Ik ben ook erg tevreden over Sygic Aura. Enige probleem bij mij is dat ie de hele telefoon laat vastlopen als ik niet eerst voor een gps-fix gezorgd heb. Nou is dat vrij makkelijk te doen (en misschien wel een reden om toch Tasker eens aan te schaffen), maar toch niet helemaal zoals het hoort. Maar als ik wel een gps-fix heb, dan draait het als een zonnetje, goed overzicht, duidelijke aanwijzingen, voldoende instelbaar. Heb dan ook geen spijt dat ik west-europa aangeschaft heb
Anoniem: 201900
Sygic Aura pakt niet meteen de meest logische routes bij mij. Het staat ingesteld op 'Snelste route' maar echt snelle routes heb ik nog niet ontvangen (Sygic geeft wel aan dat de reistijd ca 30 minuten zou zijn, maar maak daar maar telkens 50-60 minuten van).
Mijn TomTom geeft dan weer wél betere routes, ik dacht dat beiden dezelfde mappen gebruikten?
Mijn TomTom geeft dan weer wél betere routes, ik dacht dat beiden dezelfde mappen gebruikten?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 201900 op 24-05-2011 10:52 ]
tomtom IQ heeft 'kennis' van tijd en verkeerssituatie. Dus die neemt mee dat als ergens op het moment van rijden altijd file staat er niet optimaal gereden kan worden.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Is Aura 3.0 al uit en/of te downloaden? Ik kan hem iig op de Sygic website niet vinden.l3art schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:21:
Net even de kans gehad om met Sysgic Aura 3.0 te rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 24-05-2011 12:13 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
Is dat niet gewoon deze: https://market.android.com/details?id=com.sygic.auraBullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:44:
[...]
Is Aura 3.0 al uit en/of te downloaden? Ik kan hem iig op de Sygic website niet vinden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
-laat maar-Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:44:
[...]
Is Aura 3.0 al uit en/of te downloaden? Ik kan hem iig op de Sygic website niet vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 24-05-2011 13:41 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Juist, mijn Desire HD vindt hem niet in Market omdat hij niet wil draaien op HTC appraten met Android 2.3.3......jelmervos schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:33:
[...]
Is dat niet gewoon deze: https://market.android.com/details?id=com.sygic.aura
Ik heb vanmorgen ook even aura 3.0 eropgezet. Een via google gevonden versie. 
Werkt behoorlijk goed en ziet er leuk uit.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Ik vind alleen het menu een beetje stroperig, waarom gebruiken ze niet gewoon een standaard Android menu?Golf2vr6 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 14:24:
Ik heb vanmorgen ook even aura 3.0 eropgezet. Een via google gevonden versie.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Ik heb zelf Sygic GPS Navigation 11.0 draaien (vanuit de market gedownload) is Aura 3.0 daar dan weer de opvolger van?Bullet NL schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:44:
[...]
Volgens de Market beschrijving is het net andersom:kwiebus schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:45:
Ik heb zelf Sygic GPS Navigation 11.0 draaien (vanuit de market gedownload) is Aura 3.0 daar dan weer de opvolger van?
Oftewel Sygic Aura wordt vervangen door Sygic GPS Navigation."By installing this update your Sygic Aura application will become our new product Sygic GPS Navigation. Sygic GPS Navigation combines the best features of Mobile Maps with the technologically advanced platform of Sygic Aura"
Sygic GPS Navigation 11.0 blijkt toch niet echt lekker te draaien op mijn nieuwe SGSII. De applicatie crashed regelmatig bij het starten en een stabiele GPS fix krijgen wil ook niet echt lukken. Ik heb contact opgenomen met Sygic support en zij gaven aan dat de SGSII op dit moment (nog) niet ondersteund wordt en dat er misschien eind deze week hiervoor een update komt.
Dear customer,
This device is not yet compatible. But maybe it will be after update, till end of the week.
Had ik ook met 3.0 inderdaad. Al zou 11 een fix moeten zijn daarvoor, maar blijkbaar niet dus.
Ik heb gisteren Sygic gedownload uit de market op mijn Desire S (2.3.3) en bij de Downloader de kaart Nederland mee gedownload.
Na het downloaden op continue gedrukt, maar nu blijft mijn scherm zwart als ik zowel de Downloader als de Navapp zelve start.
Na het downloaden op continue gedrukt, maar nu blijft mijn scherm zwart als ik zowel de Downloader als de Navapp zelve start.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
De fix was met name bedoelt voor HTC telefoons met Android 2.3.3 en Sensel3art schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:27:
Had ik ook met 3.0 inderdaad. Al zou 11 een fix moeten zijn daarvoor, maar blijkbaar niet dus.
Na een reboot was het gefixt, lijkt Windows welMatis schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:23:
Ik heb gisteren Sygic gedownload uit de market op mijn Desire S (2.3.3) en bij de Downloader de kaart Nederland mee gedownload.
@hierboven, 11 is ook de enige versie die op 2.3.3 lijkt te werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 30-05-2011 19:03 ]
nieuws: TomTom komt binnenkort met Android-applicatie 
Ik dacht dat ze geen Android app zouden maken?
Anyway, als de Android versie ook maar iets lijkt op de versie voor WM6, * Raven wants
Anyway, als de Android versie ook maar iets lijkt op de versie voor WM6, * Raven wants
[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 31-05-2011 11:13 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat is idd geen verkeerd nieuws. Ik snap wel dat TomTom zijn visie bijstelt. zeker nu Android zo ongelofelijk snel aan het groeien is en TomTom al diverse kapers aan de kust ziet voor TbT Navigation (Google Navigation, Sygic etc.)Raven schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:12:
nieuws: TomTom komt binnenkort met Android-applicatie
Mooi dat TomTom ook android gaat doen, hoop alleen wel dat ze een betere integratie van navigatie software in Android verzorgen dan dat nu gebruikelijk is, ik denk aan; een koppeling met de (google) agenda, daarnaast zal het ook ideaal zijn om de gereden KM's op te slaan en bijvoorbeeld uit te draaien als bewijs dat de KM's zakelijk zijn gereden om geen bijtellingsaanslag van de belastingdienst te krijgen.
Ze mogen van mij wel gewoon beginnen met een 1-op-1 kopie van TomTom. Al die extra sh*t moeten ze maar in v2.0 stoppen.Bullet NL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:44:
Mooi dat TomTom ook android gaat doen, hoop alleen wel dat ze een betere integratie van navigatie software in Android verzorgen dan dat nu gebruikelijk is, ik denk aan; een koppeling met de (google) agenda, daarnaast zal het ook ideaal zijn om de gereden KM's op te slaan en bijvoorbeeld uit te draaien als bewijs dat de KM's zakelijk zijn gereden om geen bijtellingsaanslag van de belastingdienst te krijgen.
"Binnenkort" moeten we Android termen helaas meestal lezen in orde van vele maanden. Zie onder andere de release van nieuwe Android versies (maanden voordat de update daadwerkelijk uitkomst roept men al dat het 'bijna' af is), Route 66 (in februari: "coming soon to the android market"), Cut the Rope, Plants&Zombies etc. etc. Dus voor de zomervakantie (ofwel: autoreizen in buitenland, dus geen streaming-afhankelijke TbT navdiensten) gaat het niet meer lukken.
De nieuwe Sygic GSP navigation (opvolger van Aura) werkt niet goed op mijn SGS met Android 2.2.1. Hij start op, vervolgens lukt het niet om een GPS lock te krijgen en na een tijdje wordt het balkje waarin de sterkte van de satellieten staat ook niet meer geupdate. Als ik terugga naar het homescreen en daarna weer naar de applicatie wil, dan krijg ik een zwart scherm en zit er niks anders op dan de applicatie af te sluiten via de taskmanager. Teruggegaan naar de oude versie en het werkt weer (alhoewel ik hiermee soms ook problemen heb dat alles heel traag gaat of zelfs vastloopt....) Als de navigatie werkt ben ik er redelijk positief over, maar er zitten gewoon veel bugs in de software helaas.
Niet de moeite waard om te vermelden ^__^
Volgens mij ligt dat aan de SGS ondersteuning. Hier draait Sygic GPS 11 prima (N1 CM7), veel meer features (en ook: dezelfde features, maar veel gebruiksvriendelijker te bereiken) en soepeler dan de laatste Aura. Het is geen Google Maps met scrollen/zoomen enzo, maar ja, wat verwacht je...
Gisteren een reactie geplaatst in een ander topic, maar mijn vraag / opmerking kan eigenlijk net zo goed hier gesteld worden. Het gaat om het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36148686
Overigens heb ik zojuist de firmware van mijn Parrot MKi9200 geupdate naar de meest recente versie (v1.90), maar helaas zonder het gehoopte resultaat: hetgeen de stem vanuit Sygic roept, komt te laat door op de carkit waardoor ik telkens het eerste woord mis. Op zich geen probleem om te snappen wat ik moet doen, maar vind het toch vaag...vraag me af of dit specifiek met Sygic te maken heeft of met de Desire S die ik heb of met de MKi9200, of de combi van de laatste twee. Iemand enig idee of een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing?
Overigens heb ik zojuist de firmware van mijn Parrot MKi9200 geupdate naar de meest recente versie (v1.90), maar helaas zonder het gehoopte resultaat: hetgeen de stem vanuit Sygic roept, komt te laat door op de carkit waardoor ik telkens het eerste woord mis. Op zich geen probleem om te snappen wat ik moet doen, maar vind het toch vaag...vraag me af of dit specifiek met Sygic te maken heeft of met de Desire S die ik heb of met de MKi9200, of de combi van de laatste twee. Iemand enig idee of een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing?
Bij mij werkt het ook soms wel en soms sluit hij af bij het opstarten, als hij werkt is het wel geweldig enige minpunt bij m'n SGS 2 is wel dat hij warm wordt en wat veel verbruikt. Hopelijk met de nieuwe update allemaal verholpen.kwiebus schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:36:
Sygic GPS Navigation 11.0 blijkt toch niet echt lekker te draaien op mijn nieuwe SGSII. De applicatie crashed regelmatig bij het starten en een stabiele GPS fix krijgen wil ook niet echt lukken. Ik heb contact opgenomen met Sygic support en zij gaven aan dat de SGSII op dit moment (nog) niet ondersteund wordt en dat er misschien eind deze week hiervoor een update komt.
[...]
Multiple pc builds in progress
Ik ervaar hetzelfde bij mijn HTC Desire S; meestal start Sygic zonder problemen op, maar af en toe resulteert starten van de applicatie in een zwart scherm. Via "home" terug naar het bureaublad en opnieuw starten lost het probleem op. Ik vraag me dan alleen altijd af of hij niet toch twee keer draait.mafiatounes schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:34:
[...]
Bij mij werkt het ook soms wel en soms sluit hij af bij het opstarten, als hij werkt is het wel geweldig enige minpunt bij m'n SGS 2 is wel dat hij warm wordt en wat veel verbruikt. Hopelijk met de nieuwe update allemaal verholpen.
Mijn Desire S wordt ook super warm, dacht in eerste instantie dat dit te maken had met het feit dat hij in een raamhouder is geplaatst waardoor hij door de zon kan zijn opgewarmd.
Naar welke nieuwe update refereer je? Komt er binnen afzienbare tijd een update uit voor Sygic? De HTC Desire S staat ook nog niet bij de officieel gesupporte toestellen, dus wellicht lost een update de problemen voor zowel de SGS2 als de Desire S op.
Zijn dit soort programma updates gratis bij Sygic? Op de site zie ik alleen staan dat kaart updates gratis zijn...
Welk systeem zouden jullie aanraden voor Zuid Afrika? Ik heb nu copilot, de enige waar ik ZA kaarten van kon vinden, maar ik vind de software zelf bagger. Iemand betere tips?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Copilot bagger? Geen problemen hier.Tsurany schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:44:
Welk systeem zouden jullie aanraden voor Zuid Afrika? Ik heb nu copilot, de enige waar ik ZA kaarten van kon vinden, maar ik vind de software zelf bagger. Iemand betere tips?
Een volgende keer ajb niet crossposten in meerdere topics en zeker niet door onvolledige info in een enkel topic te geventimothee schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:07:
Gisteren een reactie geplaatst in een ander topic, maar mijn vraag / opmerking kan eigenlijk net zo goed hier gesteld worden. Het gaat om het volgende:
Dit is vrij gebruikelijk bij navigatie i.c.m. bluetooth afaik. Ik heb het met m'n HTC hero en motor bluetooth headset hetzelfde.Overigens heb ik zojuist de firmware van mijn Parrot MKi9200 geupdate naar de meest recente versie (v1.90), maar helaas zonder het gehoopte resultaat: hetgeen de stem vanuit Sygic roept, komt te laat door op de carkit waardoor ik telkens het eerste woord mis. Op zich geen probleem om te snappen wat ik moet doen, maar vind het toch vaag...vraag me af of dit specifiek met Sygic te maken heeft of met de Desire S die ik heb of met de MKi9200, of de combi van de laatste twee. Iemand enig idee of een soortgelijke ervaring en wellicht een oplossing?
Heb Sygic GPS nu 1x geprobeerd op een HTC Desire S van iemand anders en dat werkte zonder enig probleem.timothee schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:30:
[...]
Ik ervaar hetzelfde bij mijn HTC Desire S; meestal start Sygic zonder problemen op, maar af en toe resulteert starten van de applicatie in een zwart scherm.
Nouja die interface doet mij spontaan braken zeg maar, vind het nogal vreselijk.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Sorry, maar leek me de beste oplossing...ik herinnerde mij pas dit topic weer nadat ik e.e.a. in het andere topic had gepost. Dat andere topic gaat specifiek over de Desire S, terwijl mijn bevinding c.q. vraag mogelijk niet specifiek met dat toestel te maken heeft. Om niet het verhaal opnieuw over te hoeven tikken, is het plaatsen van een linkje toch geen schande?Rukapul schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:00:
[...]
Een volgende keer ajb niet crossposten in meerdere topics en zeker niet door onvolledige info in een enkel topic te geven
Ik wil er verder niet over in discussie gaan, maar het doel van een forum is om informatie te vinden en dat kan ook door info aan elkaar te linken.
Ik kan mij toch niet herinneren dat ik dit ooit heb meegemaakt met mijn Nokia E71 i.c.m. dezelfde carkit en Sygic Mobile Maps 10. Ik heb dat toestel nog, dus ik ga kijken of ik het nog eens kan testen.[...]
Dit is vrij gebruikelijk bij navigatie i.c.m. bluetooth afaik. Ik heb het met m'n HTC hero en motor bluetooth headset hetzelfde.
[...]
Het is overigens niet zo'n big issue in mijn geval omdat ik normaliter mijn zakelijke toestel (wederom een E71) via de carkit heb aangesloten en het privé toestel voor navigatie doeleinden gebruik met de speaker van de telefoon. Dan heb ik geen last van de vertraging of het inslikken van het eerste woord van elke aanwijzing.
Ja...maar dat is natuurlijk ook niet echt een test waar conclusies aan verbonden kunnen worden. Als het die ene keer niet had gewerkt, had je vermoedelijk meteen gedacht "wat een bagger" (althans, dat zou mijn eerste reactie zijnHeb Sygic GPS nu 1x geprobeerd op een HTC Desire S van iemand anders en dat werkte zonder enig probleem.
Je kan overigens ook in Navigon 'offline/A-B-C plannen', met de menuknop naar 'route planning' en dan een nieuwe route maken en de routepunten toevoegen.Brabo-Joossie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:27:
...
- Navigon: goede kaarten, redelijke aanwijzingen, redelijk tot goede user interface, maar geen A-B-C-planning.
...
[ Voor 46% gewijzigd door begintmeta op 04-06-2011 17:17 ]
Ik heb nu sinds een week Sygic GPS 11 met Benelux gekocht. Werkt prima en ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden van Sygic.
Het enige jammere/nadeel vind ik het volgende: Ik gebruik mijn navigatie altijd met het noorden naar boven. Op die manier kan ik me het beste oriënteren.
Echter lijkt Sygic dit niet helemaal te begrijpen, wanneer ik op die manier richting het zuiden rijd, dan staat de pijl met mijn locatie praktisch tegen de onderkant van het scherm aan, met de reeds afgelegde weg compleet op mijn scherm. Ik vind dit nogal vreemd, te meer omdat ik juist wil weten wat er vóór me gaat gebeuren. De weg achter me kan me op dat moment geen ruk meer interesseren.
Hebben meer mensen hier last van? Ikzelf heb de Desire S met 2.3.3 en Sense 2.1.
Het enige jammere/nadeel vind ik het volgende: Ik gebruik mijn navigatie altijd met het noorden naar boven. Op die manier kan ik me het beste oriënteren.
Echter lijkt Sygic dit niet helemaal te begrijpen, wanneer ik op die manier richting het zuiden rijd, dan staat de pijl met mijn locatie praktisch tegen de onderkant van het scherm aan, met de reeds afgelegde weg compleet op mijn scherm. Ik vind dit nogal vreemd, te meer omdat ik juist wil weten wat er vóór me gaat gebeuren. De weg achter me kan me op dat moment geen ruk meer interesseren.
Hebben meer mensen hier last van? Ikzelf heb de Desire S met 2.3.3 en Sense 2.1.
Anoniem: 105188
Ik denk dat ze bij de belastingsdienst zoiets nooit accepteren omdat het systeem veelste open is en dus de gegevens makkelijk te manipuleren zijn.Bullet NL schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:44:
https://market.android.co...ingcarlease.kmregistratieAnoniem: 105188 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:33:
[...]
Ik denk dat ze bij de belastingsdienst zoiets nooit accepteren omdat het systeem veelste open is en dus de gegevens makkelijk te manipuleren zijn.
De ING heeft al een dergelijke app, het maakt de belastingdienst overigens helemaal niet uit hoe iemand z'n km's bijhoud. Als de KM's die totaal opgegeven worden maar kloppen.
Zo'n App geeft juist extra mogelijkheden, t.o.v. papier, bijvoorbeeld GPS coördinaten e.d.
Daarnaast ben je als bijtelling-loze rijder zelf verantwoordelijk dat je KM's die je zakelijk of privé rijd kloppen.
Het toevoegen van een dienst als die de ING nu in een losse app aanbied in navigatie software heeft dus wel degelijk voordelen.
Wat is dan het betrouwbare alternatief? Papier is ook perfect te manipuleren, een excel sheet ook. Elke vorm van kilometerstand bijhouden vereist dat de gegevens zelf ingevuld worden, dan is er altijd manipulatie mogelijk.Anoniem: 105188 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:33:
Ik denk dat ze bij de belastingsdienst zoiets nooit accepteren omdat het systeem veelste open is en dus de gegevens makkelijk te manipuleren zijn.
De Belastingdienst zal dat worst zijn, als je Km-registratie maar sluitend is.Anoniem: 105188 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 09:33:
[...]
Is de registratie niet sluitend (en die kans is met een dergelijk systeem altijd aanweziig) dan heb je een probleem. Maar het maakt voor de Belastingdienst niet uit, wat je gerbuikt om een sluitende registratie te maken. Dat mag je zelfs handmatig doen a.d.h.v. een rittenstaat, met begin en eindpunt en via welke route je gereden bent. Digitale bewijzen hoef je niet te leveren.
Het wordt pas vervelend als je ergens geflitst/beboet wordt (door de Belastingdienst, struikrovers of parkeerwachtertjes) en die rit komt niet in je registratie voor. (Justitie/gemeenten wisselen die gegevens nl uit met de belastingdienst).
[ Voor 14% gewijzigd door Peatsmoke op 06-06-2011 12:12 . Reden: aanvulling ]
Dat mag dan wel zo zijn maar de stelling was:Peatsmoke schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:10:
[...]
De Belastingdienst zal dat worst zijn, als je Km-registratie maar sluitend is.
Is de registratie niet sluitend (en die kans is met een dergelijk systeem altijd aanweziig) dan heb je een probleem. Maar het maakt voor de Belastingdienst niet uit, wat je gerbuikt om een sluitende registratie te maken. Dat mag je zelfs handmatig doen a.d.h.v. een rittenstaat, met begin en eindpunt en via welke route je gereden bent. Digitale bewijzen hoef je niet te leveren.
De enige reden waarom de belastingdienst zou kunnen vragen naar zoiets is als er iets niet klopt in je aangiften, dus niet sluitend is. Als er iets niet klopt in je aangiften dan zal een dergelijke uitdraai totaal geen waarde hebben als "bewijs". Het is goed voor je eigen administratie maar heeft verder geen officiële waarde.bijvoorbeeld uit te draaien als bewijs dat de KM's zakelijk zijn gereden
Je moet als bijtelling loze auto van de zaak rijder aan kunnen tonen hoeveel km's je zakelijk en privé rijd. Wanneer dit in een navigatie programma zit heeft dit de zelfde waarde als handmatig op papier geschreven rittenstaten. Het telt daarom als bewijs gelijkwaardig.Anoniem: 105188 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:36:
[...]
Dat mag dan wel zo zijn maar de stelling was:
[...]
De enige reden waarom de belastingdienst zou kunnen vragen naar zoiets is als er iets niet klopt in je aangiften, dus niet sluitend is. Als er iets niet klopt in je aangiften dan zal een dergelijke uitdraai totaal geen waarde hebben als "bewijs". Het is goed voor je eigen administratie maar heeft verder geen officiële waarde.
Zoals geschreven doet de Belastingdienst op verschillende manieren controle, wanneer ze dan een rit zien welke niet in je zakelijke KM's (500km die je privé mag rijden) voorkomt kan je een probleem hebben.
Een ritten registratie via een navigatie met GPS coördinaten en afgelegde weg maak het voor de Belastingdienst het alleen maar makkelijker om te controleren.
Daarnaast is het al zo dat de Belastingdienst de gegevens die uit de ING rittenregistratie app al lang accepteert, ik zie niet in waarom ze dit voor een uitdraai uit een navigatie systeem niet zullen doen, mits de uitdraai maar net zo compleet is als een handgeschreven registratie met alle informatie.
[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 07-06-2011 10:54 ]
sjo net sygic gps gekocht, ik wilde ff proberen of dat 3vcash een beetje werkt en had toch nog een offline navigatie nodig.
Aangezien ik mobile maps 10 een poosje gebruikt heb en mij die uitstekend was bevallen, besloten om GPS maar gewoon te kopen.
Nog niet mee gereden, maar het draait zo ontzettend soepel op de LG 2X, start op binnen 3 seconden.
Ik rijd een paar 100 km in de week dus ik zal eind volgende wel een reviewtje plaatsen. Dan weet ik wel oftie een beetje zal voldoen op vakantie.
Aangezien ik mobile maps 10 een poosje gebruikt heb en mij die uitstekend was bevallen, besloten om GPS maar gewoon te kopen.
Nog niet mee gereden, maar het draait zo ontzettend soepel op de LG 2X, start op binnen 3 seconden.
Ik rijd een paar 100 km in de week dus ik zal eind volgende wel een reviewtje plaatsen. Dan weet ik wel oftie een beetje zal voldoen op vakantie.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwacht dat ie wel zal bevallen. Ik kom ook van Mobile Maps 10 en gebruik nu de nieuwe versie (v 11.01). Het menu ziet er wat anders uit dan in de vorige versie, maar het functioneert verder bijzonder goed. Heb er nu 3 ritjes van gemiddeld 250km enkele reis mee gereden en hij doet het uitstekend.Flagg schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 19:44:
100% perfect is denk ik geen enkel navigatiesysteem. Zo heeft Sygic af en toe wel heel aparte interpretaties van het kaartmateriaal met instructies als "flauw linksaf slaan" terwijl de doorgaande weg gewoon in een niet noemenswaardig bochtje naar links loopt
Zo zijn er nog af en toe wel wat vage dingen en soms ook enigszins incorrecte instructies, maar zolang je uit je doppen kijkt en de bewegwijzering ook volgt, moet het allemaal geen probleem zijn...
Dat is wel irritant ja, een doorgaande weg als bocht aangeven, dat doet google nav ook.
Soms snap ik het wel, maar het klinkt dom. Als je vanaf zeeland (De A58) richting Dordrecht rijdt bijvoorbeeld, dan krijg je bij Roosendaal een splitsing. Rechtdoor blijven rijden betekent dat je van de A58, op de A17 belandt. Google Maps geeft dan ook aan, en meld dat ook, "Neem de Afslag" of Neem de Oprit, of zoiets. Om via Roosendaal naar Breda te rijden, zegt ie juist niets, terwijl je eigenlijk dan zou verwachten, neem de afslag, want die buigt rechts af. Maar goed, voor de mensen die dat stuk kennen, is dat geen probleem, maar een zenuwachtige onzekere persoon zou verkeerd kunnen rijden daardoor.Azrael schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:54:
Dat is wel irritant ja, een doorgaande weg als bocht aangeven, dat doet google nav ook.
24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/
Gisteren op de frontpage:
'Google Maps Navigatie kan per deze zomer kaarten lokaal opslaan'
Door Arnoud Wokke, woensdag 8 juni 2011 10:56, views: 21.598
Google Maps navigatie zal vanaf deze zomer een functie hebben om kaarten lokaal op te slaan, zodat er geen internetverbinding nodig is om te navigeren. Dat zegt een anonieme Nederlandse bron. Dergelijke geruchten doen al langer de ronde.
De functionaliteit komt deze zomer via een update van het programma Google Maps op Android-toestellen, meldt telecomsite AllAboutPhones op basis van een anonieme bron die de informatie heeft van een fabrikant van Android-toestellen. Hoe het precies gaat werken is onduidelijk, maar vermoedelijk kunnen de kaarten van een gebied in zijn geheel op het toestel gezet worden. Nu worden de route en de omgeving daarvan alleen bij het berekenen in een cache-bestand gezet.
Google biedt met Maps Navigatie sinds vorig jaar navigatie aan op Nederlandse Android-smartphones. Nokia biedt eveneens gratis navigatie aan met Ovi Maps, maar biedt al wel langer aan om kaarten van landen in hun geheel te downloaden en op de smartphone te zetten.
Dat het niet mogelijk is om van tevoren kaarten van gebieden of landen op te slaan, wordt nu nog gezien als het grootste nadeel van Google Maps Navigatie. HTC biedt onder meer daarom zijn eigen dienst Locations aan, waarmee gebruikers ook kunnen navigeren. De geruchten dat Google ook offline-navigatie gaat aanbieden, gingen vorig jaar ook al eens rond. Het is echter onduidelijk waarom dat er niet van is gekomen.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wat je nu zegt is allemaal leuk en aardig maar het heeft absoluut geen relatie tot wat ik zeg. Ik zeg, als je aangiften niet sluitend is dan kan zo'n uitdraai je ook niet helpen en jij herhaalt wat al eerder is gezegd over rittenregistratie.Bullet NL schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:30:
[...]
Je moet als bijtelling loze auto van de zaak rijder aan kunnen tonen hoeveel km's je zakelijk en privé rijd. Wanneer dit in een navigatie programma zit heeft dit de zelfde waarde als handmatig op papier geschreven rittenstaten. Het telt daarom als bewijs gelijkwaardig.
Zoals geschreven doet de Belastingdienst op verschillende manieren controle, wanneer ze dan een rit zien welke niet in je zakelijke KM's (500km die je privé mag rijden) voorkomt kan je een probleem hebben.
Een ritten registratie via een navigatie met GPS coördinaten en afgelegde weg maak het voor de Belastingdienst het alleen maar makkelijker om te controleren.
Daarnaast is het al zo dat de Belastingdienst de gegevens die uit de ING rittenregistratie app al lang accepteert, ik zie niet in waarom ze dit voor een uitdraai uit een navigatie systeem niet zullen doen, mits de uitdraai maar net zo compleet is als een handgeschreven registratie met alle informatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105188 op 09-06-2011 06:49 ]
Dat is een mooi bericht van Google Maps i.c.m. met offline kaarten.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ja dat is inderdaad vrij dom. Puur omdat de boel zo geprogrammeerd is dat wanneer je op dezelfde "weg" blijft er geen instructie wordt gegeven, ook al moet je een afslag nemen om die weg te blijven volgen.ginod schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:49:
[...]
Soms snap ik het wel, maar het klinkt dom. Als je vanaf zeeland (De A58) richting Dordrecht rijdt bijvoorbeeld, dan krijg je bij Roosendaal een splitsing. Rechtdoor blijven rijden betekent dat je van de A58, op de A17 belandt. Google Maps geeft dan ook aan, en meld dat ook, "Neem de Afslag" of Neem de Oprit, of zoiets. Om via Roosendaal naar Breda te rijden, zegt ie juist niets, terwijl je eigenlijk dan zou verwachten, neem de afslag, want die buigt rechts af. Maar goed, voor de mensen die dat stuk kennen, is dat geen probleem, maar een zenuwachtige onzekere persoon zou verkeerd kunnen rijden daardoor.
Dit soort problemen, het niet customiseerbare scherm (bijv. snelheidinfo), het gebrek van lane-assist e.d. maakt Google Nav voor mij gewoon geen permanente navigatie oplossing. Leuk als je alleen Maps op je telefoon hebt en je moet even door een onbekende stad heen, maar verder...
Sygic 11 heb ik ook wel e.e.a. op aan te merken, maar i.h.a. best aardig en ik heb het even gecontroleerd in demo-modus: van Bergen op Zoom naar Breda geeft ie wel degelijk de juiste instructies (Sla rechtsaf over X-honderd meter en volg de A58). Helaas is de "verkeersbord"-instructie bovenaan het scherm dan weer niet juist, de veranderd pas van A58/Roosendaal/Rotterdam in A58/Breda/Eindhoven als je de afslag al hebt genomen. Volkomen zinloos dus. Men had vanaf 2km voor de afslag het bord "A58/Breda/Eindhoven --->" moeten opnemen. Hopelijk wordt dat ooit nog eens veranderd.
In ieder geval, is het nu wachten op Tomtom, die wsl. in het najaar zal uitkomen vrees ik.
Heeft iemand een idee welke app de meest up-to-date kaarten heeft? Ik kan zo snel niet echt vinden welke maps elke app heeft, maar er staan wat berichten her en der dat CoPilot kaarten iets ouder zijn. Is dat zo?
En klopt het dat Navigon kaarten van 2011 zijn, nu ze een nieuwe app uitgebracht hebben (3.6.0)?
Ik ben me aan het orienteren op een nav app aangezien ik over twee weken op vakantie naar Frankrijk ga en daar dan gebruik van wil maken.
Ik heb in het verleden wel de trial van CoPilot gebruikt op Windows Mobile en dat beviel toen wel goed, maar als de kaarten verouderd zijn wil ik die eigenlijk niet aanschaffen. Volgens hun Twitter account is er nog geen nieuws omtrent CoPilot 9, dus dat hoeven we ook niet snel te verwachten.
[edit] Ik zie net op de Facebook pagina van CoPilot dat de 'nieuwste' kaarten van maart 2010 zijn. Niet erg goed dus...
En klopt het dat Navigon kaarten van 2011 zijn, nu ze een nieuwe app uitgebracht hebben (3.6.0)?
Ik ben me aan het orienteren op een nav app aangezien ik over twee weken op vakantie naar Frankrijk ga en daar dan gebruik van wil maken.
Ik heb in het verleden wel de trial van CoPilot gebruikt op Windows Mobile en dat beviel toen wel goed, maar als de kaarten verouderd zijn wil ik die eigenlijk niet aanschaffen. Volgens hun Twitter account is er nog geen nieuws omtrent CoPilot 9, dus dat hoeven we ook niet snel te verwachten.
[edit] Ik zie net op de Facebook pagina van CoPilot dat de 'nieuwste' kaarten van maart 2010 zijn. Niet erg goed dus...
[ Voor 11% gewijzigd door Mottebelke op 09-06-2011 13:00 ]
Wanneer de kaarten geupdate zijn kan ook per land verschillen. De kaarten van Nederland kunnen bijv. actueler zijn dan die van de Provence.
Ik heb hier Sygic 11 draaien (vooralsnog kaarten van NL, BE en FR erop staan, meer heb ik nog even niet nodig), als je wat recente wijzigingen noemt kan ik kijken of die opgenomen zijn. Ze gebruiken in ieder geval (volgens mij vrij recente) TeleAtlas/Tomtom kaartgegevens.
Ik heb hier Sygic 11 draaien (vooralsnog kaarten van NL, BE en FR erop staan, meer heb ik nog even niet nodig), als je wat recente wijzigingen noemt kan ik kijken of die opgenomen zijn. Ze gebruiken in ieder geval (volgens mij vrij recente) TeleAtlas/Tomtom kaartgegevens.
[ Voor 10% gewijzigd door davidov2008 op 09-06-2011 13:42 ]
Ik heb vandaag Sygic GPS gedownload via de Market (en daarna de NL-kaarten). De wijzigingen op de A2 (uitbreiding van het aantal rijbanen en maximumsnelheden) zijn hierin nog niet verwerkt.
Eerder in dit topic werdt al eens verwezen naar de randweg veranderingen rond Eindhoven. Zijn die er in opgenomen? Je zou het wel verwachten, maar bv. CoPilot heeft dit nog niet.
Sygic 10 had de N2 bij Eindhoven er al inzitten (met recente TA map update). Sygic GPS idem als ik het me goed herinneren van vorige week, maar op zoiets let je natuurlijk niet erg bewust als je de weg kent 
Moet wel zeggen dat Sygic GPS een grotere voorkeur voor stedelijke en regionale wegen lijkt te hebben dan Sygic Mobile Maps 10. Navigeer er nu een weekje mee door de Benelux en heb het idee dat ik onnodig over regionale wegen wordt geleid. Ook is de onhandigheid van 'sla rechtsaf' terwijl het feitelijke 'rechtdoor' moet zijn weer terug van eerdere Sygic Mobile Maps versies wat juist in versie 10 minder leek te zijn geworden.
Ergste manco tot zover is dat bij het wegvallen van het GPS signaal in een tunnel dat de kaart zwart gemaakt wordt met alleen een peil erop zodat je dus bij afslaan direct na de tunnel geen enkel houvast hebt zoals oudere versies en andere navigatie apps standaard wel bieden...
Belangrijkste is echter dat de applicatie veel beter te bedienen is en brengt waar je moet zijn.
Moet wel zeggen dat Sygic GPS een grotere voorkeur voor stedelijke en regionale wegen lijkt te hebben dan Sygic Mobile Maps 10. Navigeer er nu een weekje mee door de Benelux en heb het idee dat ik onnodig over regionale wegen wordt geleid. Ook is de onhandigheid van 'sla rechtsaf' terwijl het feitelijke 'rechtdoor' moet zijn weer terug van eerdere Sygic Mobile Maps versies wat juist in versie 10 minder leek te zijn geworden.
Ergste manco tot zover is dat bij het wegvallen van het GPS signaal in een tunnel dat de kaart zwart gemaakt wordt met alleen een peil erop zodat je dus bij afslaan direct na de tunnel geen enkel houvast hebt zoals oudere versies en andere navigatie apps standaard wel bieden...
Belangrijkste is echter dat de applicatie veel beter te bedienen is en brengt waar je moet zijn.
Die indruk had ik dus ook!Rukapul schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:13:
Moet wel zeggen dat Sygic GPS een grotere voorkeur voor stedelijke en regionale wegen lijkt te hebben dan Sygic Mobile Maps 10. Navigeer er nu een weekje mee door de Benelux en heb het idee dat ik onnodig over regionale wegen wordt geleid.
Gisteren nog naar Oud-Bijerland genavigeerd en heen heb ik het advies genegeerd en gewoon de A15 gevolgd, maar terug wist ik niet meer precies waar ik vandaan kwam en werd ik doodleuk weer over nodeloos lange N wegen geleid.
Ik kan me niet herinneren dat ie dit in oudere versies van Mobile Maps ook deed, maar weet wel dat Mobile Maps 10 nauwelijks vage instructies gaf zoals jij aangeeft en zoals ik al eerder heb aangegeven ((flauw) links of rechts afslaan terwijl je de weg gewoon moet volgen). Vreemd dat versie 11 op dat punt dus minder is geworden.Ook is de onhandigheid van 'sla rechtsaf' terwijl het feitelijke 'rechtdoor' moet zijn weer terug van eerdere Sygic Mobile Maps versies wat juist in versie 10 minder leek te zijn geworden.
Dat vind ik dus ook storend. Bij Mobile Maps 10 op mijn Nokia E71 zag ik altijd nog een grijze kaart waarbij het pijltje netjes mee bewoog...nu is het beeld zwart en heb je dus geen idee waar je rijdt of heen moet.Ergste manco tot zover is dat bij het wegvallen van het GPS signaal in een tunnel dat de kaart zwart gemaakt wordt met alleen een peil erop zodat je dus bij afslaan direct na de tunnel geen enkel houvast hebt zoals oudere versies en andere navigatie apps standaard wel bieden...
Ik dacht gisteren dat het wellicht kon liggen aan het feit dat ik mobiel internet (3G) uit had staan en enkel op GPS navigeerde, terwijl ik bij mijn E71 (ik heb nu een Desire S) nooit uitdrukkelijk mobiel internet heb uitgeschakeld en dat dus vermoedelijk altijd aan stond en mogelijk assisteerde bij het navigeren.
Dat GPS geen bereik heeft in tunnels is logisch, maar m.b.v. mobiel internet of reguliere zendmasten moet hij toch enigszins weten waar je bent...
Ik heb gisteren de proef op de som genomen door mobiel internet in te schakelen, maar bij de eerstvolgende tunnel ging het beeld weer op zwart
Ik vond totaal niets mis met de interface / menu van Mobile Maps 10...vind deze nieuwe indeling in elk geval niet merkbaar beter.Belangrijkste is echter dat de applicatie veel beter te bedienen is en brengt waar je moet zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door timothee op 09-06-2011 23:59 ]
Was het niet zo dat Sygic GPS (Ofwel het vroegere Drive) niet meer geupdate wordt? Drive werkr met Teleatlas maps van maart 2010, Sygic Aura werkt wel met de laatste maps.
Sygic Aura is recentelijk voorzien van een nieuwe naam: Sygic GPS Navigation. Vrij verwarrend als ze zo vaak de naam veranderen...Anoniem: 105188 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:21:
Was het niet zo dat Sygic GPS (Ofwel het vroegere Drive) niet meer geupdate wordt? Drive werkr met Teleatlas maps van maart 2010, Sygic Aura werkt wel met de laatste maps.
Ik vond de UI (als in menu's, instelmogelijkheden e.d.) van Sygic Mobile Maps 10 beter dan die van Sygic Aura/GPS. En dat 'sla rechtsaf' wanneer je rechtdoor moet rijden is ook irritant.
Ok, dus een paar negatieve punten over Sygic. Niemand ervaringen met de nieuwe versie van Navigon?
Misschien moet ik eens even kijken of er ergens een 'demo' versie te vinden is zodat ik het kan uitproberen voor ik iets aanschaf.
[edit] Ik heb even Navigon geinstalleerd. De UI valt me toch een beetje tegen. Er zijn niet veel instellingen die je kunt tweaken.
De maps lijken redelijk up-to-date (Eindhoven, knooppunt A73-A2 bij Roermond staan er in). Ik kan geen direct versie nummer vinden, maar er staat 'Map Data: NAVTEQ, Copyright (C) 2011' in de Product Info, dus waarschijnlijk Q1 2011.
Een van de klachten die vorig jaar in dit topic werdt vermeldt, is dat Navigon geen routeplanning functie had waarbij je vantevoren een route kunt samenstellen en opslaan. Dit zit er nu (v.3.6.0) wel in.
Misschien moet ik eens even kijken of er ergens een 'demo' versie te vinden is zodat ik het kan uitproberen voor ik iets aanschaf.
[edit] Ik heb even Navigon geinstalleerd. De UI valt me toch een beetje tegen. Er zijn niet veel instellingen die je kunt tweaken.
De maps lijken redelijk up-to-date (Eindhoven, knooppunt A73-A2 bij Roermond staan er in). Ik kan geen direct versie nummer vinden, maar er staat 'Map Data: NAVTEQ, Copyright (C) 2011' in de Product Info, dus waarschijnlijk Q1 2011.
Een van de klachten die vorig jaar in dit topic werdt vermeldt, is dat Navigon geen routeplanning functie had waarbij je vantevoren een route kunt samenstellen en opslaan. Dit zit er nu (v.3.6.0) wel in.
[ Voor 55% gewijzigd door Mottebelke op 10-06-2011 15:28 ]
de eerste 350 km gehad met sygic gps, en ik moet zeggen dat ie voor mij perfect is.
Ik heb voornamelijk routes binnendoor gereden die ik kan dromen, en er werden steeds de goede routes gekozen, daar kan copilot live nog wat van leren.
Duidelijke menu‘s, en eindelijk weer in beeld wat mijn snelheid is.
wat ik ook geniaal vind is de mogelijkheid om selectief snelwegen te vermijden, leuk in het weekend als we met het dak open rijden. Eerste gedeelte snelweg daarna lekker binnendoor.
geen vastlopers gehad, en tot nu toe probleemloos, maar we zullen zien.
Ik heb voornamelijk routes binnendoor gereden die ik kan dromen, en er werden steeds de goede routes gekozen, daar kan copilot live nog wat van leren.
Duidelijke menu‘s, en eindelijk weer in beeld wat mijn snelheid is.
wat ik ook geniaal vind is de mogelijkheid om selectief snelwegen te vermijden, leuk in het weekend als we met het dak open rijden. Eerste gedeelte snelweg daarna lekker binnendoor.
geen vastlopers gehad, en tot nu toe probleemloos, maar we zullen zien.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Anoniem: 19894
Sygic doet het prima, alleen met de wandelwagen is het minder soepel en snel dan Tom Tom, het voelt trager aan. Schermupdates zijn maar zo zo.
Gistermiddag vanuit Ikea Duiven naar Nijmegen genavigeerd met Sygic. Dat ding heeft mij gewoon door Westervoort heen geleid...

Als ik moet lopen dan gebruik ik Google Maps. Galaxy S2 met gyroscope en versnellings sensor, laat precies zien waar je staat op straat.Anoniem: 19894 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:50:
Sygic doet het prima, alleen met de wandelwagen is het minder soepel en snel dan Tom Tom, het voelt trager aan. Schermupdates zijn maar zo zo.
Ik heb mijn navigon na 5 maanden en weinig verbetering toch maar gedeïnstalleerd (zonde van 80 euro maar goed) en een tomtom live 1000 gekocht. Het navigeert een stuk prettiger. Het fijnst is dat als er file staat ik nu ook direct te horen krijg waar die staat.
De druppel was voor mij dat ik van Bad Bentheim (Over de grens bij Twente) naar Den Haag reed om 10 uur 's avonds en de verwachtte aankomsttijd ineens van 11 uur naar 9 uur 's ochtends (11 uur rijden ja) ging. Navigon berekende vervolgens een alternatieve route via Amsterdam, terwijl ik op de A27 van Apeldoorn en Utrecht reed. Het enige wat er op dat moment aan de hand was was een totale afsluiting van de A12 van Arnhem naar Utrecht door een groot ongeluk, maar die route had ik zelf al niet genomen (gelukkig).
De druppel was voor mij dat ik van Bad Bentheim (Over de grens bij Twente) naar Den Haag reed om 10 uur 's avonds en de verwachtte aankomsttijd ineens van 11 uur naar 9 uur 's ochtends (11 uur rijden ja) ging. Navigon berekende vervolgens een alternatieve route via Amsterdam, terwijl ik op de A27 van Apeldoorn en Utrecht reed. Het enige wat er op dat moment aan de hand was was een totale afsluiting van de A12 van Arnhem naar Utrecht door een groot ongeluk, maar die route had ik zelf al niet genomen (gelukkig).
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Gisteren een ritje naar Belgie gedaan met Google Maps. Ging goed en na de grens werd er geen data meer gedownload. Wel 50 MB aan data verbruikt (dat is niet handig, heb nog maar 300 MB over deze maand).
Op een Samsung?Makkelijk schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:09:
Ik heb mijn navigon na 5 maanden en weinig verbetering toch maar gedeïnstalleerd (zonde van 80 euro maar goed) en een tomtom live 1000 gekocht. Het navigeert een stuk prettiger. Het fijnst is dat als er file staat ik nu ook direct te horen krijg waar die staat.
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 12-06-2011 10:45 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Op een HTC desire
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Anoniem: 198256
Mijn ouders zijn net terug van een vakantie naar Amerika, terwijl mijn vader sinds een maandje oid in het bezit is van mijn 'oude' HTC Desire. Die was uiteraard mee. Nou heb ik van tevoren gekeken of dataroaming uitstaat en inderdaad, dat was het geval. Ook duidelijk gezegd dat hij dat uit moet laten ivm datakosten in het buitenland. Afijn, hij begreep het. Maar nu vertelt hij doodleuk dat de batterij van z'n TomTom wel eens leeg was en dat hij z'n telefoon af en toe gebruikt heeft voor navigatie en dat dat allemaal ook prima werkte. Let wel, dit gaat dus over Google Maps Navigatie. Ik heb dus nogmaals gecontroleerd of dataroaming uit staat, en dat is het geval. Hij zegt ook verder nergens aan gezeten te hebben... Is dit mogelijk? Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat je een actieve dataverbinding nodig hebt voor de navigatie?!
Als hij de route ingesteld heeft terwijl hij op wifi zat en niet te veel van de route afweek kun je gewoon navigeren met Google Maps zonder dataverbinding. In de VS heb je volgens mij overal wel wifi in restaurants en hotels.Anoniem: 198256 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:11:
Mijn ouders zijn net terug van een vakantie naar Amerika, terwijl mijn vader sinds een maandje oid in het bezit is van mijn 'oude' HTC Desire. Die was uiteraard mee. Nou heb ik van tevoren gekeken of dataroaming uitstaat en inderdaad, dat was het geval. Ook duidelijk gezegd dat hij dat uit moet laten ivm datakosten in het buitenland. Afijn, hij begreep het. Maar nu vertelt hij doodleuk dat de batterij van z'n TomTom wel eens leeg was en dat hij z'n telefoon af en toe gebruikt heeft voor navigatie en dat dat allemaal ook prima werkte. Let wel, dit gaat dus over Google Maps Navigatie. Ik heb dus nogmaals gecontroleerd of dataroaming uit staat, en dat is het geval. Hij zegt ook verder nergens aan gezeten te hebben... Is dit mogelijk? Ik was namelijk altijd in de veronderstelling dat je een actieve dataverbinding nodig hebt voor de navigatie?!
/▌
Anoniem: 198256
Is in theorie mogelijk. Ze verbleven bij familie waar wifiverbinding was. Maar volgens zijn verhaal heeft hij navigatie ook opgestart buiten bereik van wifi. Blijft dus een vaag verhaal. Maar ja, wat wil je ook: vader met smartphone die er de ballen verstand van heeft. Wordt dus ff afwachten op factuur...
Dan is het afwachten inderdaad, ik kan mijn ouders ook niet altijd volgen (hebben nu ook wat vaags met doorschakelingen die hun geld zouden besparen bij gebeld worden tijdens de vakantie, maar volgens mij betalen ze nu alleen maar meer
)
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 14-06-2011 13:07 ]
/▌
Vorige week heb ik Sygic Aura eens gestart tijdens een binnenvlucht New York - Orlando. We hadden geen ingebouwde schermpjes dus we wisten niet waar we ons bevonden. M'n legend had vrij snel fix en gaf mooi 720km/u aan en aangezien je met Aura kan uitzoomen op wereldschaal zagen we precies waar we zaten
Kan Sygic dat bijhouden op de schaal die je ook in de auto ziet?
/▌
Helaas had ik de kaarten van de omgeving niet. Je zag wel heel de tijd het bolletje vooruit springen op een groene vlakte.Marzman schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:51:
Kan Sygic dat bijhouden op de schaal die je ook in de auto ziet?
Anoniem: 410820
ondertussen heb ik de nieuwe htc incredible....
daarop zit er navigatiesoftware 30 dagen bruikbaar (route66)
ondertussen al sygic aura, navigon en route66 gebruikt maar wat mij inorm stoort is dat je op geen enkele software je eigen POI's kan toevoegen of beheren....waarom is mij nog steeds onduidelijk....
zijn er eventuele apps die op de achtergrond kunnen mee draaien terwijl je de gps gebuikt, zodat ik mijn eigen poi's op de kaart kan zien....?
en waarom integreren ze dat ineens niet in hun software? voor alsmaar extra's aan te kunnen rekenen?
voor mijn nieuwe htc phone, gebruikte in dePDA...daar kon je vanalles mee doen....tegenwoordig zitten er overal addertjes onder het gras.....
ondertussen al sygic aura, navigon en route66 gebruikt maar wat mij inorm stoort is dat je op geen enkele software je eigen POI's kan toevoegen of beheren....waarom is mij nog steeds onduidelijk....
zijn er eventuele apps die op de achtergrond kunnen mee draaien terwijl je de gps gebuikt, zodat ik mijn eigen poi's op de kaart kan zien....?
en waarom integreren ze dat ineens niet in hun software? voor alsmaar extra's aan te kunnen rekenen?
voor mijn nieuwe htc phone, gebruikte in dePDA...daar kon je vanalles mee doen....tegenwoordig zitten er overal addertjes onder het gras.....
Ik heb het niet gecontroleerd, maar misschien bieden die pakketten ook tegen extra betaling poi's aan?
BV de flitspalen etc..
Als je zo'n database dan handmatig toevoegt verdienen ze er niks aan. Zou een reden kunnen zijn?
BV de flitspalen etc..
Als je zo'n database dan handmatig toevoegt verdienen ze er niks aan. Zou een reden kunnen zijn?
Damn ik had m'n telefoon niet moeten updaten naar android 2.3, nu doet Route 66 het niet meer
Die doet hier nog steeds niks 
Eerst bleef die continu bezig met "Processing", nu doet ie dat maar even om daarna te crashen....
Jammer dat ik 'm niet kan proberen.
Eerst bleef die continu bezig met "Processing", nu doet ie dat maar even om daarna te crashen....
Jammer dat ik 'm niet kan proberen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
goede dag mensen
ik heb al een tijdje navigon navigator 3.60 op mijn SGS 2 draaien maar ik krijg de verkeers informatie maar niet aan de praat heb ook alles geprobeert met het netwerk roaming enzo maar helpt verder niks
heb ook als bij navigon zelf gezocht maar kom daar ook niet veel verder mee
misschien iemand hier een idee
alvast bedankt!!!
ik heb al een tijdje navigon navigator 3.60 op mijn SGS 2 draaien maar ik krijg de verkeers informatie maar niet aan de praat heb ook alles geprobeert met het netwerk roaming enzo maar helpt verder niks
alvast bedankt!!!
Na de laatste update van Navigon heb ik alleen nog maar een Vlaamse stem. Heel hinderlijk. Sygic gebruik ik met veel plezier. Ik heb alleen met Sygic een raar probleem, ik kan het niet vanuit de Market openen. Kan alleen vanuit de appdrawer of via een snelkoppeling.
Ik kan daardoor Sygic niet als mijn standaardnavigatieprogramma instellen? Hebben jullie dit probleem ook? Ik heb dit al wel aangegeven bij Sygic, maar nog niet een bevredigend antwoord gekregen.
Ik kan daardoor Sygic niet als mijn standaardnavigatieprogramma instellen? Hebben jullie dit probleem ook? Ik heb dit al wel aangegeven bij Sygic, maar nog niet een bevredigend antwoord gekregen.
Heb het ook op mijn SGS2 maar nog niet veel gebruikt. Zal er morgen eens op letten...almo01 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:48:
goede dag mensen
alvast bedankt!!!
CoPilot Live v9 komt eraan volgens hun blog. Het zou binnen enkele weken in de Market moeten verschijnen.
Ik heb dat ook lang gezocht en niet kunnen vinden. De nieuwste navigon heeft wel een stuk betere ordening in de POI database, zo kun je nu zoeken naar shell stations ipv alleen maar benzine stations. NAdeel is dat de 3.6 demo versie een force close geeft als je 'm opstart zonder internet verbinding.Anoniem: 410820 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:06:
ondertussen heb ik de nieuwe htc incredible....
.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Ik kom van een oude Android versie (met oude Google Maps versie) die op mijn G1 draaide en heb nu een SGS2. Zodra ik op de G1 een nauwkeurige GPS-fix had in Google Maps Navigatie zag ik op de wegen gewoon enkel het blauwe richtingspijltje.
Nu met de SGS2 krijg ik het blauwe pijltje met een blauwe kring eromheen. Als ik de kaart bekijk, dus zonder te navigeren, zie ik de tekst: "nauwkeurig tot op 10 meter".
Is de nauwkeurigheidsweergave veranderd of is de fix gewoon niet optimaal?
Nu met de SGS2 krijg ik het blauwe pijltje met een blauwe kring eromheen. Als ik de kaart bekijk, dus zonder te navigeren, zie ik de tekst: "nauwkeurig tot op 10 meter".
[ Voor 7% gewijzigd door rhepius op 21-06-2011 22:14 ]
Ik denk dat de weergave is veranderd. Dit is vrij typisch Amerikaans "cover your ass" denken
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Erg late reactie, maar welke versie van CoPilot heb jij dan? Gedownload? De mijne heb ik een maand of vier terug gekocht, en daar staat de N2 wel degelijk in hoor.Mottebelke schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:53:
Eerder in dit topic werdt al eens verwezen naar de randweg veranderingen rond Eindhoven. Zijn die er in opgenomen? Je zou het wel verwachten, maar bv. CoPilot heeft dit nog niet.
Nomen nescio
Blauwe pijltje met circel geeft aan dat hij nog geen (goede) fix heeft. Gebruik nu GPS monitor Free om dit te voorkomen. Deze service draait op de achtergrond mee en schakelt indien nodig de GPS (die al wel aanstaat) in zodat je snel een fix hebt. Geeft tevens bovenin aan hoeveel satellieten er gebruikt worden voor de fix.rhepius schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:12:
Ik kom van een oude Android versie (met oude Google Maps versie) die op mijn G1 draaide en heb nu een SGS2. Zodra ik op de G1 een nauwkeurige GPS-fix had in Google Maps Navigatie zag ik op de wegen gewoon enkel het blauwe richtingspijltje.
Google maps heeft verder niets veranderd in de weergave voor zover ik weet.
Het klopt inderdaad dat de nieuwere versies (met kaarten van Q3 2010) dit inderdaad wel hebben.Brabo-Joossie schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:31:
[...]
Erg late reactie, maar welke versie van CoPilot heb jij dan? Gedownload? De mijne heb ik een maand of vier terug gekocht, en daar staat de N2 wel degelijk in hoor.
Het is mij ook al opgevallen. Op mijn HTC Magic had ik altijd snel een GPS-fix, zonder die blauwe cirkel. Op mijn SGS2 zie ik vrijwel altijd die cirkel. Heeft denk ik te maken met een zwakkere GPS in het laatstgenoemde apparaat en niet zozeer met Google maps.Vroem schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 13:27:
[...]
Blauwe pijltje met circel geeft aan dat hij nog geen (goede) fix heeft.
[..]
Google maps heeft verder niets veranderd in de weergave voor zover ik weet.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Heeft iemand een navigatie tip voor mij.
Ik zoek iets voor op de motor, met mijn telefoon in mijn jas. De bedoeling is dat ik spraak aanwijzingen via mijn koptelefoon hoor (gewoon met een 3,5mm jack plug, geen BT dus). Het liefste met het scherm van de telefoon uit zodat de batterij ook nog even mee gaat.
Iemand een idee?
Ik zoek iets voor op de motor, met mijn telefoon in mijn jas. De bedoeling is dat ik spraak aanwijzingen via mijn koptelefoon hoor (gewoon met een 3,5mm jack plug, geen BT dus). Het liefste met het scherm van de telefoon uit zodat de batterij ook nog even mee gaat.
Iemand een idee?
[ Voor 7% gewijzigd door Jay-v op 23-06-2011 22:29 ]
Anoniem: 14599
ik kan hier denk ik beste mijn vraag stellen.
wil op mijn tablet voor in de vakantie in het noorden van italie graag een (google maps) kaart zoals je hem ook via "maps" kan zien.
nu zal er dus op de camping op de plaats zelf (of als we ergens zijn) niet altijd een wifi verbinding voorhanden zijn.
is er dus een mogelijkheid dat je mappen van landen(delen ervan) op je telefoon / tablet kan zetten? zodat je die dan offline kan raadplegen? (sattelietbeelden zegmaar)
wil op mijn tablet voor in de vakantie in het noorden van italie graag een (google maps) kaart zoals je hem ook via "maps" kan zien.
nu zal er dus op de camping op de plaats zelf (of als we ergens zijn) niet altijd een wifi verbinding voorhanden zijn.
is er dus een mogelijkheid dat je mappen van landen(delen ervan) op je telefoon / tablet kan zetten? zodat je die dan offline kan raadplegen? (sattelietbeelden zegmaar)
Die functie komt deze zomer wel in Google Maps, vraag is echter wanneer.
Dat heb ik gewoon met Google Maps gedaan, ging prima.Jay-v schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:27:
Heeft iemand een navigatie tip voor mij.
Iemand een idee?
Route-berekening op ' vermijd snelwegen' en het wordt ook nog een leuk tochtje.
Gisteren voor het eerst Sygic GPS gebruikt om naar een plaats te gaan die ik echt niet kende. Ik moet zeggen, wat is dat Sygic GPS een ongelovelijk klote pakket!
De map grote is net iets te veel en de voice guidence komt veelte vroeg. Hierdoor lijken afslagen dichterbij dan dat ze eigenlijk zijn, dit is irritant. Maar wat nog irritanter is, er hoeft maar een knikje, een kronkel of whatever in de weg te zitten en hij ziet dat meteen als een bocht. Je hoort dan meteen: "Verder op rechts afslaan en daarna rechts afslaan. Dit heb je vooral met die ijslandjes die ze bij provincialewegen gebruiken. Je moet dan eigenlijk rechtdoor maar vanwege die twee knikken in de kaart denkt hij dat je 2x rechts moet. Dat is echt irritant, verwarrend en gevaarlijk. het is dan even kijken wat de bedoeling nou eigenlijk is.
Ik ga opzoek naar een beter pakket.
De map grote is net iets te veel en de voice guidence komt veelte vroeg. Hierdoor lijken afslagen dichterbij dan dat ze eigenlijk zijn, dit is irritant. Maar wat nog irritanter is, er hoeft maar een knikje, een kronkel of whatever in de weg te zitten en hij ziet dat meteen als een bocht. Je hoort dan meteen: "Verder op rechts afslaan en daarna rechts afslaan. Dit heb je vooral met die ijslandjes die ze bij provincialewegen gebruiken. Je moet dan eigenlijk rechtdoor maar vanwege die twee knikken in de kaart denkt hij dat je 2x rechts moet. Dat is echt irritant, verwarrend en gevaarlijk. het is dan even kijken wat de bedoeling nou eigenlijk is.
Ik ga opzoek naar een beter pakket.
Nadeel van google maps is dat ik regelmatig in Belgie of duitsland kom... Kost me dus roaming kosten.Eddos schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 05:58:
[...]
Dat heb ik gewoon met Google Maps gedaan, ging prima.
Route-berekening op ' vermijd snelwegen' en het wordt ook nog een leuk tochtje.
Ik zoek eigenlijk een offline navigator waar het scherm van uit kan, ik wil alleen de spraak horen.
Vandaag vanuit Zuid-Limburg (Mechelen) naar de Randstad gereden met Sygic. Ging uitstekend. Geen rare aanwijzingen tegengekomen. Wat ik ook prettig vind in Sygic vergeleken met de Tomtom: op de snelweg krijg je te horen: Volg deze route nog xx kilometer. Bij tussentijdse afslagen en splitsingen krijg je alleen rijbaanhulp, maar geen nieuwe aanwijzing. Bij de Tomtom word ik redelijk gek van het: Hou links aan, bij afslagen en splitsingen.
Edit: Bedenk opeens dat ik vanochtend een update van Sygic had. Misschien dat daarin op het punt van aanwijzingen geven wat verbeterd is?
Edit: Bedenk opeens dat ik vanochtend een update van Sygic had. Misschien dat daarin op het punt van aanwijzingen geven wat verbeterd is?
[ Voor 13% gewijzigd door Fotogravinnetje op 24-06-2011 12:53 ]
Ik heb 2 vraagjes over Navigon
- Als ik via Whatsapp een maps plaatje/coordinaten doorgestuurd krijg dan kan ik daar op klikken en kiezen om het met Navigon te openen. Ik denk dat de gebruikte coordinaten notering verschilt want ik kom dan met een NL adres ergens in België of Frankrijk uit. Google maps opent wel de goede locatie. En als ik vanuit de browser een google maps kaartje laat openen door Navigon kom ik ook uit op de goede locatie. Heeft iemand hier een oplossing voor?
- Is er een mogelijkheid om op een kaartje aan te wijzen waar je naar toe wilt in plaats van het adres in te voeren? Dit deed ik vaak met Igo maar ik krijg het niet voor elkaar in Navigon. Vb. ik weet waar ik wil zijn in Amsterdam maar weet de straatnaam niet. Ik voer als navigatie adres alleen Amsterdam in en krijg daarna een kaartje voorgeschoteld. In het kaartje pin-point ik de correcte straat en start de navigatie.
- Als ik via Whatsapp een maps plaatje/coordinaten doorgestuurd krijg dan kan ik daar op klikken en kiezen om het met Navigon te openen. Ik denk dat de gebruikte coordinaten notering verschilt want ik kom dan met een NL adres ergens in België of Frankrijk uit. Google maps opent wel de goede locatie. En als ik vanuit de browser een google maps kaartje laat openen door Navigon kom ik ook uit op de goede locatie. Heeft iemand hier een oplossing voor?
- Is er een mogelijkheid om op een kaartje aan te wijzen waar je naar toe wilt in plaats van het adres in te voeren? Dit deed ik vaak met Igo maar ik krijg het niet voor elkaar in Navigon. Vb. ik weet waar ik wil zijn in Amsterdam maar weet de straatnaam niet. Ik voer als navigatie adres alleen Amsterdam in en krijg daarna een kaartje voorgeschoteld. In het kaartje pin-point ik de correcte straat en start de navigatie.
En als je het coordinaat los ingeeft? (Hoofdmenu, menu knop, coordinaten. Kun je kiezen uit graden, minuten, seconden of decimale graden).Polster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:05:
Ik heb 2 vraagjes over Navigon
Als je in het hoofdmenu kaart weergeven neemt kun je naar de gewenste plaats gaan, inzoomen tot goede niveau en bestemming zetten drukken. Je krijgt dan de straatnaam waarna je er naar toe kunt navigeren.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld. Ik gebruik hem nu een tijdje en ben er erg tevreden over (m.u.v. het feit dat hij me via de af- en oprit een file wil laten inhalen), zeker in combinatie met de verkeersinformatie.
Dat coordinaten los in geven heb ik gezien maar dat werkt niet als ik een locatie vanuit Whatsapp wil openen.Vroem schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:22:
[...]
En als je het coordinaat los ingeeft? (Hoofdmenu, menu knop, coordinaten. Kun je kiezen uit graden, minuten, seconden of decimale graden).
Als je in het hoofdmenu kaart weergeven neemt kun je naar de gewenste plaats gaan, inzoomen tot goede niveau en bestemming zetten drukken. Je krijgt dan de straatnaam waarna je er naar toe kunt navigeren.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld. Ik gebruik hem nu een tijdje en ben er erg tevreden over (m.u.v. het feit dat hij me via de af- en oprit een file wil laten inhalen), zeker in combinatie met de verkeersinformatie.
Bestemming zetten in de hoofdkaart wist ik nog niet. Het is wat moeizaam om de punaise goed te verplaatsen maar dit is wel een optie.
Ok, en copy paste werkt dan ook niet, gebruik het zelf niet dus kan ook niet controleren.Polster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:36:
[...]
Dat coordinaten los in geven heb ik gezien maar dat werkt niet als ik een locatie vanuit Whatsapp wil openen.
Bestemming zetten in de hoofdkaart wist ik nog niet. Het is wat moeizaam om de punaise goed te verplaatsen maar dit is wel een optie.
Vwb de kaart optie goed centreren en als hij niet goed is de terugknop....
In Whatapp krijg je een klein google-maps kaartje te zien waar je op kan klikken om te bekijken. Je krijgt dan de keuze om dat in Maps of Navigon te bekijken. Het is dus niet zo dat je de coordinaten zelf ziet.Vroem schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:01:
[...]
Ok, en copy paste werkt dan ook niet, gebruik het zelf niet dus kan ook niet controleren.
Vwb de kaart optie goed centreren en als hij niet goed is de terugknop....
Op de hoofdkaart kun je de punaise verslepen. Precies centreren is niet nodig.
Ok wist ik niet van whatsapp (gebruik het niet).Polster schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:07:
[...]
In Whatapp krijg je een klein google-maps kaartje te zien waar je op kan klikken om te bekijken. Je krijgt dan de keuze om dat in Maps of Navigon te bekijken. Het is dus niet zo dat je de coordinaten zelf ziet.
Op de hoofdkaart kun je de punaise verslepen. Precies centreren is niet nodig.
Had ik kunnen weten van die punaise maar gebruik meestal het adres.... maar toch bedankt.
Dit topic is gesloten.