Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 08:23
Señor Sjon schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:20:
Sygic heeft als grote voordeel de lokaal opgeslagen kaarten. Bij Waze ben ik weleens de kaart 'uitgereden' bij een lang telefoongesprek in de auto. Dan nam de telefoon voor voice de hele verbinding in en kon ie geen data downloaden.
Zou het kunnen dat je dan zonder route aan het rijden was? Want in principe worden alle tiles langs de route al gedownload vanaf het moment dat je de route start. Vandaar dat je data kan besparen door aan je beginpunt een wifi-verbinding te hebben (hoewel Waze sowieso al een stuk minder data verbruikt dan de concurrentie).

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

djiedjee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:30:
Eens met @nero355 :
Voor gratis offline navi is HereWego ook erg fijn!
Gedownload.. Ook maar eens proberen een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
@hars73 De TomTom Flitser app https://play.google.com/s...tom.speedcams.android.map pakt zijn informatie van andere gebruikers die het gebruiken en de info van haar TomTom devices (de Navi kastjes en app).

Je zou voor Nederland/duitsland/België Flitsmeister kunnen gebruiken voor meldingen, tevens hebben ze ook een navigatie, al geprobeerd? Voor de rest heb je nog de TomTom app, Here WeGo voor Offline maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:53

B64

Ik heb ook al een paar jaar geen losse navi meer (twee keer uit de auto gejat, toen ben ik er maar mee gestopt), voor vakantie gebruik ik nu Here We Go. Werkt op zich best fijn, al heeft die app nog best wat verbeterpuntjes.
- rijbaanaanduiding is niet heel duidelijk (vrij kort in beeld, heel klein bovenin) en verschijnt ook niet altijd als je 'm verwacht.
- het symbool voor een rotonde is nogal verwarrend, altijd een rondje met de pijl rechts omhoog, ongeacht waar je eraf moet op de rotonde. Als je vluchtig even kijkt wordt je dus op het verkeerde been gezet.
- ik ben zo eigenwijs dat ik geen gesproken instructies wil, maar iedere keer als de app een update heeft gehad moet ik dat opnieuw instellen...
- de getoonde snelheidslimiet kan niet overweg met de wisselende limieten in Nederland (120 van 7:00 tot 19:00, 130 daarbuiten), dan wordt altijd de hoogste snelheid getoond.
- adressen van kleine campinkjes aan Franse achterafweggetjes heeft-ie nog weleens moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

13art

Moderator Mobile
janvanduschoten schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:04:
Ik gebruik standaard Waze (alhoewel ik maps steeds vaker gebruik, begint wel completer te worden) en Sygic heb ik er als backup op staan tijdens vakanties. Sygic vind ik persoonlijk minder prettig, maar wel handig als offline navigatie.
Ik heb waze aan de kant gezet. Flitsmeister en Maps is een prima vervanging voor Waze.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37
B64 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:39:
- het symbool voor een rotonde is nogal verwarrend, altijd een rondje met de pijl rechts omhoog, ongeacht waar je eraf moet op de rotonde. Als je vluchtig even kijkt wordt je dus op het verkeerde been gezet.
Dat is inderdaad gek gedaan qua UI design. Zelf gebruik ik een combi van Sygic en HereWeGo, waarbij ik bij die laatste vooral fijn vind dat de layout veel rustiger is. Sygic toont veel meer info maar dat vind ik niet altijd prettig. Soms als ik een klein stukje moet rijden gebruik ik Maps, aangezien je daar door de koppeling met de Google database zo'n beetje elke bestemming wel terugvind. Maar alleen al die stem van Maps maakt dat ik voor iets langere ritjes een van de andere twee aps gebruik.

Heb n.a.v. de discussie van de afgelopen dagen als test TomTom flitsers gedownload. Een kijken of ik dat handig vind werken i.c.m. Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

musicfreak schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:54:
[...]Soms als ik een klein stukje moet rijden gebruik ik Maps, aangezien je daar door de koppeling met de Google database zo'n beetje elke bestemming wel terugvind.
Dat vind ik ook een groot voordeel van Maps. Net moest ik bijvoorbeeld ergens even een sportwedstrijd kijken. In de Sygic database stond ie niet. In Here ook niet. En in Google Maps dus wel. En ik had ook de update gehad blijkbaar van Maps, dus ik had nu mn eigen snelheid ook in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

musicfreak schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 10:54:
Maar alleen al die stem van Maps maakt dat ik voor iets langere ritjes een van de andere twee aps gebruik.
Dat is dus voor mij echt de #1 reden om nooit Google Maps te gebruiken! :F

Verschrikkelijke Electron app met veel te weinig instellingen is het, waardoor je dus niet een andere stem kan kiezen 8)7
Gelukkig heb ik dan ook een telefoon waarop het niet vooraf is geinstalleerd :Y) 8)

En verder ben ik te cheapo om een databundel af te sluiten dus dat ging hem sowieso niet worden :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

djiedjee schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:30:
OSMand gebruik ik vooral voor de GPX tochten, offline kaarten ,via f-droid de volledige versie gratis.
Autonavigatie gaat er ook wel goed mee, maar de interface is verre van intuitief.
Heeft die nog voor/nadelen t.o.v. die in de PlayStore? Ik download overigens zelf de maps van https://download.osmand.net/list.php , geen last van download limiet in de app.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17
Exacte verschillen tussen de gratis versie en de plus versie weet ik niet.
Zelf heb ik een keer voor een paar euro de app gekocht.

Op f-droid loopt de plus variant meestal 1 versie achter, maar heb je wel alle functionaliteiten. Ook een aantal betaalde plugins kun je daar vinden.
Raven schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 19:02:
[...]

Heeft die nog voor/nadelen t.o.v. die in de PlayStore? Ik download overigens zelf de maps van https://download.osmand.net/list.php , geen last van download limiet in de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:54
Verschil tussen OSMand en OSMand plus dat je bij OSMand een download limiet hebt van 10 kaarten*, bij plus geen download limiet. En bij plus ondersteun je de ontwikkelaars om de app verder te ontwikkelen.

*: kaarten zijn overigens ook elders te vinden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:11
Ik had dit al in het Android Auto forum gepost, omdat ik het issue daar constateerde. Maar hier hoort hij meer thuis, vandaar een repost

Na langdurig Waze te hebben gebruikt heb ik een paar keer Maps geprobeerd. Hoewel ik de useability van Maps (op Android Auto) beter vind dan die van Waze is er één heel belangrijke reden om toch Waze te gebruiken: Maps navigeert bij mij té vaak niet naar de juiste locatie.

Dat speelt vooral bij hoogteverschillen: waar Waze je netjes naar een plek op loopafstand leidt houdt Maps geen rekening met een hoogteverschil tussen je echte bestemming en waar de navigatie je laat stoppen. Hij brengt je hemelsbreed misschien wel dichtbij maar zonder mogelijkheid om je bestemming te bereiken |:(

Voorbeeld in Nederland: de Galgelaan in Zierikzee. Dit weggetje ligt ónder de Zeelandbrug. Waze leidt me netjes 2KM voor de brug van de N256 af en naar dit weggetje toe. Maps laat me doodleuk doorrijden op diezelfde N256 en óp de Zeelandbrug stoppen. En wat moet ik dan? Van de brug af springen?
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Ivog-ZYE23pYRv3HoZYoF8dMllE30EVI

Nog leuker was het onlangs op Madeira. Waze leidt me netjes naar verderop in de straat (voor het restaurant mocht je niet rijden). Maps stuurt me de bergen in naar een klif 100 meter boven het restaurant. Helaas had ik m'n abseilkit niet bij me 7(8)7 en mocht ik 20 minuten rijden met Waze om op een betere plek uit te komen!
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=view&id=1Ksz2BYAJVj24A-LD8XmYPotBkFy-JkA_
Je ziet het niet goed op de satellietfoto, maar mijn eindpunt bevindt zich op een klif 100 meter boven mijn bestemming!

Wat zijn de ervaringen met de andere navigatie-apps in dit topic? Brengen die je netjes op loopafstand van je bestemming of mag je daar ook van een brug afspringen?

[ Voor 0% gewijzigd door dixet op 18-06-2019 13:32 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-05 23:50
Android auto maakt bij mij ook heel veel fouten. Laatst nog op sicilie, vanaf hotel wilde hij 15min via kronkelweggetjes rijden, terwijl je ipv linksaf ook rechtsaf kon en in letterlijk 20sec op diezelfde hoofdweg zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:11
DoubleYouPee schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:34:
Android auto maakt bij mij ook heel veel fouten. Laatst nog op sicilie, vanaf hotel wilde hij 15min via kronkelweggetjes rijden, terwijl je ipv linksaf ook rechtsaf kon en in letterlijk 20sec op diezelfde hoofdweg zat.
Android Auto is geen navigatie: je gebruikt Waze of Maps binnen AA :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
dixet schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:27:
Ik had dit al in het Android Auto forum gepost, omdat ik het issue daar constateerde. Maar hier hoort hij meer thuis, vandaar een repost

Na langdurig Waze te hebben gebruikt heb ik een paar keer Maps geprobeerd. Hoewel ik de useability van Maps (op Android Auto) beter vind dan die van Waze is er één heel belangrijke reden om toch Waze te gebruiken: Maps navigeert bij mij té vaak niet naar de juiste locatie.

Dat speelt vooral bij hoogteverschillen: waar Waze je netjes naar een plek op loopafstand leidt houdt Maps geen rekening met een hoogteverschil tussen je echte bestemming en waar de navigatie je laat stoppen. Hij brengt je hemelsbreed misschien wel dichtbij maar zonder mogelijkheid om je bestemming te bereiken |:(

Voorbeeld in Nederland: de Galgelaan in Zierikzee. Dit weggetje ligt ónder de Zeelandbrug. Waze leidt me netjes 2KM voor de brug van de N256 af en naar dit weggetje toe. Maps laat me doodleuk doorrijden op diezelfde N256 en óp de Zeelandbrug stoppen. En wat moet ik dan? Van de brug af springen?
[Afbeelding]

Nog leuker was het onlangs op Madeira. Waze leidt me netjes naar verderop in de straat (voor het restaurant mocht je niet rijden). Maps stuurt me de bergen in naar een klif 100 meter boven het restaurant. Helaas had ik m'n abseilkit niet bij me 7(8)7 en mocht ik 20 minuten rijden met Waze om op een betere plek uit te komen!
[Afbeelding]
Je ziet het niet goed op de satellietfoto, maar mijn eindpunt bevindt zich op een klif 100 meter boven mijn bestemming!

Wat zijn de ervaringen met de andere navigatie-apps in dit topic? Brengen die je netjes op loopafstand van je bestemming of mag je daar ook van een brug afspringen?
De route in zeeland is nog steeds fout, mmaar je 2e van Madeira is nu inmiddels goed, Google stuurt me nu netjes over de weg. Ik heb even met streetview gegeken, dat was een flike hike geweest als je naar je navi bleef luisteren. :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KJsFxkF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 16-05 23:50
dixet schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:38:
[...]

Android Auto is geen navigatie: je gebruikt Waze of Maps binnen AA :)
Maps in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
Elke navi heeft wel wat, ik heb in verschillende landen Google maps / Tomtom Go / Sygic / Osmand gebruikt. En elk hebben ze wel hun eigen route navigatie nukkigheden. Van grote omwegen tot en met afritje/opritje wat totaal niet nodig was.
Als ik ergens heen wil kijk ik even naar de route, en als ik rare dingen zie pas ik hem aan, of kijk even in de andere navi apps hoe doe het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dacuuu schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 13:42:
Als ik ergens heen wil kijk ik even naar de route, en als ik rare dingen zie pas ik hem aan, of kijk even in de andere navi apps hoe doe het doen.
"Effe op de kaart kijken" is inderdaad sowieso wel een goede tip als je voor de eerste keer naar een nieuwe locatie gaat :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 15-05 12:03
l3art schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 21:02:
[...]

Ik heb waze aan de kant gezet. Flitsmeister en Maps is een prima vervanging voor Waze.
Heb je dan niet het probleem van dubbele data? Ik merkte dat flitsmeister me voor dezelfde file ging waarschuwen als maps, of soms voor een niet bestaande file. Ik gebruikte de flitsmeister overlay, maar kan daar niets aan afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:30

13art

Moderator Mobile
twowheeler schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:57:
[...]

Heb je dan niet het probleem van dubbele data? Ik merkte dat flitsmeister me voor dezelfde file ging waarschuwen als maps, of soms voor een niet bestaande file. Ik gebruikte de flitsmeister overlay, maar kan daar niets aan afstellen
Valt wel mee. Meldingen voor files heb ik overigens uit staan binnen Flitsmeister dus dat scheelt weer iets.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Laatst online: 15-05 12:03
Wat is jullie ervaring qua flitsers in flitmeister en waze? Qua navigatie vind ik maps vele malen beter dan waze, maar ik gebruik waze nu met het idee dat deze beter is in het waarschuwen voor flitsers en dergelijke.

Zijn er hier mensen die ze naast elkaar hebben gebruikt? Meest ideale zou zijn als flitsmeister overlay alleen werkt als maps open staat, en alleen waarschuwt voor flitsers ipv ook een filemelding geeft. Maar dat is blijkbaar op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:07
Na veel experimenteren ben ik uitgekomen op (Google) Maps voor navigatie en algemene verkeersdrukte,
met een overlay van (Tomtom) Flitsers voor snelheid, controles en bijzondere verkeersomstandigheden.
Combinatie werkt ook goed in het buitenland en betaalbaar sinds EU roaming.

[ Voor 15% gewijzigd door emmerx op 16-10-2019 13:11 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ik zag een test tussen TomTom, Maps en Waze.
https://www.nu.nl/270687/...jd-je-files-het-best.html

Ik gebruik al tijden Maps met Flitsmeister echter vind ik de file-vermijding via Maps niet heel denderend. Volgens deze test toch nog beter dan Waze.

Wat is jullie ervaring welke app het beste file vermijdend werkt? Inderdaad de TomTom-Go of zijn er andere ervaringen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403231

In mijn ervaring is de live traffic info van TomTom accuraat met file meldingen en helpt goed de drukte te vermijden en/of andere route te nemen.
Bij de verkeersmeldingen van maps heb ik al een paar keer gemerkt dat er aangegeven wordt dat het druk is terwijl er maar 3 auto's op de weg rijden....

Nieuwe 1.18 versie van TomTom is nu ook trouwens uit. Tijdens het opstarten wordt er gemeld dat er gewerkt wordt aan nieuwe features zoals wekelijkse updates voor de maps en een "hyper realistische rijbaan begeleiding".
Ik weet niet wat ze daarmee bedoelen maar ik hoop dat ze niet de rijbaan begeleiding van NDS gaan kopiëren naar Go, vind de manier waarop ze het in Go doen toch duidelijker dan in NDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58

Gotez

42

Ik heb trouwens nog steeds geen maximum snelheid in beeld bij google maps navigatie. Moet ik dat ergens aanzetten? Dan stap ik namelijk over van waze naar maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:46
Gotez schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:18:
Ik heb trouwens nog steeds geen maximum snelheid in beeld bij google maps navigatie. Moet ik dat ergens aanzetten? Dan stap ik namelijk over van waze naar maps.
De Nederlandse variant heeft dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Gotez schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 15:18:
Doe het dan gelijk goed en kies voor de app die tenminste het woord "Instellingen" kent i.t.t. Google Maps!

https://play.google.com/s...ails?id=com.here.app.maps d:)b

* nero355 vindt Google Maps echt een verschrikkelijke Electron app! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:05
nero355 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 16:43:
[...]

Doe het dan gelijk goed en kies voor de app die tenminste het woord "Instellingen" kent i.t.t. Google Maps!

https://play.google.com/s...ails?id=com.here.app.maps d:)b

* nero355 vindt Google Maps echt een verschrikkelijke Electron app! :/
Alleen verschillend slechte kaarten. Doorgaande weg bij ons in de buurt sinds een jaar of 5 staat er nog steeds als 30km weg op en deze neemt hij nooit (Kia navigatiesysteem met Here kaarten). Gelukkig zit er ook Android Auto op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ora et Labora schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:44:
Ik zag een test tussen TomTom, Maps en Waze.
https://www.nu.nl/270687/...jd-je-files-het-best.html

Ik gebruik al tijden Maps met Flitsmeister echter vind ik de file-vermijding via Maps niet heel denderend. Volgens deze test toch nog beter dan Waze.

Wat is jullie ervaring welke app het beste file vermijdend werkt? Inderdaad de TomTom-Go of zijn er andere ervaringen?
Waardeloze test helaas. Een enkele route op een enkele dag met slechts drie etappes is niet genoeg. Data wordt vaak gebaseerd op te verwachten drukte en er hoeft maar net een ongeluk extra gebeurt te zijn om de planning in de war te schoppen. Je wilt eigenlijk meerdere routes rijden en elke route meerdere keren rijden, dan heb je pas echt representatieve data.
Daarnaast is je rijstijl ook enorm van invloed op de tijdswinst van een afwijkende route binnendoor, rijdt je daar met 55 waar je 60 mag of is het eerder 80 waar je 60 mag, maakt al snel een redelijk verschil. Haal je langzamere rijders in of blijf je op ze wachten?

Al is je rijstijl op de snelweg ook relevant, hoe goed ken je de knooppunten en weet je welke route je moet volgen. Ik moest een keer met een collega van kantoor naar een restaurant, beiden in onze eigen auto. Hij plakt en hoekt hem overal maar op een cruciaal punt waar het van drie rijstroken naar twee gaat wist ik precies wanneer ik moest wisselen. Nog een ander punt waarbij ik ook precies weet wanneer je van rijbaan moet wisselen om het verkeer deels voorbij te kunnen rijden, ook daar pakte ik winst. De invloed daarvan was zo groot dat ik enkele minuten eerder aan kwam. Die data ga je nooit uit navigatie apps halen.

Rij bijvoorbeeld van Utrecht naar Rotterdam, op een gegeven moment moet je van de A12 naar de A20. Dat zijn twee uitvoegstroken van ruim een kilometer. Je kan er direct oprijden waardoor je heel lang vast staat of je kan zo lang mogelijk die stilstaande rijstroken voorbij rijden om er op het eind tussen de gaan wanneer het verkeer weer gaat rijden. Over de netheid is te discussiëren maar je rijdt effectief honderden auto's voorbij.

Daarnaast hangt het ook gewoon van de route af. Ze kiezen voor de test natuurlijk bewust twee punten uit waar de apps echt een andere route adviseren tov elkaar. Echter zou je van bijvoorbeeld Rotterdam naar Utrecht moeten ga je, tenzij er echt een groot ongeluk is gebeurt, geen alternatieve route vinden die sneller is. Ik heb dat traject jaren gereden en het aantal keren dat binnendoor rijden echt sneller is zijn op een hand te tellen.

Uiteindelijk zal er met TomTom vast wel meer winst te behalen zijn. Dat is immers een app die zijn geld verdiend aan abonnees en veel meer tijd gaat investeren in het optimaliseren van navigatie advies. Maar zolang TomTom nog niet beschikbaar is voor Android Auto stap ik sowieso niet over :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zapato schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:50:
Alleen verschillend slechte kaarten. Doorgaande weg bij ons in de buurt sinds een jaar of 5 staat er nog steeds als 30km weg op en deze neemt hij nooit (Kia navigatiesysteem met Here kaarten). Gelukkig zit er ook Android Auto op.
Je weet dat je dat soort dingen ook gewoon kan melden :?

Als niemand dat doet dan wordt het ook nooit gefixt hé! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Tsurany schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:03:
[...]

Waardeloze test helaas. Een enkele route op een enkele dag met slechts drie etappes is niet genoeg. Data wordt vaak gebaseerd op te verwachten drukte en er hoeft maar net een ongeluk extra gebeurt te zijn om de planning in de war te schoppen. Je wilt eigenlijk meerdere routes rijden en elke route meerdere keren rijden, dan heb je pas echt representatieve data.
Daarnaast is je rijstijl ook enorm van invloed op de tijdswinst van een afwijkende route binnendoor, rijdt je daar met 55 waar je 60 mag of is het eerder 80 waar je 60 mag, maakt al snel een redelijk verschil. Haal je langzamere rijders in of blijf je op ze wachten?

Al is je rijstijl op de snelweg ook relevant, hoe goed ken je de knooppunten en weet je welke route je moet volgen. Ik moest een keer met een collega van kantoor naar een restaurant, beiden in onze eigen auto. Hij plakt en hoekt hem overal maar op een cruciaal punt waar het van drie rijstroken naar twee gaat wist ik precies wanneer ik moest wisselen. Nog een ander punt waarbij ik ook precies weet wanneer je van rijbaan moet wisselen om het verkeer deels voorbij te kunnen rijden, ook daar pakte ik winst. De invloed daarvan was zo groot dat ik enkele minuten eerder aan kwam. Die data ga je nooit uit navigatie apps halen.

Rij bijvoorbeeld van Utrecht naar Rotterdam, op een gegeven moment moet je van de A12 naar de A20. Dat zijn twee uitvoegstroken van ruim een kilometer. Je kan er direct oprijden waardoor je heel lang vast staat of je kan zo lang mogelijk die stilstaande rijstroken voorbij rijden om er op het eind tussen de gaan wanneer het verkeer weer gaat rijden. Over de netheid is te discussiëren maar je rijdt effectief honderden auto's voorbij.

Daarnaast hangt het ook gewoon van de route af. Ze kiezen voor de test natuurlijk bewust twee punten uit waar de apps echt een andere route adviseren tov elkaar. Echter zou je van bijvoorbeeld Rotterdam naar Utrecht moeten ga je, tenzij er echt een groot ongeluk is gebeurt, geen alternatieve route vinden die sneller is. Ik heb dat traject jaren gereden en het aantal keren dat binnendoor rijden echt sneller is zijn op een hand te tellen.

Uiteindelijk zal er met TomTom vast wel meer winst te behalen zijn. Dat is immers een app die zijn geld verdiend aan abonnees en veel meer tijd gaat investeren in het optimaliseren van navigatie advies. Maar zolang TomTom nog niet beschikbaar is voor Android Auto stap ik sowieso niet over :+
Dat is mijn argument ook, Android Auto....
Ik gebruik af en toe Waze maar die stuurt mij vaak binnendoor terwijl het daar nog veel drukker is dan achteraan sluiten op de snelweg, tevens kan de ETA niet worden gedeeld maar verder werkt het super.
Maps werkt op zich ook goed, wel ETA delen maar een beetje kaal.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
Zapato schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 18:50:
[...]

Alleen verschillend slechte kaarten. Doorgaande weg bij ons in de buurt sinds een jaar of 5 staat er nog steeds als 30km weg op en deze neemt hij nooit (Kia navigatiesysteem met Here kaarten).
Het is eigenlijk bizar maar het zou me niet verbazen als de Here kaart van je Kia minder vaak geupdate wordt dan de kaart in de Here app voor de smartphone. Van die laatste ontvang ik regelmatig updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Wordt het niet stilletjes aan tijd de openingspost te updaten? Die dateert van 2011, en ik kan me heel goed voorstellen dat er ofwel navigatie-apps uit die post niet eens meer bestaan, maar dat er ook intussen ontelbare goede / betere zijn uitgekomen.

Trouwens, ik vind dat Waze hier in Belgie wel goed werkt. Ik volg regelmatig opleiding in Gent, en ik woon er ongeveer 20km van. ALs ik om 9u moet beginnen, ben ik verplicht om om 7 u te vertrekken, anders ben ik gegarandeerd te laat. En in dit geval zoekt waze wel een oplossing om de grootste drukte te mijden. En ik krijg wel de maximum snelheid te zien in de app.

[ Voor 42% gewijzigd door Acemath op 18-12-2019 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 08:23
Misschien wel, maar anderzijds vind ik het wel een mooie blik op het verleden :)

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 21:05
musicfreak schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:01:
[...]

Het is eigenlijk bizar maar het zou me niet verbazen als de Here kaart van je Kia minder vaak geupdate wordt dan de kaart in de Here app voor de smartphone. Van die laatste ontvang ik regelmatig updates.
Wat ik begreep van de garage is er één keer per jaar een update. Voor zover ik kan nagaan kan ik geen melding doen in de app op de Kia. Waar ik dat dan wel moet doen vraag ik me af. En eigenlijk vind ik dat die kaarten op orde moeten zijn en niet pas nadat ik als klant dat ga melden. Een vertraging van een jaar kan ik me nog voorstellen, maar niet veel meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Voor wie graag gratis TomTom navigatie wil gebruiken. Ga naar https://play.google.com/s...tom.speedcams.android.map . installeer en meld je dan aan als beta tester. De beta app voor flitsers heeft uitstekende navigatie(met spraak) ingebouwd met live traffic en flitsers. Omleidingen bij drukte zijn snel en goed.
Hij is wat kaler uitgevoerd als de TomTom app, maarre....hij is ook gratis.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Acemath schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:05:
Wordt het niet stilletjes aan tijd de openingspost te updaten? Die dateert van 2011, en ik kan me heel goed voorstellen dat er ofwel navigatie-apps uit die post niet eens meer bestaan, maar dat er ook intussen ontelbare goede / betere zijn uitgekomen.

Trouwens, ik vind dat Waze hier in Belgie wel goed werkt. Ik volg regelmatig opleiding in Gent, en ik woon er ongeveer 20km van. ALs ik om 9u moet beginnen, ben ik verplicht om om 7 u te vertrekken, anders ben ik gegarandeerd te laat. En in dit geval zoekt waze wel een oplossing om de grootste drukte te mijden. En ik krijg wel de maximum snelheid te zien in de app.
Als iemand wilt mag hij rustig een nieuw deel aanmaken met een up-to-date OP.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nero355

nero355

Zapato schreef op woensdag 18 december 2019 @ 11:45:
Wat ik begreep van de garage is er één keer per jaar een update. Voor zover ik kan nagaan kan ik geen melding doen in de app op de Kia. Waar ik dat dan wel moet doen vraag ik me af. En eigenlijk vind ik dat die kaarten op orde moeten zijn en niet pas nadat ik als klant dat ga melden. Een vertraging van een jaar kan ik me nog voorstellen, maar niet veel meer.
Normaal gesproken moet de gemeente dat melden geloof ik, maar kijk anders effe rond op hun website en kijk hoe ver je komt ? :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Als iemand een nieuw topic wil aanmaken, laat het dan even weten :)

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Laatste drie weken krijg ik regelmatig een melding van Tom Tom (Android) dat er een grote update op komst is. Echter heb ik deze update nog altijd niet. Wie heeft hier meer informatie over of een mogelijke release datum?

• alesandro_46
@bluecupra, ik vermoed dat het gaat om het downloaden van indivuele landen i.p.v. een heel gebied (zoals west Europa of BeNeLux).
Zie de eerste review (de bovenste tenminste) Playstore:
I just recently updated to the NEW revamped version. I love it. Way easier for me to use compared to the previous versions and layout. I even love how I can now download the maps I need without having to download entire country. I just love everything about the all new TomTom GO version. Only thing I wish it would have would be where the app can be moved to external memory card. Otherwise the maps to external memory card. Other than that, its Wonderful. Thank You TomTom for releasing the NEW version just in time way before my trip.
En de reply van TomTom:
great to hear that you have been enjoying the app update! The 'Maps A La Carte' feature is especially useful for creating your own custom maps with the different zones on offer. Thanks for your feedback about external memory card storage. The app is stored to whichever storage has most available space on first run. TomTom Team

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 19:32

nlboy

Alles kitz?

Afbeeldingslocatie: https://wiki.openstreetmap.org/w/images/thumb/7/75/2_iPhone_6_Navigation_imperial_uk.PNG/337px-2_iPhone_6_Navigation_imperial_uk.PNG

Iemand die Magic Earth gebruikt? Ik kwam dit tegen in een reactie op een nieuwsbericht van Tweakers.

Mij lijkt het zeer interessant, omdat ik >iets minder< gebruik wil maken van Google (=Waze & Maps). Ik heb al Sygic, maar deze is qua file informatie niet altijd actueel.

[ Voor 20% gewijzigd door nlboy op 19-12-2019 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:40

Entity

9000rpm

bluecupra schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:07:
Laatste drie weken krijg ik regelmatig een melding van Tom Tom (Android) dat er een grote update op komst is. Echter heb ik deze update nog altijd niet. Wie heeft hier meer informatie over of een mogelijke release datum?
In de reacties in de Play Store wordt door TomTom aangegeven dat de update eind van de maand komt. Ik heb hem ook nog niet, maar schijnbaar rollen ze hem al wel selectief naar mensen uit.

• musicfreak
@bluecupra De betaversie van TomTom flitsers waarover Xanion hierboven postte heet TomTom AmiGO. Hiermee kan je ook navigeren en de interface is behoorlijk op de schop gegaan t.o.v. TomTom Go. Misschien gaat TomTom de twee apps in elkaar schuiven?

@nlboy Dank voor deze tip, ik kende deze app nog niet. Heb 'm gelijk gedownload en het ziet er goed uit. In tegenstelling tot OsmAnd krijg je de open streetmap kaarten in de rijrichting te zien, dat vind ik veel prettiger. Grappig trouwens dat het bedrijf erachter in zowel Roemenië als Veenendaal zit. Verder zijn ze erg duidelijk op het gebied van privacy (wij volgen u niet, verhandelen uw persoonlijke gegevens niet etc.). Ga de app binnenkort eens in de praktijk testen. Heb jij al praktijkervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
nlboy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:18:
Iemand die Magic Earth gebruikt? Ik kwam dit tegen in een reactie op een nieuwsbericht van Tweakers.

Mij lijkt het zeer interessant, omdat ik >iets minder< gebruik wil maken van Google (=Waze & Maps). Ik heb al Sygic, maar deze is qua file informatie niet altijd actueel.
Ik heb zelf geen ervaring met Magic Earth. Op Adventure Rider (Amerikaans forum) is er reeds een topic. Mischien kan je daar wat info uit destileren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

musicfreak schreef op donderdag 19 december 2019 @ 11:21:
@nlboy Dank voor deze tip, ik kende deze app nog niet. Heb 'm gelijk gedownload en het ziet er goed uit. In tegenstelling tot OsmAnd krijg je de open streetmap kaarten in de rijrichting te zien, dat vind ik veel prettiger. Grappig trouwens dat het bedrijf erachter in zowel Roemenië als Veenendaal zit. Verder zijn ze erg duidelijk op het gebied van privacy (wij volgen u niet, verhandelen uw persoonlijke gegevens niet etc.). Ga de app binnenkort eens in de praktijk testen. Heb jij al praktijkervaringen?
Alsjeblieft, ik heb de app nog niet gebruikt. Alleen even doorheen geklikt. Voor woon-werkverkeer gebruik ik eigenlijk alleen Flitsmeister, omdat dit zo aangezet is.

De tip kwam van @ttiger (bron: ttiger in 'nieuws: Google begint met toevoegen advertenties bij routeplanning... Wellicht kan deze user zijn ervaring hier delen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door nlboy op 20-12-2019 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas449
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:21
Ik gebruik al lang Magic Earth en het bevalt me zeer goed. Helemaal gratis, het werkt snel, het ziet er allemaal prima uit en de instructies zijn duidelijk.

Naast dat ik het een fijn idee vind om open kaarten te gebruiken, merk ik ook dat deze, zeker in Nederland, beter en vooral gedetailleerder zijn dan bijvoorbeeld Google Maps en ook dat de kaarten actueler zijn, ondanks dat er 'slechts' ongeveer eens per maand een update is. Ook is het voor mij een leuke motivatie om zelf af en toe wat aan OSM te verbeteren.

Er is ook live verkeersinformatie en je kunt automatisch worden omgeleid bij files, maar ik heb deze functie niet vaak genoeg nodig om goed te kunnen beoordelen hoe goed en accuraat het werkt vergeleken met Google of Waze.

Puntje van ergernis is dat de meeste afgesloten wegen als 'gewone' wegwerkzaamheden (en dus niet als afsluitingen) in de app terechtkomen, waardoor ze wel zichtbaar zijn maar niet worden vermeden bij het routeren. Dat zal een foutje in de interpretatie van de brondata zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
@nlboy Ah kijk. Had niet gezien dat er een hele discussie over verschillende navigatieapps op gang was gekomen n.a.v. het bericht over advertenties in Google maps. Interessant om door te lezen.
In die discussie werd trouwens nog een andere app getipt, Offline kaarten en navigatie.

Maar goed, ik ga eerst de privacyvriendelijke optie maar eens testen. Was wel verrast trouwens dat je bij Magix earth ook goed kan zoeken op namen of soorten bedrijven. Dat lukt bij Sygic een stuk minder.

Oh je link werkt trouwens niet door de ). aan het einde.

[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 19-12-2019 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

@Bas449 Dank je wel voor het delen. Klinkt zeer goed! Ik ga 'm volgende keer gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 11:21
Die hebben wel heel goed naar sygic gekeken.
musicfreak schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:09:
@nlboy Ah kijk. Had niet gezien dat er een hele discussie over verschillende navigatieapps op gang was gekomen n.a.v. het bericht over advertenties in Google maps. Interessant om door te lezen.
In die discussie werd trouwens nog een andere app getipt, Offline kaarten en navigatie.

Maar goed, ik ga eerst de privacyvriendelijke optie maar eens testen. Was wel verrast trouwens dat je bij Magix earth ook goed kan zoeken op namen of soorten bedrijven. Dat lukt bij Sygic een stuk minder.

Oh je link werkt trouwens niet door de ). aan het einde.

Xiaomi 13T Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Btje schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:30:
Die hebben wel heel goed naar sygic gekeken.
[...]
Het komt van dezelfde partij af, dus zo heel vreemd is dit niet? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
De afgelopen dagen eens rondgereden met voor mij nieuwe navigatieapps. Magic earth beviel erg goed. Zeer duidelijke kaarten, waarschuwingen etc. Echt prima. Alleen die Vlaamse stemmen zijn wel erg hees... Toch maar geswitched naar Nederlands.
Bij TomTom AmiGO (bèta versie van TomTom flitsers) kreeg ik gek genoeg geen gesproken aanwijzingen te horen, ook niet na een check bij de instellingen. Heeft deze app wel gesproken navigatie?

En vandaag ontving ik de lang aangekondigde update van TomTom Go, met nieuwe kaarten. Die ook maar eens testen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
musicfreak schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:56:
[knip]
Bij TomTom AmiGO (bèta versie van TomTom flitsers) kreeg ik gek genoeg geen gesproken aanwijzingen te horen, ook niet na een check bij de instellingen. Heeft deze app wel gesproken navigatie?

[knip]
Heeft ie. Ik hoor die "geweldige" Nederlandse vrouwelijke monotone uitspraak ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Heeft de tomtom app ook een weergave voor de maximum snelheid op een weg en de actuele snelheid die je rijdt?
Kon het zo snel niet vinden en voor ik een abonnement afsluit wil ik dat wel graag weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
@jaydenjarno Tomtom geeft inderdaad de actuele en de maximum snelheid weer. Als je de max. snelheid een paar km/h overschrijdt dan verandert het kader waar de snelheden in staan oranje. Ga je nog harder rijden dan wordt ie rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
alesandro_46 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:50:
@jaydenjarno Tomtom geeft inderdaad de actuele en de maximum snelheid weer. Als je de max. snelheid een paar km/h overschrijdt dan verandert het kader waar de snelheden in staan oranje. Ga je nog harder rijden dan wordt ie rood.
dank je wel. dan gaat de bestelling de deur uit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
Gisteren, toen ik met een vriend mee reed, merkte ik dat zijn Google Maps voor snelheids/roodlicht camera's een subtiel bliepje gaf. Bij mij gebeurt dit niet. Alle notificatie geluiden staan aan in de instellingen van mijn S8. Nu weet ik dat je bijvoorbeeld Flitsmeister als overlay kan gebruiken, maar toch zou deze functie ook in Maps moeten werken.

Weet iemand of er hier een oplossing voor is? Heb zelf geen instelling ervoor kunnen vinden in Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoi! Weet iemand of de nieuwste Google Maps ook de namen van straten in het Nederlands kan uitspreken, dus met de (min of meer correcte) Nederlandse uitspraak?

De laatste keer dat ik het probeerde, wat al weer jaren geleden is, kon de Nederlandse stem alleen dingen zeggen als "sla rechtsaf in noordelijke richting", in plaats van "sla rechtsaf, de Herengracht op". De Engelse stem kon wel de straatnaam noemen, alleen dan met onverstaanbare Engelse uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Sinds dit weekend is de lane assist in Google Maps bij mij verdwenen, gewoon op dezelfde locatie als altijd (Randstad). Alles werkt verder zoals voorheen, de stemassistent geeft ook bijvoorbeeld aan "neem de twee linker rijstroken om....". Echter, ik zie niet meer de rijbaaninformatie onder de routeinformatie verschijnen bij naderen van een kruis of knooppunt. Dit alles op de laatste versie van Google Maps op een S8.

Ik heb de cache geleegd, maar dit mocht niet baten.

Ligt het aan mijn Maps of zien jullie sinds kort ook geen lane assist meer? Dit was toch wel een handige feature en echt een meerwaarde tov bijv Waze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:16
-Edwin- schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:18:
Sinds dit weekend is de lane assist in Google Maps bij mij verdwenen, gewoon op dezelfde locatie als altijd (Randstad). Alles werkt verder zoals voorheen, de stemassistent geeft ook bijvoorbeeld aan "neem de twee linker rijstroken om....". Echter, ik zie niet meer de rijbaaninformatie onder de routeinformatie verschijnen bij naderen van een kruis of knooppunt. Dit alles op de laatste versie van Google Maps op een S8.

Ik heb de cache geleegd, maar dit mocht niet baten.

Ligt het aan mijn Maps of zien jullie sinds kort ook geen lane assist meer? Dit was toch wel een handige feature en echt een meerwaarde tov bijv Waze.
Durf ik niet te zeggen, heb je de update verwijdert (de app op fabrieksinstellingen gezet) en maps opnieuw geüpdatet?

Trouwens: https://www.xda-developer...lane-guidance-navigation/
De functie is nu in test fase/ bij waze en wordt mondjes maat uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
dutchnltweaker schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:37:
[...]

Durf ik niet te zeggen, heb je de update verwijdert (de app op fabrieksinstellingen gezet) en maps opnieuw geüpdatet?

Trouwens: https://www.xda-developer...lane-guidance-navigation/
De functie is nu in test fase/ bij waze en wordt mondjes maat uitgerold.
Alles verwijderd en gereset. Bij de eerste bocht heel kort lane assist gezien (maar verscheen veel later dan normaal). De rest van de rit helaas weer niet verschenen.

Hoe zit het bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Cerberus_tm schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 02:42:
Hoi! Weet iemand of de nieuwste Google Maps ook de namen van straten in het Nederlands kan uitspreken, dus met de (min of meer correcte) Nederlandse uitspraak?
Dat doet ze inderdaad helaas heel graag tegenwoordig! :/
De laatste keer dat ik het probeerde, wat al weer jaren geleden is, kon de Nederlandse stem alleen dingen zeggen als "sla rechtsaf in noordelijke richting", in plaats van "sla rechtsaf, de Herengracht op".
Dat mogen ze van mij weer opnieuw invoeren als optie! d:)b
De Engelse stem kon wel de straatnaam noemen, alleen dan met onverstaanbare Engelse uitspraak.
Dat probleem heb je straks met de Nederlandse stem ook als je in het buitenland rondrijdt ;)

* nero355 heeft een hekel aan Google Maps en gebruikt lekker Here Maps :Y) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
@nero355 Dank voor de info!

Waarom "helaas"?

In het buitenland kun je de stem toch op de taal van dat land zetten, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 18:47
Weet iemand meer over de Tom Tom Go 2.x update voor Android? Deze release is naar mijn weten al geruime tijd uit voor ios echter voor Android is het erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
bluecupra schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:38:
Weet iemand meer over de Tom Tom Go 2.x update voor Android? Deze release is naar mijn weten al geruime tijd uit voor ios echter voor Android is het erg stil.
Zelf geen idee. Voor Android weet ik dat tomtom aan het experimenteren is in de 'tomtom Amigo app'. Functies die daar in zitten zouden uiteindelijk in tomtom go voor Android moeten komen.

Welke functies zitten er wel in de 2.x voor iOS maar nog niet in de huidige versie van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In de tijd dat ik nog TomTom gebruikte, volgens mij was dat op een HTC TyTN II, had ik een pakket met stemmen van bekende mensen/personages toegevoegd. Nu zoek ik zoiets voor OsmAnd, maar dat heb ik vooralsnog niet kunnen vinden.

Wel heb ik verwijzingen gevonden naar een niet meer bestaande app dat TomTom-stemmen kan omzetten naar het formaat dat OsmAnd gebruikt.

Weet iemand toevallig of er dergelijke stemmen voor OsmAnd bestaan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

d:)b
Waarom "helaas"?
Ik vind de stem van dat wijf vreselijk irritant en ze geeft je zoveel informatie in één keer dat het vreselijk irritant is om ernaar te luisteren! :F

Meestal vraag ik dan ook aan degene die het gebruikt in zijn/haar auto of het geluid gewoon uit mag :Y)
In het buitenland kun je de stem toch op de taal van dat land zetten, of niet?
Dat zou kunnen, maar dan moet die stomme app wel iets van opties hebben en die zijn er niet echt :D

Komt omdat alles van Google tegenwoordig Electron "software" is en dat is dus gewoon een veredelde webpagina in een aparte window... bagger! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:08
bluecupra schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:38:
volgens mij nog veel bugs. ik gebruik de nds versie van tomtom. 1.8.10 inmiddels. werkt erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat is nu het beste te gebruiken voor je dagelijks woon-werk verkeer.
Dus snel meldingen van files, opstoppingen, ambulances e.d.

Gebruikte Waze totdat ik me te erg irriteerde aan de reclame's
Daarna een tijdje flitsmeister geprobeerd, maar daar wordt mn telefoon erg warm van.

Nu Magic Earth geïnstalleerd, even opgestart en ingesteld maar wel wat veel handelingen om werk adres aan te klikken. (Waze herkende het tijdstip en kwam met popup of je naar je werk wilde navigeren).

TomTom bv het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Wat vinden jullie van Google Maps in bijv vergelijking met TomTom op het volgende punt?

Ik rij nu met een huurauto door Griekenland, en ik merk dat Maps de plank vaak volledig misslaat. Zo wordt je regelmatig over veel te smalle wegen geleid, of zelfs stukken onverhard (Maps herkent dit niet als zodanig). Deze route zou dan bijv 1 min sneller of zelfs gelijk aan een alternatieve route zijn. Het punt is dat die alternatieve route gewoon over de doorgaande nette weg gaat, maar toch is dit niet het eerste advies van Maps.

Hebben er bijvoorbeeld mensen vergelijkbare ervaringen met TomTom of andere? En hoe doen die het op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:16
Tomtom app op android heeft wel de optie bij instellingen, Vermijd indien mogelijk : onverharde wegen.

In hoeverre die dat werkelijk weet, geen idee.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 16-05 19:24

Xymox

Determinism rulez !

Ik gebruik al jaren TomTom Android. Verschillende versies en op verschillende telefoons de revue gepasseerd en gebruik nu dus ook de laatste (2.x) versie.

Ik ben zeer te spreken over de nauwkeurigheid van de routes en alternatieve routes die TomTom aanbiedt.
Ook de file indicaties zijn spot on.

Alhoewel de laatste maanden ik weinig verre afstanden rijd vanwege corona, heb ik TomTom altijd voor woon-werk en werk-werk verkeer binnen Nederland en Belgie gebruikt. Met name de alternatieve routes bij files is zeer handig. Daar waar collega's veel langer onderweg waren voor dezelfde routes, werd ik door TomTom via de meest vreemde routes sneller op de plek gebracht. En op die momenten waarbij ik TomTom negeerde en het zelf beter dacht te weten liep dat mij te vaak uit op een teleurstelling.

Ook op vakanties (Frankrijk, Spanje, Duitsland en Oostenrijk) heeft TomTom mij nooit in de steek gelaten.

Waar ik echter nooit (en bij die nieuwste versie weer niet) over te spreken ben is de belasting op de telefoon.
Die wordt gewoon te heet. Telefoon maakt niet uit. Op simpele Androids of top modellen wordt de telefoon een kookplaat. Zeker als de omgeving al warm is, zoals op vakantie in Spanje.

Heet is op zich geen probleem. Maar is wel een probleem als de telefoon zichzelf niet meer kan opladen of zelfs zichzelf uit voorzorg uitschakelt. Ik heb vaak iemand de telefoon tegen de airco luchtroosters moeten houden om ervoor te zorgen dat de telefoon een beetje koel bleef.
(Ik gebruik een open telefoonhouder op het dashboard). Ik zit eraan te denken om een clipsysteem te gebruiken waar ik de telefoon kan monteren tegen een luchtrooster. Maar die locatie zit onhandig en heb ik geen goed overzicht tijdens rijden.

Dit probleem van te veel hitte heb ik bij elke telefoon gehad die ik gebruikte. Nu op mijn Samsung S20 en de nieuwste versie ook.

TomTom moet een systeem inbouwen die niet alle cores op 100% zet. Is nergens voor nodig. Als een oude Android prima TomTom kan draaien kan een nieuwe S20 qua performance dat zeker zonder de volledige kracht van de telefoon in te zetten.

Helaas heeft TomTom niet geluisterd naar de vele klachten over oververhitting en heeft de nieuwste versie het probleem nog steeds.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:17
Recent heb ik een aantal apps geprobeerd en vergeleken over een paar langere ritten:
Maps,Tomtom, sygic, waze.

Tomtom vond ik erg goed, maar ik kwam erachter dat ik inmiddels teveel gewend ben aan de aanwijzingen van maps.
Dus toch gewoon weer Maps vanuit android auto nu.
hjs schreef op zondag 27 september 2020 @ 12:21:
Wat is nu het beste te gebruiken voor je dagelijks woon-werk verkeer.
Dus snel meldingen van files, opstoppingen, ambulances e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:45
-Edwin- schreef op zondag 27 september 2020 @ 15:37:
Wat vinden jullie van Google Maps in bijv vergelijking met TomTom op het volgende punt?

Ik rij nu met een huurauto door Griekenland, en ik merk dat Maps de plank vaak volledig misslaat. Zo wordt je regelmatig over veel te smalle wegen geleid, of zelfs stukken onverhard (Maps herkent dit niet als zodanig). Deze route zou dan bijv 1 min sneller of zelfs gelijk aan een alternatieve route zijn. Het punt is dat die alternatieve route gewoon over de doorgaande nette weg gaat, maar toch is dit niet het eerste advies van Maps.

Hebben er bijvoorbeeld mensen vergelijkbare ervaringen met TomTom of andere? En hoe doen die het op dit vlak?
Griekenland is wat dat betreft gewoon meer een derde wereldland. Met sygic werkte het bij mij wel ok, maar ik heb alleen in Kreta gereden en dat is ook al weer een jaar of 6 geleden. De wegen zijn in Griekenland nu eenmaal minder, en op Kreta zelf zijn er eigenlijk maar weinig alternatieven, je hebt regelmatig stukken "safari" als je op een bepaalde plaats wilt zijn. Dat er fouten insluipen bij de map makers gebeurt overal wel, maar in Griekenland zijn er nauwelijks mensen die dit corrigeren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik gebruik sinds kort TT Go voor navigatie (ipv Sygic op dit moment), maar ik loop tegen één werkelijk issue aan op dit moment. Ik zal er zeer waarschijnlijk wel overheen kijken of begrijp het niet.

Hoe kan ik een tussenloactie selecteren als ik via een zelf te bepalen route naar een eindbestemming wil rijden? Als voorbeeld;

- voor een vakantiebestemming willen wij het laatste gedeelte van een route graag meer toeristisch rijden, dus eerder van de snelweg en via binnenwegen naar de eindbestemming van die route.

Via Sygic ging dit erg eenvoudig. Je kiest een eindbestemming en daarna kan je via het routeoverzicht (kaartmode) op iedere plek één of meerdere pinnen plaatsen waarna je route wordt aangepast. Ik zie dit niet direct in TT terug? Nu heb ik maar een tussenpunt als eindebestemming gekozen en bij aankomst weer opnieuw de daadwerkelijke bestemming gekozen.

Dit kan mogelijk wel handiger, maar ik zie het gewoonweg niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
hardware-lover schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:13:
Ik gebruik sinds kort TT Go voor navigatie (ipv Sygic op dit moment), maar ik loop tegen één werkelijk issue aan op dit moment. Ik zal er zeer waarschijnlijk wel overheen kijken of begrijp het niet.

Hoe kan ik een tussenloactie selecteren als ik via een zelf te bepalen route naar een eindbestemming wil rijden? Als voorbeeld;

- voor een vakantiebestemming willen wij het laatste gedeelte van een route graag meer toeristisch rijden, dus eerder van de snelweg en via binnenwegen naar de eindbestemming van die route.

Via Sygic ging dit erg eenvoudig. Je kiest een eindbestemming en daarna kan je via het routeoverzicht (kaartmode) op iedere plek één of meerdere pinnen plaatsen waarna je route wordt aangepast. Ik zie dit niet direct in TT terug? Nu heb ik maar een tussenpunt als eindebestemming gekozen en bij aankomst weer opnieuw de daadwerkelijke bestemming gekozen.

Dit kan mogelijk wel handiger, maar ik zie het gewoonweg niet?
Als ik het goed heb wil je van A naar B via C, D E....?
Dat werkt in TT Go hetzelfde.
  • Route van A naar B maken
  • Op de kaart naar de gewenste locatie van je tussen punt gaan
  • Lang indrukken
  • Nu komt er een popup in beeld met de straatnaam, drie puntjes verticaal boven elkaar en 'rijd'
  • Tik op de drie puntjes
  • Vervolgens 'Gebruik in route'
  • Gevolgd door 'Voeg toe in huidige route'
Mocht je de route van tevoren willen maken dan zou je ook naar TomTom Mydrive kunnen kijken. Inloggen met een TomTom account in de app, Route maken op de pc (browser, inloggen met dezelfde gegevens) en dan worden de routes gesynchroniseerd. Bij TomTom Go op Android is dat helaas alleen in één richting (browser --> app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:49:
[...]
Als ik het goed heb wil je van A naar B via C, D E....?
Dat werkt in TT Go hetzelfde.
  • Route van A naar B maken
  • Lang indrukken
  • Nu komt er een popup in beeld met de straatnaam, drie puntjes verticaal boven elkaar en 'rijd'
  • Tik op de drie puntjes
Mocht je de route van tevoren willen maken dan zou je ook naar TomTom Mydrive kunnen kijken. Inloggen met een TomTom account in de app, Route maken op de pc (browser, inloggen met dezelfde gegevens) en dan worden de routes gesynchroniseerd. Bij TomTom Go op Android is dat helaas alleen in één richting (browser --> app).
Dat laatste is ook een mogelijkheid vooraf, maar wat lastiger om op locatie steeds uit te voeren.
  • Druk op de weergave knop [kompas] om de kaart weer te geven. De volledige route wordt getoond op de kaart.
  • Lang indrukken
  • Tik op de drie puntjes
Ik heb het precies zo geprobeerd, na eerst de eindbestemming te hebben gekozen. Ik krijg echter de optie "gebruik in route", niet voor de kiezen, en kan deze dus niet toevoegen aan A en B.

Edit: het vetgedrukte gedeelte miste ik nog in je beschrijving, daarmee lukt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 02-10-2020 17:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23:38
Update naar Android 11 heeft OSMAND+ ook om zeep geholpen :/
Had 3.8.4 geïnstalleerd op mijn telefoon en werken altijd zonder problemen. Nu met Android 11 kan ik de maps en dergelijke niet meer updaten omdat Android het niet naar de SD kaart laat downloaden. App heeft alle machtigingen en kan ook de SD kaart als opslaglocatie instellen. Maar zodra je iets wil updaten/downloaden staat heel OSMAND vast.
Met opslaglocatie ingesteld op interngeheugen werkt het wel maar dat wil ik niet.

Bij mij heeft de update naar Android 11 alleen maar problemen op verschillende vlakken veroorzaakt. Ik zou zo weer terug gaan naar Android 10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Zijn er nog mensen die actief gebruik maken van Sygic? En zo ja wat zijn de ervaringen met de (mobiele) flitsers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ooit een Lifetime versie van Sygic gekocht voor Europa. Ik gebruik het nog regelmatig alleen flitser niet. Vraag me af of je daar ook een Premium abbo voor moet hebben.

Ikzelf zit er aan te denken om over te gaan naar Amigo.
Pagina: 1 ... 35 36 Laatste