Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 12:21
husker186 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:17:
Als je van 2.3.4 komt en je wilt ICS flashen via flashtool moet je ray dan al geroot zijn of kan het direct.
Nee, kan direct; zie ook de laatste link in mijn laatste post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38068227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje ondergesneeuwd.
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:37:
Denken dat het nu nog slim is om deze telefoon te kopen? Want ik heb z'n 300 euro om mijn eerste te kopen. Dus ik ging kijken en twee telefoons vielen mij op de htc one v en de xperia ray. De htc is ongeveer 100 euro duurder. En is 'ie dat waard. Want ze bevatten dezelfde cpu. En denken/weten jullie of de ray zonder lagg een zware game kan afspelen en je ook normaal op het internet kan surfen. Denken jullie dat de ray daar sterk genoeg voor is? En kan je ook een beetje normaal internetten en gamen op 3.3inch scherm. Of moet ik dan echt uitwijken naar een andere smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Ik heb deze telefoon zelf niet, maar zit er wel naar te kijken. Had je deze review al gelezen? Van wat ik daar lees is het niet echt een game machine en kan je daarvoor beter even verder kijken. Maar verder wel een lekker toestelletje wat tenminste compact is.
Surfen moet echter prima kunnen, als je ogen een beetje goed zijn tenminste ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pavla op 19-04-2012 19:20 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt. Ik weet nu dat het niet een echte game machine is maar ik denk toch wel dat hij bijna alles (soepel) draait. En daarom ga ik dit toestel ook aanschaffen (bijna zeker). Alleen is een hoesje echt een must? want ik vind deze telefoon er eigenlijk lelijk uitzien met een hoesje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 12:21
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:40:
Oke bedankt. Ik weet nu dat het niet een echte game machine is maar ik denk toch wel dat hij bijna alles (soepel) draait. En daarom ga ik dit toestel ook aanschaffen (bijna zeker). Alleen is een hoesje echt een must? want ik vind deze telefoon er eigenlijk lelijk uitzien met een hoesje.
Er wordt standaard een goede screenprotector meegeleverd van SE. Zelf gebruik ik geen hoesje, is niet echt nodig.
Deze telefoon is nog steeds een goede keus als je gewoon best goede specs wil, maar niet zo'n grote telefoon wil; dit is gewoon "nokia" formaat.
Je zou ook eens moeten uitzoeken of je deze telefoon als prepaid kunt kopen bij Hi of KPN; schijnt namelijk ook simlock vrij te zijn! (zie ook eerdere posts hier) Scheelt veel geld; volgens mij kost hij prepaid 160 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24
Zelf heb ik dit hoesje gekocht. Past perfect.

Na 2 weken gebruik kan ik zeggen dat alles 99% soepel draait, ik ervaar (bijna) nooit lags. Het gaat allemaal zo soepel dat ik me afvraag waarvoor dual core en quad core processors nodig zijn op Android, als een single core 1 GHz cpu al bijna "alles" kan en de relatief zwakke gpu toch gemakkelijk alles op het 480x854 scherm te voorschijn tovert. Ik moet er wel bijzeggen dat ik er geen spelletjes mee speel, dus misschien zit daar de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 19:40:
De opvolger van de xperia ray al gezien?
http://www.gsminfo.nl/mob...ny/Xperia-U/specificaties
Deze is enkele tientjes duurder.. maar daar zit wel een flink krachtigere chip in.. dual core A9 + Mali400.
Het scherm is verder 2 inch groter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Is alleen wel iets dikker helaas :( Dat platte vind ik juist zo prettig aan de Ray. Denk dat de Sola een betere opvolger is, paar mm hoger maar zo goed als net zo plat, 4" scherm en werkt met NFC tags (net als de Xperia S en P, terwijl de U dat weer niet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 12:00
Mvdbeld schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:00:
[...]

Vond ICS hier en daar ook traag, had mijn toestel wel geroot en hoop apps weggegooid en NOVA launcher geinstalleerd.

Nu ook zojuist laatste Gingerbread versie van Rayonium (v7) erop gezet + battery savings kernel (aire). Draait erg soepel, battery life moet ik nog even afwachten.
Das zelfde als ik heb, hiervoor had k de doomlord kernel, ging goed, maar na een dag toch laden.
Benieuwd wat deze doet, kan altijd nog een overclock tool installeren en te snelheid wat lager te zetten, buiten in games merk je daar niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Rien91 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:52:
[...]

Nee, kan direct; zie ook de laatste link in mijn laatste post:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38068227
ICS is inmiddels gelukt, kwam er alleen achter na 1 uur proberen achter dat de vol. down in moet houden i.p.v. je back toets om hem in flashmode te krijgen.
Rooten via doomlord lukt niet, onbekende bronnen en usb debug. aangevinkt in instellingen van de ray. drivers ook gedownload maar hij ziet de ray niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Grrrrmmmblllll... Waar blijft die official update dan?
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/3590/4202012103446am.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:28

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je bent niet de enige!

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Ik heb de update ook nog niet, maar ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Volgens mij hebben sommigen hier zulke hooggespannen verwachtingen hebben dat de update eigenlijk alleen maar tegen kan vallen. Niet dat ik niet blij ben dat de update komt, maar uiteindelijk zal het op korte termijn niet zo heel veel uitmaken. Sommige dingen zullen natuurlijk wel beter (of anders) werken, maar voor zover ik heb gelezen zullen de veranderingen niet gigantisch zijn.

In de market krijgen ook nu nog veel apps updates met 'ICS optimalizations', waaruit ik opmaak dat onder ICS nog lang niet alle apps lekker werken. Dat zal in de toekomst natuurlijk alleen maar beter worden. Vooral als makers van apps stoppen met de ondersteuning van Android 2.3 is het een groot voordeel om ICS te hebben, maar ik denk dat sommigen hier zich verkijken op de voordelen die de update op korte termijn met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dit toestel dus waarschijnlijk volgende week bij kpn kopen. Maar in verschillende reviews zie ik dat er een uitsparing is voor een polsbandje. Nou lijkt mij een polsbandje wel handig om bijv. te voorkomen dat hij valt op de fiets. Maar ik weet niet waar ik deze kan verkrijgen iemand tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Vlassie1980 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:38:
Grrrrmmmblllll... Waar blijft die official update dan?
*afbeelding*
Misschien zelf flashen als je ongeduldig bent?

Je doet precies hetzelfde als hier YouTube: Install Android 2.3.4 gingerbread (4.0.2.A.0.42) Firmware on xperia ray st18i.mp4

Alleen met een andere tft file.

offciële rom: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598195
flash tool: http://androxyde.github.com/Flashtool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 23:08
Bij een winkel waar ze dit soort telefoons verkopen misschien ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
De update zal vanaf vandaag uitgerold gaan worden via SEUS...

zie: http://talk.sonymobile.com/message/178141#178141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 03:34
Ik heb hem geupdate.
Android: 4.03
Build:
4.1.A.0.562

Ik vind hem een stuk sneller en soepeler draaien. Ik heb geen factory reset gedaan, omdat ie het eigenlijk al prima doet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
1251-4118 staat nog niet op de lijst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Als mijn pc niet net gecrasht zou zijn had ik exact diezelfde tekst eerder dan jij getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
lethargy schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:20:
Ik heb hem geupdate.
Build:
4.1.A.0.562

Ik vind hem een stuk sneller en soepeler draaien. Ik heb geen factory reset gedaan, omdat ie het eigenlijk al prima doet zo.
Heb die nu ook draaien, werkt wel een stuk makkelijker moet ik zeggen. Ben alleen een hoop meuk kwijt, ach het was toch tijd om mijn foon beetje op te ruimen dus dan maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
lethargy schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:20:
Ik heb hem geupdate.
Build:
4.1.A.0.562

Goed nieuws. Ik heb dezelfde versie, en zag net dat ik de update ook uit kan voeren via PC Companion. Ik heb de Xperia Ray nu 2 dagen, via de tip in dit topic bij Hi gekocht voor slechts 169 euro. Ze checkten zelfs in de winkel of hij idd simlockvrij is, en dat was zo. Tot nu toe erg tevreden over mijn 1e smartphone, wat mij betreft een ideale gsm als je goedkoop wilt instappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Gisteren heb ik mijn Ray (Champagne) binnengekregen. Enkele weken terug besteld met onbeperkt internet abonnement van GSMTopDeal (T-Mobile). Het is mijn eerste smartphone dus ik ben nog de basics aan het leren.

Ik heb voor de Ray gekozen omdat ik het design mooi vind en ik een wat kleinere telefoon prettig vind om overal naar toe mee te nemen. Ik heb lang getwijfeld tussen de Xperia Ray en de Xperia Arc S die ik ook erg mooi vind qua design, en net wat groter en sneller is. Vanwege het compactere formaat is het uiteindelijk toch de Ray geworden.

Ik heb er een 64 GB Micro SDXC-kaartje bijgekocht. Dus ik kan jullie vertellen dat deze gewoon werkt in de Ray. Je moet hem wel in je toestel formatteren want standaard wordt dit kaartje uitgeleverd met een bestandssysteem dat niet wordt ondersteund. Als je hem in de telefoon formatteert krijgt hij FAT32, wat prima werkt met als enige nadeel dat bestanden maximaal 4 GB groot mogen zijn wat een probleem kan zijn met grote HD-filmpjes of het aanmaken van versleutelde partities.

Verder leuk telefoontje. Het enige minpuntje is dat Firefox for Android er een beetje traag op is en ik miste standaard een bestandsbeheerder maar die vond ik snel op de Android Market.

Mijn telefoon en de Sony PC companion blijven aangevan dat de Android update naar v4 klaar staat om geïnstalleerd te worden, maar ik heb hem niet geinstalleerd na berichten dat de telefoon er trager van zou kunnen worden en dat er minder RAM-geheugen overblijft voor je applicaties.

[ Voor 28% gewijzigd door Tyrian op 24-04-2012 11:10 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HI prepaid Ray is inderdaad wel simlock-vrij(dacht eerst mijn exemplaar niet).
Wel vet dat 64gb micro sdcard ook werkt, al is 32gb genoeg voor mij.

Voor de rest een prima compacte smart-telefoon: top scherm, lekker licht, goede accu.
Alleen ff wennen aan het typen op het 3,3inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
weten jullie of moderne mobiele games, zoals Modern Combat 3 android, werken op de Ray in combinatie met ICS? Ik heb namelijk al de mogelijkheid om te updaten maar ik wou ook graag Modern Combat gaan proberen.

En is er een (officiële) manier om terug te gaan van ICS naar Gingerbread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Zojuist ook de officiële ICS geïnstalleerd. Eerste indruk positief. Snelheid is misschien een klein beetje beter. Niet veel, maar gelukkig ook niet slechter.

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Ik heb er nu een dag ICS op draaien en het bevalt me prima. Snelheid is beter. Apps draaien soepeler. Het ziet er mooi en gelikt uit. Er lijkt iets minder crap van Sony op te staan. Ik heb zelf iets van 15 apps geinstalleerd en heb nu nog 225 MB vrij en dat was eerst ongeveer 208 MB.
Verder lijkt de accu ook wat langer mee te gaan. Na een dag gebruik heb ik nog 63% over en ik heb hem vandaag toch vrij intensief gebruikt met dingen testen en zo.
Deze update is dus zeker aan te raden voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajin
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-08 21:32
ik ben vandaag ook maar Xperia ray gekocht bij Hi simlock vrij voor 169 euro. en gelijk ics opgezet zonder problemen. tot nu toe lopen alles soepel. ben zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
lethargy schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:52:
Ik heb er nu een dag ICS op draaien en het bevalt me prima. Snelheid is beter. Apps draaien soepeler. Het ziet er mooi en gelikt uit. Er lijkt iets minder crap van Sony op te staan. Ik heb zelf iets van 15 apps geinstalleerd en heb nu nog 225 MB vrij en dat was eerst ongeveer 208 MB.
Verder lijkt de accu ook wat langer mee te gaan. Na een dag gebruik heb ik nog 63% over en ik heb hem vandaag toch vrij intensief gebruikt met dingen testen en zo.
Deze update is dus zeker aan te raden voor iedereen.
Maar heb je er al wat van die Gameloft spellen op geprobeerd? Ik ben bang dat als t niet lekker werkt dat ik dan (met misschien veel gedoe) terug moet naar Gingerbread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
02Sjoerd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:16:
[...]

Maar heb je er al wat van die Gameloft spellen op geprobeerd? Ik ben bang dat als t niet lekker werkt dat ik dan (met misschien veel gedoe) terug moet naar Gingerbread.
Nee ik heb geen spelletjes op mijn telefoon staan. Daar vind ik het scherm ook te klein voor. Spelletjes speel ik op mijn tablet.
Je kan er altijd weer een custom rom opzetten met Gingerbread.

[ Voor 7% gewijzigd door lethargy op 24-04-2012 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Weet iemand of het met de officiele ICS update het ook mogelijk is om een tikkend geluidje te krijgen bij elke letter die je invoert op het toetsenbord? Ik vind het wel prettig dat ik een bevestiging krijg als ik ergens op druk. Dat gebeurd standaard wel met de apps als je die aanklinkt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Net even gekeken, maar nee dat is niet mogelijk met het standaard Xperia toetsenbord. Wel trillen bij typen maar geen tikjes. Maar goed, het is android dus dan installeer je toch een ander toetsenbord die dat wel doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 14:30
Mijn ervaring over de ICS update:
Ik heb hem afgelopen vrijdag zelf geupdate omdat ik niet wilde wachten op de officiele (maar nu is hij al uit lees ik :9)
Direct na de update geroot en aantal troep-apps eraf gegooit.
edit: én dynamic brightness ge-enabled ;)

Nu dus een paar dagen in gebruik en ik vind hem sneller, stabieler en fijner dan de GB rom. Heb geen vertraging gemerkt met het opstarten van apps.
Ook heb ik het idee dat de batterij stukken langer mee gaat, eerder had ik aan het einde van de dag nog 35 % over, nu meer dan 55%. Moet ik er wel bij zeggen dat ik op GB wordfeud had geïnstalleerd en bij ICS niet.

[ Voor 3% gewijzigd door E2TK op 25-04-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Kan iemand die hem geupdate heeft even een paar zwaardere games uittesten? Ik kan hier echt niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
ik had zelf ook de ics (de nordic versie) vandeweek geinstalleerd, was er niet content mee, leek wat trager bij normaal gebruik... er zat wat vertraging bij het openen van de applicaties, ook bij sms, bellen en camera... de GB draait bij mij soepeler, dus ben weer terug naar 2.3.4, wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
jpmost schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:38:
ik had zelf ook de ics (de nordic versie) vandeweek geinstalleerd, was er niet content mee, leek wat trager bij normaal gebruik... er zat wat vertraging bij het openen van de applicaties, ook bij sms, bellen en camera... de GB draait bij mij soepeler, dus ben weer terug naar 2.3.4, wellicht heeft iemand hier ook ervaring mee?
Had je na de update een factory reset of 'repair' via PC Companion? uitgevoerd? Las een aantal keer dat dat veel (performance) problemen oplost. Ben zelf (nog) niet over naar ICS.

[ Voor 5% gewijzigd door draakhoofd op 25-04-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
ik heb wel tijdens het flashen van de ICS (via de flashtool) WIPE DATA en WIPE CACH gedaan, en daarna ICS geinstalleerd... dus dat zal niet het probleem moeten zijn... denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Officiële update direct uitgevoerd. Ik was niet tevreden, het toestel was enorm traag en ik overwoog om gewoon terug te gaan naar GB en mijn garantie dan maar te laten vallen. Voor ik wou teruggaan toch maar eens een gewone reset gedaan en nu toch wel vrij tevreden met ICS. Snelheid is naar mijn mening quasi hetzelfde, soms denk ik dat het ietsje trager is, maar met GB moest ik soms ook even wachten...

Alleen jammer dat ze die lichtsensor nu nog altijd niet gefixed hebben. Het is wel te fixen met een root, maar enkel daarvoor wil ik mijn garantie dan toch weer niet laten vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Toch werkt de lichtsensor bij mij wel af en toe (nog officiele GB). Het is het beste te zien bij fel witte achtergronden: als er heel fel licht op schijnt licht het scherm extra op en wanneer het weer donkerder wordt gaat het vanzelf weer terug in helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
02Sjoerd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:31:
Kan iemand die hem geupdate heeft even een paar zwaardere games uittesten? Ik kan hier echt niks over vinden.
Ik heb Real Football 2012 geinstalleerd en merk daarbij soms wel enige vertraging. Maar ik gebruik verder mijn foon niet al te veel voor games. Die speel ik meer op mijn PS3 :)

Vandaag nog maar ff Angry Birds downen, kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Ik had het toestel aanvankelijk besteld via de hi shop.
Maar daar is de levertijd inmiddels opgelopen tot minimaal 5dagen.
Coolblue heeft hem voor dezelfde prijs wel op voorraad.
Dus bestelling geannuleerd en nu aldaar besteld.

Hopelijk is hij wel simlockvrij daar.....

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:10
Ik moet echt een nieuwe telefoon deze week, m'n trouwe Nokia heeft na 3,5 jaar de geest gegeven, dus ik bel en sms nu met een 6 jaar oude Sony. Ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen, dus de Ray lijkt mij een prachtig toestel.

Zeker natuurlijk in combinatie het Hi Prepay pakket (om vervolgens m'n Vodafone kaart te gebruiken), maar wel eventjes geïnformeerd bij Coolblue, aldus de klantenservice medewerker is de telefoon in het prepaid pakket gesimlock'd. Of hun informatie klopt, geen idee, maar ik neem de gok niet.

Nu heb ik ook het halve internet afgezocht naar het antwoord op een eenvoudige vraag: welk formaat simkaart moet er in de Sony Xperia Ray? Sim of micro-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
gewone sim

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Nog preciezer, mini SIM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Arosa schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:58:
Ik moet echt een nieuwe telefoon deze week, m'n trouwe Nokia heeft na 3,5 jaar de geest gegeven, dus ik bel en sms nu met een 6 jaar oude Sony. Ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen, dus de Ray lijkt mij een prachtig toestel.

Zeker natuurlijk in combinatie het Hi Prepay pakket (om vervolgens m'n Vodafone kaart te gebruiken), maar wel eventjes geïnformeerd bij Coolblue, aldus de klantenservice medewerker is de telefoon in het prepaid pakket gesimlock'd. Of hun informatie klopt, geen idee, maar ik neem de gok niet.

Nu heb ik ook het halve internet afgezocht naar het antwoord op een eenvoudige vraag: welk formaat simkaart moet er in de Sony Xperia Ray? Sim of micro-sim?
Ik heb het risico wel genomen :p
Kon mij niet voorstellen dat het andere toestellen zijn dan die HI uitleverd.
Ik laat morgen hier het resultaat achter.
Ik gebruik ook Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpmost
Alle Android toestellen worden simlock vrij uitgegeven. ook in een prepaid pakket!

In de Xperia RAY gaan de normale formaat simkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 21:06
jpmost schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 00:03:
Alle Android toestellen worden simlock vrij uitgegeven. ook in een prepaid pakket!

In de Xperia RAY gaan de normale formaat simkaarten
Dit is zeker niet waar. In het geval van Vodafone bijvoorbeeld zit er bij 99 van de 100 toestellen een lock op. Deze is dusdanig dat zelfs Vodafone abonnementen niet altijd werken.

Bij T-Mobile zit er inderdaad geen lock op tegenwoordig (vroeger wel, toen de toestellen nog in grote roze dozen zaten). Op T-Mobile toestellen vaak wel aangepaste software waarbij opstartscherm bijvoorbeeld is aangepast, of de naam T-Mobile op het toestel staat.

In het geval van KPN/Hi is het erg wisselend. Mijn ervaring is dat veel toestellen simlockvrij zijn. Maar er zijn ook zeker genoeg toestellen die KPN uitlevert waar wel een KPN lock op zit. Bij deze toestellen zit dan ook een brief met informatie hierover. Abonnementen van KPN/Hi/Telfort werken overigens doorgaans wel.

Zelf werk ik bij een telecom winkel en mijn ervaring met de Ray is dat sommige toestellen inderdaad simlockvrij zijn, maar ook toestellen die het niet zijn. Heb het bij twee verschillende showmodellen met mijn vodafone kaartje geprobeerd. Aan de verpakking van het toestel kon ik niks herkennen, alhoewel ik niet echt naar serienummers en dergelijke gekeken heb (misschien zit daar dan een verband).

De winkel waar ik werk staat het simpelweg niet toe dat (opengemaakte) prepaid telefoons retour worden genomen. Vandaar dat ik klanten altijd zeg dat je er vanuit moet gaan dat er een lock op zit. Omdat klanten opgemaakte pakketten niet retour mogen doen, kan ik het dus zelf ook niet proberen.

Als je dit toestel wilt kopen icm Hi Prepay en wilt weten of hij simlockvrij is kun je dus het beste vragen of je het mag proberen. Er zullen vast winkels zijn die dit wel toestaan.

Aan de andere kant, als het toestel dat je koopt toch gelock'd is kun je hem altijd nog wel ergens simlockvrij laten maken. Kost geen drol volgens mij en is zo gedaan. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Toestel zojuist binnen gekregen van coolblue en de telefoon was ondanks bijgevoegd document (68eu voor simlock) gewoon simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 17:26
Ik lees dat veel mensen hier al de update naar ICS heben gehad, is het raar dat ik deze nog niet heb gehad of komt dat door de gefaseerde uitrol? Ik heb een abbonement bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
skunkopaat schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:45:
Ik lees dat veel mensen hier al de update naar ICS heben gehad, is het raar dat ik deze nog niet heb gehad of komt dat door de gefaseerde uitrol? Ik heb een abbonement bij Vodafone.
Als je telefoon ook van bij Vodafone komt kan dat wel. Bij Vodafone willen ze er dan eerst al hun extra apps opzetten, en de update nog eens nakijken voor ze die uitrollen... Binnen enkele weke zou dat wel in orde moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-08 17:26
Om dan dezelfde dag nog de branded apps te verwijderen...
Maar bedankt voor de info :)
AmbroosV schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:29:
[...]

Als je telefoon ook van bij Vodafone komt kan dat wel. Bij Vodafone willen ze er dan eerst al hun extra apps opzetten, en de update nog eens nakijken voor ze die uitrollen... Binnen enkele weke zou dat wel in orde moeten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé mensen,

Wat mij verbaasd is hoe houden jullie accu in godsnaam zo lang?
Als ik me Ray 's avonds tegen 10 uur vol op heb geladen en 's morgens half 6 eruit met de wekker dan is ie al bijna half leeg? What do I wrong?
Of zitten die apps nog steeds te runnen? Volgens mij niet toch? Of hebben jullie zo'n app die alles afsluit waar ik wel is over heb gelezen? Thanks als iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik vermoed als je gaat kijken naar je apps die veel stroom gebruiken dat het de gallery is.
Ik had daar met de mini pro ook al last van.
Ik doe hem nu met de hand steeds uitzetten, maar kan eigenlijk beter een tooltje er voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha oke! Nou vind wel irri om steeds met de hand off te zetten.
Meende ooit gelezen te hebben dat je er zo'n app is die alles sluit wat niet nodig is, iemand weet wat ik bedoel?
Kom er zo niet uit met google..

Edit:
Ik heb nu de advanced task killer gedownload ff kijken of dit werkt!
Morgen mijn bevindingen hierover! Ty for the tip over die gallerij ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Laatst online: 22:15

Mist

Een gevaar op de weg

Via instellingen - toepassingen - accugebruik kun je bekijken waar de accu aan leegraakt.
Bij mij (Ray) verbruikte "Gallery" oorspronkelijk ook veel van de accu ja. Dit bleek in feite de Picasa synchronisatie te zijn, ondanks dat ik dat online helemaal niet gebruik. Via instellingen - accounts/synchronisatie en dan je gmail account beheren kun je selecteren wat je wel en niet wilt synchroniseren.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
  • Laatst online: 18:30
heeft iemand na de ICS update het notificatie led weer werkend, bv voor gemiste oproep of sms??

gr
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
Sinds de ICS update gaat mijn accu superlang mee. Vraag me af hoe dit kan.
Ik doe nu al 1 dag en 23 uur op een accu en heb nog 44% over!!!
pksparks schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:04:
heeft iemand na de ICS update het notificatie led weer werkend, bv voor gemiste oproep of sms??

gr
Patrick
Als ik een sms/mail/twitter ontvang dan knippert gewoon de groene led, net zoals voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Bij de ray van mijn vrouw gebruikt ze led flow. Alles werkt goed met de led meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Gister ICS op m'n Ray gezet. Geen idee over de accu maar m'n zoontje heeft twee uur lang Temple Run, Angry Birds & Tomcat gespeeld... (don't ask). Daarnaast nog gebrowsed en foto's gemaakt/gekeken. Diverse settings e.d.
Ging de accu met bijna 50% omlaag.

Toen spaarstand aangezet en is het verbruik weer normaal.

Ik mis bij de thema's nu wel de oude 2.3.4 versie met donkerblauwe achergrond/randen e.d. De menu's zijn nu erg sober vind ik. Vooral bij de agenda (die widget is wel stuk beter!).

Nu maar kijken hoe ik die standaard apps eraf ga gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Sinned123 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:34:
Toestel zojuist binnen gekregen van coolblue en de telefoon was ondanks bijgevoegd document (68eu voor simlock) gewoon simlockvrij.
Naar aanleiding van de post van Sinned123 ook maar een Ray besteld bij Coolblue. Het Hi prepaid pakketje van 169 euro. In een dag opgestuurd en ontvangen, toestel was dus niet simlocked! Het toestel is voor mijn vrouwtje, ik gebruik zelf een Galaxy Nexus maar zij wilde perse een klein toestel...

Deze is aardig snel, mooi scherm maar in mijn ogen wel een wat kleine horizontale resolutie. Het toetsenbord is klein, maar zij vond hem perfect.

Meteen geunbootlocked met de testpoint methode, nieuwe kernel en rom er over heen (voor het toestel zelfs maar was gebruikt :P). Nova launcher erop, alle Sony zooi eraf gemikt en we hebben een rete snelle mooi toestel voor het vrouwtje. Echte aanrader!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Wiebbe schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:08:
mooi scherm maar in mijn ogen wel een wat kleine horizontale resolutie
Resolutie is het zelfstandige naamwoord dat afkomstig is van een werkwoord dat in het Engels "to resolve" is, vertaald naar het Nederlands: oplossen. Al gehoord van oplossend vermogen van een optisch instrument zoals een telescoop of je eigen ogen? Dat is de kleinste hoek waaronder je twee afzonderlijke stippen kan onderscheiden. Stippen, in deze context dus pixels.

Soit, lang verhaal kort: je bedoelt niet horizontale resolutie (want die is exact hetzelfde als die van mijn Arc S en van bijna elke smartphone van voor 2012, en die vind ik best OK en zeker niet klein - alhoewel de horizontale resolutie van die 720p-schermpjes wel likkebaarden is) maar gewoon breedte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

lol, heb jij tijd teveel oid? :P

offtopic:
Ik denk dat het merendeel van de mensen hier in het topic wel door hadden waar ik het over had en ik raad je aan de belerende toon over het gebruik van 1 woord in een heel stuk voortaan achterwege te laten of dat gewoon via een DM te doen. Is niet echt van toepassing in een topic over telefoons.

En dat voor iemand die hier al bijna 10 jaar rond loopt? LoL gewoon...

Het scherm is gewoon smal, in ieder geval te smal voor mijn vingers. Is uiteraard gewoon een kwestie van smaak en wellicht ook van gewenning. Maar vergeleken met mijn Nexus one en Galaxy Nexus voelt het alsof er weinig ruimte is.

[ Voor 5% gewijzigd door Wiebbe op 06-05-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Ik ben het met DevilsProphet eens dat 'resolutie' inderdaad verkeerd gekozen is. Wat 'belerende toon' betreft, lees het met een knipoog (is trouwens wel moeilijker lezen ;)) en dan is je dag weer goed.

Daarnaast ben ik het met je eens dat het toestel aan de smalle kant is. Enerzijds de reden waarom ik dit toestel gekozen heb (erg mooi zak- en handformaat) anderzijds een zwakker punt van het toestel, sms'en in portrait mode met een qwerty toetsenbord gaat niet altijd vlekkeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Beta van Swype doet wonderen ;)
Werkt beter dan de ingebouwde sleep tobo en werkt wel in portret modus.

Ik heb zelf meerdere Android toestellen tot 4,3" gehad.
Ja hij is wat smal, maar lekker dun en makkelijker met 1 hand te bedienen dan mijn vorige htc sensation.
De extra snelheid van de sensation gebruikte ik toch al niet en de camera van de ray is beduidend beter.

Wat mij betreft een geslaagde downgrade.

[ Voor 60% gewijzigd door Sinned123 op 06-05-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noachdehaas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Vandaag ben ik mijn telefoon naar ICS aan het updaten. Ik ben nu bij stap 2, heb de telefoon aangesloten via USB terwijl ik de volume knop omlaag ingedrukt hield. Het notificatielicht is groen maar veel meer gebeurt er niet. Moet ik geduld hebben of moet ik nog iets anders doen? Hoe verliep dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe

Wiebbe

<none />

Noachdehaas schreef op zondag 06 mei 2012 @ 14:28:
Vandaag ben ik mijn telefoon naar ICS aan het updaten. Ik ben nu bij stap 2, heb de telefoon aangesloten via USB terwijl ik de volume knop omlaag ingedrukt hield. Het notificatielicht is groen maar veel meer gebeurt er niet. Moet ik geduld hebben of moet ik nog iets anders doen? Hoe verliep dit bij jullie?
Als het lampje groen brand staat je telefoon in Flashmodus. Als je hem nu verbind met USB aan je pc dan installeert hij een nieuwe flash device als het goed is en daarmee moet je kunnen flash/updaten. doe je de officiele update of een bootlocker unlocked flash update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noachdehaas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Wiebbe schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:32:
[...]

Als het lampje groen brand staat je telefoon in Flashmodus. Als je hem nu verbind met USB aan je pc dan installeert hij een nieuwe flash device als het goed is en daarmee moet je kunnen flash/updaten. doe je de officiele update of een bootlocker unlocked flash update?
Het probleem is opgelost. Mijn laptop was de oorzaak, deze laadde niet de juiste drivers maar na een reboot verloopt de update nu als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

sll

Vraagje voor degenen die de Ray met Hi-prepay hebben gekocht: is het toestel Hi-branded, of bevat het Hi-apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Update: accu met ICS: 87% over na 9 uur en 9 minuten.
oa Kingdom Defender (ofzoiets), internetten (wifi), gebeld, ge-sms'ed.

Dus dat zit wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Ik heb sinds de installatie van ICS het probleem dat ik af en toe de melding 'Ongeldige SIM kaart' krijg. Ik heb dan geen bereik meer. Na een reboot werkt het weer, maar een dag later krijg ik de melding weer opnieuw. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Afgelopen weekend ook een Ray gehaald, nog niet gelijk naar ICS geupgraded, maar wel alle andere beschikbare updates geïnstalleerd. Het is m'n eerste Andriod, dus het is nog een beetje wennen. Om het datagebruik een beetje in de gaten voorlopig Onavo Count geïnstalleerd, daar komen toch programma's voorbij waarvan ik mij afvraag waarom deze überhaupt netwerkverbinding nodig hebben (en aangezien Google geen antwoord geeft) vraag ik het hier:
- Toetsenbl.
- Instellingengids
- ProtectedMediaScan
- com.sonyericsson.urbex
- ...

Ik heb ze nu beperkt tot alleen gebruikt van wifi, is dit verstandig?
Kan ik deze ook definitief uitschakelen en/of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ems21
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-01-2021
sll schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:31:
Vraagje voor degenen die de Ray met Hi-prepay hebben gekocht: is het toestel Hi-branded, of bevat het Hi-apps?
Is niks van hi op te vinden.
Overigens is het ding bij mij ook niet gesimlocked. De tmobile kaart van mijn vrouw werkt er ook in. Ik heb er nu een kpn prepaid kaart inzitten.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik zou hem prepaid in het wit willen kopen voor m'n vrouw (moederdag). Maar is die ook ergens te vinden? Ik heb al overal gezocht, maar vind het prepaid alleen in het zwart....

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Bij deze wil ik graag mijn bevindingen delen over een aantal custom roms. Ik heb een aantal verschillende geprobeerd de afgelopen tijd:

- Rayonium V7 (Gingerbread) Snel, stabiel en goeie battery performance (xray kernel), helaas werkt wifi niet i.c.m. mijn router (dit geldt ook voor de stock gingerbread versie)
- Rayonium v5 Rev1 Snel, stabiel en goeie battery performance (xray kernel), wifi werkt gewoon normaal (probleem was al opgelost in de stock ICS versie)
- Cyanogenmod 9.0 RC0 (FXP119) Erg fijne rom, clean (geen overbodige apps en goeie standaard launcher) en snel, batterij lijkt iets sneller leeg te gaan dan met xray kernel. Helaas niet 100% stabiel (aantal spontane reboots), zeker een ROM om in de gaten te houden.
- Stock ICS 4.1.A.0.562 rooted, aantal bloatware apps verwijderd in combinatie met apex launcher werkt dit ook prima. Ik blijf deze denk gebruiken tot er een stabiele cyanogenmod verschijnt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Arosa schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:42:
Afgelopen weekend ook een Ray gehaald, nog niet gelijk naar ICS geupgraded, maar wel alle andere beschikbare updates geïnstalleerd. Het is m'n eerste Andriod, dus het is nog een beetje wennen. Om het datagebruik een beetje in de gaten voorlopig Onavo Count geïnstalleerd, daar komen toch programma's voorbij waarvan ik mij afvraag waarom deze überhaupt netwerkverbinding nodig hebben (en aangezien Google geen antwoord geeft) vraag ik het hier:
- Toetsenbl.
- Instellingengids
- ProtectedMediaScan
- com.sonyericsson.urbex
- ...

Ik heb ze nu beperkt tot alleen gebruikt van wifi, is dit verstandig?
Kan ik deze ook definitief uitschakelen en/of verwijderen?
Ik heb ook al dat soort apps via Onavo laten restricten naar Wifi, nergens last van tot nu toe.
Mvdbeld schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:13:
Bij deze wil ik graag mijn bevindingen delen over een aantal custom roms. Ik heb een aantal verschillende geprobeerd de afgelopen tijd:

- Rayonium V7 (Gingerbread) Snel, stabiel en goeie battery performance (xray kernel), helaas werkt wifi niet i.c.m. mijn router (dit geldt ook voor de stock gingerbread versie)
- Rayonium v5 Rev1 Snel, stabiel en goeie battery performance (xray kernel), wifi werkt gewoon normaal (probleem was al opgelost in de stock ICS versie)
- Cyanogenmod 9.0 RC0 (FXP119) Erg fijne rom, clean (geen overbodige apps en goeie standaard launcher) en snel, batterij lijkt iets sneller leeg te gaan dan met xray kernel. Helaas niet 100% stabiel (aantal spontane reboots), zeker een ROM om in de gaten te houden.
- Stock ICS 4.1.A.0.562 rooted, aantal bloatware apps verwijderd in combinatie met apex launcher werkt dit ook prima. Ik blijf deze denk gebruiken tot er een stabiele cyanogenmod verschijnt!
Thanks, goede info. Zijn er nog Do's & Don'ts voor het upgraden naar de stock ICS? Bijv. altijd eerst terug naar factory settings, SD-kaart backuppen en formatten? Het is mij ook onduidelijk of je al je apps opnieuw moet installeren (smartphone n00b).

[ Voor 22% gewijzigd door draakhoofd op 12-05-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
draakhoofd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:28:
[...]
Ik heb ook al dat soort apps via Onavo laten restricten naar Wifi, nergens last van tot nu toe.

[...]
Thanks, goede info. Zijn er nog Do's & Don'ts voor het upgraden naar de stock ICS? Bijv. altijd eerst terug naar factory settings, SD-kaart backuppen en formatten? Het is mij ook onduidelijk of je al je apps opnieuw moet installeren (smartphone n00b).
Eerst terug naar fabrieksinstellingen is wel aan te raden en daarnaast backuppen. Er zijn wel manieren om je apps ook te backupen echter ik gebruik dit niet. Ik wipe altijd alles (factory reset, dalvik cache etc.) om problemen te voorkomen.

Heb nu CM 9.0 met de laatste baseband .70 (ICS) en nog geen reboot gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Toch maar de ICS update geinstalleerd, en wat denk je? Ray weigert nog verbinding met mijn WiFi te maken :(. Hij zegt verbonden te zijn, maar doet niets. Enorm vervelend meteen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
draakhoofd schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:41:
Toch maar de ICS update geinstalleerd, en wat denk je? Ray weigert nog verbinding met mijn WiFi te maken :(. Hij zegt verbonden te zijn, maar doet niets. Enorm vervelend meteen :(
Reset gedaan? Instellingen van wifi al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
reyals schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:28:
[...]

Reset gedaan? Instellingen van wifi al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd?
Ja, alles volgens boekje gedaan. GB naar stock gebracht via factory reset, ICS geinstalleerd, weer een (factory) reset gedaan. Meermaals opnieuw opgestart en inmiddels meer dan 20 keer mijn Google account willen aanmelden. Het rare is, dat de browsers (soms) wel werkt.

Ik ga nu terug naar GB (als het lukt), dit geeft mij weinig hoop: http://talk.sonymobile.com/message/184625

Update 03:34: Zo, ik kan gaan slapen. Dankzij Wotanserver terug naar de originele NL 2.3.4 firmware. ICS heeft echt een serieuze WiFi bug. Zal vast niet bij iedereen optreden, maar bij mij (en vele anderen als je het officiele forum erop naleest) helaas wel. Op Android 2.3.4 werkt alles direct weer als vanouds. ICS is voor mij echt geen optie, zonder WiFi heb ik niks aan mijn Ray. Erg teleurgesteld in SE wat dit betreft...

[ Voor 27% gewijzigd door draakhoofd op 15-05-2012 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
bij de Ray van mijn vrouw heb ik gewoon de update gedaan, daarna gereset. geen enkel probleem met Wifi. ik moet wel zeggen dat ik de wifi toegangspunten handmatig heb verwijderd en daarna weer handmatig heb toegevoegd. ze werken netjes automatisch (moet ook wel ze heeft geen internetbundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tot en met de 17de mei heb je bij GSMTopdeal nog de Ray met onbeperkt internet, daarna schijnen de abbo's met onbeperkt internet te gaan verdwijnen.

Ik heb zelf enkele weken terug mijn Ray binnengekregen via deze provider en het bevalt goed. Ik draai nog de oude software (Android 2.3) omdat die snel is en alle software draait.

Weten jullie trouwens of je het geanimeerde opstartlogo van Sony Ericsson kwijt bent wanneer je updatet naar Android 4? (Ik vraag dit omdat Android 4 nu uit de keuken van Sony komt i.p.v. Sony Ericsson)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Tyrian schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:18:
Tot en met de 17de mei heb je bij GSMTopdeal nog de Ray met onbeperkt internet, daarna schijnen de abbo's met onbeperkt internet te gaan verdwijnen.

Ik heb zelf enkele weken terug mijn Ray binnengekregen via deze provider en het bevalt goed. Ik draai nog de oude software (Android 2.3) omdat die snel is en alle software draait.

Weten jullie trouwens of je het geanimeerde opstartlogo van Sony Ericsson kwijt bent wanneer je updatet naar Android 4? (Ik vraag dit omdat Android 4 nu uit de keuken van Sony komt i.p.v. Sony Ericsson)
Je krijgt bij het opstarten het huidige Sony logo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
draakhoofd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:31:
[...]
Ja, alles volgens boekje gedaan. GB naar stock gebracht via factory reset, ICS geinstalleerd, weer een (factory) reset gedaan. Meermaals opnieuw opgestart en inmiddels meer dan 20 keer mijn Google account willen aanmelden. Het rare is, dat de browsers (soms) wel werkt.

Ik ga nu terug naar GB (als het lukt), dit geeft mij weinig hoop: http://talk.sonymobile.com/message/184625

Update 03:34: Zo, ik kan gaan slapen. Dankzij Wotanserver terug naar de originele NL 2.3.4 firmware. ICS heeft echt een serieuze WiFi bug. Zal vast niet bij iedereen optreden, maar bij mij (en vele anderen als je het officiele forum erop naleest) helaas wel. Op Android 2.3.4 werkt alles direct weer als vanouds. ICS is voor mij echt geen optie, zonder WiFi heb ik niks aan mijn Ray. Erg teleurgesteld in SE wat dit betreft...
Grappig bij mij is het exact andersom, ik kon onder gingerbread geen verbinding met mijn modem/router (van Online/T-Mobile) krijgen tenzij ik deze op B/G forceerde en niet B/G/N onder ICS heb ik dit probleem weer niet.

Ik draai nu aantal dagen Cyanogenmod 9.0 RC0 (FXP119), erg fijne rom (met laatste baseband 0.70 ook geen reboots meer) helaas gaat de accu erg hard. Ik kan net aan overdag zonder stroom terwijl ik met Rayonium soms wel 2 dagen zonder kon.

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 16-05-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zij die custom roms draaien:
hoe hebben jullie de bootloader unlocked?
ik heb wat fotootjes gezien, met paperclips, stroomdraadje e.d.
durf het op basis van die info niet aan.
kan iemand die zegt: stelt niets voor, als je a) b) c) uitvoert dan kan het niet missen...
het proces toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:44:
zij die custom roms draaien:
hoe hebben jullie de bootloader unlocked?
Je kunt de bootloader unlocken door deze stappen te volgen: http://unlockbootloader.sonymobile.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Zorgt deze manier er niet voor dat je fabrieksgarantie en drm voor bijv TrackID verdwijnt, meende dat bij de andere methodes (zoals paperclip en weet ik het wat) dat niet zo was.

Ben ook wel nieuwsgierig hoe het precies moet. Durf het tot nu toe niet aan om een custom rom erop te gooien doordat ik nog niet echt een stappenplan heb gevonden / gezien om de bootloader te unlocken en hoe je stap voor stap een custom rom zoals CM9 installeert.

Hoop met dreezz mee dat iemand hierbij kan helpen en een mooie duidelijke walkthrough kan opstellen waarbij elke stap duidelijk wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Bij mij nog steeds geen update naar ICS (T-Mobile toestel, misschien daarom?). Ik overweeg nu de originele van Sony er op te zetten (ook minder T-mobile bloatware erop). Heeft dit invloed op mijn garantie en eventuele latere updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreenEye
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 23:08
oeps, verkeerde topic. :P

[ Voor 80% gewijzigd door GreenEye op 17-05-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen hier met de Ray en ICS? Ik zou graag dit toestel willen kopen maar het moet wel een beetje vlot zijn..

En is het een beetje makkelijk typen op een 3.3 inch scherm? Ik heb best grote handen.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Als je grote handen hebt zou ik dit toestel links laten liggen, zeker als je er veel mee zal typen.
Maar dat is wat ik al enkele malen van mensen heb vernomen die grotere handen hebben dan gemiddeld.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
pino85 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:22:
Als je grote handen hebt zou ik dit toestel links laten liggen, zeker als je er veel mee zal typen.
Maar dat is wat ik al enkele malen van mensen heb vernomen die grotere handen hebben dan gemiddeld.
Nou ik twijfel het zou enkel als 2de toestel dienen, ik dacht dan aan de Xperia Ray, Xperia U of een Galaxy S (Met CM9). Ik zal eens naar de telefoonboer gaan om hem te testen alvast bedankt.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Ik heb de Ray met ICS en het draait best wel goed. Ik heb alleen dat mijn externe keyboard (Swift X Keyboard) heel erg kan gaan laggen van tijd tot tijd. Hij registreert wel netjes je keypresses, maar blijf het toch vervelend vinden. Ik heb zelf misschien niet zo'n heel grote handen (4" is voor mij ideaal, 4.3" max tov comfortabel gebruik) maar 3,3" is te doen. Je kan alleen niet zo heel snel typen omdat je wel vrij snel een typfout maakt dankzei het kleine scherm.

Bij veel muziek gebruik ~5 uur, wat bellen en smsjes/whatsapp en een beetje internetten haal ik zonder moeite de avond met ongeveer 45% over. Maar ik zou zelf voor 3,5" gaan minimaal, althans dat is mijn plan :) Xperia U heeft alleen wel erg weinig geheugen (4GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:46
weet iemand hoe je die leuke CRT animatie (bij het indrukken van de standby knop) terug kan krijgen in ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:17

Herman

FP ProMod
Hmm... ICS staat nog niet in de updateservice :/ Ansich is versie 2.3.4 best stabiel en soepel maar de extra functies van 4.0 lijken me zeker de moeite waard :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zijn er überhaupt al mensen die bij T-mobile zitten en al geüpdatet konden worden? (T-mobile branded telefoons dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arosa
Zijn hier Ray gebruikers in combinatie met een Parrot MKi 9200 of 9100? Volgens de Parrot website ondersteunen deze carkits de Ray niet, maar is dit werkelijk zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
Arosa schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
Zijn hier Ray gebruikers in combinatie met een Parrot MKi 9200 of 9100? Volgens de Parrot website ondersteunen deze carkits de Ray niet, maar is dit werkelijk zo?
Dat moet wel lukken. De Xperia Arc S bijvoorbeeld is (op het scherm en kloksnelheid na) volledig identiek aan de Ray, en daar staat wel bij dat er compatibiliteit is. Waarschijnlijk is het gewoon niet getest door de mensen van Parrot dus durven ze het niet met 100% zekerheid zeggen.
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste