Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
hmm net wat gelezen over solderen...

maar voor mensen met phones voor oct-2010. start gps test en wacht op fix, check je accuracy..

en hou hem daarna op de kop en moet je eens kijken... bij mij kreeg ik 5m accuracy (WTF!). maw hij maakt ws geen goed contact.. ik ga even solderen/buigen :)

[edit]

nou is gelukt. nu ook 5m accuracy op achterkant... heel klein beetje solder doet het al.

pffft morgen maar eens testen met apps

[ Voor 19% gewijzigd door xoror op 18-03-2011 21:24 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:15

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik ben net een week naar Frankrijk geweest in berggebieden (Elzas/Vogezen) en heb daarvoor KPNopweg geprobeerd. Ik vraag me qua kosten af of dit nou zo verstandig is geweest, maar voor wat de werking betreft ben ik niet ontevreden.

Vervelend is natuurlijk dat je steeds data moet downloaden voor de kaartupdates en dat dat in die gebieden niet altijd even soepel verloopt... Maar actueel zijn ze wel, ik wilde ergens naar toe waar zonder dat ik het wist de weg nog onbegaanbaar was door sneeuw. Ik maar doorgaan terwijl de dame alleen nog maar "ga terug, omkeren" riep. Totdat ik ineens niet verder kon en alsnog terug moest.... ;) Met als bijkomend probleem dat de GPS verbinding ook af en toe weg viel. Galaxy S issue?

Ook heel leuk is dat je alles wat je gereden hebt via de site op je pc terug kunt zien en dat de phone en de site steeds synchroniseren. Dus als je thuis vanaf je pc een route aanmaakt weet je phone dit ook. Hebben andere apps dit ook?

Ben benieuwd naar mijn internetkosten van deze week, ik kan alleen natuurlijk nergens zien wat de app binnen heeft gehaald aan data en wat bijvoorbeeld via mail gedaan is.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
xoror schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:41:
hmm net wat gelezen over solderen...

maar voor mensen met phones voor oct-2010. start gps test en wacht op fix, check je accuracy..

en hou hem daarna op de kop en moet je eens kijken... bij mij kreeg ik 5m accuracy (WTF!). maw hij maakt ws geen goed contact.. ik ga even solderen/buigen :)

[edit]

nou is gelukt. nu ook 5m accuracy op achterkant... heel klein beetje solder doet het al.

pffft morgen maar eens testen met apps
5m accuriteit is niet meer dan normaal hoor met gewone civiele GPS technieken. Op de meter nauwkeurig wordt al een stuk prijziger om dat te maken. Op de cm nauwkeurig is al niet meer betaalbaar.
Dus vraag me af waar iedereen zich zo druk over maakt. Voor gewoon GPS gebruik (lees navigatie) is de interne gps meer dan nauwkeurig genoeg. Met een nauwkeurigheid van 5-10m kan je gewoon navigeren. No need to worry dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het zijn toch ook nog steeds Amerikaanse satelieten wat we gebruiken waar ze expres afwijkingen in hebben gestopt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ja zoiets had ik ook gelezen, maar heb ook al gelezen dat dat door middel van formules, oid, ook wel weer bijgewerkt kan worden.
Hoe dan ook, voor navigatie in de auto is 5m nauwkeurig, meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:20:
Ja zoiets had ik ook gelezen, maar heb ook al gelezen dat dat door middel van formules, oid, ook wel weer bijgewerkt kan worden.
Hoe dan ook, voor navigatie in de auto is 5m nauwkeurig, meer dan voldoende.
Dat weet ik, maar hiervoor had ik altijd 15m-10m
en dan wordt je nogal een keer naast de weg geplaatst.
denk dat het nu bruikbaar is op 10m-5m. Maar goed even testen nog.

Mijn antenne maakte dus geen goed contact. Net wat op gesoldeerd en het gaat nu wel beter.

[ Voor 8% gewijzigd door xoror op 18-03-2011 22:39 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 06:42
Een geschiedenisles: iets over de nauwkeurigheid van GPS. Los van het feit dat specifieke ontvangers een beter resultaat geven dan een smartphone met GPS als add on.

GPS (nog steeds van het Amerikaanse Department Of Defense) had vroeger een stoorsignaal dat onnauwkeurigheid veroorzaakte ('SA: selective availability'). Alleen speciale Amerikaanse ontvangers konden dat omzeilen. Onnauwkeurigheid door SA was 30 - 100 meter!.
(In 1995 -mijn eerste GPS, voor watersportgebruik- was ik al heel blij met een gemiddelde nauwkeurigheid van 70 meter!)
Tijdens de Golfoorlog (1991) werd SA tijdelijk uitgeschakeld. Er waren niet genoeg speciale ontvangers, Amerikaanse militairen moesten noodgedwongen gebruik maken van gewone ontvangers.
Pas in 2000 is SA voor onbepaalde tijd uitgeschakeld. SA bestaat nog steeds, het kán weer ingeschakeld worden. Dit is echter onwaarschijnlijk, het zou ernstige gevolgen hebben voor onze huidige samenleving. (Toch wel aardig om te weten. Als Obama het SA-knopje indrukt, zijn TomTom, Sygic, en al die anderen gezien. Maar goed, als ie een ander knopje indrukt zijn we allemaal gezien).

Kortom: niet zeuren. Wees blij met een nauwkeurigheid van ca. 10 meter, i.p.v. 100 meter!
Zie ook b.v. (zoektekst: gps selective availability): http://www.kowoma.de/en/gps/history.htm
En in (na?) 2014 krijgen we Galileo: Betere precisie voor alle gebruikers (mm-schaalprecisie)
Wikipedia: Galileo (navigatiesysteem)
Ben benieuwd wanneer de eerste Galileo ontvangers op de markt komen :?

[ Voor 7% gewijzigd door waits op 21-03-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:08
Even een vraag aan de mensen die met navigon gemaild hebben. Hebben jullie je reactie rechtstreeks op de email gereageerd of via de site ? heb nu al een paar keer gemaild meer nog steeds niks terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

Een reactie duurt soms ook wel een week, bij mij iig.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
Nu toch echt vanalles geprobeerd. In volgorde:

IGO 8 (winmo): wil echter android
TomTom (winmo): mooier en beter dan IGO, maar wil echter android
Google Navigator (android): no speed cams, importeren routes gemaakt in google maps?
Sygic Mobile Maps (android): in mijn versie kon de GPS mij niet bijhouden en sprong alle kanten uit; op ander forum ook al eens tegengekomen (adhd aura?)
Copilot (android): nog aan het testen (speed cams van januari d'rop gisteravond gezet); importeren routes? Ziet er wel toch wat minder uit dan TomTom voor de rest...
NDrive: is dit nog iets?
Navigon: lijkt ingewikkeld om te installeren (voor testdoeleinden (dus minder legaal gedowned)): toch nog proberen?

Komt ook iedereen toch altijd weer uit op TomTom? Waarom gaat TomTom niet op Android?

[ Voor 8% gewijzigd door hansie18 op 23-03-2011 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ik zou toch gewoon Navigon proberen. En waarom moeilijk doen, je kan het toch voor een bepaalde tijd gratis proberen? Gewoond downloaden op de dag dat je navigatie nodig hebt en dan uitproberen.
iGo8 is er inderdaad niet, maar wel iGo MyWay bijvoorbeeld. Dat komt toch redelijk in de buurt van iGo8.

Tja en als je echt zo'n TomTom aanhanger bent dan koop je toch zo'n navigatiemodule die je op je raam moet plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Navigon kun je gewoon downlaoden voor testdoeleinden inderdaad.

Sygic heb ik een tijdje op Windows Mobile gebruikt maar daar werden de routes soms vreemd berekend (dan stuurde hij je opeens een totaal andere kant op).

Tja Tomtom, het is gebruiksvriendelijk dat klopt, maar kun je daarin routes importeren van Google maps dan? (daar kom je bij andere paketten mee :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een navigatie-programma waar je routes in kunt laden (een GPX-track) en dat er een spraakgestuurde ondersteuning is?

Ik zoek me suf maar kan het niet vinden....

Groeten,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Tja Tomtom, het is gebruiksvriendelijk dat klopt, maar kun je daarin routes importeren van Google maps dan? (daar kom je bij andere paketten mee :p )
[/quote]

* met google maps route maken
* eind- en startpositie even kort paar meter veranderen
* save link in google maps
* in Tyre laden ("van website importeren") en laten omzetten in .itn bestand voor de Tommie

P.S. Co-pilot verder getest vandaag: toch best goed hoor! Weet nog niet of je routes kunt importeren, maar hij lijkt wel iets van tracks te bewaren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:22:
Is er ook een navigatie-programma waar je routes in kunt laden (een GPX-track) en dat er een spraakgestuurde ondersteuning is?
Dus je wilt van je smartphone een GPS-apparaat maken? Dat kan met Viewranger (in de Android market), je kunt dan gpx-tracks inladen en bijvoorbeeld met Open Street Map als kaart navigeren. Zelf te kiezen alarmsignalen houden je op de route; er is geen meneer of juffrouw die rechtsaf of linksaf zegt, daarvoor zul je even op de kaart moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:16
Ik heb een tijdje Co-Pilot gebruikt en dat beviel me wel, maar ik kreeg op geen goede manier de juiste flitspalen erin. Het programma downloade ze zelf maar ik zie nooit een melding van een flitser. Is er een manier om het handmatig te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Binnetie schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:33:
Ik heb een tijdje Co-Pilot gebruikt en dat beviel me wel, maar ik kreeg op geen goede manier de juiste flitspalen erin. Het programma downloade ze zelf maar ik zie nooit een melding van een flitser. Is er een manier om het handmatig te doen?
Hier is een uitleg, inclusief de link naar een bestand met de speedcams:

http://www.alk.eu.com/copilot/cameras.asp

Ik ben, ook vanwege deze gratis cams, nog altijd blij met co-pilot op mijn android. Verder update hij zichzelf bij het opstarten, maar wat hij precies update weet ik (nog) niet. Ben nu aan het uitzoeken hoe je routes (gemaakt in google maps) importeert in co-pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisteren met Google Maps Navigation ergens gereden. Route van een half uur (veel snelweg). Ik moet zeggen dat het duidelijke kaarten zijn, ook op een kleiner telefoonscherm. Je volgende instructie en de tijd die je nog onderweg bent staan ook duidelijk in beeld. Het dataverbruik viel me ook reuze mee, dat was die dag maar een paar MB en dat was inclusief het bezoeken van wat websites en het syncen van mail en whatsapp (als Droidstats klopt)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 09:25
Niet helemaal over de navigatieapps zelf, maar wat er omheen gebeurt:

• Vinden jullie het niet irritant dat bepaalde schermen niet in landscape bestaan (e.g. de dialer, contacts browser, interface tijdens een telefoongesprek)? Is daar nog wat aan te doen? Ik heb geen ruimte om de telefoon in portait te zetten.
• Gebruikt iemand een speciale car-homescreen? Ik weet dat HTC er eentje heeft, en da's makkelijk omdat je niet wordt afgeleid door allerlei apps, maar je kunt onderweg toch enigszins veilig dingen doen (navigatie,muziek,verkeersapps starten/switchen). Maar goed, ik heb nu geen sense er op staan, en zoek evt een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:44

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Visitor.q schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:44:
Niet helemaal over de navigatieapps zelf, maar wat er omheen gebeurt:

• Vinden jullie het niet irritant dat bepaalde schermen niet in landscape bestaan (e.g. de dialer, contacts browser, interface tijdens een telefoongesprek)? Is daar nog wat aan te doen? Ik heb geen ruimte om de telefoon in portait te zetten.
• Gebruikt iemand een speciale car-homescreen? Ik weet dat HTC er eentje heeft, en da's makkelijk omdat je niet wordt afgeleid door allerlei apps, maar je kunt onderweg toch enigszins veilig dingen doen (navigatie,muziek,verkeersapps starten/switchen). Maar goed, ik heb nu geen sense er op staan, en zoek evt een andere :)
Jij zoekt de app "Car Home" van Google, staat in de Android Market en is ook los te vinden als .apk via Google.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
janvanduschoten schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:22:
[...]

Jij zoekt de app "Car Home" van Google, staat in de Android Market en is ook los te vinden als .apk via Google.
Ohja! Ik had gezocht op 'car home' in de market, en omdat hij er niet bij stond aangenomen dat het een HTC app moest zijn. Ik kan hem dus niet vinden, ook niet als ik op de publisher (google inc) zoek. Buiten de markt, via google, heb ik meer geluk, bedankt voor die hint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

[edit]

Bericht in compleet verkeerd topic geplaatst |:(

[ Voor 106% gewijzigd door The Legend op 07-04-2011 14:54 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Marzman schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:11:
Het zijn toch ook nog steeds Amerikaanse satelieten wat we gebruiken waar ze expres afwijkingen in hebben gestopt?
Klopt wat jij zegt.
Voor commercieel gebruik zullen de GPS sattelieten nooit een hogere naukeurigheid dan 10m afgeven.
Dit kan echter wel bereikt worden door wat truukjes toe te passen ed.

Voor militair gebruik kan je een naukeurigheid tot op 1m krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
Ik gebruik voor navigatie eigenlijk altijd Google Maps. Ben pas naar Darmstadt (Duitsland) moeten rijden, en gewoon via Google Maps gedaan, en roaming staat gewoon uit. Dus geen dure data vebinding. Is ook niet nodig. Je ziets soms wel witte stukken ipv mooie landschappen, maar hij blijft het wel goed doen. Heb zonder problemen mijn bestemming bereikt.

Ik heb wel het idee, dat als je vantevoren, even alle punten bovenin aanklikt, dat hij die maps opslaat. Want als ik bij een afslag kom, dan verschijnt ineens wel netjes alles in beeld.

Volgens mij wordt het wel een probleem als je flink verkeerd gaat rijden, want dan moet hij herberekenen, en dat lukt niet zonder data. Maar kleinere afwijkingen (als ze aan de weg bezig zijn ofzo,) dat gaat allemaal zonder problemen. De blauwe lijn blijf je zien, en als je dan weer op die lijn uitkomt gaat de navigatie weer vrolijk verder.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
Is et eigenlijk een manier om google maps navigatie gebruiken waarbij je de kaarten van te voren op de computer maakt. Vooral de via punten zullen handig zijn, wil het gebruiken bij het uitstippelen van fietsroutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
cable-one schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:01:
[...]

Klopt wat jij zegt.
Voor commercieel gebruik zullen de GPS sattelieten nooit een hogere naukeurigheid dan 10m afgeven.
Dit kan echter wel bereikt worden door wat truukjes toe te passen ed.

Voor militair gebruik kan je een naukeurigheid tot op 1m krijgen
Ik dacht dat SA geruime tijd geleden was afgeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
kwiebus schreef op zondag 10 april 2011 @ 23:55:
[...]

Ik dacht dat SA geruime tijd geleden was afgeschaft?
Voordat de hele discussie weer overnieuw begint. Dit is vorige maand al uitvoerig besproken. Waits heeft het allemaal uitgelegd:
waits schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:19:
Een geschiedenisles: iets over de nauwkeurigheid van GPS. Los van het feit dat specifieke ontvangers een beter resultaat geven dan een smartphone met GPS als add on.

GPS (nog steeds van het Amerikaanse Department Of Defense) had vroeger een stoorsignaal dat onnauwkeurigheid veroorzaakte ('SA: selective availability'). Alleen speciale Amerikaanse ontvangers konden dat omzeilen. Onnauwkeurigheid door SA was 30 - 100 meter!.
(In 1995 -mijn eerste GPS, voor watersportgebruik- was ik al heel blij met een gemiddelde nauwkeurigheid van 70 meter!)
Tijdens de Golfoorlog (1991) werd SA tijdelijk uitgeschakeld. Er waren niet genoeg speciale ontvangers, Amerikaanse militairen moesten noodgedwongen gebruik maken van gewone ontvangers.
Pas in 2000 is SA voor onbepaalde tijd uitgeschakeld. SA bestaat nog steeds, het kán weer ingeschakeld worden. Dit is echter onwaarschijnlijk, het zou ernstige gevolgen hebben voor onze huidige samenleving. (Toch wel aardig om te weten. Als Obama het SA-knopje indrukt, zijn TomTom, Sygic, en al die anderen gezien. Maar goed, als ie een ander knopje indrukt zijn we allemaal gezien).

Kortom: niet zeuren. Wees blij met een nauwkeurigheid van ca. 10 meter, i.p.v. 100 meter!
Zie ook b.v. (zoektekst: gps selective availability): http://www.kowoma.de/en/gps/history.htm
En in (na?) 2014 krijgen we Galileo: Betere precisie voor alle gebruikers (mm-schaalprecisie)
Wikipedia: Galileo (navigatiesysteem)
Ben benieuwd wanneer de eerste Galileo ontvangers op de markt komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Iemand nog iets gehoord over Route66 of TomTom? Ik ben erg benieuwd wat Zij gaan voor Android betekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door GentiLi op 29-04-2011 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 22:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Waarschijnlijk niks, want anders hadden ze toch al iets laten weten. Jammer, want TomTom is toch het beste navigatiesysteem ever, vind ik. Op WiMo ook heel veel gebruikt.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:20
Ik gebruik al een tijdje Navigon. Werkt erg prettig ook met de live verkeersinformatie.

Soms wel rare berekeningen zoals over de parallelbaan rijden en vervolgens weer gewoon in te voegen (regelmatig). Dit met en zonder files! Dus vooral ver vooruitkijken waar de route heen gaat.

Met files is de ervaring wisselend, ene keer wil hij wel van de snelweg af andere keer niet. Berekening is verder snel en over het algemeen wel logisch. Kaarten zijn redelijk goed up 2 date waarbij het ook handig is dat de maximum snelheden aangegeven worden (hoewel die niet altijd goed zijn).

Heb Aura en Copilot ook gebruikt maar toch weer terug naar Navigon. Google navigatie gebruik ik ook maar daar mis ik de snelheid in het scherm. Verder wel goede verkeersinformatie en up 2 date kaarten door de centrale server. Voor het buitenland werkt het prima zolang je niet te ver van je route afwijkt. Hij cached de route als je een data verbinding beschikbaar hebt om kosten in het buitenland te voorkomen. En wanneer je de satelliet view uitzet valt het qua dataverbruik ook best mee.

Als alternatief heb ik ook Waze geinstalleerd. Hier is het vooral handig dat je snel meldingen kunt ingeven en ontvangen (controles e.d.). Qua navigatie is hij redelijk... geeft wel aan dat er files zijn maar nog niet gezien dat hij dan alternatieven bedenkt. Zitten ook funzaken in hoewel ik die niet nodig hebt om te navigeren. Geeft dmv groepen wel aan als er ergens files staan en als je in een file terecht komt stuurt hij ook berichtjes naar die groep(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Ik ga eind van de zomer op vakantie naar Griekenland en wil daar op de Griekse eilanden ook (te voet) kunnen navigeren. Ik wil al op tijd een offline navigatie app aanschaffen om niet voor verassingen te komen te staan, maar kom er niet uit welke ik moet kopen/testen.

* Is Route66 het waard om op te wachten?
* Welke app heeft goede kaartdekking in Griekenland?

In Nederland heb ik eigenlijk wel genoeg aan Google Maps Navigation maar dat gaat niet werken in Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Allemachtig wat een gezeur bij Navigon zeg!
Op mijn HTC Desire heeft het altijd gewerkt, maar sinds ik een ander toestel heb, krijg ik hem niet eens geactiveerd.
Ze kunnen mijn nieuwe toestel niet activeren bij Navigon. Daar gaan ze nu zeggen dat ik maar contact op moet nemen met de helpdesk van de Android Market (kan alleen geen nummer vinden). Wat ook nog gek is, is dat ik Navigon gewoon gekocht heb een jaar geleden, via de demo destijds. Maar die aankoop staat dus niet bij google checkout er tussen. Wel sta ik bij navigon netjes in het systeem geregistreerd als betaalde gebruiker. Ben dus bang dat dit een van-het-kastje-naar-de-muur verhaal gaat worden.

Hoorde dat er vandaag een nieuwe Navigon versie (3.6) gereleased wordt (was intern rond gestuurd bij Navigon) en dat deze versie problemen met de Samsung Galaxy S moet oplossen. Dus hopelijk lost het ook dit probleem op op mijn SGS2.

Maar het is toch van de zotte dat ze mijn account daar niet om kunnen zetten naar mijn nieuwe telefoon?!?!
En inderdaad ik heb Navigon dus niet via de market gekocht, maar via de website van Navigon.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 12-05-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
@I3art Je moet even naar de helpdesk van navigon zelf bellen. Uitleggen dat je navigon gekocht hebt via hun eigen site. Je moet dan een rekening oid. waar het imei nummer van de nieuwe telefoon opstaat inscannen en doormailen naar hun. en als het goed is geven zij dan jouw activatie code vrij. Maar ik ben ook al een aantal weken aan het wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ja ik mail me suf met die lui.
Maar ze zeggen nu dat het systeem is aangepast en dat ze dus niet zomaar meer codes kunnen geven. Ik heb ook in de mail staan van hun dat ik netjes geregistreerd sta als betaalde gebruiken. Maar blijkbaar leggen ze het balletje nu bij de android market neer.
Beste Bart,

Android Select staat keurig op je account bij ons geregistreerd, inclusief activatiecode. Die registratie vindt zijn oorsprong in je aankoop op Android Marketplace, dus wij zien geen reden waarom Android daar moeilijk over gaat doen.

Met vriendelijke groet,

Albert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
Dat is idd wel zuur . Heb je niet nog een mail oid waarmee je aan kunt tonen dat je navigon niet via de market hebt gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nee, heb wel de paypal overschrijving nog.
Maar dat moet het probleem niet zijn, aangezien ik bij hun gewoon geregistreerd sta.

edit:
Heb ik nu weer een trial bestandje ontvangen, maar ja dit is versie 2.61 en deze draait weer niet op mijn SGS2, waarschijnlijk omdat dat Gingerbread is. :X

edit2:
En nu doet hun mail adres het ook al niet meer |:( (The error that the other server returned was: 550 550 Recipient address does not exist (state 14).)

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 13-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:37
Ik heb even een vraagje,

gebruik nu al een tijdje google navigation en ook Copilot live. Is het mogelijk om het geluid over de autospeakers te krijgen? Ik heb een pioneer autoradio met bluetooth en ingebouwde carkit. pricewatch: Pioneer DEH-6200BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gaat dat niet automatisch als je hem koppelt?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
De telefoon paired automatisch met de radio maar dit is enkel voor handsfree bellen, tenminste als ik dan navigatie aanzet gaat dit niet automatisch over de speakers. Zou ik hier in copilot of google nav iets in moeten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:18
Ecker3000 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:24:
Ik heb even een vraagje,

gebruik nu al een tijdje google navigation en ook Copilot live. Is het mogelijk om het geluid over de autospeakers te krijgen? Ik heb een pioneer autoradio met bluetooth en ingebouwde carkit. pricewatch: Pioneer DEH-6200BT
ondersteunt de radio wel A2DP? volgens mij niet als ik de specs bekijk en dan kan je het dus wel vergeten om je navigatiestem over je radio te krijgen.
je zou bij de bluetooth opties op je telefoon bij je gepairde device de optie audio of media koppelen moeten zien. zie je dat niet dan ondersteund de radio het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Ik zal morgen eens proberen, in ieder geval bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ecker3000 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:24:
Ik heb even een vraagje,

Gaat niet werken, ligt niet aan je telefoon maar aan je radio. Deze heeft wel bluetooth maar alleen voor bellen, die Pioneer ondersteund geen A2DP voor streaming audio namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ecker3000 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:08:
Ik zal morgen eens proberen, in ieder geval bedankt voor de informatie
Anders gebruik je zoiets, als je een line-in op je autoradio hebt:
http://www.dealextreme.co...e-male-male-1-meter-23531

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 13-05-2011 21:17 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecker3000
Dat zou ook een optie zijn, dan heb ik alleen geen muziek meer van de radio als hij constant op de aux zou moeten staan. Het was ook meer een vraag uit interesse aangezien ik de navigatiestem toch meestal mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15
Heeft iemand ervaring met Car Panel wat standaard wordt meegeleverd met een HTC toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Normaal kijk ik voor de meeste vragen in de eerste post.
Maar in deze tread is de eerste post helemaal leeg....
Ik meen te herinneren dat het OOIT een goede post was, met veel info over de verschillende soorten.

Waarom is die weg of verplaatst? Nu moet je goed zoeken als je wat iets wilt vragen wat nog niet gepost is.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

ChiMan schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:51:
Heeft iemand ervaring met Car Panel wat standaard wordt meegeleverd met een HTC toestel?
Die van Google? Die zit ook in de CyanogenMod. Het zijn gewoon wat grotere knoppen voor in de auto. Het is alleen een beetje lomp dat er geen dialer in zit en dat je de default dialer niet kan kantelen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vandaag even met de navigatie via een sgs2 gedaan en dat bevalt wel goed, alleen wat sommige al zeiden jammer dat er geen snelheid bij staat, op sommige plekken zeker in het buitenland is het wel handig om te zien. Ik ga dit vaak gebruiken icm. het verkeer/files, als ik aan het eind van de dag naar huis rij.

Iemand aar een beetje ervaring mee?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31
Misschien een gekke vraag, maar mijn systeem taal is engels, en nu is mijn Navigatie dus ook engels. en ik kan nergens een manier vinden om deze naar Nederlands te krijgen (Nederlandse straten in het engels is niet om aan te horen) weet iemand een manier?

[ Voor 4% gewijzigd door Lordsauron op 15-05-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb niet dit hele topic doorgenomen, teveel pagina's, maar wat ik zo op de laatste 5 pagina's lees, stemt mij niet zo heel erg vrolijk: er lijkt op dit moment (mei 2011) niet echt navigatie software voor Android (m.n. 2.3 Gingerbread) beschikbaar die in de buurt komt van TomTom of Sygic Mobile Maps qua mogelijkheden.

Al jaren gebruik ik mijn telefoon voor het navigatiewerk; dit werkt tot nu toe uitstekend en is een stuk goedkoper en flexibeler dan zo'n ingebouwd systeem in de (lease)auto. Ik had voorheen TomTom Mobile op een Orange/HTC toestel met Windows Mobile, daarna volgens mij ook TomTom Mobile op mijn Nokia N70 met Symbian en sinds 2 jaar naar volle tevredenheid Sygic Mobile / Sygic Mobile Maps 10 op mijn Nokia E71 met Symbian.

Omdat contractverlenging bij Vodafone mét toetsel goedkoper blijkt (over 2 jaar berekend) dan zónder toestel, wil ik op korte termijn een nieuw toestel uitzoeken. In principe voldoet mijn Nokia E71 prima (voor bellen / sms'en, agenda/contactpersoon sync én navigatie), maar ik vind het internetten een ramp op dat ding.
Vandaar dat ik overweeg voor het eerst een full touchscreen mobiel te nemen. De nieuwe HTC Desire S vind ik een erg mooi toestel en is i.c.m. mijn abbo niet zo duur.

Nu biedt die Desire S veel voordelen t.o.v. de E71, m.n. op het gebied van mobiel internet (dat gaat nu eenmaal wat makkelijker op zo'n groot scherm), maar als er geen fatsoenlijke navigatiesoftware voor Android 2.3 (Gingerbread) beschikbaar is, verlies ik voor mij erg belangrijke functionaliteit!? Ik zou haast willen stellen dat ik navigatie mogelijkheden nog belangrijker vind dan kunnen bellen met een "smartphone" (what's in a name) :)

Omdat ik Sygic tot nu toe erg prettig vind werken, bijna vergelijkbaar met TomTom Mobile van een paar jaar terug (enige functie die ik mis is een route van A naar B kunnen berekenen zonder GPS fix), zou ik die ook op de Desire S willen gaan gebruiken. Ik lees echter dat Aura (als ik mij niet vergis is dit de versie die ik i.t.t. Mobile Maps zou moeten gaan gebruiken) momenteel NIET compatible is met HTC toestellen met Android 2.3 :S

Ik ken meer mensen met Android toestellen en die zijn allemaal laaiend enthousiast alleen als ik ze vraag naar de navigatie mogelijkheden, dan blijkt dat ze dat allemaal niet gebruiken. Op dat punt mis ik dus gebruikerservaringen, vandaar dat ik hier eens naar info zocht.

Heeft er hier iemand een toestel met Android 2.3 (Gingerbread) die kan aangeven wat nu of in de zeer nabije toekomst (juni dit jaar) fatsoenlijk werkende navigatie software is die NIET continu online hoeft te zijn?
Ik kom nl. regelmatig in Duitsland en wil dus geen internet nodig hebben om te kunnen navigeren...dat heb ik nu niet nodig met Sygic Mobile Maps 10 en dat wil ik straks dus ook niet.
Ik kan mijn E71 nog wel even behouden tot er een goed alternatief is voor de Android telefoon, maar dat moet geen 2 tot 3 maanden duren. Als er niets geschikts is, dan moet ik overwegen om toch een toestel te nemen met een ander OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:00
Ik vind Navigon op zich best goed voor €80, maar verwacht niet altijd de laatste flitsers, wegwerkzaamheden en dergelijke. Ook al is het een programma met live services. Daarnaast mist route voorbereiding.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik gebruik Navigon icm Flitsnav, de laatste versie maakt 't mogelijk om 'n bestand met vaste flitslokaties (via flitspaal.nl) in te laden om voor die plekken ook gewaarschuwd te worden. Flitsnav geeft 'n seintje als je in de buurt bent en Navigon zorgt voor je route. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:27:
Omdat ik Sygic tot nu toe erg prettig vind werken, bijna vergelijkbaar met TomTom Mobile van een paar jaar terug (enige functie die ik mis is een route van A naar B kunnen berekenen zonder GPS fix), zou ik die ook op de Desire S willen gaan gebruiken. Ik lees echter dat Aura (als ik mij niet vergis is dit de versie die ik i.t.t. Mobile Maps zou moeten gaan gebruiken) momenteel NIET compatible is met HTC toestellen met Android 2.3 :S
Je kunt gewoon Sygic Mobile Maps 10 blijven gebruiken. Dat wordt weliswaar niet meer aangeboden op de Sygic website voor Android, maar het werkt prima. Stuur Sygic een mailtje en vraag of ze je toestelcode resetten. Je kunt dan Mobile Maps op je Androidtoestel activeren. Ik heb dat ook gedaan toen ik van een Nokia-toestel kwam.
Aura heb ik ook geprobeerd op mijn Motorola Defy, maar dat heeft minder functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Makkelijk schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:32:
Ik vind Navigon op zich best goed voor €80, maar verwacht niet altijd de laatste flitsers, wegwerkzaamheden en dergelijke. Ook al is het een programma met live services. Daarnaast mist route voorbereiding.
Dat Navigon route voorbereiding mist, vind ik wel jammer maar dat heeft Sygic Mobile Maps 10 dus ook niet, dus dat zou ik niet persé missen. Flitser info zou wel handig zijn. Live info over files en wegwerkzaamheden heb ik niet persé nodig...is uiteraard wel errug handig, maar heb ik nu ook niet.

In feite heb ik nu echt een stand-alone versie van Sygic Mobile Maps 10 op mijn E71, dus zonder enige connectiviteit naar buiten toe. De kaarten heb ik 1x geupdate en dat is tot dusver voldoende gebleken, niet alleen binnen Nederland, maar ook daarbuiten.

Wat dat betreft stel ik dus misschien niet eens zo'n hoge eisen. Het programma moet fatsoenlijk uitzien, stabiel werken, snel herberekenen en de juiste aanwijzingen geven. Alle live services zijn leuk, maar het moet goed zijn in de core features en dat is Sygic Mobile Maps net als TomTom Mobile.

Als Navigon dat ook is / kan en stabiel werkt op Android 2.3, dan zou ik die gerust nemen voor op mijn Desire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
prijk schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:39:
[...]

Je kunt gewoon Sygic Mobile Maps 10 blijven gebruiken. Dat wordt weliswaar niet meer aangeboden op de Sygic website voor Android, maar het werkt prima. Stuur Sygic een mailtje en vraag of ze je toestelcode resetten. Je kunt dan Mobile Maps op je Androidtoestel activeren. Ik heb dat ook gedaan toen ik van een Nokia-toestel kwam.
Aura heb ik ook geprobeerd op mijn Motorola Defy, maar dat heeft minder functionaliteit.
Ok, dat wist ik nog niet! :) Dat is dan weer wel positief...liefst zou ik dat natuurlijk vooraf proberen, maar dat gaat een beetje lastig.
Twijfel dus nog wel over die Desire S vanwege het OS i.c.m. navigatiesoftware...
Een Nokia N8 of C7 vind ik of niet mooi of ik lees teveel verhalen over haperende apparatuur, dus dat lijkt me geen goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:27:
[...]

Nu biedt die Desire S veel voordelen t.o.v. de E71, m.n. op het gebied van mobiel internet (dat gaat nu eenmaal wat makkelijker op zo'n groot scherm), maar als er geen fatsoenlijke navigatiesoftware voor Android 2.3 (Gingerbread) beschikbaar is, verlies ik voor mij erg belangrijke functionaliteit!? Ik zou haast willen stellen dat ik navigatie mogelijkheden nog belangrijker vind dan kunnen bellen met een "smartphone" (what's in a name) :)

Heeft er hier iemand een toestel met Android 2.3 (Gingerbread) die kan aangeven wat nu of in de zeer nabije toekomst (juni dit jaar) fatsoenlijk werkende navigatie software is die NIET continu online hoeft te zijn?
Ik kom nl. regelmatig in Duitsland en wil dus geen internet nodig hebben om te kunnen navigeren...dat heb ik nu niet nodig met Sygic Mobile Maps 10 en dat wil ik straks dus ook niet.
Ik kan mijn E71 nog wel even behouden tot er een goed alternatief is voor de Android telefoon, maar dat moet geen 2 tot 3 maanden duren. Als er niets geschikts is, dan moet ik overwegen om toch een toestel te nemen met een ander OS.
(Ik heb mijn Desire S nog maar een goeie week dus echt veel gebruikservaring heb ik niet, maar wil toch proberen te helpen. Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn van navigatie. Persoonlijk rijd ik toch nooit te snel *ahum* en ik gebruik navigatie om niet verloren te rijden. Ik heb dus eigenlijk weinig anders nodig dan een "dynamische" kaart.)

In dat opzicht vind ik de Premium Navigation op mijn Desire S zeker evenwaardig aan een basis-modelletje van TomTom, en voor mij dus absoluut voldoende. De snelheid komt op het scherm, een schatting van de nog te rijden tijd, je hebt snelheidswaarschuwingen en kan flitslocaties bijkopen, en de kaarten zijn offline. Ik zit nu in Zurich (zonder data-abbo), en het werkt perfect.

Als je mij iets wil laten proberen of checken, vraag gerust...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:24
ik gebruik al sinds ik android bezit (sinds 2009) Copilot en werkt voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
nokie schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:10:
[...]

(Ik heb mijn Desire S nog maar een goeie week dus echt veel gebruikservaring heb ik niet, maar wil toch proberen te helpen. Ik weet niet precies wat je verwachtingen zijn van navigatie. Persoonlijk rijd ik toch nooit te snel *ahum* en ik gebruik navigatie om niet verloren te rijden. Ik heb dus eigenlijk weinig anders nodig dan een "dynamische" kaart.)

In dat opzicht vind ik de Premium Navigation op mijn Desire S zeker evenwaardig aan een basis-modelletje van TomTom, en voor mij dus absoluut voldoende. De snelheid komt op het scherm, een schatting van de nog te rijden tijd, je hebt snelheidswaarschuwingen en kan flitslocaties bijkopen, en de kaarten zijn offline. Ik zit nu in Zurich (zonder data-abbo), en het werkt perfect.
Nuttige info :) Had nog niet gehoord van en ook nog niets gelezen over dat "Premium Navigation". Zit dat er standaard op? Kost het wat?

Ik geloof dat ik, zoals gezegd, ook niet echt heel veeleisend ben en in feite ook wel genoeg zou hebben aan een basis TomTom'tje....alleen dan graag op mijn smartphone :)

Wat ik graag wil, is het volgende:

- Up-to-date offline kaarten (evt. periodiek te updaten via online verbinding, maar ik hoef geen realtime updates...veel te duur in het buitenland)
- Nederlandstalige stem die instructies geeft (en dat bij voorkeur tijdig doet :)) en liefst prettig klinkt
- Realtime info over actuele snelheid, nog te rijden km's, verwachte aankomsttijd
Actuele snelheid is handig om de cruise-control op in te stellen en toch nog boetevrij te kunnen cruisen.

Meer heb ik niet persé nodig:

- Ik update mijn offline kaarten nu ook niet vaker dan eens per half jaar / jaar.
- Realtime filenieuws is aardig, maar ik hoor het ook op de radio (en zie het via RDS)
- Flitser info is aardig, maar geen must. Vaste flitsers zie ik meestal wel, mobiele flitsers zitten denk ik toch niet in zo'n service en daar word ik juist het vaakst door geflitst.

Zoals gezegd zijn dit m.i. vrij basale functies van een navigatiesysteem-/programma. Als die Premium Navigation dat kan, en als ik jouw bericht zo lees kan ie dat, dan is ie geschikt.

N.B. Op mijn E71 zat bijv. gratis Ovi Maps / Nokia Maps. Ik heb dat 2x geprobeerd, maar vond het ronduit bagger. Ik kan me niet meer precies herinneren wat ik er bagger aan vond, maar het was veel beperkter dan Sygic Mobile Maps en, belangrijker nog, de kaartjes werden veel te klein getoond (niet full-screen, en het scherm is al niet zo groot op dat toestel) en ik kon volgens mij niet instellen wat wel en niet werd getoond aan info.
Als je mij iets wil laten proberen of checken, vraag gerust...
Ik ben aan het denken wat....:) Als bovenstaande werkt zoals ik aangeef, dan zou dat Premium Navigation goed genoeg moeten zijn.
Ik kan je moeilijk vragen om mijn Sygic Mobile Maps 10 te testen op jouw toestel :)

[ Voor 6% gewijzigd door timothee op 15-05-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:54:
[...]
...
....
Meer heb ik niet persé nodig:
...
...
Dan moet je wachten tot er Route66 is zou ik zeggen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:50:
[...]

Ok, dat wist ik nog niet! :) Dat is dan weer wel positief...liefst zou ik dat natuurlijk vooraf proberen, maar dat gaat een beetje lastig.
Twijfel dus nog wel over die Desire S vanwege het OS i.c.m. navigatiesoftware...
Een Nokia N8 of C7 vind ik of niet mooi of ik lees teveel verhalen over haperende apparatuur, dus dat lijkt me geen goed alternatief.
Ik gebruik ook Sygic Mobile Maps icm Gingerbread en dat werkt prima. Vorige week nog in Duitsland gebruikt zonder problemen. Gisteren toevallig Premium Navigatie van HTC geprobeerd en dat bevalt mij een stuk minder. M.n. de route aanduiding (gesproken en op het scherm) vind ik minder duidelijk. Ook gemerkt dat bij het missen van een afslag geen nieuwe route wordt berekend, je wordt steeds teruggestuurd naar de oorspronkelijke route. Sygic doet dit wel prima. Dus als je daar nog aan kunt komen (op wat voor manier dan ook) dan zou ik daarvoor gaan voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Laatst online: 19:20
timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Als Navigon dat ook is / kan en stabiel werkt op Android 2.3, dan zou ik die gerust nemen voor op mijn Desire S.
Werkt prima op Android 2.3.4 (Ginger Villain 2.3).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
timothee schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:54:

Ik ben aan het denken wat....:) Als bovenstaande werkt zoals ik aangeef, dan zou dat Premium Navigation goed genoeg moeten zijn.
Ik kan je moeilijk vragen om mijn Sygic Mobile Maps 10 te testen op jouw toestel :)
Ik gebruik Aura op 2.3 Gingerbread en die werkt probleemloos. Mis alleen de nodige instellingen in deze app. Je kunt niet echt bijster veel instellen. Maar navigatie werkt goed.
Je hebt zowieso de navigatie van HTC er opstaan. De werkt ook met offline kaarten en werkt redelijk goed.

Ik heb ook Co-Pilot uitgeprobeerd. Een mooie navigatie waar je veel in kunt stellen. Alleen de kaarten zijn veel te oud. Ik kom vaak op de randweg van Eindhoven, maar Co-Pilot heeft nog steeds de oude situatie in de kaarten staan, terwijl de randweg Eindhoven al 2 jaar open is in zijn huidige vorm.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb igo 8.4.2 (naast aura) op mijn htc desire, nu wil ik routes importeren voor het gebruik op de motor, echter heb ik her en der al gekeken en gevonden dat je de route als kml bestand moet kopieren naar de map igo8/content/userdata/route", maar in de map content heb ik helemaal geen userdata of routemap.......iemand een idee hoe het dan wel mogelijk is?!

of misschien een tip met welk navi het wel mogelijk is om routes te laden?!
bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigon heeft vandaag een update gehad. Weet niet precies wat er allemaal is veranderd, maar er zijn in ieder geval nieuwe kaarten! Menustructuur e.d. is ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnthebest
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:49:
Navigon heeft vandaag een update gehad. Weet niet precies wat er allemaal is veranderd, maar er zijn in ieder geval nieuwe kaarten! Menustructuur e.d. is ook iets anders.
Functies in deze versie:
Veel plezier met de update voor NAVIGON MobileNavigator. Deze update bevat de volgende nieuwe features:
+ Ondersteuning voor Android 3.0
+ Routeplanner
+ Straatnamen in 3D-weergave
+ App2SD
+ NAVIGON clever parking
+ Pinch-to-zoom
Als u de extra app help2park laadt, kunt u zich laten informeren over geschikte parkeergelegenheden in uw omgeving.

Van de android market website geplukt, ziet er goed uit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Hij is nu tijdelijk ook 59,95 zag ik, dat is het overwegen waard.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Navigon file info standaard? Of is dat een extra service? Twijfel nl. een beetje als ik hun site bekijk..

Laat maar, zie het in de app beschrijving staan op de Market

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Mijn post van gisteravond heeft flink wat reacties opgeleverd :) Ik ben toch wel enigszins gerustgesteld nu ik zie welke opties er zijn. Ik heb dus zojuist een Desire S besteld i.c.m. contractverlenging :)
Ben benieuwd of Mobile Maps goed werkt, anders ga ik de overige opties testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

GentiLi schreef op maandag 16 mei 2011 @ 02:06:
[...]

Dan moet je wachten tot er Route66 is zou ik zeggen...!
Enig wanneer dat is? Google levert geen datum op en de site van maker zegt alleen "soon".

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wii4all schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:21:
Hij is nu tijdelijk ook 59,95 zag ik, dat is het overwegen waard.
Ik twijfel nu ook. Krijg je dan ook (gratis?) updates via de market?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb mijn Navigon-updates de afgelopen ±9 maanden altijd via de market gekregen (en via de app een keer kaartupdates geloof ik). Maar veel updates waren het niet. Ik weet ook niet of dat updaten onbeperkt doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:09
Ik gebruik sinds ik mijn Desire HD heb (1 maand nu) Aura.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:06:
hallo,

ik heb igo 8.4.2 (naast aura) op mijn htc desire, nu wil ik routes importeren voor het gebruik op de motor, echter heb ik her en der al gekeken en gevonden dat je de route als kml bestand moet kopieren naar de map igo8/content/userdata/route", maar in de map content heb ik helemaal geen userdata of routemap.......iemand een idee hoe het dan wel mogelijk is?!

of misschien een tip met welk navi het wel mogelijk is om routes te laden?!
bvd
In Copilot is dit ook mogelijk. Je kunt dan via Copilot Central van je kml een trp laten maken en die laatste op je HTC zetten, maar ik moet zeggen dat ik het nog verder precies aan het uitzoeken ben. Tomtom, zoals gebruikelijk, is ook hier weer net wat handiger (maar helaas nog niet voor android beschikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:31
Is de Navigon 30-day trial verdwenen met deze update? Ik dacht dat er hiervoor nog een trial was waarbij je het kon uitproberen? Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Die trial was er inderdaad, maar staat volgens mij niet meer in de market.

Even update over het opnieuw activeren van Navigon op mijn SGS2. Nog altijd geen succes. Er was even hoop, want de aankoop bleek op een ander mail adres te staan. (al heeft Navigon hiervoor ook altijd op hetzelfde mail adres gewerkt). Alles omgezet dus naar mijn 'hoofdmailadres' en een andere code ontvangen, maar helaas nog altijd geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met een SGS2 die Sygic gebruikt en zijn ervaringen even wil delen? Ik heb net die Google navigatie eens uitgeprobeerd op mijn SGS2, maar dat beviel me helemaal niet: ik kon de instructies niet horen (stond veel te stil terwijl mijn 'navigatievolume' op 100% stond), geen snelheidsweergave etc. Ook moest ik een straat volgen die niet langer meer bestond, viel even tegen toen ik opeens voor een bos stond.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Update:

Mijn Navigon werkt weer. Maar goed eigenlijk heb ik gewoon een nieuwe gekregen. Heb uiteindelijk een promocode mogen ontvangen waarmee ik dus een nieuwe versie van Navigon Europe kreeg. Het heeft even mogen duren maar ik kan nu weer navigeren met Navigon.
Viel me op dat de vrouwenstem vervangen is door een mannenstem... Die klinkt wel iets beter dan die heel erg nette vrouwenstem. Dit is ten minste gewoon. Maar toch luister dan toch liever naar een normale vrouwenstem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansie18 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 04:42:
[...]

In Copilot is dit ook mogelijk. Je kunt dan via Copilot Central van je kml een trp laten maken en die laatste op je HTC zetten, maar ik moet zeggen dat ik het nog verder precies aan het uitzoeken ben. Tomtom, zoals gebruikelijk, is ook hier weer net wat handiger (maar helaas nog niet voor android beschikbaar).
Ook zonder Copilot Central te doen: http://www.androidpit.de/...Maps-im-Copilot-verwenden

Werkt prima heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Ik had Sygic Aura op mijn SGS draaien. Nu heb ik Sygic op mijn nieuwe SGS II geïnstalleerd maar kan deze niet activeren omdat ik deze al een keer op mijn SGS geactiveerd heb. Ik kan verder nergens vinden hoe ik Sygic kan heractiveren. Ik heb nu dus maar een mailtje naar support gestuurd en hoop dat ze een beetje snel reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ze zullen wel wat om moeten zetten (zoals dat normaal gesproken ook bij Navigon zou moeten kunnen) Vermoed dat ze je IMEI nodig hebben daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Ook zonder Copilot Central te doen: http://www.androidpit.de/...Maps-im-Copilot-verwenden

Werkt prima heb ik ervaren.
Klopt, maar dan moet je voor copilot 8 wel de http://www.routeconverter.de/prereleases/de hebben, anders werkt het niet (de prerelease dus). Maar, ik ben zelf nog aan het kloojen om die .kml routes te maken in google maps. Dat lukt allemaal wel, maar na converteren naar .trp gaat er toch ergens iets niet goed bij die ene test rit die ik heb gedaan. Moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
Raven schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:44:
[...]

Enig wanneer dat is? Google levert geen datum op en de site van maker zegt alleen "soon".
"Ondergronds" zijn er veel beta versies te vinden met steeds oplopende versienummers; er is dus vordering in. Ik verwacht dat een 30-dagen trial versie binnen 2-4 weken in de Market verschijnt. De reden dat het mede zolang duurt (de aankondiging "Coming soon to the Android Market" deden ze half februari) is mede omdat het bij de release meteen compatible is met Android 2.3 en de meeste Android 2.3 telefoons. Dat is dus nog eerst veel bugs fixen. Sygic heeft dit probleem ook, waardoor Route 66 een concurrentievoordeel probeert te verwerven.

Het ziet er wel gelikt uit, en lijkt qua mapuiterlijk erg op Google Maps, wat ik zelf erg prettig vind. Aura bijv. vind ik goede navigatie (goede gesproken begeleiding, lane assist etc.), UI is vrij helder en mooi vormgegeven, maar de kaartweergave is erg vel en soms verwarrend (schreeuwerig): beetje over de kaart scrollen is niet functioneel genoeg qua zoomen/pannen enzo. Copilot idem qua navigatie, maar dan weer veel te kinderachtige "windows 95"-achtige vormgeving. Bovendien erg slechte gesproken aanwijzingen.

[ Voor 18% gewijzigd door davidov2008 op 21-05-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 31-07 19:00
Xanion schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Ik gebruik Aura op 2.3 Gingerbread en die werkt probleemloos. Mis alleen de nodige instellingen in deze app. Je kunt niet echt bijster veel instellen. Maar navigatie werkt goed.
Navigatie werkt inderdaad goed maar ik mis echt nog een paar key-functies die mobile maps wel had: alternatieve route, route via en reistijd tot aankomst. Belachelijk dat ze dat eruit hebben gehaald...

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Route via in Aura: Als je al een route hebt naar je eindbestemming, zoek dan naar de via-plaats en kies "Travel via" direct na het zoeken.

Reistijd tot aankomst is toch triviaal om af te lezen uit de verwachte aankomsttijd? Ik heb liever de aankomsttijd dan de resterende reistijd...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

davidov2008 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:26:
[...]

"Ondergronds" zijn er veel beta versies te vinden met steeds oplopende versienummers; er is dus vordering in. Ik verwacht dat een 30-dagen trial versie binnen 2-4 weken in de Market verschijnt. De reden dat het mede zolang duurt (de aankondiging "Coming soon to the Android Market" deden ze half februari) is mede omdat het bij de release meteen compatible is met Android 2.3 en de meeste Android 2.3 telefoons. Dat is dus nog eerst veel bugs fixen. Sygic heeft dit probleem ook, waardoor Route 66 een concurrentievoordeel probeert te verwerven.

Het ziet er wel gelikt uit, en lijkt qua mapuiterlijk erg op Google Maps, wat ik zelf erg prettig vind. Aura bijv. vind ik goede navigatie (goede gesproken begeleiding, lane assist etc.), UI is vrij helder en mooi vormgegeven, maar de kaartweergave is erg vel en soms verwarrend (schreeuwerig): beetje over de kaart scrollen is niet functioneel genoeg qua zoomen/pannen enzo. Copilot idem qua navigatie, maar dan weer veel te kinderachtige "windows 95"-achtige vormgeving. Bovendien erg slechte gesproken aanwijzingen.
Okay. Was al aan het zoeken geweest, om te kijken of het wat is. Maar vind 'm niet op de gebruikelijke plekken. Is er niet via legale weg een beta te krijgen?
edit: Volgens mij gevonden, straks maar eens uittesten. Wie heeft die f*cking site ontworpen? Djeez wat traag en CPU intensief.

Is het vergelijkbaar met TomTom trouwens? Dat is nog altijd mijn favo navigatieprog, maar daar bestaat geen Android versie van :/

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-05-2011 11:53 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 31-07 19:00
Nvidiot schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:46:
Route via in Aura: Als je al een route hebt naar je eindbestemming, zoek dan naar de via-plaats en kies "Travel via" direct na het zoeken.

Reistijd tot aankomst is toch triviaal om af te lezen uit de verwachte aankomsttijd? Ik heb liever de aankomsttijd dan de resterende reistijd...
Top, gevonden! Dank!

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 03:59:
Iemand met een SGS2 die Sygic gebruikt en zijn ervaringen even wil delen? Ik heb net die Google navigatie eens uitgeprobeerd op mijn SGS2, maar dat beviel me helemaal niet: ik kon de instructies niet horen (stond veel te stil terwijl mijn 'navigatievolume' op 100% stond), geen snelheidsweergave etc. Ook moest ik een straat volgen die niet langer meer bestond, viel even tegen toen ik opeens voor een bos stond.
Ik heb sygic nu draaien en werkt op zich goed.
Via de downloader kan je kaarten downloaden voor de rest van europa of noord amerika.

Ik was tomtom gewend dus instellen is even wennen.
Navigatie verloopt goed, je krijgt ook netjes te zien wat de toegestane snelheid is.

Je krijgt ook netjes in beeld te zien welke baan je moet aanhouden, werkt op zich wel prettig.
Vond het alleen wel soms irritant dat de app. soms inzoomt terwijl ik dit niet wil, ik wil een beetje ver kunnen zien wat ik moet doen omdat ik niet de hele tijd op dat display wil/kan kijken

Ik heb er pas 2 keer naar mn werk toe mee genavigeert, het geheel laad sneller als bijv. een google maps ook als je van de kaart afwijkt (uiteraard omdat je kaarten lokaal staan)

Ik heb er nog te weinig mee gewerkt om echt een goed oordeel te kunnen vellen maar hij bevalt tot nu toe wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Wii4all op 22-05-2011 11:54 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Vandaag weer sinds lange tijd met Navigon genavigeerd, maar ik moet zeggen dat het er niet beter is geworden....
Vandaag een stuk van Culemborg naar Ermelo genavigeerd. Op de heenweg liet hij met via de A27, toen een stuk binnendoor en daarna nog een stukje A28 ipv de logischere weg A27 en aansluitend op de A28.
Op de terugweg wilde hij me een stukje op een parallelweg laten rijden om me vervolgens weer dezelfde snelweg op te sturen.

De stembegeleiding is er wel beter en duidelijker op geworden. Maar ik heb liever een goede en logische route. Navigon was mijn favoriet, maar dat wordt op deze manier snel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

heb je ook met het routeprofiel gestoeid?

ik weet zelf niet wat het profiel "optimaal" (waar hij standaard op staat) precies inhoudt, maar ik heb hem nu sinds een tijdje op snelste route staan en dat bevalt vooralsnog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nou ja krijg al drie routes voorgeschoteld waar je uit kan kiezen... Onder andere ook de kortste. Heb er nog niet mee gestoeid hoor, maar dit is ook niet de eerste keer dat ik Navigon gebruik. Heb Navigon ruim een jaar gebruikt op mijn Desire. En daar stond hij ook gewoon op optimaal en kreeg ik niet van die rare routes.
Het zou ook eigenlijk niet uit moeten maken. Want de routes die er nu uitgekomen waren zijn niet optimaal te noemen :)

Maar dank voor de tip, zal het eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

davidov2008 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Het enigste wat die app lijkt te kunnen doen op mijn Galaxy 551 is "processing...", geen idee of het een bug in de beta is of dat mijn foon niet aan de eisen (whatever those are) voldoet.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Zal haast aan je telefoon liggen denk ik, op mijn Galaxy S werkt Route 66 Maps 5 prima. Ziet er wel mooi uit, nog niet mee genavigeerd, binnenkort eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Enig idee hoe ik daar achter kan komen? Heb iig al melding gemaakt in het topic waar de beta te vinden is. Zie daar meldingen over een connectiefout, maar die heb ik niet gehad.
edit: maker maar mailtje gestuurd, wie weet zijn ze bereid te helpen ookal is de beta uitgelekt.

Het zal toch niet zo zijn dat mijn telefoon te traag is? De voorganger, TyTn II, kon iig TomTom 6(?) zonder problemen draaien. Maar dat is dan een ander navigatieprog. Als deze niet zwaarder is dan TomTom zou het toch moeten werken denk ik. De 551 is namelijk qua specs maar heel iets beter/sneller dan de TyTn II.

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 23-05-2011 13:13 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Laatst online: 26-06 15:53
Azrael schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:15:
Zal haast aan je telefoon liggen denk ik, op mijn Galaxy S werkt Route 66 Maps 5 prima. Ziet er wel mooi uit, nog niet mee genavigeerd, binnenkort eens proberen.
Zo, ze mogen die app ook nog wel ff APP2SD geschikt maken. 19.07MB 8)7

Overigens doet hij het op mijn Desire niet. "Connection error"...

[ Voor 9% gewijzigd door haling op 23-05-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Azrael schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:15:
Laat je dan ook meteen hier even je ervaringen weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Volgens de Route 66 website is hij voor Android nog niet uit, zie ik iets over het hoofd?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uitgelekte beta... Of mogen we daar niet over praten hier?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
l3art schreef op maandag 23 mei 2011 @ 21:33:
[...]

Laat je dan ook meteen hier even je ervaringen weten?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op maandag 23 mei 2011 @ 12:59:
Enig idee hoe ik daar achter kan komen? Heb iig al melding gemaakt in het topic waar de beta te vinden is. Zie daar meldingen over een connectiefout, maar die heb ik niet gehad.
edit: maker maar mailtje gestuurd, wie weet zijn ze bereid te helpen ookal is de beta uitgelekt.

Het zal toch niet zo zijn dat mijn telefoon te traag is? De voorganger, TyTn II, kon iig TomTom 6(?) zonder problemen draaien. Maar dat is dan een ander navigatieprog. Als deze niet zwaarder is dan TomTom zou het toch moeten werken denk ik. De 551 is namelijk qua specs maar heel iets beter/sneller dan de TyTn II.
Kreeg een mailtje terug dat ze nog aan het testen waren en dat de lijst met compatibele telefoons nog niet gereed is. Weet dus nog niks.

Dan maar wachten op het uitlekken van de daadwerkelijke release als die klaar is, ik ga niet betalen voor iets zolang ik niet weet of het werkt op mijn telefoon.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Net even de kans gehad om met Sysgic Aura 3.0 te rijden. Eerste indruk is overwegend postief.
Scherm is overzichtelijk, maar toch met alle informatie die je nodig hebt (snelheid, verwachte aankomsttijd, maximale snelheid, afstand, balkje met hoeveel je al gereden hebt).

In het begin leek de route begeleiding nog wat achter te lopen, maar toen er een betere fix was ging dat ook beter.

Stembegeleiding is een prettige vrouwenstem. Echter het zou TTS moeten zijn, maar dit lijkt min of meer willekeurig. De N weg waar ik over reed werd wel uitgesproken, maar de A2 werd pas uitgesproken toen ik er op zat ipv "sla over 300m rechts af naar de A2". Nog een minpuntje is dat als je een afslag moet nemen, dit wordt aangegeven met "over 300m neem de afslag rechts" maar na die 300m zit je al op het einde van de afslag. Kortom je moet wel even goed opletten en niet wachten tot er wordt gezegd "neem de afslag rechts" want dan ben je dus te laat.

Het programma loopt verder wel lekker soepel. Geen schokken oid, overzichtelijk scherm, en prettige stem begeleiding. Ook op dit korte stukje verder geen gekke routes gehad.

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.