Ik had dit al in het Android Auto forum gepost, omdat ik het issue daar constateerde. Maar hier hoort hij meer thuis, vandaar een repost
Na langdurig Waze te hebben gebruikt heb ik een paar keer Maps geprobeerd. Hoewel ik de useability van Maps (op Android Auto) beter vind dan die van Waze is er één heel belangrijke reden om toch Waze te gebruiken:
Maps navigeert bij mij té vaak niet naar de juiste locatie.
Dat speelt vooral bij hoogteverschillen: waar Waze je netjes naar een plek op loopafstand leidt houdt Maps geen rekening met een hoogteverschil tussen je echte bestemming en waar de navigatie je laat stoppen. Hij brengt je hemelsbreed misschien wel dichtbij maar zonder mogelijkheid om je bestemming te bereiken
Voorbeeld in Nederland:
de Galgelaan in Zierikzee. Dit weggetje ligt ónder de Zeelandbrug. Waze leidt me netjes 2KM voor de brug van de N256 af en naar dit weggetje toe. Maps laat me doodleuk doorrijden op diezelfde N256 en óp de Zeelandbrug stoppen. En wat moet ik dan? Van de brug af springen?
Nog leuker was het onlangs op
Madeira. Waze leidt me netjes naar verderop in de straat (voor het restaurant mocht je niet rijden). Maps stuurt me de bergen in naar een klif 100 meter boven het restaurant. Helaas had ik m'n abseilkit niet bij me

en mocht ik 20 minuten rijden met Waze om op een betere plek uit te komen!

Je ziet het niet goed op de satellietfoto, maar mijn eindpunt bevindt zich op een klif 100 meter boven mijn bestemming!
Wat zijn de ervaringen met de andere navigatie-apps in dit topic? Brengen die je netjes op loopafstand van je bestemming of mag je daar ook van een brug afspringen?
[
Voor 0% gewijzigd door
dixet op 18-06-2019 13:32
. Reden: typos ]