Google Maps Navigation in Nederland en België

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 29.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-05 01:14
Waarschijnlijk zullen er ook ontwikkelaars add-ons gaan uitbrengen (denk aan weergave van snelheid). Voor zover ik Android development ken, lijkt me dit niet zo heel moeilijk.

Everything is possible if you really want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:57

Fiber

Beaches are for storming.

Het leuke is natuurlijk wel dat vrijwel alle verbeterpuntjes die we hier noemen softwarematig op te lossen zijn dus dat komt allemaal best goed. Dit is natuurlijk ook nog allemaal relatief nieuw, vergelijk het eens met de allereerste TomTom.... Voor serieuze klachten is er natuurlijk ook nog de 'report a problem' optie in het menu. Als er maar genoeg klachten over 'Beatrix' binnen komen dan wordt ze vanzelf afgezet. Voor TomTom zijn toch ook speciale stemmen te downloaden zoals Johan Cruyff en Katja Schuurman, zou dat naar Google Maps Navigation te porten zijn?

Jammer trouwens dat de navigation optie het (nog?) niet doet als je kiest voor 'walking directions'. Zou trouwens ook leuk zijn als er een soort stadswandelgids app. kwam die je via je headset precies verteld wat je ziet, liefst ook werkend in een museum oid.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuuwnhuusk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 02:01
Helemaal niet slecht, ben er een stukje mee gaan fietsen.. eenrichtingsverkeer weg in, hij begon te schreeuwen dat ik moest omdraaien maar zodra ik weer op de normale weg kwam kreeg ik binnen 2 seconden een nieuwe route.

Werkt leuk, en ook grappig dat je op je homescreen nu sneltoetsen naar bepaalde plaatsen kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Iemand enig idee hoe de recente bestemmingen te verwijderen? Zoek me suf in de opties en bij de cache, maar tot nu toe weinig succes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat ik me afvraag: de snelheid op bepaalde wegen wordt berekend aan de hand van de gemiddelde snelheid van alle users he.

Maar moet ik daarvoor mijn navigatie aan hebben staan, zodat hij die data upload. Ik deel deze graag he :) Of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Snake op 10-06-2010 14:55 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-05-2020
Gisteravond van Reeuwijk naar Arnhem en vannochtend vice-versa gereden over de A12 tijdens de spits. De traffic-info was redelijk actueel en de daaraan gekoppelde reistijd ook.
Wat ik jammer vind is dat bij het plannen van een route geen rekening wordt gehouden met een file op het traject. Vanaf Utrecht komende heb je nogal wat verschillende mogelijkheden om bij Ede binnendoor naar Arnhem te rijden die aanzienlijk sneller zijn dan aansluiten in een file op de snelweg.
Na het nemen van een binnendoor zie je dat de reistijd minder wordt, maar toch wil GN je terug op de snelweg hebben.

Deze navigatie voldoet denk ik voor 90% van de gevallen dat ik navigatie nodig heb en da's toch wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan toch zoeken voor alternatieve routers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiNNiT
  • Laatst online: 30-05-2020
Snake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:59:
Je kan toch zoeken voor alternatieve routers ;)
Jawel, maar is toch weer een onnodige extra handeling. Bovendien moet je dan alle alternatieve routes bekijken om te bepalen welke de minste reistijd heeft.

Edit: je zou de mogelijheid moeten hebben om de snelste route te kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door TiNNiT op 10-06-2010 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

GoT is geen helpdesk. Toon eigen initiatief voor je post.

[ Voor 63% gewijzigd door RoD op 10-06-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 00:27

MethinX

't is wat!

Snake schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:54:
Wat ik me afvraag: de snelheid op bepaalde wegen wordt berekend aan de hand van de gemiddelde snelheid van alle users he.

Maar moet ik daarvoor mijn navigatie aan hebben staan, zodat hij die data upload. Ik deel deze graag he :) Of niet?
Navigatie hoeft lijkt mij niet aan te staan, je moet alleen Locatie delen toestaan aanzetten bij je privacy opties. Zie ook de tekst uit de nieuwspost op de FP:

nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update
Naarmate er in Nederland meer Android-telefoons worden gebruikt, zal de verkeersinformatie worden uitgebreid, aldus Barra. "We verzamelen die data via de geanonimiseerde locatiegegevens van Android-telefoons. Door die bewegingen te volgen, zien we of ergens een file staat." Google vraagt daarvoor toestemming bij de setup van een Android-toestel.

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
mastair schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 09:02:
[...]

Correctie: Google gebruikt geen satellieten maar vliegtuigjes! ;)
Mmm, kijk eens hier: http://maps.google.nl/ 3e knopje staat "Satelliet" en ik heb nooit iets ander gehoord.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

MethinX schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Navigatie hoeft lijkt mij niet aan te staan, je moet alleen Locatie delen toestaan aanzetten bij je privacy opties. Zie ook de tekst uit de nieuwspost op de FP:

nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update

[...]
Boeie, dat doet iedereen met een Vodafone sim nu ook al.

[edit]Tenminste, als ik jouw post goed lees, lees het nog een keer en komt als niet negatief tegen het delen over.

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-06-2010 23:04 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 00:00
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Mmm, kijk eens hier: http://maps.google.nl/ 3e knopje staat "Satelliet" en ik heb nooit iets ander gehoord.
Although Google uses the word satellite, most of the high-resolution imagery is aerial photography taken from aircraft rather than from satellites.

Bron: Wikipedia: Google Maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:55
Is het nou mogelijk om bij elke afslag net ervoor een streetview beeld te krijgen, en daarna weer verder te gaan met satelliet? Zat naast me vader in de auto, maar merkte dat ik bij elke bocht/afslag zelf op streetview moest drukken om hem te tonen, hij onthoudt het niet ofzo.

Zou geniaal zijn als bijvoorbeeld 100 meter voor de afslag ging laden met streetview op de achtergrond, en dan direct getoond wordt, in plaats van hij moet laden..!

Verder echt heel cool.. :) Op Desire ziet het er super strak uit als je alleen de normale Maps pakt zonder satelliet of iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:07

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Grappig, zojuist even gekeken naar navigatie en de kaart is nu gedimd - een grijze avondvriendelijke versie. Zou dat op een bepaalde tijd worden omgeschakeld?

Wel even schrikken als je aan het bellen ben via carkit, de instructies van de navigatie komen vrolijk mee over je eigen speakers. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort er he-le-maal niks van.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286529

Anoniem: 167272 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:04:
Als je satellietweergave gebruikt, valt op dat soms het wegennetwerk moderner is dan de satellietfoto's. Ik reed net over een keurig weergegeven rotonde die op de onderliggende foto nog een gewone kruising was. Gelukkig ligt de weergave van de plattegrond bovenop de foto, zodat je niet in verwarring raakt.

Over rotondes gesproken: die vind ik nogal stom weergegeven. Als je niet oplet ga je altijd bij de eerste afslag eraf.
Haha, ja ik zal laatst ook ineens voor ons huis(weiland) straten verschijnen.
Er zijn plannen om te bouwen maar ze zijn niet eens bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed RoD, ik formuleer het anders. Zonder vraagteken.

Het zou leuk zijn als Google Navigate net als in gangbare navigatieapparaten je eigen snelheid zou weergeven. Er valt uberhaupt (nog) weinig in te stellen. Hopelijk komt dat nog. Bij Tomtom en Sygic kun je de hele informatiebalk onder je scherm aanpassen. Kilometers/tijd tot je bestemming, kompas naar noorden danwel bestemming, dat soort zaken zou leuk zijn om ook in Google Navigate lekker mee te rommelen.

En ik heb nog eens een routeberekening getest op een rustig moment: en vind het vrij stom dat de route van IJmond naar Dordrecht over de A2 voert, terwijl de A4 toch de snelste en kortste weg is (als je 'm laat zoeken naar alternatieven komt GN er wel mee). De verkeersdrukte heeft hier dus niets mee te maken, ik liet GN deze route in de spits en op rustiger momenten voorrekenen. En wil je een keer binnendoor, dan kiest GN ook niet de meest gangbare route. Wat dat betreft valt er nog wel wat te verbeteren.

Maar het ziet er wel heel erg mooi uit zeg. Om positief te eindigen. Dit kan alleen maar beter worden. Zeker als je voor navigatie in het buitenland complete landkaarten zou kunnen cachen, dat zou een hele mooie optie zijn. Kom op Google! Maak ons blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
werkt zeker leuk op m'n desire.
alleen die stem :X die vrouw was niet bepaald vrolijk toen ze het insprak.

wel handig om verschillende mogelijkheden te hebben voor navigeren, óf met Sygic, of via maps. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:48
Upbeat schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:11:
[...]

Although Google uses the word satellite, most of the high-resolution imagery is aerial photography taken from aircraft rather than from satellites.

Bron: Wikipedia: Google Maps
Note: We produced TruEarth® 15-meter imagery using pure uncompressed Landsat 7 source data provided to TerraMetrics by NASA Stennis Space Center.

Bron: terrametrics.com

Waarbij ik er even van uit ga dat de copyright notice onderaan slaat op de nieuwere 15meter beelden.

Edit: laten we het op en-en houden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05

Nakebod

Nope.

shameete schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:07:
werkt zeker leuk op m'n desire.
alleen die stem :X die vrouw was niet bepaald vrolijk toen ze het insprak.

wel handig om verschillende mogelijkheden te hebben voor navigeren, óf met Sygic, of via maps. :)
Toen ze het insprak? Is volledig gedaan via spraaksynthese, is niet ingesproken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Wie kan mij helpen? Ik heb de desire met de laatste officiële software, en ik heb afgelopen woensdag google maps navigatie geïnstalleerd, maar krijg geen gesproken routeaanwijzingen. Ik dacht dat het aan de "tekst naar spraak" (TTS) app lag, die ik niet geïnstalleerd had omdat er nog geen nederlands bij zat. Nu heb ik die wel geïnstalleerd, maar navigatie spreekt nog steeds niets uit? Wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
erniek schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:01:
Wie kan mij helpen? Ik heb de desire met de laatste officiële software, en ik heb afgelopen woensdag google maps navigatie geïnstalleerd, maar krijg geen gesproken routeaanwijzingen. Ik dacht dat het aan de "tekst naar spraak" (TTS) app lag, die ik niet geïnstalleerd had omdat er nog geen nederlands bij zat. Nu heb ik die wel geïnstalleerd, maar navigatie spreekt nog steeds niets uit? Wat moet ik doen?
Het geluid aanzetten? :+

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Werkt op SE X10, ik kreeg eerst ook geen geluid, maar bleek dat die het via mijn bluetooth-autoradio uitstuurde (maar niet door kwam via muting van muziek).

Ben het met iedereen hierboven eens dat die stem écht heel vervelend is, dat kan wel verbeterd worden. Net zoals de voorkeuren, aangehaald door belumcukur.

Echter, gratis navigatie binnen NL is natuurlijk top en het werkt (voor zover ik getest hebt) goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
net even getest:

- mevrouw snauwt me af ;)
- Weggegevens is niet volledig actueel (rotonde die al een jaar weg is, gaf 'ie nog gewoon aan)
- Aanduiding bochten vreemd. 2x achter elkaar 'flauwe bocht naar rechts' heb ik net twee keer gehad tijdens een kort ritje, gewoon bij normale wegen naar rechts.

Maar goed.. prima ding voor af en toe. Tomtom blijf ik (veel) prettiger vinden, maar als nood/reserve een prima, gratis oplossing!

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03-2023
Teuling schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:50:
Werkt op SE X10, ik kreeg eerst ook geen geluid, maar bleek dat die het via mijn bluetooth-autoradio uitstuurde (maar niet door kwam via muting van muziek).
Dat zou bij mij inderdaad zo kunnen zijn. Ik zat gisterenavond in een andere auto en toen kreeg ik inderdaad gewoon de stem. Vandaag in mijn eigen auto weer niet. Ik heb deze auto net. Ik zal het eens goed onderzoeken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik heb de Navigatie op mijn Desire een aantal malen tegelijk aan gehad naast mijn TomTom (HTC HD2). Maar ik moet zeggen dat het aardig werkt.

1 ding vind ik heel slecht, herberekenen = zeer slecht.
Even de situatie schetsen, ik wil van de ene kant naar de andere kant van Amersfoort.

1e routeadvies van beide navigaties is logischerwijs via bij Amersfoort Noord de A1 op -> A28 -> Afslag Leusden-Zuid eraf. Prima, maar ik weet dat het spits is dus dat de A1 vast zit en kies ervoor de andere kant langs te rijden. Na een paar keer "keer-om" van TomTom gehoord te hebben herberekend hij de route die ik wil (en ook ga rijden), top.
Dan de Google Maps Navigation, hij blijft verschrikkelijk lang je weer terugsturen naar de originele route, ondanks dat het al niet meer de meest interessante route is. Ik rij gewoon eigenwijs verder en op een gegeven moment is Google Maps Navigation de route kwijt en weet hij mij niet meer te vertellen waar ik langs moet rijden. Pas op het moment van het inrijden van de wijk waar ik moet zijn, begint hij weer te werken, maar dat alleen omdat het al onderdeel was van de 1e reisplanning van de Google Maps Navigation.

Al met al lijkt het er nog op dat hij bij het afwijken van de route totaal kwijtraakt en het geen betrouwbare oplossing bied vooralsnog. Ik wacht nog wel even totdat het verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:20:
...

Al met al lijkt het er nog op dat hij bij het afwijken van de route totaal kwijtraakt en het geen betrouwbare oplossing bied vooralsnog. Ik wacht nog wel even totdat het verbeterd is.
Hoe was je 3G/HSDPA dekking op dat moment? Als je op dat moment slechts GPRS had dan kan ik me voorstellen dat ie moeite heeft de server-side navigatie uit te voeren en nieuwe kaarten op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:48
Twee Dee schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:56:
[...]

Hoe was je 3G/HSDPA dekking op dat moment? Als je op dat moment slechts GPRS had dan kan ik me voorstellen dat ie moeite heeft de server-side navigatie uit te voeren en nieuwe kaarten op te halen.
Constant 3G of H in het beeld gehad als ik keek, kon natuurlijk niet constant op het scherm kijken, iets met gevaar op de weg :P . De dekking van KPN is in Amersfoort ook vrij goed te noemen, heb zelden momenten dat ik geen 3G of HSDPA heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:58:
[...]

Constant 3G of H in het beeld gehad als ik keek, kon natuurlijk niet constant op het scherm kijken, iets met gevaar op de weg :P . De dekking van KPN is in Amersfoort ook vrij goed te noemen, heb zelden momenten dat ik geen 3G of HSDPA heb.
Right, safety first ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Heb t nu een paar keer gebruikt, maar echt totaal geen last gehad van herberekenen, gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Suicyder schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:20:
Ik heb de Navigatie op mijn Desire een aantal malen tegelijk aan gehad naast mijn TomTom (HTC HD2). Maar ik moet zeggen dat het aardig werkt.
En bij mij hier geen problemen. Niet jouw route genomen in deze maar een route waarbij ik de hogeweg moest nemen en zoals je wel weet is dat wegens de werkzaamheden aldaar DE hel op aarde. Ipv 1e afslag op een rotonde nam ik de derde om een andere route te nemen en zodra ik die afslag had genomen gaf hij de alternatieve route al aan. Zal dus per situatie verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 18:43
henkzelf schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:47:
[...]

Wikipedia: Google Maps

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:14
Zet de Xperia X10 ook maar in het rijtje, want die heb ik gister op mijn vader's X10 getest en het werkt.

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Desire valt uit - en herstart - als Google navigatie zijn goden niet kan vinden. Vijf maal gebeurd in drie dagen. Ik ga navigon toch maar weer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:40:
Desire valt uit - en herstart - als Google navigatie zijn goden niet kan vinden. Vijf maal gebeurd in drie dagen. Ik ga navigon toch maar weer installeren.
Kan die god niet vinden ? 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Werkte bij mij erg goed :)
Ook het herberekenen ging vlotjes ...

Echter slurpte het een kleine 40% batterij voor een 3 kwartier durende rit!
Dit kan ook gewoon liggen aan men CustomRom maja voor dagelijks gebruik raad ik toch een echte tomtom aan.

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

murphylee schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:55:
Werkte bij mij erg goed :)
Ook het herberekenen ging vlotjes ...

Echter slurpte het een kleine 40% batterij voor een 3 kwartier durende rit!
Dit kan ook gewoon liggen aan men CustomRom maja voor dagelijks gebruik raad ik toch een echte tomtom aan.
In de auto heb ik de Desire aan de kabel liggen. Tijdens navigeren met GN slurpt ie meer dan hij kan laden. Bij vertrek voor een rit van 20 km stond hij op 95 procent. Bij aankomst, en constant aan de kabel geweest, op 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 23:16
Leuk hoor, alleen vind ik Sygic (of een ander echt navigatieprogramma) 10x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Anoniem: 167272 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:53:
[...]

In de auto heb ik de Desire aan de kabel liggen. Tijdens navigeren met GN slurpt ie meer dan hij kan laden. Bij vertrek voor een rit van 20 km stond hij op 95 procent. Bij aankomst, en constant aan de kabel geweest, op 90.
Ik denk niet dat het Google Navigation zelf is die zoveel batterij slurpt.

Ik ben vaak rondgereden met Google Map en toen ging het niet zo hard, en dan moest hij nog constant downloaden (Google Navigation cached).

Wat ik eerder denk is de backlight, als die goed brandt dan wordt dat ding serieus warm, dus ook veel stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik vraag me af hoe jullie het dat gebruiken, als je bijvoorbeeld satelliet aanzet dan staat ie volgens mij constant die beelden te downloaden... Zelf heb ik een route van 1.5 uur genavigeerd, en daar verloor ik mss 30-40% batterij zonder in de lader te hebben, maar navigeer ook enkel op de map, en geen satelliet laag of andere foto's dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:48
Op de Samsung Galaxy (i7500) werkt het ook prima, wel met 1.6 rom.

Heb ongeveer 2 uur kunnen navigeren in map mode op een volle accu, toen ging netjes m'n beeld uit met een melding van mevrouw maar gingen de gesproken instructies nog wel door.

Het bevalt me erg goed, herberekenen gaat ook goed en vlot.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Ik heb een samsung galaxy spica en krijg geen geluid bij google navigation. Zijn er meer mensen die daar last vna hebben, en is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 209022 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:12:
Ik heb een samsung galaxy spica en krijg geen geluid bij google navigation. Zijn er meer mensen die daar last vna hebben, en is daar een oplossing voor?
Bij mij krijgt hij niet genoeg bereik om fatsoenlijk de route aan te geven, dus zegtie ook niets. Is bij jou het bereik wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg wel een route. Hij zegt wel steeds onderin "bezig met zoeken naar gps ...". Hij geeft ook niet aan over hoeveel meter je links of rechts af moet. Wel gaat het blauwe bolletje mee op het plattegrond waar ik me momenteel bevindt.
Het geluid staat vol aan, maar krijg geen tekst eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Anoniem: 209022 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:53:
Krijg wel een route. Hij zegt wel steeds onderin "bezig met zoeken naar gps ...". Hij geeft ook niet aan over hoeveel meter je links of rechts af moet. Wel gaat het blauwe bolletje mee op het plattegrond waar ik me momenteel bevindt.
Het geluid staat vol aan, maar krijg geen tekst eruit.
Ja dat heb ik dus ook. Volgens mij heeft dat wel te maken met genoeg bereik. Ik heb net een andere rom geflasht (JE1), dus ik ga eens kijken hoe die het zonder al te veel mods doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Jullie hebben wel de TTS (Text To Speech) module uit de market geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twee Dee schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 23:35:
Jullie hebben wel de TTS (Text To Speech) module uit de market geïnstalleerd?
Ik heb de Text-To-Speech Extended module geinstalleerd. Het is wel zo, dat als ik deze module open (kan je kiezen welke taal enz) dat de telefoon vast loopt. Dan moet de batterij eruit gehaald worden. Zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:55
Vandaag ook voor het eerst genavigeerd naar een nieuwbouw wijk. Stuurde me langs de verkeerde weg.
Wilde me de rotonde 3 kwart laten nemen maar ging er de 1e af. Na 200m had hij de nieuwe route al berekend.
En op het moment van bestemming bereikt, laat hij direct een Streetview foto zien.

Heerlijke navigatie. Was maar een kort stukje om effe te kijken naar hoe het werkt.
krijg alleen die Cardock (??) niet op het scherm....

Ga nog wel een active autohouder aanschaffen. En ook een Parrotkitje.
Dan ben ik helemaal klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Volgens mij is de Car Home een "standaard" Android feature en is niet mogelijk met de HTC Sense schil. Helaas kun je op de NL Desire Sense niet uitschakelen.

Met de Nexus One heb je volgens mij dus wel Car Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja text to speech is geinstalleerd. Ik heb nu andnav2 en daar doet de (engelse) spraak het wel. Nu alleen voor andnav2 de kaarten lokaal opslaan proberen (maar daar is dit topic niet voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323624

Ik heb laatst een keer de Google Navigation gebruikt en het beviel me prima eigenlijk.
Ik heb wel die stem gemute... werd helemaal gek van "Turn left at [Nederlandse straatnaam op zijn engels uitgesproken]"...
Is er misschien ook een nederlandse stem? Ik wil de rest van mijn Nexus wel op engels laten staan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 323624 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:41:
Ik heb laatst een keer de Google Navigation gebruikt en het beviel me prima eigenlijk.
Ik heb wel die stem gemute... werd helemaal gek van "Turn left at [Nederlandse straatnaam op zijn engels uitgesproken]"...
Is er misschien ook een nederlandse stem? Ik wil de rest van mijn Nexus wel op engels laten staan eigenlijk.
Nexus op het Engels is Engelse stem. Voor zover ik weet is je systeemtaal bepalend voor de nav stem.
JipJapGoedje schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 23:20:
En op het moment van bestemming bereikt, laat hij direct een Streetview foto zien.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie werkelijk geen nut van die streetview foto. Wat heb ik aan een foto als ik precies hetzelfde, maar dan in het echt, door mijn voorruit kan zien? :?

Als ze op die streetview foto nu aangaven welk huis nummer 33 oid is...

Maar goed, denk dat ik er iets aan mis ofzo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Fly-guy op 18-06-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Iemand enig idee hoeveel data je nu gebruikt bij het laden van een route?
Ik ben zaterdag vanuit Drenthe naar Scheveningen gereden en dat ging perfect. Nu ga ik weer terug en ben toch benieuwd hoeveel MB de route nu is.
Ik heb een limiet van 1 GB en dat wil tegenwoordig net, maar met navigatie zal het verbruik toch stijgen. Ik probeer op die manier ook te helpen bij het melden van files. Ik neem aan dat GM hun gegevens van hun gebruikers halen die op dat moment op de snelweg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Binnetie schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:39:
Iemand enig idee hoeveel data je nu gebruikt bij het laden van een route?
Ik ben zaterdag vanuit Drenthe naar Scheveningen gereden en dat ging perfect. Nu ga ik weer terug en ben toch benieuwd hoeveel MB de route nu is.
Ik heb een limiet van 1 GB en dat wil tegenwoordig net, maar met navigatie zal het verbruik toch stijgen. Ik probeer op die manier ook te helpen bij het melden van files. Ik neem aan dat GM hun gegevens van hun gebruikers halen die op dat moment op de snelweg rijden.
Wat je kan doen om de GPRS-data een beetje te beperken is de route thuis via wifi (indien mogelijk) vast in te stellen, en eventueel je kaart heen en weer te schuiven over je route met je gewenste zoomniveau. Alles wat hij dan inlaadt, wordt gecached op de sd-kaart en hoeft hij dus onderweg niet meer in te laden. Als je meerdere keren dezelfde route rijdt zal het ook voornamelijk de eerste keer veel dataverkeer opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 11:38
Hmm, heb het ook ff aangehad. Verder nog niet geprobeerd.
Wat me opvalt is dat de app elke keer het System Volume aanzet (en niet weer uitzet) op mijn SE x10.
Heb eerder ook Navigation2GO geprobeerd. Die gaf hetzelfde probleem. Heb nog niet kunnen achterhalen waar het aan ligt.

Meer mensen die daar last van hebben?

Edit:
Vanmiddag ff geprobeerd.

Kwam een beetje buggy over. Maar kan aan de telefoon liggen uiteraard.

Reed van Deventer naar Hengelo (gewoon A1 rijden) en zonder aanleiding komt er onder een viaduct opeens zo'n streetview beeldje van het viaduct. Sloeg nergens op eigenlijk.
Verder leek de app opeens af te sluiten als ik een keer iets te hard met de telefoon schud. (Heb geen carkit ding voor de x10...)

[ Voor 39% gewijzigd door Dweebus op 21-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik begijp niet echt hoe navigation werkt. Ik heb gprs en gps aan.
Start navigation --> bestemming intypen --> daarna gaat hij de route berekenen en krijg ik een overzicht van totale tijd en aanal kilometers --> gps is nog niet gevonden want de groene streepjes blijven knipperen --> gps gevonden (stopt met knipperen) en geeft de exacte locatie aan waar ik nu zit --> opnieuw de route bereken en geeft nu de route vanwaar ik zit --> kantel scherm --> bovenin staan de aanwijzingen / onderaan "bezig met zoeken naar gps ..." --> ik ga rijden, het blauwe puntje in het scherm gaat mee, maar ik krijg geen nieuwe aanwijzingen. Hij blijft constant staan op eerste aanwijzing, maar de maps schuift wel mee.

Waar zou dat aan kunnen liggen?

Aanvulling: ligt aan de samsung galaxy spica.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 209022 op 22-06-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is opgelost. Er is een nieuwe maps versie beschikbaar in de market. Hiermee is het probleem met de spica opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 17:34
Anoniem: 323624 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 10:41:
Ja ik heb hier de NL Vodafone Nexus en die doet Google Navigation (en de stem) gewoon in het Nederlands :) Werkt het niet als je de systeemtaal wijzigt, of wil je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

davidov2008 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:30:
[...]

Ja ik heb hier de NL Vodafone Nexus en die doet Google Navigation (en de stem) gewoon in het Nederlands :) Werkt het niet als je de systeemtaal wijzigt, of wil je dat niet?
Bij mij niet... het maakt niet uit op welke taal ik mijn toestel zet, ik krijg alleen maar engels, italiaans en duits als TTS talen volgens mij (5/6 talen, maar geen NL in ieder geval).
Anoniem: 209022 schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 22:20:
Het is opgelost. Er is een nieuwe maps versie beschikbaar in de market. Hiermee is het probleem met de spica opgelost.
Stoer, morgen eens testen. Ik ga vanavond de weg niet meer op, en binnen krijg ik sowieso niet zo'n goede fix

edit: toch een fix gekregen binnen, en inderdaad is in de nieuwe versie (4.3.0) een beter navigatiescherm te zien op de Spica. Ik kreeg ook alleen een meebewegend stipje over de route (blauwe lijn), maar nu is het beeld schuin achter/boven me en staat er bovenin beeld de volgende afslag.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 22-06-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Ik heb ook een update gekregen op mn Desire. Er lijken een paar cosmetische aanpassingen gedaan te zijn. Zag ook dat er nachtkleuren zijn met navigeren. Dat had ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is een update uitgekomen inderdaad. Op Froyo moet je wel manueel updaten, zelfs als automatisch updaten aanstaat. Denk dat het iets te maken heeft met permissies (Google Maps heeft er meer nodig dan vorige keer).

Straks de navigatie eens testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gwystyl schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 17:40:
Hij blijft bij mij 'Follow the route' weergeven, niet de zoals die in de TS staan. Welke rom draai jij op je Spica? Ik heb JE1 met daaroverheen een zwaar gemodde SamdroidMod (andere kernel, JIT enz). Ik heb het idee dat de GPS ontvangst hierdoor wat minder is. Verder werkt het volgens mij wel, maar ik houd een 2D map met daarin een blauw lijntje waar ik als blauw stipje of pijltje overheen beweeg. Ik weet nu niet of de view gewoon niet goed ingesteld staat of dat de ontvangst brak is.
Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik was idd te voorbarig, ik had het alleen binnen getest. GPS werkte idd niet goed, nu met 4.3.0 gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Paar dingen die me nog opvallen:
@idd geen actuele snelheid; gebruik ik vaak om precies de toegestane snelheid te rijden.
@herberekenen route is einde oefening; dan kan ik beter de app sluiten en opnieuw opstarten. Dan heb ik wel gelijk een nieuwe route :?
@bij een brakke dataverbinding (welkom t mobile) is het snel over met de pret; is niet de schuld van Google natuurlijk, op meer cachen na dan (bv hele route gelijk cachen).

Al met al een blijvertje voor NL reizen, zeker met actuele verkeersinfo erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af of die actuele verkeersinfo nog wordt uitgebreid? Het was toch de bedoeling dat er snelheidsinformatie van Android-gebruikers die op de weg zitten, zou worden benut om de wegen rood danwel groen te kleuren? Volgens mij wordt nu nog domweg de TMC-informatie gebruikt. Die klopt niet altijd.

Iets anders: hoe vaak zou google de kaarten updaten? De satellietbeelden van Google Maps zijn al vijf jaar oud. Zou het met de kaarten anders gaan? Ik ga het volgende week testen. Dan wordt hier een belangrijke nieuwe provinciale weg geopend. Eens kijken of die er dan meteen op staat. Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb het idee dat de kaarten vrij accuraat zijn en snel van updates voorzien worden. Sattelietbeelden zijn inderdaad wat anders. Hoe lang het duurt voordat een nieuwe weg er op staat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

JanDM schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 14:18:
[...]

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Ik was idd te voorbarig, ik had het alleen binnen getest. GPS werkte idd niet goed, nu met 4.3.0 gelukkig wel :)
sinds 4.3.0 doet hij het bij mij ook goed, en ik kwam er vandaag achter dat ze zelfs Nederlands tegen me praat, ook al heb ik geen extra TTS geïnstalleerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Anoniem: 167272 schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:44:
Ik vraag me af of die actuele verkeersinfo nog wordt uitgebreid? Het was toch de bedoeling dat er snelheidsinformatie van Android-gebruikers die op de weg zitten, zou worden benut om de wegen rood danwel groen te kleuren? Volgens mij wordt nu nog domweg de TMC-informatie gebruikt. Die klopt niet altijd.

Iets anders: hoe vaak zou google de kaarten updaten? De satellietbeelden van Google Maps zijn al vijf jaar oud. Zou het met de kaarten anders gaan? Ik ga het volgende week testen. Dan wordt hier een belangrijke nieuwe provinciale weg geopend. Eens kijken of die er dan meteen op staat. Denk het niet.
Als er "volgende week" een weg wordt geopend, staat ie ook niet op je TomTom ;) Google en TomTom gebruiken trouwens kaarten van dezelfde leverancier, n.m. TeleAtlas (wat weer onderdeel is van TomTom). En uiteraard is het Nederlandse TeleAtlas de leverancier van de meest uptodate kaarten van Nederland, daar kan een duur VDO Dayton systeem niet tegenop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

davidov2008 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 00:38:
[...]

Als er "volgende week" een weg wordt geopend, staat ie ook niet op je TomTom ;) Google en TomTom gebruiken trouwens kaarten van dezelfde leverancier, n.m. TeleAtlas (wat weer onderdeel is van TomTom). En uiteraard is het Nederlandse TeleAtlas de leverancier van de meest uptodate kaarten van Nederland, daar kan een duur VDO Dayton systeem niet tegenop ;)
Toch zijn er nog een aantal fouten zoals een bussluis die nog steeds niet is ingevoerd (Wollefoppenweg Rotterdam), deze heb ik al meerdere keren gemeld. Bussluis viert al bijna zijn vijfjarig lustrum ;)

Andere aanpassingen zoals de nieuwe N219 zijn wel meteen doorgevoerd, begrijpelijk dat deze wijzigingen meer impact hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

gwystyl schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 23:55:
[...]

sinds 4.3.0 doet hij het bij mij ook goed, en ik kwam er vandaag achter dat ze zelfs Nederlands tegen me praat, ook al heb ik geen extra TTS geïnstalleerd :).
Op een Nederlandstalig toestel? Of op een Engelstalig toestel?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Ik heb een europese firmware, met de OS-taal op Nederlands ingesteld. Bij een eerdere versie van Google Maps trok hij zich daar echter niets van aan, en ook toen ik de eerste keer 4.3.0 installeerde en veel met TTS aan het klooien ben geweest bleef de gesproken taal engels. Ik weet dus niet hoe hij nu Nederlands tegen me weet te praten, maar het gebeurt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
Fiber schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:07:
[...]

Gebruik ook een NL toestel en heb TTS niet hoeven installeren. Werkt prima zonder. Inderdaad zouden ze nog wel wat aan die stem moeten doen. TomTom stem EVA vind ik nog steeds de beste stem van alle navigatiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nogal vaak dat het wel vijf minuten of zelfs nog wat langer duurt voor de routebeschrijving is binnengehaald. Onder het venster waarin staat dat 'ie daarop wacht, is vaag wel de kaart te zien waar je overheen rijdt. Stom bedacht zo: laat die kaart dan alvast gewoon zien, dan kun je zelf desnoods al bedenken hoe je moet rijden.

Het gebeurt onregelmatig. Vaker komt de routebeschrijving al binnen een halve minuut binnen. Met het netwerk kan het niet te maken hebben, want die kaart is er wel en die komt ook via dat netwerk binnen. Zou Google een server hebben die overbelast kan raken? Ik sta voor een raadsel. En steek voor ritten in onbekend gebied toch maar weer m'n Tomtom bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:05

Nakebod

Nope.

Toevallig T-Mobile? Dan kon dat de afgelopen 2 weken kloppen, veel Google diensten waren slecht tot niet bereikbaar. En het lijkt erop dat Google Navigatie de mappen anders binnenhaalt dan Google Maps, want ik merkte ook dat toen T-Mobile hier niets deed met Google Maps dat de kaarten in Google Navigatie wel zichtbaar waren op de achtergrond.

Maar dat probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn, sinds 3 dagen ongeveer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat er een oplossing van SVOX is voor de Engelse navigatie stem op een Engels ingesteld systeem. zoek in de Market op SVOX. Dan vind je Mobile Voices: Dutch/Nederlands. Dit is een betaalde app. Daarnaast heb je de SVOX Classic Text to Speech Engine nodig.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, mijn geheugen zit vol, die Nederlandse stem is 21 MB, dan moet ik er eerst een stuk of 10 andere apps afgooien. :'( Het wordt tijd voor Froyo, met Apps2SD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-04 16:00

orejas

Omelette du Fromage

Werkt ook prima op de Hero, zonder custom ROM, maar na de update naar 2.1...

Stam + t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:59
Hoe kan ik Google attenderen op fouten van de kaart. Ik heb namelijk fouten gezien van routes en wil dit graag doorgeven aan Google, maar ik weet niet hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Laatst online: 18-05 17:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 09:01

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

DaJohn schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:59:
Hoe kan ik Google attenderen op fouten van de kaart. Ik heb namelijk fouten gezien van routes en wil dit graag doorgeven aan Google, maar ik weet niet hoe.
/offtopic
Je QR code werkt niet. ;)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 12:59
IStealYourGun schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:11:
[...]

/offtopic
Je QR code werkt niet. ;)
/offtopic
Je bent de eerste die het ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hier een real-world vergelijking tussen TomTom, Google Maps, Nokia Ovi Maps, etc. Kijkend naar de reistijd verslaat Google Maps hier de andere deelnemers. Vond het wel een grappig artikel en het vermelden waard :)

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 22-07-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

JanDM schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:
Hier een real-world vergelijking tussen TomTom, Google Maps, Nokia Ovi Maps, etc. Kijkend naar de reistijd verslaat Google Maps hier de andere deelnemers. Vond het wel een grappig artikel en het vermelden waard :)
Ik denk dat je dit wel een beetje moet nuanceren. De laatste alinea van de conclusie luidt namelijk als volgt:
So for those in rural areas or people who spend hours in their car every day, we believe the investment in a dedicated satnav device or software will still pay off. But for the recreational user, who simply wants to find their way to Alton Towers at the weekend, it’s amazing what you can get for free.

Het grote nadeel van Google Maps is namelijk nog steeds dat je een dataverbinding nodig hebt. Ook de nauwkeurigheid en kwaliteit van het GPS signaal zou bij dedicated satnav devices een stuk beter zijn dan bij smartphones.

Kortom, het is leuk speelgoed maar geen volwaardige vervanger van je TomTom als je veel op de weg zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162481

Flink gezocht, hier en Google maar niet gevonden.

Het lukt me niet om een wandelroute te plannen met Maps. b.v. in onbekende stad enz
Op zich de planning gaat goed maar het navigeren gaat niet op de manier zoals met de auto. Dat je live kunt zien waar je loopt en welke kant je op moet.
Nu doe ik het maar omslachtig door op de map te kijken welke kant je op loopt en dat vergelijken met een gezochte locatie / adres. Ga ik de goede kant uit? Ongeveer?. Zo ja, doorlopen.

Zie ik nu iets over het hoofd?

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 162481 op 22-07-2010 16:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Navigation ondersteunt alleen van A naar B in een auto, rest nog niet... Ook geen tussenstops enz. Dus wandelroute gaat ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05 15:57
Voor wie het nog niet had gezien:
Google maps for mobile 4.4 is uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
Anoniem: 86020 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:16:
[...]

(...)
Het grote nadeel van Google Maps is namelijk nog steeds dat je een dataverbinding nodig hebt. Ook de nauwkeurigheid en kwaliteit van het GPS signaal zou bij dedicated satnav devices een stuk beter zijn dan bij smartphones.

Kortom, het is leuk speelgoed maar geen volwaardige vervanger van je TomTom als je veel op de weg zit.
Kwaliteit / nauwkeurigheid van je GPS hangt gewoon erg van je toestel af. Zelf heb ik een Nexus One en die heeft gewoon midden in m'n woonkamer (zo'n 5m van het raam en nog 2 verdiepingen boven me) een GPS fix binnen 30 sec (zo'n 5 satellieten), buiten zelfs een cold fix binnen 5 sec (>10 sat.). Zoiets heb ik een TomTom nog niet vaak zien doen (binnen fixen sowieso niet). De nauwkeurigheid heb ik ook nog nooit een probleem mee gehad (het is inherent aan het GPS signaal dat het zo'n 30m af kan wijken is, vanwege belemmeringen vanuit het VS defensie departement, maar in de praktijk heb ik zo'n 5m nauwkeurigheid buiten, als ik 't puntje vergelijk met m'n daadwerkelijke lokatie op aeriel-view), maar goed, ik kan me headsets voorstellen voor wie dit alles niet geld ;)

Dataverbinding lijkt me alleen een probleem voor mensen die regelmatig de grens overgaan.

Verder vind ik TomTom zelf (de kwaliteit van de beschrijving, de interface, uptodate-heid etc.) echt geweldig, maar ik zie een goeie smartphone de 'kleef-op-'t-ruit TomTom' wel vervangen. Een goeie ingebouwde satnav verslaat de smartphone echter weer (praktischer: hoef je niet op te laden enzo, ziet er mooier uit).

[ Voor 14% gewijzigd door davidov2008 op 27-07-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05 16:08
Weet iemand wat de "ding" en "ding-dong"geluidjes betekenen? Ik begin te vermoeden dat "ding" iets betekent als "blijf rechtdoor gaan". Ding-dong hoor ik minder vaak, en heb nog geen idee wat het betekent, alleen dat ik door dat stomme gedoe wel eens een afslag mis, omdat hij dan niks zegt.

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 07:47

ikt

Goeiemorgen :)

Ik heb gister voor de lol even Google Maps gedownload op mijn niet-zo-smartphone. En het werkt! :D Hij is wel nogal sloom door de GPRS verbinding, maar het werkt! Gisteren was ik ook nog in een royale bui, want ik heb prepaid, dus 1MB downloaden kost al snel zo'n 30 cent. Maar ik dus toch geprobeerd, en tot mijn verbazing kostte het downloaden van Google Maps tot en met Google Maps, het laden van de satellietbeelden (of kaarten) geen enkele cent, terwijl ik toch zeker 3MB aan data binnen heb zitten halen!
Geweldig is dit. Sinds wanneer is dit al?

Wel jammer dat hij geen touchscreen ondersteunt, maar on-screen keyboard navigatie werkt prima en vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskr1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 19:29
Geen idee of ik dit topic nou een onterechte kick geef of niet, zo ja sorry :P

Ik kwam er laatst (in de auto..) achter dat mijn navigatie van google niet lekker werkt. In maps geen problemen om een gps fix te krijgen, maar zodra je een route berekend blijft hij zoeken naar satellieten. Nu zag ik dat mensen in dit topic daar ook last van hadden, maar dat dat d.m.v. een nieuwe versie was opgelost.
Ik heb google maps versie 5.2.1, maar heb ook de updates hiervan verwijderd en hij gaf toen hetzelfde probleem..

Na wat zoeken kwam ik bij dit forum van google uit, waar ze hetzelfde probleem lijken te hebben. Een antwoord laat nog op zich wachten dus.

Iemand die toevallig hier ook last van heeft en een oplossing heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:52
Is er al meer bekend over het downloaden van mappen? Ik zou het dan wel willen gebruiken in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ga op vakantie naar belgie. Hoe zorg ik er voor dat ik ook in Belgie gewoon kan navigeren zonder op het datanetwerk te zitten?

Als ik de route plan hier in nederland cached hij hem dan automatisch? En hoe werkt het dan als ik in belgie ben en daar een route ga plannen van antwerpen naar brussel of iets dergelijk?
Moet je dan niet de hele map van belgie zien te cachen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

kaasaanfiets schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:06:
Ik ga op vakantie naar belgie. Hoe zorg ik er voor dat ik ook in Belgie gewoon kan navigeren zonder op het datanetwerk te zitten?

Als ik de route plan hier in nederland cached hij hem dan automatisch? En hoe werkt het dan als ik in belgie ben en daar een route ga plannen van antwerpen naar brussel of iets dergelijk?
Moet je dan niet de hele map van belgie zien te cachen ofzo?
Makkelijkste is om op 'menu -> offline beschikbaar maken' te klikken, en dan blokken kaart te downloaden zodat Belgie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

majoh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:27:
[...]
Makkelijkste is om op 'menu -> offline beschikbaar maken' te klikken, en dan blokken kaart te downloaden zodat Belgie beschikbaar is.
Waar op menu --> offline beschikbaar maken?

in de navigatie? die optie heb ik namelijk niet...
Ah dat werkt alleen in V6.9.0 of hoger? zal hem even installeren. Wat irritant dat zulke apps dan weer niet op android 2.3 oid worden geupdate

nieuwste versie geïnstalleerd en nu kan ik idd delen offline zetten maar dat zijn maar een paar stukken van +- 27mb heel België kan je b.v. niet offline zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 12-08-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Volgens mij kun je beter Navfree gebruik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Google biedt inderdaad niet meer opties dan dit. Best treurig dat het fatsoenlijk offline beschikbaar maken van kaartgegevens zo lang moet duren. Ze hebben het er al jaren over, maar het is nog steeds waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

kaasaanfiets schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:58:
[...]

Waar op menu --> offline beschikbaar maken?

in de navigatie? die optie heb ik namelijk niet...
Ah dat werkt alleen in V6.9.0 of hoger? zal hem even installeren. Wat irritant dat zulke apps dan weer niet op android 2.3 oid worden geupdate

nieuwste versie geïnstalleerd en nu kan ik idd delen offline zetten maar dat zijn maar een paar stukken van +- 27mb heel België kan je b.v. niet offline zetten.
Geprobeerd uit te zoomen? Je kunt namelijk blokken van 90MB maken... Heel NL lukt dus zou heel BE ook in de buurt kunnen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

majoh schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 23:47:
[...]

Geprobeerd uit te zoomen? Je kunt namelijk blokken van 90MB maken... Heel NL lukt dus zou heel BE ook in de buurt kunnen komen...
Ja dat probeerde ik en ik kreeg het niet voor elkaar om blokken groter dan 27MB te krijgen. Zal er nog eens mee prutsen. thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-05 20:32
Met 90MB kan ik ongeveer West Vlaanderen tem Gent opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonTuijp
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
"... terugsturen naar de originele route". Dat probleem heb ik ook. Als je de off line kaart geïnstalleerd heb en de app zoekt de route uit, dan blijft hij in die route volharden. Als je 20 km op een andere manier naar het aankomstpunt gereden bent, blijft hij je terugsturen naar de plek waar je de oorspronkelijke route verliet. Hij pakt dan niet de route vanaf het nieuwe punt, zelfs als je er nog maar 10 km vandaan bent. Als iemand suggesties heeft: graag. Misschien doe ik wat verkeerd. (Android 9, Maps geïnstalleerd begin 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit topic is bijna acht jaar oud, het heeft weinig zin om deze nog eens tot leven te wekken :) Ik zou even een nieuw topic openen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dit topic is bijna acht jaar oud, het heeft weinig zin om deze nog eens tot leven te wekken :) Ik zou even een nieuw topic openen als ik jou was.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.