Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 260.844 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410820

hei

ja hoor ik heb een perfecte oplossing voor jou!
ik gebruik nu mijn smartphone met een waterdichte case (zeer gemakkelijk!)

op mijn android heb ik coplilot pro gezet! je kan als routeoptie kiezen tussen: auto, fiets, motor, wandelen of camper!
je kan ZELF poi toevoegen, dus ook je eigen og gedownloade flitspalen of andere zaken.

deze waterdichte case heb ik gekocht : klik hier

de case gebruik op op mijn motorfiets en racefiets....; ;)
Jay-v schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:27:
Heeft iemand een navigatie tip voor mij.

Ik zoek iets voor op de motor, met mijn telefoon in mijn jas. De bedoeling is dat ik spraak aanwijzingen via mijn koptelefoon hoor (gewoon met een 3,5mm jack plug, geen BT dus). Het liefste met het scherm van de telefoon uit zodat de batterij ook nog even mee gaat.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu heb ik dat wel gevonden, ik gebruik nu copilot live pro, daar kan ik zelf poi's eraan toevoegen.
bovendien kan je als vervoersmiddel kiezen: auto, wandelen, fiets, motor of camper.... vooral de extra's fietsen en motor kan ik goed gebruiken.....
Wijnands schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:23:
[...]

Ik heb dat ook lang gezocht en niet kunnen vinden. De nieuwste navigon heeft wel een stuk betere ordening in de POI database, zo kun je nu zoeken naar shell stations ipv alleen maar benzine stations. NAdeel is dat de 3.6 demo versie een force close geeft als je 'm opstart zonder internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compostbak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 16:20
pobeer al tijden een goede oplossing te vinden voor custom pio in sygic 11(aura3)
heb deze echt nodig om er een bruikbaar systeem van te maken

volgens sygic http://feedback.sygic.com...approaching-poi?ref=title moet het mogelijk zijn

uitgeprobeerd volgens http://devforum.sygic.com...9d0d37725a860c485969ab659

de pio convertor van sygic is een dode link

Ik krijg dit niet werkend "mijn pio" in de instellingen blijven grijs en ik krijg ze niet te zien
zij er tweakers die dit al hebben opgelost en hun ervaringen willen delen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Anoniem: 410820 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:32:
hei

op mijn android heb ik coplilot pro gezet! je kan als routeoptie kiezen tussen: auto, fiets, motor, wandelen of camper!
je kan ZELF poi toevoegen, dus ook je eigen og gedownloade flitspalen of andere zaken.

[...]
Bedankt, ga ik zeker proberen. Waterdichte case is niet nodig, ik hou mijn telefoon in mijn binnenzak met het scherm uit, ik luister alleen naar de spraak besturing. Ga het woensdag of donderdag eens testen naar mijn werk. Thanks iig!

Vandaag Sygic geprobeerd.
1. Werkt niet meer als het scherm uit is. (Zijn er eigenlijk wel app's die dat wel doen, volgens mij zet android de gps uit als het scherm uit is?)
2. Geeft vaak fout informatie omdat hij denkt dat ik op een andere rijbaan zit.
3. Gaat niet door met "voorspellen" als je in een tunnel rijd en dus geen GPS signaal hebt.

Wat ik wel positief vind is dat hij op tijd aangeeft welke afslag je moet hebben en daarbij het nummer van de afslag uitspreekt.

Volgende keer even CoPilot testen, hoop dat ook TomTom snel met een app komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Jay-v op 27-06-2011 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
Jay-v schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:22:
[...]

3. Gaat niet door met "voorspellen" als je in een tunnel rijd en dus geen GPS signaal hebt.
Vond ik inderdaad ook een nadeel. Verder vond ik het deze keer eigenlijk wel fijn werken. Werkt soepel, bij mij wel nauwkeurig. Had alleen soms problemen met opstarten, maar dat is na het upgraden naar versie 11.0.2 nog niet weer gebeurd...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
Hmm, Fair use policy overschreden..

Hoeveel mb slikt google maps navigatie eigenlijk? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Hangt er vanaf hoeveel je het gebruikt he. Installeer eens een programma die je dataverbruik bijhoud.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queros
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 16:32
Nou, ik gebruik het 2-3 keer per week..komt neer op zo;n 6 uur navigeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Ik reed vrijdag door de Drechttunnel (en die is niet overdreven kort ofzo) maar Sygic voorspelde heel netjes wanneer ik uit de tunnel kwam en ik had dus ook vrijwel meteen weer een fix, zonder enige herberekening ofzo. Fouten door andere rijbaan ben ik volgens mij nog niet tegengekomen (behalve op een plek waar de tomtom het niet beter doet, namelijk de wisselstrook over de Algerabrug tussen Rotterdam en Krimpen aan den IJssel, maar dat is navigatie-technisch ook lastig goed te programmeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm.

met het scherm uit is copilot niet echt te gebruiken vrees ik....

als je de afslag bijna benaderd, zegt copilot : "iets verder op" , neem de 3de afslag...bv
dus met "iets verder op" weet je niet EXACT hoeveel meter, daarom is het schermgebruik nuttig!

ik heb op mijn motorfiets een aansluiting voorzien met (in mijn geval) een micro usb aansluiting. Ik sluit dus mijn smartphone aan de usb connectie zodat hij opgeladen kan worden....de waterdichte case heeft de mogelijkheid om kabels door te steken.
Ik gebruik ook een oortje in de helm, en met 3.5mm jack ...dus geen bloothooth nodig....
ik heb dus mijn telefoon en gps bij de hand.....
geen (dure) zummo motorfietsgps ...allemaal larie!

maar op mijn oud PDA ken heb ik tomtom staan, deze is nog altijd eenvoudig en zeer goed navigatie software.
Dus ik verheug me op de komst van tomtom android.....deze zal ik zeker testen....
Jay-v schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:22:
[...]

Bedankt, ga ik zeker proberen. Waterdichte case is niet nodig, ik hou mijn telefoon in mijn binnenzak met het scherm uit, ik luister alleen naar de spraak besturing. Ga het woensdag of donderdag eens testen naar mijn werk. Thanks iig!

Vandaag Sygic geprobeerd.
1. Werkt niet meer als het scherm uit is. (Zijn er eigenlijk wel app's die dat wel doen, volgens mij zet android de gps uit als het scherm uit is?)
2. Geeft vaak fout informatie omdat hij denkt dat ik op een andere rijbaan zit.

Wat ik wel positief vind is dat hij op tijd aangeeft welke afslag je moet hebben en daarbij het nummer van de afslag uitspreekt.

Volgende keer even CoPilot testen, hoop dat ook TomTom snel met een app komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 410820 op 28-06-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252896

Bij Copilot kan je zelf instellen wanneer (lees: hoeveel meter voor de afslag) je spraakaanwijzingen wilt ontvangen.

Gewoon onthouden, dan is er toch niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:39

13art

Moderator Mobile
Fotogravinnetje schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:50:
Ik reed vrijdag door de Drechttunnel (en die is niet overdreven kort ofzo) maar Sygic voorspelde heel netjes wanneer ik uit de tunnel kwam en ik had dus ook vrijwel meteen weer een fix, zonder enige herberekening ofzo. Fouten door andere rijbaan ben ik volgens mij nog niet tegengekomen (behalve op een plek waar de tomtom het niet beter doet, namelijk de wisselstrook over de Algerabrug tussen Rotterdam en Krimpen aan den IJssel, maar dat is navigatie-technisch ook lastig goed te programmeren).
Dan zal bij Sygic niet alles als tunnels herkend worden want bij mij in Amsterdam in een tunnel was het gewoon "geen gps signaal meer" en weg was het navigatiebeeld.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 22:11

Syzzer

Prutser

Anoniem: 410820 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 11:32:
hei

[...]
Begrijp ik het goed dat met die Arkon case ik ook het scherm nog kan bedienen, terwijl hij in die case zit? Dan bestel ik gelijk zo'n ding. Lijkt me werkelijk ideaal op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:09

sphere

Debian abuser

Ik heb een tijdje Sygic proberen te gebruiken op mijn Desire maar het is het echt waardeloos, haast op de kruising hoor je pas waar je heen moet. Is er ook al tbt navigatie die zoals TT ruim van te voren aangeeft als er een afslag komt?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Sygic geeft bij mij wel heel duidelijk en op tijd aan waar ik heen moet. Behalve als m'n telefoon even zin heeft om vast te lopen, maar dat heb ik sinds de laatste update niet meer gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:09

sphere

Debian abuser

Fotogravinnetje schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:15:
Sygic geeft bij mij wel heel duidelijk en op tijd aan waar ik heen moet. Behalve als m'n telefoon even zin heeft om vast te lopen, maar dat heb ik sinds de laatste update niet meer gehad
Welke versie is dat?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik krijg nu pas een mailtje, maar Copilot heeft zijn nieuwe navigatie app in de aanbieding: https://market.android.co...lot.eumarket.premiumeupan Heel Europa voor EUR 28,10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:06
Goeie aanbieding van Copilot, deze week 50% korting. Echter heb ik al Copilot V8 europa gekocht en er is geen mogelijkheid tot upgraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201900

N!co schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:08:
Goeie aanbieding van Copilot, deze week 50% korting. Echter heb ik al Copilot V8 europa gekocht en er is geen mogelijkheid tot upgraden!
Is dit de normale gang van zaken bij navigatiesoftware? Het motiveert me namelijk niet om het aan te schaffen, wetende dat ik elke keer de volle pot zal gaan mogen betalen (of zoals nu: 50% van de prijs gedurende een week, maar dit geldt voor iedereen dus daar zou ik als bestaande klant niet heel erg veel aan hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-05 20:06
Dit is de normale gang van zaken in de android market. Daar is geen gerduceerd tarief mogelijk voor upgraden, of het is gratis, of tegen de normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:09
N!co schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 14:40:
Dit is de normale gang van zaken in de android market. Daar is geen gerduceerd tarief mogelijk voor upgraden, of het is gratis, of tegen de normale prijs.
Nou ze zouden de app die al in de market staat gewoon kunnen updaten. Dat is imho het beste, maar dat is iets wat zei niet willen gok ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Ik heb sygic versie 11.0.1, build r-25989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 201900 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:02:
[...]

Is dit de normale gang van zaken bij navigatiesoftware? Het motiveert me namelijk niet om het aan te schaffen, wetende dat ik elke keer de volle pot zal gaan mogen betalen (of zoals nu: 50% van de prijs gedurende een week, maar dit geldt voor iedereen dus daar zou ik als bestaande klant niet heel erg veel aan hebben).
Je moet het toch gewoon vergelijken met Windows: als jij van Windows XP naar Vista of Windows 7 wilt gaan zul je toch ook weer moeten betalen. Door de manier waarop de Android Market werkt kan men edhter maar een beperkte periode korting geven om bestaande gebruikers de kans te geven om te upgraden (in tegenstelling tot Windows waarbij je altijd een upgrade kunt aanschaffen).

Je moet niet vergeten dat ALK een bedrijf is dat ook gewoon hun software ontwikkelaars salaris betaald, en men kan daarom dus niet eeuwig gratis updates geven. CoPilot Live v8 is ook al twee jaar beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Is de stem in Co-Pilot ook in Nederlands of alleen in Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Aanbieding geldt alleen vandaag nog geloof ik (27 juni-3 juli) dus ik heb hem maar meteen gedownload; youtube video gaf goede indruk van de app en voor deze prijs moet je niet moeilijk doen met alle kaarten voor geinstalleerd op je android telefoon. Ideaal voor buitenland; zonder internet toch navigatie.

Ben nu de mappen aan het downloaden (via wifi) totaal 1.8 GB.
Je wordt in het Nederlands door alle stappen geleid; ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 201900 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:02:
[...]

Dat is logisch toch? Je koopt met nieuwere navigatie ook nieuwe functies, nieuwe kaarten. Als je Office 2000 had en wilde upgraden naar Office XP moest je ook opnieuw betalen.

Ok, op Android krijg je voor veel apps voor lange tijd gratis updates, maar als je buiten het platform kijkt is dat niet iets vanzelfsprekends. Ik denk dat veel apps ook hobbymatig gemaakt worden en dan kun je dat wat makkelijker doen. Maar als je kaarten steeds opnieuw moet kopen of licenties op kaarten om deze te kunnen gebruiken in je software zul je dit toch moeten doorbelasten aan je klanten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
ik gebruik google navigatie met een externe muis ( 25 euro) met een hulp appje ( bluetooth gps provider)
als je overstapt op een ander navigatie progje blijf je afhankelijk van de gps performance van de SGS en deze is voor verschillende batches in de uitlevering nogal wisselend, soms zelfs beroerd.
( corrigeer me als ik het mis heb...)
ik krijg zonder externe muis een redelijk waardeloze performance met google navigatie. ook alle gps fix progjes halen bij mij niet veel uit, in vergelijking met mijn muis oplossing.
enige optie die er is is via een service center een hardwarematige verbetering bewerkstelligen van de gps functionaliteit...ga ik misschien nog wel eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:indien er iemand de TS wil bijwerken graag even contact met mij opnemen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
smeijers schreef op zondag 03 juli 2011 @ 12:13:
ik gebruik google navigatie met een externe muis ( 25 euro) met een hulp appje ( bluetooth gps provider)
als je overstapt op een ander navigatie progje blijf je afhankelijk van de gps performance van de SGS en deze is voor verschillende batches in de uitlevering nogal wisselend, soms zelfs beroerd.
( corrigeer me als ik het mis heb...)
ik krijg zonder externe muis een redelijk waardeloze performance met google navigatie. ook alle gps fix progjes halen bij mij niet veel uit, in vergelijking met mijn muis oplossing.
enige optie die er is is via een service center een hardwarematige verbetering bewerkstelligen van de gps functionaliteit...ga ik misschien nog wel eens doen.
Ik heb al paar 'oplossingen' geprobeerd en sommige helpen een beetje maar het blijft brak. De muis die ik nu heb werkt zelfs met slecht weer en in de stad...

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
xoror schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:14:
[...]

Ik heb al paar 'oplossingen' geprobeerd en sommige helpen een beetje maar het blijft brak. De muis die ik nu heb werkt zelfs met slecht weer en in de stad...
dat bedoel ik dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288452

Klopt het dat je bij het opstarten van CoPilot elke keer moet aangeven voor welk werelddeel je hem wil gebruiken? Of kan je je voorkeur ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, maar tomtom zegt het eenvoudiger en duidelijker....
bv binnen 50 meter sla links af....
Anoniem: 252896 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:41:
Bij Copilot kan je zelf instellen wanneer (lees: hoeveel meter voor de afslag) je spraakaanwijzingen wilt ontvangen.

Gewoon onthouden, dan is er toch niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad,

eens in de case is de phone bruikbaar.Je kan dus het scherm bedienen.
Syzzer schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:37:
[...]

Begrijp ik het goed dat met die Arkon case ik ook het scherm nog kan bedienen, terwijl hij in die case zit? Dan bestel ik gelijk zo'n ding. Lijkt me werkelijk ideaal op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook Nederlands
racinfo schreef op zondag 03 juli 2011 @ 07:49:
Is de stem in Co-Pilot ook in Nederlands of alleen in Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij mij niet, gewoon opstarten ....

kijk eens in de instellingen....
heb je misschien meerdere kaarten ?
Anoniem: 288452 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:45:
Klopt het dat je bij het opstarten van CoPilot elke keer moet aangeven voor welk werelddeel je hem wil gebruiken? Of kan je je voorkeur ergens opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:24
Review Navigon door allaboutphones.nl

http://www.allaboutphones...Navigon-voor-Android.html

Komt niet zo goed uit de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het enige wat echt hielp was beetje solderen ;-)
Maar het blijft brak. Kansloos gewoon

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:05:

heb net de review gelezen, maar ik zie al vrij snel dat de reviewers Navigon niet juist ingesteld hebben mbt fileherkenning en herberekening... tevens weten ze van android ook niet veel, als je al niet weet dat je met pijltje terug naar een vorig scherm kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255490

Is er inmiddels al een methode om een hele tour uit te stippelen langs meerdere markeerpunten? Dit zoek ik om een hele tour af te kunnen leggen op de motor.

Ik heb al geprobeerd:
- Sygic Mobile Maps. Hier kan ik wel routes aanmaken in de telefoon, maar gaan bestaande (.itn of .itf) bestanden importeren. Itn-bestanden zijn in ieder geval niet naar de juiste versie van itf te converteren.
- Co-pilot: Hiermee kan ik prima routes laden, maar hij geeft bij mij via audio niet aan wanneer ik af moet slaan. Via het scherm werkt het wel, maar daar heb ik op de motor weinig aan
- Google Maps kan routes ook laden op je telefoon, alleen als je dan overschakelt naar Google Navigatie wordt je alleen naar het eerste punt gestuurd en niet door de hele route.

Weet iemand een oplossing / alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
ChiMan schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:05:

Beetje slechte review. Ze moeten even een paar schermen doorlopen, wat zo te zien erg handig in elkaar zit, maar lopen er behoorlijk ongeduldig over te klagen. Komop, die vijf seconde die het kost?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:01:
[...]

Beetje slechte review. Ze moeten even een paar schermen doorlopen, wat zo te zien erg handig in elkaar zit, maar lopen er behoorlijk ongeduldig over te klagen. Komop, die vijf seconde die het kost?
Idd. Ik vind het eigenlijk best een tof programma! Werkt prima hier :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik ga trouwens het nieuwe topic maken voor Android navigatie en ik wil de losse applicaties beter gaan uitwerken en meer informatie over neerzetten. Volgens mij zijn Google Nav, Sygic, Navigon en Copilot de meestgebruikte, zijn er nog anderen die echt eigen aandacht verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 04:18
- Co-pilot: Hiermee kan ik prima routes laden, maar hij geeft bij mij via audio niet aan wanneer ik af moet slaan. Via het scherm werkt het wel, maar daar heb ik op de motor weinig aan

[/quote]

Voor Co-Pilot 8 (Android smartphone) doe ik het zo:

In google maps: bepaal begin (A) en eindpunt (B). Trek route door aan lijntje tussen A en B te trekken (witte bolletjes); maak genoeg nieuwe bestemmingen aan met rechtermuisknop. Copy link (rechtsboven) en importeer Link in Tyre. Save as .itn naar desktop. Open .itn in routeconverterprerelease (even zoeken naar versie die co-pilot 8 herkent). Voeg in dat programma tussenliggende posities toe --> “enkel tussenpunten”! Save as copilot 8 .trp. Zet de .trp over naar copilot/europe/save. Laad route in copilot en dit laatste weet ik niet zeker: selecteer kortste route. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-05 04:18
eerste smiley moet ( B ) zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hansie18 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:11:

[/quote]

Voor Co-Pilot 8 (Android smartphone) doe ik het zo:

In google maps: bepaal begin (A) en eindpunt (B). Trek route door aan lijntje tussen A en B te trekken (witte bolletjes); maak genoeg nieuwe bestemmingen aan met rechtermuisknop. Copy link (rechtsboven) en importeer Link in Tyre. Save as .itn naar desktop. Open .itn in routeconverterprerelease (even zoeken naar versie die co-pilot 8 herkent). Voeg in dat programma tussenliggende posities toe --> “enkel tussenpunten”! Save as copilot 8 .trp. Zet de .trp over naar copilot/europe/save. Laad route in copilot en dit laatste weet ik niet zeker: selecteer kortste route. Succes! ;)
Dit werkt bij mij ook, alleen mis ik het geluid tijdens het rijden. Stemmen zijn goed gedownload (de demo doet het goed), maar zodra ik de route (of een andere willekeurige bestemming) inlaadt houdt ie de lippen stijf op elkaar :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:45:
Ik ga trouwens het nieuwe topic maken voor Android navigatie en ik wil de losse applicaties beter gaan uitwerken en meer informatie over neerzetten. Volgens mij zijn Google Nav, Sygic, Navigon en Copilot de meestgebruikte, zijn er nog anderen die echt eigen aandacht verdienen?
TomTom als die uitkomt, is daar al een datum bekend van trouwens?
Same with Route 66 Maps of hoe die ook gaat heten.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 06-07-2011 17:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 01:49

Malarky

Wils voor wat ieder

De nieuwe Google Maps (5.7.0) bevat offline kaarten. Inschakelen via de labs functie. De officiële blogpost rept er niet over, wel over de vernieuwde openbaar vervoer mogelijkheden (nog steeds weinig beschikbaar in Nederland) Belangrijk nieuws lijkt mij :9

[ Voor 66% gewijzigd door Malarky op 06-07-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malarky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:27:
De nieuwe Google Maps (5.7.0) bevat offline kaarten. Inschakelen via de labs functie. De officiële blogpost rept er niet over, wel over de vernieuwde openbaar vervoer mogelijkheden (nog steeds weinig beschikbaar in Nederland) Belangrijk nieuws lijkt mij :9
Dat is toch al een tijdje zo? Je kan toch gewoon mappen downloaden via HTC Sync / Google Locations en die gebruiken voor Maps / Navigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Malarky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:27:
Klopt, werkt alleen behoorlijk bagger. Je moet een locatie zoals een adres kiezen en dan map laten downloaden. Je hebt totaal geen controle over wat je download en hoe groot die omgeving is. Ik wil gewoon een vierkant kunnen selecteren en alles binnen dat vierkant wordt gedownload. Dat ik dus kan zeggen ik wil dit gebied van 200x600km en downloaden maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-05 01:49

Malarky

Wils voor wat ieder

Anoniem: 255490 schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:39:
[...]

Dat is toch al een tijdje zo? Je kan toch gewoon mappen downloaden via HTC Sync / Google Locations en die gebruiken voor Maps / Navigatie?
Vanaf deze versie zijn kan alles met en vanuit Google Maps geregeld worden. Het makkelijkst is op een punt op de kaart drukken, dan voor de optie 'Kaart downloaden' kiezen en dan wordt alles in een straal van 16km gedownload (wel de functie eerst even inschakelen via Labs). Ik neem aan dat routes binnenkort ook mogelijk worden, want hiermee kun je nog niet op vakantie. Wel handig als je bijvoorbeeld je je steeds in een relatief klein gebied begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Malarky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Vanaf deze versie zijn kan alles met en vanuit Google Maps geregeld worden. Het makkelijkst is op een punt op de kaart drukken, dan voor de optie 'Kaart downloaden' kiezen en dan wordt alles in een straal van 16km gedownload (wel de functie eerst even inschakelen via Labs). Ik neem aan dat routes binnenkort ook mogelijk worden, want hiermee kun je nog niet op vakantie. Wel handig als je bijvoorbeeld je je steeds in een relatief klein gebied begeeft.
Ah, ja 16km is een beetje weinig helaas, als je dan een stad in kaart wil hebben moet je flink wat punten uitstippelen om zo de gehele stad te krijgen zonder deadspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 11:49
Allereerst lijkt het mij meer dan 16KM, daarnaast kun je meerdere gebieden downloaden (je kunt elk indidivueel gebied weer uit het cache geheugen wehalen). Ziet er best grappig uit met al die vierkantjes.
Ik had alleen dat een gebied dat ik heb binnengehaald en weer heb weggegooid toch bleef aangemerkt als zijnde gedownload, ook na wat uitzoomen. Maar na een volgende download was het weer helemaal goed. Mooie feature en mooie timing. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Het lijkt mij niet meer dan 16 kilometer aangezien hij zelf aangeeft dat het 10 mi oftewel 10 mijl is.
Als ik mijn vakantie gebied offline wil hebben moet ik naar schatting zo'n 100 tot 200 vierkantjes downloaden. Dat is mij iets te veel van het goede.

[ Voor 42% gewijzigd door Tsurany op 06-07-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 22-05 13:07
Malarky schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:51:
[...]

Vanaf deze versie zijn kan alles met en vanuit Google Maps geregeld worden. Het makkelijkst is op een punt op de kaart drukken, dan voor de optie 'Kaart downloaden' kiezen en dan wordt alles in een straal van 16km gedownload (wel de functie eerst even inschakelen via Labs).
en waar schakel in dat in in Labs? want ik kan het totaal niet vinden op http://www.googlelabs.com ?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Menu -> more -> labs binnen Google Maps op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 22-05 13:07
Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:01:
Menu -> more -> labs binnen Google Maps op je telefoon.
Hmm, uiteraard in de applicatie zelf :z thnx!

Edit, ik zie dat de search functie in offline maps nog niet werkt, ligt dit aan mij of hebben meerdere mensen dit?

[ Voor 21% gewijzigd door donald_dick op 06-07-2011 22:23 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:57:
[...]

Ah, ja 16km is een beetje weinig helaas, als je dan een stad in kaart wil hebben moet je flink wat punten uitstippelen om zo de gehele stad te krijgen zonder deadspots.
Voor dat soort doeleinden gebruik ik Mapdroyd. Kun je per land of bij grote landen per regio complete maps downloaden. Erg prettig :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maar kun je er ook mee navigeren MIlly?

Bij mij werkt de offline support trouwens niet. Vraag me af of het aan eisen aan het toestel (X8, geheugen ofzo?) ligt of aan mijn rom (mini CM 6)

16 km x 10 lijkt me wel genoeg, niet om op vakantie te gaan misschien (maar dan wijk je toch niet echt van de route af) maar als je ergens bent kun je dan toch behoorlijk navigeren.

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 07-07-2011 09:34 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Tsurany schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 21:12:
Het lijkt mij niet meer dan 16 kilometer aangezien hij zelf aangeeft dat het 10 mi oftewel 10 mijl is.
Als ik mijn vakantie gebied offline wil hebben moet ik naar schatting zo'n 100 tot 200 vierkantjes downloaden. Dat is mij iets te veel van het goede.
Ik heb overigens het idee dat dit het cachen van de maps nog in de kinderschoenen staat, ik wil er ook niet aan dat Google dit op 10mijl laat staan. Misschien dat het e.e.a. te maken heeft dat Google niet wil dat direct de map's servers een enorme load aan data krijgen te verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:33:
Maar kun je er ook mee navigeren MIlly?
Dan moet je zo te zien NavDroyd kopen voor 5 euro. Ik ga in ieder geval MapDroyd eens uitproberen, ziet er wel goed uit :)
Bullet NL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:55:
Ik heb overigens het idee dat dit het cachen van de maps nog in de kinderschoenen staat, ik wil er ook niet aan dat Google dit op 10mijl laat staan. Misschien dat het e.e.a. te maken heeft dat Google niet wil dat direct de map's servers een enorme load aan data krijgen te verwerken.
Ik hoop nog voor ik op vakantie moet, dat zou wel erg handig zijn :)

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 07-07-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:35

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik ging dus fanatiek gebieden downloaden van Google Maps (Parijs, Lyon etc), maar ik zie nu dat je maar maximaal 10 gebieden mag binnenhalen. Als ik dat wist had ik wat efficienter mijn gebieden gekozen. Nu kan ik weer opnieuw beginnen.
Beetje een tegenvaller, die 10 gebieden...

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Arjan A schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:12:
Ik ging dus fanatiek gebieden downloaden van Google Maps (Parijs, Lyon etc), maar ik zie nu dat je maar maximaal 10 gebieden mag binnenhalen. Als ik dat wist had ik wat efficienter mijn gebieden gekozen. Nu kan ik weer opnieuw beginnen.
Beetje een tegenvaller, die 10 gebieden...
Nogmaals, het staat nu nog steeds in Google Labs, dit betekend gewoon dat het nog niet uit ontwikkeld is, gewoon even geduld hebben en niet compleet afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:37
Goede functie wat mij betreft! Het mag idd nog wel wat uitbreiden allemaal maar met een vierkant van 16 km heb je bijvoorbeeld driekwart van Parijs al binnen. Voor de gemiddelde stedentrip kun je hiermee dus al prima uit de voeten. (al gebruik je dan je navigatie misschien weinig / niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:09:
Dan moet je zo te zien NavDroyd kopen voor 5 euro. Ik ga in ieder geval MapDroyd eens uitproberen, ziet er wel goed uit :)
Ja inderdaad, daar moet je dan NavDroyd voor hebben. Maar voor localiseren en je weg vinden in een buitenlandse stad is MapDroyd wel echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 11:45
Het is mij niet geheel duidelijk of er - wanneer mappen gedownload - nu genavigeerd zou kunnen worden?
Dit werkt op mijn Desire niet, ik moet toch een internet verbinding hebben of navigatie te kunnen starten.

het cachen van de map werkt prima : )
Interessante beta!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Milly schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:14:
[...]
Ja inderdaad, daar moet je dan NavDroyd voor hebben. Maar voor localiseren en je weg vinden in een buitenlandse stad is MapDroyd wel echt handig.
ligt het nou aan mij, of heeft MapDroyd geen enkele mogelijkheid om een plaats of straat te zoeken?
mijn search knop doet niks in mapdroyd, en in het menu zie ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Klopt, same here. MapDroyd kan je niet mee zoeken, NavDroyd wel. Ik vind het idee erg mooi, zou graag willen dat dit in Google Maps zo werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Map en NavDroyd vind ik mooie ontwikkelingen, op basis van OSM etc. Maar ik vind het nog steeds veel te buggy aanvoelen. En dat terwijl ik Sygic weer te bloated vind aanvoelen op me desire.

Dat wordt dus nog twijfelen welke (offline) navigator ik mee neem op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
s0k schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 14:41:
Map en NavDroyd vind ik mooie ontwikkelingen, op basis van OSM etc. Maar ik vind het nog steeds veel te buggy aanvoelen. En dat terwijl ik Sygic weer te bloated vind aanvoelen op me desire.

Dat wordt dus nog twijfelen welke (offline) navigator ik mee neem op vakantie.
Nog een offline alternatief is OSMAND. Maar waarschijnlijk zul je die dan ook wel te 'buggy' vinden aanvoelen :) Het werkt, maar ideaal is het niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 07-07-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Locus Pro of de gratis variant Locus Free hebben ook mogelijkheden tot navigeren. Heb het zelf nog niet getest.

Ik gebruik m'n PNA wel tot TT met een android app komt. Overigens sta ik niet direct te springen om een TT app. Van iemand die de iOS versie gebruikt heb ik gehoord dat hij heel heet kan worden (mede door het feit dat je hem onder je ruit "plakt") en uit kan vallen. Hopelijk is dit bij android devices minder een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Milly schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:10:
[...]

Nog een offline alternatief is OSMAND. Maar waarschijnlijk zul je die dan ook wel te 'buggy' vinden aanvoelen :) Het werkt, maar ideaal is het niet.
Die heb ik een half jaar geleden ook wel gezien, maar kreeg hem destijds niet aan de praat. Zal OSMAND zo nog een keer proberen.

Edit: geen offline navigatie voor OSMAND. Een no-go dus.

[ Voor 6% gewijzigd door s0k op 07-07-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
StarC schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:11:
Ik gebruik m'n PNA wel tot TT met een android app komt. Overigens sta ik niet direct te springen om een TT app. Van iemand die de iOS versie gebruikt heb ik gehoord dat hij heel heet kan worden (mede door het feit dat je hem onder je ruit "plakt") en uit kan vallen. Hopelijk is dit bij android devices minder een probleem
Dat heeft toch helemaal niks met de software te maken? Dat ligt puur aan de telefoon, de locatie waar hij hangt en de koeling van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
s0k schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:13:
Edit: geen offline navigatie voor OSMAND. Een no-go dus.
De maps zijn wel offline te gebruiken, het berekenen van je route moet echter online. Dit zeggen ze erover:
Routing also uses internet (follow mode will recalculate route only when you are off the route, you will see message that route recalculated). One route is not more than 10-30 kbytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49
Over het algemeen is een smartphone echter niet geschikt om lange tijd aan direct zonlicht te worden blootgesteld. bij pna's is hier wel rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Dan hang je hem toch niet vol in de zon of zorg je dat hij actief gekoeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k

s0k

Tsurany schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 15:25:
Dan hang je hem toch niet vol in de zon of zorg je dat hij actief gekoeld wordt?
Of even je beeldscherm uit doen wanneer die je 50 km over dezelfde snelweg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zie hierboven :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.