
Like Pebble Time 2, but better!
Microphone and speaker
Standard 22mm watch strap
$225
Starts shipping Dec 2025

https://ericmigi.com/blog...two-new-pebbleos-watches/

Both are available in limited quantities, with worldwide shipping. Prices are in USD. Pre-ordering is the only way to get one - they will not be sold in stores.
...I highly recommend placing a pre-order - we will be manufacturing fewer watches than the number of people who have signed up on rePebble already!

Dus niet verkrijgbaar buiten de pre-orders en enkel te bestellen met creditcard. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Op zich een mooi horloge. Maar we zijn alleen wel vele jaren verder in de tijd, dus nu is het een niche. De early adopters van toen hebben nu bijvoorbeeld een Garmin Fenix met MIPS scherm en die voldoet aan aan bovengenoemde eisen (en nog veel meer). Het apparaat moet het nu meer van de lage prijs hebben, maar de early adopters hebben waarschijnlijk al een andere smartwatch.

Ik hoop dat het een succes is, maar heb wel enige twijfels of er voldoende markt voor is. Ik zou zelf geen smartwatch zonder gps willen, maar wellicht zijn er genoeg die daarop niet zitten te wachten. Dan is het wel een mooi horloge met een lange batterijduur, mooi passief scherm, een speaker, touch en knoppen.

Je ziet nu dat het MIPS scherm niet meer in de gratie is (Fenix beweegt naar OLED), terwijl ik daar helemaal niet op zit te wachten. Dus MIPS, knoppen e.d. is helemaal goed. Maar de doelgroep heeft al een horloge, dus ik ben bang dat er te weinig animo is. Evengoed hoop ik dat het een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Het is helaas wel weer het originele pebble formaat kwa stijl... niet de pebble time of iets anders wat er mooier uitziet. Smaken verschillen uiteraard, maar het originele pebble ontwerp zal weinig stijlpunten halen, en deze is helaas geen verbetering.

Pagina: 1