Google heeft net de turn-by-turnnavigatie aangezet in Nederland. Ik heb het net getest op mijn HTC Desire, en het werkt allemaal prima. Voor wie wil weten wat het doet, hier staat wat beschreven: nieuws: Google voegt navigatie toe aan mobiele versie Maps, en hier vind je de uitleg van Google.
Inmiddels is er ook een bericht op de Frontpage: nieuws: Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en België beschikbaar. Ook Google heeft op zijn blog gemeld dat Europese landen nu beschikken over Maps Navigation.
Zijn er meer mensen die het getest hebben? Werken andere toestellen ook? Hoe draait het bij jou? Meld je ervaringen hier, en vermeld daarbij even welke telefoon je hebt en welke softwareversie je draait

Probeer eens een reboot, en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van Google Maps hebt.
Voor welke toestellen werkt het?
Alle toestellen met Android-versie 1.6 of hoger. De telefoons die getest en werkend bevonden zijn vind je hieronder:
-HTC Desire
-HTC Magic
-Samsung Galaxy Spica
-Google Nexus One
-Motorola Milestone
-HTC Legend
-HTC Hero (met custom rom!)
-Sony Ericsson Xperia X10
In welke landen kan ik nu Maps Navigation gebruiken?
-Nederland
-België
-Duitsland
-Denemarken
-Oostenrijk
-Canada
-Frankrijk
-Italië
-Portugal
-Spanje
-Zwitserland
Heb ik hier internet voor nodig?
Ja, Google Maps laadt zijn kaarten in via het internet. Mocht je een route gekozen hebben, dan heb je daarna geen internet meer nodig zolang je niet van de route afwijkt. Zie ook: nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie
Inmiddels is er ook een bericht op de Frontpage: nieuws: Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en België beschikbaar. Ook Google heeft op zijn blog gemeld dat Europese landen nu beschikken over Maps Navigation.
Zijn er meer mensen die het getest hebben? Werken andere toestellen ook? Hoe draait het bij jou? Meld je ervaringen hier, en vermeld daarbij even welke telefoon je hebt en welke softwareversie je draait

Mini-FAQ
Hellup, het werkt niet, wat nu?Probeer eens een reboot, en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van Google Maps hebt.
Voor welke toestellen werkt het?
Alle toestellen met Android-versie 1.6 of hoger. De telefoons die getest en werkend bevonden zijn vind je hieronder:
-HTC Desire
-HTC Magic
-Samsung Galaxy Spica
-Google Nexus One
-Motorola Milestone
-HTC Legend
-HTC Hero (met custom rom!)
-Sony Ericsson Xperia X10
In welke landen kan ik nu Maps Navigation gebruiken?
-Nederland
-België
-Duitsland
-Denemarken
-Oostenrijk
-Canada
-Frankrijk
-Italië
-Portugal
-Spanje
-Zwitserland
Heb ik hier internet voor nodig?
Ja, Google Maps laadt zijn kaarten in via het internet. Mocht je een route gekozen hebben, dan heb je daarna geen internet meer nodig zolang je niet van de route afwijkt. Zie ook: nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie
[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 15-06-2010 19:01 ]