Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Wat dacht je van de Device ID in Navigon zelf??? 8)7
Menu -> Productinformatie.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 02-02-2011 15:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Copilot Live v8 zou ik graag het volgende willen:
- stem uit, ik hoef geen gesproken instructies
- waarschuwingssignalen aan, ik laat me graag waarschuwen voor een flitspaal...

Weet iemand of dat mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01
l3art schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:03:
Wat dacht je van de Device ID in Navigon zelf??? 8)7
Menu -> Productinformatie.
Nu je het zegt ja |:( , alleen heb ik een probleem. Mijn navigon testperiode is verlopen. Dadelijk even kijken hoe ik dat oplos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Hmmm lastige, want als je toestel kapot is en je kan dus niet meer de oude navigon opstarten kunnen ze dus ook niet je device id hebben en dus ook niet overzetten naar je nieuwe telefoon ben ik bang..... Maar goed ik werk niet bij Navigon, dus misschien dat er nog andere opties zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:01
Het device id van m'n oude hebben ze , maar nu moeten ze die van mijn nieuwe hebben. Ik snap het ook niet helemaal ,want op de site staat dat ik het IMEI nummer bij de hand moet hebben. En het helpt ook niet echt dat die vrouw aan de andere kant half duits spreekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21

The Legend

*Plop*

Dat is echt een probleem bij Navigon inderdaad. Ik heb er ongeveer twee weken over gedaan om een nieuwe activatiecode te krijgen. Bij mij ging het om een reparatie van m'n foon waarbij het IMEI nummer is veranderd. Ik heb uiteindelijk de reaparatiebon ingescand gemaild en na veel heen en weer gemail een nieuwe code gekregen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-09 01:36
Ik gebruik hier Navigon MobileNavigator 3.5.3 en heb problemen met de notificaties. Als ik via Winamp (for android) of Meridian tijdens het navigeren simultaan een mp3 afspeel stopt het afspelen van mijn Mp3 bij elke notificatie. Het uitzetten van het geluid (mute) en het naar beneden schuiven van de notificatievolume helpen ook niet. Daarbij is het probleem tevens niet gevoelig voor andere geluidsprofielen. Tevens heb ik in Winamp/Meridian de notificaties uitgeschakeld.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat routeinstructies e.d. er niet voor zorgen dat het afspelen mijn mp3 wordt onderbroken?

Heb een HTC DHD i.c.m. android 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:04:
In Copilot Live v8 zou ik graag het volgende willen:
- stem uit, ik hoef geen gesproken instructies
- waarschuwingssignalen aan, ik laat me graag waarschuwen voor een flitspaal...

Weet iemand of dat mogelijk is?
Al gegoogled? Sterker nog: uberhaupt al eens in CoPilot zelf gekeken?
Stem uit: Start CoPilot - Settings - Sound - vink Mute aan.

Camera's wordt door ALK zelf aangeboden: http://www.alk.eu.com/copilot/cameras.asp
Meldingen bij camera's: http://www.pocketgpsworld.com/uksafetycameras-copilot8.php

Dit is nou het resultaat van 15 seconden in CoPilot rondneuzen en 2 minuten googlen... :/

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
The Legend schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:16:
Dat is echt een probleem bij Navigon inderdaad. Ik heb er ongeveer twee weken over gedaan om een nieuwe activatiecode te krijgen. Bij mij ging het om een reparatie van m'n foon waarbij het IMEI nummer is veranderd. Ik heb uiteindelijk de reaparatiebon ingescand gemaild en na veel heen en weer gemail een nieuwe code gekregen.
Bij mij is het nog leuker. Ik kan namelijk de trial niet meer vinden in de market. Om 1 of andere reden krijg ik alleen de betaalde versie van navigon in de market op mijn desire te zien. Heeft iemand aar een goede oplossing voor? Heb hem gisteren terug gekregen van reparatie (zal wel weer drama worden want er is een nieuwe mainboard geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:32:
[...]

Al gegoogled? Sterker nog: uberhaupt al eens in CoPilot zelf gekeken?
Stem uit: Start CoPilot - Settings - Sound - vink Mute aan.

Camera's wordt door ALK zelf aangeboden: http://www.alk.eu.com/copilot/cameras.asp
Meldingen bij camera's: http://www.pocketgpsworld.com/uksafetycameras-copilot8.php

Dit is nou het resultaat van 15 seconden in CoPilot rondneuzen en 2 minuten googlen... :/
Bij Mute is, naast het geluid van de stem, het geluid van de flitspalen toch ook weg?
Of is dit heel netjes gescheiden...? _/-\o_

Natuurlijk heb ik Copilot zelf gekeken maar ik zit niet dagelijks in de auto om het te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

arvidbeheerder schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:38:
[...]

Bij mij is het nog leuker. Ik kan namelijk de trial niet meer vinden in de market. Om 1 of andere reden krijg ik alleen de betaalde versie van navigon in de market op mijn desire te zien. Heeft iemand aar een goede oplossing voor? Heb hem gisteren terug gekregen van reparatie (zal wel weer drama worden want er is een nieuwe mainboard geplaatst).
Mail even (zie profiel) dan kijk ik even voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Bij Mute is, naast het geluid van de stem, het geluid van de flitspalen toch ook weg?
Of is dit heel netjes gescheiden...? _/-\o_

Natuurlijk heb ik Copilot zelf gekeken maar ik zit niet dagelijks in de auto om het te testen.
Maar dus niet gegoogled! }:|
;)
Durf eigenlijk niet te zeggen of hij dan wel waarschuwt bij flitspalen. Ik kom er op mijn dagelijkse route geen tegen, anders zou ik 't testen voor je...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
The Legend schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Mail even (zie profiel) dan kijk ik even voor je.
Ik heb de APK ontvangen van het support team van navigon. Mailen gaat een stuk beter dan bellen moet ik zeggen. Hij is ook weer geactiveerd. Nu nog even de kaartjes binnen halen en dan moet alles weer werken.

(thnx voor het aanbod trouwens!)

[ Voor 4% gewijzigd door arvidbeheerder op 04-02-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

arvidbeheerder schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:22:
[...]

Ik heb de APK ontvangen van het support team van navigon. Mailen gaat een stuk beter dan bellen moet ik zeggen. Hij is ook weer geactiveerd. Nu nog even de kaartjes binnen halen en dan moet alles weer werken.

(thnx voor het aanbod trouwens!)
Klopt, dat is ook de manier waarop ik het uiteindelijk voor elkaar heb gekregen ;) Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mappen voor China zitten die alleen bij Google Navigatie? Of zijn er ook andere die die mappen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zucht, ik word nu wel een beetje moe van Navigon. Als het werkt, werkt het prima, maar tjongejonge wat een gezeik met die software zeg :(

Uiteindelijk via de e-mail support een Navigon v2.6 installatiefile gekregen. Dat heeft twee dagen gewerkt, en gisteren tijdens een navigatiesessie stopte de software ineens (standaard Google software fout). Na een reboot van het toestel gaf hij na 10 minuten navigeren weer precies dezelfde fout. Logisch leek mij om de software te verwijderen en opnieuw te installeren. Eerst verwijderd, toen de trial versie uit de Market geprobeerd, die gaf weer de melding dat de versie niet geschikt is voor mijn telefoon. Toen het installatiebestand opnieuw geinstalleerd dat ik van de supportdesk had gekregen. Vervolgens gaat die na installatie weer vragen om de software te activeren. Ik voer de nieuwe activatiecode in die bij het installatiebestand is geleverd.... code onjuist! |:(

Iemand die ook met dit bijltje heeft gehakt en het heeft kunnen oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
^ draai je stock Android, geen root, geen custom roms, geen taskkillers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nope, niets speciaals. Vanmiddag nog een factory reset uitgevoerd en Navigon weer geinstalleerd maar hij blijft nu zeggen dat hij niet geactiveerd kan worden. Heb maar weer gemaild met de support desk.

Het stomme is dus nu dat dit fout blijft gaan. Veel mensen, waaronder ik, hebben Navigon gekocht via de website. Vervolgens kon je met veel pijn en moeite de Navigon Select (gratis versie) uit de Market downloaden en via die app ook de updates binnenkrijgen. Na een IMEI change kon ik de versie uit de Market niet meer installeren, dat betekend handmatig de APK installeren maar dan staat hij dus niet bij "aangeschafte apps' in de lijst van de Market. Bij elke reset van je telefoon krijg je dus nu dit geklooi met activeren |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 20:35
Misschien een domme vraag, maar mij lukt het echt niet: hoe kan je bij navigon eigen poi toevoegen?
In navigon fresh is deze optie grijs bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nou, het is wel duidelijk. Vanaf nu raad ik niemand Navigon meer aan, maar dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de navigatiesoftware 8)7

Ik heb dus gemaild dat m'n software niet meer geactiveerd kan worden omdat de installatie blijkbaar puur en alleen is gekoppeld aan één sleutel, niet aan je device-id of product-id, maar alleen de activatiecode |:( Heb dus aangegeven dat de code niet meer werkt na een factory reset van de telefoon. Krijg ik de volgende mail terug:
Dear Mr. The Legend,

Thank you for your e-mail. We are glad to be of assistance.

Regarding your situation, we advise you to use the following activation code to activate the product *****-*****-*****.

We would also advise you not to uninstall the software from your phone, or perform a reset to factory settings as the software will need to be reinstalled and the activation code we have given you won't be valid anymore.

We hope we have been helpful with the information above and we are at your entire disposal for further assistance.

Yours sincerely,
NAAM

Dit betekend dus dat je na elke herinstallatie, reset, reparatie van je telefoon, het kopen van een nieuwe telefoon etc. een nieuwe activatiecode moet hebben! 8)7 |:( En als dat nou binnen een dag was geregeld... je mailt, wacht 2 a 3 dagen. Krijgt een mailtje terug waaruit blijkt dat ze niet kunnen lezen of niet willen lezen en je aanraden om de code te proberen waarvan je net hebt gezegd dat die niet werkt. Kun je weer terug mailen en dat duurt vervolgens nog een week of 3..

Dit is wel een beetje van de zotte. Feitelijk gewoon 60 euro weggegooid want dit is natuurlijk onwerkbaar. Iemand nog ideeën, behalve geduldig blijven mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nou ja het moet werkend te krijgen zijn toch? Is anderen ook al gelukt, dus waarom zou het jou niet lukken? Ik zeg, gewoon geduldig blijven mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Piracy :P

Kun je het programma niet kraken? Je hebt het programma feitelijk gekocht (incl bewijs daarvan).
Ik snap dat dat niet je ideale situatie is, anders had je het programma uberhaupt niet gekocht, maar tot ze met een werkbare oplossing komen, is dat misschien wel wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

l3art schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:40:
Nou ja het moet werkend te krijgen zijn toch? Is anderen ook al gelukt, dus waarom zou het jou niet lukken? Ik zeg, gewoon geduldig blijven mailen.
Uiteindelijk zal het natuurlijk wel weer uitdraaien op een nieuwe code, maar je zult zelf ook begrijpen dat je voor zo'n houtje-touwtje-oplossing geen 60 euro over hebt. Ik herinstalleer m'n telefoon met enige regelmatig helemaal over nieuw om de boel radicaal op te schonen, of na het testen van nieuwe applicaties de setup verneuken. Nu kan dat niet meer zomaar, omdat je na een reset eerst een maand bezig bent om je navigatiesysteem weer draaiend te krijgen 8)7

Ben nu maar naar de andere aangedragen oplossing aan het kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Maar ik vind het maar gek. Ik herinstalleer ook zo vaak mn toestel, zet er andere rommetjes op, etc. En ik heb nooit problemen gehad met het opnieuw installeren van Navigon....
Snap ook niet zo goed waar hun verhaal vandaan komt. Je hardware blijft gewoon hetzelfde, en daarmee zou dan ook je device-id hetzelfde blijven....
Heb dus sterk mn twijfels bij hun uitleg om niet meer opnieuw te installeren oid.... Of de code die je hebt gekregen is een soort van nood code. Maar dat zou ook niet logisch zijn, want dat zou dan ook elke keer weer moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Het grote verschil is waarschijnlijk dat de ellende bij mij is begonnen door Navigon via de website van Navigon aan te schaffen, en jij Navigon via de Market hebt gekocht?

Dat schijnt een wereld van verschil te maken. Schaf je Navigon aan via de website, dan kun je niet eens de software installeren omdat die niet geleverd wordt 8)7

[edit]

En weer gefixt! Zonder hulp van de supportdesk wel te verstaan ;) Hopen dat de boel zo blijft draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door The Legend op 09-02-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ik had hem inderdaad via de market....
En hoe heb je het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Afbeeldingslocatie: http://beatplay.files.wordpress.com/2010/09/copying_is_not_piracy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
I get it :P
Nou ja kan je niet ongelijk geven.
Maar goed dat hij werkt.
Ik geloof dat ik nu alle navigatie programma's voor Android heb uitgeprobeerd en ik kom toch elke keer weer uit bij Navigon. Geeft toch de beste route, loopt soepel, en is eenvoudig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:52:
I get it :P
Nou ja kan je niet ongelijk geven.
Maar goed dat hij werkt.
Ik geloof dat ik nu alle navigatie programma's voor Android heb uitgeprobeerd en ik kom toch elke keer weer uit bij Navigon. Geeft toch de beste route, loopt soepel, en is eenvoudig in gebruik.
Had zo n beetje hetzelfde gezeur met de Navigon die ik keurig via de market had aangeschaft. Heb zelf contact opgenomen met Ed Vervoort van de klantenservice van Navigon. Lees hieronder wat hij mij aanraadde. Dat werkte prima. Heb je ook meteen de laatste versie.. ;)

Op 3 februari 2011 10:02 schreef support.nl@navigon.com <support.nl@navigon.com> het volgende:
- Tekst uit oorspronkelijke bericht niet weergeven -

Geachte heer Xxxxxxxxx

bedankt voor uw email.

Het probleem met de navigatie software opnieuw installeren lost u op door de software opnieuw te "kopen" tijdens deze "koop" wordt gecontroleerd of u deze al hebt gekocht en indien dit zo is hoeft u hiervoor niet nog eens te betalen.

Met vriendelijke groet

Ed Verpoort

Mocht je dan nog meer vragen hebben. Schrijf dan een mailtje aan: support.nl@navigon.com en vermeld in de subjectlijn : t.a.v. dHr Ed Verpoort

Oh, en als je dan de apk weer hebt, bewaar m dan op een veilige plek voor eventueel een latere install. Wil je m opnieuw installen, verwijder dan de version.xml en de mis.txt uit de Navigon-dir. verder had ik begrepen uit een andere reactie die ik kreeg van Navigon, dat je deze op meerdere toestellen kan installen. Maar of dat waar is kan ik niet bevestigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

*O* Nieuwe app voor navigatie: Route 66 met TomTom maps, binnenkort beschikbaar op de Android Apps Market *O*

Voor meer informatie bekend gemaakt op 14 februari op de WMC, te Barcelona, klik hier.

Navigatie op mijn DHD was in mijn beleving nogal problematisch als je TomTom gewend bent op de HD2. Mogelijk levert de samenwerking tussen TomTom en Route 66 een uitgebalanceerde navigator. Route 66 was mijn eerste navigator in 2004 op mijn eerste Symbian smartphone de Siemens SX1 en voldeed heel goed en de positieweergave was uitstekend en accuraat (met een losse GPS-muis). TomTom Navigator bijvoorbeeld heeft sindsdien eigenlijk weinig toegevoegd. Op de HD2 (Windows Mobile 6.5) heb ik met TomTom last van positie-lag en het draaien van de kaart bij stilstand, navigatie is verder goed. Voor mijn DHD (Android 2.2) is geen TomTom-versie beschikbaar, wellicht dat deze combi van Route 66 de sterke punten van beide navigators weet te verenigen. :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Wat videotjes:

ROUTE 66 Maps + Navigation: Follow Me Demo

ROUTE 66 Maps + Navigation: Map Viewer Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Route 66 ziet er goed uit, ben benieuwd wat voor men er voor gaat vragen qua prijs.

Gezien het Nederlandse filmpje, weet iemand in hoevere dit in Nederland is ontwikkeld?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Hmmm ben ik ook wel benieuwd naar. Al lijkt me dat follow me niet heel erg veilig. Dan moet je dus de hele tijd op je scherm kijken wil je zien waar je heen moet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

l3art schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:56:
Hmmm ben ik ook wel benieuwd naar. Al lijkt me dat follow me niet heel erg veilig. Dan moet je dus de hele tijd op je scherm kijken wil je zien waar je heen moet.....
Dat follow werkt gewoon door dat de andere persoon zijn GPS locatie deelt, Route66 berekend dus continu de route naar dat punt. Je hoeft dus niet de hele tijd op het scherm te kijken. Je hoort namelijk welke kan je op moet, net als normaal navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
majoh schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:25:
Wat videotjes:

ROUTE 66 Maps + Navigation: Follow Me Demo
video
LOL, dit is in Arnhem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
heb de volgende nav geprobeerd op mijn hero

googles navigatie
copilot
Navigon
Igo

moet zeggen dat Igo het beste werkt,
goede maps. (teleatlas) , redelijk snel, eenvoudige menu
nadeel (niet voor mij ) dat alles in engels is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
JeeVee schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:54:
*O* Nieuwe app voor navigatie: Route 66 met TomTom maps, binnenkort beschikbaar op de Android Apps Market *O*

Voor meer informatie bekend gemaakt op 14 februari op de WMC, te Barcelona, klik hier.
Cool. Zelfs met HD-Traffic :D

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Route66 ziet er puik uit, ik zat al te wachten op de eerste navigatie met augmented reality, zou toch perfect zijn als hij lijnen kan tekenen op "de weg".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
En hip hoor!
Twee jongen vrienden (rond de 30) in een X5 en een DS!

:')

[ Voor 5% gewijzigd door Smultie op 16-02-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Heb zelf een aantal keer gepost in het Milestone rooten topic. Maar daar mijn laatste bevinden meer op Sygic Aura (SA) zijn gericht bij deze een situatie omschrijving waar wat problemen in naarvoren komen en waar ik ook hopelijk wat mensen met een instabiele SA installatie kan helpen.

Heb zelf een tijdje SA draaien op een milestone met CM6.1 van dec 2010. In het begin veel problemen mee gehad. Tijdens het bellen schakelde de telefoon naar de dialer, SA verdween en kwam dan na het telefoontje niet meer terug. Als ik dan SA opnieuw had opgestart waren al mijn ingevoerde data weg (home location en username en pasword). De vorige daadwerkelijk bereikte bestemming wist SA nog wel te onthouden en gebruikte deze bij het opnieuw opstarten meteen als doel.

Om deze problemen te proberen te verhelpen heb ik mijn apps opgeschoond. Toen werd SA stabieler en met name de ingevoerde gegevens gingen niet meer verloren. Een tijdje zo fijn kunnen navigeren met SA. Echter begonnen afgelopen weekend reboots plaats te vinden tijdens navigeren. Ik heb toen geprobeerd weer mijn apps op te schonen, maar dat hielp niet. Telkens na 15 min ongeveer reboot.

Vervolgens de ice and fire rom erop gezet van 11 feb. En mijn overclock heb ik op 750max/125min staan. Nu lijkt SA goed te werken. Nog geen reboots gehad en komt meestal ook gewoon terug na telefoongesprekken, zij het met de vorige bereikte bestemming en niet het laatst ingevoerde reisdoel. Dat moet ik dan weer opnieuw invoeren.

Ik heb deze problemen ook bij Sygic aangegeven, maar die zien door de custom roms het bos niet meer zeg maar. Ik blijf ze in ieder geval informatie geven om zo SA hopelijk nog wat beter te maken.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

SA = Sygic Android :?
Niet echt duidelijk zo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Even een ervaring met Navigon.

Ik heb een paar weken terug Navigon aangeschaft in een lange twijfel tussen een navigatiesysteem op android / een stand alone. Ik heb voor Navigon gekozen en ben op zich tevreden, de live dienst werkt goed en is vooralsnog gratis. Het navigeren is prettig en de aanwijzingen en kaart zijn zeer duidelijk. Maar ik heb een aantal (grote) bezwaren waardoor ik nu toch een beetje spijt heb van de 80 euro investering:

- Geen route voorbereiden. Thuis heb ik geen GPS ontvangst en ik kan niet thuis een route voorbereiden en zien hoe lang ik er over ga doen!

- Geen flitsmeldingen zonder navigatie. Ja, je kunt de kaart aanzetten zonder navigatie, maar dan waarschuwt hij niet meer voor flitspalen!

- Als het druk is zeggen dat je op aansluiting A4 - A9 van de A4 af moet en er vervolgens weer op (in de richting Amsterdam). Vooral omdat de A9 voor mij daadwerkelijk een alternatieve route kan zijn als de ring amsterdam geheel vast staat is dat behoorlijk irritant.

- Nog steeds niet echt lekker voorspellend praten. 'Neem de afrit' is fijn maar zeg dan ook meteen of ik daarna naar links of naar rechts moet. Vaak heb je hier niet echt beslissingstijd voor.

- Geen snelheidsweergave naast TTA en afstand. Kan makkelijk naast elkaar.

- In Den Haag rijden werkt net zo beroerd als met Google Navigatie. Vaak eenrichtingsweg insturen, door wijken met 2 drempels op elke hoek. Alleen tomtom houdt rekening met de bewust aangelegde doorstromingswegen (en bijbehorende groene golf + geen drempels).

[ Voor 9% gewijzigd door Makkelijk op 16-02-2011 11:12 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
ik deel je mening over Navigon, ik verbaas me elke dag weer over de "neem de afrit en sla linksaf richting de A9" terwijl je dus op de A9 rijdt
Ik volg deze manier van fileontwijken niet helemaal.
Verder ben ik ook erg tevreden over de fileinfo an sich, dat is iets wat ik mis in andere Nav software.

navigon is dus totaal niet geschikt voor bijv mijn vriendin, die klakkeloos op dat stemmetje af gaat en dan dus elke af en oprit van de snelweg zou nemen als er file staat, want de "tomtom" zegt het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2023
Hallo, ik ga volgende week naar het buitenland dus wil graag Sygic Aura gebruiken ivm offline mappen. Ik installeer deze op mijn HTC DHD, download een map en start vervolgens het programma op. Hier krijg ik dan weer doodleuk te horen dat ik geen mappen heb?!

Telefoon reboot, herinstallatie, verplaatsen dmv Mini Info naar SD card...allemaal hetzelfde resultaat. Heeft iemand anders dit ook gehad? Heb reeds mail gestuurd naar Sygic maar dan krijg je doodleuk een auto-response waarin ze aangeven dat het zeker 5 dagen kan gaan duren, pfffffft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
^^ Je gebruikt de Aura Downloader app om de mappen te downloaden? Weet je zeker dat de maps zich goed downloaden en installeren cq. bevestigd ie dat? Welke stappen neem je precies?

Gebruik je de trial of de aangeschafte versie van Aura?

------------------------------------------

Over Route66/TomTom: zal een 30 dagen (!) trial krijgen en daarna mogelijkheid tot lidmaatschap van 1 maand, 1 jaar en levenslang. Dat klinkt goed!

[ Voor 29% gewijzigd door davidov2008 op 16-02-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

davidov2008 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:58:

Over Route66/TomTom: zal een 30 dagen (!) trial krijgen en daarna mogelijkheid tot lidmaatschap van 1 maand, 1 jaar en levenslang. Dat klinkt goed!
Heb je een bron van deze informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Heb je een bron van deze informatie?
http://www.66.com/route66/index.php?act=1
Millions of ROUTE 66 users worldwide know how good our navigation solutions are. Even so, seeing is believing, and we don’t expect you to start paying for a service without knowing precisely what you are buying. That’s why we are offering you the chance to try our premium navigation free for 30 days. Once you are completely satisfied, you can purchase a premium navigation license by the month, by the year, or for the lifetime of your device, all at exceptionally competitive prices. There is a navigation license for everyone’s needs, whether you’re on the road day in day out, or just want to explore somewhere new on holiday.

Zijn hier mensen waarbij Navigon werkt op Gingerbread? Helaas krijg ik op Gingerbread constant een force close maar ik vraag me af of dit aan de rom ligt die ik gebruik of dat Navigon gewoon nog niet klaar is voor Gingerbread.

[ Voor 42% gewijzigd door BastiaanN op 16-02-2011 14:31 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Makkelijk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:10:
Even een ervaring met Navigon.
[...]
En dan nog 1 hele grote irritatie. Hij neemt 30MB ongeveer in en kan niet naar SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 19:55

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Makkelijk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:07:
[...]En dan nog 1 hele grote irritatie. Hij neemt 30MB ongeveer in en kan niet naar SD.
En op mijn stock Desire schokt de animatie, soms ook achteruit, erg irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 18:24
Ik heb een poosje Google Maps Navigation gebruikt. Was best tevreden maar nu ik 1x heb gereden met iemand die Navigon had weet ik wat ik had gemist. Navigon heeft het goed voor elkaar voor Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Navigon...

't werkt, de routes kloppen voor mij meestal goed. Op mijn Desire met de standaard ROM draait het allemaal vloeiend. Wat ik mis:
  1. eigen POI's kunnen toevoegen (zo handig bij Tomtom, voor alles wat ik wilde was wel een ov2 bestandje te vinden.
  2. makkelijk een plaats waar ik ben kunnen opslaan, zelfs het achterlijke OVI maps had die functie nog wel.
  3. Instellen van de interface, ik wil snelheid en te verwachten tijd op het scherm
  4. Zelf een stem kunnen kiezen, mijn OS staat op engels en dus is de stem ook engels
Iemand suggestie's voor een applicatie die deze dingen wel kan? Met name 1 en 2 mis ik wel heel erg.

[ Voor 39% gewijzigd door Wijnands op 16-02-2011 17:28 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wellicht straks route66. Momenteel lijkt er met elk android navigatiesysteem wel iets mis!

[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 16-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Makkelijk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:50:
Wellicht straks route66. Momenteel lijkt er met elk android navigatiesysteem wel iets mis!
Vreselijk, ik heb exact dezelfde ervaring.
Waar the hell blijft TomTom. Dat lijkt wel het enige goede no nonsens navigatiesysteem.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

madmaus schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:31:
[...]

Waar the hell blijft TomTom. Dat lijkt wel het enige goede no nonsens navigatiesysteem.
Ze vinden 't blijkbaar wel nonsens om voor Android 'n versie uit te brengen. Je zou toch zeggen dat dit besturingssysteem inmiddels geen ondergeschoven kindje meer is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Eric_Cantona schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:03:
[...]

Ze vinden 't blijkbaar wel nonsens om voor Android 'n versie uit te brengen. Je zou toch zeggen dat dit besturingssysteem inmiddels geen ondergeschoven kindje meer is :?
Ze zijn ook bijna gestopt met ontwikkelen voor Windows Mobile omdat er schijnbaar enorm veel piracy plaatsvond. Denk dat ze daar bij Android ook bang voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:09:
Ze zijn ook bijna gestopt met ontwikkelen voor Windows Mobile omdat er schijnbaar enorm veel piracy plaatsvond. Denk dat ze daar bij Android ook bang voor zijn.
Ik wil best betalen voor goede navigatie, maar wel voor een acceptabele prijs. Ze moeten zich wel realiseren dat offline navigatie tegenwoordig eigenlijk meer een extraatje is en daar moeten de prijzen dan ook op aangepast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Extra'tje? Dat begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Het onderhouden van een navigatiesysteem is hardstikke duur. Als tomtom softwarematig zo goed is als op een moderne stand-alone betaal ik er gerust 100 a 120 euro voor. Aan de andere kant kan tomtom bij de smartphone gebruiker enorm verdienen aan live diensten lijkt mij.

Alleen nu is het zo dat je 80 euro betaald voor iets wat niet zo goed is als je mag verwachten (navigon bijvoorbeeld.) Ik heb navigon in de eerste plaats voor de live dienst genomen en dat werkt geweldig. Maar ook omdat Google navigatie mij constant tegen het verkeer in wil laten rijden in Den Haag. Navigon net zo hard. Natuurlijk, er veranderd erg vaak wat in deze stad, maar volgens mij werkt tomtom dat normaal wél goed bij.

[ Voor 60% gewijzigd door Makkelijk op 16-02-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Navigatie op een android telefoon heb je al voor een euro of 35.....

Nu zeg ik niet dat ze dit bij TomTom moeten gaan vragen, maar als tomtom voor een 75 a 80 euro een goed navigatie programma kan leveren waarbij je voor een paar euro per maand ook HD trafic kan krijgen hebben ze er een boel klanten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:24:
Extra'tje? Dat begrijp ik niet helemaal eigenlijk. Het onderhouden van een navigatiesysteem is hardstikke duur. Als tomtom softwarematig zo goed is als op een moderne stand-alone betaal ik er gerust 100 a 120 euro voor. Aan de andere kant kan tomtom bij de smartphone gebruiker enorm verdienen aan live diensten lijkt mij.
Ik denk dan even strikt vanuit de gebruiker: ik heb behoorlijk werkende satnav gratis op mijn telefoon. De extra meerwaarde is dus eventueel een beter werkende app en offline navigatie. Dat vind ik een relatief kleine vooruitgang ten opzichte van de gratis situatie en daar zou de prijs dan ook op aangepast moeten zijn.

De prijzen die jij noemt zou ik absurd vinden. Hoewel ik dan alsnog vind dat mensen het niet moeten gebruiken in plaats van kopiëren, zou ik dan wel snappen waarom mensen het illegaal gaan regelen.

20 euro zou ik een aardige prijs vinden, 30 euro is voor mij persoonlijk toch wel het maximum. Ik denk dat ze meerwaarde kunnen bieden door realtime updates aan te bieden en daar dus ook geld voor kunnen vragen, al zou dat aan mij persoonlijk niet besteed zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
[...]
Heeft TomTom niet een keer aangegeven dat ze van de mobiele markt af wilde stappen omdat ze daar te weinig mee verdiende? Juist vanwege alle gekraakte versies, etc. Dus misschien dat ze daarom Android ook links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:58:
Heeft TomTom niet een keer aangegeven dat ze van de mobiele markt af wilde stappen omdat ze daar te weinig mee verdiende? Juist vanwege alle gekraakte versies, etc. Dus misschien dat ze daarom Android ook links laten liggen.
Ik snap die gedachtegang, maar ik denk dat ze daarmee hun eigen graf graven. Concurrenten springen in het gat. Je kan je diensten prima interessant houden door bijvoorbeeld up-to-date data aan te leveren.

Natuurlijk is het allemaal een stukje minder makkelijk voor ze om een goede boterham te verdienen nu veel mensen de navigatiehardware gewoon al op zak hebben, maarja, daar kan de consument ook niets aan doen.

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Daar kan de consument inderdaad niet veel aan doen, maar waar de consument natuurlijk wel wat aan kan doen, is het gebruik van illegaal gekraakte versies. Of de navigatiebedrijven moeten het een stuk moeilijker te maken om het te kraken. Maar dat valt niet mee. Het heeft bij Navigon een tijdje geduurd, maar ook die is dus gekraakt.

Ik weet niet of TomTom daarmee zijn eigen graf graaft. Ze kunnen zich meer richten op de 'vaste navigatie' en hier dan meer in investeren zodat mensen eerder geneigd zijn om dit te kopen. Makkelijk hebben ze het sowieso niet bij TomTom, maar dat komt mede door de andere goedkopere bedrijven die ook navigatie aanbieden.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik ben vooral benieuwd wat de prijzen worden voor Route 66. Als dat een beetje betaalbaar is, en het bevalt goed, gaat de TomTom de deur uit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Wijnands schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:27:
  1. Zelf een stem kunnen kiezen, mijn OS staat op engels en dus is de stem ook engels
Iemand suggestie's voor een applicatie die deze dingen wel kan? Met name 1 en 2 mis ik wel heel erg.
deze kan je oplossen door de nederlandse stem te hernoemen naar de engelse.. zo heb ik het toendertijd opgelost toen ik een engelstalige rom draaide.

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
[...]

Sygic Mobile Maps (dus niet Aura) lijkt relatief veel op tomtom en werkt ook vergelijkbaar. Heb net versie 8.2.4 erop en nu wordt ook native wvga resolutie ondersteund dus alles ziet er een stuk scherper uit op een HTC Desire.

Het liefst zou ik ook TomTom gebruiken zoals ik op een WM telefoon deed maar dit is een aardig alternatief.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ATCO schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:05:
[...]

Sygic Mobile Maps (dus niet Aura) lijkt relatief veel op tomtom en werkt ook vergelijkbaar. Heb net versie 8.2.4 erop en nu wordt ook native wvga resolutie ondersteund dus alles ziet er een stuk scherper uit op een HTC Desire.

Het liefst zou ik ook TomTom gebruiken zoals ik op een WM telefoon deed maar dit is een aardig alternatief.
Ook ik heb Sysic Mobile Maps nu naast Aura en Copiot draaien....
Ik moet idd zeggen, Mobile Maps geeft de beste TomTom ervaring. Ik hoop overigens dat Route66 snel uitkomt. Wat ik er tot nu toe van heb gezien heeft me positief verrast.

Ik ben een poos beta tester van TomTom devices geweest, ik heb echter ook van uit deze ontwikkelingskant van TomTom nog niets gehoord over hun Android activeiten.....

Jammer....

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met het volume van het stemgeluid in de auto? Ik heb nu Navigon, maar ik hoor de stem helemaal niet (en ja, volume staat op max...). Zelfs thuis hoor ik de stem nauwelijks. Ligt dit aan Navigon of aan de brakke speaker?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik hoor de Desire HD van mij netzo goed als een TomTom..... Maar mijn koektrommel is dan ook geweldig geisoleerd....

Ik merk overigens geen verschil in vollume tussen Aura, CoPilot, Mobile Maps, en Navigon....

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:14:
Wat zijn jullie ervaringen met het volume van het stemgeluid in de auto? Ik heb nu Navigon, maar ik hoor de stem helemaal niet (en ja, volume staat op max...). Zelfs thuis hoor ik de stem nauwelijks. Ligt dit aan Navigon of aan de brakke speaker?
zet je alert-volume eens hoger...
op de een of andere manier pakt navigon dàt volume voor de stembegeleiding

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Navigon doet in inderdaad wat vreemd met het geluid. Maar zet alles op max, en daarna kan je met de volume knop gewoon het stemvolume regelen.

Verwijderd

Bedankt voor de tips, zal het nog eens proberen!

Verwijderd

Sinds vandaag in het bezit van de Desire HD! :-) En hoewel alles straight out of the box perfect en snel werkt ben ik aan de hand van Visionary+ en Titanium Backup de nodige, in mijn ogen, onnodige zaken te verwijderen:

- Stocks;
- Peep;
- Twitter;
- Amazon;
- FriendStream;

etc.....

Nu vroeg ik me echter het volgende af. Qua navigatie/maps staan er de volgende programma's/apps op de telefoon:

- Latitude;
- Locations;
- Navigatie;
- Plaatsen;
- Maps; en
- Autopaneel.

Locations werkt beter dan plaatsen en zijn in feite hetzelfde. Van latitude zie ik het nut niet zo in deze heeft echter in bijv. maps wel een koppeling zitten waardoor maps naar latitude verwijst. Maps lijkt mij noodzakelijk voor navigatie waardoor je Maps, navigatie en locations overhoudt.

Plaatsen, latitude en autopaneel zie ik dus niet het nut van.

Wat hebben jullie, degene die hun DHD hebben aangepast, gedaan met deze apps en wat waren jullie overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
Ik gebruik voor autonavigatie de 'autopaneel' app die standaard op mijn Desire Z staat. Ideaal, wanneer je die app aanzet en je wordt gebeld neemt ie automatisch op op carkit modus, erg fijn.

Wel een heel erg hinderlijk punt, Autopaneel veranderd elke keer de taal naar Frans (Frankrijk). Ik moet deze dan handmatig veranderen naar het Nederlands. Weet iemand hier een oplossing voor?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:32
Ik zit er aan te denken om toch ook eens Navigon te proberen, maar als ik op Android market kijk kost het 89,95. Nu vind ik dat een behoorlijk bedrag voor iets waarvan ik niet zeker weet of het prettig werkt. Nu lees ik op meerdere plekken dat je het eerst 30 dagen kunt proberen. Is het zo dat je de app eerst kan proberen en dat je daarna na afloop van de 30 dagen pas hoeft te betalen, of is er een aparte demo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chedara schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:08:
Ik zit er aan te denken om toch ook eens Navigon te proberen, maar als ik op Android market kijk kost het 89,95. Nu vind ik dat een behoorlijk bedrag voor iets waarvan ik niet zeker weet of het prettig werkt. Nu lees ik op meerdere plekken dat je het eerst 30 dagen kunt proberen. Is het zo dat je de app eerst kan proberen en dat je daarna na afloop van de 30 dagen pas hoeft te betalen, of is er een aparte demo app?
Voor zover mij bekend hebben ze de trial uit de market gehaald. Deze was te fraude gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Trial stond er tot 2 dagen terug nog gewoon tussen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Vanmiddag heb ik Sygic Aura gekocht voor Android. Voor de mensen welke Sygic niet kennen. Dit bedrijf maakt al een tijd lang navigatieproducten voor mobiele telefoons. Hierbij maken ze gebruik van de kaarten van TeleAtlas (TomTom). Sygic Aura kost met een Benelux kaart echter 'maar' € 29,99 voor een levenslange licentie. Hiernaast is het mogelijk om ook een flitspalen add-on te downloaden voor € 9,99 per jaar.

Sygic Mobile Maps is eigenlijk altijd goed bevallen op Windows Mobile en Sygic Aura bevalt eigenlijk ook vrij goed op Android. Alleen was het navigatiepakket vanmiddag even de weg kwijt, waardoor opnieuw opstarten nodig was. Ook zijn de vertalingen niet altijd even goed. Wel zijn de stemmen erg luid en duidelijk, wat fijn is tijdens het navigeren.

Conclusie: al met al ben ik zeer tevreden voor de € 22,50 die we ervoor hebben betaald :D. Zeker een aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trriss
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
voor al diegenen die hun hoop gevestigd hebben op de route66/tomtom combinatie: dit zou wel eens hetzelfde kunnen zijn als de "autopaneel"/Premium Navigatie die op sommige htc's zit: deze zou ook gebaseerd zijn op route 66 met tomtom kaartgegevens... De interface zal waarschijnlijk anders zijn, en de route66 eigen versie lijkt meer features te hebben, maar er lijkt me een redelijke kans dat de navigatie-"engine" dezelfde zal zijn. Helaas bevalt deze me tot nu toe niet zo: nogal vreemde routes op de trajecten die ik getest heb tot dusver, en van wat ik zo hier en daar lees voelen vele anderen die deze app gebruikt hebben dat ook zo aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
alex3305 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 01:35:
Vanmiddag heb ik Sygic Aura gekocht voor Android. Voor de mensen welke Sygic niet kennen. Dit bedrijf maakt al een tijd lang navigatieproducten voor mobiele telefoons. Hierbij maken ze gebruik van de kaarten van TeleAtlas (TomTom). Sygic Aura kost met een Benelux kaart echter 'maar' € 29,99 voor een levenslange licentie. Hiernaast is het mogelijk om ook een flitspalen add-on te downloaden voor € 9,99 per jaar.

Sygic Mobile Maps is eigenlijk altijd goed bevallen op Windows Mobile en Sygic Aura bevalt eigenlijk ook vrij goed op Android. Alleen was het navigatiepakket vanmiddag even de weg kwijt, waardoor opnieuw opstarten nodig was. Ook zijn de vertalingen niet altijd even goed. Wel zijn de stemmen erg luid en duidelijk, wat fijn is tijdens het navigeren.

Conclusie: al met al ben ik zeer tevreden voor de € 22,50 die we ervoor hebben betaald :D. Zeker een aanrader dus!
Let wel dat aura niet onder gingerbread draait, iig niet zomaar, weet neit of er hacks zijn om het toch voor elkaar te krijgen. Dus als je een HTC hebt die in het 2de kwartaal android 2.3.x krijgt, kun je wel eens pech hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Jazco2nd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:28:
Ik heb een poosje Google Maps Navigation gebruikt. Was best tevreden maar nu ik 1x heb gereden met iemand die Navigon had weet ik wat ik had gemist. Navigon heeft het goed voor elkaar voor Android!
Vind je? Ik vind Navigon erg brak. Erg slechte kaarten (laten bv. de richting van de weg helemaal niet goed zien, ook waren nieuwe wegen die er al een tijdje liggen niet opgenomen) en vaak veel te laat met aanwijzingen. Nee dat zal ik nooit meer gebruiken.

Copilot werkte wel redelijk, maar ook daar, geen goede kaarten.

Laatst heb ik Google navigatie gebruikt, en dat vond ik niet slecht, vooral de kaarten zijn in orde. De aanwijzingen weer iets minder (maar goede kaarten vind ik wel het belangrijkste). Ik miste 2x een afslag op de snelweg omdat ie dat niet heel duidelijk aangeeft bij een splitsing. Maargoed, als je zelf iets beter oplet is dat wel te voorkomen natuurlijk :P

Kortom, tot nu toe nog niks gevonden wat in de buurt komt van TomTom op Windows Mobile.

Binnenkort Sygic ook maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Laatst online: 13-09 19:33
Dit artiekel lijkt me iets voor Android Phones en TomTom
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y93/ChillyCatz/HTC.jpg

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Azrael schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:16:
[...]

[snip]

Copilot werkte wel redelijk, maar ook daar, geen goede kaarten.
Heb je die maps gekocht of gedownload? De meest recente downloadbare zijn inderdaad behoorlijk verouderd, maar de gekochte zijn behoorlijk recent. B)
Kortom, tot nu toe nog niks gevonden wat in de buurt komt van TomTom op Windows Mobile.
Dat moet ik dan wel weer met je eens zijn.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Kijk er zit wel progressie in bij Navigon:
Dear Mr. .........,

Thank you for your e-mail. We are glad to be of service.

Regarding your inquiry, you will be pleased to know that, the update that will allow the Android based application to function with the Gingerbread should be available for download, at the start of next week.

We hope we have been helpful with the information above and we are at your entire disposal for further assistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.5.4 update is te downloaden in de Market, werkt als een tiet op CM7 \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Laatst online: 12-09 11:59
En het blijft wachten op Route 66.... Als "soon in the Android Market" is geschreven door dezelfde gast achter "Gingerbread OTA is coming to the Nexus One in a few weeks" dan .... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 19:53
Ik heb wel wat problemen met Sygic momenteel. Op de Hero en Desire altijd erg goed bevallen, maar op de LG Optimus 2X Speed krijg ik het niet aan de gang. Mobile Maps (v8.2.4) en Aura (v2.1.2) krijg ik allebei niet aan de gang, Mobile Maps crasht meteen en Aura geeft aan dat er geen 3D engine aanwezig is (dit zou kunnen komen doordat Tegra 2 nog niet wordt ondersteund?).

Nu dus aan het kijken naar een ander alternatief, ik ga maar eens spieken bij CoPilot (deze heb ik gebruikt voordat ik Sygic had, maar Sygic vond ik veel beter, wellicht dat het nu anders is).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukuxumusu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05-2021
t is hier al eens ter sprake gekomen maar een antwoord staat er niet direct bij.

Wanneer ik nu een agenda item heb met een locatie ingevuld dan klik ik op het icoontje en gaat google maps open vanwaaruit ik google navigatie kan starten.
is het bijvoorbeeld met copilot in te stellen dat je naar deze locatie navigeert dan?
(desnoods zoals je bij het openen van een file de keuze tussen de mogelijke apps krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ligt waarschijnlijk aan Co-pilot. Bij Navigon heb ik nl. de keuze om Maps of Navigon op te starten.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukuxumusu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05-2021
timovd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 14:11:
Ligt waarschijnlijk aan Co-pilot. Bij Navigon heb ik nl. de keuze om Maps of Navigon op te starten.
Dat is wel zonde, Tis net het handige aan android dat alles zo aan elkaar hangt.
Ik zal maar ff op zoek gaan naar hoe het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asyl
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 19:05
Ik heb al een aantal keren een post gezien van mensen die de foutmelding "kan bestemming niet verstaan" in google navigator. Ik heb ook al op internet gezocht, maar tot op heden nergens een oplossing gevonden. Zijn er meer mensen met deze foutmelding en ook al mensen die een oplossing weten? Edit: Dit gebeurt alleen in het autopaneel van HTC, als ik rechtstreeks via google navigator werk niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Asyl op 16-03-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ik heb deze week Aura ook getest, en dat werkt opzich goed. Vooral prettig dat ie aangeeft welke rijbanen je kunt gebruiken bij een splitsing op de snelweg. Helaas viel na een paar uur de GPS uit (natuurlijk vlak voordat ik op mijn bestemming was, lekker handig), en toen kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de praat, niet met opnieuw opstarten, en GPS uit en weer aan. Hij gaf iets van een melding 'check hardware' oid. Het is overigens mogelijk dat dit aan de interne GPS van mijn telefoon ligt, een dergelijk grapje heb ik al eerder meegemaakt. Maar wel vreemd dat ie toen ik mijn externe GPS-muis via bluetooth had aangesloten het ook niet wilde doen.

Toen dus maar weer Google navigatie gebruikt, ook op de terugweg. En ik moet zeggen, vind het toch niet echt goed werken. Bij splitsingen is het erg onduidelijk, hij geeft dan gewoon niet duidelijk aan welke kant je moet nemen. De vorige keer dacht ik nog dat ik misschien even aan het programma moest wennen, maar nu is het toch echt duidelijk dat het niet lekker werkt.
Ook is ie vaak te laat met aanwijzingen geven, ben je bv. al de bocht door, zegt ie nog 'sla linksaf'.
Het programma geeft niet aan wat de maximum snelheid is op de weg, en belangrijker, wat je eigen snelheid is. Vind ik wel essentiële informatie.
Als je de kaart verplaatst (om even vooruit te kijken) springt ie niet automatisch terug naar de goede positie.
En tenslotte is het volume van de stem wat aan de lage kant.

Ik denk dat ik voorlopig Aura blijf gebruiken (in ieder geval tot Route 66 uit is) i.c.m. m'n externe GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Azrael schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:59:
Ik heb deze week Aura ook getest, en dat werkt opzich goed. Vooral prettig dat ie aangeeft welke rijbanen je kunt gebruiken bij een splitsing op de snelweg. Helaas viel na een paar uur de GPS uit (natuurlijk vlak voordat ik op mijn bestemming was, lekker handig), en toen kreeg ik 'm met geen mogelijkheid meer aan de praat, niet met opnieuw opstarten, en GPS uit en weer aan. Hij gaf iets van een melding 'check hardware' oid. Het is overigens mogelijk dat dit aan de interne GPS van mijn telefoon ligt, een dergelijk grapje heb ik al eerder meegemaakt. Maar wel vreemd dat ie toen ik mijn externe GPS-muis via bluetooth had aangesloten het ook niet wilde doen.

Toen dus maar weer Google navigatie gebruikt, ook op de terugweg. En ik moet zeggen, vind het toch niet echt goed werken. Bij splitsingen is het erg onduidelijk, hij geeft dan gewoon niet duidelijk aan welke kant je moet nemen. De vorige keer dacht ik nog dat ik misschien even aan het programma moest wennen, maar nu is het toch echt duidelijk dat het niet lekker werkt.
Ook is ie vaak te laat met aanwijzingen geven, ben je bv. al de bocht door, zegt ie nog 'sla linksaf'.
Het programma geeft niet aan wat de maximum snelheid is op de weg, en belangrijker, wat je eigen snelheid is. Vind ik wel essentiële informatie.
Als je de kaart verplaatst (om even vooruit te kijken) springt ie niet automatisch terug naar de goede positie.
En tenslotte is het volume van de stem wat aan de lage kant.

Ik denk dat ik voorlopig Aura blijf gebruiken (in ieder geval tot Route 66 uit is) i.c.m. m'n externe GPS.
Welke telefoon/software combinatie gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Galaxy S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Dat is dan knap dat je Aura aan de praat krijgt met een externe GPS muis.
Aura (en sygic mobile maps (vanaf 8.2.4, daarvoor blijkbaar wel) ondersteunen geen mock locations... het gaat dus nooit werken totdat ze het fixen.

Ik doe zelf geen moeite om de interne GPS te gebruiken, is te brak. Er is eigenlijk geen goed navigatie pakket voor android , navigon komt er het dichts bij, de rest heeft outdated maps (copilot) of geeft brakke routes (aura/sygic mm)

Copilot 9 ziet er trouwens wel veel belovend uit.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ah dat verklaart dan ook waarom ie het met de externe GPS ook niet deed. Mooi kut is dat. Hopelijk werkt de interne GPS gewoon goed in de toekomst. Tijdens het rijden naar een ander programma moeten omschakelen is ook niet echt handig.
Vind de interne GPS van de Galaxy S niet brak trouwens, behalve dat ie er soms mee ophoudt.

[ Voor 16% gewijzigd door Azrael op 18-03-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Interne gps is hardwarematig kut. Valt niet te fixen.
Nexus s kreeg op laatst ook nog andere gps hardware.

Sgs is hopeloos wat gps betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xoror schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:21:
Interne gps is hardwarematig kut. Valt niet te fixen.
Nexus s kreeg op laatst ook nog andere gps hardware.

Sgs is hopeloos wat gps betreft
Bij sommigen misschien, bij mij niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Nou hier ook geen problemen met de interne gps hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:44:
Nou hier ook geen problemen met de interne gps hoor.
ik ben niet de enige hoor. Op XDA zie je bakken met klachten.
heb van alles al geprobeerd, is gewoon onbetrouwbaar, vooral in bebouwde gebieden.
Heb nu een gps mouse en daar zit nauwkeurigheid altijd rond 1m (!) waar mijn sgs op zijn best 10m haalt.

Mensen proberen vanalles tot solderen toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Interne GPS heeft bij mij ook op verschillende toestellen prima gewerkt. Op mijn huidige toestel moet ik het nog proberen (heb het ding net een week), maar ik verwacht geen problemen. Het is niet slechter dan een externe muis die ik ooit had (was wel een gps muis van een paar generaties geleden, van voor ik een interne gps had :p ). Er zit misschien een paar meter afwijking in, maar een auto is ook een paar meter lang. Japan is net 2,4 meter verplaatst op de wereld, dus dat heb je daar sowieso als afwijking. Hoe nauwkeurig je GPS ook is.

Hoe bruikbaar is Google Maps Navigation in de praktijk eigenlijk? Ik zit me af te vragen of ik nog op zoek moet naar navigatiesoftware. Het gaat me vooral om de duidelijkheid op de display, het geluid heb ik vaak niet eens aan staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.