Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik vind Navigon momenteel de prettigste, maar wat mij stoort is dat als je een route ingeeft, en je hebt nog geen GPS lock, dat je alleen kunt kiezen uit "demo" en "cancel"
Cancel is geen optie (want dan moet je opnieuw een adres invoeren, en gaat hij opnieuw rekenen), maar als je "Demo" kiest gaat 'ie vanaf een willekeurig punt navigeren, en dus ook al aanwijzingen lopen roepen.

Erg verwarrend als je alvast gaat rijden en hij roept "turn right" terwijl je nog geen lock hebt. Het is dus maar afwachten wanneer je wél een lock hebt, en dus kunt vertrouwen op de navigatie.

Ik kan niks vinden om dit uit te zetten. Kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op Cancel/Annuleren drukt dan hoef je het adres helemaal niet opnieuw in te voeren.
Je kan dan weer opnieuw kiezen voor "navigatie starten".

Maar dit hadden ze inderdaad beter kunnen oplossen, zoals bijvoorbeeld Sygic.
Die begint vervolgens de navigatie, zodra er contact is.

Verder zou spraakgestuurd zoeken een mooie toevoeging zijn.
Ik heb dit nu opgelost met het toetsenbord van SwiftKey, maar dan wordt er na ieder woord een spatie toegevoegd, die ik weer moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:06
riffey#4 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:35:
Ik vind Navigon momenteel de prettigste, maar wat mij stoort is dat als je een route ingeeft, en je hebt nog geen GPS lock, dat je alleen kunt kiezen uit "demo" en "cancel"
Cancel is geen optie (want dan moet je opnieuw een adres invoeren, en gaat hij opnieuw rekenen), maar als je "Demo" kiest gaat 'ie vanaf een willekeurig punt navigeren, en dus ook al aanwijzingen lopen roepen.

Erg verwarrend als je alvast gaat rijden en hij roept "turn right" terwijl je nog geen lock hebt. Het is dus maar afwachten wanneer je wél een lock hebt, en dus kunt vertrouwen op de navigatie.

Ik kan niks vinden om dit uit te zetten. Kijk ik niet goed?
Gewoon negeren en geen keuze maken. Navigon begint dan automatisch zodra je signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

mtr33 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:51:
[...]

Gewoon negeren en geen keuze maken. Navigon begint dan automatisch zodra je signaal hebt.
Tnx.. Daar was ik zelf niet opgekomen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor de tweede keer Navigon gebruikt en naar nu blijkt is de kaart van Nederland flink verouderd
Zelfs de afslag van de A12 naar Zevenhuizen (n219), die in april 2010 was geopend, stond nog niet op de kaart.
Ook een aantal rotondes in Den Haag werden niet herkend.
De kaart is dus minimaal 1 jaar oud, maar waarschijnlijk nog ouder.
Voor een nieuwe routeplanner, waarbij je eerst 2GB (Europa) moet downloaden, verwacht je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
riffey#4 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:35:
Op veel standalone navigatiesystemen is daarvoor een optie genaamd "GPS Simulatie". Die kun je dan ook uitzetten zodat hij dit gedrag niet meer vertoont.
Kan dat in de app niet?
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:10:
Vandaag voor de tweede keer Navigon gebruikt en naar nu blijkt is de kaart van Nederland flink verouderd
Zelfs de afslag van de A12 naar Zevenhuizen (n219), die in april 2010 was geopend, stond nog niet op de kaart.
Ook een aantal rotondes in Den Haag werden niet herkend.
De kaart is dus minimaal 1 jaar oud, maar waarschijnlijk nog ouder.
Voor een nieuwe routeplanner, waarbij je eerst 2GB (Europa) moet downloaden, verwacht je dat niet.
Ik heb van het weekend een standalone Garmin gekocht, die volgens mij dezelfde kaart als Navigon gebruikt voor Nederland. Die kent de nieuwe indeling van een kruispunt bij mij in Breda ook nog niet, terwijl die bijna 2 jaar geleden is veranderd. Kaart is van juni 2011. Viel mij ook tegen.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 01-08-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Tja, die datum zegt natuurlijk niet zo heel veel.
Da's gewoon de datum van uitgifte, of wanneer ze laatst geupdate is, dat wil niet zeggen dat elke wijziging erin opgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

Momenteel maak ik gebruik van Sygic, werkt op zich op me Desire. Het is wel echt een zwaar pakket, dat is wel balen. De menu's zijn best wel traag en tijdens het rijden al die 3D gebouwen erbij doet het ook niet al te best...

Heb een tijdje geleden de Navigon geprobeerd, maar die had juist geen GPS fix.. Wat ook erg vaag was.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Die 3D gebouwen kan je ook uitzetten in Sygic :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eraan een smartphone aan te schaffen omdat ik graag fiets (groningen / drenthe). Is sygic daar goed voor?
Op de gewone google maps blijven hele stukken leeg in gebieden waar ik graag fiets, is dit in de app ook zo, m.a.w. is daar verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:57:
Ik denk eraan een smartphone aan te schaffen omdat ik graag fiets (groningen / drenthe). Is sygic daar goed voor?
Op de gewone google maps blijven hele stukken leeg in gebieden waar ik graag fiets, is dit in de app ook zo, m.a.w. is daar verschil tussen?
Ik vind Sygic de beste tot nu toe voor de auto navigatie maar heb je helaas geen fiets navigatie mogelijkheid. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
Ankh schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 17:08:
Momenteel maak ik gebruik van Sygic, werkt op zich op me Desire. Het is wel echt een zwaar pakket, dat is wel balen. De menu's zijn best wel traag en tijdens het rijden al die 3D gebouwen erbij doet het ook niet al te best...
Je zou ook nog kunnen kijken of je aan de voorloper van Aura kunt komen (Sygic 10 of 11 ofzo), dat belast je telefoon volgens mij minder zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:57:
Heb je al gekeken hoe goed die stukken in openstreetmap staan? Ik gebruik mijn oude diamond2 smartphone op de mountainbike met die kaarten. Kan je alleen niet navigeren, maar met een beetje kaartlezen kom ik er ook ;-)

Ik zou voor een offline oplossing gaan met die maps, mijn ervaring is dat die veruit het uitgebreidst zijn voor wat betreft fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ybastiaans schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:07:
[...]

Heb je al gekeken hoe goed die stukken in openstreetmap staan?
Kende ik nog niet, ziet er inderdaad wat gedetailleerder uit als google maps.
maar met een beetje kaartlezen kom ik er ook ;-)
Ik ook hoor. :)
Ik zou voor een offline oplossing gaan met die maps, mijn ervaring is dat die veruit het uitgebreidst zijn voor wat betreft fietspaden.
Bedankt.

Edit: Zoiets als dit lijkt me dan wel wat: http://www.b-icycle.com/android/home.html

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 20:30
StarC schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:00:
Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij is de hier beschreven methode om een app op te starten in een andere taal dan het OS in staat (in feite niets anders dan het tijdelijk veranderen van je OS taal als ik het goed heb) een goede manier om nederlandse TTS met een engelse Android te combineren.
Heb 'm geprobeerd, maar bij werkt het in ieder geval voor geen meter. En als ik op dat forum lees, zijn er wel meer waarbij dit niet lijkt te werken. Mijn systeemtaal staat op Engels, maar wil Google navigatie wel in Nederlands, dus dit zou een mooie oplossing zijn. Maar de gesproken navigatie blijft ook met deze tool gewoon op Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:25
Volgens mij is dat omdat hij die voice-gegevens cachet, zodat je ze niet elke keer opnieuw moet downloaden. En als je dus eerst Engels hebt gecachet, staan ze er nog als je hem op Nederlands zet en krijg je Nederlandse.

Probeer het eens als je de cache/gegevens van Google Maps hebt verwijderd, dan systeemtaal in Nederlands en kijken wat ze zeggen. Zet hem dan in het Engels, misschien dat je dan wel nog Nederlands hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 20:30
fifarunnerr schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:12:
Volgens mij is dat omdat hij die voice-gegevens cachet, zodat je ze niet elke keer opnieuw moet downloaden. En als je dus eerst Engels hebt gecachet, staan ze er nog als je hem op Nederlands zet en krijg je Nederlandse.

Probeer het eens als je de cache/gegevens van Google Maps hebt verwijderd, dan systeemtaal in Nederlands en kijken wat ze zeggen. Zet hem dan in het Engels, misschien dat je dan wel nog Nederlands hebt.
Geprobeerd, zonder succes. Nog steeds Engelse spraak. Zou iemand anders dit ook willen proberen en aangeven of het dan wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Ik heb eigenlijk nog niets gezien wat in de buurt van mijn oplossing in Windows Mobile komt, maar dat ziet er prima uit!

Zou goed moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:56

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zonet NDrive geinstalleerd. Jezus, dat ziet er netjes uit ! Jammer genoeg heeft mijn GPS kuren,
maar dit zou met een nieuwe radio te flashen opgelost moeten zijn...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net even de apk van NDrive geinstalleerd
Mappen heb ik nog niet dus echt testen kon ik niet, maar jezus, wat een slecht menu zeg! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Jongens, ik ben op zoek naar iets beters. Maar NDrive? Are you kidding me? 8)7 |:( Ik heb nu Sygic en dit is de beste tot nu toe, geen geding meer.

Ik ben alleen aan het wachten wat de TomTom of Route66 zal brengen. Van diegenen die tot nu beschikbaar zijn... nee hoor, sorry maar... ze moeten iets harder gaan werken, volgens mij, LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

@Ankh;
3D gebouwen in Sygic kun je uit zetten.

@SpYder;
Afslag Zevenhuizen (A12/N219) kan ik overigens ook op Sygic niet ontdekken; en op CoPilot wordt zelfs de aanduiding N219 weggelaten!! Dus ook geen afslag te zien.

Bewijst alweer dat van enig actuele update's van navigatiekaarten (in Nederland) bij vrijwel elk navigatie apps geen sprake is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 08:55:
@Ankh;
3D gebouwen in Sygic kun je uit zetten.

@SpYder;
Afslag Zevenhuizen (A12/N219) kan ik overigens ook op Sygic niet ontdekken; en op CoPilot wordt zelfs de aanduiding N219 weggelaten!! Dus ook geen afslag te zien.

Bewijst alweer dat van enig actuele update's van navigatiekaarten (in Nederland) bij vrijwel elk navigatie apps geen sprake is... 8)7
Ik ben er inmiddels achter dat ik toch een oude kaart gebruikte.
Inmiddels heb ik de kaarten geupdate naar Q2 2011 en staat de afslag er wel op!

Ook op Sygic GPS Navigation is de afslag aanwezig, alleen werkt bij de software niet stabiel.
Alleen direct na het opstarten of na het vrijmaken van het geheugen, werkt Sygic goed.
Soms werkte ook het geluid niet of kreeg ik allerlei startschermpjes die bevestigd moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

SpYder, hoe heb je de kaarten van Sygic geupdated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
racinfo schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 08:28:
SpYder, hoe heb je de kaarten van Sygic geupdated?
Je kan toch via de Sygic Downloader de kaarten downloaden.
Zo zal je ze ook wel moeten bijwerken.

Ik kan alleen niet vinden van welke periode de kaarten zijn.
In Sygic zelf zie ik niets staan, in de downloaden staan alleen de namen van de landen.
En als ik in de map op mijn sdkaart kijk hebben ze de naam "nld.ta.2013.01" voor Nederland.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:31
Weet iemand toevallig wel navigatiepakket kaarten + navigatie voor Australie en Nieuw-Zeeland heeft voor mijn HTC Desire?
- Ik heb Navigon maar die biedt dit niet aan. Alleen als aparte apk, waar ook apart voor betaald moet worden. En als ik het goed begrijp werkt 'ie alleen op Samsung devices.
- Google Maps is geen optie want nog niet echt offline.
- Via HTC Locations kost het €33 voor een jaar.
- Sygic Australie en Nieuw-Zeeland is € 20.

Welke andere opties zijn er? Ik wil er zo min mogelijk aan uitgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 09-08-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

oh sorry, dit is niet de officiele manier zie ik nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Mocht iemand zich het afvragen, heb even uitgezocht waarom veel "freeware" navigatieprogramma's een internetverbinding nodig hebben.

Veel van die programma's gebruiken gedownloade 'tiles' van Google Maps of Openstreetmap, dit zijn alleen maar bitmaps. De programma's halen vanuit een externe navigeer engine (op internet dus) een route op en halen de GPX van die route over op het apparaat. Die wordt gebruikt om te navigeren.

Het programma kan dus zelf geen route uitstippelen, omdat hij de database met plaatsnamen e.d. niet lokaal heeft en geen regels code heeft om een route uit te stippelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nog steeds niks bekend over TomTom voor Android ondertussen?

[ Voor 83% gewijzigd door Raven op 09-08-2011 10:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Over TomTom op Android (sorry als het al een keer genoemd is):

Interview met Corinne Vigreux van TomTom.
PGPS: Do you see the massive rise in the popularity of Smartphones killing the PND market?

TT: Definitely not. We feel there is a place for both. The PND is a device dedicated to navigation, performing a single function. The Smartphones are general purpose devices of which navigation can be one function. Smartphones are good for pedestrian use and for the occasional check on Google Maps, but are not ideal navigation devices. To use in-car there are a number of issues to overcome: you need a mount solution, the device needs to be powered, and the inadequacies of the small speaker need to be overcome. Most people will recognise this and opt for a PND for navigation.
Als dat is hoe TomTom over navigatie op Smartphones denkt heb ik er weinig vertrouwen in.

"Goed voor voetgangers en incidentele Google Maps raadpleging"
En dan het rijtje met bezwaren: mount solution, power, small speaker. Lijkt mij dat een PND dezelfde "problemen" heeft.

De enige mensen die PND's gebruiken, en die ik ken, zijn ouderen die geen smartphone hebben.
Als ik dan zie dat de goedkoopste TomTom PND 150 euro kost, en dat Sygic voor heel Europa 50 euro kost mist TomTom hier de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:31
Dit is dan ook het effect
Afbeeldingslocatie: http://ichart.quintrics.nl/GetIChart.aspx?lid=283100&tfn=beleggerNL.ten&w=480&h=250&i=w&p=36&pc=n
(grafiek van de koers van Tomtom op de AEX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

riffey#4 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:44:

Interview met Corinne Vigreux van TomTom.

[...]

Als dat is hoe TomTom over navigatie op Smartphones denkt heb ik er weinig vertrouwen in.

En dan het rijtje met bezwaren: mount solution, power, small speaker. Lijkt mij dat een PND dezelfde "problemen" heeft.

De enige mensen die PND's gebruiken, en die ik ken, zijn ouderen die geen smartphone hebben.
Als ik dan zie dat de goedkoopste TomTom PND 150 euro kost, en dat Sygic voor heel Europa 50 euro kost mist TomTom hier de boot.
Dus waarschijnlijk zitten ze net als in 2009 onterecht te beweren dat ze TomTom voor Android phones gaan uitbrengen? Althans, dat idee krijg ik nu.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De winstmarges van TomTom, zelfs ook met TomTom apps a 50 euro voor de Android zullen dan nog verder onder druk komen te staan en zullen zeker niet voor enig herstel gaan zorgen in de grafische weergave van de AEX zoals hierboven vermeld. Daarvoor zijn er intussen al teveel andere aanbieders die ruimschoots eerder in het "gat in de markt" zijn gesprongen en daarmee al een behoorlijk marktaandeel hebben behaald. Aangezien Sygic van dezelfde kaarten gebruik maakt vraag ik mij ook af of er een wezenlijk kwaliteits verschil zou ontstaan door TomTom of Sygic naast elkaar. Ten opzichte van bestaande TomTom's navigatie systemen (op bijv. iPhone e.d.) sleept Sygic nu al de meeste punten in de wacht. Zou dat dan anders worden?

• MontyHJC
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 09:38
Wil graag even een probleempje dat ik met Navigon heb hier voorleggen, wie weet heeft iemand een goede suggestie of het al eerder meegemaakt.

Anderhalf jaar geleden heb ik Navigon MobileNavigator gekocht voor 60 eu, zodat ik navi zou hebben op mijn HTC Desire. Toen nog Android 2.1, even later Android 2.2. Afijn, werkte allemaal prima en nog steeds.

Sinds deze week heb ik een nieuwe telefoon, de HTC Evo 3D met Android 2.3. Wederom hetzelfde proces herhaalt, naar de Android Market gegaan en Navigon Select gedownload. Dit met het idee om uiteindelijk via de pc de kaarten te downloaden. Echter bij het opstarten geeft Navigon Select al een melding:
Navigon select is alleen bestemd voor klanten van deelnemende telefoonbedrijven en apparaatfabrikanten. Deze software kan op uw apparaat niet worden gestart. U kunt echter op de Android Market de software 'Navigon MobileNavigator' aanschaffen.
En een enkele menuknop om de applicatie weer te sluiten. Via het menu overigens wel een mogelijkheid om een 'actiecode' in te vullen. Allemaal gechecked, heb ik niet, werkt niet. Dus net de klantenservice gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Conclusie: er staat een 'nieuw' besturingssysteem op (2.3 i.p.v. 2.3), dus het is niet 'compatible' meer en ik ben verplicht het product opnieuw aan te schaffen.

Wat woorden op gezette toon dat dit toch apart is, omdat ik er 60 euro voor heb betaald en het toch slechts een 'minor Android-upgrade' is, maakten helaas geen verschil. Einde gesprek.

Wat denken jullie, normale gang van zaken? Wie weet iemand ook meegemaakt? Alvast bedankt!!

Verwijderd

MontyHJC schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:25:
Wil graag even een probleempje dat ik met Navigon heb hier voorleggen, wie weet heeft iemand een goede suggestie of het al eerder meegemaakt.

Anderhalf jaar geleden heb ik Navigon MobileNavigator gekocht voor 60 eu, zodat ik navi zou hebben op mijn HTC Desire. Toen nog Android 2.1, even later Android 2.2. Afijn, werkte allemaal prima en nog steeds.

Sinds deze week heb ik een nieuwe telefoon, de HTC Evo 3D met Android 2.3. Wederom hetzelfde proces herhaalt, naar de Android Market gegaan en Navigon Select gedownload. Dit met het idee om uiteindelijk via de pc de kaarten te downloaden. Echter bij het opstarten geeft Navigon Select al een melding:

[...]

En een enkele menuknop om de applicatie weer te sluiten. Via het menu overigens wel een mogelijkheid om een 'actiecode' in te vullen. Allemaal gechecked, heb ik niet, werkt niet. Dus net de klantenservice gebeld en uitgelegd wat het probleem is. Conclusie: er staat een 'nieuw' besturingssysteem op (2.3 i.p.v. 2.3), dus het is niet 'compatible' meer en ik ben verplicht het product opnieuw aan te schaffen.

Wat woorden op gezette toon dat dit toch apart is, omdat ik er 60 euro voor heb betaald en het toch slechts een 'minor Android-upgrade' is, maakten helaas geen verschil. Einde gesprek.

Wat denken jullie, normale gang van zaken? Wie weet iemand ook meegemaakt? Alvast bedankt!!
Je moet ook geen Android Select downloaden, maar gewoon de normale versie, die je al gekocht hebt.

• MontyHJC
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 09:38
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:23:
[...]

Je moet ook geen Android Select downloaden, maar gewoon de normale versie, die je al gekocht hebt.
Dat zeiden ze bij de klantenservice ook. Echter, destijds was het normaal om deze versie te downloaden en vervolgens de kaarten via Navigon Fresh te kopen. De kaarten kan ik dus ook nog gewoon downloaden... helaas niet bekijken.

Helaas dus niets gekocht via de Android Market anderhalf jaar geleden.

[ Voor 7% gewijzigd door MontyHJC op 11-08-2011 15:39 ]

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:15
MontyHJC schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:25:

[...]

Apart... Ik heb hetzelfde gehad en na 6 keer mailen dat ik het niet aan de gang kon krijgen op mijn nieuwe telefoon heb ze me een nieuwe activatiecode gestuurd.

Ik zou er ook gewoon een mailtje tegenaan gooien.

[ Voor 12% gewijzigd door mastair op 11-08-2011 16:01 ]

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Verwijderd

riffey#4 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:44:

Ik snap juist niet waarom iemand nog z'n smartphone voor autonavigatie zou gebruiken. In het geval van iOS
heb je voor minder dan de prijs van een mount kit + de tomtom software al een dedicated tomtom pnd met Europa kaart. Om dan nog maar niet te spreken over de betere gps in de pnd, het feit dat gps+3G continu aan op de smartphone de batterij in no-time leeg trekt en het veel te kleine scherm van een smartphone.

Dat het tomtom minder gaat heeft er meer mee te maken dat de markt verzadigd is dan dat iedereen met een smartphone in z'n auto begint te prutsen. Persoonlijk vind ik het ook ontzettend goedkoop lijken, zo'n kleine smartphone tegen de voorruit geplakt.

• Fire69
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:25:
[...]

Ik snap juist niet waarom iemand nog z'n smartphone voor autonavigatie zou gebruiken.
In het geval van iOS heb je voor minder dan de prijs van een mount kit + de tomtom software al een dedicated tomtom pnd met Europa kaart.
Extra apparaat terwijl het met je smartphone net zo goed gaat?
Om dan nog maar niet te spreken over de betere gps in de pnd
Vroeger misschien, hoewel mijn 2 jaar oude Touch HD al absoluut niet onderdeed voor een TomTom.
het feit dat gps+3G continu aan op de smartphone de batterij in no-time leeg trekt
Wat heeft 3G er mee te maken?
Plus dat je volgens mij je PND aan de lader moet hangen of hij is na een paar uurtjes ook leeg.
Hij zal langer meegaan dan een smartphone, maar als je sowieso een lader nodig hebt, zit je met een PND nog eens met een lader apart van die van je telefoon...
en het veel te kleine scherm van een smartphone.
Meest-verkochte PND zijn nog steeds 4". Meest populaire smartphones tegenwoordig zijn 4.3"...
Dat het tomtom minder gaat heeft er meer mee te maken dat de markt verzadigd is dan dat iedereen met een smartphone in z'n auto begint te prutsen. Persoonlijk vind ik het ook ontzettend goedkoop lijken, zo'n kleine smartphone tegen de voorruit geplakt.
Ik vind het persoonlijk belachelijk om zo'n mini-pnd in het midden van je ruit geplakt te hebben.
Want zo is het toch? Meeste mensen die een goeikope PND willen hebben zo'n mini-3.5"-tomtom ding en dat plakken ze dan knal in het midden van hun voorruit. 8)7
Over cheap gesproken :P

[edit]
Net even bij TomTom gechecked, hun kleinste model is nu blijkbaar 4.3". Dus dat loopt gelijk op bij hun.
Maar je hebt nog genoeg andere (goedkope) merken met zo een minidisplaytje...
Zoiets bvb: http://eu.mio.com/nl_be/moov-200_specificaties.htm :X
- 3.5"
- SIRF III-module, dat is een chip van zeker 4 jaar oud...

[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 11-08-2011 16:44 ]

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je hoeft 'm natuurlijk ook niet tegen je voorruit te plakken, kan ook best ergens op 't dashboard als je wat inventief bent (en ja, zonder te boren o.i.d.).

Daarbij wat mijn voorganger zegt, waarom zou je 2 apparaten in je auto moeten hebben als je 't allebei in één kan hebben? Op mijn HD2 zie ik prima waar ik heen moet en kan ik 'm in portrait of landscape zetten zoals ik wil.

Verder is zo'n smartphone iets handiger te updaten via de niet altijd even legale wegen. Ik ben er blij mee dat 't allemaal in één apparaat kan in ieder geval :)

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:25:
[...]
In het geval van iOS
heb je voor minder dan de prijs van een mount kit + de tomtom software al een dedicated tomtom pnd met Europa kaart.
Voor mijn Desire Z is een car mount nog geen 30 euro maar hij past ook mooi landscape klem in het vakje onder de middelste ventilatie-openingen.
Dat het bij iOS zo duur is doet niet ter zake, voor Android ben je voor 30 (mount) plus 50 (software) euro klaar.
Om dan nog maar niet te spreken over de betere gps in de pnd,
Ik ben vorig jaar op mijn oude G1 dwars door Europa tot aan Cadiz gereden, en de enige keer dat ik geen fix had was toen we in Parijs in een tunnel stil kwamen te staan.
Persoonlijk vind ik het ook ontzettend goedkoop lijken, zo'n kleine smartphone tegen de voorruit geplakt.
Da's een kwestie van smaak. Zoals eerder in dit topic door mij gezegd: mijn Prius heeft een ingebouwd navigatiesysteem, maar een update van de kaarten kost meer dan een middenmoot Tomtom. Dus ja, ik vind een PND aan de voorruit net zo'n goedkope oplossing als een smartphone.

Verder heb ik mijn telefoon altijd op zak, dus ook geen gezeul met een extra PND. En ik kan op mijn PND ook nog andere leuke dingen doen, zoals even kijken wat er in de buurt te doen is, of een leuk restaurantje opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook een navigatieprogramma aanschaffen, mijn eisen:
-turn-by-turn (duh)
-ook verkeersinfo/flitsers
-ook mogelijk om te fietsen (hoeft niet per se)
-kaarten van west europa

Ik twijfel een beetje tussen sygic en navigon maar ik snap nou echt niet hoe duur sygic is

Ik heb totnutoe googlemaps gebruikt maar ik wil op vakantie en dus zijn de kosten te hoog, wat ik erg irritant vind van googlemaps is dat de afrit van de snelweg te vroeg (3km, dan komen er nog veel afritten) en pas weer te laat wordt weer gegeven (300m, soms zelfs korter dan ben ik er vaak al voorbij), hoe zit dat met sygic of navigon?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje voor de copilot experts....................op de motor wilde ik graag een vooraf geplande route rijden....dus 1 gedownload, trp van gemaakt ingeladen, copilot opstarten route laden, en ja hoor hij doet het........................not!! :( copilot brengt mij naar beginpunt, vervolgens moet ik alle punten afzonderlijk aanklikken, geen doen natuurlijk, wat doe ik verkeerd?!?!?!

bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Laatst online: 04:06
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:56:
ik heb een vraagje voor de copilot experts....................op de motor wilde ik graag een vooraf geplande route rijden....dus 1 gedownload, trp van gemaakt ingeladen, copilot opstarten route laden, en ja hoor hij doet het........................not!! :( copilot brengt mij naar beginpunt, vervolgens moet ik alle punten afzonderlijk aanklikken, geen doen natuurlijk, wat doe ik verkeerd?!?!?!

bvd! :)
Een tijd geleden heb ik dit gedaan:

in google maps:
bepaal begin (A) en eindpunt ( B ) (evt. dicht bij elkaar)
trek route door aan lijntje tussen A en B te trekken (witte bolletjes)
maak op de zo gemaakte omweggetjes genoeg nieuwe bestemmingen aan met rechtermuisknop
copy link
importeer link in tyre
save as .itn naar desktop
open .itn in routeconverterprerelease (of de nieuwste routeconverter)
Voeg tussenliggende posities toe --> “enkel tussenpunten”!
save as copilot 8 .trp
save .trp naar copilot/europe/save
laad route in copilot
selecteer kortste route (weet niet zeker dit laatste)

Ik heb het niet uitvoerig getest, maar je zou het eens kunnen proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet in wat er mis is met het navigeren met een smartphone. Goedkoop vind ik het geenszins staan, als dat al überhaupt een bezwaar zou zijn (niet tof genoeg voor je matties?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Afgelopen week heb ik Sygic uitgeprobeerd in de ardennen. Tomtom er ook maar naast gezet. Wat blijkt: m'n telefoon was om de haverklap het signaal kwijt, of hij liep een paar honderd meter achter. Als ik niets anders heb, is het op zich wel bruikbaar, maar ik vrees dat ik voorlopig de tomtom er nog bij hou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Fotogravinnetje schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:11:
Wat blijkt: m'n telefoon was om de haverklap het signaal kwijt, of hij liep een paar honderd meter achter. Als ik niets anders heb, is het op zich wel bruikbaar, maar ik vrees dat ik voorlopig de tomtom er nog bij hou...
Het hangt erg van je telefoon af. Laatst even getest met 2 vrienden (Samsung Galaxy S en standaard HTC Desire Z) en mijn Desire Z met Cyanogen. De Galaxy kreeg geen fix, terwijl de beide Desires binnen een halve minuut lockten.
De vriend met de Galaxy kreeg laatst op een rit van bijna 100 km geen lock, dus die kan 'm niet voor navigatie gebruiken.

Ik denk dat het niet aan Sygic ligt, maar aan de GPS ontvangst van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Wat de reden van het verlies van de fix ook is, als je er last van hebt, is het hebben van een dedicated apparaat wel zo prettig. Als je goed leest zie je dat ik het ook heb over m'n telefoon die het signaal kwijtraakt, en niet sygic die het signaal kwijtraakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
riffey#4 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:52:
[...]

Het hangt erg van je telefoon af. Laatst even getest met 2 vrienden (Samsung Galaxy S en standaard HTC Desire Z) en mijn Desire Z met Cyanogen. De Galaxy kreeg geen fix, terwijl de beide Desires binnen een halve minuut lockten.
De vriend met de Galaxy kreeg laatst op een rit van bijna 100 km geen lock, dus die kan 'm niet voor navigatie gebruiken.

Ik denk dat het niet aan Sygic ligt, maar aan de GPS ontvangst van je telefoon.
Dat klopt, maar sygic is ook traagjes. navigon doet het een stuk beter.
ik zelf heb een externe bt gps ontvanger. werkt vele malen beter en je heb gewoon fix in bebouwde gebieden.

galaxy s is inderdaad hopeloos met gps (heb hem zelf ook). andere phones doen beter, maar blijft behelpen. je krijgt nooit de performance van een dedicated kastje/ontvanger

ook handig als je wandelingen wil tracken, verbruikt minder batterij. Tomtom doet ongeveer het zelfde, ze hebben dedicated gps chip in hun kastjes.

[ Voor 8% gewijzigd door xoror op 13-08-2011 11:46 ]

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@mastair,
Zoals eerder al werd gezegt, een paar protest mailtjes leveren je vaak een nieuwe activatie code op; ik heb iets soortgelijks met CoPilot ondervonden en kreeg na enige "indringende" hulproepen een nieuwe :9 inlog code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik gebruik Google Navigation (GN), standaard meegeleverd op de HTC Incredible S. Tot voor kort kon ik bij het uitstippelen van een route de adressen in mijn Contacten gebruiken. Maar nu, als ik in GN op "Contacten" druk, zegt hij "U heeft geen contacten met adressen". Terwijl er toch echt wel adressen in zitten. Zelfs als ik dan een nieuw contact met adres aanmaak (vanuit GN), dan ziet hij ook dat adres niet.

Bekend probleem? Is er een oplossing?

Enige wat ik kan bedenken is dat ik Sygic pas heb uitgeprobeerd. Het lijkt alsof het sindsdien fout gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afgelopen week heb ik Sygic gebruikt op mijn vakantie en ik moet zeggen dat het echt vlekkeloos werkt op mijn Desire HD. Continu binnen 5 seconden een fix en die ging dan ook echt niet meer weg, niet in de bergen en ook niet in steden. Ook na tunnels (waarin sygic bleef door navigeren) was de fix binnen enkele seconden weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:34

Ankh

|true

Vorige weekend weg geweest naar Disneyland Parijs. Ik maak momenteel gebruik van de laatste versie van Sygic. Maar tijdens de reis er naar toe is ie 2 keer vastgelopen op me Desire. Ook op de terug nog 1 keer vast gelopen. Gelukkig heb je hem niet echt nodig. Bij de heen weg bleek dat ook zo, want hij was al 35KM geleden vast gelopen.. Nooit door gehad... :-) Na een crash krijgt hij trouwens geen fix meer en moet je de telefoon compleet resetten... daarna heeft hij vrij snel weer een fix.

Grootste nadeel van Sygic is dat je niet gemakkelijk een andere route aan kan geven. Of dat je aan kan geven dat je een gedeelte wilt aangeven dat er files zijn. (Zoals bij een tomtom). Op de terug weg stond de ring antwerpen door meerdere files compleet vast. Dus zijn we via een paar dorpen gereden om via de westkant van antwerpen bij Bergen op Zoom in Nederland te komen. In de tussen tijd bleef ie ons maar terug sturen naar de oostring van Antwerpen. Op een gegeven moment helemaal maar uitgezet...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:31
Voor een collega die op vakantie gaat ben ik aan het kijken naar offline navigatie voor de HTC Wildfire S. Zelf gebruik ik op mijn HTC Desire Sygic. Maar gaat dit pakket wel draaien op een 600 mhz processortje van de Wildfire S?
Welk navigatie kunnen jullie anders aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:04
Ik denk dat het wel draait (het draait ook op een SG3), maar waar het waarschijnlijk op fout loopt is resolutie. Ik kom ruimte te kort. Navigon heeft een kleiner formaat en past daarmee beter op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Resolutie is normaal geen enkel probleem, maar je moet wel zien dat je een aangepaste versie voor jouw scherm hebt.
Vroeger bij Windows Mobile zat dit in de data.zip-file, maar hoe het nu juist op Android geregeld is, weet ik niet.
Ik heb hier een apk voor 320x240 en eentje voor 800x480...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hansie18 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 04:39:
[...]

Een tijd geleden heb ik dit gedaan:

in google maps:
bepaal begin (A) en eindpunt ( B ) (evt. dicht bij elkaar)
trek route door aan lijntje tussen A en B te trekken (witte bolletjes)
maak op de zo gemaakte omweggetjes genoeg nieuwe bestemmingen aan met rechtermuisknop
copy link
importeer link in tyre
save as .itn naar desktop
open .itn in routeconverterprerelease (of de nieuwste routeconverter)
Voeg tussenliggende posities toe --> “enkel tussenpunten”!
save as copilot 8 .trp
save .trp naar copilot/europe/save
laad route in copilot
selecteer kortste route (weet niet zeker dit laatste)

Ik heb het niet uitvoerig getest, maar je zou het eens kunnen proberen.....
ga ik doen, ik laat het weten of het gelukt is! nog een vraag.........misschien dat iemand het hier wel werkend heeft gekregen, ik ga op vakantie en wil graag flitspalen in copilot, nu heb ik dit gevonden http://www.androidworld.n...mport-flitspalen-poi.html alleen de genoemde linkjes werken niet, kan het apps die je nodig hebt ook niet vinden, iemand een idee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:24

Eboman

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 11:00:
Vraagje:

Ik gebruik Google Navigation (GN), standaard meegeleverd op de HTC Incredible S. Tot voor kort kon ik bij het uitstippelen van een route de adressen in mijn Contacten gebruiken. Maar nu, als ik in GN op "Contacten" druk, zegt hij "U heeft geen contacten met adressen". Terwijl er toch echt wel adressen in zitten. Zelfs als ik dan een nieuw contact met adres aanmaak (vanuit GN), dan ziet hij ook dat adres niet.

Bekend probleem? Is er een oplossing?

Enige wat ik kan bedenken is dat ik Sygic pas heb uitgeprobeerd. Het lijkt alsof het sindsdien fout gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Misschien heb je er niets aan, maar om van die vervelende HTC locations software of te komen en default google maps in te stellen, heb ik deze app https://market.android.co...enshinn.htccalendarfilter uit de market gebruikt, dan kun je via de agenda of contacten een adres kiezen en vraagt hij welke app je wilt gebruiken.
Daarnaast kun je volgens mij in google maps instellen dat deze de standaard navigatie moet worden, kan ook bij instellingen, lokaties zitten..

[ Voor 3% gewijzigd door Eboman op 17-08-2011 21:54 ]

Signature

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
Het is nooit legaal om betaalde software gratis te downloaden. Als een bedrijf heeft gewerkt om een product te maken dat moet dat betaald worden, net als bij de supermarkt.

[ Voor 72% gewijzigd door janvanduschoten op 18-08-2011 08:21 ]

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Verwijderd

Misschien is dat omdat sommige mensen snappen dat er aan de andere kant van het internet mensen hard gewerkt hebben voor je app en dat een klein bedrag niet te veel gevraagd is?

Er zijn zoveel dingen waar ik weg mee zou kunnen komen, toch doe ik ze niet.

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 18-08-2011 08:22 ]

• hansie18
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

ga ik doen, ik laat het weten of het gelukt is! nog een vraag.........misschien dat iemand het hier wel werkend heeft gekregen, ik ga op vakantie en wil graag flitspalen in copilot, nu heb ik dit gevonden http://www.androidworld.n...mport-flitspalen-poi.html alleen de genoemde linkjes werken niet, kan het apps die je nodig hebt ook niet vinden, iemand een idee?!
check dit eens uit (wordt elke maand, geloof ik, gratis geupdate):

http://www.copilotlive.com/safetycam/safetycam_nl.asp

• racinfo

racinfo

E-MTB

Voor files en flitsers gebruik ik, naast Copilot en- of Sygic ''iCoyote'' en "Het Verkeer Pro"; altijd up to date en werkt prima naast de navigatie. (beide in market)

• august66
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-08 17:46
racinfo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:45:
Voor files en flitsers gebruik ik, naast Copilot en- of Sygic ''iCoyote'' en "Het Verkeer Pro"; altijd up to date en werkt prima naast de navigatie. (beide in market)
Ben je ook bekend met Flitsnav? Zo ja, heb je dat ook geprobeerd en vond je iCoyote of Het Verkeer Pro beter? Ik heb Flitsnav geïnstalleerd, één keer gebruikt, dus heb nauwelijk ervaring en kan derhalve geen grondig onderbouwde mening geven. Maar wie weet heb jij die wel en heb jij de vergelijking al gemaakt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Themperror schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 02:57:
[mbr]Het is nooit legaal om betaalde software gratis te downloaden. Als een bedrijf heeft gewerkt om een product te maken dat moet dat betaald worden, net als bij de supermarkt.[/mbr]
De vergelijking met een supermarkt vind ik niet helemaal kloppen. Producten uit de supermarkt weghalen is puur diefstal, bij software steel je echter niet de data, je kopieert het alleen. Stel dat je een appel kocht en de techniek zover was dat je de appel thuis zou kunnen kopiëren / klonen, dan was het toch ook geen diefstal meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het Fantoom schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

De vergelijking met een supermarkt vind ik niet helemaal kloppen. Producten uit de supermarkt weghalen is puur diefstal, bij software steel je echter niet de data, je kopieert het alleen. Stel dat je een appel kocht en de techniek zover was dat je de appel thuis zou kunnen kopiëren / klonen, dan was het toch ook geen diefstal meer?
Ongeacht of de vergelijking 100% klopt, als het niet gratis is moet je er voor betalen. Nu weer ontopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eboman schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:
[...]

Misschien heb je er niets aan, maar om van die vervelende HTC locations software of te komen en default google maps in te stellen, heb ik deze app https://market.android.co...enshinn.htccalendarfilter uit de market gebruikt, dan kun je via de agenda of contacten een adres kiezen en vraagt hij welke app je wilt gebruiken.
Daarnaast kun je volgens mij in google maps instellen dat deze de standaard navigatie moet worden, kan ook bij instellingen, lokaties zitten..
Bedankt Eboman,

sowieso een handige app die ik niet kende. Werkt goed, behalve dat Google Navigation niet in de lijst van te selecteren navigation apps verschijnt (wel Google Maps en Waze). Maar wat nog grappiger is...nadat ik deze app heb geinstalleerd, worden de contacts met adressen opeens wél getoond als ik in Google Navigation op Contacts tap. Hoe het installeren van de ene app invloed kan hebben op een andre begrijp ik totaal niet, maar het werkt (weer).
Ik ben weer blij, en als de ontwikkelaar ook nog even het niet verschijnen van Google Navigation oplost, heb ik er ook nog eens nuttige app bij.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

August66 schreef donderdag:
Ben je ook bekend met Flitsnav? Zo ja, heb je dat ook geprobeerd en vond je iCoyote of Het Verkeer Pro beter? Ik heb Flitsnav geïnstalleerd, één keer gebruikt, dus heb nauwelijk ervaring en kan derhalve geen grondig onderbouwde mening geven. Maar wie weet heb jij die wel en heb jij de vergelijking al gemaakt..
Flitsnav? Helaas niet; kan niet zeggen of iCoyote super is. Het is sterk afhankelijk van gegevens die door automobilisten zelf worden aangereikt, maar dat geldt voor meerdere systemen. In de stad is het wel onoverzichtelijk door de kaart weergave.

Bij Verkeers Pro moet jezelf de km paaltjes langs de weg in de gaten houden; niet echt handig bij 220 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft het problemen om en Navigon en Sygic op mijn HTC Sensation te installeren. Als een soort van backup. Als de een het niet goed doet, dan maar de ander. Is het niet te zwaar om beide erop te gooien.
Dit puur omdat ik graag offline wil navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nee is geen probleem want sowieso gebruik je natuurlijk maar 1 app tegelijk. Heb dat zelf ook een tijdje zo gehad op mijn Desire HD (ook met Navigon en Sygic). Alleen uiteindelijk toch definitief voor Sygic gekozen omdat ik die zelf een stuk beter vind, Navigon vind ik vooral grafisch zwaar tegenvallen tegenover Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:10:
Nee is geen probleem want sowieso gebruik je natuurlijk maar 1 app tegelijk. Heb dat zelf ook een tijdje zo gehad op mijn Desire HD (ook met Navigon en Sygic). Alleen uiteindelijk toch definitief voor Sygic gekozen omdat ik die zelf een stuk beter vind, Navigon vind ik vooral grafisch zwaar tegenvallen tegenover Sygic.
Dat is 'm ook. Wil om en om proberen. Zodat ik uiteindelijk beter kan kiezen welke nou goed stabiel en lekker loopt. Dat weet je toch meestal van jezelf pas na echt een paar keer goed rijden naar onbekende plekken.

Verwijderd

Oke, ik dacht dat ik de meeste stemmen en landen uit mijn sd card voor navigon had verwijderd. Nu wilde ik vandaag navigon (op sensation htc) opstarten. Vraagt tie weer download van alle mappen. Kan ik dus geen mappen verwijderen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zelf op vakantie geweest naar Zuid Afrika de afgelopen drie weken en daar met CoPilot genavigeerd. Wat een ramp was dat, als je eenmaal een route hebt werkt het wel maar het is absoluut geen flexibel programma vanwege de onhandige menu's en de slechte besturing tijdens het navigeren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hm, ik heb er net een weekje mee genavigeerd in Duitsland (CoPilot dus), en dat beviel juist heel goed. Ik had hiervoor TomTom op de iphone, en dat vond ik een gruwel qua menustructuur en gebruik tijdens het rijden. Heel onlogisch ingedeeld. Bij CoPilot kon ik bijna alles direct wel vinden en heb ik me nergens aan geergerd. Oh jawel..de Nederlandse stem, een dame uit Leiden ofzo. Dat kon ik niet aanhoren, dus daar ik heb ik een Duitse voor gebruikt :)

Het opzoeken van adressen en points of interests in de omgeving werkte ook prima. Route bepalen dito, en bij het missen van een afslag, of het nemen van een alternatief pad, past de routering zich onmerkbaar snel aan (galaxy S2).

Wat ik wel pas laat opmerkte, was hoe je de ETA + nog te reizen kilometers kon laten zien. En tegelijkertijd je huidige snelheid ergens leesbaar neerzetten heb ik nog helemaal niet gevonden, dat is wel jammer.

Flitspalen zitten er volgens mij niet in, maar ik rij gewoon nergens te hard O-)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
brama schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:00:
Hm, ik heb er net een weekje mee genavigeerd in Duitsland (CoPilot dus), en dat beviel juist heel goed. Ik had hiervoor TomTom op de iphone, en dat vond ik een gruwel qua menustructuur en gebruik tijdens het rijden. Heel onlogisch ingedeeld. Bij CoPilot kon ik bijna alles direct wel vinden en heb ik me nergens aan geergerd. Oh jawel..de Nederlandse stem, een dame uit Leiden ofzo. Dat kon ik niet aanhoren, dus daar ik heb ik een Duitse voor gebruikt :)

Het opzoeken van adressen en points of interests in de omgeving werkte ook prima. Route bepalen dito, en bij het missen van een afslag, of het nemen van een alternatief pad, past de routering zich onmerkbaar snel aan (galaxy S2).

Wat ik wel pas laat opmerkte, was hoe je de ETA + nog te reizen kilometers kon laten zien. En tegelijkertijd je huidige snelheid ergens leesbaar neerzetten heb ik nog helemaal niet gevonden, dat is wel jammer.

Flitspalen zitten er volgens mij niet in, maar ik rij gewoon nergens te hard O-)
Mee eens, CoPilot vind ik ook een prima navigatiesysteem op Android. Flitspalen kun je bovendien gratis downloaden en worden elke maand ge-update: http://www.copilotlive.com/safetycam/safetycam_nl.asp .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:15

Nox

Noxiuz

Ik heb al n paar dagen geen pijltje op de navigatie meer. Ik zie de omschrijving, afstand etc maar geen pijltje. Bekend probleem met google navigatie op DHD?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

NoxiuZ schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 05:59:
Ik heb al n paar dagen geen pijltje op de navigatie meer. Ik zie de omschrijving, afstand etc maar geen pijltje. Bekend probleem met google navigatie op DHD?
Ik zou het echt niet weten; maar de batterij eruit - 10 sec wachten en batterij er weer in, helpt misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
racinfo schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:09:
[...]
Ik zou het echt niet weten; maar de batterij eruit - 10 sec wachten en batterij er weer in, helpt misschien?
Werk jij toevallig bij Xs4all? 8)7

Wat is er volgens jou anders aan "afsluiten, batterij loshalen en weer opstarten" dan "afsluiten en opstarten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
racinfo schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:45:
Ik gebruik sygic en heb nu ook eens coyote gedownload.
Hoe werkt dat dan juist als sygic open staat? Komt er dan een melding van coyote over te staan?

Verwijderd

ik heb wat gezocht op navigatiesystemen maar ik kom er niet uit
ik gebruik nu waze navigatie, maar ik zoek eigenlijk een navigatie die piept bij het naderen van een flitspaal of controle.
is dit mogelijk?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15

timovd

Voorsprong door techniek

Zoekt en gij zult vinden.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik ga binnenkort op vakantie.
Is er een manier om POI's te importeren in Navigon MobileNavigator? (campings enzovoorts).

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
gram501 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 18:30:
ook ik heb Sygic 11 v1.2 draaien erg werkt goed!!!

+punten:
automatisch overschakelen van dag naar nacht kleuren (prettiger kijken)
offline navigatie dus geen internet verbinding nodig!
rijbaan begeleiding
is grafisch erg mooi is een soort 3d kaart want in oostenrijk heb je een soort berg-achtig kaartmateriaal
in de grote steden staan de gebouwen erop!!

-punten
de prijs
en ehh meer weet ik er zo niet
Mijn minpunten voor 11.0.1 versie van (destijds nog) Aura waren:
- geen mogelijkheid om je POI's te beheren
- geen mogelijkheid om alternatieve route te kiezen (deze is echt vervelend!)
- oude kaarten (in juni gaf Sygic nog steeds 120km/u limit op A2, terwijl deze al een tijdje op 100km/u staat)

Voor mensen die 11.2 draaien - zijn deze punten verbeterd in de laatste versie?

Verder is het grafisch en qua interface een hele fijne navigatie, al loopt hij wel af en toe vast.

Verwijderd

Alternatieve route wordt automatisch berekend maar hij bleef bij mij (audio)instructies geven die bij een andere (de vorige) route hoorde. Verder heb ik geen idee, ik gebruik het niet zo vaak.

