Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.288 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:15

MaDLiVe

.-Observer-.

Copilot werkt sinds de 2.1 update op de milestone niet meer in landscape modus. Het beeld doet dan vrij raar. Bij support zijn ze er al een weekje mee bezig. De support van Copilot is sowieso een beetje vreemd. Ik heb nog nooit een update voor copilot in de market gezien. Wel op Copilot central maar dat programma crashed na elke poging te updaten. Bijna iedereen heeft er last van maar support doet er vrij weinig aan. Maargoed bij gebrek aan betere (is niet gelijkwaardig) alternatieven :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb een HTC Desire. Als ik Sygic MM10 heb geinstalleerd dan werkt alles, behalve het navigeren naar mijn contacts. Zodra ik die optie kies slaat ie halverwege het inladen van mijn contacts vast en moet ik de telefoon resetten. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? Of iemand die het heeft opgelost?
Mijn contacts zijn als volgt opgebouwd:
Naam
Straat + nummer
Woonplaats + postcode
Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Weet iemand waar je het flitspaal bestandje (van flitspaal.nl gedownload) moet neerzetten bij CoPilot8????

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SeD_NcL schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:14:
Ik heb vandaag Navigon uitgetest. Ik ben zelf TomTom (WM) gewend en ik mis een aantal informatie zaken op het scherm, zoals e.t.a. en snelheid. Deze kun je wel kiezen door bovenin te tikken, maar ik wil ze graag in een oog opslag zien. Verder is het programma gewoon goed. Goede Nederlandse stem met begeleiding.

Maar... de mappen zijn verouderd en dat vond ik wel een erg minpuntje. Mijn TomTom (kaarten van 2009) op mijn WM toestel kent alle nieuwe wegen wel, maar Navigon niet. Voor mij een reden om Navigon niet aan te schaffen. Je gaat toch niet 75 euro betalen voor oude kaarten?!? Of mis ik een update mogelijkheid ergens?
Ja, je mist iets. Namelijk de zogenaamde "latest map guarantee".
Als je Navigon Fresh op je pc hebt, kun je daar de nieuwe kaarten downloaden.
Geldt voor de update na aanschaf. Voor meerdere updates heb je hun zgn "freshmaps".
Heb je in android geen optie om de snelheid altijd in beeld te zetten?
(opties - instellingen - navigatie)

Groet, Bert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

DikkeDijk schreef op woensdag 14 april 2010 @ 20:17:
Ik heb een HTC Desire. Als ik Sygic MM10 heb geinstalleerd dan werkt alles, behalve het navigeren naar mijn contacts. Zodra ik die optie kies slaat ie halverwege het inladen van mijn contacts vast en moet ik de telefoon resetten. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is? Of iemand die het heeft opgelost?
Mijn contacts zijn als volgt opgebouwd:
Naam
Straat + nummer
Woonplaats + postcode
Nederland
Slaat ie iedere keer bij dezelfde contact vast of willekeurig? In het eerste geval zou ik die contact ff verwijderen en kijken of tie dan wel doorgaat.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
op mijn legend werkt sygic mm10 ook niet met contacten.
Hij ziet ze wel, maar als ik ze selecteer zegt ie, "geen adres ingevuld".
Ik heb nog niet geprobeerd het adres anders op te bouwen.
Bij mij staat het bij elk contact zo:
[straatnaam] [huisnummer]
[postcode] [plaatsnaam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Ik heb toch maar besloten om de Sygic Mobile 10 navigatie te kopen. Ziet er wat gelikter uit dan de rest.

Nu dat ik de applicatie heb geïnstalleerd, zijn er twee zaken die wazig zijn:

- Indien je met de applicatie online gaat (die optie kun je aanvinken), dan wordt de gehele applicatie super traag;
- Bij navigeren naar contacten, pakt hij de contacten van Gmail en niet van de telefoon.

Over de eerste heb ik een vraag bij support neergelegd. Heeft iemand een antwoord op de tweede vraag: hoe kun je er voor zorgen dat hij de contacten van mijn telefoon pakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Google Maps versie 4.1 met navigatie. Werkt ook in Nederland , met enkele bekende bugs (geen straatnaam, etc)
http://www.zenid.net/android/maps4.1.0.4126-brut6.apk

Installeren naast de bestaande google maps.
Indien je voor het eerst installeert: ook TTS (text to speach) is noodzakelijk, indien niet aanwezig zie market.

[ Voor 21% gewijzigd door Get!em op 15-04-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

SeD_NcL schreef op donderdag 15 april 2010 @ 13:56:
Ik heb toch maar besloten om de Sygic Mobile 10 navigatie te kopen. Ziet er wat gelikter uit dan de rest.

Nu dat ik de applicatie heb geïnstalleerd, zijn er twee zaken die wazig zijn:

- Indien je met de applicatie online gaat (die optie kun je aanvinken), dan wordt de gehele applicatie super traag;
- Bij navigeren naar contacten, pakt hij de contacten van Gmail en niet van de telefoon.

Over de eerste heb ik een vraag bij support neergelegd. Heeft iemand een antwoord op de tweede vraag: hoe kun je er voor zorgen dat hij de contacten van mijn telefoon pakt?
Dat eerste punt heb ik ook, ik denk alleen dat d Hero niet genoeg oomph heeft om het te kunnen verwerken.
2de punt hád ik ook, op 1 of andere manier wil Sygic niet de contacten op de sim zien enkel de contacten op de telefoon zelf. Nadat ik alles geimporteerd had op de phone zag sygic ze wel.

Iemand enig idee of tts eigenlijk mogelijk is op android sygic mm10?

[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 15-04-2010 15:23 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:01:

Indien je voor het eerst installeert: ook TTS (text to speach) is noodzakelijk, indien niet aanwezig zie market.
In hoeverre is dat nodig? Ik kan navigeren nu via google maps, maar heb geen TTS geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fly-guy schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:21:
[...]
In hoeverre is dat nodig? Ik kan navigeren nu via google maps, maar heb geen TTS geïnstalleerd...
Weet niet in hoeverre dat nodig is, volgens mij voor spraak aanwijzingen.
Stond als requirement bij de installatie procedure die oa hier staat:
http://www.androidworld.n...gle-navigation-activeren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Nu online
Flagg schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:16:
[...]

Dat eerste punt heb ik ook, ik denk alleen dat d Hero niet genoeg oomph heeft om het te kunnen verwerken.
2de punt hád ik ook, op 1 of andere manier wil Sygic niet de contacten op de sim zien enkel de contacten op de telefoon zelf. Nadat ik alles geimporteerd had op de phone zag sygic ze wel.

Iemand enig idee of tts eigenlijk mogelijk is op android sygic mm10?
Ik heb een HTC Desire en ik zou verwachten dat continu online zijn wel zou moeten kunnen. Wellicht een software fout ergens.

Ik heb al mijn contacten op de telefoon zelf staan, maar hij pakt ze van mijn Gmail account. Ik zal nog eens in de instellingen van de telefoon zelf gaan snuffelen, want het lijkt me een Android probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Nu online
Betreffende de contacten in Sygic heb ik het volgende antwoord ontvangen:
Unfortunately currently it's not possible to set anything regarding it in Sygic, but I'll forward it to our developers team and they'll investigate it & fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Google Navigation is nu naast Amerika ook officieel beschikbaar in UK. Binnenkort Nederland? Laten we het hopen.

http://www.engadget.com/2...w-working-on-uk-androids/

Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/9841/googlenavuk201004218.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Wat vreemd is dat er in Google maps nog steeds copyright teleatlas staat als je naar de UK kijkt. In de VS staat er wel gewoon copyright Google..

Maar misschien goed nieuws aangezien het dan ook in nederland legaal moet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hoe kan het nou dat er geen enkele navigatiesoftware bestaat die ook kaarten voor Japan aanbiedt :? :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13

Ibex

^^ met stom.

Hmmm, zonet even navigon geprobeerd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben:

+ Mooie interface
+ Duidelijke weergave
+ Duidelijke spraak
+ Gemakkelijke bediening
+ Logische routekeuze
- Geen flitspalen?
- Weinig extra instellingen (vermijden van U-turns, ...)
- Slechts 1 "extra info" op de interface tijdens het navigeren (of huidige snelheid, of verwachte aankomsttijd, ...)

Enkel die flitspalen maken me nu nog aan het twijfelen. Navigon heeft bij mij de voorkeur boven Sygic.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ibex schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:02:
Hmmm, zonet even navigon geprobeerd en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben:

+ Mooie interface
+ Duidelijke weergave
+ Duidelijke spraak
+ Gemakkelijke bediening
+ Logische routekeuze
- Geen flitspalen?
- Weinig extra instellingen (vermijden van U-turns, ...)
- Slechts 1 "extra info" op de interface tijdens het navigeren (of huidige snelheid, of verwachte aankomsttijd, ...)

Enkel die flitspalen maken me nu nog aan het twijfelen. Navigon heeft bij mij de voorkeur boven Sygic.
Ik kan me hier ook goed in vinden inderdaad. Al vind ik dat er ook wat weinig POI's in staan. Ik mis bijvoorbeeld geldautomaten en dat zou toch wel erg handig zijn op vakantie!

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Hmmm, geldautomaten staan er hier wel hoor. Ze noemen ATM.

Even nagekeken, en flitspalen zitten er inderdaad (nog) niet bij op de android versie. Jammer. Ik ga nog eens goed moeten nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Thanatos_ schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:08:
Hoe kan het nou dat er geen enkele navigatiesoftware bestaat die ook kaarten voor Japan aanbiedt :? :?
Het schijnt dat ze daar maar één straat hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je in Sygic die verkeersinformatie werkend
Als ik na enkele malen proberen toch een internet verbinding heb in sygic dan kan ik nog steeds niet op verkeer klikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Olkk gebruik nu een aangepaste versie van Motonav op mn Desire. Bevalt me prima. Aangepast wil zeggen dat hij aangepast is voor een 480x800 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gisteren voor het eerst sygic op de snelweg uitgetest.
Eerst wil hij me een onmogelijke maneuvre laten doen op een klaverblad. (Over een vangrail heen gaan om een afslag te nemen)
Daarna vraagt hij me om op de snelweg te keren.

Wat mij betreft mag tomtom snel beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:22

tozzke

aka tozzert

of je probeert navigon :)
imo de beste. Hele duidelijke weergave, hele duidelijke aanwijzingen, realityview (zowel in portrait als landscape), laneassist en het ziet er naar mijn mening ook nog het geliktst uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb gisteren de Navigatie van Google Maps eens geprobeerd en moet zeggen dat het wel goed is bevallen,
echter is het mij niet gelukt om gesproken berichten te krijgen. Ik heb in de Market de app "TTS Service
Extended" gedownload, aangezien dit de enige app was die ik via een zoekresultaat te zien kreeg.
Is dit wel de goeie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik vind dat realityview maar niks. Geef mij maar gewoon alleen lane assist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:39:
[...]

Het schijnt dat ze daar maar één straat hebben 8)7
Ze hebben geen straten, ze hebben blokken. De straten zijn de lege ruimtes tussen die blokken, die gewoon een naam hebben*. Bij ons is het andersom. Maar dat is alles. Geen reden tot onmogelijkheid van navigatie.

*) heb ik gehoord, weet niet zeker...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ibex schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 23:10:
Hmmm, geldautomaten staan er hier wel hoor. Ze noemen ATM.

Even nagekeken, en flitspalen zitten er inderdaad (nog) niet bij op de android versie. Jammer. Ik ga nog eens goed moeten nadenken.
Raar. ik heb de 30dagen trail van navigon zelf gedownload en ik kan geen geldautomaten vinden in nederland? Ik heb geen categorie geldautomaat, pinautomaat of ATM of iets wat hier op lijkt.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Dan ligt het wellicht aan Belgie versus Nederland; Ik kan de ATM vinden via "Search for POI" > "Nearby" > "ATM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Galactus schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:53:
Ik heb gisteren de Navigatie van Google Maps eens geprobeerd en moet zeggen dat het wel goed is bevallen,
echter is het mij niet gelukt om gesproken berichten te krijgen. Ik heb in de Market de app "TTS Service
Extended" gedownload, aangezien dit de enige app was die ik via een zoekresultaat te zien kreeg.
Is dit wel de goeie?
Ik vind google maps als navigatie maar waardeloos. Vraag me ook af of ik wel de juiste versie heb. Zelfs het scherm gaat op zwart tijdens het navigeren. Unlocken tijdens het rijden is niet de meest veilige handeling ;)

Navigon maar eens downloaden.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik heb de Navigon trial van de market gedownload en de maps gedownload.
Telkens als ik 'm echter opstart gaat 'ie alles nogmaals downloaden :X

Hoe skip ik deze nutteloze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
jules schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:11:
[...]

Ik vind google maps als navigatie maar waardeloos. Vraag me ook af of ik wel de juiste versie heb. Zelfs het scherm gaat op zwart tijdens het navigeren. Unlocken tijdens het rijden is niet de meest veilige handeling ;)

Ik heb maps4.1.0.4126 en heb geen last van een scherm dat op zwart gaat tijdens het navigeren, ik vind hem
best goed werken. Maar vergeet niet dat het hier om een beta versie gaat, dus bugs zullen er ongetwijfeld in
voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Damn, het is zo vervelend dat je niet even CoPilot kan testen. Het ziet er leuk uit, maar ik zou graag een aantal ritten doen alvorens het aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ibex schreef op maandag 26 april 2010 @ 07:50:
Damn, het is zo vervelend dat je niet even CoPilot kan testen. Het ziet er leuk uit, maar ik zou graag een aantal ritten doen alvorens het aan te schaffen.
Je kan het toch testen? Naja 24 uur dan.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Ah, hoezo? Gewoon "aankopen" en dan als het niet bevalt je geld terugeisen? 't Is namelijk dat ik niet direct een trial/demo kon terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ibex schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:22:
Ah, hoezo? Gewoon "aankopen" en dan als het niet bevalt je geld terugeisen? 't Is namelijk dat ik niet direct een trial/demo kon terugvinden.
Je hebt op Android Market in principe een 24h refund. Wel zelf ff checken natuurlijk, maar in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyhillswest
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:25
Trouwens, Google Navigation kan wel degelijk werken in Nederland. Heb hem zelf ook werkend, MET turn-by-turn navigation.

Op XDA forum staat een apk hiervoor, en die kan je gewoon installeren zonder dat je root nodig hebt. Komt dan als een apart programma in de apps list te staan.

Hier een linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
fiftyhillswest schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:30:
Trouwens, Google Navigation kan wel degelijk werken in Nederland. Heb hem zelf ook werkend, MET turn-by-turn navigation.
Ik denk niet dat dit voor velen hier als nieuws zal komen ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Navigon vanmorgen gedownload en getest. De applicatie zelf is 20 MB. Bij de eerste startup moet je ff 2 GB aan data binnenhengelen, word ook gemeld om wifi even aan te zwengelen. Ik had hem met 30-40 min op de telefoon staan.

Als tweaker wil je het een en ander kunnen instellen. Vanuit het hoofdmenu kun je helaas bar weinig instellen. Dit leek dus in eerste instantie tegen te vallen. Totdat ik wat dingen ging gebruiken en weer eens op de menu knop drukte. Hopsa, andere knoppen en settings. Wellicht een kwestie van gewenning als je van TomTom af komt, maar positief vind ik het niet. Je moet nl gaan denken in welke modus je moet gaan zitten om iets in te gaan stellen, ipv je wilt iets instellen en gaat naar instellingen om het op te zoeken. Maar goed, dat zal wel loslopen.
Wat me daarna opviel, ik kon de app niet zomaar afsluiten en GPS inactief maken. De GPS sensor bleef actief. Je krijgt de app pas afgesloten als je op <- drukt en de pop-up met vraag of je de app wilt afsluiten positief beantwoord. Dit is even wennen dus :).

De navigatie loopt verder goed, herberekeningen worden snel gedaan, scherm kantelt mee in portrait of landscape stand, diverse POI worden getoond in beeld (of ze allen nuttig zijn is een tweede), aanwijzingen worden ruimschoots van te voren aangegeven (+100m van te voren) en nog eens een 10-20m voorafgaand aan het kruispunt, evt kun je een herhaling opvragen door op de pijl links onder te klikken. Deze pijl geeft overigens ook aan wanneer (in m) en in welke richting je naar toe moet gaan. Als je muziek hebt draaien, dan word deze keurig onderbroken tijdens de engelstalige navigatie stem.

Omdat ik nogal wisselend op fiets en auto zit, vind ik het prettig dat ik bij bepaling route ook iedere keer kan kiezen wat voor vervoermiddel ik mee ben. Bij TomTom kon je dit in de wizard ook meenemen, dito met snel, kort of optimale reis, bij Navigon moet je dit zelf doen nadat je de route bepaald hebt, maar het is wel mogelijk.

Als je de route bepaald hebt, of je hebt nog geen route ingegeven en je locatie word weergegeven, dan kun je er ook voor kiezen om geen 3D scherm weer te geven maar een plattegrond. In deze plattegrond kun je gemakkelijk pannen en in- en uitzoomen. Dit werkt intuïtiever dan bij TomTom waar dat ergens in een instelling zit en waar je altijd zit te klooien met het zoomlevel. Nadeel is wel dat dit ietswat te snel geactiveerd kan worden.

Dit zijn mijn eerste indrukken van Navigon, tot nog toe zeer bevredigend. Als ik geen gekke bugs tegenkom is dit wat mij betreft een blijvertje.

Hoe zit het met veranderen van geheugenkaartje? Gaat de installatie/activatie probleemloos mee naar een ander kaartje als je alle bestanden mee kopieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:27

itarix

404 soul not found

Ik heb Navigion er nu ook even opstaan.
Als ik naar de bestanden kijk die op de SD kaart gezet zijn zie ik een dut-NLD_ogg.nfs bestand in de map sound.

Dat zou suggereren dat ie ook een nederlandse stem heeft.
Helaas kan je niet zelf een stem selecteren 8)7
Ik denk dat Navigion domweg de taal van android overneemt.
Mijn custom rom heeft geen nederlands meer dus ik kan het niet testen...

Vind toch dat er weinig aan ingesteld kan worden...

stond trouwens ook een version.xml bestand in de navigion map.
Daarin stond onder andere mijn IMEI code opgenomen.

Ik vermoed dat ie vast zit aan je toestel als je hem activeert.
Overkopieren naar andere sd kaartjes zou dan geen probleem moeten zijn.
Alleen jammer als je ieder jaar je toestel vervangt.

(let wel het is een vermoeden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:11:
[...]

Keepscreen installeren, dan wordt je scherm niet zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:14
itarix schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:12:

Ik heb voor dit issue vanuit de Market de applicatie MoreLocale 2 geinstalleerd 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Drexxon schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 05:42:
[...]

Ik heb voor dit issue vanuit de Market de applicatie MoreLocale 2 geinstalleerd 8).
Zou je kunnen uitleggen wat je hebt gedaan om op een Engels ingestelde phone Nederlands als taal binnen Navigon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op XDA forum staat een apk hiervoor, en die kan je gewoon installeren zonder dat je root nodig hebt. Komt dan als een apart programma in de apps list te staan.

Geïnstalleerd en lijkt vooralsnog te werken, al heb ik het vanaf mijn werkplek nog niet kunnen testen.
Als ik naar de bestanden kijk die op de SD kaart gezet zijn zie ik een dut-NLD_ogg.nfs bestand in de map sound.

Heb mijn systeem idd ook op Engels staan. Wat een bagger app dat je dat niet los van elkaar kunt instellen. Al zal het me eigenlijk worst wezen in wat voor taal ik word toegesproken.

Het is uiteraard voor Navigon een mooie manier om binnen te lopen. Iedere 1-2 jaar een nieuw toestel en dus ook nieuwe afname van de applicatie :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jules schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:18:
[...]

Al zal het me eigenlijk worst wezen in wat voor taal ik word toegesproken.
Wel een goeie manier op wat woordjes Spaans, Frans en Duits te leren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

a gouche, a droite, da's nogal makkelijk :P Of wat dacht je van immer gerade aus? (spelfouten en accenten buiten beschouwing gelaten :P)

Moet wel zeggen dat ik dat belgische damesstemmetje van TomTom mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Ik krijg komende week mijn Android phone, maar heb nu al eens gekeken naar Navigon op mijn WM6 toestel....
Ziet er mooi uit, overzichtelijk.
Mooi dat je gratis 30 dagen mag uitproberen.
Stem herhaalt weinig tov TomTom en heeft een uitgesproken Rotterdams accent, wat storend is Luister maar eens naar "rotonde" en "kilometer", dat is echt dialect.
Wegen zijn niet bijgewerkt, niet qua ligging, maar ook niet qua snelheidsaanduiding (op de A59 geldt al een jaar of zo 100 KM ipv 120, maar er wordt nog 120 getoond).
In NL maar één stem (Wendy), die geen TTS heeft (adressen uitspreken). Is ook al een tekortkoming.

De grove lijn is prima, maar de afwerking laat wel te wensen over.
Zou Navigon op korte termijn verbeterd worden? Leest de leverancier mee?

Ik wil best betalen, maar dan voor een product dat goed is.

Maar mogelijk is het WM product verouderd tov Android???
Verder op onderzoek naar alternatieven, dus. Zijn er ook probeerversies van CoPilot en Sygic?
Waar kan ik die vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door hvdhoeven op 27-04-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Copilot; geen probeerversie maar je kan het aankopen en je zou binnen de 24u een refund moeten kunnen aanvragen, op hun site staat echter dat je dit niet kan, dus het is denk ik een risico.
Sygic: geen probeerversie, maar dit programma kan je gemakkelijk "per ongeluk" ergens van het net plukken om dan te testen.

Over de geldigheid van Navigon wanneer je een nieuw toestel koopt: Ik meen gelezen te hebben op hun website (kan het niet in 123 meer terugvinden) dat je de software zonder veel problemen kan overzetten naar een nieuwe telefoon, zolang het OS hetzelfde is. Bovendien lees ik in de FAQ dat wanneer je een nieuw toestel hebt, de Navigon customer service de software kan unlinken van je device en relinken aan je nieuwe device.

Wat ik nog jammer vind is dat de customer service van navigon niet lijkt te reageren op mails (althans hun online invulformulier). Je leest namelijk her en der dat extra functies zoals bijvoorbeeld flitspalen in de toekomst nog zullen worden toegevoegd, maar ik wil dat vernemen van Navigon zelf, met ook een richtprijs. Als ze voor de optie "flitspalen" opeens weer 60 euro rekenen is dit een beetje zot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb de workflow gevolgd, die .apk geïnstalleerd naast google maps en het werkt idd. Moet je wel google maps brut opstarten wil je de navigatie werkende krijgen.
Waar ik bij Navigon al weinig in te stellen vond, is dat bij Google Maps Navigation nog minder. Aanwijzingen worden op het kruispunt zelf aangegeven en niet voorafgaand. Je bent dus bijna verplicht om regelmatig op het scherm te gluren wat de komende acties zijn, blindelings rijden lukt dus niet, tenzij je graag je medeweggebruikers/de politie op je hielen wilt.
En ja, er zit dus een stem bij. Deze komt dus niet alleen laat aanzetten, maar is ook nog eens niet te verstaan.
De navigatie verder werkt prima, beeld word in 3D weergegeven, hercalculatie gaat prima. Routes worden berekend voor auto's, vrachtwagens of voetgangers (geen fietsers dus, maar voetgangers will do in de meeste gevallen). Ook het switchen tussen landscape en portrait gaat prima.

Ik weet niet of dat dit komt door de niet officiële versie, maar Google heeft hier iig nog een slag te maken. Voor diegene die niks wil uitgeven en navigatie niet al te veel gebruikt is dit echter een aardig middel om je doel te vinden. Stukken beter dan alleen Google Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Dear Mr,

thank you for contacting the NAVIGON support team.

At the moment we have no informations about the this features for the android. We can´t say if this features will be added to the android software and at what time this will happen when we add this features to this software. You can see every news about our software on our website. Please check our website for future informations from time to time.

If you have further questions in the meantime, do not hesitate to contact us again.

Yours sincerely

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Ibex schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:46:
...
Sygic: geen probeerversie, maar dit programma kan je gemakkelijk "per ongeluk" ergens van het net plukken om dan te testen.
...
Andere navigatie software voor Android is net zo makkelijk op het net te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Gisteren Sygic eens getest en zoals eerder gezegd maakt ie er vooral in de stad een potje van. Om op een vierbaansweg met middenberm toch linksaf te kunnen liet ie me eerst rechtsaf slaan, om zo'n 500 meter verderop een woonwijk in te rijden en bij een bejaardentehuis te draaien en aldus terug te rijden naar het het punt van afslaan, om daar weer linksaf te gaan. Een vreemde manouvre die er op het kaartje ook maf uitziet. (je rijdt als het ware een achtje)
Uiteindelijk kom je er wel, maar wel op een wat maffe manier.

Op de snelweg ging het wel erg goed. De nieuwe situatie bij Eindhoven zat er al mooi in en de afslagen en wegnummers worden goed (ook in spraak) aangegeven.

Kortom: het is te doen, maar verwacht geen TomTom kwaliteit.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik sinds een paar dagen Motonav, was/is wel ff wennen als je TomTom gewend bent maar werkt opzicht prima.

Alleen wordt ik gek van al die meldingen die je krijgt, als je bijv een rotonde naderd dan wordt er 500M voor de rotonde gezegd 'neem bij de volgende rotonde de tweede afslag' en dit herhaald zich dan 3x (!!), 250m en 100m voor de rotonde!
Erg irritant, want na 1 keer zeggen is het wel bekend!

Is dat ergens aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 17-09 22:56
Ik heb maar eens een mailtje naar Sygic support gestuurd met de vraag wanneer ik mijn gratis map update voor Mobile Maps 9 kan verwachten, aangezien Mobile Maps 10 al een tijdje verkrijgbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 29-04-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
Ik ben erg benieuwd naar navdroyd, videotje: http://www.youtube.com/watch?v=ytkeJ2KKShM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Navdroyd ziet er goed uit ja. Volledig offline, zo hoort het. De vraag is maar wat het moet gaan kosten, maar huidige aanbieders zijn al best duur dus veel erger kan het niet worden.

En hopelijk ook eindelijk support voor navigatie in Japan. (Hoe doen Japanners dat zelf eigenlijk als niemand Japan-kaarten aanbiedt??)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Als ik het zo lees blijft Copilot ondanks zijn flaws toch de beste optie. Ze hebben van de week 2 updates uitgebracht: Weer landscape mode op de milestone en droid. En eindelijk weer snelle GPS fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Persoonlijk vind ik de aangepaste versie van Motonav een beter optie. In ieder geval voor de Desire en de Nexus One. Er is in het 'grijze' circuit namelijk een versie met een resolutie van 800x480. Zelf vindt ik dat nog altijd de prettigste navigatie. Al zou de stembegeleiding nog net even iets beter kunnen moet ik eerlijk bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07-2023
Ik zie in dit topic dat er mensen zijn met de Legend en sygic die de contacts niet (of niet goed) aankunnen.

Ik heb nu Navigon geinstalleerd (en ben hier zeer tevreden over), alleen werkt de optie contacts helemaal niet, ik kan in de zoekbalk intikken wat ik wil, maar hij laat geen enkele contact uit mijn HTC Legend zien.

Hebben meer mensen dit (HTC Legend - Navigon combinatie) probleem ? (of nog beter zijn er mensen die het opgelost hebben ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:30:
Als ik het zo lees blijft Copilot ondanks zijn flaws toch de beste optie. Ze hebben van de week 2 updates uitgebracht: Weer landscape mode op de milestone en droid. En eindelijk weer snelle GPS fixes.
Vandaag maar gekocht.. ;) Bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

marcos5 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:26:
Ik zie in dit topic dat er mensen zijn met de Legend en sygic die de contacts niet (of niet goed) aankunnen.

Ik heb nu Navigon geinstalleerd (en ben hier zeer tevreden over), alleen werkt de optie contacts helemaal niet, ik kan in de zoekbalk intikken wat ik wil, maar hij laat geen enkele contact uit mijn HTC Legend zien.

Hebben meer mensen dit (HTC Legend - Navigon combinatie) probleem ? (of nog beter zijn er mensen die het opgelost hebben ?)
Ik kan helaas niets meer dan melden dat bij mij ook geen contacts verschenen in Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
_Thanatos_ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
Navdroyd ziet er goed uit ja. Volledig offline, zo hoort het. De vraag is maar wat het moet gaan kosten, maar huidige aanbieders zijn al best duur dus veel erger kan het niet worden.

En hopelijk ook eindelijk support voor navigatie in Japan. (Hoe doen Japanners dat zelf eigenlijk als niemand Japan-kaarten aanbiedt??)
Als ik in hun bestaande applicatie MapDroyd kijk (alleen maps met zoom mogelijkheid, wel offline gerenderd), hebben ze van japan wel iets, maar niet alles. Even ter vergelijking, Nederland is goed gedetailleerd in 79mb, Japan is 26mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 02:22:
[...]

Vandaag maar gekocht.. ;) Bevalt prima.
Hoe bevallen de 'Live Services' dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
Ibex schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:42:
[...]

Ik kan helaas niets meer dan melden dat bij mij ook geen contacts verschenen in Navigon.
Ik heb inmiddels zelf al de oorzaak gevonden waarom ik ze niet zag : Je moet als je een nieuw account aanlegt die definieren als "Google Account" ipv "Telefoon" of "SIM". Dan herkent Navigon ze wel in de HTC Legend.
(zie onderstaande plaatjes :

Afbeeldingslocatie: http://i662.photobucket.com/albums/uu342/marc5467/New-contact-1.png

Afbeeldingslocatie: http://i662.photobucket.com/albums/uu342/marc5467/new-contact-2.png

Ik heb nog wel niet uitgevogeld hoe ik mijn bestaande (telefoon-) contacten kan overhevelen naar google accounts.

[ Voor 78% gewijzigd door marcos5 op 02-05-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Tijdens Koninginnedag in Amsterdam had ik geen netwerk meer, maar moest wel naar een plek toe met behulp van navigatie. Google Maps viel dus af omdat deze geen kaart info kon laden. Navigon opgestart, maar deze sloot ook meteen af omdat er geen netwerk beschikbaar was :(. Blijkbaar checkt is online of de licentie klopt, voordat je hem kunt gebruiken :(. Vraag me af hoe dat gaat in het buitenland... Of je dan ook enorme data kosten krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcos5
jules schreef op zondag 02 mei 2010 @ 23:42:
Blijkbaar checkt is online of de licentie klopt, voordat je hem kunt gebruiken :(. Vraag me af hoe dat gaat in het buitenland... Of je dan ook enorme data kosten krijgt...
Dat doet alleen de proefversie van Navigon, als je 'm koopt kun je hem gewoon offline gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Nou heb ik een vraag voor de mensen die Copilot Live8 gebruiken.
Ik heb Copilot Live8 aangeschaft met de kaarten van Zuid Afrika, omdat ik hier tot na het WK ben.
Maar ik merk dat veel functies niet werken. (zie screenshots)
Weet iemand of je die extra moet kopen? ik heb dit ook al aan support van Copilot gevraagd en dan krijg ik doodleuk een email terug met dat ik het opnieuw moet installeren (al 3x gedaan, geen resultaat ;))

Screenshotjes: Klik1 Klik2 Klik3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Scorpion1984 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:50:
[...]

Als ik in hun bestaande applicatie MapDroyd kijk (alleen maps met zoom mogelijkheid, wel offline gerenderd), hebben ze van japan wel iets, maar niet alles. Even ter vergelijking, Nederland is goed gedetailleerd in 79mb, Japan is 26mb.
Niet vergeten dat MapDroyd bitmaps (png's eigenlijk) downloadt, wat natuurlijk bagger is als kaartmateriaal. Dat het kleiner is, is dus voor een deel ook te wijten aan de mindere complexiteit van de wegen/blokken die men daar heeft. Maar 3x zo weinig is idd wel een flink verschil. Kan ook gewoon dat Japan een zoomniveau mist; daar heb je met echte (vector-)kaarten geen last van.

[ Voor 7% gewijzigd door _Thanatos_ op 03-05-2010 19:32 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
_Thanatos_ schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:30:
[...]

Niet vergeten dat MapDroyd bitmaps (png's eigenlijk) downloadt, wat natuurlijk bagger is als kaartmateriaal. Dat het kleiner is, is dus voor een deel ook te wijten aan de mindere complexiteit van de wegen/blokken die men daar heeft. Maar 3x zo weinig is idd wel een flink verschil. Kan ook gewoon dat Japan een zoomniveau mist; daar heb je met echte (vector-)kaarten geen last van.
MapDroyd download dus geen bitmaps, maar het zijn dus echte vector-kaarten. Anders krijg je Nederland op goed detail niveau niet in enkele mb's (vergelijking: png van Nederland met goed detail niveau zat op enkele Gigabytes met het programma wat ik op mijn vorige telefoon gebruikte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Is het in Copilot mogelijk om normale stemmen toe te voegen?
Ik heb de navigatiesoftware op "Nederlands" gezet, maar feitelijk hoor ik iemand met een Amerikaans TTS-achtig accent Nederlands woorden voorlezen, klinkt voor geen meter.
Tevens heb ik flitspalen als POI toegevoegd. Nu wil ik binnen 200-500 meter gewaarschuwd worden, maar momenteel hoor ik dezelfde stem iets onverstaanbaars mompelen.
Is het mogelijk om hier een ander geluid voor te kiezen (een bel, of een trrring oid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het volgende (bekende?) probleem heb ik met Navigon (2.5.2) op m'n HTC Desire: zodra ik naar een adres in het buitenland wil navigeren krijg ik altijd een foutmelding: 'De route kon niet worden berekend (472)'. Daarna geeft ie een suggestie voor andere instellingen, maar dat staat allemaal al goed. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:51:
Het volgende (bekende?) probleem heb ik met Navigon (2.5.2) op m'n HTC Desire: zodra ik naar een adres in het buitenland wil navigeren krijg ik altijd een foutmelding: 'De route kon niet worden berekend (472)'. Daarna geeft ie een suggestie voor andere instellingen, maar dat staat allemaal al goed. Iemand enig idee of hier iets aan te doen is?
Die heb ik ook gezien in 2.5.1 met adressen gewoon in Nederland. Geen idee waar dat aan ligt tot op heden. Gelukkig nog geen navigatie nodig gehad. Mn werk adres weet ik onderhand wel te vinden na 4 jaar ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(let wel het is een vermoeden)
Ik heb ook geen Nederlandse stem sterker nog mijn navigon is heel erg verlegen.

*edit* mijn collega die met mijn meereed heeft een geintje geflikt en het geluid uit gezet toen ik de navigatie wou testen 8)7 8)7 8)7 :o

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 08:51:
Als je de 30 dagen trial gebruikt kun je niet naar het buitenland navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Als je navigon europa hebt, is het dan mogelijk om alle maps van je SD kaart af te gooien en enkel de nederlandse map erop te houden?
De andere landen zijn 1.8 gig in totaal waar ik toch niet naartoe zal navigeren :o
Ik krijg de desire vrijdag pas dus kan het niet proberen, iemand die dit al geprobeerd heeft of weet?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SMulTiE schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:31:
Is het in Copilot mogelijk om normale stemmen toe te voegen?
Ik heb de navigatiesoftware op "Nederlands" gezet, maar feitelijk hoor ik iemand met een Amerikaans TTS-achtig accent Nederlands woorden voorlezen, klinkt voor geen meter.
Tevens heb ik flitspalen als POI toegevoegd. Nu wil ik binnen 200-500 meter gewaarschuwd worden, maar momenteel hoor ik dezelfde stem iets onverstaanbaars mompelen.
Is het mogelijk om hier een ander geluid voor te kiezen (een bel, of een trrring oid?)
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Heb nu Google Maps en Sygic Mobile Maps 10 gebruikt en ben over beide niet 100% te spreken.

Via Google Maps vind ik het te omslachtig om een bestemming te kiezen. Op Symbian had ik Sygic draaien en daar kon je gemakkelijk poi's bladeren. Ook de manier waarop deze werden gepresenteerd vond ik erg gebruiksvriendelijk. Google Maps heeft dat voor zover ik weet niet.

Over Sygic ben ik helaas ook niet tevreden. Met touchscreen is het voor mij niet echt praktisch; ik gebruik het namelijk vaak op de fiets en dan heb ik de telefoon niet constant in mijn hand maar vaak in mijn broekzak. Het aanraken van het touchscreen brengt je gelijk naar het menu in plaats van dat je kunt zoomen zoals bij Google Maps.

Ik overweeg nu om Copilot aan te schaffen. Heeft iemand een idee of dit programma bovenstaande oplost? Volgens de specs biedt het ondersteuning voor 'touch screen gestures'.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:48:
Als je navigon europa hebt, is het dan mogelijk om alle maps van je SD kaart af te gooien en enkel de nederlandse map erop te houden?
De andere landen zijn 1.8 gig in totaal waar ik toch niet naartoe zal navigeren :o
Ik krijg de desire vrijdag pas dus kan het niet proberen, iemand die dit al geprobeerd heeft of weet?
Ja dit kan. Heb zelf alleen de Benelux en Frankrijk erop gezet ivm de ruimte, en alles doet het naar behoren. Je kan alleen de .map bestanden weglaten, de .nfs moet je wel kopiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Phrantic schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 16:51:
Heb nu Google Maps en Sygic Mobile Maps 10 gebruikt en ben over beide niet 100% te spreken.

Via Google Maps vind ik het te omslachtig om een bestemming te kiezen. Op Symbian had ik Sygic draaien en daar kon je gemakkelijk poi's bladeren. Ook de manier waarop deze werden gepresenteerd vond ik erg gebruiksvriendelijk. Google Maps heeft dat voor zover ik weet niet.

Over Sygic ben ik helaas ook niet tevreden. Met touchscreen is het voor mij niet echt praktisch; ik gebruik het namelijk vaak op de fiets en dan heb ik de telefoon niet constant in mijn hand maar vaak in mijn broekzak. Het aanraken van het touchscreen brengt je gelijk naar het menu in plaats van dat je kunt zoomen zoals bij Google Maps.

Ik overweeg nu om Copilot aan te schaffen. Heeft iemand een idee of dit programma bovenstaande oplost? Volgens de specs biedt het ondersteuning voor 'touch screen gestures'.
Ik zal zo eens kijken hoe Navigon reageert. Heb hem ook al vaker op de fiets aan gehad. Meestal stop ik hem dan in m'n jaszak waardoor het scherm aanblijft en 'gevoelig' blijft voor aanrakingen, al is dit minder gevoelig dan in mijn broekzak (daar schijnt mijn been nog wel eens door m'n broekzak heen als vinger gezien te worden). Kun je het scherm niet gewoon uitdrukken voordat je hem in je broekzak stopt? GPS blijft bij de meeste apps wel nog actief nl.

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 06-05-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

_Thanatos_ schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:08:
Chizroid is voor japan. Topografische kaarten;
http://www.androlib.com/a...moland-chizroid-xCnj.aspx

moet je wel een woordje japans kunnen :)

En voor de russen onder ons.... dit werkt voor als je in het russische deel van de wereld begeeft:

Navitel
http://www.androlib.com/a...ion.com-navitel-pECp.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
Ik heb in mijn Fiat een ingebouwde gsm carkit die automatisch verbinding maakt met mijn gsm en die dan via de autoluidspreker gesprekken kan voeren. Vandaag was ik Navigon aan het gebruiken, toen ik effe moest bellen. De luidspreker van de auto nam het dan over, tot er plots een instructie van Navigon niet uit de gsmluidsprerker kwam, maar wel van uit de autospeaker. Technisch gezien lukt het dus wel, maar weet iemand of je dan ook daadwerkelijk alle gps-instructies via de autospeakers kunt krijgen ipv de gsmspeaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danio
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik heb niet alle posts doorgelezen, MAARRRRRRR wel net Google Maps Navigation (beta turn by turn app @ http://www.google.com/mobile/navigation/ - die officieel alleen beschikbaar is voor USA & UK) aan de praat gekregen voor hier (NL).

http://nimbu.amorvi.com/2...n-to-htc-desire/#more-151

Vanaf nu dus turn by turn navigeren met google maps..... :)
Zal eens kijken of het ook met streetview werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is al langer bekend hier. Helaas zitten er nog wat foutjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik hoor niemand eigenlijk over NavNgo ??

Die rockt op de WM machines, en op mijn G1 ging die ook als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 22:27
Klopt dat je bij sygic geen fiets- of wandelroute kan aangeven? Ik kan dat iig nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenkreutzer schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:39:
Klopt dat je bij sygic geen fiets- of wandelroute kan aangeven? Ik kan dat iig nergens vinden..
instellingen > planning voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Nu online

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Wat ik mij nog afvraag. Hoe zit het met kaartupdates? Ik gebruik nu Google Maps op mijn Milestone (alhoewel ik de echte spraak nog niet aan de praat heb gekregen) maar zit regelmatig in Duitsland dus dat maakt het niet handig. Ik heb ook nog een wat oudere TomTom Go waar de kaart inmiddels hopeloos achterloopt.

Nu kan ik kiezen, of een nieuwe navigatie software aanschaffen op mijn telefoon of een kaartupdate van mijn TomTom (a €80 :X ). Is er navigatiesoftware beschikbaar die "offline" werkt en waar ik over een jaar wel gewoon een nieuwe kaart krijg? (bij voorkeur zonder bijbetalen) :? :?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:49:
[...]

Ik zal zo eens kijken hoe Navigon reageert. Heb hem ook al vaker op de fiets aan gehad. Meestal stop ik hem dan in m'n jaszak waardoor het scherm aanblijft en 'gevoelig' blijft voor aanrakingen, al is dit minder gevoelig dan in mijn broekzak (daar schijnt mijn been nog wel eens door m'n broekzak heen als vinger gezien te worden). Kun je het scherm niet gewoon uitdrukken voordat je hem in je broekzak stopt? GPS blijft bij de meeste apps wel nog actief nl.
Scherm uitdrukken gaat prima bij Navigon. Instructies krijg je nog steeds te horen. Zelfs met muziek aan tijdens het navigeren. Alleen soms is het wel makkelijk om toch nog even op je scherm te kunnen kijken bij de wat ingewikkeldere verkeerssituaties, daar waar links en rechtsaf niet voldoende informatie geven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:30
ik word gek van het wachten op Sygic Aura !!
Krijg steeds wel meldingen dat er weer wat beschikbaar is, is het voor de iPhone :(
Lijkt me echt super gave navigatie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Flitspalen op de Android, is dat bij geen enkele navigatie applicatie te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jawel hoor bij Motonav wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Motonav en Sygic kunnen niet gevonden worden in de Market op mijn HTC Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Motonav is imo ook niet echt van je het.. Ik wacht nu al een tijdje op IGO Myway voor Android.. Enig idee wanneer die verwacht kan worden in de resolutie van de Desire?

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 09-05-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 19:00
Ik heb mijn Milestone bij expansys besteld, en out-of-the-box zat er Google Voice Search in, na een update is deze er echter uit.

Ik heb al rond gekeken en er zijn omwegen om het weer werkend te krijgen, maar ik heb liever dat het er out-of-the-box op zit. Kan ik mijn telefoon weer zo terug zetten? Of moet ik dan terug naar Android 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

chronoz schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:42:
Flitspalen op de Android, is dat bij geen enkele navigatie applicatie te regelen?
Copilot heeft ook gewoon navigatiemaar je random POI's kunt toevoegen, o.a. flitspalen. Overigens is er standaard al een database met flitspalen beschikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Imperium schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:56:
[...]

Motonav is imo ook niet echt van je het.. Ik wacht nu al een tijdje op IGO Myway voor Android.. Enig idee wanneer die verwacht kan worden in de resolutie van de Desire?
iGo MyWay = Motonav
Zelfde kaarten, zelfde poi's, zelfde stemmen, zelfde flitspaal info, etc.
Kleurstelling is wat anders en menu mogelijk ook, maar verder hetzelfde.
MaDLiVe schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:40:
[...]

Copilot heeft ook gewoon navigatiemaar je random POI's kunt toevoegen, o.a. flitspalen. Overigens is er standaard al een database met flitspalen beschikbaar :)
Persoonlijk vind ik qua uitstraling en iconenen etc Copilot een beetje een kinder navigatie. Alles is zo groot en kleurrijk.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 09-05-2010 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvdhoeven
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-08 12:12
Ik schreef jullie eerder over een test van Navigon op Win Mobile (ik had toen mijn Desire nog niet).
Het blijkt dat de Android versie van de navigatiesoftware alle achter lopen op de andere patforms.

Zo heb ik nog geen aanbieder kunnen vinden die een Navigatiesoftwarepakket heeft met TMC (file info). Navigon en Sygic zeggen beide dat ze er mee bezig zijn, maar geven geen releasemoment af. Van Navigon heb ik het geprobeerd in de Win Mobileversie van die software en dat liep goed.

Voorlopig oordeel: CoPilot is erg laat en erg schaars in de teksten en valt om die reden af. De layout is overigens n.m.m. erg kinderlijk.

Cygic en Navigon doen niet veel voor elkaar onder, zou ik zeggen. Heb lichte voorkeur voor Sygic. Sygic is ook goedkoper. Hoeveel de TMC gaat kosten en wat een kaartupdate kost, is niet duidelijk en maakt de keuze lastig.

Overigens zijn de snelheidsindicaties bij alle pakketten niet echt bijgewerkt. Vaak wordt een verkeerde snelheidsaanduiding getoond. Kan toch vervelend zijn bij een boete...

Dus is Navigatie op een androidtoestel nog niet volwassen. Dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hoe vinden jullie de resolutie van Sygic 10 op een HTC Desire? Bij mij ziet alles er een beetje wazig uit, ook als ik op de kaart inzoom is het niet scherp. Dezelfde Sygic op een HTC Hero ziet er haarscherp uit. Misschien geen native WVGA maar een soort upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
l3art schreef op zondag 09 mei 2010 @ 07:53:
[...]

iGo MyWay = Motonav
Zelfde kaarten, zelfde poi's, zelfde stemmen, zelfde flitspaal info, etc.
Kleurstelling is wat anders en menu mogelijk ook, maar verder hetzelfde.
Daar ben ik het dus niet mee eens, Het kaartmateriaal mag dan wel hetzelfde zijn maar in functionaliteit mis ik toch behoorlijk wat qua instelmogelijkheden en visuele informatie.

[ Voor 12% gewijzigd door Imperium op 09-05-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik heb zelf navigon getest en die werkt fijn alleen ik mis de aankomst tijd. Heeft sygic die wel?

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.