Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 11:19
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:15:
Ja. Automatisch, gebruik door netwerk aangegeven waarden.
Dan moet je Automatisch eventjes uitvinken en de tijdzone-instellingen juist zetten, waarschijnlijk zit daar iets mis. Automatische tijd doet soms wat raar als je tijdzone's niet goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:51:
[...]

Dan moet je Automatisch eventjes uitvinken en de tijdzone-instellingen juist zetten, waarschijnlijk zit daar iets mis. Automatische tijd doet soms wat raar als je tijdzone's niet goed staan.
Heb hm nu op handmatig staan, stond auto, gmt +1 dus dat zou niet een probleem moeten zijn. Slechte zaak dat ik daar dus niet op kan vertrouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:15
evil kim schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:32:
[...]

Ok, das duidelijk, en handig dat iemand het al allemaal geprobeerd heeft.
Kan je me zeggen waar ik de standaard kernel kan vinden :?

Welke rom draai jij nu ? en wat zijn de voordelen (klinkt alsof je wel al wat getest hebt :-) )
De standaard kernel zit in de stock rom. Die kan je gewoon eruit halen en flashen.

Ik draaide het grootste gedeelte van de tijd een geroote .42 stock rom waar ik zelf het een en ander aan apps uit had verwijderd. Die had voor mij het meest gunstige verbruik. Laatst de stock .69 rom voor een paar dagen geprobeerd (ook alle standaard apps die ik niet gebruik zelf verwijderd) en draai nu een prerooted ICS beta met wat voorgeinstalleerde tweaks met de baseband van de .69 rom. Mogelijk dat ik weer die .42 baseband flash, maar dat weet ik nog niet zeker. Deze eerst nog even testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Als je dicht bij Duitsland woont is de Saturn ook wel een goede optie om de Ray te kopen.
215€.
Vooral handig voor de mensen die liever in de winkel kopen dan op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 17:55
Ik gebruik de navigatie zelden, maar de twee keer dat ik hem heb gebruikt viel het mij op dat het geluid zonder koptelefoon veel en veel te zacht is. Zie ook de test van de consumentenbond. Verder heel tevreden over deze telefoon. Hopelijk verbeteren ze dit met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ha! Ik zie ineens een melding verschijnen dat een nieuwe update verkrijgbaar is (4.0.2.A.0.62) - maar daar heb je kennelijk PC Companion voor nodig :-/

Is d'r niet ook een mogelijkheid om op Linux een upgrade door te voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kan jammer genoeg alleen via een PC (en binnen enkele maanden een Mac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Hmja - ik kon ook niets anders vinden zo gauw dus ik heb toch maar weer VirtualBox opgestart :-/
Ik kon eenvoudigweg niet langer wachten ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Is er al nieuws over de komende ICS update? Beetje dood in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
swima schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:45:
Hmja - ik kon ook niets anders vinden zo gauw dus ik heb toch maar weer VirtualBox opgestart :-/
Ik kon eenvoudigweg niet langer wachten ... ;-)
Sinds ergens vorige week is Bridge for Mac 2 er, en die kan updates doen!
http://www.sonymobile.com/global-en/tools/bridge-for-mac/
Vlassie1980 schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:30:
Is er al nieuws over de komende ICS update? Beetje dood in dit topic...
Eind april begin mei mag je die verwachten! Gaat aanvoelen als een nieuwe GSM, zo veel veranderingen zijn er ;) !

[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 13-03-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een week een Ray en wil hem ook in mijn auto gaan gebruiken.
Omdat de usb poort aan de zijkant zit zoek ik een haakse micro-usb kabel (of complete 12v. lader) waarbij
de kabel naar beneden of naar achteren wijst wanneer de stekker in het toestel zit.
De bijgeleverde datakabel (EC600L) is ook haaks maar daarbij wijst de kabel juist naar de bovenkant van het toestel.
Ik heb alle mij bekende kabelsites uitgeplozen en uiteraard mbv google gezocht op haakse micro-usb kabels maar tot nu toe dus zonder resultaat. Ik vroeg me af of iemand al zo'n kabeltje of lader had kunnen vinden.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
AmbroosV schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:40:
Sinds ergens vorige week is Bridge for Mac 2 er, en die kan updates doen!
http://www.sonymobile.com/global-en/tools/bridge-for-mac/
[...]
't is maar dat ik Linux draai ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
R-v-R schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:59:
Omdat de usb poort aan de zijkant zit zoek ik een haakse micro-usb kabel (of complete 12v. lader) waarbij
de kabel naar beneden of naar achteren wijst wanneer de stekker in het toestel zit.
De bijgeleverde datakabel (EC600L) is ook haaks maar daarbij wijst de kabel juist naar de bovenkant van het toestel.
Ik heb alle mij bekende kabelsites uitgeplozen en uiteraard mbv google gezocht op haakse micro-usb kabels maar tot nu toe dus zonder resultaat. Ik vroeg me af of iemand al zo'n kabeltje of lader had kunnen vinden.
Zoiets?
http://eu.startech.com/Ca...e-right-angle~UUSBHAUB3RA

[ Voor 8% gewijzigd door reyals op 13-03-2012 23:59 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
R-v-R schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:59:
Via DealExtreme heb ik 2 originele Sony kabels gekocht. Ik had gehoopt dat deze net zoals de bijgeleverde kabel naar boven gaan maar ze gaan dus naar beneden. Precies wat je zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
reyals & kdbruin

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had gisterenavond weer verder gezocht en was ook bij dat Startech kabeltje uitgekomen.
Als je op haaks zoekt vind je niks (ik tenminste niet) maar als je op angle zoekt wordt de keus al wat groter.
Vanochtend heb ik die UUSBHAUB3RA bij Acesdirect besteld en nu maar hopen dat het de goede is.
Als ik de afbeelding mag geloven wel maar er zijn ook fabrikanten waarbij een right-angle connector juist de andere kant opwijst, best wel verwarrend dus.
Als het goed is komt ie morgen binnen, dan kom ik er vanzelf achter ;-)

Ik wil ook een houder gaan kopen maar twijfel nog of ik de Ray met of zonder cover zal gaan gebruiken.
Zonder hoesje is het simpel, dan wordt het een brodit die op de plek komt waar nu ook een brodit zit voor mijn Nokia E66.
Als je hem met cover gebruikt kom je uit bij de universele houders (bijv. HR en Haicom) maar dat lijken me niet zulke handige houders. De "zijflappen" waartussen het toestel komt steken nogal ver naar voren uit en dat lijkt me toch wel lastig wanneer je het touchscreen wilt bedienen.
Heeft iemand hier ervaring met die universele houders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
mregeling2005 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:07:
Als je dicht bij Duitsland woont is de Saturn ook wel een goede optie om de Ray te kopen.
215€.
Vooral handig voor de mensen die liever in de winkel kopen dan op internet :)
en nu 209€.
Gaat snel naar beneden met de prijs.

De dozen die er nu lagen staat al op dat 4.0 ICS eraan komt :)

ps, bij Hi Prepay 170 euro :) Weet niet of die simlockvrij is

[ Voor 7% gewijzigd door mregeling op 20-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hallo,

heb sinds enkele weken een Xperia Ray en ben er zeer tevreden mee.

De accu deed bij normaal gebruik zo'n drie dagen volhouden.

Echter, vanochtend opgeladen tot 100%. Om 6 uur vd adapter gehaald. En nu om 9:30 is er nog maar 69% vd accu over.

Hij draait op de laatste .62 software versie. Geen "aparte" dingen.

Bij actieve services staat er wel nu Android systeem wat normaal er niet staat.

Enig idee waar deze plotselinge drain vandaan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon, mijn eerste smartphone. :) 3 telefoons steken er voor mij bovenuit: de Xperia Ray, de Galaxy Ace en de Xperia U (die nog niet uit is). Ik krijg de indruk dat de Ray op bijna alle punten een betere telefoon is dan de Ace, maar ik heb twijfels over de grootte van het scherm. Ik heb niet extreem grote handen, maar ik zou wel graag een telefoon willen waar je makkelijk op kan typen, ben dat T9 onderhand wel een beetje zat. :P Is typen bij de Ray echt zo veel moeilijker dan bij andere telefoons van rond de 200 euro? Veel andere telefoons van dezelfde prijsklasse (bijv HTC Wildfire S) hebben een scherm dat even groot of zelfs kleiner is. Toch hoor ik er bij die telefoons veel minder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Niet online
Het scherm van de Ray is smal en hoog in vergelijking met veel andere toestellen.
Daardoor is het toetsenbordje wat krap in portrait mode.
Ik heb er zelf geen moeite mee maar als je veel denkt te gaan type is een andere beeldverhouding
waarschijnlijk wat handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
R-v-R schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:04:
Het scherm van de Ray is smal en hoog in vergelijking met veel andere toestellen.
Daardoor is het toetsenbordje wat krap in portrait mode.
Ik heb er zelf geen moeite mee maar als je veel denkt te gaan type is een andere beeldverhouding
waarschijnlijk wat handiger.
Met swype valt het wel mee, maar da's mijn mening

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
marc92 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:52:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon, mijn eerste smartphone. :) 3 telefoons steken er voor mij bovenuit: de Xperia Ray, de Galaxy Ace en de Xperia U (die nog niet uit is). Ik krijg de indruk dat de Ray op bijna alle punten een betere telefoon is dan de Ace, maar ik heb twijfels over de grootte van het scherm. Ik heb niet extreem grote handen, maar ik zou wel graag een telefoon willen waar je makkelijk op kan typen, ben dat T9 onderhand wel een beetje zat. :P Is typen bij de Ray echt zo veel moeilijker dan bij andere telefoons van rond de 200 euro? Veel andere telefoons van dezelfde prijsklasse (bijv HTC Wildfire S) hebben een scherm dat even groot of zelfs kleiner is. Toch hoor ik er bij die telefoons veel minder over.
Ik heb de Ray en mijn vrouw heeft de Ace, ik kan je garanderen dat de Ray veel maar dan ook veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reyals schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:47:
[...]

Met swype valt het wel mee, maar da's mijn mening
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Laatst online: 18-08 08:57
Het standaard toetsenbord werkt voor mij goed genoeg. Tik wel in 'landscape' stijl dan. Zonder swype.

Vandaag heeft de telefoon 4% accu verbruikt in zelfde tijdsbestek als gister. ' t zal wel loslopen met dat bericht van gister...

[ Voor 39% gewijzigd door horizon1978 op 21-03-2012 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-07 16:05
Ik heb hiervoor de Ace gehad ; de Ray is echt een openbaring, veel beter apparaat!
Vlassie1980 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 23:37:
[...]

Ik heb de Ray en mijn vrouw heeft de Ace, ik kan je garanderen dat de Ray veel maar dan ook veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
marc92 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 20:52:
Mijn zoon heeft de Ray, en ik vind het formaat geweldig. Zo bijna mijn iPhone er voor inruilen zo fijn is het formaat met mijn kabouterhanden.

[ Voor 74% gewijzigd door Pewwy op 22-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ray is vanmorgen niet automatisch overgegaan op zomertijd. Bof dat ik hem niet als wekker nodig had. Bij de instellingen staat hij op bij Datum en tijd op Automatisch (gebruik door netwerk aangegeven waarden). Ik zit op het Hi netwerk, zou die niet over zijn gegaan? Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Niet alle netwerken geven een tijdssignaal over hun netwerk..

Hoe het in Nederland is weet ik niet echt, maar in België is die functie alleen ondersteund door BASE, Mobistar en Proximus hebben het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Is er inmiddels al wat meer duidelijkheid over de ICS update? Die zou zo langzamerhand wel eens uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. Heb de batterij er een tijdje uitgehaald,weer aangezet, dan begint hij weer op 0.00h. Een minuut later springt hij weer op de correcte wintertijd. Hij haalt dus wel een tijd op, alleen niet de zomertijd. Mijn agenda voor deze week is nu een uur naar voren geschoven (mijn afspraak morgenochtend staat op 8.15 en die is om 9.15). Waarschuwingen komen dus wel op tijd, maar zo zal ik toch niet de zomer doormoeten? Ik kan de tijd handmatig goedzetten, maar dan kloppen al mijn afspraken niet meer (en die staan wel goed in zowel mijn exchange werk agenda als mijn prive google agenda). Op mijn pc en ipad staat alles wel goed. Wel ben ik deze winter van provider (van telfort naar hi) en van android telefoon veranderd (van desire naar ray). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zet automatische tijd eens uit, zet dan de tijdzone op GMT+2 (midden-Europese zomertijd), en dan automatisch terug aan. Dat zou alles moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je , dat ging. Alleen heette het bij mij midden europese standdaardtijd (+2 gmt), wellicht had ik hem daarom eerst over het hoofd gezien (zocht midden europese zomertijd). Alles klopt weer. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Laatst online: 13-01 11:53
Ik heb vandaag de Ray binnen gekregen via Hi prepay voor 169,99 euro. En wat denk je. Simlockvrij. Goedkope optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Croccifixio83 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:14:
Ik heb vandaag de Ray binnen gekregen via Hi prepay voor 169,99 euro. En wat denk je. Simlockvrij. Goedkope optie dus.
Valt me inderdaad ook op dat de Ray niet veel kost, dus echt een bang for buck phone. Nog steeds zeer tevreden met deze foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Is dat een aanbieding bij Hi ofzo? want via de pricewatch is de goedkoopste ray altijd nog een stuk boven de 200 euro..
Ik heb al een sim only abbo via telfort maar als de phone al simlock vrij is via hi dan is dat wel een optie!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
pino85 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:53:
Is dat een aanbieding bij Hi ofzo? want via de pricewatch is de goedkoopste ray altijd nog een stuk boven de 200 euro..
Ik heb al een sim only abbo via telfort maar als de phone al simlock vrij is via hi dan is dat wel een optie!
Geen aanbieding. Gewoon een prepay pakket met de Xperia ray en 10 euro beltegoed voor 169,99. :)

Geweldig toestel verder. Echt heel tevreden over. Merk alleen dat er een soort van screenprotector op zit. Ik wil deze er graag afhalen maar dat gaat nogal lastig. Iemand deze al eens verwijderd?

[ Voor 18% gewijzigd door Croccifixio83 op 01-04-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Laatst online: 22:48

BPP

Croccifixio83 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 12:14:
Werkt deze ook met een hi abo? Sommige prepaid toestellen hebben er namelijk een lock op dat er alleen prepaidkaartjes in werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
BPP schreef op zondag 01 april 2012 @ 18:54:
[...]

Werkt deze ook met een hi abo? Sommige prepaid toestellen hebben er namelijk een lock op dat er alleen prepaidkaartjes in werken.
Ik gebruik nu een Vodafone abonnement in de ray dus dat zal wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
De prepaid versie is simlockvrij ja !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Croccifixio83 schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:54:
[...]

Geen aanbieding. Gewoon een prepay pakket met de Xperia ray en 10 euro beltegoed voor 169,99. :)

Geweldig toestel verder. Echt heel tevreden over. Merk alleen dat er een soort van screenprotector op zit. Ik wil deze er graag afhalen maar dat gaat nogal lastig. Iemand deze al eens verwijderd?
Dat de prepaid variant simlock vrij is, heb ik ook in de KPN winkel te horen gekregen. Wat ik me wel afvraag: is de telefoon dan niet branded qua firmware oid, zoals vroeger wel eens het geval was bij prepaid toestellen?

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Thrace Grumble schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:10:
[...]

Dat de prepaid variant simlock vrij is, heb ik ook in de KPN winkel te horen gekregen. Wat ik me wel afvraag: is de telefoon dan niet branded qua firmware oid, zoals vroeger wel eens het geval was bij prepaid toestellen?
nee staat generic firmware op, dus zelfde als dat je de simlockvrije los koopt in een winkel.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
De nieuwe ICS firmware.
Dit is de officiele update van Sony , vandaag uitgegeven in Hongkong
Zal niet lang meer duren voordat de rest volgt.
Hier wat screenshots die ik ervan gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/6290/shot000001u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/5851/shot000002p.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/1569/shot000003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/3304/shot000004b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/5712/shot000005h.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/7489/shot000006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img813.imageshack.us/img813/6897/shot000008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/1416/shot000010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/7087/shot000011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img715.imageshack.us/img715/9831/shot000012s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/378/shot000013u.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/4606/shot000014d.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door mregeling op 09-04-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

bedankt voor de post, ik ben zeer benieuwd hoe deze firmware draait tov de vorige.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
best snel , krijg een score van over de 400 bij Antutu benchmark en dat is dik 1000 punten meer dan dat ik op 2.3.4 haalde.

