Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.298 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:50
Die staat er alleen niet op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27
l3art schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:17:
[...]

Laat maar even weten, ben benieuwd.
Helaas, de GPS-ontvangst is nog altijd net zo belabberd als van tevoren. Op een ritje van hooguit een kwartier minstens 4 keer de GPS-fix verliezen is behoorlijk dramatisch te noemen. Maar wat zojuist nog maar weer eens pijnlijk duidelijk werd is dat Navigon inmiddels veel te zwaar is voor de Hero; afsluiten duurt een eeuwigheid en zodra Navigon eindelijk eens een keer afgesloten is, start de Sense-interface compleet opnieuw op. 8)7 Al met al duurt het zeker twee à drie minuten voordat de telefoon weer enigzins bruikbaar is na het afsluiten van Navigon. Toch maar eens serieus op zoek naar een échte Android-telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb je een berichtje gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:48:
[...]

ik heb je een berichtje gestuurd
Ik heb niks ontvangen , en kan jou ook geen bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
vlamwillem schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:24:
Weet iemand waar ik de trial versie van navigon kan downloaden ,want hij staat niet meer in de market van m'n x10. Want ik heb navigon een tijdje terug al aangeschaft , maar ik heb hem niet meer omdat mijn telefoon kapot ging en ik een nieuw toestel gekregen heb.
Sowieso moet je met een ander toestel contact opnemen met Navigon.
Wordt blijkbaar niet gekoppeld aan je e-mail maar aan je toestel.

Bij mij blijven de bluetooth instellingen trouwens niet staan. Media wordt elke keer weer automatisch aangevinkt bij het verbreken en weer opnieuw verbinden met mn carkit.
Het verhelpt trouwens wel het probleem met geen stem begeleiding te hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 13-10-2010 23:06 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik gebruik sinds gisteren Navigon 3.5 ipv Copilot en ik moet zeggen dat mijn eerste indruk zeer goed is. Ik ben gewend om Tomtom 7 op Winmo te gebruiken, Navigon komt daar toch veel dichterbij dan Copilot.

Voordelen tov Tomtom:
- duidelijkere instellingenmenu, alleen relevant instelmogelijkheden
- eenvoudiger, zonder in te leveren op functionaliteit
- rijbaan assistent

Voordelen tov Copilot:
- betere instructies
- my routes: 3 route alternatieven
- duidelijkere stem
- betrouwbaardere navigatie (copilot heeft bijvoorbeeld wel eens de instructie U-bocht en daarna linksafslaan gegeven, terwijl ik feitelijk gewoon rechtsaf moest)

Nadeel van Copilot vind ik wel dat je iedere keer die juridische melding krijgt bij het opstarten over het gebruik tijdens rijden. Kun je die uitzetten? Daarnaast ben ik er nog niet achter of het mogelijk is om een routeberekening te maken (als geschatte reistijd), voordat je gps-ontvangst hebt of je op locatie van vertrek bevindt. Is het trouwens ook mogelijk om een pictogram van Navigon toe te voegen aan de statusbalk van Android bovenin (zodat je altijd makkelijk terug kan naar Navigon, als het op de achtergrond draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlamwillem schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:20:
[...]

Ik heb niks ontvangen , en kan jou ook geen bericht sturen.
slim ik stuurde het naar je msn.com van je profiel
ik wil je wat toesturen, maar je hebt geen email adres staan.
Maar als je een andere telfoon hebt, moet je even een mailtje naar Navigon sturen
Dan zetten ze het over naar je nieuwe mobiel

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een reactie van Navigon vwb het wegvallen van de stem bij Navigon

Here are some instructions suggested by our 2nd level support regarding your voice problem with your Android.

You have to change the voice settings in Mobile Navigator:

1.) Click voice in settings
2.) Set voice to Default voice (non TTS)
3.) Voice should be working now

Problem will be fixed with software update soon.In Mobile Navigator 3.5.0 for Android is a problem with TextToSpeech(TTS). After a voice says "Beware" the voice commands are gone. Navigon is working on the problem and it will be fixed in a software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

Maar als je een andere telfoon hebt, moet je even een mailtje naar Navigon sturen
Dan zetten ze het over naar je nieuwe mobiel
Gewoon naar het Nederlandstalige support-adres? Ik wil mijn Hero nl. over niet al te lange tijd gaan vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:17:
even een reactie van Navigon vwb het wegvallen van de stem bij Navigon

Here are some instructions suggested by our 2nd level support regarding your voice problem with your Android.

You have to change the voice settings in Mobile Navigator:

1.) Click voice in settings
2.) Set voice to Default voice (non TTS)
3.) Voice should be working now

Problem will be fixed with software update soon.In Mobile Navigator 3.5.0 for Android is a problem with TextToSpeech(TTS). After a voice says "Beware" the voice commands are gone. Navigon is working on the problem and it will be fixed in a software update.
Dank maar een compleet nutteloze tip aangezien ook zonder TTS de stem het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Ik mag toch echt hopen dat Navigon snel met een update gaat komen, want op dit moment is de app totaal onbruikbaar. Ik vind het op deze manier niet zo vreemd dat veel mensen illegale software downloaden, vooralsnog is de aanschaf van Navigon zonde van mijn geld gebleken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

dddddaaf schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:51:
Ik mag toch echt hopen dat Navigon snel met een update gaat komen, want op dit moment is de app totaal onbruikbaar.
Wat bedoel je met onbruikbaar? Met het uitzetten van BT audio werkt hij prima. Dat is een bug, maar dat maakt het programma niet onbruikbaar. Ik gebruik de demo, en zal hem kppne, bevalt prima. Overigens, als TomTom er voor Andorid zou zijn zou ik daarvoor gaan, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Een constant wegvallende GPS-fix (die dan vervolgens alleen maar te herstellen valt door Navigon af te sluiten en opnieuw op te starten, of in enkele gevallen zelfs alleen door de telefoon opnieuw op te starten), een extreem traag wordende telefoon en last but not least navigatie-instructies die na een paar minuten wegvallen, noem ik niet echt een bruikbare applicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Navigon was en is nog altijd een zware applicatie. Kan me voorstellen dat de applicatie voor jouw toestel gewoon te zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
l3art schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:21:
Navigon was en is nog altijd een zware applicatie. Kan me voorstellen dat de applicatie voor jouw toestel gewoon te zwaar is.
Als ik bijvoorbeeld zie, dat mijn T-mobile G1 Co-Pilot probleemloos draait, dan kan ik me iid ook niet aan die indruk onttrekken. Ik denk dat dat overigens ook een Android-gerelateerd probleem is; de ontwikkelingen gaan zó snel dat een toestel van nog geen anderhalf jaar oud inmiddels vrijwel hopeloos verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Wat bedoel je met onbruikbaar? Met het uitzetten van BT audio werkt hij prima. Dat is een bug, maar dat maakt het programma niet onbruikbaar. Ik gebruik de demo, en zal hem kppne, bevalt prima. Overigens, als TomTom er voor Andorid zou zijn zou ik daarvoor gaan, maar dat is een ander verhaal.
helaas valt het geluid ook weg als BT audio uitstaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nog een aanduiding dat het programma gewoon erg zwaar is. Nieuwe toestellen trekken het met bluetooth audio uit maar oudere redden het dan zelfs niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:04

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ga deze week naar Disneyland parijs, en was van plan om op de heenweg de desire met google nav te gaan gebruiken. Ik heb begrepen dat de route gecached wordt, maar heeft iemand dit al eens geprobeerd, dus een tripje naar het buitenland zonder inet verbinding onderweg? Ben zeer geïnteresseerd in ervaringen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan idd bevestigen dat de route word opgeslagen, wel kun je alternatieve routes niet rijden, want dan heb je weer 3G nodig voor meer kaart..... heb t diverse malen uitgeprobeerd, incl "verkeerd" rijden ( zegt dan , gegevens verbonding verloren) . Heb t uitgepobeerd om te kijken hoeveel data je maps gebruikt....dit valt erg mee, (meestal maar paar 100 kb) maar ondanks dat kunnen je kosten in het buitenland (roaming) wel oplopen. Probeer t anders van te voren lokaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Misschien moet ik de nieuwe Navigon ook maar eens proberen dan, de vorige versie was een van de slechtste stukjes navigatiesoftware die ik ooit heb gezien. Gebruik nu mobile maps, en alhoewel niet altijd perfect bied dit wel veel meer opties dan Navigon. Plus een prettige stem, wat van de meeste systemen tegenwoordig niet te zeggen is.

Was TomTom er maar voor Android. Alleen al daarom ben ik bijna geneigd weer over te stappen naar Windows Mobile.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Kan je bij Navigon 3.5 ook kaarten van USA kopen?

Ik zie op de site van Navigon bij android alleen europa staan?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:06:
Kan je bij Navigon 3.5 ook kaarten van USA kopen?

Ik zie op de site van Navigon bij android alleen europa staan?
http://www.navigon.com/po...ervices/karten/index.html
lijkt me wel

staan ze niet in Navigon Fresh vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
ik ben nieuw met android, voorheen altijd WM gehad en daarop TomTom gebruikt.

Ik heb nu een desire HD, waarop verschillende vormen van kaarten/navigatie staan geïnstalleerd, maar echt wijzer wordt ik er niet van:

- locations: die zou locaties in de buurt moeten weergeven zoals restaurants, banken enz.. echter vind deze nooit locaties bij mij
- maps: daar kan je ook zoeken naar restaurants en banken, die werkt dan weer wel vreemd genoeg (maar gaat wel constant via een dataverbinding denk ik? of slaat hij alles wat je ooit gezocht hebt ook op?)
- maps navigatie: als ik vanuit maps een route plan kan ik een routebeschrijving zien, of navigeren, hiervoor start hij navigatie op. dit werkt goed alleen het invoeren van een bestemming is minder intuïtief als tomtom.
- autopaneel: kan geen bestemmingen vinden als ik daarop zoek.en dat werkt via google maps navigatie of een of ander premium navigatie?

kortom, ik ben het spoor een beetje bijster (net als de helft van die navigatie software ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deding schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:31:
ik ben nieuw met android, voorheen altijd WM gehad en daarop TomTom gebruikt.

Ik heb nu een desire HD, waarop verschillende vormen van kaarten/navigatie staan geïnstalleerd, maar echt wijzer wordt ik er niet van:

- locations: die zou locaties in de buurt moeten weergeven zoals restaurants, banken enz.. echter vind deze nooit locaties bij mij
- maps: daar kan je ook zoeken naar restaurants en banken, die werkt dan weer wel vreemd genoeg (maar gaat wel constant via een dataverbinding denk ik? of slaat hij alles wat je ooit gezocht hebt ook op?)
- maps navigatie: als ik vanuit maps een route plan kan ik een routebeschrijving zien, of navigeren, hiervoor start hij navigatie op. dit werkt goed alleen het invoeren van een bestemming is minder intuïtief als tomtom.
- autopaneel: kan geen bestemmingen vinden als ik daarop zoek.en dat werkt via google maps navigatie of een of ander premium navigatie?

kortom, ik ben het spoor een beetje bijster (net als de helft van die navigatie software ;) )
Bedoel je Google Navigation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

Bedoel je Google Navigation?
ja denk het, ik zie bij het opstarten "google maps navigatie" kort in beeld, blauw icoontje (pijltje).

Ik heb inmiddels kaarten gedownload bij de app 'locations'. Nu vind hij dus wel bestemmingen en restaurants en dergelijke.
Alleen kan je ook navigatie kopen in die applicatie, en kaarten downloaden..wat is het verschil daartussen? is dat ook gelijk dat 'premium navigation' ? De navigatie kopen kost geld, en de kaarten zijn gratis?

[ Voor 13% gewijzigd door brentnl op 20-10-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deding schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:34:
[...]

ja denk het, ik zie bij het opstarten "google maps navigatie" kort in beeld, blauw icoontje (pijltje).

Ik heb inmiddels kaarten gedownload bij de app 'locations'. Nu vind hij dus wel bestemmingen en restaurants en dergelijke.
Alleen kan je ook navigatie kopen in die applicatie, en kaarten downloaden..wat is het verschil daartussen? is dat ook gelijk dat 'premium navigation' ? De navigatie kopen kost geld, en de kaarten zijn gratis?
Google navigation heeft geen kaarten op je telefoon gezet, maar werkt online.
Als je kaarten op je telefoon wilt hebben, dan zal je b.v. Navigon , of Copilot moeten aanschaffen
DAn kan je je navigatie gebruiken zonder extra data kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die gek zijn op Tom Tom:
http://www.jouwmobiel.nl/...m-helpt-HTC-met-navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:09:
[...]

Google navigation heeft geen kaarten op je telefoon gezet, maar werkt online.
Als je kaarten op je telefoon wilt hebben, dan zal je b.v. Navigon , of Copilot moeten aanschaffen
DAn kan je je navigatie gebruiken zonder extra data kosten
en HTC locations dan, die heeft wel de kaarten op mn telefoon gezet, alleen kost de navigatie geld na de 30 dagen trial, am I right?

[ Voor 14% gewijzigd door brentnl op 21-10-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Kaarten van TomTom, software van Route66.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:36
Een tijdje sygic geprobeerd op de Hero, daarna Navigon 2.6 op de Desire, nu 2 dagen google.
Ik ben zelf een groot fan van Tomtom, maar het duurt me te lang om daar op te wachten, en vandaag Navigon op de market gekocht. Wellicht dat ik, als het al komt, later Tomtom alsnog aanschaf.
Google is leuk als je niks anders hebt, maar vandaag stuurde google me wel via een hele rare route naar mn werk. Navigon is ook niet perfect (2.6) en stuurde me soms een parallelbaan op waar ik vervolgens in een rij terecht kwam voor de toeritdosering (stoplicht), om vervolgens weer de hoofdbaan op te sturen.
Maar goed, dat was 2.6, nu heb ik 3.5.1 (build 650) met nieuwe kaarten (via Navigon fresh) gekocht. 59 euro voor de Benelux versie. Dit was tevens mijn eerste aankoop in de market.
Het eerste wat mij opviel was de aankomsttijd EN afstand bovenin de balk, 1x klikken geeft de snelheid. In 2.6 was dit niet zo. Verder heb ik het nog niet kunnen proberen.

Ik snap alleen niks van de filemeldingen, bij sommige staat 235km... leek me sterk, dus erop klikken geeft 6km file. Vaagheid

[ Voor 7% gewijzigd door rinkel op 23-10-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Dat betekent dat je 235 km van de file verwijderd bent.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ah ok, dank...
Of ik dat nou handig vind, ik had liever de lengte direct gezien, niet hoever ik er vandaan ben...
Vind het overzicht sowieso niet zo overzichtelijk, maar misschien moet ik er aan wennen. Wat wel mooi is, is dat je alleen de files op je route kunt laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rinkel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:48:
Ah ok, dank...
Of ik dat nou handig vind, ik had liever de lengte direct gezien, niet hoever ik er vandaan ben...
Het is ook niet handig als je die melding pas op 10 km van de file krijgt... Hoe eerder je die melding krijgt, hoe meer tijd en hoe meer mogelijkheden je hebt om de file te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
@evdm
Daar heb je een punt, zeker als je alleen de files op je route laat zien.
Even wennen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20

Reinier

\o/

Ik moest wel even lachen toen ik een paar dagen geleden naar Rossum moest. Het voice control gebeuren (Google maps navigatie) dacht achtereenvolgens dat ik awesome, Samsung of sperm bedoelde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:44:
[...]

Kantelde een beetje bruusk richting landscape en toen had ik ene die reallity-scanner geactiveerd. Werkt dus gewoon op de G-sensor en die activeert dan de camera van je toestel.
Weet je ook hoe je die reality ellende uit kunt zetten? Ik probeerde navigon gisteren eens met profiel wandelen. Iedere keer dat je dat toestel in je jaszak stopt dan schakelt die reality scanner in. Als je vervolgens de route wilt bekijken na de back toets in te drukken blijft het scherm blanco.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:23
Afgelopen woensdag heb ik de laatste versie van Navigon geprobeerd na maanden Sygic gebruikt te hebben (upgrade naar Froyo, mooi moment om eens iets anders te proberen...). De vorige versie van Navigon was niet zo zwaar, maar deze versie is echt extreem traag; de GUI bleef gewoon een paar keer hangen. Constant wegvallende GPS-fix midden in de stad waar je de hulp van het programma nodig hebt helpt ook niet echt.

Oh, Motorola Milestone trouwens.

* Mawlana gaat terug naar Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zet het verzenden van gegevens (om zo de file detectie te verbeteren) eens uit.
Dat zou al wat moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:24

Zewatanejo

Fine Thanks!

Voor Nederland gebruik ik eigenlijk alleen maar Google Maps Navigation. werkt voldoende goed voor mij. Ik heb er alleen wel een vraag over. Wat betekent toch die bel die ik regelmatig hoor? Vaak op dezelfde plekken. En nee, ik rij dan niet te hard.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Volgens mij berekend die dan een nieuwe route...
Dus als je van de route bent afgeweken, of als de ontvangst even weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Volgens mij is dat bij elk 'pijltje' op de weg, wat betekend dat je een bocht ofzo moet maken. Echter zijn sommige rechtdoor wegen met een flauwe bocht, ook gemarkeerd als bocht, en hoor je ook daar de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
WAARSCHUWING

Ik zou me in ieder geval nog eens flink beraden voordat ik met Navigon in zee zou gaan. Ik heb 15 september een op mijn desire niet-werkende routeplanner voor Europa gekocht, en daar vervolgens 0 hulp bij gekregen en 0 reactie op dat ik nu onderhand wel eens mijn geld terug wil, behalve dat er een case nummer is aangemaakt "met spoed", dat was op 28 september. Ben nu dus in totaal al 7,5 weken bezig. En heeft me alweer aardig wat centjes gekost dankzij hun betaal nummer.

Belabberde klantenservice. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niet werkend? Wat werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Force-closed direct. Werkt dus helemaal niet. Ook niet na herinstallatie enzo. Maar die lui bij Navigon weten niets van Android, en de eerst wisten ze niet eens dat ze überhaupt een product verkopen voor android 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Het lijkt je uitgesloten dat het probleem wellicht in je Desire zit? Ik heb een Desire met Navigon en het werkt hier prima. Een pure softwarefout lijkt me dus uitgesloten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren mijn telefoon naar Android 2.2 opgewaardeerd.
Nu kan mijn Navigon de map op mijn externe SD kaart niet meer vinden.

Ook lukt het me niet meer om verbinding met Fresh te krijgen, en moet ik alle mappen opnieuw downloaden.
Dit kan ik nu alleen via WLAN doen.
hebben meer mensen hier last van?
Kan je achteraf nog aangeven waar de mappen staan?
Dit zodat ik alsnog de kaarten op de externe SD kaart kan zetten?

Edit, ik heb nu de mappen op de interne sd kaart via WLAN staan.
Maar ik krijg geen verbinding meer met fresh, Fresh ziet mijn telefoon niet met 2.2
hoe kan je dit oplossen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
The Legend schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:28:
Het lijkt je uitgesloten dat het probleem wellicht in je Desire zit? Ik heb een Desire met Navigon en het werkt hier prima. Een pure softwarefout lijkt me dus uitgesloten.
Ik had een schone installatie van froyo erop staan (nu niet meer, maar ik ga mijn telefoon niet nog eens resetten hiervoor). Het gaat me er ook niet eens zo zeer om dat het niet werkt, maar dat ik geen enkele respons krijg van navigon behalve dat case nummer waar ik niets aan heb omdat ik ze verder niet te pakken kan krijgen. Zo ga je gewoon niet met klanten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verkeerd topic

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
ben erg benieuwd naar ervaringen met gps met android 2.1.1 en froyo 2.2
ik heb na update naar 2.1.1 vanuit de originele meegeleverde versie 2.1 Eclair JF3 echt een heel beroerde google maps navigatie..hoop dat update naar froyo dit in ieder geval zal verbeteren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Afgelopen weekend een flinke rit met Navigon gemaakt, 180 km heen en terug.

De zichtbare informatie (verkeersborden enzo) op het scherm (Desire) is ietwat klein en lastig te lezen.
Gesproken informatie is wel helder, en kan ook lachwekkend zijn ivm de TTS uitspraak.

Verkeers info werk goed, maar ik kreeg op de heen weg (vrijdag rond 16:00) wel heel veel omleidingen. Hij ging soms wel 4 keer per kwartier de route wijzigen op basis van de actuele verkeersinfo. Maar ik heb geen 1 keer stil gestaan en ik heb slechts 20 minuten langer gedaan over de route terwijl het een chaos was op de weg.
Navigon liep op het laatst vast na de 14e route wijziging. Het berekenen duurde al steeds langer. Na opnieuw opstarten liep hij weer goed.

Af en toe de beruchte rode balk met GPS in beeld, maar verder geen hinder van gehad.

Flitspaal notificatie werkt ook prima, al had ik soms wel het idee dat hij een beetje achterliep met de werkelijkheid.

Enig nadeel is dat je de trajectcontroles niet kan onderscheiden van reguliere flitspalen.
Is hier nog een oplossing voor?
Zelf poi bestanden inbrengen dat je een icoontje hebt bij de trajectcontroles?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40
http://www.appbrain.com/a...navigation/com.sygic.aura

Aura van Sygic is uit, trial van 7 dagen is te downloaden uit de market
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=150x150&chl=http://www.appbrain.com/app/com.sygic.aura?install=web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Licentie kost wel 80 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een paar dagen Android 2.2 op de telefoon.
nu heb ik een paar ritten gemaakt met navigon aan.
Tot op heden is de stem niet verdwenen.
Merken meer mensen dit?

Zou het aan de combinatie navigon met Android 2.1 liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee daar ligt het niet aan want ik draai Defrost welke draait op android 2.2

Het heeft te maken met het koppelen van een bluetooth apparaat welke de mogelijkheid heeft om bijv ook media zoals mp3 te ontvangen... Daar raakt navigon van overstuur zo lijkt het. Net alsof navigon denkt dat er muziek via bluetooth gestreamed wordt, waardoor de stemmen niet door komen.

Zet je de mogelijkheid om media te streamen in de bluetooth instellingen uit, dan hoor je wel gewoon de stemmen. Al heb ik nu ook 1x gehad dat ook dan later de stemmen weg bleven (na het doorkomen van een geluidswaarschuwing van FlitsNav 0.7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Zewatanejo schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:18:
Voor Nederland gebruik ik eigenlijk alleen maar Google Maps Navigation. werkt voldoende goed voor mij. Ik heb er alleen wel een vraag over. Wat betekent toch die bel die ik regelmatig hoor? Vaak op dezelfde plekken. En nee, ik rij dan niet te hard.
[/quot

Is toch de "open netwerk"melding........ ;)

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Er is een update in de market. Iemand die al geprobeerd ?

XBL: MRE Inc

• madmaus
MRELynx schreef op donderdag 11 november 2010 @ 14:38:
Er is een update in de market. Iemand die al geprobeerd ?
Ik ben hem aan het downloaden.
Alleen zal ik hem niet snel testen, ik ga altijd met het ov naar huis :)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ook aan het downloaden, ben benieuwd of de spraak het nu wel goed blijft doen...

• emmem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 08:05
Zal google maps navigatie ooit nog eens komen met automatische herberekening van de route op basis van real-time verkeersinfo? Zoiets als tomtom hd traffic? Google kan toch de gps positie van alle maps navigatie gebruikers opvragen? Zou me niks verbazen als ze dat al doen trouwens.

Je kan nu al een ETA berekenen op basis van verkeersinfo. Dan kan je de snelste route nemen rekening houdend met files. Maar het wordt niet automatisch aangepast tijdens het rijden. Ook is er vaak geen info over niet-snelwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Uit de reacties bij Navigon begrijp ik dat het probleem met het wegvallen van de stem is opgelost (dus dan ook die rode balk in beeld?)
Zijn er al mensen die hem getest hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
emmem schreef op donderdag 11 november 2010 @ 22:37:
Zal google maps navigatie ooit nog eens komen met automatische herberekening van de route op basis van real-time verkeersinfo? Zoiets als tomtom hd traffic? Google kan toch de gps positie van alle maps navigatie gebruikers opvragen? Zou me niks verbazen als ze dat al doen trouwens.

Je kan nu al een ETA berekenen op basis van verkeersinfo. Dan kan je de snelste route nemen rekening houdend met files. Maar het wordt niet automatisch aangepast tijdens het rijden. Ook is er vaak geen info over niet-snelwegen.
Volgens mij is Google Traffic nog niet actief in Nederland of wel? Via Google Maps zie je het in ieder geval niet terwijl je dat in andere landen wel ziet. Maar het is gewoon een kwestie van tijd, dus ooit zal het wel komen ja. Vraag is vooral hoe snel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaus schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:06:
Uit de reacties bij Navigon begrijp ik dat het probleem met het wegvallen van de stem is opgelost (dus dan ook die rode balk in beeld?)
Zijn er al mensen die hem getest hebben?
tot nu toe is de stem gebleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38
hij is inmiddels ook al weer verdwenen uit de market... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
tiesvts schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 00:47:
hij is inmiddels ook al weer verdwenen uit de market... :?
Maar (nog) niet van de Sygic site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 22:07:
[...]

tot nu toe is de stem gebleven
Kijk dat is nou super. Gisteren vergeten om te testen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Toch maar weer een update... Ik heb inmiddels nog stééds geen navigatiesuite gevonden die kaarten voor Azië aanbiedt, waar Japan ook bij zit. Ik vind dit echt ongeloofelijk, gezien het aantal en diversiteit aan PND's die er in Japan (met Japan-kaarten) verkocht worden.

Navigon, CoPilot, Sygic en TomTom (als die zou bestaan voor Android) zijn dus allemaal no-go.

Wel heb ik ergens via BitTorrent wel illegale Japan-kaarten voor Navigon gevonden, maar gezien ik de software van Navigon niet heb, kon ik niet verifiëren of ze werken. Maar waarom zouden die kaarten bestaan zonder dat ze op de website te koop zijn :? :?

Dan is er nog OpenStreetMaps, maar die zijn echt compleet bagger. Hele lege plekken waar toch echt tientallen straatjes zijn. En dat midden in Kyoto - niet echt een plek waar niemand komt.

Enige optie die compleetheid in coverage biedt is nog steeds Google Maps, maar om nou €10/MB daarvoor te gaan betalen? GM is nml niet bepaald zuinig met dataverkeer.

[ Voor 14% gewijzigd door _Thanatos_ op 16-11-2010 12:14 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Er is geen navigatiesoftware die gebaseerd is op Google Maps kaarten? Weet dat ze er voor Windows Mobile wel zijn, alhoewel die kwaliteit niet altijd super is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09 06:07

dommerick

is domm

Het probleem is juist dat die google maps kaarten niet lokaal zijn opgeslagen. Daar heeft hij last van. De navigatiesoftware die standaard bij android zit werkt prima, maar is te duur vanwege de mobiele internet kosten in het buitenland.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:13:
Toch maar weer een update... Ik heb inmiddels nog stééds geen navigatiesuite gevonden die kaarten voor Azië aanbiedt, waar Japan ook bij zit. Ik vind dit echt ongeloofelijk, gezien het aantal en diversiteit aan PND's die er in Japan (met Japan-kaarten) verkocht worden.

Navigon, CoPilot, Sygic en TomTom (als die zou bestaan voor Android) zijn dus allemaal no-go.

Wel heb ik ergens via BitTorrent wel illegale Japan-kaarten voor Navigon gevonden, maar gezien ik de software van Navigon niet heb, kon ik niet verifiëren of ze werken. Maar waarom zouden die kaarten bestaan zonder dat ze op de website te koop zijn :? :?

Dan is er nog OpenStreetMaps, maar die zijn echt compleet bagger. Hele lege plekken waar toch echt tientallen straatjes zijn. En dat midden in Kyoto - niet echt een plek waar niemand komt.

Enige optie die compleetheid in coverage biedt is nog steeds Google Maps, maar om nou €10/MB daarvoor te gaan betalen? GM is nml niet bepaald zuinig met dataverkeer.
En? Een beetje tot rust gekomen? Voel je nu beter? Opgelucht? Heb je dit verhaal ook op een Aziatisch forum geplaatst? Want ik vind dat wij, hier in Nederland, niks met jouw afzeikverhaal te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:39:
[...]

En? Een beetje tot rust gekomen? Voel je nu beter? Opgelucht? Heb je dit verhaal ook op een Aziatisch forum geplaatst? Want ik vind dat wij, hier in Nederland, niks met jouw afzeikverhaal te maken hebben.
Of je kijkt er gewoon even doorheen en ziet dat hij vraagt of anderen enige tips hebben.
dommerick schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:00:
Het probleem is juist dat die google maps kaarten niet lokaal zijn opgeslagen. Daar heeft hij last van. De navigatiesoftware die standaard bij android zit werkt prima, maar is te duur vanwege de mobiele internet kosten in het buitenland.
Er zijn volgens mij wel applicaties die aan offline cachen doen? Ik weet dat ik voor Curacao eens alle kaarten heb gedownload tot op een bepaald zoomniveau, helaas kon ik enkel mijn locatie zien en zat er weinig navigatie in, maar ik verwacht dat er voor Android toch wel soortgelijke software is?

Trouwens Navigon kaarten, kunnen die niet door gebruikers zelf gemaakt worden? Dat zou het wel verklaren waarom ze daar wel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 15:39

Twan V

...en er stralend uitzien

Wat gebeurt er met Navigon 3.5 eigenlijk als je gebeld wordt tijdens het rijden? Ik kan het op de site niet terugvinden.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:06:
[...]

Er zijn volgens mij wel applicaties die aan offline cachen doen? Ik weet dat ik voor Curacao eens alle kaarten heb gedownload tot op een bepaald zoomniveau, helaas kon ik enkel mijn locatie zien en zat er weinig navigatie in, maar ik verwacht dat er voor Android toch wel soortgelijke software is?
Ja, ik heb wel eens wat met "Maps(-)" gespeeld, dat gebruikt ook OpenStreetMaps, en die kon de kaarten gewoon cachen. Maar er zijn er vast nog wel meer.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Twan V schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:31:
Wat gebeurt er met Navigon 3.5 eigenlijk als je gebeld wordt tijdens het rijden? Ik kan het op de site niet terugvinden.
Dat heb ik laatst ondervonden :).

Navigon verdwijnt naar de achtergrond en je krijgt het "bel scherm" in beeld. Zodra je ophangt komt de navigatie weer naar voren.
Tenminste zo is het op mijn HTC Desire. Ik weet niet of de gesproken teksten nog doorgaan, ik reed op de snelweg toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

_Thanatos_ schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:13:
Er bestaat wel bi-langual GrandMap Navi. Als ik goed heb, is deze 1 van de weinigen die ook Engels weergeeft.
(zoek ook op GrandMap Shake)

Verder zijn er mappen voor Garmin beschikbaar.
Papago schijnt ook Japanse mapdelen te hebben, maar dat moet ik checken. (is taiwanees)
En vroeger weet ik dat Mapking Tokyo map heeft, maar is zelf WiMo (PC versie heeft tegenwoordig wel map voor Tokyo)

Een goedkoopste alternatief is kopen van GPS Tuner. Het heeft inderdaad geen mappen, maar je kan wel zelf maken. Je kunt map data maken via Google Maps als losse jpeg afbeeldingen, markeer vooraf POI's zodat je weet waar ze zijn. En via GPS kom je vanzelf op juiste mapdeel terecht. Dan moet je zelf navigeren naar POI.
Het is goedkoopst en ik heb al programma gekocht via deal voor 6,66 Euro.
Alleen GPS Tuner is WM programma, ik zal nog even doorspeuren naar Android variant dat ook doet.

Offline map navigatie is dus tijdelijke oplossing. Eentje met naam "Maps (-)" door Coderminus is offline map programma met gps navigatie. OruxMaps is ook offline map viewer. MapCalibrator kan je ook nemen.
Ik ga kijken of GPS Tuner tool Map Calibrator goed genoeg is, want die doet automatisch goede mappen.

Update: Maps (-) heeft goede cache beheer. Je kiest bepaalde gebied uit, stel dan de cache level in en het download alvast alle mapdata in die zone, dus zo groot wat je zelf ziet. Op level 17 wordt dat wel duizenden mapdelen als je flink uitvergroot bent. Maar alles wordt ingeladen zodat je daarna makkelijk rond kan komen met de opgeslagen data. Dat is makkelijker.
OruxMaps is interessanter met meer mogelijkheden, met afmetingen en plaatsen punten. Maar het kent geen automatische download van groot gebied, alleen in de gebied wat je nu ziet. Dat kost meer werk om alle benodigde offline data te pakken.
Maar misschien kan men beide programma's combineren, daar zal ik es voor je nakijken. Ik onderzoek ook Japanse map mogelijkheden.

[ Voor 18% gewijzigd door MrDummy op 17-11-2010 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:40
Tsurany schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 08:35:
[...]

Volgens mij is Google Traffic nog niet actief in Nederland of wel? Via Google Maps zie je het in ieder geval niet terwijl je dat in andere landen wel ziet. Maar het is gewoon een kwestie van tijd, dus ooit zal het wel komen ja. Vraag is vooral hoe snel.
In maps lijkt de traffic layer inderdaad niets te doen naar in de navigatie krijg je wel traffic informatie voor snelwegen door en die klopt heel aardig. Moet je maar eens proberen te navigeren tijdens spits, als er naar de reistijd een oranje of rood bolletje staat is er oponthoud, tik je op de tijd dan zie hé de route met de rellen met file ook in die kleuren.

Edit: screen'shots'

Afbeeldingslocatie: http://www.karinvandenberg.nl/photos/gnav1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.karinvandenberg.nl/photos/gnav2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door KvdnBerg op 17-11-2010 08:56 . Reden: screenshots ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Er bestaat wel bi-langual GrandMap Navi. Als ik goed heb, is deze 1 van de weinigen die ook Engels weergeeft.
(zoek ook op GrandMap Shake)
Kijk es aan. Maar, is dat niet winmob only? Op hun productenpagina lijken ze alleen een winmob-versie aan te bieden. Hij zit ook niet in de Android Market....
Verder zijn er mappen voor Garmin beschikbaar.
Die had ik al gevonden, maar Garmin doet niks met Android (tenminste niet in de vorm van een losse app, wel een rare Garminphone ofzo). Als ik de APK van die applicatie zou kunnen vinden... (maar daar mag je hier niet naar linken, dus moeten we zelf naar zoeken ;))
Papago schijnt ook Japanse mapdelen te hebben, maar dat moet ik checken. (is taiwanees)
Ik zag em ja. En ze hebben ook iets voor Android, iirc. Ik kon er alleen geen wijs uit worden :)
Een goedkoopste alternatief is kopen van GPS Tuner. Het heeft inderdaad geen mappen, maar je kan wel zelf maken. Je kunt map data maken via Google Maps als losse jpeg afbeeldingen, markeer vooraf POI's zodat je weet waar ze zijn. En via GPS kom je vanzelf op juiste mapdeel terecht. Dan moet je zelf navigeren naar POI.
Probleem met "cachen" van google maps en dergelijken is dat je geen vectormaps hebt, waardoor je nog steeds geen straten/blokken hebt. Alleen plaatjes en POI's, feitelijk. En het kost gigantisch veel opslag, lijkt me... en wrs traag door het aantal bestandjes.
Maarja, als laatste redmiddel is het beter dan niets.
Offline map navigatie is dus tijdelijke oplossing. Eentje met naam "Maps (-)" door Coderminus is offline map programma met gps navigatie. OruxMaps is ook offline map viewer. MapCalibrator kan je ook nemen.
Ik ga kijken of GPS Tuner tool Map Calibrator goed genoeg is, want die doet automatisch goede mappen.
Daar maar es doorheen worstelen dan.

