Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:56
lordsanny schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:56:
Is er ook een navigatie app waarin daadwerkelijk fietspaden zitten? Ik heb nu Copilot, er is wel een optie voor fiets, maar geen fietspaden.
Ben ik ook wel naar op zoek kwam eens bijna op een snelweg ;)
Garmin Edge dan toch maar he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik met mijn HTC Desire Navigon 2.5.1. Werkt allemaal prima. Alleen valt mij op dat de instructie "sla rechts af" geregeld nergens op slaat. Dan moet je gewoon rechtdoor bijvoorbeeld. Ook heb ik het idee dat flistpalen niet werkt bij mij. Ik hoor of zie niets bij het passeren van flitspalen. Heeft emand deze ervaringen ook met Navigon icm de HTC Dersire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:03

13art

Moderator Mobile
flitspalen werken bij mij wel gewoon goed. Maar heb dan ook gewoon de nieuwe (legale) versie 2.6 en de flitspalen zelf geupdate.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt er al iemand Google Maps Navigatie? Ik heb het geprobeerd en ben er in eerste opzicht erg tevreden over alleen mijn toestel gaat tijdens het navigeren in Slaap stand en als ik hem dan weer aanzet dan moet ik de app opnieuw op starten. Ik kan ook geen optie vinden om dit te voor komen.

Iemand een idee?

Gr Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onder tussen heb ik de oplossing: http://www.androlib.com/a...oha-awakewidget-zwEp.aspx met deze widget werkt het echt perfect.

Gr Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsaturnus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 13:08
Ik zit momenteel in de VS. Ik heb een jaar of 3 genavigeerd met TomTom op mijn HTC touch. Tomtom heeft hier in de VS nogal wat moeite met de afslagen. Ik hoor heel vaak "houd links aan", terwijl je gewoon op de autoweg rijdt en rechtdoor moet.

Ik heb MotionX ($2.99) op mijn IPad gezet. Dat gaf een wauw gevoel. MotionX laat Tomtom heel ver achter zich. Met name het zoeken naar een bestemming is geweldig. MotionX ligt ook heel ver voor op Google navigator.

Omdat een IPad wat groot is om mee in de auto te navigeren heb ik NavDroyd (€ 4,99) op mijn Samsung I9000 gezet. Tja, wat zal ik ervan zeggen, het navigeert, maar je gaat 15 jaar terug in de tijd. Adres invoer is zeer primitief en naar de kortst bijzijnde Burger King of Wallmart zit er al helemaal niet in, laat staan dat je gelijk het telefoonnummer of de website kunt bezoeken. De stem is streng.

Dit is het duidelijk niet. Ik ga maar eens naar wat andere mogelijkheden kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door jsaturnus op 02-08-2010 05:31 ]

4,76 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jsaturnus schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 05:28:
Ik zit momenteel in de VS. Ik heb een jaar of 3 genavigeerd met TomTom op mijn HTC touch. Tomtom heeft hier in de VS nogal wat moeite met de afslagen. Ik hoor heel vaak "houd links aan", terwijl je gewoon op de autoweg rijdt en rechtdoor moet.
Ik vermoed dat dat te maken heeft met het feit dat in de States veel afslag van de snelweg de rechterbaan zijn. Dus om niet af te slaan, moet je dus links aanhouden (als in niet de rechterbaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:17:
[...]

check...
Hero met FroydVillain 2.2 rom en ik gebruik sygic dagelijks :)
Helaas met de officiele HTC ROM is er hier een eind gekomen aan het gebruik van Sygic. Hij klapt er meteen uit met een foutmelding. Ik lees bij andere gebruikers dat hij het juist nog wel doet, maar ik heb geen idee waarom. Maar even uitzoeken waarom dat is, op de site van Sygic stond dat ze aan het werk waren met een versie die wel Android 2.2 compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
marijnacht schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:05:
Ik heb vandaag ook de trial versie van navigon geïnstalleerd op m'n samsung spica en hij crasht elke keer als ik hem probeer te starten. Na installatie ging hij eerst de kaarten downloaden. dit ging goed maar daarna startte de app opnieuw op en bleef hij hangen.
De ene keer sluit hij zichzelf af en de andere keer blijft hij hangen. iemand anders met dit probleem?
Beetje laat, maar ik heb hetzelfde. Gisteren geinstalleerd, maar mn hele telefoon loopt vast. Moet zelfs de batterij loswippen om de boel weer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:27
J0YR1D3R schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:40:
[...]

Helaas met de officiele HTC ROM is er hier een eind gekomen aan het gebruik van Sygic. Hij klapt er meteen uit met een foutmelding. Ik lees bij andere gebruikers dat hij het juist nog wel doet, maar ik heb geen idee waarom. Maar even uitzoeken waarom dat is, op de site van Sygic stond dat ze aan het werk waren met een versie die wel Android 2.2 compatible is.
Heb je hem opnieuw geinstalleerd onder Froyo, of heb je een update gedaan zonder een full reset?
Ik zit nog te twijfelen of ik de 2.2 update moet installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb Sygic een keer opnieuw geinstalleerd na de 2.2 update, maar daarbij ook de mappen er verder op laten staan. Vanavond ga ik een keer alles opnieuw installeren en kijken of dat dan wel werkt :) Bij anderen werkt het namelijk wel, dus dat zou gewoon ook goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb nu terug CoPilot. Werkt allemaal prima op Froyo.
Nu even hopen dat in de nieuwe versie ook de bug gefixt is dat hij geen geluid geeft via de koptelefoon, want op de motor is het niet ideaal om m'n Desire in één hand vast te blijven houden ;)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Sinds de HTC update naar Froyo 2.2 doet mijn CoPilot het niet meer, ik lees dat jij het wel werkend hebt? Hoe heb je dit gedaan? Als ik CoPilot opstart krijg ik direct een foutmelding. Wat er in de foutmelding staat weet ik niet meer aangezien ik CoPilot eraf gehaald heb.

Wat is het verschil tussen Igo en MotoNav? Op mijn vorige WM telefoon heb ik Igo gedraait, Motonav is hetzelfde las ik eens maar waarom dan 2 namen, er zijn neem ik aan toch wel cosmetische verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MotoNav werd meegeleverd met Motorola toestellen, vandaar de naam..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Verder is het dus hetzelfde? De landenkaarten zijn in elk geval wel hetzelfde.
Copilot draait niet bij mij, ik las dat er ook nog geen update is met ondersteuning voor Froyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:59
Eddos schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:31:
[...]

Heb je hem opnieuw geinstalleerd onder Froyo, of heb je een update gedaan zonder een full reset?
Ik zit nog te twijfelen of ik de 2.2 update moet installeren..
Ik heb ook problemen met Sygic na de installatie van Froyo. En nee, ik heb nog geen fullreset gedaan, is dat echt nodig?

Ik ben dus benieuwd of de mensen waarbij het wel werkt, wel een full reset hebben gedaan? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Pedr0 op 03-08-2010 11:52 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Pedr0 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:23:
[...]

Ik heb ook problemen met Sygic na de installatie van Froyo. En nee, ik heb nog geen fullreset gedaan, is dat echt nodig?
Dat weet ik niet, ik stel de vraag zodat ik weet of een full-reset van te voren helpt.
Dan doe ik dat namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomster_159
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 09:06
Heeft er iemand ervaring met Sygic tijdens het wandelen?
Ik ga volgende week naar Barcelona en zou mijn Desire willen meenemen als GPS.
Google Maps gebruiken gaat iets te duur worden :)
Nu zou ik Sygic dus willen kopen en daar gebruiken, maar dan moet het natuurlijk wel een beetje degelijk werken tijdens het wandelen.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wordt niet een hele lange wandeling dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier draait al ruim een aantal dagen de std 2.2 rom van HTC
Zowel Copilot (geinstalleerd na 2.2 update) als Sygic (stond er al op in 2.1) lopen als een zonnetje
Lijkt me dus niet aan de 2.2 update te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Pedr0 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:23:
[...]

Ik ben dus benieuwd of de mensen waarbij het wel werkt, wel een full reset hebben gedaan? ;)
Het is vooral belangrijk dat al je bestanden van je eerdere installatie van Sygic eraf zijn. Maps kun je later wel gewoon terugzetten, maar systeembestanden moeten niet van voor je update naar 2.2 zijn. Ik heb gister eea geprobeerd met het terugzetten van een "backup" maar dat werkte niet. Ik weet nog niet precies waar het in zit. Inmiddels werkt Sygic wel gewoon en met wat tweaks zou het nog sneller en vooral soepeler qua weergave moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Ik heb een full reset gedaan, maar mijn SD kaart niet gewiped. Ik zal vanavond kijken of ik Sygic werkend krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elect
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 10:49:
Sinds de HTC update naar Froyo 2.2 doet mijn CoPilot het niet meer, ik lees dat jij het wel werkend hebt? Hoe heb je dit gedaan? Als ik CoPilot opstart krijg ik direct een foutmelding. Wat er in de foutmelding staat weet ik niet meer aangezien ik CoPilot eraf gehaald heb.
Zoek even naar de nieuwe CopPilot, versie 8.2 moet je hebben :)

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Is het mogelijk om een opgeslagen route op google maps in je Android te laden, waarna ik navigatie kan gebruiken (met Google Maps) ? Ik heb atm wel nog geen froyo, hopelijk lukt het ook met Eclair. (Het is voor op een Galaxy S btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hannes_ schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 11:46:
Is het mogelijk om een opgeslagen route op google maps in je Android te laden, waarna ik navigatie kan gebruiken (met Google Maps) ? Ik heb atm wel nog geen froyo, hopelijk lukt het ook met Eclair. (Het is voor op een Galaxy S btw).
Lijkt me geen probleem, maar weet het niet zeker...
Wat zeker wel werkt:

Route op PC aanmaken met Tyre / Google Maps
Route opslaan als .itn

[Sygic]
.itn omzetten naar .itf met ITN2ITF
.itf op je sd zetten in de map res/itenary
Sygic starten en route laden middels Route/Reisschema...

[Copilot]
.itn omzetten naar .trp (Copilot 7) met Routeconverter
.trp op je sd zetten in map copilot\eu\europe\save\ (of een andere kaart die jij gebruikt...)
Copilot starten en route laden middels Menu/Reis plannen of bewerken/Opties/Laden

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
hey gasten,

ik zoek een app die me een route die ik heb opgenomen kan laten opnieuw rijden zonder dat ik naar dat kaartje moet kijken.
Is voor fietsnavigatie dus het schermpje kan ik niet continu in het oog houden.
Heb me al rot gezocht maar niks gevonden. Vind wel aps die routes opnemen en met grafiekjes toveren maar om dan die zelfde route opnieuw en genavigeerd te volgen dat is een ander paar mouwen.

Kan ik dat met 2 verschillende aps zoals die copilot of navigon ofzo doen?
iemand ervaring met zo'n app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 15-09 10:24
Hoe werkt dat nou met Copilot? heb ik aan de North America (20 USD) versie in de market genoeg om in de VS te kunnen navigeren, of is dit alleen de kaart, en moet je ook nog de app zelf kopen?

De website van hun vind ik trouwens vaag, daar staan heel andere prijzen op dan in de Market.

[ Voor 20% gewijzigd door Dijkhuis op 08-08-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Ik heb nu een keer of 10 moeten navigeren met Sygic Mobile Maps en mijn God, wat is dit een ontzettend vervelend navigatiepakket zeg. De routes die hij aangeeft zijn niet altijd de meest logische, en hij stuurt me zelfs verkeerde straten in. De laatste keer was wel het ergst van allemaal. Ik moest van Eindhoven naar Antwerpen. Nou, de snelweg dat ken ik wel, maar in Antwerpen zelf, met al die slechte borden is navigatie verdomd handig. Ik ben daar al eens eerder geweest, met TomTom, wat prima ging. Maar deze keer sloeg alles. Ik heb er 3kwartier extra over gedaan om ergens te komen waar ik moest zijn. Hij wilde me éénrichtingswegen en taxi- en busbanen in sturen. Wat een ellende was dat. Ik kon gewoon simpelweg niet op de bestemming komen omdat hij me allerlei vervelende wegen in wilde sturen. Toen ik hem bijna uit het raam wilde keilen heb ik de kaart op het apparaat zelf maar gepakt en het ding uitgezet. Met de kaart in mijn hoofd kwam ik er nog eerder...

Vanzelfsprekend dat ik dit klote pakket nu dus direct van m'n telefoon heb verwijderd. Ook heb ik hem wel eens op de proef gesteld op wegen die ik al kende, en ook hier stelde hij me teleur. Omwegen pakken, en again, eenrichtingsverkeer snapt hij ook niet altijd. Belachelijke instructies: Over 500meter, ga rechtdoor, over 600 meter, ga rechtdoor. STFU.

Nu maar eens wat anders proberen, dan maar een grafisch mindere applicatie. Eigenlijk zit ik gewoon te wachten op TomTom, die me toch altijd het meest bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:45:
[...]

Lijkt me geen probleem, maar weet het niet zeker...
Wat zeker wel werkt:

Route op PC aanmaken met Tyre / Google Maps
Route opslaan als .itn
Hoe en waar sla je dit dan precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:34
Afgelopen 2 weken "moest" ik zorgen voor de navigatie in de huurauto op Corfu (Griekenland)
Ik had daarom 2 programma's: Sygic mobile maps en Navigon. Dit alles op een HTC Desire, met autolader en carkit.

Het grootste probleem met sygic is het gebrek aan kaarten, veel wegen kende hij gewoonweg niet. Navigon daarentegen kende zelfs de allerkleinste onverharde wegen waar je niet eens met je auto overheen kunt, maar hij kent ze wel.Zolang je het routeprofiel op auto houdt zal ze er ook niet voor kiezen om hier op te rijden. Geen enkele keer wist ze niet waar hij was, ook in de kleine dorpjes (inclusief kleine steegjes bij het wandelen).

Toch is het niet helemaal vrij van problemen: vaak herkent hij een haarspeldbocht als een afslag, vaak ziet ze kleinere wegen als een "bedreiging" voor de route waardoor hij dan aangeeft "Nu rechtdoor rijden" terwijl dat al wel voor de hand ligt. Daarnaast zijn sommige keuzen voor routes een beetje vreemd. Zo reden we diverse keren hetzelfde stuk, maar kregen we niet altijd de zelfde route. 1 keer dirigeerde ze ons zelfs van de hoofdweg om een "kortere" weg te nemen door een stel dorpen, waardoor we zelfs op wegen kwamen met slecht wegdek, erg smal en slecht verlicht. De route was wel wat korter dan normaal, maar of het een handige keuze is.. (zeker om 1 uur 's nachts) Hierna maar ingesteld op vrachtwagen en gekozen voor de snelle route ipv optimaal.
Daarnaast heb je het taalprobleem, de kaarten zijn namelijk in het Grieks. Beetje puzzelen om achter de namen van de steden te komen.

Als je ook iemand hebt die af en toe op het scherm kijkt voor de route en niet alleen maar de gesproken instructies kom je, op enkele uitzonderingen na, prima van A naar B.

Samengevat: Sygic was een RAMP en Navigon mijn held. Ook omdat ik navigon hier in nederland erg duidelijk vind heb ik besloten om deze te kopen na deze uitgebreide "proef" periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik heb vanmorgen de Navigon trial geinstalleerd op mijn Desire, de eerste rit is goed bevallen. Mocht ik de aankomende 30 dagen geen rare dingen meemaken ga ik ook het pakket aanschaffen.

Als je nog rare dingen tegenkomt, hoor ik ze graag!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Weet iemand of het mogelijk is om mijn reeds betaalde NAVIGON over te zetten van Iphone iOS4 naar mijn Galaxy S?
Zou fijn zijn als je je licentie kunt overzetten op een andere OS.
Helaas heb ik van Navigon tot op heden geen reactie gehad op mijn email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Jammer dat Navigon geen kaarten voor Japan heeft... Sterker nog, als ik het goed zie op de website, laten ze heel Azië links liggen. Beetje jammer.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Hoe en waar sla je dit dan precies op?
Route aanmaken in Tyre...
Opslaan als .itn op je PC, waar je maar wilt

itn2itf opstarten.
Bovenin op de knop "Choisir un itinéraire Tomtom (ITN) et le le convertir au format Sygic (ITF)" aanklikken.
De zojuist opgeslagen .itn zoeken op je PC en dubbelklikken.
...Het bestand wordt geconverteerd.

Je ziet als het goed is gegaan een schermpje "Itinéraire converti: ## étap..." met daarin de lokatie van het .itf bestand en de knop OK; Op OK Klikken en het .itf bestand is opgeslagen
Je telefoon aansluiten in USB-Diskdrive modus op je PC en dit .itf bestand kopieren naar de map Res/Itinerary.
Telefoon loskoppelen, Sygic opstarten, gaan naar Route/Reisschema, juiste route kiezen.
Nu zie je alle routepunten en als je Gereed kiest, zet Sygic de route uit..
Dit moet het doen, duidelijker kan ik het niet uitleggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Zo, lees twee slechte verhalen over Sygic Mobile Maps 10....

Ik heb mijn Desire nog niet, maar was wel van plan om Sygic aan te schaffen. Is het echt zo slecht? Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

Helaas heeft alleen Navigon een trial versie, maar die software spreekt me net het minste aan. Van Copilot en Sygic is geen trial te krijgen en Tomtom die ik nu gebruik op mijn Touch Pro lijkt Android links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Tomtom laat sowieso een markt links liggen, voor Symbian kwamen ze ook nooit met een versie.

Ik heb zelf ook wel rare routes gereden met Sygic, zelfs als je niet bekend bent in de omgeving kun je soms merken dat de route-bepaling nogal raar is.

Vorig jaar zijn we met een Garmin en mijn toestel (met Sygic) naar Frankrijk gereden, en Sygic had soms best rare routes t.o.v de Garmin.

Maar goed, hij brengt je wel waar je wezen moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beschuit schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:13:
Zo, lees twee slechte verhalen over Sygic Mobile Maps 10....

Ik heb mijn Desire nog niet, maar was wel van plan om Sygic aan te schaffen. Is het echt zo slecht? Zijn er ook mensen met goede ervaringen?

Helaas heeft alleen Navigon een trial versie, maar die software spreekt me net het minste aan. Van Copilot en Sygic is geen trial te krijgen en Tomtom die ik nu gebruik op mijn Touch Pro lijkt Android links te laten liggen.
Ik heb met sygic eigenlijk nauwelijks problemen ondervonden. Het enige irritante aan sygic (en dat is eig makkelijk op te lossen) is dat hij soms echt moeilijk zijn sattelieten vind. Heb ik opgelost door de app (GPS STATUS) te downloaden.
Sygic loopt nu als een trein. Enige irritante is die stem + het feit dat soms hij doorslaat:
klein voorbeeld => ik moet nog 1KM voor ik rechts afmoet. In 1x zegt sygic: binnen 500meter rechts, 1 second nadien 1KM naar rechts.

Je kan em proberen. Maar best is als je zeker wil zijn. Hem instellen als je een rit neemt waarvan je de route vanbuiten kent. Zo heb ik het getest. Ik gebruik hem nu al sinds april en voor wat ik er mee moet doen past ie wel. Ik ga volgende week eens navigon testen

Details:
Sygic versie 8.06 (mobile maps 10)
Maps: benelux / engeland / frankrijk / duitsland
Android versie: Tattoo amronRA gerommed met AOSP 2.2(froyo) rom van fyodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik gebruik Sygic nu toch ook al een maand of 2 en heb er eigenlijk nauwelijks problemen mee. Werkt voor mij perfect op een HTC Legend (zeer snelle fix, nooit langer dan 5 seconden wachten) en correcte routes.
Grafisch vind ik het geheel niet zo denderend: de kaarten en instructies op zich zijn wel goed maar het menu en vooral het toetsenbord (van Sygic zelf... het HTC toetsenbord kan niet gebruikt worden..???) zijn slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 17:18
Heb de Navigon trial versie op mijn Galaxy S staan en die bevalt me prima, alleen jammer dat er geen kaarten voor de USA beschikbaar zijn. Sygic en Copilot hebben wel kaarten voor de usa echter die hebben weer geen trial versie...

Aangezien ik nogal wat horror verhalen lees over sygic, kan misschien iemand wat vertellen over de combi Galxy S met Copilot? Copilot ziet er netjes uit maar ik lees niet echt veel ervaringen met dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik gebruik ook navigon op het moment, dit omdat ik in het buitenland geen dataverkeer wil en je dat met Google Maps of andere internet maps dat wel heb.
Het werkt allemaal prima, klein nadeel vind ik wel dat het echt ontzettend lelijk is op mijn mooie nieuwe telefoon :o

Wikitude drive ziet er wel interessant uit, maar dat staat nog niet in de market ofzo ook al zeggen ze van wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Bender op 10-08-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Navigon lelijk???

Ik vind het er wel gelikt uitzien eigenlijk.
Welke telefoon heb je?

Even over swiftkey. Als je deze instelt krijg je het volgende scherm te zien:
Deze invoermethode verzamelt mogelijk alle tekst die je typt, inclusief alle persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden en creditcardnummers. De methode is afkomstig uit de applicatie SwitKey Beta. Deze invoermethode inschakelen???

Nou lekker dan!
maar goed dit hoort eigenlijk in het software topic

[ Voor 72% gewijzigd door 13art op 10-08-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
HTC Desire, heb het idee dat alle icoontjes opgerekt worden en daardoor kartelig zijn. Ook geen mooie kleuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 15-09 10:24
Dijkhuis schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 13:10:
Hoe werkt dat nou met Copilot? heb ik aan de North America (20 USD) versie in de market genoeg om in de VS te kunnen navigeren, of is dit alleen de kaart, en moet je ook nog de app zelf kopen?

De website van hun vind ik trouwens vaag, daar staan heel andere prijzen op dan in de Market.
Huh? Als ik nu kijk, kost hij 20pond... hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 19:59:
[...]

Route aanmaken in Tyre...
Opslaan als .itn op je PC, waar je maar wilt

itn2itf opstarten.
Bovenin op de knop "Choisir un itinéraire Tomtom (ITN) et le le convertir au format Sygic (ITF)" aanklikken.
De zojuist opgeslagen .itn zoeken op je PC en dubbelklikken.
...Het bestand wordt geconverteerd.

Je ziet als het goed is gegaan een schermpje "Itinéraire converti: ## étap..." met daarin de lokatie van het .itf bestand en de knop OK; Op OK Klikken en het .itf bestand is opgeslagen
Je telefoon aansluiten in USB-Diskdrive modus op je PC en dit .itf bestand kopieren naar de map Res/Itinerary.
Telefoon loskoppelen, Sygic opstarten, gaan naar Route/Reisschema, juiste route kiezen.
Nu zie je alle routepunten en als je Gereed kiest, zet Sygic de route uit..
Dit moet het doen, duidelijker kan ik het niet uitleggen...
Route converteren is gelukt maar ik bedoelde eigenlijk in Copilot. Daar weet ik niet in welke map die moet worden opgeslagen om hem vervolgens in Copilot te laden.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Je hebt toch een refund systeem met de Android Market? Wrm koop je niet gewoon een pakketje, meteen uittesten en als het niet bevalt krijg je je geld terug?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb ook de HTC Desire, maar was mij nog niet opgevallen dat alles opgerekt zou zijn. Al helemaal niet tijdens de navigatie zelf...

Verwijderd

Michie23 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:38:
[...]

Route converteren is gelukt maar ik bedoelde eigenlijk in Copilot. Daar weet ik niet in welke map die moet worden opgeslagen om hem vervolgens in Copilot te laden.
Even goed lezen, hè: routes voor Copilot kun je niet aanmaken met itn2itf,
dat moet je doen met routeconverter:

.itn omzetten naar .trp (Copilot 7) met routeconverter
.trp op je sd zetten in map copilot\eu\europe\save\ (in ieder geval in de save-folder binnen de kaart die jij gebruikt...)
Copilot starten en route laden middels Menu/Reis plannen of bewerken/Opties/Laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, interessant topic. Nadat mijn telefoon is overleden en mijn abonnement binnenkort verloopt zit ik nu te twijfelen of ik voor een sim-only ga met een wat goedkopere telefoon of toch voor een abonnement met telefoon. Dat laatste zou ik normaal gesproken te duur vinden, maar op zich kan ik ook navigatie goed gebruiken (hoewel incidenteel nodig) en zou ik een redelijke camera ook wel prettig vinden als vervanging van mijn oudere digitale camera voor de wat meer casual shots. Zoals iemand al heel terecht stelde, je maakt mooiere foto's met een kwalitatief mindere camera die je bij je hebt dan met een kwalitatief overdonderd goede camera die thuis ligt.

Ik zit me alleen een beetje af te vragen of mobiel navigeren (al dan niet offline omdat het in het buitenland is) al echt een redelijk alternatief is voor de incidentele gebruiker. Als ik de reacties hier zo lees stemt me dat op zich best positief.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden Copilot aangekocht (Europa en Noord-Amerika) om in september mee te nemen op reis. (HTC desire-froyo)Ik heb het wel nog niet zo goed kunnen testen, maar ik zit met een klein technisch probleem.Als ik de app instel op te voet of fiets dan draait de kaart continu van links naar rechts. het zijn kleine schokkende bewegingen waardoor de kaart minder gedetailleerd wordt. de kaart draait en ondertussen ontstaan er kleine silhouetten van de straten.Als het ingesteld staat op auto dan heb ik dat probleem niet.
Enig idee hoe dit komt.

En kan je ook die blauwe stippellijn bij 'wandelen' uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn werkt Copilot niet echt vlekkeloos. Hij slaat mijn iets te vaak vast ook kon die bepaalde straten n en postcodes die zeker al een jaar of 30 bestaan niet vinden. Bediening is wel weer erg simpel maar ik gooi Copilot er toch vanaf. Sygic had ik op mijn oude Nokia staan en die heeft mijn trouw op de plek genavigeerd maar wel regelmatig met een flinke omweg.
Kortom ik ga voor Google maps en Navigon ga ik maar weer eens opnieuw uittesten want ik heb een nieuw mainboard en kan ik weer mooi die trial opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01-2022
Ik heb het forum doorgelezen en naar de mening van andere te kijken lijkt me navigon voor op de desire de beste keuze. ( vakantie naar Italie )
Zijn jullie hier het mee eens of raden jullie mij een ander ( europees ) navi pakket aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:30

GurbY{nl}

GurbY{nl}

oceandrive schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:05:
Ik heb het forum doorgelezen en naar de mening van andere te kijken lijkt me navigon voor op de desire de beste keuze. ( vakantie naar Italie )
Zijn jullie hier het mee eens of raden jullie mij een ander ( europees ) navi pakket aan?
Ik vind Navigon zeker niet slecht maar loop nog steeds tegen de bug aan dat je niet "over de grens" kunt navigeren: dan moet je handmatig een andere kaart inlezen en van daaraf opnieuw de route plannen.
Igo ziet er in eerste instantie wat minder uit, maar eenmaal aan het navigeren vind ik persoonlijk het één van de beste pakketjes op de android (Legend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 19-09 21:50
gyedema schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:43:
[...]

Ik vind Navigon zeker niet slecht maar loop nog steeds tegen de bug aan dat je niet "over de grens" kunt navigeren: dan moet je handmatig een andere kaart inlezen en van daaraf opnieuw de route plannen.
Hmm, ik heb Navigon niet, maar volgens mij moet je prima over de grens kunnen plannen mits je een "legale" versie hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
the_nowhereman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:52:
[...]

Hmm, ik heb Navigon niet, maar volgens mij moet je prima over de grens kunnen plannen mits je een "legale" versie hebt ;)
de ''illegale" werkte anders prima op mijn iPhone. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Laatst online: 19-09 21:50
wout1976 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:09:
[...]

de ''illegale" werkte anders prima op mijn iPhone. ;)
Tja... das het verschil... Android <> Iphone :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

gyedema schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:43:
[...]

Dat is geen bug, maar komt omdat je de illegale versie gebruikt. Als je hem legaal koopt is navigeren over de grens geen probleem.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ik heb een update binnengehaald voor Copilot, enig idee wat deze inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oceandrive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-01-2022
the_nowhereman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 07:52:
[...]

Bedankt voor de tip dan ga ik deze legaal aanschaffen wanneer ik deze week mijn telefoon binnen krijg.
Wat zijn daar de kosten van eigenlijk? ( europa versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:11
Klik: Google

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

jelmervos schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:32:
[...]

Dat is geen bug, maar komt omdat je de illegale versie gebruikt. Als je hem legaal koopt is navigeren over de grens geen probleem.
OK Helder. In dat geval is de keuze uit beide wat mij betreft gelijk. Overigens gebruik ik em niet meer; had em alleen om te testen. Wat ik me er nog wel van herinner is dat ook de bewegwijzering goed en duidelijk werd aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf google navigatie dat op mijn droid staat. Werkt perfect hier in Amerika. Werkt het ook in Europa of is het nog steeds alleen beschikbaar in Amerika?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:14:
Gebruik zelf google navigatie dat op mijn droid staat. Werkt perfect hier in Amerika. Werkt het ook in Europa of is het nog steeds alleen beschikbaar in Amerika?
Dan hoop ik vooral dat je een amerikaans abonnement hebt... anders ga je niet lachen als je straks weer in NL terug bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19-09 08:22
In Nederland werkt het hier perfect, maar ik deel de strekking van de gydema's opmerking. Dit kun je niet gebruiken in een ander land dan waar je data abbo van is. Gister even een rondje door de stad gelopen met Google maps aan. Dat genereerde een data traffic van 1.8 MB. Wat gaat me dan een ritje naar zuid frankrijk wel niet kosten.

Ik hoop dat Google nog een keer met iets komt om een route van te voren te plannen op de PC, waar je dan een straal om de route kunt aangeven en die map naar de telefoon kunt overbrengen. Jaren geleden waren er al fabrikanten die dit konden. Die hadden alleen een ander punt waarom ze het moesten doen, de ruimte op de SD kaarten was niet groot genoeg om heel europa op te slaan. Desnoods maakt Google die custom kaart dan maximaal een maand bruikbaar om te voorkomen dat iedereen heel google offline trekken.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
... en dan nog... als je in buitenland op vakantie bent dan wil je daar ter plaatse waarschijnlijk ook wel eens wat rond rijden en je navigatie gebruiken. Je kan moeilijk alles op voorhand plannen en routes op voorhand inladen ter off-line gebruik...
Google maps werkt wel goed maar je bent veel te afhankelijk van dat data abonnement.... een volledig off-line navigatie pakket is wat mij betreft (en voor iemand die toch eens in 't jaar op vakantie trekt en daar ook navigatie wil gebruiken) een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Inmiddels heb ik al een aantal navigatiepakketten geïnstalleerd en geprobeerd, en kom tot de conclusie dat Navigon één van de betere navigatiepakketten voor de Android is in mijn geval. :)

Duidelijke rijstrookaanduidingen, heldere gesproken Nederlandse aanwijzingen (soms zelfs te specifiek op de snelweg: "Neem over 600 meter de rechterafrit" :)), redelijke visuals, accurate berekeningen, en best snel. Ook het inladen van "offline" kaarten is een handige optie voor gebruik in het buitenland.

Gisteren kwam ik toch tegen een kritiekpuntje aan, ik kon zo snel geen alternatieve route laten berekenen. Zou goed kunnen dat de optie toch ergens verstopt zit, maar in de auto (stond in de file) kreeg ik zo snel geen alternatieve route voorgeschoteld van Navigon.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
RomeoJ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:22:
Duidelijke rijstrookaanduidingen, heldere gesproken Nederlandse aanwijzingen (soms zelfs te specifiek op de snelweg: "Neem over 600 meter de rechterafrit" :))
Zal rechtstreeks van het Engels vertaald zijn, aangezien je in de VS soms op- en afritten hebt aan de linkerkant van de snelweg ;) Dat terzijde :)

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RomeoJ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:22:
Inmiddels heb ik al een aantal navigatiepakketten geïnstalleerd en geprobeerd, en kom tot de conclusie dat Navigon één van de betere navigatiepakketten voor de Android is in mijn geval. :)

Duidelijke rijstrookaanduidingen, heldere gesproken Nederlandse aanwijzingen (soms zelfs te specifiek op de snelweg: "Neem over 600 meter de rechterafrit" :)), redelijke visuals, accurate berekeningen, en best snel. Ook het inladen van "offline" kaarten is een handige optie voor gebruik in het buitenland.

Gisteren kwam ik toch tegen een kritiekpuntje aan, ik kon zo snel geen alternatieve route laten berekenen. Zou goed kunnen dat de optie toch ergens verstopt zit, maar in de auto (stond in de file) kreeg ik zo snel geen alternatieve route voorgeschoteld van Navigon.
Route herberekenen gaat automatisch, zodra je van de geplande route afwijkt. M.a.w., gewoon afrit nemen en afwachten waar Navigon mee komt. ;P

Maar ik ben het met je eens, Navigon is IMHO op dit moment het beste navigatiepakket. Google navigatie is leuk, maar meer een gimmick dan echte navigatie IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

u_nix_we_all schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Route herberekenen gaat automatisch, zodra je van de geplande route afwijkt. M.a.w., gewoon afrit nemen en afwachten waar Navigon mee komt. ;P

Maar ik ben het met je eens, Navigon is IMHO op dit moment het beste navigatiepakket. Google navigatie is leuk, maar meer een gimmick dan echte navigatie IMHO.
Ik denk dat hij bedoelt dat je b.v. als je stilstaat in de file, laat zoeken naar een alternatieve route? Dat kon TomTom wel, en iGo ook in ieder geval. Ik neem haast aan dat Navigon dat ook wel zal kunnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

gyedema schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:01:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat je b.v. als je stilstaat in de file, laat zoeken naar een alternatieve route? Dat kon TomTom wel, en iGo ook in ieder geval. Ik neem haast aan dat Navigon dat ook wel zal kunnen..
Sterker nog, dat bedoel ik niet alleen, dat is ook precies wat ik zeg ;)
Maar inderdaad routes herberekenen doet Navigon inderdaad wel, maar de optie om te zoeken naar een alternatieve route heb ik nog niet kunnen vinden, wat soms handig kan zijn als er een file op de voorgestelde route voorkomt.
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:42:
[...]
Zal rechtstreeks van het Engels vertaald zijn, aangezien je in de VS soms op- en afritten hebt aan de linkerkant van de snelweg ;) Dat terzijde :)
Grappig om te weten, wist ik niet :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Als je in Navigon een route aktief hebt en je drukt op de menu toets kan je de optie 'route' kiezen. Hierin vind je het item 'Blokkade' en als je daarop klikt kan je een blokkade over een bepaalde afstand instellen, bijvoorbeeld 1km. Het progje rekent dan een alternatieve route uit.

Hoewel Navigon vrij rechttoe rechtaan is heeft het wel voldoende opties IMO. Leuk is ook dat je je phone kan uitzetten (naar zwart scherm) of de 'end call' toets kan gebruiken (naar home screens) en dat Navigon dan doordraait. Je kan dan met oortelefoontjes op de fiets springen en MP3 of FM luisteren terwijl je af en toe navigatie aanwijzingen krijgt. Met CoPilot lukt mij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ben zelf ook uitermate tevreden over navigon.
Wat ik alleen niet heb terug kunnen vinden is het volgende. Ik had per ongeluk de flitsers gedeïnstalleerd ipv gewoon uit gezet, maar er weer op zetten lukt niet zomaar. Moest eerst het hele programma verwijderen en weer opnieuw installeren toen stond het er pas weer tussen in het menu. Zou toch anders moeten kunnen als je per ongeluk het deïnstalleerd ipv het vakje uitvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Weet het niet, maar als je in Zwitsreland gepakt wordt met 'geïnstalleerde' flitsers dan ben je de lul schijnt het, ook als het alleen buitenlandse flitsers zijn. Misschien daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gyedema schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 07:34:
[...]

Dan hoop ik vooral dat je een amerikaans abonnement hebt... anders ga je niet lachen als je straks weer in NL terug bent!
Ik woon hier dus dat is geen probleem, heb onbeperkt internet via verizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dus dat google navigatie de kaarten gewoon laadt tijdens het rijden? Ik dacht dat ze op je telefoon stond? Het gaat vrij soepel dus vandaar dacht ik dat. Dat het een gimmick is ben ik niet helemaal mee eens. Voor een gratis progamma is het toch wel een goed navigatie progamma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens beter om de kaarten al op de telefoon te hebben als je rijdt, of ze gewoon via je internet verbinding binnen te halen als je rijdt? Mij lijkt het eerste handig. Hoef je niet je sd kaart vol te zetten en je hebt steeds de nieuwste kaarten bij de hand. Ik weet niet of je kaarten moet kopen, maar als je google navigation gebruikt heb je in principe alle kaarten gratis toch..

• Grrrrrene
  • Niet online
"Dat laatste" bedoel je? Want als je ze op je sd-kaart zet, heb je altijd minstens een 1 jaar oude kaart heb ik TomTom eens horen zeggen. Maar ook Google is niet 100% up-to-date natuurlijk.

Opzich is het handiger om via je internetverbinding de kaarten binnen te halen, maar als ik zie hoeveel MB dat kost, moet je die functie niet dagelijks gaan gebruiken, zeker niet als je zo'n nieuw abo met datalimiet hebt. En in het buitenland betaal je je blauw aan roamingkosten.

Daarom geef ik de voorkeur aan de hele kaart op sd-kaartje. Dan maar een iets verouderde kaart, ik merk daar doorgaans heel weinig van :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Wel ik heb onbeperkt internet, dus dan maakt het toch niet uit hoeveel mb je gebruikt? weet iemand hoeveel mb google navigatie dan verbuikt ongeveer? Is er een app waarmee je het verbruik kan meten? Ik heb namelijk zelf geen flauw idee hoeveel mb google navigatie verbruikt. Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je rijdt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:54:
Wel ik heb onbeperkt internet, dus dan maakt het toch niet uit hoeveel mb je gebruikt? weet iemand hoeveel mb google navigatie dan verbuikt ongeveer? Is er een app waarmee je het verbruik kan meten? Ik heb namelijk zelf geen flauw idee hoeveel mb google navigatie verbruikt. Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je rijdt.
Dat kun je gemakkelijk gaan meten met een tooltje (zoek in market).

Niet iedereen heeft natuurlijk een onbeperkt abo en in het buitenland is het al zeker niet interessant als je met extra hoge kosten zit. Sowieso is het sneller kaarten van je sd kaart dan van het netwerk te halen. Ook al betaal je voor dat laatste mss niets.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

@zivojan

Ik gebruik de Data counter widget, bevalt me prima:

http://android.roysolberg.com/datacounter/

[url=market://search?q=pname:com.roysolberg.android.datacounter]Afbeeldingslocatie: http://android.roysolberg.com/datacounter/graphics/qr.png[/url]

[ Voor 16% gewijzigd door Mark_640 op 19-08-2010 16:11 ]

Verwijderd

Bedankt voor de tip Mark_640, ik zal de app uitproberen..

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Welke navigatiesoftware lijkt het meest op Tomtom Navigator 7? CoPilot of Navigon?

Ik gebruikte hiervoor een Windows Mobile HTC met tomtom, maar ik verwacht over een paar weken mijn HTC Legend te krijgen.

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

buddow schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:12:
Welke navigatiesoftware lijkt het meest op Tomtom Navigator 7? CoPilot of Navigon?

Ik gebruikte hiervoor een Windows Mobile HTC met tomtom, maar ik verwacht over een paar weken mijn HTC Legend te krijgen.
Ik vind Navigon één van de beste navigatiesoftware voor de Android op het moment, welke qua functionaliteiten ook het meeste lijkt op Tomtom.

Als ik voor de keuze stond om een losse Navigon of een losse Tomtom te kopen, dan zou ik zelfs overwegen om toch een Navigon te kopen!

[ Voor 121% gewijzigd door RomeoJ op 19-08-2010 20:19 ]

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Goed nieuws voor de liefhebbers:

iGO My way™

The ultimate navigation for Android™ has arrived
Afbeeldingslocatie: http://www.igomyway.com/android/templates/images/desktop_index_tagline_en.png(klik)

Helaas geld wel:
Device compatibility
Current version supports 480x320 resolution phones with touch screen and GPS capability. Compatible devices are HTC Hero, HTC Magic, Samsung i5700 Galaxy Spica, Samsung i7500 Galaxy, LG GW 620. For further resolutions and compatible devices, please check back later. This product is available in selected countries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Een aardige test van navigatie-programma's op theregister.co.uk
Daar zitten er een paar tussen die ik nog niet gezien had: skobbler (maar die kan ik niet in de market vinden) , NDrive, destinator9. Vooral dat Skobbler lijkt me interresant, omdat die gratis is. Maar ff zoeken dus.

Edit:
@hierboven: De ultimate navigation for Android has arrived !
Ja, en 35 MB of your flash has dissapeared :P

[ Voor 15% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-08-2010 12:04 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

theMob schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:32:
Als je in Navigon een route aktief hebt en je drukt op de menu toets kan je de optie 'route' kiezen. Hierin vind je het item 'Blokkade' en als je daarop klikt kan je een blokkade over een bepaalde afstand instellen, bijvoorbeeld 1km. Het progje rekent dan een alternatieve route uit.
Bedankt voor je reactie, het item 'Blokkade' heb ik ook gezien, maar ik wist niet precies wat daarmee wordt bedoeld.
u_nix_we_all schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:02:
Daar zitten er een paar tussen die ik nog niet gezien had: skobbler (maar die kan ik niet in de market vinden) , NDrive, destinator9. Vooral dat Skobbler lijkt me interresant, omdat die gratis is. Maar ff zoeken dus.
Skobbler ziet er inderdaad wel veelbelovend uit, ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn mbt. Skobbler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
u_nix_we_all schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:02:
Een aardige test van navigatie-programma's op theregister.co.uk

Edit:
@hierboven: De ultimate navigation for Android has arrived !
Ja, en 35 MB of your flash has dissapeared :P
Kan skobbler ook via de minder legale kanalen niet vinden... Iemand deze al in NL gebruikt?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
FireDrunk schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Kan skobbler ook via de minder legale kanalen niet vinden... Iemand deze al in NL gebruikt?
Op de Duitse site (skobbler.de) staat dat hij momenteel alleen in de market staat in : D, A, CH, RO en UK. Maar idd, nergen een apktje te vinden :(

@hieronder; nice, thx !

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 20-08-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Laatst online: 19-09 15:55
FireDrunk schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:19:
[...]

Via een duits Forum: com.skobbler.main.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
RomeoJ schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:17:
[...]
Skobbler ziet er inderdaad wel veelbelovend uit, ben benieuwd wat jouw bevindingen zijn mbt. Skobbler.
Mijn bevinding is dat Skobbler in NL gewoon nog niet werkt. :-(

Routeberekening gaat volgens mij, net zoals andnav2 dat deed, via een website. Maar als ik een adres in NL opgeeft, blijft het hangen op een schermje "Data transfer"met de melding Searching. En verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hier doet 'ie het anders prima :) (althans, hij geeft gewoon de route en afstand weer na het invoeren)
Ga 'm morgen eens goed proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Net CoPilot geinstalleerd, zometeen tijdens het fietsen (ja ja :) ) even proberen.
Ben voorlopig positief (Installatie / uiterlijk, zelfs binnen een GPS fix, ook masten gebruiken voor locatie)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:53
Ik ga ook aan de slag met Skobbler... Aangezien in Nederland de kaarten best aardig kloppen wil ik wel een poging wagen met OSM :)

/edit: alleen online :/ dan is Google Navigatie toch wel beter :)

[ Voor 20% gewijzigd door RetroTycoon op 20-08-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 22:13
Weet iemand of het mogelijk is om bij Navigon POI's toe te voegen? Ik heb op mijn WM nog poi databases die ik graag ook op mijn Android telefoon zou gaan gebruiken. Navigon geeft zelf aan dat betreffende poi's (nog) niet voor Android beschikbaar zijn. Wordt dus knutselen. Kopieren van de .pom/nfs bestanden naar de poi map werkt in elk geval niet. Alle hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
FireDrunk schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 15:37:
Net CoPilot geinstalleerd, zometeen tijdens het fietsen (ja ja :) ) even proberen.
Ben voorlopig positief (Installatie / uiterlijk, zelfs binnen een GPS fix, ook masten gebruiken voor locatie)
Als jij 'echte' fietsroutes hebt ontdekt laat het me weten. Ik kan ze tot nu toe niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-08 16:31
Ik heb ook een tijdje Sygic mobile maps 10 in gebruik gehad. Wat een ellende soms! Hier in de omstreken ( Twente ) werkte het nog prima. Maar afgelopen zaterdag moest ik van de Hilvarenbeek terug naar huis, de ellende begon al snel, ik moest een afslag nemen die aan de andere kant van de rijbaan was. Uiteraard een aantal KM omrijden om weer op de juiste weg te komen. Kom ik na een kleine 10 min er achter dat ik weer bijna op 't zelfde punt was waar ik vandaan kwam! Meteen maar google maps aangezet en met de google nav terug gereden, dat ging gelukkig wel goed.. Nu maar eens wat anders installeren want dit was echt belachelijk! 'T was niet 1 x de verkeerde richting op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:11
Voor iedereen die er over nadenkt om Navigon aan te schaffen.

De service is echt belabberd. Ik ben al anderhalve week bezig om de activatie over te zetten van mijn oude telefoon (hero) naar mijn nieuwe telefoon (desire). Ik heb al 8 telefoontjes gepleegd (à 20 euro) en 5 mails gestuurd (maar daar heb ik nog nooit een antwoord op gezien; ook al beloven ze binnen 24u te antwoorden).

Aan de telefoon krijg je sowieso alleen maar engelstaligen te spreken. Deze beloofden mij elke keer dat ze de activatiecode zouden resetten, en dat ik een bevestiging zou krijgen. Dat zou allemaal binnen 24 uur moeten gebeuren. De bevestiging heb ik nog nooit gekregen, en de activatiecode werkt nog steeds niet.

Dat waren mijn ervaringen, doe er mee wat je wilt. :)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Michie23 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:41:
[...]

Als jij 'echte' fietsroutes hebt ontdekt laat het me weten. Ik kan ze tot nu toe niet vinden
Ik wil hem niet voor fietsroutes gebruiken, tis dat ik toevallig voor mijn vakantie werk op de fiets zit ;)
Over 2 weken lease auto, en daar moet hij het goed doen :)

Mijn voorlopige ervaring met CoPilot

Pluspunten:
Goede, duidelijke interface
Goede menustructuur.
Sublieme 3d weergave.
Gebruikt compas (voor mijn gevoel) om bochten te nemen, werkt dus perfect op rotondes.
Kompas op homescherm

Nadelen (icm Samsung Galaxy S)
Soms traag reageren, maar dat kan (heel) goed door traag SD geheugen komen.

GROOT nadeel:
GEEN snelheidsweergave, op geen enkele manier.

Ik moet de snelweg nog op met het ding, en heb rijstrookweergave nog uitstaan.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53
FireDrunk schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:40:
[...]

Verhaaltje

GROOT nadeel:
GEEN snelheidsweergave, op geen enkele manier.

Ik moet de snelweg nog op met het ding, en heb rijstrookweergave nog uitstaan.
Sowieso in de settings kan je instellen welke informatie je op de infobalk wilt hebben, , maar ook als je longpress doet op de balk kan je hem inrichten.

Mijn ervaringen met Copilot zijn over het algemeen goed. Dat 'ie traag treageert wisselt ongeveer per update. Het valt nu wel mee, maar vorige jaar een paar echte slakkengangen meegemaakt.

Veel plezier met Copilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
DavidZH schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:16:
[...]

Sowieso in de settings kan je instellen welke informatie je op de infobalk wilt hebben, , maar ook als je longpress doet op de balk kan je hem inrichten.

Mijn ervaringen met Copilot zijn over het algemeen goed. Dat 'ie traag treageert wisselt ongeveer per update. Het valt nu wel mee, maar vorige jaar een paar echte slakkengangen meegemaakt.

Veel plezier met Copilot
Dit werkt, zo kan je kiezen voor snelheid - afstand.
Ideaal. bedankt! ik was er ook al naar opzoek.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 23:21
Gebruik sinds een poosje copilot, ben afgelopen week op vakantie geweest en natuurlijk ging mijn htc desire mee :D ben erg tevreden met copilot, gebruikte eerst navigon maar dat beviel me niet, waarom? Geen idee. Het beviel me gewoon niet, je kon weinig dingen instellen, dus niks voor mij. Overgestapt op copilot, ff uitgetest op de fiets en het beviel me uitstekend ( behalve dat er een oud vrouwtje raar naar me keek toen ze hoorde "sla rechts af" ) nu de heleweek uitgetest in de auto en me ouders waren blij dat ik zo mooie mobiel heb ( ben 15 )
Copilot wou ons een paar keer de verkeerde weg laten nemen maar dit lag aan de route instellingen ( snelste, korste ) maar als we door reden had hij binnen 10 seconden een nieuwe route
Kort om: copilot is een handig en mooie app voor de htc desire. Zeker een aanrader.
Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.