Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Android Feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:
  • 7.537 views

• Ginz
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11:34

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Een nieuw (thema)forum en een nieuwe policy zal waarschijnlijk wat vragen met zich mee brengen en daarom hebben wij besloten om een feedback topic voor dit forum te openen. In dit topic kan je dan ook al je op- en aanmerkingen kwijt over Android Based Mobiles & PDA's (ABD) en het reilen en zeilen daarbinnen. We willen graag van jullie weten wat jullie vinden van onze policy en FAQ en of er nog wat aan verbeterd kan worden. Er kunnen dingen bijvoorbeeld niet volledig zijn of we zijn iets vergeten te behandelen in de policy.

Ook kun je hier je ei kwijt over hoe de mods binnen ABD de policy hanteren en naleven. Het is niet de bedoeling dat jullie op elk slotje hier een blikje opentrekken, echter gaat hier om het bredere verhaal en daar waar op- of aanmerkingen zijn valt dus over te discussiëren.

In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:

1. Vragen en opmerkingen over de Policy van ABD
2. Moderatie feedback binnen ABD
3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot ABD

Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:

1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)
2. Je beklag doen over een bepaalde moderator (dit mag via DM naar die mod ;))
3. Het melden van een uit de hand gelopen topic (dat mag via een topic report of in Schop een Modje)
4. Je beklag doen over een user (dit mag via een TR)

Als je in dit topic reageert gaan wij er wel vanuit dat we met respect met elkaar om gaan. Onderbouw je vraag of opmerking dan ook altijd en dan kun je een serieus antwoord vanuit de crew terug verwachten.

Veel plezier in ABD :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later."

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
De ontwikkelingen mbt Android gaan erg snel. Heb je dus tips voor de (verse) Android-FAQ, mbt onderwerpen die er nog in thuis zouden horen.. laat het dan even weten :)

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zeef

#Elected

Goed idee mannen. Good luck :) d:)b

zeef wijzigde deze reactie 03-08-2009 18:23 (8%)

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

Super initiatief zou ik zeggen! Aangezien Android aan 't groeien is, is dit een goede keuze!
Zelf vind ik 'TFA' niet echt een goede naamkeuze, had zelf iets gekozen in de trend van AND ofzo...
Maar dat is ook weer 'n gare naam! Ik zie dat m'n topics gemoved zijn naar TFA, so keep on the good spirit!

EDIT: O het heet dus geen TFA, maar m'n HTC Hero topic staat wel in 'Themaforum: Android' foutje?

CLB wijzigde deze reactie 04-08-2009 01:00 (15%)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RoD
  • Niet online

RoD

Het heet wel TFA. Wat in de topicstart staat is eigenlijk bedoeld voor wanneer het geen themaforum meer is. En daar zijn we nog niet. Eerst maar ns kijken of het aanslaat. Ginz loopt dus een beetje op de zaken vooruit :P

TZT zal de forumafkorting dan ook wel veranderen.
Ahjaa thanks voor uitleg!
offtopic:
en voor sluiten van HTC Hero deeltje 1

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TMoose
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:48

TMoose

Mooooooose !!

laat maar. P.S. wissen gaat niet?

TMoose wijzigde deze reactie 06-08-2009 14:09 (96%)

AMDX3720 / 4GB-DDR2-1066 / Antec P180 mini / HD4870 / 1TB F3/ Yamaha AX590 @ 2*320W

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat voor replies anders dan "mijn dataverbruik is [XX]MB" verwacht jij? Waar zit de discussiewaarde? Hoe verwacht jij dat dit een zinvol topic kan worden?

Ik ben blij dat je de moeite hebt genomen om een topic in elkaar te knutselen... ik kan er helaas geen discussiewaarde in zien. Maar als jij het me kunt uitleggen mag ie best weer open :)

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb m'n bericht via DM gestuurd, dat schijnt zo te horen las ik hierboven :) Vandaar dat het hier weg is.

Maar toch even een algemene opmerking.

Optie A: Modereer volgens de geldende policy/ het huidige beleid.
Optie B: Pas het beleid aan zodat de moderaties daar binnenvallen.

Anders heeft een policy of beleid sowieso geen zin, lijkt mij.

AMDX3720 / 4GB-DDR2-1066 / Antec P180 mini / HD4870 / 1TB F3/ Yamaha AX590 @ 2*320W

• RoD
  • Niet online

RoD

Opsomtopics zijn uberhaubt nooit gewenst, want ze hebben geen discussiewaarde. Dat is een forum-wide policy die we al sinds jaar en dag hanteren. Waar dat precies zo staat vermeld in het algemeen beleid moet ik je schuldig blijven. Het is echter wel wel altijd zo dat we verwachten dat een topic discussiewaarde heeft. En dat heeft een opsomtopic over datagebruik dus (helaas) niet.

Dit ging dus over Wat is het mobiele dataverbruik van je Android toestel ?.

RoD wijzigde deze reactie 06-08-2009 14:27 (11%)

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

Als het dan toch hier verder gaat,

Ten eerste is het geen opsomtopic en kan dus niet op die grond de discussiewaarde worden bepaald. Maar goed, daar kun je een andere mening over hebben. Maar als mod lijkt het mij persoonlijk handiger objectief het beleid en/of de policy na te leven. Anders heb je het uiteindelijk altijd zelf gedaan :)

Maar hier zijn wat mij betreft al weer genoeg woorden aan vuil gemaakt. :z

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom vroeg ik ook waar jij precies de discussiewaarde in ziet. Want als ik je topicstart bekijk zie ik alleen een opsomtopic. Als je me dat nou ns uit kunt leggen... :)

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Ik vind het themaforum best een succesje. Ik hoop dat deze mss. volgend jaar als Eclair er is, en een hoop nieuwe toestellen een vaste plek kan krijgen. Zo iets als WinMo, Android, i3 en Symbian & overigen. Je ziet dat een apart forum rond een thema redelijk goed werkt in die zin dat de drempel lager ligt om losse topics te openen en gemakkelijker dingen te vinden (Software, GPS, Accessoires enz).

Ik vind het zo toch wel fijner dan naar apart PRG voor de SDK, GPS voor Navigatie enz.

bobwarley wijzigde deze reactie 10-09-2009 09:17 (20%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Ginz

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
Wij zijn erg blij met deze feedback!

Wij zijn ook 'blij' met negatieve feedback, als `ie maar gefundeerd is...

-

TFA is al een groot succes ansich wat mij betreft, als je ziet wat voor mooie grote topics er gestart zijn.
Android Software & Discussie
Samsung Galaxy I7500
HTC Hero [part three] :+

Nu kun je ook gelijk zien dat van de 20 TFA topics die er lopen enkele 'kleine probleem topics' zijn:
Welk format agenda en contactenlijst importeren in Android?
Geen 3G maar alleen G op mijn G1
Formaat voor importeren telefoonnummers naar Android

Voor zover ik weet willen jullie juist aparte probleemtopicjes? Am I right?
Maar is het geen optie om 1 Android-problemen topic te starten?
Iedereen kan daarin z'n problemen spammen en mocht er 'n oplossing zijn wordt die in de TS opgenomen?
Zo wordt er zeg maar een grote Android-FAQ opgebouwd door en voor de Tweakers zelf..
Aangezien Android nu nog in den beginne staat zou het nu de tijd zijn om zo'n FAQ op te gaan bouwen!
En wat betreffende mensen die problemen hebben met hun Androider en de oplossing zoeken:
- Ze zullen vast en zeker de searchfunctie gebruiken, die ze dan leidt naar dat grote Android-FAQ topic
- Als ze een losstaand topicje starten kunnen ze alsnog naar het grote Android-FAQ topic worden toegeleid

Voor de rest zou een tenaamstelling van verschillende Android-topics denk ook wel erg chique zijn.
Waarmee ik bedoel, dat alle aparte topics wat betreffende een Android device een zelfde naam krijgen.
Nu heb je bijvoorbeeld twee topics over het Rooten / Custom Roms van Android devices te weten:
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Andere HTC Magic Rom installeren.

Het is toch mooier, eenduidiger en handiger als daar '1 vorm' voor wordt aangenomen?
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
HTC Magic: Rooten & Custom ROM's
HTC Tattoo: Rooten & Custom ROM's

enzovoort enzovoort.. Zelfde lijn zou kunnen worden doorgetrokken in de accesoires / levertijden titels..
(alhoewel die niet in TFA staan natuurlijk, maar in Telecomproviders en Accesoires & GPS-navigatie)

Voor de rest wordt het Androidgedeelte hier alleen maar groter en groter, erg nice!! :D

• RoD
  • Niet online

RoD

We zien het liefst zo weinig mogelijk dumptopics. Ik snap dat het makkelijk is om niet te hoeven nadenken waar je je vraag dumpt, maar het lijkt me niet teveel gevraagd om eerst even rond te kijken. Bovendien kun je zo veel makkelijker dingen terugvinden. Dus, met andere woorden, je hebt gelijk :)

Wat betreft een groot problementopic.. dat lijkt me niet zinvol. Problemen zijn vaak individueel, dus die kunnen dan ook prima in individuele topics, in plaats van dat ze verloren gaan tussen alle andere probleemposts. Mochten er nou zaken zijn die bij Android veel voorkomen, dan kan daar een "groot" topic voor gemaakt worden om het probleem centraal te bespreken. Maar een "post hier alle problemen die met Android te maken hebben"-topic zie ik niet zo zitten. Zo'n Android-FAQ heeft verder ook alleen maar zin bij zaken die veel voorkomen en algemeen zijn, dus wat dat betreft is het beter om individuele problemen gewoon in individuele topics te houden. Algemene (FAQ-waardige) zaken kunnen dan hun eigen topic krijgen. Het is uiteraard niet te hopen dat er ooit behoefte aan zal zijn :P Los van problemen kun je natuurlijk ook aan topics met een bepaald thema denken. Rooten en custom ROM's zijn bijvoorbeeld van die thema's (en hebben inmiddels hun eigen topics). Je kan ook denken aan video converten voor Android-toestellen, of het veranderen van je homescreen (maar daar is al een topic over). Ook dat kunnen FAQ-waardige onderwerpen zijn.

Overigens, als je suggesties hebt voor de Themaforum: Android FAQ, dan horen we het graag.

Wat betreft die topicnamen: ik vind het een beetje mierenneuken. Maar als jij er blij van wordt wil ik het best veranderen :P

Overigens, wat ik mij laatst nog bedacht. We bespreken nu het rooten en custom ROM's per toestel. Is het niet handiger om rooten per toestel te doen en de custom ROM's apart te bespreken? Bijvoorbeeld een apart topic voor Cyanogen's ROM's. Dit omdat verschillende ROM's niet per se dedicated zijn voor één toestel. Het is echter aan jullie wat het handigst is om te bespreken. Als er geen behoefte aan is laten we het gewoon zo :)
quote:
RoD schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:44:
We zien het liefst zo weinig mogelijk dumptopics. Ik snap dat het makkelijk is om niet te hoeven nadenken waar je je vraag dumpt, maar het lijkt me niet teveel gevraagd om eerst even rond te kijken. Bovendien kun je zo veel makkelijker dingen terugvinden. Dus, met andere woorden, je hebt gelijk :)
:)
quote:
Wat betreft een groot problementopic.. dat lijkt me niet zinvol. Problemen zijn vaak individueel, dus die kunnen dan ook prima in individuele topics, in plaats van dat ze verloren gaan tussen alle andere probleemposts. Mochten er nou zaken zijn die bij Android veel voorkomen, dan kan daar een "groot" topic voor gemaakt worden om het probleem centraal te bespreken. Maar een "post hier alle problemen die met Android te maken hebben"-topic zie ik niet zo zitten. Zo'n Android-FAQ heeft verder ook alleen maar zin bij zaken die veel voorkomen en algemeen zijn, dus wat dat betreft is het beter om individuele problemen gewoon in individuele topics te houden.
Ok!
quote:
Algemene (FAQ-waardige) zaken kunnen dan hun eigen topic krijgen. Het is uiteraard niet te hopen dat er ooit behoefte aan zal zijn :P Los van problemen kun je natuurlijk ook aan topics met een bepaald thema denken. Rooten en custom ROM's zijn bijvoorbeeld van die thema's (en hebben inmiddels hun eigen topics). Je kan ook denken aan video converten voor Android-toestellen, of het veranderen van je homescreen (maar daar is al een topic over). Ook dat kunnen FAQ-waardige onderwerpen zijn.

Overigens, als je suggesties hebt voor de Themaforum: Android FAQ, dan horen we het graag.
Hmm nog niet, nog niet.. Eerst zelf maar is een Android device scoren O-)
quote:
Wat betreft die topicnamen: ik vind het een beetje mierenneuken.
Maar als jij er blij van wordt wil ik het best veranderen :P
Als je dan toch feedback wil, krijg je het ook ;) Persoonlijk ben ik daar wel van ja, mooie titels *;
quote:
Overigens, wat ik mij laatst nog bedacht. We bespreken nu het rooten en custom ROM's per toestel. Is het niet handiger om rooten per toestel te doen en de custom ROM's apart te bespreken? Bijvoorbeeld een apart topic voor Cyanogen's ROM's. Dit omdat verschillende ROM's niet per se dedicated zijn voor één toestel. Het is echter aan jullie wat het handigst is om te bespreken. Als er geen behoefte aan is laten we het gewoon zo :)
Dat is wel een goed idee inderdaad!
Alleen ik weet niet hoe snel die custom rom's uit de grond schieten?
Straks heb je elke week een topic voor de Cyanogen ROM, week later de Cyanide ROM, week later de RodsROM, week later een zelfgebouwde Tweakers ROM.. Moet natuurlijk ook niet zou zijn, dat een topic 20 posts gaat krijgen en dat men dan met z'n allen weer verkast naar 'n nieuw ROM topic.. Hmm best lastig...

• RoD
  • Niet online

RoD

Op dit moment zijn er een aantal ROM-bakkers die populair zijn en steeds weer nieuwe versies uitbrengen. Die zouden dus hun eigen topic kunnen krijgen. Maar zoals ik zei, ik gooi het balletje op, en het is aan de gebruikers hier wat ze het handigst vinden werken.

• Ginz

Ginz

Communitymanager

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
quote:
CLB schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:51:

[...]

Als je dan toch feedback wil, krijg je het ook ;) Persoonlijk ben ik daar wel van ja, mooie titels *;
Ik hou ook van mierenneuken er hernoem ook topictitels als het beter kan.... *;

-

quote:
Ginz schreef op donderdag 10 september 2009 @ 14:51:
Ik hou ook van mierenneuken er hernoem ook topictitels als het beter kan.... *;
offtopic:
Ginz wil je met me ^)

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08:29
Eerst had dit gedeelte de naam:

[Themaforum] Android Based Mobiles

Nu is het [Themaforum] weggehaald. (Toch?)

Betekent dit dat de opzet geslaagd is en het nu een permanent gedeelte van het forum blijft?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zeef

#Elected

Yep :) Wij vinden iig van wel en hopen jullie ook.

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vroeg me af waarom de onderstaande topics niet gewoon gemerged worden ?

Android 1.6 (Donut) is uit
De Grote Android-nieuwsthread

Kan toch allemaal wel in 1 topic, dan blijft het centraler ?

Help!!!! wijzigde deze reactie 16-10-2009 12:59 (4%)

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Waarom wil je dat?

Topics zijn juist gestart om mensen ergens naartoe te trekken..
Als ik wat op wil zoeken over 'n applicatie, hoef ik niet te lezen dat Android 1.6 uit is..
En als ik 'n nieuwe Android device wil plaatsen in het nieuwstopic, hoef ik niet te lezen dat Jan GPS wil...

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben een centraal Android-forum. Dat betekent niet dat alles over Android ook in één topic moet :) We trekken de boel liever uit elkaar. Nieuws, software, en specifieke uitgaven van het besturingssysteem in één topic wordt een gigantisch onoverzichtelijke chaos.

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07:54
Ik vind de verdeling nu zeer duidelijk.
Topic per telefoon,
topic over nieuws, een over de android software zelf, en een over de software in de market.

En dan nog lossen probleemtopics. Duidelijker kan haast niet ;)
Mooi ook dat het geen themaforum meer is, maar een blijvend onderdeel van got. Ik merk de laatste dagen/weken echt dat er meer en meer reacties bijkomen. Nu ik sinds een week ook een android toestel heb is dit zeer gewenst. Wat problemen of vraagtekens zijn dan ook weer zo opgelost ;)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Tja dat Donut uit is, is imo gewoon nieuws. Verdient wat daar in dat topic gezegd wordt nou echt een eigen topic :?

Voor mij zou dat prima samen kunnen met de nieuwsthread. :)

Dat Software een eigen topic heeft kan ik bij nader inzien dan wel begrijpen. Echter vind ik de titel weer wat verwarrend. Slaat dat discussie nou op Android of op Software. 't zal het laatste wel zijn omdat er ook een Nieuws topic is.

Sinds ik nu 2 maandjes een Android phone heb wil graag het Android nieuws volgen. Echter dat zijn nu 4 topics tegelijkertijd.
HTC Hero [part four]

Ik snap dat sommigen het duidelijk vinden, echter er zit imo best behoorlijk wat overlap in de postings.

Maar ja als ik de enige ben :o

Help!!!! wijzigde deze reactie 16-10-2009 13:57 (11%)

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Je kijkt 1 tel in de TS van het Software topic en wat zie je daar..? Lijkt me toch goed te begrijpen?

Ik volg 3/4 van ABM:
ABM Feedbacktopic
Acer Liquid
[HTC Hero] Rooten & Custom ROM's
HTC Hero [part four]
Eclair duikt op bij Googleplex
Samsung Galaxy I7500
Het Sony Ericsson Xperia X3 topic - Deel 1
Android: Turn by Turn Navigation
Sciphone N12 topic
Top 100 postsletten van ABM
En dan nog de abbo en accessoires topics daargelaten..

offtopic:
Mooi heh dat Hero topic *; Motorola topic komt eraan, headers zijn klaar :)

CLB wijzigde deze reactie 16-10-2009 14:03 (101%)

• Tonkey
Ik was in het begin ook even verward met het android software topic, maar zoals CLB zegt was 1 blik op de TS genoeg om te weten waar het over gaat.
Overigens zijn er veel offtopic reacties, waardoor de grenzen van de topic inderdaad wat vervagen.. maar dit ligt niet aan de topic starter ;)

offtopic:
CLB, prachtig topic van de hero. Had het even doorgelezen toen ik de hero net had, meteen wat handige links etc.. gevonden om aan de slag te kunnen :) Keep on the good work!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Help!!!! schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:56:
Tja dat Donut uit is, is imo gewoon nieuws. Verdient wat daar in dat topic gezegd wordt nou echt een eigen topic :?

Dat Software een eigen topic heeft kan ik bij nader inzien dan wel begrijpen. Echter vind ik de titel weer wat verwarrend. Slaat dat discussie nou op Android of op Software. 't zal het laatste wel zijn omdat er ook een Nieuws topic is.

Sinds ik nu 2 maandjes een Android phone heb wil graag het Android nieuws volgen. Echter dat zijn nu 4 topics tegelijkertijd.
HTC Hero [part four]

Ik snap dat sommigen het duidelijk vinden, echter er zit imo best behoorlijk wat overlap in de postings.

Maar ja als ik de enige ben :o
Een topic over een Android-telefoon, een discussietopic over een release van het Android-OS, algemene Android-nieuwtjes, en softwarediscussie. Dat zijn stuk voor stuk aparte zaken die we niet bij elkaar willen. Anders is er niets terug te vinden. Als je iets over Donut wil lezen weet je waar je moet zijn, als je iets over een applicatie wil weten, kun je naar het softwaretopic. Alles bij elkaar smijten zorgt ervoor dat het overzicht verloren gaat, dus halen we waar nodig alles actief uit elkaar.

Als je verschillende zaken bij wilt houden moet je verschillende topics volgen, dat lijkt me vrij logisch? :)

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Help!!!! schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:56:

HTC Hero [part four]
Het is niet altijd mogelijk (en wenselijk) om de grenzen heel precies af te bakenen, maar zoals hier al gezegd op de hoofdlijnen is het toch vrij duidelijk? Boeiend dat in bepaalde gevallen de grens niet heel precies op de millimeter is te trekken (en niet altijd wenselijk): als maar op hoofdlijnen duidelijk is hoe het zit. En dat is het imho.

En in plaats van 4 (ik volg wel op GoT wel zo'n 30 topics, dus 4 is niks) topics te volgen, zit je anders met dat je om en om berichten los moet volgen omdat er vanalles anders tussen staat wat je weer niet interesseert. En grote topics is zeer onhandig voor searchers en beginners op GoT.

We hebben toch ook niet één groot computer topic in plaats daarvan hebben we voor alle onderdelen ook losse topics: cpu's, graka's enz. In plaats van 1 computer topic.

bobwarley wijzigde deze reactie 16-10-2009 16:38 (7%)

Eigenlijk weinig feedback te vermelden, maar ABM gaat echt als 'n tiet!
Erg mooi, handig en toppie dat er een aparte plaats is voor Android / devices / muk, helemaal top!!

• TMoose

TMoose

Mooooooose !!

quote:
RoD schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:26:
Opsomtopics zijn uberhaubt nooit gewenst, want ze hebben geen discussiewaarde. Dat is een forum-wide policy die we al sinds jaar en dag hanteren. Waar dat precies zo staat vermeld in het algemeen beleid moet ik je schuldig blijven. Het is echter wel wel altijd zo dat we verwachten dat een topic discussiewaarde heeft. En dat heeft een opsomtopic over datagebruik dus (helaas) niet.

Dit ging dus over Wat is het mobiele dataverbruik van je Android toestel ?.
Ik ben in ieder geval blij dat jullie ondertussen van mening zijn veranderd, en ingezien hebben dat een topic over dataverbruik wel degelijk in dit forum past.

_/-\o_

• RoD
  • Niet online

RoD

Het hangt helemaal van de insteek van het topic af :)

• Southern Sun
  • Laatst online: 21-05 20:35
Wow wtf. Sinds 2 dagen pas een valenta hoesje in gebruik en zie vanavond al echt een duidelijke afdruk op de achterkant. Wordt echt tijd voor een andere dus

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Southern Sun schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 01:05:
Wow wtf. Sinds 2 dagen pas een valenta hoesje in gebruik en zie vanavond al echt een duidelijke afdruk op de achterkant. Wordt echt tijd voor een andere dus
Volgens mij zit je in het verkeerde topic ;)

• bobwarley
  • Niet online
We zitten bijna op 100,000 posts! Denk in oktober dat de magische grens van 100,000 posts wordt behaald *O* *O*

/ en het ABM forum groeit harder dan 4i..die zit op 145,000 (oid) posts. Wie weet wordt die in Q1 2011 ook nog wel ingehaald >:)

bobwarley wijzigde deze reactie 29-09-2010 19:56 (37%)

Zijn er stats van ABM tot nu toe? Zag je ook weleens bij andere topics...
Met cijfertjes van welke Tweaker heeft de meeste ABM-berichten geplaatst, topic met de meeste hits enzovoort..

CLB wijzigde deze reactie 30-09-2010 18:13 (5%)

• bobwarley
  • Niet online
Nog 800 posts te gaan voor de magische grens van 100,000 posts !!

bobwarley wijzigde deze reactie 13-10-2010 15:48 (46%)

• bobwarley
  • Niet online
Rond 14-15 oktober zat het forum op 100,000 posts. Nu ~3 weken later: alweer 110,000 posts...wat gaat het hard!! 10,000 posts erbij in minder dan 3 weken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is natuurlijk mooi, maar niet heel erg vermeldenswaardig in een feedbacktopic :)

• GZFan
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 11:36
De naam van dit topic is nog altijd ABM Feedbacktopick.

Een beetje uit de tijd dat 'Android' hier nog 'Android Based Mobiles' was ;)

Misschien een keertje veranderen? ;)

Sony Ericsson K750i > Sony Ericsson K770i > HTC Hero > HTC Dream > Sony Xperia U > Motorola Moto G 2014 > Xiaomi Mi A1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Zou de faq misschien een keer een update kunnen krijgen? Hij loopt wel heel erg achter momenteel :)

I got a bad feeling about this.

• JoetjeF
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Bullet NL in "[APPS] Het grote Android Tablet apps topic?"
quote:
We hebben reeds een algemeen android apps topic, helemaal opnieuw beginnen specifiek voor tablets doen we daarom ook niet.
Het Apple subforum heeft wel een apart topic for mobile en tablet applicaties, waarom zou dat voor Android anders zijn? Het lijkt me dat de ontwikkeling voor Android dezelfde richting uitgaat.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Wybo schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:10:
Zou de faq misschien een keer een update kunnen krijgen? Hij loopt wel heel erg achter momenteel :)
Wordt aan gewerkt :)
quote:
JoetjeF schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:20:

[...]

Het Apple subforum heeft wel een apart topic for mobile en tablet applicaties, waarom zou dat voor Android anders zijn? Het lijkt me dat de ontwikkeling voor Android dezelfde richting uitgaat.
Ik denk dat we hier even over gaan discussiëren, en dan komen we er op terug.

• Tonkey
quote:
JoetjeF schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:20:

[...]

Ik had het topic niet gezien, maar het lijkt mij ook zeker niet misstaan ;)
Nu baal ik al omdat ik een oude telefoon heb dat ik niet alle apps kan draaien uit het software topic :P Dat wordt natuurlijk alleen maar erger door alle 3.0 tablet apps.

• RoD
  • Niet online

RoD

Het topic is weer open :)

• wasco
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16-05 23:41

wasco

brightest crayon in the box

Wordt het stilaan geen tijd om 'Android' op te splitsen in 'Android - Telefoons' en 'Android - Tablets & Meer'?

Ik vermoed dat het voor Android-starters bijna een onmogelijk kluwen aan het worden is. Ik hou alvast mijn hart vast voor de nabije toekomst waarin er meer en meer Android-devices gelanceerd lijken te worden...

wasco [the brightest crayon in the box]

• RoD
  • Niet online

RoD

Deze hebben we even gemist :$

Persoonlijk denk ik dat één forum prima is. Waarom vind jij van niet? Android is inderdaad zeer drukbezocht, maar waarom is het een "onmogelijk kluwen"?

Verder, er staat een nieuw beleidstopic online: De regels voor dit forum. Mocht iemand foutjes zien of verbeterpunten hebben, shoot :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zou het iig prettig vinden als topics als [Asus Eee Pad Transformer] Levertijdentopic in elk geval weer hier komen. Het gaat over een android tablet en het heeft volstrekt niks met telecomproviders te maken....

Met Wybo! Heb ik vaker via DM aangekaart en ik vind het nog steeds uiterst vreemd dat het zo werkt..

Tevens is het misschien een optie om eenmalig met alle Mobile-moderators de topictitels van een 'tag' te voorzien in AND. In 4i zie je vaak [iPhone] [iPad] [iTunes] voor de topictitel staan wat voor duidelijkheid zorgt.
Natuurlijk niet alle 1200 topics die er nu zijn in AND, maar bijvoorbeeld van de 5 / 10 laatste pagina's..?

Aangezien er in Androidland natuurlijk niet 1 telefoon of 1 tablet is zoals de iPhone en iPad kan er misschien worden gekozen voor [Mobile] of [Telefoon] en [Tablet] Zodoende weet je precies welke topics over wat voor apparaat gaan. Software zou kunnen worden aangeduid met [Software] zoals [iOS] bijvoorbeeld doet in 4i...

De laatste 5 gekickte topics in AND van woensdag 27-04-2010 op dit moment zijn:
- Android Market en applicaties - Deel 12
- Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
- HTC Desire S
- Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2

Wat er dan zou uit zou gaan zien:
- [Software] Android Market en applicaties - Deel 12
- [Software] Het grote MIUI custom-ROM-topic
- [Tablet] Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
- [Mobile] HTC Desire S
- [Mobile] Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2
quote:
wasco schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:01:
Wordt het stilaan geen tijd om 'Android' op te splitsen
in 'Android - Telefoons' en 'Android - Tablets & Meer'?

Ik vermoed dat het voor Android-starters bijna een onmogelijk kluwen aan het worden is.
Dat zou dus ondervangen kunnen worden met 'tags' voor de topictitels...
Want waarom zou je het anders niet splitsen in telefoons / tablets / software / problemen / anders...
Tablets en meer.. daar zou ook software onder moeten vallen dan, maar ook problemen.. Lijkt me niet goed.

• RoD
  • Niet online

RoD

Tags zijn opzich wel een idee. Ik schop ook even de rest van de Mobile-crew hierheen.

Verder staan alle levertijden- en abonnemententopics in TP voor het overzicht. Voor een tablet heeft het weinig met providers te maken, maar voor een smartphone wel. We hebben ervoor gekozen om alle topics met een dergelijk onderwerp in TP te plaatsen zodat niet alles door elkaar staat. Het alternatief is om het naar Shopping Forum te moven, want daar hoort het dan eigenlijk thuis. Het hoort niet in Android, omdat het niets met tech te maken heeft.

Om het simpel te houden plaatsen we die dingen dus maar gewoon in TP :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
quote:
We hebben ervoor gekozen om alle topics met een dergelijk onderwerp in TP te plaatsen zodat niet alles door elkaar staat.
Is het niet mogelijk om eens een (klein) onderzoekje te doen waar de gebruikers dit het liefst zien staan? Vanuit modereerhoek snap ik de keuze terwijl ik denk dat vanuit gebruikerskant dit subforum de beste keus is.

Stel namelijk dat je zoekt zonder de zoekfunctie te gebruiken? Waar ga je dan kijken?
shop? not likely, want het gaat niet om deze of die winkel maar om een product.
TP? volstrekt niet. Uitleg onnodig denk ik :)

Wat is het grote nadeel van Android als forum hiervoor? Alleen dat het niet sec over android gaat maar om de leverbaarheid van een product dat puur op android gericht is. De splitsing om dat uit het topic over het product zelf te halen lijkt me volkomen juist. Maar om het topic dan weg te plaatsen voor de overzichtelijkheid is alleen de overzichtelijkheid van de mods volgens mij. Dus een heroverweging op basis van wat gebruikers logisch vinden zou prettig zijn. (zo laatste wat ik hier over te zeggen had :) )

• RoD
  • Niet online

RoD

Je hebt wel een punt hoor, maar het opsplitsen is mijns inziens ook niet echt gebruikersvriendelijk. En om alles in Android te stoppen lijkt me ook een slecht idee, want meestal gaat het namelijk puur over providers, prijzen, winkels, etc. En daar is nou juist TP/SF voor.

Nu is het mijns inziens vrij simpel: tech in Android (of de fora voor andere mobiele besturingssystemen) en non-tech in TP. Gemakkelijk te onthouden. Als je een specifiek topic zoekt, dan is het natuurlijk wel logisch om gewoon de zoekfunctie te gebruiken :P Daarnaast hebben we nog tags en staat het ook in het beleid.

We willen dit overigens best heroverwegen. Want wij vinden dit ook absoluut geen ideale oplossing. Als men nou massaal een andere oplossing wil, dan staan we daar absoluut voor open. Persoonlijk (en ik wacht graag nog even de reacties van de rest van de Mobile-crew af) vind ik echter het plaatsen van non-tech in TP de simpelste en beste oplossing.

• Anakha
  • Laatst online: 11:29
quote:
RoD schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:57:
De ontwikkelingen mbt Android gaan erg snel. Heb je dus tips voor de (verse) Android-FAQ, mbt onderwerpen die er nog in thuis zouden horen.. laat het dan even weten :)
Ik ben een Android-newbie, die vandaag de FAQ voor het eerst heeft bekeken. Daarin wordt vermeld dat Android 2.1 de meest recente update is. Ik weet gelukkig al net voldoende om te weten dat dat al een tijdje niet meer klopt. Misschien tijd om de FAQ te updaten (of in ieder geval te vermelden dat die niet meer up-to-date is?).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 16-05 23:41

wasco

brightest crayon in the box

quote:
CLB schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:18:
Met Wybo! Heb ik vaker via DM aangekaart en ik vind het nog steeds uiterst vreemd dat het zo werkt..

Tevens is het misschien een optie om eenmalig met alle Mobile-moderators de topictitels van een 'tag' te voorzien in AND. In 4i zie je vaak [iPhone] [iPad] [iTunes] voor de topictitel staan wat voor duidelijkheid zorgt.
Natuurlijk niet alle 1200 topics die er nu zijn in AND, maar bijvoorbeeld van de 5 / 10 laatste pagina's..?

Aangezien er in Androidland natuurlijk niet 1 telefoon of 1 tablet is zoals de iPhone en iPad kan er misschien worden gekozen voor [Mobile] of [Telefoon] en [Tablet] Zodoende weet je precies welke topics over wat voor apparaat gaan. Software zou kunnen worden aangeduid met [Software] zoals [iOS] bijvoorbeeld doet in 4i...

De laatste 5 gekickte topics in AND van woensdag 27-04-2010 op dit moment zijn:
- Android Market en applicaties - Deel 12
- Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
- HTC Desire S
- Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2

Wat er dan zou uit zou gaan zien:
- [Software] Android Market en applicaties - Deel 12
- [Software] Het grote MIUI custom-ROM-topic
- [Tablet] Het topic voor onbekende en exotische Android-tablets
- [Mobile] HTC Desire S
- [Mobile] Het Samsung Galaxy SII topic - Deel 2

[...]

Dat zou dus ondervangen kunnen worden met 'tags' voor de topictitels...
Want waarom zou je het anders niet splitsen in telefoons / tablets / software / problemen / anders...
Tablets en meer.. daar zou ook software onder moeten vallen dan, maar ook problemen.. Lijkt me niet goed.
+1 voor de tags, dit zou het voor android-nieuwkomers een pak overzichtelijker maken. Want er wordt de laatste tijd enorm veel gewisseld tussen iOS, Android, Windows Phone 7 en Blackberry. Ik denk dat het in het belang van de desbetreffende forums is om dan meteen ook inzichtelijk te zijn voor nieuwkomers.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Anakha schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:17:
[...]

Ik ben een Android-newbie, die vandaag de FAQ voor het eerst heeft bekeken. Daarin wordt vermeld dat Android 2.1 de meest recente update is. Ik weet gelukkig al net voldoende om te weten dat dat al een tijdje niet meer klopt. Misschien tijd om de FAQ te updaten (of in ieder geval te vermelden dat die niet meer up-to-date is?).
Je quote nou een bericht van bijna 2 jaar oud, maar ja, de FAQ moet vernieuwd worden. Daar wordt aan gewerkt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Kan/mag er ook een 'grote honeycomb-app' topic komen? Het is nu zo lastig om leuke goede apps te vinden die speciaal voor HC geschreven zijn. Met een speciaal topic is de zoektocht voor veel mensen toch makkelijker. Het normale apptopic is veel te veel gericht op telefoons.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mwahja waarom zou dat moeten?
Omdat Honeycomb ook met hogere resoluties werkt? Normale apptopic wordt ook gewoon gebruikt voor
apps voor tablets dus ik zou persoonlijk niet weten waarom er 'n speciaal HC-app topic zou moeten komen.
Is toch simpel aan te geven dat het een app is die werkt op die en die tablet met Honeycomb erop.. klaar?

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben een nieuwe FAQ. Opmerkingen en suggesties zijn zoals altijd welkom :)

• jschot
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 13:25
Alle interne linkjes in de nieuwe FAQ (in ieder geval de inhoudsopgave en de pijltjes) wijzen nog naar de vorige FAQ.
En ik denk persoonlijk dat een linkje naar de Android software topicreeks ook niet zal misstaan..
Bij navigatie wordt er ook gelinkt naar een (veeeeeel) kleiner topic, dus waarom deze topics niet meenemen?

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

We zouden wel eens kunnen kijken of wat mensen vanuit de community het leuk vinden om mee te helpen aan de FAQ. Voelen jullie daar iets voor? :)

BastiaanN

Altijd tof als je wat voor de community kan doen natuurlijk =)

• Dwazer
  • Registratie: april 2000
  • Nu online

Dwazer

PSN ID: Dwazer

Het Galaxy S II topic - Deel 5 mag dicht, er is een nieuwe aangemaakt: Het Galaxy S II topic - Deel 6 :)

• Dwazer
  • Nu online

Dwazer

Kan er een Modje naar deze opmerking kijken? Vind dat zijn taalgebruik respectloos is t.o.v. de ander...
Daar is dit topic niet voor bedoeld =)
Je had beter een TR aan kunnen maken, dan was 't nu al weggemod geweest.

• Dwazer
  • Nu online

Dwazer

quote:
CLB schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:46:
Daar is dit topic niet voor bedoeld =) Je had beter een TR aan kunnen maken, dan was 't nu al weggemod geweest.
[n00b]
Een TR?
[/n00b]

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
quote:
Topic Report. In elk topic vind je bovenaan (naast de titel) een afbeelding van een handje, daarmee kun je iets in dat topic rapporteren, en de mods kijken er dan naar. Waarschijnlijk werkt dat idd beter dan hier posten.

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Dwazer
  • Nu online

Dwazer

quote:
u_nix_we_all schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:51:
[...]

Topic Report. In elk topic vind je bovenaan (naast de titel) een afbeelding van een handje, daarmee kun je iets in dat topic rapporteren, en de mods kijken er dan naar. Waarschijnlijk werkt dat idd beter dan hier posten.
Ik had de melk al eens horen klotsen, echter de hand nog niet gevonden.

Got it, thxx...

• rene2870
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-03 21:06
Vraagje, kan er een apart topic komen voor de custom rom van de galaxy s plus? Deze verschilt van de galaxy s waardoor dat topic niet voldoende is. Omdat er nu op XDA een rom aankomt (binnen een paar uur) lijkt het me handig om het hier ook centraal te kunnen bespreken.
Samsung Galaxy S plus I9001 Updaten/rooten/custom firmwares....
Is niet echt overzichtelijk, maar is er dus wel...

• rene2870
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 17-03 21:06
Bedankt, zal die wel proberen nieuw leven in te blazen.
Naar aanleiding van een hele hoop posts in Motorola Milestone 3 het volgende:
quote:
Janvanduschoten schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 03:47:
Zoals je aan de topictitel kunt zien gaat het hier over de Milestone 3, het toestel zelf. Levertijdentopics kun je vinden in Telecomproviders. Als je de zoekfunctie hier rechts bovenin had gebruikt was je daar ook terecht gekomen.
quote:
Magnetic_Man schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:54:
Omdat het nu al de zoveelste ingrijpen van een mod is, heb ik maar even de moeite genomen om een levertijden topic te maken: Motorola Milestone 3 Levertijden- en Abonnemententopic
quote:
demonic schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:56:
je hebt zijn post gelezen, en dat dit een post betreft over de milestone 2, niet de 3...

gr.carlo
quote:
Magnetic_Man schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:17:
Klopt, maar aan de andere kant: dit is niet de eerste vraag over een webshop

Edit: @hieronder, eensch, maar dan kunnen we alle vragen met betrekking tot 'bij welke webshop kan ik hem kopen' tenminste die kant op sturen.
quote:
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:23:
Tja, er zijn echter geen levetijden en abonnementen van de milestone 3 dus et zal daar rustig blijven denk ik :p
quote:
CLB schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:36:
Die discussie is al vaker gevoerd en gaat altijd gepaard met de precieze hardware in de bepaalde Droid 3 versie. Dat iemand wil weten waar een XT860 te verkrijgen is werd nooit gevraagd, wel of de XT860 van Negri werkte met T-mobile of KPN enzovoort.. Desbetreffende discussie is dus vaker voorgekomen vanaf janvanduschoten in "Motorola Milestone 3" bijvoorbeeld waar genoeg redenen zijn genoemd om geen apart topic te starten:
quote:
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:51:
Het gaat hier of het toestel goed werkt i.c.m verschillende providers.
Dit omdat het een global-phone is en er bij de milestone 2 global problemen waren met bijv vodafone.
quote:
Cyb schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:22:
@janvanduschoten
Ik ben het eens met DoubleYouPee1. De Milestone 3 aka Droid 3 aka XT860 aka XT883 aka XT862 is een toestel dat niet in Nederland verkrijgbaar is, en waarschijnlijk ook nooit zal worden. Het toestel is alleen vanuit buiten Europa te importeren, zonder abonnement. In sommige gevallen zijn er technische handelingen nodig om het toestel werkend te krijgen bij bepaalde Nederlandse abonnementen. Ook een technisch discussiepunt is het ontvangst (omdat er een GSM-only en een GSM+CDMA versie bestaat, met mogelijk verschillen in kwaliteit in ontvangt). Omdat ontvangst ook gerelateerd is aan de provider, moet deze in de discussie worden meegenomen.
Dat in dit topic regelmatig prijzen en links voorbij komen, heeft niet zozeer te maken met het in kaart brengen van prijzen, maar met het identificeren van de verschillende versies van de Milestone3. Verschil in prijs bij eenzelfde winkel, suggereert verschil in hardware of software, wat ook weer een technisch aspect is, en dus ook weer in dit forum zou thuis horen.
quote:
McTurque schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:44:
Niet om het 1 of ander, maar dit is een beetje nutteloos.
Er wordt in dit topic tot in de details besproken over de Droid3/Milestone3.
quote:
CLB schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:59:
Wat jan bedoelde is dat het geblaat over specs hier mag, maar vragen over 'Via welke link van Negri heb jij hem besteld' 'Welke shippingmethod heb jij gekozen' beter in een apart topic gevraagd kunnen worden.. Omdat de discussies over XT860 / XT862 / OEM / XT863 en dergelijke daar erg aanverwant aan zijn is dat natuurlijk erg lastig. Ik vind het ook allemaal wel best om het in slechts 1 topic te houden.. Een apart topic voor levertijden van de Milestone 3 gaat toch niet verder komen dan 20 posts and that's it denk ik zo, dus wat mij betreft gewoon hier.
quote:
Dus waarom het nou nog een keer wordt gevraagd.. onzin.. Leuk die policy van GoT maar daar hoeft men zich er niet altijd ultrastrak aan te houden vind ik en de redenen waarom geen apart topic te starten zijn helder en clean.
quote:
demonic schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:56:
kan jij jezelf niet gewoon als modje voordragen:D
het is idd irritant als iedere keer berichten worden verwijderd of aangepast worden, omdat de mod ze niet in het goede topic vind staan.

Terwijl, de posts vaak heel concreet en alles behalve in het verkeerde topic staan...

ik ben van mening dat dit topic als een modvrije-zone moet worden beschouwd. maarja.. wie zijn wij:)
en wat je idd zegt van de policy op het GoT, ze moeten er zijn, maar overal even strak gehanteerd worden.
quote:
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:23:
No offense, maar ik denk eerder dat de MODS gewoon snel door het topic heenscrollen voor offtopic posts zonder het topic echt goed te lezen
quote:
janvanduschoten schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:41:
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik lees wel eerst de posts er omheen zodat ik alles wel in de juiste context heb. Als hier een vraag wordt gesteld over de levertijd van een Milestone 2 dan is dat:

1 Niet zelf gezocht
2 Verkeerde topic, dit de het topic van de Milestone 3 (lijkt me ook vrij duidelijk)
3 Levertijden horen niet in toesteltopics

Het is ook allemaal niet ingewikkeld, toesteltopic zijn er voor toestellen. Lijkt me vrij eenvoudig.
Levertijden topics zijn er voor levertijden en eventueel icm abonnementen. Als die in aparte topics worden behandeld blijven de topics eenvoudig om te doorzoeken en word het toesteltopic niet "vervuild" met "waar kan ik die bestellen" vragen.
Dat gebeurd bij alle toestellen, populair of niet. Je kunt het niet voor het ene toestel toestaan dat levertijden het wel in het toesteltopic mogen worden besproken en voor het andere niet. Is er een probleem met een bepaalde provider, dan kan daar een apart topic voor worden aangemaakt.
Verdere kritiek op moderatie mag via DM of Android Feedbacktopic, niet hier.
Dus omdat iemand naar de Milestone 2 vraagt, moet er een Milestone 3 levertijden topic worden gestart?
Ten eerste wil ik kwijt dat dit geen kritiek is, maar wil ik de discussie nu eindelijk is afsluiten of het nodig is om aparte topics te starten voor de Motorola Milestone 3. Zoals nu al enkele malen is aangegeven heeft een levertijdentopic voor de Milestone 3 totaal geen hoge levensverwachting en zal het met enkele posts klaar zijn, finito, basta.. De redenen waarom dat zo is staan hierboven aangegeven. Als er een levertijdentopic is (wat nu dus gestart is om onzinnige redenen) zal dat uitmonden in een half technisch topic met vragen in de trend van 'werkt die versie van Negri wel of niet met het 3G netwerk van T-mobile' 'Werkt deze versie van Verizon nu wel of niet met deze custom ROM' Dus dan wordt het topic over de ervaringen van de Milestone 3 niet vervuild met 'waar te bestellen' vragen, maar dan wordt het levertijden topic wel bevuild met 'technische vragen' uhm ja... Tevens vraagt niemand zich af waar te bestellen, dat is gewoon bekend, op te zoeken met de searchfunctie en klaar. Men vraagt naar de technische kanten van import, werkt deze versie goed, is deze compitabel met dat netwerk enzovoort, totaal geen levertijden dus.. Tevens is de Milestone 3 niet met abonnementen te verkrijgen, ook al een con voor een levertijdentopic. Om dan ook nog is aan te geven dat er voor problemen aparte topics gemaakt moeten worden.. uhm ja.. Leuk en handig voor de grote toestellen zoals de HTC's of Samsungs maar met een kleine userbase van de Milestone 3 ook echt niet handig.. Straks zijn er 7 topics over de Motorola Milestone 3, waarvan het 'ervaringen' topic honderden posts heeft en de probleemtopicjes en levertijden slechts enkele...

Ik zie het nog niet voor me dat we straks dit bijvoorbeeld hebben:
- Motorola Milestone 3 ervaringen
- Motorola Milestone 3 - Import en levertijden (abonnementen zijn er immers nog niet)
- Motorola milestone 3 - XT860 versie - werkt niet met T-mobile en data
- Motorola 3 - XT862, geimporteerd maar problemen met WiFi
- Motorola Milestone - XT883 - Uit China halen?
- Motorola XT862 - Komt uit Canada - Gaat dat werken in NL?
- Milestone 3 - Importeren, verstandig of niet?

De fanbase voor dit toestel is zo klein, compact en vriendelijk dat ik vanuit mezelf wel durf te zeggen dat er niemand zit te wachten op tig aparte topicsjes die na 3 posts doodbloeden.. Als iemand een andere mening heeft hoor ik dat natuurlijk graag. De sfeer in het topic vind ik uiterst aangenaam, zijn enkele mensen die hem hebben, zijn enkele mensen met veel kennis over de verschillende soorten, voor- en nadelen. Nieuwe mensen met vragen (die al enkele keren zijn gesteld) worden netjes geholpen, verwezen naar sites, links, ROMs, of wat dan ook.. Waarom dan de hele sfeer eruit willen halen, omdat een policy dat zegt en hop strak nieuw topic voor dit, nieuw topic voor dat, nieuw topic voor zus... Allemaal leuk zo'n policy en nodig, maar wie heeft er hier nou last van?

• Fritsje_p
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 28-04 20:29
Eensch.. Discussie is met max. 10 mensen, waarom dan voor ieder onderdeeltje een aparte topic openen.

• DoubleYouPee
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:40
Goed verwoord, het is inderdaad nutteloos om voor een telefoon met zo'n kleine userbase verschillende topics aan te maken. Ja, de post over milestone 2 was offtopic, maar dat heeft niks met de rest van het topic te maken. Een levertijden/abonnementen topic zoals bij de nieuwe lumia 800 heeft daarnaast ook totaal geen zin, want er zijn op dit moment (en waarschijnlijk ook in de toekomst) geen abonnementen met de 'milestone 3'.

Tot slot vind ik dat er in het topic totaal niet gespamt wordt of wat dan ook. Alle post gaan over de milestone 3 en het topic bestaat uit een paar leden die de milestone 3 bezitten en een paar die hem graag willen bestellen.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-05 20:08
ik sluit me aan bij CLB en DoubleYouPee1,

het topic heeft een geweldige sfeer met een vaste groep mensen die er in reageert.
iedereen wordt geholpen en er is niemand irritant of wat dan ook, wat er zou toe moeten leiden dat de mods zouden moeten ingrijpen..

geef ons(5-10 personen) de vrijheid om in dit topic te reageren over de milestone 3, in welk opzicht dan ook. het is geen doen om verschillende topics te gaan openen. ik hoop dat jullie dat toch ook wel begrijpen.

• Magnetic_Man
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ben het wel met CLB eens. Maar de reden van mij om het nieuwe topic te openen was niet zozeer om de vraag van die ene gebruiker, maar ook omdat al eerder een mod had gevraagd om het nou eens op te splitsen:
quote:
janvanduschoten schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:48:
Wil er iemand in Telecomproviders een prijzen en levertijdentopic aanmaken, dit toesteltopic is alleen bedoeld voor het toestel :)
Vervolgens kwam er nu weer een tussen, dus ik dacht laat ik er nu voor altijd maar mee afrekenen ;)
Toen is de discussie al gevoerd:
quote:
Die discussie is al vaker gevoerd en gaat altijd gepaard met de precieze hardware in de bepaalde Droid 3 versie. Dat iemand wil weten waar een XT860 te verkrijgen is werd nooit gevraagd, wel of de XT860 van Negri werkte met T-mobile of KPN enzovoort.. Desbetreffende discussie is dus vaker voorgekomen vanaf janvanduschoten in "Motorola Milestone 3" bijvoorbeeld waar genoeg redenen zijn genoemd om geen apart topic te starten:
quote:
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:51:
Het gaat hier of het toestel goed werkt i.c.m verschillende providers.
Dit omdat het een global-phone is en er bij de milestone 2 global problemen waren met bijv vodafone.
quote:
Cyb schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:22:
@janvanduschoten
Ik ben het eens met DoubleYouPee1. De Milestone 3 aka Droid 3 aka XT860 aka XT883 aka XT862 is een toestel dat niet in Nederland verkrijgbaar is, en waarschijnlijk ook nooit zal worden. Het toestel is alleen vanuit buiten Europa te importeren, zonder abonnement. In sommige gevallen zijn er technische handelingen nodig om het toestel werkend te krijgen bij bepaalde Nederlandse abonnementen. Ook een technisch discussiepunt is het ontvangst (omdat er een GSM-only en een GSM+CDMA versie bestaat, met mogelijk verschillen in kwaliteit in ontvangt). Omdat ontvangst ook gerelateerd is aan de provider, moet deze in de discussie worden meegenomen.
Dat in dit topic regelmatig prijzen en links voorbij komen, heeft niet zozeer te maken met het in kaart brengen van prijzen, maar met het identificeren van de verschillende versies van de Milestone3. Verschil in prijs bij eenzelfde winkel, suggereert verschil in hardware of software, wat ook weer een technisch aspect is, en dus ook weer in dit forum zou thuis horen.
quote:
McTurque schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:44:
Niet om het 1 of ander, maar dit is een beetje nutteloos.
Er wordt in dit topic tot in de details besproken over de Droid3/Milestone3.
quote:
CLB schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:59:
Wat jan bedoelde is dat het geblaat over specs hier mag, maar vragen over 'Via welke link van Negri heb jij hem besteld' 'Welke shippingmethod heb jij gekozen' beter in een apart topic gevraagd kunnen worden.. Omdat de discussies over XT860 / XT862 / OEM / XT863 en dergelijke daar erg aanverwant aan zijn is dat natuurlijk erg lastig. Ik vind het ook allemaal wel best om het in slechts 1 topic te houden.. Een apart topic voor levertijden van de Milestone 3 gaat toch niet verder komen dan 20 posts and that's it denk ik zo, dus wat mij betreft gewoon hier.
Het gaat zo versplinteren, wat totaal onnodig is .
Allemaal leuk zo'n moderator, hartstikke fijn, no offence, maar hier is het gewoon onzin imho.

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoe stellen jullie het precies voor, dan? Een ervaringentopic en een topic wat de verschillende versies op een rijtje zet, is dat een idee?
Noop, een ervaringentopic zoals het nu is, klaar.. Klinkt wat simpel, maar dat is het ook.. Waarom een topic starten wat de verschillende versies op een rijtje zet? Als dat om wat voor reden dan ook perse moet is dit de TS:
Importeren

Van dit prachtige apparaat zijn inmiddels al drie verschillende uitvoeringen bekend.
Maar welke versie is er hier in Nederland nou het beste om te gebruiken en werkt hier helemaal volledig?

---Motorola XT883, te koop in China met als ondersteunde netwerken:
WCDMA 850/1900/2100, CDMA EVDO Rev A 800/1900, GSM 850/900/1800/1900
De standbytijd van deze versie ligt op 165 uur en de beltijd op 280 minuten
Nog geen info bekend over ondersteunde mobiele internet netwerken, prijzen en locks...

---Motorola Droid 3, te koop in Amerika met als ondersteunde netwerken:
WCDMA 850/1900/2100, CDMA EVDO 800/1900 Rev A, GSM 850/900/1800/1900
HSDPA 10.2 Mbps (Category 9/10), CDMA EV-DO Release A, EDGE Class 12, GPRS Class 12, HSUPA 5.76 Mbps

De standbytijd van deze versie ligt op 300 uur en de beltijd op 550 minuten

Nadelen van deze versie, de Droid 3 zijn:
  • Verizonlocked, dus een toestel die niet out-of-the-box in Nederland te gebruiken is.
    Hij valt wel te unlocken door een unlockcode te kopen, deze kosten via internet zo'n $ 30,00.
  • De HSDPA-netwerksnelheid die wordt ondersteund is maximaal 10.2Mbps.
    In Nederland wordt er al gebruikt gemaakt van hogere snelheden, wat dan niet gehaald wordt.
  • Er staat redelijk veel Verizonsoftware op deze device, oftewel onnodige bloatware.
    Dit is leuk als je er gebruik van gaat maken, maar hier in Nederland is dat niet aan de orde.
  • Er staan twee logo's van Verizon op dit toestel, namelijk op de voor- en achterkant.
    Heel erg is het niet, maar heel sexy of goed voor de doorverkoop is het natuurlijk ook niet.
Voordelen van deze versie, de Droid 3 zijn:
  • Losse prijs van het toestel bedraagt slechts $ 429,00*
    Omgerekend is dat zo'n € 300,00, wat natuurlijk een topprijs is.
    * bij deze prijs komen nog de zogenaamde sales tax en uiteraard eventuele importkosten
  • De community voor de Droid 3 zal groter zijn dan voor de andere uitvoeringen
---Motorola XT860 4G, te koop in Canada met als ondersteunde netwerken:
WCDMA 850/1900/2100, GSM 850/900/1800/1900
3G HSDPA 14.4 Mbps (Category 9/10), EDGE Class 12, GPRS Class 12, HSUPA 5.76 Mbps, HSPA+ (4G)

De standbytijd van deze versie ligt op 240 uur en de beltijd op 580 minuten

Wat er nog niet bekend is van deze versie, de Motorola XT860 4G zijn:
  • Zit er een simlock op of niet en is het toestel dus out-of-the-box wel in Nederland te gebruiken?
  • Staat er veel Bellsoftware op deze device, oftewel onnodige bloatware die niet gebruikt wordt?
  • Losse prijs van het toestel is nog niet bekend en zal het toestel uberhaupt los te verkrijgen zijn?
Voordelen van deze versie, de Motorola XT860 4G zijn:
  • De HSDPA-netwerksnelheid die wordt ondersteund is maximaal 14.4Mbps.
  • Er staan geen logo's van Bell op dit toestel, waardoor het een strakke, cleane look heeft.
Momenteel ziet het er naar uit dat als je een van deze devices in Nederland wil gebruiken, je het beste de Motorola XT860 4G kan bemachtigen, omdat de Droid 3 toch wat meer en grotere minpunten heeft dan deze versie. Een losse (verkoop)prijs is momenteel nog onbekend voor dit toestel.

Topics op internet over het gebruik van deze devices
in landen waar hij niet (officieel) uit wordt gebracht:

Droid 3 in GSM?
Droid 3 sim unlock discussion
Droid 3 unlockable
Droid 3 Verizon vs. Unlocked vs. China version..?
Which 'version' of the Droid 3 will work the best in Europe / The Netherlands

Oftewel dat staat al netjes, uitvoerig in het Motorola Milestone 3 topic genoemd... Laat het als het is.. Everybody happy toch.. Naja niet iedereen dan, want er zijn moderators / policies die dit geen goede oplossing vinden.. Mja

Ik zal dit stuk wat aanpassen, want inmiddels is nagenoeg alles over de versies bekend, dan is het toch klaar.

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, als dat allemaal technische discussie is, dan vind ik persoonlijk dat het ook wel in dat topic kan. Ik stuur mijn collega's ook even deze kant op :)

Edit: ik zie dat jvd het leveren van een Milestone 2 noemt als reden voor zijn ingrijpen. Dat hoort inderdaad niet in een Milestone 3-topic thuis.

RoD wijzigde deze reactie 01-11-2011 13:40 (31%)

• Magnetic_Man
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Oke duidelijk. Maar in principe is het dus oke als wij de Milestone 3 discussie in 1 topic houden?

• DoubleYouPee
quote:
RoD schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:39:
Goed, als dat allemaal technische discussie is, dan vind ik persoonlijk dat het ook wel in dat topic kan. Ik stuur mijn collega's ook even deze kant op :)

Edit: ik zie dat jvd het leveren van een Milestone 2 noemt als reden voor zijn ingrijpen. Dat hoort inderdaad niet in een Milestone 3-topic thuis.
Klopt, maar die post zat sowieso verkeerd, ook als er verschillende topics over de milestone 3 waren :)
quote:
Magnetic_Man schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:35:
Oke duidelijk. Maar in principe is het dus oke als wij de Milestone 3 discussie in 1 topic houden?
Zoals RoD zegt zijn er nog meer crewmembers die hier over zullen nadenken / beslissen! Gewoon afwachten.
quote:
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:44:
Klopt, maar die post zat sowieso verkeerd, ook als er verschillende topics over de milestone 3 waren :)
Achja dat kan iedereen gebeuren.. Die user is ook al redelijk stupide om het in het MS3 topic te vragen :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, dan ga ik ook maar een duit in het zakje doen. Ik heb de discussie nagelezen en daarbij de volgende overwegingen gemaakt:
  • Waar worden de huidige gebruikers blij van -> 1 topic
  • Waar worden toekomstige gebruikers die info zoeken blij van -> onduidelijk, zullen er relatief weinig zijn
  • Wordt de discussie overzichtelijker door meerdere topics -> volgens de users niet
  • Is dit topic een dumptopic over een bepaald toestel? -> mwah, lijkt me mee te vallen (alleen niet meer posten over een Milestone 2 ;) )
Dat samenvattend lijkt me dat ik mij aan ga sluiten bij RoD. Wat mij betreft blijft het in 1 topic.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• DoubleYouPee
Thanks! :)

• tp2
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-05 09:16
Thanks!

Ook ik ben van mening dat het voor dit specifieke geval (kleine groep van gebruikers, meerdere sub varianten van het toesteltype, alleen via import buiten EU verkrijgbaar) het veel beter is om de hele discussie in één topic te houden.

Een meelezer in het Milestone 3 topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True