Hier iig niet - maar ik was niet zeker of dat eraan ligt dat ik enkel Linux draai op mijn computers en de ICS update wellicht niet OTA (of hoe dat dan ook heetbartvl schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:08:
Zijn er überhaupt al mensen die bij T-mobile zitten en al geüpdatet konden worden? (T-mobile branded telefoons dus)
Verwijderd
Ik begrepen dat je de ICS update niet OTA (over-the-air) krijgt.
Zelf twijfel ik eraan of ik überhaupt wel zal updaten. Versie 2.3.4 is rete stabiel bij mij; ik heb het toestel sinds begin november 2011 en tot nu toe is ie bij nog geen één keer gecrashed. Over versie 4.0 hoor ik hier en daar wat minder positieve geluiden, zoals traagheid en niet goed werkende WiFi. Ook zijn de voordelen mij niet echt duidelijk. Iets als face unlock is leuk maar niet essentieel. Het enigste wat van de 4.0 versie mij echt interessant lijkt is de mogelijkheid om niet essentiële services uit te schakelen. Op services als facebook, fun&downloads...etc zit ik echt niet te wachten, maar stoppen werkt maar tijdelijk, na verloop van tijd komen een aantal van deze services ongevraagd weer terug. Het alternatief is rooten, maar dat doe ik liever niet.
Zelf twijfel ik eraan of ik überhaupt wel zal updaten. Versie 2.3.4 is rete stabiel bij mij; ik heb het toestel sinds begin november 2011 en tot nu toe is ie bij nog geen één keer gecrashed. Over versie 4.0 hoor ik hier en daar wat minder positieve geluiden, zoals traagheid en niet goed werkende WiFi. Ook zijn de voordelen mij niet echt duidelijk. Iets als face unlock is leuk maar niet essentieel. Het enigste wat van de 4.0 versie mij echt interessant lijkt is de mogelijkheid om niet essentiële services uit te schakelen. Op services als facebook, fun&downloads...etc zit ik echt niet te wachten, maar stoppen werkt maar tijdelijk, na verloop van tijd komen een aantal van deze services ongevraagd weer terug. Het alternatief is rooten, maar dat doe ik liever niet.
4.0.4 schijnt een serieuze verbetering boven 4.0.3 te zijn, en zou de software terug naar het niveau van 2.3.4 brengen. Ik denk dat het wel het proberen waard is.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb echt geen verstand van telefoons en het 'rooten' ervan, daarom de vraag of iemand mij op een makkelijke manier zou kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen met deze telefoon?
Wil namelijk graag af van al die onzinnige apps
mvg
Ik heb echt geen verstand van telefoons en het 'rooten' ervan, daarom de vraag of iemand mij op een makkelijke manier zou kunnen uitleggen hoe ik dit moet doen met deze telefoon?
mvg
Ik zou 't niet doen. De meeste apps kan je zo verwijderen (rechts onderaan in de lijst op die vier vierkantjes drukken, dan beginnen ze te bewegen en kan je de meeste apps verwijderen). Voor de rest is het enige wat die apps doen gewoon 'in de lijst staan' en heb je er geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:
Hoi,
mvg
Voor root moet je daarentegen je bootloader unlocken (= garantieverlies, DRM-verlies, en moeilijke updates), en dat is niet echt aangeraden.
Ik raad je dus vandaar ten zeerste aan om het eerst minstens twee weken met je telefoon te doen zonder root. Als je het daarna nog altijd wilt leg ik het dan wel eens volledig uit
Voorbeeld: ik beschouw mezelf als een poweruser. Ik heb enorm veel apps op mijn telefoon staan die ik ook echt allemaal gebruik (ongeveer 75 apps), en ik doe meer dan 2GB aan data op per maand, WiFi niet meegerekend. Ik kan perfect zonder root
Mwa - maar van heel veel systeem applicaties kun je heus maar de updates verwijderen :-/
Desalniettemin heb ik tot nu toe nog niet overwogen het toestel te rooten ...
Na de ics update kun je systeem apps ook uitzetten. Doen ze niks meer.swima schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 00:15:
Mwa - maar van heel veel systeem applicaties kun je heus maar de updates verwijderen :-/
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Als je ICS al hebt is het niet nodig om je bootloader te unlocken voordat je kan rooten. Mijn Ray is geroot maar aan mijn bootloader heb ik niet gezeten.
Via onderstaande link staat een uitleg hoe je de telefoon kan rooten:
Root ICS
Het is ook mogelijk indien je nog android 2.3.4 om de telefoon te rooten zonder bootloader te unlocken:
Root 2.3.4
Helaas is het niet mogelijk om je toestel te rooten met gelockte bootloader bij android versie 2.3.6 (voor zover ik weet).
Via onderstaande link staat een uitleg hoe je de telefoon kan rooten:
Root ICS
Het is ook mogelijk indien je nog android 2.3.4 om de telefoon te rooten zonder bootloader te unlocken:
Root 2.3.4
Helaas is het niet mogelijk om je toestel te rooten met gelockte bootloader bij android versie 2.3.6 (voor zover ik weet).
Als ik mijn Ray krijg ga ik JJ's Hybrid ROM proberen, schijnt snel te zijn en goed voor de batterijduur, en hij gaat een versie maken van ICS 4.0.4
Daarvoor wil ik mijn garantie wel opgeven (uiteraard nadat ik het toestel een week geprobeerd hem om te kijken of alles een beetje werkt).
edit 31 mei 2012
En als je vragen hebt die hier niet beantwoord (kunnen) worden, kijk even op het forum van XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1351
Daarvoor wil ik mijn garantie wel opgeven (uiteraard nadat ik het toestel een week geprobeerd hem om te kijken of alles een beetje werkt).
edit 31 mei 2012
En als je vragen hebt die hier niet beantwoord (kunnen) worden, kijk even op het forum van XDA: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1351
[ Voor 25% gewijzigd door NdotGdot op 31-05-2012 06:31 . Reden: toevoeging ]
Als je trouwens nieuwe oordopjes gaat kopen (zo'n headset) met knopjes er op (play/pause, volgende nummer, vorige nummer) werken die dan ook normaal op elke telefoon (dus ook deze)? Of moet je dan zoeken naar oordopjes die gemaakt zijn door Sony (Ericsson). Want ik vind die in-ear dingen die er standaard bij zitten niet handig.
Je moet even opletten of ze met je telefoon samenwerken maar het hoeft geen Sony te zijn. Ik gebruik zelf de dopjes van m'n Creative MP3 speler; ik bel niet zo veel dus die extra knopjes/microfoon hoeft voor mij niet zo.02Sjoerd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:25:
Als je trouwens nieuwe oordopjes gaat kopen (zo'n headset) met knopjes er op (play/pause, volgende nummer, vorige nummer) werken die dan ook normaal op elke telefoon (dus ook deze)? Of moet je dan zoeken naar oordopjes die gemaakt zijn door Sony (Ericsson). Want ik vind die in-ear dingen die er standaard bij zitten niet handig.
Ik heb mijn Ray net geupdate met de laatste versie maar hij loopt gewoon elke keer vast 
Krijg een heel mooi unlock scherm te zien maar kan hem niet unlocken omdat het scherm niet reageert
Krijg een heel mooi unlock scherm te zien maar kan hem niet unlocken omdat het scherm niet reageert
Dat werkt niet altijd even goed, bijvoorbeeld "Ultimate Ears ___vi" in-ears zijn qua knoppenbediening incompatibel met sommige smartphones. Best even opzoeken dus.02Sjoerd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:25:
Verdomme... Hier baal ik echt stevig van!
Die telefoon is echt de weg kwijt sinds die officiele update! Hoe kan ik dit fixen?
PC Companion herkent hem wel maar na verloop van tijd loopt die vast en kan ik er niks meer mee
Die telefoon is echt de weg kwijt sinds die officiele update! Hoe kan ik dit fixen?
PC Companion herkent hem wel maar na verloop van tijd loopt die vast en kan ik er niks meer mee
Is het nog mogelijk om via de sony ericsson update service (seus) je telefoon te herstellen? Dit werkt buiten de pc compagnon om.
Heb ik net gedaan, hopelijk werkt dit...drBunhead schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:45:
Is het nog mogelijk om via de sony ericsson update service (seus) je telefoon te herstellen? Dit werkt buiten de pc compagnon om.
Edit: Dit heeft inderdaad geholpen thanks!
[ Voor 7% gewijzigd door Vlassie1980 op 04-06-2012 22:12 ]
Verwijderd
ai, beetje impulsief van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan (met behoud van instellingen)...
na opstarten bleek (logisch) de ray niet meer geroot te zijn...
op zoek naar root-programmaatje, dat blijkt nog niet te werken voor 4.0.4
en dus werkt o.a. link2sd niet meer, ben ik de helft van m'n apps kwijt en baal ik dus fiks.
heb nu besloten een clean install te doen, en weer eens bij 0 te beginnen en zien welke apps ik eigenlijk nodig heb. als binnenkort root beschikbaar komt maar weer verder prutsen.
mental note: eerst checken of er al root mogelijk is, voor je op update klikt
op zoek naar root-programmaatje, dat blijkt nog niet te werken voor 4.0.4

en dus werkt o.a. link2sd niet meer, ben ik de helft van m'n apps kwijt en baal ik dus fiks.
heb nu besloten een clean install te doen, en weer eens bij 0 te beginnen en zien welke apps ik eigenlijk nodig heb. als binnenkort root beschikbaar komt maar weer verder prutsen.

Ik heb sinds kort een Xperia Ray, maar sinds ik heb geüpdate naar Android 4.0.3 is 'ie een beetje de weg kwijt. De telefoon is veel trager geworden en blijft veel vaker hangen, maar het vervelendste vind ik dat de verbinding voortdurend wegvalt.Vooral wifi is echt om te huilen zo slecht nu. Ik las dat 4.0.4 een verbetering zou zijn, maar Sony PC Companion geeft bij mij nog niet aan dat ik kan updaten. Komt die update nog?
Die komt vanzelf. Ik had 'm gisteren; m'n toestel is gekocht in Duitsland.
Voor de volledigheid: HIER is een lijst te vinden met serienummers die de update al hebben gekregen. Ik heb hem ook nog niet, maar er komen zo'n beetje elke dag wel nieuwe nummers op de lijst.
Ik ben wel benieuwd hoe 4.0.4 het doet in vergelijking met 2.3. 4.0.3 Is duidelijk een stuk trager dan 2.3.4, en ik hoop dat 4.0.4 daar verandering in brengt. Voor degenen die de update al hebben: is 4.0.4 weer een beetje op het oude niveau of blijft het af en toe een beetje traag?
Ik ben wel benieuwd hoe 4.0.4 het doet in vergelijking met 2.3. 4.0.3 Is duidelijk een stuk trager dan 2.3.4, en ik hoop dat 4.0.4 daar verandering in brengt. Voor degenen die de update al hebben: is 4.0.4 weer een beetje op het oude niveau of blijft het af en toe een beetje traag?
4.0.4 schijnt zo goed als terug op het niveau van 2.3.4 te zijn.
Verwijderd
nu dus een cleane 4.0.4.Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 08:09:
ai, beetje impulsief van 4.0.3 naar 4.0.4 gegaan (met behoud van instellingen)...
op zoek naar root-programmaatje, dat blijkt nog niet te werken voor 4.0.4![]()
eerste indruk: werkt bij mij niet heel anders dan 4.0.3.
klein beetje lag (soms!) bij het starten van de telefoon-functie blijft, maar verder een lekker vlot werkend apparaat
Iemand die weet hoe ik het toetsenbord voor smsjes te typen terug naar normaal kan instellen? Ik heb plots een Japans toetsenbord? Ik kan wel a b c gebruiken, maar smilies zijn dus gewoon tekens ipv die dingen die men hier in een bericht ziet verschijnen? Ik heb al bij taal gecontroleerd, maar daar staat alles op nederlands?.
Alvast bedankt

EDIT: Heb het gevonden. Is er echter een mogelijkheid om als je een berichtje aan het typen bent, dat grijs balkje met letters boven je "berichtenbox" niet meer te tonen?
Alvast bedankt

EDIT: Heb het gevonden. Is er echter een mogelijkheid om als je een berichtje aan het typen bent, dat grijs balkje met letters boven je "berichtenbox" niet meer te tonen?
[ Voor 19% gewijzigd door Acemath op 06-06-2012 00:20 ]
Na een aantal dagen nog geen enkele keer een stottering gehad bij het afspelen van muziek dus dat probleem lijkt te zijn opgelost.kdbruin schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:43:
Vandaag de 4.0.4 update geinstalleerd en het lijkt erop alsof het allemaal wat soepeler loopt ten opzichte van 4.0.3. Alleen vanmiddag maar eens kijken of de Music app nog steeds af en toe stottert.
Na de update naar ICS kan ik geen screenshots meer maken.. power + volume down werkt niet bij mij.
Verwijderd
de accu gaat volgens mij bij 4.0.4 (met weinig apps, zonder root dus met alle bloatware er nog op) een stuk minder lang mee dan toen ik een geroote 4.0.3 had (met veel apps, maar zonder bloatware)
ik haal momenteel, met best intensief gebruik de 24 uur niet
ik haal momenteel, met best intensief gebruik de 24 uur niet
Precies hetzelfde probleem hier. Graag zou ik weten of er meer mensen met dit probleem zijn, ik heb een paar gevallen meer gevonden op Internet, maar helaas nog geen oplossing..cdgrit schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:10:
Ik heb sinds de installatie van ICS het probleem dat ik af en toe de melding 'Ongeldige SIM kaart' krijg. Ik heb dan geen bereik meer. Na een reboot werkt het weer, maar een dag later krijg ik de melding weer opnieuw. Iemand enig idee?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik heb hier geen last van gehad. Heb gister de 4.0.4 via SEUS geïnstalleerd en moet zeggen dat dit wel weer een stapje vooruit is vanaf de 4.0.3 qua snelheid (voor mijn gevoel dan).
Daarnaast heb ik nog geen problemen met de accu geconstateerd aangezien ik nu na 5 uur nog op 94% zit. Ik ga ook altijd terug naar fabrieksinstellingen na een update om gezeur te voorkomen.
Daarnaast heb ik nog geen problemen met de accu geconstateerd aangezien ik nu na 5 uur nog op 94% zit. Ik ga ook altijd terug naar fabrieksinstellingen na een update om gezeur te voorkomen.
Oke ik heb em geupdate naar 4.0.4 en hij liep net vast (is al eerder gebeurd) en startte toen ineens opnieuw op.. Het liep in het begin, net na de update, nog goed, maar hij wordt nu steeds trager lijkt het.
Voor iedereen die problemen heeft ben ik benieuwd of jullie al een herstel naar fabrieksinstellingen geprobeerd hebben? Aangezien ik dit heb gedaan en nog 0,0 problemen ben tegen gekomen. Daarnaast heb ik ook weinig 3-party apps die voor problemen kunnen zorgen.
Ik heb een factory reset gedaan en ik moet zeggen dat, naast het feit dat ie vast liep, alles verder wel goed gaat. Het vastlopen zou ook veroorzaakt kunnen zijn door PicsArt, omdat hij 1x vast liep in die app (ik moest de batterij er uit halen..) en PicsArt soms ook op de achtergrond draait.
Zijn er hier mensen die de update naar 4.0.4 gedaan hebben en waar de LED notificatie voor sms/email niet meer werkt?
Bij mij werkt hij niet meer (op 4.0.4)
Wel bij opladen, ook bij what'sapps enzo als het scherm aan is, maar als het uit is niet.
Wel bij opladen, ook bij what'sapps enzo als het scherm aan is, maar als het uit is niet.
Bij gemist gesprek doet de LED notificatie het wel, maar bij sms/email niet. Er is een workaround die voor de meeste werkt, installeer de gratis app SMSAwake.
Ook de Xperia arc S, Xperia pro, Xperia neo V hebben het probleem.
Sony is bezig met een fix, wellicht beter daar op wachten en niet updaten naar 4.0.4.
Misschien zijn de updates voorlopig even gestopt totdat er een oplossing is voor het probleem.
Ook de Xperia arc S, Xperia pro, Xperia neo V hebben het probleem.
Sony is bezig met een fix, wellicht beter daar op wachten en niet updaten naar 4.0.4.
Misschien zijn de updates voorlopig even gestopt totdat er een oplossing is voor het probleem.
Hey,
ik heb de laatste ICS nu drie weken op m'n toestel draaien. Feilloos en zonder problemen. Snelheid is stuk beter dan voorheen. En accu bij (voor mij dan) normaal gebruik (dus zoiets als 2-3 x bellen, 4 sms/whatsapp, 30 minuten internet (wifi), 30 minuten spelletjes). doet de accu er bijna drie dagen over.
Als ik hem minder gebruik (lees: kids spelen minder spelletjes
) dan haal ik vier dagen makkelijk.
Op dit moment staat accu op 70% resterend na 1 dag 11 uur en nog wat minuten.
ik heb de laatste ICS nu drie weken op m'n toestel draaien. Feilloos en zonder problemen. Snelheid is stuk beter dan voorheen. En accu bij (voor mij dan) normaal gebruik (dus zoiets als 2-3 x bellen, 4 sms/whatsapp, 30 minuten internet (wifi), 30 minuten spelletjes). doet de accu er bijna drie dagen over.
Als ik hem minder gebruik (lees: kids spelen minder spelletjes
Op dit moment staat accu op 70% resterend na 1 dag 11 uur en nog wat minuten.
Verwijderd
Hallo,,
ik heb zojuist de xperia ray gekocht.
ik had al een abonnement bij Hi lopen, en dit toestel is ook van hi.
alleen ziet hij mijn simkaart niet?
bij netwerken komt hi er ook niet voor te staan..
KPN wel maar als ik die aantik zegt ie dat mijn simkaart die provider niet ondersteunt..
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ben nu gewoon onbereikbaar namelijk..
ik heb zojuist de xperia ray gekocht.
ik had al een abonnement bij Hi lopen, en dit toestel is ook van hi.
alleen ziet hij mijn simkaart niet?
bij netwerken komt hi er ook niet voor te staan..
KPN wel maar als ik die aantik zegt ie dat mijn simkaart die provider niet ondersteunt..
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
ben nu gewoon onbereikbaar namelijk..
Ik heb nu al een halfjaar een Xperia Ray, erg tevreden over prijs/kwaliteitsverhouding.
Maar... Laatste paar weken een groot probleem met het scherm ;
Na ongeveer een minuut het toestel gebruikt te hebben valt het scherm plotseling op zwart en krijg ik geen beeld meer te zien ; dit kan ik op 2 manieren oplossen:
1) ongeveer 5 minuten het toestel "laten rusten"... waarna het scherm het weer prima doet...
2) batterij eruit en opnieuw opstarten...
--> Bijzonder : als het scherm op zwart staat reageert deze nog wel! Ik kan gewoon het scherm unlocken bijvoorbeeld in de lock-screen...
Klinkt dit bekend voor iemand?
Maar... Laatste paar weken een groot probleem met het scherm ;
Na ongeveer een minuut het toestel gebruikt te hebben valt het scherm plotseling op zwart en krijg ik geen beeld meer te zien ; dit kan ik op 2 manieren oplossen:
1) ongeveer 5 minuten het toestel "laten rusten"... waarna het scherm het weer prima doet...
2) batterij eruit en opnieuw opstarten...
--> Bijzonder : als het scherm op zwart staat reageert deze nog wel! Ik kan gewoon het scherm unlocken bijvoorbeeld in de lock-screen...
Klinkt dit bekend voor iemand?
Lijkt op problemen met backlight??? Of zeg ik nu iets doms
Misschien dat er ergens een connector niet meer goed vast zit, kabelbreuk richting backlight ofzo? Telefoon een keer laten vallen en dat je er daarna problemen mee hebt gekregen? Weet niet hoe het zit in de telefoon maar vind het daar in ieder geval op lijken, aangezien het display wel gewoon reageert en dergelijke.
Probleem kan natuurlijk ook software matig zijn. Al eens een factory-reset gedaan om te kijken of dit helpt?
Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben hoor
dit zijn maar een paar ingevingen die ik had, dus bind me er niet op vast.
Misschien dat er ergens een connector niet meer goed vast zit, kabelbreuk richting backlight ofzo? Telefoon een keer laten vallen en dat je er daarna problemen mee hebt gekregen? Weet niet hoe het zit in de telefoon maar vind het daar in ieder geval op lijken, aangezien het display wel gewoon reageert en dergelijke.
Probleem kan natuurlijk ook software matig zijn. Al eens een factory-reset gedaan om te kijken of dit helpt?
Ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben hoor
[ Voor 11% gewijzigd door drBunhead op 21-06-2012 15:01 ]
Kan me niet herinneren dat het toestel gevallen is, maar dat het iets met de backlight te maken kan hebben klinkt zeker aannemelijk! Vandaag gebeld met Dynafix, en toestel moet toch verzonden worden om het probleem op te lossen ; minstens 2 weken weg dus
voor zij die last hebben met hun ray sinds 4.0, de beste oplossing (ik heb dit zelf ook gedaan) is een volledige reset, via pc companion naar de update module gaan en dan "repair" kiezen, eerst je contacten backuppen (anders baal je) en daarna even geduld, werkt nu zeer vlot bij mij..enkel die notificatie issue blijft irritant
voor wie een uitleg wil ivm de complete reset oplossing, als je van 2.3 naar 4.0 ging kreeg je een update, als je een "repair" doet krijg je een fresh install, waardoor er minder compatibility issues en bugs insluipen, achja, lees het maar gewoon hier => http://talk.sonymobile.com/message/185295
E: nu las ik op een forum van sony ook dat de sms LED maar 1x blinkte bij het ontvangen van een sms (feit) om batterij te besparen...(dus 1x bij ontvangst en daarna nooit meer)
wtf?
voor wie een uitleg wil ivm de complete reset oplossing, als je van 2.3 naar 4.0 ging kreeg je een update, als je een "repair" doet krijg je een fresh install, waardoor er minder compatibility issues en bugs insluipen, achja, lees het maar gewoon hier => http://talk.sonymobile.com/message/185295
E: nu las ik op een forum van sony ook dat de sms LED maar 1x blinkte bij het ontvangen van een sms (feit) om batterij te besparen...(dus 1x bij ontvangst en daarna nooit meer)
wtf?
[ Voor 13% gewijzigd door Ch3ckmate op 21-06-2012 21:24 ]
Ik draai al een tijdje 4.0.3 en ik heb voor zover ik weet (afkloppen
) nergens last van. Toen heb ik gelijk een fresh install gedaan, is iets wat ik sowieso doe met de updates, heb toch niet zoveel apps, om inderdaad issues te voorkomen. Zeker met een update naar een volledig nieuwe versie android (GB - ICS).
Notificatie led blijft bij mij constant oplichten. Soms best irritant, maar vaak heel handig:P
Notificatie led blijft bij mij constant oplichten. Soms best irritant, maar vaak heel handig:P
de notificatieled is bij mij dus wel degelijk "defect" zoals bij de meesten hier...sadface
Verwijderd
Hallo allemaal, hier een newbe..
Ik kom vanuit het stenen tijdperk (zo voelt het) en heb sinds gisteren een sony ericsson xperia ray. Ik heb de hele avond me uitgeleeft en wat ik wel niet allemaal tegenkwam super!!
Nou had ik voor dat ik de keus maakte voor deze telefoon, hier al eens gelezen naar de ervaringen. Nou heb ik ook gelezen dat je bepaalde dingen beter kunt uitzetten ivm de batterij.
Wie kan me vertellen wat je beter kunt uitzetten en waar ik dit vind op mijn telefoon ? (of als je nog weet waar het hier op tweakers staat is het ook goed natuurlijk!!)
wat ik ook graag wil weten.. je '' startpagina'' bestaat uit 5 paginas.. op de eerste staan 4 hokjes met tekens erin.
1) wifi (ja toch?)
2)
3) geluid
4) licht
klopt 1 en wat is 2 dan??
En als ik een betaalde app wil, gaat dit dan van mijn '' beltegoed'' af of moet ik dit bovenop mijn abbkosten betalen?
alvast bedankt voor het lezen!
Ik kom vanuit het stenen tijdperk (zo voelt het) en heb sinds gisteren een sony ericsson xperia ray. Ik heb de hele avond me uitgeleeft en wat ik wel niet allemaal tegenkwam super!!
Nou had ik voor dat ik de keus maakte voor deze telefoon, hier al eens gelezen naar de ervaringen. Nou heb ik ook gelezen dat je bepaalde dingen beter kunt uitzetten ivm de batterij.
Wie kan me vertellen wat je beter kunt uitzetten en waar ik dit vind op mijn telefoon ? (of als je nog weet waar het hier op tweakers staat is het ook goed natuurlijk!!)
wat ik ook graag wil weten.. je '' startpagina'' bestaat uit 5 paginas.. op de eerste staan 4 hokjes met tekens erin.
1) wifi (ja toch?)
2)
3) geluid
4) licht
klopt 1 en wat is 2 dan??
En als ik een betaalde app wil, gaat dit dan van mijn '' beltegoed'' af of moet ik dit bovenop mijn abbkosten betalen?
alvast bedankt voor het lezen!
Weet het niet zeker, aangezien het al tijdje terug is dat de standaard toggles op mijn homescreen stonden, maar volgens mij was het vlnr: WiFi, Bluetooth, geluid en de helderheid van de backlight.
Apps moet je via de Play Store kopen en staat vziw los van je beltegoed (heb nog nooit app gekocht, kan me gemakkelijk redden met gratis apps). Meer informatie is in ieder geval in de help van de play store te vinden
Apps moet je via de Play Store kopen en staat vziw los van je beltegoed (heb nog nooit app gekocht, kan me gemakkelijk redden met gratis apps). Meer informatie is in ieder geval in de help van de play store te vinden
Verwijderd
bedankt voor je reactie, bluetooth.. even getest en idd je hebt gelijk dank je!! ook voor de apps info.
Ik heb een raar probleem met het updaten van Google Maps. Ik krijg steeds de foutmelding:
"update maps kan niet worden gedownload vanwege fout 403".
Andere apps kan ik wel updaten.
Edit: het is uiteindelijk toch gelukt via 3G. Het zal een foutje van de playstore geweest zijn.
"update maps kan niet worden gedownload vanwege fout 403".
Andere apps kan ik wel updaten.
Edit: het is uiteindelijk toch gelukt via 3G. Het zal een foutje van de playstore geweest zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door lethargy op 01-07-2012 22:34 ]
Verwijderd
Had ik ook bij wifi (maps updaten), ging daarna goed bij 3G. Vond met google dat ik niet de enige was, maar vond ook geen andere oplossing dan deze.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:46:
geen idee, maar heb je verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?
Wellicht een keer de cache van Google Play legen? Ik kreeg vandaag al opnieuw een update voor Dolphin HD omdat iets mis was gegaan met de Play Store ...
Sinds 4.0.4 gaat mijn toestel soms vanzelf uit. Ik kan niet inschatten wanneer juist, vandaag voor de 3de keer gebeurd. Toestel ligt altijd in standby op tafel waarna je hem hoort trillen en het ding uitschakeld. Inschakelen kan dan ook weer, maar soms gaat hij zelfs weer uit nog voor je je pincode moet ingeven, zoals net: toestel schakelt uit. Ik schakel weer in. Toestel zet zichzelf wéér uit, weer in, weer uit, weer in en nu blijft het eindelijk weer aan staan.
Factory reset heeft niet geholpen (na de eerste keer al eens gedaan) en het is de originele SE versie... Iemand een idee?
Factory reset heeft niet geholpen (na de eerste keer al eens gedaan) en het is de originele SE versie... Iemand een idee?
Het enige waar ik last van heb gehad waren spontane reboots. Die kwamen doordat ik teveel had ge undervolt. Je zou de laatste 2.3.4 versie kunnen flashen en kijken of het daar ook gebeurt? Dan weet je mogelijk of het hardware of software gerelateerd is.Rafael schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:17:
Sinds 4.0.4 gaat mijn toestel soms vanzelf uit. Ik kan niet inschatten wanneer juist, vandaag voor de 3de keer gebeurd. Toestel ligt altijd in standby op tafel waarna je hem hoort trillen en het ding uitschakeld. Inschakelen kan dan ook weer, maar soms gaat hij zelfs weer uit nog voor je je pincode moet ingeven, zoals net: toestel schakelt uit. Ik schakel weer in. Toestel zet zichzelf wéér uit, weer in, weer uit, weer in en nu blijft het eindelijk weer aan staan.
Ik heb geen idee hoe je een 'undervolt' kan doen, toestel is origineel zonder root o.i.d., nergens mee geknoeid, enkel wat standaard apps als Facebook, Twitter, Dropbox, .. Ook niks malafide dus. (Zelfde apps als op eerdere versies)
Dit is de eerste keer dat ik hier last van heb, op versie 4.0.3 had ik geen problemen, ook niet met 2.3.x versies.
Dit is de eerste keer dat ik hier last van heb, op versie 4.0.3 had ik geen problemen, ook niet met 2.3.x versies.
Voor undervolten is een custom kernel nodig, maar aangezien je niks gemod hebt is dit niet van toepassing. Als je het eerder niet hebt gehad, dan kan het aan 4.0.4 liggen. Als je dit wil uitsluiten dan moet je een eerdere versie flashen. Dit kan dmv flashtool; ik geloof dat je daarbij niet je telefoon hoeft te unlocken want je flasht de originele firmware van sony. Hoe dat flashen moet staat in detail op xda. Al je data wordt hierbij wel gewist.Rafael schreef op zondag 01 juli 2012 @ 15:32:
Ik heb geen idee hoe je een 'undervolt' kan doen, toestel is origineel zonder root o.i.d., nergens mee geknoeid, enkel wat standaard apps als Facebook, Twitter, Dropbox, .. Ook niks malafide dus. (Zelfde apps als op eerdere versies)
Hoi, ik overweeg dit toestel ook te kopen. Het valt me op dat veel mensen het formaat te klein noemen, omdat het typen in de portretmode niet helemaal lekker gaat. Maar dat is toch ook simpel op te lossen door het toestel een kwartslag te draaien?
Ja. Maar sowieso vind ik hem niet te klein voor typen, met Swype werkt het helemaal perfect!Sjoerd487 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:49:
Hoi, ik overweeg dit toestel ook te kopen. Het valt me op dat veel mensen het formaat te klein noemen, omdat het typen in de portretmode niet helemaal lekker gaat. Maar dat is toch ook simpel op te lossen door het toestel een kwartslag te draaien?
Ik vind hem ook niet te klein. Heerlijk broekzak en handformaat! Typen is wel iets moeilijker dan op grotere schermen. Nadeel van in landscape typen is dat je dan enkel nog een toetsenbord en een (paar) regel tekst ziet, niets meer van het programma waarin je werkt.
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb net de officiele update naar ICS gedaan en merk dat de optie voor encryption ontbreekt (settings -> security -> encryption). Volgens mijn hoort deze optie standaard bij ICS dus lijkt het er op dat SE deze eruit heeft gehaald.
Draait iemand hier een rom waar deze optie niet uit is gehaald?
Draait iemand hier een rom waar deze optie niet uit is gehaald?
Zojuist de Ray voor mijn vriendin ontvangen, gecontroleerd op update maar helaas... Is Sony nog bezig met uitrollen of gaat er iets anders niet goed.
SI nummer 1252-0374 staat nog niet op de lijst in ieder geval.
I intend to live forever. So far, so good.
Denk dat Sony nog bezig is. Mijn Ray heeft de update ook nog niet.IkWilbert schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:07:
Zojuist de Ray voor mijn vriendin ontvangen, gecontroleerd op update maar helaas... Is Sony nog bezig met uitrollen of gaat er iets anders niet goed.
Ok, thankstweak_dude schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Denk dat Sony nog bezig is. Mijn Ray heeft de update ook nog niet.
Sony is inderdaad nog bezig, vandaag was mijn update pas beschikbaar ( serienummer 2019, simlock vrij uit een Hi prepaid pakket )tweak_dude schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Denk dat Sony nog bezig is. Mijn Ray heeft de update ook nog niet.
Verwijderd
De 'uitrol lijst' van Sony wordt niet goed bijgewerkt. Gisteren had ik mijn Ray met serienummer 1251-4119 middels de pc companion toch geupdate naar 4.0.4.
Gewoon dagelijks proberen met de pc comanion tool.
Deze versie loopt iig soepeler dan zijn voorganger 403.
Gewoon dagelijks proberen met de pc comanion tool.
Deze versie loopt iig soepeler dan zijn voorganger 403.
Ik kan mijn ray nu ook updaten naar ics. Heeft er iemand op dit forum ook de ervaring dat het lang duurt voordat het toetsenbord verschijnt voor het handmatig invoeren van een telefoonnummer?
en dat de kwaliteit van de video's brak is na de ICS update?
Beide problemen worden gemeld op het sony forum en nu twijfel ik of ik wel moet updaten.
en dat de kwaliteit van de video's brak is na de ICS update?
Beide problemen worden gemeld op het sony forum en nu twijfel ik of ik wel moet updaten.
ACER 5720g
Ik heb sinds kort de Xperia Ray, en lees op internet dat er vanaf ICS problemen zijn met de notification led. Ik heb nu de app SMS awake draaien en daarbij wordt het ledje eens in de 10 seconden heel kort even groen. Hoe zat dat in Gingerbread? Knipperde de led daar snel achter elkaar of bleef die branden bij een gemiste sms/telefoontje? Lijkt me wel handig.
Op de standaard manier, zowel in Gingerbread als in ICS, knippert de LED. Dit is om de zoveel secondes even groen. Tijd weet ik niet exact, maar zal sneller zijn dan bovenstaande 10 sec (4 á 5 ofzo). M.a.w. gelijk met jou app, maar dan met een korter interval. (Ik heb trouwens geen problemen met de LED)
Ah, dat lijkt me de bedoeling ja, zodat je snel kunt checken of je iets gemist hebt. Hier zijn er meer mensen met dit probleem: http://www.xperiablog.net/2012/06/11/android-4-0-4-xperia-update-brings-led-notification-issues/
Als ik nu update met die PC Companion tool van Sony, welke firmware krijg je dan? Firmware/rom 4.0.3 is namelijk wel geroot en 4.0.4 niet...ik wil absoluut de mogelijkheid tot rooten want ik wil die crap bloatware verwijderen. Mijn huidige 2.3 rom is ook geroot en draait prima.
Volgens mij verschilt het met welk SI nummer je hebt, als ik update gaat deze naar 4.0.3 anderen kunnen al naar 4.0.4, maar telefoon van mijn vriendin kon (is nu weg voor reparatie
ruis op de speaker bij afspelen van audio) helemaal niet updaten naar ICS, telefoon was te nieuw voor update denk ik, waardoor het SI nummer nog niet aan bod is gekomen in de update lijst.
Kan je voordat je de update daadwerkelijk installeert zien welke versie je krijgt?drBunhead schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:28:
Volgens mij verschilt het met welk SI nummer je hebt, als ik update gaat deze naar 4.0.3 anderen kunnen al naar 4.0.4, maar telefoon van mijn vriendin kon (is nu weg voor reparatieruis op de speaker bij afspelen van audio) helemaal niet updaten naar ICS, telefoon was te nieuw voor update denk ik, waardoor het SI nummer nog niet aan bod is gekomen in de update lijst.
Ik heb het nergens zien staan welke versie je krijgt. Misschien dat het ergens staat, maar heb er niet specifiek naar gekeken. Staat jou SI nummer van je telefoon in de lijst ( Xperia ray, SI numbers for ICS update)? Mijne niet namelijk, maar ik kan dus wel updaten via SEUS en PC companion naar 4.0.3, het lijkt er dus op dat de lijst alleen geldt voor updates naar 4.0.4 (is mijn bescheiden conclusie
). Misschien dat je hieruit kan halen welke update je krijgt. Het schijnt ook mogelijk te zijn via flashtool te up/downgraden naar een andere versie en je zelf dus kan kiezen naar welke versie je gaat, maar dat heb ik niet geprobeerd (misschien dat anderen dit weten).
Mijn Ray staat op de lijst...ik ga dus maar geen update wagendrBunhead schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:22:
Ik heb het nergens zien staan welke versie je krijgt. Misschien dat het ergens staat, maar heb er niet specifiek naar gekeken. Staat jou SI nummer van je telefoon in de lijst ( Xperia ray, SI numbers for ICS update)? Mijne niet namelijk, maar ik kan dus wel updaten via SEUS en PC companion naar 4.0.3, het lijkt er dus op dat de lijst alleen geldt voor updates naar 4.0.4 (is mijn bescheiden conclusie). Misschien dat je hieruit kan halen welke update je krijgt. Het schijnt ook mogelijk te zijn via flashtool te up/downgraden naar een andere versie en je zelf dus kan kiezen naar welke versie je gaat, maar dat heb ik niet geprobeerd (misschien dat anderen dit weten).
Ik ga vanmiddag kijken of ik een stock 4.0.4 geroot erop kan krijgen met Flashtool. Ik heb in ieder geval een recovery menu en NAND-backup
Ik kreeg vandaag de melding van PC Companian dat er een update is voor mijn telefoon. Al die keren dat ik mijn telefoon had aangesloten op mijn PC om te kijken voor een update waren dus voor niets.
Na de update.
Android-versie: 4.0.4
Build-nummer: 4.1.B.0.431
Telefoon lijkt iets sneller te reageren. Ik heb geen factory reset gedaan. Dat had ik al gedaan met de update naar 4.0.3
Na de update.
Android-versie: 4.0.4
Build-nummer: 4.1.B.0.431
Telefoon lijkt iets sneller te reageren. Ik heb geen factory reset gedaan. Dat had ik al gedaan met de update naar 4.0.3
Hier zojuist ook maar even gecontroleerd en update gevonden. ICS 4.04 geinstalleerd nu net.
PC Companion gaf mij de optie 4.1 te installeren?! Nog maar niet gedaan... iemand ervaring?
De nieuwste updates (Sony-versie 4.1, Android 4.0.4) zijn een serieuze verbetering over de vorige (Android 4.0.3). Doen!sirolfsirolf schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:
PC Companion gaf mij de optie 4.1 te installeren?! Nog maar niet gedaan... iemand ervaring?
Ik heb een custom rom geprobeerd maar dat beviel totaal niet.
Nu probeer ik hem via de pc companion opnieuw te installeren.
Maar die geeft aan dat ik een aangepaste versie gebruik, hoe krijg ik hem weer stock zodat ik pc companion gewoon kan gebruiken?
Maar die geeft aan dat ik een aangepaste versie gebruik, hoe krijg ik hem weer stock zodat ik pc companion gewoon kan gebruiken?
Met flashtool een stock rom flashen, en de bootloader weer relocken.Sinned123 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 16:03:
Ik heb een custom rom geprobeerd maar dat beviel totaal niet.
Ik denk het niet vooral nu Sony een hoop nieuwe telefoons heeft aangekondigd is de kans klein dat ze (behalve bugfixes) de 2011-telefoons zullen updaten.
Maar dit gok ik natuurlijk en het kan ook anders zijn.
Maar dit gok ik natuurlijk en het kan ook anders zijn.
Verwijderd
Ik ben ook in het bezit van de xperia ray,fijn toestel tot nu toe.
Vandaag kwam ik er achter als ik gebeld wordt of een bericht krijg en ik dan de aan/uit toets per ongeluk indruk de telefoon direct op stil gaat. Erg lastig als hij in je broek zit,dan gebeurt het ook regelmatig dat de telefoon snel op stil gaat met als gevolg gemiste gesprekken of berichten.
Iemand misschien een oplossing?
Vandaag kwam ik er achter als ik gebeld wordt of een bericht krijg en ik dan de aan/uit toets per ongeluk indruk de telefoon direct op stil gaat. Erg lastig als hij in je broek zit,dan gebeurt het ook regelmatig dat de telefoon snel op stil gaat met als gevolg gemiste gesprekken of berichten.
Jelly Bean is een kleine update, ik denk wel dat die er gaat komen voor de toestellen uit 2011, maar deze keer pas nadat de toestellen uit 2012 de update hebben gekregen. Jelly Bean lost een hoop performanceproblemen van ICS op dus ik ben er vrij zeker van dat Sony zal inzien dat die update de moeite waard is.
Is dit niet op te lossen met:Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:03:
Ik ben ook in het bezit van de xperia ray,fijn toestel tot nu toe.
Settings > Accessibility > Cancel (in de eventuele pop-up die verschijnt) > Power button ends call (vinkje uitzetten)
Die optie zorgt ervoor dat wanneer je aan het bellen bent, je kunt ophangen met de knop bovenop het toestel.
Heb recent via de update service van sony geüpdatet naar ICS (versie 4.0.4). Tot nu toe draait deze stabiel en de extra functies zijn voor mij heel bruikbaar. Dus een mooie update!
(Ik kwam van versie 2.3.4)
(Ik kwam van versie 2.3.4)
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb ook eindelijk ICS, heb nu versie 4.0.4 (de nieuwste dus) met root!
. Heb dus gelijk al die crap van Sony eraf geflikkerd (Burgernet, Music Store, Facebook, Qype, McAffee, en nog veeeeel meer). Draait lekker snel en super mooi. Ik ben tevreden
.
@Hierboven
Bij mij zaten die apps er niet op? (Burgernet, Music Store, etc, behalve Facebook).
Bij mij zaten die apps er niet op? (Burgernet, Music Store, etc, behalve Facebook).
" Sony says Android 4.1 Jelly Bean plans for 2011 handsets were an “error” "
http://www.xperiablog.net...1-handsets-were-an-error/
Misschien wel leuk nieuws
Edit: http://blogs.sonymobile.c...n-android-4-1-jelly-bean/
http://www.xperiablog.net...1-handsets-were-an-error/
Misschien wel leuk nieuws
Edit: http://blogs.sonymobile.c...n-android-4-1-jelly-bean/
[ Voor 15% gewijzigd door 02Sjoerd op 31-07-2012 15:28 ]
Verwijderd
ik kreeg net een melding dat er een update voor mijn ray is...
*updating*
spannend!
edit:
alles ging goed, android 4.0.4 (buikd 4.1.B.0.587)
*updating*
spannend!
edit:
alles ging goed, android 4.0.4 (buikd 4.1.B.0.587)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2012 17:24 ]
Verwijderd
Sinds ik bovenstaande update heb gedaan "android 4.0.4 (build 4.1.B.0.587)" loopt de batterij van de telefoon in een schuine streep naar beneden (ook als de telefoon gewoon standby is met het scherm uit).
Als ik kijk naar het batterij verbruik blijkt het Android-systeem met 74% gebruik hiervoor verantwoordelijk. Daarnaast staan Mobiel standby op 11%, telefoon inactief op 8% en scherm gebruik op 5%.
Voorheen was het Scherm, direct gevolgd door Mobiel standby de grote verbruiker en zat Android-systeem ergens onderin met 5 a 10%.
Hebben meer mensen dit probleem? En zijn er oplossingen bekend?
Als ik kijk naar het batterij verbruik blijkt het Android-systeem met 74% gebruik hiervoor verantwoordelijk. Daarnaast staan Mobiel standby op 11%, telefoon inactief op 8% en scherm gebruik op 5%.
Voorheen was het Scherm, direct gevolgd door Mobiel standby de grote verbruiker en zat Android-systeem ergens onderin met 5 a 10%.
Hebben meer mensen dit probleem? En zijn er oplossingen bekend?
Verwijderd
hier geen problemen.
ik moet wel zeggen dat ik direct heb geroot, en wat flutapps heb verwijderd.
dat had ik bij de vorige update niet gedaan.
ik heb nu het idee dat de accu langer meegaat.
best intensief (facebook/twitter/gebeld/sms/updates) gebruikt vandaag, sinds 10 uur losgekoppeld en nog 80%.
best intensief (facebook/twitter/gebeld/sms/updates) gebruikt vandaag, sinds 10 uur losgekoppeld en nog 80%.
Misschien helpt het als je na het updaten een factory reset doet. Het is wel irritant wat je moet je telefoon daarna opnieuw instellen en alle apps opnieuw downloaden (en je bent je smsjes kwijt), maar het kan wel zorgen dat problemen die verschijnen na een update verdwijnen.
Ik heb nergens last van.
Ik heb nergens last van.
Verwijderd
Bij mij is het verbruik na de update naar Android 4.0.4 niet wezenlijk anders dan bij 2.3.4 (aan het einde van de dag zo nog zo ongeveer 80% vol bij niet al te intensief gebruik), wel een factory reset gedaan bij de update.
Ik zit er steeds meer aan te denken om weer terug te gaan naar 2.3.x want ik krijg geregeld stotters bij het afspelen van muziek, kan vaak apps niet updaten omdat er te weinig geheugen beschikbaar is, en het systeem is niet meer vooruit te branden. Bijvoorbeeld het opvragen van m'n contacten duurt gewoon minimaal 15 seconden. Al deze problemen heb ik niet gehad bij versie 2.3.x.
On a side note, er is een nieuwe versie van Sony Bridge for Mac beschikbaar voor de Mac gebruikers onder ons.
On a side note, er is een nieuwe versie van Sony Bridge for Mac beschikbaar voor de Mac gebruikers onder ons.
Verwijderd
Net maar een factory reset gedaan, android opnieuw geinstalleerd en de SD card geformatteerd. Alles lijkt weer normaal qua batterijverbruik. (wel een hoop werk alles backuppen en terug zetten).
Het enige dat niet blijft werken is de notifcatie led voor sms berichten. Bij gemiste oproepen werkt het wel als de telefoon standby is met het scherm uit, maar bij 'gemiste' sms berichten doet het notificatie ledje helemaal niks totdat je handmatig het scherm aanzet. Lijkt erop alsof deze (irritante) bug nog steeds niet is opgelost. Of werkt dit bij anderen wel?
Het enige dat niet blijft werken is de notifcatie led voor sms berichten. Bij gemiste oproepen werkt het wel als de telefoon standby is met het scherm uit, maar bij 'gemiste' sms berichten doet het notificatie ledje helemaal niks totdat je handmatig het scherm aanzet. Lijkt erop alsof deze (irritante) bug nog steeds niet is opgelost. Of werkt dit bij anderen wel?
Hm - na een update op 4.0.4 valt me op dat de events in mijn calendar (Google calendar dan he) nog alleen maar voor de laatste twee maanden getoond worden terwijl ze nog heus wel op de server staan ...
Dit bij zowel de standaard calendar app als ook Business Calendar wat ik uitsluitend gebruik.
Is dit een bekend verschijnsel? Mijn zoektocht op Google leverde helaas niet zo veel op :-/
Dit bij zowel de standaard calendar app als ook Business Calendar wat ik uitsluitend gebruik.
Is dit een bekend verschijnsel? Mijn zoektocht op Google leverde helaas niet zo veel op :-/
En nu al voor de 2e keer dat m'n telefoon helemaal leeg is na een nacht niets doen. WiFi uit en geen apps draaiend.
Nu ga ik toch echt terug naar versie 2.3.x, alleen even uitzoeken hoe ik dat kan doen via een Mac.
Nu ga ik toch echt terug naar versie 2.3.x, alleen even uitzoeken hoe ik dat kan doen via een Mac.
Hey dreezz,Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:50:
hier geen problemen.
Hoe heb je 'm geroot?