Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.295 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 08:05
Wat is eigenlijk het voordeel van Navigon boven Google navigator, behalve dat navigon offline maps heeft?

Ben zelf erg te spreken over Google navigator. Vooral de real time verkeersinfo die er in zit. Die heeft me al vaak reistijd bespaard.
En het is een stuk goedkoper dan navigon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:08

Smarron

The bend

TTV schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:12:
[...]

Dankjewel voor de informatie. Die POI's zaten dus wat verborgen en zijn er dus toch. Wat mij dan wel weer erg tegen valt is het ontbreken van live verkeersinformatie in een navigatiepakket van bijna €80. Dat vind ik eigenlijk wel een domper. De eye-candy is wel erg goed verzorgd.

Al met al valt het me toch tegen en ga ik toch nog eens verder kijken naar andere pakketten. Navigon heb ik een tijdje mee op WM6 genavigeerd maar daarvan vond ik indertijd de route berekening nogal slecht. Vooral bij alternatieve routes. Wie weet is dat nu beter.

Verder heb ik gezien dat er ooit een iGo MyWay uit is gekomen voor Android. Maar wordt die nog wel ontwikkeld voor eindgebruikers? Op de site staat dat het alleen nog beschikbaar is voor business clients :?
Ik kreeg afgelopen maandag tijdens het rijden over de A2 ineens een piep uit Aura en daar zag ik een driehoekje verschijnen met daarin een gekantelde auto! Ook gewoon aangegeven over hoeveel meter ik die op mijn route tegen zou komen. Uiteraard was er niks te zien, maar dat vond ik wel erg vreemd. Misschien toch iets van een live-feed ??

Ik gebruik iGO Myway ook. Deze werkt prima en gebruikt exact dezelfde kaarten als iGO8 voor WM. Die zijn dus t/m augustus 2010 ge-update. iGO Myway is alleen nog wel vrij simpel. Er is niet veel te customizen, maar gewoon straight forward navigation.

Navigon vond ik WM opzich wel in orde, maar inderdaad met alternatieve routes had hij het vaak mis. Ook vond ik iGO8 veel prettiger, dus Navigon voor Android laat ik voorlopig ook links liggen, ondanks deze live traffic heeft.

Wat ik nu veel doe is even Google Navigation opstarten en op de route kijken of er files zijn. Zo niet, schakel ik over naar Aura. Google valt nog weleens weg met de verbinding en daar kan ik erg slecht tegen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
emmem schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:48:
Wat is eigenlijk het voordeel van Navigon boven Google navigator, behalve dat navigon offline maps heeft?

Ben zelf erg te spreken over Google navigator. Vooral de real time verkeersinfo die er in zit. Die heeft me al vaak reistijd bespaard.
En het is een stuk goedkoper dan navigon :)
Als je ook in het buitenland rijdt, is Google niet bepaald aan te raden.
Tevens is de routeberekening van Navigon over het algemeen toch wat beter dan die van Google. Of in ieder geval, dat was zo.
Het is maar net waar jij je voorkeur voor hebt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ga Sygic eens uitproberen met Mobile Maps en Aura, Google Navigation is me toch iets te beperkt, vooral dat ik mijn snelheid niet kan zijn is een ergerpunt, maar ook andere dingen kunnen net wat beter. Eens kijken of Sygic dat beter kan, anders Navigon proberen. Copilot viel sowieso al af door de interface.

Wat zijn nu echt de verschillen tussen Mobile Maps en Aura, beiden van Sygic maar toch twee verschillende systemen?

[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 01-12-2010 22:28 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

NavDroyd ff gekocht, je kan inderdaad opzoeken met b.v. map Japan.
Even kijken hoeveel lege plaatsen er zijn in map Japan op dit moment, zoals Kyoto.
Die van Tokyo is wel aardig wat, en er is routing aanwezig om van plek x naar andere plek x te gaan.

En het werkt tenminste wat met offline maps. :)

Maar weet je wat ik raar vind? Zowel MapDroyd en NavDroyd lijken dezelfde maps te hebben, maar ik moet toch apart downloaden. Niet erg handig en je zit met dubbele mappen... Waarom?
Het valt wel op dat beiden verschillend zijn gemaakt, en dat is gewoon niet handig. MapDroyd map is zelfs iets groter dan NavDroyd, maar MapDroyd kan niet opzoeken of navigeren. Ik vind wel apart in grootteverschil.
Gelukkig bevatten de Japanse map wat leesbare Engelse woorden.

[ Voor 43% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:24

timovd

Voorsprong door techniek

Tsurany schreef op woensdag 01 december 2010 @ 22:28:
Ga Sygic eens uitproberen met Mobile Maps en Aura, Google Navigation is me toch iets te beperkt, vooral dat ik mijn snelheid niet kan zijn is een ergerpunt, maar ook andere dingen kunnen net wat beter. Eens kijken of Sygic dat beter kan, anders Navigon proberen. Copilot viel sowieso al af door de interface.

Wat zijn nu echt de verschillen tussen Mobile Maps en Aura, beiden van Sygic maar toch twee verschillende systemen?
Is Aura niet de versie voor Android en MM voor iPhone?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Op zich was ik niet weg van Navigon maar ik moet zeggen dat de nieuwe (3.5) versie een stuk beter is. Onder andere bij afslagen worden net als bij TomTom de borden getoont en welke kant vand de weg je moet nemen mbv pijlen.
Blijven nog wel wat nadelen aan navigon zoals de niet altijd logische menu's en de beperkte weergave van de snelheid, einddtijd etc.

Voordeel is dat hij life verkeersinformatie heeft en zelf de route aanpast a.h.v. de files. Deze week goed kunnen testen ivm de sneeuw en het klopt vrij aardig kwa tijden.

Google heeft die automatische aanpassing niet.
Grootste nadeel van Google vind ik echter dat het lijkt of hij alleen snelwegen kent. Alternatieven buiten de snelweg om gaat heel erg moeizaam.
Navigon doet dit veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
timovd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 07:43:
[...]

Is Aura niet de versie voor Android en MM voor iPhone?
Nope, heb nu Mobile Maps voor Android er op staan, dus zijn twee versies voor hetzelfde platform.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
Kievit1964 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:07:
Voordeel is dat hij life verkeersinformatie heeft en zelf de route aanpast a.h.v. de files. Deze week goed kunnen testen ivm de sneeuw en het klopt vrij aardig kwa tijden.

Google heeft die automatische aanpassing niet.
Grootste nadeel van Google vind ik echter dat het lijkt of hij alleen snelwegen kent. Alternatieven buiten de snelweg om gaat heel erg moeizaam.
Navigon doet dit veel beter.
Heb je de optie "Snelwegen vermijden" dan wel aangevinkt?

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Over Google Navigatie op de Desire:

Is er inmiddels al bij iemand bekend hoe je op de Desire het geluid van de mevrouw "Beatrix" (het is zo'n deftige stem...) harder kunt zetten? Mijn navigatievolume staat max, maar nog is het in de auto slecht te horen. Ik heb deze vraag al eerder zien langs komen, maar er is nog geen antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Wat is nu eigenlijk de beste route instelling bij Navigon?
Is dat snel of optimaal? Ik had hem vandaag op snel, maar hij stuurde me met file standaard bij elke afrit eraf, om vervolgens bij de de oprit er weer op te gaan.
Niet echt snel aangezien het sneller was om gewoon die 50 meter door te rijden.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Daarnaast ook nog gewoon vrij asociaal om dat te doen, dus erg raar advies :X
Hij denkt zeker oh op die wegen geen file, hier wel, omrijden! Onafhankelijk van wat voor soort weg dat is.

Nog geen tijd gehad Sygic Mobile Maps in actie te zien, van t weekend maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
Veneficus schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:57:
[...]

Heb je de optie "Snelwegen vermijden" dan wel aangevinkt?
Als je die aanvinkt dan probeert hij zoveel mogenlijk snelwegen te vermijden. Dat is niet wat ik zou willen. :|
Hij moet de snelste route geven ongeacht of er wel of niet een snelweg tussen zit. En daar heeft hij dus probemen mee.
Snelwegen overheersen behoorlijk de andere wegen waardoor er lang niet altijd de snelste route berekent wordt en zeker niet als je van de route afwijkt. :'(

Navigon: bij mij doet hij inderdaad hetzelfde, afslagen nemen en weer de oprit op gaan terwijl dit vaak niet sneller is en ook niet erg sociaal.
Optimaal heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Ik weet niet of het al ergens gemeld was maar er komt een nieuwe Google maps versie..die ook offline werkt..

De nieuwe applicatie voor Androidtoestellen van Google Maps zal gebouwen in 3D weergeven, werkt ook offline en laat de kaart meedraaien met de positie van de telefoon.
Dat maakt Andy Rubin, topman bij Google, dinsdag bekend.

De 3D-elementen zijn vooralsnog aan honderd steden toegevoegd. De nieuwe versie van de applicatie wordt binnen enkele dagen verwacht.
Offline gebruiken

Door middel van caching kan de applicatie bovendien ook zonder internetverbinding worden gebruikt. Het systeem slaat de kaartgegevens van een opdracht automatisch op waarna internet niet meer nodig is om de kaart te raadplegen.

Niet alle toestellen zullen gebruik kunnen maken van de 3D-functionaliteiten omdat deze beelden nogal veel van de telefoon vragen. Of de nieuwe versie ook voor andere besturingssystemen beschik zal zijn, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 13:50

DFS

Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 08:43:
[...]

Nope, heb nu Mobile Maps voor Android er op staan, dus zijn twee versies voor hetzelfde platform.
Maar hoe kan je dan aangeven welke je wilt?
Als ik nu hier kijk:
http://www.sygic.com/index.php/en/how-to-buy.html
Zie ik dat voor iphone er Mobile Maps en Aura te kiezen is
Voor android alleen Aura
Voor symbian, windows mobile en maemo weer alleen Mobile Maps

Mobile Maps kan ik ook niet vinden in de market, Aura wel.

[ Voor 5% gewijzigd door DFS op 09-12-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Mijne komen ook niet uit de market dus ik weet het niet, eerst proberen en dan kijken welke ik ga aanschaffen, te vaak teleurgesteld door navigatieproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Net naar huis genavigeerd met Mobile Maps, ding ging als een gek piepen dat ik te hard reed terwijl ik 30 reed waar je 50 mocht omdat ik remde voor het stoplicht. Daarna echt constant overal die melding. Blijkt dat je hem in Sygic kan instellen dat hij bij -25km/u te hard ook een piep moet geven, dus als je 25km/u onder de snelheidslimiet rijd. Alleen, nu komt het leuke, je ziet in portrait modus de waardes niet waarop je hem instelt, dus je ziet niet dat hij ook negatieve waardes aan kan.

Verder is het een heel fijn programma, niet cluttered met crap maar gewoon duidelijke interface, lekker helder en simpel en duidelijke meldingen met lane assist. Ga nog Aura testen maar deze bevalt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Beetje een tripple post, maarja als verder niemand reageert kick ik hem maar 4 dagen later weer.
Ik heb nu Sygic Aura, de 'trial' versie omdat ik zoveel slechte verhalen hoor, maar nu kan ik kaarten downloaden via een aparte applicatie en vervolgens navigatie starten met de normale applicatie. Ik heb Nederland, België en Luxemburg geïnstalleerd maar zodra ik de navigatie applicatie opstart moet ik een kaart uit kiezen en kan nergens Nederland, België of Luxemburg kiezen, wel een paar losse landen en dingen zoals Western Europe en Beneluxe, maar welke ik ook kies, hij crasht direct.
Is dit normaal of een probleem van de 'trial'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:59

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Tsurany schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:59:
Ga nog Aura testen maar deze bevalt tot nu toe prima.
Probeer ook eens Ndrive, nu West Europa voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ben hem aan het downloaden, 7 dagen trial voor kaarten en de applicatie gratis, dat bevalt mij wel.
Edit: Wtf, geen Nederlandse stemmen maar wel volledig Nederlandse app. Es zien hoe dat werkt.

[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 15-12-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:55
hvdhoeven schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:28:
Over Google Navigatie op de Desire:

Is er inmiddels al bij iemand bekend hoe je op de Desire het geluid van de mevrouw "Beatrix" (het is zo'n deftige stem...) harder kunt zetten? Mijn navigatievolume staat max, maar nog is het in de auto slecht te horen. Ik heb deze vraag al eerder zien langs komen, maar er is nog geen antwoord?
Goede vraag. Dit is de enige reden dat ik Google maps niet gebruik als navigatie* . Het is gewoon niet te verstaan. Maar goed, eerdaags schijnt er een nieuwe versie uit te komen. Hopen dat het dan aan is gepakt.

* aangepast omdat enkelen zich niet kunnen gedragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:19 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:06
beschuit schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:46:
[...]

Waar zie je dat? Op de site zie ik hem staan voor €59,99

• 13art

13art

Moderator Mobile
*weg

[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:20 ]

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
* ook weg, totaal offtopic

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:20 ]

• Tsurany
  • Niet online
* weg

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:21 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
* weg

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:21 ]

• beschuit

beschuit

L0we schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:59:
[...]

Waar zie je dat? Op de site zie ik hem staan voor €59,99
Install de demo maar, werkt een week, en als je dan via je telefoon de kaart koopt is Benelux 9,90 en W-Europa 19,90.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:38

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

* weg

[ Voor 93% gewijzigd door Bullet NL op 17-12-2010 02:22 ]

Cunning linguist.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

beschuit schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:46:
[...]

Ziet er gelikt uit, interface is ook niet slecht en behoorlijk actuele kaarten. Nu nog zien te vinden hoe ik er offline mee kan navigeren (dus zonder gps-fix toch plannen).

Nomen nescio

• tiesvts
Vandaag verschenen Google Maps 5 met 3D en offline navigatie..
Check je market daar verschijnt hij dan wel...

• Tsurany
  • Niet online
Brabo-Joossie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:11:
[...]

Ziet er gelikt uit, interface is ook niet slecht en behoorlijk actuele kaarten. Nu nog zien te vinden hoe ik er offline mee kan navigeren (dus zonder gps-fix toch plannen).
Niet mee eens om eerlijk te zijn, ik vind de interface vrij log en eigenlijk vrij slecht, geen fijne interface om mee te werken. Daar naast zit het programma zelf er ook niet gelikt uit, vind het wat ouderwets en onderontwikkelt overkomen. Prijs/kwaliteit gezien is het wel prima, maar ik vind Sygic Mobile Maps toch wel een klasse beter.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Mja, smaken verschillen he. ;)
Ik ga 'm in ieder geval weer verwijderen. Heb er nog niet mee genavigeerd, maar er is geen offline navigatie mee mogelijk. Jammer, verder beviel ie me vrij aardig.

Misschien toch eens een trial van Sygic downloaden morgen.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Brabo-Joossie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:47:
Mja, smaken verschillen he. ;)
Ik ga 'm in ieder geval weer verwijderen. Heb er nog niet mee genavigeerd, maar er is geen offline navigatie mee mogelijk. Jammer, verder beviel ie me vrij aardig.

Misschien toch eens een trial van Sygic downloaden morgen.
Even voor mijn eigen duidelijkheid: je gebruikt hier de term 'offline navigatie' niet zoals die door het merendeel van de mensen wordt gebruikt toch? :P (offline navigatie = kaarten gedownload op het geheugen van de telefoon, en dus wel mogelijk bij Ndrive?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Voor degenen die vanaf nu "vrouwonvriendelijk" door gaan op een per ongelijk of expres gedane verspreking kan rekenen op een directe ban van 1 maand! Off topic berichten worden niet gewaardeerd, maar dit soort onnodige teksten kunnen we helemaal missen als kiespijn.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ken. schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 00:59:
[...]

Even voor mijn eigen duidelijkheid: je gebruikt hier de term 'offline navigatie' niet zoals die door het merendeel van de mensen wordt gebruikt toch? :P (offline navigatie = kaarten gedownload op het geheugen van de telefoon, en dus wel mogelijk bij Ndrive?)
Jep, klopt. :) Ik bedoel een route plannen zonder dat er een GPS-fix is, dus dat je zelf op punt A (thuis) zit, en kunt ingeven dat je van punt B (vakantieadres) naar punt C (attractiepark) wil navigeren, en dat je er dan ook een routesamenvatting van ziet en een route op de kaart.

De meeste applicaties die ik tot nu toe geprobeerd heb, kunnen wel zonder GPS-fix een simulatie doen, maar gebruiken dan een vast startpunt (bv thuisadres). Ik ben TomTom gewend, en die kon dat perfect.

Zal er eens een andere term voor verzinnen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bra-Jo op 17-12-2010 08:13 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dit is hier al wel vaker besproken. iGo kon het in ieder geval. En misschien Aura ook wel. Maar lees even terug dan kom je het tegen. Is nog niet zo gek lang geleden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Las net , Google nav. pagina,inkl promo filmpje, dat bij gebruik in de auto er n Car dock functie is,standaard in Google Nav. Nou krijg ik dat natuurlijk nie gevonden....... op wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
tiesvts schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:31:
Vandaag verschenen Google Maps 5 met 3D en offline navigatie..
Check je market daar verschijnt hij dan wel...
Iemand enig idee of je vooraf kunt laten cachen? Dus bijvoorbeeld een bepaalde regio of een route thuis plannen, via wifi laten cachen en zonder 3G op weg?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
buddhole schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:39:
[...]

Iemand enig idee of je vooraf kunt laten cachen? Dus bijvoorbeeld een bepaalde regio of een route thuis plannen, via wifi laten cachen en zonder 3G op weg?
Als ik het goed heb wel ja..dus thuis via wifi je route nalopen en dan wordt dat automatisch in je cache opgeslagen...maar je kunt natuurlijk wel ff een stukje testen of dat zo is..

Ik heb zelf wat kaart in de buurt bekeken en zag dat mijn cache gelijk flink gegroeid was (de cache van google maps staat geloof ik op je sd..)
Daarna kon ik dat stuk kaart met airplane mode aan bekijken..de kaart wordt wel per zoomlevel opgeslagen.
Dus als je van een gebied echt alles wilt zul dat thuis eerst echt per zoomlevel moeten cachen..

...Maar ik denk dat het een kwestie van tijd is dat er iemand een hele cache van google maps ter download aanbied.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door tiesvts op 18-12-2010 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

l3art schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:12:
Dit is hier al wel vaker besproken. iGo kon het in ieder geval. En misschien Aura ook wel. Maar lees even terug dan kom je het tegen. Is nog niet zo gek lang geleden besproken.
Tnx, ik ga het topic eens uitgebreid doorspitten. :)
Ik heb iGo er nu op staan, maar het in-A-van-B-naar-C-navigeren gaat daar toch niet echt lekker mee (of ik heb een andere versie, of ik moet beter zoeken).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Van A naar B gaat sowieso vooraf... Weet alleen niet precies meer hoe, maar ook dat is hier wel ergens te vinden... Maar met tussenplaats erin zal niet zomaar gaan denk ik. Dan moet je gewoon beide routes apart laten berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

FYI, Navigon is in de aanbieding op de Market: Europa van EUR89,95 naar EUR59,95. Benelux is nu EUR39,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
Ik ben nu even de nieuwe Navigon aan het uitproberen maar loop tegen een probleem aan waarop ik geen oplossing kan vinden. Navigon heeft ook (nog) niet gereageerd.

Bij het navigeren naar een adres in de contacts ziet Navigon de gegevens wel, maar de uiteindelijke bestemming die het programma hieruit opmaakt slaat nergens op. Niet eens in de buurt, vaak zelfs in een ander land. Dezelfde contactinformatie ziet Google Maps overigens wel goed, dus het lijkt me een Navigon issue.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-09 11:23

Roy

Hobbies?

Ik ben aan het testen met Aura op mijn Desire HD. Gisteren ontving ik een update van de software, en nu heb ik in het navigatievenster niet meer de ETA staan, alleen nog de afstand en huidige snelheid. Ik kan ook geen optie vinden om dit in te stellen. Iemand enig idee?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
beschuit schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:03:
FYI, Navigon is in de aanbieding op de Market: Europa van EUR89,95 naar EUR59,95. Benelux is nu EUR39,95.
Mooi prijs, die aanbieding liep enkele maanden geleden ook, toen heb ik meteen de EU versie gekocht. Benelux is simpelweg te beperkt omdat Duitsland daar niet onder valt. Mijn ervaring is nog steeds zeer positief, ondanks dat het soms even duurt voordat het geheel aan de gang is. Opstarttijd van de app op mijn Legend is zo'n 30 seconden gok ik. De stem (Engels i.v.m. Engelstalige Android) is helder en goed te verstaan via m'n telefoonspeaker. De rijwegaanduiding is een zegen, met name bij knooppunten in Duitsland en in Nederlandse steden. Ondanks dat mijn scherm niet erg groot is, zijn alle details ook redelijk af te lezen. De schaal van de kaarten is erg goed waardoor ik zelden te vroeg een straat in rijd, dit is duidelijk te zien.

Het enige nadeel was eigenlijk de initiële installatieprocedure, wat een heel gebed was waarbij ik zelfs nog een willekeurige versie van het internet voor heb gebruikt. Ook is het handig om toch van tevoren even te kijken welke route je eigenlijk zou willen rijden. Navigon geeft 3 opties bij de routeberekening en houdt ook rekening met het verkeer op dat moment. Op weg naar Duitsland stuurde hij me als snelste route vanaf Utrecht langs de Zuid-Willemsvaart, terwijl de combinatie A2 / A67 toch echt een flink stuk sneller zou zijn. Vertrouw ze dus nooit blindelings ;)

Maar al met al: Voor die €59,95 heb je eigenlijk een volwaardig en volwassen navigatiesysteem in je auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb nu de meeste programma's hier (iGo, Navigon, CoPilot, Aura, Ndrive) getest: trials indien beschikbaar, en anders via de welbekende minder legale kanalen. Korte evaluatie hieronder.

Criteria:
- actualiteit van de kaarten (gekeken naar de randweg van Eindhoven, knooppunt Het Vonderen in M-Limburg en wat recente regionale aanpassingen),
- user interface (grafisch leuk uitziend, niet te druk, overzichtelijk beeld, voldoende info in het navigatiescherm, bv aankomsttijd, snelheid, POIs en maximumsnelheid)
- Aanwijzingen (paar routes geprobeerd die ik zelf vaak rij: woon-werk, naar ouders, naar bepaalde winkels/POIs, enz).
- "offline" plannen, dwz terwijl je zelf in A bent, een route van B naar C plannen (al dan niet met GPS-fix). Deze is voor mij doorslaggevend.

- iGo: goede kaarten, zeer matige user interface (zelfs vergeleken met iGo zelf, voor andere platforms), goede aanwijzingen, en ik krijg maar geen A-B-C-planning voor elkaar.

- Navigon: goede kaarten, redelijke aanwijzingen, redelijk tot goede user interface, maar geen A-B-C-planning.

- CoPilot: geen actuele kaarten, vrij goede user interface (tikje "kinderlijk" met felle kleuren en een redelijk vol navigatiescherm), goede aanwijzingen, behoorlijk goede A-B-C-planning.

- Aura: goede kaarten, vrij goede user interface (helaas vrij weinig aanpasbaar), zeer matige aanwijzingen, geen A-B-C-planning.

- Ndrive: goede kaarten, aardige user interface, matige aanwijzingen, geen A-B-C-planning.

Conclusie voor mij:
Geen enkel programma haalt het bij TomTom (onder WinMo). Jammer maar helaas, en totdat die besluiten om ook een Android-versie uit te brengen, ben ik aangewezen op een van de geteste alternatieven.

Ik denk dat ik CoPilot ga aanschaffen. Nadeel is alleen dat de versie die ik nu (illegaal) heb, niet bepaald actuele kaarten heeft. Iemand een idee of CoPilot ze ondertussen vernieuwd heeft?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brabo-Joossie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:27:
Ik heb nu de meeste programma's hier (iGo, Navigon, CoPilot, Aura, Ndrive) getest: trials indien beschikbaar, en anders via de welbekende minder legale kanalen. Korte evaluatie hieronder.

Criteria:
- actualiteit van de kaarten (gekeken naar de randweg van Eindhoven, knooppunt Het Vonderen in M-Limburg en wat recente regionale aanpassingen),
- user interface (grafisch leuk uitziend, niet te druk, overzichtelijk beeld, voldoende info in het navigatiescherm, bv aankomsttijd, snelheid, POIs en maximumsnelheid)
- Aanwijzingen (paar routes geprobeerd die ik zelf vaak rij: woon-werk, naar ouders, naar bepaalde winkels/POIs, enz).
- "offline" plannen, dwz terwijl je zelf in A bent, een route van B naar C plannen (al dan niet met GPS-fix). Deze is voor mij doorslaggevend.
Conclusie voor mij:
Geen enkel programma haalt het bij TomTom (onder WinMo). Jammer maar helaas, en totdat die besluiten om ook een Android-versie uit te brengen, ben ik aangewezen op een van de geteste alternatieven.

Ik denk dat ik CoPilot ga aanschaffen. Nadeel is alleen dat de versie die ik nu (illegaal) heb, niet bepaald actuele kaarten heeft. Iemand een idee of CoPilot ze ondertussen vernieuwd heeft?
En wat vind je van Google Maps Navigatie? Die doet nu offline caching.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Moet ik nog induiken, nog niet echt met het offline cachen gespeeld. Maar het staat me een beetje tegen dat je vantevoren gewoon alles moet cachen waar je denkt mogelijk heen te gaan. Niet erg voor wat woon/werk of in de omgeving, maar voor op vakantie is het gewoon niet te doen.

Nomen nescio

• mtr33
  • Nu online
Brabo-Joossie schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:27:
- Navigon: goede kaarten, redelijke aanwijzingen, redelijk tot goede user interface, maar geen A-B-C-planning.
Navigon heeft de mogelijkheid tussenpunt(en) toe te voegen (plan A naar C, voeg B toe in routedetails).

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

mtr33 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:46:
[...]

Navigon heeft de mogelijkheid tussenpunt(en) toe te voegen (plan A naar C, voeg B toe in routedetails).
Had ik gevonden, maar is niet wat ik zoek. :) Nadeel daarvan is dat je bij routesamenvatting niet de juiste info krijgt. Ik zou dan zelf moeten gaan zoeken wat nu precies tijd en afstand is tussen B en C. Ik weet het, mierenneukerig, maar ik ben nou eenmaal liever lui dan moe... ;)

Nomen nescio

• mtr33
  • Nu online
Je kunt inderdaad niet alles hebben :). Bij mij geeft Navigon overigens tijdens de rit in het hoofdscherm gewoon de afstand & ETA naar zowel eind als tussenpunt aan. Beetje hoofdrekenen en je bent er. Voor de rest (offline planning in miereneukmodus) gebruik ik gewoon Google Maps op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Ik heb nu een tijdje aura, maar zo af en toe plant hij wel erg 'onhandige' routes in, dwars door dorpen terwijl er een doorgaande weg langs loopt :F

Zit er sygic aura ook de mogelijkheid dat je voor vertrek bijv. 3 routes aangeboden krijgt (ala navigon) zodat je zelf kan kiezen welke wegen je wil volgen? Heb het nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Navigon 3.5.3. zegt bij het naderen van een flitser: "Let op, gevaarlijk punt"... Iemand wellicht al contact opgenomen met Navigon hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben de afgelopen weken veelvuldig gaan te sten met Google Navigation en ben echt positief verrast. Belangrijkste reden was om de file informatie op trajecten te controleren. Met de slechte weersomstandigheden en vele files ben ik echt enorm goed geholpen. Een aantal keer omgereden, maar juist om files te ontwijken. Uiteindelijk veel sneller op bestemming.

Nadelen zijn dat er weinig extra info is, snelheid of flitsers ontbreken. Ik moet nog testen hoe die offline navigatie gaat in het buitenland. Maandag weer naar Belgie toe, dus ben benieuwd.

Maar de route alternatieven zijn echt heel erg goed. Daarnaast gebruik ik Aura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Ik gebruik nu even Aura, maar hij is erg traag met mijn Desire.
Als ik rij lijkt het pijltje wel een rups. Elke keer schiet hij een stukje vooruit, maar niet soepel. Navigon werkte veel soepeler.
Hebben jullie dat ook, of ligt dat aan mijn sd kaart ofzo?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zondag 26 december 2010 @ 02:01:
Nadelen zijn dat er weinig extra info is, snelheid of flitsers ontbreken. Ik moet nog testen hoe die offline navigatie gaat in het buitenland. Maandag weer naar Belgie toe, dus ben benieuwd.
Mijn ervaring met Google is, dat ze voortdurend hun producten (proberen te) verbeteren. De flitsers en snelheid zijn niet echt moeilijk op het scherm te zetten.
De snelheid lijkt mij niet moeilijk, want het apparaat weet de afstand, die je aflegt, en de tijd waarin deze afstand wordt afgelegd. Volgens mij is het alleen wachten op een programmeur, die het programma uit deze gegevens de snelheid laat berekenen en deze op het scherm zet.
En de flitsers is eigenlijk hetzelfde verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:19:
[...]

Mijn ervaring met Google is, dat ze voortdurend hun producten (proberen te) verbeteren. De flitsers en snelheid zijn niet echt moeilijk op het scherm te zetten.
De snelheid lijkt mij niet moeilijk, want het apparaat weet de afstand, die je aflegt, en de tijd waarin deze afstand wordt afgelegd. Volgens mij is het alleen wachten op een programmeur, die het programma uit deze gegevens de snelheid laat berekenen en deze op het scherm zet.
En de flitsers is eigenlijk hetzelfde verhaal...
Klopt, alleen zit het er nu nog niet in. Dus dat kan voor sommige mensen net redenen zijn om niet voor Google Navi te kiezen.

Vandaag genavigeerd naar Belgie. Route was perfect zonder dataroaming. De hele route werd perfect weergegeven. Alleen na het sluiten van Google Navi en op de terugweg moest hij eerst een verbinding hebben om de route te kunnen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Smarron op 27-12-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Van Vodafone heb ik laatst bericht gekregen dat ik voor 2 euro per dag in het buitenland (EU) 35MB mag gebruiken. Dat is goed te doen voor vakanties (helemaal als je niet elke dag reist, bv wintersportvakantie). Niet dat ik een echte offline navigatieapp heb, maar het argument om er een aan te schaffen wordt zo wel met de dag kleiner.

Voor snelheid on-screen gebruik ik gps-status. Die heb ik alleen maar nodig als ik in een voor mij nieuwe auto zit, om de snelheidsmeter te ijken (ik weet graag hoe hard ik precies rij). Het zou wel handig zijn om deze in Google Nav te hebben, maar ik heb liever dat ze de max snelheid aangeven (uiteraard is een combinatie ideaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm nog altijd last met Navigon dat de instructie halverwege afgebroken wordt. Dit komt omdat hij het laatste gedeelte via bluetooth wil doen. Zet je bij de bluetooth instellingen 'media' uit dan doet hij het wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
Is dit bij Navigon instellingen of bij bluetooth instellingen van je telefoon?
l3art schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:45:
Hmmm nog altijd last met Navigon dat de instructie halverwege afgebroken wordt. Dit komt omdat hij het laatste gedeelte via bluetooth wil doen. Zet je bij de bluetooth instellingen 'media' uit dan doet hij het wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:43
Ik heb laatst een Desire HD rom geinstalleerd op mijn desire en ik probeerde sygic te installeren, maar deze geeft nu een foutmelding bij het opstarten. process is gestopt. Ook al nieuwe versie geprobeerd 8,22, maar dit mag niet baten.

Iemand een idee? Of werkt het nog niet op de Desire HD (roms)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
madmaus schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:05:
Ik gebruik nu even Aura, maar hij is erg traag met mijn Desire.
Als ik rij lijkt het pijltje wel een rups. Elke keer schiet hij een stukje vooruit, maar niet soepel. Navigon werkte veel soepeler.
Hebben jullie dat ook, of ligt dat aan mijn sd kaart ofzo?
Is er niemand die dit probleem heeft met Aura?
Kan ik dan concluderen dat het aan mijn apparaat (sd kaart) ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:04
madmaus schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:08:
[...]

Is er niemand die dit probleem heeft met Aura?
Kan ik dan concluderen dat het aan mijn apparaat (sd kaart) ligt?
Trial loopt hier supersoepel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eawert schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:27:
Is dit bij Navigon instellingen of bij bluetooth instellingen van je telefoon?
[...]
Bluetooth instellingen op je telefoon of je bluetooth carkit als het daar ook ingesteld kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 28-12-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Nu online
mtr33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:46:
Ik ben nu even de nieuwe Navigon aan het uitproberen maar loop tegen een probleem aan waarop ik geen oplossing kan vinden. Navigon heeft ook (nog) niet gereageerd.

Bij het navigeren naar een adres in de contacts ziet Navigon de gegevens wel, maar de uiteindelijke bestemming die het programma hieruit opmaakt slaat nergens op. Niet eens in de buurt, vaak zelfs in een ander land. Dezelfde contactinformatie ziet Google Maps overigens wel goed, dus het lijkt me een Navigon issue.

Herkent iemand dit probleem, of lukt bij jullie het navigeren naar contacts wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm nee sorry ik navigeer niet aan de hand van mn contacten in mn telefoonboek.

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:52

eisbaer

Zie signature

mtr33 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 08:46:

Ik kan naar mijn contacts navigeren met navigon zonder dat er rare dingen gebeuren (versie 3.5.3.).

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• beschuit

beschuit

OK, heb Navigon gekocht, 3.5.3. Twee grote tegenvallers:
  • De animatie is niet vloeiend. Het scherm schokt, en heel bizar, schokt ook een stukje achteruit. Dus 5 millimeter vooruit, millimetertje terug, enz. Herkent iemand dit? Gewone HTC Desire. Verbinding Internet en filedetectie uitgezet, maakt niets uit.
  • De kaart zou van Q3/2010 zijn. Maar de verplaatste oprit van de A2 bij Vinkeveen kent hij niet en je rijdt daar dus volgens Navigon in het weiland. Hoe kan dat als de kaarten echt van Q3/2010 zijn?
En tot slot, een klein puntje: Het programma zegt: "Let op: gevaarlijk punt" als je een snelheidscamera nadert. Hoe makkelijk is dat te fiksen, maar nog niet gebeurd.
Ik denk dat ik mijn geld terug ga vragen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:23
beschuit schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:52:
En tot slot, een klein puntje: Het programma zegt: "Let op: gevaarlijk punt" als je een snelheidscamera nadert. Hoe makkelijk is dat te fiksen, maar nog niet gebeurd.
Misschien bedoelen ze gevaarlijk, in de zin van dat je op moet letten dat je voorganger niet onverwacht boven op z'n rem gaat staan?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gaat echt over flitser. En ja zijn echt q3 kaarten maar wil niet zeggen dat ze dan zijn gemaakt maar uitgebracht. Lopen dus altijd achter. Heb zelf q4 kaarten dus zal eens kijken of het daar ook nog zo is.

Dat schokken heeft toch met jouw Desire te maken want ik heb daar geen last van. Maar goed ik draai wel een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Heeft iemand enig idee hoe je bij CoPilot een kaart kunt openen en zoeken naar een plaats, zodat hij die vervolgens laat zien op de kaart? Dus zonder er per sé naar te navigeren. Ik krijg die mogelijkheid maar niet gevonden in CoPilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Ik ben er uit, geen Google Maps navigatie meer. Zit op een rotonde met op een paar honderd meter een autoweg waar je 100Km/u mag rijden, hij stuurt mij rechtdoor over de rotonde naar een weg toe waar je maar 60 mag. Pak ik Mobile Maps van Sygic dan gaat het wel gewoon over de autoweg en duurt de geplande route ook nog korter. Dan gebruik ik dus veel liever Sygic Mobile Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sygic heeft ook zijn rare kanten, zo stuurt die mij hier de hele wijk door terwijl Google Maps gewoon de hoodroutes gebruikt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Sygic Mobile Maps of Sygic Aura?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Aura is bij mij in elk geval zeker niet beter dan Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Voor NL gebruik ik gewoon Google Maps en in het buitenland Sygic Mobile Maps. Voordeel van Google Maps vind ik dat die redelijk actueel is qua kaartmateriaal.

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 02-01-2011 15:42 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

benchMarc schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:17:
Heeft iemand enig idee hoe je bij CoPilot een kaart kunt openen en zoeken naar een plaats, zodat hij die vervolgens laat zien op de kaart? Dus zonder er per sé naar te navigeren. Ik krijg die mogelijkheid maar niet gevonden in CoPilot.
Volgens mij kan dat niet. Je kunt wel op de kaart heen en weer slepen en zo dingen opzoeken, of je kunt erheen navigeren en vervolgens je bestemming op de kaart bekijken. Maar zoals jij 't wil (en ik 't ook wel zou willen ;)), :N

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Brabo-Joossie schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Volgens mij kan dat niet. Je kunt wel op de kaart heen en weer slepen en zo dingen opzoeken, of je kunt erheen navigeren en vervolgens je bestemming op de kaart bekijken. Maar zoals jij 't wil (en ik 't ook wel zou willen ;)), :N
Daar was ik al bang voor, crap. Dat TomTom niet allàng navigatie voor android heeft uitgebracht daar snap ik dus echt niks van. Niks werkt imho zo goed als TomTom. Ik heb alle grote navigatiesoftware voor de android uitgeprobeerd, maar ze bevallen mij gewoon echt geen van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
benchMarc schreef op maandag 03 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Daar was ik al bang voor, crap. Dat TomTom niet allàng navigatie voor android heeft uitgebracht daar snap ik dus echt niks van. Niks werkt imho zo goed als TomTom. Ik heb alle grote navigatiesoftware voor de android uitgeprobeerd, maar ze bevallen mij gewoon echt geen van allen.
Helaas maar waar. Ik ben ook tomtom gebruiker van het eerste uur, maar tot nu toe geeft geen enkel navigatie programma voor Android mij echt genoegen.
Ik blijf hopen tot tomtom alsnog naar Android komt. Maar ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ook ik kan me niet voorstellen dat Tomtom niet in Android stapt. Nog even en het is het grootste platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als TT niet de stap neemt om zich volledig te richten op hun stand-alone apparaatjes, verwacht ik wel dat ze uiteindelijk voor Android gaan leveren; vraag is alleen: wanneer?
Ik heb gisteren Copilot aangeschaft. Het is inderdaad geen TT, waar ik ook al 4 of 5 jaar mee werk, maar deze komt wat mij betreft het dichtst in de buurt. En als (wanneer?) TT dan in de Androidmarkt stapt, zie ik wel weer of het de moeite waard is (vast wel ;)).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Yep daar word het toch echt wel tijd voor, meen dat TomTom toch allang bezig was met een programma voor Android of was er alleen maar interesse om het te gaan doen?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

M'n Desire was stuk, voor reparatie opgestuurd naar HTC en inmiddels weer keurig terug. Moederbord is vervangen. Nu is alleen m'n IMEI nummer gewijzigd en kan ik m'n Navigon niet terugzetten uit de backup :/ Opnieuw installeren werkt ook niet. Als ik de enige gratis variant uit de Market probeer te installeren roept 'ie:

NAVIGON select is alleen bestemd voor klanten van deelnemende telefoonbedrijven en apparaatfabrikanten. Deze software kan op uw apparaat niet worden gestart. U kunt echter op de Android Market de software 'NAVIGON MobileNavigator' aanschaffen.

Mag ik nog een keer betalen 8)7 Das niet de bedoeling. Ga ik bellen met de Navigon servicelijn, krijg je een nagenoeg geen Nederlands sprekende Duitser aan de lijn die wat halfverstaanbaars brabbelt :X Dacht eerst dat m'n toestel stuk was. Uiteindelijk aan haar verstand kunnen brengen dat de software problemen geeft. Ze gaat nu zorgen dat ik een nieuwe "code" krijg per mail. Wat ik daarmee moet kon ze niet uitleggen...

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35314785,noline]
Mag ik nog een keer betalen 8)7 Das niet de bedoeling. Ga ik bellen met de Navigon servicelijn, krijg je een nagenoeg geen Nederlands sprekende Duitser aan de lijn die wat halfverstaanbaars brabbelt :X Dacht eerst dat m'n toestel stuk was. Uiteindelijk aan haar verstand kunnen brengen dat de software problemen geeft. Ze gaat nu zorgen dat ik een nieuwe "code" krijg per mail. Wat ik daarmee moet kon ze niet uitleggen...
Telefoon aansluiten op je computer.
Navigon Fresh opstarten, en je nieuwe activering code hier invullen.
Als het goed is moet je dan weer een werkend systeem hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 16:39
Afgelopen week voor het eerst Sygic Aura gebruikt op mijn Desire HD maar dat was behoorlijk waardeloos.
Ik wilde de A12 op naar Utrecht, dan moet je op de rotonde linksaf. Vervolgens wil Aura me toch perse rechtsaf sturen richting Leiden. Uiteraard ga ik gewoon linksaf de A12 op naar Utrecht, rij ik net op de snelweg komt Aura weer 'hier rechtsaf slaan'. Voor de rest van de rit de aanwijzingen maar gewoon genegeerd aangezien het nogal onbetrouwbaar was.
Ik ben in ieder geval blij dat ik Aura niet blind gekocht heb, dus voortaan gebruik ik in Nederland nog maar even Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Telefoon aansluiten op je computer.
Navigon Fresh opstarten, en je nieuwe activering code hier invullen.
Als het goed is moet je dan weer een werkend systeem hebben
Moet ik wel eerst een nieuwe code hebben :P Heb inmiddels ook een mail gestuurd aan het hier eerder genoemde adres twitter@navigon.com dus ben benieuwd of dat sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

proo bedoelde natuurlijk de oude code. Heb je die al geprobeerd? Je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Is er nog steeds geen mogelijkheid om het volume van de stem te verhogen? Die stem is zo zacht...
Wie helpt? Ik had het op mijn Desire en nu ook op de Desire HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmie
  • Laatst online: 07-09 22:16
Je kan het volume van Navigon verhogen door het Meldingsvolume te verhogen (dus niet het mediavolume). Ik heb het met Tasker nu zo ingesteld dat zodra ik Navigon start het meldingsvolume maximaal wordt. De instructies zijn dan goed te volgen op een Desire HD.

EDIT:
Ik zie dat je het volume van Google navigatie bedoeld... misschien dat dit vergelijkbaar werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Wurmie op 07-01-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:53:
proo bedoelde natuurlijk de oude code. Heb je die al geprobeerd? Je weet maar nooit...
De registratiesleutels die te vinden zijn op My Navigon leveren beide de melding "Invalid registration status" op.

Geen key ontvangen naar aanleiding van het telefonisch contact en geen reactie op mijn mail ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het staat hier waarschijnlijk al ergens vermeld, maar kan niet direct een antwoord vinden... Kan je met google navigation op een of andere manier offline maps gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 23:16:
Het staat hier waarschijnlijk al ergens vermeld, maar kan niet direct een antwoord vinden... Kan je met google navigation op een of andere manier offline maps gebruiken?
nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Daar staat wel dat het kan, maar weet je toevallig ook hoe je dat kan forceren? Het zou handig zijn als je vast de kaartgegevens van een hele streek of heel land kan cachen, ipv een route plannen, de grens overgaan en er dan achter komen dat je 3 km om moet rijden en de kaartgegevens er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://googlemobile.blogspot.com/

Hier een kleine uitleg van google zelf:) Ze zijn er dus volop mee bezig... Maar volgens mij moet het toch mogelijk zijn om in te stellen hoeveel je maps laat cachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Weet iemand toevallig of je ook de snelheid kan instellen, die navigon select (3.5.3) gebruikt om de verwachte aankomsttijd te schatten? Die is nu vrij optimistisch, vooral bij routes in de stad, waardoor ie soms niet een optimale route kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Even een klein schopje betreffende mijn vraag over het niet smooth scrollen van Navigon. Ik heb 3.5.3 op mijn stock HTC Desire en de demo 2.6 op een stock Desire Z. Beiden schokken af en toe stukjes naar voren en naar achteren terwijl je rijdt. Haperingetjes, zeg maar. Maar stukje terug schokken is wel heel raar.

Mijn vraag is dus, hebben anderen dat ook op een stock Desire (2.2)? Als niemand dat heeft probeer ik eens een harde reset en test op een schone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Op mijn Legend loopt het prima (2.2), dus ook op een Desire zou dat geen probleem moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Lijkt mij gps die in de war is af en toe en Navigon die niksbheeft om dat af te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 woord mensen, igo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Ik kan noch in de Market noch op http://igomyway.com/ een Android versie vinden, waar moet dat staan?
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.