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:01:
Alternatieve route wordt automatisch berekend maar hij bleef bij mij (audio)instructies geven die bij een andere (de vorige) route hoorde. Verder heb ik geen idee, ik gebruik het niet zo vaak.
Je bedoelt alternatieve route wordt berekend als je bijv. niet de aangegeven route volgt? Want dat doet die van mij ook en dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoelde dat als je plotseling voor wegwerkzaamheden staat op je route dat je dan kan ingeven "Bereken alternatieve route" en en hij leidt je om. Deze optie was beschikbaar op Sygic 10 maar vanaf Aura is het eruit gesloopt en ik vroeg me af of dat in 11.2 misschien weer toegevoegd was aangezien er veel kritiek op was gekomen.
Audio instructies staan bij mij standaard uit, irritant gelul door mijn muziek heen, alleen de beep voor snelheidscontroles staat aan.

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Heb op m'n Samsung Galaxy S2 een paar navigatiesystemen naast elkaar draaien om te proberen, en Sygic ziet er van deze (de andere zijn Google navigatie, Igo en Navigon) het mooist uit. Wel vervelend dat Sygic vaak plotseling uitvalt, zonder aanleiding, zo lijkt.

Voordeel van Igo is dat de borden op/boven de snelweg in Igo er exact uitzien als in werkelijkheid. Rijdt erg prettig. Nadeel wel is de verouderde 'look'.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Het is eigenlijk nog steeds wachten op een Android versie van TomTom. Ze zijn ermee bezig volgens mij, maar het duurt wel erg lang.

De versie op Windows Mobile (6.x) was super. Moest niet onderdoen voor de losse bakjes. Hopen dat deze versie ook weer zo wordt :)

Twitter

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, ik hoop ook nog steeds dat TomTom iets met Android gaat doen, maar gezien het prijsbeleid van TomTom en de concurrentie op Android verwacht ik er niet veel meer van

Cogitationis poenam nemo patitur

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:43

Dennahz

Life feels like hell should.

Bullet NL schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:38:
Tja, ik hoop ook nog steeds dat TomTom iets met Android gaat doen, maar gezien het prijsbeleid van TomTom en de concurrentie op Android verwacht ik er niet veel meer van
Een tijdje geleden is er toch bevestigt door TomTom dat ze nog een Android variant zouden ontwikkelen?

nieuws: TomTom komt binnenkort met Android-applicatie

Twitter

Verwijderd

businka19 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:14:
[...]
Je bedoelt alternatieve route wordt berekend als je bijv. niet de aangegeven route volgt? Want dat doet die van mij ook en dat is niet wat ik bedoel. *knip*
Inderdaad, dat bedoel ik.
Ik zag btw dat er in Sygic een ander versienummer wordt gebruikt dan Android aangeeft.
Android geeft bij mij 11.02 aan en Sygic geeft 11.01 aan. Verre van 11.2 dus. Maakt niet uit verder, ik kan je niet helpen dus.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dennahz schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:41:
[...]

Een tijdje geleden is er toch bevestigt door TomTom dat ze nog een Android variant zouden ontwikkelen?

nieuws: TomTom komt binnenkort met Android-applicatie
Zegt niks, 2 jaar daarvoor beweerden ze ook dat er een Android versie zou komen.

Oscar Wilde

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:46:
Inderdaad, dat bedoel ik.
Ik zag btw dat er in Sygic een ander versienummer wordt gebruikt dan Android aangeeft.
Android geeft bij mij 11.02 aan en Sygic geeft 11.01 aan. Verre van 11.2 dus. Maakt niet uit verder, ik kan je niet helpen dus.
Je hebt gelijk, in de market is het 11.0.2, en ik denk dat het ook bedoeld werd met v1.2 in de oorspronkelijke bericht dat ik citeerde. Bij mij geven zowel Android als Sygic 11.0.1 aan. Bedankt voor het proberen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:32
Ben ik hier nog niet tegengekomen:
Met de HTC Locations applicatie die geinstalleerd is op nieuwere HTC telefoons kan je ook offline navigeren zonder dat het geld kost.
Na de gratis proefperiode waarin de Route66 navigatie wordt gebruikt kan je nog steeds de "routebeschrijving" optie gebruiken. Deze gebruikt de kaarten op de telefoon (die je gratis kunt downloaden). Ik dacht dat alleen een lijst met aanwijzigingen zou verschijnen zoals met de oude routeplanners, maar de route verschijnt netjes op het scherm en dit loopt gewoon mee met de plaats waar je rijdt.
Er zijn 2 nadelen: Grootste nadeel is dat er dan geen stembegeleiding is, dus je moet echt naar het scherm kijken. Verder wordt er niet niet automatisch een nieuwe route berekend als je een afslag mist of verkeerd rijdt. Ik kwam eracther dat als je het scherm uitzet en weer aanzet dat dan wel meteen een nieuwe route wordt berekend.
Het is uiteraard geen volwaardig alternatief voor betaalde applicaties maar als je gewend bent vooral de aanwijzingen op het scherm te volgen, dan werkt het prima.

• Gremen
  • Laatst online: 23-08 21:54
businka19 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:07:
[...]

Je hebt gelijk, in de market is het 11.0.2, en ik denk dat het ook bedoeld werd met v1.2 in de oorspronkelijke bericht dat ik citeerde. Bij mij geven zowel Android als Sygic 11.0.1 aan. Bedankt voor het proberen in ieder geval.
Hoe update je sygic eigenlijk?
Ik heb nu 11.0.1 en wil die 11.0.2 wel hebben, maar market geeft geen update aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Gremen schreef op donderdag 08 september 2011 @ 22:08:
[...]
Hoe update je sygic eigenlijk?
Ik heb nu 11.0.1 en wil die 11.0.2 wel hebben, maar market geeft geen update aan?
Mail van Sygic support van 2 september:
We have version 11.2 scheduled to be released sometime this month - unfortunately I don't have any more precise information about this.
That update will also be a maps update, so all should be well once the update is released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

We hebben twee en halve week door schotland gereden met Sygic en is 100% goed bevallen.

Hij kende de meest obscure ( en soms onverharde :)) weggetjes die zelfs niet op de michelin kaart stonden.

routes herberekenen als we ergens weer een vreemd berweggetje indoken was ook geen enkel probleem.

kortom 50€ well spend.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

offtopic:
Waar blijven die foto's dan? ;)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:55:
ik gebruik nu waze navigatie, maar ik zoek eigenlijk een navigatie die piept bij het naderen van een flitspaal of controle.
is dit mogelijk?
Ik gebruik Waze al een tijdje en hij geeft keurig een melding als je een flitspaal of controle nadert. Of is het het probleem dat hij geen geluid geeft? Wellicht heb je hem gekoppeld aan je BlueTooth Telefoon aansluiting in je auto en dan komen de audio meldingen inderdaad niet door. Zonder BT aansluiting zou je gewoon een melding moeten horen.
Pagina: 1 2 ... 36 Laatste