aan de hand van dit bericht:[Hey dreezz,
Hoe heb je 'm geroot?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1854415
Anoniem: 44171
aan de hand van dit bericht:[Hey dreezz,
Hoe heb je 'm geroot?
Apart, de accu was al goed maar nu is hij een standby echt machtig. Nog even afwachten hoe het met normaal gebruik gaat worden.Anoniem: 471322 schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:35:
Sinds ik bovenstaande update heb gedaan "android 4.0.4 (build 4.1.B.0.587)" loopt de batterij van de telefoon in een schuine streep naar beneden (ook als de telefoon gewoon standby is met het scherm uit).
Als ik kijk naar het batterij verbruik blijkt het Android-systeem met 74% gebruik hiervoor verantwoordelijk. Daarnaast staan Mobiel standby op 11%, telefoon inactief op 8% en scherm gebruik op 5%.
Voorheen was het Scherm, direct gevolgd door Mobiel standby de grote verbruiker en zat Android-systeem ergens onderin met 5 a 10%.
Hebben meer mensen dit probleem? En zijn er oplossingen bekend?
[ Voor 7% gewijzigd door Sunra op 15-09-2012 21:28 ]
Anoniem: 321611
Same here, als je een nieuw toestel hebt zal je hem via Hi zelf moeten unlocken alleen staat 'ons' model niet in de Hi unlock tool op hun website... Heb daar al 3 weken geleden melding van gemaakt maar krijg erg weinig response tot nu toe.Anoniem: 321611 schreef op maandag 17 september 2012 @ 16:49:
Ik heb net de Ray binnen deze week maar er blijkt een simlock op te zitten van Hi. Heb wel kunnen updaten naar 4.0 via flash maar unlocken blijkt lastig. Iemand tips hoe, waar? Alvast bedankt!
yep, ik draai momenteel op deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1803076horizon1978 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:33:
Heeft iemand all Jelly Bean op een Ray draaien (via CM10 bijvoorbeeld)? En zo ja: wat is de ervaring.
Hierover is wel het een en ander te lezen op het sony forum. Het lukt wel om het te verwijderen maar het gaat lastig. Meedere mensen melden dat de lijm/plakresten moeilijk te verwijderen zijn maar dat ze er met der tijd wel afslijten. Het krasbestendige glas van de ray zit onder de screenprotector dus is in principe beschermt tegen krassen. Je kunt natuurlijk ook de fabrieksprotector eraf halen en een nieuwe screenprotector plaatsen.Noachdehaas schreef op zondag 23 september 2012 @ 15:04:
Mijn scherm is in de loop van de tijd bekrast geraakt. Volgens mij zit er een zeer goed aangebrachte screenprotector van Sony op het scherm. Zijn er mensen die deze er al afgehaald hebben? Kan dit veilig en is het scherm kwetsbaar voor krassen?
ACER 5720g
frere schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:46:
ik hoorde in een review van phoneArena.com dat de led van de camera niet automatisch aangaat, maar altijd handmatig aan gezet moet worden in de menu settings van de camera.
Kan iemand dit bevestigen, wil deze telefoon voor mijn vriendin kopen en ze gebruikt de camera veel.
Wie kan dit bevestigen? Ik heb deze telefoon voor mijn vriendin besteld maar zelfs in het donker flitst die niet vanzelf. Het lampje kan wel aangezet worden maar flitst ook niet bij het maken van een foto, deze verlicht gewoon constant. Draait de nieuwste stock firmware.AmbroosV schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:58:
[...]
Niet waar, gaat helemaal vanzelf aan wanneer nodig.
Mijn boefje is liev!
Mijn telefoon vertoond hetzelfde gedrag.JB schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:05:
[...]
[...]
Wie kan dit bevestigen? Ik heb deze telefoon voor mijn vriendin besteld maar zelfs in het donker flitst die niet vanzelf. Het lampje kan wel aangezet worden maar flitst ook niet bij het maken van een foto, deze verlicht gewoon constant. Draait de nieuwste stock firmware.
Same here. Ik had dit ook al in de reviews gelezen voor aanschaf van de telefoon. Pluspunt van de camera is dat hij zonder flits/lampje ook in slecht licht omstandigheden goede foto's maakt. Ik gebruik het lampje zelden.tweak_dude schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:56:
[...]
Mijn telefoon vertoond hetzelfde gedrag.
ACER 5720g
Anoniem: 237999
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 17-10-2012 22:22 ]
Mijn boefje is liev!
Waarom zouden niet alle doppen compatible zijn? Is een standaard plugje. Als je ook functieknoppen wilt zal het wel een ander verhaal zijn trouwens.Sjoerd487 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:40:
Hoi, ik wil graag een nieuw paar (in-ear) oortjes voor mijn telefoon, maar ik kwam erachter dat er veel niet compatibel zijn. Ik heb een aantal headsets op het oog, weten jullie welke wel/niet compatibel zijn?
- Sennheiser CX-300 II
- Creative EP-630
- Sony MDR-EX50LP
Ik heb de CX300 ii en ze werken primaSjoerd487 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:40:
Hoi, ik wil graag een nieuw paar (in-ear) oortjes voor mijn telefoon, maar ik kwam erachter dat er veel niet compatibel zijn. Ik heb een aantal headsets op het oog, weten jullie welke wel/niet compatibel zijn?
- Sennheiser CX-300 II
- Creative EP-630
- Sony MDR-EX50LP
Dacht ik ook, maar toen ik er Samsung-oortjes in plugde (ook gewoon 3.5 mm) kreeg ik de melding 'Accessoire niet ondersteund'. Na een beetje googlen kwam ik erachter dat blijkbaar niet alle headset geschikt zijn. Zie bijvoorbeeld:tweak_dude schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:20:
[...]
Waarom zouden niet alle doppen compatible zijn? Is een standaard plugje. Als je ook functieknoppen wilt zal het wel een ander verhaal zijn trouwens.
Mooi, thanks voor je reactie
[ Voor 13% gewijzigd door Sjoerd487 op 20-10-2012 22:03 ]
Ah oke, bedankt.AmbroosV schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:37:
Gewone earbuds (met drie aparte stukjes in de minijack) werken altijd, maar wanneer er een knopje of een microfoon in de kabel verwerkt zit zijn er twee standaarden.
Sony gebruikte tot en met 2011 een standaard die helemaal niet veel gebruikt werd. Sinds 2012 gebruikt Sony ook de standaard die Apple (en de meeste andere merken) gebruiken. Vandaar dat sommige headsets niet werken.
Ja ik ken de hoesjes en heb ze allemaal geprobeerd bij MM in Roermond maar niets fatsoenlijk er tussen. Kun je eens een foto maken hoe het zit en heb je eventueel nog de factuur zodat ik de juiste kan bestellen, ivm de vele versies...Rafael schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:34:
Ik heb zo'n standaard van Valenta, toestel past er mooi in in de lengte vind ik. Alleen is het iets te breed (half centimetertje als je het toestel naar 1 kant duwt), maar het toestel valt er bij mij niet uit. Ziet er zo uit: http://valenta.eu/collection.html#classicformen-black , alleen heb ik de stoffen variant (zie ik niet staan)
Mijn boefje is liev!
Google leverde me niet direct iets nuttigs op, behalve een (ingewikkeld lijkende) ingreep waarbij je delen installeert op de SD-kaart. Er moet toch wel een simpeler oplossing zijn?TheFireThief84 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:34:
De laatste tijd loop ik tegen een vervelend probleempje aan met mn Ray. Nieuwe apps of updates installeren gaat niet meer door ruimtegebrek. Het geheugen van de telefoon zelf heeft van zijn 420 MB nog maar een goeie 20 MB over. En daar weet ik eigenlijk nie tzo snel meer van te maken.
Iedere app die ik kan verplaatsen, heb ik verplaatst naar de SD kaart. Apps die ik on missen heb ik verwijderd, hoewel er ook heel veel (Sony-)apps niet te verwijderen zijn.
Lopen jullie hier ook tegenaan en hebben jullie een oplossing hiervoor?
Hetgeen op het kasticketje staat van Belcompay:Ja ik ken de hoesjes en heb ze allemaal geprobeerd bij MM in Roermond maar niets fatsoenlijk er tussen. Kun je eens een foto maken hoe het zit en heb je eventueel nog de factuur zodat ik de juiste kan bestellen, ivm de vele versies...
Eigenlijk niet zo'n probleem hier, nog 230 MB intern geheugen vrij. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps. Buiten de standaard apps deze erbij; Circle battery widget, Dropbox, Flash light, My Tracks, Myphoneexplorer, rotationlock, Trillian & Twitter.TheFireThief84 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:20:
Mag ik mijn eerdere postje over mijn geheugenprobleempje nog even schaamteloos bumpen?
[...]
Google leverde me niet direct iets nuttigs op, behalve een (ingewikkeld lijkende) ingreep waarbij je delen installeert op de SD-kaart. Er moet toch wel een simpeler oplossing zijn?
Ondertussen staat de melding 'Weinig ruimte; Opslagruimte van telefoon bijna vol'-melding onafgebroken boven in mijn scherm.
Zal dan toch aan je loop-app liggen. Met Endomondo waren mijn resultaten op m'n 2011-Xperia altijd erg precies. GPS kalibreren etc gaat niet.el flaco schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:32:
Zijn er ook manieren waarop je de gps nauwkeuriger kunt maken? Als ik hardloop scheelt het ongeveer 500 meter vergeleken met gmaps, kun je de gps ook kalibreren?
bedankt voor je info! Zo heb ik het idd ook ervaren bij MM, maar ik vind het voor geen meter passen.Rafael schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:03:
[...]
Hetgeen op het kasticketje staat van Belcompay:
1599174 Valenta Pocket Case Neo € 10.00 (15 sept 2011)
Foto's hier, hoop dat dat werkt.
Begint ondertussen wel wat sleet op te komenEr zat wel wat afwijking op de hoesjes onderling, de Belcompany man had er 3 geprobeerd en dit hoesje was toen het best passend, ook al waren ze alle 3 gelijk. Als je het ondersteboven houdt, blijft mijn toestel zitten. Begin je er mee te schudden, tja, dan niet meer..
[...]
Eigenlijk niet zo'n probleem hier, nog 230 MB intern geheugen vrij. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps. Buiten de standaard apps deze erbij; Circle battery widget, Dropbox, Flash light, My Tracks, Myphoneexplorer, rotationlock, Trillian & Twitter.
Als je echt alle apps nodig hebt en ze laten standaard niet toe om te verplaatsen naar de geheugenkaart, kan je denk ik niet anders dan rooten en ze zo verplaatsen. Hier ben ik wel niet in thuis, mijne is gewoon stock zonder root.
Mijn boefje is liev!
Carpe Diem
[ Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 12-11-2012 18:29 ]
wat ik me afvraag en op dergelijke internationa fora niet kan vinden... Zit in die customs Roms nog de NL'se taal?Anoniem: 44171 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:18:
kijk eens op het xda forum. ik draai een custom jelly bean rom (tot nu toe pac, sinds gisteren Kang aosp). heerlijk vlot, veel instellingen en amper lag als ik wil bellen. zou jammer zijn als je de Ray aschrijft terwijl hij zoveel beter kan!
Het kan ook zijn dat het downgraden van ICS naar GB niet goed is gegaan, dat je hem nog helemaal moet wipen (ik heb er alleen niet zo veel verstand van).draakhoofd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:27:
ik begin de traagheid van mijn Ray nu echt beu te worden. Ik zit nog op Gingerbread, want de officiele ICS update had als gevolg dat mijn WiFi niet meer werkte (als je het officiele SE forum erop naslaat is dit een bekend fenomeen). Maar goed, het komt me nu zo vaak voor dat ik niet eens kan bellen omdat de telefoonfunctie / dialer traag is of gewoon helemaal crasht, dat ik gewoon niet iemand ff snel kan bellen als het moet. Het herstarten van de telefoon is dan de enige optie, en dat gaat met een snelheid waar mijn Pentium 75 uit 1995 nog om zou lachen.
Sowieso het aantal schermen dat je doormoet voordat je een nummer kan bellen vind ik een tegenvaller. Met oude telefoons was je binnen enkele seconde aan het bellen maar met deze Android ben ik minimaal een halve minuut verder voordat ik uiteindelijk een kiestoon hoor.
Ik ga me maar een orienteren op een custom ROM oid, maar ik daarvan heb ik helaas weinig kaas gegeten.
Anoniem: 368035
Ik heb mijn Ray geroot, en al de bloatware eraf geknikkerd. Helaas geen verbetering in snelheid. Switchen tussen apps, het drukken op de Home knop als je in een app zit, gaat allemaal zo traag nog steedsVlassie1980 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:36:
Ik vind momenteel de Ray een redelijk fijne telefoon. Hij is mooi klein en past gemakkelijk in je binnenzak.
De camera blijf ik uitzonderlijk goed vinden, die schiet veel mooiere plaatjes vergelijken met de Samsung Galaxy Ace van mijn vrouw.
Echter, hij is inmiddels wel heel erg traag aan het worden. Gewoon echt irritant traag. Duurt meerdere seconden voordat een app is geladen of Google Chrome op mijn input reageert.
Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik een custom Rom erop kan gooien. Dan zal het vast wel heel wat vlotter gaan zonder al die onzinnige Bloatware.
[ Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 28-11-2012 17:52 ]
Sommige customizations zijn niet te updaten, meestal omdat de provider of het bedrijf achter die customization niet tevreden is met de performance van de update.Superstudent schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:30:
Sinds een tijdje heb ik ook de Ray. Bevalt me prima, compact, vrij snel en lekkere lange standby tijd!
Ik heb een hoesje gevonden bij de MediaMarkt waar hij erg netjes in past, het merk is Valenta (het kleinste hoesje van leer).
Ik heb alleen nog een vraag. Ik zit nu op Android versie 2.3.4 en ik wil graag updaten naar versie 4.0.4 of 4.1. Echter geeft Sony PC Companion alleen maar aan dat ik al de nieuwste versie heb. Ik kan hem dus niet officieel updaten. Heeft iemand hier ook last van gehad, en daar een oplossing op gevonden?
[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 04-12-2012 17:59 ]
Mijn boefje is liev!
Mijn boefje is liev!
[ Voor 8% gewijzigd door AdB op 31-12-2012 16:04 ]
AdB
[ Voor 8% gewijzigd door horizon1978 op 02-01-2013 08:21 ]
Anoniem: 471322
[ Voor 36% gewijzigd door horizon1978 op 02-01-2013 12:18 ]
Anoniem: 471322
[ Voor 53% gewijzigd door JB op 02-01-2013 23:02 ]
Mijn boefje is liev!
[ Voor 20% gewijzigd door AdB op 06-01-2013 15:11 ]
AdB
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 07-01-2013 10:36 ]
Mijn boefje is liev!
[ Voor 7% gewijzigd door drBunhead op 07-01-2013 10:51 ]
Patten schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:58:
Mijn Xperia Ray... Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bagger-toestel gehad.
- 1 week na aankoop: speakerprobleem (flirpend geluid) 1 maand weg voor reparatie
- 1 week na 1e reparatie: probleem weer terug (2 weken weg voor reparatie)
- 2 weken na die reparatie: telefoon terug van reparateur mét een kras.... weer teruggestuurd (weer 2 weken weg)
- 2 weken na ontvangst wederom het oude probleem
- accu ging ook nog eens defect
Bij de zoveelste reparatie had ik gevraagd om een nieuw toestel.... Inmiddels heb ik het liefst mijn geld terug, om dan een "echt" toestel te kunnen kopen van bijv. Samsung.
En dit allemaal binnen 1 jaar. Er zit nu nog 1 jaar garantie op dit kwalitatief inferieure toestel. Ik durf hem niet eens te verkopen, want dan staat een potentieële koper zo weer op de stoep.
Dat SE zulke rotzooi durft te verkopen. Dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!
Mag hopen dat iemand van SE dit leest.....
En uiteraard zal ik iedereen, maar dan ook écht iedereen afraden om iets van SE aan te schaffen.
Het ergste is de ergenis die ik ervan ondervind....
My 2 cents...
Carpe Diem
Ik draai zelf cyanogenmod 10.1, overgeclockt op 1,6 ghz en mijn telefoon draait soepeler dan de meeste high end telefoons die ik tegenwoordig in mijn handen heb gehad02Sjoerd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:17:
[...]
Het kan ook zijn dat het downgraden van ICS naar GB niet goed is gegaan, dat je hem nog helemaal moet wipen (ik heb er alleen niet zo veel verstand van).
Ik heb als ROM OptiMax 2.0, gaat wel stabiel, Dead Trigger doet t aardig.
Hoelang doe je dan nog met je batterij?Ik draai zelf cyanogenmod 10.1, overgeclockt op 1,6 ghz en mijn telefoon draait soepeler dan de meeste high end telefoons die ik tegenwoordig in mijn handen heb gehad10.1 is android 4.1.2 gebaseerd op 4.2 dus met dezelfde functies
[ Voor 26% gewijzigd door skunkopaat op 06-02-2013 12:51 ]
[ Voor 10% gewijzigd door kdbruin op 06-02-2013 15:42 ]
[ Voor 41% gewijzigd door skunkopaat op 07-02-2013 07:49 ]
Welke kernel en instellingen (van bijvoorbeeld de governor) gebruik je hierbij? Want ik zit nu met de Ultimate HD rom (oid) en op 1GHz en doe ook 1 dag met batterij, dus als jij met 1.6 GHz er net zolang mee doet, moet er voor mij meer uit te halen zijn (hoop ik).skunkopaat schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:56:
[...]
Ik draai zelf cyanogenmod 10.1, overgeclockt op 1,6 ghz en mijn telefoon draait soepeler dan de meeste high end telefoons die ik tegenwoordig in mijn handen heb gehad10.1 is android 4.1.2 gebaseerd op 4.2 dus met dezelfde functies
[ Voor 24% gewijzigd door skunkopaat op 07-02-2013 13:32 ]
Life is not about specs, it is about joy!
[ Voor 9% gewijzigd door drBunhead op 08-02-2013 23:20 ]
Voor de Ray altijd ''Urushi'' maar 10.1 urushi staat niet op freexperiaprojectdrBunhead schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:19:
Klopt het dat deze ROM niet specifiek gemaakt is voor de Ray? En welke versie moet ik hebben hiervoor? De Mint of de Tsubasa editie, of maakt dat geen verschil?
Doh, je hebt helemaal gelijk, ik zat gewoon de hele tijd foutdrBunhead schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:24:
Dat "Urushi" voor de Ray is, weet ik. Maar op de link die jij hebt gegeven staan de ROMs voor CM10 (de nightlies) maar geen 10.1 en die heb ik verder ook niet gevonden voor de Ray. Vandaar ook mijn vraag.
Patten schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:44:
Hoera! Het kreng is weer eens stuk. De vorige reparatie had het wel 2 weken volgehouden.
Maar dan moet het toestel weer leeg, weer opsturen etc. Vreet allemaal veel tijd (en hierdoor ook geld).
Ik wil iedereen dan ook afraden om zakelijk op te passen met dit soort bagger toestellen. De IT support kosten zijn inmiddels de kosten van het toestel al overstegen.
SE, chapeau. Er zijn weinig andere merken dit binnen 12 maanden kunnen presteren!
Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Het enige dat ik hoop is dat er uit coulance (voor SE: http://www.encyclo.nl/begrip/coulance ) dit keer een nieuw toestel wordt afgestuurd. Want zelfs repareren dat snappen ze schijnbaar niet....
[...]
Carpe Diem
Na nogmaals de boot.img erop gezet te hebben lijkt het een stuk beter te gaan. Hetzelfde gebruik en nu accu rond de 85% in plaats van rond de 50%.kdbruin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:58:
Gisteren CM10 op m'n Ray gezet tesamen met de Google Apps maar ik zag dat de batterij nu wel sneller leeg gaat. Gisteren opgeladen, wat muziek gespeeld en een beetje internet (via Wifi en mobiel) en vanmorgen stond de teller op 54%. Met de originele rom was dit meestal rond de 80%.
Maar eens goed in de gaten houden en als het te extreem wordt, maar weer terug naar de originele rom.
ach, ontevreden gebruikers zijn er altijd, en pechapparaten ook.Patten schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:28:
Apparaat weer stuk. Ik post/quote mezelf op Tweakers. Iemand van Sony benaderd mij (heel erg goed!!, ze bewaken social media!). Persoon wil helpen bij enige vormen van bemiddeling.
Er wordt contact opgenomen door iemand van een Duits Sony servicecenter.
Die schrijft mijn gegevens op en zegt dat ik nog e.a.a. zal ontvangen.
Ik vraag over hoe en wat. Ik kan mijn toestel na reparatie alsnog opsturen voor een nieuwe. (Hier is actief gebruik gemaakt van het "dode mus" principe...)
Uiteraard noooooit iets gezien.
Later... Wederom veeeeel later...
Hoera! Ik heb een ander toestel. Helaas niet nieuw... Onder het mom van "boardswap" is ie omgewisseld. Daar ik als dood-ongelukkige-klant geheel mijn vertrouwen kwijt ben in Sony zal dit het vast wel herstellen... NOT... Ook de bemiddelende persoon legt uit dat het omruilen voor een gebruikt apparaat binnen de policy past. F$ck de policy, ik wil gewoon een nieuwe!
Uit angst dat het ding weer stuk gaat durf/kan ik hem zelfs niet te verkopen... Ook heb ik geen zin in het getouwtrek als het ding weer stuk gaat na eventuele verkoop...
Ook bedrijfsmatig (mede door klachten van andere collega's met Xperia modellen) worden ze nu actief geweerd.![]()
Zodoende heb ik hem maar weggegeven. Krijg ik geen verwijten als ie stuk gaat (het gegeven paard....)
En wat zit er nu naar volle tevredenheid in mijn broekzak? Juist, een apparaat van Samsung.
Als kind waren we al aan het plagen over de "My First Sony" experience. Toen was het i.m.o. al niets, nu nog steeds niet.
En hiermee sluit ik het (samen met mijn nieuwe Samsung) af. No more Sony. Echt nooit meer.
[...]
Life is not about specs, it is about joy!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq