Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

KVanL schreef op maandag 21 november 2011 @ 00:15:
Er zit standaard een screenprotector op de Ray, maar die heb ik er vrijwel meteen vanaf gehaald. In tegenstalling tot pino85 vind ik het juist doodzonde om die erop te laten. Een screenprotector krast vrij snel, in tegenstelling tot het scherm zelf. Als je een screenprotector gebruikt heb je ook niks aan het krasvrije scherm wat achter die bekraste screenprotector zit. Ik wil niet zeggen dat het onmogelijk is om het te bekrassen, maar het lijkt wel vrij hard (hoewel daar na een week niet heel veel over te zeggen valt).

Als ik mijn telefoon in mij zak heb, heb ik er trouwens wel altijd een hoesje omheen. Bij mijn vorige telefoon is dat prima bevallen. Die had een scherm wat qua hardheid ongeveer hetzelfde aanvoelde als de Ray, en na twee jaar is op dat scherm nog geen krasje op te bekennen.
Ik heb dan gewoon andere ervaringen met screenprotectors, dat kan he.. maar ik doe er geen standaard screenprotectors op laten.. die zijn niets waard .

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Patten schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:44:
Iemand ervaring met reparatie van een Ray? Ben hem nu al 3 weken kwijt....
Binnen een week retour gestuurd vanwege een trillend (flirpend) geluid uit de luidspreker tijdens het bellen. Heel erg irritant.

De lichtsensor is niet opgenomen in de huidige android versies, maar werkt wel.
Het dimmen/verhelderen van de display kun je testen via het service menu.
Met dit menu kun je echt van alles testen. Toets:

*#*#7378423#*#*
Geniale vondst dit menu, hoe ben je hier achter gekomen en zijn er meer van dit soort dingen?
Toch wel jammer dat lichtsensor niet in android is verwerkt.

Kan je helaas niet helpen met je probleem, maar drie weken is wel heel erg lang. Is het rechtstreeks naar Sony Ericsson verzonden of via een provider of winkel ofzo?

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 16:04
Ik had die code ergens van het internet geplukt. Daar liep ik tegenop terwijl ik iets anders zocht....
Op die manier kon ik mijn speakerprobleem testen.

Telefoon is dik 3 weken terug opgestuurd naar de telecom tussenpersoon. Die stuurde hem de volgende dag door naar het repaircenter (zijn 3 grote repaircenters in NL waar elke telecom zaak repairs laat doen) en die hebben hem dezelfde dag nog afgestuurd naar SE.
Toestel is nu letterlijk 3 weken in bezit van SE.....

Carpe Diem

• drBunhead
  • Niet online
Slechte zaak, heb ooit ook eens een SE ter reparatie gehad, maar die was binnen een week weer klaar.
Valt er niks te regelen met de telecom provider?

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb hem ook sinds vanmiddag. Leuk telefoontje. Ik vind alleen veel meegeleverde software echt flut. Timescape, agenda en contacts vind ik maar matig werken. Veel widgets zoals klok en weer vind ik op een HTC bijv ook mooier.

Wat me ook nog niet duidelijk is, is waarom hij sommige contacten niet linkt aan mijn contacten in Facebook. Moeten de namen dan precies hetzelfde zijn? Of checkt ie ook andere gegevens.

Kun je in de telefoon zelf ook de notification led aanpassen? Ik heb soms ook dat hij wit aan/uit gaat als ik gewoon met de telefoon werk, waarvan ik niet snap waarom dat gebeurt.

Waar kan ik bijv profielen maken zodat ik zelf in kan stellen wat er gebeurt als iemand belt etc? Ik kan nu alleen kiezen tussen geluid en stil. Vind ik een beetje duf en beperkt.

Wat me ook niet duidelijk is, is hoe ik apps op de SD kaart krijg. Bijv een adobe flash kan ik niet eens verplaatsen om ruimte vrij te maken en zoveel is er nu ook weer niet.

En wat is het verschil tussen account: Facebook en Facebook in Xperia. Als ik eentje verwijder komt hij direct weer terug.

Ik zou het ook leuk vinden als ik iets kon doen, knopje drukken ofzo, om een lijst van actieve programma's te kunnen zien en daartussen switchen.

[ Voor 25% gewijzigd door REDFISH op 24-11-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 16:04
Toestel is zakelijk aangeschaft zonder abo. Dus de provider kan er dan (uiteraard) niets mee.
Voor de tussenpersoon is het "gewoon" een geleverd product met een kwaaltje welk door de fabrikant hersteld moet worden..... oftewel gewoon wachten.....
drBunhead schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:26:
Slechte zaak, heb ooit ook eens een SE ter reparatie gehad, maar die was binnen een week weer klaar.
Valt er niks te regelen met de telecom provider?

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Aha, dan blijft er inderdaad niets over dan afwachten.
Timescape vind ik ook niks, heb geen facebook, geen twitter dus dan is die widget vrij nutteloos voor mij. Misschien kun je eens kijken in de lijst met geschikte add-ons voor timescape misschien zit daar wat voor je tussen.

Over de facebook dingen kan ik niks zeggen, ben daar namelijk vrij alergisch voor.

Dat de notificatie led wit knippert betekend volgens mij dat er ergens een melding binnenkomt. gebeurt mij namelijk ook wel eens, als ik een game speel ofzo en dan knippert die led en heb ik een e-mail of iets dergelijks, of dan veranderd de muziek speler van nummer, dan knippert die led ook wit.

apps op SD kaart zijn handige toepassingen voor, zoals app2sd. Maar kan ook in het instellingen menu bij applicaties op SD kaart. Daar kun je de instellingen van de app openen en daar kan je kiezen om de app te verplaatsen naar SD kaart. Moet wel gezegd worden dat niet alle toepassingen op de SD kaart geplaatst worden.

Als je de home knop lang indrukt krijg je de laatst geopende apps te zien, als je dan apps niet hebt afgesloten staan ze daar ook tussen, sommige apps hebben in de notificatiebalk ook een icoontje staan als ze op de achtergrond draaien, zoals Skype.

[ Voor 92% gewijzigd door drBunhead op 25-11-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44171

ik heb er ook 1 besteld.
wat een gaaf, sober maar toch elegant ding zeg!
hij vervangt m'n i5500 van samsung
bijna dezelfde maat, maar de i5500 heeft een resolutie van 240x320 :o
(ook een prima (budget)toestel trouwens, zeker als er CyanogenMod op draait)

kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Als je er binnenkort Cyanogen erop zet, zou je dan je ervaringen ermee en de manier waarop je dat gedaan hebt willen posten?

Ben zelf heel nieuwsgierig naar de mod, maar ben een beetje huiverig om het erop te zetten vanwege het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je het tegen mij hebt...
ik had het over mijn i5500 budgettoestel.
daar heb ik flink wat mee geklooid (en hij werkt nog zonder haperen btw), maar inderdaad, met een toestel als de Ray durf ik dat niet 123.
zou 'm wel willen rooten, om o.a. wat van de ongebruikte standaard apps er af te gooien, maar zelfs dat wacht ik maar even af.

het rooten op zich lijkt ook bij dit toestel eenvoudig, ik vond deze link:

http://www.xda-developers...rds-easy-rooting-toolkit/

heeft iemand dat gedaan, of via een andere weg root access verkregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Ik dacht inderdaad dat je het had over de ray om die te rooten etc..

Ik had trouwens tijdje terug oa deze link gevonden over het unlocken, rooten en installeren van Cyanogen op de Ray

http://wiki.cyanogenmod.c...ia_Ray:_Full_Update_Guide

Onderstaande link is van SE zelf waar je de bootloader kan unlocken
http://unlockbootloader.s...2463137511&if_height=1007

[ Voor 72% gewijzigd door drBunhead op 25-11-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-05 13:26
Anoniem: 44171 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:34:
als je het tegen mij hebt...
ik had het over mijn i5500 budgettoestel.
daar heb ik flink wat mee geklooid (en hij werkt nog zonder haperen btw), maar inderdaad, met een toestel als de Ray durf ik dat niet 123.
zou 'm wel willen rooten, om o.a. wat van de ongebruikte standaard apps er af te gooien, maar zelfs dat wacht ik maar even af.

het rooten op zich lijkt ook bij dit toestel eenvoudig, ik vond deze link:

http://www.xda-developers...rds-easy-rooting-toolkit/

heeft iemand dat gedaan, of via een andere weg root access verkregen?
Ik heb via die link mijn Ray geroot. Echt nog nooit zo easy root gekregen. Bootloader heb ik nog niet unlocked. Heb ook nog niet de behoefte aan een andere rom. Wilde hoofdzakelijk root voor het verwijderen van alle Sony bloatware en de facebook shit etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03:10
Nieuwe versie van TrackID, je kan gewoon de APK installeren :) En het schijnt dat deze ook werkt op unlocked SE-toestellen, maar dat kan ik niet bevestigen...

Geeft je ook een leuk beeld van de stijl waarin Sony Ericsson waarschijnlijk ICS aan het themen is!

Enjoy!

http://www.ambroosvaes.be/com.sonyericsson.trackid.apk

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.ambroosvaes.be/trackid4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een superding zeg!
net zo groot als m'n vorige toestel, maar zoveel sneller en 'n topscherm met veel info.

toetsenbordje in portrait is inderdaad wat aan de kleine kant, maar ik heb Swype (beta) geinstalleerd en dat werkt perfect.

heb 'm ook gelijk geroot, en idd fivepack, dat stelde weinig voor _/-\o_

leuke app, dat TrackID, maar zit er geen "view lyrics" op?
dat zit wel op 1 van die andere apps die songherkenning doen, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 27-11-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
fivepack schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:40:
[...]

Ik heb via die link mijn Ray geroot. Echt nog nooit zo easy root gekregen. Bootloader heb ik nog niet unlocked. Heb ook nog niet de behoefte aan een andere rom. Wilde hoofdzakelijk root voor het verwijderen van alle Sony bloatware en de facebook shit etc....
Heb mijn telefoon net ook geroot mbv deze link, erg eenvoudig en heel snel gedaan. Wat zijn de bestanden die je kunt weghalen zonder de rom te vernielen (zoals de bloatware en facebook etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 44171 schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:59:
maar ik heb Swype (beta) geinstalleerd en dat werkt perfect.
Waarom zou je swype apart installeren? In de 2.3.4 update zit standaard al een swype-achtige tekst-invoer methode die hier echt geniaal werkt, in meerdere talen pakt ie zelfs de meest lastige woorden. Gaat zoveel sneller dan alles los aantikken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ja dat werkt echt heerlijk. Ben inmiddels wat langer met het telefoontje bezig en vind het een heerlijk dingetje. In de trein zie ik al die mensen met koelkasten zitten. Dat is toch echt niks voor mij. Het telefoontje is echt stijlvol, al zie je toch dat er iets bespaard is op het uiterlijk en gebruikte materialen maar echt storend is het niet (kost ook maar 250 euro he).

Ja tuurlijk niet alles is optimaal. Er zijn soms vertragingen als je veel dingen tegelijk doet maar eigenlijk 90% van de dingen die ik nu nog niet optimaal vindt ligt aan Android (de programma's die erop staan en eventuele opties die je niet hebt). Dus sowieso even afwachten tot Android 4.0 erop kan en de market nog eens goed doorspitten.

Accu houdt het ook makkelijk 1 dag vol en met rustig gebruik 1.5 dagen. Alleen irritant dat het Android zo slordig omgaat met alle resources en je zelf de halve dag erachteraan moet lopen om alles te optimaliseren.
De sony software voor de pc werkt ook goed itt de Nokia crap die alleen maar bleef crashen/vasthangen etc.

Belkwaliteit/speaker kan beter, maar het is voldoende/goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sick Nick schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:55:
[...]

Waarom zou je swype apart installeren? In de 2.3.4 update zit standaard al een swype-achtige tekst-invoer methode die hier echt geniaal werkt, in meerdere talen pakt ie zelfs de meest lastige woorden. Gaat zoveel sneller dan alles los aantikken :9
ehm, ik heb de volgende keuzes bij de invoermethode:

chinees toetsenbord
internationaal toetsenbord
japans
en nu dus Swype.

welk toetsenbord kun jij dan kiezen?

ik zit op android 2.3.4 build 4.0.2.A.0.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Anoniem: 44171 schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:35:
[...]

ehm, ik heb de volgende keuzes bij de invoermethode:

chinees toetsenbord
internationaal toetsenbord
japans
en nu dus Swype.

welk toetsenbord kun jij dan kiezen?

ik zit op android 2.3.4 build 4.0.2.A.0.42
Bij het internationale toetsenbord kun je instellen dat je "vegen om te schrijven" gebruikt, oftewel swype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gevonden. thx!

oogt wat soberder dan Swype, maar werkt volgens mij ook best goed.
zal het eens een tijdje gebruiken.

ik vind m'n accu wel vrij leeglopen btw, heb het idee dat ie amper een dag meegaat.
wordt dat na enkele malen laden beter?

is Juicedefender e.d. nog een goeie aanvulling, of is Android inmiddels zo goed dat dat soort apps overbodig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Bij mij werd het na een aantal laadcycli beter, eerste paar dagen was accu ook "drama" dacht ik, maar werd al beter. Nu doe ik er makkelijk 3 tot 4 dagen mee. Al gebruik ik de telefoon alleen voor gemiddeld uurtje muziek en uurtje internet gemiddeld per dag. Maar dit valt me niks tegen.

Juicedefender kort gratis versie geprobeerd, maar kon ik toen niet echt wijs uit worden en meeste functies zaten volgens mij ook energiebespaar modus van Android/SE zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

3 dagen haal ik nog niet, maar ik zet 's nachts wel dataverkeer uit en overdag gebruik ik wifi ook niet veel (verboden op werk). En ik switch meestal naar 2G als ik alleen wat zit te whatsappen. Hoef je toch geen snelle verbinding voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noachdehaas
  • Registratie: Juni 2006
Mijn telefoon heeft nog niet de laatste update naar Android 2.3.4 ontvangen. Hoe zit dat bij jullie, zijn er nog meer die nog wachten op de nieuwste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Yep, zit nog steeds te wachten op de update. Ik heb m'n toestel wel in Duitsland gekocht maar dat zou toch geen enkel verschil moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apart. ik heb m'n ray een paar dagen en volgens mij had hij al 2.3.4.
via pc conpanion vond hij vrij snel een update en dat heb ik gedaan.

ik zit nu op android 2.3.4 build 4.0.2.A.0.42

(volgens mij ook een buitenlands toestel, zat nl geen NL handleidinkje bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Laatst online: 22:39
Ik heb last van een apart probleem. Overnacht had ik een batterydrain van 40 naar 25% (dit was in 5 uur tijd). Data stond uit en verder draaiden er ook geen applicaties. Naderhand had ik data aangezet en ben ik nog even verder gaan slapen. Battery manager geeft geen wakelocks aan of iets dergelijks. Er was wel een mooie diagonale lijn te zien in de grafiek. Dat is het punt waarop de lijn geel wordt.

Het is niet de eerste keer dat ik dit ervaar. Ik heb een unlocked en debranded toestel, en zit op android 2.3.4 build 4.02.A.0.58. Stond eerst T-mobile meuk op. Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Verder begint de coating van de batterycover los te laten. Rechtsboven aan de achterkant. Maar eens contact opnemen met SE.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4j0ir.png

En de processen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FRn1O.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 11:02
Net melding dat de 2.3.4 update beschikbaar is en na installatie lijkt alles het nog steeds te doen. Wel lijkt het erop alsof het allemaal wat trager gaat maar dat moet ik nog maar even wat langer aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Laatst online: 31-05 07:30
Naar aanleiding van de vele positieve reviews en het feit dat het een handzaam model is heb ik dit toestel gekocht. Heb de gouden versie, is gewoon van plastic. Prima beeldscherm, reageert erg snel, internetten gaat prima, veel apps (kom van nokia) en lekker licht. alleen het typen van berichten vind ik minder, het swypen werkt echt minder dan op een samsung en staand lukt het mij bijna niet om goed te typen. Het is een veel beter toestel dan de nokia die ik had. En misschien ben ik ouderwets, maar een gebruiksaanwijzing die iets uitgebreider is zou geen luxe zijn als je het systeem niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

kdbruin schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:53:
Net melding dat de 2.3.4 update beschikbaar is en na installatie lijkt alles het nog steeds te doen. Wel lijkt het erop alsof het allemaal wat trager gaat maar dat moet ik nog maar even wat langer aankijken.
Die indruk had ik ook nadat ik de 2.3.4 update ontvangen had, gevoelsmatig ging het allemaal net wat soepeler voor de update. Ook jammer dat daarmee de CRT off animatie bij locken verdwenen is. Daar staat tegenover datje nu swipe-achtig toetsenbord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 11:48
Als ik mijn Xperia Ray root, kan ik dan die onzinnige Xperia apps en Vodafone troep verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cubic X schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:23:
Als ik mijn Xperia Ray root, kan ik dan die onzinnige Xperia apps en Vodafone troep verwijderen?
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

handig lijstje met safe-to-remove-apps:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1328322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

el flaco schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:15:
Naar aanleiding van de vele positieve reviews en het feit dat het een handzaam model is heb ik dit toestel gekocht. Heb de gouden versie, is gewoon van plastic. Prima beeldscherm, reageert erg snel, internetten gaat prima, veel apps (kom van nokia) en lekker licht. alleen het typen van berichten vind ik minder, het swypen werkt echt minder dan op een samsung en staand lukt het mij bijna niet om goed te typen. Het is een veel beter toestel dan de nokia die ik had. En misschien ben ik ouderwets, maar een gebruiksaanwijzing die iets uitgebreider is zou geen luxe zijn als je het systeem niet kent.
heb je de veegfunctie van het internationale toetsenbord aanstaan? vind dat verrassend accuraat werken (misschien zelfs beter dan Swype zelf?). ik swype/veeg alleen in portrait, maakt niet veel fouten...

en de handleiding: ik heb online de NL handleiding gedownload (zat niet in de doos), is voor mij meer dan uitgebreid zat...
welke info mis je zoal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grrr... heb flink wat voor mijn gevoel onschuldige apps verwijderd (wel eerst ff gezipt)

ik wilde net quadrant installeren via de market, krijg ik een forced close :'(
eerste x sinds ik de Ray heb.

cache vd market geleegd, daarna gegevens ook nog gewist.
opnieuw opgestart... nog steeds FC.

vervolgens van ellende de verwijderde apps, ook al hebben volgens mij niets van doen met de market teruggezet, maar nog steeds FC :'(

moet je maar niet prutsen, zou je zeggen.
het zou toeval kunnen zijn, of is er toch enige logica en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-06 14:30

KVanL

Alles is relatief

Anoniem: 44171 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:41:
grrr... heb flink wat voor mijn gevoel onschuldige apps verwijderd (wel eerst ff gezipt)

ik wilde net quadrant installeren via de market, krijg ik een forced close :'(
eerste x sinds ik de Ray heb.

cache vd market geleegd, daarna gegevens ook nog gewist.
opnieuw opgestart... nog steeds FC.

vervolgens van ellende de verwijderde apps, ook al hebben volgens mij niets van doen met de market teruggezet, maar nog steeds FC :'(

moet je maar niet prutsen, zou je zeggen.
het zou toeval kunnen zijn, of is er toch enige logica en heeft iemand een oplossing?
Ik weet niet wat de oorzaak van die crashes is, maar ik weet wel dat een factoty reset weer een hoop goed kan maken. Om mij niet geheel duidelijke reden staat de factory reset optie trouwens in het privacy-menu in de instellingen. Hou er wel rekening mee dat je alles wat je op je telefoon hebt staan kwijtraakt als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ff afkloppen, maar alles lijkt weer in orde.

't was een goede test.

m'n geroote Ray via pc companion hersteld, ging zonder fouten.
ik kreeg een kale Ray terug, ongeroot en zonder apps.
terugzetten van apps via de eerder gemaakte backup via MobileGo liep goed door.
opnieuw geroot en de market getest, werkte zonder fouten.
daarna toch maar weer alle m.i. nutteloze apps gezipped en daarna verwijderd...
reboot...
market werkt!

vreemd dus, toeval?

nu dus een mooie snelle Ray, ontdaan van div. apps die ik nooit of zelden zal gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 02-12-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Laatst online: 31-05 07:30
Anoniem: 44171 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:45:
[...]

heb je de veegfunctie van het internationale toetsenbord aanstaan? vind dat verrassend accuraat werken (misschien zelfs beter dan Swype zelf?). ik swype/veeg alleen in portrait, maakt niet veel fouten...

en de handleiding: ik heb online de NL handleiding gedownload (zat niet in de doos), is voor mij meer dan uitgebreid zat...
welke info mis je zoal?
Ja heb hem geüpdatet en de veegfunctie aanstaan (met dank aan dit topic ;) ) , maar swype werkt imho beter dan dit. Staand moet je vind ik ook snel kunnen smsen en dat is toch wel een zwakte van dit apparaat, staat overigens ook in veel reviews en ik ervaar dat zelf ook. Zo'n handleiding hoort er standaard in te zitten, ik werd gebeld, druk op groen maar dan blijkt je dus te moeten vegen 8)7. Spelenderwijs wordt het heel snel duidelijk, maar iets meer info in de doos kan geen kwaad.
Het scherm is echt fantastisch, nu had ik ook wel een erg basis toestel, maar het ziet er subliem uit. Klein kritiekpuntje is wel dat als je wallpapers doet die constant veranderen (aandelenkoersen) je merkt dan dat het toestel heel even hapert als je switcht naar een andere wallpaper. Batterij vind ik zelf geweldig, veel beter dan op mijn oude nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
Ik heb mijn Ray vanmiddag geüpdatet naar 2.3.4 via die Companion software, ging allemaal prima. Daarna geroot en alle onzinnige apps eraf geknikkerd, Android verbruikt nu veel minder ram en voelt ietsjes sneller. Daarnaast natuurlijk extra ruimte vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Nou beste gebruikers, aangezien er nu al diverse mensen hier rondlopen met deze telefoon heb ik enkele vraagjes.

* Hoe is de accu duur nu ten opzichte van toen je hem de eerste weken gebruikte?
* maakt de accu duur erg uit per update? of heeft dat geen enkele invloed hier op?
* Hoe bevalt het internetten op de telefoon tot zo ver? wat ik op internet lees is dat veel mensen hem toch net TE klein vinden om fatsoenlijk mail etc te kijken maar ik heb er toch een beetje mijn twijfels over of 4 inch bv zo veel beter zou zijn.. wat is jullie mening tot nu toe dus?
* Hoeveel malware(onzin dus) staat er standaard op deze phone?

Alvast bedankt voor de feedback want ik zit echt te twijfelen of ik hem nu ga halen ja of te nee!

[ Voor 24% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 20:20 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:14:
Nou beste gebruikers, aangezien er nu al diverse mensen hier rondlopen met deze telefoon heb ik enkele vraagjes.

* Hoe is de accu duur nu ten opzichte van toen je hem de eerste weken gebruikte?
De eerste paar dagen kon je, met heel weinig gebruiken, anderhalve dag halen. Nu kan je, zonder er veel mee te doen, twee dagen halen. Dat is wel maximaal. Als je hem echt intensief gebruikt dan mag je hem wel elke nacht opladen.
* maakt de accu duur erg uit per update? of heeft dat geen enkele invloed hier op?
Geen idee, ik heb net een update gedaan dus nog geen ervaring.
* Hoe bevalt het internetten op de telefoon tot zo ver? wat ik op internet lees is dat veel mensen hem toch net TE klein vinden om fatsoenlijk mail etc te kijken maar ik heb er toch een beetje mijn twijfels over of 4 inch bv zo veel beter zou zijn.. wat is jullie mening tot nu toe dus?
Ik had hiervoor een HTC Desire met een groter scherm en moet zeggen dat ik die toch beter geschikt vond voor het browsen. Op bijvoorbeeld nu.nl kon je op de Desire alles prima lezen zonder in te zoomen, op de Ray lukt je dit echt niet en zal je minstens een keer moeten inzoomen.
* Hoeveel malware(onzin dus) staat er standaard op deze phone?
Ik heb hem via Vodafone dus er stonden ook 3 a 4 Vodafone apps op (die ik dus verwijderd heb door het rooten). Volgens mij stonden er ook 5 a 6 Sony Ericsson applicaties op die je niet allemaal kan verwijderen (Touchnote en iets met office bijvoorbeeld). Na de update krijg je nog meer onzinnige apps, bijvoorbeeld McAffee (de virusscanner ja) en iets met Quirk of zo. Wel sneu dat je een aantal apps zonder root niet kan verwijderen.....

Verder een prima telefoon! Ben er echt heel blij mee, al is het 3G bereik soms wel brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Bedankt Cubic X!

Ja ik twijfel tussen deze ray en:

pricewatch: Sony Ericsson Xperia Neo MT15i Blauw
pricewatch: Samsung Omnia W i8350 Zwart

Verder zie ik geen interessante producten tussen de 250-350 euro grens.
Ik ga nog wat verder onderzoek doen en als meer mensen ervaringen over de ray willen melden, graag!
PS: Dat rooten heb ik al helemaal 0% ervaring mee maar ik denk dat er bij zo goed als alle phones helaas veel onzin mee word geleverd..

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 20:29 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:25:
Bedankt Cubic X!

Ik ga nog wat verder onderzoek doen en als meer mensen ervaringen over de ray willen melden, graag!
PS: Dat rooten heb ik al helemaal 0% ervaring mee maar ik denk dat er bij zo goed als alle phones helaas veel onzin mee word geleverd..
Ik heb een Neo (vanaf de release)! Supertelefoon, maar eigenlijk volledig hetzelfde als de Ray op design en schermgrootte na.

Ik denk dat de Ray iets aangenamer is in gebruik, soms stoort het me wel wat dat de back-toets op mijn Neo niet touchgevoelig is. Het formaat van het scherm van de Neo is dan wel weer aangenamer, maar het toetsenbord van SE heeft een erg goede autocorrect (in mijn ogen), dus dat zou ook moeten lukken.

Als ik jou was zou 'k gewoon eens naar een winkel gaan waar ze beide toestellen op demo hebben, en ze allebei eens proberen. Zelfde processor, resolutie, camera en software, het formaat is het enige wat telt.

By the way, je kan erg gemakkelijk een groot deel van je software opkuisen. Wat je best doet is via wotanserver (erg makkelijk) gewoon je firmware volledig vervangen door Generic Nordic. Dan heb je updates sneller, en daar zit veel minder bloat bij. Kan je doen zonder root, zonder garantieverlies, is eigenlijk gewoon een volledige "update" naar een andere softwareregio.

WP7: ik weet het nog niet zo (voor mij persoonlijk dan toch). Ik sta open voor veel en ontwikkel apps voor WP7, maar ik heb toch altijd het gevoel dat het een beperkt platform is. Ik zit met veel PDF's en andere bestandstypes, en het is gewoon fijn dat je op Android zo goed als alles kan opendoen, en dan meestal nog met verschillende apps. Je hebt veel meer vrijheid, maar daar tegenover staat dan natuurlijk ook wel weer dat het soms echt een rommeltje is. Op de Market zit veel zooi, en programma's willen ook wel eens erg tegendraads zijn. Als je vooral 'basic' smartphonestuff gaat doen (social networking, email, Office-documenten, muziek en video (na converten), af en toe eens een spelletje) en niet echt speciale apps op het oog hebt is WP7 denk ik wel een stuk leuker en cleaner. Als je graag prult/tweaked dan is Android misschien een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Persoonlijk ben ik op telefoon vlak niet echt een pruller, ik zal de telefoon's eens gaan bekijken bij bv de MM Eindhoven al was ik daar vorige week en ze waren er niet alle 3 helaas, wellicht heb ik nu meer geluk!
Bedankt verder voor je uitvoerige beschrijving!

[ Voor 7% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 21:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 20:25:
Bedankt Cubic X!

Het rooten was echt een eitje op deze telefoon! Daarna kan je gewoon alle onzinnige apps verwijderen (wel de juiste...anders start hij niet meer op). Je hoeft opzich niet te rooten hoor. Ik heb deze telefoon ook anderhalve maand gebruikt zonder root en had geen problemen, maar ik irriteerde me gewoon aan die onzinnige icoontjes in het menu en dingen zoals Facebook gebruik ik toch niet. De telefoon zal niet ineens 10% sneller zijn na het rooten, dat verschil is echt verwaarloosbaar. Moet wel zeggen dat de algemene snelheid van het toestel erg goed is, de Desire die ik hiervoor had was beduidend langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Cubic X schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:19:
[...]

Het rooten was echt een eitje op deze telefoon! Daarna kan je gewoon alle onzinnige apps verwijderen (wel de juiste...anders start hij niet meer op). Je hoeft opzich niet te rooten hoor. Ik heb deze telefoon ook anderhalve maand gebruikt zonder root en had geen problemen, maar ik irriteerde me gewoon aan die onzinnige icoontjes in het menu en dingen zoals Facebook gebruik ik toch niet. De telefoon zal niet ineens 10% sneller zijn na het rooten, dat verschil is echt verwaarloosbaar. Moet wel zeggen dat de algemene snelheid van het toestel erg goed is, de Desire die ik hiervoor had was beduidend langzamer.
Ik zal vooral me email checken/nukezone( web based game) en hattrick( web based game) en natuurlijk zelfs nog er mee bellen.. en af en toe een sms wellicht maar meer zal ik niet gaan doen.
Dus alle apps die er op staan tja ik heb ze wellicht niet allemaal nodig nee!

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
pino85 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:23:
[...]
Ik zal vooral me email checken/nukezone( web based game) en hattrick( web based game) en natuurlijk zelfs nog er mee bellen.. en af en toe een sms wellicht maar meer zal ik niet gaan doen.
Dus alle apps die er op staan tja ik heb ze wellicht niet allemaal nodig nee!
Denk eraan dat WP7 geen Flash-ondersteuning heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

7.5 heeft dat niet nee? dat wist ik nog niet eens!
Bedankt voor je tip, dat is wel erg vreemd als ik eerlijk ben dat men dit niet ondersteunt maar ik vraag me wel af in hoeverre ik er dan ook last van zal hebben maar ik zal verder niet offtopic gaan ;)

[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 03-12-2011 22:18 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Inmiddels mijn Ray geroot, want sommige dingen aan Android en gebrek aan maximale instelbaarheid bleven irriteren.

Ging lekker, paar instellingen wijzigen onder developer modus en de geheugenkaart op USB storage zetten en het was binnen 5 minuutjes gepiept. Daarna met supermanager eindelijk die rotsoftware kunnen verwijderen die altijd standaard gestart wordt + nog een hele SE en andere zooi aan dingen die ik niet gebruik (zoals chinees toetsenbord). Ineens heb je dan 400MB ruimte voor apps ipv de standaard toch wel karige 310MB.

Echt een prachtig programma dat Super Manager. Je kunt ook het geheugenbeheer van Android aanpassen zodat je ipv die irritante melding: sluit enkele programma's want weinig geheugen vrij, nu android dit zelf doet zoals het ook de bedoeling was/is.

Afgelopen nacht is er zo'n 5% accu leeg gegaan in 8 uur tijd met alles uitgeschakeld (net geen flight mode dus). Dat vind ik best netjes, maar soms gaat het echt heel hard. Toch haal je makkelijk 1 dag wat wel heel fijn is.

[ Voor 22% gewijzigd door REDFISH op 04-12-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Ik ben weer terug naar 2.3.3, originele stock SE geroot en meeste bloatware verwijderd. De batterydrain tijdens idle op 3g is verdwenen. Telefoon neemt nu zo 1.5 - 2% per uur van de batterij in idle; opzich wel oke maar kan beter. Jammer dat er nog geen custom kernels zijn voor 4.0.2.A.0.42. Op het russische 4pda heb ik nog het een en ander gevonden, maar geen downloadlinks helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door patshad op 06-12-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben wel benieuwd hoe lang je nu dan met je accu doe.

ik haal ongeveer 24 uur, maar heb wel diverse vreters draaien:
g+, gmail, whatsapp, twitter, facebook, androidworld, wordfeud, ...

juicedefender zorgt wel dat er wat minder intensief wordt gecheckt, maar toch...

ik zou wel langer met de accu willen doen, maar vindt het continue 'bij zijn' wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Mij Ray bevalt nog steeds goed, maar ik merk wel dat de accu heel snel wordt leeggetrokken bij slecht bereik. Ik zit thuis volgens mij in een of andere uithoek van het Vodafone-netwerk (het bereik is hier in ieder geval drie keer ruk). Bij mijn vorige telefoon viel het bereik ook constant weg, maar dit gaf veel minder problemen wat betreft energieverbruik dan bij de Ray.

Vanochtend heb ik de telefoon om ongeveer 10 uur van de lader gehaald, en net ging viel uit doordat de accu leeg was. Dat is toch wel een hele trieste prestatie. Ik heb wifi en synchronisatie wel aan, het scherm op iets meer dan halve helderheid en bluetooth en GPS uit. Ik heb vandaag niet erg veel met mijn telefoon gedaan. Eigenlijk alleen maar een paar minuutjes zitten internetten en een ongeveer uurtje muziek geluisterd.

Ik zit niet de hele dag op mijn batterij-indicator te kijken, maar toen ik rond een uur of 2 vanmiddag thuis kwam had hij volgens mij ook nog wel aardig prik. Het grafiekje onder 'accugebruik' laat ook eerst een zwakke daling zien, maar op een gegeven moment knikt hij en gaat hij opeens een stuk steiler in een vrijwel rechte lijn omlaag. Helaas staan er geen tijden op die grafiek, maar ik ben er vrij zeker van dat die knik zit op het moment dat ik thuis ben gekomen. Zeker omdat het proces 'Mobiel Standby' goed is voor 43% van het energieverbruik (hoewel die waarden (met name op mijn vorige telefoon) niet altijd heel betrouwbaar zijn gebleken).

Volgende week donderdag ga ik over op Simyo (KPN netwerk) en ik hoop dat het bereik en daarmee de batterijduur dan beter wordt, want ik vind toch dat ik op zijn minst een dag met een volle lading moet kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
Anoniem: 44171 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 15:30:
ben wel benieuwd hoe lang je nu dan met je accu doe.

ik haal ongeveer 24 uur, maar heb wel diverse vreters draaien:
g+, gmail, whatsapp, twitter, facebook, androidworld, wordfeud, ...

juicedefender zorgt wel dat er wat minder intensief wordt gecheckt, maar toch...

ik zou wel langer met de accu willen doen, maar vindt het continue 'bij zijn' wel lekker.
De dingen die bij mij aanstaan zijn whatsapp, sony email client (allebei op push), en fancy widget weather. Die laatste synct + - om het uur. Ik haal de 24 uur wel als ik mn best doe (telefoon aanlaten in mijn slaap). Met mijn gebruik red ik de 18 uur meestal wel; ik whatsapp redelijk wat gedurende de dag. Scherm heeft dan op de kop af 2 uur aangestaan en dan issie leeg. In gebieden met slechtere 3g dekking zet ik de telefoon op gsm-only.
Surfen over wifi is wel vrij zuinig; zo is het me een keer gelukt om het scherm 4.5 uur aan te hebben staan bij een totale gebruikstijd van 16 uur (met whatsappen, browsen en een beetje youtube).

Ik heb nu (weer) 2.3.4 erop staan, versie 4.0.2.A.0.42. Hoe de batterij zich houdt moet ik nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:10

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zo, nog een enthousiasteling erbij. De komende weken/maanden ga ik mij richten op het beste abonnement voor weinig geld bij dit toestel.
Vandaag bij een paar winkels geweest en de toestellen in deze maat-categorie vergeleken. De Ray steekt er met kop en schouders bovenuit door zijn slanke vorm en hoge resolutie scherm.
Hopelijk komen er zeer binnenkort concurrenten op de markt, meer keus is goed!

Daarnaast heeft gsmtopdeal deze telefoon nu in het zakelijke gedeelte staan, ik hoop dat deze ook naar het consumentengedeelte komt!

Life is not about specs, it is about joy!

• AmbroosV
Voor wie een unlocked bootleader (en geen nood aan enige vorm van draadloze communicatie) heeft:

http://developer.sonyeric...r-unlocked-xperia-phones/

Kan je een kijkje nemen van de vooruitgang van SE op ICS. Zit ook een video bij, de interface blijft grotendeels 't zelfde qua styling, en de SE-apps (muziek, contacten, messaging, ...) dus ook. Waarschijnlijk krijgen we wel later nog een UI-update (officieel of niet officieel) wanneer de nieuwe Xperia-lijn op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLLEVAiHCAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 20:05

iLLEVAiHCAM

Zo niet, dan toch.. .

drBunhead schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:49:
[...]

Heb sinds gister ook een valenta case voor mijn Ray, maar ik vond het zeer lastig een goede uit te zoeken. Heb uiteindelijk gekozen voor de Pocket Black 05. Alhoewel deze naar mijn mening iets (paar mill) te kort is, past deze verder wel perfect om de telefoon heen, vergeleken met de andere cases in de MediaMarkt was deze ook veruit de meest geschikte.
De merkloze leren pull-tab/pull-up case die ik op eBay bestelde is helaas ruim een centimeter te breed. Ook de Valenta 05 serie is niet bedoeld voor de Xperia Ray. Perfectionist als ik ben, wil ik dat de case (inschuiftype zodat ook het display beschermd is) precies past. Tips? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Ik weet dat deze case er niet voor bedoeld is, maar op die paar millimeter na dat het hoesje net te kort is past het perfect. Heb ook totaal geen hinder van die paar millimeter, zit vooral in het gedeelte van de telefoon dat scheef is. (boven en onderkant, was dit niet zo geweest dan was er geen enkel probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 15:04
Zat er nou ook een oplaad dock bij?

En (ik verwacht van niet maar dit vraag ik voor de zekerheid) kan ik gewoon mijn prepaid simkaart er in doen en volgende maand als ik een nieuwe heb die nieuwe gebruiken zonder problemen?

Ik heb eindelijk genoeg geld :)

E: Oh en als ik em heb en er nog niks mee heb gedaan, kan ik hem dan veilig updaten zonder dat ik een backup hoef te maken?

[ Voor 19% gewijzigd door 02Sjoerd op 27-12-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Zat er nou ook een oplaad dock bij?
Er zit geen dock bij, alleen een usb-oplader, een dock is wel beschikbaar als het goed is. Moet je maar eens op site Sony Ericsson kijken.
En (ik verwacht van niet maar dit vraag ik voor de zekerheid) kan ik gewoon mijn prepaid simkaart er in doen en volgende maand als ik een nieuwe heb die nieuwe gebruiken zonder problemen?

Ik heb eindelijk genoeg geld :)
Als je de telefoon los koopt, dan is deze simlock vrij, dwz elke simkaart werkt. Als je koopt icm een abbo ofzo kan het voorkomen dat dit niet het geval is.
E: Oh en als ik em heb en er nog niks mee heb gedaan, kan ik hem dan veilig updaten zonder dat ik een backup hoef te maken?
Ik heb elke update gedaan zonder een backup te maken, was tot dusver geen probleem. Kan misschien zo zijn in maart/april als de update naar Android 4.0 komt dat het anders is, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Oke ik was vergeten te zeggen dat ik em los koop (en op de site staat dat ie ook simlockvrij is) dus dat wordt geen probleem.

Ik had wel is gelezen dat je voor een update een backup moet maken, maar het is dus niet zo dat bij elke update alle apps verwijdert worden maar dat je die backup maakt omdat het fout kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:40
Ik zit heel erg in dubio om deze telefoon of de Xperia Arc S aan te schaffen.
Is het nou echt zo dat als je aan het sms-en / whatsappen bent de toetsen erg klein zijn? Ik heb vrij lange maar niet al te dikke vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Ik had wel is gelezen dat je voor een update een backup moet maken, maar het is dus niet zo dat bij elke update alle apps verwijdert worden maar dat je die backup maakt omdat het fout kan gaan?
Is inderdaad alleen omdat het fout kan gaan.
Ik zit heel erg in dubio om deze telefoon of de Xperia Arc S aan te schaffen.
Is het nou echt zo dat als je aan het sms-en / whatsappen bent de toetsen erg klein zijn? Ik heb vrij lange maar niet al te dikke vingers.
Toetsen zijn inderdaad aan de kleine kant. Zelf heb ik redelijk grote vingers en in het begin zat ik dan ook regelmatig verkeerd. Gelukkig zit er een zeer goede autocorrect op en went het al redelijk snel. Echter zit ik nu ook nog wel eens mis, moet dus wel controlleren voor ik wat weg stuur of het wel overeenkomt met wat ik wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Deze telefoon is nou bij gsmtopdeal.nl te bestellen. 24 maanden T-mobile, 125 min / 25 sms onbeperkt internet (1 gb 1mbps, daarna 64/64) voor 15,95. Telefoon kost dan 18,-
Ook voor 2,50 per maand extra kun je er 2 ipv 1 gb bundel bij doen met snelheid 3,6 mbps.

Ik wist dat ik deze telefoon wilde. Toen ik deze aanbieding bij gsmtopdeal zag heb ik hem meteen besteld, het pakket wordt 20 januari geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
drBunhead schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:18:
Toetsen zijn inderdaad aan de kleine kant. Zelf heb ik redelijk grote vingers en in het begin zat ik dan ook regelmatig verkeerd. Gelukkig zit er een zeer goede autocorrect op en went het al redelijk snel. Echter zit ik nu ook nog wel eens mis, moet dus wel controlleren voor ik wat weg stuur of het wel overeenkomt met wat ik wil sturen.
Ok, dat zal dan meer even gewenning zijn.

Zit er ook iets van Swipe op? En indien ja, hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er ook iets van Swipe op? En indien ja, hoe bevalt dat?
met de laatste update kwam er ook een 'veeg'-functie bij de instellingen voor het standaard toetsenbord.
werkt hetzelfde als Swype.

evenwel heb ik weer de beta van Swype geinstalleerd, werkt voor mij net iets beter.

beiden zijn zeer accuraat en ik moet zeggen dat ik op de Ray geen enkele moeite heb met typen.
(vrij lange, niet al te dikke vingers).

ben nog steeds zeer tevreden over de Ray _/-\o_

(ik had hiervoor een samsung galaxy i5500 europa. budgettoestel, maar een heel actieve gemeenschap met hacks, custom roms e.d. Dat mis ik wel een beetje bij de Ray)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zojuist deze telefoon besteld via gsmtopdeal.nl en dan ook met de extra snelle internetvariant ( 2gb limiet, 3.6mbit down )

Levertijd is pas 15 februari, waarschijnlijk omdat mijn huidige abbo pas op 15 april verloopt en er max 60 dagen tussen zitten :( moet ik het toch nog even uitzingen met mijn brakke iPhone 3GS

• 02Sjoerd
Vandaag verzonden, morgen misschien binnen! :)

Als ik hem heb gelijk updaten en daarna volgooien met muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Een paar dagen geleden besteld bij gsmtrack, ze belden me netjes terug dat de levertijd een tot anderhalve week bedraagt. Ze wilden weten of ik hem nog wilde hebben. Gezien de prima prijs hou ik het nog wel even uit met mijn huidige, halfbrakke mobiel.
Goede service in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Ik zit te twijfelen over deze telefoon. Heeft er al iemand een actieve autohouder kunnen vinden? Ik kan op internet niks vinden, alleen troep met losse kabeltjes die je dan zelf moet in prikken. Ik wil eigenlijk gewoon de telefoon in zijn houder schuiven en dan wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Er zit geen stekker aan de onderkant maar aan de zijkant, dus je zal naar een houder moeten kijken waar je hem vanaf de zijkant in schuift. Brodit maakt bijvoorbeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/7/5/0/3/9005000011813057.jpg

De schoonheidsprijs wint het niet maar het is wel functioneel :) Ik heb op het moment nog een passieve Brodit houder in de auto van de Iphone 4, uiteraard is de ray kleiner dus ga ik die omruilen voor de passieve voor de Ray :) Hoge kwaliteit, zachte binnenkant op alle contactpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ach, ik doe het voor mijn iPhone al een tijdje met deze universele houder van Hama.
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketgpsworld.com/reviews/hama/88415_universal_holder_open.jpg

Ik zal met die Xperia Ray alleen wat meer aan moeten drukken om hem te klemmen aangezien de Ray heel wat kleiner is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Iemand die weet hoe ik met deze foon een vergadering kan opnemen? Ik vind er niets van terug in de handleiding?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Acemath schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 13:20:
Iemand die weet hoe ik met deze foon een vergadering kan opnemen? Ik vind er niets van terug in de handleiding?

Alvast bedankt _/-\o_
Ergens in de Market een sound recorder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
Wow, wat een telefoon! Ik had hiervoor de xperia x10 mini pro, wereld van verschil. Erg snel in gebruik, mooi scherm, en na de update ben ik gaan spelen met de nieuwe swype functie... Briljant! Je kunt nu ook in portretmodus gemakkelijk gebruik maken van het qwerty-toetsenbord!

Gisteren rond 15.00 de accu tot 100% opgeladen. Na flink wat spelen ermee, met 100% helderheid van scherm, wifi aan, snachts flightmodus nu op dit moment nog 58% batterij. Vele malen beter dan de x10 mini pro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439594

Iemand een idee hoe dit toestel te unlocken is, zodat ik een andere sim kan plaatsen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
heb een heel klein miniscuul krasje op het scherm zitten.
nu kijk ik eens heel goed, en het lijkt of er een screenprotector nog op zit.

meedere mensen dit opgevallen ?
Valt echt haast niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Hoe het bij de Ray juist zit weet ik niet, maar Sony Ericsson zet inderdaad soms al een screenprotector op 't scherm in het fabriek. De Arc bijvoorbeeld heeft al een screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Klopt, er zit inderdaad al een screenprotector op. Ik heb het ding er vrijwel direct afgepeuterd, want screenprotectors raken altijd nogal snel bekrast, en dan schieten ze hun doel mijns inziens een beetje voorbij.

Als je hem er zelf liever op houdt kun je daar natuurlijk voor kiezen, maar zoals ik volgens mij ergens eerder in dit topic al heb gezegd, heb ik het niet zo op screenprotectors.

[ Voor 4% gewijzigd door KVanL op 07-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dat fabrieksding is dan ook niet echt bedoeld als screenprotector, meer tegen krassen in de kartonnen doos tijdens vervoer enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sick Nick schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:44:
Dat fabrieksding is dan ook niet echt bedoeld als screenprotector, meer tegen krassen in de kartonnen doos tijdens vervoer enzo.
Nee hoor, er zit er NOG een op! Wanneer je een gloednieuwe Xperia Ray/Arc koopt zitten er uit de doos dus TWEE laagjes op, eentje die op elke telefoon zit en je er vrijwel onmiddelijk afhaalt, en dan nog een échte (heel erg goede) screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Is die screen protector makkelijk te verwijderen? Ik heb namelijk alvast (een set van) twee screenprotectors in huis gehaald. Als die van SE makkelijk te verwijderen is laat ik die er eerst mooi op zitten totdat die aan vervanging toe is. Ik lees er weinig en tegenstrijdige berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
bartvl schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:57:
Is die screen protector makkelijk te verwijderen? Ik heb namelijk alvast (een set van) twee screenprotectors in huis gehaald. Als die van SE makkelijk te verwijderen is laat ik die er eerst mooi op zitten totdat die aan vervanging toe is. Ik lees er weinig en tegenstrijdige berichten over.
Hij zit er erg goed op, je ziet hem nauwelijks. Ik denk dat je heel erg gaat moeten opletten om hem eraf te krijgen zonder 't scherm te beschadigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

De protector zat er wel stevig op, maar hij is er wel goed en zonder beschadigingen af te krijgen. Ik heb met mijn nagel een hoekje losgepeuterd, waarna ik hem er gewoon af kon trekken. In eerste instantie voelde het scherm wel een beetje stroef aan, maar na het scherm even goed schoon te maken, voelde het scherm weer gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Heb het ding nu al een paar maanden en was me nooit opgevallen, hij zit er wel erg strak op ja :D Dat ga je met een after-market protector nooit zo strak krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Sick Nick schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:56:
Heb het ding nu al een paar maanden en was me nooit opgevallen, hij zit er wel erg strak op ja :D Dat ga je met een after-market protector nooit zo strak krijgen lijkt me.
Met de echt goede merken wel (en die kosten zelfs online altijd nog wel wat meer dan een paar euro's per protector). Op mijn Neo zat standaard geen protector, maar Sony Ericsson leverde er wel eentje mee (3-lagen-type), en die zit er erg netjes op, quasi onzichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 15:46
Sinds gisteren heb 'k er ook eentje, ter vervanging van mijn htc touch diamond 2, moet zeggen dat dit wel wat vlotter werkt :-). De htc voelde wel solider aan.

Dus als k het goed begrijp dan zit er standaard een screenprotector op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
evil kim schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:53:
Sinds gisteren heb 'k er ook eentje, ter vervanging van mijn htc touch diamond 2, moet zeggen dat dit wel wat vlotter werkt :-). De htc voelde wel solider aan.

Dus als k het goed begrijp dan zit er standaard een screenprotector op :?
... Dan heb ik er nu 2 op zitten, 1 van SE zelf, en een Blistex...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
Bazza nl schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:49:
[...]

... Dan heb ik er nu 2 op zitten, 1 van SE zelf, en een Blistex...
Denk het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 02Sjoerd
Doen jullie em gewoon in je zak op de fiets ofzo? Want ik weet niet zeker of ik em gewoon in je zak kan doen zonder hoesje er om heen.
(ik heb het over je broekzak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zijn er trouwens al een beetje mooie hoesjes verkrijgbaar? Krijg hem volgende maand maar dan kan ik alvast een leuk hoesje aanschaffen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
Vlassie1980 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:51:
Zijn er trouwens al een beetje mooie hoesjes verkrijgbaar? Krijg hem volgende maand maar dan kan ik alvast een leuk hoesje aanschaffen! :)
http://www.pdashop.be/acc...son-xperia-ray-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-09-2023
Hmm, ik zit nog te twijfelen om deze SE Ray of de SE Arc S of toch maar de Samsung Galaxy S Plus. De laatste twee zijn dus grotere en daar zit hem de kneep eigenlijk ook wel.
Ik heb zelf nog een oude Galaxy met 3.2 inch scherm, de Ray zal net iets groter zijn met 3.3. Opzich bevalt de grootte me wel, lekker in de hand. Het typen is niet altijd denderend maar heb eens SlideIT geprobeerd (bij gebrek aan Swipe), en dat ging best goed, dus ik denk dat ik daarom niet perse naar groter hoef te gaan.

Maar ik wil meer met internet doen, filmpjes op Youtube kijken enzo, is het dan niet handiger een groter scherm te hebben?
Wat zijn jullie ervaringen daarin met de Ray kwa snelheid (is denk ook afhankelijk van verbinding) en denk ik belangrijkste het beeldformaat?

[ Voor 21% gewijzigd door Cath22 op 10-01-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Cath22 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 23:54:
Hmm, ik zit nog te twijfelen om deze SE Ray of de SE Arc S of toch maar de Samsung Galaxy S Plus. De laatste twee zijn dus grotere en daar zit hem de kneep eigenlijk ook wel.
Ik heb zelf nog een oude Galaxy met 3.2 inch scherm, de Ray zal net iets groter zijn met 3.3. Opzich bevalt de grootte me wel, lekker in de hand. Het typen is niet altijd denderend maar heb eens SlideIT geprobeerd (bij gebrek aan Swipe), en dat ging best goed, dus ik denk dat ik daarom niet perse naar groter hoef te gaan.

Maar ik wil meer met internet doen, filmpjes op Youtube kijken enzo, is het dan niet handiger een groter scherm te hebben?
Wat zijn jullie ervaringen daarin met de Ray kwa snelheid (is denk ook afhankelijk van verbinding) en denk ik belangrijkste het beeldformaat?
Het scherm van de Ray is gewoon erg goed, en 16:9. Altijd fijn voor filmpjes. Om te surfen is een groter scherm misschien fijner, zeker wanneer je met kleine dingetjes bezig bent.

En, de 2011-lijn van Xperia heeft een (imo erg goede) slide-to-type. http://youtu.be/ejP-zWWei3I?t=1m

Misschien de Neo V eens overwegen anders? Is een lekker solide toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 11-01-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:09
Hallo mensen kon geen Sony Ericsson Xperia active topic vinden. maar mijn vraag is ik heb dus een Sony Ericsson Xperia Ray gekocht maar nu kom ik erachter dat er links onder in het scherm backlight bleed zit. Nu is mijn vraag valt dit onder garantie?

Aangezien Ipad 2 vaak laatst van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 00:05:
[...]

Het scherm van de Ray is gewoon erg goed, en 16:9. Altijd fijn voor filmpjes. Om te surfen is een groter scherm misschien fijner, zeker wanneer je met kleine dingetjes bezig bent.

En, de 2011-lijn van Xperia heeft een (imo erg goede) slide-to-type. http://youtu.be/ejP-zWWei3I?t=1m

Misschien de Neo V eens overwegen anders? Is een lekker solide toestel.
Haha, ja hoor doe er nog maar 1 bij, maakt het makkelijker kiezen he hihihi. Is dat een nieuwere dan de Neo (zonder V) ? Zag wat vergelijkingstesten op Geekaphone.com dat de laatste juist beter zou zijn dan die met de V, maar ik zie deze niet of alleen de Neo V tevoorschijn komen als ik ga zoeken voor een abo, vandaar dat ik die er in eerste instantie niet bij had gezet.....
Kwa grootte is het idd een mooi tussenmaatje, maar de Ray werd op die site ook iets beter beoordeeld dan Neo V, maar dat kan ook wat subjectief zijn (ze vinden alles wat kleiner is kennelijk beter hihi)

[ Voor 11% gewijzigd door Cath22 op 11-01-2012 00:46 . Reden: tekst toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De Neo en de Neo V zijn hetzelfde, op de camera na. Sony had problemen met het leveren van de 8MP-chips, en de Neo V heeft dus iets mindere 5MP-chips. Voor de rest zijn de Neo en de Neo V 100% hetzelfde. Neo V krijgt misschien iets betere punten omdat hij met nieuwere software geleverd werd (ook al kan je de Neo natuurlijk perfect updaten).

Qua specificaties zijn bijna alle 2011-telefoons van Sony Ericsson hetzelfde. Zelfde software, zelfde processor, en meestal zelfde camerachips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
AmbroosV schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:04:
De Neo en de Neo V zijn hetzelfde, op de camera na. Sony had problemen met het leveren van de 8MP-chips, en de Neo V heeft dus iets mindere 5MP-chips. Voor de rest zijn de Neo en de Neo V 100% hetzelfde. Neo V krijgt misschien iets betere punten omdat hij met nieuwere software geleverd werd (ook al kan je de Neo natuurlijk perfect updaten).

Qua specificaties zijn bijna alle 2011-telefoons van Sony Ericsson hetzelfde. Zelfde software, zelfde processor, en meestal zelfde camerachips.
Nou je hebt me overtuigd hoor, heb hem vanmiddag aangeschaft bij de KPN winkel hihi. Maar ook wel omdat nadat ik de twee in me handen heb gehad, vond ik de Ray idd toch net iets te klein.
KPN was zowat de enige die de Neo V in de winkel hadden. De Ray schalen ze kennelijk toch wel iets hoger in (hogere prijs), hoewel ik die ook gratis kon krijgen. Maar kwam op zich wel uit, omdat ik bij Hi zat kon ik makkelijk overstappen zonder kosten voor een 1 jaars abo voor de Blue versie.
Ziet er mooi uit, ga hem eens verder ontdekken.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cath22
Weet niet of ik dit hier kan/mag vragen of een ander forum?
Er zit maar een 2 Gb kaartje in me phone, dus die wil ik vervangen met een grotere. Maar hoe dat het best te doen?
Tis denk ik te simpel te stellen om gewoon alles te backuppen naar pc, nieuw kaartje erin en dan terug kopieren ivm installaties denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Normaalgesproken zou dat gewoon moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een vreemd probleem. bij de standaard calculator mis ik sinds kort 3 knoppen. althans, het symbool (x, /) wat er op staat. de knoppen werken wel, maar als ik wil delen moet ik dus gokken...
heb al een andere calc gedownload, maar krijg hetzelfde resultaat (gebruiken blijkbaar dezelfde basis). iemand een idee hoe dit komt?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/15457652/20120112161703.png

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 44171 op 12-01-2012 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het customlettertype dat je gebruikt bevat die symbolen blijkbaar niet :) Daarom dus ook dat andere calculators die het systeemfont gebruiken niet werken!
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste