Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24

JB

Cédric roelt!

frere schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:46:
ik hoorde in een review van phoneArena.com dat de led van de camera niet automatisch aangaat, maar altijd handmatig aan gezet moet worden in de menu settings van de camera.
Kan iemand dit bevestigen, wil deze telefoon voor mijn vriendin kopen en ze gebruikt de camera veel.
AmbroosV schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 22:58:
[...]

Niet waar, gaat helemaal vanzelf aan wanneer nodig.
Wie kan dit bevestigen? Ik heb deze telefoon voor mijn vriendin besteld maar zelfs in het donker flitst die niet vanzelf. Het lampje kan wel aangezet worden maar flitst ook niet bij het maken van een foto, deze verlicht gewoon constant. Draait de nieuwste stock firmware.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
JB schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

[...]

Wie kan dit bevestigen? Ik heb deze telefoon voor mijn vriendin besteld maar zelfs in het donker flitst die niet vanzelf. Het lampje kan wel aangezet worden maar flitst ook niet bij het maken van een foto, deze verlicht gewoon constant. Draait de nieuwste stock firmware.
Mijn telefoon vertoond hetzelfde gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vito2
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 10:25
tweak_dude schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:56:
[...]

Mijn telefoon vertoond hetzelfde gedrag.
Same here. Ik had dit ook al in de reviews gelezen voor aanschaf van de telefoon. Pluspunt van de camera is dat hij zonder flits/lampje ook in slecht licht omstandigheden goede foto's maakt. Ik gebruik het lampje zelden.

ACER 5720g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:40
Ben nog redelijk tevreden met mijn ray, hij is fijn qua formaat maar dat is tegelijkertijd ook wel een nadeel. Het typen gaat gewoon niet altijd goed omdat ik vrij grote handen en dikke vingers heb.

Daarnaast lijkt het wel of hij steeds trager wordt, ik moet soms echt 5 seconden wachten voordat mijn camera werkt of dat ik Facebook kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Het klopt dat er vanaf de fabriek een zeer goed aangebrachte screen-protector op zit. Bij mij heb ik 'm er af gehaald omdat er een aantal irritante krassen op zaten en het een bepaalde plek mat was geworden (telefoon had per ongeluk met iets anders in de broekzak gezeten). De screen-protector zat goed vast, maar is er zonder problemen af te halen.

Wat trager worden betreft; ik heb dat ook een keer gehad (met stock 4.0.4) maar na een herstart was het probleem weg. Wat ik wel altijd doe na het opstarten alle overbodig apps stoppen, is beter voor de snelheid en het batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 15:55
Zijn er meer mensen met problemen met Bluetooth? Mijn vader heeft een Ray met build-nr 4.1.A.0.562, hij gebruikt een Philips dock voorop zijn werk voor de radio, deze valt elke 10 minuten weg, als hij het scherm aan doet komt de verbinding weer terug. Ik heb getest of dit aan Wifi of Bluetooth ligt maar met lokale muziek is er hetzelfde probleem, daar ligt het dus niet aan.

Ik heb zelf een SGS2 met custom rom en bij mij werkt het pairen met de dock wel perfect, niks valt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

mijn bluetooth heeft alleen in het begin gewerkt met de parrot in de auto.
inmiddels ben ik vele updates verder, en nu met custom roms (jelly bean) kan hij wel verbinden met de parrot, maar schakelt niet over op de speaker als ik gebeld wordt/ga bellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat een ellende met het zoeken voor een fatsoenlijk hoesje voor deze telefoon :/ Geen enkele Valenta past normaal, of ze zijn te ruim of te strak en helemaal erin gaat ie ook niet. Mobiparts heeft ook geen versie en verder dan een PDair kom ik niet...

Afbeeldingslocatie: http://i1.expansys.com/img/b/222191/pdair-leather-case-for-sony-ericsson-xperia-ray.jpg

Gebruikt hier niemand een compleet hoesje ipv zo'n bumper? In het hele topic vind ik weinig info hieromtrent. Bovenstaande PDair is ook niet wat ik zoek, die is nog half open aan de zijkanten :(

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 17-10-2012 22:22 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik heb zo'n standaard van Valenta, toestel past er mooi in in de lengte vind ik. Alleen is het iets te breed (half centimetertje als je het toestel naar 1 kant duwt), maar het toestel valt er bij mij niet uit. Ziet er zo uit: http://valenta.eu/collection.html#classicformen-black , alleen heb ik de stoffen variant (zie ik niet staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Hoi, ik wil graag een nieuw paar (in-ear) oortjes voor mijn telefoon, maar ik kwam erachter dat er veel niet compatibel zijn. Ik heb een aantal headsets op het oog, weten jullie welke wel/niet compatibel zijn?
- Sennheiser CX-300 II
- Creative EP-630
- Sony MDR-EX50LP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:01
Sjoerd487 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:40:
Hoi, ik wil graag een nieuw paar (in-ear) oortjes voor mijn telefoon, maar ik kwam erachter dat er veel niet compatibel zijn. Ik heb een aantal headsets op het oog, weten jullie welke wel/niet compatibel zijn?
- Sennheiser CX-300 II
- Creative EP-630
- Sony MDR-EX50LP
Waarom zouden niet alle doppen compatible zijn? Is een standaard plugje. Als je ook functieknoppen wilt zal het wel een ander verhaal zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
Sjoerd487 schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 19:40:
- Sennheiser CX-300 II
- Creative EP-630
- Sony MDR-EX50LP
Ik heb de CX300 ii en ze werken prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
tweak_dude schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 21:20:
[...]

Waarom zouden niet alle doppen compatible zijn? Is een standaard plugje. Als je ook functieknoppen wilt zal het wel een ander verhaal zijn trouwens.
Dacht ik ook, maar toen ik er Samsung-oortjes in plugde (ook gewoon 3.5 mm) kreeg ik de melding 'Accessoire niet ondersteund'. Na een beetje googlen kwam ik erachter dat blijkbaar niet alle headset geschikt zijn. Zie bijvoorbeeld:
Deze review en:
http://talk.sonymobile.com/thread/30142?start=0&tstart=0
02Sjoerd schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:01:
[...]

Ik heb de CX300 ii en ze werken prima
Mooi, thanks voor je reactie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoerd487 op 20-10-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:10
Gewone earbuds (met drie aparte stukjes in de minijack) werken altijd, maar wanneer er een knopje of een microfoon in de kabel verwerkt zit zijn er twee standaarden.

Sony gebruikte tot en met 2011 een standaard die helemaal niet veel gebruikt werd. Sinds 2012 gebruikt Sony ook de standaard die Apple (en de meeste andere merken) gebruiken. Vandaar dat sommige headsets niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
AmbroosV schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 22:37:
Gewone earbuds (met drie aparte stukjes in de minijack) werken altijd, maar wanneer er een knopje of een microfoon in de kabel verwerkt zit zijn er twee standaarden.

Sony gebruikte tot en met 2011 een standaard die helemaal niet veel gebruikt werd. Sinds 2012 gebruikt Sony ook de standaard die Apple (en de meeste andere merken) gebruiken. Vandaar dat sommige headsets niet werken.
Ah oke, bedankt.

Wat bedoel je precies met drie aparte stukjes in de minijack?
De Creative EP-630 heeft zo'n minijack (en volgens mij geen knopje op het snoer), zou die dan moeten werken?
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_9s8iqcCd0DY/SMwrI2gn9RI/AAAAAAAADZk/P-HVLr1Icfo/s400/phones.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Jup, die heeft drie 'stukjes' gescheiden door twee ringetjes en gaat dus werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik zat ook even te kloten met de standaard headphone icm met mijn Blakcberry Playbook. Als je de plug er volledig in duwt hoor je nog amper geluid. Heeft denk ik inderdaad met die drie delen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Ik gebruik ook de dopjes van m'n Creative Zen in combinatie met m'n Ray en dat werkt heel goed. Geluid is een stuk beter dan de meegeleverde Sony dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rafael schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 09:34:
Ik heb zo'n standaard van Valenta, toestel past er mooi in in de lengte vind ik. Alleen is het iets te breed (half centimetertje als je het toestel naar 1 kant duwt), maar het toestel valt er bij mij niet uit. Ziet er zo uit: http://valenta.eu/collection.html#classicformen-black , alleen heb ik de stoffen variant (zie ik niet staan)
Ja ik ken de hoesjes en heb ze allemaal geprobeerd bij MM in Roermond maar niets fatsoenlijk er tussen. Kun je eens een foto maken hoe het zit en heb je eventueel nog de factuur zodat ik de juiste kan bestellen, ivm de vele versies...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFireThief84
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Mag ik mijn eerdere postje over mijn geheugenprobleempje nog even schaamteloos bumpen?
TheFireThief84 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:34:
De laatste tijd loop ik tegen een vervelend probleempje aan met mn Ray. Nieuwe apps of updates installeren gaat niet meer door ruimtegebrek. Het geheugen van de telefoon zelf heeft van zijn 420 MB nog maar een goeie 20 MB over. En daar weet ik eigenlijk nie tzo snel meer van te maken.

Iedere app die ik kan verplaatsen, heb ik verplaatst naar de SD kaart. Apps die ik on missen heb ik verwijderd, hoewel er ook heel veel (Sony-)apps niet te verwijderen zijn.

Lopen jullie hier ook tegenaan en hebben jullie een oplossing hiervoor?
Google leverde me niet direct iets nuttigs op, behalve een (ingewikkeld lijkende) ingreep waarbij je delen installeert op de SD-kaart. Er moet toch wel een simpeler oplossing zijn?

Ondertussen staat de melding 'Weinig ruimte; Opslagruimte van telefoon bijna vol'-melding onafgebroken boven in mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Ja ik ken de hoesjes en heb ze allemaal geprobeerd bij MM in Roermond maar niets fatsoenlijk er tussen. Kun je eens een foto maken hoe het zit en heb je eventueel nog de factuur zodat ik de juiste kan bestellen, ivm de vele versies...
Hetgeen op het kasticketje staat van Belcompay:
1599174 Valenta Pocket Case Neo € 10.00 (15 sept 2011)

Foto's hier, hoop dat dat werkt.

Begint ondertussen wel wat sleet op te komen :X Er zat wel wat afwijking op de hoesjes onderling, de Belcompany man had er 3 geprobeerd en dit hoesje was toen het best passend, ook al waren ze alle 3 gelijk. Als je het ondersteboven houdt, blijft mijn toestel zitten. Begin je er mee te schudden, tja, dan niet meer..
TheFireThief84 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:20:
Mag ik mijn eerdere postje over mijn geheugenprobleempje nog even schaamteloos bumpen?

[...]

Google leverde me niet direct iets nuttigs op, behalve een (ingewikkeld lijkende) ingreep waarbij je delen installeert op de SD-kaart. Er moet toch wel een simpeler oplossing zijn?

Ondertussen staat de melding 'Weinig ruimte; Opslagruimte van telefoon bijna vol'-melding onafgebroken boven in mijn scherm.
Eigenlijk niet zo'n probleem hier, nog 230 MB intern geheugen vrij. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps. Buiten de standaard apps deze erbij; Circle battery widget, Dropbox, Flash light, My Tracks, Myphoneexplorer, rotationlock, Trillian & Twitter.

Als je echt alle apps nodig hebt en ze laten standaard niet toe om te verplaatsen naar de geheugenkaart, kan je denk ik niet anders dan rooten en ze zo verplaatsen. Hier ben ik wel niet in thuis, mijne is gewoon stock zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 07:30
Zijn er ook manieren waarop je de gps nauwkeuriger kunt maken? Als ik hardloop scheelt het ongeveer 500 meter vergeleken met gmaps, kun je de gps ook kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
el flaco schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:32:
Zijn er ook manieren waarop je de gps nauwkeuriger kunt maken? Als ik hardloop scheelt het ongeveer 500 meter vergeleken met gmaps, kun je de gps ook kalibreren?
Zal dan toch aan je loop-app liggen. Met Endomondo waren mijn resultaten op m'n 2011-Xperia altijd erg precies. GPS kalibreren etc gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Ik gebruik mapmyrun maar zal dan endomondo ook eens proberen, het is toch raar dat hetzelfde rondje vandaag 7.1 is en vorige week was dit 6.9 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kleine afwijkingen heb je altijd wel. Gebruik je in mapmyrun toevallig iets energy saver-achtig? Dat laat de nauwkerigheid wel wat achteruitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Nee gewoon standaardinstellingen ik zal drie rondjes met edomondo lopen van elk 9 kijken of dat dan nauwkeuriger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gps heeft altijd een afwijking. heeft weinig met android/ray te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Rafael schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:03:
[...]

Hetgeen op het kasticketje staat van Belcompay:
1599174 Valenta Pocket Case Neo € 10.00 (15 sept 2011)

Foto's hier, hoop dat dat werkt.

Begint ondertussen wel wat sleet op te komen :X Er zat wel wat afwijking op de hoesjes onderling, de Belcompany man had er 3 geprobeerd en dit hoesje was toen het best passend, ook al waren ze alle 3 gelijk. Als je het ondersteboven houdt, blijft mijn toestel zitten. Begin je er mee te schudden, tja, dan niet meer..

[...]

Eigenlijk niet zo'n probleem hier, nog 230 MB intern geheugen vrij. Ik gebruik ook niet zo heel veel apps. Buiten de standaard apps deze erbij; Circle battery widget, Dropbox, Flash light, My Tracks, Myphoneexplorer, rotationlock, Trillian & Twitter.

Als je echt alle apps nodig hebt en ze laten standaard niet toe om te verplaatsen naar de geheugenkaart, kan je denk ik niet anders dan rooten en ze zo verplaatsen. Hier ben ik wel niet in thuis, mijne is gewoon stock zonder root.
bedankt voor je info! Zo heb ik het idd ook ervaren bij MM, maar ik vind het voor geen meter passen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 16:04
Mijn Xperia Ray... Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bagger-toestel gehad.
- 1 week na aankoop: speakerprobleem (flirpend geluid) 1 maand weg voor reparatie
- 1 week na 1e reparatie: probleem weer terug (2 weken weg voor reparatie)
- 2 weken na die reparatie: telefoon terug van reparateur mét een kras.... weer teruggestuurd (weer 2 weken weg)
- 2 weken na ontvangst wederom het oude probleem
- accu ging ook nog eens defect

Bij de zoveelste reparatie had ik gevraagd om een nieuw toestel.... Inmiddels heb ik het liefst mijn geld terug, om dan een "echt" toestel te kunnen kopen van bijv. Samsung.

En dit allemaal binnen 1 jaar. Er zit nu nog 1 jaar garantie op dit kwalitatief inferieure toestel. Ik durf hem niet eens te verkopen, want dan staat een potentieële koper zo weer op de stoep.
Dat SE zulke rotzooi durft te verkopen. Dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!
Mag hopen dat iemand van SE dit leest.....

En uiteraard zal ik iedereen, maar dan ook écht iedereen afraden om iets van SE aan te schaffen.

Het ergste is de ergenis die ik ervan ondervind....

My 2 cents...

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 15:36
Lol ...je hebt pech gehad, heb m'n ray nu bijna een jaar, nog geen enkel probleem mee gehad, geweldig toestel voor geweldige prijs...update naar ics en sony skin werkt goed...ik raad 'm aan bij anderen en ik ben zeker niet de enige, een ''echte samsung'' van dezelfde prijscategorie is bagger in vergelijking met de ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+1, maar wel voor law0070 voor alle duidelijkheid.
@patten: pechvogel, maar om je speakerprobleem (en tuurlijk is dat balen!) zo op te blazen, jammer.
voor het gemakt schuif je de kras ook nog even op het bord van Sony, dat was je met een Samsung of zo nooit overkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
ik begin de traagheid van mijn Ray nu echt beu te worden. Ik zit nog op Gingerbread, want de officiele ICS update had als gevolg dat mijn WiFi niet meer werkte (als je het officiele SE forum erop naslaat is dit een bekend fenomeen). Maar goed, het komt me nu zo vaak voor dat ik niet eens kan bellen omdat de telefoonfunctie / dialer traag is of gewoon helemaal crasht, dat ik gewoon niet iemand ff snel kan bellen als het moet. Het herstarten van de telefoon is dan de enige optie, en dat gaat met een snelheid waar mijn Pentium 75 uit 1995 nog om zou lachen.
Sowieso het aantal schermen dat je doormoet voordat je een nummer kan bellen vind ik een tegenvaller. Met oude telefoons was je binnen enkele seconde aan het bellen maar met deze Android ben ik minimaal een halve minuut verder voordat ik uiteindelijk een kiestoon hoor.
Ik ga me maar een orienteren op een custom ROM oid, maar ik daarvan heb ik helaas weinig kaas gegeten.

[ Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 12-11-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kijk eens op het xda forum. ik draai een custom jelly bean rom (tot nu toe pac, sinds gisteren Kang aosp). heerlijk vlot, veel instellingen en amper lag als ik wil bellen. zou jammer zijn als je de Ray aschrijft terwijl hij zoveel beter kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Anoniem: 44171 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:18:
kijk eens op het xda forum. ik draai een custom jelly bean rom (tot nu toe pac, sinds gisteren Kang aosp). heerlijk vlot, veel instellingen en amper lag als ik wil bellen. zou jammer zijn als je de Ray aschrijft terwijl hij zoveel beter kan!
wat ik me afvraag en op dergelijke internationa fora niet kan vinden... Zit in die customs Roms nog de NL'se taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep, vrijwel allemaal hebben ze NL, tenzij vermeld dat ze enkel Engels/Chinees o.i.d. hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
draakhoofd schreef op maandag 12 november 2012 @ 18:27:
ik begin de traagheid van mijn Ray nu echt beu te worden. Ik zit nog op Gingerbread, want de officiele ICS update had als gevolg dat mijn WiFi niet meer werkte (als je het officiele SE forum erop naslaat is dit een bekend fenomeen). Maar goed, het komt me nu zo vaak voor dat ik niet eens kan bellen omdat de telefoonfunctie / dialer traag is of gewoon helemaal crasht, dat ik gewoon niet iemand ff snel kan bellen als het moet. Het herstarten van de telefoon is dan de enige optie, en dat gaat met een snelheid waar mijn Pentium 75 uit 1995 nog om zou lachen.
Sowieso het aantal schermen dat je doormoet voordat je een nummer kan bellen vind ik een tegenvaller. Met oude telefoons was je binnen enkele seconde aan het bellen maar met deze Android ben ik minimaal een halve minuut verder voordat ik uiteindelijk een kiestoon hoor.
Ik ga me maar een orienteren op een custom ROM oid, maar ik daarvan heb ik helaas weinig kaas gegeten.
Het kan ook zijn dat het downgraden van ICS naar GB niet goed is gegaan, dat je hem nog helemaal moet wipen (ik heb er alleen niet zo veel verstand van).

Ik heb als ROM OptiMax 2.0, gaat wel stabiel, Dead Trigger doet t aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-06 15:36
heb ipv een "update" een wipe gedaan en dan fresh install voor ICS, werkte veel vlotter dan ervoor (update) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Ben zeer tevreden over m'n Ray. Bijna jaar in bezit.

En als je een custom rom erop zet dan draait die vlot! Soms verbaas ik mensen met de snelheid als ik vertel dat er maar een single core inzit die op 806mhz draait.

Momenteel gebruik ik ook de OptiMax 2.0 custom rom. Met cpu: smartassv2 governor/ sio
Momenteel: 2 dagen en 20 uur draaiend en nog 41% batterij over. Ha!
En dat met bellen, sms'en, internetten, email sync, agenda syc, youtube ertussendoor.
Wel geen dataroaming, alleen wifi.

Met aangepaste instelling kun je benchmarks tov stock Ray verdubbelen. Wel wat minder voor batterij maar om te laten zien dat het kan: top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Ik kan op dit moment een nieuwe ray voor 170 euro bij de BBC kopen. Is dat een goeie deal of zijn er voor het zelfde geld betere telefoons te krijgen?

• kdbruin
Hoewel ik de Ray een heel prettige telefoon vind, zou ik toch voor een nieuwer toestel gaan zodat je zeker ook Android 4.2 zou kunnen draaien. Zelf denk ik eraan om toch te kijken of ik een nieuwe Google/LG Nexus kan vinden voor een schappelijke prijs. Is dan wel een groter toestel maar wel beter uitgerust voor de komende paar Android updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik vind momenteel de Ray een redelijk fijne telefoon. Hij is mooi klein en past gemakkelijk in je binnenzak.
De camera blijf ik uitzonderlijk goed vinden, die schiet veel mooiere plaatjes vergelijken met de Samsung Galaxy Ace van mijn vrouw.

Echter, hij is inmiddels wel heel erg traag aan het worden. Gewoon echt irritant traag. Duurt meerdere seconden voordat een app is geladen of Google Chrome op mijn input reageert.

Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik een custom Rom erop kan gooien. Dan zal het vast wel heel wat vlotter gaan zonder al die onzinnige Bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:36:
Ik vind momenteel de Ray een redelijk fijne telefoon. Hij is mooi klein en past gemakkelijk in je binnenzak.
De camera blijf ik uitzonderlijk goed vinden, die schiet veel mooiere plaatjes vergelijken met de Samsung Galaxy Ace van mijn vrouw.

Echter, hij is inmiddels wel heel erg traag aan het worden. Gewoon echt irritant traag. Duurt meerdere seconden voordat een app is geladen of Google Chrome op mijn input reageert.

Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik een custom Rom erop kan gooien. Dan zal het vast wel heel wat vlotter gaan zonder al die onzinnige Bloatware.
Ik heb mijn Ray geroot, en al de bloatware eraf geknikkerd. Helaas geen verbetering in snelheid. Switchen tussen apps, het drukken op de Home knop als je in een app zit, gaat allemaal zo traag nog steeds :(. Volgende stap is custom rom, maar te vaak lees ik dat die ook hun eigen kinderziektes hebben. En dan moet je geloof ik ook de kernel gaan vervangen, geen zin/tijd gehad om daar in te duiken. Volgende Android gsm moet echt out of the box een pak sneller zijn!

Ik heb verder ook ineens nog maar 5MB ruimte over, terwijl ik geen apps heb geinstalleerd. Normaal schommelde het rond de 50MB. Cache is geleegd.

[ Voor 18% gewijzigd door draakhoofd op 28-11-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Sinds een tijdje heb ik ook de Ray. Bevalt me prima, compact, vrij snel en lekkere lange standby tijd!

Ik heb een hoesje gevonden bij de MediaMarkt waar hij erg netjes in past, het merk is Valenta (het kleinste hoesje van leer).

Ik heb alleen nog een vraag. Ik zit nu op Android versie 2.3.4 en ik wil graag updaten naar versie 4.0.4 of 4.1. Echter geeft Sony PC Companion alleen maar aan dat ik al de nieuwste versie heb. Ik kan hem dus niet officieel updaten. Heeft iemand hier ook last van gehad, en daar een oplossing op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Superstudent schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 17:30:
Sinds een tijdje heb ik ook de Ray. Bevalt me prima, compact, vrij snel en lekkere lange standby tijd!

Ik heb een hoesje gevonden bij de MediaMarkt waar hij erg netjes in past, het merk is Valenta (het kleinste hoesje van leer).

Ik heb alleen nog een vraag. Ik zit nu op Android versie 2.3.4 en ik wil graag updaten naar versie 4.0.4 of 4.1. Echter geeft Sony PC Companion alleen maar aan dat ik al de nieuwste versie heb. Ik kan hem dus niet officieel updaten. Heeft iemand hier ook last van gehad, en daar een oplossing op gevonden?
Sommige customizations zijn niet te updaten, meestal omdat de provider of het bedrijf achter die customization niet tevreden is met de performance van de update.

Flashen is vrij simpel:
Je kan de firmware hier downloaden: http://www.mediafire.com/?pp48w8v9z1adg59
Instructies staan hier: AmbroosV in "Sony Xperia S (deel 2, ICS-generatie)"
Die zijn voor de Xperia S en Xperia P, maar voor de Ray is het exact hetzelfde. Ipv de firmware voor de S/P gebruik je gewoon die van Mediafire. Let er wel op dat je leest wat er staat bij "met gegevensbehoud", anders verlies je misschien data.

Succes :)

(PS: dit is geen aangepaste firmware maar een oorspronkelijke firmware van Sony. Flashtool is een reverse-engineered versie van de updatesoftware van Sony. Deze firmware flashen heeft geen invloed op je garantiestatus en verloopt vrijwel altijd zonder enige vorm van problemen.)

[ Voor 9% gewijzigd door AmbroosV op 04-12-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe doen de meesten het hier wanneer je een andere rom flashed qua backup? Mijn vrouw heeft deze telefoon ook en klaagt dat ICS enorm traag is en de batterij nog geen dag mee gaat. Ik wil graag een andere rom proberen maar zit met contacten enz die ook weer terug gezet moeten worden, is er een universeel tooltje of werkt die Sony sync tool met de meeste custom roms ook gewoon?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sony Sync is niet aangeraden. Gewoon alle contacten syncen met een Google-account is veruit de beste oplossing. Appdata backuppen kan in het algemeen alleen met root en dan iets als Titanium Backup (maar is zelfs dan soms een zooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Google zit ik dus niet op te wachten, ik wil alles los van het gmail account kunnen syncen. De rest back-uppen is een kwestie van de data over kopieren. Apps boeit niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Kijk eens naar MyPhoneExplorer? Volledig gratis, kan alles backuppen en restoren, zelfs smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kijk dat klinkt goed! Ga ik proberen, thnx!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 10:44

AdB

Update: inmiddels is Rooten toch gelukt. Blijkbaar toont je telefoon nog dat er niets is veranderd, maar is er wel degelijk een andere kernel geladen. Zie
http://forum.xda-develope...p?p=26798415#post26798415
Volgens rootchecker heb ik inmiddels root toegang, de werkwijze lijkt dus te werken en is dus inderderdaad vrij eenvoudig en ook voor Noobs te doen. Nu eens een leuke Custom Rom uitzoeken zoals Cubic X vraagt. Wanneer ik iets interessants ontdek laat ik het weten.

Oorspronkelijk:
Ik heb problemen om mijn Ray te rooten en de custom Rom erop te zetten. Ik vond met name het telefoon gedeelte / contacten vanaf het begin al een beetje te langzaam en de accu kan volgens mij veel beter (max. 2 dagen zonder heel intensief gebruik).

Ik probeer de volgende howto te volgen, maar loop al vast bij stap 1: flash naar een oude versie:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1854415

Het lukt me niet om naar de ST18i_4.1.A.0.562_kernel.ftf te flashen. Als ik op mijn telefoon kijk blijf ik de B.0.587 houden en die kun je niet rooten. Hieronder paste ik het log van de flashtool.
Het lukt me dus om in Flashmodus te komen (door de volume naar beneden toets in te drukken). Ik heb het met en zonder het vinkje USB debugging en "onbekende bronnen" aan geprobeerd.
Ik heb diverse USB poorten geprobeerd. Ik heb diverse XDA fora voor Noobs doorgelezen en geprobeerd. Ik ga het nu met een ander tft bestand proberen. Maar als er hier mensen zijn met tips voor de Ray, hoor ik het graag.

Log flashtool:

31/048/2012 11:48:45 - INFO - <- This level is successfully initialized
31/048/2012 11:48:45 - INFO - Flashtool Version 0.9.9.0 built on 2012-11-13 22:53:30
31/048/2012 11:48:45 - INFO - You can drag and drop ftf files here to start flashing them
31/048/2012 11:48:50 - INFO - Device disconnected
31/049/2012 11:49:01 - INFO - Selected ST18i_4.1.A.0.562_kernel.ftf
31/049/2012 11:49:01 - INFO - Preparing files for flashing
31/049/2012 11:49:01 - INFO - Please connect your device into flashmode.
31/049/2012 11:49:15 - INFO - Device connected in flash mode
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Opening device for R/W
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Reading device information
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Phone ready for flashmode operations.
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Start Flashing
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Processing loader
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Checking header
31/049/2012 11:49:16 - INFO - Flashing data
31/049/2012 11:49:18 - INFO - Loader : S1_Loader_Root_773f - Version : R4A066 / Bootloader status : ROOTABLE
31/049/2012 11:49:18 - INFO - Processing kernel.sin
31/049/2012 11:49:18 - INFO - Checking header
31/049/2012 11:49:18 - INFO - Flashing data
31/049/2012 11:49:21 - INFO - Ending flash session
31/049/2012 11:49:21 - INFO - Flashing finished.
31/049/2012 11:49:21 - INFO - Please unplug and start your phone
31/049/2012 11:49:21 - INFO - For flashtool, Unknown Sources and Debugging must be checked in phone settings
31/049/2012 11:49:21 - INFO - Device connected in flash mode
31/049/2012 11:49:34 - INFO - Device disconnected
31/052/2012 11:52:26 - INFO - Log written to C:\Program Files\Flashtool Telefoon\Flashtool\flashtool_2012-12-31_11-48-44.log

[ Voor 8% gewijzigd door AdB op 31-12-2012 16:04 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
Ik ben dan vooral benieuwd naar welke ROM jullie (JB & ADB in dit geval) willen flashen...ik heb zelf ook al ruim een jaar de Ray en ik vond hem ook wat traag worden. Ik heb toen ook custom roms geprobeerd, maar geen enkele kwam in de buurt van de snelheid van de standaard Sony ROM. De Sony ROM is naar mijn mening echt de snelste voor de Xperia Ray.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Momenteel : OptiMax 2.0 met de .587c sirkay kernel. (sio / smartass v2 / standaard tot max 806mhz geklokt).
Draait soepel, goede batterijduur (licht gebruik zeker 5 dagen, intensief nog altijd dik 2 dagen).

Is trouwens rom gebaseerd op ICS.

[ Voor 8% gewijzigd door horizon1978 op 02-01-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471322

Even een vraag over het RAM geheugen. Volgens de specs zou een ray 512 aan RAM moeten hebben. Als ik kijk onder "apps" en dan onder "actief" is er 260 mb gebruikt en 80 vrij. Het lijk er dus op dat niet de totale 512 wordt aangesproken/gebuikt. Kan iemand dat uitleggen? (software is 4.1.B.0.587 ICS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hier 187mb gebruikt en 155mb vrij

Resterende is dacht ik android zelf.
Wat googelen zegt: loops in software, apps die niet helemaal correct worden afgesloten.

Maar je zult niet snel tegen vol RAM geheugen aan lopen. En niet gebruikt RAM is nutteloos RAM :+

;)

oh ja, klik op gecachte processen, die zijn er ook nog (oa launcher).

[ Voor 36% gewijzigd door horizon1978 op 02-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 471322

Dank voor je reactie. Ik ervaar laatste tijd enorme traagheid van telefoon. Als ik ga kijken lopen er nog een hoop apps (al dan niet gecacht). Dacht dat deze traagheid mogelijk te maken had met te weinig RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De standaard ICS software 4.1.B.0.587 is enorm brak, traag niet normaal. Mijn vriendin gebruikt alleen Whatsapp en Facebook maar de telefoon is niet vooruit te branden, zelfs meteen na een reboot is het compleet ruk. Wifi werkt niet, lijkt wel ook al is ie verbonden dat ie download via het data netwerk. Vanavond gaat Optimax erop en dan hoop ik dat haar telefoon weer naar behoren werkt.

[edit]
Vanavond root verkregen doormiddel van onderstaande hulp:

http://forum.xda-develope...read.php?t=1854415&page=2
en
forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038

Ging prima, vervolgens de Optimax 2.0 geflashed maar nu blijft het Sony logo staan... Ik kwam niet doormiddel van toetsen in de recoverymode dus heb ik dit gedaan (toen de telefoon nog stock draaide met root) met x-parts en die boot keurig in recoverymode.

Alleen nu kan ik dus niets meer, ik kom op geen enkele manier in de recovery mode doormiddel van een toetsencombinatie. Via de flashtool kan ik nog wel prima de kernel flashen als ik de telefoon in flash mode zet doormiddel van usb aansluiten als de telefoon uitstaan met volume down ingedrukt.

Iemand die mij kan helpen? Bij XDA kun je pas in dergelijke topics posten als je langer lid bent of een aantal posts hebt :S

[ Voor 53% gewijzigd door JB op 02-01-2013 23:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-05 10:44

AdB

Ik zou gewoon even verder zoeken om het probleem op een andere manier op te lossen.
Je moet niet denken dat je een Ray in 5 min kunt flashen als je het voor de eerste keer doet. Je loopt vaak toch tegen onduidelijkheden / problemen aan die je moet uitzoeken. De eerste keer een stock rom erop zetten zal je eerder een halve dag kosten.

@JB m.b.t het root probleem: Je hebt het goed aangepakt. Mogelijk heb je de verkeerde kernel ofzo. Gewoon ook via andere methodes proberen. Zie ook:
http://talk.sonymobile.com/thread/41119?start=0&tstart=0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601038
Eventueel kun je proberen er een compleet nieuwe rom op gooien.

In eerste instantie probeerde ik deze howto te volgen:
https://sites.google.com/...ia/download/howto-install

Die werkte voor mij niet. Uiteindelijk werkte voor mij deze howto:
http://wiki.cyanogenmod.o...tle=Install_CM_for_urushi

De CM10 custom rom van deze site werkt prima. Camera doet het, wisselen van schermen (links/rechts vegen) gaat veel sneller dan in de stock ICS rom. Dit merkte je ook in apps als de Volskrant Mobile. Ook het oproepen van contacten / telefoon gaat volgens mij sneller (maar kost nog steeds 1 sec.). Misschien dat je dezelfde performance krijgt in de stock Rom door een andere app te installeren (zoals bijv. ConTaCts).
Het installeren van Supercharger V6 en Kickass Kernel is ook gelukt, maar dat deed in mijn beleving niet zo veel. (als je van 1,2 sec naar 1 sec gaat voor een actie merk je dat amper, maar in procenten is dat een hele behoorlijke verbetering).
In eerste instantie vond ik de Jelly Bean CM10 rom wel wat dinky-toy achtig. Maar hij is wel praktisch: je krijgt een extra rij met icoontjes. Het dicteren van een SMS bericht werkte echt super, dat mis ik nu wel. Veel beter dan Siri / Assistant.

Helaas is er wat mis met mijn Ray: in mijn broekzak viel ie steeds uit. Inmiddels moet ik druk geven op het scherm om 'm aan te houden. Dus ik heb 'm weer op Stock draaien en de bootloader gerelockt. Misschien krijg ik dan toch nog garantie. Maar op dit moment zit ik dus even zonder Ray.

Ik weet niet of ik het waard zou vinden om van stock ICS naar JB te gaan, omdat het echt wel even puzzelen en gedoe is. Maar nu ik weet hoe het werkt zou ik het zo weer doen.

[ Voor 20% gewijzigd door AdB op 06-01-2013 15:11 ]

AdB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heb uiteindelijk de stock rom via een duitse site gevonden en die via de flashtool erop gezet. De Ray deed het vervolgens weer. Daarna de bootlocker toch maar unlocked (verder toch geen DRM meuk erop staan en garantie vind ik niet zo spannend bij zo'n toestelletje) en de sirkay kernel .587d erop geflashed, vervolgens kreeg ik Optimax er wel zonder problemen op. Tot nu toe draait de telefoon goed en ook de batterij is aanzienlijk beter. De vrouw had gisteren na intensiever gebruik 's avonds nog meer dan de helft over aan batterij.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 07-01-2013 10:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Wat zijn de beste governors voor een lange batterijduur bij de Sirkay kernel? Heb deze nu ook, icm de Ultimate HD rom. Bevalt prima, 2-3 dagen, maar batterijduur mag altijd wel langer :P

[ Voor 7% gewijzigd door drBunhead op 07-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Hoera! Het kreng is weer eens stuk. De vorige reparatie had het wel 2 weken volgehouden.
Maar dan moet het toestel weer leeg, weer opsturen etc. Vreet allemaal veel tijd (en hierdoor ook geld).
Ik wil iedereen dan ook afraden om zakelijk op te passen met dit soort bagger toestellen. De IT support kosten zijn inmiddels de kosten van het toestel al overstegen.

SE, chapeau. Er zijn weinig andere merken dit binnen 12 maanden kunnen presteren!

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Het enige dat ik hoop is dat er uit coulance (voor SE: http://www.encyclo.nl/begrip/coulance ) dit keer een nieuw toestel wordt afgestuurd. Want zelfs repareren dat snappen ze schijnbaar niet....
Patten schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:58:
Mijn Xperia Ray... Ik heb werkelijk nog nooit zo'n bagger-toestel gehad.
- 1 week na aankoop: speakerprobleem (flirpend geluid) 1 maand weg voor reparatie
- 1 week na 1e reparatie: probleem weer terug (2 weken weg voor reparatie)
- 2 weken na die reparatie: telefoon terug van reparateur mét een kras.... weer teruggestuurd (weer 2 weken weg)
- 2 weken na ontvangst wederom het oude probleem
- accu ging ook nog eens defect

Bij de zoveelste reparatie had ik gevraagd om een nieuw toestel.... Inmiddels heb ik het liefst mijn geld terug, om dan een "echt" toestel te kunnen kopen van bijv. Samsung.

En dit allemaal binnen 1 jaar. Er zit nu nog 1 jaar garantie op dit kwalitatief inferieure toestel. Ik durf hem niet eens te verkopen, want dan staat een potentieële koper zo weer op de stoep.
Dat SE zulke rotzooi durft te verkopen. Dit slaat werkelijk waar helemaal nergens op!!!
Mag hopen dat iemand van SE dit leest.....

En uiteraard zal ik iedereen, maar dan ook écht iedereen afraden om iets van SE aan te schaffen.

Het ergste is de ergenis die ik ervan ondervind....

My 2 cents...

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-03 21:00
02Sjoerd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:17:
[...]

Het kan ook zijn dat het downgraden van ICS naar GB niet goed is gegaan, dat je hem nog helemaal moet wipen (ik heb er alleen niet zo veel verstand van).

Ik heb als ROM OptiMax 2.0, gaat wel stabiel, Dead Trigger doet t aardig.
Ik draai zelf cyanogenmod 10.1, overgeclockt op 1,6 ghz en mijn telefoon draait soepeler dan de meeste high end telefoons die ik tegenwoordig in mijn handen heb gehad :) 10.1 is android 4.1.2 gebaseerd op 4.2 dus met dezelfde functies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik draai zelf cyanogenmod 10.1, overgeclockt op 1,6 ghz en mijn telefoon draait soepeler dan de meeste high end telefoons die ik tegenwoordig in mijn handen heb gehad :) 10.1 is android 4.1.2 gebaseerd op 4.2 dus met dezelfde functies :)
Hoelang doe je dan nog met je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Met hier een daar een spelletje, continu whatsapp en soms muziek aan (via oordopjes) doe ik gerust 24 uur, met veel bellen word dat iets minder maar ik heb vaak nog de helft van mijn batterij vol aan het eind van de avond als ik hem de avond ervoor heb opgeladen :) echt een grote vooruitgang

edit: moet er wel bij zeggen dat ik sinds ik cm 10.1 heb (half december) ook ongeveer rond dezelfde tijd een nieuwe batterij had gekocht, mijn telefoon was in de wc gevallen :o en de batterij deed toen raar 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door skunkopaat op 06-02-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het plaatsen van CM10.1 op de Ray via een OSX systeem? De howto's die ik kon vinden zijn allemaal voor Windows.

De bootloader is al wel unlocked.

[ Voor 10% gewijzigd door kdbruin op 06-02-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
De android SDK downloaden voor mac en dan via de terminal de commands invoeren voor CWM en een custom bootloader :)

Edit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1685493
(de handelingen zijn hetzelfde voor de ray alleen je gebruikt andere firmware natuurlijk :) )

[ Voor 41% gewijzigd door skunkopaat op 07-02-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Thanks! Ik zal er dit weekend eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
skunkopaat schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:56:
[...]

Welke kernel en instellingen (van bijvoorbeeld de governor) gebruik je hierbij? Want ik zit nu met de Ultimate HD rom (oid) en op 1GHz en doe ook 1 dag met batterij, dus als jij met 1.6 GHz er net zolang mee doet, moet er voor mij meer uit te halen zijn (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Ik gebruik cm10.1 met de freexperiaproject kernel (http://freexperiaproject.com/) kernels staan in de roms
Governor staat op interactief met minimaal 134mhz en maximaal 1612mhz.

Ik gebruik geen achtergrond en backlight staat atijd maximaal op 50%, dat scheelt sowieso een paar uur en zodra je op wifi zit, dataverkeer uit en vice versa :)

edit: KSM staat aan, assets wisselen toestaan ook aangevinkt en scheduler staat op deadline, weet niet of dat veel effect op de baterij heeft maar sommige spellen werken hier zeker stukken soepeler door

[ Voor 24% gewijzigd door skunkopaat op 07-02-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Hoe stabiel is die rom? Ontbreken er functies ten opzicht van de Sony rom? Ik ben wel benieuwd, een snelheidsboost kan het apparaat wel gebruiken.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
Ik ben tot nu toe niks tegengekomen wat niet werkte of onstabiel was, ik ben er dan ook zeer en zeer tevreden over. (misschien zijn er functies die ik niet gebruik die het niet doen maar dat weet ik dus niet, want ik gebruik ze niet :p ) t.o.v de sony ROM ontbreekt er niks, integendeel, er zijn meer functies en dan voornamelijk het aanpassen van dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klopt het dat deze ROM niet specifiek gemaakt is voor de Ray? En welke versie moet ik hebben hiervoor? De Mint of de Tsubasa editie, of maakt dat geen verschil?

[ Voor 9% gewijzigd door drBunhead op 08-02-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
drBunhead schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:19:
Klopt het dat deze ROM niet specifiek gemaakt is voor de Ray? En welke versie moet ik hebben hiervoor? De Mint of de Tsubasa editie, of maakt dat geen verschil?
Voor de Ray altijd ''Urushi'' maar 10.1 urushi staat niet op freexperiaproject
http://download.cyanogenm...ype=nightly&device=urushi Daar haal ik mijn ROMS vandaan, altijd de bovenste (maar je kunt vanaf je telefoon altijd updaten)
http://images.tweaktown.c...n_over_the_air_system.jpg ideaal of wat? :)

Maak je geen zorgen om de term ''nighlty build'' zo heten ze omdat ze gemaakt zijn door ''derden'' omdat de Ray geloof ik geen ondersteuning meer van XDA krijgt maar ze zijn gewoon stabiel :) en anders kan je altijd een changelog ergens opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Dat "Urushi" voor de Ray is, weet ik. Maar op de link die jij hebt gegeven staan de ROMs voor CM10 (de nightlies) maar geen 10.1 en die heb ik verder ook niet gevonden voor de Ray. Vandaar ook mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
drBunhead schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:24:
Dat "Urushi" voor de Ray is, weet ik. Maar op de link die jij hebt gegeven staan de ROMs voor CM10 (de nightlies) maar geen 10.1 en die heb ik verder ook niet gevonden voor de Ray. Vandaar ook mijn vraag.
Doh, je hebt helemaal gelijk, ik zat gewoon de hele tijd fout :( Excuses, hij is nog niet uit, alleen de alpha versie maar zoals gewoonlijk bij een alpha werkt er veel niet.

Ik dacht dus dat ik 10.1 had, waarschijnlijk omdat mijn vriendin me op 10.1 wees terwijl dat hem niet was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Gisteren CM10 op m'n Ray gezet tesamen met de Google Apps maar ik zag dat de batterij nu wel sneller leeg gaat. Gisteren opgeladen, wat muziek gespeeld en een beetje internet (via Wifi en mobiel) en vanmorgen stond de teller op 54%. Met de originele rom was dit meestal rond de 80%.

Maar eens goed in de gaten houden en als het te extreem wordt, maar weer terug naar de originele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Vergis je maar niet - ik heb sinds gisteren ook met de originele ROM een enorme battery drain :-/
Ik zit op 4.0.4 en mijn vrouw zelfs nog op 3.2.6 ... geen idee waar dat nou aan ligt. Hoe krijg ik een overzicht van de geinstalleerde applicaties gesorteerd op tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
Apparaat weer stuk. Ik post/quote mezelf op Tweakers. Iemand van Sony benaderd mij (heel erg goed!!, ze bewaken social media!). Persoon wil helpen bij enige vormen van bemiddeling.
Er wordt contact opgenomen door iemand van een Duits Sony servicecenter.
Die schrijft mijn gegevens op en zegt dat ik nog e.a.a. zal ontvangen.
Ik vraag over hoe en wat. Ik kan mijn toestel na reparatie alsnog opsturen voor een nieuwe. (Hier is actief gebruik gemaakt van het "dode mus" principe...)
Uiteraard noooooit iets gezien.

Later... Wederom veeeeel later...

Hoera! Ik heb een ander toestel. Helaas niet nieuw... Onder het mom van "boardswap" is ie omgewisseld. Daar ik als dood-ongelukkige-klant geheel mijn vertrouwen kwijt ben in Sony zal dit het vast wel herstellen... NOT... Ook de bemiddelende persoon legt uit dat het omruilen voor een gebruikt apparaat binnen de policy past. F$ck de policy, ik wil gewoon een nieuwe!
Uit angst dat het ding weer stuk gaat durf/kan ik hem zelfs niet te verkopen... Ook heb ik geen zin in het getouwtrek als het ding weer stuk gaat na eventuele verkoop...

Ook bedrijfsmatig (mede door klachten van andere collega's met Xperia modellen) worden ze nu actief geweerd. :)

Zodoende heb ik hem maar weggegeven. Krijg ik geen verwijten als ie stuk gaat (het gegeven paard....)

En wat zit er nu naar volle tevredenheid in mijn broekzak? Juist, een apparaat van Samsung.

Als kind waren we al aan het plagen over de "My First Sony" experience. Toen was het i.m.o. al niets, nu nog steeds niet.

En hiermee sluit ik het (samen met mijn nieuwe Samsung) af. No more Sony. Echt nooit meer.
Patten schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 11:44:
Hoera! Het kreng is weer eens stuk. De vorige reparatie had het wel 2 weken volgehouden.
Maar dan moet het toestel weer leeg, weer opsturen etc. Vreet allemaal veel tijd (en hierdoor ook geld).
Ik wil iedereen dan ook afraden om zakelijk op te passen met dit soort bagger toestellen. De IT support kosten zijn inmiddels de kosten van het toestel al overstegen.

SE, chapeau. Er zijn weinig andere merken dit binnen 12 maanden kunnen presteren!

Meer woorden wil ik er niet aan vuil maken. Het enige dat ik hoop is dat er uit coulance (voor SE: http://www.encyclo.nl/begrip/coulance ) dit keer een nieuw toestel wordt afgestuurd. Want zelfs repareren dat snappen ze schijnbaar niet....

[...]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
kdbruin schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:58:
Gisteren CM10 op m'n Ray gezet tesamen met de Google Apps maar ik zag dat de batterij nu wel sneller leeg gaat. Gisteren opgeladen, wat muziek gespeeld en een beetje internet (via Wifi en mobiel) en vanmorgen stond de teller op 54%. Met de originele rom was dit meestal rond de 80%.

Maar eens goed in de gaten houden en als het te extreem wordt, maar weer terug naar de originele rom.
Na nogmaals de boot.img erop gezet te hebben lijkt het een stuk beter te gaan. Hetzelfde gebruik en nu accu rond de 85% in plaats van rond de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Patten schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:28:
Apparaat weer stuk. Ik post/quote mezelf op Tweakers. Iemand van Sony benaderd mij (heel erg goed!!, ze bewaken social media!). Persoon wil helpen bij enige vormen van bemiddeling.
Er wordt contact opgenomen door iemand van een Duits Sony servicecenter.
Die schrijft mijn gegevens op en zegt dat ik nog e.a.a. zal ontvangen.
Ik vraag over hoe en wat. Ik kan mijn toestel na reparatie alsnog opsturen voor een nieuwe. (Hier is actief gebruik gemaakt van het "dode mus" principe...)
Uiteraard noooooit iets gezien.

Later... Wederom veeeeel later...

Hoera! Ik heb een ander toestel. Helaas niet nieuw... Onder het mom van "boardswap" is ie omgewisseld. Daar ik als dood-ongelukkige-klant geheel mijn vertrouwen kwijt ben in Sony zal dit het vast wel herstellen... NOT... Ook de bemiddelende persoon legt uit dat het omruilen voor een gebruikt apparaat binnen de policy past. F$ck de policy, ik wil gewoon een nieuwe!
Uit angst dat het ding weer stuk gaat durf/kan ik hem zelfs niet te verkopen... Ook heb ik geen zin in het getouwtrek als het ding weer stuk gaat na eventuele verkoop...

Ook bedrijfsmatig (mede door klachten van andere collega's met Xperia modellen) worden ze nu actief geweerd. :)

Zodoende heb ik hem maar weggegeven. Krijg ik geen verwijten als ie stuk gaat (het gegeven paard....)

En wat zit er nu naar volle tevredenheid in mijn broekzak? Juist, een apparaat van Samsung.

Als kind waren we al aan het plagen over de "My First Sony" experience. Toen was het i.m.o. al niets, nu nog steeds niet.

En hiermee sluit ik het (samen met mijn nieuwe Samsung) af. No more Sony. Echt nooit meer.

[...]
ach, ontevreden gebruikers zijn er altijd, en pechapparaten ook.
ben blij dat jouw hoofdstuk dichtgaat
(en over samsung valt ook genoeg beroerds te lezen btw)

ik probeer momenteel trouwens diverse 4.1 en 4.2 roms uit. accuduur is verrassend goed, maar enkele roms hebben nog wel wat verbeterpunten. ik ben gek van de PAC rom, maar de 4.2 versie is nog lang niet perfect. wel gaaf om te zien dat er zoveel custom roms zijn voor 'onze' Ray _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grrrr... mijn Ray is echt niet vooruit te branden.
Ik draai nu Android 4.0.4.

Telefoon zit nog lang niet vol met data, ik heb laatst ook nog heel wat oude meuk opgeschoond maar ik merk geen verbetering. Iemand nog een suggestie om dit te verbeteren?

Achteraf gezien had ik liever toch een andere telefoon gehad:

+ Camera is erg goed
+ Lekker compact
+ Hoge resolutie scherm

- Typen is in portrait mode echt niet te doen
- TRAAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

In developer options het aantal background processes limiteren op een tweetal, dat scheelt al iets. Ook van enkele apps de cache weggooien, dat kan opstapelen tot tientallen megabytes en kan het boeltje ferm vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zijn er hier gebruikers van de Ray die een custom rom hebben draaien en daar zonder zorgen mee kunnen werken? Ik krijg toch steeds vaker met geheugengebrek te maken met de originele (geupdatete) Sony rom. Ik wil dus best een custom rom draaien, maar deze moet wel stabiel en bruikbaar zijn. De dagen dat ik lekker lang aan een telefoon of iets dergelijks kon klungelen zijn helaas voorbij...

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
Ik ben overgestapt op de CyanogenMod 10.1 rom en heb daar tot nu toe geen problemen mee gehad. Het draait nu zo'n 3 maanden zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Heeft het ook iets opgelevert tov van de stock rom?
Want als ik daar niets op vooruit ga met het geheugengebruik kan ik ook evengoed bij de stock rom blijven ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Bizarre service van Sony. Ik chat hoe ik streepjes weg kan krijgen tussen nummers, deze zijn ontstaan sinds ik de telefoon heb laten repareren. Handmatig verwijderen lukt niet dan pakt hij meerdere cijfers erbij, resetten, nieuwe sim etc niets heeft geholpen. Krijg ik te horen dat men niets voor mij kan doen, ookal heeft Sony het zelf veroorzaakt en ik het wel kan opsturen maar maken doet men niet ookal heb ik garantie. Waarop ik zeg dit is wel een youpje, je creeert zelf het probleem en oplossen ho maar. Ik zeg fijne avond. Zegt de medewerker zeer kleinerend dag youpje. Echt grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik heb erg vaak het probleem dat ik niet kan typen in bijvoorbeeld whatsapp. In het vak waar de tekst moet komen, verschijnen de letters/cijfers niet die je invoert, en het heeft een grijze achtergrond ipv een witte. Als ik dan naar een andere app ga, bijv. Gmail, merk ik dat ik daar ook niet kan typen. Enige remedie is heel de telefoon opnieuw opstarten wat natuurlijk ontzettend vervelend is als je in een WhatsApp-gesprek zit en die bug schiet er ineens in. Meer mensen die dit herkennen? Het heeft iig niet te maken met mijn toetsenbord, zowel met de standaard als met SwiftKey heb ik de bug.

Samen met het nog steeds frequent vastlopen of vertragen van de app die het bellen regelt en het contactenboek, en de Sony Ericsson Home app die crasht of stopt met reageren, ben ik ben na ruim een jaar niet happy overall met de basis telefoonkwaliteiten van dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik ben ook niet meer zo te spreken over deze telefoon. Het scherm is echt goed, de camera is ook erg goed maar het typen in portrait mode is amper te doen en hij is zoooooooo traaggggggg.

Weet niet of het op te lossen is met andere ROMS maar ik vind dat Sony ook wel wat meer aandacht mag besteden aan die performance problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Ik heb het al een keer eerder gevraagd wat de ervaringen zijn met andere ROMs met betrekking tot performance maar ik heb hier helaas geen antwoord op gekregen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Werk zelf nu al hele tijd met Optimax 3.0, sirkay kernel, smartassv2/sio als cpu beheer ingesteld. Ben er tevree mee gezien prijs. Tuurlijk als ik hem oppak nadat ik de Nexus7 of HTC One X heb gebruikt is het allemaal wel wat gezapiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
horizon1978 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:53:
Werk zelf nu al hele tijd met Optimax 3.0, sirkay kernel, smartassv2/sio als cpu beheer ingesteld. Ben er tevree mee gezien prijs. Tuurlijk als ik hem oppak nadat ik de Nexus7 of HTC One X heb gebruikt is het allemaal wel wat gezapiger. :)
Dank je wel horizon1978 B-)
Jij hebt niet toevallig ook nog een stappenplan op internet gezet hoe je dit allemaal gedaan hebt? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Naar XDA gaan, veel lezen over unlocken, rooten en custom roms erop zetten. Er eentje uitgezocht waarin veel uitleg werd gegeven en gewoon gedaan. :)

Oh ja, was wel vergeten te vermelden dat ik toestel naar 1012mhz heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 19:07

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

1GHz is toch de standaardkloksnelheid van elke 2011-xperia, behalve de Arc S?

Ik draai zelf Xperia Ultimate HD 3.0.2 met Lupus v14 op mijn Arc S, draait vrij goed.

swima, het is in het licht van aanvaardbare prestaties eigenlijk effectiever om er voor te zorgen dat je intern geheugen genoeg vrije ruimte overhoudt, dat je tijdig de cache van je apps leegt (gaat makkelijk met ES Task Manager) en dat je het aantal achtergrondprocessen limiteert op een laag aantal, bijvoorbeeld twee of drie. Dan kan je eens de lijst van draaiende apps bestuderen en daaruit concluderen dat sommige apps de hele tijd draaien op de achtergrond ondanks dat je ze dan niet gebruikt, en dat er enkele apps zijn die véél RAM verbruiken. Dan is het maar de truuk om te overwegen om die apps eraf te gooien en mogelijks te vervangen.

Snelheid kakt in zodra er weinig RAM vrij is, zodra er veel cache op je intern geheugen staat en zodra de hoeveelheid vrij intern geheugen te klein is. Daar moet aan gewerkt worden. Jammer genoeg zijn zowel intern opslaggeheugen en werkgeheugen aan de zeer krappe kant bij de 2011-xperia smartphones, dat is het grootste probleem. Het zijn tevens de beste troeven die je kan verbeteren door zelf strak te managen wat er wel en niet geïnstalleerd staat op je foon en wat je toelaat te draaien in de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank je wel DevilsProphet B-)

Ik leeg de cache regelmatig en heb op het intern geheugen nog rond 100MB vrij. Het blijft toch een trage kreng ... :-/
En het aantal achtergrondprocessen is ook al terug gedraaid op 3 maar dat pleegt ie te vergeten bij elke herstart ;-)

Ik vraag me enkel af of het de moeite waard is te rooten en een custom rom erop te zetten als alles qua hardware zo krap bemeten is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
DevilsProphet schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:23:
Mijn Ray in ieder geval niet, die staat standaard op 806mhz.

//
Je zou een Custom Rom moeten zoeken die van zichzelf uit al weinig het intern geheugen belast. Optimax voldoet daar wel al redelijk oke aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
DevilsProphet schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:23:
Mijn Ray in ieder geval niet, die staat standaard op 806mhz.

//
Je zou een Custom Rom moeten zoeken die van zichzelf uit al weinig het intern geheugen belast. Optimax voldoet daar wel al redelijk oke aan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
Ik draai nu Cyanogenmod 9.1 (laatste stable maar gepakt ipv 10.1) nadat mijn Ray sinds een week dagelijks vastliep (Sony Ericsson Home crashte om de haverklap) en de batterij ook leegliep als een trein terwijl alles enorm traag liep. Ook andere bugs als het crashen van de telefoon-app en het spontaan niet kunnen typen werd ik gek van.
Ik moet zeggen dat het tot nu toe aanvoelt als een veel sneller toestel met deze custom Rom. Ik mis wel de typische Xperia apps en widgets, met name de toggle widgets, maar die kun je vast links of rechtsom terugkrijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door draakhoofd op 13-06-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank je wel voor de update draakhoofd!
Nu nog even de tijd vinden om er zelf ook mee aan de slag te gaan ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Niet online
swima schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:58:
Dank je wel voor de update draakhoofd!
Nu nog even de tijd vinden om er zelf ook mee aan de slag te gaan ... ;-)
Uiteindelijk vond ik Cyanogenmod ook niet fijn en ik had last van een WiFi bug. Nu draai ik een Rom die de Sony UI in stand houdt, op basis van Gingerbread nog, en die bevalt echt super! ForsakenGB v3.5 FINAL . Snelheid en batterijduur zijn een verademing, ik hoop dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxhound83
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2022
edit: laat ook maar

[ Voor 97% gewijzigd door Foxhound83 op 02-08-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 09:59
Trek jullie lades maar open : CM13 komt naar de Xperia Ray!

http://www.xda-developers...-get-marshmallow-support/

Whaaw, dit ga ik sowieso eens proberen!

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste