Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-07 14:43
Hallo,

Mijn vraag:
Ik kwam vandaag uit mijn werk pakte mijn mobiel uit mijn broekzak keek er naar en zag ineens dat er een gek klein wit lichtje scheen. Het lichtje zit in mijn (bel-)speaker en is wit. Persoonlijk vind ik het vrij storend en ben daarbij ook van mening dat mijn batterij sneller leeg gaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik mijn mobieltje al helemaal uitgezet en weer aangezet helaas gaf dit geen resultaat. Ook heb ik even in de ontwikkelaars opties gekeken of er iets aangevinkt stond dit was echter ook niet het geval.
Ik heb mijn mobieltje nog niet gereset, omdat ik bang ben dat als ik dat doe en het werkt niet alles kwijt ben.

Iemand hier een oplossing voor?

Alvast Bedankt!
P.S. Het is geen notificatie lampje, ten eerste, omdat ik geen notificatie heb en ten tweede de Moto G 3rd gen heeft geen notificatie lampje ingebouwd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:52
Gebruik je nog de standaard software? Of heb je wel eens een andere kernel erop gezet of iets dergelijks? De meeste telefoons hebben wel degelijk een notificatie lamp die niet eens vermeld is in de specs, deze wordt dan alleen gebruikt door de fabrikant om te kunnen zien of hij bijvoorbeeld nog oplaadt.
Met behulp van een custom kernel kan je dan als gebruiker deze LED gebruiken als notificatie LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapN
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-07 13:44
De Moto G (2015/3e generatie) beschikt wel over een notificatie LED, alleen is die standaard niet ingeschakeld. Misschien zou een factory reset het verhelpen. Daarbij worden trouwens alleen de apps en dergelijke verwijderd. Foto's blijven vaak wel opgeslagen. Anders kan je altijd gemakkelijk een backup maken ;).

Verder zijn er maar enkele manieren om dit lampje in te schakelen, middels root en via custom roms. Ik heb zelf eigenlijk geen idee hoe het "plotseling" zou kunnen gebeuren.

edit enkele artikelen over het lampje:

http://www.techdroider.co...also-have-hidden-led.html
http://www.droidguiding.c...n-on-3rd-gen-moto-g-2015/

Motorola had eerst ook een appje ervoor die werkte op de Moto G en oudere toestellen. Die schijnt verwijderd te zijn uit de Play Store. Maar dat was om hem aan te zetten als het niet goed meer werkte

[ Voor 29% gewijzigd door JaapN op 10-04-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Ik ga dan waarschijnlijk toch maar een Factory reset proberen. Bedankt voor de antwoorden in ieder geval. Ook leuk dat ik nu weet dat hij toch wel een LED heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat er een hardwarematig defect is. De LED op de Moto 3G hoort namelijk alleen te kunnen branden als de telefoon wordt opgeladen:
http://forum.xda-develope...tion-led-moto-g3-t3204600
The consequence of this is that the LED can only be controlled through the PMIC on osprey (..). The PMIC is physically designed to only provide power to the LED driving circuit when a charger is plugged in.
Osprey is de codenaam voor deze telefoon. Het is een fysieke beperking; root of een custom ROM kunnen de LED niet laten branden.

[ Voor 13% gewijzigd door GlowMouse op 10-04-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
GlowMouse schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:59:
Ik denk dat er een hardwarematig defect is. De LED op de Moto 3G hoort namelijk alleen te kunnen branden als de telefoon wordt opgeladen:
http://forum.xda-develope...tion-led-moto-g3-t3204600

[...]

Osprey is de codenaam voor deze telefoon. Het is een fysieke beperking; root of een custom ROM kunnen de LED niet laten branden.
Dus eigenlijk is mijn moto g kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 11:33
wobelaar schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:06:
[...]

Dus eigenlijk is mijn moto g kapot?
Eerst een factory reset proberen kan geen kwaad, want als je hem opstuurt voor garantie krijg je hem toch "leeg" terug. Mocht hij het na een factory reset nog steeds het probleem vertonen, kun je hem altijd nog wegsturen voor garantie.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Fijn... dan kan ik hem binnen een maand alweer terug brengen naar de Mediamarkt.
Maar nu eerst een Factory reset!

Update: na Factory reset nog steeds het probleem. Ga morgen eerst Motorola maar eens een mailtje sturen. Ik ga volgende week eerst nog naar de Baltische Staten dus daarna zie ik wel weer verder... In ieder geval bedankt voor al jullie antwoorden en uitleg!

Update 11-4-2016: Mobieltje hele dag in mijn broekzak gehad en is van zelf weer uit gegaan! Probleem opgelost.

[ Voor 83% gewijzigd door wobelaar op 11-04-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 879121

Ik heb hetzelfde probleem. Een fabrieksreset heeft het euvel niet verholpen. Wat heb je er verder nog aan gedaan, Wobelaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 879121 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 09:35:
Ik heb hetzelfde probleem. Een fabrieksreset heeft het euvel niet verholpen. Wat heb je er verder nog aan gedaan, Wobelaar?
Denk dat je hem een dag in je broekzak moet houden. Dat schijnt het op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 879121

Haha. Bij mij is t juist ontstaan door in m'n jaszak te houden tijdens het skiën. Condens in m'n Otterbox beschermhoes dan wel de kou hebben het veroorzaakt. Maar bij kamertemperatuur brandt het drie weken later nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Denk dat je hem een dag in je broekzak moet houden. Dat schijnt het op te lossen.
Daar heeft hij wel een punt... bij mij ontstond het probleem namelijk ook toen ik hem in mijn broekzak had. Het was erg warm die dag en ik denk dat het door wat zweet o.i.d. aan was gegaan. Echter toen ik hem een dag daarna in mijn broekzak had gehouden was het lampje uit... Tegenwoordig is het zo als hij 's nachts gewoon in het donker ligt dat het lampje wederom aangaat. 's Ochtends is hij dan wel weer uit...

Als je nog garantie op je Moto G hebt dan zou ik hem gewoon terugsturen. Heb je dat niet dan kan ik verder ook weinig doen. Het lampje heeft volgens mij namelijk geen effect op de rest van de mobiel.

Zelf had ik ook nog geprobeerd om een custom rom te installeren dit haalde helaas ook niets uit. Mijn garantie is hier wel door verbroken dus ik kan hem in ieder geval niet meer terugsturen mocht ik dat willen. :P Ik denk dat het simpelweg een hardware issue is... Je kan het altijd nog navragen op het officiële forum van Motorola en desnoods contact opnemen met de klantenservice.

Ik hoop voor je dat net als bij mij het lampje vanzelf uitgaat... Het lijkt te maken te hebben met warmte/kou + vocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Garantie op vochtschade.
Weinig kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wobelaar
Niet geschoten is altijd mis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884283

Ik heb het zelfde probleem al een paar keer gehad. Ging voor mij na een tijdje wel weer weg. Wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensor55
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 12:57
Ik had hetzelfde probleem met mijn G3 in juni 2016. Uiteindelijk gerepareerd onder garantie, nieuw board gekregen. (En met een on/off knop die nu nauwelijks meer uitsteekt, reden voor nog 2x naar reparatie gezonden; niet opgelost: "voldoet aan specificatie".)
Twee weken geleden wéér die lamp aan. Hij ging nog één keer voor een dag uit, maar nu blijft hij aan.
Heel goed mogelijk idd dat het met vochtproblemen te maken heeft: het is nu warm en zweterig weer.

Anyway, er lijkt dus geen manier te zijn om het op te lossen, meer een ontwerpfout.
En btw: die G3 zou waterdicht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xt1039
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-12-2020
Zou dit het juiste antwoord zijn?

Will the white noficiation LED light when charging? - Moto G 1st Generation

Not always. The white notification LED only lights when charging and the battery voltage is not enough to power the display. If you see this light, press and hold the power button for up to five minutes until your device begins charging.

Bron:
https://motorola-global-e...answers/detail/a_id/97365
Pagina: 1