Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.291 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:58
Admon schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:30:
Eindelijk reactie gehad van Sygic over versie 10

Update of application for existing customers (which is your case) will be available next week, most likely. You can download it then after for free.
Ik denk dat ik toch ook maar eens voor een minder legale versie ga, we zijn nu een maand verder en nog steeds geen beloofde gratis update voor bestaande klanten. Ik vraag mij af waarom het testen van de update zolang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATCO schreef op zondag 09 mei 2010 @ 12:13:
Hoe vinden jullie de resolutie van Sygic 10 op een HTC Desire? Bij mij ziet alles er een beetje wazig uit, ook als ik op de kaart inzoom is het niet scherp. Dezelfde Sygic op een HTC Hero ziet er haarscherp uit. Misschien geen native WVGA maar een soort upscaling?
Sygic ziet er niet uit vind ik. Lijkt net of er grafisch ergens iets niet goed gaat. En mocht het wel zo horen dan geen sygic voor mij. Veel verhalen over gehoort en even de "probeer" versie getest en ik vind het geen pan. Daarnaast werkt het ook niet intuitief. Zoeken naar straatnamen en plaatsen vind ik echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Strider schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:30:
Ik heb zelf navigon getest en die werkt fijn alleen ik mis de aankomst tijd. Heeft sygic die wel?
Navigon heeft ook de aankomsttijd. In de balk bovenin het scherm staat tijdens het navigeren standaard de snelheid (meestal dan toch), als je daar 1x op duwt dan laat Navigon de aankomsttijd te zien, en als je nogmaals duwt dan krijg je de nog te rijden kilometers tot het einddoel te zien

title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over Navigon 2.5.2 op Android:
Fly-guy schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:35:
Als je de 30 dagen trial gebruikt kun je niet naar het buitenland navigeren.
Ah weer wat geleerd :) Met de volledige versie zou dit dus wel gewoon moeten werken.

Afgelopen weekend Sygic Mobile Maps 10 gebruikt (op HTC Desire), dit werkt in de auto eigenlijk prima.'t Ziet er niet heel mooi uit, maar route herberekenen etc. gaat aardig snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

chronoz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:42:
Flitspalen op de Android, is dat bij geen enkele navigatie applicatie te regelen?
Trapster! (wel een losstaande app...)

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 10-05-2010 10:34 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
chronoz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:42:
Flitspalen op de Android, is dat bij geen enkele navigatie applicatie te regelen?
Je kan ze bijvoorbeeld hier vandaan halen: http://ineedfile.com/navigon-android-flitspalen
Voor Copilot staat het gewoon op de site aangegeven hoe je ze kan installeren: http://www.alk.eu.com/copilot/cameras.asp

En zo is er vast wel meer te vinden.
Google is your best friend. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door DikkeDijk op 10-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Sygic 10 heeft ook standaard de flitspalen erin staan. Als je een account hebt (voor fileinfo e.d.), zullen die vast ook ge-update worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28

The Legend

*Plop*

Ik gebruik nu een tijdje Copilot maar heb er nog niet heel veel mee genavigeerd omdat ik nog geen carholder had voor m'n Desire. Afgelopen zondag met TomTom op m'n SE X1 (WM6.1) naar vliegveld Weeze-Düsseldorf gereden. Vertrek uit Twente, TT geeft als 1e route via Deventer-Nijmegen, ik wilde echter door Duitsland (A31). Bij het kiezen van 'alternatieve route' komt die er direct uitrollen. Nu probeerde ik ditzelfde ook op m'n Desire met Copilot. De 1e route was exact hetzelfde als TomTom. De alternatieve route geeft echter alleen een andere straat in de eerste 3km van de reis 8)7. Als ik nu bewust alsnog via Duitsland wil rijden kreeg ik dat vooraf niet ingesteld. Mis ik iets :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:50:
Ik gebruik nu een tijdje Copilot maar heb er nog niet heel veel mee genavigeerd omdat ik nog geen carholder had voor m'n Desire. Afgelopen zondag met TomTom op m'n SE X1 (WM6.1) naar vliegveld Weeze-Düsseldorf gereden. Vertrek uit Twente, TT geeft als 1e route via Deventer-Nijmegen, ik wilde echter door Duitsland (A31). Bij het kiezen van 'alternatieve route' komt die er direct uitrollen. Nu probeerde ik ditzelfde ook op m'n Desire met Copilot. De 1e route was exact hetzelfde als TomTom. De alternatieve route geeft echter alleen een andere straat in de eerste 3km van de reis 8)7. Als ik nu bewust alsnog via Duitsland wil rijden kreeg ik dat vooraf niet ingesteld. Mis ik iets :?
Is dit de test versie? Zo ja dan mis je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Ik gebruik copilot, maar bevalt uitermate goed. Brengt me altijd netjes op de plaats van bestemming, zonder, voor mijn gevoel, omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Reneger schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:28:
Ik gebruik copilot, maar bevalt uitermate goed. Brengt me altijd netjes op de plaats van bestemming, zonder, voor mijn gevoel, omwegen.
Heb je wel alle opties beschikbaar? zoals een trip plannen en dergelijke?
Ik kan dat namelijk niet... geen idee waarom en Copilot mailed me er niet over terug!
Zie screenshots: 1 2 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:28

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:59:
[...]

Is dit de test versie? Zo ja dan mis je niks
Waar kan ik vinden of het om een testversie gaat of niet :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Waar kan ik vinden of het om een testversie gaat of niet :?
Als je hem uit de market hebt gedownload dan krijg je een optie om de navigatie te kopen of te activeren of te testen. Ikzelf heb gekozen om hem te testen en kan 30 dagen gratis gebruik ervan maken. Je kunt dan alleen niet vanaf Nederland heel Europa door crossen maar alleen navigeren per land, in tegenstelling tot de betaalde versie waar je deze beperking niet hebt. Veel illegale versies zijn eigenlijk probeer versies die door een bepaalde hack onbeperkt te gebruiken zijn maar wel met de beperkingen van een test versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik hoop dat google snel navigatie gaat toevoegen voor de benelux, ik heb sinds de google maps 4.2 update er nu een blauw navigatie icoontje erbij gekregen als ik die induw echter staat er dat google maps navigatie nog niet beschikbaar is op mijn locatie! google moet hier wat vaart achter zetten om te kunnen concureren daar nokia met zijn ovi maps volledig gratis gesproken navigatie aanbiedt!

ik heb nu navigon op mn legend staan en vindt het er te simpel uitzien tov iphone, s60 & wm 6.5 8)7

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er is een workaround zodat je Google Navigation alvast kan uitproberen, ook in NL. Of je er happy van word is een tweede :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Hey jules ik heb de brut versie van google maps al uitgetest maar is niet echt mn zin het ziet er echt... beta uit ik gebruik momenteel gewoon navigon heb nog 25dagen de tijd om hem te testen en ook om achter een alternatief te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

mregeling2005 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 17:49:
ik word gek van het wachten op Sygic Aura !!
Krijg steeds wel meldingen dat er weer wat beschikbaar is, is het voor de iPhone :(
Lijkt me echt super gave navigatie !
Ja echt he, deze kijk ook al reikhalzend naar uit. Hoop ook echt dat ie volledig offline wordt met de data. Maar hij ziet er heel erg gelikt uit. Ik betwijfel trouwens of ze dit op Android ook uitbrengen daar ze specifiek aangeven op de site hier de GPU van de iphone aan te spreken, en die ontbreekt bij de android phones, behalve de Droid geloof ik....

Overigens heb ik wel echt goede ervaringen met Sygic (versie 10) als navi op de Nexus. Ik gebruik het sinds v7 op mn Nokia Symbian's, en nu op Android maar ben echt goed te spreken over de snelheid routeberekening etc. Maar goed wellicht is dat omdat ik er inderdaad al lang mee werk en dingen als intuitief reageren, uiterlijke kenmerken of hier en daar een grafische glitch een soort van "voor lief" heb genomen. Ik stelde prioriteit bij de de updates van mappen, makkelijk zelf allerlei flitswaarschuwingen bij kunnen werken en snelle routeberekening welke niet perse auto gebonden is (dus ook de wandel- , fietsroutes)... Sygic had deze features snel ter beschikking, zodoende ben ik hier bij gebleven

[ Voor 8% gewijzigd door martincm op 14-05-2010 11:52 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Ik had eerst een WM telefoon met TomTom. Daar was de telefoon keurig doorgesluisd naar mijn Parrot bluetooth carkit en de navigatie via de telefoon(audio). De audio van TomTom was onderdrukt bij een (inkomend) telefoongesprek.

Nu heb ik een HTC Desire en daar merk ik bij Sygic dat het geluid van de telefoon niet meer door de handsfreeset gaat, maar alleen via de telefoon. Buiten dat blijft de commentaarstem van Sygic door het telefoongesprek heen praten.

Hebben jullie dezelfde ervaring of doe ik iets verkeerd? Kan ik het oplossen?
Hoe doet Navigon dat?

Graag jullie reactie.
Bedabkt,

Hans

[ Voor 6% gewijzigd door hvdhoeven op 14-05-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
Weet iemand wanneer er TMC (file info) wordt toegevoegd aan:

- Sygic
- Navigon

En wat zijn de kosten daarvan? (behoudens internetgebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nog meer gebruikers van Sygic hier?
Ik heb enorme last van grafische "lag", terwijl ik toch een HTC Desire heb, waar verder alles enorm vloeiend op gaat.
Iemand een workaround/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39

Saffie_time

Why use this? 42!

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 09:57:
Over Navigon 2.5.2 op Android:

[...]

Ah weer wat geleerd :) Met de volledige versie zou dit dus wel gewoon moeten werken.

Afgelopen weekend Sygic Mobile Maps 10 gebruikt (op HTC Desire), dit werkt in de auto eigenlijk prima.'t Ziet er niet heel mooi uit, maar route herberekenen etc. gaat aardig snel.
Voor zover ik weet kan Navigon nog helemaal niet over de grens navigeren.
Ik heb hier de 2.5.1 versie gehad (en refund gekozen) en die kon dat niet. Heb ook nergens gelezen dat dit in de update zou zitten. Als jij andere info hebt dan hoor/lees ik dat graag!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
Saffie_time schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:11:
[...]

Ik heb hier de 2.5.1 versie gehad (en refund gekozen) en die kon dat niet. Heb ook nergens gelezen dat dit in de update zou zitten. Als jij andere info hebt dan hoor/lees ik dat graag!
Jawel hoor, ik heb na de trial van 30 dagen Navigon gekocht, en daar kun je gewoon mee navigeren naar in ieder geval Duitsland en België vanuit en naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hvdhoeven schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 14:05:
Ik had eerst een WM telefoon met TomTom. Daar was de telefoon keurig doorgesluisd naar mijn Parrot bluetooth carkit en de navigatie via de telefoon(audio). De audio van TomTom was onderdrukt bij een (inkomend) telefoongesprek.
Volgens mij heeft het niets te maken met Sygic, maar met de bluetooth-ondersteuning van de Desire en/of je carkit. Ik had hiervoor een Touch Diamond icm TomTom en een Parrot CK3100 en nu dus een Desire. Beiden gooien het geluid gewoon over de telefoonspeaker, ik kan er ook niets voor instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Hmm, weet iemand hoe je in CoPilot:

- Je huidige locatie kan laten aanduiden als de kaart ergens totaal anders staat
- Kan doen volgen als je aan het wandelen/rijden bent

Ik heb het gekocht, maar bij mijn experimenten hier in het buitenland (enkel wandelen) zit de kaart vaak ergens totaal anders dan mijn huidige locatie, en ik vind niet hoe ik dan snel naar de huidige locatie kan gaan (buiten uitzoomen en dan maar zoeken waar het bolletje staat). Ook heb ik al enkele keren gehad dat hij de kaart niet meer automatisch mee liet gaan met mijn wandelroute, waardoor opnieuw de huidige locatie kunnen zien wel handig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Saffie_time schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 15:11:
[...]

ik riek hier piraterij! O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Weet iemand of er een app is die ondersteuning heeft voor routes, zoals een gpx / bcr / itn / rte? Iets met waypoints zou ook nog wel lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:44
Ik heb nu Sygic 10 op mijn Desire en dit werkt perfect. Echter ziet hij alleen mijn contacten niet, iemand hier ervaring mee?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Als je zoekt op het woordje "contacten" in deze topic vind je het antwoord. Ik zal vast verklappen dat het antwoord "ja" is ;)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14

Ibex

^^ met stom.

