Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.292 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:35
Navigon v 2.6 gisteren geinstalleerd en nu dus met flitspaal-meldingen...werkt perfect. Ik vind sowieso de look van Navigon erg prettig. Nu Igo8 nog niet voor de Desire is, blijf ik voorlopig bij Navigon. Copilot heb ik ook geinstalleerd, maar die heeft zo'n schreeuwerige look...daar houd ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26

13art

Moderator Mobile
Phusebox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:32:
[...]

Helaas is dat er niet voor de Desire...
>:) think again O-)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Rukapul schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:36:
[...]

Stel je niet gewoon teveel eisen? Zo ja, koop gewoon direct een losse TomTom of Garmin :)

Ik zal niet beweren dat de producten perfect zijn (hierboven staan ook wel enkele van m'n klachten), maar een product als Sygic MobileMaps brengt me inclusief al z'n nukken prima op de plaats van bestemming.
Nou mobile maps laat me bijvoorbeeld op een bepaalde route die ik ga rijden binnenkort meer dan 600 km omrijden. Zelfs met een via punt ertussen laat ie me daarnaartoe rijden en dan weer terug...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef de route eens. Misschien kan iemand met Sygic dat eens proberen en kijken of het aan iets ligt dat jij niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:02:
Geef de route eens. Misschien kan iemand met Sygic dat eens proberen en kijken of het aan iets ligt dat jij niet goed doet.
Als er iemand de US versie heeft gekocht met die maps?

Het gaat om de route Whistler, BC, Canada naar Powell River, BC, Canada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

Net even de Canada map gedownload met CoPilot.
Volgens Google Maps: 260 km – ca. 4 uur 24 min.
Volgens CoPilot, 246.7 km, 9h09hr

Nu zie ik wel dat in beide gevallen er gebruik gemaakt wordt van een veerboot, maar ik denk dat daar in de tijdsberekening iets mis gaat bij CoPilot. Te lage gemiddelde snelheid ofzo :)
In ieder geval geen 600 kilometer omrijden?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nakebod schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:49:
Net even de Canada map gedownload met CoPilot.
Volgens Google Maps: 260 km – ca. 4 uur 24 min.
Volgens CoPilot, 246.7 km, 9h09hr

Nu zie ik wel dat in beide gevallen er gebruik gemaakt wordt van een veerboot, maar ik denk dat daar in de tijdsberekening iets mis gaat bij CoPilot. Te lage gemiddelde snelheid ofzo :)
In ieder geval geen 600 kilometer omrijden?
Het omrijden was vooral bij Sygic Mobile Maps van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:19
Volgens mij ben ik mijn geld kwijt met Co-Pilot. Ik had hem eerst op mijn Hero staan, maar wou hem nu op mijn G1 zetten. (Ik vind Co-Pilot's rij-instructies knap waardeloos, maar vind het programma te duur om zo maar te deleten, vandaar dat ik het dan maar op mijn reservetelefoon wil installeren.)

Op de Hero gedeactiveerd en vervolgens op de G1 geïnstalleerd, beetje jammer alleen dat die activatie vervolgens niet toegestaan wordt. Maar eens contact gezocht met de helpdesk van ALK, als die net zo waardeloos is als hun navigatiesoftware hou ik mijn hart vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emileh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:01
Ik heb navigon (30 dagen test) geinstalleerd op HTC Desire. Als ik het langer dan een half uur gebruik schakelt mijn desire volledig uit (reboot). Waarschijnlijk wordt er een en ander te warm. Meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
emileh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:28:
Ik heb navigon (30 dagen test) geinstalleerd op HTC Desire. Als ik het langer dan een half uur gebruik schakelt mijn desire volledig uit (reboot). Waarschijnlijk wordt er een en ander te warm. Meer mensen met deze ervaring?
Hmm...geheel toevallig vandaag op en neer naar Amsterdam en dus steeds langer dan 30 minuten navigatie aan (Navigon 2.6)...geen problemen ondervonden. Ik heb de Desire wel in een Brodit autohouder zitten...dus het apparaat krijgt voldoende lucht. Kan mij voorstellen dat wanneer ik 'm zo op de stoel naast me zou hebben liggen, dan de telefoon wel eens te warm kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emileh
  • Laatst online: 18-09 15:01
dafmay schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:38:
[...]

Hmm...geheel toevallig vandaag op en neer naar Amsterdam en dus steeds langer dan 30 minuten navigatie aan (Navigon 2.6)...geen problemen ondervonden. Ik heb de Desire wel in een Brodit autohouder zitten...dus het apparaat krijgt voldoende lucht. Kan mij voorstellen dat wanneer ik 'm zo op de stoel naast me zou hebben liggen, dan de telefoon wel eens te warm kan worden?
Had hem ook in houdertje voor raam.. Misschien eens een taskkiller installeren om te checken of er niet meerdere dingen tegelijk draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
emileh schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:41:
[...]

Had hem ook in houdertje voor raam.. Misschien eens een taskkiller installeren om te checken of er niet meerdere dingen tegelijk draaien.
Mijn ervaring leert me met andere telefoons dat de zon op de raam ook kan schelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Phusebox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:32:
[...]

Helaas is dat er niet voor de Desire...
Motonav draait prima op desire. Zeker als je de kaarten van Igo al in je bezit hebt, deze zijn direct compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:53

Ibex

^^ met stom.

Ik heb ook geen last van lang continu de gps aanhebben. Bij mij hangt hij aan de voorruit, pal in de zon, maar ik heb de blazers van mijn airco altijd op de ruit staan (vind ik aangenamer), dus de gsm komt er meestal lekker fris uit :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RielN schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:53:
[...]

Motonav draait prima op desire. Zeker als je de kaarten van Igo al in je bezit hebt, deze zijn direct compatible.
Dank voor de tip...ik ga eens op zoek naar Motonav... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Sinds de update van mijn desire gisteren, merk ik dat copilot sneller start, maar ook regelmatig niet wil opstarten. Dus als hij start, is hij binnen 5 seconden klaar voor gebruik. Maar soms klik ik op het icoontje, is het scherm 2 seconden zwart, en zit ik terug op mijn bureaublad, en moet ik dit een paar keer herhalen eer copilot effectief gestart is.

Nog mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij is dat opgelost in de laatste versie, even update dus: http://blog.copilotlive.net/?p=1456

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ik heb inderdaad niet de nieuwste versie, ik ging ervanuit dat copilot deze intern zou updaten. Goed om weten dus dat ik regelmatig eens de versies check :). Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Sygic Mobile Maps 9 is nu gratis te upgraden naar versie 10 als je versie 9 had gekocht, nieuwe kaartversie volgens mij (2009.9 nu)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu even Navigon aan het uit testen. Moet zeggen dat ik het toch een erg fijn programma vind. Zit er zelfs over na te denken om hem aan te gaan schaffen. Maar moet zeggen dat ik $79,00 nog wel veel geld vind. En heb het over de grens navigeren wel nodig, en met alleen benelux kom ik er niet. Hopen dat ze binnenkort een leuke aanbieding hebben of dat er ergens nog een leuke kortingscode te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
l3art schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:09:
En heb het over de grens navigeren wel nodig, en met alleen benelux kom ik er niet.
Als je de Europa-versie koopt kan je toch gewoon ook over de grens navigeren naar dié landen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat kan ook ja, maar dan zit je wel aan de prijs van $79,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 15:23:
Sygic Mobile Maps 9 is nu gratis te upgraden naar versie 10 als je versie 9 had gekocht, nieuwe kaartversie volgens mij (2009.9 nu)
Waar kan je die update halen/dowloaden?

Ik zit al sinds februari op een kaartupdate te wachten. De laatste keer (eind april) dat ik contact met Sygic support contact heb gehad gaf men aan dat men bezig was met het testen van de update en dat je je op de website kon inschrijven voor deze gratis update . Dat heb ik dan ook gedaan maar sindsdien niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

kwiebus schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Waar kan je die update halen/dowloaden?

Ik zit al sinds februari op een kaartupdate te wachten. De laatste keer (eind april) dat ik contact met Sygic support contact heb gehad gaf men aan dat men bezig was met het testen van de update en dat je je op de website kon inschrijven voor deze gratis update . Dat heb ik dan ook gedaan maar sindsdien niets meer vernomen.
How to upgrade to Mobile Maps 10.

1. Go to sygic.com/update and enter your Mobile Maps 9 product code.
2. A new product code will be automatically generated for you and delivered to your email. You can start downloading Sygic Mobile Maps10. Do not forget to save your new Sygic Mobile Maps 10 product code.
3. Run SetupSMM10 program to install Sygic Assistant on your computer.
4. Uninstall Mobile Maps 9 from your device.
5. Connect your device to your computer - set your device to USB to PC connection, data transfer or similar mode so that your computer system recognizes your device as a separate drive letter using Mass Storage or Data Transfer Method/Mode.
6. Follow the steps and let Sygic Assistant delete the previous version of Mobile Maps.
7. Now you can install Mobile Maps 10 to your device. Choose maps and voices you want to install and click Synchronize.

Misschien doen ze het in batches ofzo en krijg je binnenkort nog bericht, maar zoals het hier boven staat zou het moeten werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
@-={Fred_Perry}=-

Bedankt voor de informatie. Ik ben de nieuwe versie nu aan het downloaden. Download gaat wel een een beetje traag met 400 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

kwiebus schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:36:
@-={Fred_Perry}=-

Bedankt voor de informatie. Ik ben de nieuwe versie nu aan het downloaden. Download gaat wel een een beetje traag met 400 KB/s.
Blijkbaar zijn er meer mensen die hem nu downloaden ;) Maar het is wel een nieuwere versie van de kaart en software, de nieuwe rotonde bij me in de buurt en het DHL ophaalpunt (waar ik vaak naar toe ga) kan hij ook vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Welke versie van Sygic is dit dan? Nieuwer dan Mobile Maps 10 8.12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

l3art schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:09:
Nu even Navigon aan het uit testen. Moet zeggen dat ik het toch een erg fijn programma vind. Zit er zelfs over na te denken om hem aan te gaan schaffen. Maar moet zeggen dat ik $79,00 nog wel veel geld vind. En heb het over de grens navigeren wel nodig, en met alleen benelux kom ik er niet. Hopen dat ze binnenkort een leuke aanbieding hebben of dat er ergens nog een leuke kortingscode te vinden is.
Ik heb Navigon 2.5 en 2.5.1 al eens getest op mijn Spica (was binnen een maand), maar die liepen beide vast. Heeft iemand enig idee of 2.6 wel op de Spica draait? Ik kan hem nu zelf niet meer testen, maar op WinMo was ik wel erg fan van Navigon dus wil ik wel graag weten of hij het doet, zodat ik hem mee kan nemen in de vergelijking.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen iGo, CoPilot en Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik probeer nu die evaluatie-versie van Navigon. Geen idee welke versie dit is, het heet nu Mobile Navigator 7. Ik heb de download uit de market gedaan (8MB, uitgepakt 24MB!), so far so good. Maar ik dacht dat hierbij de maps nog niet op de SDkaart gezet werden, aangezien ze aangeven dat voor de trial-versie internet-toegang vereist is. Maar bij het starten wil hij toch dat je via de PC of via WiFi de kaarten download. Bummer, ik heb hier geen wifi, en voor de pc download heb je een stukje windows software nodig, dus dat werkt voor mij ook niet. Kortom, ik weet nog niets, vanavond maar via wifi de kaarten downloaden.
De plaatjes op de website van Navigon zien er wel goed uit, dus ben benieuwd.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 15:02:
Ik probeer nu die evaluatie-versie van Navigon. Geen idee welke versie dit is, het heet nu Mobile Navigator 7. Ik heb de download uit de market gedaan (8MB, uitgepakt 24MB!), so far so good. Maar ik dacht dat hierbij de maps nog niet op de SDkaart gezet werden, aangezien ze aangeven dat voor de trial-versie internet-toegang vereist is. Maar bij het starten wil hij toch dat je via de PC of via WiFi de kaarten download. Bummer, ik heb hier geen wifi, en voor de pc download heb je een stukje windows software nodig, dus dat werkt voor mij ook niet. Kortom, ik weet nog niets, vanavond maar via wifi de kaarten downloaden.
De plaatjes op de website van Navigon zien er wel goed uit, dus ben benieuwd.
Ik heb sinds het weekend ook de trial erop staan, en het bevalt best goed.
De 3d view is heel overzichtelijk, en het algehele navigeren werkt goed.

Hiervoor had ik TomTom op een WM toestel, en ik mis wel wat extra gegevens (nog af te leggen aantal km, geschatte aankomst tijd, etc.), al heb ik nog niet de settings uitgepluisd om te kijken of dit alsnog kan.

Google Maps navigatie laatste ook even geprobeerd. Daar had ik hetzelfde gevoel bij. Navigeren gaat uitstekend, maar ik heb het idee wat info te missen op het scherm tijdens de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mobile Maps 10 komt wat mij betreft érg in de buurt van TomTom.
Ik zou die maar eens proberen als ik jullie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
SMulTiE schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 16:05:
Mobile Maps 10 komt wat mij betreft érg in de buurt van TomTom.
Ik zou die maar eens proberen als ik jullie was.
Ik heb even gekeken, maar het lijkt er op dat ze niet zoiets als een trial versie bieden ? Ik heb wel de refund-policy even doorgenomen, maar kan daaruit niet opmaken of dat ook voor een trial te gebruiken is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
gwystyl schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 10:50:
[...]

Ik heb Navigon 2.5 en 2.5.1 al eens getest op mijn Spica (was binnen een maand), maar die liepen beide vast. Heeft iemand enig idee of 2.6 wel op de Spica draait? Ik kan hem nu zelf niet meer testen, maar op WinMo was ik wel erg fan van Navigon dus wil ik wel graag weten of hij het doet, zodat ik hem mee kan nemen in de vergelijking.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen iGo, CoPilot en Navigon.
Ondersteunde resoluties: 320x240 ; 320x480, 480x320, 480x800, 800x480, 480x854 en 854x480
Spica zou dus ondersteund moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:34:
[...]

Blijkbaar zijn er meer mensen die hem nu downloaden ;) Maar het is wel een nieuwere versie van de kaart en software, de nieuwe rotonde bij me in de buurt en het DHL ophaalpunt (waar ik vaak naar toe ga) kan hij ook vinden :)
Kan je kijken welke versie van de software het is? ik heb 8.12 maar de interface ziet er een beetje blurry uit op mijn Desire, op een Hero ziet het er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Voor de mensen die niets willen betalen:

nieuws: Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en België beschikbaar

:) Ben heel benieuwd hoe het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
kwiebus schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:36:
@-={Fred_Perry}=-

pfff 240kB/s hier, jongens kap eens effe met downloaden, ik eerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Admon schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:18:
[...]

pfff 240kB/s hier, jongens kap eens effe met downloaden, ik eerst :P
Wow... Nu nog eventjes wachten op m'n nieuwe Samsung i9000 Galaxi S voor een test :9~

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:06
Weet iemand hoe het werkt met de navigon 30day trial? Ik heb die geinstalleerd omdat ik eerst wil bekijken hoe het programma werkt alvorens het aan te schaffen. Installatie verliep goed (SE X10) maar toen wilde hij 2gb aan kaarten downloaden.

Via Wlan kan ik wel verbinden maar wil het programma de data niet downloaden, als ik het probeer via de computer zegt het programma SD-kaart niet aanwezig. Dus heb ik via internet gezocht naar kaarten en er 1 gevonden van Nederland voor android navigon, deze overgekopieerd met de Nederlandse stemmen maar het programma wil nog steeds 2gb downloaden?

Edit:/ laat maar doen ik heb niet goed opgelet :+ ben de kaarten nu aan het downloaden via navigon fresh, benieuwd of het straks werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door Silvos op 13-06-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Heb navigatie ingebouwd in m'n auto, maar al wel paar keer Google Navigatie gebruikt. Bevalt echt perfect (en is heerlijk up to date, waar die ingebouwde er nog wel 's naastzit)...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:38
Trouwens gebruikt hier ook iemand de HTC desire met google maps en speakers van de desire? Het valt mij op dat die erg weinig geluid maken waardoor je in de auto het echt niet verstaat :( Iemand de oplossing voor dit naast kopen van externe speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Komt dat niet door de houder waar ie in zit? In de houder die ik van eBay heb geplukt zit de speaker namelijk zo goed als compleet tegen het plastic aan. Dus echt hard gaat het dan niet nee, gelukkig hangt ie aan de radio dus hoor ik het dan gewoon net als de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Is beter dan niets, maar vergelijkbaar met "echte" navigatiesoftware is het echt waardeloos. Kaart details zijn goed en satelliet layer is iets unieks, maar qua functies is het heel erg beperkt.

De voice ondersteuning is erg slecht. Op een 4 baanse weg met 3 verschillende wegen om naar rechts te gaan, zegt ze"over 3 KM rechts" en vervolgens als je al te laat bent om van baan te wisselen krijg je te horen "over 300 meter naar rechts". In de stad is het helemaal een ramp.

Maar als voetganger is het erg goed! Je krijgt echte voetgangers wegen en niet zoals TomTom of Motonav wegen bedoelt voor de auto. Plus je krijgt Google Streetview wat geweldig is in plekken waar je geen straatnamen kan zien, met streetview zie je werkelijk waar je moet zijn.

Grootste minpunt is dat je altijd een internetverbinding nodig hebt. In Nederland is het geen probleem, maar in het buitenland is het een erg kostbare oplossing.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kievit1964
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 17:47
l3art schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:26:
Ik zweer zelf nog altijd bij iGo/Motonav.
Hallo,
Ik zie je regelmatig langskomen met iGo/Motonav en heb voor je wat vragen:

Zelf heb ik ook Motonav erop staan en er wat mee gestoeid maar een aantal dingen krijg ik niet voor elkaar, b.v. 3D gebouwen en dergelijke.
Ook staan er veel POI's van Nederland er niet in terwijl ik toch de recente (12/2009) gegevens heb.

Wat zijn jouw ervaringen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Google maps mist inderdaad nog wel wat functies maar vergeet niet het verkeert nog in betafase..

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kievit1964 schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:03:
[...]

Hallo,
Ik zie je regelmatig langskomen met iGo/Motonav en heb voor je wat vragen:

Zelf heb ik ook Motonav erop staan en er wat mee gestoeid maar een aantal dingen krijg ik niet voor elkaar, b.v. 3D gebouwen en dergelijke.
Ook staan er veel POI's van Nederland er niet in terwijl ik toch de recente (12/2009) gegevens heb.

Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Gebruik Poi's eigenlijk zeer weinig.
3D gebouwen ben ik al wel tegen gekomen dacht ik. Al hecht ik daar zelf niet zoveel waarde aan, en heb ze toen ook weer verwijderd omdat het er eigenlijk weer iets trager van werd.

Samen met Navigon is het inderdaad mijn favo navigatie. al moet ik zeggen dat Navigon nu toch wel een voorsprongetje heeft genomen aangezien stem begeleiding net even wat beter is. Zit dus na te denken deze gewoon aan te gaan schaffen...
Kon alleen niet op de site van Navigon vinden hoe lang je kaartupdates krijgt, of dat je die misschien helemaal niet krijgt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doom71
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09 16:55
Ik heb de volgende vraag over gebruik van Sygic op een Desire: op mijn vorige tel, N95 8Gb, gebruikte ik sygic icm met een bluetooth headset. Het geluid van Sygic kwam dan door via mijn headset. Nu met de Desire werkt dit niet meer. Is hier een oplossing voor of heb ik pech :'( .

Desire:
firmware: 2.1 update 1
softwareversie 1.21.405.2

Sygic:
8.12 R-1140 MD
kaartversie 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Iemand enig idee of er ook een SYGIC kaart voor Japan te downloaden is?

Hmm, op de site van Sygic zie ik dat Japan niet gedekt wordt. Heeft iemand ervaring met navigatie in Japan zonder roaming?

[ Voor 47% gewijzigd door deimos op 19-06-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sick Nick schreef op maandag 14 juni 2010 @ 01:20:
Komt dat niet door de houder waar ie in zit? In de houder die ik van eBay heb geplukt zit de speaker namelijk zo goed als compleet tegen het plastic aan. Dus echt hard gaat het dan niet nee, gelukkig hangt ie aan de radio dus hoor ik het dan gewoon net als de muziek.
Helaas is de speaker van de Desire echt waardeloos. Ik heb het zonder houder geprobeerd (gewoon los laten liggen op de stoel naast me), maar het volume houdt niet over. De behuizing lijkt ook te resoneren op max volume, wat de verstaanbaarheid niet echt helpt. In een normale auto is het niet echt een probleem, maar in een luidruchtige auto op hogere snelheden is het niet te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch maar de stouten schoenen aangetrokken (nou ja fout is de verkeerde keuze op dit moment) en Navigon aangeschaft. Vanaf nu gaat dat dus mn officiele navigatie worden met Google Maps er naast voor de fun :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Ik heb vandaag 2x de navigatie getest. 1 keer met Sygic Mobile Maps 10 en 1 keer met de Google turn by turn navigatie.
Het blijkt dat bij Sygic meerdere malen de GPS wegvalt op een stuk van 1 Km en dat hij er tussen de 100 en 300 meter naast zit. Voor Google geldt hetzelfde alleen kan ik daar niet zo snel achterhalen hoe het met de GPS gaat.

Ik dacht eerst dat het misschien Google de AGPS gebruikte, oftewel de driepuntsmeting tussen de zendmasten. Buiten het feit dat ik niet kan achterhalen hoe dit verder te achterhalen valt (?) valt het dus op dat het ook bij Sygic niet goed gaat.
Aangezien ik van plan ben navigatie intensief te gebruiken beging ik me zorgen te maken.
Iemand vergelijkbare ervaringen of die weet hoe ik de GPS kan optimaliseren? Zijn er nav apps die beter werken met de Samsung i9000 Galaxy S?

Thanx,
JP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou de beste navigatie voor op de fiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 09:06
jpvaneijk schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:24:
Ik dacht eerst dat het misschien Google de AGPS gebruikte, oftewel de driepuntsmeting tussen de zendmasten.
Daar vergis je je. Bij AGPS wordt de almanak ge-update via internet zodat een snelle fix bereikt wordt. Het is niet een driehoeksmeting met GPS-masten. :)

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd. Daarbij heb ik op de Desire juist heel goede ervaringen met de plaatsbepaling i.c.m. Google nav. Ligt het niet aan de gps ontvangst van je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Edmin schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:41:
Idd. Daarbij heb ik op de Desire juist heel goede ervaringen met de plaatsbepaling i.c.m. Google nav. Ligt het niet aan de gps ontvangst van je toestel?
Hoe kun je dat checken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Door de gps resultaten op jouw telefoon te vergelijken met die van een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 09:24

GurbY{nl}

GurbY{nl}

We hebben hier eens een aantal navigatiesysteempjes getest: CoPilot Live, Sygic MM, IgoMyWay en Navigon.

Waarom weet ik zo 123 niet meer (was al weer even geleden), maar Sygic was er erg vlot weer af. Verder heb ik vanaf mijn werk naar huis eens een route laten plannen. Ziehier:

Navigon: 2.1km, 5 minuten nodig
Igo: 2.1km, 6 minuten nodig
CoPilot: 3.1km, 8 minuten.

Verder uiteraard nog meer zaken bekeken, maar vooral dat laatste, die hardnekkige weigering om via een normale route de weg te pakken (en ja, alle opties voor zover vergelijkbaar qua planning stonden hetzelfde) heeft toch een beetje in het nadeel van Copilot gewerkt.

Alhoewel Igo er erg simpel uitziet, van het nivo "Tante Truus moet er ook mee wegkomen", klopt de navigatie wel en is met name de rijbaanbegeleiding (door o.a. de verkeersborden) erg goed. De interface is uit het jaar kruik, maar wat er moet gebeuren, gebeurd wel. Uiteraard nog aardig wat meer voor- en nadelen, zeker als verstokt oud-WM en oud-TomTom gebruiker. Vergelijken ga je toch en mijn voorkeur blijft nog steeds bij TomTom, maar zolang dat niet op de Android is vind ik Igo zeker geen slecht navigatieprogramma. Beter dan Sygic en Copilot in ieder geval. Navigon heeft als nadeel dat over de kaarten heen navigeren (van NL naar Esp bijvoorbeeld) niet kan (bug). Is wel overheen te komen natuurlijk, maar stel je gaat naar Barcelona met de auto dan mag je een paar keer een nieuwe route laten maken onderweg... (bij iedere grens 1..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vorige week met mijn Desire en Sygic Mobile Maps 10 naar Italie op vakantie geweest.
Mijn conclusie: ik had beter zonder navigatie op de bordjes kunnen kijken.
Waarom?

1. We op de heenweg met een TomTom in een andere auto hebben gereden die een snellere route had berekend.
2. De stem regelmatig riep: sla hier links af. Dit terwijl ik naar rechts moest op de kaart.
3. Ik moest naar het vliegveld Rome Fiumicino Airport. De navigatie stuurde me helemaal naar de verkeerde kant van het vliegveld. Gelukkig was het een test en was ik ruim op tijd, maar toch. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van navigatie. ;)

Nu op zoek naar een alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:
Ik ben vorige week met mijn Desire en Sygic Mobile Maps 10 naar Italie op vakantie geweest.
Waarom?

1. We op de heenweg met een TomTom in een andere auto hebben gereden die een snellere route had berekend.
2. De stem regelmatig riep: sla hier links af. Dit terwijl ik naar rechts moest op de kaart.
3. Ik moest naar het vliegveld Rome Fiumicino Airport. De navigatie stuurde me helemaal naar de verkeerde kant van het vliegveld. Gelukkig was het een test en was ik ruim op tijd, maar toch. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van navigatie. ;)

Nu op zoek naar een alternatief..
Ik heb een stuk van 50 km gereden met Mobile Maps 10 en hier vergelijkbare ervaringen op de Samsung Galaxy S. Met name punt twee zorgde voor flink wat verbazing. Als ik de route zelf niet kende was ik waarschijnlijk gewoon het bos in gestuurd. Ik kan echter niet goed achterhalen of GPS wel goed werkt op mijn telefoon omdat ik ook wat problemen had met Google Nav. Op de terugweg met Google echter wel uitstekend terug.

Weet iemand hoe je het volume van de Googlemevrouw kunt uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 23:11

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:43:
Dit verbaast me erg. Hoe zit het dan met al die tevreden gebruikers? Sygic kan toch geen wanproduct zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekke is dat ik vorig jaar een compleet andere ervaring had op mijn nokia n79 met Sygic McGuider.
Veel op vakantie in Frankrijk en gewoon in NL. Dat werkte wel perfect.

Morgen maar eens kijken of ik IgoMyWay kan installeren en testen voordat ik weer op vakantie ga:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ik ben zoals eerder vermeld erg tevreden van CoPilot, maar heb deze week toch een stom mankementje ontdekt. Hoewel CoPilot op de site de tunnel-guidance adverteerd, lijkt mijn CoPilot mooi te stoppen zodra ik een tunnel inrij. Pas na de tunnel verspringt de "cursor" terug naar mijn actuele lokatie.

Enig idee aan wat dit kan liggen en hoe dit op te lossen zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 21:01:
Wat is nou de beste navigatie voor op de fiets?
Ik heb alleen ervaring met Co Pilot. Vind ik persoonlijk wel goed te doen alleen met omleidingen blijft het lastig. Kwam een keer op een autoweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:03:
Het gekke is dat ik vorig jaar een compleet andere ervaring had op mijn nokia n79 met Sygic McGuider.
Veel op vakantie in Frankrijk en gewoon in NL. Dat werkte wel perfect.

Morgen maar eens kijken of ik IgoMyWay kan installeren en testen voordat ik weer op vakantie ga:)
Kan je installeren, maar de resolutie is erg laag dan en je hele scherm wordt dan dus niet gebruikt, maar een klein gedeelte, dat gaat hem dus niet worden. (Een aangepaste versie van) Motonav gaat wel werken (is eigenlijk iGo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ibex schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:51:
[...]

Dit heb ik vandaag ook pas ontdekt. Je moet bij de settings ergens voor routeprofiel kiezen. Standaard zal daar iets staan alla "<default>", maar je moet daar een nieuw profiel aanmaken. Je kan daar instellen hoe snel je meestal kan rijden op diverse wegen, en op welke manier (snelste, kortste, ...) hij de route moet berekenen. Dan save je, en kies je het zonet aangemaakte profiel als standaard.

Ik vraag me enkel af welke wegen (primary, secondary, ...) nu juist overeen komen met welke wegen (qua snelheid).
Ik kreeg dit scherm echter alleen bij automatisch, niet bij fietsen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
Waarschijnlijk een noob vraag maar ik trek toch maar even de stoute schoenen aan.

Ik ben een (tot nu toe) tevreden gebruiker van de Samsung i9000 Galaxy S.
Ik probeer wat verschillende nav-progjes uit om te bekijken wat mij het beste bevalt. Tot nu toe was ik WinMo gebruiker en uiterst tevreden over TomTom en ik heb het gevoel dat ik hoe dan ook wel iets zal moet inleveren aan functionaliteiten. Totdat TomTom een Androidversie uitbrengt natuurlijk ;)

Op zich vind ik iets nieuws zoeken en testen niet zo'n probleem maar ik loop er tegenaan dat t.o.v. mijn vorige telefoon (Samsung i900 Omnia) een veel slechtere plaatsbepaling plaatsvindt op mijn SGS.
Ik heb kunnen uitsluiten dat het aan mijn eigen telefoon lag omdat mijn vrouw dezelfde telefoon heeft en dit probleem ook kent.

GPS Status uit de AndroidMarket getrokken en geïnstalleerd.
Hieruit blijkt dat de plaatsbepaling schommelt tussen de 150 mtr (bij 3 sats) en 50 mtr bij 3 fixes.
Lulhannes die ik ben, weet het verschil niet tussen een Fix en en een SAT..

Wil iemand mij in het nederlands uitleggen wat het verschil is?
Is het mogelijk om je GPS te kalibreren/stabiliseren? Wat zou ik daarvoor nodig hebben?
Kan ik nog verbetering verwachten als ik ergens anders een trucje uithaal?
Als de telefoon geen Fix heeft, hoe kan er dan toch een plaatsbepaling plaatsvinden. Zendmasten? Is dat dan AGPS?

Alvast bedankt Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Laatst online: 03-09 14:10
jpvaneijk schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:27:
Waarschijnlijk een noob vraag maar ik trek toch maar even de stoute schoenen aan.

Ik ben een (tot nu toe) tevreden gebruiker van de Samsung i9000 Galaxy S.
Ik probeer wat verschillende nav-progjes uit om te bekijken wat mij het beste bevalt. Tot nu toe was ik WinMo gebruiker en uiterst tevreden over TomTom en ik heb het gevoel dat ik hoe dan ook wel iets zal moet inleveren aan functionaliteiten. Totdat TomTom een Androidversie uitbrengt natuurlijk ;)

Op zich vind ik iets nieuws zoeken en testen niet zo'n probleem maar ik loop er tegenaan dat t.o.v. mijn vorige telefoon (Samsung i900 Omnia) een veel slechtere plaatsbepaling plaatsvindt op mijn SGS.
Ik heb kunnen uitsluiten dat het aan mijn eigen telefoon lag omdat mijn vrouw dezelfde telefoon heeft en dit probleem ook kent.

GPS Status uit de AndroidMarket getrokken en geïnstalleerd.
Hieruit blijkt dat de plaatsbepaling schommelt tussen de 150 mtr (bij 3 sats) en 50 mtr bij 3 fixes.
Lulhannes die ik ben, weet het verschil niet tussen een Fix en en een SAT..

Wil iemand mij in het nederlands uitleggen wat het verschil is?
Is het mogelijk om je GPS te kalibreren/stabiliseren? Wat zou ik daarvoor nodig hebben?
Kan ik nog verbetering verwachten als ik ergens anders een trucje uithaal?
Als de telefoon geen Fix heeft, hoe kan er dan toch een plaatsbepaling plaatsvinden. Zendmasten? Is dat dan AGPS?

Alvast bedankt Tweakers
Een GPS fix heb je pas als je verbinding hebt met minimaal 3 satalieten. Op mijn tomtom geeft hij verbonden satalieten weer als groen en de overige satalieten blauw. Hij kan dus meer satalieten zien dan waarmee hij verbonden dus. Dit moet redelijk nauwkeurig zijn.

Als je geen verbinding hebt met een sataliet zal hij ws de bepaling vanuit zendmasten doen zoals je ook bij googlemaps ziet soms. Dit is niet nauwkeurig.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnacht
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 14:32
Ik heb vandaag ook de trial versie van navigon geïnstalleerd op m'n samsung spica en hij crasht elke keer als ik hem probeer te starten. Na installatie ging hij eerst de kaarten downloaden. dit ging goed maar daarna startte de app opnieuw op en bleef hij hangen.
De ene keer sluit hij zichzelf af en de andere keer blijft hij hangen. iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik merkte gister ook niet zo heel goede plaatsbepaling in google maps op mijn Galaxy S tov mijn G1
dus het kan zijn dat gewoon weg de GPS ontvanger niet zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Is het mogelijk om vanuit contacten te navigeren naar een ander programma dan Maps?
Als je nu op het adres klikt dan gaat hij automatisch via Google Maps navigeren.
Ik zou hem het liefst instellen dat hij bv MotoNav pakt.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:56

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Toch nog een vraag..

Ik ga in september naar Cyprus en wil daar een navigatiesysteem gebruiken. Mijn (oude) TomTom heeft niet de ondersteuning dus ik hoop dat mijn Motorola Milestone dit wel heeft. MotoNav heb ik niet (meer) en momenteel gebruik in Google Maps om te navigeren in NL.

Het is natuurlijk geen doen om Google Maps te gebruiken in Cyprus al is het alleen maar om de roaming-kosten die dat met zich mee brengt. Tenzij iemand een truuk weet om een map volledig te downloaden bij voorbaat (of misschien de route vanuit het hotel waar ik dan ben).

De andere vraag is welke navigatie ik daar het beste voor kan gebruiken. Ik ben niet van plan vaak te navigeren in het buitenland dus om nou meteen een X-bedrag te investeren is ook niet handig. Dus ik ga in ieder geval een trial downloaden van iets welke bij voorkeur ook Cyprus als land aan boord heeft. Er is overigens een kans dat ik het daarna ook keurig ga aanschaffen, maar dat is dan pas van later zorg.

Concreet: Welke navigatie heeft een trial met Cyprus er in (die iig 2 weken werkt) OF kan Google Navigation een map of route pre-downloaden?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
madmaus schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:10:
Is het mogelijk om vanuit contacten te navigeren naar een ander programma dan Maps?
Als je nu op het adres klikt dan gaat hij automatisch via Google Maps navigeren.
Ik zou hem het liefst instellen dat hij bv MotoNav pakt.
Navigon moet dat kunnen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
Ik heb eigenlijk hetzelfde als hierboven, maar ik ga voor 16 dagen naar Florida en zal ook daar als het kan een 30dagen proef versie of dergelijke willen van een Offline navigatie voor mijn Nexus one .Wie oh wie heeft DE tip?
Ben bang dat de 30dagen proef versie van Navigon sowieso af zal vallen, want daar zitten geen USA maps op (en zijn ook niet te vinden)

[ Voor 23% gewijzigd door Pimmetje651 op 08-07-2010 10:29 ]

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb Sygic op m'n Hero geupgradet van Android 1.5 + Sygic 9 naar Android 2.1 + Sygic 10 (v8.14), maar nu klapt Sygic er regelmatig uit bijvoorbeeld tijdens het bladeren door menu's of het kiezen van een point of interest (nog niet genavigeerd). Hebben meer mensen hier last van?

Behalve de standaard Android dingen draaien er op een na geen applicaties in de achtergrond.

Meer mensen hier last van?

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 11-07-2010 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand het al geplaatst heeft, maar zeker de moeite waard:

Verwijderd in "Android Software & Discussie - Deel 7"

Draait erg goed op mijn Galaxy S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Voor de CoPilot mensen: Froyo 2.2 update is uit, verkrijgbaar in de Market :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Michie23 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:54:
Voor de CoPilot mensen: Froyo 2.2 update is uit, verkrijgbaar in de Market :)
Ah...goed om te weten dat er een update is van Copilot die werkt onder Froyo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 08:45
Ik ben dit topic ook maar eens door gaan nemen, en heb laatst de Navigon Trial geinstalleerd.
Op mijn X10 stond standaard WisePilot geinstalleerd (trial), maar dat vond ik eigenlijk niets.. Geen duidelijke interface, duurde lang voordat er een route was berekend, etc.

Google Maps Navigation heb ik ook geprobeerd, maar is nog erg duidelijk een Beta. Rare Nederlandse zinnen, aanwijzingen komen te laat, en niet de echt de mogelijkheid om voor vertrek de (benodigde) kaarten binnen te halen (of ja: handmatig langs de route scrollen, zodat de maps gecached worden..).

Nu dan een paar weken Navigon geprobeerd, en daar ben ik eigenlijk wel heel tevreden over:
flitspaal info, navigeren naar contactpersonen, snel, dag/nacht view, goede Nederlandse aanwijzingen.
Zit er serieus over te denken om 'm te kopen, maar ik vind 80 euro (volledige versie) wel wat duur en ik heb niet per se de behoefte aan de kaarten voor Polen, Roemenie, IJsland, etc...
Aan de andere kant: slechts Benelux kost toch ook al 50 euro. Dus voor 30 euro meer heb je (bijna) heel Europa. Het is niet dat ik er geen geld voor wil betalen (goed spul is nu eenmaal niet gratis), maar het moet wel verantwoord zijn ;-)

Ik kan niet echt iets terug vinden op de Navigon site, dat je op een later moment alsnog kaarten per land/regio kan kopen (voor de Android versie dan). Het is of Benelux, of Europa.

Wat zijn hier de ervaringen met de ondersteuning/service van Navigon?
Ik begrijp dat er in ieder geval zoiets bestaat als "Latest map guarentee": mocht er binnen x maanden een kaart-update komen, dan kun je die kosteloos binnenhalen.

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja voor dat dilemma zat ik ook.
Maar aangezien ik zelf naar Zwitserland ga toch maar heel Europa aangeschaft. En wat je zegt, het is gewoon goede duidelijke navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

J-P

Syntax erro....

Ik gebruik nu al een ruime tijd geregeld Google Nav, ok het is geen Tomtom, maar het dekt aardig de lading.
Er is echter één ding dat ik me afvraag.
Af en toe (meestal binnen de bebouwde kom), geeft de navigatie een melding in de vorm van een pling geluid, en verder niets.
Dus je rijd over een weg en dan pling, soms een paar keer na elkaar soms niet.
Dus ik vroeg me af of iemand weet waarom die dat doet.
Het is in ieder geval niet het herberekenen van de route, zat zelf te denken aan nieuwe verkeersinformatie of zo.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Volgens mij is dat pling geluid om aan te geven dat je boven de maximale toegestane snelheid zit. Iets beter op je snelheid letten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Bogey Dope schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:40:
Ik gebruik nu al een ruime tijd geregeld Google Nav, ok het is geen Tomtom, maar het dekt aardig de lading.
...
Ja werkt zeker leuk, maar die stem!!!!! |:( Dominatrix Beatrix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:40

J-P

Syntax erro....

Jorick schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:52:
Volgens mij is dat pling geluid om aan te geven dat je boven de maximale toegestane snelheid zit. Iets beter op je snelheid letten dus ;)
Dat dacht ik ook, maar na een tijdje testen bleek het dat ook niet te zijn.
dafmay schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 14:53:
[...]

Ja werkt zeker leuk, maar die stem!!!!! |:( Dominatrix Beatrix...
Hahaha, dat is idd een goede beschrijving, kan er wel om lachen. :+

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bogey Dope schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 10:40:
Er is echter één ding dat ik me afvraag.
Af en toe (meestal binnen de bebouwde kom), geeft de navigatie een melding in de vorm van een pling geluid, en verder niets.
Dus je rijd over een weg en dan pling, soms een paar keer na elkaar soms niet.
Dus ik vroeg me af of iemand weet waarom die dat doet.
Het is in ieder geval niet het herberekenen van de route, zat zelf te denken aan nieuwe verkeersinformatie of zo.
Doet de 'stem' het dan nog wel? Ik heb een paar keer meegemaakt, dat ik de 'stem' niet hoorde, maar daar waar ik een aanwijzing zou moeten horen een 'pling' hoorde. Even de batterij eruit en dan had ik de 'stem' weer en was de 'pling' weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Misschien bij gevaarlijke punten waar je extra moet bij opletten? Heb het een paar keer gehoord bij een spoorwegovergang, bij het inrijden van een 30-zone en bij een school. Dat is eigenlijk het enige wat ik me er bij kan voorstellen. Jammer dat er weinig (niks eigenlijk) aan valt in te stellen. Maar goed, het is gratis dus echt klagen kan je niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Iemand een idee waar je in copilot in hemelsnaam het irritante geluidje uitzet die bij elke toetsaanslag te horen is? Ik zit nu al een hele tijd te zoeken, en het enige wat ik kan vinden is "mute" aanvinken bij geluid, maar dan hoor ik ook geen begeleidende stem meer tijdens het navigeren.

Ik moet er gewoon domweg overkijken; ofwel is deze optie verdwenen sinds de laatste update van copilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Ibex schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:23:
Iemand een idee waar je in copilot in hemelsnaam het irritante geluidje uitzet die bij elke toetsaanslag te horen is? Ik zit nu al een hele tijd te zoeken, en het enige wat ik kan vinden is "mute" aanvinken bij geluid, maar dan hoor ik ook geen begeleidende stem meer tijdens het navigeren.

Ik moet er gewoon domweg overkijken; ofwel is deze optie verdwenen sinds de laatste update van copilot.
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 18-09 13:55
Ibex schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 22:23:

Volgens de manual staat het onder Menu > Settings > Sound > Button click sounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
klein vraagje over google navigatie.

Doet de verkeersinfo het wel in Nederland?
Ik krijg altijd de melding "geen verkeersinfo" vervolgens zijn alle wegen grijs.
Ga ik naar naar Frankrijk dan zie ik daar de snelwegen groen (geen files).
Houd dit in dat er in NL geen verkeersinformatie beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
Werkt wel, maar niet op alle wegen (volgens mij alleen op die die verkeerssignalering hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Mottebelke schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:54:
[...]

Volgens de manual staat het onder Menu > Settings > Sound > Button click sounds
Helaas is dit niet meer het geval. Wel nog de volume slider, plus een algehele muteknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Garmin ook met een Android applicatie komt? Ze hebben inmiddels wel een eigen navigatiephone die volgens mij op android draait.

Ik was destijds zeer te spreken over Garmin Mobile XT voor Symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gezien het bericht over de update die de Desire gaat krijgen maak ik me toch een beetje zorgen. Zijn er hier al mensen die met Android 2.2 en Sygic werken met een custom ROM? Op de site van Sygic zie ik staan:

Compatibility with Android 2.2 Froyo coming soon.

Dus ik vrees dat ik de 2.2 update nog even moet tegenhouden om een werkende Sygic te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Ik navigeer nu ook met Sygic, en ga a.s. Zaterdag naar Tsjechie.

Mocht mijn Desire voor die tijd melden dat er een update is naar 2.2, dan mag die daar mooi even mee wachten tot ik terug ben van vakantie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Ik heb begrepen dat de laatste versie, 8.14, compatible zou moeten zijn met FroYo. Ik denk dat ik het gewoon maar ga proberen, anders heeft Sygic nog een maand om de boel te fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks for you information i newly join and your post help me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:23
J0YR1D3R schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:43:
Gezien het bericht over de update die de Desire gaat krijgen maak ik me toch een beetje zorgen. Zijn er hier al mensen die met Android 2.2 en Sygic werken met een custom ROM? Op de site van Sygic zie ik staan:

Compatibility with Android 2.2 Froyo coming soon.

Dus ik vrees dat ik de 2.2 update nog even moet tegenhouden om een werkende Sygic te behouden.
check...
Hero met FroydVillain 2.2 rom en ik gebruik sygic dagelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
Ik draai al een tijdje Navigon op mij Desire, en het valt me eigenlijk op dat ik helemaal geen geluid heb.

Ik kan ook nergens een stem selecteren, en als ik de applicatie vergelijk met die van de iPhone dan mis ik de optie: Extra in het hoofdmenu, waar je dit in zou moeten kunnen instellen.

Meer mensen last van?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsanny
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-05 22:10
Is er ook een navigatie app waarin daadwerkelijk fietspaden zitten? Ik heb nu Copilot, er is wel een optie voor fiets, maar geen fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Strider schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 09:03:
Ik draai al een tijdje Navigon op mij Desire, en het valt me eigenlijk op dat ik helemaal geen geluid heb.

Ik kan ook nergens een stem selecteren, en als ik de applicatie vergelijk met die van de iPhone dan mis ik de optie: Extra in het hoofdmenu, waar je dit in zou moeten kunnen instellen.

Meer mensen last van?
Stem selecteren kan niet, hij gebruikt de taal waarop je toestel is ingesteld. Best jammer want heb liever mn toestel in het engels en dan mn navigatie in het nederlands.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.