Smartphones best buy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Het kan zijn dat ik een geschiktere plaats om dit te posten gemist heb, kan echter niets vinden via de zoekfunctie.

Het gaat mij dus om het volgende: http://tweakers.net/categorie/215/smartphones/bestbuy/
Ik vind best buy guides op Tweakers altijd leuk, vooral vanwege het feit dat die is opgesteld in samenwerking met de community (GOT forum). Bij deze best buy mis ik echter elke vorm hiervan. Hij komt daar precies uit het niets, en met nauwelijks onderbouwing. Wat is hiervan de bedoeling en waar wil Tweakers hiermee naartoe?

Verder moet ik wel toegeven dat ik het er in de meeste gevallen mee eens ben (al doet dat nog steeds niets af aan het Tweakers-principe).
Eentje snap ik echter totaal niet: pricewatch: Samsung Galaxy S4 Mini Zwart

Deze smartphone staat er in met volgende commentaar:
De Galaxy S4 mini is in naam de kleinere versie van de Samsung Galaxy S4, maar maakt dat niet helemaal waar. Zo is de schermresolutie laag en is de processor niet supersnel. Dat alleen al maakt dat je dit toestel niet als kleinere versie van de Galaxy S4 kunt zien. Het ontwerp is wel ongeveer hetzelfde en vooral het formaat is dik in orde; hij is ongeveer even groot als een iPhone. Ook de accuduur is prima en het toestel heeft leuke extra features, zoals een infraroodzender, waarmee je een televisie kunt bedienen
Dus eigenlijk staat hier dat het niets extra biedt, behalve zijn formaat (waar er dus echt veel van te vinden zijn in die prijsklasse), dus is die recommendatie volledig gebaseerd op een infraroodsensor?
Als ik dan eens snel een lijst maak, zie ik zo smartphones staan die specgewijs beter zijn. Bovendien zijn er met langere batterijduur, originele behuizing, nieuwere android-versie, all-rounders, beter leverbaar, ...
Dan zou ik graag een onderbouwing krijgen indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor de feedback, leuk dat iemand die BBG heeft gezien :)
Ik vind best buy guides op Tweakers altijd leuk, vooral vanwege het feit dat die is opgesteld in samenwerking met de community (GOT forum). Bij deze best buy mis ik echter elke vorm hiervan. Hij komt daar precies uit het niets, en met nauwelijks onderbouwing. Wat is hiervan de bedoeling en waar wil Tweakers hiermee naartoe?
Dit is geen Frontpage-artikel, maar een lijst die je alleen kunt vinden als je in de productdatabase op de categoriepagina van Smartphones komt. Het is dus een Best Buy Guide in de zin van dat we producten aanraden, maar omdat het alleen daar verschijnt en bovendien meerdere keren per jaar een update.

Het zijn dus andere Best Buy Guides, zie deze .plan voor wat info.
Als ik dan eens snel een lijst maak, zie ik zo smartphones staan die specgewijs beter zijn. Bovendien zijn er met langere batterijduur, originele behuizing, nieuwere android-versie, all-rounders, beter leverbaar, ...
Dan zou ik graag een onderbouwing krijgen indien mogelijk.
Een verschil met de BBG's van desktop en laptops is dat het noodzakelijk is dat we de genoemde smartphones zelf hebben gereviewd - bij componenten hebben we bijvoorbeeld combinaties van componenten niet getest. Op moment van schrijven van deze BBG was de keuze dus niet zo groot, want we reviewen vaker duurdere modellen. De reden dat juist deze erin staat is omdat hij echt klein is ten opzichte van andere toestellen uit dezelfde prijsklasse, een relatief prima accuduur heeft, een prima amoled-scherm (met relatief lage resolutie, maar toch) en zo meer.

Deze zomer gaan we opnieuw kijken naar die lijst. Dan zullen we zien of dit toestel erin blijft staan. De bedoeling is dus dat deze lijst elke paar maanden opnieuw ververst zal worden, waardoor er altijd actuele aanbevelingen in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ok, hartelijk bedankt voor de reactie :)