Alleen als je Face Unlock aanzet, duurt het soms even voordat de camera opgestart is.
Dit duurt dan te lang en dan moet ik met het patroon unlocken.

Voor de rest loopt het lekker soepel.
Browser is stuk sneller geworden , laad alles supersnel nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
Die 169 euro is inderdaad een actie van Hi prepaid, je krijgt er ook nog 10 euro beltegoed bij. Als je minimaal een jaar Hi prepaid klant bent kan je nog tot 30 euro klantvoordeel krigen. Volgens mij een van de mooie aanbiedingen van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

mregeling2005 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:22:
best snel , krijg een score van over de 400 bij Antutu benchmark en dat is dik 1000 punten meer dan dat ik op 2.3.4 haalde.

Alleen als je Face Unlock aanzet, duurt het soms even voordat de camera opgestart is.
Dit duurt dan te lang en dan moet ik met het patroon unlocken.

Voor de rest loopt het lekker soepel.
Browser is stuk sneller geworden , laad alles supersnel nu
Ah dat is mooi, ik ben zelf niet zo into phone benchmarks dus mij zegt het niet direct heel veel maar als alles nog soepeler/.sneller draait/aanvoelt nou dat is alleen maar positief!
Zelf zit ik nog steed ste dubben er 1 te halen of te gaan voor de nieuwe xperia U( wanneer die officieel uitkomt)
Sigis schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:36:
Die 169 euro is inderdaad een actie van Hi prepaid, je krijgt er ook nog 10 euro beltegoed bij. Als je minimaal een jaar Hi prepaid klant bent kan je nog tot 30 euro klantvoordeel krigen. Volgens mij een van de mooie aanbiedingen van dit moment.
Klopt, ik sta er op zich wel verstelt van dat ze zo'n scherpe prijs hanteren, al heb ik zelf al wel een sim only abbo via telfort dus heb geen hi prepay nodig helaas

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 09-04-2012 19:41 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
pino85 schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:40:
[...]

Ah dat is mooi, ik ben zelf niet zo into phone benchmarks dus mij zegt het niet direct heel veel maar als alles nog soepeler/.sneller draait/aanvoelt nou dat is alleen maar positief!
Zelf zit ik nog steed ste dubben er 1 te halen of te gaan voor de nieuwe xperia U( wanneer die officieel uitkomt)
Zit zelf ook te wachten op de U maar duurt wel erg lang ...
Tot die tijd vermaak ik me hier nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Laatst online: 16-04 21:07
Ik heb er zelf geen een, maar ik ken verschillende mensen die een Ray hebben. Ik moet nog maar zien of er een fabrikant binnen korte tijd met een betere compacte smartphone komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Hi prepaid versie gehaald bij de mediamarkt.
Maar als ik er een tmobile simkaart in stop, dan krijg ik de melding: SIM-card is locked.
Ook zit er een brief bij van Hi, dat unlocken 68euro kost. Dus niet simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Voor mijn vriendin heb ik ook de ray bij de mediamarkt gekocht. Dezelfde brief zit er inderdaad bij dat hij gesimlockt is. 68 euro om unlock-codes aan te vragen.
Wij hebben een sim-only abbo van Telfort en deze werkt er gewoon in.
Ik weet niet of andere simkaarten die niet op het KPN netwerk zitten werken of niet, maar als ik de brief mag geloven gaat dit niet werken.

Edit: Bij de voorwaarden kwam ik trouwens het volgende punt tegen.
  • Je hebt je mobiele telefoon langer dan 12 maanden geleden aangeschaft, dan worden voor de SIM-unlock geen kosten in rekening gebracht.
Gratis te unlocken na 1 jaar dus zoals ik het lees.

[ Voor 40% gewijzigd door Dalrok op 10-04-2012 22:00 ]

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:16:
Maar als ik er een tmobile simkaart in stop, dan krijg ik de melding: SIM-card is locked.
Ook zit er een brief bij van Hi, dat unlocken 68euro kost. Dus niet simlock vrij.
raar, heb hem ook bij de MM vandaan, zit ook een brief bij over unlocken blabla, maar is toch echt simlockvrij bij mij.

Tmobile en Vodafone pakt hij zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:08

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:16:
Wat zijn de mogelijkheden om de foon op zon moment terug te brengen? Kan dat als je een sim hebt geprobeerd? Op zich is de foon dan al geprobeerd en uit de verpakking..

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 14:30
Thrace Grumble schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:29:
[...]

Wat zijn de mogelijkheden om de foon op zon moment terug te brengen? Kan dat als je een sim hebt geprobeerd? Op zich is de foon dan al geprobeerd en uit de verpakking..
Je hebt toch recht om een product binnen een week in originele staat te retourneren en je geld terug te krijgen? (niet tevreden, geld terug)
Product moet natuurlijk onbeschadigd zijn en de verpakking ook (mits het redelijkerwijs te openen is geweest).

Wanneer je bij een webwinkel hebt besteld heb je zelfs 2 weken de tijd (wet koop op afstand).

Natuurlijk moet niet niet de echte reden geven waarom je de telefoon retour doet, je had namelijk kunnen verwachten dat het toestel een simlock heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties maar het kan ook iets anders zijn. De tmobile prepaid simcard is namelijk een erg oude tmobile simcard(meer dan 10jaar denk ik wel).
Nou las ik op een tmobile forum dat sommige oude simcards niet geschikt zijn voor moderne smartphones. Wel schijnt het mogelijk te zijn om die oude simcard om te ruilen via de tmobile klantenservice voor een nieuwe geschikte simcardmet zelfde telnr en tegoed???). Ga de tmobile klantenservice zo even emailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:57

Christiano007

Ich bin der champion

Probeer eens van iemand anders de simkaart zou ik zeggen

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en terwijl we op ICS wachten...

is er al een tool om 'm dan te rooten?
ik zou anders flink wat apps kwijt raken ivm onvoldoende ruimte (gebruik nu Link2sd).
en heb daarnaast best wat eigen aanpassingen gedaan, waar root voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit momenteel te twijfelen of ik de Ray zou kiezen bij mijn abonnement. Voordeel is dat het een compact toestel is welke ik gratis bij mijn abo kan krijgen. Aan de kant kant voelt het wel aan als een stap terug t.o.v. mijn Galaxy S. Zijn er hier toevallig mensen die van een Galaxy S naar de Ray gegaan zijn?
Ik heb thuis naast mijn gsm een iPad en een Vita, dus ik heb genoeg apparaten om te kunnen surfen en gamen op de bank. Maar om zo af en toe eens te kunnen surfen en gamen als ik niet thuis ben is een groter scherm wel handiger. Ik zou opzich ook gewoon bij de Galaxy S kunnen blijven, maar na anderhalf jaar zou ik toch wel eens een ander toestel willen.

[ Voor 50% gewijzigd door SToRM666 op 13-04-2012 09:20 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
SToRM666 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:03:
Ik zit momenteel te twijfelen of ik de Ray zou kiezen bij mijn abonnement. Voordeel is dat het een compact toestel is welke ik gratis bij mijn abo kan krijgen. Aan de kant kant voelt het wel aan als een stap terug t.o.v. mijn Galaxy S. Zijn er hier toevallig mensen die van een Galaxy S naar de Ray gegaan zijn?
Ik heb thuis naast mijn gsm een iPad en een Vita, dus ik heb genoeg apparaten om te kunnen surfen en gamen op de bank. Maar om zo af en toe eens te kunnen surfen en gamen als ik niet thuis ben is een groter scherm wel handiger. Ik zou opzich ook gewoon bij de Galaxy S kunnen blijven, maar na anderhalf jaar zou ik toch wel eens een ander toestel willen.
Hou er wel rekening mee dat het scherm van de Ray echt kleiner is. Ik vind het een erg fijn toestel maar voor sommige dingen is het scherm gewoon net even te klein. Je kunt in dat geval ook kijken naar een Xperia Arc S, die is qua scherm iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Ik heb vanochtend ook de Xperia Ray (prepaid KPN, simlockvrij) gehaald. Tot dusver tevreden fijn compact toestel, ben benieuwd naar Android 4.0 ICS. Is er al een datum bekend wanneer deze uitgerold zal worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Mvdbeld op 13-04-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Mvdbeld schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:22:
Ik heb vanochtend ook de Xperia Ray (prepaid KPN, simlockvrij) gehaald. Tot dusver tevreden fijn compact toestel, ben benieuwd naar Android 4.0 ICS. Is er al een datum bekend wanneer deze uitgerold zal worden?
Geloof dat de datum mid-April is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
http://talk.sonymobile.com/thread/35144

de eerste batch van de toestellen is begonnen voor de upgrade naar ICS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/9642/54024628.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4882/84314626.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Wat gaat er aan data/apps verloren bij zo'n update?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haya99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 18:59
bartvl schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:46:
Wat gaat er aan data/apps verloren bij zo'n update?
Ze zeggen dat er niets verloren gaat... als ie het doet. De upgrade werkt niet bij mij, helaas. Hij kan niet alles installeren en dan wordt ik naar een algemene support pagina verwezen waar verder niets te vinden is.

Lekker... :(

Weer ff verder; PC opnieuw opgestart en update verliep vlekkeloos, binnen 10 minuten klaar.

Eerste indruk... blijf lekker bij 2.3. De ray was al niet snel en is nu alleen maar nog trager geworden. Verder werken een aantal apps niet meer en zijn de veranderingen die ik tot nu toe heb gezien geen vooruitgang.

[ Voor 28% gewijzigd door haya99 op 13-04-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Hmmmz volgens PC Companion heb ik nog steeds de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
tip om te herstellen naar fabrieksinstellingen.

Bij mij was hij ook traag en laggy, even naar fabrieksinstellingen en hij werkt nu super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
Vlassie1980 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 07:58:
Hmmmz volgens PC Companion heb ik nog steeds de laatste versie?
Bij mij is er ook nog geen update beschikbaar? Heeft de rest gewoon ge-update via PC companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bij mij ook nog geen update, maar dat komt nog wel. Het gaat net als de vorige ronde in fases. Toen had ik de update ook ongeveer een week of twee nadat de eersten hier al een update hadden. Het gaat normaal gesproken inderdaad via PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Laatst online: 11-09 12:00
Ben nog aan 't twijfelen, momenteel draai 'k
rayonium op de doomlord kernel en dit gaat echt vlot.

Hier en daar lees k van dat de ics wat trager werkt en eye candy is leuk, maar als k een halve minuut moet wachten om een smsje te openen ofzo hoeft het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
Ik wacht wel op een custom rom van de officiële ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
  • Laatst online: 09-09 12:21
Een lijst met serienummers waarvoor de update is uitgegeven, is hier te vinden:
http://talk.sonymobile.com/message/178141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-07 18:11
Ik heb nu op mn interne geheugen 100 mb vrij. Maar ik lees bij anderen dat t 300 mb zo moeten zijn ofzo. Iemand enig idee of dat klopt en hoe ik mijn geheugen kan vrijmaken? Ik heb een paar apps op t interne geheugen maar bij elkaar is dat ong 10 — 20 mb.. Die 100mb haal ik trouwens alleen met geleegd cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evil kim schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:15:
Ben nog aan 't twijfelen, momenteel draai 'k
rayonium op de doomlord kernel en dit gaat echt vlot.

Hier en daar lees k van dat de ics wat trager werkt en eye candy is leuk, maar als k een halve minuut moet wachten om een smsje te openen ofzo hoeft het ook niet
klinkt interessant! lijkt sneller dan de officiele ICS.

vraag: moet ik de bootloader unlocken om dit te kunnen (momenteel geroote ray, maar bootloader is locked)?

en volg ik de procedure die hier staat? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1516508

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

mregeling2005 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 08:31:
tip om te herstellen naar fabrieksinstellingen.

Bij mij was hij ook traag en laggy, even naar fabrieksinstellingen en hij werkt nu super snel.
Bij terugzetten naar fabrieksinstellingen wis je neem ik aan wel het een en ander? Wis je alles of blijven er ook dingen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
De officiële versie is ook al gewoon te downloaden als je niet wilt wachten op de pc companion update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
bladerash schreef op maandag 16 april 2012 @ 01:36:
De officiële versie is ook al gewoon te downloaden als je niet wilt wachten op de pc companion update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1598195
Vandaag weer vol goede hoop aangesloten aan PC companion. Helaas nog geen update...

Misschien maar even de nordic versie proberen, kan ik op het moment dat de officiële Nederlandse uit is deze nog gewoon flashen via PC companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij geeft hij wel de melding dat ICS er is.

en rooten schijnt ook te kunnen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038

morgen misschien maar eens prutsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Mvdbeld schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:46:
[...]

Vandaag weer vol goede hoop aangesloten aan PC companion. Helaas nog geen update...

Misschien maar even de nordic versie proberen, kan ik op het moment dat de officiële Nederlandse uit is deze nog gewoon flashen via PC companion?
ROM is multilanguage.. dus nederlands staat er gewoon op. Je moet alleen aan het begin een beetje zoeken om de taalinstelling te veranderen. Voor de rest is er vrij weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Ik heb de nordic versie nu 2 dagen draaien met baseband 70 en originele kernel. Rooten is mogelijk, bestandje flashen met cwm. Uiteraard heel erg veel bloatware eerst zelf eraf gegooid met TB, alleen de essentiele dingen overgelaten. Ik hou van een schone rom :). Verwijderen met TB ging wel ERG traag vergeleken met 2.3.4. Telefoon moest steeds even nadenken, waar dit bij 2.3.4. niet het geval was.

Mijn indruk: ICS ziet er leuk uit, past wel bij de sony styling. De nieuwe patternlock is gaaf, de dialer is verbeterd, je kan nu ook een naam intikken en dan vindt hij zelf het nummer erbij. De launcher is traag, hapert nog weleens. Trillingen bij aanraken niet altijd accuraat. Stock email app is ook vernieuwd, alleen weet ik niet zeker of dit beter of slechter is dan de gingerbread email app. ICS menustructuur is even wennen qua styling, maar uiteindelijk wel een verbetering denk ik. Bij de camera kan je nu wat minder dingen instellen, er is een camera button op het scherm aanwezig. Camera is wat simpeler in gebruik geworden en de fotos zijn bij genoeg licht van voldoende kwaliteit.
Ook even snel een tweetal games geprobeerd. Temple run lagt van tijd tot tijd, dit is best wel irritant. Fruitninja werkt vrijwel zonder problemen.

Icm baseband 70 weinig batterydrain in standby, (vergelijkbaar met baseband van rom .42; overnacht 5-6% kwijt op 3g). Verbruik wanneer je met de telefoon bezig bent is ook vrijwel hetzelfde. ICS lijkt dus niet perse meer batterij te gebruiken dan 2.3.4 en mijn vorige UV rom. Het is nu nog wachten op een goeie custom kernel.

Aangezien ik een beetje gek werd van de haperende sony launcher heb ik nu nova erop gezet. Vrijwel geen haperingen meer, telefoon voelt veel snappier aan :). Al met al ben ik wel tevreden over de update, maar soms heb ik toch het gevoel dat de telefoon ietsje te weinig power heeft voor ICS. Zeker aangezien ik de 2.3.4. rom op max 500 MHz liet draaien en dat alles daar gewoon vloeiend liep (ook temple run ja, waar deze nu van tijd tot tijd lagt op 1 GHz). En het nemen van een snapshot kan nu niet meer via de power button, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
patshad schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:13:
Ik heb de nordic versie nu 2 dagen draaien met baseband 70 en originele kernel...
Klinkt redelijk positief, ik zelf was onder Gingerbread ook niet erg te spreken over de originele launcher en gebruikte daarom Launcher Pro.Heb nu even naar Nova gekeken en dat ziet er erg goed uit waarschijnlijk deze even proberen nadat ik ICS geïnstalleerd heb.

Welke bloatware verwijderen jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Mvdbeld schreef op maandag 16 april 2012 @ 13:56:
[...]

Klinkt redelijk positief, ik zelf was onder Gingerbread ook niet erg te spreken over de originele launcher en gebruikte daarom Launcher Pro.Heb nu even naar Nova gekeken en dat ziet er erg goed uit waarschijnlijk deze even proberen nadat ik ICS geïnstalleerd heb.

Welke bloatware verwijderen jullie allemaal?
Nova maakt voor mij zeker een groot verschil. Vensteranimatie en overgangsanimatie lager zetten/uitschakelen scheelt ook weer wat.

Ik heb er makkelijk een stuk of 30-40 apps/services afgegooid, denk aan: Ant+, toetsenborden, weerwidget, klokken, timescape+addons, alles waar facebook in voorkwam (de facebookapp is voor mij goed genoeg) enz... Nee ik heb er geen lijst van gemaakt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken dat het nu nog slim is om deze telefoon te kopen? Want ik heb z'n 300 euro om mijn eerste te kopen. Dus ik ging kijken en twee telefoons vielen mij op de htc one v en de xperia ray. De htc is ongeveer 100 euro duurder. En is 'ie dat waard. Want ze bevatten dezelfde cpu. En denken/weten jullie of de ray zonder lagg een zware game kan afspelen en je ook normaal op het internet kan surfen. Denken jullie dat de ray daar sterk genoeg voor is? En kan je ook een beetje normaal internetten en gamen op 3.3inch scherm. Of moet ik dan echt uitwijken naar een andere smartphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
De Xperia U al gezien? http://www.gsminfo.nl/mob...ria-U/prijzen-los-toestel
Zo'n 20 euro duurder dan Xperia Ray.. maar met dual-core en 3.5 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24
Ik heb de Ray sinds een week en ben er helemaal weg van. Ik moet zeggen dat het mijn eerste smartphone is, maar ik heb wel wekenlang smartphones met elkaar vergeleken en ook dankzij deze topic was ik overtuigd om voor de Ray te gaan.

Echter stoorde ik me enorm aan alle bloatware die er op stond en dus heb ik hem geroot. Maar omdat ik nog wat een noob ben op gebied van Android heb ik een specifieke vraag:

Zal bij een update naar Android 4.0, mijn toestel geroot blijven en nog altijd vrij zijn van bloatware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 09:33
ShaiNe schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:52:
Ik heb de Ray sinds een week en ben er helemaal weg van. Ik moet zeggen dat het mijn eerste smartphone is, maar ik heb wel wekenlang smartphones met elkaar vergeleken en ook dankzij deze topic was ik overtuigd om voor de Ray te gaan.

Echter stoorde ik me enorm aan alle bloatware die er op stond en dus heb ik hem geroot. Maar omdat ik nog wat een noob ben op gebied van Android heb ik een specifieke vraag:

Zal bij een update naar Android 4.0, mijn toestel geroot blijven en nog altijd vrij zijn van bloatware?
Na een update naar 4.0 is je telefoon weer stock en bevat het weer alle bloatware. Het beste is even wachten op een custom rom voor de Ray gebaseerd op ICS :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24
Cubic X schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:56:
[...]

Na een update naar 4.0 is je telefoon weer stock en bevat het weer alle bloatware. Het beste is even wachten op een custom rom voor de Ray gebaseerd op ICS :) .
Bedankt! :) Dat wordt dus even wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Of gewoon updaten naar de stock rom, die rooten en eraf halen wat je wilt ;) Heb m net geupgrade, niet dat het echt beter is of uberhaupt echt heel anders. De launcher die je nu hebt op 2.3.4 lijkt al heel erg op ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:21:
Of gewoon updaten naar de stock rom, die rooten en eraf halen wat je wilt ;) Heb m net geupgrade, niet dat het echt beter is of uberhaupt echt heel anders. De launcher die je nu hebt op 2.3.4 lijkt al heel erg op ICS.
ook via pc companion geupdate, en daarna geroot.
overbodige apps eraf...
nova launcher erop, oogt goed.
eerste indruk: veel sneller en minder lag dan met de vorige android versie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Laatst online: 09-09 19:32
Kun je de telefoon ook Rooten zonder iets te doen met Unlocken? Over beide vind ik wel hoe het moet maar niet de relatie met elkaar. Heb je de ene nodig voor de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
Djensen schreef op woensdag 18 april 2012 @ 07:48:
Kun je de telefoon ook Rooten zonder iets te doen met Unlocken? Over beide vind ik wel hoe het moet maar niet de relatie met elkaar. Heb je de ene nodig voor de ander?
Volgens mij moet je het slotje (unlocking) van de telefoon afhalen voordat je wijzigingen kunt aanbrengen en alles aanpassen, soort admin rechten (rooten).

Er is een officiële Sony blogpost hoe de telefoon te unlocken, http://unlockbootloader.sonymobile.com/.
Over het rooten, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426912

Ik heb gister alleen mijn unlock key aangevraagd bij Sony, wilde er gisteravond mee verder maar heb het ondertussen al uitgesteld naar de regenachtige zondagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik weet niet hoe het zit met ICS, maar een eerdere versie van de software kon je rooten zonder dat je de bootloader hoefde te unlocken. Dit was versie .42, maar voor versie eindigend op .62 moest wel de bootloader unlocked worden voordat je deze kon rooten. Dus dit kan verschillen, maar als ik de link van hierboven zie (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038) dan geeft de topic title aan dat beide mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
E2TK schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:23:
[...]

Volgens mij moet je het slotje (unlocking) van de telefoon afhalen voordat je wijzigingen kunt aanbrengen en alles aanpassen, soort admin rechten (rooten).

Er is een officiële Sony blogpost hoe de telefoon te unlocken, http://unlockbootloader.sonymobile.com/.
Over het rooten, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1426912

Ik heb gister alleen mijn unlock key aangevraagd bij Sony, wilde er gisteravond mee verder maar heb het ondertussen al uitgesteld naar de regenachtige zondagmiddag.
Ja, je kunt gewoon Gingerbread rooten zonder je bootloader te unlocken. Je moet wel eerst een oudere versie flashen dan de .62 versie, omdat de exploit die hiervoor wordt gebruikt, is gedicht in de laatste .62 update. Meer informatie met how-to hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1568792
drBunhead schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:02:
[...]

Ik weet niet hoe het zit met ICS, maar een eerdere versie van de software kon je rooten zonder dat je de bootloader hoefde te unlocken. Dit was versie .42, maar voor versie eindigend op .62 moest wel de bootloader unlocked worden voordat je deze kon rooten. Dus dit kan verschillen, maar als ik de link van hierboven zie (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038) dan geeft de topic title aan dat beide mogelijk zijn.
Om ICS te flashen en te rooten, is hier een duidelijke uitleg:
http://talk.sonymobile.com/message/179875

[ Voor 47% gewijzigd door Rien91 op 18-04-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Ik ben weer terug bij mijn gingerbread rom. ICS vond ik toch wat traag/laggy aanvoelen. Nu geen last meer van, gingerbread is echt heel veel sneller, en dat maar op 600MHz. Denk dat de ray toch iets te underpowered is, want de ICS was op 1.6 GHz ook niet echt vrij van lags. Wellicht dat ik in de toekomst nog een getweakte ICS probeer, maar voor de komende tijd blijf ik lekker bij 2.3.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
De reden van de lags ligt niet aan de cpu, maar aan de relatief zwakke gpu..
Heel veel berekeningen in de ICS zijn verschoven van cpu naar gpu..
De adreno 205 van qualcomm kan echter niet tippen aan de grafische kracht van dual/quad core Mali-400/PowerVR SGX540.. Tegra3.. ect..
Het maakt niet uit hoe hoog je de cpu klokt, de bottleneck zit em in de gpu dat juist zorgt voor die grafische haperingen.

[ Voor 18% gewijzigd door bladerash op 18-04-2012 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:50:
De reden van de lags ligt niet aan de cpu, maar aan de relatief zwakke gpu..
Heel veel berekeningen in de ICS zijn verschoven van cpu naar gpu..
De adreno 205 van qualcomm kan echter niet tippen aan de grafische kracht van dual/quad core Mali-400/PowerVR SGX540.. Tegra3.. ect..
Het maakt niet uit hoe hoog je de cpu klokt, de bottleneck zit em in de gpu dat juist zorgt voor die grafische haperingen.
apart hoe ervaringen kunnen verschillen.
ik vind de standaard ICS (via pc companion), geroot, zelf ontdaan van allerlei apps+widgets die ik niet gebruik juist veel minder laggy!
alles, inclusief het oproepen van contacten/bellen, maar ook het swipen van de notificaties gaat veel sneller.
heel af en toe wat lag, maar zoveel minder dan bij de vorige versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien91
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:40:
[...]

apart hoe ervaringen kunnen verschillen.
ik vind de standaard ICS (via pc companion), geroot, zelf ontdaan van allerlei apps+widgets die ik niet gebruik juist veel minder laggy!
alles, inclusief het oproepen van contacten/bellen, maar ook het swipen van de notificaties gaat veel sneller.
heel af en toe wat lag, maar zoveel minder dan bij de vorige versie!
Ik heb dezelfde ervaring! Alles gaat vloeiend en snel, maar ik heb wel een factory reset gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die had ik zelfs niet nodig.
alle instellingen behouden, heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Laatst online: 11-09 12:00
Heb er een dagje mee gewerkt, en dan terug naar de vorige rayonium gegaan, werkt sneller en kan er alles mee doen wat ik wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
evil kim schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:27:
Heb er een dagje mee gewerkt, en dan terug naar de vorige rayonium gegaan, werkt sneller en kan er alles mee doen wat ik wil
Vond ICS hier en daar ook traag, had mijn toestel wel geroot en hoop apps weggegooid en NOVA launcher geinstalleerd.

Nu ook zojuist laatste Gingerbread versie van Rayonium (v7) erop gezet + battery savings kernel (aire). Draait erg soepel, battery life moet ik nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Tot nu toe heel verschillende reacties op de ICS update dus. Waar zou dat in kunnen zitten?

Die van mij wil nog niet updaten en ik ben een beetje huiverig voor unlocken en rooten ivm garantie. Ik ga dus nog niks proberen. Hoewel ik er wel wat voor voel om al die Sony Ericsson zooi eraf te gooien/niet geinstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Als je van 2.3.4 komt en je wilt ICS flashen via flashtool moet je ray dan al geroot zijn of kan het direct.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste