Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
LG OPTIMUS 3D

The Next Level met 3D

LG Optimus 3D

The LG Optimus 3D packs exceptional features with performance in mind, including an advanced dual-core, dual-channel and dual-memory architecture. Equipped with a 1GHz OMAP4 dual-core processor and four times more video decoders than competing designs, the LG Optimus 3D doubles the graphics performance of its nearest competitor allowing users to enjoy superb performance while web surfing, running applications and enjoying multimedia content. In addition, the LG Optimus 3D provides the world`s first full 3D experience covering the full spectrum from recording to viewing and sharing 3D content. It features a dual-lens camera that enables users to capture any moment in true 3D which can then be viewed immediately on the 4.3-inch WVGA glasses-free display. Multiple connectivity options including HDMI (High Definition Multimedia Interface) and DLNA (Digital Living Network Alliance) also make it easy for users to transfer their recorded content to other devices.

Specs
  • 4,3" Glasses-Free 3D-high resolution display
  • 1GHz Ti OMAP4 dual-core processor
  • PowerVR SGX450-gpu
  • Dual-lens 3D-rearcamera
  • 4x zoveel videodecoders dan andere telefoons
  • HDMI
  • DNLA
  • Bluetooth, WiFi et cetera
  • Android 2.2
Preview Hands-On
    Links
    Updates

pven wijzigde deze reactie 04-03-2011 14:56 (198%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

Hands-on video verschenen van de Optimus 3D op Engadget

http://www.engadget.com/2011/02/14/lg-optimus-3d-hands-on/

Dit is echt wel vet hoor! Liever deze dan de 2X.

bobwarley wijzigde deze reactie 14-02-2011 13:00 (18%)

• M-en-M
      • Registratie: februari 2009
      • Laatst online: 18-10 02:00
      Meerdere sites beweren inmiddels dat deze 4GB aan dual-channel LPDDR2 RAM heeft. O_O

edit: Yep, staat ook op de officiële News Room site:
      http://www.lgnewsroom.com/
      (Sorry, kan geen direct links geven: Druk gewoon op de MWC banner, en dan op de Optimus 3D)
      quote:
      World’s 1st “Tri-Dual” Architecture

- 1GHz Dual-Core Dual-Channel processor (Texas Instruments OMAP4)
      - 8GB memory and 4Gb LP DDR2

World’s 1stFull 3D Experience: 3D Recording-Viewing-Sharing

- 5MP dual-lens camera for 3D photo taking, video recording
      - 3D viewing through 4.3-inch 3D WVGA screen without glasses
      - 3D sharing
      → Easy connectivity through auto sync with 3D TV/Monitor via HDMI 1.4, Digital Living Network Alliance (DLNA) and HSPA+ support
      → World’s 1stYouTube 3D collaboration
      - 2D (up to 1080p, MPEG-4/H.264) and 3D (up to 720p, H.264 SEI) recording and playback
      - H.264, H.263, DivX, MKV, WMV-9, ASF, AVI, 3GP, MP4

Unique 3D User Experience

- 3D hotkey and five 3D-dedicated Uis: Gallery, Camera, Game&Apps, YouTube 3D, and 3D Guide
      Fake edit: Ah, kijk aan, het is 4Gigabit, oftewel: 512MB

Update:
      Het promo-filmpje:
      http://www.youtube.com/watch?v=ZXzZL3Nk99

M-en-M wijzigde deze reactie 14-02-2011 18:09 (115%)

• bassie112
      • Registratie: december 2006
      • Laatst online: 16-08-2016
      ben benieuwd hoe de 3d content van de eigen camera er uit ziet. Als dat ook goed werkt (lijkt me sterk) dan heeft 3d echt meerwaarde. Daarbuiten lijkt 3d te weinig toe te voegen buiten de menu's (als je geen games speelt). Dan lijkt een mooi 2d scherm als op de galaxy s2 praktischer. Anders is dit zeker een optie om binnenkort mee te verlengen.

• Rho d Berth
      • Registratie: december 2007
      • Laatst online: 18-09 13:22
      De vraag is wmb, kan je de 3d content die met deze telefoon is opgenomen ook afspelen op bv. een Samsung 3d tv (in 3D).
      Als dat het geval is, en de kwaliteit is goed, dan is het een killer functie.
      Anders is het niet veel meer dan een leuk speeltje.

• fabamdpc
      • Registratie: februari 2010
      • Laatst online: 12-11-2012
      quote:
      bassie112 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 01:21:
      ben benieuwd hoe de 3d content van de eigen camera er uit ziet. Als dat ook goed werkt (lijkt me sterk) dan heeft 3d echt meerwaarde. Daarbuiten lijkt 3d te weinig toe te voegen buiten de menu's (als je geen games speelt). Dan lijkt een mooi 2d scherm als op de galaxy s2 praktischer. Anders is dit zeker een optie om binnenkort mee te verlengen.
      je kan er ook mee 3D films kijken, hoop ik anders zou het inderdaad worthless zijn,
      ik neem aan dat je 'em ook gewoon in 2d kan zetten?
      ik denk dat ik wel voor de optimus 3d nu de HTC modellen tegenvallen....

• bassie112
      • Registratie: december 2006
      • Laatst online: 16-08-2016
      quote:
      Rho d Berth schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:46:
      De vraag is wmb, kan je de 3d content die met deze telefoon is opgenomen ook afspelen op bv. een Samsung 3d tv (in 3D).
      Als dat het geval is, en de kwaliteit is goed, dan is het een killer functie.
      Anders is het niet veel meer dan een leuk speeltje.
      Schijnbaar wel, had ik in 1 van de video's gezien. Maar geen id of dit alleen voor LG 3d tv's geldt.
      quote:
      Een van de exemplaren van de Optimus 3D die we in handen kregen bevatte echter een voorgeïnstalleerde versie van Quadrant. Op deze benchmark scoorde het toestel 2771 punten, veel meer dan de Optimus 2X met een Tegra2 en de Samsung Galaxy S II met een Exynos-processor. Daarmee is de Omap4 in deze benchmark vooralsnog de snelste, al mogen daar dus nog geen conclusies aan verbonden worden.
      reviews: MWC: LG Optimus 3D: psychedelische smartphone

• oooskar
      • Registratie: oktober 2010
      • Laatst online: 26-09 17:09
      Dit ding is toch 1.2 Ghz? Dat las ik in 3D preview van Tweakers.
      Anandtech hands-on + benchmark

Ze zijn behoorlijk positief over het 3D-effect. Bovendien is de Optimus 3D super snel

http://www.anandtech.com/...-and-lg-optimus-3d-tested

bobwarley wijzigde deze reactie 16-02-2011 07:18 (30%)

Gameloft brengt speciaal voor de Optimus 3D, een drietal games in 3D uit, namelijk: N.O.V.A., Asphalt, Let’s Golf! 2. Nu maar hopen dat er meer games dan deze drie uitkomen in 3D!

http://www.pocketgamer.co...timus+3D/news.asp?c=27577

De officiele MWC-promo is ook uit:

Erm :X

bobwarley wijzigde deze reactie 18-02-2011 20:11 (13%)

• Kenny1001
      • Laatst online: 05-05 21:17
      ok die promo's trekken op nix maar dit toestel blijft aantrekkingskracht bij me uitoefenen.

Kan de 3d trouwens afgezet worden?

Kenny1001 wijzigde deze reactie 18-02-2011 21:13 (17%)

• max3D
      • Registratie: juni 2001
      • Niet online
      De "3D" kan je gewoon uitzetten. Het is jammer dat er zo weinig geschreven is over de stereo kant van de zaak (dat wat mensen tegenwoordig 3D noemen)

Ik overweeg dit toestel omdat de toegevoegde waarde van stereo aan foto´s erg groot is. Ik gebruik al een tijd de Fuji W3 voor point and click stereo photo´s en die is behoorlijk goed. De LG heeft echter een verdacht kleine oogafstand waarmee ik sterk twijfel aan het feitelijk stereo effect. Op de Fuji consumenten camera zitten ze op ongeveer 6 cm wat prima is. Op professionele stereo camera´s ook. De LG lijkt maar iets van 2 cm hart op hart te hebben. Dat is erg weinig.

Verder wordt er weinig over het lenticulaire scherm gezegd. Op CES heb ik de toekomstige stereo camera van Viewsonic bekeken (april in de winkels voor ongeveer 189$ richtprijs) en daar is de afstand tussen de lenzen ook erg klein én het scherm was begin januari nog huilen met de pet op. Men heeft me bezworen dat het een engineering sample was, maar ik twijfel sterk of dat scherm wezenlijk zal verbeteren. Daarvoor is er niet genoeg tijd en de prijs van de camera laat het ook niet toe.

Ik zou dolgraag de LG even vasthouden, maar helaas heb ik die op de CES gemist en wordt er in de besprekingen niet gekeken naar het scherm en naar de mogelijkheden om je eigen content te maken (video en fotos in stereo) en dat is toch dé reden om een zwaarder telefoontoestel toestel mee te sjouwen.

De Fuji W3 weegt al 260gr oid en de LG meen ik 168gr. Dat is nog steeds een stuk meer dan andere smartphones met een 4.xx scherm. Kortom als scherm goed is en de foto´s redelijk stereo bruikbaar dan koop ik hem gelijk, maar anders blijf ik maar rondsjouwen met een lichtgewicht en wat compactere smartphone in combinatie met de Fuji camera.

Wachten op een goede review van iemand met verstand. Is die goed, dan bestel ik hem gelijk in de VS zodra hij uit is.

• Kenny1001
      misschien kan je even vertellen hoe het voor jou aanvoelde;scherm(3d),snelheid/response...

• 256386
      • Registratie: maart 2008
      • Laatst online: 17-12-2016
      quote:
      max3D schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:00:
      De "3D" kan je gewoon uitzetten. Het is jammer dat er zo weinig geschreven is over de stereo kant van de zaak (dat wat mensen tegenwoordig 3D noemen)

Ik overweeg dit toestel omdat de toegevoegde waarde van stereo aan foto´s erg groot is. Ik gebruik al een tijd de Fuji W3 voor point and click stereo photo´s en die is behoorlijk goed. De LG heeft echter een verdacht kleine oogafstand waarmee ik sterk twijfel aan het feitelijk stereo effect. Op de Fuji consumenten camera zitten ze op ongeveer 6 cm wat prima is. Op professionele stereo camera´s ook. De LG lijkt maar iets van 2 cm hart op hart te hebben. Dat is erg weinig.

Verder wordt er weinig over het lenticulaire scherm gezegd. Op CES heb ik de toekomstige stereo camera van Viewsonic bekeken (april in de winkels voor ongeveer 189$ richtprijs) en daar is de afstand tussen de lenzen ook erg klein én het scherm was begin januari nog huilen met de pet op. Men heeft me bezworen dat het een engineering sample was, maar ik twijfel sterk of dat scherm wezenlijk zal verbeteren. Daarvoor is er niet genoeg tijd en de prijs van de camera laat het ook niet toe.
      De verklaring waarom ze een kleine afstand tussen de cameras hebben genomen kan je zien op youtube vanaf 4.30 sec.
      YouTube: LG Optimus 3D
      Ik vermoed niet dat de kwaliteit erg hoog is van de lens (de LG 2x maakt ook geen goeie foto's). Maar wel een must als je als fotograaf al wilt experimenteren met 3D-fotografie! (later kun je altijd nog een betere camera/lens kopen als de prijzen zakken).

• Lucky1965
      • Registratie: juli 2008
      • Laatst online: 25-07-2013
      Belangstelling is niet groot voor dit toestel tewijl het toch wel degelijk goede specs heeft :)

• alwaysleft
      • Registratie: april 2006
      • Laatst online: 22-04 11:43
      quote:
      Lucky1965 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:46:
      Belangstelling is niet groot voor dit toestel tewijl het toch wel degelijk goede specs heeft :)
      Klopt, alleen LG heeft de naam nog niet mee. Als ze dit jaar zo deze trend doorzetten met goede modellen, is LG zo opeens one of the big guys;)

• Kenny1001
      ik hoop ook meer reactie hierop, ik vind het geen slecht toestel, als de 3d nog wat wil meezitten. Ben wel benieuwd naar de 3d en de snelheid

• MrBlueEyes
      • Registratie: maart 2005
      • Laatst online: 18-10 21:30
      quote:
      Lucky1965 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:46:
      Voor welke periode is de release gepland? Daarom hoor je er nog weinig over volgens mij.

MrBlueEyes wijzigde deze reactie 15-03-2011 11:58 (9%)

Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, MSI GTX 1070 GAMING X 8G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Epson TW5900, Denon AVR-X2500H, Xbox One X, PS4 Pro, Surface Pro 3, Galaxy S10+ 512GB, Oculus Rift

• wouwout
      • Laatst online: 02-07-2014
      Dit is op dit moment mijn nummer 1 nieuwe smartphone. Vooral het grotere scherm (4,3) en de snelheid trekken me aan. 3D is wel grappig. Formaat lijkt heel erg op de Desire HD en dat vind ik prima voor een 4,3 inch scherm.

LG vind ik als merk steeds positiever worden, Heb sinds kort een (opvallend goedkope) LG Plasma, 50", en dat is echt een geweldige TV. Komt qua beeldkwaliteit dicht in de buurt van veel duurdere Panasonic plasma's. Kwaliteit is prima.

Ontwikkelingen in Azië gaan zo snel, je kunt een Aziatisch bedrijf niet waarderen op de producten van 5 a 10 jaar geleden. Alleen op de producten van nu.

• Spiritual89
      • Registratie: juli 2007
      • Laatst online: 16-10 22:52
      Ik heb sinds kort een 3D set-up thuis om films te kijken. Bestaande uit een Acer H5360 projector, 3D nVidia Vision Kit en een computer met een compatible videokaart, de EVGA GTX460.
      3D op een scherm van 2;40 mtr is echt prachtig, ondanks dat het niet full HD is maar 1280x720. Goed genoeg voor mij.
      Nu ben ik dus heel erg benieuwd hoe de filmpjes eruit komen te zien op het grote scherm die ik dan zou maken met de 3D telefoon van LG. Heb nog zitten denken aan de Fuji 3D camera maar dat vind ik weer iets teveel geld om uit te geven (online niet zo goeie reviews gevonden), de telefoon krijg je dan toch bij het afsluiten van een nieuw abonnement.
      Hopelijk verschijnt er snel een review van de telefoon.

• Edzeau
      • Registratie: oktober 2007
      • Laatst online: 17-10 12:22
      -Edit-

Edzeau wijzigde deze reactie 21-03-2011 14:05 (97%)
      Reden: Verkeerde topic

PS4: Edzeau - Rainbow Six Siege - Compilaties

• wouwout
      quote:
      wouwout schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:26:
      Dit is op dit moment mijn nummer 1 nieuwe smartphone. Vooral het grotere scherm (4,3) en de snelheid trekken me aan. 3D is wel grappig. Formaat lijkt heel erg op de Desire HD en dat vind ik prima voor een 4,3 inch scherm.

LG vind ik als merk steeds positiever worden, Heb sinds kort een (opvallend goedkope) LG Plasma, 50", en dat is echt een geweldige TV. Komt qua beeldkwaliteit dicht in de buurt van veel duurdere Panasonic plasma's. Kwaliteit is prima.

Ontwikkelingen in Azië gaan zo snel, je kunt een Aziatisch bedrijf niet waarderen op de producten van 5 a 10 jaar geleden. Alleen op de producten van nu.
      Maar we zijn weer een paar weken verder, en nu is de GSM versie van de HTC Evo 3D aangekondigd:
      http://www.gsmarena.com/g..._with_specs-news-2451.php
      ook 4,3 inch maar wel 960x540. Zo hoor het.

• Kenny1001
      quote:
      wouwout schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 14:58:
      [...]

Maar we zijn weer een paar weken verder, en nu is de GSM versie van de HTC Evo 3D aangekondigd:
      http://www.gsmarena.com/g..._with_specs-news-2451.php
      ook 4,3 inch maar wel 960x540. Zo hoor het.
      Fantastisch!!!

• drijfhout
      • Registratie: november 2009
      • Laatst online: 26-09 19:21
      Ik heb zelf voor de Optimus 2X gekozen omdat voor mij een optie tot 3D weergave niet nuttig is.
      Met of zonder bril, ik kan er niet tegen op een of andere manier.
      Gisteren de Nintendo 3DS even getest bij de winkel van een kennis en daarvan ging ik ook na een paar minuten scheel kijken :P

En met de 3D optie weggelaten lijkt me de Optimus 3D niet zo veel beter als de 2X.
      Het scherm is misschien wel 0.3" groter maar de resolutie is verders hetzelfde dus dat vind ik ook niet echt een grote verbetering.

• shiznuts
      • Registratie: maart 2011
      • Laatst online: 20-12-2015
      -edit-

shiznuts wijzigde deze reactie 28-03-2011 22:15 (98%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• wouwout
      Is dit topic nog actief? De Optimus 3D zou er binnen ca. een maand moeten zijn. Is er weinig interesse voor?

Ik ben geïnteresseerd, 3D als leuke gimmick maar de specs zijn indrukwekkend. Zijn er al benchmarks bekend?

Is er een levertijden topic ;)

Wat ik de recent ben tegengekomen:

* 720p youtube, als flash in de browser. loopt goed, weet niet of flash 10.2 geinstalleerd is. Die werkt nog beter:
      YouTube: LG Optimus 3D Streaming Browser Youtube 720p
      Tegra2 telefoons en tablets hebben hier nog veel moeite mee.

* review van dialaphone YouTube: LG Optimus 3D Review - Dialaphone

* YouTube: OPTIMUS 2X vs OPTIMUS 3D vs Optimus Black

* uitgebreid overzicht van UI YouTube: LG Optimus 3D - Quick UI tour (via XDA)

* video-opnamen (nog steeds op pre-release software versie) 720p en 1080p, zie post #1348: http://forum.telefonino.n...read.php?t=784906&page=68

wouwout wijzigde deze reactie 06-05-2011 10:50 (79%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Wekko306
      • Registratie: december 2003
      • Laatst online: 19:00
      quote:
      wouwout schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:16:
      Is dit topic nog actief? De Optimus 3D zou er binnen ca. een maand moeten zijn. Is er weinig interesse voor?

Ik ben geïnteresseerd, 3D als leuke gimmick maar de specs zijn indrukwekkend. Zijn er al benchmarks bekend?

Wat ik de recent ben tegengekomen:

* YouTube: OPTIMUS 2X vs OPTIMUS 3D vs Optimus Black

* uitgebreid overzicht van UI YouTube: LG Optimus 3D - Quick UI tour (via XDA)
      Ik denk dat de meeste mensen die nu een nieuwe top-end Android telefoon willen kopen toch vooral kijken naar de Galaxy S2 en HTC Sensation of de Europese variant van de Evo3D.
      Moet zeggen dat ik in dat filmpje hierboven de Optimus 3D er wel goed uit vind zien. Het scherm lijkt een stuk mooier dan die van de Optimus 2X maar misschien ligt dat aan de instellingen. Wel opvallend dat de 2X een stuk hogere FPS haalt dan de 3D in die tweede benchmark.

Ik heb net even dat filmpje van het UI overzicht bekeken en die valt me toch wat tegen. Met name tijdens het scrollen in de browser zie je toch wat lag. Bovendien als je kijkt op 2:43 op dat filmpje lijkt de telefoon niet echt lekker te reageren.

Wekko306 wijzigde deze reactie 06-05-2011 11:05 (16%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• 256386
      quote:
      Wekko306 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:00:
      [...]

Ik denk dat de meeste mensen die nu een nieuwe top-end Android telefoon willen kopen toch vooral kijken naar de Galaxy S2 en HTC Sensation of de Europese variant van de Evo3D.
      Moet zeggen dat ik in dat filmpje hierboven de Optimus 3D er wel goed uit vind zien. Het scherm lijkt een stuk mooier dan die van de Optimus 2X maar misschien ligt dat aan de instellingen. Wel opvallend dat de 2X een stuk hogere FPS haalt dan de 3D in die tweede benchmark.

Ik heb net even dat filmpje van het UI overzicht bekeken en die valt me toch wat tegen. Met name tijdens het scrollen in de browser zie je toch wat lag. Bovendien als je kijkt op 2:43 op dat filmpje lijkt de telefoon niet echt lekker te reageren.
      Ik ben wel geinteresseerd in de LG optimus 3D. 720p lijkt nog wel wat te haken
      YouTube: LG Optimus 3D Streaming Browser Youtube 720p - 2
      Dat de UI niet soepel loopt heb je ook bij HTC toestellen. Heb ik onlangs nog ervaren bij de incredible S. Dus meer een probleem van android. Kwaliteit van de video lijkt mij ok alleen op het filmpje haakt het nogal. Is te hopen dat dit in de final versie opgelost is.
      De speaker is wel lekker luid. Ik wacht op de reviews af
      prijs is naar verluid 599 euro.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• wouwout

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Daggie
      • Registratie: juni 2002
      • Laatst online: 17-10 15:14
      Ik heb gisteren een half uurtje gespeeld met de LG Optimus 3D en ik was eigenlijk wel aangenaam verrast. Zonder de technische werking te kennen, vond ik het 3D opnemen en kijken erg goed werken.Daarnaast voelde de telefoon ook leuk aan. De case is plastic, maar leek erg stevig.

De telefoon werkte ook heel erg snel.

Eigenlijk was ik echt aangenaam verrast .. Ik heb ook de LG Pad vast gehad en dat vond ik eigenlijk heel wat minder ..

Daggie wijzigde deze reactie 10-05-2011 07:38 (7%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Kenny1001
      en waar heb je die vast gehad?mss kunnen we daar ook heen?
      hoe was de 3d?is het gwn een titel om mee te pronken of is het echt iets waarin anderen ook zullen volgen?en de snelheid?

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Daggie
      • Registratie: juni 2002
      • Laatst online: 17-10 15:14
      Was om MobileMonday: http://www.mobilemonday.be/

Wat betreft 3D, ga ik er van uit dat de meeste merken wel een telefoon zullen maken met 3D en eentje zonder 3D. Het is leuk, het werkt, maar of het ook echt toegevoegde waarde heeft? Ik kan persoonlijk niet echt bedenken waarom ik in 3D zou willen video's opnemen ..

Snelheid vond ik goed .. sneller dan mijn HTC Desire, maar da's natuurlijk geen vergelijk. Ik had het subjectieve gevoel dat hij sneller was dan de LG Optimus 2X die daar ook lag ..

• 256386
      quote:
      Daggie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 08:49:
      Was om MobileMonday: http://www.mobilemonday.be/

Wat betreft 3D, ga ik er van uit dat de meeste merken wel een telefoon zullen maken met 3D en eentje zonder 3D. Het is leuk, het werkt, maar of het ook echt toegevoegde waarde heeft? Ik kan persoonlijk niet echt bedenken waarom ik in 3D zou willen video's opnemen ..

Snelheid vond ik goed .. sneller dan mijn HTC Desire, maar da's natuurlijk geen vergelijk. Ik had het subjectieve gevoel dat hij sneller was dan de LG Optimus 2X die daar ook lag ..
      Dual core dual channel dual memory ;)
      3D video/foto's moeten we maar afwachten of de markt het oppikt.
      Persoonlijk denk ik dat de massa niet speciaal een toestel voor 3D gaat kopen maar
      als het er toevallig op zit waarom niet.

• Krullebol.nl
      • Registratie: december 2002
      • Laatst online: 18-10 08:02
      Ik zag dat het toestel vandaag verschenen is op de webshop van Hi.

De releasedatum zal (rond) 4 juli zijn.

Diablo Profile - WoW

• FooLsKi
      • Registratie: augustus 2005
      • Laatst online: 19:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LG laat met de Optimus 3D imo de wereld zien hoe graag ze willen (en kunnen!) meedoen op de smartphonemarkt.

Ik heb 'm sinds kort in gebruik (I love my job) en ik ben er erg positief over. Sowieso ben ik wel een beetje fan van de UI van LG, zoals die ook op de Optimus 2X Speed te vinden is. Geen geneuzel met een vast aantal homescreens (nu ook even aantallen mogelijk) of een vast vertikaal/horizontaal scrollend menu.

Alles loopt heerlijk soepel en het 3D-gedeelte is een erg coole gadget. Foto's zien er ook erg netjes uit en je kunt de diepte zelfs wat instellen bij het bekijken.

Al met al vind ik het een goeie start voor de mobiele 3D-hype. Nu maar hopen dat er snel schermen met (veel) meer viewpoints worden ontwikkeld :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd!

En hij scoort lekker in de benchmarks:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
      512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Kenny1001
      quote:
      FooLsKi schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:36:
      LG laat met de Optimus 3D imo de wereld zien hoe graag ze willen (en kunnen!) meedoen op de smartphonemarkt.

Ik heb 'm sinds kort in gebruik (I love my job) en ik ben er erg positief over. Sowieso ben ik wel een beetje fan van de UI van LG, zoals die ook op de Optimus 2X Speed te vinden is. Geen geneuzel met een vast aantal homescreens (nu ook even aantallen mogelijk) of een vast vertikaal/horizontaal scrollend menu.

Alles loopt heerlijk soepel en het 3D-gedeelte is een erg coole gadget. Foto's zien er ook erg netjes uit en je kunt de diepte zelfs wat instellen bij het bekijken.

Al met al vind ik het een goeie start voor de mobiele 3D-hype. Nu maar hopen dat er snel schermen met (veel) meer viewpoints worden ontwikkeld :)
      en jij gaat daar een hele uitgebreide revieuw van schrijven? O-)
      anders heb ik wel een paar vragen:-)

• Rho d Berth
      • Registratie: december 2007
      • Laatst online: 18-09 13:22
      FooLsKi, ik ben erg benieuwd naar de kwaliteit van 3D foto's en filmpjes. Ik kan er maar een klein aantal vinden op internet, 90% van het demo model van 4 maanden geleden.
      Kan je een aantal filmpjes/foto's op internet plaatsen zodat ik op m'n TV kan bekijken?

De 3D camera is voor mij het belangrijkste element.
      Jammer dat die pas rond 4juli uitkomt :(
      Ik ga 1 juli op vakantie en had dan graag een 3D camera meegenomen.

• Myedvyed
      • Registratie: mei 2005
      • Laatst online: 14:12
      Dit gaat mijn eerste telefoon in jaren zonder QWERTY toetsenbord worden. Voor 3D foto's / filmpjes heb ik momenteel een Fujifilm W1, maar daar ben ik niet zo tevreden over. De lenzen zitten daar te ver uit elkaar voor close-up opnames, en de videokwaliteit is niet denderend.

Ik wilde daarom eigenlijk een Sony Bloggie 3D halen voor 3D opnames op reis, maar dat is alleen een camera en die moet je dus nog altijd los meenemen (niet altijd bij de hand). Bovendien las ik daar wat slechte reviews over. Als je voor ong. 2x zoveel geld een telefoon kunt krijgen die niet alleen dezelfde functionaliteit heeft (en je dus wèl altijd bij je hebt), maar ook nog wat 3D games biedt en gewoon een all-round snelle Android telefoon is, is de keuze duidelijk. De 1080p (2D) filmpjes die ik gezien heb zagen er ook goed uit, minder schommelingen in framerate dan ik nu met de Motorola Milestone 2 heb.

Uit verschillende reviews verneem ik ook dat de directe concurrent van deze telefoon (HTC Evo 3D) net wat minder presteert, en minder stevig aanvoelt. Ook zou het scherm van de Optimus 3D beter zijn dan dat van de Nintendo 3DS. Nog meer redenen om voor deze telefoon te kiezen! LG maakt ook een 3D SDK beschikbaar dus kan ik daar mee aan de slag als de bestaande features niet genoeg zijn. Mooi!

Ik kan niet wachten tot ik de Optimus 3D in m'n handen heb 8) Jammer dat hij nog nergens te leveren is.. zou mooi zijn als ik hem voor m'n volgende reis heb.

• KneoK
      • Registratie: december 2001
      • Laatst online: 12:27

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb gisteren veel previews en reviews van dit toestel gelezen en het lijkt er op dat dit een beest van een toestel is zelfs als je 3D buiten beschouwing laat. Ik ben al een poosje aan het kijken naar een vervanger voor mijn Galaxy S en op het moment staat deze bovenaan op het lijstje.

Het enige wat jammer is is dat het toestel met Android 2.2 geleverd wordt met de belofte dat deze in een later stadium een upgrade krijgt, maar aan de andere kant heb ik voor mijn Galaxy S nooit de moeite genomen om van 2.1 af te stappen. Als het toestel op 2.2 nu al zo snel is dan kan dat met updates alleen nog maar beter worden denk ik.

Ik ben erg benieuwd wanneer dit toestel leverbaar is, ik lees overal verschillende verhalen. Volgens de ene site zou het toestel al leverbaar zijn, volgens de andere is het eind juni, de volgende zegt weer begin juli en ik kom in dit topic de datum 4 juli tegen. Ach, ik hou het de komende twee weken wel even in de gaten.

Wat ik me overigens afvraag is of je ook gewoon 3D mkv'tjes op een SD kaartje kunt zetten en af kunt spelen op het toestel.

KneoK wijzigde deze reactie 24-06-2011 17:37 (6%)

• 256386
      quote:
      KneoK schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:36:
      Ik heb gisteren veel previews en reviews van dit toestel gelezen en het lijkt er op dat dit een beest van een toestel is zelfs als je 3D buiten beschouwing laat. Ik ben al een poosje aan het kijken naar een vervanger voor mijn Galaxy S en op het moment staat deze bovenaan op het lijstje.

Het enige wat jammer is is dat het toestel met Android 2.2 geleverd wordt met de belofte dat deze in een later stadium een upgrade krijgt, maar aan de andere kant heb ik voor mijn Galaxy S nooit de moeite genomen om van 2.1 af te stappen. Als het toestel op 2.2 nu al zo snel is dan kan dat met updates alleen nog maar beter worden denk ik.

Ik ben erg benieuwd wanneer dit toestel leverbaar is, ik lees overal verschillende verhalen. Volgens de ene site zou het toestel al leverbaar zijn, volgens de andere is het eind juni, de volgende zegt weer begin juli en ik kom in dit topic de datum 4 juli tegen. Ach, ik hou het de komende twee weken wel even in de gaten.

Wat ik me overigens afvraag is of je ook gewoon 3D mkv'tjes op een SD kaartje kunt zetten en af kunt spelen op het toestel.
      Van alle reviews die ik gelezen heb is er een enkeling die het niets vond.
      Wat mij betreft slaan ze GB over en leveren over een paar maanden GB icecream. Android maakt nog weinig gebruik van de GPU. iOS en WP7 doen dat wel dat zorgt ervoor dat de OS veel soepeler wordt en minder energie vergt. Met GB icecream dus wel
      Mijn minpunten voor de LG optimus 3D
      - flappen voor usb/mini hdmi (stof? andere merken hebben er nooit last van)
      - USB aan de zijkant (onhandig als je in je auto wilt opladen)
      - Speakers aan de achterkant ipv aan de zijkant.
      - Kwaliteit camera's. Helaas niet de beste terwijl je voor 3D dat wel graag wilt (waarom geen carl zeiss lenzen ik zou er best wat extra voor willen betalen).

256386 wijzigde deze reactie 30-06-2011 12:38 (5%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb gisteravond via de T-Mobile site mijn abo verlengd en het toestel besteld. Er staat op de site een levertijd van 2 tot 4 werkdagen maar omdat men mij bij de Belcompany en Phonehouse nog geen leverdatum konden geven en op een aantal sites levertijden van een tot twee weken staat had ik me al ingesteld op minstens een week wachten maar vanochtend kreeg ik al een mail van AMP Logistics dat ik een afspraak mocht inplannen voor de levering. Zojuist heb ik ook de bevestigingsmail gekregen dat ze maandagmiddag het toestel komen leveren.

Ik ben benieuwd of ze de afspraak daadwerkelijk na kunnen komen al staat er op de site dat je alleen een afspraak in kunt plannen als een toestel op voorraad is.

Acties:
      • 0Henk 'm!
      quote:
      alteclansing schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 02:22:
      Mijn minpunten voor de LG optimus 3D
      - flappen voor usb/mini hdmi (stof? andere merken hebben er nooit last van)
      - USB aan de zijkant (onhandig als je in je auto wilt opladen)
      - Speakers aan de achterkant ipv aan de zijkant.
      - Kwaliteit camera's. Helaas niet de beste terwijl je voor 3D dat wel graag wilt (waarom geen carl zeiss lenzen ik zou er best wat extra voor willen betalen).
      Natuurlijk zijn je genoemde minpunten persoonlijk, maar toch wil ik er even op ingaan:
      - Klopt, dat is echt slecht, werkt voor geen meter, gaat kapot en vangt veel stof
      - USB aan de zijkant heb ik nu ook, handig voor navigatie in landscape natuurlijk
      Altijd nog beter dan aan de bovenkant wat een paar fabrikanten ook gedaan hebben dit jaar =s
      - Welke telefoon heeft er speakers aan de zijkant en niet aan de achterkant...
      - Ja ach dat maakt mij persoonlijk niet zo uit, heel die 3D weergave is toch een gimmick

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
      512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
      • 0Henk 'm!

• gjb29
      • Laatst online: 04-09-2014
      quote:
      CLB schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:08:
      [...]

- Welke telefoon heeft er speakers aan de zijkant en niet aan de achterkant...
      LG 2X speed, heeft één speaker aan de onderkant. Niet echt de zijkant maar niet achterop.
      Werkt best goed, je hoort het geluid beter omdat je hand er niet zo snel voor kan komen.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Fire69
      • Laatst online: 12:58
      2X heeft 2 speakers aan de onderkant, da's wel zo handig als je stereo wilt weergeven. :P

Move along folks, nothing interesting to see here.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• aigle009
      • Registratie: november 2006
      • Laatst online: 22-06-2012
      Nope, het is er toch echt maar een (rechts). Al lijken het er twee.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

iPhones hebben de speakers ook aan de onderkant.

Als ik die minpuntjes vergelijk met mijn huidige Galaxy S dan is er niets waar ik me aan zal storen. Die flapjes, da's inderdaad prut. Maar de Samsung heeft usb aan de bovenkant, de meest onlogisch plek wat mij betreft. De S heeft ook een speaker aan de achterkant, werkt voor mij prima, die wordt toch alleen maar gebruikt voor oproepgeluid, "kijk wat mijn telefoon kan"-filmpjes en soms een spelletje, vaker zal ik een koptelefoon gebruiken. En waar de speaker ook geplaatst wordt, er zal altijd wel een situatie zijn waarin dat niet werkt. De iPad heeft ook een speaker aan de onderkant, prima maar ik gebruik dat ding veel vaker in landscape en dan komt het geluid van rechts in plaats van het midden.
      Wat betreft de camera's, ach, de Samsung heeft ook geen schokkende lens maar werkt verder prima. Ik blijf erbij dat je voor mooie vakantiefoto's en verjaardagsfilmpjes gewoon dedicated hardware moet gebruiken. Er zijn niet voor niets apparaten die een veelvoud van zo'n telefoon kosten om mooie kiekjes te schieten.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• 256386
      quote:
      KneoK schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:03:
      ......Zojuist heb ik ook de bevestigingsmail gekregen dat ze maandagmiddag het toestel komen leveren.

Ik ben benieuwd of ze de afspraak daadwerkelijk na kunnen komen al staat er op de site dat je alleen een afspraak in kunt plannen als een toestel op voorraad is.
      Hij is in de UK vanaf vandaag beschikbaar. Ik had ook ergens gelezen dat 4 juli verkoopdatum was in Nederland.
      quote:
      KneoK schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:21:

Wat betreft de camera's, ach, de Samsung heeft ook geen schokkende lens maar werkt verder prima. Ik blijf erbij dat je voor mooie vakantiefoto's en verjaardagsfilmpjes gewoon dedicated hardware moet gebruiken. Er zijn niet voor niets apparaten die een veelvoud van zo'n telefoon kosten om mooie kiekjes te schieten.
      Ik ben er van overtuigd dat de pocketcamera langzaam door telefooncameras verdrongen wordt.
      Waarom? Kwaliteit steeds beter.
      Zie onderstaande link met N9 foto's
      http://conversations.noki...9/nokia-n9-photo-gallery/

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Fire69
      quote:
      aigle009 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 13:50:
      Nope, het is er toch echt maar een (rechts). Al lijken het er twee.
      I stand corrected. Blijkbaar wordt het gewoon in alle reviews verkeerd gemeld! :/

• Myedvyed
      Ik heb hem zojuist binnen gekregen! Een aantal shops levert hem sinds gisteren binnen 24 uur. Moet zo naar het vliegveld dus tis maar net op tijd allemaal. Stiekem natuurlijk toch gauw even uitgeprobeerd voordat ik de batterij had opgeladen:

Algemeen:
      • Hij ligt goed in de hand, voelt stevig en kwalitatief goed aan.
      • Groter dan m'n andere telefoons (Milestone / Milestone 2), maar dat had ik ook verwacht, het is even wennen.
      • Ik weet nog niet hoe krasbestendig het scherm is dus ga zo even een hoesje zoeken. Heb het idee dat het goede kwaliteit is maar kan daar nu niet veel over zeggen.
      • LG levert een fijn standaard toetsenbord mee, met meerdere talen. Moet nog even kijken of traditioneel Chinees pinyin er ook standaard op zit, als dat zo is heb ik geen andere IME meer nodig! Misschien dat het grotere scherm dan de 3.7" van de MS/MS2 hierbij ook helpt natuurlijk.
      • LG's homescreen app lijkt me best okee, maar gaat waarschijnlijk toch plaatsmaken voor Launcher Pro.
      • Alles werkt vrij soepel, maar zou nog niet durven te zeggen dat het qua snelheid een wereld van verschil is met m'n oudere telefoons.
      3D:
      • 3D menu ziet er gelikt uit.
      • 3D schermpje / effect is beter dan op de Fujifilm W1 3D camera, ik heb helaas geen 3DS oid. als ander vergelijkingsmateriaal.
      • Er zitten 3 spellen in (FPS, race, en golf) en een 'interactief' verhalenboek over Gulliver's reizen.
      • YouTube 3D mag ook niet ontbreken, best grappig om wat filmpjes in 3D te zien, MAARRRR het hangt er heel erg van af met wat voor camera het is opgenomen. Mijn oude Fujifilm W1 3D camera had ook het bekende 'dichtbij = scheelheid' effect omdat de lenzen ver uit elkaar zaten. Dat brengt me bij..
      • De camera. Voor mij is hij prima, een 3D test filmpje dat ik gemaakt heb zag er goed uit, stukken beter dan wat de W1 produceert in mijn optiek. Dit met name omdat de lenzen dichter bij elkaar zitten, wat een fijner 3D effect oplevert bij binnenshuis of close-up filmen.
      • Opvallend aan gallery bij 3D opnames: als je de 3D optie uitzet, wordt side-by-side weergave gebruikt maar zijn de beelden dus samengeperst in horizontale richting. Misschien is de 2D optie instelbaar (alleen linkeropname zien, side-by-side, crosseye) maar daar heb ik nog niet naar gekeken.
      • Het 3D effect is voor mij wisselend (hoewel ik af en toe last van m'n oogcoordinatie heb dus ik ben geen doorsnee persoon wat dit betreft): bij de Gulliver's reizen verhaal-app vond ik het soms te veel, zag ik wat dubbel, maar in Asphalt 6 was het gewoon geweldig. Bij dat spel kun je het niveau van 3D instellen, maar het verschil leek me miniem. De andere spellen heb ik nog niet geprobeerd.
      Dus so far, so good. Meer indrukken volgen als ik er meer mee heb kunnen spelen!

• Darksider
      • Registratie: juli 2011
      • Laatst online: 13-01-2012
      In Augustus kan ik mijn abonnement verlengen, dit gaat zeker mijn nieuwe telefoon worden.
      Iemand al een idee wat de prijzen worden ? op T-mobile mag je 99,95 betalen voor het toestel, en bij Hi 19,95.
      Hoop dat ie rond Augustus toch echt gratis is bij een abonnement.

Een vraag over het 3D filmen.
      Stel je maakt een filmpje in 3D, is er ook een mogelijkheid om deze weer om te zetten naar 2D, om te delen zodat anderen deze gewoon kunnen bekijken ?

• 256386
      quote:
      Myedvyed schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 13:21:
      Dus so far, so good. Meer indrukken volgen als ik er meer mee heb kunnen spelen!
      Klinkt allemaal erg goed.
      1. Kan je wat vertellen over de viewing angle bij 3D.
      Een kleine verandering van hoek zou het 3D effect al teniet doen.
      2. Er zitten standaard wat 3D filmpjes op die het beste uit het 3D scherm moeten kunnen halen. lijkt het soms echt uit het scherm te komen of is het een kijkdooseffect.
      3. Uithoudingsvermogen van de batterij? 1540 lijkt wat weinig.
      4. HDMI output in 720P of 1080P?
      5. Toevallig op een 3D tv aangesloten? zo ja hoe is de kwalteit ervan als je 3D ( filmpjes/youtube/zelfgeschoten) afspeelt?
      6 kan je 720p high profile mkv en dts afspelen?
      7. Belkwaliteit? helder en geen gekraak?
      8 Camera kwaliteit? Bij de meeste reviews leken de fotos wat wazig. Misschien dat dat verbeterd is in de finale versie.
      9 Aangezien LG het huidige scherm voor de iPhone 4 levert kan je wat vertellen over deze scherm? helderheid/kleur/viewing angle/scherpte tov andere telefoons.
      10 denk je dat 3D op deze telefoon een gimmick of is de kwalteit voldoende om bij interessante momenten 3D foto's/filmpjes te schieten.

• KneoK

KneoK

Ik heb het toestel ook opgehaald. Eerste indruk is zeer goed.

- Toestel is razendsnel, merkbaar sneller dan mijn Galaxy S
      - Mooi helder scherm, goeie kijkhoek in 2D
      - De LG skin werkt prima maar zal waarschijnlijk toch weer vervangen worden door Launcher Pro
      - 3D werkt erg goed, heb er nog maar heel even mee gespeeld maar Golf Pro ziet er heel goed uit en het 3D effect komt daar erg goed naar voren.
      - Met de camera heb ik nog niet gespeeld

Ik ben op het moment een paar GB aan 3D film aan het kopiëren naar het toestel, Avatar 3D zag er in ieder geval best goed uit. Heb de films zelf geconverteerd naar 800x480 en ben nog een beetje aan het rommelen met de kwaliteitsinstellingen. Ik heb ergens gelezen dat de Evo 3D niet houdt van bestanden groter dan 2GB dus ik ga er voor het gemak even van uit dat dit toestel dezelfde beperkingen heeft, ik zal op een later tijdstip eens gaan testen hoe dit toestel met grotere bestanden omgaat. Ik probeer zoveel mogelijk kwaliteit in die 2GB te proppen wat best goed lukt vanwege de resolutie. Het zijn gewoon allemaal half SBS 3D mkv'tjes die dus geconverteerd naar MP4 prima afspelen. Ik moest wel de instellingen even wijzigen zodat het toestel ook daadwerkelijk de twee beeldjes over elkaar legt in plaats van dat ik de twee angles naast elkaar zag.

Al met al dus erg tevreden met het toestel tot nu toe. Het is nu even wachten tot de films zijn gekopieerd voordat ik weer verder kan klooien met bijvoorbeeld de camera's.

Edit: heel eventjes met de camera gespeeld. Heb een foto gemaakt van m'n meisje die d'r hand naar de camera uitsteekt. Op het scherm ziet de foto er erg goed uit, haar hand lijkt echt uit het scherm op je af te komen en dingen meer naar de achtergrond zie je echt in de diepte. Dadelijk maar eens wat 2D en 3D filmpjes schieten en de HDMI-out testen. Heb geen 3D tv dus ik kan alleen de 1080p filmpjes testen.

Late edit: Quadrant score van 2876, niet slecht. Dat belooft nog wat voor de Android 2.3 update. Op xda-developers staat dat het toestel al te rooten is maar daar wacht ik nog heel even mee. Met de Samsung weet ik precies wat ik moet doen om het toestel weer te flashen als er iets fout gaat, met de LG heb ik nog geen idee hoe dat in zijn werk gaat en welke software ik daarvoor nodig heb.

KneoK wijzigde deze reactie 02-07-2011 23:18 (24%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• gjb29
      • Laatst online: 04-09-2014
      quote:
      Fire69 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 21:22:
      [...]

I stand corrected. Blijkbaar wordt het gewoon in alle reviews verkeerd gemeld! :/
      Yep, Was één van de features die mij over de streep trokken om voor de 2X te kiezen. De linker is de microfoon. Jammer maar helaas. Hij heeft wel virtual surround op de speaker. Of er zitten aan die ene kant toch stiekem 2 speakertjes...
      Maar goed, genoeg offtopic nu imo. ;)

gjb29 wijzigde deze reactie 03-07-2011 10:09 (9%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Myedvyed
      quote:
      alteclansing schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 16:46:
      [...]

Klinkt allemaal erg goed.
      1. Kan je wat vertellen over de viewing angle bij 3D.
      Een kleine verandering van hoek zou het 3D effect al teniet doen.
      2. Er zitten standaard wat 3D filmpjes op die het beste uit het 3D scherm moeten kunnen halen. lijkt het soms echt uit het scherm te komen of is het een kijkdooseffect.
      3. Uithoudingsvermogen van de batterij? 1540 lijkt wat weinig.
      4. HDMI output in 720P of 1080P?
      5. Toevallig op een 3D tv aangesloten? zo ja hoe is de kwalteit ervan als je 3D ( filmpjes/youtube/zelfgeschoten) afspeelt?
      6 kan je 720p high profile mkv en dts afspelen?
      7. Belkwaliteit? helder en geen gekraak?
      8 Camera kwaliteit? Bij de meeste reviews leken de fotos wat wazig. Misschien dat dat verbeterd is in de finale versie.
      9 Aangezien LG het huidige scherm voor de iPhone 4 levert kan je wat vertellen over deze scherm? helderheid/kleur/viewing angle/scherpte tov andere telefoons.
      10 denk je dat 3D op deze telefoon een gimmick of is de kwalteit voldoende om bij interessante momenten 3D foto's/filmpjes te schieten.
      Op de meeste van die vragen kan ik nog geen antwoord geven. Ik heb b.v. nog geen HDMI kabeltje en ook geen 1080P en/of 3D TV, ik heb er nog geen SIM kaart in dus nog niet gebeld, ik heb hem nog niet 'normaal' dagelijks gebruikt dus geen idee of de batterij voldoende is. Wat ik wel kan zeggen:
      1. Viewing angle in 3D is erg krap vind ik. Maar dat is een kwestie van wennen hoe je de telefoon vasthoudt.
      2. Beiden, sommige filmpjes lijken opzettelijk het poppenkast effect te willen nabootsen, andere filmpjes zijn wat subtieler met 3D en in beide gevallen vind ik het wel een toevoeging boven 2D. Maar het ligt dus vooral aan de content.
      6. Ik verwacht van niet, maar heb dit nog niet geprobeerd.
      8. Ik heb de foto's nog niet op een PC bekeken, maar ze lijken in ieder geval beter dan de foto's die m'n Milestone 2 maakt.
      9. In 2D en binnenshuis is het een prima scherm, vind het moeilijk er veel meer over te zeggen. Geen zaken waar ik me aan stoor in ieder geval, maar ik ben geen pixelpurist. De dpi is lager dan bij de Milestone 2 omdat het een groter scherm is, dus je ziet de pixels wel iets beter. Bij 3D wordt de helderheid natuurlijk minder, en de telefoon redelijk onbruikbaar bij veel zonlicht. Of dit in 2D ook zo is weet ik niet, maar ik verwacht eerlijk gezegd van wel, het scherm spiegelt gewoon heel veel. Waarschijnlijk niet meer dan bij m'n Milestones, maar omdat het scherm groter is heb je nog meer spiegelend oppervlak.
      10. Beiden. 3D is een enorme gimmick, maar de kwaliteit bij deze telefoon is (althans op de telefoon zelf) zeer aangenaam. Videos lopen soepel (zowel opname als afspelen bedoel ik daarmee), geen framerate haperingen, ziet er allemaal beter uit dan op m'n Fujifilm W1 3D camera. Maar uiteindelijk blijft het lastig om andere mensen te laten meegenieten. De telefoon is groot genoeg om mensen in de handen te duwen, maar om samen gezellig naar 3D content te kijken heb je toch echt een 3D TV / beamer nodig. Uploaden naar YouTube 3D is wat dat betreft een goede optie van de telefoon, daar kan iedereen zelf kiezen hoe ze de filmpjes gepresenteerd willen krijgen met alleen maar meer opties in de toekomst waarschijnlijk. Heb dit nog niet getest overigens.

Andere constateringen:
      • De trilfunctie (met name bij korte trillingen) voelt een beetje 'poing'-erig aan. Geen idee hoe ik het anders kan beschrijven. Elegant, maar het is wennen. Poing poing poing
      • In zonlicht is het scherm gewoon amper te bekijken, zie alleen de weerspiegeling van m'n eigen gezicht. Naderhand bleek de schermverlichting niet op 'auto' te staan maar op de middelste stand, dus dat heb ik aangepast.. maar eerlijk gezegd verwacht ik hier geen verbetering door.
      • Er zou een FM radio op zitten volgens verschillende spec overviews, maar daar heb ik niks van terug kunnen vinden in de apps. Kan zijn dat de specs gewoon niet klopten, dat is vaker zo, en voor mij is dit ook geen probleem omdat ik het toch niet gebruik, maar ik wil dit wel even melden voor mensen die deze verwachting hebben. Kan natuurlijk nog steeds zo zijn dat de hardware het ondersteunt maar er nog geen app voor is ofzo..
      • Bij 3D foto's kun je niet inzoomen. Niks mis mee verder, dat zou ook vrij lastig te realiseren zijn omdat je dan het 'scheelkijk effect' zou versterken. Eigenlijk dus zelfs goed dat dat niet kan. Je kunt 3D foto's wel als 2D viewen en dan inzoomen overigens.
      • Je kunt niet kiezen welke 2D weergave optie (side-by-side, crosseye, mono) wordt gebruikt voor 3D content. Als je 3D videos in 2D bekijkt zul je dus altijd side-by-side zien.
      • Als je eigen foto's uploadt kun je wel instellen hoe ze geinterpreteerd moeten worden (links-rechts, rechts-links, boven-beneden, of gewoon mono). Voor video's heb ik die optie niet gezien.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Wat 3D betreft ligt het inderdaad heel erg aan de content hoe dit effect overkomt. Het scherm is in ieder geval in staat om heel indrukwekkende dingen te laten zien maar de content laat het vaak afweten door wat veel mensen een teleurstellend kijkdoos effect vinden. Ik vind dat overigens niet, 3D is voor mij meer onderscheid kunnen maken tussen objecten in de voor- en achtergrond, of dat nu in mijn scherm of voor mijn scherm gebeurt maakt me niet zoveel uit. Ik ben gisteravond gaan zoeken naar stereoscopische afbeeldingen en heb een aantal hele mooie gevonden die het 3D effect echt volop benutten. Er zit een afbeelding tussen van een render van een soort dinosaurus die een paar centimeter uit het scherm komt, die laat echt goed zien waar het scherm toe in staat is. Ik heb de afbeeldingen die ik heb gevonden even online gezet: http://www.2shared.com/file/Yhi_20Bn/3D_online.html. Het 3D effect is niet bij alle afbeeldingen even mooi en bij veel afbeeldingen moet je de 3D instelling even wijzigen van L/R naar R/L.

Ik heb gemerkt dat ik vrij ongevoelig ben voor hoofdpijn als ik op mijn 3DS speel maar na een poosje af en toe wel wat vermoeide ogen krijg, dat heb ik bij dit toestel nog helemaal niet gehad en die heb ik al veel langer aan een stuk gebruikt in 3D dan de 3DS dus dat vind ik ook een groot pluspunt.

Batterijduur in 3D is slecht maar dat had ik al verwacht. In 2D doet het toestel niet onder voor de Galaxy S die ik heb.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Kenny1001
      leuke feature. al vraag ik me af hoever het 3d scherm gebruikt maakt van de 3d feature. Voorlopig nog niet veel 3d games denk ik. Ik heb persoonlijk nix aan enkel foto's en video's in 3d. Al zou een ui in 3d wel leuk zijn:)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

quote:
      Kenny1001 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 19:53:
      leuke feature. al vraag ik me af hoever het 3d scherm gebruikt maakt van de 3d feature. Voorlopig nog niet veel 3d games denk ik. Ik heb persoonlijk nix aan enkel foto's en video's in 3d. Al zou een ui in 3d wel leuk zijn:)
      Er staan vier 3D games geïnstalleerd (Let's Golf 3D, Nova 3D, Asphalt 6 3D en Gulliver's Travels 3D) en via een link in het menu kun je nog vier 3D games aanschaffen voor €1,50 per stuk (Avatar 3D, Spiderman 3D, Soccer 3D en Assassin's Creed 3D). Er is een aparte UI voor het 3D gedeelte van het toestel, een volledige 3D UI zou teveel belasting op de accu leggen. Daarnaast is er ook de Youtube 3D app en natuurlijk de mogelijkheid om 3D films af te spelen. Je zou ook nog een 3D Augmented Reality browser van Wikitude moeten kunnen downloaden maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

Wat mij betreft dus al best veel 3D content voor een toestel dat pas net uit is. Ook zijn andere fabrikanten bezig met 3D toestellen (HTC in ieder geval, als beide toestellen succesvol zijn kan ik me voorstellen dat andere fabrikanten niet achter willen blijven) dus met een beetje geluk gaat er nog veel meer 3D content uitkomen.

Ik heb overigens ergens gelezen dat LG binnenkort ook een app gaat uitbrengen waarmee je normale 2D spellen in 3D kunt gaan spelen en er zou ook een 3D versie van Angry Birds op komst zijn.

KneoK wijzigde deze reactie 03-07-2011 20:08 (7%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Kenny1001
      quote:
      ben ik benieuwd naar!

verder ben ik het met je eens. Het 3d gedeelte is al goed uitgebreid, maar we hopen natuurlijk op meer eh ...:-)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

quote:
      Kenny1001 schreef op zondag 03 juli 2011 @ 20:17:
      [...]

ben ik benieuwd naar!

verder ben ik het met je eens. Het 3d gedeelte is al goed uitgebreid, maar we hopen natuurlijk op meer eh ...:-)
      Ik heb Spiderman en Assassin's Creed aangeschaft, Spiderman is best tof en het 3D effect is goed geïmplementeerd. Assassin's Creed is dezelfde versie als die al een hele poos beschikbaar is zag ik zo op het eerste gezicht en ook daar is het 3D effect goed zichtbaar. Alle spellen draaien enorm soepel.

Maar wat je zegt, we hopen absoluut op meer. Een Unreal engine in 3D zou bijvoorbeeld heel tof zijn.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• 256386
      LG optimus 3d kan mkv afspelen
      YouTube: ‪LG Optimus 3D P920 Full 3D Videoplayback mkv [German HD 16:9]‬‏

ff gegoogled en dit is het bestand
      Vollständiger Name : NatGeo HD_Unser Universum.Raum und Geschwindigkeit.mkv
      Format : Matroska
      Dateigröße : 1,86 GiB
      Dauer : 47min
      Gesamte Bitrate : 5 631 Kbps
      Kodierungs-Datum : UTC 2009-12-25 09:50:16
      Kodierendes Programm : mkvmerge v2.9.9 ('Tutu') built on Nov 25 2009 21:13:32
      verwendete Encoder-Bibliothek : libebml v0.7.9 + libmatroska v0.8.1

Video
      ID : 1
      Format : AVC
      Format/Info : Advanced Video Codec
      Format-Profil : High@L4.1
      Format-Einstellungen für CABAC : Ja
      Format-Einstellungen für ReFrame : 9 frames
      Muxing-Modus : Container profile=Unknown@4.1
      Codec-ID : V_MPEG4/ISO/AVC
      Dauer : 47min
      Bitrate : 4 751 Kbps
      Breite : 1 280 Pixel
      Höhe : 720 Pixel
      Bildseitenverhältnis : 16:9
      Bildwiederholungsrate : 25,000 FPS
      Auflösung : 8 bits
      Colorimetrie : 4:2:0
      Scantyp : progressiv
      Bits/(Pixel*Frame) : 0.206
      Stream-Größe : 1,57 GiB (84%)
      Titel : Encode@Robby
      Sprache : Deutsch

Het kan mkv high profile 4.1 afspelen dat is toch wel indrukwekkend!

edit:
      Heeft ook 1080p in hdmi ouput
      YouTube: ‪LG Optimus 3D P920 HDMI 3D Movie @ TV [German HD 16:9]‬‏

256386 wijzigde deze reactie 03-07-2011 23:43 (27%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik ben zoals gewoonlijk eigenwijs en ben toch maar gaan kijken naar root access en da's een eitje gebleken.

• Allereerst moet je de USB drivers installeren. Je downloadt en installeert de LG Mobile Support Tool: http://www.lg.com/uk/supp.../mobile-phone-support.jsp.
      • Sluit je toestel niet aan maar start de Support Tool. Ga naar Opties &en Help en stel bij Land en Taal Netherlands en Dutch in.
      • Druk nu in het hoofdvenster rechts op het knopje Installeer USB Driver. Dubbelklik in het volgende venster op LGP920 en laat de tool z'n werk doen. Als alles gedaan is dan sluit je de Support Tool af.
      • Download de laatste SuperOneClick 1.9.5 van XDA, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803682.
      • Zet je toestel op USB Debug Mode (Instellingen>Applicaties>Ontwikkeling>USB-foutopsporing) en sluit hem daarna aan op de pc.
      • Voer SuperOneClick uit als administrator en druk op Root. Een halve minuut later heb je root access.
      • Trek de USB kabel uit het toestel en zet USB Debug weer uit.
      • Reboot je toestel.
      • Ga naar de market en installeer BusyBox (de BusyBox installer van jRummy16 werkt heel goed). Voer de BusyBox installer uit en op de vraag of deze SU rechten mag krijgen antwoordt je ja. Daarna druk je op Install en je hebt alle tools die een geroote telefoon nodig heeft.

Het installeren van de USB drivers via de Support Tool is sowieso wel handig ook als je het toestel niet wilt rooten. Die drivers heb je ook nodig om via ADB verbinding te maken met het toestel om bijvoorbeeld met de ddms tool screenshots te maken zonder root.

KneoK wijzigde deze reactie 04-07-2011 20:34 (10%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Myedvyed
      Bedankt voor de uitleg! Ik weet nog niet zeker of ik ga rooten, mijn voornaamste reden was Wifi tether en iets dergelijks zit er al standaard in (al moet je dat via een dun APN doen). Maar voor screenshots etc. kan rooten ook van pas komen, dus misschien doe ik het nog wel.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ach, ik had zoiets van, waarom niet. Mijn Galaxy S is ook altijd geroot geweest en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Er zit ook gewoon een unroot functie in de SuperOneClick rooter dus met een unroot en factory reset is je toestel weer als nieuw. Voor screenshots is het inderdaad handig en ook als je bijvoorbeeld een root explorer wilt gebruiken om je volledige bestandssysteem door te willen bladeren op je toestel.
      Op de Galaxy S had je ook root access nodig voor de lagfixes maar dat toestel draait nu perfect op 2.3.4. De Optimus 3D heeft al helemaal geen lagfix nodig, met drie downloads uit de Market op de achtergrond draait het toestel niet merkbaar trager en ik heb nog geen hikje opgemerkt.

Wat tetheren betreft, ik vind het met de huidige datatarieven op het moment eigenlijk niet veel meer toevoegen. Vorig jaar op vakantie konden mijn vriendin en zwager lekker een voetbalwedstrijd kijken op een laptop via mijn Galaxy S maar kreeg ik achteraf wel een briefje van Vodafone of ik in het vervolg alsjeblieft niet meer over mijn 1GB datalimiet heen wilde gaan anders zouden ze de snelheid een maand lang terugschroeven. Nu ga je boven je datalimiet gewoon betalen mits je een extra datapakket inkoopt voor een vaste prijs (bij KPN kun je boven je limiet voor 5 euro 500MB inkopen, bij Vodafone is de laagste bundel die je kunt inkopen 10 Euro voor 1GB extra, als je zo'n bundel niet inkoopt nadat je over je limiet heen bent gegaan dan betaal je voor elke MB 5 eurocent).

Over de snelheid had ik overigens weinig te klagen, op de laptop zat ik tussen de 3,8Mbit en 4,7Mbit down en bijna 2Mbit up op het Vodafone netwerk. Genoeg om zonder problemen via Eredivisie Live te streamen.

Om de kracht van het toestel goed te zien is Dungeon Defenders overigens echt een aanrader. Het eerste spel voor Android dat op de Unreal 3 engine draait, ziet er fantastisch uit en draait ontzettend goed. Is gratis uit de Market te halen en is nog verdomd leuk ook. Voor een 3D versie van dat spel zou ik best wat willen betalen. LG is naar het schijnt bezig met een 2D naar 3D converter app die voor het derde kwartaal gepland staat, ben erg benieuwd of en wanneer ze die gaan uitbrengen en of ze native 3D kunnen benaderen in normale spellen:
      quote:
      Special software allows for real-time conversion of 2D photo and video content into 3D. Free software for converting 2D games will be available for download during the third quarter, letting users enjoy a variety of multimedia content in 3D.
      On another note, heeft iemand al iets gevonden over de Wikitude 3D AR applicatie die voor het toestel zou worden gemaakt? Ik lees overal dat de app gedownload zou kunnen worden bij de release van het toestel in juni maar ik kan nog niets vinden in de LG World shop of in de Market.

KneoK wijzigde deze reactie 05-07-2011 02:18 (5%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• 256386
      Kan iemand vertellen hoe de GPS chip werkt? Krijg je een snelle fix mee? en is het accuraat?

• Krullebol.nl
      Ik heb het toestel afgelopen maandag opgehaald en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Hij is echt lekker vlot! Het 3D gedeelte is ook wel leuk, maar voor mij heeft het een hoog gimmick-gehalte.
      quote:
      alteclansing schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:13:
      Kan iemand vertellen hoe de GPS chip werkt? Krijg je een snelle fix mee? en is het accuraat?
      Vanmorgen even getest, maar de fix is vrij vlot en ook wel accuraat.

Ik heb helaas per ongeluk de 'standaard' content van de telefoon verwijderd, weet iemand of dit verkrijgbaar is?
      Google wil niet echt en LG krijg ik per mail nog niet echt antwoord van :'(

Krullebol.nl wijzigde deze reactie 07-07-2011 17:28 (25%)
      Reden: 3d content

Diablo Profile - WoW

• KneoK

KneoK

quote:
      Krullebol.nl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 17:26:
      Ik heb het toestel afgelopen maandag opgehaald en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Hij is echt lekker vlot! Het 3D gedeelte is ook wel leuk, maar voor mij heeft het een hoog gimmick-gehalte.

[...]

Vanmorgen even getest, maar de fix is vrij vlot en ook wel accuraat.

Ik heb helaas per ongeluk de 'standaard' content van de telefoon verwijderd, weet iemand of dit verkrijgbaar is?
      Google wil niet echt en LG krijg ik per mail nog niet echt antwoord van :'(
      Welke content heb je verwijderd? Als je alleen de meegeleverde 3D filmpjes hebt verwijderd dan kun je hier even kijken, iemand heeft die geüpload: http://forum.xda-develope...read.php?t=1154865&page=2

Als je een volledig nieuwe rom wilt flashen dan is de hier besproken oplossing voorlopig de enige optie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1156549

• Krullebol.nl
      Het ging inderdaad om de filmpjes (en ook foto's). Thanks
      Had al wel op XDA gekeken, maar helaas over dit topic heengekeken.

Thanks!

Diablo Profile - WoW

• 256386
      Hoe is de battery life? In de reviews wordt deze als zwaar ondermaats gegeven.
      Voor 3D gebruik trekt je batterij snel leeg. Hoe is dat als je het na 1 week gebruikt hebt?

• Kenny1001
      ik ben toch heel benieuwd naar het 3d effect. Khoop van die binnenkort met eigen ogen te zien

• Krullebol.nl
      Het batterijverbruik valt mij eigenlijk nog wel mee... Als ik'm normaal gebruik en niet veel met 3D bezig ben, kan hij denk ik wel 2 dagen halen (krap aan).
      Ik heb hem nog niet zo lang dat ik 't al goed kan beoordelen.

Het 3D effect is grappig, maar het is niet te vergelijken met een biosfilm in 3d (dat het echt op een paar cm na bij je gezicht lijkt te komen)

Diablo Profile - WoW

• 256386
      quote:
      Krullebol.nl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 22:15:
      Het batterijverbruik valt mij eigenlijk nog wel mee... Als ik'm normaal gebruik en niet veel met 3D bezig ben, kan hij denk ik wel 2 dagen halen (krap aan).
      Ik heb hem nog niet zo lang dat ik 't al goed kan beoordelen.

Het 3D effect is grappig, maar het is niet te vergelijken met een biosfilm in 3d (dat het echt op een paar cm na bij je gezicht lijkt te komen)
      3D effect is het beste als het scherm zo groot mogelijk is. Ik zal in de weekend het eens ervaren of het bevalt.
      ondertussen kan je deze proberen ;)
      YouTube: ‪3D Bikini Car Wash no audio.mov‬‏

256386 wijzigde deze reactie 07-07-2011 23:55 (11%)

• KneoK

KneoK

In 2D is het inderdaad een redelijk gemiddelde Android telefoon van dit formaat als het om accuverbruik gaat, ik ben er in ieder geval tevreden mee. Natuurlijk is een grotere accu altijd mooi meegenomen maar dan hebben we het nog steeds wel over een toestel met dual core processor en 4,3" scherm, dan moet je het wel heel drastisch aanpakken om de accuduur te vergroten. 3D zuigt de accu leeg maar datzelfde zie je bij bijvoorbeeld een 3DS. Als je daarop 2D games speelt dan verdubbelt de tijd die je kunt spelen op de handheld ook.

Als de Gingerbread update uitkomt heb je kans dat het verbruik nog iets verbeterd wordt omdat die agressiever ingrijpt bij draaiende processen.

Het 3D effect bij films is inderdaad bij lange na niet wat je in een bioscoop ziet, objecten komen niet uit het scherm gesprongen ondanks dat het toestel daar wel prima toe in staat is. Zoals ik al eerder zei, als je sommige afbeeldingen bekijkt dan komen sommige dingen echt een paar centimeter voor het scherm te hangen. Ook als je close ups maakt van objecten met de camera dan krijg je dat effect. Ik heb wel gemerkt dat je niet zomaar het toestel op een bloem kunt drukken en scherpe foto's kunt maken, dan krijg je een wazig dubbel beeld. Als je dat rustiger aanpakt en van een afstandje het toestel laat scherpstellen en dan gewoon rustig de camera steeds dichterbij houdt dan kun je wel van heel dichtbij fotograferen met dat uitspringende effect.

Ik moet wel zeggen dat als ik dezelfde 3D films die ik op het toestel bekijk in Stereoscopic Player op de pc afspeel in anaglyph mode dat het effect hetzelfde is, dan springt er ook niets echt uit het scherm. Ik weet niet of het de gebruikte opnametechniek is of de grootte van het scherm (24" is ook allesbehalve ideaal voor 3D content natuurlijk) maar ik denk in ieder geval niet dat het een beperking van het scherm van het toestel is.

Edit edit edit :D Wat ik overigens mis in de 3D Youtube applicatie is een mogelijkheid om de instellingen te veranderen. De applicatie gaat er van uit dat elke clip gewoon Left/Right is terwijl er zat clips zijn die Right/Left zijn opgenomen of zelfs Top/Bottom. Op de pc kun je in ieder geval L/R en R/L nog instellen, in de applicatie op het toestel niet.

KneoK wijzigde deze reactie 08-07-2011 00:04 (56%)

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Darksider
      Daarnaast maakt speciale software het mogelijk om 2D foto en video materiaal in real-time om te zetten naar 3D en omgekeerd

Kan je de 3d beelden omzetten naar anaglyph, zodat je ze op tv kan bekijken met bril ? Want dan heb je geen 3d-tv nodig :)

Darksider wijzigde deze reactie 08-07-2011 22:50 (7%)

• Myedvyed
      quote:
      Darksider schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:49:
      Daarnaast maakt speciale software het mogelijk om 2D foto en video materiaal in real-time om te zetten naar 3D en omgekeerd

Kan je de 3d beelden omzetten naar anaglyph, zodat je ze op tv kan bekijken met bril ? Want dan heb je geen 3d-tv nodig :)
      Niet realtime via de telefoon, wel via StereoPhotoMaker http://stereo.jpn.org/eng/stphmkr/index.html of StereoMovieMaker http://stereo.jpn.org/eng/stvmkr/ en in geval van video's natuurlijk ook door ze naar YouTube 3D te uploaden, daar heb je allerlei realtime weergave opties en kan eenieder die naar wens instellen.

• 256386
      Ik heb de Optimus 3D in 2 winkels kunnen bekijken
      Wat mij is opgevallen:

1. Ik bekeek als eerste 3D filmpje van vissen maar vond het nogal tegenvallen.
      2 Scherm wordt donkerder tijdens 3D vanwege de extra laag die geactiveerd wordt.
      3 Scherpte wordt ook minder vanwege de halve resolutie
      4. het was soms af en toe zoeken naar de juiste spot.
      5 Golf game was leuk maar ook niet meer dan dat.

Maar toen ik de cameramodus in 3D activeerde werd ik opeens enthousiast. Het zag er allemaal wat helderder uit. Natuurlijk het scherm is niet optimaal maar voor een eerste generatie goed te doen. De viewing angle in 3D vond ik zelf niet heel klein. Wie kijkt er nu schuin naar zijn smartphone?
      Hoewel het 168 gram is vond ik het niet zwaar voelen. Eerder lichter.
      Ook heb ik eerder 3D filmpjes van de Optimus op een samsung 55 inch bekeken en dat vond ik zeer positief.
      Ja er kan zeker nog wat verbeterd worden zoals een betere resolutie 1280*720/1080p30 in 3D opnemen/hoger helderheid tijdens 3D.
      Mijn indruk is gebaseerd op hooguit 15 minuten.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• Kenny1001
      ik lijk die in geen enkele winkel te kunnen zien(belg)mediamarkt keulen,phonehouse,belcompany,saturn,mediamarkt...pdashop heeft m volgens zn site ook niet.

Acties:
      • 0Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb 'm bij de Bel Company vandaan. Je zou ook eens bij een T-Mobile, KPN of Vodafone shop naar binnen kunnen wandelen, die zouden 'm allemaal moeten kunnen leveren. Ik heb alleen geen idee of die providers ook in België (althans, die (belg) slaat neem ik aan op het feit dat je in België woont?) bestaan.

Edit: de ClockWork recovery is inmiddels ook beschikbaar voor de O3D overigens. Handig voor de mensen die een backup willen maken. Als ik het goed heb is 'ie te installeren met de Rom Manager die via de Market beschikbaar is.

KneoK wijzigde deze reactie 10-07-2011 04:48 (27%)

• TOMMY1985
      • Registratie: juli 2009
      • Laatst online: 26-09 08:20
      Ik heb hem vrijdag 1 July bij de Belcompany gezien in Wassenaar voor €599,--
      Met 1 jarig Hi 35 + inet extra voor € 240,00.
      Op de Hi site en in de winkel zelfde abbo € 160,-- (los €496,--)
      Ik vond de € 80,-- aan de hoge kant en kan wel een weekje wachten.
      Hij stond eerst op 4 Juli, toen op 9 Juli en sinds vanmorgen leveren woensdag 13 Juli.
      Volgens de winkel komt het door LG.

• Darksider
      Hoe zijn de ervaringen nú, na een week gebruik ?

• Myedvyed
      Nog steeds goed, wat nieuwe dingen die opvallen:
      • Hij wil niet syncen met mijn privé Exchange server. Nu is die ook niet optimaal geconfigureerd waarschijnlijk, maar m'n vorige telefoons hadden daar geen problemen mee. Ik gebruik die server alleen nog voor contacten, maar het lijkt erop dat ik die (na m'n mails en agenda) ook maar naar gmail moet overhevelen. Dit is eigenlijk het enige dat me er nog van weerhoudt de LG O3D als hoofd-telefoon (nee, niet hoofdtelefoon) te gebruiken. Maar ik heb nog een Touchdown licentie uit ye olde days, misschien dat het via die weg wel werkt.
      • Als ik nu nog een andere telefoon gebruik voelt die klein en fragiel aan. De LG O3D is een groot en stevig baasje.
      • Ik heb hem al een dikke week in m'n broekzak zonder extra bescherming en nog geen krasjes te zien.

• Krullebol.nl
      quote:
      Myedvyed schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 08:54:
      Nog steeds goed, wat nieuwe dingen die opvallen:
      • Hij wil niet syncen met mijn privé Exchange server. Nu is die ook niet optimaal geconfigureerd waarschijnlijk, maar m'n vorige telefoons hadden daar geen problemen mee. Ik gebruik die server alleen nog voor contacten, maar het lijkt erop dat ik die (na m'n mails en agenda) ook maar naar gmail moet overhevelen. Dit is eigenlijk het enige dat me er nog van weerhoudt de LG O3D als hoofd-telefoon (nee, niet hoofdtelefoon) te gebruiken. Maar ik heb nog een Touchdown licentie uit ye olde days, misschien dat het via die weg wel werkt.
      • Als ik nu nog een andere telefoon gebruik voelt die klein en fragiel aan. De LG O3D is een groot en stevig baasje.
      • Ik heb hem al een dikke week in m'n broekzak zonder extra bescherming en nog geen krasjes te zien.
      Hier bevalt deze ook nog erg goed.

Heb zelf niks met Exchange te maken dus daarin heb ik geen ervaring.

Ik had gisteren toevallig nog een HTC Wildfire in mijn handen en vond deze ernstig klein (fragiel viel wel mee).

Het 3D gedeelte van de telefoon gebruik ik eigenlijk heel weinig, het blijft een grappigheidje in de telefoon.
      Voornamelijk ben ik heel erg te spreken over de snelheid van het toestel (Ik had voorheen een HTC Hero).
      Onderhand ben ik ook weer verslaafd geraakt aan Angry Birds.. Het is nu wachten tot die in 3D uit gaat komen ;)

Tevens geen beschadiging gevonden nog, heb er ook niet extra bescherming omheen.

ik wil nog wel een autohouder hebben, maar hier kan ik niet makkelijk wat vinden (behalve de 'universele' houders). Graag zou ik wel iets hebben wat voor de Optimus gemaakt is.

Diablo Profile - WoW

• 256386
      LG Optimus smartphone will play Angry Birds in 3D
      When Android 2.3 Gingerbread comes in October
      By Chris Martin
      Thu Jul 14 2011, 12:05 SMILEY FACED LG will bring Android 2.3 Gingerbread to its Optimus 3D smartphone in October, which will allow it to convert 2D apps and games to 3D display.

This morning we trekked down to Canary Wharf to LG's Optimus 3D Launch Pods where we had a look at the glasses free 3D phone. We spoke to one of LG's technical gurus who gave us some insight into what the handset will be able to do in the future.

LG launched the Optimus 3D smartphone in the UK market running Android 2.2 Froyo and the company confirmed with The INQUIRER today that the update to Android 2.3 Gingerbread will come in October.

When the update appears it will bring the usual changes but a notable and interesting feature will be the ability to convert 2D applications and games into 3D. So yes, you will be able to play Angry Birds in 3D on the Optimus 3D.

The only requirement is that the application must be based on Open GL. The handset can already convert 2D content such as photos and video into 3D and it also has a depth control so you can suit the effect to your visual taste.

We asked why the firm hadn't been able to launch the phone with the most up to date version of the operating system. LG said that it didn't want to delay getting the handset to market by spending time sorting out Android 2.3 Gingerbread. It essentially put priority on fielding the first glasses free 3D smartphone to market over having the latest operating system version.

We had a go on the phone at the Launch Pods today - we went in the red one of course - and were impressed. We've managed to come away from the event with an Optimus 3D handset to try out so look for a video demo and review soon.

http://www.theinquirer.ne...phone-play-angry-birds-3d

• sun666
      • Registratie: juni 2010
      • Laatst online: 04-03-2018
      Weet iemand of het mogelijk is om 3d foto's te maken als de flitser aan is?

• KneoK

KneoK

quote:
      sun666 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:14:
      Ja, dat weet ik en nee, dat is niet mogelijk ;)

• Krullebol.nl
      quote:
      sun666 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:14:
      Het is inderdaad niet mogelijk, jammer, maar ook wel weer begrijpelijk ;)

Diablo Profile - WoW

• Linuxuser
      • Registratie: augustus 2010
      • Laatst online: 18-07-2017
      Review van de optimus 3d door phonearena:
      YouTube: ‪LG Optimus 3D (LG Thrill 4G) Review‬‏ - YouTube
      En anders met een flashlightapp de flitser aanzetten en dan gaan filmen?

• Fire69
      Volgens mij is het niet mogelijk om met flits te filmen of foto's te maken omdat je dan gewoon rare schaduwen gaat krijgen...

• TOMMY1985
      • Registratie: juli 2009
      • Laatst online: 26-09 08:20
      Ik heb net een firmware update gehad.
      Heb nu software versie LGP20-V10s-JUL-08-2011.

• KneoK

KneoK

Heb je die update via het toestel binnengekregen of via de LG software op je pc? Als ik via het toestel zelf naar updates zoek dan mislukt dat altijd.

Edit: hmm, het is maar goed dat OTA updaten op het moment niet lukt, het schijnt dat ClockWorkMod nog niet compatible is met de nieuwe firmware en dat de telefoon in een boot loop kan komen als je de update toch installeert. Ben nu de telefoon opnieuw aan het flashen, dan nog eens checken of de update wil lukken en weer opnieuw rooten. Ik laat ClockWork voorlopig dan even lekker voor wat het is.

Edit edit: flashen is gelukt, zit nu weer op de originele V10b software van juni, de auto updater werkt maar geeft aan dat ik al de laatste versie heb. Via de LG Mobile Support Tool kreeg ik wel de melding dat er nieuwe software beschikbaar is maar dan krijg ik weer de melding dat de software niet compatible is :D

KneoK wijzigde deze reactie 16-07-2011 17:15 (79%)

• KneoK

KneoK

Ik kreeg zojuist ook eindelijk de melding dat ik de nieuwe firmware update mocht downloaden. Hij is nu aan het installeren.

Het schijnt dat de kwaliteit van 1080p video recording flink verbeterd is in deze firmware, ik ben benieuwd.

Er is ook voortgang wat betreft de Cyanogenmod voor de O3D. De maker heeft in ieder geval Gingerbread 2.3.4 draaien op de Optimus. Als ik het goed begrepen heb is hij bezig met drivers etc. en wil als laatste proberen de 3D functionaliteiten in te bouwen.

Hoewel ik denk dat ik de officiele Gingerbread update van LG afwacht is het wel tof dat we waarschijnlijk ruim voor oktober al kunnen zien wat Gingerbread nog kan doen met het toestel.

• patrick91
      • Registratie: januari 2004
      • Laatst online: 16-04-2018
      Fijn topic, ik ga het allemaal eens rustig doorlezen en krijg woensdag mijn 3d.. niet voor de 3d overigens maar voor de snelheid.

• 256386

• patrick91
      • Registratie: januari 2004
      • Laatst online: 16-04-2018
      Telefoon in intussen binnen, werkt prettig verder. 3d vind ik helemaal niets maar dat had ik ook niet verwacht. 3d films vind ik ook vervelend (bios, efteling) 3ds is ook mijn ding niet.
      Maar hij is wel lekker snel.. nu wachten op de update qua android.

• Myedvyed
      Battery life wordt bij mij een heel stuk langer wanneer ik 3G netwerken uitzet. Jammer dat dat nodig is, maar eigenlijk heb ik er niet echt last van. Mijn push-notificaties blijven binnenkomen, en als ik echt wat online wil doen kan ik altijd 3G of Wifi aan zetten.

Wat me gisteren opviel is dat de Opt3D de speakers van mijn PC de hele tijd liet knetteren gisteren, terwijl ik nergens actief mee bezig was. Dataverbinding icoontje bleef ook actief om onduidelijke redenen. Ik heb toen een traffic monitor geinstalleerd maar nog steeds niet kunnen vinden wat er toen precies aan de hand was. Misschien updates zoeken in de market ofzo.

Voor de rest vind ik het nog steeds een heerlijke foon!

• Darksider
      Opzich vind ik de batterijverbruik niet zo erg, mn s8300 hangt nu ook elke avond aan de lader.
      Kan echt niet wachten tot ik m binnenkrijg, duurt helaas nog 2 weken haha.
      Ben vooral benieuwd naar het 3-D effect.

• Myedvyed
      Elke avond aan de lader vind ik prima, zelfs handig (dan wordt het een gewoonte en vergeet je nooit op te laden). Maar ik ben minder blij als ik 's avonds waarschuwingen krijg of de batterij zelfs leegloopt nog lang voordat ik ga slapen. En dat was bij de Opt3D het geval. De eerste paar dagen is dat altijd zo, vanwege veel ermee spelen etc., maar ik heb hem al drie weken nu.

In Bangkok had ik dat probleem niet, misschien omdat ik daar alleen Edge had of beter bereik (bij mij thuis zit ik net op het randje van 3G bereik dus dat is niet leuk voor telefoons, die gaan de hele tijd switchen)
      Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
      Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True