Android: Turn by Turn Navigation Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 261.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Thy... schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:16:
Ik weet niet of dit al gemeld was, maar wat mij opvalt is dat wanneer ik op mijn Milestone een shortcut maak naar Directions, ik Turn-by-Turn Navigation aan kan zetten.
Vervolgens klik ik erop, start Google Maps Navigation en krijg ik de melding dat driving directions niet beschikbaar zijn. Waarom dit niet aan gezet is als alles reeds aanwezig is op het toestel is mij een raadsel. Maar even wachten op 2.1 dan maar.
Het schijnt wel te kunnen werken in Nederland, maar via een omweg. Hoe weet ik niet. Maar officieel kan het inderdaad nog niet. Zal idd wel iets met rechten te maken hebben oid.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
CoPilot werkt op de Nexus One (Android 2.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:45:
Het schijnt wel te kunnen werken in Nederland, maar via een omweg. Hoe weet ik niet.
Als je de "juiste" Maps.apk installeert op je toestel werkt het. Met haken en ogen, zo zal je bijvoorbeeld helemaal bovenin geen straatnamen zien. Dus vooralsnog gebruik ik gewoon Sygic, al is de Google versie wel echt heeeel erg mooi, zeker als je de Satellite layer aan zet! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/navi-onbekend.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55
Heeft iemand al ervaringen gepost over Motonav, wat standaard bij de Milestone zit?

Mijn ervaring: het is driemaal kut. Niet alleen is de bediening irritant, maar als ik het opstart zegt ie "GPS has been turned off", en doet ie geen enkele poging om GPS weer aan te zetten. Nou schijnt onze (Franse) auto zowiezo GPS signalen te blokkeren; ook TomTom heeft aardig wat tijd nodig om te vinden waar we zijn, en Google Maps weet het ook nooit helemaal zeker, maar die proberen het wel, en komen na een tijdje toch met een redelijke schatting van onze lokatie. Motonav niet. Die geeft gewoon op, en is daardoor volkomen nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 12:36
mcvos schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:58:
Heeft iemand al ervaringen gepost over Motonav, wat standaard bij de Milestone zit?

Mijn ervaring: het is driemaal kut. Niet alleen is de bediening irritant, maar als ik het opstart zegt ie "GPS has been turned off", en doet ie geen enkele poging om GPS weer aan te zetten. Nou schijnt onze (Franse) auto zowiezo GPS signalen te blokkeren; ook TomTom heeft aardig wat tijd nodig om te vinden waar we zijn, en Google Maps weet het ook nooit helemaal zeker, maar die proberen het wel, en komen na een tijdje toch met een redelijke schatting van onze lokatie. Motonav niet. Die geeft gewoon op, en is daardoor volkomen nutteloos.
Voorruitverwarming? Hier ook drama, maar zit al redelijke navi in...
Turned off zou beteken dat het uit staat op phone zelf, gebruik zelf de power-widget om BT en GPS naar wens aan te zetten. Meerdere navigatieprogramma's kunnen overigens niet GPS zelf starten. Zelf nog niet met motonav beziggehouden, zeker omdat deze straks betaald is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe het staat met Navigon? Zou in december al uitkomen, maar er nog niets over gehoord. Als ik zoek op internet zie ik alleen maar wanneer de geplande release datum was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand al navigatie gebruik icm Android 2.1/2.0??? En dan niet google maps maar bijv CoPilot Live of Sygic Mobile 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
DjWannaB2002 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:21:
Iemand al navigatie gebruik icm Android 2.1/2.0??? En dan niet google maps maar bijv CoPilot Live of Sygic Mobile 7.
Die laatste doet het (hier) prima ja, op Android 2.1 (HTC Magic met Manup's 2.1 Rom).

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
de afgelopen weken heb ik copilot toch maar vreemde routes zien uitstippelen... heb nog wat twijfels over de nauwkeurigheid van hun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:21:
Die laatste doet het (hier) prima ja, op Android 2.1 (HTC Magic met Manup's 2.1 Rom).

----------------------------->>
Same here. Maar let wel op dat je echt de laatste versie van Sygic hebt. Een iets oudere versie die ik had (DVD van Sygic) werkte wel op mijn Cyanogenmod 1.6 ver. 4.2.12.2 maar zodra ik de GPS aandeed, liep sygic gelijk vast. Even gezocht naar een update, en voilla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maken we het wat specifieker: Sygic Mobile 7.71.7739
Is dit wat je bedoeld met een 'oude' versie of is deze nieuw genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 07:00:
Maken we het wat specifieker: Sygic Mobile 7.71.7739
Is dit wat je bedoeld met een 'oude' versie of is deze nieuw genoeg?
Ik heb blijkbaar een iets nieuwere :)

Sygic Mobile 7.71 Build:7857 D Met kaartversie 7.80

De Buildversie 7740 liep bij mij gelijk vast zodra ik de GPS aan deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb nu ook 7857D, en werkt goed, behalve dan dat ik geen geluid heb....
Ook als ik stemmen ga selecteren hoor ik geen voorbeeld stem...
Vreemde is dat ook in windows het maar een 20kb wav file is, en hier dus ook geen geluid bij te horen is. Moet nog echt gaan navigeren, maar gok dat ik geen stembegeleiding ga horen op mn Milestone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 21:30
pina schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:26:
de afgelopen weken heb ik copilot toch maar vreemde routes zien uitstippelen... heb nog wat twijfels over de nauwkeurigheid van hun kaarten.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad...

Wel fijn overigens dat je bij copilot kunt instellen wat je voor info wilt zien. Wat ik alleen mis: als je geen gps signaal hebt kun je gps info zien (dan zie je hoogte, snelheid etc..) alleen als je dus weer signaal hebt, en deze gegevens dus ook kloppen, kan ik dit niet meer vinden... De info heb ik alleen nog gevonden door op de melding te klikken als je geen signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:16
Hier dezelfde goede algemene ervaringen met CoPilot.

Bij de huidige versie is alleen de UI niet vooruit te branden. Echt wel dramatisch zelfs.
Dat komt misschien omdat ze de notification bar weer zichtbaar hebben gemaakt.
Als minor irritatie is dat als ik de "SafetyCam" POI file delete, hij er de volgende keer opstarten er weer gewoon in staat. Als je in Duitsland of Zwitserland rijdt ben je strafbaar met flitsinfo op je Nav.

En de support is nihil. Daar mogen ze ook wel wat aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik heb nooit problemen met de snelheid of iets dergelijks... kan er wel aan liggen dat ik de nieuwste versie niet heb geloof ik (ik heb geen idee hoe dit te controleren is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
nav4all houdt er mee op, hun data licentie is niet verlengd dus nu hebben ze geen maps meer

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-08 11:01
ik heb ook het probleem met sygic dat ik geen geluid heb.. heeft iemand hier al een oplossing of workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
g.nius schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:14:
ik heb ook het probleem met sygic dat ik geen geluid heb.. heeft iemand hier al een oplossing of workaround voor?
Legaal aanschaffen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
Het nadeel van legaal aanschaffen is dat je dan wel met verouderde maps zit.

Ik heb zelf in januari een legale versie aangeschaft, een collega van mij heeft een illegale versie en die heeft nieuwere maps dan de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g.nius schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:14:
Hello, I would like to introduce myself.

My name is Katarina and I work as Technical Support at Sygic company. I would like to inform you, if there is any sound issue with Sygic, please write on support@sygic.com and there will be patch sent you directly. This patch will solve issue with sounds.

In case of any questions, please don't hesitate to contact me. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwiebus schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 12:44:
[...]

Het nadeel van legaal aanschaffen is dat je dan wel met verouderde maps zit.

Ik heb zelf in januari een legale versie aangeschaft, een collega van mij heeft een illegale versie en die heeft nieuwere maps dan de mijne.
Daarom heb ik ook op internet gezocht naar wat "grijze" software, om zo mijn legaal aangeschafte Sygic aan de praat te krijgen. Ik heb zelf geen contact gezocht met Sygic, omdat ik geen zin in heb om weken te moeten wachten voordat zij een patch voor je hebben.

Ik juich het niet toe met het downloaden van illigale warez, maar in zo'n degelijke situatie ben ik wel blij dat ik het op die manier heb kunnen oplossen.

-->> rijdt weer vrolijk rond in mijn auto! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:52:
[...]

Daarom heb ik ook op internet gezocht naar wat "grijze" software, om zo mijn legaal aangeschafte Sygic aan de praat te krijgen. Ik heb zelf geen contact gezocht met Sygic, omdat ik geen zin in heb om weken te moeten wachten voordat zij een patch voor je hebben.

Ik juich het niet toe met het downloaden van illigale warez, maar in zo'n degelijke situatie ben ik wel blij dat ik het op die manier heb kunnen oplossen.

-->> rijdt weer vrolijk rond in mijn auto! 8)
Als ik van tevoren had geweten dat je bij een legale versie oude maps zou krijgen dan had ik deze niet aangeschaft maar ook waarschijnlijk een illegale versie gebruikt. Het is dat toevallig een collega mij er op attent maakte dat er illegaal nieuwere maps te downloaden zijn.

Ik heb er nu wel een mailtje naar Sygic support aan gewaagd en ben benieuwd wat voor antwoord ik terug krijg. Ik wacht dit dus nog even af voordat ik ook maar eens met een illegale versie aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Androidnavigatiesoftware heeft standaard ondersteuning voor IJsland?
Is die er uberhaupt wel.. iGo / Sygic / nDrive lijken geen IJsland aan te bieden.. Iemand?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je wat heb gehoord over die patch dan horen we het hier graag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
CLB schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:35:
Is die er uberhaupt wel.. iGo / Sygic / nDrive lijken geen IJsland aan te bieden.. Iemand?
Ehm, je hebt gelijk. Ik heb heel europe (co-pilot) maar geen 1 weg in ijsland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
heb een mailtje gestuurd naar support@sygic.com en krijg netjes een mail binnen het uur terug met het nieuwe bestandje. Oude versie er af en nieuwe erop en het geluid doet t weer! geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Misschien handig om deze ergens te uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g.nius schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:32:
heb een mailtje gestuurd naar support@sygic.com en krijg netjes een mail binnen het uur terug met het nieuwe bestandje. Oude versie er af en nieuwe erop en het geluid doet t weer! geweldig
Zoo dat had ik nou echt niet verwacht :) Mag het bestandje vrij op internet worden gezet van Sygic, zodat anderen het geluidsprobleem ook kunnen oplossen? Want dit is natuurlijk altijd beter dan dat ik via grijze import het moet oplossen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iGo is nog niet gereleased toch?

Iemand wat over iGo of Navigon gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MotoNav = iGo

edit:
Hier is het bestandje om stemmen/geluid werkend te krijgen op een Milestone.
LET OP: ALLEEN GEBRUIKEN OP EEN MILESTONE

Volgens mij moet je wel even na installatie je kaarten opnieuw activeren.

[ Voor 100% gewijzigd door 13art op 05-02-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:31:
[...]

Zoo dat had ik nou echt niet verwacht :) Mag het bestandje vrij op internet worden gezet van Sygic, zodat anderen het geluidsprobleem ook kunnen oplossen? Want dit is natuurlijk altijd beter dan dat ik via grijze import het moet oplossen !
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:00:
Misschien handig om deze ergens te uppen?
ik weet niet of dit mag, maar als je me even een mailtje stuurt, krijg je het bestandje zo snel mogelijk van me. en wat je erna mee doet moet je zelf weten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb hem zelf al geupped. Voor zover ik weet mag dit gewoon aangezien het een officieel bestand van Sygic zelf is. Geen crack, warez, oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:58
Had al enkele maanden Sygic Mobile Maps 9 v.7.71 Build 7034 draaien op m'n Hero, maar wou de andere toch ook eens proberen.

CoPilot
Mooie GUI, maar te weinig info op het scherm tijdens navigeren, en het eerste kleine straatje waar ik door kwam, bestond niet... De Nederlandse stem vond ik ook niet echt aangenaam.

NDrive
Vreselijke menu's vind ik persoonlijk. Veel info tijdens navigeren, maar zo klein dat ik er niks van kan lezen.

Mijn voorkeur gaat dus nog steeds uit naar Sygic.
Momenteel heb ik versie 7.71.7739 draaien (vraagt nu om GPS in te schakelen bij opstarten, indien nog niet gebeurd.

Bij alle applicaties durft het soms wel lang duren voordat er een goed signaal is, nochthans heeft GPS status onmiddelijk signaal. Klein nadeel voor Sygic is dus dat het soms echt lang kan duren...
En waar blijven de Vlaamse stemmen? Ik heb wel pas gelezen dat TomTom stemmen kunnen opgezet worden, dat is voor dit weekend.

Straks build 7857 erop smijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
wars schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:23:
Had al enkele maanden Sygic Mobile Maps 9 v.7.71 Build 7034 draaien op m'n Hero, maar wou de andere toch ook eens proberen.

Bij alle applicaties durft het soms wel lang duren voordat er een goed signaal is, nochthans heeft GPS status onmiddelijk signaal. Klein nadeel voor Sygic is dus dat het soms echt lang kan duren...
En waar blijven de Vlaamse stemmen? Ik heb wel pas gelezen dat TomTom stemmen kunnen opgezet worden, dat is voor dit weekend.

Straks build 7857 erop smijten
Sygic heeft bij mij direct een cold fix, nog geen 3 seconden en hij heeft al een sat gevonden, ik zou toch echt eens build 7857D gaan proberen want ik heb nergens last van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
g.nius schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:37:
[...]

Sygic heeft bij mij direct een cold fix, nog geen 3 seconden en hij heeft al een sat gevonden, ik zou toch echt eens build 7857D gaan proberen want ik heb nergens last van :o
wow ofwel is dit puur toeval, ofwel is dit gewoon schitterend!
Net build 7857 geïnstalleerd en heb zelfs niet kunnen zien dat hij geen signaal had. en zit binnen in n halve bunker :)

Ook nieuwigheden in menu blijkbaar, eens even uitpluizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
DjWannaB2002 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:48:
MotoNav = iGo

edit:
Hier is het bestandje om stemmen/geluid werkend te krijgen.
Volgens mij moet je wel even na installatie je kaarten opnieuw activeren.
Wat voor telefoon heb je?
Ik had de 7857D en die geeft gewoon geluid. toen ik de versie, die jij gelinkt hebt, geinstalleerd had werkte het geluid niet meer.

Ik heb een G1.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ow gaat om een Milestone, zal er even bijzetten dat die specifiek is voor de milestone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
Is de applicatie trouwens van naam veranderd? nu staat er
Mobile
Versie 7.71 Build: 7857 D

Het opstartscherm is ook veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
Krypt schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:13:
[...]

Wat voor telefoon heb je?
Ik had de 7857D en die geeft gewoon geluid. toen ik de versie, die jij gelinkt hebt, geinstalleerd had werkte het geluid niet meer.

Ik heb een G1.
Het spreekt ook voor zich, aangezien het bestandje android 2.0 heet.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sygic is een fijn navigatieprogrammaatje, met helaas in mijn ogen 1 grote nadeel.

Het is jammer dat geen automatische updates krijgt van de applicatie van Sygic zelf. Of dat je als klant (net als ik) via de site een nieuwe .apk bestand kan ophalen omdat je van de Donut naar de Eclair bent gegaan bijvoorbeeld. Dan hadden veel mensen geen problemen gehad met het geluid! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb nu zelf maar op minder legale wijze de bij Sygic standaard meegeleverde 2008.10 kaarten door de 2009.11 kaarten vervangen.

Raar maar waar, in het geval van Sygic mobile maps kan je dus beter een illegale versie van de software gebruiken in plaats van deze braaf aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders andere opties? Kan natuurlijk een jpeg van 5000x5000 pixels op m'n telefoon zetten, maar dat is nasty. Wil eigenlijk iets interactiefs te zien krijgen, wel offline, aangezien ik geen data wil pompen daarzo.. :+ >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Zeer binnenkort zal deze waarschijnlijk ook wel verkrijbaar zijn:

http://www.igomyway.com/android/en/

Via het minder legale circuit heb ik al een versie draaiend.. lijkt redelijk goed te lopen

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDtje schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:24:
Zeer binnenkort zal deze waarschijnlijk ook wel verkrijbaar zijn:

http://www.igomyway.com/android/en/

Via het minder legale circuit heb ik al een versie draaiend.. lijkt redelijk goed te lopen
Ik heb op de site gekeken en het ziet er idd interessant uit. Echter kan ik nergens op hun site vinden wat het nou zou moeten kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zou het zoveel anders zijn dan MotoNav? Dacht dat Motonav hetzelfde is als iGo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
kwiebus schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:50:
Ik heb nu zelf maar op minder legale wijze de bij Sygic standaard meegeleverde 2008.10 kaarten door de 2009.11 kaarten vervangen.

Raar maar waar, in het geval van Sygic mobile maps kan je dus beter een illegale versie van de software gebruiken in plaats van deze braaf aan te schaffen.
Waar kan ik zien welke versie van kaarten ik heb?
ik zie enkel staan bij 'Over Mobile' -> Kaartversie: 7.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:55:
[...]

Anders andere opties? Kan natuurlijk een jpeg van 5000x5000 pixels op m'n telefoon zetten, maar dat is nasty. Wil eigenlijk iets interactiefs te zien krijgen, wel offline, aangezien ik geen data wil pompen daarzo.. :+ >:)
Navigatie gaat lastig worden denk ik. Ik heb net wel gezien dat er wel OpenStreetMaps van IJsland zijn, en er zijn volgens mij ook wel android aps die daar mee kunnen werken. Verder zijn er ook wel tools die (eventueel op je desktop) OSM kaarten kunnen downloaden voor off-line gebruik.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dat is jammer, zou handig zijn natuurlijk, maar veel moeite ga ik niet doen, een goede kaart werkt ook =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Tja, met een gps erbij weet je natuurlijk wel meteen waar je uberhaupt bent, en dat is met een gewone kaart soms ook lastig.
Ik zit nu even naar "Maps" te kijken, werkt aardig, met offline cachen. Ik zie ook OSMandroid bij code.google.com staan, daar zou iets van navigatie in moeten zitten.... (moet ik nog proberen).

Edit: laat die OSMandroid maar zitten, die crashed meteen op mijn Hero. Mocht je hoe dan ook nog interresse hebben:

Wat ik net even gedaan heb:
- TangoGPS op Ubuntu ge-apt-get.
- Deze starten, en zo configgen dat de maps op mijn USB-connected sdcard opgeslagen worden in <sdcard>/Maps.
- Naar IJsland browsen en naar believen maps downen. (hele land in grote schaal, reykjavik met meer details)
- "Maps" op m'n android geïnstalleerd.
- Huilen/Vloeken/Boos worden, want Maps ziet de kaarten niet.
- Erachter gekomen dat maps de kaartjes "0.png.tile" noemt ipv "0.png" wat tangoGPS doet.
- Alle tiles hernoemen met .tile erachter
- ......
- Profit ;)

[ Voor 51% gewijzigd door u_nix_we_all op 08-02-2010 18:08 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik had hier nog een post over OruxMaps gezet, maar of dat is niet goedgegaan (internet haperde) of hij is gedelete. In iedergeval voor offline navigatie zonder aanwijzingen is hij wel te gebruiken, door te precachen op je eigen computer. Eigenlijk bedoelt voor offroad hiking. Misschien een alternatief in het niet al te drukke ijsland.
In iedergeval een completer pakket dan Osm Android, die in feite hetzelfde doet. En het is gratis met gratis desktop tool.

[ Voor 15% gewijzigd door Get!em op 09-02-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb vandaag toch nog een mailtje van Sygic support gekregen waarin ze aangeven dat ze oude maps leveren omdat de nieuwe maps problemen opleveren. Ze gaven tevens aan nog bezig te zijn met de nieuwe maps en dat wanneer ze binnenkort gereed zijn deze gratis beschikbaar worden gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Die Sygic geeft dus best wel goede customer support begrijp ik zo of niet. Ze reageren op de emails en komen ook met bruikbare antwoorden of niet. Dat is wel top.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 00:14 ]

Dank voor het meedenken allemaal! OruxMaps heb ik gisteren gechecked, vond 't maar weird.. is er weer af.
Misschien toch nog is installeren en beter bekijken. Kreeg net ook weer een andere offline app te horen:
MichaMichaMicha schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 23:23:
Met MapDroid kun je kaarten downloaden en offline bekijken.
Let wel op, zijn geen "Google Maps" kaarten, maar die van OpenStreetMap.
Geinstalleerd, kaart van NL gedownloadet, ziet er goed uit, nu even kijken of IJsland er ook bij zit...
EDIT: Niet dus... ook mooi f*ckt... Hmm offline navigeren in IJsland zit er dus niet in op Android denk ik :+

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 11-02-2010 00:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:18:
Geinstalleerd, kaart van NL gedownloadet, ziet er goed uit, nu even kijken of IJsland er ook bij zit...
EDIT: Niet dus... ook mooi f*ckt... Hmm offline navigeren in IJsland zit er dus niet in op Android denk ik :+
Dan maar met de ouderwetse papierenkaart van een paar euro >:)
Ja die hebben we uiteraard ook =)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Weet iemand waar de prijzen van copilot opgenoemd staan, en hoeveel je betaald voor welke map? In de market zie ik er een paar staan, sommigen in GPB, anderen in USD, en niet duidelijk wat precies de map is die je erbij krijgt.

• u_nix_we_all
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:18:
Dank voor het meedenken allemaal! OruxMaps heb ik gisteren gechecked, vond 't maar weird.. is er weer af.
Misschien toch nog is installeren en beter bekijken. Kreeg net ook weer een andere offline app te horen:

[...]

Dat viel mij ook al op idd, toen je het vroeg dacht ik ook meteen aan MapDroid, maar geen IJsland dus... Dat is toch vreemd, want IJsland werkt wel met "Maps" , wat ook OSM kaarten gebruikt. En Maps is dan in ieder geval makkelijker dan een papieren kaart IMHO, wel een beetje kaal, maar de basis werkt goed, pannen, zoomen, en alles offline te gebruiken. Zie ook een paar posts terug. (Je kunt overigens ook direct in Maps je kaarten naar je sd-kaart downloaden)

[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-02-2010 17:16 ]

u_nix_we_all schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:14:
(Je kunt overigens ook direct in Maps je kaarten naar je sd-kaart downloaden)
Met MapDroyd bedoel je? Momenteel staat heel West-Europa op m'n SD ja, handig voor de scoutingdropping ;)
Of heb je het over: u_nix_we_all in "Android: Turn by Turn Navigation" ?

Heb ook RMaps gedownloadet, staat in de berichtgeving dat je offline kan navigeren, maar dat vind ik niet..
Die hebben wel weer IJsland, maar dat kostte me weer (bergen) data, niet handig voor in het buitenland dus.

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 11-02-2010 17:18 ]

• u_nix_we_all
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:17:
[...]

Met MapDroyd bedoel je? Momenteel staat heel West-Europa op m'n SD ja, handig voor de scoutingdropping ;)
Of heb je het over: u_nix_we_all in "Android: Turn by Turn Navigation" ?
Ja, ik bedoelde MapDroyd, daarin is IJsland niet te vinden.

De rest gaat over "Maps (-)" link, daarin kun je (ook) direct naar sdkaart downloaden. Die staat bij mij gewoon in de market. Klein nadeel van "Maps (-)" is dat je niet zoveel controle hebt over welke maps je precies download, hele kale interface daarvoor. Vandaar die truc in die vorige post met het downloaden vanaf mijn desktop met TangoGPS.
TangoGPS (is er niet voor android) gebruikt dezelfde indeling / tiles als "Maps (-)" maar met iets andere namen..
[edit]
Ik snap nu ook waarom Maps niet dezelfde bestandsnamen gebruikt als TangoGPS: hint: PhotoGallery en .png files >:)

[ Voor 6% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-02-2010 17:40 ]

Ahh okee, ga ik dat vandeweek is doen, als laatste optie, anders pech, dan lekker via papier / laptopje =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Heeft er iemand al iGO My Way 8.4.2.124036 geprobeerd als turn-by-turn navigatie ?

Ik heb op mijn Pulse alles volgens de "handleiding" gedaan, maar ik krijg het niet geinstalleerd.
Telkens de melding "kan toepassing iGo niet installeren".

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 19:10

nielsvv

100% Afol

Lees hier overal slechte ervaringen met offline navigatie op android. Ik gebruik copilot offline! En heb er tot op heden (gebruik het al enkele maanden) nog geen enkel probleem mee gehad. Zowel hier in Belgie als in het buitenland.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
nielsvv schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:
Lees hier overal slechte ervaringen met offline navigatie op android. Ik gebruik copilot offline! En heb er tot op heden (gebruik het al enkele maanden) nog geen enkel probleem mee gehad. Zowel hier in Belgie als in het buitenland.
Ik heb ook Sygic Mobile 9 draaien en dat werkt perfekt.
Ik wilde echter iGo eens uitproberen, omdat ik daarmee zeer goede ervaringen had op mijn Windows Mobile smartphone.
Helaas wil iGo echter niet installeren.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Dijkhuis schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 11:30:
Weet iemand waar de prijzen van copilot opgenoemd staan, en hoeveel je betaald voor welke map? In de market zie ik er een paar staan, sommigen in GPB, anderen in USD, en niet duidelijk wat precies de map is die je erbij krijgt.
In de market staat UK, US en Europe geloof ik. Voor actuele prijzen kun je Copilot central even downloaden. Ik vond hun prijzen ook maar vaag to be honest.
nielsvv schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:50:

Misschien wel aardig om te vertellen icm welke telefoon je het gebruikt :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Prijzen co-pilot 8 live kaartmateriaal
- Geheel Europa (Oost + West) € 44,95
- Benelux € 24,99

Alleen West-Europa is niet mogelijk.
Ben nu Europa aan het downloaden en zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.

Na wat geklooi met gratis applicaties en testversies besloten om toch maar munten uit te geven. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.

Mijn ervaringen met gratis en uitprobeerversies op mijn T-Mobile Pulse:

Google Maps
Prachtig maar de routeplanning is niet meer dan een electronisch papiertje. Ook houdt de applicatie de schermbeveiliging niet tegen, dus ook niet bruikbaar als electronische kaart.

AndNav1 (beta)
Zoeken naar locaties functioneert goed net als de routeplanning. Prachtig lets Go. Vervolgens krijg je een Google Satteliet weergave, blijft de kaart/sat weergave op het vertrekpunt staan net als de aanwijzingen.

AndNav2 (alpha)
Osm kaartmateriaal, altijd goed.
Applicatie ziet er goed uit, maar crasht helaas op elke handeling die je afrond (bijv zoeken gaat goed in alle schermen tot je OK drukt aan het eind). Wel geschikt als electronische kaart met waar ben ik pijl.

Rmap
De perfecte electronische OSM kaart met hier bent u aanwijzer en zoekfunctie. Kaart kan ook meedraaien mbv van de compas functie wat zeer handig kan zijn om niet de verkeerde kant op te lopen/fietsen. Kaartmateriaal wordt tevens gebufferd op de SD kaart. Daaag Google maps ;-)

Wisepilot
Prachtige applicatie met online kaartmateriaal.
Is 5 dagen uit te proberen, daarna €27,95 per kwartaal of € 99,- per jaar.
10 euro per maand voor route-aanwijzigingen, dacht het niet.

Overig
Overigens is het aanbod van applicaties dat het Compas en GPS functies van Android toestellen gebruikt overweldigend. Neem nu Compass3D, mag op geen enkel Android toestel ontbreken.

Wil na 3 dagen Androiden echt niet meer terug naar Windows Mobile.

Update (Co-Pilot 8 ervaringen)
Co-pilot voldoet. Geeft prima routes aan, herberekend snel en adressen opzoeken gaat eenvoudig. Minpunt is wel dat er geen koppeling naar het adresboek is.

POI en flitspaal databases zijn ook up-to-date.
Verkeersinfo nog niet kunnen proberen (geen files in de buurt)

WisePilot heb ik verwijderd. Wilde deze applicatie op de terugweg gebruiken, maar stond geparkeerd buiten het bereik van een T-Mobile zendmast. En dan doet een applicatie met online gegevens (adressen / kaartmateriaal) niet veel.

[ Voor 12% gewijzigd door Aapmansz op 13-02-2010 19:52 . Reden: Co-pilot ervaringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb volgens mij veel te veel betaalt voor mij coPilot :P Ook zonder live services overigens.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Aapmansz schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 00:36:
Prijzen co-pilot 8 live kaartmateriaal
- Geheel Europa (Oost + West) € 44,95
Hoe kom je aan die prijs? ik moet 50.43 Pond betalen in de App store.

Met BTW zit je dan op E 67.80.

[ Voor 5% gewijzigd door Dijkhuis op 16-02-2010 20:52 . Reden: aanvulling: prijs als je echt gaat betalen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:17
Zojuist Sygic Mobile Maps 9 geïnstalleerd op mijn Milestone. Lijkt erg goed te werken. Nederlandse tekst + stem en een duidelijke snelle interface (lijkt veel op TomTom maar nog wat sneller). Vanmiddag even een stukje mee rijden om te kijken of het navigeren ook zo lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:14
Thy... schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:48:
Zojuist Sygic Mobile Maps 9 geïnstalleerd op mijn Milestone. Lijkt erg goed te werken. Nederlandse tekst + stem en een duidelijke snelle interface (lijkt veel op TomTom maar nog wat sneller). Vanmiddag even een stukje mee rijden om te kijken of het navigeren ook zo lekker gaat.
Ik kan het beamen, deze versie werkt echt lekker 8) . Vandaag gebruikt in de auto op mijn nieuwe Milestone met de laatste kaarten. Van Sygic zelf heb ik, na de vraag hebben uitgezet of zij al bezig waren met een versie voor Android 2.x, een nieuw installatiebestand gekregen. Goede support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
MaDLiVe schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:46:
Ik heb volgens mij veel te veel betaalt voor mij coPilot :P Ook zonder live services overigens.
Wees niet rouwig, "geen verkeersincidenten gerapporteerd" zelfs als de boel vaststaat is alles wat CO-Pilot verkeersdienst rapporteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Dijkhuis schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 08:21:
[...]

Hoe kom je aan die prijs? ik moet 50.43 Pond betalen in de App store.

Met BTW zit je dan op E 67.80.
Co-Pilot staat niet echt lekker in de Android-Market tenzij je Fins kan lezen en in ponden wil betalen voor iets waarvan je maar moet afwachten of het werkt en of het de versie is die je bedoelde..
CoPilot Central (Windows applicatie) geeft betere info over kaartprijzen.

Off-line (DVD) kopen kan ook, maar dan betaal je iets meer:
http://www.pdashop.nl/pro...gation-europe-on-dvd.html

Applicatie draait goed op een T-Mobile Pulse toestel, snelle fix en route herberekenen merk je amper.

[ Voor 24% gewijzigd door Aapmansz op 17-02-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Aapmansz
Google Maps kun je 'aan' houden met KEEPSCREEN. In de Market te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:30:
@ Aapmansz
Google Maps kun je 'aan' houden met KEEPSCREEN. In de Market te vinden.
Rmaps vind ik beter dan Google Maps en houdt zelf het scherm aan.
In Rmaps is scherm aanhouden een setting.
Rmaps gebruikt OSM kaartmateriaal, wat in Nederland betekent dat je topografische kaarten tot je beschikking hebt, is handig met wandelen en fietsen.

Voor in de auto ben ik blij met Co-pilot8, die weet echt een hoop flitspalen 8)

Lokatiebepaling via GSM heb ik uitgezet, Roemenië heb ik nu wel gezien op de kaart...

[ Voor 40% gewijzigd door Aapmansz op 21-02-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hier de link naar de officiele press-release:

http://www.navigon.com/po...00215_MWC_MN_Android.html

Ik voeg hem toe aan de TS!

Prijs is minder fijn:

€74.95 for the European version.

Maar wel tof is 30 dagen FULL TRIAL:

NAVIGON also offers a 30-days, full software ‘Try & Buy’ option without any obligation to buy.

Afbeeldingslocatie: http://www.navigon.com/export/sites/default/common/images/Presse/Kasten_Android_Englisch.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 20:21

Zewatanejo

Fine Thanks!

Heb nu naast de standaard Motonav op de Milestone nu ook voor het eerst Sygic Mobile Maps geprobeerd.
Ik heb de laatste versie (denk dat dat 2009.06 is).

Mijn eerste indrukken:
+ Loopt ontzettend soepel op Android 2.0.1. in vergelijking met Motonav
+ Nederlandse stem
+ Geeft namen van zijstraten aan (zij het wat slecht leesbaar)
+ Eenvoudige maar heldere interface, met name het zoeken van locaties werkt fijn.

- Kaartweergave is aan de eenvoudige kant, weinig details
- In de menu's zijn de navigatie pijltjes aan de kleine kant
- Softwarematige toetsenbord is aan de kleine kant (maar werkt op zich wel prima)
- Af en toe pas op het laatste moment (lees net voor de afslag) een stemaanwijzing.

[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 23-02-2010 15:31 ]

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:43:
[...]
Maar wel tof is 30 dagen FULL TRIAL:

NAVIGON also offers a 30-days, full software ‘Try & Buy’ option without any obligation to buy.

[afbeelding]
Houdt er wel rekening mee dat je tijdens de trail-periode maar in één land de navigatie kunt gebruiken. Adressen zoeken en kaarten bekijken kan voor alle landen.

Zie de kleine lettertjes:
4. The ‘Try & Buy’ option applies to both the regional and the European versions. Potential buyers can search all addresses and view all maps during the trial period. Navigation is limited to only one country until the software is purchased.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zewatanejo schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:29:
Heb nu naast de standaard Motonav op de Milestone nu ook voor het eerst Sygic Mobile Maps geprobeerd.
Ik heb de laatste versie (denk dat dat 2009.06 is).

Mijn eerste indrukken:
+ Loopt ontzettend soepel op Android 2.0.1. in vergelijking met Motonav
+ Nederlandse stem
+ Geeft namen van zijstraten aan (zij het wat slecht leesbaar)
+ Eenvoudige maar heldere interface, met name het zoeken van locaties werkt fijn.

- Kaartweergave is aan de eenvoudige kant, weinig details
- In de menu's zijn de navigatie pijltjes aan de kleine kant
- Softwarematige toetsenbord is aan de kleine kant (maar werkt op zich wel prima)
- Af en toe pas op het laatste moment (lees net voor de afslag) een stemaanwijzing.
Ook sinds kort de Sygic er opgezet.

Ben het met je commentaren + en - eens.
Nog wat toe te voegen:
(Mijn referentie is de TomTom 7 op Win mobile)

+ Verkeersborden aanzetten is erg nuttig en helder
+ Zijwegen aan, is handig.

-Positie is erg slecht, regelmatig dat hij mij op een ventweg of afslag zet, terwijl ik gewoon op de snelweg rijdt
- Herberekenen positie is erg langzaam, hij blijft berekende route volgen terwijl je gewoon rechtdoor rijdt ipv afslaat.
- Heel vaak: houd links of rechts aan, terwijl ik gewoon rechtdoor moet op dezelfde weg, waar gewoon een afslag is.

(slechte positie is raar, aangezien hij vlak ervoor en erna 4 van de 5 streepjes (satellieten) heeft.)

Nu maar even aan wennen dan.... en mogelijk later overstappen op navigon (indien die wel goed gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
moet je bij navigon nog extra betalen voor live services?

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guzzigerard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:24
Voor de echte doe het zelvert;
http://wiki.navit-project.org/index.php/Navit_on_Android
Heb het nog niet getest bij gebrek aan een android mobiel.
Maar die staat reeds in bestelling.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hoe zijn de ervaringen met Navigon op Android tot zo ver? Ik heb zelf de testversie nog niet geinstalleerd ivm ruimte.
Sygic had voorkeur en staat er nu op. Echter na 1 week draaien en verschillende ritten kom ik tot de conclusie dat het (nog) niet aan mijn wensen voldoet:

-Veel fouten in routes. Omrijden terwijl het niet nodig is volgens de kaart (omrijden in tijd en km)
-Voorkeursroute soms gigantisch om voor 0.5 minuutje winst (85km en 1.15min -tegenover 133km en 1.14min).
-Nieuwe kaarten, waar stukken weg niet instaan.
-GPS verkeerd interpreteren, ondanks duidelijk signaal. Gewoon op de weg ernaast gezet.
-Langzaam herberekenen of rare zaken berekenen (200m voorbij het adres een U-turn berekenen, dus als onderdeel van de route eerst voorbij het adres rijden en dan bij een (vrij lastig kruispunt) een uturn vragen) Ook terwijl ik "U-turns vermijden" optie heb ingeschakeld.
-Vaak signaal verlies, terwijl gpsstatus nog gewoon fix aangeeft.

TomTom op Winmobile was toch stukken beter. Misschien dat ik die maar vast zet in mn auto als systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 01-03-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update:

Ik heb net MobileNavigation (softwarenaam van Navigon) opgezocht in de market. Het is op dit moment alleen als trial beschikbaar in de duitse versie van de market. (Free app)
Mogelijk dat iemand met een duitse milestone dit kan testen en dan berichten, maar ik begrijp dat die kans klein is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Get!em schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:23:
-Veel fouten in routes. Omrijden terwijl het niet nodig is volgens de kaart (omrijden in tijd en km)
-Voorkeursroute soms gigantisch om voor 0.5 minuutje winst (85km en 1.15min -tegenover 133km en 1.14min).
-Nieuwe kaarten, waar stukken weg niet instaan.
-GPS verkeerd interpreteren, ondanks duidelijk signaal. Gewoon op de weg ernaast gezet.
-Langzaam herberekenen of rare zaken berekenen (200m voorbij het adres een U-turn berekenen, dus als onderdeel van de route eerst voorbij het adres rijden en dan bij een (vrij lastig kruispunt) een uturn vragen) Ook terwijl ik "U-turns vermijden" optie heb ingeschakeld.
-Vaak signaal verlies, terwijl gpsstatus nog gewoon fix aangeeft.

TomTom op Winmobile was toch stukken beter. Misschien dat ik die maar vast zet in mn auto als systeem.
Ben het wel met je eens hoor.
In het verleden Sygic eens geprobeerd op een WM toestel, maar dat was destijds geen succes toen maakte sygic al helemaal een potje van de routeberekening.
Dat is wel beter geworden, maar heb soms het idee dat het niet altijd optimaal is.
Ook zijn de instructies lang niet altijd in orde. Zo wordt er wel eens gezegd: "volg deze weg voor xx km" terwijl je eerst nog moet uitvoegen. "Sla hier rechts af" terwijl je rechts moet aanhouden. Allemaal van dat soort kleinigheden. Ook de snelheidsaanduiding klopt regelmatig niet, al ligt dat niet direct aan het programma maar aan het kaart materiaal.

Kortom voor nu voldoet het, maar ik denk dat ik meer vertrouwen heb in Navigon (nog niet geprobeerd maar ervaringen uit het verleden met een WM toestel).

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 01-03-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04
Op zich voldoet Sygic op wat kleinigheden na prima. Die kleinigheden zijn vooral de gesproken instructies ("sla rechtsaf", terwijl het rechtdoor is met misschien een hele flauwe bocht naar rechts, het verliezen van de GPS zo af en toe, en de extreem trage routebepaling waarbij hij soms op de laatste 200m blijft hangen op een totale route van 1000km 8)7).

Moet wel zeggen dat ik in de stad (Eindhoven) geen enkel navigatiesysteem vertrouw op de kortste/snelste route. Sygic komt overal wel en we zijn er laatst vrijwel probleemloos mee naar Zwitserland gereden en terug. Kleinigheden: GPS viel een paar keer weg en voor Venlo wilde hij een avontuurlijke route volgen (geen optie aangezien de snelweg al nauwelijks berijdbaar was).

Heb je elke dag navigatie nodig dan kan ik me voorstellen dat je een losse TomTom haalt. TomTom is fijner en beter dan Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmss, ik heb met Sygic niet echt minpunten op 1 na,
Het berekenen van een route (200 km of meer) wil ie nog wel eens erg lang over doen. Maar verder maak ik geen gekke dingen mee :) Terugkomend over het verliezen van een GPS signaal; dat heb ik nog nooit gehad.

Maar zodra DomTom eindelijk hun navigatie hebben geport naar Android, zit de kans er wel dik in dat ik overstag ga :+ Maar tot nu toe voldoet Sygic bijzonder goed voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dddddaaf
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 20:00
Ik heb zelf Co-Pilot op mijn Hero staan en heb er gisteren voor de eerste keer serieus gebruik van gemaakt. Mijn bevindingen:

- De lay-out van het scherm, zoals TomTom die heeft, kan me beter bevallen. Alle informatie in één "blok" onder de kaartweergave, CP kan maar twee soorten info weergeven of, wat ik begreep, alle info door middel van een soort lichtkrant onder in beeld langs scrollend. Dit laatste heb ik nu maar eens ingesteld, eens kijken of ik het een beetje overzichtelijk vind;
- Wat ik vooral vreemd vind is dat CP wél aangeeft dat er een flitspaal in de buurt is, maar deze echter niet op mijn kaart weergeeft. Ik heb nu mijn POI-weergave zo ingesteld, dat deze ook onder het rijden weergegeven worden, hopelijk helpt dit;
- Onder het op de snelweg rijden (120+ km/u) verbinding maken met "livelink" is vrijwel onmogelijk, dit lijkt me echter meer een consequentie van de hoge snelheid en niet een probleem van CP;
- Hij verloor het GPS-signaal één keer onder het rijden, waarna ik CP maar opnieuw heb opgestart;
- Ik had op een gegeven moment per ongeluk Waze én CP tegelijkertijd draaien. Vervolgens Waze afgesloten, om de één of andere reden bleef met CP vervolgens het scherm verduisteren, waarna het helemaal uitschakelde. (zoals gebruikelijk wanneer de telefoon een paar minuten niet gebruikt word) CP een keer opnieuw opstarten bood gelukkig soelaas.

Verder vind ik de interface van CP een beetje rommelig en inconsequent, wellicht gaan updates hier nog verandering in brengen. Tot TomTom voor Android verschijnt (en die komt er écht, wanneer is echter de vraag; een maat van me die bij TomTom werkt, vertelde me laatst dat men het maar behoorlijk pittig vond om voor Android te programmeren) zal CP hoogstwaarschijnlijk mijn navigatieprogramma blijven. Óf Navigon/Igo moeten een heel stuk beter blijken te gaan zijn als CP, dan wil ik nog wel een overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
http://navngo.com/pages/g...ress/android_eng_20091102

Al bekend?

Igo8, mijn favoriet op winmo. Igo Amigo ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zou mij enorm verbazen dat het ook zo snel en vloeiend verloopt in een echte navigatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Vreemd, bij availability (European Maps Packages) worden Nederland en België niet genoemd. Zal wel een foutje zijn.

http://www.sygic.com/aura/availability.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:39

DinX

Motormuis

Denk het ook, want in het lijstje beneden staan ze beiden met 99% van de straten inclusief flitspalen

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
De sygic aura was me ook opgevallen ziet er idd erg gelikt uit maar ik ga eerst nog wachten op de ervaringen ermee + ik ben ook aan het wachten op mn htc desire die binnen een maandje ongeveer er zal zijn (zucht), weet er iemand misschien of google maps naar europa komt binnenkort?

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
mafiatounes schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:21:
De sygic aura was me ook opgevallen ziet er idd erg gelikt uit maar ik ga eerst nog wachten op de ervaringen ermee + ik ben ook aan het wachten op mn htc desire die binnen een maandje ongeveer er zal zijn (zucht), weet er iemand misschien of google maps naar europa komt binnenkort?
Google Navigation bedoel je? Die is nog niet aangekondigd voor Europa, zo ver ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zal alweer eerst op de iphone verschijnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
Ik heb navNgo prima draaien op mijn Android telefoon.

met de originele SD kaart kun je NavNgo op je G1 draaien:

https://android.naviextras.com/shop/portal/downloads

Eindelijk.
Ook erg mooie interface!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Spijtig bedoelde idd google navigation duurt wel lang voor dat hij in europa is achja dan wordt het sygic aura maar als die goed is grafisch denk ik dat hij het beste is

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mafiatounes schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:42:
Spijtig bedoelde idd google navigation duurt wel lang voor dat hij in europa is achja dan wordt het sygic aura maar als die goed is grafisch denk ik dat hij het beste is
Grafische opsmuk ziet er idd leuk uit, maar heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde. Wat wel interessant is dat Sygic alle adresgegevens in je eigen adressen op je foon staan, direct ernaar toe kan navigeren. Mits je uiteraard in je contactpersonen ook adressen hebt staan :)

Verder denk ik dat met al die grafische opsmuk alleen maar nadelig zal uitpakken voor de al memory crippled Magic. Het zal in ieder geval heel wat schokkeriger aan toe gaan dan wat je in het filmpje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 23:57:
[...]

...Wat wel interessant is dat Sygic alle adresgegevens in je eigen adressen op je foon staan, direct ernaar toe kan navigeren. Mits je uiteraard in je contactpersonen ook adressen hebt staan...
Deze functie zal MobileNavigator van Navigon ook hebben. Helaas hebben nog altijd geen releasedatum, hij staat gepland voor "spring 2010".

http://www.navigon.com/po...00215_MWC_MN_Android.html
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.