Prijzen co-pilot 8 live kaartmateriaal
- Geheel Europa (Oost + West) € 44,95
- Benelux € 24,99
Alleen West-Europa is niet mogelijk.
Ben nu Europa aan het downloaden en zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen.
Na wat geklooi met gratis applicaties en testversies besloten om toch maar munten uit te geven. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Mijn ervaringen met gratis en uitprobeerversies op mijn T-Mobile Pulse:
Google Maps
Prachtig maar de routeplanning is niet meer dan een electronisch papiertje. Ook houdt de applicatie de schermbeveiliging niet tegen, dus ook niet bruikbaar als electronische kaart.
AndNav1 (beta)
Zoeken naar locaties functioneert goed net als de routeplanning. Prachtig lets Go. Vervolgens krijg je een Google Satteliet weergave, blijft de kaart/sat weergave op het vertrekpunt staan net als de aanwijzingen.
AndNav2 (alpha)
Osm kaartmateriaal, altijd goed.
Applicatie ziet er goed uit, maar crasht helaas op elke handeling die je afrond (bijv zoeken gaat goed in alle schermen tot je OK drukt aan het eind). Wel geschikt als electronische kaart met waar ben ik pijl.
Rmap
De perfecte electronische OSM kaart met hier bent u aanwijzer en zoekfunctie. Kaart kan ook meedraaien mbv van de compas functie wat zeer handig kan zijn om niet de verkeerde kant op te lopen/fietsen. Kaartmateriaal wordt tevens gebufferd op de SD kaart. Daaag Google maps ;-)
Wisepilot
Prachtige applicatie met online kaartmateriaal.
Is 5 dagen uit te proberen, daarna €27,95 per kwartaal of € 99,- per jaar.
10 euro per maand voor route-aanwijzigingen, dacht het niet.
Overig
Overigens is het aanbod van applicaties dat het Compas en GPS functies van Android toestellen gebruikt overweldigend. Neem nu Compass3D, mag op geen enkel Android toestel ontbreken.
Wil na 3 dagen Androiden echt niet meer terug naar Windows Mobile.
Update (Co-Pilot 8 ervaringen)
Co-pilot voldoet. Geeft prima routes aan, herberekend snel en adressen opzoeken gaat eenvoudig. Minpunt is wel dat er geen koppeling naar het adresboek is.
POI en flitspaal databases zijn ook up-to-date.
Verkeersinfo nog niet kunnen proberen (geen files in de buurt)
WisePilot heb ik verwijderd. Wilde deze applicatie op de terugweg gebruiken, maar stond geparkeerd buiten het bereik van een T-Mobile zendmast. En dan doet een applicatie met online gegevens (adressen / kaartmateriaal) niet veel.
[
Voor 12% gewijzigd door
Aapmansz op 13-02-2010 19:52
. Reden: Co-pilot ervaringen ]