Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:29

13art

Moderator Mobile
De duitse versie is al wel te downloaden en 30 dagen te proberen volgens mij.
Geen idee of je hem ook in het nederlands kan zetten door bijv de taalbestanden van de PNA te gebruiken en of je de mappen van een PNA kan gebruiken...
Op zich wel interessant om dat een keer te proberen natuurlijk....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-07 13:52

Jabba

Firkan

Ik heb dit weekend eens NDRIVE geinstaleerd, ben er wel over te spreken, het werkt eigenlijk prima, zeer snelle fix op mijn hero, makkelijke interface. enige nadeel is dat er geen nederlandse stemmen te downloaden zijn. verder prima pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:57:
[...]

Wat wel interessant is dat Sygic alle adresgegevens in je eigen adressen op je foon staan, direct ernaar toe kan navigeren. Mits je uiteraard in je contactpersonen ook adressen hebt staan :)
Enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik heb Sygic namelijk ook op mijn gsm staan, maar zie deze optie niet terug in Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Gummie schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Enig idee hoe je dit voor elkaar krijgt? Ik heb Sygic namelijk ook op mijn gsm staan, maar zie deze optie niet terug in Sygic.
Hij heeft het denk ik over Sygic Aura, deze moet nog uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lbuysers schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Nee heb geen aura. (zie mijn vorige post waarom niet :)

je kan je sygic updaten (beetje grijze methode O-) ) kan je overgaan naar Sygic Mobile 10. Deze versie heeft wel de mogelijkheid om via je contactpersonen gelijk naar toe te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB is in zijn nopjes, omdat de developer van MapDroyd,
IJsland heeft toegevoegd en hij daar nu offline kan navigeren!!!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:05
CLB schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 23:51:
* CLB is in zijn nopjes, omdat de developer van MapDroyd,
IJsland heeft toegevoegd en hij daar nu offline kan navigeren!!!
Ligt het aan mij of is dit hetzelfde als google maps, maar dan alles lokaal opgeslagen? Ik vind in ieder geval geen navigatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Navigon is zojuist in het nederlands beschikbaar gekomen (18h geleden)

http://nl.androlib.com/an...vigon-navigator-ntmF.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
ik vind het wel vreemd: ik heb mapdroyd nu ook, maar als ik die overview aanklik, zou ik normaal de wereldkaart moeten zien. Maar wat ik zie is gewoon een wereldkaart volledig door elkaar op een hoopje...? Zo liggen egypte eh china half over en naast elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
toch nog andere vragen over mapdroyd, gezien de support toch wel zéér mager is:

- kan je scrollen door de mappen? Ik zie mijn locartie, maar als ik dan wat verder de plattegrond wil verkennen, kan ik wel slepen, maar als ik loslaat, gaat die altijd automatisch terug naar mijn locatie... dus ik kan niks verkennen, is dat normaal?

- op de site zie ik 3D screenshots staan, zie ik zo'n isometrisch zicht staan, zie ik POI met restaurants en café's; maar ik zie dat allemaal niet, hoe komt dat?

- kan je ook een search invoeren van pakweg straatnamen zoals in google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Get!em schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 14:24:
Navigon is zojuist in het nederlands beschikbaar gekomen (18h geleden)

http://nl.androlib.com/an...vigon-navigator-ntmF.aspx
Hmm,
Ik heb de testversie geïnstalleerd, maar bij het downloaden van de maps kwam hij niet verder dan Albanië en andorra. En met geen mogelijkheid krijg ik de andere kaarten gedownload. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Navigon al beetje uitgetest en ben er toch zeer tevreden van. Vindt snel een dus, navigeert zeer precies maar vooral snel.copilot had altijd last v lag, tijdens de navigatie en in. de UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Demonstratie video van Navigon op een Nexus One

[ Voor 10% gewijzigd door lbuysers op 13-03-2010 18:31 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Dijkhuis schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:38:
[...]

Hmm,
Ik heb de testversie geïnstalleerd, maar bij het downloaden van de maps kwam hij niet verder dan Albanië en andorra. En met geen mogelijkheid krijg ik de andere kaarten gedownload. :?
Bij mij lukte het downloaden ook niet goed, maar ik kan deze opnieuw starten door eerst de hele Navigon folder op het sd-kaartje te verwijderen.

Ik was vandaag met Sygic op mijn Hero aan het navigeren en na ongeveer een uur viel het gps signaal weg. De enige mogelijkheid om weer verder te gaan was de auto aan de kant zetten en Sygic te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb Navigon even geprobeerd, maar ik heb hem er alweer afgegooid: ik vind het helemaal niets! Ik kan de interface niet naar wens indelen, het enige voordeel vind ik dat je naar je contacten toe kan navigeren (maar goed, dat vind ik ook weer niet zo spannend, het zou veel makkelijker zijn als je naar een afspraak kan navigeren want de meeste contacten die ik heb kan ik ook wel vinden).

Ik gebruik vooralsnog gewoon Sygic Mobile Maps, toch de beste ervaring mee. Route berekenen duurt soms wat langer, maar de interface vind ik veruit het meest overzichtelijk. Ook tijdens het navigeren vind ik de verschillen allemaal ideaal, rijstrookbegeleiding is daar ook prima wat mij betreft. Mobile Maps 10 is officieel nog niet uit geloof ik, maar wil ik binnenkort wel even proberen t.o.v. versie 9.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mobile Maps 10 geprobeerd maar ben er nog niet kapot van. Moet zeggen dat deze een stuk schokkeriger gaat dan MM9. Wel is de aanduiding van flitspalen allemaal wat netter, maar had er nu weer twee soorten door elkaar :S
Ik ga denk ik weer terug naar 9 totdat 10 officieel uit is, want ik vermoed dat deze dan ook soepeler gaat lopen. Tevens vind ik het menu van 9 overzichtelijker dan het volle drukke menu van 10.

Ik had trouwens geen last van dat de navigatie achter liep op de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga vandeweek ook is Sygic MobileMaps 10 en Navigon testen, gebruik noooooit navigatie eigenlijk...
Heb m'n Milestone al 4 maanden ofzo en moet die trial van Motonav zelfs nog is bekijken... Ik zie 't wel =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vind het er wel mooi uitzien dat Mobile Navigator. Was op WM al mijn favoriet, dus verwacht er nu ook veel van. Jammer alleen dat het alleen nog maar een demo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Iemand ervaring met navigatie op Android 2.1 (Legend)? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar deze doen het allemaal niet omdat ze niet compatibel zijn met 2.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Navigon zou het gewoon moeten doen volgens mij.
Lijkt me ook dat Sygic het zou moeten doen. Zou anders betekenen dat alle Nexus One gebruikers geen navigatie zouden kunnen gebruiken, lijkt me sterk.

Wat werkt er niet? Start het programma niet? Heb je geen geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
Niks gezegd! :D Heb Sygic inmiddels aan de praat! :)

Weet iemand alleen hoe ik POI kan toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lol op de facebook pagina van Motorola Europe:
Motorola Europe Hi everyone, based on your comments regarding MOTONAV’s cost, we’ve reduced its price from €99.99 to €69.99 – if you purchased it, you should receive an email regarding your refund soon! We’re listening to all of you – keep your posts coming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Fijn, De navigon trial gebruik 19MB!!! En ik had al tekort aan applicatie ruimte op mn phone.

[ Voor 62% gewijzigd door Get!em op 15-03-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Laatst online: 28-06 19:53
Heb met Sygic MobileMaps 10 gespeeld.. en getest!
Echt heel veel vooruitgang in vergelijking met deeltje 9.. het ziet er allemaal een stuk gelikter uit en de route bereken lijkt een stuk sneller te gaan. Ik kan nu met een gerust hart aan iedereen zeggen dat een device met android nu ook een degelijk navigatie device is.. ben blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Sygic MM10 is inderdaad een stuk trager dan de vorige versies, erg jammer. Als je het adres netjes invoert bij je google contacts pagina (straat + huisnummer, postcode, plaats, land) dan kan hij er naartoe navigeren vanuit sygic, handig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:53
Ik heb net eens geinformeerd bij Sygic, en Aura wordt april of mei voor de Android uitgebracht. Upgraden vanaf Mobile Maps is niet mogelijk...
lbuysers schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:49:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Mijn eerste bevindingen met Sygic MobileMaps 10 zijn goed. Ten opzichte van versie 9 zijn er zoals genoemd grafisch wat verbeteringen en veel trager vind ik 'm eigenlijk niet (met HTC Hero). Daarnaast is back-button-issue verholpen (was erg irritant maar wende je wel snel aan).

Ik hoop dat in ieder geval het signaal in Sygic met deze versie niet meer wegvalt, dat was bij 9 wel af en toe het geval (terwijl de telefoon stabiel signaal aan bleef geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op de milestone was Sygic mobile 10 duidelijk een stuk trager. Tijdens het navigeren ging het navigeren erg schokkerig. terwijl dit bij 9 juist heel soepel ging. Tevens ook wel wat routes gehad die totaal niet logisch waren. Was ik bijvoorbeeld vlak bij het adres van bestemming, ik hoefde alleen nog maar 100 meter rechtdoor te rijden, maar de navigatie laat me een blok om rijden... Niet echt logisch. Maar vind dit altijd al een probleem geweest van Sygic. Als is het wel beter geworden door de tijd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt Ovi Maps nu naar Android of niet? Een tijdje geleden stond dit namelijk op de frontpage, maar daarjuist keek ik even rond op het internet, waar ik het volgende vond:

http://www.mobilyz.com/ni...ps-niet-naar-android-toe/
http://recombu.com/news/t...le-on-android_M11481.html

Weet iemand van jullie hoe het nu nog allemaal in elkaar zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Op de Nederlandse website van Navigon hebben ze ook eindelijk de android versie van MobileNavigator toegevoegd. Je kunt hem ook via de website aanschaffen als downloadproduct, de Try & Buy-versie kan uitsluitend worden gedownload via de Android Marketplace.

http://www.navigon.com/po...le_navigator_android.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb motonav maar eens even geprobeerd. Best netjes, duidelijk en eenvoudig en zo'n beetje alles is wel te vinden. Ok complete thema's installeren kan niet, maar daar is ook alles mee gezegd. Handig is dat je gewoon de mappen van iGo kan gebruiken. Ook de poi's, stemmen, etc. Ok misschien grijs gebied, maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Ben al 2 maanden een tevreden Motonav gebruiker. Mijn trail verloopt in 2 dagen dus wil ik het product kopen.

In de afgelopen 2 maanden heb ik Motorola en iGo (NNG Global) 6x gemaild omdat map updates via hun toolbox niet werkt. Beide hebben niet 1x gereageerd op mijn email :(

Is het iemand gelukt om hun maps op een legale en officiële manier (zoals via de Toolbox) te updaten?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Denk dat je moet wachten totdat de mappen beschikbaar zijn op naviextras.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 17:28
Inderdaad, het is nu allemaal "Coming Soon"

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasperBTU
CLB schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:54:
Ik ga vandeweek ook is Sygic MobileMaps 10 en Navigon testen, gebruik noooooit navigatie eigenlijk...
Heb m'n Milestone al 4 maanden ofzo en moet die trial van Motonav zelfs nog is bekijken... Ik zie 't wel =)
Ben jij trouwens dezelfde CLB als op FTD? Als dat zo is, ben ik jou zeer erkentelijk! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CasperBTU schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:53:
Ben jij trouwens dezelfde CLB als op FTD? Als dat zo is, ben ik jou zeer erkentelijk! :D
Zelfde CLB als op FTD? Meer afkortingen moeten er niet komen, begrijp er niks van... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* dit soort links willen we niet zien

[ Voor 83% gewijzigd door pven op 26-03-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

DjWannaB2002 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:24:
Op de milestone was Sygic mobile 10 duidelijk een stuk trager. Tijdens het navigeren ging het navigeren erg schokkerig. terwijl dit bij 9 juist heel soepel ging. Tevens ook wel wat routes gehad die totaal niet logisch waren. Was ik bijvoorbeeld vlak bij het adres van bestemming, ik hoefde alleen nog maar 100 meter rechtdoor te rijden, maar de navigatie laat me een blok om rijden... Niet echt logisch. Maar vind dit altijd al een probleem geweest van Sygic. Als is het wel beter geworden door de tijd heen.
Heb het nog een paar keer getest, maar merk eigenlijk weinig verschil. Moet er wel bij zeggen dat ik het niet heel vaak gebruikt (versie 9 stuk of 10 keer), dus wellicht dat het me gewoon niet opvalt.
CasperBTU schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:53:
[...]

Vroeg ik me van de week ook af :). Zou profiel (van GoT) maar wat minder gedetailleerd weergeven indien dit het geval is :+

/Edit:
Nss schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:06:
(..)
Ik hoop dat in ieder geval het signaal in Sygic met deze versie niet meer wegvalt, dat was bij 9 wel af en toe het geval (terwijl de telefoon stabiel signaal aan bleef geven).
Vanochtend weer getest. Helaas valt ook bij versie 10 het signaal zomaar weg, terwijl de telefoon aangeeft dat er een fix is (GPS icoontje brandt constant). Het opnieuw starten verhelpt het probleem, maar waardeloos is het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Nss op 20-03-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Lisadr schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 20:47:
Ben al 2 maanden een tevreden Motonav gebruiker. Mijn trail verloopt in 2 dagen dus wil ik het product kopen.

In de afgelopen 2 maanden heb ik Motorola en iGo (NNG Global) 6x gemaild omdat map updates via hun toolbox niet werkt. Beide hebben niet 1x gereageerd op mijn email :(

Is het iemand gelukt om hun maps op een legale en officiële manier (zoals via de Toolbox) te updaten?
Werkt dat niet pas nadat je je 'product' hebt geactiveerd op hun site?
Geen idee verder hoor, ben net pas voor het eerst op hun site geweest om te kijken wat 'ie kost.

EDIT: Dit al geprobeerd?
MOTONAV Toolbox is a FREE Windows utility designed to connect your navigation device with your PC. You must download it to see all available updates, purchase updates, download the necessary files and upload updates and new content to your navigation device.

EDIT2: Vanavond Motonav uit kunnen proberen in de auto. Ben er zeer over te spreken. Lekker snelle routeberekening, duidelijke rijbaan-indicatie op de snelweg en prima interface. Ga 'm als de trial over is waarschijnlijk wel kopen. Wellicht ook wel gewoon eerder aangezien het toch een lifetime purchase is. Heb TomTom als enige referentie overigens.

[ Voor 33% gewijzigd door Ken. op 21-03-2010 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:02
Ik heb inmiddels Navigon draaien. Ik heb mijn telefoontaal op Engels staan. Helaas kan ik Navigon de stemmen dan niet op NL zetten. Als ik de telefoon op Nederlands zet zijn de stemmen wil in het Nederlands. Jammer.

Ik wil graag ook Sygic testen. Kan ik daar op 1 of andere manier aan komen? (zonder illegale fratsen). Van Navigon kun je netjes een 30 dagen versie downloaden.

Kun je trouwens in Sygic wel de taal instellen zonder de telefoontaal aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar dat zou betekenen dat de nederlandse taal er dus wel op staat.
Wat je zou kunnen proberen is het bestandje van de Nederlandse spraak de naam geven van de engelse. Zo kan je misschien Navigon beetje voor de gek houden.....
Het is maar een idee. Zou niet weten of het ook echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag voor het eerst Sygic 10 gebruikt, op mijn HTC Legend. Ik had mijn bluetooth headset aan (Jabra BT 2070). 'T viel me echter op dat de gesproken instructies niet via de Headset kwamen, maar gewoon uit de telefoonspeaker. Met m'n vorige telefoon (Nokia N95) en een oudere versie van Sygic kwamen de instructies wel gewoon via de headset.
Doe ik iets fout, of is dit gewoon zoals de Legend danwel Sygic werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:23:
Ik heb vandaag voor het eerst Sygic 10 gebruikt, op mijn HTC Legend. Ik had mijn bluetooth headset aan (Jabra BT 2070). 'T viel me echter op dat de gesproken instructies niet via de Headset kwamen, maar gewoon uit de telefoonspeaker. Met m'n vorige telefoon (Nokia N95) en een oudere versie van Sygic kwamen de instructies wel gewoon via de headset.
heb zelf nooit geweten dat dat mogelijk was... bij mijn tomtom met de n81 ging dat niet, evenmin nu met de hero en copilot en navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:40:
[...]

heb zelf nooit geweten dat dat mogelijk was... bij mijn tomtom met de n81 ging dat niet, evenmin nu met de hero en copilot en navigon.
Maar bedoel je dan dat de instructies niet via je BT oortje kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Ik heb nu Sygic op mijn Legend staan maar heb het probleem dat ik geen geluid heb? heeft iemand daar een oplossing voor

Opgelost, een herstart was nodig blijkbaar

[ Voor 16% gewijzigd door BurnHard op 23-03-2010 16:41 ]

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:03

Zewatanejo

Fine Thanks!

BurnHard schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 08:40:
Ik heb nu Sygic op mijn Legend staan maar heb het probleem dat ik geen geluid heb? heeft iemand daar een oplossing voor
Ja staat ergens in dit topic, is een soort van patch voor vrijgegeven.

edit 1:
ahaha zie hier:
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:48:
MotoNav = iGo

edit:
Hier is het bestandje om stemmen/geluid werkend te krijgen op een Milestone.
LET OP: ALLEEN GEBRUIKEN OP EEN MILESTONE

Volgens mij moet je wel even na installatie je kaarten opnieuw activeren.
edit 2:
O..zie nu dat je een Legend hebt. Bovenstaande patch gaat dus niet voor jou werken. Denk dat je het best een email kunt sturen naar: support@sygic.com

[ Voor 10% gewijzigd door Zewatanejo op 23-03-2010 09:10 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Flappie schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:59:
Kun je trouwens in Sygic wel de taal instellen zonder de telefoontaal aan te passen?
Ja, in Sygic kan je gewoon zelf de telefoonstem (taal) instellen. Maar DjWannaB2002's tip lijkt me een goede om uit te proberen!
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:23:
Bij mij loopt het geluid van Sygic gewoon via Bluetooth (A2DP). Lukt het je wel om muziek via A2DP te beluisteren op je headset? Ik heb overigens de HTC Hero (Android 1.5).

[ Voor 3% gewijzigd door Nss op 23-03-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt het geluid van Sygic gewoon via Bluetooth (A2DP). Lukt het je wel om muziek via A2DP te beluisteren op je headset? Ik heb overigens de HTC Hero (Android 1.5).
't wordt wat wonderlijker. Met mijn BT 2070 (één oortje, mono) blijft het geluid dus via de teelefoonspeaker lopen ( niet bij bellen, alleen bij Sygic). Maar ik heb ook een BT 3030, stereo met A2DP. Bij deze set komen de instructies wel via de headset.
Kan ik dit soms ergens in het toestel instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb twee carkits geprobeerd voor aan de zonneklep (een Parrot MiniKit Slim en een Supertooth One), de Parrot is een gewone 'bel'-carkit zonder verdere mogelijkheden: zo herkende de telefoon hem ook, ik kreeg de audio van Sygic niet over de carkit. De Supertooth is meer dan een 'bel'-carkit en ondersteunt dus A2DP: deze gaf de audio van Sygic wel over de carkit. Volgens mij kun je hier verder niets aan veranderen, ik kreeg het althans niet voor elkaar.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:09:
[...]

Maar bedoel je dan dat de instructies niet via je BT oortje kwamen?
idd, ging altijd via de luidspreker van de telefoon... Ik heb wel een blue&me systeem van fiat. Als iemand mij dan belt, hoor ik de andere via de luidsprekers en kan ik gewoon praten, want er hangt ergens een microfoon voor...

Is dat dan een speciaal protocol om de instructies via de carkit te krijgen dat niet elke carkit ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss

Nss

The Dude Abides

Verwijderd schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 15:51:
[...]

't wordt wat wonderlijker. Met mijn BT 2070 (één oortje, mono) blijft het geluid dus via de teelefoonspeaker lopen ( niet bij bellen, alleen bij Sygic). Maar ik heb ook een BT 3030, stereo met A2DP. Bij deze set komen de instructies wel via de headset.
Kan ik dit soms ergens in het toestel instellen?
Sp!tF!re heeft het antwoord al min of meer gegeven, maar jouw BT2070 werkt juist niet omdat die geen A2DP ondersteunt. Vandaar mijn vraag of geluid (muziek e.d.) wel via A2DP werkte.
pina schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:23:
[...]
(...)
Is dat dan een speciaal protocol om de instructies via de carkit te krijgen dat niet elke carkit ondersteunt?
Zie ook deze link voor meer info over A2DP: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Kan je bij copilot eigenlijk ook een engelse interface met een nederlandse stem kiezen? Ik krijg het niet voor elkaar, ik kan uberhaupt geen extra talen meer kiezen of installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat hebben de meeste mensen eigenlijk tegen Motonav? Gebruik het nu sinds een tijdje en moet zeggen dat het prima werkt. Ok kleuren zijn wat anders dan bij bijv iGo, maar verder komt het in grote lijnen toch wel overeen en werkt het soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even over navigon.

Hoe zet ik de stem op Nederlands
Hoe zet ik het volume hoog. Het volume staat in de app op hoogste niveau, maar is nauwelijks te verstaan, zelfs in een stille woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat betreft de stem. Als je toestel in het nederlands is, is de taal ook nederlands. Is je toestel engels is de stem ook engels. Wat mogelijk kan helpen is het volgende:
Op internet het volgende nog tegengekomen wat betreft spraak/taal:

De taal is ook aangepast, moest wel d.m.v. "MoreLocale 2" te installeren vanaf de Android Market

Vraag me niet hoe dit werkt, heb het zelf namelijk niet nodig gehad.
Je kunt met MoreLocale 2 in ieder geval de taal van het Android besturingssysteem wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 07:02
Get!em schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:51:
Even over navigon.

Hoe zet ik de stem op Nederlands
Hoe zet ik het volume hoog. Het volume staat in de app op hoogste niveau, maar is nauwelijks te verstaan, zelfs in een stille woonkamer.
Stem op Nederlands zetten kan alleen als je de telefoontaal ook veranderd in Nederlands. De stem veranderd dan vanzelf mee. Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil m'n telefoon op Engels.

Je kunt in Navigon toch gewoon met de volum toetsen het volume verhogen? Ik vind dat hard genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als ik binnen navigon volume probeer te verhogen, dan gaat het ringtonevolume van de telefoon omhoog, ipv volume van de applicatie.
Als ik via menu-button --> volume doe. Dan staat die al op maximaal. Het geluidsniveau komt echter niet uit boven een fluisterend persoon naast je in een rustige woonkamer. Op dit moment is navigon dus onbruikbaar voor mij. Sygic is prima te verstaan, zelfs in een rijdende auto terwijl mobiel naastje op de stoel ligt. En dan staat daar volume nog niet eens op het hardst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er ook een gratis turn by turn navigation app?

Google maps is wel handig, maar ik vind precies nergens waar ik mijn bestemming kan instellen

EDIT: blijkbaar had ik er gewoon overgekeken, het kan dus duidelijk wel met google maps

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb op de legend, pas sinds kort in bezit, de proefversie van navigon gezet.
alleen als ik binnen bereik ben van mijn wifi werkt het.
Buiten geeft die een foutmelding, geen netwerk?

wekrt deze niet stand alone, zoals tomtom. dus alleen op de gps module zonder internet?

thx ton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:23:
Hallo,

ik heb op de legend, pas sinds kort in bezit, de proefversie van navigon gezet.
alleen als ik binnen bereik ben van mijn wifi werkt het.
Buiten geeft die een foutmelding, geen netwerk?

wekrt deze niet stand alone, zoals tomtom. dus alleen op de gps module zonder internet?

thx ton
Bij de proefversie heb je een internetverbinding nodig. Zodra je de complete versie aanschaft gaat hij alle kaarten downloaden en kun je hem dus zonder interverbinding gebruiken. Voor Live services heb je dan wel nog een internetverbinding nodig.
Gedurende de kosteloze evaluatieperiode van dertig dagen hebt u een internetverbinding nodig wanneer u MobileNavigator 7 start.

[ Voor 8% gewijzigd door lbuysers op 27-03-2010 18:07 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flappie schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:33:
[...]

Stem op Nederlands zetten kan alleen als je de telefoontaal ook veranderd in Nederlands. De stem veranderd dan vanzelf mee. Ik zit met hetzelfde probleem, ik wil m'n telefoon op Engels.
Misschien met het truukje om de 'eng-GBR_ogg.nfs' en de 'eng-USA_ogg.nfs' te renamen, en de 'dut_NLD_ogg.nfs' te renamen naar ===> 'eng-GBR_ogg.nfs'. Gewoon Navigon voor de gek houden. Heb het zelf niet getest.
Get!em schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:30:
Als ik binnen navigon volume probeer te verhogen, dan gaat het ringtonevolume van de telefoon omhoog, ipv volume van de applicatie.
Als ik via menu-button --> volume doe. Dan staat die al op maximaal. [..]
Kijk eens of de app Tone Picker helpt. Kan je het volume voor de diverse notificaties, media etc mee veranderen

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Bovenstaand rename-verhaal gaat helaas niet op. Navigon checked tijdens het opstarten eerst de bestanden. Als daar iets in gewijzigd is, wil de software eerst de originele bestanden downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik vind het maar vaag dat Sygic, wilde versie 10 ook wel eens proberen, heb het via de Sygic website aangeschaft link: "Grab your copy of Mobile Maps 10"
Betaald, gedownload en geinstalleerd, blijkt hij versie 9 eropgezet te hebben 8)7 ja die wil ik dus niet..
Voel me behoorlijk genaaid dus, en de support-afdeling reageert niet op mijn e-mails.
Hoe hebben jullie versie 10 erop gekregen? En hoe krijgen jullie de support-afdeling te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb nu 3 navigatie programma's uitgeprobeerd op mn milestone en ben er voor mezelf nog niet uit welke ik nou het beste vindt.

Motonav:
Programma wat lekker soepel loopt. De plaatsnamen zoeken etc verloopt lekker soepel. De eerst letters invoeren en dan wordt de plaats zelf er al snel bij gevonden. Ook het navigeren zelf loopt soepel. Weinig schokkerig in ieder geval. De stembegeleiding is prettig en correct. Visueel had het misschien allemaal iets mooier gemogen maar goed dat is naar mijn idee niet het belangrijkste van een navigatie omdat je toch op de weg moet letten. Wel mis ik nog de nodige opties zoals het aan en uit zetten van poi's op weg. Veel minder instellingen dat ik van iGo gewend was op mn WM toestel. (al is dit sowieso volgens mij iets van Android). Nog een nadeel is, dat je eerst op het scherm zelf moet drukken wil je de resterende route-informatie op je scherm krijgen. Niet zo veilig tijdens het rijden.

Sygic 9/10:
Visueel gezien een mooi programma, route begeleiding aan de hand van de anwb borden die op je scherm komen te staan is goed en duidelijk. Ook de stem begeleiding is in orde. Maar wat ik merkte bij Sygic, was dat de routeberekening nog altijd lang niet ideaal was. Soms een rare route.
Sygic 10 kan ik kort over zijn, dat liep bij mij alles behalve soepel (in tegenstelling tot 9) en deze heb ik dan ook niet lang uitgeprobeerd. Wat goed geregeld was bij Sygic (meen ik me te herinneren) is de route informatie. Deze is duidelijk en overzichtelijk zodat je nog weet hoe lang je nog ongeveer aan het rijden bent.

Navigon:
Visueel gezien het mooiste van deze 3. Ook de informatie op het scherm wat betreft de poi's is erg netjes gedaan. Zodra je langzaam aan voorbij een poi rijdt, vervaagt deze ook weer langzaam. Veel te zien in de omgeving, zonder dat dit je systeem langzaam lijkt te maken. Navigon loopt naar mijn idee dan ook het meest soepel.
Wel jammer dat je eerst een gedeelte van bijv een straatnaam moet invoeren, dan op ok moet drukken en dat je dan pas een rij met straatnamen krijgt. Ook de stembegeleiding is niet perfect en maakt soms wat zinsopbouw fouten. Wat ik bij Navigon sowieso miste is een overzicht van hoe lang de route nog is, hoeveel tijd je er nog ongeveer over doet. Dit kon ik nergens terug vinden. Dat Liveview mag er van mij ook af. Geef mij maar gewoon de visuele route begeleiding constant in beeld met eventuele rijbaanbegeleiding, maar niet een stilstaand plaatje van een afslag.

Al met al denk ik dat er voor android in de navigatie nog veel vooruit gang te boeken is. Er lijken bij Android veel minder instellingen mogelijk te zijn (op het eerste gezicht) vergeleken met bijv navigatie op een WM toestel. Het liefste zou ik de verschillende systemen willen combineren. Het visuele en de soepelheid van Navigon, de route-informatie en instelmogelijkheden van Sygic, en de visuele begeleiding zoals dat van Motonav/iGo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:52
Zit dit alles niet in IGO?

Iemand die dit al geprobeerd heeft?

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

l3art schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:57:

Wat ik bij Navigon sowieso miste is een overzicht van hoe lang de route nog is, hoeveel tijd je er nog ongeveer over doet. Dit kon ik nergens terug vinden.
Standaard zie je bij Navigon je snelheid bovenin, maar als je daar op klikt veranderd dat in aankomsttijd, afstand en weer terug naar snelheid. Niet mijn favoriete oplossing maar goed, het werkt.

Hebben trouwens meer mensen last van het probleem dat als je met navigon over een grens heen wilt plannen dat die dan een foutmelding (472) geeft?

[ Voor 14% gewijzigd door J-P op 05-04-2010 04:56 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik geraak zelfs met navigon niet eens over de grens. Elke keer ik een bestemming over de grens invoer, krijg ik de foutmelding dat hij er niet naartoe kan navigeren. En ja, ik heb wel degelijk die maps staan. Bovendien doet navigon soms wel eens vreemde routes...

Ik weet niet of het aan het weer lag, maar gisteravond had ik een vreselijke ontvangst met mijn gps. Die viel om de 2 minuten uit om dan met moeite een nieuwe fix te vinden. Het was wel zeer bewolkt gisteren, heeft dat een invloed op de ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Bogey Dope schreef op maandag 05 april 2010 @ 02:11:
[...]

Standaard zie je bij Navigon je snelheid bovenin, maar als je daar op klikt veranderd dat in aankomsttijd, afstand en weer terug naar snelheid. Niet mijn favoriete oplossing maar goed, het werkt.

Hebben trouwens meer mensen last van het probleem dat als je met navigon over een grens heen wilt plannen dat die dan een foutmelding (472) geeft?
Heb je de tr &buy versie of de complete versie? Met de try&buy versie kun je namelijk alleen in Nederland navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pina schreef op maandag 05 april 2010 @ 05:48:
ik geraak zelfs met navigon niet eens over de grens. Elke keer ik een bestemming over de grens invoer, krijg ik de foutmelding dat hij er niet naartoe kan navigeren. En ja, ik heb wel degelijk die maps staan. Bovendien doet navigon soms wel eens vreemde routes...

Ik weet niet of het aan het weer lag, maar gisteravond had ik een vreselijke ontvangst met mijn gps. Die viel om de 2 minuten uit om dan met moeite een nieuwe fix te vinden. Het was wel zeer bewolkt gisteren, heeft dat een invloed op de ontvangst?
Het kan ook aan de warmtewerende vooruit van je auto hebben gelegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op maandag 05 april 2010 @ 05:48:

Navigon ondersteund nog geen grensoverschrijdend verkeer. [foutmelding 472] Misschien bij een update dat dat verholpen gaat worden. Dat was ook de reden voor mij om over te stappen naar IGOMYway.

De fix is erg afhankelijk van de gps-chipset in je toestel en de 'radio'. Bij zeer slechte weersomstandigheden kan het gebeuren dat de fix minder wordt of dat je helemaal geen fix krijgt. Bij satellietontvangst met de schotel gebeurd dat af&toe ook. Valt het beeld weg en zo. En wat Only,Horris schreef kan ook het geval zijn. Als je fix onder de open hemel goed is, kan het dus de combi slecht weer en demping van het autoglas zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:46:
[...]

Navigon ondersteund nog geen grensoverschrijdend verkeer. [foutmelding 472] Misschien bij een update dat dat verholpen gaat worden. Dat was ook de reden voor mij om over te stappen naar IGOMYway.

De fix is erg afhankelijk van de gps-chipset in je toestel en de 'radio'. Bij zeer slechte weersomstandigheden kan het gebeuren dat de fix minder wordt of dat je helemaal geen fix krijgt. Bij satellietontvangst met de schotel gebeurd dat af&toe ook. Valt het beeld weg en zo.
En auto's kunnen een zwaar warmtewerende vooruit hebben (dmv metaalcoating) waardoor interne GPS-ontvangers niet zo fijn werken altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 12:47:
[...]

En auto's kunnen een zwaar warmtewerende vooruit hebben (dmv metaalcoating) waardoor interne GPS-ontvangers niet zo fijn werken altijd.
Heb het er nog even bij ge-edit.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Btje schreef op zondag 04 april 2010 @ 21:27:
Zit dit alles niet in IGO?

Iemand die dit al geprobeerd heeft?
Dat zou best kunnen, maar iGo MyWay doet het nog niet op de Milestone (dacht ook niet op de N1) omdat de resoluties nog niet ondersteund worden denk ik. Dus die kan ik nog niet uitproberen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Op het moment ben ik WinMo gebruiker, maar ben erg geïnteresseerd geraakt in Android. Een grote vereiste is wel dat er een goede navigatie app beschikbaar is voor Android. Onder WinMo gebruikte ik TomTom vanwege goede navigatie voor zowel auto, fiets als voetganger. Daarnaast kon je flitsinformatie erin implementeren.

Welke navigatie app onder Android is stabiel, bied navigatie voor auto, fiets en voetgangers en kan ook flitsnavigatie weergeven?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:34:
Op het moment ben ik WinMo gebruiker, maar ben erg geïnteresseerd geraakt in Android. Een grote vereiste is wel dat er een goede navigatie app beschikbaar is voor Android. Onder WinMo gebruikte ik TomTom vanwege goede navigatie voor zowel auto, fiets als voetganger. Daarnaast kon je flitsinformatie erin implementeren.

Welke navigatie app onder Android is stabiel, bied navigatie voor auto, fiets en voetgangers en kan ook flitsnavigatie weergeven?
Lees dit eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ja bedankt, daar staat in 3 zinnen per app uitgelegd, maar niks over verschil auto/fiets/voetgangers en flitsers...

De enige post die ik kon vinden in dit topic over fietsen/wandelen is de onderstaande:
Aapmansz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:36:

[...]

Rmap
De perfecte electronische OSM kaart met hier bent u aanwijzer en zoekfunctie. Kaart kan ook meedraaien mbv van de compas functie wat zeer handig kan zijn om niet de verkeerde kant op te lopen/fietsen. Kaartmateriaal wordt tevens gebufferd op de SD kaart. Daaag Google maps ;-)

[...]
En met betrekking tot flitspalen word veel verteld over CoPilot. Maar aan het begin van het topic haal ik toch wel dat er behoorlijk nog wat bugs te fixen zijn in die betaalde app.

[ Voor 54% gewijzigd door jules op 05-04-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 08:48
jules schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:45:
Ja bedankt, daar staat in 3 zinnen per app uitgelegd, maar niks over verschil auto/fiets/voetgangers en flitsers...
Op geen van de 16 pagina's ook maar iéts interessants en/of zinvols kunnen vinden nee? Warempel ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
jules schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:34:

Zelf gebruik ik co-pilot. Je kunt hierbij de keuze maken in auto, lopend, camper, motor en fiets.
Alleen over flitsinformatie weet ik helaas niet, deze zal er dus niet inzitten (wel fileinformatie en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

vandevorst schreef op maandag 05 april 2010 @ 16:54:
[...]

Zelf gebruik ik co-pilot. Je kunt hierbij de keuze maken in auto, lopend, camper, motor en fiets.
Alleen over flitsinformatie weet ik helaas niet, deze zal er dus niet inzitten (wel fileinformatie en dergelijke)
Ah kijk, dat is interessant! En maak je ook gebruik van lopend/fiets etc? Hoe zijn de routes, staan er bepaalde paadjes wel/niet in etc? Kromme aanwijzingen? Ben er namelijk erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
jules schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:01:
[...]

Ah kijk, dat is interessant! En maak je ook gebruik van lopend/fiets etc? Hoe zijn de routes, staan er bepaalde paadjes wel/niet in etc? Kromme aanwijzingen? Ben er namelijk erg benieuwd naar :)
Lopend heb ik het wel een keer nodig gehad, om door de stad een winkel te zoeken (op adres). Dit ging perfect, co-pilot stuurde me rechtdoor het centrum wat enkel toegankelijk is voor wandelaars. (Zelfde stuk met auto getest en toen kreeg ik een andere route)

De fiets heb ik een enkele keer gebruikt, al was het maar om te testen. De route is dan compleet anders dan met de auto, al waren het wel wegen die met de auto wel toegankelijk zijn. De mogelijkheid een stuk waar enkel een fietspad is te testen heb ik nog niet gedaan.

Kromme aanwijzingen heb ik nog niet gehad, het ging zelfs beter dan sommige stand-alone navigatieproducten. (Al komt dit misschien doordat updaten op je telefoon niets voorstelt, waar vaak een los navigatiekastje aan de pc gehangen moet worden en dit niet vaak gedaan wordt)

[ Voor 14% gewijzigd door Tonkey op 05-04-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nu valt € 50,- nogal mee voor navigatie op je phone. Dus je hebt mijn interesse wel gewekt :). Draait het tegenwoordig ook stabiel? Heb de eerste pagina uit het topic gelezen, en toen zag ik nog regelmatig verhalen dat co-pilot crashte etc. Of is dit wellicht afhankelijk van het toestel dat je gebruikt?

Hoe zit het verder met gebruik op een net nieuw gereleased toestel zoals de HTC Desire? Moet de software daarvoor aangepast worden om de GPS en kompassensor te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Net nog maar eens Motonav getest onderweg naar huis van een Paaslunch:
Op de snelweg is het allemaal wel goed te doen, maar zodra je de stad in gaat merk je wel dat de locatiebepaling vrij inaccuraat is.. Soms vond 'ie dat we al op de rotonde reden terwijl we er nog zeker 50 meter vandaan waren. Dan deed 'ie soms ook nog doodleuk alsof we de juiste afslag hadden genomen op de kaart.

Ik was eigenlijk al over de streep om na de trailperiode zestig euro neer te leggen voor deze software, maar dit brengt me toch even aan het twijfelen. Erg matig dat er van de andere programma's geen trial beschikbaar is. Heb natuurlijk geen zin om iets te kopen zonder dat ik weet of het mij zal gaan bevallen. Hoe doen jullie dit precies :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ken. schreef op maandag 05 april 2010 @ 20:48:
[..knip..]

.....Hoe doen jullie dit precies :?
Over sommige dingen mag hier niet gesproken worden, maar iemand die al 11 jaar tweakers volgt, zou toch wel de wegen moeten kunnen vinden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Al wel vaker gehoord van mensen die klagen over de positiebepaling. Zelf hier nog geen last van gehad met Motonav... Maar lijkt me ook een probleem van de GPS-module zelf dan van een programma. Maar goed ben geen programmeur dus kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik weet niet hoe Android precies in elkaar zit. Maar hier even in het kort mijn winmo navigatie ervaringen:
Ik gebruikte TomTom op een Touch Diamond, werkte an sich prima. In de stad her en der wel wat minder ontvangst.
Liet ik muziek spelen tijdens het navigeren, dan werd het een stuk minder. Zodra ik verkeerd reed en TomTom een nieuwe route moest berekenen duurde dit eeuwen en was ik eerder aangewezen op mijn eigen richtingsgevoel. De enige optie was om de muziek tijdelijk te stoppen, TomTom weer op te roepen (actief te maken) zodat het weer gps ontvangst had en een route kon berekenen, terug naar de muziek player om de muziek weer aan te zetten en weer terug te schakelen naar TomTom om de navigatie weer actief te laten zijn. Al met al was je dan weer minimaal een minuut verder. Terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat de navigatie je juist zo snel mogelijk van A naar B kon brengen.

Hoe gaat dat onder Android overigens met muziek afspelen en navigeren tegelijkertijd? Is dat mogelijk? Werkt het dan ook soepeler dan mijn bovenstaande ervaringen onder WinMo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 17-09 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Denk dat dat meer aan je Touch Diamond ligt dan aan WinMo, op m'n HD2 kan ik prima muziek spelen (1+ uur durende mixen of podcasts) en tegelijk TomTom draaien met de europese kaart erin. Bij opnieuw berekenen gaat dat gewoon supersnel. Uiteraard is de HD2 flink sneller qua rekenkracht dan een Touch Diamond maar zo traag zou het niet moeten gaan. Zou eerst een ander geheugenkaartje proberen, misschien dat je huidige te traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Touch Diamond had ingebakken geheugen van 4 GB. En idd, mixtapes, livesets van +1 uur wil ik nog wel eens beluisteren, maar die maakten wat dat betreft niet zo'n verschil tijdens het functioneren van TomTom. De kaart van TomTom en de muziek stonden beiden op het "externe" (interne) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Ben ook een beetje aan het experimenteren op mijn Legend met navigatie. Heb alleen nog sygic v10 geprobeerd maar vind deze soms erg traag en niet reageren. Ga denk de Navigon demo eens proberen maar vroeg me af of hier ook de Live service in zit/komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-01-2020
Eindelijk reactie gehad van Sygic over versie 10

Application Sygic Mobile Maps 10 for new customers will be available in upcoming days (even hours), but at this moment it's adding on the website (Europe and Australia are already available to download) and it could take a while to be available for download. Update of application for existing customers (which is your case) will be available next week, most likely. You can download it then after for free.

Blijkbaar is hij nog niet officieel beschikbaar, hadden ze er ook wel even bij mogen vermelden 8)7
Heb inmiddels een grijze versie draaien, liep bij mij eerst ook enorm traag op mijn Hero maar na uitzetten van online diensten en netwerk meuk loopt hij nu als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Als je weet dat het niet mag, waarom doe je het dan?

[ Voor 69% gewijzigd door BastiaanN op 09-04-2010 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een keer zin heeft om een nieuwe TS te maken...laat het ff weten via DM.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jules schreef op maandag 05 april 2010 @ 23:55:
Ik weet niet hoe Android precies in elkaar zit. Maar hier even in het kort mijn winmo navigatie ervaringen:
Dank voor het delen van je ervaringen, maar heeft niet echt zin om dat hier te melden aangezien dit topic puur bedoeld is voor navigatie op de Android. Dus ervaringen op een WM toestel doen er dan niet zo heel erg veel toe. Tenzij er natuurlijk vergelijkingen worden getrokken, maar puur alleen ervaringen van navigatie op een WM toestel is (wat mij betreft) niet echt wenselijk hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:46
Ik heb vandaag Navigon uitgetest. Ik ben zelf TomTom (WM) gewend en ik mis een aantal informatie zaken op het scherm, zoals e.t.a. en snelheid. Deze kun je wel kiezen door bovenin te tikken, maar ik wil ze graag in een oog opslag zien. Verder is het programma gewoon goed. Goede Nederlandse stem met begeleiding.

Maar... de mappen zijn verouderd en dat vond ik wel een erg minpuntje. Mijn TomTom (kaarten van 2009) op mijn WM toestel kent alle nieuwe wegen wel, maar Navigon niet. Voor mij een reden om Navigon niet aan te schaffen. Je gaat toch niet 75 euro betalen voor oude kaarten?!? Of mis ik een update mogelijkheid ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:27:
[...]

Over sommige dingen mag hier niet gesproken worden, maar iemand die al 11 jaar tweakers volgt, zou toch wel de wegen moeten kunnen vinden?!
Wat heeft GoT daar nou mee te maken. Ik zat daarvoor al op Napster en dergelijken hoor :P
Was gewoon benieuwd of ik een legale manier over het hoofd zag. En dan bedoel ik niet de één dag proberen en refund vragen als het niet bevalt, want in één dag weet ik nog niet of een dergelijk programma mij bevalt.

Maar goed. Op zoek naar de apk'tjes dus. Duidelijk.
Wel jammer dat het zo moet. Zou eigenlijk alleen al daarom MotoNav moeten nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

l3art schreef op donderdag 08 april 2010 @ 10:55:
[...]

Dank voor het delen van je ervaringen, maar heeft niet echt zin om dat hier te melden aangezien dit topic puur bedoeld is voor navigatie op de Android. Dus ervaringen op een WM toestel doen er dan niet zo heel erg veel toe. Tenzij er natuurlijk vergelijkingen worden getrokken, maar puur alleen ervaringen van navigatie op een WM toestel is (wat mij betreft) niet echt wenselijk hier.
Het was meer als vergelijkingsmateriaal bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterstof
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 18:16
Als ik Sygic koop, hoe zit het dan met verkeersinformatie.

Moet ik hier een abonnement voor afsluiten of kan ik hier dan gratis gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hebben jullie met Sygic mm10 ook dat de nederlandse stem het niet helemaal begrijpt?

Als ik een U-turn naar línks moet maken, zegt ze doodleuk dat je een scherpe bocht naar rechts moet maken, kan verwarrend zijn. :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zijn er mensen die sygic 10 wel soepel hebben werken? En zo ja hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen? Navigatie werkt wel, menu is soepel, maar de daadwerkelijke navigatie gaat met schokjes.... Hoe kan ik het instellen dat het wel soepel loopt. Toestel, HTC Desire, zou toch snel genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gaat hier ook iets schokkerig (demo route), maar ziet er niet echt uit als schokjes vanwege hardware die het niet trekt, maar meer "by design"

Ik heb nog nooit sygic mm10 (of andere sygic for that matter) op een ander apparaat zien werken dus weet niet of het vloeiender zou moeten eigenlijk.

[update]

Vandaag nog even getest en ik had de online connectie aan staan en dan is het zwaar hopeloos heel veel schokken en meestal werd er zo'n beetje iedere 500m pas weer geüpdate.

Connectie verbroken en op de terugweg ging het weer vloeiend.

Op een Hero overigens.

[ Voor 32% gewijzigd door Flagg op 14-04-2010 12:56 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

l3art schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 12:06:
Zijn er mensen die sygic 10 wel soepel hebben werken? En zo ja hoe hebben jullie dit dan voor elkaar gekregen? Navigatie werkt wel, menu is soepel, maar de daadwerkelijke navigatie gaat met schokjes.... Hoe kan ik het instellen dat het wel soepel loopt. Toestel, HTC Desire, zou toch snel genoeg moeten zijn.
Gewoon lekker vloeiend hier op mijn Milestone :)
Niks raars gedaan verder. Gewoon de apk geïnstalleerd en eh 'zo'.
EDIT: Demo route gaat inderdaad een heel klein beetje met schokjes, maar ik classificeer het nog steeds als soepel hoor.

Co-Pilot geprobeerd op de heenweg en Sygic MM10 op de terugweg.
Ik was wel van de CP en mijn vriendin vond Sygic fijner. Scheelde niet zo gek veel verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Ken. op 13-04-2010 22:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.