• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

kryptz schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:34:
Ik gebruik sygic en heb nu ook eens coyote gedownload.
Hoe werkt dat dan juist als sygic open staat? Komt er dan een melding van coyote over te staan?
Niet geprobeerd en ook niet zinvol denk ik omdat Coyote ook een kaart laat zien met daarop gegevens, zal moeilijk samen gaan.

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:48
Dat Waze navigation is dat ook offline? Of is dat persee via je data roaming?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 19:31
HTC locations zag ik op mijn telefoon staan toen ik een andere rom probeerde. Het zag er best goed uit!
Ik kan het nu 30 dagen gratis gebruiken. Ben benieuwd wat de andere ervaringen van mensen zijn.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
jeroentjuhboer schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:17:
Dat Waze navigation is dat ook offline? Of is dat persee via je data roaming?
Nee, niet persee via data roaming. Alleen als je in het buiteland bent. :P

Het is niet offline, je moet dus steeds een connectie hebben openstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StoOker
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 16:48
Fire69 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:15:
[...]

Nee, niet persee via data roaming. Alleen als je in het buiteland bent. :P

Het is niet offline, je moet dus steeds een connectie hebben openstaan.
Hmm das wat dat betreft is Sygic meer de voorkeur voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
jeroentjuhboer schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 11:23:
[...]

Hmm das wat dat betreft is Sygic meer de voorkeur voor mij :)
Even een overweging:

Waze is gratis en Sygic niet. Hoeveel data kun je verstoken voordat je de kosten van Sygic er uit hebt?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met Waze ( het data vebruikt etc ? het cachen van routes ? wanneer je connectie wegvalt enzo ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik heb waze - een oudere versie en wat maanden terug - een tijdje geprobeerd. Het werkte wel aardig, hoewel hij me soms fantasierijke routes liet rijden. Doorgaans kwam ik wel aan. Het community idee is wel grappig, maar niet heel veel meer dan dat. Voor zakelijk gebruik vind ik het absoluut overbodige franje.

Toen ik rond Pasen om de vijfhonderd meter een paasei tegenkwam op de kaart, met een of ander begeleidend en zeer aanwezig tingeltje, en ik voor de zoveelste keer een alternatieve route opgediend kreeg, waardoor ik te laat op mijn bestemming aan dreigde te komen en inderhaast geflitst werd op een 80km weg (ik reed 87, foei)... ben ik er definitief van afgestapt 8)

Ik gebruik sindsdien naar volle tevredenheid Google maps navigatie in Nederland en co-pilot in west Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje,

Ik zoek een alternatief voor sygic (vind de prijs wat te hoog, zeker de jaarlijkste betaling voor files enzo)

-> Een deftige GPS met offline kaarten & Verkeersinformatie die zo een andere route aanwijst.

Navigon voldeed aan men wensen maar is ook enorm duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

joep doei schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:44:
[...]

Even een overweging:

Waze is gratis en Sygic niet. Hoeveel data kun je verstoken voordat je de kosten van Sygic er uit hebt?
In schotland? verdomd weinig. :)
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:06:
offtopic:
Waar blijven die foto's dan? ;)
Ik kan me er nog toe zetten. Ben nog te depressief dat ik weer in NL ben. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Flagg op 19-09-2011 17:04 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:52
In Nederland is toch niets mis met Google Maps of zie ik dat verkeerd? Ik vind het erg jammer dat je voor offline kaarten moet betalen (dat heet dan Locations als ik het goed heb?) maar nogmaals, Google Maps werkt prima voor mij in Nederland. Of wordt het data verbruik daarmee dusdanig hoog dat mijn provider wel eens zou kunnen gaan kuren en zijn daarom alternatieven zo interessant? In het buitenland is dit uiteraard anders..

Binnenkort toch maar eens een autohouder aanschaffen om weer gemakkelijk te kunnen navigeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Joster op 21-09-2011 10:34 ]

• Fire69
Locations bestaat enkel op HTC ;)

Ik vind Google Maps/Navigation gewoon veel te 'Spartaans'.
Ja, mooi hoor dat je satellietbeeld hebt van waar je rijdt, maar verder is er weinig aan de software...

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
Ik heb laatst de testversie van Sygic eens gebruikt maar ik ben er niet kapot van. De kaarten lijken me in orde (op veel binnenweggetjes en achterafdorpjes), maar het is zo'n traag pakket. En dan doel ik met name op de interface. Op m'n SE X10 wat toch niet het traagste toestel is.

Vooralsof geef ik daar geen €50 aan uit.

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 19:32
Joster schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:34:
In Nederland is toch niets mis met Google Maps of zie ik dat verkeerd? Ik vind het erg jammer dat je voor offline kaarten moet betalen (dat heet dan Locations als ik het goed heb?) maar nogmaals, Google Maps werkt prima voor mij in Nederland. Of wordt het data verbruik daarmee dusdanig hoog dat mijn provider wel eens zou kunnen gaan kuren en zijn daarom alternatieven zo interessant? In het buitenland is dit uiteraard anders..

Binnenkort toch maar eens een autohouder aanschaffen om weer gemakkelijk te kunnen navigeren.
Google maps werkt op zich ook prima maar met de sattelite view aan verbruik je toch redelijk wat data. Afhankelijk van je datalimiet zul je dit dus wel/niet moeten doen. Bij dagelijks gebruik zul je toch op moeten passen denk ik....

Voordeel van online maps is dat de kaarten up2date zijn. Voordeel offline kaarten: geen dataverbinding nodig....

Ik gebruik Navigon wat me prima bevalt, zo nu en dan ook even met google maps maar daar mis ik de snelheid aanduiding in.

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Vroem schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:44:
[...]

Voordeel van online maps is dat de kaarten up2date zijn.
Ik dacht voorheen ook dat kaarten van google altijd uptodate waren. Dit blijkt niet waar, of ten minste niet altijd; heb net een Tomtom 1005 met de nieuwste kaarten. Kaartmateriaal is beschikbaar gekomen half september, en gebaseerd op gegevens van juli. Hier staat een aantal nieuwe straten (in Wageningen) wél in, terwijl deze niet te vinden zijn in kaarten van Google.

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
The Realone schreef op woensdag 21 september 2011 @ 14:51:
Ik heb laatst de testversie van Sygic eens gebruikt maar ik ben er niet kapot van. De kaarten lijken me in orde (op veel binnenweggetjes en achterafdorpjes), maar het is zo'n traag pakket. En dan doel ik met name op de interface. Op m'n SE X10 wat toch niet het traagste toestel is.

Vooralsof geef ik daar geen €50 aan uit.
Aan 1GHz processor zou het idd niet mogen liggen. Maar ik deel je ervaring totaal niet, mijn SGS2 is underclocked naar 800 MHz en Sygic is snel en soepel.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21

Quad

Doof

Gisteren Sygic geprobeerd op mijn ZTE Blade.
Werkt zeer zeker fantastisch!
Lopen vanaf station Utrecht naar locatie in de stad.
Echt heel goed uitgewerkt, niks anders dan lof.

Staat in het winkelmandje nu :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Verwijderd

Ik gebruik nu Sygic op mn HTC. Als ik een adres instel geeft tie een beste route uit. Nu wil ik graag de eerst volgende alternatieve route zien. Maar dat lukt dus niet. Klopt dit? Via TomTom op mn pda kan je daarvoor kiezen. En via Google kan je op de kaart ook zo'n soortgelijke kiezen. Maar Sygic zie ik dat niet.

• Joster
Valt Sygic te koppelen aan je contactpersonen zodat je vanuit een contactpersoon direct Sygic op start? Of wordt in dat geval alleen locations ondersteund.

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Joster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:21:
Valt Sygic te koppelen aan je contactpersonen zodat je vanuit een contactpersoon direct Sygic op start? Of wordt in dat geval alleen locations ondersteund.
Je hebt waarschijnlijk een HTC telefoon? Die hebben namelijk de mogelijkheid om via Sense door te koppelen naar Locations.... Sygic ondersteund dit niet, Sygic kan overigens wel gebruik maken van de adresgegevens van je contacten....

Dit gebeurt echter in Sygic zelf, en is dus niet te gebruiken om direct via je contacten via Sygic te navigeren.

Cogitationis poenam nemo patitur

• businka19
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:25:
Ik gebruik nu Sygic op mn HTC. Als ik een adres instel geeft tie een beste route uit. Nu wil ik graag de eerst volgende alternatieve route zien. Maar dat lukt dus niet. Klopt dit? Via TomTom op mn pda kan je daarvoor kiezen. En via Google kan je op de kaart ook zo'n soortgelijke kiezen. Maar Sygic zie ik dat niet.
Dat klopt, optie zit er niet in, loopt al een tijdje thread over op hun forum. Wat mij betreft enige minpunt, hoewel zeker niet het kleinste van mogelijke minpunten, vooral als je je bedenkt dat deze optie wel in Sygic 10 zat en prima werkte. Ze beloven het in de volgende update op te lossen, probleem is dat ze heel vaag doen met aangeven wanneer volgende update beschikbaar zal zijn.

• Joster
Bullet NL schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:33:
[...]

Je hebt waarschijnlijk een HTC telefoon? Die hebben namelijk de mogelijkheid om via Sense door te koppelen naar Locations.... Sygic ondersteund dit niet, Sygic kan overigens wel gebruik maken van de adresgegevens van je contacten....

Dit gebeurt echter in Sygic zelf, en is dus niet te gebruiken om direct via je contacten via Sygic te navigeren.
Bedankt, ik heb inderdaad een HTC.

En wat is Locations nu precies? Is dat gewoon de (betaalde) offline versie van Google Maps maar dan speciaal voor HTC of? Ik raak een beetje in de war van zowel Maps, Lattitude, Navigatie (wtf?) als Locations op mijn telefoon (maar goed, dit is niet het juiste topic om dit te vragen eigenlijk..maar google beantwoord mijn in de war zijn ook niet zozeer).

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 22-09-2011 14:36 ]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Joster schreef op donderdag 22 september 2011 @ 14:28:
[...]

Bedankt, ik heb inderdaad een HTC.

En wat is Locations nu precies? Is dat gewoon de (betaalde) offline versie van Google Maps maar dan speciaal voor HTC of? Ik raak een beetje in de war van zowel Maps, Lattitude, Navigatie (wtf?) als Locations op mijn telefoon (maar goed, dit is niet het juiste topic om dit te vragen eigenlijk..maar google beantwoord mijn in de war zijn ook niet zozeer).
Locations is een navigatie dienst van HTC, dit installeren ze standaard op hun telefoons, je kan het eerst 30 dagen uit proberen, daarna zal je voor bepaalde diensten moeten betalen. De kaarten staan standaard op je telefoon. De dienst is gebasseert op Route 66 software.
Omdat het een HTC dienst is heeft het een koppeling tussen HTC Contacten (Sense) en Locations (Sense)

Maps en Laditude zijn diensten van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 19:23
Net sygic geupdate in de market. Na opstarten loopt er nu 3.3 GB aan kaarten naar binnen (europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Ik ben momenteel ook navigatie voor Android aan het testen. Sygic ziet er wel het beste uit maar Navigon ook. Maar misschien ga ik toch kiezen voor een simpel GPS-device van DealExtreme...

Maar 3.3GB aan kaarten? Weet je zeker dat dat alleen Europa is? :)

Overigens heb ik van de week contact met TomTom gehad m.b.t. navigatiesoftware voor Android, omdat dit deze zomer uit zou komen en toen is mij verteld dat dat op zijn vroegst in het voorjaar van 2012 zal worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik heb sygic een week getest maar voor NL ga ik google navigatie gebruiken. Ik vind het prettiger werken dan sygic om de volgende redenen:
- stemherkenning werkt bij google nav VEEL beter dan bij sygic
- kaarten beheren via google maps werkt ideaal

nadeeltje is dat de stem van google nav iets zachter is, maar dat gaat nog wel.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-08 13:27
Ja maar je hebt continue de data-verbinding nodig. Het is toch juist zaak dat je daar niet van afhankelijk bent? Ik rijd nogal veel, zowel privé als zakelijk, en dan wil ik gewoon alle maps op een device hebben.
Als ik naar Hongarije wil rijden moet ik dat gewoon kunnen doen, die vrijheid hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Tja, data & bellen is afgekocht bij Vodafone door bedrijf (>1.500 werknemers), dus over data maak ik me niet veel zorgen, zoveel uren navigeer ik toch niet. Interface vind ik erg prettig.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
BlueLed schreef op maandag 26 september 2011 @ 11:18:
Maar 3.3GB aan kaarten? Weet je zeker dat dat alleen Europa is? :)
Ja hoor. Alleen Duitsland is al bijna 0.7GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:21

Quad

Doof

bkah schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:20:
[...]

Ja hoor. Alleen Duitsland is al bijna 0.7GB.
Nederland was volgens mij zo'n 160MB.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkah
169.8MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 15:21
Iemand ervaring met een goede navigatie voor op de moto, met oortjes?
Tot nu toe gebruik ik Google Navigatie, maar die blijft regelmatig hangen... Waardoor ik niet altijd op tijd de aanwijzingen hoor. Mijn toestel zit in mijn binnenzak, en daar speelt online radio op af, samen met de navigatie, verbonden met mijn oren, dus met oortjes ;-)

Het moet dus duidelijk zijn, en niet op een rotonde bijvoorbeeld, wat in google nav wel voorvalt: "Neem NU de afslag..." :p

edit: het mag dus echt wel online zijn hoor :) mijn data-abo geraakt toch nooit op ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door fl1p op 26-09-2011 19:57 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb op mn htc desire s de route 66 app. (autopaneel)
maar mn navigatie trial loopt af op 10 oct. En nieuwe (30 dagen abo) kopen kan alleen per creditcard, die je via de app moet invoeren :(

ik wou namelijk in de herftsvakantie in duitsland kunnen navigeren

ora et labora

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

mrc4nl schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:19:
ik heb op mn htc desire s de route 66 app. (autopaneel)
maar mn navigatie trial loopt af op 10 oct. En nieuwe (30 dagen abo) kopen kan alleen per creditcard, die je via de app moet invoeren :(

ik wou namelijk in de herftsvakantie in duitsland kunnen navigeren
Tja, wil je niet voor via een in-app betaling betalen dan koop je toch gewoon een andere navigatieapp via de market? Ik begrijp je punt niet zo goed.....

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Bullet NL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:35:
[...]

Tja, wil je niet voor via een in-app betaling betalen dan koop je toch gewoon een andere navigatieapp via de market? Ik begrijp je punt niet zo goed.....
tuurlijk er zijn andere apps. maar ik vind die route66 app wel die 5 euro waard om aan te schaffen(voor 30 dagen)en dat kan blijkbaar alleen in-app want op de site staat er niets over.

em ik heb ook geen creditcard, alleen betaalpas.

ach nouja: dan maar een andere offline app zien te vinden,
t blijft bagger dat "in app"+credit card is bij route 66 premium navigation. (kaart alleen is gratis)

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 28-09-2011 22:46 ]

ora et labora

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 09:14
Begrijp ik goed van de website dat sygic kaartupdates gratis zijn? Dat is best netjes als je bedenkt dat Tom tom zijn kaart updates in een abonnement gegoten heeft.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 07:49
*weg* Hinten om warez doen we hier niet. Daarbij wordt deze Route 66 software alleen geleverd met een HTC telefoon

[ Voor 81% gewijzigd door Bullet NL op 29-09-2011 13:16 ]

Xiaomi 13T Pro

Verwijderd

Iemand al op zijn HTC Igo getest? Sygic is voor mij nog steeds lekkerder dan Navigon. Maar Igo lijkt me leuk voor erbij.

• Fire69
Op een HTC niet, maar op enkele LG Optimus 2x'en en Galaxy S2's wel, en dat draait gewoon vlotjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeijers
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
weer een drietal weken ervaring opgedaan met Google nav.
prima bevallen; slechts in tunnels raakt het de draad kwijt..maar dat kan ook niet anders..
dataverbruik zo gemiddeld 10 Mb voor een 4-5 uur navigeren; vind ik meevallen

Samsung Galaxy S android 2.3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week heb ik een paar navigatie-applicaties geprobeerd. Voor mij zijn offline-navigatie en gebruiksvriendelijkheid het belangrijkst. Mijn telefoon is een Xperia X10 met Android 2.3. Ik heb ervaring met TomTom, Mio, Skoda built-in en Ovi Maps (van Nokia). Deze voldeden allemaal redelijk tot goed.
  • AndNav2: routeberekening gaat online. Je kunt wel een route cachen, maar als je van de route afwijkt en je hebt geen internet, dan heb je pech. Daarmee wordt AndNav2 voor mij onbruikbaar. Verder is de interface nogal clunky. Straatnamen draaien met de kaart mee, dus die staan vrolijk op de kop als je naar het zuiden rijdt...
  • OsmAnd: ook bij deze app vindt de routeberekening online plaats. Dat wist ik niet, waardoor het vinden van de weg naar huis wat lastig werd. Het interface ziet er wel een stuk beter uit dan dat van AndNav2. Verder had mijn telefoon moeite met het laden van kaarten, want de helft van de tijd was ik aan het kijken naar een wit-grijs blokkenpatroon. In de night-view ontbreekt contrast, waardoor het volstrekt onleesbaar is.
  • Sygic: ik ben nog aan het proberen met de 7-day trial. De eerste indruk is erg goed: goede 3D-view, snelle berekening van een nieuwe route als je een afslag mist. De kaart bevat straatnamen met huisnummers (bij navigatiesystemen met OpenStreetMap ontbreekt dat in Nederland). Een adres is makkelijk op te zoeken (je kunt zoeken op straatnaam zonder een stad op te geven).
Binnenkort probeer ik er nog een paar (ForeverMap, WisePilot). Ik zal mijn bevindingen dan weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• ForeverMap Lite: geen turn-by-turn navigatie, dus ongeschikt voor in de auto. Te voet is het wel ideaal, omdat de kaart draait in de richting van je telefoonkompas, en fietspaden ook gebruikt worden voor de routeberekening. Als je van je route afwijkt wordt er geen nieuwe route berekend. Stroomgebruik is heel laag: 10% van mijn accu voor een half uur navigeren.
  • skobbler GPS Navigation: heb ik niet eens geprobeerd, want routeberekening en kaarten staan online. Net als bij WisePilot en Google Navigation trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Laatst online: 08-09 22:16
Probeer ook eens Navigon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hulp nodig met een nieuwe Galaxy met Android. Die heb ik voor mijn zus gekocht.

Ze wil:
- offline navigeren wat dus betekent dat de map van NL gedownload dient te worden (ze doet wandelingen in Drenthe voornamelijk)
- er wordt dus alleen gebruikt gemaakt van de Gps zonder internet en ze wil geen internet abbo. Thuis bij mijn moeder kan ze wel evnetueel gratis gebruik maken van de Wifi als ze daar is.
- liefst gratis navigatie pakket

Nogal wat eisen dus..... vrouwen
Google Maps schijnt niet zo'n optie te zijn lees ik vanwege het feit dat het nog voor de navigatie internet nodig heeft om contact te maken met de Google servers.
Iemand nog een hint voor deze situatie?

Heb hier het forum wel helemaal doorgelezen maar kon niet echt een duidelijk antwoord voor mijzelf vinden.
Zit zelf in de ICT en ben wel vrij handig (al zeg ik het zelf :p ), ikzelf ontwijk dit soort mobiele dingen maar ach, zo leer ik weer eens wat
Sygic schijnt goed te zijn ondanks dat het betaald is?

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 09-10-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik weet niet of er aparte wandelsoftware is, anders moet je daar even naar zoeken. Ik heb zelf ook Sygic, en werkt fantastisch en zijn gedetailleerde kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
MeltedForest schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:49:
Ik weet niet of er aparte wandelsoftware is, anders moet je daar even naar zoeken. Ik heb zelf ook Sygic, en werkt fantastisch en zijn gedetailleerde kaarten.
Ja maar als ik het goed begrijp , moet Sygic in zijn geheel op het interne geheugen van een Smartphone worden gezet. "Mijn" Samsung Galaxy heeft maar 158 mb intern. Volgens mij red ik dat dan niet?
Of zie ik iets dan over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee hoor, de applicatie zelf is ongeveer 5MB.
De kaarten en stemmen en zo worden op het 'extern' geheugen gezet. Als je Galaxy geen extra ingebouwde opslag heeft, zal je er toch wel een SD-kaartje in kwijt kunnen. Daar komt de data van Sygic dan op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20:10
Voor wandelen wil je het liefst een topo kaart gebruiken. Ik weet niet of sygic daar het meest voor geschikt is. De kaarten die ik erbij heb zijn in de stad wel fijn om op te wandelen, maar bospaden op topo-kaart nivo gaat niet lukken. Voor wandelen (en fietsen) gebruik ik zelf een garmin oregon gps, heeft voordeel dat je telefoon accu langer meegaat, zo'n gps unit waterdicht is en dat je nooit het internet op gaat met extra kosten e.d.
Maar het is wel weer een extra aanschaf, en een extra apparaat wat je mee moet nemen.

Als iemand een app kent die bijvoorbeeld de OSM (open street map) wandelkaarten kan inlezen met gps op android is dit misschien net zo'n goede functie.
En inderdaad de app zelf is altijd klein (tot 20MB bij navigon) en de kaarten zelf gaan altijd op de SD kaart, meeste moderne toestellen ondersteunen kaarten tot 32GB, dat is echt ruim voldoende!

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
rockhopper schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 03:34:
Als iemand een app kent die bijvoorbeeld de OSM (open street map) wandelkaarten kan inlezen met gps op android is dit misschien net zo'n goede functie.
Dat kan bijvoorbeeld met de app Viewranger. Je kunt dan betaalde kaarten inladen, maar ook gratis online kaarten zoals OpenStreetMap en OpenCycleMap. Werkt perfect, ook met gpx-bestanden zodat je routes en tracks kunt volgen en zelf maken!
De kaarten zijn ook te cachen dus ook zonder internet onderweg kun je de app gebruiken als je ze eerst via wifi inlaadt. Er zijn ook betaalde kaarten van Nederland op schaal 1:25.000 verkrijgbaar in de Viewranger-store; dat kan wel in de papieren lopen als je er veel nodig hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door prijk op 10-10-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 20:10
prijk schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:54:
[...]
Dat kan bijvoorbeeld met de app Viewranger. Je kunt dan betaalde kaarten inladen, maar ook gratis online kaarten zoals OpenStreetMap en OpenCycleMap. Werkt perfect, ook met gpx-bestanden zodat je routes en tracks kunt volgen en zelf maken!
De kaarten zijn ook te cachen dus ook zonder internet onderweg kun je de app gebruiken als je ze eerst via wifi inlaadt. Er zijn ook betaalde kaarten van Nederland op schaal 1:25.000 verkrijgbaar in de Viewranger-store; dat kan wel in de papieren lopen als je er veel nodig hebt.
Kijk dat lijkt me wat functioneler dan met 'auto kaarten navigeren in het bos'. Ik zal vanavond eens kijken of ik het op m'n desire aan de praat kan krijgen. Niet dat ik hiermee m'n garmin thuis laat liggen, maar als het batterij gebruik niet al te hard tegenvalt met m'n telefoon 'offline' (zal wel weer niet) is het in ieder geval een alternatief.

Voor routes heb je overigens een routeer-bare kaart nodig (niet alle topo kaarten zijn dit) zodat je tomtom-achtige instructies krijgt en een her-berekening van de route zodra je van de route afwijkt.

Een track kan je altijd weergeven op een kaart en volgen, volg het kruimelspoor zeg maar, en als je afwijkt van de route gaat deze niet veranderen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik wel willen, maar er is geen trial versie. En het kwartiertje wat je van Android Market krijgt is niet genoeg om navigatie uit te proberen, omdat je in die tijd ook nog kaarten moet downloaden. Inmiddels heb ik Sygic aangeschaft. Navigon ziet er op de screenshots erg goed uit, maar het is ook veel duurder: 80 euro vs 30 euro voor Sygic.
Harribo schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:55:
Ik heb hulp nodig met een nieuwe Galaxy met Android. Die heb ik voor mijn zus gekocht.

Ze wil:
- offline navigeren wat dus betekent dat de map van NL gedownload dient te worden (ze doet wandelingen in Drenthe voornamelijk)
- er wordt dus alleen gebruikt gemaakt van de Gps zonder internet en ze wil geen internet abbo. Thuis bij mijn moeder kan ze wel evnetueel gratis gebruik maken van de Wifi als ze daar is.

Nogal wat eisen dus..... vrouwen
Google Maps schijnt niet zo'n optie te zijn lees ik vanwege het feit dat het nog voor de navigatie internet nodig heeft om contact te maken met de Google servers.
Iemand nog een hint voor deze situatie?

Heb hier het forum wel helemaal doorgelezen maar kon niet echt een duidelijk antwoord voor mijzelf vinden.
Zit zelf in de ICT en ben wel vrij handig (al zeg ik het zelf :p ), ikzelf ontwijk dit soort mobiele dingen maar ach, zo leer ik weer eens wat
Sygic schijnt goed te zijn ondanks dat het betaald is?
Probeer eens ForeverMap lite. Twee berichten boven die van jouw heb ik een mini-review gepost :)
Bij de gratis versie van ForeverMap gaat hij kaarten downloaden via Bittorrent, wat nogal traag is. Je kunt ook de kaarten downloaden van de site van Skobbler en dan op de SD kaart zetten. Iets meer werk, maar het is een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik ben nu Osmand aan het uitproberen.
Ik las hiervoor:
voor routeberekening gebruikt Osmand internet
Ik neem aan dat als je een begin-en eindpunt aangeeft, dat hij dan internet nodig heeft om de route te berekenen? Zo gebruikt mijn zus hem niet.

Mijn zus wil gewoon lopen en dan de waypoints/route vastleggen om later de route alsnog te lopen.
Of eventueel een gpx bestand inlezen. Is voor dit soort dingen internet nodig?

Osmand is wel flexibel in veel dingen: installeren en zelf kaarten maken (heleboel verschillende formaten zo te zien in de bijbehorende applicatie OsmAndMapCreator).
Ben nog bezig...
Dat ga ik dan eerst nog even doen:) Bedankt!
Edit:Hij krijgt trouwens geen beste ratings...

Iets anders: op de AndroidMarket móet je een mobiel nummer toevoegen aan je account zie ik.
Daar hou ik dus niet van, ik heb geen internet oid op dit prepaid toestel. Voor dat ik het weet, maakt hij gewoon een connectie etc op dure prepaid kosten of...?
Heb ik nog andere methodes om die apps te downloaden?

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 10-10-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Harribo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:22:
Heb ik nog andere methodes om die apps te downloaden?
w-fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
He he....ik bedoel: een apk bestand ergens vandaan downloaden?

Hier hebben we de Android Market en de websites van de verschillende fabrikanten voor. Het hinten naar Warez of andere illegale content is op GoT conform het Het algemeen beleid niet toegestaan!

[ Voor 37% gewijzigd door Bullet NL op 12-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:08
wat heeft je mobiel nummer met dataverkeer van de market te maken?
Je mobiele data verbinding staat aan of uit, en als ie uit staat kan je alleen via wifi dingen doen. Mijn vrouw heeft ook een android toestelletje zonder data abbo en de market doet het alleen via wifi, ook checken voor updates etc
En naast de martket heb je natuurlijk ook de optie om te googlen naar "download <appname> apk"

[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 10-10-2011 16:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Prulleman schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:05:
wat heeft je mobiel nummer met dataverkeer van de market te maken?
Je kan toch ook met een mobiel nummer internetten? Ik heb trouwens wel eens gehad met een gewoon/oud mobiel dat er geld van mijn prepaid afging toen ik een ringtone bestelde via internet. Ik weet niet precies waartoe internet soms toe in staat is. Vandaar dat ik geen risico neem.

Zoeken naar app apk via google is natuurlijk altijd een optie.
Heb geen Wifi in de buurt, zie wel netwerken in mijn flatje maar allemaal beveiligd helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55
Als ik wandelen lees, vermoed ik dat ze niet direct routering nodig heeft, maar een kaart waarop je ziet waar je bent en tracklog? Dan zou ik eens naar OruxMaps kijken. Deze kan online kaarten gebuiken (OSM) en deze ook (vanuit de App) downloaden naar je device, zodat je geen verbinding nodig hebt. Ook kun je alle OziExplorer kaarten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Ze wil:
Kijk eens naar Locus Free. Dat vind ik zelf een geweldig programma en kan met offline-kaarten werken.

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nu eindelijk OSMand aan de praat gekregen! GPS verbinding tot stand brengen duurde wel 5 minuten maar enfin. Heb een vector based obf bestand gemaakt van Noord Nederland. Dat duurde wel een paar uur met het OsmMpCreator programmaatje. Osm bestand gedownload van Geofabrik.
Heel erg snel is het niet echt (+- 5 seconden wachten voor herberekenen vectoren door cpu), dus kan ook nog tile based proberen.

Zal eerst ook nog andere pakketten proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 11-10-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ben nu Oruxmaps aan het testen.
Maar...die Mobile Atlas windows applicatie download alle tiles met een snelheid van 10kb/sec !
Dat schiet natuurlijk nooit op!

Is er een snellere manier om offline maps voor Oruxmaps te maken?
Edit:niemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 11-10-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb een osm bestand van heel Nederland (400Mb).

Is er nog een mogelijkheid om die om te zetten mbv een programma voor Oruxmaps/Rmaps?

Die Mobile Atlas Creator heb je niets aan als dat zo enorm lang duurt om tiles te downloaden

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 12-10-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb zelf een pdf handleiding getypt waarin ik uitleg hoe je OsmAnd op Android kan gebruiken met zelfgemaakte offline kaarten en zonder internetverbinding:

http://www.megafileupload...flineHandleiding-pdf.html

ff 10 seconden wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar wat vind je er nu zelf van? Voordat ik gans die handleiding ga doorspitten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:31:
Maar wat vind je er nu zelf van? Voordat ik gans die handleiding ga doorspitten! :P
Ik ben zelf redelijk tevreden. Ik zit alleen nog met wat kleine dingetjes zoals : navigeert hij ook als mijn toestel in standby modus staat etc?
Osmand is een pakket wat echt de moeite waard is, mis tot nu toe nog niets.

Grafisch is het ook snel zat, want je ziet hem niets bijtekenen als je gewoon je pad vervolgt. Als je scrollt dan duurt het op mijn mobiel 2 seconden eer de tile er staat, valt mee vind ik.
Heb nu met Osmand een eindje gefietst en de track heeft hij daarbij netjes opgeslagen in een Gpx bestand.
Je kan aangeven om de hoeveel seconden hij dan een waypoint aanmaakt.
Zit zelf routing op voor offline modus zag ik, wel in experimentele fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:44:
[...]

Ik ben zelf redelijk tevreden. Ik zit alleen nog met wat kleine dingetjes zoals : navigeert hij ook als mijn toestel in standby modus staat etc?
Osmand is een pakket wat echt de moeite waard is, mis tot nu toe nog niets.

Grafisch is het ook snel zat, want je ziet hem niets bijtekenen als je gewoon je pad vervolgt. Als je scrollt dan duurt het op mijn mobiel 2 seconden eer de tile er staat, valt mee vind ik.
Heb nu met Osmand een eindje gefietst en de track heeft hij daarbij netjes opgeslagen in een Gpx bestand.
Je kan aangeven om de hoeveel seconden hij dan een waypoint aanmaakt.
Zit zelf routing op voor offline modus zag ik, wel in experimentele fase.
klinkt goed.

ik heb zelf mapdroid. (offline kaart-dienst) en die doet het ook wel aardig. tiles laden duurt ong 0,7 sec, en ik kan niet zoeken op plaatsnaam. :/
wel leuk dat meteen alle winkels+uitgaansgebeuren in de kaart zitten :)

wie weet osmand dat wel een betere app

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 12-10-2011 21:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mrc4nl schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:49:
[...]
ik heb zelf mapdroid. (offline kaart-dienst) en die doet het ook wel aardig. tiles laden duurt ong 0,7 sec, en ik kan niet zoeken op plaatsnaam. :/
Het is niet mogelijk die offline kaarten op je Desktop PC te downloaden zie ik? Das wel jammer. Ziet er verder ook leuk uit die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Sygic Aura wordt hierboven aangemerkt als "5mb". Nope; 12,4mb! En voor 800x480 en hogere resoluties is het zelfs 21,6mb!
Wat overigens nog steeds niet groot is... Maar goed.

Daarnaast MOET je een ext. memory hebben. En wel van tenminste 200mb, want zoveel data neemt NL + core onderdelen + stemmen in. (170 / 30mb split meen ik)

Maaaar: Als je android 2.3.3 of nieuwer hebt, kan je Google Maps laten cachen. Zoek uit waar je heen wilt via wifi oid en laat dit opslaan (stel een x aantal mb in) Nu kan je gewoon met die gedownloadde info aan de slag gaan.

In Android 2.3.4 en 2.3.5 kan je dit tot ik meen 200 mb toewijzen, waarbij in 2.3.3 dit nog 10mb was, maar ik kan het niet checken, ik heb geen 2.3.3 apparaten meer in huis. Het ligt overigens geheel aan het framework en je googlemaps versie. Als je die uit 2.3.5 of 2.3.7 download en geforceerd installeert (icm met de market uit 2.3.7 anders krijg je FC's) kan je deze als het goed is gewoon gebruiken op 2.2.1 en hoger.

===

Dan even wat anders; ik heb Sygic Aura op m'n 2.3.5 draaiende Galaxy S2 draaien. Prima software, maar het gebruikt permanent cpu tijd! En het is geen sluitbaar process helaas. Ik heb geen idee waar het aan ligt, iemand anders misschien wel?

Als ik in m'n batt history kijk, zie ik daar na ~24 uur of langer, zelfs als ik het niet gebruikt heb, ~20% batterij verbruik staan! Ik heb in diverse taskmanagers (die ik niet wil gebruiken) gekeken, maar het programma draait niet. Ik vermoed dat de vrienden service misschien zich zo nu en dan meld (ook als ik gps uit heb staan) Ik wil dit niet gebruiken, maar het kan niet uit denk ik...

Uninstall is een goede tip, maar ik heb de zooi helaas wel nodig. Iedere keer opnieuw activeren wordt ik ook niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet Sygic afsluiten door in de applicatie zelf naar het menu te gaan (waar je ook je route kunt kiezen en settings kunt doen). In dat menu kies je voor 'afsluiten'. Dan sluit Sygic echt af. Die achtergrond mode is bedoeld om instructies te kunnen geven als je aan het bellen bent (of aan het facebooken... tijdens het rijden :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
djunicron schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:02:
Sygic Aura wordt hierboven aangemerkt als "5mb". Nope; 12,4mb! En voor 800x480 en hogere resoluties is het zelfs 21,6mb!
Wat overigens nog steeds niet groot is... Maar goed.

[..]
Logisch toch dat het groter dan 5MB wordt
De apk-file is ongeveer 5MB, maar als je Sygic start, gaat hij onder andere de stem die je kiest downloaden, da's al ongeveer 10MB :)
Dan even wat anders; ik heb Sygic Aura op m'n 2.3.5 draaiende Galaxy S2 draaien. Prima software, maar het gebruikt permanent cpu tijd! En het is geen sluitbaar process helaas. Ik heb geen idee waar het aan ligt, iemand anders misschien wel?

Als ik in m'n batt history kijk, zie ik daar na ~24 uur of langer, zelfs als ik het niet gebruikt heb, ~20% batterij verbruik staan! Ik heb in diverse taskmanagers (die ik niet wil gebruiken) gekeken, maar het programma draait niet. Ik vermoed dat de vrienden service misschien zich zo nu en dan meld (ook als ik gps uit heb staan) Ik wil dit niet gebruiken, maar het kan niet uit denk ik...

Uninstall is een goede tip, maar ik heb de zooi helaas wel nodig. Iedere keer opnieuw activeren wordt ik ook niet blij van.
Zeker dat het niet gewoon is omdat die battery history een gemiddelde van het gebruik is over x aantal tijd?
Als Sygic een uurtje draait, zuigt die redelijk wat van je batterij leeg, dus is het logisch dat die nog lang in dat overzichtje blijft staan, ook al draait het al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

Het is niet mogelijk die offline kaarten op je Desktop PC te downloaden zie ik? Das wel jammer. Ziet er verder ook leuk uit die app.
eem, nee. Offline kaarten moet je met je mobiel binnenhalen.
er staat in de app wel een optie "pc download" maar er gebeurt dan niets.
wel leuk is dat je duistland in deel(staten) kan downloaden. wat de benodigde ruimte natuurlijk verkleint

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mrc4nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:19:
[...]
er staat in de app wel een optie "pc download" maar er gebeurt dan niets.
Aha maar ik las ergens dat daar dan ook een url bij staat vermeld (misschien moet je dan nog even op een ander knopje drukken?) en met die url kan je hem dan binnenhalen
op je PC desktop :)
Klopt dat? Zo ja, welke versie heb je dan. Ik heb gisteren een versie geinstalleerd op mijn mobiel en zocht naar die url maar kon hem niet vinden helaas.
Zou stoer zijn als ik hem zo wél binnen kon halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 13-10-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Harribo schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Aha maar ik las ergens dat daar dan ook een url bij staat vermeld (misschien moet je dan nog even op een ander knopje drukken?) en met die url kan je hem dan binnenhalen
op je PC desktop :)
Klopt dat? Zo ja, welke versie heb je dan. Ik heb gisteren een versie geinstalleerd op mijn mobiel en zocht naar die url maar kon hem niet vinden helaas.
Zou stoer zijn als ik hem zo wél binnen kon halen.
is mijn probleem ook. er zou een url op sd kaart moeten staan maar er staat niets.
ach. met mijn adsl verbinding maakt het downloaden niet veel uit via wifi of bedraad.
gewoon een avondje bij de router neerleggen, is ie de volgende ochtend wel klaar :)

edit. mijn excuses. het staat idd op sd kaart, maar niet in een mapje ofzo.
zoek naar: MapDroyd-downloads.html

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 13-10-2011 16:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mrc4nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:41:
[...]
edit. mijn excuses. het staat idd op sd kaart, maar niet in een mapje ofzo.
zoek naar: MapDroyd-downloads.html
Dit snap ik niet? Waar kan dat dan vinden en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

in de root van je sd kaart,
dus kaarten aanvinken,op "downloaden" klikken, en dan "download via pc"
voor nederland is dat http://dl.mapdroyd.com/maps/BATN.zip
weet het niet 100% zeker op het de goede is

[ Voor 34% gewijzigd door mrc4nl op 13-10-2011 21:48 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mrc4nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:32:
in de root van je sd kaart,
dus kaarten aanvinken,op "downloaden" klikken, en dan "download via pc"
voor nederland is dat http://dl.mapdroyd.com/maps/BATN.zip
weet het niet 100% zeker op het de goede is
Bedankt. Ik download nu dat bestand.

Ik heb Mapdroyd 1.1, misschien dat dat verschil maakt?
Ik vink de landen aan en ik zie dan nergens een download knop oid?
Als ik dan menu-knop op mijn mobiel indruk, krijg ik een knop te zien met 'Update Maps'.
En dan zegt ie dat hij niet kan downloaden omdat hij geen connectie heeft met de server.
Heb de Sd kaart gecheckt (via mobiel) maar zie nergens dan een html bestandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik bedoelde idd update maps,
maar ik krijg dan wel gewoon een melding dat ik kan kiezen tussen pc download en mobiel,als ik "via pc " selecteer krijg ik een html bestand op SD kaart.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
mrc4nl schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:34:
ik bedoelde idd update maps,
maar ik krijg dan wel gewoon een melding dat ik kan kiezen tussen pc download en mobiel,als ik "via pc " selecteer krijg ik een html bestand op SD kaart.
Die keuze zie ik niet, ik krijg meteen een melding dat niet met de server verbonden kan worden.
Hebben ze goed over nagedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvandt
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:55
Harribo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:51:
Ik heb een osm bestand van heel Nederland (400Mb).

Is er nog een mogelijkheid om die om te zetten mbv een programma voor Oruxmaps/Rmaps?

Die Mobile Atlas Creator heb je niets aan als dat zo enorm lang duurt om tiles te downloaden
Je kunt het OSM bestand omzetten naar een .MAP (vector) bestand waarmee OruxMaps uit de voeten kan. Je hebt dan heel nederland gedetailleerd (met alle wandelpaadjes) lokaal staan. Je hebt hiervoor Osmosis nodig en MapFileWriter (zie http://code.google.com/p/mapsforge/wiki/MapFileWriterOsmosis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
kvandt schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:11:
[...]
Je kunt het OSM bestand omzetten naar een .MAP (vector) bestand waarmee OruxMaps uit de voeten kan. Je hebt dan heel nederland gedetailleerd (met alle wandelpaadjes) lokaal staan. Je hebt hiervoor Osmosis nodig en MapFileWriter (zie http://code.google.com/p/mapsforge/wiki/MapFileWriterOsmosis.
Dat ga ik zeker dan nog even proberen! Bedankt! Laat het wel weten als het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb OsmAnd gekocht en ben er heel tevreden over. Wat betreft fietsen staan er allerlei weggetjes etc. op die je in de rest, googlemaps, sygic etc, niet terugvindt. Offline is prima, ik hoef alleen gps aan te zetten onder het fietsen. Je kan zo overschakelen tussen wandelen, fietsen, autorijden etc. Kortom, prima app.

Mijn vraag, ik heb hem gekocht, 3 euro was het geloof ik, wat doe ik nu als ik bv een ander rom erop zou kunnen krijgen? Hoe backup ik dat? Ik heb even op de sd kaart geneusd maar zie daar wel een map osmand maar geen apk zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft gekoppeld aan je google-account zodat je m altijd weer opnieuw kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:18:
Ik heb OsmAnd gekocht en ben er heel tevreden over.
Heel erg goed! Ik ga nu kijken of ik alsnog hun zonder internet op mijn mobiel hun die 3 euro kan overmaken want ik vind deze app echt super!
Ben wel benieuwd wat voor kaarten Osmand op jouw mobiel gebruikt..Mapnik...of andere ?
Ik had via Geofabrik.de een odm.pbf gedownload en die omgezet naar een obf, dat zijn vector maps.

Is het trouwens niet zo dat Osmand+ (de betaalde versie) hetzelfde is als de gratis versie? Alleen krijg je bij de Osmand+ nog kaart-updates erbij geloof ik.
Dus je kan de app altijd draaien, alleen ik de makers van zo'n goede app wel wat geld.

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 15-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Netherlands_europe.obf van 460 mb erop staan.
De betaalde versie werkt beter met offline maps, vraag me niet precies waarom maar dat is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:08:
Ik heb een Netherlands_europe.obf van 460 mb erop staan.
De betaalde versie werkt beter met offline maps, vraag me niet precies waarom maar dat is mijn ervaring.
Die heb ik ook. Wat bedoel je met 'beter'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneller. Bij de onbetaalde zat ik soms maar te wachten en dan deed ik 3g aan en dan leek het beter te gaan. Maar ik heb het al vrij snel gekocht omdat ik het sowieso voor mij dik ok vond met de fietstroutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 20:23:
Sneller. Bij de onbetaalde zat ik soms maar te wachten en dan deed ik 3g aan en dan leek het beter te gaan. Maar ik heb het al vrij snel gekocht omdat ik het sowieso voor mij dik ok vond met de fietstroutes.
Mmm zal eens mailen aan hun of dat werkelijk zo is, zo raar zijn, ze claimen zelf dat er geen verschil in zit.
Als je trouwens fietsroutes leuk vind, er zijn ook cycle kaarten voor Osmap he? Met knooppunt nummers erbij zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar die zitten dan niet in osmand heh en ik ben zuinig met apps installeren zolang mn X8 nog geen app2sd kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:43:
Ja maar die zitten dan niet in osmand heh en ik ben zuinig met apps installeren zolang mn X8 nog geen app2sd kan doen.
Nee die maak je dan zelf met die java app OsmandMapCreator. Je geeft aan Cyclemap en selecteert een gebied en daarna Preload en dan download hij de tiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik OsmandMapCreator zoek verteld google me steeds dat die versie deprecated is.
Jij hebt dat proces al eens gedaan?
Ik zie net dat je bij 'Tile map source' kunt kiezen tussen mapnik, cyclemap, en 'install more'. Weer wat nieuws. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Kijk hier bij de Nightly Builds: http://download.osmand.net/latest-night-build/
je kan kiezen uit developer of onder de map 'old' voor stable versies.

Heb die OsmandMapCreator getest voor de Cyclemap (let op: max zoom =15).
Kies bij 'source of tiles' Cyclemap en selecteer dan een gebied en dan rechtsboven op het knopje 'preload area'.
Dan kan je downloaden heb ik net geprobeerd (duurt wel uren denk ik). Heb het niet onder Osmand getest maar zou moeten werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link. Als ik tijd heb ga ik er eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Gisteravond Navigon Navigator aangeschaft en geinstalleerd, vanochtend uitgeprobeerd op de route Nieuwegein - high tech campus, Eindhoven. Gewoon de A2 afrijden, eigenlijk, en op tijd de parallelbaan pakken en de juiste afrit kiezen.

Dat viel mij best tegen:
  • knooppunt Deil: "neem de A15 richting Nijmegen"... Watte??! Bleek dat hij mij via de uitvoegstrook, parallelweg en invoegstrook gewoon wilde laten doorrijden.
  • Bij 's-Hertogenbosch wilde hij mij via de parallelbaan (100km/u) in plaats van de hoofdrijbaan (120km/u) laten rijden. Nee, dat heeft geen voordelen.
  • Geen aanwijzingen dat ik de N2 parallelbaan moest kiezen bij Eindhoven. Als ik niet beter had geweten had ik op de hoofdrijbaan gezeten en niet meer mijn afslag kunnen pakken.
  • Snelweg af, en bij de eerste rotonde moest ik de eerste afrit kiezen. Lijkt mij niet, want dan rij je de snelweg richting Maastricht weer op.
  • Tweede rotonde moest ik weer de eerste afrit kiezen. Nogmaals, lijkt mij niet, want dan rij je weer terug naar Den Bosch.
Geen idee of de rotondes gewoon verkeerde spraak-aanwijzingen waren, want ik kon het display niet in de gaten houden. Maar dit valt mij best tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vreemd, één van de weinige pakketten die me nog nooit verkeerd heeft gestuurd is toch wel Navigon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
vanaalten schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:29:
Gisteravond Navigon Navigator aangeschaft en geinstalleerd, vanochtend uitgeprobeerd op de route Nieuwegein - high tech campus, Eindhoven. Gewoon de A2 afrijden, eigenlijk, en op tijd de parallelbaan pakken en de juiste afrit kiezen.

Dat viel mij best tegen:
  • knooppunt Deil: "neem de A15 richting Nijmegen"... Watte??! Bleek dat hij mij via de uitvoegstrook, parallelweg en invoegstrook gewoon wilde laten doorrijden.
  • Bij 's-Hertogenbosch wilde hij mij via de parallelbaan (100km/u) in plaats van de hoofdrijbaan (120km/u) laten rijden. Nee, dat heeft geen voordelen.
  • Geen aanwijzingen dat ik de N2 parallelbaan moest kiezen bij Eindhoven. Als ik niet beter had geweten had ik op de hoofdrijbaan gezeten en niet meer mijn afslag kunnen pakken.
  • Snelweg af, en bij de eerste rotonde moest ik de eerste afrit kiezen. Lijkt mij niet, want dan rij je de snelweg richting Maastricht weer op.
  • Tweede rotonde moest ik weer de eerste afrit kiezen. Nogmaals, lijkt mij niet, want dan rij je weer terug naar Den Bosch.
Geen idee of de rotondes gewoon verkeerde spraak-aanwijzingen waren, want ik kon het display niet in de gaten houden. Maar dit valt mij best tegen.
Er is op de ring Eindhoven ook wel aardig wat aan de weg gesleuteld de afgelopen jaren.
Weet je zeker dat de kaarten up-to-date zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
Smultie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:03:
Er is op de ring Eindhoven ook wel aardig wat aan de weg gesleuteld de afgelopen jaren.
Weet je zeker dat de kaarten up-to-date zijn?
Yep, gisteravond gedownload. En gewoon legaal, van de Navigon website met dat 'fresh' programma.

Daarbij waren de kaarten ook wel OK: die rotondes liggen er al een tijd, zijn na aanleg niet meer veranderd dus die aanwijzingen waren gewoon fout. Knooppunt Deil is onlangs wel wat aangepast, maar dan nog: het display was duidelijk, hij probeerde mij via de parallelroute (afrit/oprit) door te laten rijden. Hetzelfde bij Den Bosch, op het display was duidelijk de hoofd & parallelbaan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:35
Voor mij moet het TomTom zijn, als dat uitkomt ben ik onmiddellijk verkocht voor zo een ding in combinatie met een ZTE Blade in mijn auto te hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
vanaalten schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

Yep, gisteravond gedownload. En gewoon legaal, van de Navigon website met dat 'fresh' programma.

Daarbij waren de kaarten ook wel OK: die rotondes liggen er al een tijd, zijn na aanleg niet meer veranderd dus die aanwijzingen waren gewoon fout. Knooppunt Deil is onlangs wel wat aangepast, maar dan nog: het display was duidelijk, hij probeerde mij via de parallelroute (afrit/oprit) door te laten rijden. Hetzelfde bij Den Bosch, op het display was duidelijk de hoofd & parallelbaan te zien.
Is parallelbaan niet gewoon efficiënter? Ik neem op A9 bij afslag A4 ook altijd parallelbaan, ook bij A2 afslag A9, gewoon omdat hoofdbaan drukker is en je kunt daar geen 140 doorrijden, op parallelbaan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb Mapdroyd ook getest. Had een wifi verbinding voor de kaarten.
Heel positief: héle snelle kaarten. Negatief: zie heel weinig (route/waypoint) opties. Dus ik kan er weinig mee helaas.

Oruxmaps getest. Enorm veel opties, zeer positief. Nog meer opties dan OsmAnd.
Heb alleen er nog weinig fatsoenlijke kaarten bij.

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 19-10-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mapdroid valt idd niet onder turn by turn navigatie. Je moet het meer zien als een offline kaart.
Niets is er doorzoekbaar

Zelf ben ik fan van route 66 App , gebundeld bij iedere htc.
T sterke ervan is de doorzoekbare database met interessante plekken, met de navigatie er naartoe.
Licentie is over te zetten, hetzij bij htc only.

ora et labora

Pagina: 1 ... 3 ... 36 Laatste