Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.299 views

Verwijderd

nadat ik de 2.61 versie verwijderd had, werkte de 3.5 versie.
Vanavond direct even gebruikt, Navigon werkt veel sneller als Google navigatie, de GPS zit behoorlijk goed,met google navigatie loopt de gps iets achter.
Bij Google navigatie was ik allang om de hoek , en dan zag je het hele beeld draaien.

Traffic info werkt ook! even als de mobiele flits meldingen.

Alleen heb ik het volgende probleem,ik weet niet hoe ik dit kan veranderen.
Ik heb de telefoon via bluetooth aangesloten.Google navigatie kwam goed over de speakers van de auto.
de stem hoorde ik niet op de telefoon.
Bij Navigon hoor ik de stem op de telefoon, en daarbij vertraagd op de auto speakers.
ik hoor dus een dubbele stem met vertraging
weet iemand of dit zo ingesteld kan worden dat je alleen de stem via de auto speakers hoort?

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Probeer eens in het programma het geluid uit te zetten (longshot), anders een dummy oortelefoon kabeltje insteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:06
Gistermiddag had ik zowel Navigon (3.5), als Flitsnav op mijn Hero draaien en dan blijkt toch al erg snel dat de Hero iets meer als een jaar na zijn introductie al stevig verouderd is; Navigon's statusbalk knipperde constant om aan te geven dat 'ie zijn GPS-fix om de paar seconden kwijt was. Nadat ik Flitsnav afsloot, was het probleem verdwenen. Blijkbaar lukt het niet om voor twee programma's tegelijkertijd een GPS-fix in stand te houden.

Het valt me trouwens op dat de GPS-ontvangst van de Hero sowieso al een heel stuk slechter is als die van mijn vorige telefoon, een TyTn II. Daarmee heb ik op anderhalf jaar tijd één keer meegemaakt dat 'ie zijn GPS_fix kwijt raakte, terwijl dit op de Hero minstens zo'n 2 keer per navigatiesessie gebeurt. Dit alles met de stock 2.1 rom overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Dat knipperen heb ik ook een keer gehad. Maar ik had ook andere problemen zoals de WiFi die niet goed werkte (moest ik steeds uit- en aanzetten om verbinding te krijgen). Ik heb toen het apparaatje gewiped en de rom er opnieuw opgezet. Sindsdien werkt hij feilloos. Nu had ik wel een paar ker een Custom Rom over elkaar gezet (Vodaphone 845 Nova, €99). De GPS module van het telefoontje blijkt na testen overigens beter dan die van mijn Garmin Oregon GPS van €400. Misschien zit er ergens iets niet lekker in je telefoon.

Verwijderd

hebben meer mensen dat de stem van Navigon in het begin stottert.
kan je de stem op de telefoon uitzetten,dit zodat je het alleen via bluetooth audio hoort

• M. Dahlhaus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:37
Ik ga binnenkort naar de USA, dus heb de benodigde kaartupgrade gekocht voor Copilot. Alles werkt naar behoren, maar één ding niet meer: de stembegeleiding. Het blijft oorverdovend stil. :(
Nu las ik in een eerder bericht al dat stem is gekoppeld aan kaart, dus ik heb een Engelse stem proberen in te stellen. Lukt ook niet. En als ik terug switch naar de Benelux kaart doet de stem het daar ook niet meer... Ik kan stemmen downloaden, maar de 'test' knop blijft inactief. En de knop 'speech' blijf ook grijs/inactief. Volgens Copilot central staan de stemmen wel gewoon op mijn apparaat.

De support van Copilot geeft vooralsnog geen antwoord... Iemand hier een idee hoe ik dit oplos?

Martino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:52:
hebben meer mensen dat de stem van Navigon in het begin stottert.
Dat heb ik nog niet mee gemaakt.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
M. Dahlhaus schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:59:
Ik ga binnenkort naar de USA, dus heb de benodigde kaartupgrade gekocht voor Copilot. Alles werkt naar behoren, maar één ding niet meer: de stembegeleiding. Het blijft oorverdovend stil. :(
Hmm, ik had vorige maand gewoon een Nederlandse stem bij navigeren in de USA... Is de map met stemmen niet hernoemd ofzo? helpt opnieuw installeren niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:47
Als ik Co-Pilot in fietsmodus zet, schiet het beeld alle kanten op, en wordt de weg soms spontaan 'verlegd'. Zijn er meer die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een keer een nieuw deeltje zou willen maken. De TS kan wel een opfrisbeurt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
Afgelopen weekend voor een lange route richting Duitsland gebruik gemaakt van Navigon voor mijn HTC Legend. Mijn indruk is redelijk positief en hij voldoet zeker. Wat mij echter opviel is dat hij structureel een hekel heeft aan Eindhoven. De bedoeling was via Venlo en de A61 te rijden richting het zuiden, om zo de wegwerkzaamheden op de A3 te vermijden. Dit laatste had Navigon er goed in zitten, ik kreeg namelijk met geen mogelijkheid een optie om me via die weg te laten navigeren. Maar terug naar Eindhoven, of beter gezegd, de Zuid-Willemsvaart. Ook op de terugweg wilde hij ons die route langs sturen, dit terwijl we door het negeren hiervan lekker richting de A2 door konden rijden met 120 en geen enkel oponthoud hadden.

Wat zeer goed werkte was de rijstrookaanduiding. Met name de afritten bij Duitsland kunnen voor een onbekende best verwarrend over komen, ook is de uitvoegstrook vaak niet al te lang. De rijstrookaanduiding is zéér goed te noemen, ook is de audio begeleiding heel helder en begrijpelijk. Deze is overigens niet in het Nederlands, maar in het Engels. Eén tikje op het scherm zorgt er verder voor dat je weer naar de reguliere kaart gaat, waarbij in een klein maar goed leesbaar kadertje nog te zien is welke strook je aan dient te houden, een dikke plus dus. Zo ook voor het navigeren in de stad: De kaarten zijn goed af te lezen en de uitleg is duidelijk, de software werkt snel. Wel viel het signaal heel soms weg, maar heeft vermoedelijk met mijn telefoon te maken, die hier toch al gevoelig voor is, storend was het niet.

Het vervelendste was dat navigatie zeer veel vergt van de accu, na twee uur is je batterij toch echt wel zo goed als leeg wanneer je de helderheid hoog zet, wat overdag noodzakelijk is. Helaas wilde mijn telefoon niet opladen met behulp van het goedkope Halfords sigarettenaansteker plugje wat mij van USB voorziet. Daar moet dus nog even wat stennis over worden gemaakt. Maar verder ben ik over de navigatie wel te spreken, een leuk goedkoop alternatief voor een los systeem. Niet zonder tekortkomingen, maar hij brengt je op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:37
Cid Highwind schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:19:
De rijstrookaanduiding is zéér goed te noemen, ook is de audio begeleiding heel helder en begrijpelijk. Deze is overigens niet in het Nederlands, maar in het Engels.
[...]
Het vervelendste was dat navigatie zeer veel vergt van de accu, na twee uur is je batterij toch echt wel zo goed als leeg wanneer je de helderheid hoog zet, wat overdag noodzakelijk is. Helaas wilde mijn telefoon niet opladen met behulp van het goedkope Halfords sigarettenaansteker plugje wat mij van USB voorziet. Daar moet dus nog even wat stennis over worden gemaakt.
Wat ik ervan begrepen heb is dat de taal van de phone overgenomen wordt. Als je je besturingssysteem op de Legend in het Nederlands hebt, dan krijg je in Navigon ook de Nederlandse stemmen.

Als je het over USB plugjes hebt, dan heb ik het vermoeden dat dat plugje niet meer dan 500 mA kan leveren. Hij wordt dan wel bijgeladen, maar met onvoldoende power en loopt dus alsnog leeg op den duur. Met het plugje zelf is niks aan de hand. Wat jij nodig hebt is een laadkabel die een hoger vermogen aan kan. Er zijn er ook die 850 mA kunnen leveren (deze bijvoorbeeld), en die zijn prima om het urenlang vol te houden. Ik heb zelf hier nog een laadkabel van mijn vorige HTC smartphone en die kan zelfs 2 A aan.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 21-09-2010 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Om mijn Hero en T-Mobile G1 in de auto op te kunnen laden heb ik bij de Mediamarkt een universele 1000mA USB-lader van Vivanco aangeschaft. De meeste USB-laders voor in de auto kunnen maar 500mA leveren, wat te weinig is voor beide toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar hebben jullie Navigon op geinstalleerd?
Ik heb het op de externe sd kaart geplaatst, maar de stem begint elke keer stotterend.
DIt is gewoon super vervelend, zou het helpen als het gewoon op het interne geheugen wordt gezet?

Ook heb ik nog steeds het probleem meet bleutooth.
Google navigation is zeer duidelijk over de auto speakers te verstaan, en klinkt niet over de telefoon speaker.
Maar Navigon hoor je wel op de telefoonspeaker, en dan ook een 2 seconden later heel zacht over de auto speakers.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
grun93 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:04:
[...]

Wat ik ervan begrepen heb is dat de taal van de phone overgenomen wordt. Als je je besturingssysteem op de Legend in het Nederlands hebt, dan krijg je in Navigon ook de Nederlandse stemmen.

Als je het over USB plugjes hebt, dan heb ik het vermoeden dat dat plugje niet meer dan 500 mA kan leveren. Hij wordt dan wel bijgeladen, maar met onvoldoende power en loopt dus alsnog leeg op den duur. Met het plugje zelf is niks aan de hand. Wat jij nodig hebt is een laadkabel die een hoger vermogen aan kan. Er zijn er ook die 850 mA kunnen leveren (deze bijvoorbeeld), en die zijn prima om het urenlang vol te houden. Ik heb zelf hier nog een laadkabel van mijn vorige HTC smartphone en die kan zelfs 2 A aan.
Ah, dank voor de informatie. Mijn toestel staat inderdaad op Engels ingesteld, ik zal het vanmiddag eens proberen naar het Nederlands te zetten, ik ben benieuwd.

Wat betreft het USB plugje. Er zit een klein lampje op de plug, maar die bleef gewoon uit, ook gaf mijn telefoon niet aan dat hij aan het laden was, dus ik heb het vermoeden dat hij gewoonweg negeerde dat hij was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Cid Highwind schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:01:
Wat betreft het USB plugje. Er zit een klein lampje op de plug, maar die bleef gewoon uit, ook gaf mijn telefoon niet aan dat hij aan het laden was, dus ik heb het vermoeden dat hij gewoonweg negeerde dat hij was aangesloten.
Dat lijkt me idd niet goed. Toch maar even mee heen gaan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 08:58:
waar hebben jullie Navigon op geinstalleerd?
Ik heb het op de externe sd kaart geplaatst, maar de stem begint elke keer stotterend.
Navigon heb ik ook geinstalleerd op de sd kaart. Overigens een class6 4GB kaart. Je zou eens een ander sd kaartje kunnen proberen.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eisbaer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:13:
[...]

Navigon heb ik ook geinstalleerd op de sd kaart. Overigens een class6 4GB kaart. Je zou eens een ander sd kaartje kunnen proberen.
Dank je
ik heb inderdaad een 16gb class 2 kaartje.
Maar als dit het probleem zou zijn, zou je er dan niet de hele tijd last van moeten hebben?
Het is alleen aan het begin van de zin.
Heeft de interne geheugen ook een bepaalde class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op en neer geweest naar Keulen, Photokina, onderweg op de terug weg ,eventjes ( ivm data kosten buitenland) Google nav. aangehad. Hoe, waar kan ik zien hoeveel data ik heb gebruikt? Tot nu toe op T-mobile overzicht nog niks van te zien, maar daar had ik verbinding met een duitse telekom aanbieder....wel een keer voor 400kb, 0,66 euro moeten betalen ( Belgie) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eisbaer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:13:
[...]

Ik heb de externe sd kaart eruit gehaald, en geheel de Navigon op de telefoon gezet.
helaas maakt dit niet uit..
Wat me ook opvalt is het volgende: het geluid van Navigon is best wel zacht
Google navigation staat er ook op, en daar klinkt de stem veel harder bij.
Volume staat bij de navigon volledig open.
hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:56
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:14:
.... Hoe, waar kan ik zien hoeveel data ik heb gebruikt?....
Ik heb hiervoor NetSentry geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:13:
[...]

Ik heb de externe sd kaart eruit gehaald, en geheel de Navigon op de telefoon gezet.
helaas maakt dit niet uit..
Wat me ook opvalt is het volgende: het geluid van Navigon is best wel zacht
Google navigation staat er ook op, en daar klinkt de stem veel harder bij.
Volume staat bij de navigon volledig open.
hebben meer mensen deze ervaring?
Ik zou als volgende stap een nieuwe versie van navigon binnenhalen en die installeren of kijken of het bij een geluidsfile van een andere taal ook optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Cid Highwind schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:19:
ook is de audio begeleiding heel helder en begrijpelijk. Deze is overigens niet in het Nederlands, maar in het Engels.
Misschien kun je het Nederlandse geluidsbestand renamen naar die van de naam de Engelse.

Verwijderd

eisbaer schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:36:
[...]

Ik zou als volgende stap een nieuwe versie van navigon binnenhalen en die installeren of kijken of het bij een geluidsfile van een andere taal ook optreedt.
hoe zet je in Navigon een andere stem?

ik heb Sygic er even op gezet.
Daar is de stem prima bij, en als ik bleutooth aanzet, gaat de stem op de telefoon uit, en klinkt het heel goed over de auto speakers.
Alleen krijg je dan niet te horen : over 100 meter linksaf, maar: meter linksaf.
Het begin stukje ontbreekt dus, het zelfde als bij Navigon.
Bij bleutooth heb je dus een vertraging in de verbinding.
Maar de stem klinkt over de telefoon speaker heel goed.

het ligt dus niet aan het SD kaartje maar aan Navigon.

Bij Navigon klinkt de stem over de telefoon heel zacht, en is tijdens het rijden haast niet te horen.
het geluid staat volop open
Kan het geluid van Navigon op een andere manier omhoog gebracht worden?
Heeft iemand al de weersverwachting en reality view pro op de navigon gezien?
Ik kan dit nergens vinden.
Raar trouwens dat er bij de Navigon geen handleiding zit!

Wel een voordeel van Navigon tov Sygic is dat er verkeers informatie inzit en bij Sygic moet je dit kopen.
De route wordt bij Navigon herberekend bij een verkeers situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 17:13 ]

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:11:
[...]

hoe zet je in Navigon een andere stem?
Dat heb ik nooit geprobeerd maar in de map Navigon - sound staat een dut-NLD_ogg.nfs bestand. Als je die tijdelijk een andere naam geeft en bijvoorbeeld de dut-BEL_ogg.nfs file renamed naar dut-NLD_ogg.nfs dan lijkt me dat hij nu gebruik maakt van een andere geluidsbestand. Zo zou je kunnen checken of je geluidsbestand beschadigd is.

Ik zou er echter voor kiezen om navigon helemaal opnieuw te installeren (het lieftste ook opnieuw te downloaden) want het zou goed kunnen dat er bij installatie iets fout is gegaan en dan kun je blijven zoeken.

Verwijderd

eisbaer schreef op woensdag 22 september 2010 @ 20:57:
[...]

Dat heb ik nooit geprobeerd maar in de map Navigon - sound staat een dut-NLD_ogg.nfs bestand. Als je die tijdelijk een andere naam geeft en bijvoorbeeld de dut-BEL_ogg.nfs file renamed naar dut-NLD_ogg.nfs dan lijkt me dat hij nu gebruik maakt van een andere geluidsbestand. Zo zou je kunnen checken of je geluidsbestand beschadigd is.

Ik zou er echter voor kiezen om navigon helemaal opnieuw te installeren (het lieftste ook opnieuw te downloaden) want het zou goed kunnen dat er bij installatie iets fout is gegaan en dan kun je blijven zoeken.
Eisbaer en andere, dank jullie wel voor het meedenken.
Ik heb meerdere keren Navigon opnieuw op de telefoon gezet.
Sterker nog, ik heb ook de telefoon elke keer een harde reset naar de fabrieks instellingen gegeven,en de interne SD kaart steeds geformateerd
Dit om te voorkomen dat er geen oude bestandjes op de telefoon achter bleven.
zoals boven vermeld had ik bij Google navigation en Sygic geen problemen met het geluid, daarom nam ik ook aan dat het aan de Navigon software moest liggen.
Bij Navigon was het geluid gewoon zacht en slecht te noemen.
Maar, ik ben verder gaan zoeken, en het blijkt dat meerdere mensen hier last van hebben.
Je komt het ook op het Iphone forum tegen.
Op een ander forum vertelde iemand dat deze klacht bekend is en dat je het volgende volgens hem kon doen.
Navigon heeft wel een volume instelling, maar deze volume instelling is gekoppeld aan de telefoon volume.
Dit is bij Google Navigation en Sygic niet zo.
Nu ben ik naar de telefoon instellingen gegaan, en heb aan alle volume schuifjes gezeten.
Nu heb ik bij de belvolume opties het melding volume omhoog gezet.
En ja hoor het volume van de stem klinkt nu een stuk beter en harder.
tot nu toe nog geen krakende stem gehoord.
Ik ga het morgen uitproberen
Slordig van Navigon trouwens, ik heb verschillende mailtjes hierover besteed, en navigon heeft er zelfs een case voor geopend.
Navigon kende het probleem niet.

Bestaat er eigenlijk een Android handleiding van Navigon?

• Elect
  • Niet online
Ik vorige week Navigon Europa gekocht voor een motorrit door Frankrijk. Ik heb dus geen idee van het beeld, aangezien ik hem gebruik in combinatie met een oordopje :)

Maar een zeer duidelijke stem welke prima vóór een afslag aangeeft wat er moet gebeuren. Route was eigenlijk altijd prima (let erop dat je je routeprofiel op het voertuig zet waar je mee rijdt ;)), maar echt heel tevreden over Navigon. Had eerder ook CoPilot geprobeerd, maar dat was eigenlijk alleen maar een groot drama in vergelijking met Navigon.

Overigens heb ik gewoon Navigon gedownload uit de market en die installeerde zichzelf. Nooit die pc connectie moeten maken? Lijkt me ook alleen maar overbodig veel werk ;)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Nu zijn er een aantal nieuwsberichten (van november 2009 t/m mei dit jaar) dat caching voor google nav is ingebouwd. Ik heb een desire en wil binnenkort naar Duitsland heen, uiteraard offline. Ik heb (thuis) een willekeurige route ingetikt, en nadat de eerste aanwijzing werd gegeven de wifi/data uitgezet. Ik kon toen wel de hele route 'langsvliegen'. Dus blijkbaar werkt het cachen automatisch, want ik kan er geen menu optie voor vinden. Iemand andere ervaringen? En hoe weet je of de hele route is binnengehaald - is dat als de eerste aanwijzing klinkt?

Ik heb erop gegoogled en in dit topic op cache gezocht, en daaruit volgt toch vooral dat het cachen reeds is ingebouwd in google nav, maar omdat ik daar dus niets expliciets van terugzie in de app zelf (en ik geen zin heb om een stuk te gaan rijden om het te testen) deze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu zijn er een aantal nieuwsberichten (van november 2009 t/m mei dit jaar) dat caching voor google nav is ingebouwd. Ik heb een desire en wil binnenkort naar Duitsland heen, uiteraard offline. Ik heb (thuis) een willekeurige route ingetikt, en nadat de eerste aanwijzing werd gegeven de wifi/data uitgezet. Ik kon toen wel de hele route 'langsvliegen'. Dus blijkbaar werkt het cachen automatisch, want ik kan er geen menu optie voor vinden. Iemand andere ervaringen? En hoe weet je of de hele route is binnengehaald - is dat als de eerste aanwijzing klinkt?

Ik heb erop gegoogled en in dit topic op cache gezocht, en daaruit volgt toch vooral dat het cachen reeds is ingebouwd in google nav, maar omdat ik daar dus niets expliciets van terugzie in de app zelf (en ik geen zin heb om een stuk te gaan rijden om het te testen) deze vraag

dat zou'k ook wel willen weten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom post je twee keer hetzelfde?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Laatst online: 21:47
Niet twee keer hetzelfde, twee verschillende auteurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Iemand die niet snapt hoe citeren werkt (hint: quote knop rechts). Echter citeren met slechts een regel tekst eronder is nogal nutteloos, zeker als de voorgaande post boven je staat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:28:
Iemand die niet snapt hoe citeren werkt (hint: quote knop rechts). Echter citeren met slechts een regel tekst eronder is nogal nutteloos, zeker als de voorgaande post boven je staat.
Mwah, er zijn genoeg posts waar plotseling toch iemand tussendoor kwam, waardoor de lijn van het verhaal volstrekt onduidelijk wordt. Consequent quoten (op de officiële manier) maakt topics aanzienlijk leesbaarder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Na die ene mail van Navgon met die app krijg ik verder geen antwoord meer van de klantenservice op mijn vraag over force-closen en (later) over geld terug. Erg slecht :( :( :(

Ook was de factuur geheel in het Duits trouwens, ook apart. Maar nu wil ik mijn Nederlandse euro's terug, ho maar.

;w

Verwijderd

We dwalen wel snel af.....

• Tsurany
  • Niet online
Even je mond houden dan? Beetje zeiken dat er afgedwaald wordt terwijl er twee nutteloze posts van jou achter elkaar komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Een vraag ik heb nu de testversie 2.6.1. van Navigon nu kan ik op Android marketplace de BENELUX versie kopen voor 39,95. Want de versie die ik heb is een 30 dagen trial. DE versie die te koop is is 3,5!

Vragen:

- Kan ik de nieuwe versie gewoon over de oude installeren?
- Moet ik de testversie eerst verwijderen?
- Hoe kan ik de testversie (inclusief alle "europa"kaarten) geheel verwijderen -- scheelt toch 2 GB
- Hoe kan je de nieuwe kaarten op een SD - kaart (16 GB klasse 2) krijgen (want het is mij nog niet duidelijk)
- de BENELUX versie installeert die alleen de kaarteb van de drie landen

Ik hoop dat iemand mij wegwijs kan maken want ik wil een frisse start hebben met dit NAVIE proggie aangezien hij wel erg goed is.

}:O 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Mouse_NL op 25-09-2010 21:36 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Verwijderd

Topicstarter
Je weet best dat je hiervoor een TR aan dient te maken.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 26-09-2010 12:51 ]

• Mouse_NL
*knip*

[ Voor 103% gewijzigd door RoD op 26-09-2010 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
*knip*

[ Voor 121% gewijzigd door RoD op 26-09-2010 12:52 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 26-09-2010 12:53 ]

Verwijderd

Mouse_NL schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:38:
[...]

Nogmaals ik heb gezocht en lees even naar wat ik vraag want deze vragen zijn niet 1 2 3 beantwoord, kunnen we weer on topic gaan en als je antwoorden heb die eventueel geven. Ben al aan het zoeken geweest en dat bijdehante gedrag ben ik een beetje zat ... volgens mij is het hier ook om te vragen .... dus please doe mij een lol en blijf on topic.

BENELUX 3.5 is sinds vandaag te koop dus over dit onderwerp zijn er nog geen vragen gesteld.
Je haalt de 3.50 binnen. Installeert m en start m op. Dan zal hij de kaarten binnen gaan slepen. Als alles klaar is, dan kan je de 2.61 verwijderen......Alles wat in de map Navigon op de sdcard stond wordt vervangen.

Zie ook deze post van 15-09

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2010 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:47:
[...]

Dan heb je vast de illegale versie, anders had je support toch even kunnen mailen? Ik neem sowieso toch aan dat bij het kopen van 3.5 wel een handleiding of iets anders met 'updating from an old version' oid zit? En wat heb je zelf al geprobeerd, je brickt je telefoon echt niet door de nieuwste over een oude heen te installeren of eerst te verwijderen...Je kan toch eerst zelf wel wat proberen, dat wordt verwacht hier op een site als Tweakers.net..je app/telefoon gaat er echt niet stuk van, en het is hier geen computer!idee.
dat is weer een stomme aanname. Ik heb een legale test versie. Zie mijn post eerder. /Maar ik zou het op prijs stellen als je on topic blijft en eventueel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 23:53:
[...]

Je haalt de 3.50 binnen. Installeert m en start m op. Dan zal hij de kaarten binnen gaan slepen. Als alles klaar is, dan kan je de 2.61 verwijderen......Alles wat in de map Navigon op de sdcard stond wordt vervangen.

Zie ook deze post van 15-09
thnx aan jou antwoord heb ik tenminste iets met de sd kaart bedoel je de interne kaart. ik zal verder gaan snuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:26:
[...]

Buiten het feit dat Navigon best een prima navigatie-tool is, klopt het dat het installen en updaten een beetje vreemd werkt. Zelf hieronder mijn ervaring wat dat betreft.

Op 18-augustus heb ik NavigonEU via de Market aangeschaft. Het was toen versie 2.6.1. Het installeren ging prima en de mappen heb ik via Fresh opgehaald en daarna naar mijn sdkaart gekopieerd. Allemaal niet zo n probleem. Toen las ik echter van de week dat er een update naar versie 3.5.0 beschikbaar was. Ik uiteraard in de market kijken, echter er was geen update beschikbaar, alleen de aanbieding van €59,95?! Contact opgenomen met Navigon en die verteld mij dat de Navigon Select Free [v3.5.0] wel in de market moest staan. Een dag later heb ik gekeken en stond de free-versie er inderdaad in! Deze opgehaald en geïnstalleerd. Vreemd vond ik wel dat ik weer zo n 2Gig aan mappen moest ophalen. De mappen stonden toch al op mijn sdkaart! Achteraf snap ik wel dat je die download moest doen, er zijn wat opties bijgekomen wwaronder een apparte POI-map en het is uitgebreidt met Reallity-Scanner.

Maar goed, ik heb ze dus toch maar via wifi binnengehaald en daarna werkte 3.5.0 weer prima. Versie 2.6.1 kon ik toen gewoon verwijderen. Als ik nu via Fresh kijk wat ik heb staan zijn het dus de 2.6.1 geregistreerd en full, en de 3.5.0 geregistreerd en full. Ik ga ervan uit dat Navigon gekoppeld is aan je toestel en op enig moment dat hij verbinding maakt je meteen registreerd op Fresh. En dat ook doet al je de trial doet voor 30-dagen.

Tot slot, mocht je nu echt snel contact met Navigon willen hebben. Schrijf dan een mail naar twitter@navigon.com. Ik had binnen 24 uur een antwoord van een Amerikaanse medewerker.
ik heb alle stappen gevolgd. en het werkt alleen als ik in demap van navigon kijk zie ik nog de oude mappen van versie 2.6.1 .... moet ik die verwijderen en de nieuw binnen halen of kan ik dit latenstaan, want hij heeft ze mijns inziens nogmaals via wifi gedownload? beetje vaag dit! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:13:
thnx aan jou antwoord heb ik tenminste iets met de sd kaart bedoel je de interne kaart. ik zal verder gaan snuffelen.
De SD-kaart is de interne, maar verwijderbare kaart. Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopbatterymart.com/batteryimages/bigbattery/EMTF8GO2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:50:
[...]

ik heb alle stappen gevolgd. en het werkt alleen als ik in demap van navigon kijk zie ik nog de oude mappen van versie 2.6.1 .... moet ik die verwijderen en de nieuw binnen halen of kan ik dit latenstaan, want hij heeft ze mijns inziens nogmaals via wifi gedownload? beetje vaag dit! 8)7
Als je 3.50 hebt geïnstalleerd via de market, dan zal je bij het starten van die versie zien dat je nieuwe mappen moet gaan downloaden. Doe dat. Als je dat al gedaan hebt/is, kijk dan op je sdcard of je in de directory de volgende mappen ziet

Data
Map
Poi
Sound

Er staat dan ook nog een version.xml. Open die en je ziet de gegevens van je versie. Imei, reg etc.

Dan heb je als het goed is 2 Navigons in je applicaties. Uninstall dan versie 2.6.1. En navigeren maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 03:21:
[...]

Als je 3.50 hebt geïnstalleerd via de market, dan zal je bij het starten van die versie zien dat je nieuwe mappen moet gaan downloaden. Doe dat. Als je dat al gedaan hebt/is, kijk dan op je sdcard of je in de directory de volgende mappen ziet

Data
Map
Poi
Sound

Er staat dan ook nog een version.xml. Open die en je ziet de gegevens van je versie. Imei, reg etc.

Dan heb je als het goed is 2 Navigons in je applicaties. Uninstall dan versie 2.6.1. En navigeren maar..
ik heb die map van 2.6.1 weggegooid met file manager want met de uninstall van het apparaat gooide hij de overbodige kaarten niet weg. navigoin doet het nu. Ik heb effe getest en de map van de verwijderbare SD kaart naar de gewone vaste interne kaart verhuisd lijkt erop dat hij nu vloeiender geluid geeft.

Morgen even flink gebruiken als ik naar voetbal ga, met name uitwedstrijden sijn dan makkelijker te vinden!

BTW: Welk uninstall proggie gebruiken jullie? Wel programma gebruiken jullie anders dan File manager en Astro om je SD kaart te checken?

Ik zoek ook nog de handleiding van Navigon heeft één van jullie dat want ik zou de spreektaal kunnen veranderen maar bij instellingen geeft hij maar 2 standaard opties?

Bedankt voor zover, het is echt een pracht navigatie programma.

Ik heb via Fresh nog 2 bestanden gedownload 1 van ruim 180 mb en een kleinere ook heb ik een back up gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Mouse_NL op 26-09-2010 04:38 . Reden: paar antwoorden gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 02:53:
[...]

De SD-kaart is de interne, maar verwijderbare kaart. Zoiets dus:

[afbeelding]
Daar staat nu met versie 3.5 alles op idd ... ook alle mappen wat een weelde alleen nog de kaarten van BENELUX te hebben het vaste geheugen 8 GB is weer voor een groot deel vrij want versie 2.6.1 stond daar met alle maps erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mouse_NL schreef op zondag 26 september 2010 @ 03:35:
[...]

ik heb die map van 2.6.1 weggegooid met file manager want met de uninstall van het apparaat gooide hij de overbodige kaarten niet weg. navigoin doet het nu. Ik heb effe getest en de map van de verwijderbare SD kaart naar de gewone vaste interne kaart verhuisd lijkt erop dat hij nu vloeiender geluid geeft.

Ik zoek ook nog de handleiding van Navigon heeft één van jullie dat want ik zou de spreektaal kunnen veranderen maar bij instellingen geeft hij maar 2 standaard opties?

Bedankt voor zover, het is echt een pracht navigatie programma.

Ik heb via Fresh nog 2 bestanden gedownload 1 van ruim 180 mb en een kleinere ook heb ik een back up gemaakt.
Hoi Mouse

ik snap het ook niet zo hoor, waarom zou Tweakers niet gebruikt mogen worden om elkaar te helpen.
Helaas lees je dat hier wel heel veel, en vervolgens gooien de zelfde mensen alleen maar commentaar neer.
Mag dat dan wel?
ipv commentaar te leveren kunnen die mensen beter proberen iemand toch te helpen.
(jaja gebruikers voorwaarde, maar helpen is beter als commentaar te leveren)

Je hebt al veel gedaan om Navigon werkend te krijgen, en lees dan ook dat je Navigon op de interne kaart hebt gezet.
Dat het ik ook eerst gedaan, je kan hier boven wel het een en ander over lezen.
Wat betreft de stem, ik had hier ook eerst problemen mee, en heb dat meerdere keren contact met Navigon over gehad.
Niets hielp totdat ik op een Engels forum las dat Navigon gebruikt maakt van de telefoon instellingen.
Aangezien we de zelfde telefoon hebben, kan ik je de volgende tip geven
Ga naar instellingen
Ga naar geluid en weergave
Ga naar Media volume en zet dit geluid wat harder.
Je zal merken dat het geluid beter is, en dat de stem vloeiender gaat werken,raar maar waar.

Ik heb ook om de Navigon handleiding gevraagd.
Zoals boven al door iemand al gevraagd wordt of je de gebruikers/installatie handleiding hebt gelezen, kan ik je vertellen dat die er gewoon niet zijn.
Tegenwoordig stuur ik maar gewoon een mailtje naar Navigon, maar helaas zijn ze bij Navigon meer op de hoogte hoe een IPhone werkt als hoe deze software op een Android werkt.
Maar de persoon helpt me wel steeds.

we hebben ook de zelfde SD kaart gekocht, en ik kan je zeggen, nu ik het geluid harder heb gezet, werkt Navigon ook gewoon goed op de externe SD kaart.
Weet jij al hoe de Navigon reality scanner werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:32:
[...]

[...]
Start Navigon op. Wacht tot je een GPS-fix hebt. Tap 'kaart weergeven'. Kantel je telefoon naar landscape met een lichte [moet echt een soort tikje zijn] polsbeweging. Reallity Scanner wordt geactiveerd door de G-sensor. Verlaat de reallity scanner met de 'back-knop'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:32:
[...]

Hoi Mouse

ik snap het ook niet zo hoor, waarom zou Tweakers niet gebruikt mogen worden om elkaar te helpen.
Helaas lees je dat hier wel heel veel, en vervolgens gooien de zelfde mensen alleen maar commentaar neer.
Mag dat dan wel?
ipv commentaar te leveren kunnen die mensen beter proberen iemand toch te helpen.
(jaja gebruikers voorwaarde, maar helpen is beter als commentaar te leveren)

Je hebt al veel gedaan om Navigon werkend te krijgen, en lees dan ook dat je Navigon op de interne kaart hebt gezet.
Dat het ik ook eerst gedaan, je kan hier boven wel het een en ander over lezen.
Wat betreft de stem, ik had hier ook eerst problemen mee, en heb dat meerdere keren contact met Navigon over gehad.
Niets hielp totdat ik op een Engels forum las dat Navigon gebruikt maakt van de telefoon instellingen.
Aangezien we de zelfde telefoon hebben, kan ik je de volgende tip geven
Ga naar instellingen
Ga naar geluid en weergave
Ga naar Media volume en zet dit geluid wat harder.
Je zal merken dat het geluid beter is, en dat de stem vloeiender gaat werken,raar maar waar.

Ik heb ook om de Navigon handleiding gevraagd.
Zoals boven al door iemand al gevraagd wordt of je de gebruikers/installatie handleiding hebt gelezen, kan ik je vertellen dat die er gewoon niet zijn.
Tegenwoordig stuur ik maar gewoon een mailtje naar Navigon, maar helaas zijn ze bij Navigon meer op de hoogte hoe een IPhone werkt als hoe deze software op een Android werkt.
Maar de persoon helpt me wel steeds.

we hebben ook de zelfde SD kaart gekocht, en ik kan je zeggen, nu ik het geluid harder heb gezet, werkt Navigon ook gewoon goed op de externe SD kaart.
eeh thanx man .... ik heb de hele nacht lopen zoeken naar een hanleiding? dir scanner weet ik nog niks van dat moet ik ook nog uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:05:
[...]

Start Navigon op. Wacht tot je een GPS-fix hebt. Tap 'kaart weergeven'. Kantel je telefoon naar landscape met een lichte [moet echt een soort tikje zijn] polsbeweging. Reallity Scanner wordt geactiveerd door de G-sensor. Verlaat de reallity scanner met de 'back-knop'.
rare vraag maar wat doet dit ding eigenlijk? he jij trouwens wel een handleiding?

Die scanner heb ik nog niet meegemaakt? Trouwens Reality View Pro deed het vndaag niet in 3.5 wel gisteren met 2.6.1 moet je daar ook iets voor doen? trowens waarvoor staan de routes blauw en groen?

Er moet echt een handleiding komen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mouse_NL op 26-09-2010 16:33 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:05:
[...]

He dank je wel
Hoe ben je hier achter gekomen?
Dit kan je volgens mij nergens terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:32:
[...]

He dank je wel
Hoe ben je hier achter gekomen?
Dit kan je volgens mij nergens terugvinden
Puur mazzl. Kantelde een beetje bruusk richting landscape en toen had ik ene die reallity-scanner geactiveerd. Werkt dus gewoon op de G-sensor en die activeert dan de camera van je toestel. Daarna een beetje spelen en zo kwam ik er achter.. ;) Maar het zou inderdaad prettig zijn als er een handleiding zou komen. Heb ze al gemaild. [twiiter@navigon.com]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
Visitor.q schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:39:

Ik heb erop gegoogled en in dit topic op cache gezocht, en daaruit volgt toch vooral dat het cachen reeds is ingebouwd in google nav, maar omdat ik daar dus niets expliciets van terugzie in de app zelf (en ik geen zin heb om een stuk te gaan rijden om het te testen) deze vraag :)
en:
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 21:44:

dat zou'k ook wel willen weten.......
Nou, om daar zelf dan maar antwoord op te geven. Een route wordt dus in zijn geheel gedownload, dat is inclusief alle mapsegmenten waarover je gaat rijden. Onderweg zie je dus soms een klein grijs vlakje links of rechts van je geplande route dat niet is ingeladen, maar de route zelf werkt gewoon prima. Ik ben (niet expres) aan het eind van mijn route nog even 1 straat verkeerd gereden. Dan zie je de kaart en je gps locatie van boven, met de suggestie om weer terug op de route te komen. Je kunt met die kaart dus naar eigen inzicht weer terugrijden naar de blauwe lijn die de route voorstelt, en zodra je daar bent aangekomen wordt de route hervat. Als je ervoor zorgt dat je route is ingeladen voordat je gaat roamen heb je dus een redelijke turn-by-turn nav, maar ik vond het inladen via H/3G wel vrij lang duren (nam zo 5 a 10 min in beslag maarja, dat was in limburg en kan aan het netwerk hebben gelegen.). Via wifi is zo'n route doorgaans in een paar seconden binnen. Ik merkte trouwens ook dat niet alle 1-richtingswegen (in NL) goed werden geinterpreteerd. Elke wijziging die je zou willen doen blijft afhankelijk van een internetverbinding. Voor mij is het (voorlopig) geen reden om een turn-by-turn nav te kopen, al mis ik ook wel dingen als flitsers, snelheid e.d. on screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:09

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik draai de demo van Navigon, 2.6.1. Wanneer ik een snelheidscamera nader laat hij dat mooi zien met de rode cirkel, maar geeft geen geluidswaarschuwing (volgens het Engelstalige filmpje: "Beware, traffic control").

Overige instructies zijn wel hoorbaar. Komt dat wellicht doordat ik niet te hard reed op dat moment of zit er iets niet goed?

En aangezien de demo niet de laatste versie 3.5 is, nog een vraag: De weergave van snelheid en nog af te leggen afstand moet je zelf omschakelen op dat minieme aanraakvlakje bovenin het scherm. Dat vind ik helemaal niks, druk ook vaak mis... Is dat wellicht verbeterd in versie 3.5? Waarom niet alles op die bovenbalk, plek zat. Of laten rouleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:07:
Ik draai de demo van Navigon, 2.6.1. Wanneer ik een snelheidscamera nader laat hij dat mooi zien met de rode cirkel, maar geeft geen geluidswaarschuwing (volgens het Engelstalige filmpje: "Beware, traffic control").

Overige instructies zijn wel hoorbaar. Komt dat wellicht doordat ik niet te hard reed op dat moment of zit er iets niet goed?

En aangezien de demo niet de laatste versie 3.5 is, nog een vraag: De weergave van snelheid en nog af te leggen afstand moet je zelf omschakelen op dat minieme aanraakvlakje bovenin het scherm. Dat vind ik helemaal niks, druk ook vaak mis... Is dat wellicht verbeterd in versie 3.5? Waarom niet alles op die bovenbalk, plek zat. Of laten rouleren..
Ik heb 3.5 en daar hoor je wel de melding/waarschuwing.
Maar het balkje is precies het zelfde gebleven en deze kan je niet veranderen.
Ik krijg wel een "let op" melding als ik te hard rij.
Dat is denk ik toch beter als steeds op het scherm te moeten kjken hoe hard je rijd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 'k heb nog wel meer vragen n.a.v. Visitor.q bovenstaande uitleg...hoe los je dit op met een eventule terugreis? Daar op plaats van bestemming via duitse telecom provider weer laden? dus tig euri aan data kosten..( heb op de terug reis in Keulen even Google nav. aangehad, gisteren op m'n rekening 0,98 cent data kosten, was maar een klein stukje kaart, weet ook niet hoeveel data het is, wat je ziet op je scherm, of wat er nog omheen zit ) of thuis de heen en terug reis in lezen? kan dat? of 'n via ( tussen) bestemming er van maken? Ik zit namelijk niet op hoge data rekeningen te wachten, lopen denk ik gauw op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
Ik was op bezoek bij een vriend, en die had wifi :) En meestal is er wel een onbeveiligde wifi access point te vinden.

offtopic: 0.98ct? Gaat die 10 euro/MB blijkbaar niet ineens, maar ook trapsgewijs?

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
oops sorry. Dit bericht negeren.

[ Voor 86% gewijzigd door Lisadr op 29-09-2010 11:49 ]

GoT, You have to love it!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 18:42:
Maar 'k heb nog wel meer vragen n.a.v. Visitor.q bovenstaande uitleg...hoe los je dit op met een eventule terugreis? Daar op plaats van bestemming via duitse telecom provider weer laden? dus tig euri aan data kosten..( heb op de terug reis in Keulen even Google nav. aangehad, gisteren op m'n rekening 0,98 cent data kosten, was maar een klein stukje kaart, weet ook niet hoeveel data het is, wat je ziet op je scherm, of wat er nog omheen zit ) of thuis de heen en terug reis in lezen? kan dat? of 'n via ( tussen) bestemming er van maken? Ik zit namelijk niet op hoge data rekeningen te wachten, lopen denk ik gauw op.....
Navigon werkt zonder data verkeer.
De kaarten staan al op je telefoon.

Dit is bij Google Navigation niet zo,daar moet je de kaarten inladen via 3G

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
Nou ja ik zag dat na het updaten dat ik bij navigon zowaar verkeersinformatie had staan, daarvoor zal het wel dataverkeer ge-/verbruiken lijkt me.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Kan je natuurlijk uit zetten en dan werkt het nog steeds.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat zal ongetwijfeld, heb er nog niet naar gekeken, zag het alleen even snel in een oogwenk.

• Lisadr
Navigon werkt heel fijn. Er zijn een aantal nadelen

1. Je kan niet je Milestone op Engels zetten en je Navigon stem op Nederlands
2. Als je het op Nederlands zet, krijg je een dame die geen ABN spreekt en ook (een zeer vervelend) "Belgiës" accent heeft!
3. Als iemand je belt tijdens het navigeren, gaat je scherm uit na je gesprek, dus je moet eerst weer je aan knop drukken en vervolgens je swirl code. Erg onveilig tijdens het rijden

Maar van de 3 navigatie apps heeft Navigon naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

Lisadr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:41:

1. Je kan niet je Milestone op Engels zetten en je Navigon stem op Nederlands
2. Als je het op Nederlands zet, krijg je een dame die geen ABN spreekt en ook (een zeer vervelend) "Belgiës" accent heeft!
3. Als iemand je belt tijdens het navigeren, gaat je scherm uit na je gesprek, dus je moet eerst weer je aan knop drukken en vervolgens je swirl code. Erg onveilig tijdens het rijden

Maar van de 3 navigatie apps heeft Navigon naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit.
eerste punt vind ik ook erg vervelend, maar volgens mij kan je met het xml file ook wel een ander taal forcen, maar weet niet precies hoe je dit moet instellen. Ik had gezocht maar kon niks vinden hierover.

tweede vind ik reuze meevallen, nl stem is goed, alleen de tts engine in het Nederlands vindt ik wel slecht zeg.

derde heb ik nog niet meegemaakt, maar dat zal wel kloppen, want als je telefoon hebt dan gaat het scherm inderdaad uit. Maar als je gebruikt maakt van een bluetooth carkit dan zal dit probleem er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
@alvv kom je uit een regio met een "zachte g"?

Zelf bij een bluetooth carkit heb ik dit probleem. Dit was ook get geval met de trail navigatie van Motorola , dus ik denk dat het een Android probleem is ipv een Navigon probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij valt de stem van navigon weg als er iets gebeurd.
Als er gebeld wordt, valt het scherm op zwart, en als je het scherm weer opstart, is de stem weg.
Vervelend!.

Weet iemand hoe je het vinkje van" Media volume"bij de bluetooth optie voor altijd uit kan zetten?
Bij mij is het weer aangevinkt als ik de telefoon aanzet.
Ik wil deze optie niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:28:
[...]

Weet iemand hoe je het vinkje van" Media volume"bij de bluetooth optie voor altijd uit kan zetten?
Bij mij is het weer aangevinkt als ik de telefoon aanzet.
Ik wil deze optie niet gebruiken.
Mag ik vragen welk telefoontype je hebt? Dit irriteert mij nl. ook mateloos bij mijn HTC Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dddddaaf schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:11:
[...]

Mag ik vragen welk telefoontype je hebt? Dit irriteert mij nl. ook mateloos bij mijn HTC Hero.
Samsung G, het lijkt me toch heel normaal dat wanneer je een optie niet wilt gebruiken het uitgezette vinkje wegblijft.
Kan iemand mij vertellen of 2.2 dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
[...]
Ik ben er niet kapot van. Hij kent mijn huis niet eens, ik woon op nummer 43 maar Navigon kent alleen maar als hoogste nummer 39. Daarnaast geeft ie tijdens een demo aan een belangrijke doorgaande weg een heel andere straatnaam, die niet eens in de buurt ligt. Voor zover ik weet heb ik vrij recent materiaal (waar kun je eigenlijk versienummers van app en kaart zien binnen Navigon)?

Al met al vind ik Sygic prettiger, maar dat is slechts mijn mening dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb een vreemd probleem met navigon of het moet een nieuwe feature zijn maar dat lijkt me niet.
Het maakt niet uit of ik nou de gewone stem begeleiding gebruik of de TTS begeleiding. Maar als ik begin met navigeren heb ik de eerste straten gewoon duidelijk stem begeleiding, maar daarna houdt het op. Geen stembegeleiding meer. Niets meer, ook niet als je meer op de plek van bestemming aankomt.

Geluid staat ook goed want dat is duidelijk hard hoorbaar op het moment dat je begint te rijden.

Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 08:40

3style

...

grun93 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Ik ben er niet kapot van. Hij kent mijn huis niet eens, ik woon op nummer 43 maar Navigon kent alleen maar als hoogste nummer 39. Daarnaast geeft ie tijdens een demo aan een belangrijke doorgaande weg een heel andere straatnaam, die niet eens in de buurt ligt. Voor zover ik weet heb ik vrij recent materiaal (waar kun je eigenlijk versienummers van app en kaart zien binnen Navigon)?

Al met al vind ik Sygic prettiger, maar dat is slechts mijn mening dus.
Ik heb zelf Navigon sinds een week, ik ben er redelijk tevreden over. Er zijn wel wat nadelen inderdaad. Ik woon sinds twee jaar in een nieuwe wijk. Google nav vindt gewoon mijn straat en huisnummer. Navigon niet met de nieuwste maps. Tevens kan de notification bar van Android niet onzichtbaar worden gemaakt in Navigon. Bij Google nav is deze wel onzichtbaar waardoor het scherm groter en rustiger is.
Het overzicht, de camera stand van de map, vindt ik wel beter tov van Sygic en Google. Grafisch ziet het er goed uit met veel details en belangrijke punten (poi's) , waaronder pinautomaten en tankstations. Het vreemde is hier wel dat kleinere tankstations worden gevonden en sommige grotere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:46:
Ik heb een vreemd probleem met navigon of het moet een nieuwe feature zijn maar dat lijkt me niet.
Het maakt niet uit of ik nou de gewone stem begeleiding gebruik of de TTS begeleiding. Maar als ik begin met navigeren heb ik de eerste straten gewoon duidelijk stem begeleiding, maar daarna houdt het op. Geen stembegeleiding meer. Niets meer, ook niet als je meer op de plek van bestemming aankomt.

Geluid staat ook goed want dat is duidelijk hard hoorbaar op het moment dat je begint te rijden.

Vreemd.
Lees maar eerdere posten, je bent niet de enige.
Ik heb er ook last van, Navigon heeft nog nooit van dit probleem gehoord.
Misschien kan je het ook bij Navigon aangeven?

support.nl@navigon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Bij mij viel de stem vorige week onderweg naar en van München ook constant weg, net als de GPS-fix overigens. Dat laatste lijkt me echter meer één van de vele problemen, waar mijn Hero mee kampt, te zijn. Of zijn er meer mensen die hun GPS-fix tijdens het navigeren met Navigon om de haverklap verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:44:
[...]

Lees maar eerdere posten, je bent niet de enige.
Ik heb er ook last van, Navigon heeft nog nooit van dit probleem gehoord.
Misschien kan je het ook bij Navigon aangeven?

support.nl@navigon.com
Bij deze gedaan.
Bij mij echter geen problemen met de gpsfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Zojuist heb ik de Nederlandstalige Navigon-helpdesk ook maar eens gemaild met mijn problemen met Navigon, I'll keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

dddddaaf schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:49:
Bij mij viel de stem vorige week onderweg naar en van München ook constant weg, net als de GPS-fix overigens. Dat laatste lijkt me echter meer één van de vele problemen, waar mijn Hero mee kampt, te zijn. Of zijn er meer mensen die hun GPS-fix tijdens het navigeren met Navigon om de haverklap verliezen?
Om de haverklap niet, maar wel regelmatig even het rode gps balkje. Dat was met 2.6.1 niet zo. Die was erg stabiel qua gps fix. De 3.5.0 versie heeft dus wel wat probleempjes hier mee.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Thank you for contacting the NAVIGON Support Team.
We apologize for all the inconveniences you have encountered so far.
NAVIGON is aware of this issue and theay are working on a solution.
Best Regards,
Mark Sampson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Als je gps fix wegvalt is het natuurlijk niet zo vreemd dat de aanwijzingen ook stoppen; het progje weet immers niet meer waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
Sinds ik Navigon 3.5 geinstalleerd heb staat bij sensor gebruik Navigon bijna op 100%. Dat terwijl ik hem niet eens gebruikt heb sinds opladen. Hij staat ook niet in bij actieve apps, maar gebruikt dus wel de sensor.

Verder bij accu gebruik staat navigon op 96%, lijkt me ook niet helemaal correct.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is behalve deinstalleren?

[ Voor 13% gewijzigd door madmaus op 07-10-2010 14:29 ]

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
theMob schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:50:
[...]

Als je gps fix wegvalt is het natuurlijk niet zo vreemd dat de aanwijzingen ook stoppen; het progje weet immers niet meer waar je bent.
De stem valt ook weg zonder dat Navigon zijn GPS-fix verloren heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer

eisbaer

Zie signature

Vandaag een eerste rit met 3.5 gemaakt (50km) op een x10 mini. Gedurende een paar seconden verscheen het rode balkje maar het had geen invloed op de navigatie (rechte weg). Verder geen problemen geconstateerd. Zal het van de week nog eens een paar keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
dddddaaf schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:20:
Zojuist heb ik de Nederlandstalige Navigon-helpdesk ook maar eens gemaild met mijn problemen met Navigon, I'll keep you posted!
Vandaag kreeg ik een reactie van de Navigon helpdesk:
Geachte heer ***,

Sorry voor de late reactie op U email,

Helaas is de door U genoemde probleem bij ons niet bekend, ik vermoed dat dergelijke problemen met de volgende software update opgelost moet worden.

Met vriendelijke groet

Francis Frimpong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

dddddaaf schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:22:
[...]
Helaas is de door U genoemde probleem bij ons niet bekend, ik vermoed dat dergelijke problemen met de volgende software update opgelost moet worden.
[...]
Wat een zeldzaam stom antwoord. Ze zegt dat ze het probleem niet kennen, maar het wordt opgelost!

Anyway, ik had met de Navigon demo ook het wegvallen van de stem, maar alleen als mijn autoradio aanstond en gekoppeld was met de Desire ivm handsfree bellen. Ik heb een Sony radio met Bluetooth. Nou viel mij op dat ik twee BT symbooltjes op de Sony zag, de koppeling als telefoon en de koppeling als BT audio device, om audio te streamen naar de Sony. Zo hoor je bv muziek uit de telefoon op je radio, of je navigatie stem. Maar dat gebruik ik liever niet, heb een Ipod aan de radio hangen.

Maar ook als ik naar de radio luisterde vielen woorden in Navigon weg. Ik heb dus op de telefoon deze BT audio koppeling uitgezet, maar de BT telefoon koppeling aan laten staan. En toen viel de Navigon stem niet meer halverwege weg.

Ga naar Instellingen - Draadloos en Netwerken - Bluetoothinstellingen - longpress op de koppeling van je autoradio - opties. Dan zie je Telefoon en Media staan. De Media staat nu uitgevinkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
beschuit schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:44:
[...]

Ga naar Instellingen - Draadloos en Netwerken - Bluetoothinstellingen - longpress op de koppeling van je autoradio - opties. Dan zie je Telefoon en Media staan. De Media staat nu uitgevinkt bij mij.
Totdat je je telefoon uit- en opnieuw aan zet; dan moet je weer helemaal terug naar dat menu omdat Android die instellingen om de één of andere reden weigert op te slaan. :? (op mijn Hero met de stock HTC 2.1 rom - en volgens een post van een paar weken geleden hier op tweakers de Samsung Galaxy S ook - althans)

[ Voor 8% gewijzigd door dddddaaf op 12-10-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dddddaaf schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Totdat je je telefoon uit- en opnieuw aan zet; dan moet je weer helemaal terug naar dat menu omdat Android die instellingen om de één of andere reden weigert op te slaan. :? (op mijn Hero met de stock HTC 2.1 rom - en volgens een post van een paar weken geleden hier op tweakers de Samsung Galaxy S ook - althans)
klopt, ik krijg het niet voor elkaar om het vinkje uit te laten.
Ik hoop dat dit probleem is opgelost bij de 2.2 versie.(weet iemand dit)
Nu moet ik eerst het vinkje uitzetten voordat ik Navigon opstart.
Laat ik het geluid over BT gaan, dan heb ik een flinke vertraging in de stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Dit hoort hier niet.

[ Voor 93% gewijzigd door BastiaanN op 13-10-2010 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 23:01

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

klopt, ik krijg het niet voor elkaar om het vinkje uit te laten.
Ik hoop dat dit probleem is opgelost bij de 2.2 versie.(weet iemand dit)
Nu moet ik eerst het vinkje uitzetten voordat ik Navigon opstart.
Laat ik het geluid over BT gaan, dan heb ik een flinke vertraging in de stem.
Ik heb een HTC Desire met Froyo en heb het net getest. Bluetooth aangezet, vervolgens via de instellingen het vinkje uitgezet. Na een herstart staat bluetooth dan gelijk weer aan, en het vinkje is nog steeds uit.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

The Legend schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:23:
[...]
Ik heb een HTC Desire met Froyo en heb het net getest. Bluetooth aangezet, vervolgens via de instellingen het vinkje uitgezet. Na een herstart staat bluetooth dan gelijk weer aan, en het vinkje is nog steeds uit.
Ja, bij mij hetzelfde, ik heb dus ook 2.2, en daar blijft de instelling gewoon staan (uit, in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Wie heeft er ervaring met BTswitch?
Met dit programma kan je je audio streamen naar je Mono bluetooth headset. Ik heb het gebruikt met mijn Parrot ck3100 welke dit van zichzelf niet ondersteund.

Het werkt opzich wel, alleen heeft hij af en toe wat haperingen, en mijn parrot gaat zodra het streamen begint naar de stand "spraakherkenning".
Ik heb de trail versie (max 1 minuut gebruiken daarna is de verbinding verbroken) en ik zit nog te twijfelen om hem aan te schaffen.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MRELynx schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

Om de haverklap niet, maar wel regelmatig even het rode gps balkje. Dat was met 2.6.1 niet zo. Die was erg stabiel qua gps fix. De 3.5.0 versie heeft dus wel wat probleempjes hier mee.
Had gisteren dus opeens ook dit probleem. Had op mn Desire een ROM er weer helemaal schoon opgezet (Defrost), en opeens ging het navigeren heel erg schokkerig en viel om de zoveel tijd de GPS-fix weg. Het programma leek dan vast te lopen en opeens kwam het weer op gang. Was het rode GPS balkje te zien en daarna ging het weer schokkend verder.

Toen heb ik op een gegeven moment mn telefoon gereboot en ook het verzenden van informatie voor het verbeteren van de file herkenning uit gezet, en hierna ging het weer beter. Liep de navigatie weer redelijk soepel en bleef ik ook gewoon een gps-fix houden. Misschien is het wat voor meerdere mensen om uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
Dank je voor de tip, ik heb het versturen van file-informatie uitgezet. Ik zal straks op de terugweg naar huis eens kijken of het iets uitgehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:23:
[...]

ok bedankt.
ik hoop dat als 2.2 voor mijn samsung uitkomt het bij mij ook zo blijft.
Wat dat betreft wacht ik tot het officieel uitkomt.
ik begrijp niet helemaal hoe je moet rooten en hoe je een niet officieele 2.2 erop zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Krijg zelf geen geluid over de speakers, maar zal eens kijken of media bij mij ook aangevinkt staat en of het bij mij ook helpt.
dddddaaf schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:15:
Dank je voor de tip, ik heb het versturen van file-informatie uitgezet. Ik zal straks op de terugweg naar huis eens kijken of het iets uitgehaald heeft.
Laat maar even weten, ben benieuwd.

[ Voor 54% gewijzigd door 13art op 13-10-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:50
Weet iemand waar ik de trial versie van navigon kan downloaden ,want hij staat niet meer in de market van m'n x10. Want ik heb navigon een tijdje terug al aangeschaft , maar ik heb hem niet meer omdat mijn telefoon kapot ging en ik een nieuw toestel gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
vlamwillem schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:24:
Weet iemand waar ik de trial versie van navigon kan downloaden ,want hij staat niet meer in de market van m'n x10. Want ik heb navigon een tijdje terug al aangeschaft , maar ik heb hem niet meer omdat mijn telefoon kapot ging en ik een nieuw toestel gekregen heb.
Kan je hem dan niet gratis downloaden? Of staat navigon niet gekoppeld aan je gmail?

Volgens mij is de trail weg, ik heb hem in elk geval ook niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:50
Nope is niet gekoppeld tenminste die van mij niet , want ik heb toen een activatiecode moeten kopen in de webshop van navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19

LDVC

Let's get it over with

vlamwillem schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:56:
Nope is niet gekoppeld tenminste die van mij niet , want ik heb toen een activatiecode moeten kopen in de webshop van navigon.
de trial is ook in de PlayNow store te vinden die op je X10 zou moeten staan.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.