Toch raar dat er geen Japanse applicatie bestaat. Android is niet heel groot in Japan, maar het bestaat er toch zeker wel. En navigatie ook. Misschien ook omdat IEDERE japanse telefoon internet heeft, dat ze geen moeite nemen voor offline navigatie, maar het aantal PND's dat daar in de department stores in de schappen ligt, liegt er niet om.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is een nieuwe Navigon update in de market!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

_Thanatos_ schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:24:
[...]

Kijk es aan. Maar, is dat niet winmob only? Op hun productenpagina lijken ze alleen een winmob-versie aan te bieden. Hij zit ook niet in de Android Market....
Grandmap Navi Shake! is al zelfstandig apparaat, net als TomTom. Kant en klaar, je kan zo door Japan reizen. Deze heeft Engelse optie ingebouwd, en ik lees dat Engelse stem mogelijk is.
Probleem met "cachen" van google maps en dergelijken is dat je geen vectormaps hebt, waardoor je nog steeds geen straten/blokken hebt. Alleen plaatjes en POI's, feitelijk. En het kost gigantisch veel opslag, lijkt me... en wrs traag door het aantal bestandjes.
Maarja, als laatste redmiddel is het beter dan niets.
Ja, bitmap opslag is groot.
Ik heb gezien dat Maps (-) beste is om data alvast in te laden. Het laadt alle data in over groot gebied die je wilt op bepaalde zoom level. Dat scheelt veel handwerk.
De data is opgeslagen als 8 bits PNG, en elke mapdeel is nog geen 1k groot, meestal kleiner.
Ik ga eens kijken wat Maps (+) allemaal kan, die niet gratis is. De gratis versie is erg beperkt en heeft geen POIs markeringen.

OruxMaps gebruikt eigen database opbouw, dat is jammer. Dan moet ik kijken hoe ik groot gebied eenvoudig kan opslaan. Wel is het gratis en reeds voorzien van belangrijke zaken zoals POI markeren.
Toch raar dat er geen Japanse applicatie bestaat. Android is niet heel groot in Japan, maar het bestaat er toch zeker wel. En navigatie ook. Misschien ook omdat IEDERE japanse telefoon internet heeft, dat ze geen moeite nemen voor offline navigatie, maar het aantal PND's dat daar in de department stores in de schappen ligt, liegt er niet om.
Taalbarriere en niet iedereen gaat naar Japan, laat staat dat je auto mee gaat rijden daar. Dus afzetmarkt is te klein om in Europa te verkopen. Je kan wel wat kopen uit Japan en naar je toe laten opsturen.

En hee, na googlen kom ik op site http://www.mapdroyd.com/
Japan staat in de lijst. Uit reacties lees ik wel dat er geen searchfunctie aanwezig is, en dus niet echt navigatie.

Ik zoek wel verder naar meer tools :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:07:
er is een nieuwe Navigon update in de market!
Ja zag ik ook vanochtend, er meteen op gezet, maar heb nog niet echt een idee wat er veranderd is. Ook niet lang naar gezocht. In eerste instantie ziet er het hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Laatst online: 01-09 15:38
..ik ben laatst naar milaan geweest en vantevoren thuis heel milaan gecached dmv maps.
De ruimte die dat op je sd inneemt valt wel mee..
En het werkte echt perfect...ook in combinatie met gps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Navit is andere mogelijkheid in mijn onderzoek naar navigatie software met mogelijkheid om Japan map te downloaden (helaas is OSM data enige te downloaden data)
Op dit moment is bijna heel Japan goed voor 237 MB map data. Dat is niet erg veel.
Te bekijken hier: www.navit-project.org
En natuurlijk ook Nederland. Alleen Benelux deel is al goed voor dikke 376 MB data.

Mapdata is gelukkig veel sneller te downloaden dan die van MapDroyd, die is mogelijk teveel belast.
Ik ga NL data erbij doen om Navit te testen.

Update:
Navit werkt met gedownloade bin bestand van Nederland. Maar Navit heeft heel wat te doen om alles lekker te laten lopen. Het is wel volledig vector map en via speciale online download pagina krijg je een bin formaat voor.

De volgende aanrader is OsmAnd. Deze kan navigatie doen en leest bitmaps en vectors. Echter het is niet makkelijk om vector map te zoeken en/of te maken.
Bitmap map maken met tiles is wel makkelijk. De beste tool hiervoor blijkt Mobile Atlas Creator 1.8 te zijn. Je kan kiezen uit vele map data dat op internet te vinden is.
Maar het is niet aan te raden om losse PNG maptiles te maken. Dat kost veel ruimte door onnodige "overhead" aan ruimte, vanwege FAT systeem die vaste block size heeft. Je moet sqlite database pakket maken om ruimte goed te benutten. Kies voor Atlas formaat "Big Planet Tracks SQLite".
Dan kun je zoom levels kiezen maar zoomlevel 15 is goed genoeg voor meeste toepassingen in detail, en in belangrijke zones op 17 zetten.
Gelukkig heeft Osmap ook POI informatie bestand als vectorlayer: toilet opzoeken is dan mogelijk.
Maps (-) heeft losse tiles op sdcard, en dat is zonde van geheugen. Osmand doet beter met sqlite pakket, die heeft OruxMaps ook.

Tot nu toe kan ik makkelijk vector map downloaden voor Navit, maar voor andere programma's zie ik geen makkelijke mogelijkheden. Het is moeilijk. Een goede vectormap maken is op zich complex werk (kan dus niet direct vanaf OSM) en daarom worden er vooral bitmaps gebruikt.
GEOFABRIK en CloudMade hebben vector maps, de laatste heeft Japan OSM bestand.

Nou even uitzoeken hoe ik OSM bestand kan lezen in Android, maar daar mag je meehelpen. Osmand zou in staat zijn om vector OSM te lezen, maar er is niet duidelijk informatie over in welke directory het moet staan op SDcard.

Update 2:
Nu heb ik wel werkend map beeld op Navit, met Japanse map (Navit bin bestand) van CloudMade gedownload. Het is echt vector, zodat beeld goed blijft op elke zoom.
Helaas valt er nog veel te doen aan Navit, vanwege zijn laag versie nummer 0.2.0. Er zit teveel tekst in de weg en opzoeken gaat nog niet goed. Er is nog geen navigatie en geheel is nog sloom ondanks sterkere Desire Z.
Maar ik heb in elk geval iets werkend wat echt vector map is. Ik moet alleen nog die vectormap van MapDroyd onderzoeken, krijg nog niet voor elkaar NL map te pakken via PC.

[ Voor 73% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2010 00:31 ]

Verwijderd

Ik heb sinds kort een probleem met mijn Google Navigator..
Als ik probeer te navigeren geeft hij bij mij de melding "Kan bestemming niet verstaan". Zelfs als ik een adres gewoon intyp. weet iemand hoe je dit simpel kunt oplossen? Ik kan nu namelijk helemaal niet meer navigeren dmv Google Nav. :S

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ja, bitmap opslag is groot.
Ik heb gezien dat Maps (-) beste is om data alvast in te laden. Het laadt alle data in over groot gebied die je wilt op bepaalde zoom level. Dat scheelt veel handwerk.
De data is opgeslagen als 8 bits PNG, en elke mapdeel is nog geen 1k groot, meestal kleiner.
Ik ga eens kijken wat Maps (+) allemaal kan, die niet gratis is. De gratis versie is erg beperkt en heeft geen POIs markeringen.
Het zou een aardig alternatief kunnen zijn. Als hij bijv Google Maps kan gebruiken, dan beschikt hij vanzelf over goed detail. Alleen begrijp ik niet hoe je iets nuttigs kunt doen (zoals een stad opzoeken) als je alleen maar plaatjes downloadt...? Wellicht dat Maps(+) wel vector maps downloadt met betekenisvolle metadata?
OruxMaps gebruikt eigen database opbouw, dat is jammer. Dan moet ik kijken hoe ik groot gebied eenvoudig kan opslaan. Wel is het gratis en reeds voorzien van belangrijke zaken zoals POI markeren.
Een eigen database is over het algemeen wel sneller en compacter qua opslag.
Taalbarriere en niet iedereen gaat naar Japan, laat staat dat je auto mee gaat rijden daar. Dus afzetmarkt is te klein om in Europa te verkopen. Je kan wel wat kopen uit Japan en naar je toe laten opsturen.
Zeker, de taalbarrière. Maar het gaat vooral om de kaarten, niet de software. Bovendien ga ik niet met de auto; ik wil gewoon in de steden rond kunnen wandelen zonder te verdwalen of verschrikkelijk slechte toeristenkaarten te moeten gebruiken. Dat probleem bestaat waarschijnlijk in China ook, waar toch meer mensen naartoe op vakantie gaan.
En hee, na googlen kom ik op site http://www.mapdroyd.com/
Japan staat in de lijst. Uit reacties lees ik wel dat er geen searchfunctie aanwezig is, en dus niet echt navigatie.
Die ken ik al, en gebruikt OpenStreetMaps. Dat is hopeloos incompleet. Zelfs een wereldstad als Kyoto kent enorme lege stukken.

Het zou bijvoorbeeld wel cool zijn als je commerciele kaarten kon omzetten in een OSM-formaat :P
Alleen jammer dat commerciele kaarten meestal weer een proprietair binair formaat hebben (en daar hebben ze natuurlijk een goeie reden voor).

日本!🎌

• MrDummy

MrDummy

_Thanatos_, lees je wel vooruit? Je post is al beetje verouderd, want ik heb gevoel dat je nieuwe post MrDummy in "Android: Turn by Turn Navigation" niet hebt gelezen.

Kijk eerst vooruit, voordat je wat zegt. Sommige zaken zijn al beantwoord voordat je weet.

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb zojuist Navit op windows geprobeerd, en ik krijg er geen pixel aan kaarten uit. Ik heb ook de japan-kaart van cloudmade gehaald en die in navit geplugd, met de xml:
XML:
1
2
3
<mapset enabled="yes">
  <map type="binfile" enabled="yes" data="c:\japan.navit.bin"/>
</mapset>

Maar het blijft een geel scherm.
En XML gaan editten op m'n telefoon is ook niet wat... Navit is duidelijk niet bedoeld voor gebruikers. Misschien over een paar jaar pas, als ik zie hoe het project er nu voor staat.

日本!🎌

• MrDummy

MrDummy

Editten hoeft ook niet gelijk. hernoem bestand tot navitmap.bin en zet in root sdcard, dan werkt navit op android het.
Alleen als je flink uitzoomt zie je weinig. Pas bij inzoomen zie je al meer en meer details en wordt wat beter.
Ja, Navit heeft nog veel te doen. De map van cloud heeft geen index, maar de bin gedownload van navit creator pagina heeft wel index erin zodat je kan zoeken.
Ik ben daarmee naar tokyo kunnen gaan en rondgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ben nu reeds een paar dagen Sygic Aura aan het testen en moet zeggen dat deze mij qua interface, gebruik, kaarten en routeberekening wel meevalt. Vooral interface en bediening zijn er serieus op vooruitgegaan tov Sygic Mobile Maps.
't Enige wat ik nog niet gevonden heb is hoe je een alternatieve route kan laten berekenen (bv indien er een wegversperring is).
Iemand verdere ervaringen hiermee te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Aura vooralsnog onhandig, ik kan niet vinden hoe ik naar POI's moet navigeren (nu heb ik nog niet op internet gezocht hoe het moet, maar je verwacht toch dat het redelijk voor de hand liggend zou zijn) en bovendien, als ik een telefoongesprek voer, dan blijft het navigatiescherm ook weg (SGS; met tomtom op wm schakelde hij wel weer netjes naar het navigatieprogramma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Wat ik eigenlijk een beetje mis in dit topic (of ik heb er vierkant overheen gelezen natuurlijk) is hoe de pakketten het doen met echt offline plannen. Dus op je gemakkie vantevoren kijken: "ik zit nu lekker thuis in A, maar wil morgen vertrekken vanuit B en dan via C naar D rijden, hoeveel km en tijd is dat?"

Dit kan in TomTom uitstekend, gebruik het vaak om bv mijn vakanties te plannen ("is dit een redelijke afstand om in één dag af te leggen?"). Ik heb iGo My Wayeven uitgeprobeerd, de rest van de besproken pakketten hier nog niet, maar in iGo heb ik die functie nog niet gevonden. Hoe zit dat met de rest?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
In iGo zit het volgens mij wel. Volgens mij kan je kiezen voor navigeren vanaf een ander adres oid.. En dan kan je dus offline plannen. Heb niet gekeken of dit bij Navigon kan.

Misschien dat het ook per iGo versie anders is hoor. Want Motonav (is iGo voor de Motorola Android toestellen) die kon het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Vriendin heeft een Desire Z sinds kort (wacht verdomme nog steeds op de Desire HD) en hebben Navigon en Copilot getest en ik moet zeggen dat ik absoluut niet gecharmeerd ben van Copilot, interface is veel te druk en eigenlijk compleet bagger naar mijn idee, ben dan toch een stuk beter te spreken over Navigon, stuk duidelijkere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

l3art schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:39:
In iGo zit het volgens mij wel. Volgens mij kan je kiezen voor navigeren vanaf een ander adres oid.. En dan kan je dus offline plannen. Heb niet gekeken of dit bij Navigon kan.

Misschien dat het ook per iGo versie anders is hoor. Want Motonav (is iGo voor de Motorola Android toestellen) die kon het wel.
Tnx :)
Voor zover ik gezien heb, zijn van de meeste apps wel trials te downloaden. Denk dat wanneer ik m'n D-Z terug heb, ik ze gwoon allemaal een paar dagen/weken ga proefdraaien en dan zie ik wel welke 't wordt.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 16:13:
Wat ik eigenlijk een beetje mis in dit topic (of ik heb er vierkant overheen gelezen natuurlijk) is hoe de pakketten het doen met echt offline plannen. Dus op je gemakkie vantevoren kijken: "ik zit nu lekker thuis in A, maar wil morgen vertrekken vanuit B en dan via C naar D rijden, hoeveel km en tijd is dat?"

Dit kan in TomTom uitstekend, gebruik het vaak om bv mijn vakanties te plannen ("is dit een redelijke afstand om in één dag af te leggen?"). Ik heb iGo My Wayeven uitgeprobeerd, de rest van de besproken pakketten hier nog niet, maar in iGo heb ik die functie nog niet gevonden. Hoe zit dat met de rest?
Om dan nog maar even off-topic verder te gaan; je kunt (als ik het goed begrepen heb) met 'Chrome to phone' een route, die je op je PC met Google Maps opgesteld hebt, naar je Android-telefoon doorsturen. Bij mijn weten biedt zowel Navigon, als Co-Pilot, die mogelijkheid (nog) niet. Het zou me echt ideaal lijken; thuis in Navigon Fresh of Co-Pilot Central rustig op je gemak de route uitstippelen, alvast wat tankstops inplannen en vervolgens de route via één of ander protocol via Chrome to phone (of desnoods usb) naar je telefoon uploaden. Het enige dat de navigatie-app vervolgens hoeft te doen is files omzeilen en evt. vragen of je de na zoveel km geplande tankstop even goed nog wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:53
Afgelopen weekend Copilot eens goed kunnen proberen door ook even weekendje duitsland maar aan te doen. Werkt goed. Ik werd perfect naar het vakantiehuis gestuurd en kreeg prima aanwijzingen bij elke afslag. Ondanks dat de taal niet perfect is werkte het perfect. Ook in Duitsland zelf naar andere plaatsen gereden en alles probleemloos.

Enige wat helaas (gaat denk duur geintje worden :( ) zijn de flitspalen in duitsland. In nederland gewoon waarschuwing, helaas daar niet :'(

Al met al tevreden over Copilot _/-\o_ . Gewoon lekker offline navigatie op mn desire

Sygic Aura ook geprobeerd (trail versie) beviel mij niet, beeld versprong soms en was sygic alles kwijt. Kon ik weer opnieuw beginnen met opstarten en instellen. Deze is er dus ook alweer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51

timovd

Voorsprong door techniek

Tsurany schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:35:
Vriendin heeft een Desire Z sinds kort (wacht verdomme nog steeds op de Desire HD) en hebben Navigon en Copilot getest en ik moet zeggen dat ik absoluut niet gecharmeerd ben van Copilot, interface is veel te druk en eigenlijk compleet bagger naar mijn idee, ben dan toch een stuk beter te spreken over Navigon, stuk duidelijkere interface.
Agree! Heb nu een trail van Navigon. Ik vraag mij alleen af of de filemeldingen het ook horen te doen in de trail. Gisteren even geprobeerd toen ik naar huis reed, maar er stonden geen filemeldingen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Hallo allemaal,

Ik draai sinds een paar dagen Sygic Aura (op een HTC Desire). Ik vind de interface bij het navigeren een stuk beter dan Sygic Mobile Maps, vooral het in- en uitzoomen afhankelijk van de snelheid is een stuk verbeterd. Maar er zijn ook een hoop dingen minder goed/handig. Zoals:
- hoe kan ik naar POI's navigeren? (is trouwens al eerder in dit topic voorbij gekomen)
- hoe kan ik bij een blokkering in de route (bijv. file) een alternatieve route laten berekenen?
- waar zie ik überhaupt verkeersinformatie terug?

Ik heb me al wezenloos gezocht op internet naar informatie hierover, maar ik kom er niet achter. Ook is er geen manual van Sygic te vinden.

Kortom: ik wacht denk ik nog even met aanschaf voordat ik antwoord heb op bovenstaande vragen.

Heeft iemand hier toevallig een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Weet iemand of/hoe Navigon adressen/locaties over kan nemen uit de standaard android agenda?
Wanneer je GoogleMaps hebt geïnstalleerd en een adreslink in de agenda selecteerd opent GM deze gelijk voor navigatie. Ik wil eigenlijk hetzelfde bereiken maar dan met Navigon. Dan kan GM er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Smarron

The bend

TTV schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:02:
Hallo allemaal,

Ik draai sinds een paar dagen Sygic Aura (op een HTC Desire). Ik vind de interface bij het navigeren een stuk beter dan Sygic Mobile Maps, vooral het in- en uitzoomen afhankelijk van de snelheid is een stuk verbeterd. Maar er zijn ook een hoop dingen minder goed/handig. Zoals:
- hoe kan ik naar POI's navigeren? (is trouwens al eerder in dit topic voorbij gekomen)
- hoe kan ik bij een blokkering in de route (bijv. file) een alternatieve route laten berekenen?
- waar zie ik überhaupt verkeersinformatie terug?

Ik heb me al wezenloos gezocht op internet naar informatie hierover, maar ik kom er niet achter. Ook is er geen manual van Sygic te vinden.

Kortom: ik wacht denk ik nog even met aanschaf voordat ik antwoord heb op bovenstaande vragen.

Heeft iemand hier toevallig een tip?
Navigeren naar POI's:

Find
Destination

Dan heb je onderaan al Neighboorhood staan. Dat zijn je POI's. Uiteraard is het handig om eerst de plaats te te bepalen. Hij laat in eerste instantie alles zien op basis van afstand, maar je kunt dan met het vergrootglasje ook op naam filteren, of rechtsonderin groups aanklikken om de oude stijl POI te krijgen.

Voor zover ik weet zit in Aura nog geen live verkeerinformatie verwerkt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Smarron schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:57:
[...]
Navigeren naar POI's:

Find
Destination

Dan heb je onderaan al Neighboorhood staan. Dat zijn je POI's. Uiteraard is het handig om eerst de plaats te te bepalen. Hij laat in eerste instantie alles zien op basis van afstand, maar je kunt dan met het vergrootglasje ook op naam filteren, of rechtsonderin groups aanklikken om de oude stijl POI te krijgen.

Voor zover ik weet zit in Aura nog geen live verkeerinformatie verwerkt.
Dankjewel voor de informatie. Die POI's zaten dus wat verborgen en zijn er dus toch. Wat mij dan wel weer erg tegen valt is het ontbreken van live verkeersinformatie in een navigatiepakket van bijna €80. Dat vind ik eigenlijk wel een domper. De eye-candy is wel erg goed verzorgd.

Al met al valt het me toch tegen en ga ik toch nog eens verder kijken naar andere pakketten. Navigon heb ik een tijdje mee op WM6 genavigeerd maar daarvan vond ik indertijd de route berekening nogal slecht. Vooral bij alternatieve routes. Wie weet is dat nu beter.

Verder heb ik gezien dat er ooit een iGo MyWay uit is gekomen voor Android. Maar wordt die nog wel ontwikkeld voor eindgebruikers? Op de site staat dat het alleen nog beschikbaar is voor business clients :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:25
hvdhoeven schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 10:32:
[...]

Ik vraag me dit ook al langer af... Niemand weet dit? Vreemd.
Ik had deze vraag per ongeluk ook gesteld in het verouderde topic.

Ondertussen ben ik er bijna van overtuigd dat het "enkele" ding-geluid een aanwijzing is om bij de volgende kruising/rotonde rechtdoor te gaan.

De dubbele "ding-dong" ben ik nog niet achter, maar ik heb het vermoeden dat het een aanwijzing is dat je een vorige aanwijzing gemist hebt.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.