Ik ben inmiddels zover dat ik mijn dedicated Garmin navigatietoestel de deur uit wil doen en de navigatie op m'n telefoon wil gaan gebruiken. In de praktijk gebruikik de Garmin alleen als ik in de zomervakantie naar Italië rijd en verder niet. Korte ritjes in Nederland of even dichtbij Duitsland in doe ik op dit moment met Google maps.
Dus nu toch wel op zoek naar de "beste" navigatie op Android. Voor ritjes zo binnen Nederland werkt Maps voor mij prima. Het zal dan vooral in weekendjes zijn naar een camping, hotelletje ofzo.
Maar voor de zomervakantie zal het dus een reis door Duitsland/Oostenrijk/Italie zijn, waarbij ik uiteraard eventuele files zoveel mogelijk wil voorkomen en zo snel mogelijk op de plek wil zijn. Nog geen idee of Maps daar goed genoeg voor is of dat er betere alternatieven zijn.
Uiteraard al wat reviews proberen te vinden, maar dat is OF heel persoonlijk, OF je leest alleen negatieve opmerkingen, zonder echte onderbouwingen.
Maps:
Ik vind Google Maps op zich best aardig werken. Stukken waar langzamer gereden wordt of waar file staan kun je ook duidelijk zien. Ik mis eigenlijk m'n eigen snelheid en de maximum toegestane snelheid wel, maar dat zit er waarschijnlijk wel aan te komen. Rijbaanbegeleiding zou, zeker bij complexe knooppunten, wat mij betreft nog wel beter kunnen. Groot voordeel vind ik wel dat je eigenlijk elk adres wel kunt vinden, zelfs al is het via Google in de browser.
Waze:
Waze even kort geprobeerd, maar daarvan vind ik de interface echt niet prettig. Veel te speels en te rommelig ofzo, weet niet precies. Tis niet mijn ding.
Sygic:
Vanochtend met Sygic naar m'n werk gereden. Die interface vind ik dan wel weer erg prettig. 'Ze' praat wel erg veel, hoeft op zich niet heel erg te zijn. Geen idee hoe accuraat file informatie en weergeven van vertragingen is. Huidige snelheid en maximum snelheid worden mooi aangegeven, al zag ik dat een wijziging van 120->130 ergens begin dit jaar, nu nog niet in Sygic zijn opgenomen. Tevens zocht ik een camping en kon ik die niet vinden. Bleek na een beetje zoeken in de kaart nog de oude campingnaam te staan (camping is van naam veranderd 1.5 jaar geleden). Dit soort dingen vind ik dan wel weer vervelend. Heb geen zin om te zoeken op Google, om daar vervolgens een adres te kopiëren en te plakken in Sygic.
[
Voor 3% gewijzigd door
hars73 op 14-06-2019 14:36
]