Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_man
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Weet iemand of de 3D camera werkt met een custom ROM?

En zo ja welke ROM is het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:24

KneoK

Not in a million lightyears

Alle 3D functies werken op alle roms gewoon prima, behalve op de Cyanogen rom (CM7).

Welke rom de beste is dat zul je voor jezelf moeten bepalen. Op het xda-developers forum staan zo'n beetje alle roms en kun je veel ervaringen lezen in de diverse topics over de roms. Zie http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1076

Ikzelf draai zoals ik al eerder zei de Acurateam Samba beta 2 rom waar ik nog steeds uitermate tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102729

Na een tip via PB kon ik dan eindelijk updaten en toen liep hij vast, moest kabel en accu verwijderen en daarna weer verder gaan. Bij het aanzetten laatste tril en het was klaar.
Gelukkig vip 24 service en dus als je donderdagochtend belt wordt je binnen 48! uur gebeld voor het maken van een afspraak. had vrijdag een mailtje dat ik kon bellen voor een afspraak en zo kwam vandaag iemand van pro assist binnen de afgesproken tijd een andere brengen, hij is wel refurbished denk ik.
2.3.5 staat er al op dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Al mijn gegevens stonden kennelijk niet op mijn sim.. gelukkig geen back up :)
Ik dacht trouwens dat 4.0 ics naar de 3d zou komen, toch niet dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

ICS zal nog komen, maar op z'n vroegst pas in het derde kwartaal van dit jaar.

Geen idee hoe het met custom ICS roms zit (heb m'n vriendin gelukkig gemaakt met mijn O3D en heb zelf nu een Galaxy Note met ICS rom) maar daar zul je sowieso geen 3D functionaliteit hebben vanwege het 3D framework dat LG niet vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1612
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2022
Heb vandaag dan eindelijk mijn tel voorzien van een custom rom, AcuraTeam_20B. Reden hiervoor was dat de telefoon sinds mijn update naar versie 2.3.5 erg traag was geworden. Ik begon me er steeds meer aan te ergeren. Ook had ik geregeld problemen om een fix te krijgen via gps. Duurde vaak meer dan 5 min.

De telefoon draait nu met de custom rom als een tierelier. Lijkt wel alsof ik van een stoptrein ben overgestapt naar een hsl.

Ik heb voor acuraTeam_20B gekozen, omdat dit één van de snelste en betrouwbaarste schijnt te zijn. Ik zag echter dat er ook een 21D versie beschikbaar is. Heeft iemand hier ervaringen mee? En is dit de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Volgens mij is de 20 serie een Indiase versie en de 21 serie een Europese versie.

De laatste keer dat ik nog echt over roms voor de O3D heb gelezen zaten ze volgens mij officieel met v20E en V21D. Vanaf v21B zijn de officiële roms een poos niet rootable geweest dus zijn veel devvers overgestapt naar de 20 serie. Nu de 21 serie ook alweer een poos te rooten is ligt het maar net aan de voorkeur van de maker van de rom. Er zit wat functionaliteit betreft volgens mij geen enkel verschil tussen beide series. Ik heb ook een tijd lang met een Acura rom gewerkt en die deed het perfect, snel en inderdaad gewoon betrouwbaar. Nu draait er een ThaiZ rom op die ook prima werkt.

Je kunt natuurlijk altijd andere roms flashen om te kijken of het bevalt maar als je niet zozeer geïnteresseerd bent in de toegevoegde functionaliteiten, tweaks, scripts of thema's dan zou ik lekker bij Acura blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vervolg...

Na het installeren van whatsapp heb ik een pikante achtergrond.. vreemd dacht ik toen, dat is niet default. Wil ik een ander plaatje kiezen staan er nog foto's van de vorige eigenaar op het interne geheugen.. dat is lekker dan (niets pikants verder :) ) contact opgenomen en zojuist een compleet doosje gekregen met een gloednieuw toestel. Staat wel 2.2.2 op dus daar moeten we nog wat mee rommelen.

Bij LG heb ik aangegeven dat ik het erg raar vind dat ik zo een toestel krijg.. dat het niet klopte was men met me eens natuurlijk. De jongen die hem kwam brengen had ook mijn oude telefoon bij zich. Ik had bij LG mijn verontrusting uitgesproken hoe het zou gaan met mijn oude telefoon. maar goed, die gaat niet aan dus kan ik verder niets mee. Nu staan er geen schokkende dingen op maar video en foto's van mijn gezin deel ik liever alleen met mijn gezin.. hopen dat die flash wel goed gaat.
Op verzoek van LG heb ik de foon via aan/uit knop / volume en home gereset maar het interne geheugen bleef gevuld met de schattige babyfoto's en computer onderdelen.
Toch is het raar dat dit soort dingen mogelijk zijn na een harde reset. Mijn mail ontving ik niet op de telefoon, alleen googlemail maar dat is alleen google spam. Als er iets met je foon is en je moet hem opsturen zijn al je gegevens dus openbaar voor de reparateur.. ik weet zeker dat er gelezen / gekeken wordt naar sms / whatsappjes / mail en foto's op het moment dat het toestel door een bepaalde handeling weer aangaat. Tijd om eens goed te kijken of ik niet alles naar het externe geheugen kan sturen en niets intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Een factory reset verwijdert al je apps en data en zet alle opties weer terug naar default maar verwijdert niet je foto's en andere spullen die je zelf op de interne SD kaart hebt gezet. Is wel zo handig natuurlijk.

Om alles te verwijderen moet je de interne SD kaart formatteren, dit kun je gewoon via de opties doen. Bij een ruiltoestel is het tegenwoordig niet gek meer dat je een refurbished model krijgt en waarschijnlijk zijn ze bij LG vergeten de format uit te voeren. Niet netjes van LG maar dat kan een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens de man van LG voeren ze een complete flash uit en zou alles weg moeten zijn.. nou ja, ik heb nu een nieuwe dus daar maar mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

SkyStreaker

Move on up!

Anoniem: 102729 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:34:
Volgens de man van LG voeren ze een complete flash uit en zou alles weg moeten zijn.. nou ja, ik heb nu een nieuwe dus daar maar mee aan de slag.
Mwoah..... Dat spreekt toch hetgeen tegen wat je hiervoor hebt gezegd.

Gelukkig bleek mijn batterij overigens niet dood te zijn, maar even een vraagje aan jullie: nu heb ik zelf mijn telefoon gerepareerd (digitizer vervangen) en helaas blijkt het kleine circuitboard waar je de sim en microSD plaatst kapot te zijn. De sim leest hij prima uit, maar geen enkele SD-card. Denken jullie dat ik nog kans maak met de VIP-service?

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk maak je daar kans op als het binnen het eerste jaar is. Daarna lijkt het me een "normaal" garantie geval.

Wat ik tegenspreek is me niet duidelijk trouwens? Hij zei dat ze hem flashen, ik moet het hebben van info die ik krijg en dat was dit verhaal.

In elk geval doet deze het prima, update is gelukt dit keer. Camera blijft vele secondes duren voordat hij bruikbaar is.
Ga nu op zoek naar een goede stevige houder voor op de MTB. Tips welkom al is de kans klein in dit goedlopende topic van deze zeer populaire foon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_man
Mijn Optimus 3D gebruikt uit zichzelf data, zonder dat ik youtube of andere dataverslindende websites gebruik.

Ik heb al pushmail uitgezet maar het helpt niks, ik ben al over de helft van mij databundel heen terwijl ik nog 15 dagen te gaan heb.

Wat veroorzaakt dit?

Weet iemand misschien hoe ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disturbed Ange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03-2024
Dark_man schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:57:
Mijn Optimus 3D gebruikt uit zichzelf data, zonder dat ik youtube of andere dataverslindende websites gebruik.

Ik heb al pushmail uitgezet maar het helpt niks, ik ben al over de helft van mij databundel heen terwijl ik nog 15 dagen te gaan heb.

Wat veroorzaakt dit?

Wanneer laat jij je app's updaten?
Ik raad aan wanneer je ingelogd ben op wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_man
Disturbed Ange schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:36:
[...]

Wanneer laat jij je app's updaten?
Ik raad aan wanneer je ingelogd ben op wifi!
Ik doe het ook via Wifi, maar dat is het niet.

Zelfs al zou mijn apps zich updaten via 3G dan nog hoort er niet zoveel MB's er vanaf te gaan.

Ik zet 3G zelfs uit als ik thuis ben en gebruik zo vaak mogelijk Wifi maar de telefoon upload en download blijkbaar op de een of andere manier data op de achtergrond.

Ik had iets dergelijks gelezen van iemand die een Galaxy Note had, blijkbaar is het een Android specifiek probleem.

Als ik niet extreem zuinig zou doen zou ik allang al over mijn bundel zijn terwijl het enige wat ik doe af en toe whatsappen is en websites bezoeken.

Ik denk dat ik de telefoon naar de fabrieksinstellingen moet laten herstellen want een andere oplossing zie ik niet.

Ik heb ook een Appkiller gebruikt bepaalde apps geuninstalled maar het lijkt juist alsof het probleem erger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018

Wat veroorzaakt dit?

Goede kans dat er een app op de achtergrond fijn je persoonlijke gegevens aan het synchroniseren is met de server.

Je kunt in de settings data compleet uit zetten via je mobiele netwerk (tenminste, dat kan op mijn LG2X, dus ik denk dat het met de 3D ook moet kunnen).

En anders kun je een app als 3G Watchdog Pro proberen (kost een paar euro). Google Play: 3G Watchdog Pro

Ik weet zo snel geen gratis programma wat per app het dataverbruik kan laten zien. Overigens heb ik die app nooit geprobeerd, maar volgens de beschrijving kan hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disturbed Ange
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03-2024
Supremo schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Goede kans dat er een app op de achtergrond fijn je persoonlijke gegevens aan het synchroniseren is met de server.

Je kunt in de settings data compleet uit zetten via je mobiele netwerk (tenminste, dat kan op mijn LG2X, dus ik denk dat het met de 3D ook moet kunnen).

En anders kun je een app als 3G Watchdog Pro proberen (kost een paar euro). Google Play: 3G Watchdog Pro

Ik weet zo snel geen gratis programma wat per app het dataverbruik kan laten zien. Overigens heb ik die app nooit geprobeerd, maar volgens de beschrijving kan hij het wel.
Ik weet wel een gratis progje: My Data Manager!
Zoals je het nu omschrijft ben ik met je eens dat het verstandig is om en reset uit te voeren.
Kan je helemaal vers beginnen en vaak zijn dat soort problemen dan wel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024

Wat veroorzaakt dit?

Ik heb iets dergelijks meegemaakt, een poosje terug. App manager geinstalleerd die kan zien welk programma hoeveel data verbruikt. Kreeg wazig verbruik van App Manager en Settings, wat me niet veel verder bracht en er draaiden evenmin vreemde apps in de achtergrond. Uiteindelijk kwam ik na alle verdachte apps nalopen, erachter dat de locatie-tracking service van Evernote de grote boosdoener was (kon zo maar ~20MB per dag opsnoepen).

Traffic Counter is de app waarmee je veel info terug kunt halen over data-verbruik per restart van je telefoon. Enfin, het heeft weinig met de telefoon van doen, een kennis van me met een Galaxy Note had exact hetzelfde (en dacht initieel dat de Android-update verantwoordelijk was, maar ook Evernote.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Er leeft wel weer wat meer wat betreft de update naar 4.0... Gezegd was ergens in oktober, ik ben benieuwd.

Volgens LG staat de Optimus 3D nog steeds wel op de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
Krullebol.nl schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:47:
Er leeft wel weer wat meer wat betreft de update naar 4.0... Gezegd was ergens in oktober, ik ben benieuwd.

Volgens LG staat de Optimus 3D nog steeds wel op de lijst...
Dit is denk ik de laatste post die hier in het topic zal verschijnen over de telefoon, maar voor diegenen die interesse hebben in:

ICS: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1956347

Of zelfs JellyBean (Cyanogenmod) http://forum.xda-develope...p?p=35590814&postcount=94

Ik heb nu zelf CM10 erop staan, werkt goed volgens bovenstaande link, alleen vereist wel wat werk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

timovd

Voorsprong door techniek

*Kick*
Hoe werkt CM10 bij jou en waarom heb je BB V21E draaien?
De telefoon van een vriendin heeft nog Android 2.2.2 er op staan en die is supertraag.

Edit: zijn er niet veel freezes met V21E?

[ Voor 12% gewijzigd door timovd op 21-01-2013 09:35 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:18

timovd

Voorsprong door techniek

-nvm-

[ Voor 98% gewijzigd door timovd op 23-01-2013 09:45 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
timovd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:19:
*Kick*
Hoe werkt CM10 bij jou en waarom heb je BB V21E draaien?
De telefoon van een vriendin heeft nog Android 2.2.2 er op staan en die is supertraag.

Edit: zijn er niet veel freezes met V21E?
Ik lees dit topic amper nog, omdat er weinig in gebeurt, maar CM10 draaide als een zonnetje.
Een paar ernstige nadelen zijn echter dat Youtube en de camera vaak vastlopen (alleen als de telefoon aan de lader ligt, werkt het wel vlekkeloos:). die BB was volgens mij de beste die toen werkte, had een tutorial gevonden van iemand die ook op Vodafone NL zat, zelfde als ik.

Ik ben sinds een week weer terug op standaard 2.3.5 omdat ik binnenkort overga op de Xperia Z waarschijnlijk. Ook wel fijn dat alles weer werkt, zoals YouTube en camera 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2185406

Internationale ICS-rom voor the P920, eindelijk... Versienummer is V28B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-01 16:29

Myedvyed

Ofzo

Dat ik deze dag nog mag meemaken! :o

Ik zit ondertussen al op m'n 4e telefoon na de O3D, maar de O3D is nog altijd mijn favoriete back-up telefoon vanwege z'n 3D foefjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Zo, ICS erop gezet, via deze methode (notitie: Ik had USB-debug aanstaan, voordat ik de telefoon uit zette en in download modus aan de pc hing, met als gevolg dat alle apps en data nog aanwezig is, nog geen factory reset gedaan). Ik moest met deze methode wel met Windows XP werken, omdat UpTestEX bleeft crashen voordat hij echt met flashen begon. Ik heb dit programma eerder echter wel probleemloos gebruikt onder Win7.

Eerste bevindingen:

Alsnog een factory reset moeten doen, omdat dataverbinding niet te maken was (veelvoorkomend van wat ik gelezen heb). Daarna geen probleem, behalve dan dat mijn tragisch slechte verbinding geen hoge snelheden haalt met de speedtest.net app. Over wifi haalt hij probleemloos 25Mbit/s down en 5Mbit/s (max van mijn verbinding) up. Een tweede poging voor mijn 3g verbinding leverde 2.5Mbit/s down en 655Kbit/s up op, bij halfslachtig bereik.

De telefoon is verder lekker vlot, oogt weer net iets moderner en de lockscreen mogelijkheden van ICS zijn toch ook wel prettig. Ook is het prettig dat batterij-status nu wel weer aangeeft wat de batterij leeg trekt, in tegenstelling tot de V21B GB ROM. Het schijnt dat ICS een stukje beter met stroomverbruik om gaat, maar dat zal vooral in de komende dagen moeten blijken.

Als eerste bijzonderheden zijn te noemen het ontbreken van een calender-widget en de richnote widget. Daarentegen kun je nu wel Google Keep installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Ik heb hier ook een oude XP laptop moeten pakken om de update te installeren. Eerst een emergency restore gedaan via de LG Mobile Updater om m'n oude rom met CWM te verwijderen en daarna de update geflashed.

De update staat er nu een half uurtje op en de telefoon voelt echt ontzettend soepel en snel aan. Verder is de interface inderdaad wat moderner en ik moet zeggen dat alles goed en duidelijk in elkaar zit. Ik ben best te spreken over de ICS rom tot nu toe.

Batterijverbruik moet nog blijken. Ik gebruik het toestel zelf al heel lang niet meer maar m'n meisje houdt het even een paar dagen in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-05 13:49
Dag mede tweakers,

Ik heb sinds kort een lg optimus 3d gekocht (2de hands). Nu heb ik er CM7 opgezet maar ben hier niet tevreden van (Soms heb ik geen echt netwerk meer, volgens mijn smartphone zou ik nog verbonden zijn maar ik kan geen smsen meer verzenden of aankrijgen wat zeer vervelend is. Enkel een reboot lost dit probleem op.)

Ik heb al andere ROM's geprobeerd CM10 en enkele andere die ik kan vinden op het XDA forum maar met al deze ROM's is het probleem dat ik geen signaal heb voor mijn netwerk. Iets zeer essentieel wat geen enkele smartphone mag missen. Ik had al gevonden wat ik allemaal moet doen omdat werkend te krijgen maar ik krijg dit niet gerealiseerd.

Dus las ik op het internet dat LG android 4.0 heeft uitgebracht maar dit zijn KDZ files en het wil me maar niet lukken om deze te flashen. Ik heb het al onder windows 7 en XP geprobeerd maar zonder succes. Het lijkt wel dat mijn gsm vervloekt is, ik loop hier al enkele weken meer rond en jullie zijn mijn laatste hoop. Zijn er toevallig mensen die officiele ROM's heeft van LG in zip formaat zodat ik deze kan flashen via CWM en daarna de update kan uitvoeren. Ik had op XDA een topic gevonden met daarin de official roms in zip maar al die links zijn allemaal dead.

alvast iedereen bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Had je al gevraagd in het XDA-topic of iemand het wil re-uppen? :) Stuur desnoods de originele posters een DM.

[ Voor 25% gewijzigd door SkyStreaker op 26-04-2013 20:19 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Ik zelf niet maar al enkele andere mensen al wel maar ze krijgen geen reactie spijtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Op XDA kun je sowieso de officiele LG Roms vinden van Gingerbread (V21B, zijnde de laatste Nederlandse update, maar ook V21E, de laatste internationale update van Gingerbread).

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1155874

Overigens draait ICS nu een maand lang superstabiel en lekker vlot. Een absolute vooruitgang ten opzichte van de V21B ROM die LG Nederland nog altijd als laatste aanbiedt.

[ Voor 27% gewijzigd door dahakon op 26-04-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Jha maar als je op de links van de Zip files drukt zijn deze links allemaal offline spijtig genoeg. De KDZ files kan ik wel vinden downloaden maar het wil me maar niet lukken om deze te flashen ongeacht welke manier ik die ik vind op XDA of internet.

Ik zou graag een ZIP flash files hebben, hiermee kan ik het wel. Misschien dat iemand van jullie deze toevallig op de pc heeft staan en even naar me kan doorsturen. Of via een ander tooltje de kdz files kan flashen want met LG flashtool lukt het me echt niet, zeker niet met een niet LG ROM op mijn gsm.

mvg Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Heb je de tools geprobeerd van de methode waarmee ik ICS heb geinstalleerd?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2191698

Deze methode zou moeten werken, ongeacht welke ROM erop staat. Ook zit in de KDZ de benodigde baseband, die bij zip-flashes vaak nog apart toegevoegd dient te worden. De methode gebruikt niet de LG Flashtool voor het daadwerkelijke flashen, wat je wel nodig hebt, staat beschreven en komt in een archief in de link mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Deze manier heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kon op geen enkele manier connectie maken met mijn smartphone. Is er niemand met een official rom van lg in zip formaat?

mvg Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Heb je al de tool van LG zelf geprobeerd? Ik ga er vanuit dat je de USB-drivers al hebt geinstalleerd.

http://www.lg.com/nl/onde...g-E400-Optimus-L3#manuals => ga naar stap 2 en download de tool "B2CAppSetup", vervolgens installeren. Batterij uit je telefoon, usb d'r uit. Batterij d'r in. Tool opstarten (is denk ik al opgestart, na install), USB d'r in. In de tool ga je naar klantenondersteuning: druk op noodgeval/opnamemodus. Zo heb ik die van mij ook gerecovered nadat hij in een bootloop kwam. Je krijgt dan wel de laatste versie d'r op van 11 Feb. 2013 die je niet kan rooten.

klein opmerkinkje - "mvg Arne" hoeft hier niet op Tweakers. Wij begroeten hier elkaar standaard :P

[ Voor 8% gewijzigd door SkyStreaker op 29-04-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Ik heb nu een ROM gevonden genaamd SuperStock http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1638635, is eigenlijk de standaard rom met enkele tweaks. Als dit niet lukt wil ik jou optie ook wel eens proberen.

En in verband met "mvg Arne" ik doe dit eigenlijk puur uit gewoonte en elementaire beleefdheid maar ik zal er in het gevolg rekening mee houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Goed nieuw ik heb V30_A kunnen flashen op mijn gsm. Al bij al was het me toch een taak. Windows xp speciaal geïnstalleerd om dit te kunnen doen :) de rom bevalt me wel alleen heb ik de Google play store niet. Maar mijn Google account is wel geschroniseerd? Weet iemand er deolossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hmm, V30A is als ik me niet vergis de officiele Koreaanse ROM voor een bepaalde provider. Geen idee hoe dat zit met de Google Play store, maar vreemd als deze niet standaard mee komt. De officiele Internationale ROM is V28B en deze bevat sowieso wel standaard Google Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 10:57
Ik heb van een vriend een Optimus 3D gekregen met gebroken scherm. Ik wilde hier wel even een custom rommetje op proberen. (Heb redelijk veel ervaring (ervaring, geen verstand :P) van curstom roms.

Ik heb nu alleen een probleempje..
Wat ik gedaan heb:

- root met super one click
- cwm geinstalleerd met rommanager (De niet-touch versie)
- PA rom geinstalleerd
- GAPPS geinstalleerd

Vervolgens kreeg ik een welbekende bootloop. Dus ik dacht.. even een wipe doen, die was ik even vergeten. Dus ik trek de batterij er uit.. Batterij er weer in. Maar dan gaat de telefoon meteen normaal opstarten. Dit doet hij elke keer. Ook als ik de batterij er uit haal, de knoppen indruk voor CWM, en dan de batterij er in doe.. Boot hij normaal.

Ik kan nu dus niet booten, en niet naar CWM. Dus.. wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Probeer eens tijdens het booten de recovery truc uit te voeren, dus gewoon power + volume down. De telefoon zou dan gewoon tijdens het booten opnieuw moeten opstarten. Zodra je het LG logo ziet de powerknop loslaten en nog even de volumeknop vasthouden.
Als dat niet lukt, probeer dan of je wel in download modus kan komen, dus power + volume up.

't Is al een poosje geleden dat ik voor het laatst met m'n O3D heb gespeeld dus wellicht heb ik vol up/vol down door elkaar gehaald voor recovery en download, but you catch my drift.

Ook kun je nog tijdens het booten proberen alleen de powerknop ingedrukt te houden. Met een beetje geluk gaat de telefoon dan gewoon uit en kun je de power + volume truc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 10:57
Hmm Helaas.
Ik heb alle toetscombinaties geprobeerd. Maar dit heeft geen effect op de boot.
Nu zal ik me toch maar even de flashtool raad plegen.Ik heb hier geen ervaring mee, dus zal wel een hoop speurwerk en gekloot zijn. helaas, had het liever direct met CWM opgelost door even de rom opnieuw te installeren. Maarja, dan maar de moeilijke manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

LG tool downen, ga naar emergency modus. Hoef je niet heel veel voor te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 20:38
hallo,

om het topic een nieuw leven in te blazen het volgende:

mijn htc radar is zga dood verklaard. heb ff de oude telefoon van broer gepakt die onder stof lag lg optimus 3d p920. telefoon is nooit geroot gecustom romt of overgeklokt.

ik heb zelf heel weinig ervaring met android en rooten. iemand die mij het meest stabiele rom voor deze telefoon kan aanraden? en eventueel ik het het erop kan zetten

er zit momenteel android 2.2.2 op en bij updates zoeken vind hij niks. ik heb op xda proberen te zoeken maar dat site is zo onoverzichtelijk.

update na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat lg ics voor de optimus 3d heeft uitgebracht. ma na de installatie van de lg mobile support tool wil hij geen update vinden zelfs niet na 2.3

Update 2: naar van alles ggeprobeert te hebben wou hij toch updaten naar 2.3.5 op een oude laptop met vista. Maar nu wil die niet verder updaten

[ Voor 29% gewijzigd door Watchmano op 01-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 18:17
Recent ben ik in het bezit gekomen van een LG Optimus 3D (P920) en deze draait op Android 2.2.2. Zag dat officieel zelfs Android versie 4.04 ondersteund wordt, dus dacht deze telefoon even te upgraden. Helaas, de LG Mobile Support Tool ziet dat er een nieuwe versie beschikbaar is, wil een upgrade gaan doen, maar stopt direct bij het downloaden.

Na veel proberen support van LG gemaild en die zeggen dat het mogelijk is, maar als je er dieper op in gaat, krijg je alleen algemene tips .

Ook een downgrade van Windows gedaan, oude PC weer eens opgetuigd met Windows XP. Mag niet baten.
Nu nog een handleiding op XDA Developer (link) geprobeerd. Ook dit heeft niet mogen helpen.

Heeft iemand een suggestie om de officiele rom van Android 4.04 op deze telefoon te krijgen? Veel custom roms die ik voorbij zag komen, missen de 3D functonaliteit en die wil ik wel behouden.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste