Toon posts:

Android: Turn by Turn Navigation OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 255.875 views

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

Turn by Turn Navigation onder Android

Ervaringen en Discussies

Er bestaan nogal wat vragen over turn by turn navigation onder Android. Daarom ben ik deze thread gestart. Ik zag telkens dezelfde vragen & discussies gevoerd worden verdeeld over talloze topics. Om het e.e.a. centraal houden is dus dit topic.

Regels

Dit topic is bedoeld voor discussies over turn by turn navigation m.b.v. Android, dus geen andere navigatie vragen. Oók vragen over autohouders en handsfreesets kunnen hier eventueel geplaatst worden omdat deze vaak verband houden met de ervaringen van turn by turn navigation, zoals: Is m'n ingebouwde geluidsspeaker van m'n telefoon hard genoeg of moet ik een houder met ingebouwde speaker kopen of via de autoradio, en zo ja welke.

Navigatie software
Co-Pilot

De meeste mensen geven de voorkeur aan Co-Pilot. Hij is relatief goedkoop EN het belangrijkste hij slaat de kaarten op je SD-Card op. Dus ook in het buitenland kun je er mee navigeren zonder roamingkosten te moeten betalen. Want sommige andere navigatieprogramma's doen streaming de mapdata ophalen. Dat doet Co-Pilot dus niet.

Sygic

Sygic is erg bekend & geliefd onder Symbian gebruikers (misschien ook omdat deze illegaal zo gemakkelijk te krijgen is). Sygic is nu ook voor Android beschikbaar, voor de prijs van 80 euro met de gehele kaart van Europa. Sygic werkt als ik me niet vergis met offline maps, dus geen streaming nodig. Zie hun website of de Market.
Google Nav

Ook Google biedt nu GRATIS Turn by Turn Navigation aan. Helaas voorlopig alleen in de VS en je hebt Android 2.0 nodig.
This new feature comes with everything you'd expect to find in a GPS navigation system, like 3D views, turn-by-turn voice guidance and automatic rerouting. But unlike most navigation systems, Google Maps Navigation was built from the ground up to take advantage of your phone's Internet connection.

Navigon

2/15/10
NAVIGON brings Android users independent orientation
NAVIGON MobileNavigator will also be available for smartphones with Android operating system from Spring 2010. This award-winning onboard application guarantees users reliable navigation independent from the mobile network. At the same time, the software provides tomorrow’s technologies today to a growing number of users.

Lees verder @ http://www.navigon.com/po...00215_MWC_MN_Android.html

[Voor 235% gewijzigd door Bullet NL op 04-07-2011 14:07]

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 20:08
Welke kost nou iets, en welke is dan weer volledig gratis. Bijv. zoals je zei dat co-pilot geen roamingkosten geeft en zijn mappen via een SD kaartje krijgt.

• roberto652
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 21:23
Ik wacht met spanning op Sygic, want co-pilot vind ik niet echt wat.

• Niet online
roberto652 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:36:
Ik wacht met spanning op Sygic, want co-pilot vind ik niet echt wat.
Wat vind je niet goed aan Co-Pilot dan? Ik lees regelmatig toch veel positieve berichten over deze turn-by-turn navigator. Gebruik je trouwens een carset of de gewoon via de speaker van de telefoon? Ik ben ook idd heel benieuwd naar Sygic. Deze gebruikte ik onder Symbian naar tevredenheid, ben blij dat dit voordeeltje ook alweer bij Nokia wordt weggetrokken :p Naar het schijnt komt hij deze maand nog uit voor Android.

[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 02-08-2009 21:41]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NBM → ACC

• roberto652
Anoniem: 69767 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:38:
[...]

Wat vind je niet goed aan Co-Pilot dan? Ik lees regelmatig toch veel positieve berichten over deze turn-by-turn navigator. Gebruik je trouwens een carset of de gewoon via de speaker van de telefoon? Ik ben ook idd heel benieuwd naar Sygic. Deze gebruikte ik onder Symbian naar tevredenheid, ben blij dat dit voordeeltje ook alweer bij Nokia wordt weggetrokken :p Naar het schijnt komt hij deze maand nog uit voor Android.

[video]
Het voelt niet lekker af, en daar moet je dan een hoop geld voor neerleggen.

[Voor 85% gewijzigd door roberto652 op 02-08-2009 22:30]

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:44
okkii schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:59:
Welke kost nou iets, en welke is dan weer volledig gratis. Bijv. zoals je zei dat co-pilot geen roamingkosten geeft en zijn mappen via een SD kaartje krijgt.
Misschien inderdaad een idee om de prijzen van de verschillende navigatiesystemen op te nemen? Het is namelijk erg lastig voor mensen zonder een android toestel om achter de prijzen te komen. Natuurlijk kan je je dan afvragen waarom je zonder android phone je hier op het forum zit, maar wellicht wil je er binnenkort een kopen en bekijk je nu al de applicaties en prijzen.

Overigens wordt er als voordeel gegeven van CoPilot dat het niet live is en je de maps op je sd kaart kunt opslaan. Maar hoe vaak worden deze maps dan geupdate? Lijkt mij dat dat weer beter is bij navigatiesystemen die je live navigeren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• roberto652
Weet iemand welke landen er in Copilot europa zitten? Ik kan het nergen terug vinden.

• Niet online
Ik heb vandaag AndNav2 geprobeerd. Helaas kost kwaliteit toch geld, want de kwaliteit van AndNav2 is niet geweldig. Ten eerste valt er af te dingen op de snelheid van de software. En ten tweede is de gehele UI niet bijster goed: hij vult geen straatnamen/plaatsen aan, erg irritant. Misschien dat dat wel ergens diep in een menu zit, maar standaard iig niet. Ook kon ik zo snel geen NL stem krijgen.
Overigens wordt er als voordeel gegeven van CoPilot dat het niet live is en je de maps op je sd kaart kunt opslaan. Maar hoe vaak worden deze maps dan geupdate? Lijkt mij dat dat weer beter is bij navigatiesystemen die je live navigeren.
Zoek maar eens uit of navigatiesystemen die streaming de mapdata ophalen, ook daadwerkelijk de kaarten dagelijks bijwerken. Ik vermoed namelijk van niet. De mapdata wordt meestal aangekocht van een thirdparty. En die brengen meestal niet dagelijks nieuwe updates uit.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-08-2009 19:00]

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 06:55
Wellicht een idee om aan de TS toe te voegen of het pakket met online of offline kaarten werkt.

• Niet online
Cavalera125 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:06:
Wellicht een idee om aan de TS toe te voegen of het pakket met online of offline kaarten werkt.
Ik heb een mooie opzet gemaakt om mee te starten, als je wilt bijdragen dan kun je mij een DM sturen - een perfecte TS is best wel veel werk. Dus de community mag best wel wat mee helpen imho.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 03-08-2009 21:04]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als je de tekstkleur in de titels op wit zet, zijn de titels ook duidelijk(er) leesbaar. :*

Inhoudelijk:
Op dit moment heb ik geen goede navigatiesoftware voor m'n G1, die ik wel heel dringend nodig heb. In september ga ik namelijk een maand rondreizen in de VS. Navigatiesoftware is daarbij onmisbaar. De enige optie die je dan hebt is Sygic die misschien deze maand nog komt en CoPilot. Als probeersel vind ik CoPilot te duur. Bovendien koop ik die kaart van USA dan voor eenmalig gebruik.

Hiervoor had ik een HTC P3300, met Windows Mobile. Daar heb ik gewoon TT7 op geïnstalleerd en er een juiste map bijgekocht en dat werkt fantastisch. Voorlopig heb ik dus m'n heil elders moeten vinden.

Voor Nederland gebruik ik af en toe Nav4All. Die werkt erg goed en heeft ook bijzonder snel een GPS signaal te pakken sinds de 1.5 update van Android. Dat is echt een verademing vergeleken bij m'n P3300. Ook de navigatie op zich werkt prettig en correct, al is het lang niet zo gebruikersvriendelijk en grafisch als Tomtom, maar daar is het prijsverschil dan ook naar. (gratis vs €150+)
Wel heb ik gelezen in de comments dat Nav4All vanaf 01-01-2010 misschien niet meer gratis is.

Dividend for Starters

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:57

Balachmar

The truth is out there

@PromWarMachine:
Dat je een kaart koopt voor eenmalig gebruik is helaas altijd zo. Of je moet hem illegaal downloaden.

Ik kan trouwens destinator niet vinden in de Market ook niet via Cyrket.
Kunnen jullie dat wel? (Ik heb een ADP).
Die heb ik eerder op mijn WM phone gebruikt en beviel best.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

@Balachmar:
Dan begrijp je me waarschijnlijk verkeerd. Voor Nederland kan ik een aangeschafte kaart heel vaak gebruiken. Iedere keer opnieuw, als ik de weg op moet. Naar de VS ga ik echter alleen maar even heen voor vakantie. Daarna zou hij onbruikbaar worden, omdat ik verder misschien wel nooit meer in de VS auto ga rijden.

Destinator kan ik ook niet vinden. Op de site staat Nederland ook niet als reseller. In deze PDF (http://www.intrinsyc.com/...estinator_Smartphones.pdf) staat letterlijk: "Try-and-buy support in regional markets". Betekent dat dan, dat hij bij ons Nederlanders niet in de market staat, omdat ze hem hier (nog?) niet verkopen?

Dividend for Starters

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 14:22

Bananenspin

Omdat het kan

@ PromWarMachine

Als jij ergens een .apk bestand van co-pilot vind kan jij die dertig dagen gebruiken voordat je hem moet registeren. Dit lijkt me in jou geval dan perfect?

HOI.

• Niet online
PromWarMachine schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:48:
Destinator kan ik ook niet vinden. Op de site staat Nederland ook niet als reseller. In deze PDF (http://www.intrinsyc.com/...estinator_Smartphones.pdf) staat letterlijk: "Try-and-buy support in regional markets". Betekent dat dan, dat hij bij ons Nederlanders niet in de market staat, omdat ze hem hier (nog?) niet verkopen?
Ik zou ze even een mailtje sturen? Het pakket ziet er wel goed afgewerkt uit.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 05-08-2009 11:40]

• Cavalera125
Ik heb gisteren co-pilot geinstalleerd. Een dagje geprobeerd, toen maar waar gedeinstalleerd en een refund gevraagd. Ik vind het er gewoon niet goed genoeg uitzien, niet gelikt genoeg. Functioneel doet het wat het moet doen, het ziet er alleen een beetje ouderwets uit...

Ik wacht nog even op Sygic, wellicht dat dat beter bevalt.

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-05 23:58
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar Waze lijkt me ook een veel belovende Turn-by-turn nav. programma.

http://www.waze.com/

Iemand het al geprobeerd? Aangezien mij het niet lukt om hem te vinden in android market. En die broncode scan pakt hij niet vanaf me beeldscherm :-(

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Dark4ever schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:59:
Ik heb hem hier nog niet voorbij zien komen, maar Waze lijkt me ook een veel belovende Turn-by-turn nav. programma.

http://www.waze.com/

Iemand het al geprobeerd? Aangezien mij het niet lukt om hem te vinden in android market. En die broncode scan pakt hij niet vanaf me beeldscherm :-(
Waze is geen navigatie.

Anoniem: 97471

"Waze is a social mobile application providing free turn-by-turn navigation".

Lijkt me toch dat dit dus gewoon navigatie is?
Heb overigens vandaag Co-Pilot even geprobeerd en ik denk dat ik ook wacht op Sygic, deze had ik op symbian draaien en vond ik zelfs beter werken dan tomtom! :)

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 21:52
waarschijnlijk een stomme vraag (al schijnen die niet te bestaan :P), maar is het niet mogelijk om google maps met stem ed te gebruiken?

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

WaarAnders schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:08:
waarschijnlijk een stomme vraag (al schijnen die niet te bestaan :P), maar is het niet mogelijk om google maps met stem ed te gebruiken?
Dat mag niet volgens de licentie voorwaarden.

• zer0l
  • Laatst online: 19-01 06:47
Waarom zou Google zelf niet een turn by turn navigatie uitbrengen met gebruik van google maps of mag dat ook niet? ik probeerde wat te zoeken op het internet hierover maar vond niets..

In retrospect, it was inevitable

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-04 09:30

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat dat niet binnen nu en een jaar gaat gebeuren. Het is tenslotte ook een stuk informatievoorziening, en dat is het doel van Google: de wereld van informatie voorzien.

Kunnen ze zelfs PND's uitbrengen die Android draaien met daarop GoogleNav.

[Voor 16% gewijzigd door TheLunatic op 06-08-2009 16:33]

Mother, will they like this song?

• Niet online
-Cyril- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:27:
Waarom zou Google zelf niet een turn by turn navigatie uitbrengen met gebruik van google maps of mag dat ook niet? ik probeerde wat te zoeken op het internet hierover maar vond niets..
Omdat het niet vanaf Google komt, maar de leveranciers van de mapdata voor Google Maps die dat verbieden. En laten nou net de grootste mapleveranciers in handen zijn van Tomtom en Nokia.

AndNav1 heeft het geprobeerd met de mapdata van Google Maps, maar liep dus ook tegen licentie problemen aan - niet tegen Google, maar tegen de leveranciers daarachter.

[Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-08-2009 16:53]

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:39
Dennizzz33 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 11:35:
@ PromWarMachine

Als jij ergens een .apk bestand van co-pilot vind kan jij die dertig dagen gebruiken voordat je hem moet registeren. Dit lijkt me in jou geval dan perfect?
Dit lijkt mij ook perfect.. Ik heb wat gegoogled, maar ik kan dat bestand nergens vinden, iemand een suggestie?
never mind, tis opgelost :)

[Voor 4% gewijzigd door happyguppy op 07-08-2009 16:03]

• zer0l
gerbenvandijk schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:00:
[...]

Dit lijkt mij ook perfect.. Ik heb wat gegoogled, maar ik kan dat bestand nergens vinden, iemand een suggestie?
never mind, tis opgelost :)
als je dat dan zou willen delen met de rest?
ben er zelf niet zo thuis in en dat lijkt mij ook ideaal!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:34
Als je met z'n tweeen in de auto zit, kan je Google maps best redelijk gebruiken voor navigatie. De meerijder moet dan wel de telefoon bedienen en instructies doorgeven. Ik heb het een week geleden moeten doen toen mijn oude PDA met TomTom er op vakantie plotseling mee op hield. Nadeel van deze oplossing is natuurlijk wel dat je eigenlijk alleen beperkt bent tot Nederland (ivm hoge internetkosten in het buitenland), en dat goed bereik (3G) erg handig is wanneer de route (opnieuw) berekend moet worden.

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 08:57
Weet iemand of je Co-Pilot ook met een externe gps ontvanger kan gebruiken? Klink misschien vreemd, maar mijn ontvangst waar mijn telefoon zit is niet zo best, ik denk dat het door de verwarmingsdraden in mijn voorruit komt.

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 09:18
ben nu co-pilot aan het proberen. Valt mij eigenlijk best tegen.
Gisteren liep hij vast tijdens navigeren van utrecht naar maarssen.
Ik week toen wel af van de voorgestelde route, maar dat mag niet uitmaken.
Vandaag wilde ik navigeren van utrecht naar nieuwegein..
Geeft ie naar het het kiezen van nieuwegein geen straten weer.
Kan ik alleen nog maar het stadscentrum kiezen...
Beetje jammer.

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vandaag een kort ritje gemaakt met Andnav v2 en het werkte verbazingwekkend goed. Snelweg houdt hij goed bij. Alleen het richting aangeven liep soms niet helemaal goed (hij gaf een keertje aan dat ik rechtdoor moest ipv dat ik de afslag moest nemen terwijl de route op de kaart wel gewoon de afslag volgde), maar qua snelheid werkte het gewoon goed.

[Voor 5% gewijzigd door Snoop op 11-08-2009 04:27]

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb CoPilot dit weekend getest en heb het ook weer verwijderd. Hoewel het programma er op zich goed uit ziet en gebruiksvriendelijk werkt, zijn er voor mij twee grote nadelen om programma weer te verwijderen.

Het grootste nadeel was wel de routeberekening. Op diverse trajecten heb ik CoPilot uitgeprobeerd en tot drie(!) keer toe werd ik verkeerd om gestuurd. In een geval heb ik door CoPilot maar liefst 3km omgereden (heb alle routes nagerekend met TomTom). Niet echt de bedoeling van een navigatiesysteem lijkt mij. Ook na het aanpassen van de instellingen ging het niet goed.
Daarnaast zijn de kaarten (althans die van Nederland iig) verouderd en staan nieuwere wegen er niet in, terwijl ze wel in een TomTom van een half jaar oud zitten.
Ook liep mijn HTC Hero na het afsluiten van CoPilot vast, volgens mij ook niet helemaal de bedoeling...

Ben dus weer op zoek naar andere navigatiesoftware, maar wel een die de kaarten lokaal opslaat en dus ook bruikbaar is in het buitenland... Iemand tips?

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:27
Ik heb het nog niet getest, maar gisteren heb ik voor andnav2 de kaarten van de benelux en duitsland gedownload. Kijk maar eens op de andnav site bij map-tiles. Je hebt dan dus geen internetverbinding nodig om de kaarten te downloaden. Om 1 of andere rare reden heb je bij het route berekenen wel een internet verbinding nodig. :?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10-2022
Als je op 10km 3km omgeleid wordt is dat niet handig, maar hoe ver heb je gereden? Op 100km is 3 weer niet zo heel erg.

Is het Koers? Eijkb schrijft voor Het is Koers! over wielrennen.

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
N!co schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:44:
Ik heb het nog niet getest, maar gisteren heb ik voor andnav2 de kaarten van de benelux en duitsland gedownload. Kijk maar eens op de andnav site bij map-tiles. Je hebt dan dus geen internetverbinding nodig om de kaarten te downloaden. Om 1 of andere rare reden heb je bij het route berekenen wel een internet verbinding nodig. :?
Wel apart, kaarten lokaal opslaan en voor route berekening internet nodig :?. Ik wil de navigatie met name in het buitenland gebruiken en wil dus alles op mijn telefoon, dus ook de routeberekening. Ik heb gewoon geen zin in extra kosten. Misschien even wachten op Sygic.
Eijkb schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:55:
Als je op 10km 3km omgeleid wordt is dat niet handig, maar hoe ver heb je gereden? Op 100km is 3 weer niet zo heel erg.
Het was een ritje van ongeveer 25 km. Misschien is 3km omrijden op 100km minder erg, maar ik neem juist een navigatie om niet onnodig te rijden en om zo efficient mogelijk op de plaats van bestemming te komen. CoPilot werkte op deze route echt niet goed, ik werd zelfs direct langs de straat gestuurd waar ik wezen moest. En ja, ik heb alle aanwijzingen nakeurig opgevolgd. Ik wist waar ik wezen moest, maar volgens CoPilot moest ik echt rechtdoor. Ik heb zelfs extra gekeken of de instructie wel klopte. Ik heb CoPilot toch gevolgd om te kijken wat ie ging doen. Dat lijkt mij toch echt de bedoeling.
En als het nou op een route was waar ik werd omgestuurd, maar het gebeurde mij in een dag 3 keer! Misschien heb ik net pech gehad met de routes, maar ik vind niet dat het zou mogen gebeuren...

[Voor 25% gewijzigd door DarkFly op 11-08-2009 10:10]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

En nog geen enkel geluid dat TomTom zelf voor Android wat gaat maken he? :(
Ik wil er best flink voor betalen, maar niet voor zo'n Co-Pilot waar ik nu toch wel echt teveel slechte geluiden heb gehoord...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Anoniem: 140032

Bwah, tot een tijdje geleden was TomTom zelfs niet van plan ooit nog navigatiesoftware voor PDA's te maken. En de nieuwe versie 7 is pas een paar dagen echt leverbaar. 8)7

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben eigenlijk enorm tevreden over CoPilot. Hij heeft me nog nooit verkeerd laten rijden, er staan straten in die een halfjaar geleden nog maar aangelegd zijn en hij is ongelofelijk snel met het herberekenen van routes wanneer je van het pad afwijkt: Binnen de twee seconden heeft hij een alternatief klaar.
Ook de manier waarop hij splitsingen op snelwegen (met bijvoorbeeld 5 rijvakken, waarbij er 2 afsplitsen en jij daarvan de linker moet blijven volgen) aangeeft is enorm duidelijk en efficient gedaan. Ik snap echt niet waar de negatieve geluiden vandaan komen. Op andere fora is men ook zeer positief over CoPilot. Zijn tweakers dan zoveel kritischer?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Boeboe schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:42:
Ik ben eigenlijk enorm tevreden over CoPilot. Hij heeft me nog nooit verkeerd laten rijden, er staan straten in die een halfjaar geleden nog maar aangelegd zijn en hij is ongelofelijk snel met het herberekenen van routes wanneer je van het pad afwijkt: Binnen de twee seconden heeft hij een alternatief klaar.
Ook de manier waarop hij splitsingen op snelwegen (met bijvoorbeeld 5 rijvakken, waarbij er 2 afsplitsen en jij daarvan de linker moet blijven volgen) aangeeft is enorm duidelijk en efficient gedaan. Ik snap echt niet waar de negatieve geluiden vandaan komen. Op andere fora is men ook zeer positief over CoPilot. Zijn tweakers dan zoveel kritischer?
Wat heb je nou precies betaald? En heb je recht op gratis updates ofzo? Ik twijfel erg. En doe hij ook navigatie op fietspaden?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Ben nu aan het experimenteren met CoPilot Live 8. Ik vind 'm vooral ERG traag. Maar ik ga het even tijd gunnen om eraan te wennen. Ben zo'n snelle TomTom gewend...

Iemand al meer ervaring met CoPilot 8?

• Niet online
spaceboy schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:16:
En nog geen enkel geluid dat TomTom zelf voor Android wat gaat maken he? :(
Ik wil er best flink voor betalen, maar niet voor zo'n Co-Pilot waar ik nu toch wel echt teveel slechte geluiden heb gehoord...
Op 22 september is er weer een TomTom event:
Dear Journalist,
“TomTom will reveal the future of navigation to you” on Tuesday, the 22nd of September (from 10.30 am until 2 pm)… Save the date!
More information to follow soon!
Warm regards,
The TomTom PR team!
Wie weet krijgen we dan meer info over TomTom's plannen met Android (naast iPhone). Het is natuurlijk ook een kip en ei probleem: als er weinig Android gebruikers nog zijn in Nederland (de meeste consumenten gaan voor iPhone vermoed ik), is die markt nog niet interessant voor ze.

Sygic werkt wel aan een Android versie. Sygic heeft bijna dezelfde kwaliteit als TomTom (en offline maps op SD) - zie de Sygic thread hier ergens op GoT: veel tevreden gebruikers.

http://www.sygic.com/index.php/en/android.html

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 14-08-2009 09:14]

• N!co
  • Laatst online: 10:27
spaceboy schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:06:
Ben nu aan het experimenteren met CoPilot Live 8. Ik vind 'm vooral ERG traag. Maar ik ga het even tijd gunnen om eraan te wennen. Ben zo'n snelle TomTom gewend...

Iemand al meer ervaring met CoPilot 8?
Ik heb hem nu ook een paar dagen. Route be- en herberekenen gaat erg snel. Het enige wat soms traag is is de bediening.
Over een tijdje m'n telefoon maar eens rooten en met een snellere rom proberen.

Trouwens, iemand al het bijbehorende copilot central voor de PC gebruikt? Ik kan daar helemaal geen extra stemmen of poi's downloaden. Ik heb nu alleen 1 engelse stem erop, ik zie niet hoe ik toe moet voegen.

[Voor 16% gewijzigd door N!co op 14-08-2009 11:43]

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 23:50
Ik heb nu ook Co-pilot draaien op mijn Magic, alleen heb ik het probleem dat als ik onderweg iemand wil bellen en dus op het telefoonknopje linksonderin druk, dat er een popup te voorschijn komt met Voice Dialer.

Is dat ook op een of andere manier uit te schakelen? Eerst op de Home knop drukken werkt wel, maar dan wordt Co-pilot compleet uitgeschakeld, ook niet echt een optie dus.

• spaceboy
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Ik kan er niet echt aan wennen. Was vandaag aan het fietsen. Dan wil ik "ergens heen". Dus ik type "BESTEMMING". Dan kan ik (a la TomTom) kiezen voor een stad, straat, huisnummer, etc. En dan... niets... vervolgens doe ik het nog 'n keer en dan vindt CoPilot opeens een route met 3 waypoints en stuurt me precies de verkeerde kant uit.

De techniek erachter zal best snor zitten, maar ik ondervind tot nu toe 3 dikke vette nadelen aan CoPilot Live 8:

- het menu/instellingen is ontzettend onlogisch
- het menu/instellingen zijn echt takke-traag
- de applicatie start langzaam op

• zer0l
Ik begin nu steeds meer te twijfelen over Co-Pilot, maar kan niemand me vertellen over die 30 dagen tryout waar iemand eerder over vertelde?

Als ik hem van de market wil halen zie ik allemaal tekst in een zeeeer vreemde taal dus ik heb geen idee hoelang ik hem mag uitproberen..

Gebruik nu AndNav2 maar het niet automatisch aanvullen van mijn locatie is echt zwaar irritant, ook wijst hij hier straten toe aan zeer rare namen/dorpen. Doe ik Marum-Westerbuuren opgeven geeft hij mij later als keuze Achterhoek-Westerbuuren, en dat schijnt dan hetzelfde te zijn.. Nog nooit van Achterhoek gehoord..

• xoun
  • Laatst online: 28-03 11:59
Heb nu Wisepilot, Nav4all en AndNav2 geprobeerd op mijn nieuwe Hero.
In het WM verleden heb ik ervaringen opgedaan met TomTom, Miomaps, Navigon, Route66, Sygic en iGo (ik ben kritisch!).

Ik vind van de Android satnavs er geen een echt uitspringt. Allemaal hebben ze hun eigen problemen en die zijn net wat ernstiger dan de WM programma's die ik heb getest. Of het scherm ziet er niet uit of het berekenen is traag of het invoeren is lastig. Vooralsnog neem ik braaf mijn WM telefoon nog mee voor navigeren.

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-06 12:51

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik zat nog te twijfelen om misschien co-pilot te kopen maar na het lezen van het nieuwsbericht over TomTom en de slechte verhalen van Co-pilot wacht ik liever eventjes :)

andNav en wisepilot geprobeerd, maar beiden vind ik erg slecht

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 14:22

Bananenspin

Omdat het kan

Frenkpie schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:38:
ik zat nog te twijfelen om misschien co-pilot te kopen maar na het lezen van het nieuwsbericht over TomTom en de slechte verhalen van Co-pilot wacht ik liever eventjes :)

andNav en wisepilot geprobeerd, maar beiden vind ik erg slecht
je kan co-pilot ook gewoon proberen, vind je het niets vraag je binnen 24 uur je geld terug.

HOI.

Zijn er hier mensen die misschien wat meer informatie hebben over wanneer Sygic uitkomt voor Android? :) Vond het op mijn vorige telefoon echt geweldige navigatie! Ze hadden bijvoorbeeld al een hele tijd vóór TomTom ermee kwam rijbaan begeleiding :) Op de website staat nog steeds 'binnenkort', heb iemand horen roepen dat hij zeker deze maand nog komt, maar dat is ook niet al te lang meer ;)

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zou graag weer Sygic willen gebruiken, deed ik ook op mijn Windows Mobile HTC S740, maar...

http://www.androidplanet....eeft-plannen-met-android/

Tsja... Welke van de twee zou hun product eerder uitbrengen? Heb er gewoon een nodig en allebei vindt ik wel goed, navigeer nu nog met mijn S740 waar een barst in het display van zit :(

https://powershellisfun.com

• Niet online
Anoniem: 97471 schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 13:22:
Zijn er hier mensen die misschien wat meer informatie hebben over wanneer Sygic uitkomt voor Android? :)
It is expected to hit the market in Q3 2009 in cooperation with major global hardware players - we will release more information very soon. The first supported regions are going to be Europe, North America, Russia, Australia, South East Asia, and further regions will be added later." says Michal Stencl, Sygic's CEO.
Maar TomTom is toch wel nog net een stapje beter ontwikkeld imho dan Sygic.

• croxz
N!co schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:44:
MapTiles zijn geen kaarten, maar afbeeldingen:
A MapTile is nothing more than a simple image. It does not contain routing or other geographical information.
Het wordt voornamelijk gebruikt om je dataverbruik te verminderen en misschien wordt de applicatie er ook wel sneller van. Ook staat er iets over navigeren zonder data verbinding"
or want to move in areas without a data connection.
maar dat is denk ik bedoeld om gaten in dekking op te vangen. Zoals je zelf al schrijft is data verbinding in ieder geval noodzakelijk bij het uitrekenen van de route.

Voor Nederland is overigens alleen een MapTilePack voor regio Utrecht beschikbaar.

[Voor 3% gewijzigd door croxz op 24-08-2009 10:58]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Niet online
Geweldig! Hopelijk wordt het snel officieel bevestigd, en als de nieuwe platform toestellen ook eindelijk uitkomen (Sholes, Xperia enz) - dan staat Android absoluut in de top 2 choice.
Yes heel mooi vind ik! Vandeweek werd er hier nog gesproken over 'eventueel' nu komt het er al echt aan..
Hopelijk beetje snel idd, maar dat is even afwachten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• croxz
Lijkt me dat ze net als bij de Iphone app IQRoute inbouwen. Enig idee of HDTrafic ook ondersteund gaat worden?

Anoniem: 167472

croxz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:24:
[...]

Lijkt me dat ze net als bij de Iphone app IQRoute inbouwen. Enig idee of HDTrafic ook ondersteund gaat worden?
Grote kans dat het uiteindelijk wel van zal komen, maar ga er maar vanuit dat voorlopig niet in beeld zal komen :'(

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 167472 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:34:
[...]

Grote kans dat het uiteindelijk wel van zal komen, maar ga er maar vanuit dat voorlopig niet in beeld zal komen :'(
Ik denk het juist wel. Dat is toch voor TomTom DE manier om geld te verdienen! Moet je namelijk per maand dokken. Dat werkt echt een stuk beter dan 99 euro per user. Als je dan ook nog eens 10 euro per maand erbij kan krijgen.

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Iemand bekend met NDRIVE? Schijnt er ook voor android te zijn/te komen.

http://www.ndriveweb.com/

Ndrive 3D pro 9.2.15 " een nieuwe navigatie voor Android.?!

Zie ook Forumvallei

[Voor 10% gewijzigd door 210667 op 30-08-2009 12:42]

210667 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:38:
Iemand bekend met NDRIVE? Schijnt er ook voor android te zijn/te komen.
Is er al (staat op nieuwsgroepen), maar ben benieuwd of dit werkt, ziet er namelijk beetje weird uit imho..

• 210667
  • Niet online
CLB schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

Is er al (staat op nieuwsgroepen), maar ben benieuwd of dit werkt, ziet er namelijk beetje weird uit imho..
Staat er inmiddels op. Ziet er gelikt uit, en die weergave zoals in mijn eerdere bijdrage is niet overal een optie. In ieder geval niet voor Amsterdam.. ;) Zal m morgen even uitproberen hoe die in de praktijk werkt.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 13:08
Erg leuk hoor dat grafische allemaal, maar wat imo eigenlijk het belangrijkste is is de spraak. Ik bedoel hoe vaak wil je nou naar dat schermpje kijken, en echt veilig is het toch ook niet. AndNav gebruikt bijvoorbeeld de tts engine dus dan is het soms echt niet te verstaan. Is dat met andere software misschien anders?

• 210667
  • Niet online
HammerT schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 21:16:
Erg leuk hoor dat grafische allemaal, maar wat imo eigenlijk het belangrijkste is is de spraak. Ik bedoel hoe vaak wil je nou naar dat schermpje kijken, en echt veilig is het toch ook niet. AndNav gebruikt bijvoorbeeld de tts engine dus dan is het soms echt niet te verstaan. Is dat met andere software misschien anders?
Het 3D-gebeuren kan je uitzetten en de dame in kwestie praat, redelijk vlak duidelijk en saai Nederlands..Verder is het mogelijk om net zoals bij TomTom meerdere en ander stemmen te installen. Gewoon eens proberen. Bevalt het niet, dan kan je het er nog altijd weer afgooien.

Anoniem: 167272

Ndrive is nogal onvriendelijk voor mensen die snel op weg willen. Direct na installatie tikte ik ergens op het scherm waarna de software zonder dat ik er erg in had, een thuislokatie instelde. Drie straten verderop. En niet weg te krijgen he, geen instellingenvenstertje waarmee je dat even kunt herstellen.

Rijden over luchtfoto's: die mogelijkheid heb ik nog niet ontdekt. Zit er ook niet echt op te wachten trouwens, ik heb achter het stuur wel wat beters te doen dan naar luchtfoto's te kijken van wat ik ook uit het raam kan zien. Geef mij maar Tomtom: heerlijk basic, eenvoudig, en niks overbodigs. Sygic is een goede tweede, hoewel de routeplanning nogal vreemd is af en toe. Laat die twee maar eens uitkomen, Ndrive zal ik met genoegen weer inleveren.

Vreemd probleem trouwens: bij het navigeren gaat de telefoon (een Hero) gewoon uit na een tijdje. Dit zou de navigatiesoftware moeten voorkomen, maar het gebeurt niet. Copilot, Google Maps en Ndrive hebben het alledrie.

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:32

Reneger

Wie? IK?

Copilot houdt bij mij netjes het scherm aan :)

Anoniem: 302661

de quick turn is niet niks mee, alleen de interface van de pilot een beetje gebruiks onvriendelijk, als je bijvoorbeeld de zoekfunctie bekijkt kan het een doorzichtig pupop screen zijn met een text invoervlak of een stemherkenning procedure......

• 210667
  • Niet online
Anoniem: 167272 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 13:19:
Ndrive is nogal onvriendelijk voor mensen die snel op weg willen. Direct na installatie tikte ik ergens op het scherm waarna de software zonder dat ik er erg in had, een thuislokatie instelde. Drie straten verderop. En niet weg te krijgen he, geen instellingenvenstertje waarmee je dat even kunt herstellen.
Tja, klikken en dan hopen dat het proggie meteen weet wat je bedoeld is misschien teveel van het goede. Ndrive heeft je locatie toen bepaald op de positie t.o.v. de dichtsbijzijnde zendmast. Als je je gps aanzet en dan weer op 'thuis' klikt, dan wordt je thuis locatie weer vervangen door de enige echte.. :o
Rijden over luchtfoto's: die mogelijkheid heb ik nog niet ontdekt. Zit er ook niet echt op te wachten trouwens, ik heb achter het stuur wel wat beters te doen dan naar luchtfoto's te kijken van wat ik ook uit het raam kan zien. Geef mij maar Tomtom: heerlijk basic, eenvoudig, en niks overbodigs. Sygic is een goede tweede, hoewel de routeplanning nogal vreemd is af en toe. Laat die twee maar eens uitkomen, Ndrive zal ik met genoegen weer inleveren.
Tja, zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur voor gui's en uitvoeringen van apps. Dat is geheel subjectief en die discussie is altijd zonde van de tijd en moeite die je eraan spendeerdt
Vreemd probleem trouwens: bij het navigeren gaat de telefoon (een Hero) gewoon uit na een tijdje. Dit zou de navigatiesoftware moeten voorkomen, maar het gebeurt niet. Copilot, Google Maps en Ndrive hebben het alledrie.
Dat kan ik niet bevestigen. Bij mij [Hero] blijft het backlight gewoon aan. Al met al, vanmiddag weer even uitgeprobeerd en vooralsnog doet ie het uitstekend. Ndrive had alleen wat moeite bij de sterk gewijzigde voor niemand te begrijpen veranderde situatie na de renovatie van de IJ-tunnel. .. 8) Maar hersteld zich erg snel na het herberekenen van een nieuwe route. Het is wel een energie-vreter. Een houder of aansluiten op de 12V aansluiting is wel aan te raden. Voordeel is dat je accu meteen opgeladen wordt

@Heppieboeddah: Ik ben het met je eens dat de keuze voor software subjectief is, maar niet dat het nutteloos is om je mening erover te geven. Vaak las ik op dit forum nuttige meningen die mij verder hebben geholpen. Daarom probeer ik mijn mening ook altijd te onderbouwen.

Dat gezegd hebbende: Ik kies vooralsnog voor Copilot. Ndrive vind ik gewoon een beetje te lastig om te bedienen. De kaarten en de navigatie-aanwijzingen lijken wel te deugen.

Ik ben het eens met degenen die Copilot nog niet 'af' vinden; zo staat het staat bol van rare teksten (uit een vertaalcomputer lijkt wel) en ik zit met het kennelijk voor mijn Hero specifieke probleem dat tijdens het navigeren het licht steeds uit gaat. Dat heeft Ndrive niet (eerst wel, ik snap daar geen jota van.)

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 07:10
Anoniem: 167272 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 19:48:
.................... ik zit met het kennelijk voor mijn Hero specifieke probleem dat tijdens het navigeren het licht steeds uit gaat. Dat heeft Ndrive niet (eerst wel, ik snap daar geen jota van.)
Instellingen --> paar bladzijden naar links --> Displaylicht. Die op altijd aan zetten.

ISS Detector en meer voor Android

• Niet online
Binnenkort weer een nieuwe navigation app:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ReH9dmqfOqA&eurl=http://gemist.tweakblogs.net/blog/2671/navigation-the-future-of.html&feature=player_embedded]

22 September heeft btw TomTom een grote press-event. Hopelijk wordt dan de Android versie officieel aangekondigd van TomTom.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 23:32
Ik gebruik zelf CoPilot en dit bevalt prima! Heb het nu een paar dagen in gebruik en al wat korte ritjes gemaakt (naar werk om te bekijken hoe het werkt). Vind het zelf heel erg duidelijk en het bevalt dan ook veel beter dan de Navman N40i die mijn ouders hebben... 'Rijbaan begeleiding' bevalt ook prima, de pijlen die mij aangeven welke rijbaan ik moet hebben.

Navigatie is tot noch toe ook prima, tijdindicatie lijkt wel wat ruim (1:50 over een route waar ik 1:30 over doe is toch wel erg overdreven), maar ik ga binnenkort die route kijken en zien waar dat vandaan komt (ik vermoed bij Zwolle, daar gaat de Navman ook niet 100%). Wat dat betreft berekenen de Garmin en TomTom die we hier hebben gehad beter de tijd, maar als ik er maar kom vind ik het prima! :)

Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen met Sygic, dit ziet er namelijk ook goed uit! Maar goed, dat zien we dan wel. Ik had gewoon navigatie nodig dus dan heb je weinig keuze (de Navman N40i is absoluut niet meer betrouwbaar).

Waar ik overigens wel last van heb is de Sense interface die vast loopt als ik CoPilot afsluit. Om dit te voorkomen moet je na het afsluiten direct op de knop drukken die hem op vergrendeling zet, zo gauw je hem dan ontgrendelt loopt hij niet vast terwijl als je meteen verder gaat, hij wel vastloopt... Wel lastig, maar met deze work-around veel minder lastig dan dat hij vastloopt, ga ervanuit dat het wel opgelost wordt :)

[Voor 30% gewijzigd door Arjan90 op 01-09-2009 20:40]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 13:29
Waar ik overigens wel last van heb is de Sense interface die vast loopt als ik CoPilot afsluit. Om dit te voorkomen moet je na het afsluiten direct op de knop drukken die hem op vergrendeling zet, zo gauw je hem dan ontgrendelt loopt hij niet vast terwijl als je meteen verder gaat, hij wel vastloopt... Wel lastig, maar met deze work-around veel minder lastig dan dat hij vastloopt, ga ervanuit dat het wel opgelost wordt :)
nadat ik het icoontje op me homescreen had gezet (dus niet op de pagina's links of rechts) is dat probleem voor mij opgelost.

brommert schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:48:
[...]

nadat ik het icoontje op me homescreen had gezet (dus niet op de pagina's links of rechts) is dat probleem voor mij opgelost.
Daar heb ik het ook staan. Ik had geen problemen met Sense, maar wel met het licht dat steeds uit ging, en dat is sinds de Homescreen-truc ook ineens afgelopen. Zo zit die Hero nog vol verrassingen. ;)

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:31:

[video]

22 September heeft btw TomTom een grote press-event. Hopelijk wordt dan de Android versie officieel aangekondigd van TomTom.
Opzich ziet dat er zeker vet uit, maar om dat ding nou de hele tijd vast te hebben lijkt me ook niet echt goed idee :') Of je moet een speciale houder klussen die een gaatje heeft voor de camera.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 23:32
brommert schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:48:
[...]

Voor mij niet, daar staat hij al vanaf het begin ;)
Maar ik wil vaak meteen verder gaan werken en dan loopt HTC Sense dus regelmatig vast... Dus dan zet ik hem eerst op vergrendeling, haal hem er weer vanaf en dan kan ik wel meteen werken. Verder niets dan lof voor CoPilot, werkt voor mij echt prima :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• C00P
  • Laatst online: 06-06 18:09
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 20:31:

[video]

Heel erg mooi !

In combinatie met deze houder moet het wel te doen zijn !
Ik kan deze houder ook erg aanraden, past mooi op je achteruitkijkspiegel.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=551325

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het zal niet lang meer duren voordat Sygic Mobile for Android er is :

http://translate.google.n...Dnl%26safe%3Doff%26sa%3DG

Hoop dat het snel op de Market beschikbaar is, Sygic beviel me prima op mijn HTC S740 (Windows Mobile dus) en hoop dat het net zo goed op Android werkt. TomTom is een mogelijk alternatief, ben benieuwd wie eerder is! (En hopelijk is er dan eindelijk een goede autohouder voor mijn Samsung Galaxy)

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 07 september 2009 @ 14:37:
Het zal niet lang meer duren voordat Sygic Mobile for Android er is :

http://translate.google.n...Dnl%26safe%3Doff%26sa%3DG

Hoop dat het snel op de Market beschikbaar is, Sygic beviel me prima op mijn HTC S740 (Windows Mobile dus) en hoop dat het net zo goed op Android werkt. TomTom is een mogelijk alternatief, ben benieuwd wie eerder is! (En hopelijk is er dan eindelijk een goede autohouder voor mijn Samsung Galaxy)
Ziet er allemaal zeer goed, en vertrouwd uit :) Denk dat Sygic wel eerder is, TomTom is pas aangekondigd en als je kijkt naar de iPhone versie, daar hebben ze écht heel lang over gedaan!

• boaty
  • Laatst online: 06-06 22:13
Volgens mij is Sygic beschikbaar als download in de Sygic shop. Op dit moment kan ik hem nog niet bestellen aangezien ik geen geld heb, maar als ik in de shop de HTC Hero selecteer en West Europa, krijg ik de mogelijkheid om hem voor € 79,99 te downloaden.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

boaty schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:50:
Volgens mij is Sygic beschikbaar als download in de Sygic shop. Op dit moment kan ik hem nog niet bestellen aangezien ik geen geld heb, maar als ik in de shop de HTC Hero selecteer en West Europa, krijg ik de mogelijkheid om hem voor € 79,99 te downloaden.
Sygic Mobile Maps 9 Complete Europe
79.99 EUR Turn your mobile phone into a car navigation system
Download: 1980 MB 115min @ 300kB/s Download
· Voice guided gps navigation software and maps
· Easy installation process
· Voice instructions and user interface available in more than 20 languages
· Compatible with Android, Windows Mobile and Symbian devices
· 44 countries included
· Safety cameras (not available in all countries)

Idd :) Zal het vanavond eens proberen thuis op een Wi-Fi netwerk...

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

-edit: laat maar-

[Voor 89% gewijzigd door Sh4wn op 08-09-2009 12:18]

Verwacht hem binnenkort ook op de Android Market, dan probeer ik hem even, kan ik het cancellen binnen 24 uur mocht het niks zijn ;)

• 210667
  • Niet online
Duur €80,=

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Is ook duur, maar ben benieuwd hoeveel TomTom dan gaat kosten... Sygic zegt trouwens het volgende over updaten:

Software updates within version 2009 are free of charge for all existing customers, however we can not provide map updates for free. Discounts for version 2010 will be provided to all existing customers: you will get the latest software loaded with plenty of new features and the latest map data for a cool price.

Hmm... Software updates in de 2009 reeks gratis, maar map updates dus niet :(

[Voor 52% gewijzigd door Tags NL op 08-09-2009 16:10]

Tevens duurt 2009 niet bijster lang meer..

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zeker als je weet dat de 2010 versie van softwarepakketen vaak in het najaar al uitkomt.

• Tijny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-08-2018
Hallo iedereen,

Dit is 1 van m'n eerste berichten op Tweaker dus hoop dat het allemaal goed gaat.
Echter zit ik met 1 klein ding, ik volg dit forum al een tijdje, beschik zelf ook over een HTC Hero alleen heb ik volgens mij nog weinig mensen gehoord de het programma NDrive.

Ook dit is turn by turn navigatie voor Android en werkt behoorlijk goed.
Heb ik misschien iets gemist op dit forum of was niemand deze nog bekend?

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 10:59

jbr

Right back @ ya

Als er vanuit een bepaalde applicatie (bijvoorbeeld Layar) een optie is in de trant van "Take me there" (oftewel er wordt een poging gedaan om start-en eindlocatie aan een navigatieprogramma door te geven) dan kan ik in mijn geval kiezen om dit via AndNav2 te doen. Ik heb sinds kort Co-Pilot die ik een stuk prettiger vind dan AndNav, alleen verschijnt deze niet in het rijtje van navigatieprogramma's die de navigatie op zich nemen.

Weet iemand of dit specifiek aan Co-pilot ligt, of moet er iets worden ingesteld binnen Android zelf?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• 210667
  • Niet online
Tijny schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:00:
Hallo iedereen,

Dit is 1 van m'n eerste berichten op Tweaker dus hoop dat het allemaal goed gaat.
Echter zit ik met 1 klein ding, ik volg dit forum al een tijdje, beschik zelf ook over een HTC Hero alleen heb ik volgens mij nog weinig mensen gehoord de het programma NDrive.

Ook dit is turn by turn navigatie voor Android en werkt behoorlijk goed.
Heb ik misschien iets gemist op dit forum of was niemand deze nog bekend?
Welkom,

Maar heb je dit topic vanaf het begin gelezen? Denk het niet..... :+

Zie hier

En ja, het werkt prima.. ;)

• Tijny
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-08-2018
Aaaih sorry,

Niet goed gelezen denk ik, ik zag deze software namelijk niet in het lijstje in de eerste post staan dus vandaar. Heb toen nog wel verder gelezen maar het kan zijn dat ik een pagina over heb geslagen.

In ieder geval, de software heb ik en gebruik het al een tijdje. Ervaring ermee is dat voor op een kruispunt de software nog wel eens de mist in gaat. 3 keer krijg je te horen dat je linksaf moet slaan e.d. of je staat stil voor een stoplicht bij een kruispunt en opeens ben je (volgens NDrive) 180 graden gedraaid en wordt je route opnieuw berekend.

Weet niet of meerdere mensen hier last van hebben maar dit was iets wat mij opviel.

-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:58:
[...]

Sygic Mobile Maps 9 Complete Europe
79.99 EUR Turn your mobile phone into a car navigation system
Download: 1980 MB 115min @ 300kB/s Download
· Voice guided gps navigation software and maps
· Easy installation process
· Voice instructions and user interface available in more than 20 languages
· Compatible with Android, Windows Mobile and Symbian devices
· 44 countries included
· Safety cameras (not available in all countries)

Idd :) Zal het vanavond eens proberen thuis op een Wi-Fi netwerk...
En hoe is Sygic op Android? Ben er ook heel benieuwd naar. Ik denk dat ik em pas op mijn Magic ga zetten als ze ook in de Android Market te vinden zijn. (i.v.m. mogelijkheid tot refund)

Ik ben benieuwd naar je mening! En vooral, is de stem op de Sygic een beetje fatsoenlijk? :)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 167472 schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:46:
[...]

En hoe is Sygic op Android? Ben er ook heel benieuwd naar. Ik denk dat ik em pas op mijn Magic ga zetten als ze ook in de Android Market te vinden zijn. (i.v.m. mogelijkheid tot refund)

Ik ben benieuwd naar je mening! En vooral, is de stem op de Sygic een beetje fatsoenlijk? :)
Heb hem nog niet gekocht, wacht tot ik een goede houder kan vinden voor in mijn auto...

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Heb ook Copilot geinstalleerd en werkt wel lekker. Toch vindt ik Ndrive gemakkelijker. Het is overzichtelijker en minder knoppen. Animatie bij Ndrive is ook mooier.

Maar heb hetzelfde probleem als enkelen hier bij Copilot. Als ik afsluit dan loopt die vast en Touchflo werkt dan niet. Wat ik heb gedaan is de snelkoppeling op homescreen gezet, maar geen resultaat. Wat wel lukt is direct na het afsluiten op lockscreen drukken en dan doet die het wel. Wel vervelend!

Maar al bij al, super dat de Android navigatie heeft. Telefoon heeft alles wat ik wil nu

• diewom
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 22:58
Gisteren en vandaag heb ik Sygic uitgetest, maar die werkt echt soepel hoor! Hele nette stem, en er zijn ook genoeg andere stemmen voor te krijgen.
Alleen hoorde ik van iemand met Sygic op een Nokia dat de tijdspanning een beetje krap is.
Vandaag moet ik nog even een stukkie rijden, zo'n anderhalf uur heen (en ook weer terug). Dus dan kan ik dat bevestigen of niet. Ben zelf ook erg benieuwd naar TomTom. Die ken ik zelf iets beter (jarenlang op de windows mobile gehad).

[Voor 0% gewijzigd door diewom op 15-09-2009 12:27. Reden: spelfout]

• Cavalera125
Is het via Sygic zelf ook mogelijk om het product uit te proberen? Via google kon ik niks vinden over een trial en op de site van Sygic zelf ook niet. Ik heb eigenlijk weinig zin om € 80 uit te geven zonder dat ik weet of het me bevalt. Jammer dat het nog niet in de android market is.

Cavalera125 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:26:
Is het via Sygic zelf ook mogelijk om het product uit te proberen? Via google kon ik niks vinden over een trial en op de site van Sygic zelf ook niet. Ik heb eigenlijk weinig zin om € 80 uit te geven zonder dat ik weet of het me bevalt. Jammer dat het nog niet in de android market is.
Idd, helemaal mee eens. Daarom wacht ik ook even af met de ervaringen van anderen. tot die tijd wacht ik even rustig af. Want ik ben idd niet van plan op iets te kopen, waarvan ik nergens heb kunnen lezen dat er een refund mogelijkheid is. Als het in de Android Market te vinden is, dan is de keuze snel gemaakt ;)

• Pizr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 07:49
Vandaag ook Sygic geprobeerd! Werkt erg goed, valt mij niets tegen van een mobiel navigatiesysteem. Helaas heb ik het niet echt nodig door de TomTom in de auto.. ;)!

• Subslider
  • Laatst online: 05-06 20:50
Sygic op het moment aan het proberen, heb hem ergens vandaan kunnen plukken.

ziet er allemaal erg soepeltjes uit en werkt erg fijn. vele malen beter in elk geval van wat ik van CoPilot heb getest.

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
ik ga morgen Sygic ook testen op de baan.
Vandaag Ndrive uitvoerig getest en is toch niet zo goed vind ik. Copilot is dan iets beter.
Subslider schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:15:
Sygic op het moment aan het proberen, heb hem ergens vandaan kunnen plukken.
Nieuwsgroepen :+

En het beeld blijft gewoon aan bij Sygic, ook al navigeer je een uurtje? Beeld wat uitgaat is natuurlijk 'n no-go.

Pagina: 1 2 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee