Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Smarron

The bend

beschuit schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:55:
[...]

Ik kan noch in de Market noch op http://igomyway.com/ een Android versie vinden, waar moet dat staan?
Nergens, want hij is nooit officieel uitgebracht voor particulieren. Voor bedrijven moet je volgens mij eerst contact met ze opnemen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

hvdhoeven schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:23:
Is er nog steeds geen mogelijkheid om het volume van de stem te verhogen? Die stem is zo zacht...
Wie helpt? Ik had het op mijn Desire en nu ook op de Desire HD...
Ik had hetzelfde probleem met Navigon. Mijn oplossing was :
1. Quick Settings downloaden in de market (free app)
2. Volume control openen
3. Notification volume omhoog gooien.

In Navigon zelf stond het volume maximaal, maar ik hoorde nog steeds geen bal. Bleek dat mijn notification volume echt belachelijk laag stond (2 van de 7 ofzo) en in Android zelf kon ik zo 1,2,3 geen simpele shortcut vinden om dat aan te passen, dus doe ik het nu met Quick Settings.

Ik neem aan dat dit bij elke navigatie app hetzelfde zal doen. Succes!

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Smarron schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:18:
[...]
Nergens, want hij is nooit officieel uitgebracht voor particulieren. Voor bedrijven moet je volgens mij eerst contact met ze opnemen.
Daar lijk het wel op, zie hem op FTD wel staan dus kennelijk is er wel een Android versie. Jammer dat hij niet voor consumenten is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:55:
[...]

Ik kan noch in de Market noch op http://igomyway.com/ een Android versie vinden, waar moet dat staan?
er zijn meer wegen die naar igo leiden...
of je die wegen wilt bewandelen is aan u O-)

ook hinten naar Warez is op GoT not done......

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 11-01-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
iGO ziet er erg leuk uit, mooi duidelijk programma. Menu's zijn grafisch niet indrukwekkend maar wel duidelijk, simpel en eenvoudig te begrijpen. Nachtkleuren zijn vrij slecht, vies donker kleurtje, maar de dagkleuren maken het meer dan goed. Heb een simulatie uitgevoerd maar dat loopt gigantisch traag, niet echt onder de indruk. Moet nog een echte rit uitvoeren dus hoop dat dat dan beter gaat.

Echter tot nu toe ziet het er vrij aardig uit, ben benieuwd waarom iGO niet consumenten versies komt. Althans, versies die je kan kopen. Nu kan je ze enkel bij providers krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 11-01-2011 00:13 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000

Smarron

The bend

Ik heb hem ook gebruikt. Het is vergeleken met iGO8 (voor Windows Mobile) zeer duidelijk en simpel, maar met heel weinig mogelijkheden. Voordeel wel is dat je dezelfde kaarten kunt gebruiken als die van iGO8 (08-2010).

Ik denk dat ze iGO MyWay nog verder moeten ontwikkelen en de richting in moeten gaan van iGO8, dan heeft het zeker wel weer potentie. Bij mij liep hij erg soepel, geen enkel probleem mee gehad.

Ik navigeer overigens alleen nog maar met Google Navi. Ik vind de file-informatie echt heel nuttig en heeft mij de afgelopen weken enorm goed geholpen tijdens de slechte weersomstandigheden. Voor het buitenland maak ik veel gebruik van Sygic Aura en heel soms iGo MyWay.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Centaur schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:22:
[...]

Ik had hetzelfde probleem met Navigon. Mijn oplossing was :
1. Quick Settings downloaden in de market (free app)
2. Volume control openen
3. Notification volume omhoog gooien.

In Navigon zelf stond het volume maximaal, maar ik hoorde nog steeds geen bal. Bleek dat mijn notification volume echt belachelijk laag stond (2 van de 7 ofzo) en in Android zelf kon ik zo 1,2,3 geen simpele shortcut vinden om dat aan te passen, dus doe ik het nu met Quick Settings.

Ik neem aan dat dit bij elke navigatie app hetzelfde zal doen. Succes!
Als je programma's als Tasker hebt op je telefoon kan je dat automatisch instellen:

Bij openen Navigatie app => volume automatisch op 100%, en brightness op 100%.

Zo doe ik het en zodra ik mijn navigatie app open dan weet ik zeker dat het geluid en brightness op 100 % staat.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En commentaar op een modbreak mag je via DM aankaarten.

[ Voor 66% gewijzigd door pven op 11-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
Even als test iGO MyWay erop gezet. Moet zeggen dat het er best netjes uit ziet.
Ga ik maar eens proberen de komende tijd.... Met name benieuwd of het soepeler loopt dan Navigon.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:50:
Even als test iGO MyWay erop gezet. Moet zeggen dat het er best netjes uit ziet.
Ga ik maar eens proberen de komende tijd.... Met name benieuwd of het soepeler loopt dan Navigon.
ik ben daar bijna zeker van.
het zal minder eyecandy geven dan navigon maar je hebt bijna tot geen last van lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb ik bij Navigon ook niet heel veel last van hoor. Ten minste minimaal maar het kan altijd soepeler... Maar voor Android was iGO mn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb Copilot nu draaien naast Aura, ik test beide pakketjes en ben voorlopig tot de conclusie gekomen dat ik Copilot beter in gebruik vindt dat Aura. Bij Aura zijn de looks and feels goed, alleen hij is regelmatig niet nauwkeurig, Copilot is veel stabieler in gebruik.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik vond Co-Pilot te 'kinderlijk' met al zijn kleurtjes... Navigeren, waar het uiteindelijk omgaat, ging wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Co-Pilot is mij ook niet echt bevallen. Ik vond het niet kinderlijk, maar gewoon irritant. Het is het gewoon net niet.
Google Maps/Navigator had ik laatst gebruikt om naar Antwerpen te rijden, maar omdat er ergens eenrichtingsverkeer was, moest ik omrijden. Opnieuw een route bepalen in Belgie lukte niet, omdat ik data roaming uit heb.
Sygic Aura heb ik ook even geprobeerd, maar daar zaten volgens mij geen speed cams op. Vond het verder wel prima werken.
Ik gebruik nu Navigon. Ik heb er een keer mee gereden over de weg die ik bijna dagelijks rijd. File-informatie werd netjes weergegeven.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nadeel is alleen wel dat de file informatie niet altijd klopt...
Vaak genoeg stukken gehad dat hij zegt dat er file staat maar dan rijdt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Dat viel mij inderdaad ook al op bij Navigon. Laatst stuurde hij me ook over de afrit en vervolgens weer de oprit op. Dit omdat het korter zou zijn. Dit is wel enigszins storend. De rijbaanassistentie daarentegen vind ik ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door dommerick op 12-01-2011 16:56 ]

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Klopt dat wilde hij gisteren bij mij ook al doen....
Gelukkig was ik eigenwijs.
Realview vind ik zelf maar irritant, zeker als je een afrit hebt waarop je ook direct links of rechts moet houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:08

tozzke

aka tozzert

een tikje op het scherm en je krijgt weer het bewegende navigatiescherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow dat is nieuw voor me. Maar goed zag ook dat je het kon uitschakelen bij de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centaur
  • Laatst online: 05-09 12:12

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

madmaus schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:39:
[...]

Als je programma's als Tasker hebt op je telefoon kan je dat automatisch instellen:

Bij openen Navigatie app => volume automatisch op 100%, en brightness op 100%.

Zo doe ik het en zodra ik mijn navigatie app open dan weet ik zeker dat het geluid en brightness op 100 % staat.
Nice, goeie tip :D Thanks!

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Ja de realview op de snelweg is irritant. Zoals hij het in de stad doet daarentegen vind ik wel fijn. Gewoon zo´n klein blokje linksonderin die aangeeft welke rijbaan ik moet pakken.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Ik gebruik naar volle tevredenheid op mijn 2 android toestellen (tablet en telefoon) het programma Ndrive. Staat nu in de appstore als demo en kaarten zijn erg goedkoop (benelux koste me nog geen tientje). Navigatie is perfect, herberekenen van routes gaat snel, schermindeling is duidelijk en de aanwijzingen zijn prima op tijd en er zit lane assist op wat best handig is. Het is een offline programma dus geen roamingkosten (met prepaid was dat een eis van me :P ) wel engels gesproken.

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 14-01-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Ik heb nu Sygic Aura op m'n Legend staan. Werkt perfect en vind snel de bestemmingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17
l3art schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:30:
Ow dat is nieuw voor me. Maar goed zag ook dat je het kon uitschakelen bij de instellingen.
Kun je aangeven waar je de reality-view kunt uitschakelen in Navigon, ik het het gezocht maar kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Staat alleen onder andere naam volgens mij...
Instellingen en dan Reality scanner. Staat standaard op automatisch, zet hem op 'nooit' en je hebt (denk ik) geen real view meer. Moet eerlijk bekennen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb. Maar lijkt mij van wel.. Alleen bijzonder dat ze het reality scanner noemen ipv real-view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Oke, echt een heel vaag probleem met.google maps navigatie.

Ik heb ineens geen beatrix meer als stem, maar een freaky man die een rare tekst zegt.
Het lijkt wel op een webadres ofzo.
Ik heb de cache al verwijderd, de gegevens verwijderd, en daarna heel google maps al verwijderd maar de enge stem blijft.

Iemand die dit herkend?

Edit:

Het lijkt te komen door espeak TTS.
Die heb ik verwijderd en nu werkt google maps weer met onze geliefde Beatrix.

[ Voor 15% gewijzigd door madmaus op 16-01-2011 12:01 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Lang leve iGo, kreeg meerdere keren het verzoek of ik alstublieft om wilde keren. Heb het toch maar niet gedaan, leek me niet zo succesvol, dat op de A10 te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 15:02

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hah, zat laatst op de bus en had een keer zin om men GPS eens te testen op men android (nooit gedaan hiervoor)... En ik moet zeggen, Google Navigatie ziet er mooi uit :D Wel jammer dat je de maps van benelux bijvoorbeeld niet kan downloaden en opslaan op je SD kaart (heb namelijk geen 3G-abbo)...

Zijn er zo geen gratis navigatie apps, waarbij je gratis maps kan downloaden (op SD !) ?

[ Voor 13% gewijzigd door Mavamaarten op 16-01-2011 18:21 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Mavamaarten schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:20:
Wel jammer dat je de maps van benelux bijvoorbeeld niet kan downloaden en opslaan op je SD kaart (heb namelijk geen 3G-abbo)...
Euh? nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tsurany schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:07:
Lang leve iGo, kreeg meerdere keren het verzoek of ik alstublieft om wilde keren. Heb het toch maar niet gedaan, leek me niet zo succesvol, dat op de A10 te gaan proberen.
Hahaha doe me denken aan die reclame van een tijdje terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij cachet alleen een route, niet een gebied.
Je kan niet als je een dag ergens gaat stappen gewoon die plaats cachen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Fiorano schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:47:
Ik heb nu Sygic Aura op m'n Legend staan. Werkt perfect en vind snel de bestemmingen etc.
Hier Sygic Aura op mijn Milestone. Bevalt ook goed. Soms valt de app even weg/uit, maar kan dan meteen restarten en verder navigeren? Kan ook aan mijn CM 6 liggen. Maar bevalt in ieder geval goed.

Mis alleen nog wel dat ik kan bellen en navigeren tegelijk. Als de telefoon gaat dan verdwijnt SA en moet je daarna weer opnieuw opstarten. Iemand anders dezelfde ervaring?

[ Voor 17% gewijzigd door Gizzy op 17-01-2011 14:54 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zow, topic is weer aardig gegroeit!

Ik ga ook weer eens nieuwe software testen. Sygic ben ik een stuk minder tevreden over nu.

2 Ervaringen:
1)
Navigeren, terwijl hij op navigatie voor voetgangers staat. Je krijgt gewoon altijd een foutmelding bij langere routes, terwijl je niet weet wat er aan de handig is. Iemand anders (vriendin), had de navigatie bij een eerdere poging em te gebruiken op voetgangers gezet voor navigatie in de stad. ik wist dus niet dat dit fout stond en heb me groen/geel geergerd dat hij weigerde te navigeren. Zit diep in de menu's verstopt, voordat je er weer achter bent, en wordt niet (of niet duidelijk) aangegeven bij berekenen van de route.

2)
Navigeren over langere routes, waarbij je eerst in grotere stad zit, en de dichtsbijzijnde snelweg is 20km omrijden via een provinciale weg. De rest van de wegen zijn zandwegen, (die zijn veel korter, maar niet berijd baar). Hij navigeert je gewoon over de zandwegen ipv de doorgaande wegen. Herhaald rondgereden in de stad en geen goede route gevonden (ik was er zelf onbekend, maar kwam steeds op ontoegankelijke zandwegen uit)
Tomtom ernaast aangezet, en die deed het vanaf dezelfde locatie in 1 x goed.

Voorbeelden voor punt twee:

Route van tomtom, en ook de enig goede route:
http://maps.google.nl/map...pn=0.176033,0.308647&z=12

Route volgens sygic:

http://maps.google.nl/map...pn=0.351986,0.617294&z=11

Deze routes zijn afgesloten op dit moment:
http://maps.google.nl/map...032,0.308647&ie=UTF8&z=12

En deze:
http://maps.google.nl/map...pn=0.175508,0.308647&z=12

Welke navigatie komt volgens jullie het dichtst bij tomtom?

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 17-01-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wybo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:47:
[...]

Als je nou ook een rondje in de binnenstad toevoegt aan de route :P
Nee, maar inderdaad.. dat is niet ideaal.

Ik geloof dat Skobbler met OpenStreetmap wel wat meer in de buurt komt dan. Kan me alleen niet meer herinneren of je die hele kaart kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:40
Get!em schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:33:

Ikzelf gebruik al enige tijd CoPilot. Werkt voor mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online

Sygic Mobile Maps 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Dit is zo persoonlijk, dat ik niet denk dat je hier een eenduidig antwoord op gaat krijgen... ;)
Ik heb zelf CoPilot en ben daar tevreden over, maar ik vind dat er (vooralsnog) geen enkele Android-routeplanner kan tippen aan TomTom, qua gebruiksinterface, snelheid, duidelijkheid, enz. enz.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:27

eisbaer

Zie signature

Navigon

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
En voila, één vraag 'Wat komt het dichtste bij TomTom' en je krijgt als antwoord de 3 verschillende, meeste populaire navigatieapps voor android. Het gaat er natuurlijk om dat je daar een keuze tussen moet maken, maar zoals je wel merkt aan deze antwoorden is geen van die 3 "echt" geweldig. Bij alle zijn voors en tegens op te noemen, bijv. goede routeinstructie, maar matige interface, weinig POI's of slechte actualiteit v/d kaarten maar wel mogelijkheid om A-B-C te plannen, file-informatie & snelheidscamera's enz... Het is een beetje afwegen.

Zelf vind ik Navigon het beste. Sygic Mobile Maps is ook goed (zeker niet Aura, daar kan ik niet eens naar kijken, dat scherm is echt vééééls te druk), maar schijnt dat die je het vaakst over rare landweggetjes stuurt omdat het 't korst is en de andere keer juist 80km om omdat het 2 minuut sneller is, maar als de route goed geplant is, heeft Sygic volgens mij de beste aanwijzingen en heldere interface en veel POI's.

Ik vind het erg betreurenswaardig dat je de meeste navigatieapps niet even 20-30 dagen mag uitproberen voor niks, volgens mij zou dat véél meer klanten trekken. Maar goed, je zal dus via minder legale weg de 3 verschillende uit moeten proberen of heel veel op internet opzoeken. Maar van alle 3 vind je gegarandeerd lofende en afkrakende reviews. En daarnaast zijn veel reviews verricht op oudere versies, afkomstig uit het buitenland (ja boeie hoe de amerikaanse wegen eruit zien, als het hier maar werkt) of op andere platforms. Daar schiet je dus ook niet altijd evenveel mee op helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand hoe je "Mijn Kaarten" / "My Map" kan gebruiken of inzien op je Android toestel? Ik heb allerlei kaarten en locaties aangemaakt en deze zou ik erg graag vanuit mijn navigatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
davidov2008 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:39:
En voila, één vraag 'Wat komt het dichtste bij TomTom' en je krijgt als antwoord de 3 verschillende, meeste populaire navigatieapps voor android. Het gaat er natuurlijk om dat je daar een keuze tussen moet maken, maar zoals je wel merkt aan deze antwoorden is geen van die 3 "echt" geweldig. Bij alle zijn voors en tegens op te noemen, bijv. goede routeinstructie, maar matige interface, weinig POI's of slechte actualiteit v/d kaarten maar wel mogelijkheid om A-B-C te plannen, file-informatie & snelheidscamera's enz... Het is een beetje afwegen.
Het is gewoon jammer dat TomTom niks op Android doet aangezien, zoals jij idd al zegt, geen van de huidige programma's echt super is of bij TomTom in de buurt komt. Qua software vind ik TomTom 7 voor Windows Mobile nog altijd beter dan die op mijn Android toestel.
Zelf vind ik Navigon het beste. Sygic Mobile Maps is ook goed (zeker niet Aura, daar kan ik niet eens naar kijken, dat scherm is echt vééééls te druk), maar schijnt dat die je het vaakst over rare landweggetjes stuurt omdat het 't korst is en de andere keer juist 80km om omdat het 2 minuut sneller is, maar als de route goed geplant is, heeft Sygic volgens mij de beste aanwijzingen en heldere interface en veel POI's.
Aura is inderdaad druk, Mobile Maps heeft een prachtige interface die lekker rustig is. Zelf nog geen rare dingen er mee gehad maar ik ben dan ook nog niet naar plekken geweest waar je zulke weggetjes tegenkomt. Navigon is ook een fijn programma, alleen de avond interface is nogal sucky. iGO is ook met aanwijzingen wel fijn maar voelt nog een beetje als een 1.0 aan, hij doet het wel maar mag nog wel verder ontwikkeld worden.
Ik vind het erg betreurenswaardig dat je de meeste navigatieapps niet even 20-30 dagen mag uitproberen voor niks, volgens mij zou dat véél meer klanten trekken. Maar goed, je zal dus via minder legale weg de 3 verschillende uit moeten proberen of heel veel op internet opzoeken. Maar van alle 3 vind je gegarandeerd lofende en afkrakende reviews. En daarnaast zijn veel reviews verricht op oudere versies, afkomstig uit het buitenland (ja boeie hoe de amerikaanse wegen eruit zien, als het hier maar werkt) of op andere platforms. Daar schiet je dus ook niet altijd evenveel mee op helaas...
Inderdaad jammer dat je het niet kan testen, immers navigatie test je niet in een kwartier maar daar heb je echt wel een paar dagen voor nodig. Aan de andere kant snap ik het ook wel, zo kopen mensen nooit navigatie software als ze gewoon een volledige vakantie een pakket 'uit kunnen proberen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ze moeten de software gratis maken en dat je dan betaald voor de kaarten. Desnoods krijg je een demo kaart met data van 50 km om je locatie heen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik weet niet of je op links kunt zoeken, en om nu 50 pagina's te lezen of een link al gepost is... ;)

Ik wil eens naar offline navigatie gaan kijken, en kwam de volgende vergelijking + review van dergelijke pakketten tegen, inclusief een score van hoe goed ze zijn. Het is van begin 2010, dus misschien wat oud, maar kan een goed startpunt zijn :) .

Link naar website

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb naar aanleiding van een bericht hier Ndrive uit de market op mijn Samsung Galaxy geinstalleerd.
Fijn dat Ndrive een week lang gratis getest kan worden.

Ben redelijk optimistisch hierover:
positief
- duidelijk scherm
- actuele kaartinformatie
- na even wennen eenvoudig te bedienen
- kaarten worden op het toestel geinstalleerd
- GPS is nauwkeuriger dan met Google Navigatie
negatief
- geen mogelijkheid voor navigeren naar postcode ontdekt
- geen mogelijkheid voor navigeren naar iemand in mijn contacten ontdekt
- het duurt tijdens het navigeren vrij lang - als je van je route afwijkt - voordat een nieuwe route is berekend
- in het begin had ik gesproken instructie, die ben ik nu zomaar kwijt, kan nergens vinden hoe ik geluid aan/uit kan zetten
- lettertjes van bestemming zijn tijdens invoeren adres zijn aan de kleine kant
- toetsenbord is niet qwerty

PS
Vandaag was ik met een karretje op pad. Dan moet je navigatieprogramma eigenlijk weten dat je niet harder dan 90 mag. In Ndrive heb ik niet ontdekt hoe je zoiets kunt instellen. Weten jullie welke navigatieprogramma's dit wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 20:37
Als ik het even heb over de galaxy s, over de problemen met de gps.
Nu bestaat er een functie als ''skyhook''. Heb dat even gegoogled en het lijkt er op dat deze instelling er voor kan zorgen dat je nog nauwkeuriger een fix kan krijgen.

Er zijn dan van die fixes waarin ze zeggen dat je die dus aan moet zetten. Echter lijkt het alsof deze functie alleen in de Amerikaanse galaxy's te vinden is.

Mijn vraag is, is er een rede voor dat de internationale galaxy s die functie niet heeft, en de amerikaanse wel?
En is dat ''skyhook'' eigenlijk wel een verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:14
Ik ben heel tevreden over sygic mobile maps10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Waar ik met google niet helemaal uit kom, navigon op android, werkt dat ook met gedownloade .asc points of interest bestanden? Vind het namelijk erg handig om die te kunnen toevoegen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Tsurany schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:27:
Aura is inderdaad druk, Mobile Maps heeft een prachtige interface die lekker rustig is. Zelf nog geen rare dingen er mee gehad maar ik ben dan ook nog niet naar plekken geweest waar je zulke weggetjes tegenkomt. Navigon is ook een fijn programma, alleen de avond interface is nogal sucky. iGO is ook met aanwijzingen wel fijn maar voelt nog een beetje als een 1.0 aan, hij doet het wel maar mag nog wel verder ontwikkeld worden.
Als ik nog even mag terugkomen op mijn eigen mening dat Aura te druk is :P Ik heb even de 7 dagen trial geinstalleerd onder het mom van benieuwd zijn. En als je alle 3D-shit uitzet (3D gebouwen enzo) dan is de view best oke. Enige nadeel is dat soms slecht staat aangegeven wat de volgende weg is die je op gaat rijden.

Verder zijn de gesproken aanwijzingen ietsje magerder dan van Navigon (met name in de zin van TTS), maar niet echt schokkend.

Wat ik vooral een enorm voordeel vind is de grotere POI database, elk klein rotwinkeltje en bezinepomp kent ie, in Nederland, maar ook in het buitenland. Navigon had daarentegen maar een beperkte database vond ik. Bijv. willekeurig Frans dorpje, Navigon vindt 2 winkels, en Aura een stuk of 10 binnen 2 km. Groot nadeel is wel dat de winkels niet gesorteerd staan, dus je kan niet zien wát voor winkel het is. In NL is dat niet zo'n probleem (Dixons, wat zou dat nou zijn), maar in het buitenland ken je natuurlijk niet al die namen van de supermarkten...

Jammer is idd het ontbreken van A-B-C navigatie. Meeste proefroutes die ik heb gepland waren wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Het blijft dus nog altijd behelpen.

TomTom heeft idd nog steeds de pluspunten waardoor ze marktleider zijn:
-erg makkelijk zelf POI toevoegen
-routes 99% goed, en geen kleine rot landweggetjes. Dit komt mede door hun eigen database van meestgebruikte wegen en de gemiddelde snelheid op die wegen (een 80 weg met veel stoplichten heeft bijv een gemiddelde snelheid van ~60kmph)
-easy interface, zelfs een 3jarige snapt dat.
-interface is in een rijdende (trillende) auto af te lezen.

Tot die tijd dus maar behelpen en sygic accepteren. Navigon, google nav, ndrive al uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Ik heb sinds kort Co-Pilot op mijn Samsung Galaxy S maar als ik hier een locatie invoer naar b.v. een plaats in Frankrijk zegt Co-Pilot dat het 752 km is terwijl Google maps zegt dat het 900 km is. Ze nemen allebei exact dezelfde route dus volgens mij klopt Co-Pilot niet... Is dit bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Count_B schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:09:
Ik heb sinds kort Co-Pilot op mijn Samsung Galaxy S maar als ik hier een locatie invoer naar b.v. een plaats in Frankrijk zegt Co-Pilot dat het 752 km is terwijl Google maps zegt dat het 900 km is. Ze nemen allebei exact dezelfde route dus volgens mij klopt Co-Pilot niet... Is dit bekend?
Nee ik ken 't niet, gebruik nu even niet meer Copilot (omdat ik Navigon en Aura aan het uitproberen ben, om een keuze te maken wat het moet worden). Heb je het bij alle routes naar Frankrijk (andere dorpjes in andere windstreken?), of ook naar andere buitenlanden?

Wat geven ze beiden aan als reistijd, verschilt die net zoveel?

[ Voor 37% gewijzigd door davidov2008 op 25-01-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:12

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Is er eigenlijk een navigatieprogramma dat de actuele flitsers erin kan zetten? Dus zeg maar de mobiele brigade?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu een paar keer iGo MyWay gebruikt op mn Desire, maar ondanks dat het de Desire is, gaat het toch best schokkerig. Vind het een mooi programma, visueel, instructies zijn prima en duidelijk, maar helaas echt soepel loopt het niet.
Tevens heeft het te weinig instelmogelijkheden. Zo laat het steeds van die 'balonnetjes' zien met straatnamen. Vraagt ook het één en ander van de processor, dus als je dat uit kan zetten zou dat schelen. Maar tot op heden heb ik die optie nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Bart ® schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:06:
Is er eigenlijk een navigatieprogramma dat de actuele flitsers erin kan zetten? Dus zeg maar de mobiele brigade?
Ben ik ook erg benieuwd naar. Moet toch gewoon kunnen via de zelfde verbinding als file-informatie?
Er is iig een app FlitsNav. Niet wat je zoekt, maar kan wel handig zijn.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
davidov2008 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 00:01:
[...]

Nee ik ken 't niet, gebruik nu even niet meer Copilot (omdat ik Navigon en Aura aan het uitproberen ben, om een keuze te maken wat het moet worden). Heb je het bij alle routes naar Frankrijk (andere dorpjes in andere windstreken?), of ook naar andere buitenlanden?

Wat geven ze beiden aan als reistijd, verschilt die net zoveel?
Bij co-pilot krijg ik niet te zien hoe lang ik erover doe. Maar ook naar andere plaatsen in europa geeft co-pilot een andere kilometerstand weer. Ben nu ook Aura aan het testen en dit bevalt me stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

timovd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Ben ik ook erg benieuwd naar. Moet toch gewoon kunnen via de zelfde verbinding als file-informatie?
Je kunt flitsnav inderdaad op de achtergrond aanzetten, dan krijg je vanzelf 'n melding als je in de buurt van 'n mobiele flitser komt. Als 't goed is tenminste, ik heb 't zelf nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Flitsnav werkt prima :)
Alleen is de melding die je krijgt wat kort en klein als je zelf al aan het navigeren bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Count_B schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:09:
Wat copilot in eerste instantie aangeeft is de afstand hemelsbreed. Ik weet niet meer precies wanneer die overschakeld naar route-km's, maar ik heb me daar idd ook wel eens in vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Count_B schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:17:
[...]

Bij co-pilot krijg ik niet te zien hoe lang ik erover doe. ...
Dat is in te stellen. Klik maar eens op de datavelden rechts onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
N!co schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:29:
[...]

Wat copilot in eerste instantie aangeeft is de afstand hemelsbreed. Ik weet niet meer precies wanneer die overschakeld naar route-km's, maar ik heb me daar idd ook wel eens in vergist.
Heb het weer even nagekeken, bij mij geeft Copilot inderdaad gewoon de juiste afstanden aan, in heel Europa. Je kan bij Co pilot super veel instellen en bijna alles aanpassen, dus ook wat er onderin het scherm staat. Tijdens de navigatie klikken op de balk zelf bijv. en je kan het al aanpassen.

Maar goed dat doet niet af aan de gebrekkige route instructies en de veel kleinere POI database t.o.v. Aura, een supermarkt of openbare parkeerplaats vinden in plaats met <20-30.000 inwoners zal je niet snel lukken (in ieder geval niet in het buitenland, in NL gebruik Google Nav wel). Ook is de Nederlandse vertaling van Copilot echt erbarmelijk slecht, zelfs Google Translate zou het nog beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Bestaat er ook een gratis offline navigatieprogramma? En dan bedoel ik natuurlijk legaal gratis.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Bart ® schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:01:
Bestaat er ook een gratis offline navigatieprogramma? En dan bedoel ik natuurlijk legaal gratis.
Osmand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Wybo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:47:
[...]

Niet heel die plek in een keer met een druk op de knop nee, maar ik heb afgelopen weekend prima mijn weg kunnen vinden in Brussel door (ingezoomd op straatniveau) het centrum en een groot deel van het gebied er om heen te laden. Dit met behulp van de Wifi-hotspot van de pub waar ik op dat moment even was gaan drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Dat ziet er goed uit! Ik ga Osmand vanmiddag eens proberen als navigator, maar als (offline) map app is ie alvast geslaagd wat mij betreft.... Iets voor in de openingspost, dit progje?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 13-08 07:30
Bart ® schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:01:
Google Navigation is tegenwoordig (gedeeltelijk) offline. In versie 5 zijn twee aanpassingen gedaan om dat mogelijk te maken:
-kaartdata wordt voortaan als vectordata opgeslagen op je sd-kaart
-herbereken-logica kan nu op de telefoon gebeuren

Kaartdata kan vooraf worden gedownload en de telefoon kan bij het afwijken van de route nu ook netjes herberekenen. Te veel afwijken zonder vantevoren in Maps rondgebladerd (cached) te hebben zal je echter wel zonder goede aanwijzingen laten zitten.

In de EU hebben meeste mobiele providers al wel opties om roaming data aan te zetten voor een paar euro per dag (T-mobile en Vodafone hebben dit in ieder geval). De vector-data is erg klein, dus kun je hier prima in het buitenland mee navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:53
Peetke schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:05:
[...]
Kaartdata kan vooraf worden gedownload en de telefoon kan bij het afwijken van de route nu ook netjes herberekenen. Te veel afwijken zonder vantevoren in Maps rondgebladerd (cached) te hebben zal je echter wel zonder goede aanwijzingen laten zitten.
Gebeurt dat automatisch? Ik kan in Maps / Navigation nergens een 'download' optie vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Google Navigation is tegenwoordig (gedeeltelijk) offline. In versie 5 zijn twee aanpassingen gedaan om dat mogelijk te maken:
-kaartdata wordt voortaan als vectordata opgeslagen op je sd-kaart
-herbereken-logica kan nu op de telefoon gebeuren

In de EU hebben meeste mobiele providers al wel opties om roaming data aan te zetten voor een paar euro per dag (T-mobile en Vodafone hebben dit in ieder geval). De vector-data is erg klein, dus kun je hier prima in het buitenland mee navigeren.
De ervaring die ik daarmee heb was het volgende: ik moest van Alkmaar naar Stadskanaal, maar halverwege de route (ongeveer bij Joure) verdwenen de kaarten en reed ik in het niets. Schijnbaar was er niet genoeg ruimte om de hele map te downloaden in de cache ofzo. Plus dat als je flink afwijkt van de route vanwege bijvoorbeeld werkzaamheden, dan moet ie toch weer een stuk kaart downloaden. Ik heb dus echt iets nodig met een hele kaart op de gsm zelf, en dat doet Google (helaas) niet...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tnx, ga ik ff checken!

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
[...]
(...)

Dat valt ook tegen hoor, tot voor kort had Vodafone een BloX waar je voor 30 of 35 euro een hele maand 1GB kon verstoken in het buitenland.

Nu is het 2 euro per dag (=60 euro per maand => kan je al offline nav. voor kopen en doe je dat 2x dan kan je net zo goed een nieuwe TomTom kopen) en het limiet 20MB per dag, ofwel 600MB / maand.

Het is alleen handig als je net 1 dagje naar het buitenland gaat. Maar als je 12x per jaar naar Belgie gaat ofzo, dan is het niet meer voordelig.

En ik denk dat de meesten in dit topic van het type is dat regelmatig naar het buitenland gaat met de auto en daarvoor graag een offline nav programma wil hebben. Dan biedt Google Nav toch geen uitkomst, niet alleen van wege de roamingkosten, maar daarnaast is in veel buitenlanden de GPRS dekking, laat staan 3G, een stuk slechter dan hier. Probeer maar eens in Engeland buiten de steden een goed data signaal op te pikken...

[ Voor 19% gewijzigd door davidov2008 op 27-01-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Heb nu zo'n 2 weken geleden Sygic Aura aangeschaft en valt me op zich niet tegen.

De Benelux versie kostte maar 19,99 (Europa 39,99) en is hiermee een goed betaalbare oplossing vind ik.

Heb alleen een kleine eigenaardigheid, ik kan geen huisnummers invoeren en moet altijd een kruising met de straat van bestemming kiezen. Hebben andere aura gebruikers hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Nee vreemd, dat heb ik niet.

Wat doe je precies?

Ik kies --> Vinden --> Bestemming --> Land (Nederland) --> Stad (Amsterdam) --> Straat (Herengracht)

Als ik vervolgens 'Herengracht' uit de stratenlijst selecteer krijg ik een scherm met:

HUISNUMMER (klein bovenaan in de zwarte balk)
----------------------
Elke
Amstel
Bergstraat
Beulingstraat
(...)

Hier kan ik het huisnummer invullen, bijv. 250, en dan druk ik op "Elke", vervolgens krijg ik in het overzichtscherm:

Nederland
Amsterdam
Herengracht (250)
Nuttige plaats

<-- Terug ______ Gereed >>

Als ik druk op Gereed brengt Aura mij naar huisnr. 250 ;)

Waar gaat het bij jouw mis in deze stappen?

p.s. overigens staat er bij de meeste straten niet alleen "Elke" maar ook de range van huisnummers, bijv. "Elke (1-69)".

[ Voor 9% gewijzigd door davidov2008 op 27-01-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Bij "elke" :) , dacht dat ie daar willekeurig kruispunt mee bedoelde :). gewoon huisnummer invoeren en op elke drukken dus. Weer wat geleerd, bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Ja echt logisch is het niet idd :P Verbeterpuntje voor de UI ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik geloof dat ik er nu uit ben...Ik gebruik Navigon voor het binnenlandse navigeren en Ndrive voor als ik een keer vanuit Nederland naar buitenland wil. De reden dat ik dan niet altijd Ndrive gebruik (in volgorde van belangrijkheid): te langzaam met updaten van een nieuwe route, de nederlandse stem geeft verkeerde aanwijzingen (de engelse heeft dat niet). Navigon is snel en simpel van opzet...maar je hebt dan ook minder POIs dan Ndrive (die je juist in het buitenland vaak kan gebruiken), maar hij navigeert dan weer niet over landsgrenzen heen.. Osmand ..tja gebruik ik te weinig en is ook niet zo intuitief.. maar wel dus een gratis alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
Ik snap niet dat Igo op de Android zo slecht is. Op mijn WinMo tel. is Igo 8 echt perfect. Loopt soepel, goede en mooie UI en zeer goede lane-assist (veel betere dan wat ik van Garmin, Navigon, TomTom heb gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou ja slecht is het niet hoor. Maar vergeet ook niet dat het nog niet officieel uit is voor Android. Je kan het nog niet eens kopen in de market.
Maar van wat ik nu gezien heb is het prima, behalve dat het niet heel soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

The Legend

*Plop*

henkleerssen schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:40:
Ik geloof dat ik er nu uit ben...Ik gebruik Navigon voor het binnenlandse navigeren en Ndrive voor als ik een keer vanuit Nederland naar buitenland wil. De reden dat ik dan niet altijd Ndrive gebruik (in volgorde van belangrijkheid): te langzaam met updaten van een nieuwe route, de nederlandse stem geeft verkeerde aanwijzingen (de engelse heeft dat niet). Navigon is snel en simpel van opzet...maar je hebt dan ook minder POIs dan Ndrive (die je juist in het buitenland vaak kan gebruiken), maar hij navigeert dan weer niet over landsgrenzen heen.. Osmand ..tja gebruik ik te weinig en is ook niet zo intuitief.. maar wel dus een gratis alternatief..
De illegale gekraakte versie/30-dagen trial gaat niet over de landsgrenzen heen bedoel je. Mijn Navigon navigeert prima over grens!

Nadat m'n HTC Desire 2x een boardswap, en dus een IMEI-change, heeft gehad kan ik nu eindelijk weer navigeren. Met een nieuwe activatiecode de software weer kunnen installeren.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Zo, ben nu ook wat verschillende systemen aan het downloaden. Zal ze dit weekend eens gaan testen!

Jammer dat TomTom nog niet beschikbaar is voor Android. Rare keuze van ze. Nuja, genoeg andere alternatieven. Sygic beviel me op WiMo ook prima, dus nu ook maar weer even proberen! :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Laat aub weten wat je ervaringen zijn. Ik heb tot nu toe google's eigen navi geprobeerd maar text to speech voor nederlands is ronduit grappig. Verder is het offline totdat je een afslag mist. 8)7

Navigon heb ik ook een evaluatieversie van gevonden maar... ik doe iets fout denk ik, ik zie bakken met poi's en countouren van bebouwing maar geen wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zal zeker iets laten weten. We moeten dit weekend sowieso nog weg, dus kan dan mooi testen (al weet ik de weg wel :p). Jammer dat ik nog geen houder heb voor in de auto :)

Ik verwacht het meest van Sygic. Die pakketten die internet nodig hebben ga ik sowieso niet gebruiken, want met Edge is dat veel te traag.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Buiten dat, in het buitenland wordt dat prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Dennahz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:36:
Die pakketten die internet nodig hebben ga ik sowieso niet gebruiken, want met Edge is dat veel te traag.
Edge, welke provider doet dat nog zonder 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Wijnands schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:20:
Buiten dat, in het buitenland wordt dat prijzig!
Ook dat idd. Heeft niet zoveel nut dus om dat te gebruiken :)
MegaTronics schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:06:
[...]

Edge, welke provider doet dat nog zonder 3G?
Ik woon in België :p En de provider waar ik bij zit (Mobile Vikings heeft nog niet overal 3G dekking. Ze zijn dan ook de helft goedkoper dan de rest. Erger me er verder niet aan, maar voor dingen als navigatie is het niet snel genoeg.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha, ik moet zeggen dat ik met Google Navigation geen probleem heb als die eens op de veluwe op GPRS springt en er data moet worden overgehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaTronics op 28-01-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sygic mobile maps geinstalleerd, maar als er iets niet soepel loopt op mn Desire dan is dat het wel. Menu loopt soepel, maar navigeren gaat erg schokkerig.... Misschien dat ik een instelling over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 17-09 16:30
Ik gebruik over het algemeen Navigon en dat werkt erg prettig. Nu kwam ik er laatst echter achter dat na een hele tijd, Navigon ineens heel kort het GPS-signaal kwijt is. Dit gebeurt daarna nog een aantal keer en tot slot besluit Navigon spontaan opnieuw op te starten.

Heeft iemand anders dit ook of enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb ik ook een keer gehad. Geen idee wat het toen was. Uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd. Kan ook zijn dat ik toen hele fresh install van de rom heb gedaan maar dat weet ik niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door 13art op 28-01-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
timovd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:33:
[...]

waar kun je die vinden? in de market vind ik 'm niet en via google kom ik uit op de site van flitsservice en is ie zwaar verouderd (laatste update in 2006, en alleen voor PPC en WinMo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
shameete schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:03:
waar kun je die vinden? in de market vind ik 'm niet en via google kom ik uit op de site van flitsservice en is ie zwaar verouderd (laatste update in 2006, en alleen voor PPC en WinMo)
http://www.flitsservice.n...-beta-android-t63717.html

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heeft er iemand nog tips over hoe Sygic Mobile Maps soepel te kunnen laten lopen op mn Desire met 1Ghz?
Want nu schokt het aan alle kanten. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:36:
Heeft er iemand nog tips over hoe Sygic Mobile Maps soepel te kunnen laten lopen op mn Desire met 1Ghz?
Want nu schokt het aan alle kanten. Beetje jammer.
Waarschijnlijk moet je even zorgen dat er geen internetverbinding in de applicatie loopt.
Dit is uit te zetten onder Settings - Online settings.
Bij mij liep het daarna soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Laat maar |:(

[ Voor 93% gewijzigd door D4NG3R op 29-01-2011 20:44 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

shameete schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:03:
[...]

Staat nog niet in de market, maar hier kun je 't topic over FlitsNav voor Android op flitsservice.nl vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
SMulTiE schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Waarschijnlijk moet je even zorgen dat er geen internetverbinding in de applicatie loopt.
Dit is uit te zetten onder Settings - Online settings.
Bij mij liep het daarna soepel.
Hmmm die stond al uit :(
Verder nog tips om het soepeler te laten lopen???

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 29-01-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik had die Espeak speech engine geinstalleerd van de market, en sindsdien heb ik geen normaal geluid meer in mijn Google Navigatie, alleen een zwaar vertraagde duitse meneer die een of ander website adres opnoemt...erg vervelend.

Weet iemand wat de standaard instellingen zijn zodat ik weer de normale nederlandse stem krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Ik gebruik nu enkele weken Co-Pilot en Sygic Aura naast elkaar maar het valt me op dat Aura veel vaker een omslachtige routes uitstippelt. Ook gebeurd het heel vaak dat als er bijvoorbeeld 2 wegen naast elkaar zijn dat Aura dan niet meer snapt op welke weg ik rij. Met co-pilot heb ik dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat Co-pilot beter met mijn gps signaal overweg gaat dan Aura. Is er nog een instelling wat ik moet aan- of uitzetten waardoor dit beter wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Count_B schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:54:
Ik gebruik nu enkele weken Co-Pilot en Sygic Aura naast elkaar maar het valt me op dat Aura veel vaker een omslachtige routes uitstippelt. Ook gebeurd het heel vaak dat als er bijvoorbeeld 2 wegen naast elkaar zijn dat Aura dan niet meer snapt op welke weg ik rij. Met co-pilot heb ik dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat Co-pilot beter met mijn gps signaal overweg gaat dan Aura. Is er nog een instelling wat ik moet aan- of uitzetten waardoor dit beter wordt?
Ik heb exact de zelfde bevindingen, Copilot is nauwkeuriger dan Aura! En niet zo'n beetje ook,
Ook het herberekenen gaat met Copilot veel sneller. Aura ziet er grafisch erg mooi uit, ook maken ze gebruik van Teleatlas kaarten, maar Copilot wint het bij mij op Aura.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Zelf laatst ook meegemaakt, maar kan me niet herinneren met welke dat was. Hij dacht dat ik de afslag nam en daarna weer de oprit om op de snelweg te komen. Erg storend is zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 17-09 16:30
coendeurloo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:03:
Ik had die Espeak speech engine geinstalleerd van de market, en sindsdien heb ik geen normaal geluid meer in mijn Google Navigatie, alleen een zwaar vertraagde duitse meneer die een of ander website adres opnoemt...erg vervelend.

Weet iemand wat de standaard instellingen zijn zodat ik weer de normale nederlandse stem krijg?
Dat heb ik ook gehad. Je moet dan bij je spraak-instellingen die andere engine weer selecteren. Geen idee waarom die andere overigens niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 13:01
Ik weet niet of dit hier moet , maar ik doe het toch. IK had een europa versie van navigon op mijn vorige x10 , maar die ging kapot dus heb ik een nieuwe. Nu wil ik navigon overzetten naar mijn nieuwe telefoon. Dus ik gezocht op de site van navigon , ik moest het imei en mob. nummer van mijn oude telefoon bij de hand hebben. dus dit opgezocht en de klantenservice gebeld. Vraagt die aan de andere kant om het ID nummer van mijn telefoon , dus ik geef mijn IMEI nummer. Werkt niet , het moest een of ander ID nummer zijn. Dus ik de batterij uit m'n telefoon gehaald , en nog wat nummer geprobeerd. Geen resultaat. En toen ze aan de andere kant het nummer van m'n oude telefoon oplas was het een lange reeks cijfers en nummers , en dit was ook niet de activatie code van navigon op m'n oude telefoon. Bij mijn weten is het ID van een telefoon het IMEI nummer , maar dit is een reeks cijfers. Iemand enig iede van die vrouw met het ID bedoeld ?
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.