Sinds donderdag heb ik dit toestel, mijn eerste Android toestel. Ik kwam van een Sony Ericsson G705.
Mijn eerste bevindingen zijn zowat gemengd. Ik vind het een prachtig toestel van uiterlijk maar de werking valt me toch ergens een beetje tegen. Dit zijn eerder minpunten aan Android dan aan het toestel zelf. (Of ik heb nog niet gevonden hoe dat op te lossen)
- Stil is niet stil. Als ik een gsm op stil zet, wil ik dat die geen enkel geluid meer produceert. Toch kwam er nog geluid uit toen ik een spel startte.
- Soms druk ik op een icoon om een app te starten, licht het vierkant rond het icoon op alsof ik geklikt heb, maar gebeurt er niets en moet ik opnieuw drukken. Dit gebeurt blijkbaar als je tijdens het drukken je vinger nog even omhoog of omlaag beweegt.
- Bij wekkers kan je niet per wekker instellen of deze wel geluid moet maken of niet tijdens het aflopen. Enkel een globale instelling voor alle wekkers. Ik gebruikte vroeger 1 wekker dagelijks als herinnering, maar die moest stil zijn als ik in vergadering zat. Mijn wekker om op te staan daarentegen moest altijd geluid maken, ongeacht het toestel op stil stond.
- Switchen tussen apps vind ik ook wat moeilijk in vergelijking met iOs
- Helderheid van de display regelt zichzelf niet. Mijn vorige gsm deed dat zelfs al, bij deze hebben ze die functionaliteit er dus niet ingestoken. Redelijk rot.
- Tijdens het typen van een sms met de gewone toetsenblok (Dus cijfer 2 = ABC, 3 = DEF, enz.. vind ik persoonlijk handiger - één van de redenen dat ik Android gekozen heb boven iOs) hebben ze de "wis" knop belachelijk klein gemaakt waardoor ik nogal snel er langs klik. Wanneer ik dat vergelijk met de LG van mijn vriendin is dat wel zonde.
- Als Belg zijnde zou ik het gewone grote toetsenbord graag op AZERTY kunnen instellen, maar dat lukt me niet. Ik heb de instellingen wel op België-Nederlands staan, maar blijf een QWERTY krijgen.
- Een shortcut om schermrotatie in en uit te schakelen zou ook handig zijn, ik wil niet altijd dat het scherm meedraait.
Maar hier zijn vast kenners van Android die een paar punten kunnen oplossen hoop ik
Wat het toestel zelf betreft, zoals gezegd naar mijn mening een prachtig uiterlijk. Zeer dun en ligt goed in de hand. De bediening werkt zeer vlot (tenzij ik mis klik zoals hierboven gezegd), applicaties werken ook erg snel. Het is dus zeker geen traag toestel. Schermkwaliteit vind ik ook prima.
De camera is buiten bij goed licht zeer goed, binnen eerder richting aanvaardbaar. Bij minder licht krijg je snel ruis.
De batterij lijkt een dag of 2 te halen, gisteren al goed gebruikt met alles in te stellen en veel op wifi gezeten. Toestel staat 23u op op dit moment en er is nog 49% batterij over. Tijdens de nacht is er 3% afgegaan.
De home knop is ook mooi om te zien, er zit een lampje rond dat wit, groen, oranje en rood kan oplichten. Enerzijds de status van het opladen, anderzijds een waarschuwing als je een sms hebt of gemiste oproep, enz.
Een minpunt aan het toestel zelf vind ik: de "terug" knop zit links van de homeknop. Misschien omdat je daar sneller zou aankunnen met je vinger als je rechtshandig bent ofzo, maar ik vond rechts logischer.