Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Xiaomi heeft zijn grote smartphone Mi Max gepresenteerd. Het toestel heeft een 6,44"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De accu in het 7,5mm dikke toestel heeft een capaciteit van 4850mAh, groter dan de accu's die Xiaomi tot nu toe in toestellen zette.

De grootste accu's die Xiaomi tot nu toe gebruikte, hebben een capaciteit van 4000mAh, zoals die in de Redmi Note 3 met een 5,5"-scherm. De Mi Max meet 17,3x8,8cm en is daarmee een van de grootste smartphones op de markt. De telefoon is wel een stukje kleiner dan de Sony Xperia Z Ultra, een toestel dat in 2013 uitkwam en eveneens een 6,44"-scherm heeft. De Mi Max weegt 203 gram.

De Mi Max heeft in zijn goedkoopste uitvoering een geheugen van 3GB, opslag van 32GB en een Snapdragon 650. De duurste versie heeft 4GB geheugen, 128GB opslag en een Snapdragon 652-soc. Waar de onlangs uitgebrachte Mi 5 een vingerafdrukscanner aan de voorkant heeft, heeft de fabrikant die bij de grote smartphone aan de achterkant geplaatst.

De camera heeft een maximale resolutie van zestien megapixel. Het gaat wellicht om dezelfde IMX298 van Sony als in de Mi 5. Dat is een 1/2,6"-sensor met 1,12 micron grote pixels. De camera stelt scherp met fasedetectie-autofocus.

Het is onbekend welke 4g-frequenties het toestel ondersteunt, maar geen enkele Xiaomi-telefoon heeft tot nu toe volledige 4g-ondersteuning in de Benelux. De Mi Max komt volgende week uit in China. De goedkoopste versie kost 1499 yuan, omgerekend momenteel ongeveer 202 euro. De duurste versie moet 1999 yuan opbrengen, omgerekend rond 270 euro.

Dit topic is bedoeld om accessoires te bespreken van de Xiaomi Mi Max. Discussie over de telefoon mag gevoerd worden in [Xiaomi Mi Max] Ervaringen & Discussie.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid
SkinMiui
CPUQualcomm® Snapdragon™ 650 / Qualcomm Snapdragon 652
GPUQualcomm® Adreno™ 510
RAM3 GB / 4GB
ROM32 GB / 64GB / 128 GB (uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth, GPS, WiFi
Scherm6,44" Full-HD LCD
Camera16MP back, Front
Accu4850 mAh
KleurWit
Afmetingen173 x 88 x 7,5 mm
Gewicht203 gram
BijzonderhedenFormaat Scherm en accu, vingerafdrukscanner
Prijs1499 yuan / 1999 yuan (202 euro / 270 euro)
Release Datum10 mei

Let op! De Mi Max heeft helaas geen ondersteuning voor band 20 (800Mhz), waardoor hij geen volledige 4G dekking heeft op net netwerk van KPN en Vodafone.
Terug naar Inhoudsopgave

De Xiaomi Mi Max is zoals elk toestel van Xiaomi niet officieel leverbaar in Nederland, maar moet geïmporteerd worden uit China. Daardoor zullen accessoires ook weinig tot niet verkocht worden in Nederlandse winkels. Voor Accessoires kun je dus het beste de bekende china-shop websites afgaan. Bijvoorbeeld Aliexpress, Banggood, Ebay en Dealextreme.

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.006-07-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik heb diezelfde cover voor de redmi note 3 pro, prima dingetje, maar houd er rekening mee dat het gouden randje na verloop van tijd wat minder goud en meer zilver wordt. Verder vind ik hem erg duur, heb hem voor iets meer dan een euro gekocht, wel iets kleiner, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eleni
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Kijk hier dan ook nog eens naar: http://www.aliexpress.com...5d-4bbc-809a-a0cd71a25903
idylle schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:22:
[...]

Bedankt voor je antwoord.
Ja, het is voor chinese begrippen niet goedkoop
Maar wel een 'merk' (voor wat het waard is)
Ook niet erg 'mannelijk' maar zo'n gouden hoesje past wel goed bij mijn gouden phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idylle
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-10-2022
Lijkt er erg veel op ja en voor een kwart van de prijs.
Moet er nog even over nadenken ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dookiy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 06:59
Sinds een tijdje in het bezit van de Mi Max met officiële flipcover. Bevalt er goed al heb ik nog niet door hoe het startscherm ingesteld kan worden om overeen te komen met het venster van de flipcover...

Met m'n vorige telefoon vond ik het leuk om af en toe Google Cardboard op te starten en dit wil ik weer doen met de Mi Max alleen... 6,44 inch is niet een maatje dat in de standaard Cardboard VR headsets past. Nu ben ik dus op zoek naar een redelijk goedkope (€ 10-18) VR headset waar deze inpast. Iemand suggesties?