Ik vraag me af hoe je hier legaal aan copilot geraakt wanneer je niet geroote HTC desire geen betalende apps kan vinden in de market. Bij het downloaden op de website staat dat de BeNeLux kaarten enkel voor Windows mobile geschikt zijn, en de support van copilot beweren bij hoog en laag (in brak engels) dat ik het gewoon moet downloaden in de market.

Wil je dan iets legaal, maken ze het je weer lekker lastig...

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Ibex schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:09:
Ik vraag me af hoe je hier legaal aan copilot geraakt wanneer je niet geroote HTC desire geen betalende apps kan vinden in de market. Bij het downloaden op de website staat dat de BeNeLux kaarten enkel voor Windows mobile geschikt zijn, en de support van copilot beweren bij hoog en laag (in brak engels) dat ik het gewoon moet downloaden in de market.

Wil je dan iets legaal, maken ze het je weer lekker lastig...
Ik heb het legaal geinstalleerd als volgt:

1. Download de apk vanop de site (beetje zoeken, maar je vindt ergens een zip)
2. Zet die apk op je SD-kaart
3. Download Astro file manager
4. Navigeer met Astro naar de plek waar de apk staat
5. Lang duwen op de file, ofwel edit, en dan kan je installeren kiezen normaal
6. Na installatie start je co-pilot op en geef je je serial in
7. Na ingeven van de serial kan je de kaarten gewoon downloaden vanuit de app zelf (of begon hij het zelfs automatisch te doen, kan ik mij niet meer herinneren).

Dit is wel voor de non-trial versie vermoed ik, aangezien ik hem heb gekocht (trial is denk ik wel aan te raden, want ik heb er moeite mee om bepaalde functies te vinden).

[ Voor 11% gewijzigd door QplQyer op 15-05-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Interessant, ik begin alvast met zoeken naar de apk.

Maar waar koop je dan een serial aan? Via de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:06:
Interessant, ik begin alvast met zoeken naar de apk.

Maar waar koop je dan een serial aan? Via de site?
http://www.alk.eu.com/buynow/copilot/

4de van boven

http://www.alk.eu.com/copilot/android/

Als je m gekocht hebt, krijg je ook een link voor de apk-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ik wil enkel de BeNeLux maps, en daar staat dat dit enkel voor Windows Mobile is, dus ik riskeer het er me liever niet op. Ik heb echter wel op hun website de link naar de apk gevonden: http://www.alk.eu.com/copilotlive/androidinstall/ Deze staat ergens op de website gelinkt, dus volledig legaal :). Nu even via de Copilot central de juiste maps downloaden en ik ben vertrokken :).

Thx voor de hulp :).

Pfffrt; ik koop de BeNeLux maps, en nu krijg ik een upgrade key toegemaild, terwijl ik een full product key nodig heb. Waar moet ik die nu weer vandaan toveren. Mailtje naar de support is onderweg...

[ Voor 19% gewijzigd door Ibex op 15-05-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:01

MaDLiVe

.-Observer-.

Hoewel Copilot het meest complete navigatie programma is op het android platform op dit moment (ik heb ze allemaal uitgebreid geprobeerd) is de support idd erg slecht. Ik kreeg volgens mij eerst ook een upgrade key en kreeg later pas de full product key.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
MaDLiVe schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:05:
Hoewel Copilot het meest complete navigatie programma is op het android platform op dit moment (ik heb ze allemaal uitgebreid geprobeerd) is de support idd erg slecht. Ik kreeg volgens mij eerst ook een upgrade key en kreeg later pas de full product key.
Aangezien je zegt dat je ze allemaal uitgebreid hebt uitgeprobeerd kan je me misschien helpen met volgende copilot vraag dan: op wat moet je drukken om, als je in de kaart hebt weggescrold van de rode dot die je positie weergeeft, terug naar die positie te springen? Dus is er een knop om direct op de kaart naar je huidige locatie te gaan? Of om te maken dat, als je hebt weggescrolld, hij je terug begint te volgen op de kaart ipv op de vaste locatie te blijven tonen? Beide dingen zijn nogal noodzakelijk wanneer je als voetganger wilt navigeren, en ik vind het precies nergens in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibex schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:32:
Ik wil enkel de BeNeLux maps, en daar staat dat dit enkel voor Windows Mobile is, dus ik riskeer het er me liever niet op. Ik heb echter wel op hun website de link naar de apk gevonden: http://www.alk.eu.com/copilotlive/androidinstall/ Deze staat ergens op de website gelinkt, dus volledig legaal :). Nu even via de Copilot central de juiste maps downloaden en ik ben vertrokken :).

Thx voor de hulp :).

Pfffrt; ik koop de BeNeLux maps, en nu krijg ik een upgrade key toegemaild, terwijl ik een full product key nodig heb. Waar moet ik die nu weer vandaan toveren. Mailtje naar de support is onderweg...
Het is al fout gegaan daar waar je de benelux-versie hebt gekocht! Wordt dus bijbetalen voor de Europa-versie eerst.. ;) Reacties, kan je redelijk snel verwachten van Alk.... 8)

Van de Alk-site

CoPilot Live 8, BeNeLux Maps (Download)
CoPilot Live v8 navigation software and maps. Includes maps of Belgium, Netherlands and Luxembourg. Download is 400 MB. Requires 512MB storage card or larger. For Windows Mobile devices only.

CoPilot Live 8, Europe Maps (Download)
CoPilot Live v8 navigation software and maps. Includes maps of Europe. Download is 1700 MB. Requires 2GB storage card or larger. For Windows Mobile and Android devices only.

Voorzover ik weet is Benelux er alleen voor Winmo en niet voor Android. Voor android-devices ben je op de Europa--versie aangewezen?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:22:
[...]

Het is al fout gegaan daar waar je de benelux-versie hebt gekocht! Wordt dus bijbetalen voor de Europa-versie eerst.. ;) Reacties, kan je redelijk snel verwachten van Alk.... 8)

Van de Alk-site

CoPilot Live 8, BeNeLux Maps (Download)
CoPilot Live v8 navigation software and maps. Includes maps of Belgium, Netherlands and Luxembourg. Download is 400 MB. Requires 512MB storage card or larger. For Windows Mobile devices only.

CoPilot Live 8, Europe Maps (Download)
CoPilot Live v8 navigation software and maps. Includes maps of Europe. Download is 1700 MB. Requires 2GB storage card or larger. For Windows Mobile and Android devices only.

Voorzover ik weet is Benelux er alleen voor Winmo en niet voor Android. Voor android-devices ben je op de Europa--versie aangewezen?!
Nochtans heeft een kennis met een geroote android (die dus wel paid apps kan downloaden in de market) wel de gewone BeNeLux kunnen kopen. Eerst Copilot zelf via de market, en dan de BeNeLux maps.

We zien wel wat ze te vertellen hebben. Jammer dat de support niet is wat het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuuwnhuusk
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 02:01
Er is gister een google maps update geweest waardoor het navigatieonderdeel nu op mijn telefoon geïnstalleerd is, dit kan alleen nog niet gebruikt worden in Nederland? Weet iemand hoe je hier omheen kunt werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een gehackte Google Maps (versie 3.4 bijvoorbeeld)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:50:
Met een gehackte Google Maps (versie 3.4 bijvoorbeeld)
Maps Brut 4.2.0 v11 op XDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hannes_
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Lukt dat op een hero (1.5 rom) ? En ik kan niet echt afleiden uit de post als de maps van belgie/nederland dan al offline kunnen gelezen worden via die apk zodat er geen dataconnectie nodig is. Is dit zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde quote gebruikt... Sorry....

Groet, Bert.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:44

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb toen ik nog een Samsung Galaxy op Android 1.5 had, Sygic Mobile Maps 2009 gekocht. Werkte prima, maar helaas op mijn nieuwe HTC Desite (Android 2.1) niet meer zo goed. Navigeren gaat prima, maar geen geluid wat ik ook probeer..

Upgraden naar Mobile Maps 2010 is pas een optie als ik een upgradecode krijg, maar doet versie 2010 het wel goed op de HTC Desire? (Sygic is traag met de gratis upgrade actie)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

QplQyer schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:18:
[...]

Aangezien je zegt dat je ze allemaal uitgebreid hebt uitgeprobeerd kan je me misschien helpen met volgende copilot vraag dan: op wat moet je drukken om, als je in de kaart hebt weggescrold van de rode dot die je positie weergeeft, terug naar die positie te springen? Dus is er een knop om direct op de kaart naar je huidige locatie te gaan? Of om te maken dat, als je hebt weggescrolld, hij je terug begint te volgen op de kaart ipv op de vaste locatie te blijven tonen? Beide dingen zijn nogal noodzakelijk wanneer je als voetganger wilt navigeren, en ik vind het precies nergens in de instellingen.
Right, ik heb het nooit als voetganger gebruikt. Vooral omdat ik google maps als veel prettiger beschouw. Met name het scrollen over de map in Copilot gaat voor geen meter. Teveel hickups. Voor navigeren werkt het wel prima. Eerlijkheid gebied dat ik dus alleen maar navigeer met Copilot. Ik heb net dus even gekeken en er is volgens mij geen quickbutton (zoals met gmaps) om naar je locatie terug te springen. Zodra je begint te bewegen springt hij wel terg naar de rode dot (althans in de auto).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
MaDLiVe schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:20:
[...]

Right, ik heb het nooit als voetganger gebruikt. Vooral omdat ik google maps als veel prettiger beschouw. Met name het scrollen over de map in Copilot gaat voor geen meter. Teveel hickups. Voor navigeren werkt het wel prima. Eerlijkheid gebied dat ik dus alleen maar navigeer met Copilot. Ik heb net dus even gekeken en er is volgens mij geen quickbutton (zoals met gmaps) om naar je locatie terug te springen. Zodra je begint te bewegen springt hij wel terg naar de rode dot (althans in de auto).
Ja, bij voetganger loopt dat dus precies soms nogal mis, dat terugkeren naar die rode dot, ofwel deed ik iets fout. Google maps is prettiger, maar in het buitenland geen optie met roamingtarieven :). Bedankt voor het kijken, die optie zit er dus gewoon allicht niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

QplQyer schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:39:
[...]

Ja, bij voetganger loopt dat dus precies soms nogal mis, dat terugkeren naar die rode dot, ofwel deed ik iets fout. Google maps is prettiger, maar in het buitenland geen optie met roamingtarieven :). Bedankt voor het kijken, die optie zit er dus gewoon allicht niet op.
Wat me het meest irriteert is de rendering speed wanneer je over de map probeert te scrollen. Dat zou toch wel goed moeten gaan met bijv. een milestone (welke ik heb). Vergeet het maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:55
Navigon heeft een nieuwe versie op de market (2.6.0), weet iemand wat daar aan veranderd is t.o.v. de vorige versie? Zou het eventueel aan willen schaffen maar vond het bij de eerste versie zo karig, dat ik dat niet gedaan heb. Inmiddels is de testperiode voor mij afgelopen dus vandaar dat ik het niet kan checken.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinStn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
mastair schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:03:
Navigon heeft een nieuwe versie op de market (2.6.0), weet iemand wat daar aan veranderd is t.o.v. de vorige versie? Zou het eventueel aan willen schaffen maar vond het bij de eerste versie zo karig, dat ik dat niet gedaan heb. Inmiddels is de testperiode voor mij afgelopen dus vandaar dat ik het niet kan checken.
Er zit nu ook flitspaal informatie in. Andere veranderingen kan ik zo snel nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mag hopen dat die quirks uit de brut beta verdwenen zijn van google maps. Van het weekend met de sateliet beelden genavigeerd, moet zeggen dat het er erg gaaf uit zag! Jammer genoeg dat de rest nog te beta is (te laat informatie wanneer je moet afslaan, engelse spraak, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ibex schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:04:
Nochtans heeft een kennis met een geroote android (die dus wel paid apps kan downloaden in de market) wel de gewone BeNeLux kunnen kopen. Eerst Copilot zelf via de market, en dan de BeNeLux maps.

We zien wel wat ze te vertellen hebben. Jammer dat de support niet is wat het zou moeten zijn.
Zo, het was eventjes wachten, maar de helpdesk heeft me geholpen.

Daar ik mijn upgradekey nog niet had geactiveerd, heeft men deze gewoon omgezet naar een productkey waarmee ik dus wel mijn copilot kon activeren. Even de laatsteflitspaaldatabase downloaden en gaan met die banaan.

Ik moet zeggen, het lijkt vlotter en beter te werken dan de apk die ik op het internet had "gevonden". Een topper, en zeker voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:02
Heeft iemand een idee hoe je daadwerkelijk kan navigeren (dwz locatie "zoeken" en route plannen) met MapDroyd? Heb al tijdje gezocht met google etc. maar weinig resultaat terwijl het wel mogelijk schijnt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
Nog steeds geen mensen die weten van een TMC oplossing voor een Android navigatiepakket? Het lijkt me toch wel heel sterk dat de leveranciers voor het ANdroidplatform geen file-info weten toe te voegen aan hun pakket...

Wie weet wat er (wanneer?) gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
Sygic Maps 10 werkt niet zonder dataverbinding (3G of zo). Wie weet waar die dataverbinding voor nodig is en hoe je dit eventueel (wanneer je in het buitenland bent) kunt omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
mastair schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:03:
Ik heb deze versie ook aangeschaft, de benelux variant. Zodra ik activeer zegt de applicatie dat het gelukt en geeft aan dat ik die applicatie moet herstarten. Zodra ik dat doe krijg ik 'Er is een fout opgetreden" als enigste melding wanneer ik Navigon probeer op te starten.

Morgen maar eens bellen...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 21:44
hvdhoeven schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:31:
Sygic Maps 10 werkt niet zonder dataverbinding (3G of zo). Wie weet waar die dataverbinding voor nodig is en hoe je dit eventueel (wanneer je in het buitenland bent) kunt omzeilen?
Is dat zo, volgens mij werkt hij gewoon zonder 3G hoor. :)
Als ik de internetverbinding dichtzet, werkt de navigatie gewoon!

[ Voor 9% gewijzigd door Pedr0 op 24-05-2010 20:42 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22:58
hvdhoeven schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:31:
Het lijkt mij logisch dat de online diensten niet werken zonder dataverbinding, maar dat wil nog niet zeggen dat je zonder dataverbinding niet kunt navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik heb op de HTC Hero, een probleem met CoPilot Live 8 namelijk , de compas lijkt niet te werken.
Hebben mensen dit nog ondervonden? of kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

daflux schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:53:
Ik heb op de HTC Hero, een probleem met CoPilot Live 8 namelijk , de compas lijkt niet te werken.
Hebben mensen dit nog ondervonden? of kunnen oplossen?
Doet t compas t wel met de andere apps? Zo nee, dan even schudden voor gebruik. :)

Compas kun je soms werkend krijgen door even met je mobiel te zwaaien, terwijl er een compas app aan staat. Zwaaien in de vorm van een 8 schijnt te werken.

Heb je em in de buurt van een magneet of ijzer liggen (bijv verwarming). dan doet t compas het ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 25-05-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb op vakantie in Florida copilot 8 met de florida kaart eens goed gebruikt.
Voordelen/pluspunten: (niet vergeleken met andere pakketten, maar dingen die mijn opvielen)
-De database heeft een vrij grote collectie POI's, inclusief bijbehorende data zoals telefoonnummer, adres etc. Zoeken kun je op naam, maar ook op type (al dan niet dichtbij je positie of in een andere plaats). Helaas is de database niet geheel up to date, dus ik ben wel eens naar een restaurant gereden die er niet meer was.
Maar het is wel een beetje te gebruiken als een offline versie van de zoekfunctie in google maps. Op zoek naar een starbucks? Even de database in en vrij snel heb je de route naar welke starbucks je ook wil.
-De kaart laat veel POI's ook zien (vast aan te passen, niet gedaan), waardoor het scherm lichtelijk druk wordt. Echter zodra je boven een (lage) snelheid komt met rijden, verdwijnen alle POI's waardoor je overzicht hebt tijden het rijden zelf. Sta je stil dan kun je door op de POI te klikken meteen de naam zien, vooral handig als je de kaart bekijkt om op ene plek iets te gaan eten o.i.d.
-Er is een optie quick stop, waarbij je met een paar knoppen een aantal POI's dichtbij je positie kunt opzoeken (denk aan tankstations, eetgelegenheden, hotels etc). Dus tank bijna leeg? Twee keer drukken en je ziet de dichtsbijzijnde tankstations.
-Ik vond de routes die hij aangaf wel logisch, en voor zover ik kon zien ook wel de snelste. Ook opties zoals tolwegen vermijden werken (uiteraard) prima.
-De snelheid was prima, zowel opstarten, als routes uitrekenen inclusief correcties en POI's zoeken.
-Stem was goed te verstaan.
-Kaartscherm redelijk in te delen (snelheid, kompas, resterende tijd/afstand) en kan in zowel portrait als landscape gebruikt worden.

Nadelen:
-Het allergrootste nadeel is dat als je een route instelt, hij deze prima laat zien op de kaart, maar de aller eerste afslag niet. Dus sta je bij de "uitgang" van een tankstation met de keuze links- of rechtsaf, dan moet je zelf kiezen. Mogelijk is dat in te stellen, maar onbekendheid met de omgeving liet mij 90% van de keer de route verkeerd beginnen. Het uitrekenen van een correctie was elke keer wel vrij snel gedaan.
-Naast de fouten in de POI database, waren er ook fouten in de wegen zelf. Soms wilde hij mij een oprit op sturen welke er, zo te zien, al jaren niet meer lag. Soms waren hele delen ook geheel anders dan wat de kaart liet zien. Nu had ik een Florida kaart via de alternatieve manier verkregen, mogelijk dat die niet up to date was. Mijn officiële kaarten heb ik nog niet op fouten kunnen betrappen.
Als je dan die oprit voorbij reed, was de correctie vaak dat je om moest keren om alsnog de oprit op te gaan. Op zich te begrijpen, maar zelfs na een tijdje doorrijden bleef dit de enige oplossing. Ik had een omschakeling naar een totaal andere correctie eerder verwacht.
-De taal van de menu's is gelinkt met de stem. Helaas is de vertaling niet bijzonder goed, waardoor er soms echt vreemde kreten voorbij komen in enkele menu's. De taal kun je wel instellen, maar niet menu en stem afzonderlijk. Dus of een Nederlandse stem en vage menu's, of een prima menu maar ook de stem in het Engels.
-Regelmatig kreeg ik de melding dat hij bij het opstarten van copilot nieuwe bestanden aan het uit pakken was. Waar die bestanden vandaan kwamen is mij onduidelijk (ook zonder internet kwam die melding) en wat het deed was ook niet duidelijk. Gelukkig duurde het uitpakken niet langer dan 30 seconden, dus echt lastig was het niet, vreemd wel.

Al met al een prima navigatie pakket. Was goed met te navigeren in totaal onbekende omgevingen, al kan het een en ander wel wat beter natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
Fly-guy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:43:
Mogelijk is dat in te stellen, maar onbekendheid met de omgeving liet mij 90% van de keer de route verkeerd beginnen.
Statistisch gezien ben jij wel erg ongelukkig! Geen persoon om het casino eens leeg te roven! ;)

(bedankt voor je zeer uitgebreide beschrijving hoor, top! d:)b )

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:15:
[...]

Statistisch gezien ben jij wel erg ongelukkig! Geen persoon om het casino eens leeg te roven! ;)

(bedankt voor je zeer uitgebreide beschrijving hoor, top! d:)b )
Denk dat het meer een combinatie is van slechte ruimtelijk inzicht, het feit dat zonder te rijden copilot niet de rijrichting boven zet en links dus al snel rechts wordt (als de kaart "op de kop staat") en de hardnekkige neiging om nooit dezelfde weg terug te nemen als de heenweg :D

Nu zal 90% wel overdreven zijn, maar het viel me echt op dat ik zeer vaak de verkeerde kant opreed zodra ik van mijn vertrekpunt wegging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Niet online
Heeft iemand google maps navigation(Ik bedoel niet de brut versie) al aan de praat gekregen? We zouden het toch normaal gezien deze maand moeten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 22:14
mafiatounes schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:49:
Heeft iemand google maps navigation(Ik bedoel niet de brut versie) al aan de praat gekregen? We zouden het toch normaal gezien deze maand moeten krijgen..
Ik heb al wel een 'Navigation' icoontje van Google Maps gekregen na een update, maar zodra ik deze start krijg ik het volgende te zien: Google Maps Navigation is not yet available in this location. We zullen dus nog even moeten wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
MaDLiVe schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:44:
[...]

Wat me het meest irriteert is de rendering speed wanneer je over de map probeert te scrollen. Dat zou toch wel goed moeten gaan met bijv. een milestone (welke ik heb). Vergeet het maar :P
Op de desire loopt dat redelijk vlot eigenlijk. Het is niet supervlot, maar vlot genoeg om niet al te zeer te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.ik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-04 15:11
Ik heb ook zo'n navigatie-icoon, maar in het nieuwsbericht stond dat maps nav aangekondigd zou worden op de Google I/O. I/O is nu alweer voorbij, en ik denk dat maps nav voor nl helemaal niet is aangekondigd op de I/O. Anders zouden daar zeker wel nieuwsberichten over te vinden zijn denk ik... :?

EDIT: Heeft iemand miss iets gehoord over deze aankondiging?

[ Voor 9% gewijzigd door R.ik op 25-05-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Als het goed is komt de navigatie van Google deze maand nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.ik
kenkreutzer schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:44:
Als het goed is komt de navigatie van Google deze maand nog uit.
En wat is dan je bron?
Het enige wat ik heb gehoord is dat t.net een bericht had van mark moons die zei dat het op I/O aangekondigd zou worden... verder niks van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:00
Dat bericht op tweakers was ook gebaseerd op een nieuwsbericht van een site die het weer van iemand anders hadden . . . volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:52
BastiaanN schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:33:
Ik heb deze versie ook aangeschaft, de benelux variant. Zodra ik activeer zegt de applicatie dat het gelukt en geeft aan dat ik die applicatie moet herstarten. Zodra ik dat doe krijg ik 'Er is een fout opgetreden" als enigste melding wanneer ik Navigon probeer op te starten.

Morgen maar eens bellen...
Hoe bevalt het inmiddels?

Ik heb de demo versie even geprobeerd, wat ik erg prettig vind zijn de alternatieve routes die direct berekend worden. Verder is het qua configuratie niet echt super.

Ik ben er nu een aantal aan het proberen, maar tot nu toe geeft geen enkele het gebruiksgemak van Tomtom op de windows mobile helaas. Moet nog maar even verder zoeken.

Igo 2009 is voor zover ik kan zien wel voor de Android beschikbaar, maar nergens te kopen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
SysRq schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:15:
[...]
Igo 2009 is voor zover ik kan zien wel voor de Android beschikbaar, maar nergens te kopen?
Heet dan geen iGo 2009 maar Nav 'n Go.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:03:
Dat bericht op tweakers was ook gebaseerd op een nieuwsbericht van een site die het weer van iemand anders hadden . . . volgens mij
nieuws: Google komt deze maand met gratis navigatie voor Nederland
Nog deze maand zal Google echter met gratis navigatie in Nederland starten, zo heeft Tweakers.net vernomen van Mark Moons, directeur van HTC Benelux.

Waarschijnlijk kondigt het bedrijf de Nederlandse versie van Google Maps met navigatie op de Google I/O-conferentie voor ontwikkelaars officieel aan.
Al met al een onduidelijk iets en ik denk dat we deze maand, en een aantal meer maanden voorbij zien gaan zonder google nav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
l3art schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:40:
[...]

Heet dan geen iGo 2009 maar Nav 'n Go.
Nog steeds niet echt te vinden? Geen Nederlandse winkels of webshops volgens mij...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het heet trouwens iGo My Way 2009, my mistake.
Maar lijkt inderdaad nog niet 'officieel' te zijn gereleased, maar ja dat is officieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.ik
Fly-guy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 11:20:
[...]

nieuws: Google komt deze maand met gratis navigatie voor Nederland

[...]

Al met al een onduidelijk iets en ik denk dat we deze maand, en een aantal meer maanden voorbij zien gaan zonder google nav.
Idd het was gewoon maar een gerucht...
Alhoewel dat navigatie icoontje day bij velen is verschenen wel de hoop aanwakkert, en Mark Moons zal het wel niet helemaal uit de lucht hebben gegrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik heb de Trial van Navigon geïnstalleerd en probeer de flitspalen daarin werkend te krijgen. Ik zie op de website van Navigon dat er diverse pakketten te krijgen zijn hiervoor. Echer zie ik niets in Navigon staan waaruit ik kan concluderen dat deze pakketen ook voor de Android Navigon werkt.

Heeft iemand op de Android de Navigon + Flitspalen werkend gekregen?

En weet iemand of er een trial van Sygic te krijgen is? Ik heb een Youtube filmpje gezien van de navigatie hiermee en dit zag er beter uit dan Navigon.

Vandaag ook 24h trial Co-Pilot gedownload, maar hier zijn enkele knoppen "greyed out" en ook hierbij zie ik niet de mogelijkheid om flitspalen aan te zetten. Is er eigenlijk een offline navigatie voor Android waarbij je flitspalen verwerkt zijn in je navigatie? Of is er een andere goede oplossing hiervoor?

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Bij copilot kan ik je meegeven dat er in de volledige versie wel degelijk flitspalen zitten, die voor zover ik weet gratis updates krijgen. En ik moet zeggen dat ze best accuraat zijn :).

Voor sygic had ikzelf trouwens online per ongeluk een .apk gedownload die dan nog eens toevallig opeens plots op mijn telefoon stond. Maargoed, was er even snel terug af, niet echt mijn ding :).

[ Voor 34% gewijzigd door Ibex op 27-05-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hoe zit het nou eigenlijk met Tomtom.
zijn die nog steeds bezig met een android versie?
of zijn die plannen gestaakt?

Navigon vind ik de bediening niet lekker van werken.
Sygic vind ik daarin daar dan weer beter, maar die heb ik 1 keer op de snelweg uitgetest, en die liet me gelijk in de steek. Hij wilde me een afslag laten nemen die aan de andere kant van de vangrail lag, en vroeg me daarna om op de snelweg om te keren. :F

Wat dat betreft ben ik altijd heel tevreden geweest met de route algoritmes van tomtom. ik heb alleen geen zin om altijd mijn tt go710 mee te sleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Hetzelfde hier eigenlijk, ik heb een aantal systemen geprobeerd, maar Tomtom is qua werking nog steeds de beste op dit moment. Het wordt tijd dat ze een Android versie uitbrengen, de berichten daarvan zijn alweer van augustus vorig jaar....

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

Ik gebruik na een korte test Navigon, en een stresstest :+ Sygic nu de navigatie van CoPilot, en dat is echt een verademing tov Sygic, en al helemaal tov Navigon.
Er zijn zoveel opties dat je in het begin ff verzuipt daarin, maar met een beetje spelen kom je er wel uit :)
Moet alleen nog even één ding uitzoeken, en dat ga ik gelijk doen. Nederlandse stem bij een Engelse interface is niet mogelijk. Alleen bij een Nederlandse interface kan je een Nederlandse stem kiezen, of Engelse interface met Engelse stem.
En NL naar EN kopieren had nog niet het effect wat ik gehoopt had, dus even in de files duiken :D

Edit: Files editen is schijnbaar niet genoeg, hij wil de extra stem niet zien. Dus nu heet de standaard Saska stem maar Emma, en dat werkt wel. Gewoon een bestaande stem compleet overschreven met de Nederlandse stem.

[ Voor 15% gewijzigd door Nakebod op 27-05-2010 20:23 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nakebod schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:09:
Ik gebruik na een korte test Navigon, en een stresstest :+ Sygic nu de navigatie van CoPilot, en dat is echt een verademing tov Sygic, en al helemaal tov Navigon.
Wat wil je hier zeggen? Welke moet je nu hebben volgens jou?
Er zijn zoveel opties dat je in het begin ff verzuipt daarin, maar met een beetje spelen kom je er wel uit :)
Moet alleen nog even één ding uitzoeken, en dat ga ik gelijk doen. Nederlandse stem bij een Engelse interface is niet mogelijk. Alleen bij een Nederlandse interface kan je een Nederlandse stem kiezen, of Engelse interface met Engelse stem.
En NL naar EN kopieren had nog niet het effect wat ik gehoopt had, dus even in de files duiken :D

Edit: Files editen is schijnbaar niet genoeg, hij wil de extra stem niet zien. Dus nu heet de standaard Saska stem maar Emma, en dat werkt wel. Gewoon een bestaande stem compleet overschreven met de Nederlandse stem.
Op welk pakket slaat bovenstaande tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Laatst online: 25-04-2024
jules schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:27:
[...]
Wat wil je hier zeggen? Welke moet je nu hebben volgens jou?

[...]
Op welk pakket slaat bovenstaande tekst?
Co-Pilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

En moeten is een groot woord.
Van mij mag je alles gebruiken wat je zelf wilt :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
Nakebod schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:09:
Ik gebruik [...] nu de navigatie van CoPilot, en dat is echt een verademing tov Sygic, en al helemaal tov Navigon.[..]
Kun je er ook op een makkelijke manier flitsinfo bijzetten (en actueel met waarschuwingen erbij?)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
mouse86 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:55:
Wie kan mij helpen met het volgende.

Ik heb de Trial van Navigon geïnstalleerd en probeer de flitspalen daarin werkend te krijgen. Ik zie op de website van Navigon dat er diverse pakketten te krijgen zijn hiervoor. Echer zie ik niets in Navigon staan waaruit ik kan concluderen dat deze pakketen ook voor de Android Navigon werkt.

Heeft iemand op de Android de Navigon + Flitspalen werkend gekregen?
Ik heb Navigon gekocht na de trial, en nu sinds kort de update 2.6.0 en 2.6.1 geinstalleerd (dus ze werken wel continu aan verbeteringen). De flitspalen zijn gewoon zichtbaar op de kaarten en hij geeft een melding van 'let op' vlak voordat je ze benadert.

Ik meen ook in het menu gezien te hebben dat ik het uit kan zetten (de flitspalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 16:41
marcos5 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:59:
[...]

Ik heb Navigon gekocht na de trial, en nu sinds kort de update 2.6.0 en 2.6.1 geinstalleerd (dus ze werken wel continu aan verbeteringen). De flitspalen zijn gewoon zichtbaar op de kaarten en hij geeft een melding van 'let op' vlak voordat je ze benadert.

Ik meen ook in het menu gezien te hebben dat ik het uit kan zetten (de flitspalen).
Het stomme is dat je geen apart geluid kan instellen voor de melding. Ik vind de "Warning" veel zachter qua geluidsniveau dan de routebeschrijving stem. Ofwel grote kans dat je het niet hoort als je aan het rijden bent, waardeloos.

Overigens ben ik er inmiddels achter hoe de flitspalen bij alle drie pakketten werken. Komende tijd maar even uitproberen :)

[ Voor 11% gewijzigd door mouse86 op 28-05-2010 10:05 ]

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Heeft iemand toevallig Igo8 op een Desire draaien met beeldvullende resolutie? Ik krijg Igo slechts op een kwart scherm te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Is er een navigatie voor android met live file info? (In NL)

CoPilot is naar mijn weten alleen in UK,DE & FR.

Navigon heeft het niet.

Andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 21:19
Ik heb nu CoPilot in gebruik en moet zeggen dat het erg goed bevalt. De flitsers worden automatisch gedownload en de kaarten ook. Tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken. Het enigste wat ik zo niet kan vinden is of de manier van route berekenen aan te passen is (snelste, kortste, economische route). Ik zal nog wat langer moeten testen om te kijken of hij logische routes berekend. Ik ben TomTom en Igo gewend. Tussen deze 2 zitten soms een groot verschil met routeberekeningen. Navigion heeft soms ook erg onlogische routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
dafmay schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:45:
Heeft iemand toevallig Igo8 op een Desire draaien met beeldvullende resolutie? Ik krijg Igo slechts op een kwart scherm te zien...
Er is geen iGo voor de Desire. Wel zijn er aangepaste versies van bijv Motonav te vinden op het www die fullscreen draaien op de Desire... Maar daar kunnen we je hier verder niet mee helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 30-05-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
l3art schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:51:
[...]

Er is geen iGo voor de Desire.
Bedoel je...*specifiek* voor de Desire? Ik heb namelijk Igo8 prima kunnen draaien op de HTC Legend...
Edit : nevermind, al gevonden. Blijkbaar draait Igo niet op 480x800 resolutie. Helaas...
Wel zijn er aangepaste versies van bijv Motonav te vinden op het www die fullscreen draaien op de Desire... Maar daar kunnen we je hier verder niet mee helpen.
...dat weet ik ;)

Anyway...CoPilot en Navigon draaien ook prima op mijn Desire, dus daar kan ik voorlopig wel even mee verder.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 30-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Binnetie schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:56:
Ik heb nu CoPilot in gebruik en moet zeggen dat het erg goed bevalt. De flitsers worden automatisch gedownload en de kaarten ook. Tot nu toe nog geen minpunten kunnen ontdekken. Het enigste wat ik zo niet kan vinden is of de manier van route berekenen aan te passen is (snelste, kortste, economische route). Ik zal nog wat langer moeten testen om te kijken of hij logische routes berekend. Ik ben TomTom en Igo gewend. Tussen deze 2 zitten soms een groot verschil met routeberekeningen. Navigion heeft soms ook erg onlogische routes.
Dit heb ik vandaag ook pas ontdekt. Je moet bij de settings ergens voor routeprofiel kiezen. Standaard zal daar iets staan alla "<default>", maar je moet daar een nieuw profiel aanmaken. Je kan daar instellen hoe snel je meestal kan rijden op diverse wegen, en op welke manier (snelste, kortste, ...) hij de route moet berekenen. Dan save je, en kies je het zonet aangemaakte profiel als standaard.

Ik vraag me enkel af welke wegen (primary, secondary, ...) nu juist overeen komen met welke wegen (qua snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb CoPilot getest op een SE X10, werkt best goed. Nu wil ik deze eigenlijk wel aanschaffen, maar heb geen credit card.
Kan ik CoPilot Live v8 met Europese kaarten ook ergens met iDeal kopen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Niet voor zover ik weet. Maar ik geloof - helaas weet ik even de site niet vanbuiten - dat er wel websites zijn waar je zoals bij paypal een online rekening kan maken waarnaar je geld kan overschrijven, die je dan een creditcard nummer geven, zodat je hiermee kan betalen op websites die enkel creditcard toelaten. Iets wat je bijvoorbeeld ook kan gebruiken voor een Google checkout account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
Hmm ik heb een aantal navigatiesoftware paketten uitgeprobeerd; maar geen enkele werkt goed. Welke ik geprobeerd heb zijn Sygic MobileMaps, CoPilot en Navigon.
Of de maps zijn waardeloos, niet alleen verouderd maar gewoon compleet fout. Straten die er niet opstaan die er toch al 10 jaar liggen, of straten die heel anders lopen. Of de software zelf werkt gewoon crap, rare routberekeningen, slechte weergave, onduidelijke instructies, rare stemmen etc.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik zweer zelf nog altijd bij iGo/Motonav.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 17-09 21:26
l3art schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 09:26:
Ik zweer zelf nog altijd bij iGo/Motonav.
Helaas is dat er niet voor de Desire...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Phusebox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:01:
Hmm ik heb een aantal navigatiesoftware paketten uitgeprobeerd; maar geen enkele werkt goed. Welke ik geprobeerd heb zijn Sygic MobileMaps, CoPilot en Navigon.
Of de maps zijn waardeloos, niet alleen verouderd maar gewoon compleet fout. Straten die er niet opstaan die er toch al 10 jaar liggen, of straten die heel anders lopen. Of de software zelf werkt gewoon crap, rare routberekeningen, slechte weergave, onduidelijke instructies, rare stemmen etc.
Wat vond je niet goed aan CoPilot?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Phusebox schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:01:
Stel je niet gewoon teveel eisen? Zo ja, koop gewoon direct een losse TomTom of Garmin :)

Ik zal niet beweren dat de producten perfect zijn (hierboven staan ook wel enkele van m'n klachten), maar een product als Sygic MobileMaps brengt me inclusief al z'n nukken prima op de plaats van bestemming.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.