Ik heb een paar weken met Copilot door de VS gereden, toch wel een paar irritaties in het programma. De kaarten waren een aantal keer fout: een keer had hij een groot verkeersplein helemaal fout, en af en toe waren op en afritten/aansluitingen verkeerd aan elkaar geknoopt. Maar wat een grotere irritatie is dat hij een paar keer tijdens een rit ineens van route veranderde, een keer een u-turn wilde maken op een Interstate, en dat hij 2 keer vond dat de snelweg af-en weer op sneller was dan gewoon op de snelweg blijven.
En helemaal irritant is dat Copilot de snelheden op de Amerikaanse Highways niet goed kent, waardoor de inschatting van de ritduur er faliekant naast zit. Eenmaal is het gelukt om een rit van 3 uur binnen 1.5 uur te rijden, zonder veel te hard te rijden. Het lijkt alsof Copilot veel stukken weg op 30 mph heeft staan terwijl je er 55 mph mag. En dat scheelt nogal wat! Vreemd genoeg had tom-tom hier vorig jaar in de VS ook al last van. Lastig voor je dagplanning, en in het begin schrik je je rot.
Aan de interface moest ik wel wennen, maar na enkele weken wordt je steeds handiger en ontdek je dat de meerdere manieren om een bestemming in te voeren stuk voor stuk handig zijn. de POI's vond ik ook uitgebreid en nuttig. Het zou wel leuk zijn om meer stemmen te hebben, de stem die er nu inzit vind ik nogal onvriendelijk.
Op mijn oude Nokia had ik vorig jaar tom-tom, daar had ik minder over te klagen. Maar 20 dollar voor de kaarten van Noord Amerika, vind ik toch een goede deal, en dan kan ik wel leven met de foutjes. Met de NL/EU kaarten heb ik nog geen ervaring. 50 pond vind ik daar dan weer te veel geld voor.
[
Voor 3% gewijzigd door
Dijkhuis op 05-09-2010 22:51
]