Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Turn by Turn Navigation onder Android

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JNHByXjqIkMZnJCLeNuFaEE2/full.png

Ervaringen en Discussies

Dit topic is de opvolger van Turn by Turn Navigation onder Android. Het doel van dit topic is alle (populaire) navigatiesoftware bijhouden zodat snel de verschillen gekeken kunnen worden. Ook zal per navigatieprogramma de gebruikerservaringen bijgehouden worden zodat alle informatie nodig voor een aankoop in een enkel topic te vinden is.

Regels
  • Dit topic is bedoeld voor discussies over turn by turn navigation m.b.v. Android, dus geen andere navigatie vragen.
  • Vragen met betrekking tot autohouders kunnen hier ook gesteld worden mits voor jou apparaat al geen appart accessoire topic is.
  • Vragen met betrekking tot handsfree sets en andere methodes om het geluid te versterken kunnen hier ook gesteld worden.
Gratis navigatie pakketten
Co-Pilot

Co-Pilot is een populair programma en wordt veel gebruikt. De interface is niet iedereen het over eens maar het programma zelf werkt zeer effectief.

Naam: Copilot Live
Uitgever: Copilot
Kaartleverancier: Navteq

Unieke Features:
  • Social Navigation via Facebook en Twitter
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ws5p6MWG2xCq0D9VjmsnSwZa/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HiZXvF62WxeGz0wFcnhXZcYD/full.jpg

Google Nav

Google bied nu zijn eigen navigatieprogramma aan. Voorlopig is het enkel mogelijk om de kaarten te streamen maar deze zomer zou er een update komen waarmee je kaarten ook kan cachen. Wel is het nu mogelijk om een route te cachen waardoor je, mits je niet van de route afwijkt, een vorm van offline navigatie hebt. Google Navigatie laat vrij weinig informatie op het scherm zien, je kan bijvoorbeeld niet zien hoe hard je rijd.

Naam: Navigation
Uitgever: Google
Kaartleverancier: Google

Unieke Features:
  • Satelliet beeld
  • Streetview
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iedfGe3cftU9AsoeTAzf0lpt/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oN3HkOE4eliSq1JYf9Pcqy9R/full.jpg

NDrive

NDrive is een wat minder populair programma maar daardoor zeker niet minder.

Naam: NDrive 11
Uitgever: NDrive

Unieke Features:
  • Satellite view
  • Facebook en Twitter integratie
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DfqckdbhH8zHJ4TbWiIYv3G9/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OPEqZRZUZQUZFi8AYA2FtoxK/full.png

Navigon

Navigon is ook een populair navigatieprogramma voor Android toestellen en staat bekend om zijn zeer heldere en duidelijke interface.

Naam: NAVIGON MobileNavigator
Uitgever: Navigon

Unieke Features:
  • Reality View Pro
  • Live Traffic
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WQe8uJ2qm56x8s1YcCLOciMW/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/50LySvX9mJghZiB7kkBT3oY3/full.jpg

Route 66

Route 66 zal gebruik gaan maken van Augmented Reality. Augmented Reality zal er voor zorgen dat de camera van de smartphone gebruikt wordt om de weg te filmen. Vervolgens zal op deze weg de route geprojecteerd worden of zal er een auto geprojecteerd worden die je moet volgen. Door knipperlicht signalen en door de bewegingen van de auto zelf zal dan duidelijk zijn welke kant je op moet rijden. Wanneer Route 66 beschikbaar komt is nog niet bekend.

Naam: Route 66 Maps + Navigation
Uitgever: Route 66
Kaartleverancier: Navteq & TomTom

Unieke Features:
  • Gratis kaarten (navigatie is betaald)
  • Augmented reality
  • Alle kaarten lokaal te downloaden naar wens
Screenshots
Komen zodra Route 66 beschikbaar is.

Sygic

Sygic is erg bekend & geliefd onder Symbian gebruikers. Sygic is nu ook voor Android beschikbaar. Eerst onder de namen Aura en Mobile Maps en nu verenigd in Sygic GPS Navigation.

Naam: Sygic GPS Navigation
Uitgever: Sygic
Kaartleverancier: TomTom

Unieke Features:
  • Facebook en Twitter integratie
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ux6wBuULtFNmzekPyhTuhSXi/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WGRdmQwSuF9syBRSFCpMciGX/full.jpg

Video
[video]
TomTom

TomTom is zeer populair door zijn erg duidelijke interface en de goedwerkende routeplanner. Helaas is er nog geen TomTom voor Android maar er wordt aan gewerkt.

Naam: TomTom
Uitgever: TomTom
Kaartleverancier: TomTom

Unieke Features:
  • Nog geen informatie over bekend
Screenshots
Komen zodra TomTom beschikbaar is.

Disclaimer

Juistheid van informatie in dit topic en in deze OP kunnen niet gegarandeerd worden. Niets uit deze OP mag gekopieerd worden zonder toestemming. Door in dit topic te posten geef je toestemming aan de TS om jou post op te nemen in het overzicht met gebruikerservaringen van applicaties.
Voor vragen, opmerkingen of suggesties kan je bij Tsurany terecht.

Dit topic is nog vollop in ontwikkeling, elke vorm van hulp wordt zeer zeker op prijs gesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 21-07-2011 12:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
De OP zal nog zeker aangevuld worden!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Navdroyd, OSMAND missen inderdaad nog.

ANDnav2 staat ook op een laag pitje en is opensource geworden.

[ Voor 42% gewijzigd door s0k op 07-07-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Die ga ik inderdaad nog zeker toevoegen. Even uitzoeken welke wel en niet noemenswaardig zijn en welke inderdaad niet meer relevant zijn zoals ANDnav2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:34

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

En vergeet NDrive niet: http://ndrive.com/webshop/android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:55
Als ik google maps op mijn DHD afsluit en weer open, dan krijg ik de kadering van de gedownloade gebieden niet in beeld. Ook niet via "Lagen". Als ik een nieuw gebied download dan zie ik daarna wel alle gebieden in beeld. Nog een bugje of op een andere manier in te schakelen?
Als ik een gebied verwijder (menu->meer->cache-instellingen->gedownloade kaartgebieden) dan blijft het kader van dat gebied na het verwijderen in beeld.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:32
Navigon is toch niet gratis? Hij staat daar wel in de lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 13:34
Mooie TS!

Ik gebruik nu nog Sygic, maar die ondersteunt zover ik weet geen fiets/wandelroutes. En je kunt geen routes vooraf van A-->B laten berekenen.

Dit is soms best onhandig, ga nog eens zoeken naar een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
RetroTycoon schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:22:
Navigon is toch niet gratis? Hij staat daar wel in de lijst ;)
Die lijst is echt een work in progress, dat is iets wat ik vanavond of morgen even ga updaten en fixen. Dit is de oude lijst waar ik dacht ik alle sowieso niet gratis applicaties uitgehaald had. De rest moet ik nog nader onderzoeken, maar komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58

Canis Lupus

Vosbot

Kon het niet in de andere topics vinden, maar is de onnouwkeurigheid van Android telefoons een algemeen probleem? Zowel met Sygic als Google Navigation gebeurd het mij regelmatig dat hij de verkeerde locatie aangeeft.

Op snelwegen soms parallelbanen, in de stad 50/70 verderop. Daardoor mis je geheid afslagen.
Ook lijkt hij pas na 2-4 seconden door te hebben dat je van b.v. een stoplicht begint weg te rijden.

Ik heb btw een LG Optimus 2x speed.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is geen specifiek Android probleem, dat is altijd een combinatie van hardware en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:37
Ik zie dat Navigon Europe nu € 69,95 kost in de Market, volgens mij was dat eerder € 89,95. Weten jullie of dit een tijdelijke aanbieding is?

Wanneer komt Tomtom voor Android, is daar al meer over bekend? en de prijs?

Ik wil namelijk een goed navigatiesysteem op m'n HTC Legend met offline maps, zodat ik ook kan navigeren met op vakantie. Heb Navigon in het verleden gebruikt en was daar wel tevreden over. Daarvoor had ik Tomtom 7 op een WinMo telefoon, dat vond ik eigenlijk nog iets beter. Ik vraag me dus af wat ik nu het beste kan doen. Het is zonde om nu Navigon aan te schaffen als over een tijdje Tomtom uitkomt. 100 euro voor Europa (zoals bij de Iphone) vind ik echter wel een forse prijs, daar heb je ook een losse PNA voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:24
@Canis,

Met mijn HTC Desire (de gewone) heb ik eigenlijk altijd +- 10 a 20 meter verschil, dus maar vrij weinig. Rijden wil prima.

@Topic in algemeen
Iemand die weet hoe het in Aura (Sygic) zit, als ik het scherm draai (overdwars) zie ik wel een verwachte aankomsttijd, ik krijg deze niet in het scherm als ik de telefoon rechtop houd. Instellingen heb ik gekeken, maar kan niets vinden waardoor dat wel kan.

Verder lukt het me ook niet om de route via een veerpondje, (de IJssel over) te laten berekenen, pas als ik praktisch op het pondje sta (lees: ik rijd de oprit voor het pondje op, behalve het pondje op kan je dan nergens heen) geeft die aan dat ik via het pondje kan.

Verder overigens heel tevreden over Sygic, de routes bepaald die prima, werkt soepel, en geeft duidelijke aanwijzingen. De kaarten zijn ook keurig up-to-date, tov de kaarten van vorig jaar. Ik gebruik hem overigens altijd zonder gesproken aanwijzingen, dat vind ik maar irritant. Als ik het niet weet kijk ik wel even op het schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Dat kun je aanpassen via Instellingen - Informatiebalk

En kijk even bij Instellingen - Routeberekening wat je ingesteld hebt staan bij tolwegen vermijden. Denk dat pontje gezien wordt als tolweg

[ Voor 56% gewijzigd door Fotogravinnetje op 08-07-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 20-04 10:46
Ik zie in de OP dat er wordt gewerkt aan een android versie van TomTom.
Is dat dezelfde versie waar ze al 2 jaar aan werken of is er nieuwe informatie waaruit blijkt dat TomTom echt een android versie gaat maken?

Ik zit namelijk nog steeds te wachten op een TomTom versie.
Alle andere navigaties zijn best goed, maar ik blijf TomTom toch de beste vinden.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:58

Canis Lupus

Vosbot

jbdeiman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:55:
@Topic in algemeen
Iemand die weet hoe het in Aura (Sygic) zit, als ik het scherm draai (overdwars) zie ik wel een verwachte aankomsttijd, ik krijg deze niet in het scherm als ik de telefoon rechtop houd. Instellingen heb ik gekeken, maar kan niets vinden waardoor dat wel kan.
In liggende modus kun je 3 velden instellen, in staande modus 2. Je kunt zelf kiezen welke dat zijn.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

Ik gebruik Sygic GPS Navigation.
Een nadeel vindt ik dat je geen locatie kunt inspreken, zoals bij Google Navigatie.
Verder kun je geen fietsroute selecteren en moet je veel intern geheugen beschikbaar hebben, anders loopt de planner vast.
Grafisch is het wel één van de mooiste routeplanners en de stem is ook prettig om naar te luisteren in tegenstelling tot de Navigatie van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Laatst online: 23:55
Ik gebruik al een tijdje NavDroyd, omdat ik vaak een stukje Duitsland meepak. Ga het in de vakantie in het buitenland vergelijken met Google Maps.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Voor de OP;

Gratis navigation met "navit". Maakt gebruik van OSM, ziet er niet uit maar is volledig customisable. Speech is afschuwelijk en heb ik nog geen oplossing voor.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58
Op dit moment in Duitsland met Navigon aan het navigeren. Heb roaming aanstaan dus alle files kwamen netjes in beeld. Ook de aankomsttijd klopte goed.

Heb hiervoor tomtom gehad maar ben inmiddels gewend aan Navigon, werkt prima. Morgen kijken hoe het verder in Europa werkt. Dataverbruik heb ik niet gekeken maar viel wel mee, geloof een paar Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Ik heb sinds 5 dagen Co-pilot (heb me laten verleiden door de 50% bonus) en ik kan wel alvast zeggen dat ik het er goed uit vindt zien. Een hoop features zoals demo weergave van je geplande route (dat had Sygic ook op de N900), omwegen gemakkelijk instelbaar, np's overzichtelijk , alleen traffic is niet gratis (hoewel niet duur).

Geheel Europa op de sdcard, wel 1.8 GB !! Dus internet kan uit tijdens het navigeren in Normandie.

[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 09-07-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

madmaus schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:08:
Ik zie in de OP dat er wordt gewerkt aan een android versie van TomTom.
Is dat dezelfde versie waar ze al 2 jaar aan werken of is er nieuwe informatie waaruit blijkt dat TomTom echt een android versie gaat maken?

Ik zit namelijk nog steeds te wachten op een TomTom versie.
Alle andere navigaties zijn best goed, maar ik blijf TomTom toch de beste vinden.
Speak of the devil:
TomTom breidt strategie smartphones uit

TomTom is druk bezig met het uitbreiden van de smartphonestrategie wat betreft navigatie. De software zal binnenkort naar meer platformen dan alleen iOS komen en TomTom blijft zich onderscheiden van gratis alternatieven.
Foto: TomTom

Dat stelt Joost Jetten, vice-president Consumer Benelux en Zuidelijk Afrika, tegenover NU.nl.

Op dit moment beschikt TomTom over navigatiesoftware voor de iPhone. Er worden zo’n honderdduizend applicaties per kwartaal verkocht.

Potentie

“We zien de potentie van de applicatiemarkt en blijven onze iPhone-app ontwikkelen. Ook zijn we aan het kijken naar welke andere platformen interessant zijn voor navigatiesoftware van TomTom”, aldus Jetten.

Android, dat flink aan marktaandeel wint, lijkt dan een logische keuze. In mei werd al aangegeven dat er ‘binnenkort’ een Androidapplicatie komt. Of ook andere platformen zoals Windows Phone 7 en Blackberry worden betrokken bij de plannen kan TomTom nog niet zeggen.
toon volledige bericht
bron

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Iets wat ik een beetje mis in de lijst is hoe het programma omgaat met waypoints. Hoe grote route kan je importeren en hoe werkt het rijden van een dergelijke route.

Ik gebruik zelf Copilot op mijn motor, en ik heb deze gekocht omdat het redelijk gemakkelijk is om een route erop te zetten dit je wilt rijden. Ik download bijvoorbeeld GPX routes (of tomtom formaat) en gebruik Tyre (http://www.janboersma.nl/gett/download.php) om de route te tweaken en vervolgende RouteConverter (http://www.softsea.com/review/RouteConverter.html) om het op te slaan als een TRP (copilot formaat).

Je moet eigenlijk gedownloade routes altijd even goed bekijken, het kan namelijk goed zijn dat bepaalde punten niet helemaal goed zitten qua coordinaten, dat is heel soms een probleem als het bijvoorbeeld net aan de overkant van een water zit. ;)

Tekortkomingen van Copilot hierin zijn:
- Je moet wel op honderdmeter van een punt zijn geweest voor hij het volgende deel berekend.
- Hij berekend steeds de route naar het volgende punt, alleen niet bij "toon route". Je ziet dus tijdens je reis ook niet hoelang de gehele route nog duurt maar de tijd die het kost tot de volgende waypoint.
- Als je een punt wil overslaan kost dat ongeveer 5 tikken op je scherm

Verder werkt het erg goed, ik heb zo al meerdere tours gedaan en ook eentje naar groningen en terug vanuit leiden.

Ik zou graag andere ervaringen horen met de navigatiesoftware op Android.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-uhJ-vhoEfsM/ThhND6lmM9I/AAAAAAAAAuc/u2o78xA8li0/s400/CAP201107091439.png
Een route laden

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-418An5QwSmg/ThhM9hh-a1I/AAAAAAAAAuY/IRGXZmpya-I/s400/CAP2011070914391.png
Een geladen route

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-zUKNEC83Wls/ThhM3UCuFZI/AAAAAAAAAuI/JT7ROqxBQ9w/s400/CAP2011070914392.png
De berekende route

@TS de screenshots in de topicstart zijn erg oud ;)
https://market.android.co...ull&feature=search_result

edit: oh zie dat dat een andere versie is? Premium? Hmm.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"In mei werd al aangegeven dat er ‘binnenkort’ een Androidapplicatie komt."

Mei van welk jaar? .... (In 2009 werd ook al iets gemeld over een komende Android versie.)

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 09-07-2011 16:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
UltimateB schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 14:56:
@TS de screenshots in de topicstart zijn erg oud ;)
https://market.android.co...ull&feature=search_result

edit: oh zie dat dat een andere versie is? Premium? Hmm.
Dat is volgens mij juist de nieuwe versie in de OP, niet de oude versie. Maar ik ga er nog even naar kijken. Was het weekend weg dus kon niks doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Nee het is inderdaad de nieuwe versie, heb het helemaal gemist, en daardoor ook de 50% off deal :( Helaas is er op dit moment niet echt iets mogelijk op android om een upgrade-discount te krijgen, dus tja, dan maar de oude versie houden :x

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 00:22
Aanvulling voor de OP:
CoPilot, NDrive en Navigon gebruiken kaarten van NAVTEQ
en
Sygic gebruikt kaarten van TomTom.

(Allemaal in de market-omschrijving te vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Is een bericht van anderhalf jaar geleden, Bolus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Fotogravinnetje schreef op maandag 11 juli 2011 @ 14:00:
Is een bericht van anderhalf jaar geleden, Bolus...
Oooh, lekker....dat is de link die ik aanklikte op de intro van dit topic..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255490

Werkt Google Nav nu wel of niet offline? Ik heb namelijk wel een heleboel kaarten gedownload op mijn HTC Desire S, dus dan zou je toch denken dat Google Nav die gebruikt om een route te bepalen. Alleen als ik mijn internet uit zet werkt het niet. Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:59
Anoniem: 255490 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:36:
Werkt Google Nav nu wel of niet offline? Ik heb namelijk wel een heleboel kaarten gedownload op mijn HTC Desire S, dus dan zou je toch denken dat Google Nav die gebruikt om een route te bepalen. Alleen als ik mijn internet uit zet werkt het niet. Hoe zit dit precies?
Je hebt een internet verbinding nodig als je van A naar B wilt navigeren.
Kaarten kunnen op dit moment alleen gebruikt worden om te zien waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat wordt er dan nog gedownload? Alle kaarten staan toch op de telefoon en die kan daarmee toch wel berekenen hoe je moet rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Route berekening gaat niet via je eigen telefoon maar via de Google servers. Beetje apart, aangezien elk ander navigatie apparaat het lokaal doet. Dat zal vooral zo zijn omdat je in feite een routeberekening doet naar een gebied dat voor jou telefoon waarschijnlijk onbekend is. Zeg jij wilt navigeren naar Rue de Baguette in Parijs, jou telefoon heeft daar nog nooit van gehoord omdat de kaarten van Parijs niet lokaal staan. Via internet wordt dus een route ingepland, wordt bepaald welke kaarten gedownload moeten worden en wordt de navigatie gestart.
Je kan nu idd de kaarten offline hebben en Google Navigatie zou daarmee moeten kunnen navigeren. Het is naar alle waarschijnlijkheid slechts een kwestie van tijd voordat het in Google Navigatie geïmplementeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-04 11:20
Google heeft ook voor Nederland traffic toegevoegd. Momenteel werkt het alleen op de snelwegen en grote wegen in en rond de grote steden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dat is toch al een tijdje zo? Heb het al redelijk vaak gebruikt. Werkt inderdaad wel fijn, snel kijken of je nog files tegen komt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:06:
Dat is toch al een tijdje zo? Heb het al redelijk vaak gebruikt. Werkt inderdaad wel fijn, snel kijken of je nog files tegen komt of niet.
Volgens nu.nl is het nieuw:

http://www.nu.nl/internet...e-verkeersinformatie.html

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Misschien is het inderdaad nieuw in het maps programma of de maps website, in de navigatie zelf heb ik het al vaker gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik gebruik op Android hoofdzakelijk iGO, mag deze ook in de TS gezet worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja ik zit te twijfelen met iGO, die is namelijk in principe niet beschikbaar voor consumenten en is alleen zakelijk te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 15:06
Ik gebruik op mijn toestel altijd de voor geïnstalleerde Google Navigatie. Werkt prima om af en toe even op te kijken, maar mute hem wel altijd want wordt knettergek van die Engelse stem die Nederlandse straatnamen probeert uit te spreken.
Ik meen dat Gnav gebruik maakt van Pico Text-to-speech, en kan hier geen Nederlandse stem voor vinden. Klopt het dat je hem niet met Nederlandse of Vlaamse stem kunt gebruiken?

De 'Premium Navigation', powered by Route66, vond ik er ook wel leuk uitzien. Maar volgens mij is mijn trial verlopen want krijg die niet meer aan de praat.
Canis Lupus schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 19:55:
is de onnouwkeurigheid van Android telefoons een algemeen probleem?
Ik vind mijn Incredible S bijzonder accuraat. Heb je GPS wel aanstaan? Als ik die uit heb gebruik hij wifi voor positiebepaling, en daar kun je inderdaad niet echt op navigeren.
jbdeiman schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:55:
Verder lukt het me ook niet om de route via een veerpondje, (de IJssel over) te laten berekenen, pas als ik praktisch op het pondje sta (lees: ik rijd de oprit voor het pondje op, behalve het pondje op kan je dan nergens heen) geeft die aan dat ik via het pondje kan.
Heb je wellicht een soort optie aanstaan die tolwegen moet mijden?

[ Voor 41% gewijzigd door frickY op 14-07-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 16:51

Malarky

Wils voor wat ieder

Tsurany schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:06:
Je kunt live traffic nu inschakelen via layers. Als je dat eerder deed kreeg je de melding 'geen verkeersinformatie voor dit gebied beschikbaar' of iets in die trend. Het valt me gelijk op dat de verkeersinformatie nu veel gedetailleerder is dan eerst. Zelfs de verkeersinformatie voor de Algerabrug hier bij Krimpen aan den IJssel wordt netjes met groen/geel/rood aangegeven, dat werd eerst niet meegenomen. Dat is in tegenstelling tot wat Nu.nl zegt die beweert dat het alleen om de grote wegen gaat. Als je de layer inschakelt en je zoomt wat in, zie je goed dat heel wat provinciale wegen ook meegenomen worden en zelfs kleiner dan dat. Het straat niveau van TomTom HD zie ik nog niet, maar aangezien dat al wel voor Google Maps in UK schijnt te werken heb ik hoge verwachtingen.

Na de update Google Maps v5.7 van vorige week, waar een leuk begin aan offline maps werd gemaakt en het openbaar vervoer voor Nederland een serieuze update kreeg gaan de ontwikkelingen snel de goede kant op.

Er zijn goede overeenkomsten te zien met http://www.tomtom.com/livetraffic al heeft Google nog een weg te gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Malarky op 14-07-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Malarky schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 18:02:
[...]

Na de update Google Maps v5.7 van vorige week, waar een leuk begin aan offline maps werd gemaakt en het openbaar vervoer voor Nederland een serieuze update kreeg gaan de ontwikkelingen snel de goede kant op.
QFT, als TomTom niet opschiet is er steeds minder behoefte aan (dure) navigatiesoftware, ze zijn druk bezig de boot te missen zo. Strategisch niet zo handig IMHO. Ook de communicatie (eerst wel, dan weer niet, nu weer wel, maar wanneer dan ?) blinkt niet uit ....

Edit:
Wow ! Ook in Google Nav is de live-traffic info enorm veel beter geworden met de laatste update idd, niet alleen de snelwegen meer, veel meer detailinfo. Goed bezig !

[ Voor 13% gewijzigd door u_nix_we_all op 14-07-2011 18:13 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ja ik zie nu idd dat het op de maps website en in de maps applicatie goed werkt. Ik had het eerder enkel in navigatie gebruikt en daar werkte het eerder al redelijk. Ben alleen geen fan van Goolge Navigatie dus heb nu een paar anderen geregeld om die te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Welke navigatie app gebruiken jullie voor de Galaxy S II?

Ik heb nu Navigon, maar die crasht zodra ik het opstart zonder dataverbinding (wel een meer voorkomend probleem als ik XDA zo eens lees). Ik wil juist een navigatie app die werkt zonder dataverbinding zodat ik straks lekker naar Zuid-Frankrijk kan rijden zonder een fikse rekening :(.

[ Voor 9% gewijzigd door MeltedForest op 14-07-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sygic eens proberen? Ben daar zelf wel redelijk tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-05 11:42
MeltedForest schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:32:
Welke navigatie app gebruiken jullie voor de Galaxy S II?

Ik heb nu Navigon, maar die crasht zodra ik het opstart zonder dataverbinding (wel een meer voorkomend probleem als ik XDA zo eens lees). Ik wil juist een navigatie app die werkt zonder dataverbinding zodat ik straks lekker naar Zuid-Frankrijk kan rijden zonder een fikse rekening :(.
Gebruik hier Sygic naar volle tevredenheid en zover ik kan zien, kan je instellen of die wel of niet data mag verstoken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:55
ook ik heb Sygic 11 v1.2 draaien erg werkt goed!!!

+punten:
automatisch overschakelen van dag naar nacht kleuren (prettiger kijken)
offline navigatie dus geen internet verbinding nodig!
rijbaan begeleiding
is grafisch erg mooi is een soort 3d kaart want in oostenrijk heb je een soort berg-achtig kaartmateriaal
in de grote steden staan de gebouwen erop!!

-punten
de prijs
en ehh meer weet ik er zo niet

Om een "beeld" te krijgen van waar ik het over heb:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hH0v1MLwn18]

[ Voor 12% gewijzigd door gram501 op 15-07-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb Sygic 11.2 ook even geinstalleerd en het bevalt me ook vrij goed. Enige nadeel is dat het GPS signaal erg zwak is waardoor ik soms al een bocht door ben en dat het dan pas aangegeven wordt. Zal eerder aan mijn telefoon liggen denk ik (DesireS). Verder echt een prima navigatieprogramma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het enige nadeel van Sygic vind ik dat je een abbo nodig hebt om verkeersinformatie te krijgen terwijl die via google bijvoorbeeld gratis beschikbaar is. Nadeel van google navigatie is echter weer dat die (voor zover ik weet) niet kan werken zonder dataverbinding.

Voorlopig heb ik dus toch Sygic als navigator en dan maar handmatig via google of een andere app de verkeersituatie af en toe bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 17-07-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

timovd

Voorsprong door techniek

Daarom heb ik Navigon. Sygic vind ik wel gemakkelijker werken dan Navigon en neemt volgens mij minder werkgeheugen in beslag, maar de file/flitsinformatie vind ik erg handig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb sygic vooral gekocht voor het offline navigeren in het buitenland. Dan is de file-info toch al geen optie ;) Maar eerst wilde ik natuurlijk wel weten of sygic echt prettig werkt. Mocht ik in de spits in nederland op stap willen gaan, dan gebruik ik google navigatie wel. Maar meestal reis ik buiten de spits en dan is Sygic dus een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De reden van aankoop van CoPilot Live had voor mij 2 zaken; het lokte mij dat je zonder 3G aansluiting in Nederland en Europa kunt navigeren (alle kaarten staan al op je sdcard) en natuurlijk die 50% bonus ;). (met de nieuwe data tarieven straks wellicht ook belangrijk).

Wat mij ook zeer bevalt in CoPilot is de zeer duidelijke vrouwenstem die absoluut niet toonloos je onderweg van info voorziet.

Wat mij na een paar gebruik wel opviel was dat hij af en toe contact met gps verliest. En dan weer aan het herberekenen slaat. dat doet hij overigens wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

racinfo schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:04:
De reden van aankoop van CoPilot Live had voor mij 2 zaken; het lokte mij dat je zonder 3G aansluiting in Nederland en Europa kunt navigeren (alle kaarten staan al op je sdcard) en natuurlijk die 50% bonus ;). (met de nieuwe data tarieven straks wellicht ook belangrijk).

Wat mij ook zeer bevalt in CoPilot is de zeer duidelijke vrouwenstem die absoluut niet toonloos je onderweg van info voorziet.

Wat mij na een paar gebruik wel opviel was dat hij af en toe contact met gps verliest. En dan weer aan het herberekenen slaat. dat doet hij overigens wel snel.
Ik heb sinds kort dat mijn Copilot 8.2.0.368 vast slaat, het scherm zoomed dan compleet uit en de software reageert dan niet meer. Iets later pakt Copilot het navigeren weer op :/ Meer mensen die dit ervaren? Mijn telefoon is de Desire Z van HTC. Misschien dat het door bepaalde andere software komt maar ik kan me niet herinneren dat ik iets extra's heb geinstalleerd, dus dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Wel heb ik geupdate naar Android 2.3 maar ook na een complete herinstallatie van Copilot (incl kaarten opnieuw downloaden) blijft dit zich voordoen. Een bekende van mij heeft precies dezelfde gsm, software en android versie maar heeft dit probleem niet.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 20-07-2011 10:35 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

Werken trouwens alle genoemde navigatiesoftware met een 852x480 scherm? Ik weet dat een tijdje geleden dat er een hoop wél werkte op 800x480 maar niet 852 breed.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Niet online
Ik denk dat Google maps navigatie toch wel zal werken, aangezien deze op de meeste nieuwe toestellen wordt meegleverd.
Verder zou je even een gratis navigatie pakketje kunnen proberen of even op de site van het pakket dat jij wilt gaan gebruiken kijken of je daar er iets over kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik weet dat je voor iGO een aan de resolutie aangepaste data.zip moet gebruiken.
Maar blijkbaar ik dat pakket niet officiëel te krijgen, dus met die info ben je waarschijnlijk niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
JT schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:39:
Werken trouwens alle genoemde navigatiesoftware met een 852x480 scherm? Ik weet dat een tijdje geleden dat er een hoop wél werkte op 800x480 maar niet 852 breed.
Sygic in ieder geval wel. Die gebruik ik op mijn motorola defy en die heeft een resolutie van 852x480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47

JT

VETAK y0

AktiveHate schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:25:
Ik denk dat Google maps navigatie toch wel zal werken, aangezien deze op de meeste nieuwe toestellen wordt meegleverd.
Verder zou je even een gratis navigatie pakketje kunnen proberen of even op de site van het pakket dat jij wilt gaan gebruiken kijken of je daar er iets over kunt vinden.
Ja dat werkt idd wel maar ik wil offline navi.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Was ik eerst zo te spreken over CoPilot Live; nu beslist niet meer. Wat is er gebeurt? Ik heb na de update van GB op mijn HDZ gemeend de fabrieksversie van Froyo weer terug te zetten en na opnieuw ophalen van CoPilot wordt er beweert dat het al op een ander apparaat is geactiveert en dat ik hem daar eerst moet afmelden. Aangezien er geen andere hdz is maar gewoon nog steeds dezelfde is dat natuurlijk niet mogelijk.

Dag 29 euro !!! ##%%$^&%$*&^*%$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36

timovd

Voorsprong door techniek

Heb je al contact opgenomen met de makers van CoPilot?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb nu verschillende Android navigatiesystemen geprobeerd, maar ik ben bang dat ik deze zomer weer op de Tomtom op de HD2 van m'n vriendin ga navigeren.
Tot nu toe hebben alle Android navigatiesystemen wel een nadeel ten opzichte van TomTom. Zeker de helft werkt met online maps, dus die vallen af voor de vakantie.
Wat ik ook wel prettig vind is even uitzoomen om te zien waar je ongeveer bent. Dat mist bij veel programma's ook nog.
Omdat we van de lease-maatschappij eigenlijk alleen bij Shell mogen tanken, wil ik ook de volgende Shell stations op de route kunnen vinden. Dus niet "in de buurt" want voor je het weet rij je 50 km terug. Verder wil ik mijn eigen POI's kunnen importeren.

Tot nu toe vind ik de oude Sygic Mobile Maps nog het beste voldoen.

Ik hoop stiekem nog op TomTom vóór september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537

riffey#4 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:04:
Ik heb nu verschillende Android navigatiesystemen geprobeerd, maar ik ben bang dat ik deze zomer weer op de Tomtom op de HD2 van m'n vriendin ga navigeren.
Tot nu toe hebben alle Android navigatiesystemen wel een nadeel ten opzichte van TomTom. Zeker de helft werkt met online maps, dus die vallen af voor de vakantie.
Wat ik ook wel prettig vind is even uitzoomen om te zien waar je ongeveer bent. Dat mist bij veel programma's ook nog.
Omdat we van de lease-maatschappij eigenlijk alleen bij Shell mogen tanken, wil ik ook de volgende Shell stations op de route kunnen vinden. Dus niet "in de buurt" want voor je het weet rij je 50 km terug. Verder wil ik mijn eigen POI's kunnen importeren.

Ik kan je Sygic Aura warm aanbevelen. Ik was ook een oude Sygic Mobile Maps 10 gebruiker. Maar als je Aura gebruikt hebt, wil je echt niet meer terug. Je lijkt me een echte TomTom fan maar de nieuwste draait echt rondjes om TomTom heen.
http://www.postbus31.com/...ndroid-market-verschenen/

http://www.sygic.com/en/android

....ik zou de trial versie eens proberen...
(nee, ik heb echt geen aandelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Aura bestaat niet meer net als Mobile Maps, dat heet nu gewoon Sygic tegenwoordig. Moet overigens wel zeggen dat ik nog geen verschillen heb ontdekt tussen de laatste versie van Aura en Sygic, behalve dan de nieuwste versie van Sygic wel werkt met Android 2.3.3 op mijn DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348537

ik222 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:12:
Aura bestaat niet meer net als Mobile Maps, dat heet nu gewoon Sygic tegenwoordig. Moet overigens wel zeggen dat ik nog geen verschillen heb ontdekt tussen de laatste versie van Aura en Sygic, behalve dan de nieuwste versie van Sygic wel werkt met Android 2.3.3 op mijn DHD.
Dat klopt, ik had ook gewoon het versienummer kunnen noemen om het onderscheid met Mobile Maps te maken.. Ik meen zelfs te herinneren dat Aura eerst een soort van extensie voor Mobile Maps 10 was en later samengevoegd is tot één (Sygic). Hoe dan ook, ik vind het mooi spul.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 348537 op 22-07-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

JB schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 10:32:
[...]

Ik heb sinds kort dat mijn Copilot 8.2.0.368 vast slaat, het scherm zoomed dan compleet uit en de software reageert dan niet meer. Iets later pakt Copilot het navigeren weer op :/ Meer mensen die dit ervaren? Mijn telefoon is de Desire Z van HTC. Misschien dat het door bepaalde andere software komt maar ik kan me niet herinneren dat ik iets extra's heb geinstalleerd, dus dat wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.

Wel heb ik geupdate naar Android 2.3 maar ook na een complete herinstallatie van Copilot (incl kaarten opnieuw downloaden) blijft dit zich voordoen. Een bekende van mij heeft precies dezelfde gsm, software en android versie maar heeft dit probleem niet.
Ik heb dezelfde software en telefoon, maar met Android nog op 2.2, kan niet zeggen dat ik dit probleem herken. Ik heb wel vrijwel iedere keer dat wanneer ik CP start, hij netjes z'n interface laadt, GPS wordt gestart (dankzij Tasker), en vervolgens geeft CP de melding dat hij geen GPS-signaal heeft (terwijl de GPS dus wel actief is). CP een keer sluiten en weer starten, en hij heeft meteen een fix en verder geen problemen. :?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Al geprobeerd zonder dat Tasker-gedoe en de gps gewoon niet disablen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
GPS disablen in de instellingen heeft volgens mij echt ook helemaal geen zin m.b.t. de batterijduur. Ik heb het in elk geval altijd gewoon aan staan (net als bluetooth, wifi en de dataverbinding) en haal probleemloos 2 dagen op mijn accu (Desire HD). Het mooie van Android is namelijk dat de GPS toch alleen geactiveerd wordt wanneer een applicatie hem ook echt nodig heeft. Dat vinkje in instellingen is niet meer als "GPS mag geactiveerd worden indien nodig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

riffey#4 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 12:04:

Zou leuk zijn ja, maar wanneer zou die uitkomen dan? Of is dat nog steeds niet bekend.
(Denkend aan het bericht van 2j terug dat er al een Android versie zou komen....)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
TomTom lijdt verlies.
http://www.nu.nl/economie/2571551/tomtom-lijdt-verlies.html

Als ze ff niet opschieten met het Android versie zijn ze te laat...

[ Voor 9% gewijzigd door GentiLi op 22-07-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 18:22

JB

Cédric roelt!

Ja en waarom? ;) Die gaan echt geen Android software op de markt brengen, anders hadden ze dit al lang voor elkaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Contact opgenomen met CoPilot? Zo'n systeem koop ik voor het gemak en alleen al het feit dat ik deze error krijg bij herinstallatie is voor mij voldoende reden zo'n pakket resoluut naar de vuilnisbak te laten verdwijnen.

Gisteren trouwens Sygic Navigatie aangeschaft; Benelux voor 19,95 €, geen geld en ik dacht leuk om uit te testen. En Sygic gebruikt dezelfde kaarten als TomTom. De rijstrook begeleiding werkt beter in Sygic dan in TomTom; meermalen iPhone met TomTom naast Sygic op de N900 getest; dan merk je de verschillen pas goed als je met die 2 systemen rondrijdt.

Overigens bevat CoPilot geen traffic ondersteuning voor Nederland, nog een minpunt vind ik.

Edit
Nog even over de verschillen; vorig jaar deden we een ritje naar Glasgow vanaf de boot in Hull, we hadden een originele tomtom bij ons, een Sony navigator en ik mijn Sygic op de N900 (Mobile maps 10). Alle drie aan in het begin en echt, de ene zei dat we op de 2e en de andere sprak van 3e afslag op rotondes. Dat kan toch niet dachten wij en nadien bleek dat elke navigatie zijn eigen route uitstippeld, wat uiteraard de verschillende aanwijzingen tengevolge had.

Ook daar zitten dus verschillen in. De navigator van Google stuurt je ook rustig een afslag op van de snelweg (A44) en laat je aan het einde ervan weer rustig de oprit op gaan om vervolgens weer rechtdoor dezelfde weg te vervolgen.

[ Voor 55% gewijzigd door racinfo op 23-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 09:56:
Ja en waarom? ;) Die gaan echt geen Android software op de markt brengen, anders hadden ze dit al lang voor elkaar.
Oh ? TomTom heeft gewoon veel te laat besloten wat ze nu met android willen, en te laat gerealiseerd dat de markt voor PND's aan het verdwijnen is doordat we met z'n allen massaal aan de smartphone gaan.
De vraag is nu, wat is binnenkort ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Anoniem: 348537 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:03:
[...]

Ik kan je Sygic Aura warm aanbevelen. Ik was ook een oude Sygic Mobile Maps 10 gebruiker. Maar als je Aura gebruikt hebt, wil je echt niet meer terug. Je lijkt me een echte TomTom fan maar de nieuwste draait echt rondjes om TomTom heen.

http://www.sygic.com/en/android

....ik zou de trial versie eens proberen...
(nee, ik heb echt geen aandelen)
Ik heb al een trial van Aura (en een paar andere).
Ik ben geen TomTom fan, maar die heeft wel een aantal zaken die ik nog niet in 1 pakket voor Android gezien heb.
Aura heeft geen "on route" mogelijkheid voor zover ik weet. (vind de volgende benzinestations op mijn route)
Aura heeft ook geen mogelijkheid om je eigen POIs te importeren (flitspalen, benzinestations e.d.)

TomTom voor Windows heeft dat wel.

(off-topic: mijn Prius heeft navigatie voor heel Europa. Vorig jaar kwamen we er achter dat in Spanje heel veel wegen er gewoon nog niet op stonden. Snelwegen van duidelijk ouder dan 5 jaar waren niet bekend op het navigatiesysteem van nog geen 3 jaar oud. Zowel TomTom als Mobile Maps kenden deze wegen wel. Gisteren naar aanleiding van deze discussie eens op zoek gegaan naar updates. Toyota vraagt voor map-updates... schrik niet.. HONDERDZESTIG EURO! Daar koop je een nieuwe TomTom voor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Da's nog heel betaalbaar.
Voor de Blaupunkt (die nog met cd's werkt...) van mijn vader vragen ze 100€ per land!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

CoPilot heeft wel instelbare POI en on route mogelijkheden; voor de crash van deze week was ik erg onder de indruk van CoPilot, zodanig dat ik zelfs een extra abo nam voor traffic en toen tot ontdekking kwam dat Nederland (nog) niet ondersteund wordt daarin. NOG, want wat niet is kan nog komen als CoPilot meer verkoop in Nederland heeft.

Wat ook fijn werkt in CoPilot is navigeren naar contacten; alleen de contacten met een "adres" worden getoont in tegenstelling met bijv. Sygic die alle contacten laat zien; ook die zonder adres gegevens.

Wat ik mis in beide systemen is het enorme gemak van Google Navigatie waarbij je je "navigeren naar" kunt inspreken door simpel land stad straat en nummer in te spreken. Dat werkt meestelijk en voor snelle ritjes maak ik daar meer nog gebruik van dan met het "lastige" intoetsen van letters/cyfers in Sygic of Copilot.

Een groot nadeel van Google navigatie is de slecht verstaanbare toonloze vrouwenstem die ook nog eens een stuk zwakker uit de luidspreker klinkt dan die van Sygic of Copilot. Daar zou Google op korte termijn toch eens wat aan moeten doen vind ik.

[ Voor 13% gewijzigd door racinfo op 23-07-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410820

ik werk ook met copilot pro, en ik ben er best tevreden over.
Ik heb hem nog net gebruikt in frankrijk.
We zijn voor het eerst met een mobilehome (camper) naar frankrijk geweest.Bij copliote pro kan je zelfs "camper" aanvinken, zo houd hij rekening met de hoogte van bruggen.....
ook handig, ik had alle campeerplaatsen geimporteers onder mijn eigen POI's zodat ik gemakkelijk een plaats vond.

Ik heb ook al verschillende getest, mijn favoriet is nog steeds tomtom, maar omdat ik een HTC incredible android heb, moest ik dus uitwijken.Tot nu to copilote de beste (ik heb al sygic en een aantal andere geprobeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

racinfo schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 12:41:
CoPilot heeft wel instelbare POI en on route mogelijkheden; voor de crash van deze week was ik erg onder de indruk van CoPilot, zodanig dat ik zelfs een extra abo nam voor traffic en toen tot ontdekking kwam dat Nederland (nog) niet ondersteund wordt daarin. NOG, want wat niet is kan nog komen als CoPilot meer verkoop in Nederland heeft.
Dus je hebt nu voor niks een abo? :?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik heb altijd google maps als navigatie gebruikt, en dit naar volle tevredenheid.
Maar nu heb ik Coyote pas ontdekt en zou ik deze graag in combinatie met navigatiesoftware willen gebruiken.

Met google maps werkt het niet zo fijn samen vind ik, als je aan het navigeren bent en er nadert een flitspaal, dan komt coyote naar de voorgrond en zo heb ik mijn afslag al eens gemist.

Iemand die coyote gebruikt met een navigatie pakket ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

C00P schreef op zondag 24 juli 2011 @ 06:44:

Ik ken dit pakket niet (ben nu aan het installeren), maar het klinkt erg als Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Is er een manier om Navigon full screen weer te geven?

Ik blijf nu mijn notificatie balk zien, dat is voor mij niet nodig.
De schermpjes zijn al zo klein en als ze dan ook nog niet het hele scherm laten zien moet ik echt goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 11:19
C00P schreef op zondag 24 juli 2011 @ 06:44:
Dat klinkt als de flitsservice android app? Die is briljant overigens, en zit ook niet in de weg bij een melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Wat is dat Copilot bagger zeg; al een week ben ik bezig om het op mijn htc desire z met android 2.3.3 her geinstalleerd te krijgen maar niets werkt meer. Tientallen keren ge-de-ïnstalleerd, en opnieuw geïnstalleerd. Ook met vele emails heen en weer tussen de helpdesk van copilot en mij geen enkel resultaat.

Het gekste is nog wel, als ik het pakket op de pc via Market probeer te installeren dan zegt market dat het niet geschikt is voor mijn hdz !!!! Terwijl ik toen froyo erop stond het zonder enig probleem werkende kreeg. Zou er iets zijn veranderd in de update 2.3.3 waardoor het nu niet meer herkend wordt? Via market op de htc kan ik het evenwel installeren.

Als JE soms van plan was COPILOT aan te schaffen? Advies: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:44
racinfo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:17:
Wat is dat Copilot bagger zeg; al een week ben ik bezig om het op mijn htc desire z met android 2.3.3 her geinstalleerd te krijgen maar niets werkt meer. Tientallen keren ge-de-ïnstalleerd, en opnieuw geïnstalleerd. Ook met vele emails heen en weer tussen de helpdesk van copilot en mij geen enkel resultaat.

Het gekste is nog wel, als ik het pakket op de pc via Market probeer te installeren dan zegt market dat het niet geschikt is voor mijn hdz !!!! Terwijl ik toen froyo erop stond het zonder enig probleem werkende kreeg. Zou er iets zijn veranderd in de update 2.3.3 waardoor het nu niet meer herkend wordt? Via market op de htc kan ik het evenwel installeren.

Laatste copilot werkt prima hier op 2.3.3 (SGS2).

Heb je ook bij deinstalleren de complete kaarten map weggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Net Copilot Premium Europe aangeschaft. Gaat goed van pas komen op vakantie (griekenland)!

Download nu even wat maps en ben heel benieuwd. Ben TomTom gewend, zal hopelijk een hoop overeenkomsten hebben. Getwijfeld tussen Copilot en Sygic, uiteindelijk vond ik de 1e er beter uitzien, betere site, minder gezeik in de market recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 13:34
Gister ben ik van Aura naar Sygic gegaan. (zelf navigatie, alleen een update)

Deze werkt veel beter, ook erg makkelijk dat je van te voren precies aan kunt geven waar hij langs moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200536

haling schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:45:
[...]

Dat klinkt als de flitsservice android app? Die is briljant overigens, en zit ook niet in de weg bij een melding!
Vandaag ff proberen. Sygic 8.24 op de voorgrond en iCoyote voor flitsers/ongelukken op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Net terug uit Italie met Navigon. Werkt prima, zelfs de fileherkenning in het buitenland ging prima (ongeval in Duitsland). Aankomsttijd wordt goed ingeschat door het systeem.

Offline kaarten, lekker simpel en met de mogelijkheid poi's op de route te selecteren (tankstation, parkeerplaats o.i.d) en in de route te voegen. Kaarten redelijk up2date (Q3 2010).

Ook fijn is de mogelijkheid routes te plannen (offline) en op te slaan. Uitzoomen om te zien waar je bent is ook mogelijk.

Heb sygic trial er ook even op gehad maar vind die op de een of andere manier zelf niet fijn. Navigon is misschien wel even wennen maar werkt goed. Vond sygic ook wat trager werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:51
Ik heb nu ook navigon. Ziet er allemaal netjes uit. Echter op de snelweg vertelt ie vrolijk wat ik moet doen bij elke afslag, 1x niet erg, maar als je 5 afslagen in 1 minuut tegenkomt (bij grote steden) is het vrij irritant als ie steeds zegt: bij de volgende afslag houdt links aan. Terwijl dit gewoon de weg volgen is.

Is dit in te stellen dat het programma alleen de daadwerkelijk afslag vertelt waar ik rechts of links eraf moet ipv als ik gewoon de weg moet volgen het steeds gaat roepen. En nee het is ook niet dat de snelweg veranderd.

Voorbeeld op de A50 Arnhem - Apeldoorn kom je bij afslag schaarsbergen verteld de navigatie dat ik links moet aanhouden (dus snelweg volgen), bij de volgende hoenderloo weer en dan weer en zo verder. Iets verder op draaide ik de A1 op zoals ook moet rijden en daar gaat ie vrolijk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Vroem schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:45:
Net terug uit Italie met Navigon. Werkt prima, zelfs de fileherkenning in het buitenland ging prima (ongeval in Duitsland). Aankomsttijd wordt goed ingeschat door het systeem.

Offline kaarten, lekker simpel en met de mogelijkheid poi's op de route te selecteren (tankstation, parkeerplaats o.i.d) en in de route te voegen. Kaarten redelijk up2date (Q3 2010).

Ook fijn is de mogelijkheid routes te plannen (offline) en op te slaan. Uitzoomen om te zien waar je bent is ook mogelijk.

Heb sygic trial er ook even op gehad maar vind die op de een of andere manier zelf niet fijn. Navigon is misschien wel even wennen maar werkt goed. Vond sygic ook wat trager werken.
Q1 is inmiddels ook al beschikbaar, ik heb laatst navigon geïnstalleerd met de Q1 mappen.
Ik weet niet precies hoe je deze kan installeren, maar volgens mij kun je de map 'Maps' weg halen van je telefoon, en dan kan ie daarna automatisch via WiFi de nieuwste mappen binnen halen.

Q2 is inmiddels ook al beschikbaar, maar die moet je zelf handmatig downloaden en erop zetten, deze zijn dan ook nog niet echt officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
@ pannekoek81

Heb gemerkt dat je goed op de kaart moet kijken bij Navigon, scheelt een boel. Zoals eerder al opgemerkt laat hij me wel eens de afrit nemen om er dan aan het eind vrolijk weer te laten invoegen (kan niet de bedoeling zijn ondanks dat het waarschijnlijk wel sneller is).

@Lers

Zal nog eens kijken straks via Navigon Fresh... zou dan moeten werken.... wel bedankt voor de tip in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Laatst online: 22:51
@Vroem

al kijk ik op het scherm, daar staan de pijlen ook gewoon op de snelweg zeg maar en hij zegt ook: houdt links aan... uh ja dat is de snelweg... beetje vreemd...

Verder wel prima navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Pannekoek81 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:42:
@Vroem

al kijk ik op het scherm, daar staan de pijlen ook gewoon op de snelweg zeg maar en hij zegt ook: houdt links aan... uh ja dat is de snelweg... beetje vreemd...

Verder wel prima navigatie
/offtopic Hij kent je rijstijl en wil voorkomen dat je de snelweg verlaat.....

/ontopic Zal wel iets zijn van het programma.... heb er eigenlijk niet zo op gelet

@Lers Heb nog gekeken gisteren maar kom niet verder dan Q3 kaarten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Vroem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:12:
[...]

/offtopic Hij kent je rijstijl en wil voorkomen dat je de snelweg verlaat.....

/ontopic Zal wel iets zijn van het programma.... heb er eigenlijk niet zo op gelet

@Lers Heb nog gekeken gisteren maar kom niet verder dan Q3 kaarten....
Volgens mij werkt het zo: Op je SD kaart (of interne geheugen) staat de map Navigon, met daarin het mapje 'Maps' en nog meer 'POI' etc.

Verwijder deze allemaal, behalve de version.xml en update .xml.
(ik neem aan dat je hem gekocht hebt? Dan kan er niets fout gaan)

En start daarna Navigon weer op, als het goed is krijg je nu de mogelijkheid om via WiFi kaarten te downloaden. Doe dit dan ook via WiFi.

Als dit allemaal klaar is (half uurtje), kun je Navigon gewoon weer starten. Kijk dan bij productinformatie en dan staat er ook bij kaarten: Navteq 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ Nico
Laatste copilot werkt prima hier op 2.3.3 (SGS2).

Heb je ook bij deinstalleren de complete kaarten map weggegooid?
Ik heb nu van CoPilot een mail gekregen dat CoPilot voor mij 21 dgn open staat. Ze adviseerden via usb aansluiting de map met Coplilot erop te verwijderen. CoPilot zelf te verwijderen en daarna een nieuwe installatie te doen.

Toen ik dat inderdaad deed met dezelfde username en pin kreeg ik weer de melding dat deze apps op een ander toestel zou staan. Toen maar geprobeerd met een andere username en pin en dat was een succes. Ik kwam weer in het downloadmenu waarin ik vrolijk opnieuw de 1.8 GB kaarten kon ophalen. Een zucht van verlichting ontsnapte mijn keel; tenslotte had ik het wel 20x eerder geprobeerd.

Maar het werkt nu dus goed. Al met al heb ik nu 3x navigatie systemen op de HDZ, Google navigatie, Co-Pilot en Sygic. Vanmorgen alle drie getest op steeds hetzelfde stukje rijden en ik moet hieruit concluderen dat Sygic het fijnste aanwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Anoniem: 125609 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Volgens mij werkt het zo: Op je SD kaart (of interne geheugen) staat de map Navigon, met daarin het mapje 'Maps' en nog meer 'POI' etc.

Verwijder deze allemaal, behalve de version.xml en update .xml.
(ik neem aan dat je hem gekocht hebt? Dan kan er niets fout gaan)

En start daarna Navigon weer op, als het goed is krijg je nu de mogelijkheid om via WiFi kaarten te downloaden. Doe dit dan ook via WiFi.

Als dit allemaal klaar is (half uurtje), kun je Navigon gewoon weer starten. Kijk dan bij productinformatie en dan staat er ook bij kaarten: Navteq 2011.
Gedaan... had opeens wel heel europa er opstaan... maar kwestie van verwijderen wat ik niet wil hebben.... Zie bij de productinformatie nu inderdaad 2011 staan maar kan er nog niet helemaal uithalen welke kaarten er nu precies opstaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410820

mijn copilote werkt nettjes op mijn htc incredible 2.3.3
racinfo schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ Raven schreef:
Dus je hebt nu voor niks een abo?
Tot heden nog, ook daar heb ik de helpdesk over benaderd. Ik kreeg hetzelfde antwoordt als met Copilot install; binnen 21 dgn mag ik hem her-activeren. De vraag is alleen HOE...

In tegenstelling met de apps copilot staat de traffic niet als apps in android market; je moet het kopen uit CoPilot zelf. Dat heb ik geprobeerd maar ik kom hiermee wel steeds in het scherm dat ik moet bevestigen dat er weer een tientje wordt afgeschreven; en dat doen we dus mooi niet !!

Met de traffic (herstel) zijn we er dus nog niet uit. Overigens nu ik het toch over CoPilot heb, vandaag weer een proefritje gemaakt in de buurt en daarbij valt mij op dat ik op de htc desire z met Sygic en Google navigatie vrijwel onmiddelijk een gps fix heb en dat het met CoPilot langer duurt. Ook is het al gebeurt dat tijdens de rit het contact met gps (in CoPilot) wegviel en pas na honderden meters erna werd hersteld. Het pijltje wat mijn auto aangaf sprong letterlijk en figuurlijk van de ene plek naar de andere. Met Sygic en Google maakte ik dat nog niet eerder mee.

Intussen ben ik wel content met de systemen; traffic van copilot werkt toch niet in Nederland (daar kwam ik achter bij de eerdere installatie ervan) dus wat mis ik eraan? Niets !! Ik ga proberen bij Sygic benelux een traffic af te sluiten, daar heb je een heel jaar plezier van, Weet iemand hoe je dat doet?

Al met al heb ik nu 30+20 € uitgegeven (traffic even buiten beschouwing gelaten) aan de navigatie op de hdz. Altijd nog minder dan het systeem vorig jaar op de Nokia N900; dat kostte indertijd 59.95 €. Met de verschillende systemen op de hdz kan ik nu mooi kiezen en als de een wat minder is op een bepaalde plek schakelen we gewoon over op de andere.

[ Voor 22% gewijzigd door racinfo op 27-07-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:29
Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij is de hier beschreven methode om een app op te starten in een andere taal dan het OS in staat (in feite niets anders dan het tijdelijk veranderen van je OS taal als ik het goed heb) een goede manier om nederlandse TTS met een engelse Android te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222876

Ik heb volgend probleem:
Ik gebruik Google Navigatie (laatste versie) en ik probeer te navigeren naar Frankrijk. Als ik een plaats kies waarvoor ik door Luxemburg moet, dan vertelt hij me "Er is geen navigatie naar uw bestemming beschikbaar".

Als ik zoek op de kaart, dan zie ik de bestemming wel liggen, ik kan ook een routebeschrijving zien, maar navigeren lukt me niet.

Andere locaties in Frankrijk, waarvoor ik niet door Luxemburg moet, lukken me wel perfect.

Iemand enig idee?
Pagina: 1 2 ... 36 Laatste