nokie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:10:
[...]
(Ik heb mijn Desire S nog maar een goeie week dus echt veel gebruikservaring heb ik niet, maar wil toch proberen te helpen. Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn van navigatie. Persoonlijk rijd ik toch nooit te snel *ahum* en ik gebruik navigatie om niet verloren te rijden. Ik heb dus eigenlijk weinig anders nodig dan een "dynamische" kaart.)
In dat opzicht vind ik de Premium Navigation op mijn Desire S zeker evenwaardig aan een basis-modelletje van TomTom, en voor mij dus absoluut voldoende. De snelheid komt op het scherm, een schatting van de nog te rijden tijd, je hebt snelheidswaarschuwingen en kan flitslocaties bijkopen, en de kaarten zijn offline. Ik zit nu in Zurich (zonder data-abbo), en het werkt perfect.
Nuttige info

Had nog niet gehoord van en ook nog niets gelezen over dat "Premium Navigation". Zit dat er standaard op? Kost het wat?
Ik geloof dat ik, zoals gezegd, ook niet echt heel veeleisend ben en in feite ook wel genoeg zou hebben aan een basis TomTom'tje....alleen dan graag op mijn smartphone
Wat ik graag wil, is het volgende:
- Up-to-date offline kaarten (evt. periodiek te updaten via online verbinding, maar ik hoef geen realtime updates...veel te duur in het buitenland)
- Nederlandstalige stem die instructies geeft (en dat bij voorkeur tijdig doet

) en liefst prettig klinkt
- Realtime info over actuele snelheid, nog te rijden km's, verwachte aankomsttijd
Actuele snelheid is handig om de cruise-control op in te stellen en toch nog boetevrij te kunnen cruisen.
Meer heb ik niet persé nodig:
- Ik update mijn offline kaarten nu ook niet vaker dan eens per half jaar / jaar.
- Realtime filenieuws is aardig, maar ik hoor het ook op de radio (en zie het via RDS)
- Flitser info is aardig, maar geen must. Vaste flitsers zie ik meestal wel, mobiele flitsers zitten denk ik toch niet in zo'n service en daar word ik juist het vaakst door geflitst.
Zoals gezegd zijn dit m.i. vrij basale functies van een navigatiesysteem-/programma. Als die Premium Navigation dat kan, en als ik jouw bericht zo lees kan ie dat, dan is ie geschikt.
N.B. Op mijn E71 zat bijv. gratis Ovi Maps / Nokia Maps. Ik heb dat 2x geprobeerd, maar vond het ronduit bagger. Ik kan me niet meer precies herinneren wat ik er bagger aan vond, maar het was veel beperkter dan Sygic Mobile Maps en, belangrijker nog, de kaartjes werden veel te klein getoond (niet full-screen, en het scherm is al niet zo groot op dat toestel) en ik kon volgens mij niet instellen wat wel en niet werd getoond aan info.
Als je mij iets wil laten proberen of checken, vraag gerust...
Ik ben aan het denken wat....:) Als bovenstaande werkt zoals ik aangeef, dan zou dat Premium Navigation goed genoeg moeten zijn.
Ik kan je moeilijk vragen om mijn Sygic Mobile Maps 10 te testen op jouw toestel
[
Voor 6% gewijzigd door
timothee op 15-05-2011 23:57
]