Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb erg vaak het probleem dat ik niet kan typen in bijvoorbeeld whatsapp. In het vak waar de tekst moet komen, verschijnen de letters/cijfers niet die je invoert, en het heeft een grijze achtergrond ipv een witte. Als ik dan naar een andere app ga, bijv. Gmail, merk ik dat ik daar ook niet kan typen. Enige remedie is heel de telefoon opnieuw opstarten wat natuurlijk ontzettend vervelend is als je in een WhatsApp-gesprek zit en die bug schiet er ineens in. Meer mensen die dit herkennen? Het heeft iig niet te maken met mijn toetsenbord, zowel met de standaard als met SwiftKey heb ik de bug.

Samen met het nog steeds frequent vastlopen of vertragen van de app die het bellen regelt en het contactenboek, en de Sony Ericsson Home app die crasht of stopt met reageren, ben ik ben na ruim een jaar niet happy overall met de basis telefoonkwaliteiten van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik ben ook niet meer zo te spreken over deze telefoon. Het scherm is echt goed, de camera is ook erg goed maar het typen in portrait mode is amper te doen en hij is zoooooooo traaggggggg.

Weet niet of het op te lossen is met andere ROMS maar ik vind dat Sony ook wel wat meer aandacht mag besteden aan die performance problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb het al een keer eerder gevraagd wat de ervaringen zijn met andere ROMs met betrekking tot performance maar ik heb hier helaas geen antwoord op gekregen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Werk zelf nu al hele tijd met Optimax 3.0, sirkay kernel, smartassv2/sio als cpu beheer ingesteld. Ben er tevree mee gezien prijs. Tuurlijk als ik hem oppak nadat ik de Nexus7 of HTC One X heb gebruikt is het allemaal wel wat gezapiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
horizon1978 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:53:
Werk zelf nu al hele tijd met Optimax 3.0, sirkay kernel, smartassv2/sio als cpu beheer ingesteld. Ben er tevree mee gezien prijs. Tuurlijk als ik hem oppak nadat ik de Nexus7 of HTC One X heb gebruikt is het allemaal wel wat gezapiger. :)
Dank je wel horizon1978 B-)
Jij hebt niet toevallig ook nog een stappenplan op internet gezet hoe je dit allemaal gedaan hebt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Naar XDA gaan, veel lezen over unlocken, rooten en custom roms erop zetten. Er eentje uitgezocht waarin veel uitleg werd gegeven en gewoon gedaan. :)

Oh ja, was wel vergeten te vermelden dat ik toestel naar 1012mhz heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

1GHz is toch de standaardkloksnelheid van elke 2011-xperia, behalve de Arc S?

Ik draai zelf Xperia Ultimate HD 3.0.2 met Lupus v14 op mijn Arc S, draait vrij goed.

swima, het is in het licht van aanvaardbare prestaties eigenlijk effectiever om er voor te zorgen dat je intern geheugen genoeg vrije ruimte overhoudt, dat je tijdig de cache van je apps leegt (gaat makkelijk met ES Task Manager) en dat je het aantal achtergrondprocessen limiteert op een laag aantal, bijvoorbeeld twee of drie. Dan kan je eens de lijst van draaiende apps bestuderen en daaruit concluderen dat sommige apps de hele tijd draaien op de achtergrond ondanks dat je ze dan niet gebruikt, en dat er enkele apps zijn die véél RAM verbruiken. Dan is het maar de truuk om te overwegen om die apps eraf te gooien en mogelijks te vervangen.

Snelheid kakt in zodra er weinig RAM vrij is, zodra er veel cache op je intern geheugen staat en zodra de hoeveelheid vrij intern geheugen te klein is. Daar moet aan gewerkt worden. Jammer genoeg zijn zowel intern opslaggeheugen en werkgeheugen aan de zeer krappe kant bij de 2011-xperia smartphones, dat is het grootste probleem. Het zijn tevens de beste troeven die je kan verbeteren door zelf strak te managen wat er wel en niet geïnstalleerd staat op je foon en wat je toelaat te draaien in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank je wel DevilsProphet B-)

Ik leeg de cache regelmatig en heb op het intern geheugen nog rond 100MB vrij. Het blijft toch een trage kreng ... :-/
En het aantal achtergrondprocessen is ook al terug gedraaid op 3 maar dat pleegt ie te vergeten bij elke herstart ;-)

Ik vraag me enkel af of het de moeite waard is te rooten en een custom rom erop te zetten als alles qua hardware zo krap bemeten is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
DevilsProphet schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:23:
Mijn Ray in ieder geval niet, die staat standaard op 806mhz.

//
Je zou een Custom Rom moeten zoeken die van zichzelf uit al weinig het intern geheugen belast. Optimax voldoet daar wel al redelijk oke aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
DevilsProphet schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:23:
Mijn Ray in ieder geval niet, die staat standaard op 806mhz.

//
Je zou een Custom Rom moeten zoeken die van zichzelf uit al weinig het intern geheugen belast. Optimax voldoet daar wel al redelijk oke aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik draai nu Cyanogenmod 9.1 (laatste stable maar gepakt ipv 10.1) nadat mijn Ray sinds een week dagelijks vastliep (Sony Ericsson Home crashte om de haverklap) en de batterij ook leegliep als een trein terwijl alles enorm traag liep. Ook andere bugs als het crashen van de telefoon-app en het spontaan niet kunnen typen werd ik gek van.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe aanvoelt als een veel sneller toestel met deze custom Rom. Ik mis wel de typische Xperia apps en widgets, met name de toggle widgets, maar die kun je vast links of rechtsom terugkrijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door draakhoofd op 13-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank je wel voor de update draakhoofd!
Nu nog even de tijd vinden om er zelf ook mee aan de slag te gaan ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
swima schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:58:
Dank je wel voor de update draakhoofd!
Nu nog even de tijd vinden om er zelf ook mee aan de slag te gaan ... ;-)
Uiteindelijk vond ik Cyanogenmod ook niet fijn en ik had last van een WiFi bug. Nu draai ik een Rom die de Sony UI in stand houdt, op basis van Gingerbread nog, en die bevalt echt super! ForsakenGB v3.5 FINAL . Snelheid en batterijduur zijn een verademing, ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
edit: laat ook maar

[ Voor 97% gewijzigd door Foxhound83 op 02-08-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 09:59
Trek jullie lades maar open : CM13 komt naar de Xperia Ray!

http://www.xda-developers...-get-marshmallow-support/

Whaaw, dit ga ik sowieso eens proberen!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste