Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Google heeft net de turn-by-turnnavigatie aangezet in Nederland. Ik heb het net getest op mijn HTC Desire, en het werkt allemaal prima. Voor wie wil weten wat het doet, hier staat wat beschreven: nieuws: Google voegt navigatie toe aan mobiele versie Maps, en hier vind je de uitleg van Google.

Inmiddels is er ook een bericht op de Frontpage: nieuws: Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en België beschikbaar. Ook Google heeft op zijn blog gemeld dat Europese landen nu beschikken over Maps Navigation.

Zijn er meer mensen die het getest hebben? Werken andere toestellen ook? Hoe draait het bij jou? Meld je ervaringen hier, en vermeld daarbij even welke telefoon je hebt en welke softwareversie je draait :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1PqxhcPXjAPFixzrcWfz0ZLI/full.jpg
Mini-FAQ
Hellup, het werkt niet, wat nu?
Probeer eens een reboot, en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van Google Maps hebt.

Voor welke toestellen werkt het?
Alle toestellen met Android-versie 1.6 of hoger. De telefoons die getest en werkend bevonden zijn vind je hieronder:
-HTC Desire
-HTC Magic
-Samsung Galaxy Spica
-Google Nexus One
-Motorola Milestone
-HTC Legend
-HTC Hero (met custom rom!)
-Sony Ericsson Xperia X10

In welke landen kan ik nu Maps Navigation gebruiken?
-Nederland
-België
-Duitsland
-Denemarken
-Oostenrijk
-Canada
-Frankrijk
-Italië
-Portugal
-Spanje
-Zwitserland

Heb ik hier internet voor nodig?
Ja, Google Maps laadt zijn kaarten in via het internet. Mocht je een route gekozen hebben, dan heb je daarna geen internet meer nodig zolang je niet van de route afwijkt. Zie ook: nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 15-06-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 354780

én België ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Toegevoegd dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:53

m-buurman

hmmm...coffee!!

Gisteren geprobeerd - niets, vanochtend geprobeerd op aanraden van een collega (mede-Desire gebruiker) en jawel! It Works!

Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:01

Nakebod

Nope.

Zag het vanmorgen ook, ben benieuwd of het leuk werkt.
Het is natuurlijk nog niet zo uitgebreid als "offline" navigatie systemen, maar voor die enkele keer dat ik navigatie nodig heb zal het denk ik wel voldoen.
Hoop ook dat Google dan eens met Traffic in Nederland (Oke, en België) komt, dan kan je misschien ook preventief files omzeilen.

Edit: Lijkt het nu zo, of is Traffic nu ook beschikbaar? Dat was toch nog niet of vergis ik mij nu?
Ben ff wat routes aan het plannen, en sommige stukken snelweg zijn groen, sommige geel en rood (En onbekend zal wel grijs zijn?)
Edit2: Lijkt aardig te kloppen met ANWB's file info.

Kan Google Maps Navigatie eigenlijk flitspalen aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Nakebod op 09-06-2010 09:18 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Jippie! het werkt! Op mijn HTC Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Werkt heerlijk. Ook opgevallen dat hij op voorhand toch al wat lijkt te cachen.

Even een cardock gezocht op ebay. GSM = 500 euro + 70 euro cardock.

BMW navigatie is 2200 euro :P en niet overdraagbaar naar andere auto. Ik heb gekozen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Handig, ga deze week een Desire kopen. :) Iemand een idee hoeveel data dit ding verbruikt?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nakebod schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:09:

Edit: Lijkt het nu zo, of is Traffic nu ook beschikbaar? Dat was toch nog niet of vergis ik mij nu?
Ben ff wat routes aan het plannen, en sommige stukken snelweg zijn groen, sommige geel en rood (En onbekend zal wel grijs zijn?)
Klopt, hier in België werkt traffic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:23
Draait hier lekker op de desire. Alleen het pinchen werkt niet. Dat zou toch wel handig zijn dat als je vertrekt, dat je nog even kunt uitzoomen om de gehele route te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

@Danjel: Dat kan toch ook?
Even ergens op de kaart klikken, en dan verschijnen de + en - knopjes rechtsonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
zo dat ziet er wel erg strak uit! Toch maar eens kijken naar een autolader + houder, dan heb ik altijd navigatie bij me!

Top!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04-2023
@danjel

kan makkelijk klik op menu en dan route gegevens staat alles bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:09:
Interessant!

Iemand al een idee hoe deze verkeersinformatie met bv HDtraffic te vergelijken is?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 00:09

jurma

simply connecting...

Zoals ik nu begrijp is dit alleen beschikbaar op een Androaid 1.6+ telefoon. Weet iemand ook of deze optie ook naar de overige maps apps gaat? Ik heb een blackberry en daar zou het ook wel fijn op zijn :)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Werkt het nu ook al offline? (Traffic, street view e.d. natuurlijk uitgezonderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 08:53:
Werken andere toestellen ook?
Op de Samsung Spica met Android 2.1 werkt het prima, maar nog niet uitgebreid getest.

Streetview is ook erg mooi, beter dan ik had verwacht :)

[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 09-06-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-04 20:03
Mooi dat het werkt! Ik heb nu even rond zitten neuzen door de mogelijkheden, maar ik zie nergens de mogelijkheid om een route vooraf op te slaan (offline navigatie)?

En hoe krijg ik die shuin-van-boven view die ik op het rechterplaatje zie in de OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
Weet iemand al hoe je de docking modus aanzet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
RenRew schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:50:
Mooi dat het werkt! Ik heb nu even rond zitten neuzen door de mogelijkheden, maar ik zie nergens de mogelijkheid om een route vooraf op te slaan (offline navigatie)?
Gaat automatisch, zie: nieuws: Google Maps cachet routekaarten voor offline navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanDM schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:46:
[...]

Op de Samsung Spica met Android 2.1 werkt het prima, maar nog niet uitgebreid getest.

Streetview is ook erg mooi, beter dan ik had verwacht :)
Die streetview, hoe activeer je dat? Ik vermoed dat dat nog niet actief is in belgië (of misschien hier in de streek niet beschikbaar), ik kan het namelijk niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
RenRew schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:50:
En hoe krijg ik die shuin-van-boven view die ik op het rechterplaatje zie in de OP?
Satellite layer aanzetten :)
Anoniem: 354780 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:55:
[...]

Die streetview, hoe activeer je dat? Ik vermoed dat dat nog niet actief is in belgië (of misschien hier in de streek niet beschikbaar), ik kan het namelijk niet vinden
Er verschijnt bij mij een button met een mannetje erop als ik "Follow the route" kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

Werkt goed op mijn Nexus One :) Ik ben er alleen nog niet uit of je ook daadwerkelijk kan navigeren met streetview aan, je kan het wel aanzetten door te dubbelklikken op de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-05 13:44
Ik kreeg op m'n Desire de melding dat het in mijn regio (België) nog niet beschikbaar was.
Telefoon herstarten was de oplossing. Nog geen verdere testen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 07:09

arnoudwokke

Redacteur
En nu ook op de frontpage: nieuws: Google Maps Navigatie nu ook in Nederland en België beschikbaar, met dank voor alle meldingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Zou het ooit mogelijk worden dat de volledige map al bij voorhand ingeladen wordt?

M.a.w: Stel je hebt een route van Adres-Nederland naar Adres-Frankrijk

Vanuit thuis (nederland) laad je de hele map in van de volledige route... deze temporary opslaan op de SD kaart..

Vervolgens kan je fijn naar frankrijk rijden met internet verbinding uit... Want je hebt alles al van te voren ingeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:31
Op mn HTC Magic werkt het. Versie 1.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 01-02 21:24
Zit de NL stem er al in ?

of moet je TTS downloaden ?

btw : verkeer werkt bij mij niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ok dan, gisteren nog geprobeerd na het resetten van mn toestel, werkte niet, dus maar weer naar die 'gehackte' versie gezocht. Werkt t nu wel :)

Gelukkig werkt bij deze wel de Nederlandse 'praat' goed.

Een ding leek ik eerst wel te missen, en dat is hoe snel je rijdt. Andere navigatie producten geven dit wel weer. Zie ik iets over het hoofd, of zit dit er nog niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-05 08:19
Net getest op mijn HTC Desire (Android 2.1 + nieuwste firmware update(s)).
Moet zeggen dat het prima werkt zo hier vanuit huis, vraag me af of dat ook zo het geval is als ik daadwerkelijk de auto in stap. Vooralsnog ben ik er lyrisch over! =D

Werkt prima dus hier in Nederland.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:02

Roel

screen -x addict

Nice, works for me!

Jammer dat ik voor navigatie in Duitsland nog steeds m'n oude tomtom mee moet nemen.
(Motorola Milestone, uit het plaatje :) )

[ Voor 16% gewijzigd door Roel op 09-06-2010 10:31 ]

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:46

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik heb het zojuist geprobeerd op mijn HTC Desire (Regio Rotterdam) maar ik zag geen optie die turn-by-turn zou activeren. Ook de "car home" die genoemd is zie ik nergens en als ik de traffic layer selecteer, zie ik de melding "no traffic info here".

Is het zo voor de hand liggend dat als ik het niet zie, het er niet is, of zie ik iets over het hoofd?

Ah, na een reboot zie ik ineens meer!

[ Voor 17% gewijzigd door Twee Dee op 09-06-2010 10:40 . Reden: Voortschrijdend inzicht... ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:30
Ook de door Google gebruikte kaarten staan in een database die zeker niet elke dag wordt ge-update. Kijk maar eens in je browser naar de rondweg Den Bosch; klopt niks meer van hoewel onderaan het plaatje " © 2010 Google Kaartgegevens © 2010 Tele Atlas " staat. Online is niet hetzelfde als (100%) actueel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:23
Dat klopt. Al zou ik graag zien dat ik ook kan pinchen. Aangezien je daarmee in 1 pinch veel verder kunt in en uitzoomen.
Maargoed, dat is ook echt m'n enige opmerking. Vanmiddag maar eens naar het stembureau navigeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

henkzelf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:52:
Ook de door Google gebruikte kaarten staan in een database die zeker niet elke dag wordt ge-update. Kijk maar eens in je browser naar de rondweg Den Bosch; klopt niks meer van hoewel onderaan het plaatje " © 2010 Google Kaartgegevens © 2010 Tele Atlas " staat. Online is niet hetzelfde als (100%) actueel.
Rondweg Den Bosch klopt voor mij op mijn telefoon toch echt wel. Niet de satelliet foto's, die zijn oud. Maar de wegenkaart is echt in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-04 15:20
Ook hier even uitgeprobeerd, na een reboot, en hij doet het prima op mijn HTC Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 16:15
Werkt dit nog niet op de Legend? Heb al een keren mijn telefoon opnieuw opgestart, maar zie geen nieuwe opties bij Maps.

Never mind, zie dat je nieuwe maps moet downloaden :P

[ Voor 19% gewijzigd door Ikkuh84 op 09-06-2010 11:24 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
weet iemand in welke landen dit is geactiveerd? Ik zie berichten dat het in Duitsland, Frankrijk, Spanje etc werkt, maar ik kan geen info vinden over centraal / oost europa. Ik ben vooral benieuwd naar Polen - Weet iemand of navigatie daar ook geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:06
Ik heb mijn NL Desire op de Engelse taal geinstalleerd. Hoe krijg ik nu nederlandse begeleiding? De market heeft wel een text2speech package, maar daar zit nl niet bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Laatst online: 12-05 19:15
Hoe kan het al in belgie werken, aangezien we nog geen street view hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
Werkt tot dusver erg prettig op mijn Desire, vooral de functie dat de route wordt gecached vind ik fantastisch.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik heb even een FAQje gemaakt met info. Als je daar aanvullingen op hebt, graag posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
Werkt het ook op de HTC Legend? Zou een beetje vreemd zijn als de Magic het wel draait, maar de Legend niet.

Edit: Ja het werkt, handig om zoiets zelf gewoon te proberen.

Zou je de HTC Legend toe kunnen voegen aan de faq?

[ Voor 36% gewijzigd door Framoes op 09-06-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
majoh schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:03:
[...]
Rondweg Den Bosch klopt voor mij op mijn telefoon toch echt wel. Niet de satelliet foto's, die zijn oud. Maar de wegenkaart is echt in orde...
jij ziet dus een fly-over van Oss naar Eindhoven ? (A59 naar A2) ipv een lus rechtsom? Dan zou de telefoon een andere kaart tonen dan de internet browser.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:34
Briljante timing, ik krijg vandaag mijn Desire binnen, ben benieuwd hoe het is tegenover de TomTom op mijn HD2.
Zal ze eens naast elkaar houden en kijken welke (vooral in steden) betrouwbaarder blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Werkt op de HTC Hero custom ROM's en met update ook allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Nu online

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

henkzelf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:10:
[...]

jij ziet dus een fly-over van Oss naar Eindhoven ? (A59 naar A2) ipv een lus rechtsom? Dan zou de telefoon een andere kaart tonen dan de internet browser.
Ok, je hebt gelijk, dat knooppunt klopt idd nog niet. Knooppunt Empel, een stukje naar t noorden, klopt wel, hoort ook bij rondweg, en daar keek ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand een idee hoeveel het verbruik zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

pina schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:22:
iemand een idee hoeveel het verbruik zou zijn?
Hangt af van hoe snel je met je auto rijdt he :+

Hij cached in het begin de hele route, dus mits je daar niet van afwijkt is het geen probleem :) Dus het is allemaal relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

henkzelf schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:10:
[...]

Even hier gekeken, en zowel Google Maps als Google Maps Navigatie als de online Google Maps laten de oude situatie zien hier.
Het is trouwens geen fly-over gezien je onder de A2 doorgaat :P
Vanaf de A2 / Utrecht richting A59 / Oss is het wel een fly-over. Maar die staan hier dus niet op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

MethinX

't is wat!

pven schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:40:
[...]

Interessant!

Iemand al een idee hoe deze verkeersinformatie met bv HDtraffic te vergelijken is?
Qua info is het zo te zien niet gelijk aan tomtom HDtraffic. De info lijkt wel gelijk aan anwb. Overigens lijkt het verkeersinfo alleen nog maar zichtbaar in de Navigation app, en niet in Google Maps (ook niet in browser).

Iemand trouwens op de N1 ook nederlandse TTS?

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
wel beetje vervelend dat als je van je route afgaat hij je niet meer op weg kan helpen. Iedereen komt wel een wegomleiding tegen.

En zomaar een losse gedachte, maar zou het niet beter zijn als je je routes kan opslaan van google maps bv? Dan kan je naar het hol van polen of oostenrijk gaan, en rij je op de route die jij opgeslagen hebt(sd ofzo) op je telefoon(cache)
Is dit een gek id van mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Kenny1001 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:55:
maar zou het niet beter zijn als je je routes kan opslaan van google maps bv? Dan kan je naar het hol van polen of oostenrijk gaan, en rij je op de route die jij opgeslagen hebt(sd ofzo) op je telefoon(cache)
Dat zou ideaal zijn.. maar Google wil niet dat we de maps lokaal gaan opslaan. Ze raken dan de controle over de content kwijt, en kunnen bv moeilijker reclame toevoegen/dingen aanpassen.

Ik gebruik overigens de app Locus om kaarten te op te slaan, alleen daarmee kun je niet navigeren (de kaarten worden als plaatjes opgeslagen dus route info is weg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

wel beetje vervelend dat als je van je route afgaat hij je niet meer op weg kan helpen. Iedereen komt wel een wegomleiding tegen.
Is dat uit eigen ervaring, of denk je dat hij je dan niet meer kan helpen?
Zover ik gelezen heb moet dat namelijk gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Nakebod schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 14:18:
[...]

Is dat uit eigen ervaring, of denk je dat hij je dan niet meer kan helpen?
Zover ik gelezen heb moet dat namelijk gewoon werken.
Hij bedoelt als je je route vooraf opslaat en je door een omleiding van je route afraakt. Die omleiding brengt je normaal gesproken weer on track en anders moet je even een data verbinding maken om de route opnieuw uit te laten rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 12-05 21:31
Hoewel dit het verkeerde topic is: Iemand al resultaat met een windows mobile phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Ik drukte op skip bij het downloaden van een package voor de speech en kan nu niet meer de juiste vinden (zoeken op TTS geeft een heleboel resultaten). Welke moet ik hebben? Een barcode of gewoon de volledige naam zoek ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:02

Fiber

Beaches are for storming.

Anteros schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:02:
Ik heb mijn NL Desire op de Engelse taal geinstalleerd. Hoe krijg ik nu nederlandse begeleiding? De market heeft wel een text2speech package, maar daar zit nl niet bij...
Heb hetzelfde probleem. Heb ook Engels als taal gekozen op mijn bij de MM gekochte Desire. Vind ik over het algemeen prettiger, maar de gesproken route aanwijzingen in het Engels zijn weer niet prettig. Ik heb het als 'report a problem' gemeld. Ben benieuwd. Moest ook eerst Speech Synthesis Data Installer Text2Speech instaleren voor de gesproken navigatie werkte. Berichtje van Google:

Hi xxxx, Thanks for taking the time to report a problem with Google Maps. We'll send you an update once your report has been reviewed to let you know the resolution. We have created ID: xxxxx to track this problem. Your report: How to get dutch voice instructions on a english set desire?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197857

Fiber schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:38:
[...]Moest ook eerst Speech Synthesis Data Installer Text2Speech instaleren voor de gesproken navigatie werkte.
Bedankt!

Ik hoop ook dat we binnenkort nederlands kunnen kiezen terwijl de telefoon op engels staat. Telefoon in engels vind ik veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:55
Had iemand al gezien dat als je op menu drukt en dan "route info" kiest je dan met het derde knopje onderin alternatieve routes kan laten berekenen? Netjes tijd en afstand en files erbij! super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idrive
het is net of beatrix je de weg wijst ..... wat een stem zeg hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pina schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 12:10:
Hoe kan het al in belgie werken, aangezien we nog geen street view hebben?
Het werkt wel degelijk, maar dan zonder streetview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je satellietweergave gebruikt, valt op dat soms het wegennetwerk moderner is dan de satellietfoto's. Ik reed net over een keurig weergegeven rotonde die op de onderliggende foto nog een gewone kruising was. Gelukkig ligt de weergave van de plattegrond bovenop de foto, zodat je niet in verwarring raakt.

Over rotondes gesproken: die vind ik nogal stom weergegeven. Als je niet oplet ga je altijd bij de eerste afslag eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JanDM schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:58:
[...]

Satellite layer aanzetten :)
Thx, goed om te weten :)
[...]

Er verschijnt bij mij een button met een mannetje erop als ik "Follow the route" kies.
Hij blijft bij mij 'Follow the route' weergeven, niet de zoals die in de TS staan. Welke rom draai jij op je Spica? Ik heb JE1 met daaroverheen een zwaar gemodde SamdroidMod (andere kernel, JIT enz). Ik heb het idee dat de GPS ontvangst hierdoor wat minder is. Verder werkt het volgens mij wel, maar ik houd een 2D map met daarin een blauw lijntje waar ik als blauw stipje of pijltje overheen beweeg. Ik weet nu niet of de view gewoon niet goed ingesteld staat of dat de ontvangst brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47

Ibex

^^ met stom.

Erg leuk is dit, zeker met de sattelite view aan. In belgie helaas nog geen streetview, want dat zou de wow-factor nog verder opdrijven.

Overigens kan het nog altijd niet tippen aan "echte" navigatiesoftware, die heeft meer opties, volledige offline werking en werkt nog net iets fijner. Maar tegen dat mijn "echte" navigatiesoftware op de gsm verouderd is, zijn de mobiele dataabonnementen en google navigation wellicht al een pakje verder gevorderd :).

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik vind de stem te zacht op maximaal volume. Daarnaast gaf het ding op mijn route bij elke kruising aan dat ik rechtdoor moest rijden, onnodige info imho. De berekende route was overigens wel oké :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 08-05 13:19

Ace

Happy Happy Joy Joy

Daar is je 3G verbinding toch voor?

Ik heb het net getest in Antwerpen (Nexus One met Froyo) en het werkt prima. Wel de stem maar meteen uitgezet want die is niet om aan te horen. En jammer dat er geen snelheid wordt weergegeven.

Nu toch maar eens een cardock gaan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-03 18:14
Hier een leuk scherm voor als je je android phone dockt in de auto:

Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/9751/snap20100430151212.png

en hier de apk download:
apk

Vraag me alleen af wanneer raakt je telefoon in dock status Carkit mode? Want dan kan je deze NaviPanel automatisch laten opstarten.
Is dat met een auto houder? Heb het met bluetooth koppeling naar autoradio geprobeerd maar dan start ie niet automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 21:25
Ik vraag me inderdaad ook wel af wat dan "Carkit Mode" precies is. Het zou wel handig zijn als de app automatisch opstart als ik de autolader erin prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
FLash3d; als ik je file download, dan is het een .zip ?
WEl een hyperlink naar .apk ? huu

[ Voor 24% gewijzigd door knights16 op 09-06-2010 22:44 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:44
Flash3d schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:00:
Hier een leuk scherm voor als je je android phone dockt in de auto:

[afbeelding]

en hier de apk download:
apk

Vraag me alleen af wanneer raakt je telefoon in dock status Carkit mode? Want dan kan je deze NaviPanel automatisch laten opstarten.
Is dat met een auto houder? Heb het met bluetooth koppeling naar autoradio geprobeerd maar dan start ie niet automatisch op.
Ik heb dit met de htc cruise, zodra ik hem in de originele htc houder plaats komt het navi-panel te voorschijn.
Hoe het precies werkt weet ik niet (pda is van de zaak, kan er niet me knutselen) maar denk dat dit door een klein magneetje ofzoiets komt.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Deze avond met google nav naar huis gereden. Ik ben er in ieder geval enthousiast over: Draait supervlot op mijn "antieke" G1 (dat terwijl ik ook nog last.fm stream naar men radio), wist direct de meest efficiente route eruit te nemen en herberekenen gaat enorm snel.
De enige opmerking die ik heb is dat er wel wat overbodige instructies gegeven worden: "rij rechtdoor", "flauwe bocht naar links", "flauwe bocht naar rechts" op een baan waar je niet eens zijstraten tegenkomt.
Wat wel weer handig is: Ik switch regelmatig naar de last.fm app om van nummer te veranderen en de stem van google nav blijft ondertussen ook gewoon verder instructies geven waarbij hij de muziek even zachter zet. Goed doordacht allemaal :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Laatst online: 09-05 13:07
Ik heb 'm vandaag ook geprobeerd, deed het erg goed moet ik zeggen. Bij mij overigens niet die overbodige commando's, alleen als ik daadwerkelijk moest afslaan. Erg groot voordeel dat de kaarten altijd up to date zijn.

Wat me wel opviel is dat de Desire erg warm werd. En ondanks dat ie aan de lader lag, toch de accu leger werd. Maw, mijn lader voorziet niet in voldoende sap. Hij geeft iets van 600mA, blijkbaar te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Wildcheese, welke lader? Je thuislader of je autolader en hoeveel mA doen die twee? Verschijnsel is wel bekend van autonavi's (die op laptop usb poort nooit "vol" komen; bijgeleverde autolader doet 1000mA).

Up-to-date kaarten? Lees hierboven! Niet dus, zolang de foto-satellieten de gegevens niet rechtsstreeks naar je mobieltje sturen (en automatisch de nieuwe wegen coderen) , zal elke kaart (iets) achter lopen.
(En soms lopen ze iets voor: zelf meegemaakt dat een rotonde alleen op het scherm aanwezig was. Dan heeft de wegbeheerder de planning doorgegeven en die vervolgens uitgesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
wildcheese schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:49:
Ik heb 'm vandaag ook geprobeerd, deed het erg goed moet ik zeggen. Bij mij overigens niet die overbodige commando's, alleen als ik daadwerkelijk moest afslaan. Erg groot voordeel dat de kaarten altijd up to date zijn.

Wat me wel opviel is dat de Desire erg warm werd. En ondanks dat ie aan de lader lag, toch de accu leger werd. Maw, mijn lader voorziet niet in voldoende sap. Hij geeft iets van 600mA, blijkbaar te weinig.
hoe stel je dat dan in dat de voice-over die overbodige tekst niet zegt? Vrij irritant dat ze altijd die straatnaam zeggen want hun vrije uitspraak van het engels naar nederlands trekt op niet veel

[ Voor 9% gewijzigd door pina op 10-06-2010 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Laatst online: 09-05 13:07
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:25:
Wildcheese, welke lader? Je thuislader of je autolader en hoeveel mA doen die twee? Verschijnsel is wel bekend van autonavi's (die op laptop usb poort nooit "vol" komen; bijgeleverde autolader doet 1000mA).
Thuislader werkt zo moeilijk op 12V ;). Ik heb gewoon de autolader van m'n tomtom gebruikt, met een converter plugje. Lijkt me dat ie niet voldoende stroom levert dus maar even op ebay kijken naar een betere.
Up-to-date kaarten? Lees hierboven! Niet dus, zolang de foto-satellieten de gegevens niet rechtsstreeks naar je mobieltje sturen (en automatisch de nieuwe wegen coderen) , zal elke kaart (iets) achter lopen.
(En soms lopen ze iets voor: zelf meegemaakt dat een rotonde alleen op het scherm aanwezig was. Dan heeft de wegbeheerder de planning doorgegeven en die vervolgens uitgesteld).
Dat klopt..maar in ieder geval beter dan mijn auto die een 2 jaar oude rotonde in Woerden nog niet kent (auto is zelf wat jonger maar goed) en mijn TomTom.
pina schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:37:
[...]hoe stel je dat dan in dat de voice-over die overbodige tekst niet zegt? Vrij irritant dat ze altijd die straatnaam zeggen want hun vrije uitspraak van het engels naar nederlands trekt op niet veel
Geen idee, ze houdt gewoon haar mond bij mij ;). Heb helemaal niets ingesteld. Erg vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 08:25:
Correctie: Google gebruikt geen satellieten maar vliegtuigjes! ;)

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 01:05
Vanmorgen Google Maps gebruikt om naar het werk te rijden in het buitenland met roaming uitgeschakeld. Ik ben jammer genoeg niet van de route afgeweken, maar het navigeren ging perfect. Vanavond eens proberen met de Sattelite layer erop.

Ik heb de indruk dat de maps hierop veel beter zijn dan mijn TomTom maps (die ik gisteren ook weer geupdate heb).

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

TomTom kan zijn biezen pakken met gratis navigatie als deze. Heb het zelf nog niet kunnen proberen, krijg de Desire over een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
ik lees overal dat als je bij je bestemming aankomt , dat hij dan een foto van streetview moet laten zien.
Dat doet ie bij mij niet ?

En kun je ook navigeren in streetview "? of alleen tijdens de rit op dat manneke drukken en dat je dan de foto ziet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is er uberhaupt een streetview foto beschikbaar op die locatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
JA ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Voxie2 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:30:
TomTom kan zijn biezen pakken met gratis navigatie als deze. Heb het zelf nog niet kunnen proberen, krijg de Desire over een aantal weken.
Misschien voor de zeer gemiddelde gebruiker die zo nu en dan navigatie gebruikt en niet al te hoge eisen stelt...

TT heeft natuurlijk *veel* meer mogelijkheden en instellingen, en dat mis ik in Maps. Zelfs in de officiele software van Navigon mis ik de uitgebreide instellingen...

En tja...die stem in Maps, sjezus het is alsof Beatrix naast je zit...yuck wat een nare stem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 10:56:
[...]

Misschien voor de zeer gemiddelde gebruiker die zo nu en dan navigatie gebruikt en niet al te hoge eisen stelt...

TT heeft natuurlijk *veel* meer mogelijkheden en instellingen, en dat mis ik in Maps. Zelfs in de officiele software van Navigon mis ik de uitgebreide instellingen...

En tja...die stem in Maps, sjezus het is alsof Beatrix naast je zit...yuck wat een nare stem :X
Mee eens.

Ik merk toch wel wat nadelen van deze navigator die Tomtom niet heeft. Echter: mijn Tomtom kaarten zijn alweer wat verouderd en updaten kost me 80 euro. Ik ga tijdens een lange rit komend weekend eens testen of Google actueler is dan Tomtom, dan neem ik de soms nogal brakke routeaanwijzingen voor lief. En Beatrix kun je gewoon uitzetten gelukkig. :X

Ben er wel blij mee, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. 8) Dat wordt wel anders als Google advertenties op je scherm gaat tonen bij stoplichten enzo. Daar zit ik niet op te wachten, tenzij ze het zo klein doen als bij Shazam (een klein schermregeltje onderin, valt nauwelijks op en is soms nog nuttige info ook).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 167272 op 10-06-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gister dus even getest, en het navigeren gaat prima. Ook als je even van je route afwijkt gaat het herberekenen vlot.

Wel wat verbeterpunten:
- Vreselijke stem, beetje afgesnauwd worden tijdens het rijden :|
- Eigen POI's (nog?) niet mogelijk, ik zou graag preventief wat flitspalen hebben.

En dit zal mogelijk wel door de nieuwigheid komen, maar de Traffic layer was wel heel erg voorbarig met het melden van een file die er niet stond. Voor de kenners, afslag Oss/A50 Eindhoven vanaf de A59 richting Arnhem, waar de vluchtstrook vaak vol staat. Volgens Google was het rood (Neem aan file), en ook een redelijk stuk op de A50 richting Arnhem zelf zou file staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe meer mensen Android hebben hoe beter dat zal gaan ;) tis niet voor niets beta. En tis gratis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 01:05
Waarschijnlijk zullen er ook ontwikkelaars add-ons gaan uitbrengen (denk aan weergave van snelheid). Voor zover ik Android development ken, lijkt me dit niet zo heel moeilijk.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:02

Fiber

Beaches are for storming.

Het leuke is natuurlijk wel dat vrijwel alle verbeterpuntjes die we hier noemen softwarematig op te lossen zijn dus dat komt allemaal best goed. Dit is natuurlijk ook nog allemaal relatief nieuw, vergelijk het eens met de allereerste TomTom.... Voor serieuze klachten is er natuurlijk ook nog de 'report a problem' optie in het menu. Als er maar genoeg klachten over 'Beatrix' binnen komen dan wordt ze vanzelf afgezet. Voor TomTom zijn toch ook speciale stemmen te downloaden zoals Johan Cruyff en Katja Schuurman, zou dat naar Google Maps Navigation te porten zijn?

Jammer trouwens dat de navigation optie het (nog?) niet doet als je kiest voor 'walking directions'. Zou trouwens ook leuk zijn als er een soort stadswandelgids app. kwam die je via je headset precies verteld wat je ziet, liefst ook werkend in een museum oid.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuuwnhuusk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 02:01
Helemaal niet slecht, ben er een stukje mee gaan fietsen.. eenrichtingsverkeer weg in, hij begon te schreeuwen dat ik moest omdraaien maar zodra ik weer op de normale weg kwam kreeg ik binnen 2 seconden een nieuwe route.

Werkt leuk, en ook grappig dat je op je homescreen nu sneltoetsen naar bepaalde plaatsen kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Iemand enig idee hoe de recente bestemmingen te verwijderen? Zoek me suf in de opties en bij de cache, maar tot nu toe weinig succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat ik me afvraag: de snelheid op bepaalde wegen wordt berekend aan de hand van de gemiddelde snelheid van alle users he.

Maar moet ik daarvoor mijn navigatie aan hebben staan, zodat hij die data upload. Ik deel deze graag he :) Of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 10-06-2010 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Gisteravond van Reeuwijk naar Arnhem en vannochtend vice-versa gereden over de A12 tijdens de spits. De traffic-info was redelijk actueel en de daaraan gekoppelde reistijd ook.
Wat ik jammer vind is dat bij het plannen van een route geen rekening wordt gehouden met een file op het traject. Vanaf Utrecht komende heb je nogal wat verschillende mogelijkheden om bij Ede binnendoor naar Arnhem te rijden die aanzienlijk sneller zijn dan aansluiten in een file op de snelweg.
Na het nemen van een binnendoor zie je dat de reistijd minder wordt, maar toch wil GN je terug op de snelweg hebben.

Deze navigatie voldoet denk ik voor 90% van de gevallen dat ik navigatie nodig heb en da's toch wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan toch zoeken voor alternatieve routers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Snake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:59:
Je kan toch zoeken voor alternatieve routers ;)
Jawel, maar is toch weer een onnodige extra handeling. Bovendien moet je dan alle alternatieve routes bekijken om te bepalen welke de minste reistijd heeft.

Edit: je zou de mogelijheid moeten hebben om de snelste route te kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door TiNNiT op 10-06-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT is geen helpdesk. Toon eigen initiatief voor je post.

[ Voor 63% gewijzigd door RoD op 10-06-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Snake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:54:
Wat ik me afvraag: de snelheid op bepaalde wegen wordt berekend aan de hand van de gemiddelde snelheid van alle users he.

Maar moet ik daarvoor mijn navigatie aan hebben staan, zodat hij die data upload. Ik deel deze graag he :) Of niet?
Navigatie hoeft lijkt mij niet aan te staan, je moet alleen Locatie delen toestaan aanzetten bij je privacy opties. Zie ook de tekst uit de nieuwspost op de FP:

nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update
Naarmate er in Nederland meer Android-telefoons worden gebruikt, zal de verkeersinformatie worden uitgebreid, aldus Barra. "We verzamelen die data via de geanonimiseerde locatiegegevens van Android-telefoons. Door die bewegingen te volgen, zien we of ergens een file staat." Google vraagt daarvoor toestemming bij de setup van een Android-toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
mastair schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:02:
[...]

Correctie: Google gebruikt geen satellieten maar vliegtuigjes! ;)
Mmm, kijk eens hier: http://maps.google.nl/ 3e knopje staat "Satelliet" en ik heb nooit iets ander gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

MethinX schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Navigatie hoeft lijkt mij niet aan te staan, je moet alleen Locatie delen toestaan aanzetten bij je privacy opties. Zie ook de tekst uit de nieuwspost op de FP:

nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update

[...]
Boeie, dat doet iedereen met een Vodafone sim nu ook al.

[edit]Tenminste, als ik jouw post goed lees, lees het nog een keer en komt als niet negatief tegen het delen over.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-06-2010 23:04 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:00
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Mmm, kijk eens hier: http://maps.google.nl/ 3e knopje staat "Satelliet" en ik heb nooit iets ander gehoord.
Although Google uses the word satellite, most of the high-resolution imagery is aerial photography taken from aircraft rather than from satellites.

Bron: Wikipedia: Google Maps
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.