Heb deze phone niet maar wel een 2x speed en die zou hem per 1 nov. krijgen, maar nog steeds niks...:/
Woohoo 

Nog niet via de LG updater omdat hij in Nederland nog niet beschikbaar is maar dit is de officiele Gingerbread rom die in Duitsland al beschikbaar zou zijn. Heb het met de kdz flashmethode gedaan. Even de volgende link openen, de juiste rom downloaden (V21A) en alle stappen volgen, dan heb je binnen een kwartier Gingerbread op je toestel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287236
De rom voelt nog veel sneller aan dan V10K, dat merk je overal. Bij opstarten van apps, gebruik van het toestel etc. De camera is ook stukken sneller en de flitser werkt nu ook in 3D bij foto's en filmpjes. SuperOneClick root werkt ook prima. Absoluut het wachten waard geweest wat mij betreft.

Nog niet via de LG updater omdat hij in Nederland nog niet beschikbaar is maar dit is de officiele Gingerbread rom die in Duitsland al beschikbaar zou zijn. Heb het met de kdz flashmethode gedaan. Even de volgende link openen, de juiste rom downloaden (V21A) en alle stappen volgen, dan heb je binnen een kwartier Gingerbread op je toestel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1287236
De rom voelt nog veel sneller aan dan V10K, dat merk je overal. Bij opstarten van apps, gebruik van het toestel etc. De camera is ook stukken sneller en de flitser werkt nu ook in 3D bij foto's en filmpjes. SuperOneClick root werkt ook prima. Absoluut het wachten waard geweest wat mij betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 23-11-2011 04:51 ]
Verwijderd
haha chill, straks maar even proberen.
Moet er een backup worden gemaakt van de gsm ?
Moet er een backup worden gemaakt van de gsm ?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2011 08:49 ]
Je kunt de update direct flashen met die methode. Het enige wat je verliest is eventueel CWM en root, voor de rest blijft alles op je toestel staan (apps, berichten, adresboek, agenda, zelfs m'n widgets stonden nog op de juiste plaats).
Ik heb via de bovenstaande manier mijn O3D voorzien van 2.3.5.
Werkte niet direct, je moet even je UAC in win 7 uitzetten dan geen problemen meer.
Nu geen last meer van spontane reboots
p.s.
iemand een idee wanneer die in NL gereleased word?
Werkte niet direct, je moet even je UAC in win 7 uitzetten dan geen problemen meer.
Nu geen last meer van spontane reboots
p.s.
iemand een idee wanneer die in NL gereleased word?
Ik krijg constant "install fail", geen zin aan gezeik dan in dit geval. Wacht wel ff op de NL release!
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Verwijderd
ik heb m alleen opnieuw moeten rooten, maar verder is de nieuwe rom echt een hele verbetering, zoiezo alleen al qua snelheid en batterijverbruik.
Heeft de nieuwe ROM ook nog steeds de wifi/bluetooth/data/etc. toggle switches in het notification menu zitten? En zo ja, togglen die rechtstreeks of gaan ze alleen naar een of ander settings menu?
Dit is nog precies hetzelfde, ze gaan ook niet naar een submenutje toeMyedvyed schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 10:20:
Heeft de nieuwe ROM ook nog steeds de wifi/bluetooth/data/etc. toggle switches in het notification menu zitten? En zo ja, togglen die rechtstreeks of gaan ze alleen naar een of ander settings menu?
Ik ben tot nu toe zeer tevreden, accuduur is echt wel een stuk verbeterd en het geheel voelt ook zeker sneller aan!
[ Voor 13% gewijzigd door Krullebol.nl op 28-11-2011 18:39 ]
Ik kan niet de ROM installeren via de methode op XDA omdat mijn Win7 niet meewerkt. Ik hoop dan ook dat de officiële update niet te lang op zich laat wachten.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Bedankt voor de info, denk dat ik dan ook de sprong ga wagenKrullebol.nl schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:39:
[...]
Dit is nog precies hetzelfde, ze gaan ook niet naar een submenutje toe
Ik ben tot nu toe zeer tevreden, accuduur is echt wel een stuk verbeterd en het geheel voelt ook zeker sneller aan!
De link die ik heb gekregen van de OP op XDA met alles d'r in, heeft enorm geholpen. Ook ik heb nu de update binnen en ben erg benieuwd naar de prestaties.
Upgrade gedaan en wauw, hij wordt er inderdaad nog sneller van dan ie al was. Ook switchen tussen video/foto en 2D/3D in de camera gaat een stuk sneller. Nu voelt m'n Milestone 3 echt aan als een traag toestel
[ Voor 202% gewijzigd door Myedvyed op 29-11-2011 07:37 ]
Verwijderd
Lieve mensen,
Ik krijg de update er niet op. heb wel de nieuwe 2.3 gedownload maar.
Wie kan mij verder helpen.
Ik word gek!!!!!!!!
Ik krijg de update er niet op. heb wel de nieuwe 2.3 gedownload maar.
Wie kan mij verder helpen.
Ik word gek!!!!!!!!
Verwijderd
Ik heb de nieuwe update ook geïnstalleerd. echt een hele verbetering vooral de batterij gaat langer mee en hij reageert een stuk sneller op alles wat je doet. ook de camera is nu beter en 2d video's kijken in 3d werkt nu ook een stuk beter. ik ben nu echt tevreden met mijn telefoon!
Mijn vriendin en ik hebben samen deze telefoon. We hebben ook allebei dezelfde: spontane reboots!
Nu verteld de klantenservice dat het waarschijnlijk kan komen door je geïnstalleerde app's die met elkaar klintschen. Ik vind het een vreemd verhaal!
Wie is hier ook mee bekent?
Nu verteld de klantenservice dat het waarschijnlijk kan komen door je geïnstalleerde app's die met elkaar klintschen. Ik vind het een vreemd verhaal!
Wie is hier ook mee bekent?
Verwijderd
Hier ook nog steeds de spontane reboots en ook nog eens dat er zeer regelmatig de facebook inlog staat als ik de telefoon aanzet met de 1/0 knop om te kijken of er een berichtje is oid.
Update krijg ik nog niet via de telefoon, alles up to date is de melding. Via de computer blijf ik de melding houden dat de telefoon niet is aangesloten terwijl ik de drivers heb geïnstalleerd. Het gaat niet soepel zal ik maar zeggen.
Update krijg ik nog niet via de telefoon, alles up to date is de melding. Via de computer blijf ik de melding houden dat de telefoon niet is aangesloten terwijl ik de drivers heb geïnstalleerd. Het gaat niet soepel zal ik maar zeggen.
Inmiddels heb ik de eerste uitval ook te pakken.
Normaliter gebeurde dit bij de vorige ROM-update van Sep17-2011 alleen als Wifi aanstond en er niks mee gedaan werd (lees: weinig) en de telefoon op stand-by. Nu lijkt het niks uit te maken. Zodoende heb ik een hard-reset uitgevoerd met alle opties en hou ik het in de gaten. Hou er wel rekening mee dat ik de XDA update-hack heb uitgevoerd.
@ patrick91:
Probeer eens het FB-account te verwijderen. Opnieuw aan te melden en dan NIKS synchroniseren. Zou het op moeten lossen, ware het niet dat je even handmatig naar updates op je FB-account moet zoeken. Aangezien onze problemen overeenkomen, raad ik je dit aan.
Normaliter gebeurde dit bij de vorige ROM-update van Sep17-2011 alleen als Wifi aanstond en er niks mee gedaan werd (lees: weinig) en de telefoon op stand-by. Nu lijkt het niks uit te maken. Zodoende heb ik een hard-reset uitgevoerd met alle opties en hou ik het in de gaten. Hou er wel rekening mee dat ik de XDA update-hack heb uitgevoerd.
@ patrick91:
Probeer eens het FB-account te verwijderen. Opnieuw aan te melden en dan NIKS synchroniseren. Zou het op moeten lossen, ware het niet dat je even handmatig naar updates op je FB-account moet zoeken. Aangezien onze problemen overeenkomen, raad ik je dit aan.
Verwijderd
FB verwijderen heb ik gedaan, er blijkt alleen een ander fb appje op te staan wat je niet kunt verwijderen.. ik heb er maar eens gewoon voor gekozen om aan te melden (gebruik fb niet op mijn telefoon).. eens kijken hoe dat verder zal gaan. Maar bedankt voor de tip!
Wat je moet doen is dat je de schijfruimte in moet schakelen, zodat ie de drives gaat zien op je telefoon. Dat heeft bij mij ook geholpen.
Verwijderd
Snap even niet wat je hiermee bedoelt, als ik hem aansluit vraagt hij om de usb opslag aan te zetten, dat doe ik vervolgs.. dat kan het niet zijn, hoor graag wat je bedoelt!
Gisteren op een andere computer alles vers geinstalleerd qua driver en progje, zelfde verhaal..
Gisteren op een andere computer alles vers geinstalleerd qua driver en progje, zelfde verhaal..
Verwijderd
disable eens je antivirus, installeer de drivers opnieuw en "run as administrator" bij de Lg programma selecteren.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2011 18:15 ]
Verwijderd
Dat had ik nog niet gedaan..
AV uit, driver en LG progje deinstall
Telefoon deed in de tussentijd nog even een spontane herstart
Alles opnieuw erop, telefoon aansluiten en .. nog steeds hetzelfde..
Zouden er geen problemen zijn dan zou ik die update niet hoeven maar het is gewoon niet handig als je telefoon in pininvoermode staat en je dus geen berichten of telefoontjes kan ontvangen..
Begin het zachtjes aan toch wel beu te worden.
AV uit, driver en LG progje deinstall
Telefoon deed in de tussentijd nog even een spontane herstart

Alles opnieuw erop, telefoon aansluiten en .. nog steeds hetzelfde..
Zouden er geen problemen zijn dan zou ik die update niet hoeven maar het is gewoon niet handig als je telefoon in pininvoermode staat en je dus geen berichten of telefoontjes kan ontvangen..
Begin het zachtjes aan toch wel beu te worden.
Verwijderd
Dat is zeker vervelend.
Probeer dit programma eens :http://softzilla.blogspot.com/2011/08/lg-pc-suite-4-download.html ?
Probeer dit programma eens :http://softzilla.blogspot.com/2011/08/lg-pc-suite-4-download.html ?
Okay, andere aanpak dan. Steek dat ding in je PC. Zet USB Opslag aan, USB Foutopsporing uit.
Zodra je dat doet, hou jij "apparaatbeheer" in de gaten.
(ik had soortgelijk gezeik, zo heb ik dit opgelost!) Bij deze uitleg ga ik er vanuit dat je behendig genoeg bent in de Windows omgeving.
* Bij het in de PC steken, zal je zien dat er bepaalde dingen actief worden in apparaatbeheer, danwel verschijnen. Deinstalleer deze drivers helemaal. Dus niet alleen verwijderen - nee, deinstalleren.
* USB Opslag activeren, zo ook (als dit gebeurd) hier hetzelfde handelen.
Afkoppelen op de juiste manier. USB Opslag uit, dan exit usb-stekker. LG Tool (LG Mobile update) opstarten en via deze tool de drivers downloaden. -> Klantondersteuning -> Toepassing, Handmatig USB Driver download. Een venster start op (IMEI via *#06#) en vul die in. Bestand downloaden (volgens mij komt deze terecht in C:\LG, onzeker). Tool compleet afsluiten (ook in startbalk mini-icon), installeer de inhoud van het gedownloade bestand. Tool opstarten, tik optie "USB Driver installeren", ja - inderdaad, nog een keer.
Aansluiten die hap! Even wachten totdat Windows opstart met zoeken (je ziet immers dat usb-aansluitings icoontje draaien bij je tijdsklok (grijs icoontje met groene stip)) en dubbelklik hierop. Je ziet daar de optie: windowsupdate zoeken overslaan. DOE DIT! Dan gaat Windows de drivers aanroepen die jij geïnstalleerd hebt. USB-opslag aanzetten, nogmaals hetzelfde.
Nu zul je zien dat alles geslaagd behoort te zijn! Gaan met die banaan! En zet Wifi UIT vanwege de spontane restarts.
Als dit nog niet werkt, zou ik welhaast willen zeggen dat ding naar mij op te sturen of langs te komen, maar ja. Je woont in Rotjeknor.... Niet echt naast de deur.
Zodra je dat doet, hou jij "apparaatbeheer" in de gaten.
(ik had soortgelijk gezeik, zo heb ik dit opgelost!) Bij deze uitleg ga ik er vanuit dat je behendig genoeg bent in de Windows omgeving.
* Bij het in de PC steken, zal je zien dat er bepaalde dingen actief worden in apparaatbeheer, danwel verschijnen. Deinstalleer deze drivers helemaal. Dus niet alleen verwijderen - nee, deinstalleren.
* USB Opslag activeren, zo ook (als dit gebeurd) hier hetzelfde handelen.
Afkoppelen op de juiste manier. USB Opslag uit, dan exit usb-stekker. LG Tool (LG Mobile update) opstarten en via deze tool de drivers downloaden. -> Klantondersteuning -> Toepassing, Handmatig USB Driver download. Een venster start op (IMEI via *#06#) en vul die in. Bestand downloaden (volgens mij komt deze terecht in C:\LG, onzeker). Tool compleet afsluiten (ook in startbalk mini-icon), installeer de inhoud van het gedownloade bestand. Tool opstarten, tik optie "USB Driver installeren", ja - inderdaad, nog een keer.
Aansluiten die hap! Even wachten totdat Windows opstart met zoeken (je ziet immers dat usb-aansluitings icoontje draaien bij je tijdsklok (grijs icoontje met groene stip)) en dubbelklik hierop. Je ziet daar de optie: windowsupdate zoeken overslaan. DOE DIT! Dan gaat Windows de drivers aanroepen die jij geïnstalleerd hebt. USB-opslag aanzetten, nogmaals hetzelfde.
Nu zul je zien dat alles geslaagd behoort te zijn! Gaan met die banaan! En zet Wifi UIT vanwege de spontane restarts.
Als dit nog niet werkt, zou ik welhaast willen zeggen dat ding naar mij op te sturen of langs te komen, maar ja. Je woont in Rotjeknor.... Niet echt naast de deur.
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 11-12-2011 19:36 ]
Verwijderd
Alvast bedankt voor je mogelijke oplossing!
+1
Vreemd is om te beginnen dat ik nu als ik de foon aansluit dan kwam in beeld bij de systray dat er een apparaat werd aangesloten.. nu niet. In apparaatbeheer verschijnt ook niets nieuws, de lijst gaat wel helemaal weg en komt dan weer terug maar onder de usb controllers niets nieuws. Ga eens een herstart doen.. eens kijken.
Wifi in elk geval uitgezet.
+1
Vreemd is om te beginnen dat ik nu als ik de foon aansluit dan kwam in beeld bij de systray dat er een apparaat werd aangesloten.. nu niet. In apparaatbeheer verschijnt ook niets nieuws, de lijst gaat wel helemaal weg en komt dan weer terug maar onder de usb controllers niets nieuws. Ga eens een herstart doen.. eens kijken.
Wifi in elk geval uitgezet.
Het zit volgens mij niet alleen onder usb-controllers.... Als ik weer thuis ben zal ik eens ff kijken voor je.
En een kickje omhoog, want iedereen die een NLD-versie van de Optimus 3D heeft, kan hem nu ook officieel naar 2.3.5 upgraden. Of deze ook via FOTA aangeboden wordt weet ik eigenlijk niet, heb hem gewoon aan de computer gehangen en LG's update tool geopend.
De update heeft S/W v21b meegekregen, wat een stapje hoger is dan de Open Europe v21a. Mensen die eerder via de omweg de Open Europe erop hebben gegooid zouden hem dus wellicht ook probleemloos kunnen upgraden naar deze versie. Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met de opmerkingen over hoe veel vlotter de telefoon nu lijkt te werken.
<-Blij (ook omdat mijn Oostenrijkse Galaxy Tab een update naar 2.3.6 heeft mogen ontvangen deze kerst
)
De update heeft S/W v21b meegekregen, wat een stapje hoger is dan de Open Europe v21a. Mensen die eerder via de omweg de Open Europe erop hebben gegooid zouden hem dus wellicht ook probleemloos kunnen upgraden naar deze versie. Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met de opmerkingen over hoe veel vlotter de telefoon nu lijkt te werken.
<-Blij (ook omdat mijn Oostenrijkse Galaxy Tab een update naar 2.3.6 heeft mogen ontvangen deze kerst
Nice! Zonder problemen kunnen updaten vanaf de European open V21a versie. De battery stats app lijkt iets verbeterd te zijn, geen rare getallen meer. Het lijkt alleen nog niet helemaal te kunnen detecteren hoe lang het toestel op de accu werkt, wat op Froyo nog gewoon wel werkte.
Verwijderd
Ik heb de boel nog steeds niet aan de praat, wacht wel tot het via de telefoon gaat. Ondanks dat wifi gewoon uitstaat wel een auto herstart gehad..
Hmm, V21b is niet meer te rooten met SuperOneClick of zergRush/Doomlord exploit dus ik ben weer terug naar V21a totdat er een nieuwe exploit is.
Wat zien die filmpjes die met dit toestel maakt er gaaf uit in 3D op tv!
mbt. de update, weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik krijg die update er niet er niet op (zit nog op 2.2.2). Niet via de update optie op de telefoon en ook niet middels PC Suite (op 2 laptops geprobeerd).
De LG Update Tool en PC Suite zijn toch hetzelfde?
mbt. de update, weet niet wat ik verkeerd doe, maar ik krijg die update er niet er niet op (zit nog op 2.2.2). Niet via de update optie op de telefoon en ook niet middels PC Suite (op 2 laptops geprobeerd).
De LG Update Tool en PC Suite zijn toch hetzelfde?
Het zijn 2 verschillende progjes!!!
Met PC Suite kan je jou gegevens synchroniseren. Met de Mobile Update kan je alleen je mobiel updaten!
Met PC Suite kan je jou gegevens synchroniseren. Met de Mobile Update kan je alleen je mobiel updaten!
Beste tweakers
Ik zit te twijfelen of ik de optimus 2x of de 3d moet nemen. Het prijsverschil is minimaal. Bij de 3d krijg je wel een 3d schermpje en een 3d camera extra. Is de 3d ook sneller? In specificaties kon ik dan niet echt vinden.
Wat raden jullie mij aan?
Ik zit te twijfelen of ik de optimus 2x of de 3d moet nemen. Het prijsverschil is minimaal. Bij de 3d krijg je wel een 3d schermpje en een 3d camera extra. Is de 3d ook sneller? In specificaties kon ik dan niet echt vinden.
Ik heb zelf een O2X gehad en was er niet erg tevreden mee. Ik zou een O3d nemen, gewoon omdat het kan.Arnoldsmit schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:45:
Beste tweakers
Thanks, dan ga ik de Mobile Update zoeken.
@Arnoldsmit, weet niet of die sneller is, dacht dat de CPU gelijk is. 3D is erg leuk om mee te spelen, de filmpjes zijn leuk, maar een hele film kijken houd ik niet vol op dit scherm. De gemaakte filmpjes op een 3D tv is super.
3D versie is een mooie gadget!
Zou ze in de winkel bekijken, dacht nl. wel dat de 3D versie wat groter/zwaarder is en het aantal megapixels.
check: verschil
@Arnoldsmit, weet niet of die sneller is, dacht dat de CPU gelijk is. 3D is erg leuk om mee te spelen, de filmpjes zijn leuk, maar een hele film kijken houd ik niet vol op dit scherm. De gemaakte filmpjes op een 3D tv is super.
3D versie is een mooie gadget!
Zou ze in de winkel bekijken, dacht nl. wel dat de 3D versie wat groter/zwaarder is en het aantal megapixels.
check: verschil
[ Voor 19% gewijzigd door quizmaster op 04-01-2012 13:18 ]
Ik heb gisteren de nieuwste rom van AcuraTeam geinstalleerd. Was de eerste keer dat ik via ClockWorkMod/Rom Manager een rom heb geflashed dus ik was ontzettend blij dat alles in een keer werkte 
Het is een mix van V21a en V21b, ext4 support, standaard root, overklok naar 1,18GHz en flink wat tweaks. Het toestel voelt nu nog veel sneller aan, mijn Quadrant score is bijna 1000 punten omhoog gegaan (3964).
Heb zelf nog even alle onnodige services en LG apps verwijderd en heb na boot nu 264MB vrij.
Het is een mix van V21a en V21b, ext4 support, standaard root, overklok naar 1,18GHz en flink wat tweaks. Het toestel voelt nu nog veel sneller aan, mijn Quadrant score is bijna 1000 punten omhoog gegaan (3964).
Heb zelf nog even alle onnodige services en LG apps verwijderd en heb na boot nu 264MB vrij.
Wie heeft er zins de update naar 2.3.5 ook last dat regelmatig een app force-close bericht krijgt?
Ook merk ik tijdens het luisteren van een mp3 dat het luisteren niet soepel verloopt en zie ik in de app manager dat er telkens tussen de 4 en 14 app's aan staan zonder dat ik ze geactiveerd heb!
Oke ik weet dat sommige app's regelmatig contact moeten hebben met het i-n, maar doe hoeven toch echt neit constant aan te staan. Berichten (voor je smsjes) gaat ook telkens aan, waarom? Die heeft geen i-net nodig?!
Ook merk ik tijdens het luisteren van een mp3 dat het luisteren niet soepel verloopt en zie ik in de app manager dat er telkens tussen de 4 en 14 app's aan staan zonder dat ik ze geactiveerd heb!
Oke ik weet dat sommige app's regelmatig contact moeten hebben met het i-n, maar doe hoeven toch echt neit constant aan te staan. Berichten (voor je smsjes) gaat ook telkens aan, waarom? Die heeft geen i-net nodig?!
Als jij enorm vaak een app force close bericht krijgt, raad ik je aan een factory reset te doen:
hou "home" + volume down ingedrukt, dan druk je on/off in. Even vasthouden. Beeld springt aan, direct on/off loslaten, DAARNA PAS home+volume. Momentje geduld. Een menu verschijnt. vol up/down zijn de controls. Lijst-optie (links van home) is enter. Gebruik alle opties, wipe dit, dat plus nv partition.
Onthoudt dit: je raakt ALLES kwijt (sla dus bijv. je contact op, op de usim-kaart of synchroniseer de boel met je gmail-account.
hou "home" + volume down ingedrukt, dan druk je on/off in. Even vasthouden. Beeld springt aan, direct on/off loslaten, DAARNA PAS home+volume. Momentje geduld. Een menu verschijnt. vol up/down zijn de controls. Lijst-optie (links van home) is enter. Gebruik alle opties, wipe dit, dat plus nv partition.
Onthoudt dit: je raakt ALLES kwijt (sla dus bijv. je contact op, op de usim-kaart of synchroniseer de boel met je gmail-account.
Van sommige apps zie ik inderdaad het nut niet in, maar in principe moet alles dat 'luistert' aan staan. Waarbij ik met 'luisteren' bedoel dat de applicatie door een actie van buitenaf geactiveerd kan worden zonder tussenkomst van de gebruiker, b.v. een bericht wordt ontvangen en je krijgt daar een signaal van.Disturbed Ange schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 11:54:
Berichten/Messages 'luistert' niet naar internet, maar 'luistert' naar de sms-dienst (of naar een sms-dienst achtergrondservice). Als daar een signaal van binnenkomt, zal die applicatie zorgen dat je je ingestelde notification krijgt (geluid, vibratie, bij veel telefoons ook LED), en het bericht wordt toegevoegd aan de lijst met berichten.
Thx voor de tip!
Ik zal het gaan doen, maar eerst ff wachten tot een goed moment (dat ik m'n mob niet zo hard nodig heb!)
Factory reset gedaan, nu nopen dat het heeft gewerkt!
Ik zal het gaan doen, maar eerst ff wachten tot een goed moment (dat ik m'n mob niet zo hard nodig heb!)
[ Voor 20% gewijzigd door Disturbed Ange op 16-01-2012 07:45 ]
De 2X heeft een Tegra 2, terwijl de 3D een OMAP 4430 heeft. De Tegra 2 haalt het niet bij de OMAP 4430 (mits de software goed is). De 2X heeft een update naar 2.3.4 gekregen zonder Google Talk Video en ik heb ook het idee dat de audio equalizer verwijderd is. Alleen heb ik geen idee wat er in de Gingerbread update voor de 3D zit.quizmaster schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:14:
Thanks, dan ga ik de Mobile Update zoeken.
@Arnoldsmit, weet niet of die sneller is, dacht dat de CPU gelijk is.
Pff, wanneer kunnen we dit toestel nou eindelijk eens gewoon via het toestel zelf updaten ?
Hoe kan ik trouwens zien of het een NLD toestel is? Dan zal ik 'm maar eens aan de pc hangen om de update uit te voeren.
Hoe kan ik trouwens zien of het een NLD toestel is? Dan zal ik 'm maar eens aan de pc hangen om de update uit te voeren.
Tsja, waarom zou je een update van een paar honderd MB ota willen flashen?
De officiele V21b GB versie is al een poosje beschikbaar via de updatetool dus je zou zonder problemen moeten kunnen updaten.
De officiele V21b GB versie is al een poosje beschikbaar via de updatetool dus je zou zonder problemen moeten kunnen updaten.
Gggggrom. Door het repareren van mijn LG is de connector voor mijn MicroSD naar de klote... Ik weet vrijwel zeker dat de VIP-service dit niet gaat dekken
Weet iemand of ik ergens wat specifieker onderdelen kan krijgen voor deze telefoon of kan ik het beste met LG contact opnemen voor dit onderdeel?
(Dat waar je de sim inschuift zit op het zelfde micro-pcbtje waar de microsd-aansluiting zit.)
(Dat waar je de sim inschuift zit op het zelfde micro-pcbtje waar de microsd-aansluiting zit.)
Omdat een paar honderd MB OTA tegenwoordig niets voorstelt. En persoonlijk zit ik niet op nog meer meuk op mijn netbookje te wachten. Bij de 2X hebben ze gezegd dat de update te groot is voor OTA, dus goede kans dat dat ook voor de 3D geldt.KneoK schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:20:
Tsja, waarom zou je een update van een paar honderd MB ota willen flashen?
Verwijderd
Lekker rustig draadje, hele populaire foon..haha
Hier nog geen update, niet via de foon en niet via het programma, alles al geprobeerd maar hij blijft roepen dat de telefoon niet is aangesloten.
Voor mij niet snel een LG meer.. heb een paar dagen terug een mail hierover gestuurd en nog geen reactie.
Hier nog geen update, niet via de foon en niet via het programma, alles al geprobeerd maar hij blijft roepen dat de telefoon niet is aangesloten.
Voor mij niet snel een LG meer.. heb een paar dagen terug een mail hierover gestuurd en nog geen reactie.
Verwijderd
Krijg niets te horen op mijn mail aan LG, nog maar eens gestuurd.. weer geen reactie gekregen. Ben toch al vele weken verder intussen.
Dit is mijn 3e LG maar wel de laatste. Geen service is not done in deze tijden.
-1 voor LG
Is toch van de gekke dat ik niet kan updaten, de camera aanzetten zo traag gaat dat als je een foto van een slak wil maken je al te laat bent, slak is weg voordat je een foto kan maken.. en wifi altijd maar uitzetten omdat hij anders herstart en dus op pincode invoeren staat gaat me ook tegenstaan.
-1 voor LG
Is toch van de gekke dat ik niet kan updaten, de camera aanzetten zo traag gaat dat als je een foto van een slak wil maken je al te laat bent, slak is weg voordat je een foto kan maken.. en wifi altijd maar uitzetten omdat hij anders herstart en dus op pincode invoeren staat gaat me ook tegenstaan.
Het is helaas voor mij ook de laatste. Heb er spijt van. Zelf gerepareerd en ineens doet mijn (om totaal onverklaarbare reden, heb alles doorgemeten) mijn MicroSD slot hetn iet meer. Gevraagd om een onderdeel via LG zelf, krijg 0,0 respons. Na dit ding ga ik weer terug naar Nokia of Samsung en dan een classic iets. Geen touchscreen of sjieke shit. Gaat teveel te snel mis.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:05:
Krijg niets te horen op mijn mail aan LG, nog maar eens gestuurd.. weer geen reactie gekregen. Ben toch al vele weken verder intussen.
-1 voor LG
Check dus elke dag marktplaats e.d. voor mogelijke donorfoons.
Waarom ga je niet gewoon terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht? Zij zijn naar mijn mening verplicht de service te verlenen die je verwacht en met een beetje geluk krijg je misschien wel een leentoestel.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:05:
-1 voor LG
Ik heb nog steeds helemaal geen problemen met mijn toestel en ik heb er al enorm veel rare dingen mee gedaan qua software. Heb alle Nederlandse roms gehad en heen en weer geflashed, een aantal custom roms gedraaid (ThiaiZ, Acurateams mix van V21a en V21b, Rushdroid) en zit nu met de Acurateam Samba beta 2 rom. Die is loeisnel, draait op de Brazilliaanse V20b (toestel wordt nu ook aangemerkt als P920H) met ext4 support, een aantal optimalisaties en overklok naar 1,2GHz. De camera werkt prima, start binnen 3 seconden op en is vrijwel direct afgesloten en er wordt nog gewerkt aan optimalisaties voor de camcorder.
Ik denk ook niet dat ik snel weer voor een LG zal kiezen, zeker omdat de nieuwe O3D slechts een iets snellere refresh van dit toestel zal zijn maar ik ben nog lang niet van plan deze te vervangen.
Leuk. Mijn batterij ineens dood.
Verwijderd
Das klote Skystreaker 
Mijn oplader stopte er vrijdag mee, na een herstart deed hij het weer wel..
@kneok, dat zeg ik, de camera is langzaam, 3 sec is al een eeuwigheid.. bij mij duurt het nog langer, een seconde of 5.
Heb hem online bij T-mobile gekocht. Heb vip service, ik mag toch wel iets verwachten als ik 2 keer een mail stuur, al was het maar een berichtje.
Ik blijf dan ook maar bij een -1 voor LG.
Mijn oplader stopte er vrijdag mee, na een herstart deed hij het weer wel..
@kneok, dat zeg ik, de camera is langzaam, 3 sec is al een eeuwigheid.. bij mij duurt het nog langer, een seconde of 5.
Heb hem online bij T-mobile gekocht. Heb vip service, ik mag toch wel iets verwachten als ik 2 keer een mail stuur, al was het maar een berichtje.
Ik blijf dan ook maar bij een -1 voor LG.
Weet iemand of de 3D camera werkt met een custom ROM?
En zo ja welke ROM is het beste?
En zo ja welke ROM is het beste?
Alle 3D functies werken op alle roms gewoon prima, behalve op de Cyanogen rom (CM7).
Welke rom de beste is dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Op het xda-developers forum staan zo'n beetje alle roms en kun je veel ervaringen lezen in de diverse topics over de roms. Zie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1076
Ikzelf draai zoals ik al eerder zei de Acurateam Samba beta 2 rom waar ik nog steeds uitermate tevreden mee ben.
Welke rom de beste is dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Op het xda-developers forum staan zo'n beetje alle roms en kun je veel ervaringen lezen in de diverse topics over de roms. Zie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1076
Ikzelf draai zoals ik al eerder zei de Acurateam Samba beta 2 rom waar ik nog steeds uitermate tevreden mee ben.
Verwijderd
Na een tip via PB kon ik dan eindelijk updaten en toen liep hij vast, moest kabel en accu verwijderen en daarna weer verder gaan. Bij het aanzetten laatste tril en het was klaar.
Gelukkig vip 24 service en dus als je donderdagochtend belt wordt je binnen 48! uur gebeld voor het maken van een afspraak. had vrijdag een mailtje dat ik kon bellen voor een afspraak en zo kwam vandaag iemand van pro assist binnen de afgesproken tijd een andere brengen, hij is wel refurbished denk ik.
2.3.5 staat er al op dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Al mijn gegevens stonden kennelijk niet op mijn sim.. gelukkig geen back up
Ik dacht trouwens dat 4.0 ics naar de 3d zou komen, toch niet dus?
Gelukkig vip 24 service en dus als je donderdagochtend belt wordt je binnen 48! uur gebeld voor het maken van een afspraak. had vrijdag een mailtje dat ik kon bellen voor een afspraak en zo kwam vandaag iemand van pro assist binnen de afgesproken tijd een andere brengen, hij is wel refurbished denk ik.
2.3.5 staat er al op dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Al mijn gegevens stonden kennelijk niet op mijn sim.. gelukkig geen back up
Ik dacht trouwens dat 4.0 ics naar de 3d zou komen, toch niet dus?
ICS zal nog komen, maar op z'n vroegst pas in het derde kwartaal van dit jaar.
Geen idee hoe het met custom ICS roms zit (heb m'n vriendin gelukkig gemaakt met mijn O3D en heb zelf nu een Galaxy Note met ICS rom) maar daar zul je sowieso geen 3D functionaliteit hebben vanwege het 3D framework dat LG niet vrijgeeft.
Geen idee hoe het met custom ICS roms zit (heb m'n vriendin gelukkig gemaakt met mijn O3D en heb zelf nu een Galaxy Note met ICS rom) maar daar zul je sowieso geen 3D functionaliteit hebben vanwege het 3D framework dat LG niet vrijgeeft.
Heb vandaag dan eindelijk mijn tel voorzien van een custom rom, AcuraTeam_20B. Reden hiervoor was dat de telefoon sinds mijn update naar versie 2.3.5 erg traag was geworden. Ik begon me er steeds meer aan te ergeren. Ook had ik geregeld problemen om een fix te krijgen via gps. Duurde vaak meer dan 5 min.
De telefoon draait nu met de custom rom als een tierelier. Lijkt wel alsof ik van een stoptrein ben overgestapt naar een hsl.
Ik heb voor acuraTeam_20B gekozen, omdat dit één van de snelste en betrouwbaarste schijnt te zijn. Ik zag echter dat er ook een 21D versie beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaringen mee? En is dit de laatste versie?
De telefoon draait nu met de custom rom als een tierelier. Lijkt wel alsof ik van een stoptrein ben overgestapt naar een hsl.
Ik heb voor acuraTeam_20B gekozen, omdat dit één van de snelste en betrouwbaarste schijnt te zijn. Ik zag echter dat er ook een 21D versie beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaringen mee? En is dit de laatste versie?
Volgens mij is de 20 serie een Indiase versie en de 21 serie een Europese versie.
De laatste keer dat ik nog echt over roms voor de O3D heb gelezen zaten ze volgens mij officieel met v20E en V21D. Vanaf v21B zijn de officiële roms een poos niet rootable geweest dus zijn veel devvers overgestapt naar de 20 serie. Nu de 21 serie ook alweer een poos te rooten is ligt het maar net aan de voorkeur van de maker van de rom. Er zit wat functionaliteit betreft volgens mij geen enkel verschil tussen beide series. Ik heb ook een tijd lang met een Acura rom gewerkt en die deed het perfect, snel en inderdaad gewoon betrouwbaar. Nu draait er een ThaiZ rom op die ook prima werkt.
Je kunt natuurlijk altijd andere roms flashen om te kijken of het bevalt maar als je niet zozeer geïnteresseerd bent in de toegevoegde functionaliteiten, tweaks, scripts of thema's dan zou ik lekker bij Acura blijven.
De laatste keer dat ik nog echt over roms voor de O3D heb gelezen zaten ze volgens mij officieel met v20E en V21D. Vanaf v21B zijn de officiële roms een poos niet rootable geweest dus zijn veel devvers overgestapt naar de 20 serie. Nu de 21 serie ook alweer een poos te rooten is ligt het maar net aan de voorkeur van de maker van de rom. Er zit wat functionaliteit betreft volgens mij geen enkel verschil tussen beide series. Ik heb ook een tijd lang met een Acura rom gewerkt en die deed het perfect, snel en inderdaad gewoon betrouwbaar. Nu draait er een ThaiZ rom op die ook prima werkt.
Je kunt natuurlijk altijd andere roms flashen om te kijken of het bevalt maar als je niet zozeer geïnteresseerd bent in de toegevoegde functionaliteiten, tweaks, scripts of thema's dan zou ik lekker bij Acura blijven.
Verwijderd
Vervolg...
Na het installeren van whatsapp heb ik een pikante achtergrond.. vreemd dacht ik toen, dat is niet default. Wil ik een ander plaatje kiezen staan er nog foto's van de vorige eigenaar op het interne geheugen.. dat is lekker dan (niets pikants verder
) contact opgenomen en zojuist een compleet doosje gekregen met een gloednieuw toestel. Staat wel 2.2.2 op dus daar moeten we nog wat mee rommelen.
Bij LG heb ik aangegeven dat ik het erg raar vind dat ik zo een toestel krijg.. dat het niet klopte was men met me eens natuurlijk. De jongen die hem kwam brengen had ook mijn oude telefoon bij zich. Ik had bij LG mijn verontrusting uitgesproken hoe het zou gaan met mijn oude telefoon. maar goed, die gaat niet aan dus kan ik verder niets mee. Nu staan er geen schokkende dingen op maar video en foto's van mijn gezin deel ik liever alleen met mijn gezin.. hopen dat die flash wel goed gaat.
Op verzoek van LG heb ik de foon via aan/uit knop / volume en home gereset maar het interne geheugen bleef gevuld met de schattige babyfoto's en computer onderdelen.
Toch is het raar dat dit soort dingen mogelijk zijn na een harde reset. Mijn mail ontving ik niet op de telefoon, alleen googlemail maar dat is alleen google spam. Als er iets met je foon is en je moet hem opsturen zijn al je gegevens dus openbaar voor de reparateur.. ik weet zeker dat er gelezen / gekeken wordt naar sms / whatsappjes / mail en foto's op het moment dat het toestel door een bepaalde handeling weer aangaat. Tijd om eens goed te kijken of ik niet alles naar het externe geheugen kan sturen en niets intern.
Na het installeren van whatsapp heb ik een pikante achtergrond.. vreemd dacht ik toen, dat is niet default. Wil ik een ander plaatje kiezen staan er nog foto's van de vorige eigenaar op het interne geheugen.. dat is lekker dan (niets pikants verder
Bij LG heb ik aangegeven dat ik het erg raar vind dat ik zo een toestel krijg.. dat het niet klopte was men met me eens natuurlijk. De jongen die hem kwam brengen had ook mijn oude telefoon bij zich. Ik had bij LG mijn verontrusting uitgesproken hoe het zou gaan met mijn oude telefoon. maar goed, die gaat niet aan dus kan ik verder niets mee. Nu staan er geen schokkende dingen op maar video en foto's van mijn gezin deel ik liever alleen met mijn gezin.. hopen dat die flash wel goed gaat.
Op verzoek van LG heb ik de foon via aan/uit knop / volume en home gereset maar het interne geheugen bleef gevuld met de schattige babyfoto's en computer onderdelen.
Toch is het raar dat dit soort dingen mogelijk zijn na een harde reset. Mijn mail ontving ik niet op de telefoon, alleen googlemail maar dat is alleen google spam. Als er iets met je foon is en je moet hem opsturen zijn al je gegevens dus openbaar voor de reparateur.. ik weet zeker dat er gelezen / gekeken wordt naar sms / whatsappjes / mail en foto's op het moment dat het toestel door een bepaalde handeling weer aangaat. Tijd om eens goed te kijken of ik niet alles naar het externe geheugen kan sturen en niets intern.
Een factory reset verwijdert al je apps en data en zet alle opties weer terug naar default maar verwijdert niet je foto's en andere spullen die je zelf op de interne SD kaart hebt gezet. Is wel zo handig natuurlijk.
Om alles te verwijderen moet je de interne SD kaart formatteren, dit kun je gewoon via de opties doen. Bij een ruiltoestel is het tegenwoordig niet gek meer dat je een refurbished model krijgt en waarschijnlijk zijn ze bij LG vergeten de format uit te voeren. Niet netjes van LG maar dat kan een keer gebeuren.
Om alles te verwijderen moet je de interne SD kaart formatteren, dit kun je gewoon via de opties doen. Bij een ruiltoestel is het tegenwoordig niet gek meer dat je een refurbished model krijgt en waarschijnlijk zijn ze bij LG vergeten de format uit te voeren. Niet netjes van LG maar dat kan een keer gebeuren.
Verwijderd
Volgens de man van LG voeren ze een complete flash uit en zou alles weg moeten zijn.. nou ja, ik heb nu een nieuwe dus daar maar mee aan de slag.
Mwoah..... Dat spreekt toch hetgeen tegen wat je hiervoor hebt gezegd.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:34:
Volgens de man van LG voeren ze een complete flash uit en zou alles weg moeten zijn.. nou ja, ik heb nu een nieuwe dus daar maar mee aan de slag.
Gelukkig bleek mijn batterij overigens niet dood te zijn, maar even een vraagje aan jullie: nu heb ik zelf mijn telefoon gerepareerd (digitizer vervangen) en helaas blijkt het kleine circuitboard waar je de sim en microSD plaatst kapot te zijn. De sim leest hij prima uit, maar geen enkele SD-card. Denken jullie dat ik nog kans maak met de VIP-service?
Verwijderd
Tuurlijk maak je daar kans op als het binnen het eerste jaar is. Daarna lijkt het me een "normaal" garantie geval.
Wat ik tegenspreek is me niet duidelijk trouwens? Hij zei dat ze hem flashen, ik moet het hebben van info die ik krijg en dat was dit verhaal.
In elk geval doet deze het prima, update is gelukt dit keer. Camera blijft vele secondes duren voordat hij bruikbaar is.
Ga nu op zoek naar een goede stevige houder voor op de MTB. Tips welkom al is de kans klein in dit goedlopende topic van deze zeer populaire foon
Wat ik tegenspreek is me niet duidelijk trouwens? Hij zei dat ze hem flashen, ik moet het hebben van info die ik krijg en dat was dit verhaal.
In elk geval doet deze het prima, update is gelukt dit keer. Camera blijft vele secondes duren voordat hij bruikbaar is.
Ga nu op zoek naar een goede stevige houder voor op de MTB. Tips welkom al is de kans klein in dit goedlopende topic van deze zeer populaire foon
Mijn Optimus 3D gebruikt uit zichzelf data, zonder dat ik youtube of andere dataverslindende websites gebruik.
Ik heb al pushmail uitgezet maar het helpt niks, ik ben al over de helft van mij databundel heen terwijl ik nog 15 dagen te gaan heb.
Wat veroorzaakt dit?
Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitzetten?
Ik heb al pushmail uitgezet maar het helpt niks, ik ben al over de helft van mij databundel heen terwijl ik nog 15 dagen te gaan heb.
Wat veroorzaakt dit?
Wanneer laat jij je app's updaten?Dark_man schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:57:
Mijn Optimus 3D gebruikt uit zichzelf data, zonder dat ik youtube of andere dataverslindende websites gebruik.
Wat veroorzaakt dit?
Ik raad aan wanneer je ingelogd ben op wifi!
Ik doe het ook via Wifi, maar dat is het niet.Disturbed Ange schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:36:
[...]
Wanneer laat jij je app's updaten?
Ik raad aan wanneer je ingelogd ben op wifi!
Zelfs al zou mijn apps zich updaten via 3G dan nog hoort er niet zoveel MB's er vanaf te gaan.
Ik zet 3G zelfs uit als ik thuis ben en gebruik zo vaak mogelijk Wifi maar de telefoon upload en download blijkbaar op de een of andere manier data op de achtergrond.
Ik had iets dergelijks gelezen van iemand die een Galaxy Note had, blijkbaar is het een Android specifiek probleem.
Als ik niet extreem zuinig zou doen zou ik allang al over mijn bundel zijn terwijl het enige wat ik doe af en toe whatsappen is en websites bezoeken.
Ik denk dat ik de telefoon naar de fabrieksinstellingen moet laten herstellen want een andere oplossing zie ik niet.
Ik heb ook een Appkiller gebruikt bepaalde apps geuninstalled maar het lijkt juist alsof het probleem erger is geworden.
Goede kans dat er een app op de achtergrond fijn je persoonlijke gegevens aan het synchroniseren is met de server.Dark_man schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:57:
Wat veroorzaakt dit?
Je kunt in de settings data compleet uit zetten via je mobiele netwerk (tenminste, dat kan op mijn LG2X, dus ik denk dat het met de 3D ook moet kunnen).
En anders kun je een app als 3G Watchdog Pro proberen (kost een paar euro). Google Play: 3G Watchdog Pro
Ik weet zo snel geen gratis programma wat per app het dataverbruik kan laten zien. Overigens heb ik die app nooit geprobeerd, maar volgens de beschrijving kan hij het wel.
Ik weet wel een gratis progje: My Data Manager!Supremo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:33:
[...]
Goede kans dat er een app op de achtergrond fijn je persoonlijke gegevens aan het synchroniseren is met de server.
Je kunt in de settings data compleet uit zetten via je mobiele netwerk (tenminste, dat kan op mijn LG2X, dus ik denk dat het met de 3D ook moet kunnen).
En anders kun je een app als 3G Watchdog Pro proberen (kost een paar euro). Google Play: 3G Watchdog Pro
Ik weet zo snel geen gratis programma wat per app het dataverbruik kan laten zien. Overigens heb ik die app nooit geprobeerd, maar volgens de beschrijving kan hij het wel.
Zoals je het nu omschrijft ben ik met je eens dat het verstandig is om en reset uit te voeren.
Kan je helemaal vers beginnen en vaak zijn dat soort problemen dan wel opgelost!
Ik heb iets dergelijks meegemaakt, een poosje terug. App manager geinstalleerd die kan zien welk programma hoeveel data verbruikt. Kreeg wazig verbruik van App Manager en Settings, wat me niet veel verder bracht en er draaiden evenmin vreemde apps in de achtergrond. Uiteindelijk kwam ik na alle verdachte apps nalopen, erachter dat de locatie-tracking service van Evernote de grote boosdoener was (kon zo maar ~20MB per dag opsnoepen).Dark_man schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:57:
Wat veroorzaakt dit?
Traffic Counter is de app waarmee je veel info terug kunt halen over data-verbruik per restart van je telefoon. Enfin, het heeft weinig met de telefoon van doen, een kennis van me met een Galaxy Note had exact hetzelfde (en dacht initieel dat de Android-update verantwoordelijk was, maar ook Evernote.)
Er leeft wel weer wat meer wat betreft de update naar 4.0... Gezegd was ergens in oktober, ik ben benieuwd.
Volgens LG staat de Optimus 3D nog steeds wel op de lijst...
Dit is denk ik de laatste post die hier in het topic zal verschijnen over de telefoon, maar voor diegenen die interesse hebben in:Krullebol.nl schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:47:
Er leeft wel weer wat meer wat betreft de update naar 4.0... Gezegd was ergens in oktober, ik ben benieuwd.
ICS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1956347
Of zelfs JellyBean (Cyanogenmod) http://forum.xda-develope...p?p=35590814&postcount=94
Ik heb nu zelf CM10 erop staan, werkt goed volgens bovenstaande link, alleen vereist wel wat werk...
*Kick*
Hoe werkt CM10 bij jou en waarom heb je BB V21E draaien?
De telefoon van een vriendin heeft nog Android 2.2.2 er op staan en die is supertraag.
Edit: zijn er niet veel freezes met V21E?
De telefoon van een vriendin heeft nog Android 2.2.2 er op staan en die is supertraag.
[ Voor 12% gewijzigd door timovd op 21-01-2013 09:35 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
-nvm-
[ Voor 98% gewijzigd door timovd op 23-01-2013 09:45 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Ik lees dit topic amper nog, omdat er weinig in gebeurt, maar CM10 draaide als een zonnetje.timovd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:19:
*Kick*
Een paar ernstige nadelen zijn echter dat Youtube en de camera vaak vastlopen (alleen als de telefoon aan de lader ligt, werkt het wel vlekkeloos:). die BB was volgens mij de beste die toen werkte, had een tutorial gevonden van iemand die ook op Vodafone NL zat, zelfde als ik.
Ik ben sinds een week weer terug op standaard 2.3.5 omdat ik binnenkort overga op de Xperia Z waarschijnlijk. Ook wel fijn dat alles weer werkt, zoals YouTube en camera
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2185406
Internationale ICS-rom voor the P920, eindelijk... Versienummer is V28B.
Internationale ICS-rom voor the P920, eindelijk... Versienummer is V28B.
Dat ik deze dag nog mag meemaken!
Ik zit ondertussen al op m'n 4e telefoon na de O3D, maar de O3D is nog altijd mijn favoriete back-up telefoon vanwege z'n 3D foefjes.
Ik zit ondertussen al op m'n 4e telefoon na de O3D, maar de O3D is nog altijd mijn favoriete back-up telefoon vanwege z'n 3D foefjes.
Zo, ICS erop gezet, via deze methode (notitie: Ik had USB-debug aanstaan, voordat ik de telefoon uit zette en in download modus aan de pc hing, met als gevolg dat alle apps en data nog aanwezig is, nog geen factory reset gedaan). Ik moest met deze methode wel met Windows XP werken, omdat UpTestEX bleeft crashen voordat hij echt met flashen begon. Ik heb dit programma eerder echter wel probleemloos gebruikt onder Win7.
Eerste bevindingen:
Alsnog een factory reset moeten doen, omdat dataverbinding niet te maken was (veelvoorkomend van wat ik gelezen heb). Daarna geen probleem, behalve dan dat mijn tragisch slechte verbinding geen hoge snelheden haalt met de speedtest.net app. Over wifi haalt hij probleemloos 25Mbit/s down en 5Mbit/s (max van mijn verbinding) up. Een tweede poging voor mijn 3g verbinding leverde 2.5Mbit/s down en 655Kbit/s up op, bij halfslachtig bereik.
De telefoon is verder lekker vlot, oogt weer net iets moderner en de lockscreen mogelijkheden van ICS zijn toch ook wel prettig. Ook is het prettig dat batterij-status nu wel weer aangeeft wat de batterij leeg trekt, in tegenstelling tot de V21B GB ROM. Het schijnt dat ICS een stukje beter met stroomverbruik om gaat, maar dat zal vooral in de komende dagen moeten blijken.
Als eerste bijzonderheden zijn te noemen het ontbreken van een calender-widget en de richnote widget. Daarentegen kun je nu wel Google Keep installeren.
Eerste bevindingen:
Alsnog een factory reset moeten doen, omdat dataverbinding niet te maken was (veelvoorkomend van wat ik gelezen heb). Daarna geen probleem, behalve dan dat mijn tragisch slechte verbinding geen hoge snelheden haalt met de speedtest.net app. Over wifi haalt hij probleemloos 25Mbit/s down en 5Mbit/s (max van mijn verbinding) up. Een tweede poging voor mijn 3g verbinding leverde 2.5Mbit/s down en 655Kbit/s up op, bij halfslachtig bereik.
De telefoon is verder lekker vlot, oogt weer net iets moderner en de lockscreen mogelijkheden van ICS zijn toch ook wel prettig. Ook is het prettig dat batterij-status nu wel weer aangeeft wat de batterij leeg trekt, in tegenstelling tot de V21B GB ROM. Het schijnt dat ICS een stukje beter met stroomverbruik om gaat, maar dat zal vooral in de komende dagen moeten blijken.
Als eerste bijzonderheden zijn te noemen het ontbreken van een calender-widget en de richnote widget. Daarentegen kun je nu wel Google Keep installeren.
Ik heb hier ook een oude XP laptop moeten pakken om de update te installeren. Eerst een emergency restore gedaan via de LG Mobile Updater om m'n oude rom met CWM te verwijderen en daarna de update geflashed.
De update staat er nu een half uurtje op en de telefoon voelt echt ontzettend soepel en snel aan. Verder is de interface inderdaad wat moderner en ik moet zeggen dat alles goed en duidelijk in elkaar zit. Ik ben best te spreken over de ICS rom tot nu toe.
Batterijverbruik moet nog blijken. Ik gebruik het toestel zelf al heel lang niet meer maar m'n meisje houdt het even een paar dagen in de gaten.
De update staat er nu een half uurtje op en de telefoon voelt echt ontzettend soepel en snel aan. Verder is de interface inderdaad wat moderner en ik moet zeggen dat alles goed en duidelijk in elkaar zit. Ik ben best te spreken over de ICS rom tot nu toe.
Batterijverbruik moet nog blijken. Ik gebruik het toestel zelf al heel lang niet meer maar m'n meisje houdt het even een paar dagen in de gaten.
Dag mede tweakers,
Ik heb sinds kort een lg optimus 3d gekocht (2de hands). Nu heb ik er CM7 opgezet maar ben hier niet tevreden van (Soms heb ik geen echt netwerk meer, volgens mijn smartphone zou ik nog verbonden zijn maar ik kan geen smsen meer verzenden of aankrijgen wat zeer vervelend is. Enkel een reboot lost dit probleem op.)
Ik heb al andere ROM's geprobeerd CM10 en enkele andere die ik kan vinden op het XDA forum maar met al deze ROM's is het probleem dat ik geen signaal heb voor mijn netwerk. Iets zeer essentieel wat geen enkele smartphone mag missen. Ik had al gevonden wat ik allemaal moet doen omdat werkend te krijgen maar ik krijg dit niet gerealiseerd.
Dus las ik op het internet dat LG android 4.0 heeft uitgebracht maar dit zijn KDZ files en het wil me maar niet lukken om deze te flashen. Ik heb het al onder windows 7 en XP geprobeerd maar zonder succes. Het lijkt wel dat mijn gsm vervloekt is, ik loop hier al enkele weken meer rond en jullie zijn mijn laatste hoop. Zijn er toevallig mensen die officiele ROM's heeft van LG in zip formaat zodat ik deze kan flashen via CWM en daarna de update kan uitvoeren. Ik had op XDA een topic gevonden met daarin de official roms in zip maar al die links zijn allemaal dead.
alvast iedereen bedankt!!
Ik heb sinds kort een lg optimus 3d gekocht (2de hands). Nu heb ik er CM7 opgezet maar ben hier niet tevreden van (Soms heb ik geen echt netwerk meer, volgens mijn smartphone zou ik nog verbonden zijn maar ik kan geen smsen meer verzenden of aankrijgen wat zeer vervelend is. Enkel een reboot lost dit probleem op.)
Ik heb al andere ROM's geprobeerd CM10 en enkele andere die ik kan vinden op het XDA forum maar met al deze ROM's is het probleem dat ik geen signaal heb voor mijn netwerk. Iets zeer essentieel wat geen enkele smartphone mag missen. Ik had al gevonden wat ik allemaal moet doen omdat werkend te krijgen maar ik krijg dit niet gerealiseerd.
Dus las ik op het internet dat LG android 4.0 heeft uitgebracht maar dit zijn KDZ files en het wil me maar niet lukken om deze te flashen. Ik heb het al onder windows 7 en XP geprobeerd maar zonder succes. Het lijkt wel dat mijn gsm vervloekt is, ik loop hier al enkele weken meer rond en jullie zijn mijn laatste hoop. Zijn er toevallig mensen die officiele ROM's heeft van LG in zip formaat zodat ik deze kan flashen via CWM en daarna de update kan uitvoeren. Ik had op XDA een topic gevonden met daarin de official roms in zip maar al die links zijn allemaal dead.
alvast iedereen bedankt!!
Had je al gevraagd in het XDA-topic of iemand het wil re-uppen?
Stuur desnoods de originele posters een DM.
[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 26-04-2013 20:19 ]
Ik zelf niet maar al enkele andere mensen al wel maar ze krijgen geen reactie spijtig genoeg
Op XDA kun je sowieso de officiele LG Roms vinden van Gingerbread (V21B, zijnde de laatste Nederlandse update, maar ook V21E, de laatste internationale update van Gingerbread).
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155874
Overigens draait ICS nu een maand lang superstabiel en lekker vlot. Een absolute vooruitgang ten opzichte van de V21B ROM die LG Nederland nog altijd als laatste aanbiedt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155874
Overigens draait ICS nu een maand lang superstabiel en lekker vlot. Een absolute vooruitgang ten opzichte van de V21B ROM die LG Nederland nog altijd als laatste aanbiedt.
[ Voor 27% gewijzigd door dahakon op 26-04-2013 22:23 ]
Jha maar als je op de links van de Zip files drukt zijn deze links allemaal offline spijtig genoeg. De KDZ files kan ik wel vinden downloaden maar het wil me maar niet lukken om deze te flashen ongeacht welke manier ik die ik vind op XDA of internet.
Ik zou graag een ZIP flash files hebben, hiermee kan ik het wel. Misschien dat iemand van jullie deze toevallig op de pc heeft staan en even naar me kan doorsturen. Of via een ander tooltje de kdz files kan flashen want met LG flashtool lukt het me echt niet, zeker niet met een niet LG ROM op mijn gsm.
mvg Arne
Ik zou graag een ZIP flash files hebben, hiermee kan ik het wel. Misschien dat iemand van jullie deze toevallig op de pc heeft staan en even naar me kan doorsturen. Of via een ander tooltje de kdz files kan flashen want met LG flashtool lukt het me echt niet, zeker niet met een niet LG ROM op mijn gsm.
mvg Arne
Heb je de tools geprobeerd van de methode waarmee ik ICS heb geinstalleerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191698
Deze methode zou moeten werken, ongeacht welke ROM erop staat. Ook zit in de KDZ de benodigde baseband, die bij zip-flashes vaak nog apart toegevoegd dient te worden. De methode gebruikt niet de LG Flashtool voor het daadwerkelijke flashen, wat je wel nodig hebt, staat beschreven en komt in een archief in de link mee.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191698
Deze methode zou moeten werken, ongeacht welke ROM erop staat. Ook zit in de KDZ de benodigde baseband, die bij zip-flashes vaak nog apart toegevoegd dient te worden. De methode gebruikt niet de LG Flashtool voor het daadwerkelijke flashen, wat je wel nodig hebt, staat beschreven en komt in een archief in de link mee.
Deze manier heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kon op geen enkele manier connectie maken met mijn smartphone. Is er niemand met een official rom van lg in zip formaat?
mvg Arne
mvg Arne
Heb je al de tool van LG zelf geprobeerd? Ik ga er vanuit dat je de USB-drivers al hebt geinstalleerd.
http://www.lg.com/nl/onde...g-E400-Optimus-L3#manuals => ga naar stap 2 en download de tool "B2CAppSetup", vervolgens installeren. Batterij uit je telefoon, usb d'r uit. Batterij d'r in. Tool opstarten (is denk ik al opgestart, na install), USB d'r in. In de tool ga je naar klantenondersteuning: druk op noodgeval/opnamemodus. Zo heb ik die van mij ook gerecovered nadat hij in een bootloop kwam. Je krijgt dan wel de laatste versie d'r op van 11 Feb. 2013 die je niet kan rooten.
klein opmerkinkje - "mvg Arne" hoeft hier niet op Tweakers. Wij begroeten hier elkaar standaard
http://www.lg.com/nl/onde...g-E400-Optimus-L3#manuals => ga naar stap 2 en download de tool "B2CAppSetup", vervolgens installeren. Batterij uit je telefoon, usb d'r uit. Batterij d'r in. Tool opstarten (is denk ik al opgestart, na install), USB d'r in. In de tool ga je naar klantenondersteuning: druk op noodgeval/opnamemodus. Zo heb ik die van mij ook gerecovered nadat hij in een bootloop kwam. Je krijgt dan wel de laatste versie d'r op van 11 Feb. 2013 die je niet kan rooten.
klein opmerkinkje - "mvg Arne" hoeft hier niet op Tweakers. Wij begroeten hier elkaar standaard
[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 29-04-2013 17:37 ]
Ik heb nu een ROM gevonden genaamd SuperStock http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1638635, is eigenlijk de standaard rom met enkele tweaks. Als dit niet lukt wil ik jou optie ook wel eens proberen.
En in verband met "mvg Arne" ik doe dit eigenlijk puur uit gewoonte en elementaire beleefdheid maar ik zal er in het gevolg rekening mee houden
En in verband met "mvg Arne" ik doe dit eigenlijk puur uit gewoonte en elementaire beleefdheid maar ik zal er in het gevolg rekening mee houden
Goed nieuw ik heb V30_A kunnen flashen op mijn gsm. Al bij al was het me toch een taak. Windows xp speciaal geïnstalleerd om dit te kunnen doen
de rom bevalt me wel alleen heb ik de Google play store niet. Maar mijn Google account is wel geschroniseerd? Weet iemand er deolossing voor?
Hmm, V30A is als ik me niet vergis de officiele Koreaanse ROM voor een bepaalde provider. Geen idee hoe dat zit met de Google Play store, maar vreemd als deze niet standaard mee komt. De officiele Internationale ROM is V28B en deze bevat sowieso wel standaard Google Play Store.
Ik heb van een vriend een Optimus 3D gekregen met gebroken scherm. Ik wilde hier wel even een custom rommetje op proberen. (Heb redelijk veel ervaring (ervaring, geen verstand
) van curstom roms.
Ik heb nu alleen een probleempje..
Wat ik gedaan heb:
- root met super one click
- cwm geinstalleerd met rommanager (De niet-touch versie)
- PA rom geinstalleerd
- GAPPS geinstalleerd
Vervolgens kreeg ik een welbekende bootloop. Dus ik dacht.. even een wipe doen, die was ik even vergeten. Dus ik trek de batterij er uit.. Batterij er weer in. Maar dan gaat de telefoon meteen normaal opstarten. Dit doet hij elke keer. Ook als ik de batterij er uit haal, de knoppen indruk voor CWM, en dan de batterij er in doe.. Boot hij normaal.
Ik kan nu dus niet booten, en niet naar CWM. Dus.. wat nu?
Ik heb nu alleen een probleempje..
Wat ik gedaan heb:
- root met super one click
- cwm geinstalleerd met rommanager (De niet-touch versie)
- PA rom geinstalleerd
- GAPPS geinstalleerd
Vervolgens kreeg ik een welbekende bootloop. Dus ik dacht.. even een wipe doen, die was ik even vergeten. Dus ik trek de batterij er uit.. Batterij er weer in. Maar dan gaat de telefoon meteen normaal opstarten. Dit doet hij elke keer. Ook als ik de batterij er uit haal, de knoppen indruk voor CWM, en dan de batterij er in doe.. Boot hij normaal.
Ik kan nu dus niet booten, en niet naar CWM. Dus.. wat nu?
Probeer eens tijdens het booten de recovery truc uit te voeren, dus gewoon power + volume down. De telefoon zou dan gewoon tijdens het booten opnieuw moeten opstarten. Zodra je het LG logo ziet de powerknop loslaten en nog even de volumeknop vasthouden.
Als dat niet lukt, probeer dan of je wel in download modus kan komen, dus power + volume up.
't Is al een poosje geleden dat ik voor het laatst met m'n O3D heb gespeeld dus wellicht heb ik vol up/vol down door elkaar gehaald voor recovery en download, but you catch my drift.
Ook kun je nog tijdens het booten proberen alleen de powerknop ingedrukt te houden. Met een beetje geluk gaat de telefoon dan gewoon uit en kun je de power + volume truc doen.
Als dat niet lukt, probeer dan of je wel in download modus kan komen, dus power + volume up.
't Is al een poosje geleden dat ik voor het laatst met m'n O3D heb gespeeld dus wellicht heb ik vol up/vol down door elkaar gehaald voor recovery en download, but you catch my drift.
Ook kun je nog tijdens het booten proberen alleen de powerknop ingedrukt te houden. Met een beetje geluk gaat de telefoon dan gewoon uit en kun je de power + volume truc doen.
Hmm Helaas.
Ik heb alle toetscombinaties geprobeerd. Maar dit heeft geen effect op de boot.
Nu zal ik me toch maar even de flashtool raad plegen.Ik heb hier geen ervaring mee, dus zal wel een hoop speurwerk en gekloot zijn. helaas, had het liever direct met CWM opgelost door even de rom opnieuw te installeren. Maarja, dan maar de moeilijke manier
Ik heb alle toetscombinaties geprobeerd. Maar dit heeft geen effect op de boot.
Nu zal ik me toch maar even de flashtool raad plegen.Ik heb hier geen ervaring mee, dus zal wel een hoop speurwerk en gekloot zijn. helaas, had het liever direct met CWM opgelost door even de rom opnieuw te installeren. Maarja, dan maar de moeilijke manier
LG tool downen, ga naar emergency modus. Hoef je niet heel veel voor te doen
hallo,
om het topic een nieuw leven in te blazen het volgende:
mijn htc radar is zga dood verklaard. heb ff de oude telefoon van broer gepakt die onder stof lag lg optimus 3d p920. telefoon is nooit geroot gecustom romt of overgeklokt.
ik heb zelf heel weinig ervaring met android en rooten. iemand die mij het meest stabiele rom voor deze telefoon kan aanraden? en eventueel ik het het erop kan zetten
er zit momenteel android 2.2.2 op en bij updates zoeken vind hij niks. ik heb op xda proberen te zoeken maar dat site is zo onoverzichtelijk.
update na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat lg ics voor de optimus 3d heeft uitgebracht. ma na de installatie van de lg mobile support tool wil hij geen update vinden zelfs niet na 2.3
Update 2: naar van alles ggeprobeert te hebben wou hij toch updaten naar 2.3.5 op een oude laptop met vista. Maar nu wil die niet verder updaten
om het topic een nieuw leven in te blazen het volgende:
mijn htc radar is zga dood verklaard. heb ff de oude telefoon van broer gepakt die onder stof lag lg optimus 3d p920. telefoon is nooit geroot gecustom romt of overgeklokt.
ik heb zelf heel weinig ervaring met android en rooten. iemand die mij het meest stabiele rom voor deze telefoon kan aanraden? en eventueel ik het het erop kan zetten
er zit momenteel android 2.2.2 op en bij updates zoeken vind hij niks. ik heb op xda proberen te zoeken maar dat site is zo onoverzichtelijk.
update na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat lg ics voor de optimus 3d heeft uitgebracht. ma na de installatie van de lg mobile support tool wil hij geen update vinden zelfs niet na 2.3
Update 2: naar van alles ggeprobeert te hebben wou hij toch updaten naar 2.3.5 op een oude laptop met vista. Maar nu wil die niet verder updaten
[ Voor 29% gewijzigd door Watchmano op 01-10-2014 14:45 ]
Recent ben ik in het bezit gekomen van een LG Optimus 3D (P920) en deze draait op Android 2.2.2. Zag dat officieel zelfs Android versie 4.04 ondersteund wordt, dus dacht deze telefoon even te upgraden. Helaas, de LG Mobile Support Tool ziet dat er een nieuwe versie beschikbaar is, wil een upgrade gaan doen, maar stopt direct bij het downloaden.
Na veel proberen support van LG gemaild en die zeggen dat het mogelijk is, maar als je er dieper op in gaat, krijg je alleen algemene tips .
Ook een downgrade van Windows gedaan, oude PC weer eens opgetuigd met Windows XP. Mag niet baten.
Nu nog een handleiding op XDA Developer (link) geprobeerd. Ook dit heeft niet mogen helpen.
Heeft iemand een suggestie om de officiele rom van Android 4.04 op deze telefoon te krijgen? Veel custom roms die ik voorbij zag komen, missen de 3D functonaliteit en die wil ik wel behouden.
Na veel proberen support van LG gemaild en die zeggen dat het mogelijk is, maar als je er dieper op in gaat, krijg je alleen algemene tips .
Ook een downgrade van Windows gedaan, oude PC weer eens opgetuigd met Windows XP. Mag niet baten.
Nu nog een handleiding op XDA Developer (link) geprobeerd. Ook dit heeft niet mogen helpen.
Heeft iemand een suggestie om de officiele rom van Android 4.04 op deze telefoon te krijgen? Veel custom roms die ik voorbij zag komen, missen de 3D functonaliteit en die wil ik wel behouden.