![]() ![]() ![]() Er is weer een nieuwe versie van de Android SDK. Versie 1.6. Deze is onderdeel van de Donut branch, en brengt een aantal leuke verbeteringen met zich mee. In dit topic worden ze besproken. Quick Search BoxAndroid 1.6 includes a redesigned search framework that provides a quick, effective, and consistent way for users to search across multiple sources—such as browser bookmarks & history, contacts, and the web—directly from the home screen.The system constantly learns which search results are more relevant based on what is clicked. So popular contacts or apps that have previously been picked will bubble up to the top when a user types the first few letters of a relevant query. The search framework also provides developers a way to easily expose relevant content from their applications in Quick Search Box. ![]() Een verbeterde zoekfunctie dus. Zo te horen erg handig. Het zoekt overal en zoekt slim. Handig voor het overzicht. Camera, Camcorder, and GalleryAn updated user interface provides an integrated camera, camcorder, and gallery experience. Users can quickly toggle between still and video capture modes. Additionally, the gallery enables users to select multiple photos for deletion.Android 1.6 also provides a much faster camera experience. Compared to the previous release, launching the camera is now 39% faster, and there is a 28% improvement in the time from completing one shot to the next. ![]() Ziet er leuk en handig uit. Bovendien is sneller altijd beter. Kan net schelen als je snel een shot probeert te maken. Persoonlijk gebeurt het mij nog wel eens dat het allemaal net niet snel genoeg is zodat je net hetgene mist wat je op de foto had willen zetten. En direct de boel in de gallery kunnen bekijken is natuurlijk ook leuk. VPN, 802.1xA new Virtual Private Network (VPN) control panel in Settings allows users to configure and connect to the following types of VPNs:* L2TP/IPSEC pre-shared key based VPN * L2TP/IPsec certificate based VPN * L2TP only VPN * PPTP only VPN Vast leuk voor zakelijke users... Battery usage indicatorA new battery usage screen lets users see which apps and services are consuming battery power. If the user determines that a particular service or application is using too much power, they can take action to save the battery by adjusting settings, stopping the application, or uninstalling the application.![]() Erg handig. Gezien het softwaretopic is hier vast behoefte aan. En zien wat er veel stroom verbruikt en dit proberen te managen is een zeer handige feature op een smartphone waar de batterij doorgaans een probleem is. AccessibilityUsers will be able to download new accessibility services built on the new accessibility framework and enable them in Settings.Dat klinkt wat vaag, maar het klinkt wel positief. We komen hier later vast meer over te weten. Updates aan de MarketWe hebben al eerder plaatjes gezien van updates van de Market. We zagen al een nieuwe UI en drie nieuwe categorieën (ten opzichte van de 1.5-release). Dit staat in de changelog:For devices with Android Market, the latest version improves the overall user experience and makes it easier for users to discover great apps and games from developers. * At the homescreen, users can choose among Apps, Games, and Downloads. * Inside a category, users can explore titles that are Top paid, Top free, and Just in. * For each title, users can now see screenshots submitted by developers in addition to reviews from other users. Waarschijnlijk is dit ook onderdeel van de strategie om de betaalde applicaties wat te promoten. Er werd de laatste tijd nogal wat kritiek geuit dat er niet genoeg geld te verdienen zou zijn voor developers met de Android Market. Technische meukJaja, er is nog meer. Een korte opsomming van nieuwe frameworks waar app-developers nu gebruik van kunnen maken:• Expanded Search Framework • Text-to-speech engine • Gestures • Accessibility (wederom, een beetje een vage term) • Expanded support for screen densities and resolutions (maximaal 800x480) • Telephony support for CDMA (niet boeiend voor ons) • New version of OpenCore (onder andere support voor meer audiocodecs) • 2.6.29 Linux kernel • New Framework APIs: Klik OverigEr is ook een video verschenen:Linkjes vind je hier: • Blogpost van de release • Version notes • Highlights van versie 1.6 • Nieuwspost T.net OverviewAndroid 1.6 lijkt een zeer welkome update. Het bevat een aantal nieuwe mogelijkheden voor users, en developers kunnen met nieuwe opties aan de slag. Wat mij betreft een waardig opvolger voor versie 1.5. Hopelijk gaan we snel telefoons en apps zien die van deze functionaliteit gebruikmaken. Al met al kan dit het Android-OS alleen maar sterker maken.Tot slotIn dit topic kan Android versie 1.6 besproken worden. Wil je een specifiek toestel, of een eerdere release van Android bespreken, kijk dan in andere topics.Heb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naar |
1.6 is net uit. Er zal naar verloop van tijd vast nieuwe info en interessante stuff bekend worden. Dan zal de TS ook geupdate worden. Tips en dergelijke mogen uiteraard via DM (liever niet in dit topic
).
Anoniem: 69767
Voor een minor update (1.5 -> 1.6) zitten er best wat interessante dingen in. De battery usage indicator per applicatie is zeker een welkome aanvulling, in een tijd waar de accuduur achterloopt bij alle snufjes. De quicksearch box kan ook interessant zijn, alhoewel ik die zelf onder Vista e.d. nooit echt gebruik. Betere VPN-ondersteuning is ook handig voor bedrijven en studenten die bij hun school soms VPN nodig hebben. En de Market update is ook wel fijn met 65k aan software inmiddels.
Ik hoop dat iedereen kan genieten van deze update en niet dat sommige fabrikanten deze update skippen omdat Android 2.0 (Eclair), naar geruchten, ook al over een maand of 6 of minder verschijnt.
Vorige keer zat er een week of 4 tussen de SDK en de Consumer Release op m'n G1. Hopelijk zal het nu ook weer zo snel gaan.
Ik hoop dat iedereen kan genieten van deze update en niet dat sommige fabrikanten deze update skippen omdat Android 2.0 (Eclair), naar geruchten, ook al over een maand of 6 of minder verschijnt.
Vorige keer zat er een week of 4 tussen de SDK en de Consumer Release op m'n G1. Hopelijk zal het nu ook weer zo snel gaan.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-09-2009 09:01 ]
De nieuwe zoekfunctionaliteit is heerlijk! Werkt eigenlijk hetzelfde als Spotlight op de iPhone (en da's een compliment). De batterijstatus is handig, zo kun je snel zien waaraan je accu door is leeggelopen.
Ik heb 1.6 nu een paar dagen (door CyanogenMod 4.1.9.2) maar het enige dat ik mis is de nieuwe market. Maar die zal dan bij de officiële Donut pas ingebouwd zijn denk ik.
edit: CM 4.1.10.1 is uit en daar zit de nieuwe Market in
Ik heb 1.6 nu een paar dagen (door CyanogenMod 4.1.9.2) maar het enige dat ik mis is de nieuwe market. Maar die zal dan bij de officiële Donut pas ingebouwd zijn denk ik.
edit: CM 4.1.10.1 is uit en daar zit de nieuwe Market in
[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 16-09-2009 09:07 ]
Dit is een officiële Donut-release hoor
Ik weet alleen niet wat er nodig is om gebruik te kunnen maken van de nieuwe Market. Of er dan iets aan de Market zelf moet gebeuren, of dat je telefoon ook een update nodig heeft, van de Market-applicatie bijvoorbeeld. En daarbij vraag ik me ook af of je dan per se een Donut-release moet draaien op je telefoon.
Of werkt de search als Quick Search Box op de macrb338 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:04:
De nieuwe zoekfunctionaliteit is heerlijk! Werkt eigenlijk hetzelfde als Spotlight op de iPhone (en da's een compliment).
Hello fellow humans
Ik heb de samsung galaxy en heb de samsung PC suite. Helaas werkt deze suite niet (hij herkent het toestel niet).
Hoe wordt deze update uitgerold? Via de telefoon zelf (downloaden met wifi) of moet het echt via een computer?
(ik heb het toestel net en niet geupdate naar cupcake omdat dat al pre-installed was)
Hoe wordt deze update uitgerold? Via de telefoon zelf (downloaden met wifi) of moet het echt via een computer?
(ik heb het toestel net en niet geupdate naar cupcake omdat dat al pre-installed was)
Jochemmol
Ik kreeg vorige updates Over-The-Air op m'n HTC/T-Mobile G1Jochemmol schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:39:
Ik heb de samsung galaxy en heb de samsung PC suite. Helaas werkt deze suite niet (hij herkent het toestel niet).
Hoe gaat zo''n update om met je contactpersonen? Blijven die allemaal netjes staan of gooit ie alles eruit?
hoop dat Modaco toch nog met een Hero Donut ROM komt :-)
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Ben benieuwd of toestellen over enkele weken ook out of the box worden geleverd met 1.6 Donut..
En het is jammer dat 1.6 geen hogere resoluties ondersteund, moeten we nog langer wachten op de new generation Android devices, die dan waarschijnlijk gelijk op 2.0 Eclair zullen draaien.. Ach weer wachten...
En het is jammer dat 1.6 geen hogere resoluties ondersteund, moeten we nog langer wachten op de new generation Android devices, die dan waarschijnlijk gelijk op 2.0 Eclair zullen draaien.. Ach weer wachten...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Is er ook bekend of het OBEX protocol ondersteund wordt in Donut 1.6? Ik mis toch echt de optie om bestanden via bluetooth te verzenden.. Een toestel van pak en beet 6 tientjes kan het wel en de HTC Hero bv. van 420 euro kan het niet..

Ahh dat is 'n goede vraag inderdaad...
Kan natuurlijk makkelijk via third party apps (waarvoor je toestel niet eens geroot hoeft te zijn) maar toch.
Kan natuurlijk makkelijk via third party apps (waarvoor je toestel niet eens geroot hoeft te zijn) maar toch.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:50:
En het is jammer dat 1.6 geen hogere resoluties ondersteund,
With support for [..] additional screen sizes
ew <supports-screens> element lets you specify the device screen sizes that your application is designed and tested to support, where "size" is a combination of resolution and density. If your application is run on a device whose screen size is not specified in the <supports-screen> element, the system displays the application in compatibility mode, which performs best-effort scaling of the application UI to match the resolution and density of the screen.
The attributes available for defining an application's screen support are:
smallScreen: Boolean value that indicates whether the application is designed to run on devices with small screens. Examples: QVGA low density; VGA high density.
normalScreens: Boolean value that indicates whether the application is designed to run on devices with normal screens. Examples: WQVGA low density; HVGA medium density; WVGA high density.
largeScreens: Boolean value that indicates whether the application is designed to run on devices with significantly larger screens, such that special care may be required on the application's part to make proper use of the screen area. Examples: VGA medium density; WVGA medium density.
anyDensity: Boolean value that indicates whether the application can accommodate any screen density.
resizable: Boolean value that indicates whether the application can expand its layout to fit slightly larger screens.
The Android 1.6 system delivered in the SDK (as library and system image) is the development counterpart to the Android 1.6 production system image, which is deployable to Android-powered handsets starting October 2009
[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-09-2009 11:10 ]
misschien staat het los van de 1.6 release, maar weet iemand of voice search functionaliteit ook naar onze NL android handsets komt? Ik wil graag ook zo'n microfoontje naast de zoekbalk hebben staan..
@ Only.Holoris: Ik zag 'screen sizes' niks over resoluties, dus my bad!
Naast de genoemde bluetooth-profielen, worden (imo onmisbare) zaken als SyncML voor contacten, notities en agenda nou ook eindelijk eens out-of-the-box ondersteund?
[edit]Wtf? Er zit standaard niet eens een agenda-app erbij? Dat verklaart het ontbreken van SyncML wel, maar.. welke telefoon heeft nou tegenwoordig géén agenda? Het is voor mij een onmisbare feature geworden, icm SyncML en online agenda.
En nee, Google Calendar is voor mij geen alternatief - ik wil geen vendor lock-in, en vertrouw mijn data niet toe aan "gratis" diensten, waar de voorwaarden nogal wispelturig zijn.
[edit]Wtf? Er zit standaard niet eens een agenda-app erbij? Dat verklaart het ontbreken van SyncML wel, maar.. welke telefoon heeft nou tegenwoordig géén agenda? Het is voor mij een onmisbare feature geworden, icm SyncML en online agenda.
En nee, Google Calendar is voor mij geen alternatief - ik wil geen vendor lock-in, en vertrouw mijn data niet toe aan "gratis" diensten, waar de voorwaarden nogal wispelturig zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-09-2009 12:12 ]
Is het zo dat Android 1.5 automatisch naar een update zoekt op het Internet of wordt de update door de telefoonprovider op het 3G netwerk gezet? Ik kan me zo voorstellen dat KPN die nog geen Android toestellen verkoopt dat die snel zou doen.
[ Voor 4% gewijzigd door wrcveen op 16-09-2009 12:03 ]
Misschien een domme vraag, heb zelf sinds 3 weken een G2 en vroeg mij af of deze update ook voor mij geld en hoe krijg ik deze er dan op?
Installeer met one click root de nieuwe cyanogenmodcassiekai schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:55:
Misschien een domme vraag, heb zelf sinds 3 weken een G2 en vroeg mij af of deze update ook voor mij geld en hoe krijg ik deze er dan op?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
doet dat maar niet, want afaik is de G2 de hero, en Cm gaat afaik nou niet heel goed op de hero (andere bootloaders enzo ..Snake schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:03:
[...]
Installeer met one click root de nieuwe cyanogenmod
android since G1.
G2 is de magiccoredalae schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:59:
[...]
doet dat maar niet, want afaik is de G2 de hero, en Cm gaat afaik nou niet heel goed op de hero (andere bootloaders enzo ..)
Maar daarom blijft het wel een officiële Donut-release. Het is weliswaar de SDK, maar dat is niet relevant. Wat ik poogde te zeggen is, het is geen in elkaar gehackte nieuwe versie door een knutselaar.
wrcveen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:48:
Is het zo dat Android 1.5 automatisch naar een update zoekt op het Internet of wordt de update door de telefoonprovider op het 3G netwerk gezet? Ik kan me zo voorstellen dat KPN die nog geen Android toestellen verkoopt dat die snel zou doen.
Beetje voorbarige vragen. Voorlopig is er alleen de SDK en moeten de software-updates nog verschijnen.cassiekai schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:55:
Overigens schijnt de G1 deze update ook te krijgen.
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:22:
Naast de genoemde bluetooth-profielen, worden (imo onmisbare) zaken als SyncML voor contacten, notities en agenda nou ook eindelijk eens out-of-the-box ondersteund?
offtopic:
je overdrijft nogal. Ja er zit wel een standaard agenda in. Nee je hoeft Gcal niet te gebruiken, je hoeft alleen maar een google-account te hebben..vervolgens laat je gewoon je outlook syncen. enz. Er is helemaal geen lock-in want Gcal biedt allerlei exportmogelijkheden. Verder is de standaard agenda prima. Als je meer wilt ben je vrij zelf je eigen agenda te kiezen zonder vastzit aan een bepaalde agenda. Een WindowsMobile is pas een lock-in met pocket-IE, pocket Outlook, Exchange-gesloten protocollen, ook MSN is een gesloten IM-protocol enz. What the heck meestal is je hele telefoon een gesloten product..Android is tenminste opensource.
je overdrijft nogal. Ja er zit wel een standaard agenda in. Nee je hoeft Gcal niet te gebruiken, je hoeft alleen maar een google-account te hebben..vervolgens laat je gewoon je outlook syncen. enz. Er is helemaal geen lock-in want Gcal biedt allerlei exportmogelijkheden. Verder is de standaard agenda prima. Als je meer wilt ben je vrij zelf je eigen agenda te kiezen zonder vastzit aan een bepaalde agenda. Een WindowsMobile is pas een lock-in met pocket-IE, pocket Outlook, Exchange-gesloten protocollen, ook MSN is een gesloten IM-protocol enz. What the heck meestal is je hele telefoon een gesloten product..Android is tenminste opensource.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-09-2009 15:47 ]
http://developer.android.com/sdk/android-1.6.html#apps Wijs me de calendar-app eens aan? Dat jouw mobiel een custom-agenda heeft is wat anders - en ik betwijfel het of die zo in het systeem geïntegreerd is dat andere apps ook daar gebruik van kunnen maken.Anoniem: 69767 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:42:
[...]
je overdrijft nogal. Ja er zit wel een standaard agenda in. Nee je hoeft Gcal niet te gebruiken, je hoeft alleen maar een google-account te hebben..vervolgens laat je gewoon je outlook syncen. enz. Er is helemaal geen lock-in want Gcal biedt allerlei exportmogelijkheden. Verder is de standaard agenda prima. Als je meer wilt ben je vrij zelf je eigen agenda te kiezen zonder vastzit aan een bepaalde agenda. Een WindowsMobile is pas een lock-in met pocket-IE, pocket Outlook, Exchange-gesloten protocollen, ook MSN is een gesloten IM-protocol enz.
Dat gcal kan exporteren is leuk en aardig, maar ik wil mijn data niet bij google stallen. Dat ik kan synchroniseren met outlook interesseert me om 2 redenen niet: ik gebruik geen outlook (duur en een vervelende mail-client) en ik wil gewoon OTA synchroniseren, niet alleen lokaal. Exchange is dan natuurlijk ook een bijzonder prijzige oplossing voor een privé-agenda.
En ook WinMob heeft out-of-the-box-support voor SyncML.
Ik wil enkel maar zeggen dat ik het vreemd vind dat Android geen standaard agenda-app heeft. Het zal ongetwijfeld wel een commerciële grond hebben. In het licht van alle "openheid" die Android claimt vind ik dat jammer.
Er zit gewoon een calendar op die synced met de Google calendar van je Google account. Wat zit je je toch druk te maken? Stoor je je aan die syncronisatie, dan koop je een andere telefoon.
Ik stoor me eraan, in zoverre dat ik geïnteresseerd ben in Android, maar dit is gewoon een dealbreaker. Ik heb er geen oneindig vertrouwen in dat Google nu en in de toekomst correct met mijn data omgaat. Dus ik wil zelf bepalen waar ik mijn data stal. Ik wil dan ook een agendasysteem dat goed geïntegreerd is in het OS, maar dat wel met open standaarden werkt, en ik dus zelf kan kiezen welke service provider ik neem - of zelfs zelf host.Snake schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:13:
Er zit gewoon een calendar op die synced met de Google calendar van je Google account. Wat zit je je toch druk te maken? Stoor je je aan die syncronisatie, dan koop je een andere telefoon.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind dat eigenlijk heel vanzelfsprekend. Zelfs de S55 die ik in 2002 ofzo kocht had al gewoon SyncML-ondersteuning. Dus waarom Android niet?
offtopic:
Wellicht komt het e.e.a. ook doordat ik tijdens werk zie hoe nonchalant en zelfs strafbaar bedrijven soms omgaan met persoonlijke gegevens. Ik ben niet heel paranoïde ofzo, maar ik ben wel waakzaam, en geef niet zomaar alles prijs.
Ga voor de grap maar eens na wat Google allemaal over jou weet als je gebruikmaakt van de google search engine, gmail, google calendar, google maps, google docs en je je Android-mobiel ook laat inloggen op je Google-account. Met die data zou Google kunnen achterhalen wie jij bent (zoekopdrachten, google docs), waar je bent (maps), wat je daar doet (calendar, gmail), met wie je daar bent (calendar, contacts), hoelang je daar blijft en wat je daarna gaat doen. (calendar).
Wellicht komt het e.e.a. ook doordat ik tijdens werk zie hoe nonchalant en zelfs strafbaar bedrijven soms omgaan met persoonlijke gegevens. Ik ben niet heel paranoïde ofzo, maar ik ben wel waakzaam, en geef niet zomaar alles prijs.
Ga voor de grap maar eens na wat Google allemaal over jou weet als je gebruikmaakt van de google search engine, gmail, google calendar, google maps, google docs en je je Android-mobiel ook laat inloggen op je Google-account. Met die data zou Google kunnen achterhalen wie jij bent (zoekopdrachten, google docs), waar je bent (maps), wat je daar doet (calendar, gmail), met wie je daar bent (calendar, contacts), hoelang je daar blijft en wat je daarna gaat doen. (calendar).
Of google slechter omgaat met je data betwijfel ik, maar het kan.Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:41:
[...]
Ik stoor me eraan, in zoverre dat ik geïnteresseerd ben in Android, maar dit is gewoon een dealbreaker. Ik heb er geen oneindig vertrouwen in dat Google nu en in de toekomst correct met mijn data omgaat. Dus ik wil zelf bepalen waar ik mijn data stal. Ik wil dan ook een agendasysteem dat goed geïntegreerd is in het OS, maar dat wel met open standaarden werkt, en ik dus zelf kan kiezen welke service provider ik neem - of zelfs zelf host.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind dat eigenlijk heel vanzelfsprekend. Zelfs de S55 die ik in 2002 ofzo kocht had al gewoon SyncML-ondersteuning. Dus waarom Android niet?
offtopic:
Wellicht komt het e.e.a. ook doordat ik tijdens werk zie hoe nonchalant en zelfs strafbaar bedrijven soms omgaan met persoonlijke gegevens omgaan. Ik ben niet heel paranoïde ofzo, maar ik ben wel waakzaam, en geef niet zomaar alles prijs.
Overigens is het bij een systeem van google goed denkbaar dat syncen met andere calenders niet bovenaan het lijstje staat
Waarom ga je het zelf niet maken dan?Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:41:
[...]
Ik stoor me eraan, in zoverre dat ik geïnteresseerd ben in Android, maar dit is gewoon een dealbreaker. Ik heb er geen oneindig vertrouwen in dat Google nu en in de toekomst correct met mijn data omgaat. Dus ik wil zelf bepalen waar ik mijn data stal. Ik wil dan ook een agendasysteem dat goed geïntegreerd is in het OS, maar dat wel met open standaarden werkt, en ik dus zelf kan kiezen welke service provider ik neem - of zelfs zelf host.
offtopic:
Wellicht komt het e.e.a. ook doordat ik tijdens werk zie hoe nonchalant en zelfs strafbaar bedrijven soms omgaan met persoonlijke gegevens omgaan. Ik ben niet heel paranoïde ofzo, maar ik ben wel waakzaam, en geef niet zomaar alles prijs.
Bijvoorbeeld?CLB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:03:
Ahh dat is 'n goede vraag inderdaad...
Het kan natuurlijk dat de app niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet, maar dat is wat anders als zeggen dat er géén agenda is.Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:22:
Het is iets dat belangrijker is voor de zakelijke gebruiker, Google heeft al aangegeven dat ze zich in komende updates meer gaan bezighouden met de zakelijke doelgroep.
Ik zou zeggen ga op onderzoek uit of dit in de planning staat, zo niet stel het voor, of laat Android links liggen voorlopig.
[ Voor 7% gewijzigd door k7of9 op 16-09-2009 18:28 ]
De SDK van Android bevat geen agenda/calenderapplicatie, wat dat betreft klopt zijn post volledig. Dit verbaasde mij ook in eerste instantie, maar het lijkt erop dat de SDK gestript is van de Google 'extras' die wel op de huidige Android toestellen zitten (met dus o.a. de GCal app).k7of9 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:26:
[...]
Het kan natuurlijk dat de app niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet, maar dat is wat anders als zeggen dat er géén agenda is.
[..]
Fuzzillogic schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:41:
[...]
offtopic:
offtopic:
Vergeet vooral de GPS niet..
Vergeet vooral de GPS niet..
Bluex – Bluetooth Fileshare (zie net dat je wel alleen kunt versturen zonder Root-acces, ontvangen moet je rooten)Jo-hannes schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:21:
Bijvoorbeeld?
Voor wie Android 1.6 (Donut) alvast een test-run wil geven, zonder te moeten wachten op de release/een andere rom te flashen. Op Android-x86.org worden ook LiveCDs / USBsticks images aangeboden, dan kun je hem testen op je PC (of via virtualbox).
De installhowto @ http://www.android-x86.org/documents/installhowto
De hardware lijst (vooral EEE Laptops) en andere info:
http://www.android-x86.org/
Let er op dat het natuurlijk een hele andere ervaring geeft dan op een klein, mobiel, touchscreen device.
De installhowto @ http://www.android-x86.org/documents/installhowto
De hardware lijst (vooral EEE Laptops) en andere info:
http://www.android-x86.org/
Let er op dat het natuurlijk een hele andere ervaring geeft dan op een klein, mobiel, touchscreen device.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 18-09-2009 20:54 ]
Of je download de SDK en draait een Android in de bijgeleverde emulator (/tools directory), dat geeft een wat beter beeld dan een x86 versie denk ik.
Das helemaal handig! Wist ik nietLeftblank schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 21:08:
Of je download de SDK en draait een Android in de bijgeleverde emulator (/tools directory), dat geeft een wat beter beeld dan een x86 versie denk ik.

Meer info over de quick search box. Het is dus niet alleen een zoekdingetje, maar een heel framework wat developers kunnen gebruiken voor hun applicaties. Dat staat ook al min of meer in de uitleg van Google, maar zo had ik het persoonlijk nog niet begrepen
Ik trok het al uit dat Donut filmpje zelf. Daar had je die dude met een boekencatalogusapplicatie. De data van je app kun je zo indelen (xml ofzo wsl) dat de Googlesearchbox er ook bij kan. Dit lijkt me nog wel handig voor DVDs. En zeker mooi dat je vanuit 1 plek dat alles kan doorzoeken (als de dever dat geschikt heeft gemaakt) en niet ieder progamma moet opstarten en in dat programma de eigen search gebruiken dan.RoD schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:00:
Meer info over de quick search box. Het is dus niet alleen een zoekdingetje, maar een heel framework wat developers kunnen gebruiken voor hun applicaties. Dat staat ook al min of meer in de uitleg van Google, maar zo had ik het persoonlijk nog niet begrepen
Heeft er iemand al kunnen testen of Donut sneller is geworden dan Cupcake? (Via Cyanogenmod ofzo)
Kunnen we een merkbare snelheidswinst verwachten of niet echt?
Cyanogenmod is een stuk sneller maar dat komt meer door de optimalisatie die hij gedaan heeft en de nieuwe BFS scheduler in de kernel.
Ja ik vind hem echt een stuk sneller, alles reageert heel goed en werkt gewoon soepeler. Ook alle fixes en nieuwe dingen zorgen ervoor dat het gewoon lekker werkt.Nick87 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:33:
Heeft er iemand al kunnen testen of Donut sneller is geworden dan Cupcake? (Via Cyanogenmod ofzo)
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Linux Mag heeft een mooie review van wat Android 1.6 inhoudt. Leuk om te lezen.
Dacht dat een moderator wel wist hoe hij moest linkenRoD schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:55:

Hello fellow humans
Ik draai zelf de cyanogen 1.5 Rom (4.0.4) en heb een 1.6 (4.1.11.1) versie geprobeerd, maar die was helaas nog niet echt veel sneller. Komt ook omdat de custom ROM van cyanogen nog erg beta is.Nick87 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:33:
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik dacht de G2 de Hero was, hij ziet er immers precies het zelfde uit.G2 is de magic
Ik krijg het sync programma niet aan de gang met mijn XP SP3. Ik baal best wel want ik wil ook die nieuwe rom erop om te genieten van de verbeteringen. Ik weet niet of er nog alternatieve mogelijkheden zijn?
Is er al een datum bekend wanneer donut officieel uitkomt voor de (nog)niet gerootte android gebruiker?
heb zelf iets over oktober gelezen maar kon niet zo snel meer vinden waar
heb zelf iets over oktober gelezen maar kon niet zo snel meer vinden waar
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Deze straks eens lezen.RoD schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:55:
Weet er iemand trouwens of het met deze update mogelijk is te syncen met mac os x? ervaringen?
Battle.net: NagaByrd#2844
Een paar video's van Donut's nieuwe features:
De nieuwe Android Market
De nieuwe quicksearch Box
De nieuwe Camera interface
De nieuwe Android Market
De nieuwe quicksearch Box
De nieuwe Camera interface
De nieuwe market vind ik stukken beter! Je ziet nu duidelijk bij alle apps een screenshot en het loopt gewoon veel soepelder!Anoniem: 69767 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:42:
Een paar video's van Donut's nieuwe features:
De nieuwe Android Market
[video]
Ik vind de quicksearch maar niks in Nederland. Je ziet in al die filmpjes dat ze intikken Pizza en dat hij dan in de buurt een pizzaria opzoekt. Maar als ik zelfs in tik Domino's pizza oude haag weg ziet hij hem nog niet voor google maps of om hem te bellen! In iedergeval niet zo snel als in de filmpjes!
Verder is het wel aardig..
De nieuwe camera is echt fan-tas-tisch! Hij is zoveeeel sneller geworden met foto's maken! Ook het wisselen gaat snel, en het scherpstellen werkt ook goed! Echt goede improvement!
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Is het typen van tekst vlotter geworden?
Soms zit er wat lag op met 1.5 vind ik. Als je snel typt kan hij niet altijd volgen.
Soms zit er wat lag op met 1.5 vind ik. Als je snel typt kan hij niet altijd volgen.
-
[ Voor 196% gewijzigd door Twee Dee op 29-09-2009 16:38 . Reden: Wrong forum topic ]
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Custom ROM's worden niet in dit topic besproken, maar in andere topics in ABM.
De officiele ADP image van 1.6 is nu ook uit.
Ik denk dat ik hem wel ga draaien, moet ik alleen vaarwel zeggen tegen een aantal apps. Ik heb nu namelijk Cyanogen draaien met app2sd. Dat beviel me eigenlijk wel.
Maar aangezien ik toch een echte dev phone heb, wil ik wel weer over op de officele release, dan weet ik tenminste hoe de andere builds zich ook horen te gedragen.
(Niet dat cyanogen ervan afwijkt dat ik weet, maar voor het devven is het handiger om de officele releases te gebruiken)
Ik denk dat ik hem wel ga draaien, moet ik alleen vaarwel zeggen tegen een aantal apps. Ik heb nu namelijk Cyanogen draaien met app2sd. Dat beviel me eigenlijk wel.
Maar aangezien ik toch een echte dev phone heb, wil ik wel weer over op de officele release, dan weet ik tenminste hoe de andere builds zich ook horen te gedragen.
(Niet dat cyanogen ervan afwijkt dat ik weet, maar voor het devven is het handiger om de officele releases te gebruiken)
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Ik vind de BT-ondersteuning sowieso best slecht. De autoradio pakt-ie wel, maar soms komt het geluid ineens uit zijn eigen speaker ipv de autoradio. Contact maken met Nokia-telefoons is me ook nog niet gelukt, het verzenden van contacts of bestanden naar elkaar is dan niet mogelijk.DaJohn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:01:
Is er ook bekend of het OBEX protocol ondersteund wordt in Donut 1.6? Ik mis toch echt de optie om bestanden via bluetooth te verzenden.. Een toestel van pak en beet 6 tientjes kan het wel en de HTC Hero bv. van 420 euro kan het niet..
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Ik heb hem nu draaien.
Ik allemaal klooien om vodafone internet aan de praat te krijgen. En dat lukte maar niet, lees ik het bericht op tweakers dat het dataverkeer van Vodafone eruit lag.
Ik allemaal klooien om vodafone internet aan de praat te krijgen. En dat lukte maar niet, lees ik het bericht op tweakers dat het dataverkeer van Vodafone eruit lag.
Waarom werkt die rom eigelijk niet op non dev phones? Zit er ergens een check in ofzo?
Same here. Ik kijk al meer dan een uur naar dat inlogscherm voor je Google-ID.Balachmar schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:44:
Ik heb hem nu draaien.
Canon EOS | DJI M2P
Die kan je ook skippen heArjan A schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:41:
[...]
Same here. Ik kijk al meer dan een uur naar dat inlogscherm voor je Google-ID.
Maar helaas ligt het netwerk er nu nog steeds uit!
@Snake:
Geen idee, volgens mij heb je alleen een bootloader nodig die alternatieve images accepteerd. Maar het staat er wel erg expliciet bij.
Ik weet wel dat de ADP images wat anders van structuur zijn, minder ruimte voor apps en een grotere cache.
Maar er zijn schijnbaar ook problemen met de ADP images.
Het lijkt erop dat sommige mensen de Market niet kunnen benaderen en andere Google apps.
Echter bij mij lijken ze te werken (als ze data verkeer zouden krijgen)
Beter is om misschien nog even te wachten.
[ Voor 49% gewijzigd door Balachmar op 30-09-2009 13:22 ]
Ja ik heb die bootloader van CM. Die wil ik NIET kwijtspelenBalachmar schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:11:
[...]
Die kan je ook skippen he
Maar helaas ligt het netwerk er nu nog steeds uit!
@Snake:
Geen idee, volgens mij heb je alleen een bootloader nodig die alternatieve images accepteerd. Maar het staat er wel erg expliciet bij.
Ik weet wel dat de ADP images wat anders van structuur zijn, minder ruimte voor apps en een grotere cache.
Die ben je dan inderdaad wel kwijt.Snake schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:22:
[...]
Ja ik heb die bootloader van CM. Die wil ik NIET kwijtspelen
Werkt prima, ik draaide een tijd gewoon de 1.5 ADP Cupcake op m'n T-Mobile G1.Snake schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:33:
Waarom werkt die rom eigelijk niet op non dev phones? Zit er ergens een check in ofzo?
Kun je overigens ff berichten hoe 1.6 bevalt tov van CM?
T-Mobile gaat waarschijnlijk de update vanavond uitrollen voor de MyTouch 3G en de G1.
Dat is niet te hopen voor veel devvers. Ik heb nog wel een aantal apps die kuren lijken te hebben. Zoals de applicatie van nu.nl.RoD schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:11:
T-Mobile gaat waarschijnlijk de update vanavond uitrollen voor de MyTouch 3G en de G1.
Ik verwacht wel dat er de eerste dagen wat problemen zullen zijn met de compatibiliteit, maar dat dit ook weer snel gefixed wordt. Een aantal apps die even niet zullen werken en updates nodig hebben zijn voor een groot bedrijf als T-Mobile waarschijnlijk geen reden om er mee te wachten. Zolang de basale functionaliteit maar werkt.
T-mobile USA schijnt al begonnen te zijn met de updates voor de G1
http://www.androidplanet.nl/3141/uitrol-van-android-1-6-donut-komt-eraan/
http://www.androidworld.nl/7504/t-mobile-vs-begint-met-ota-uitrol-van-de-donut/
http://www.androidplanet.nl/3141/uitrol-van-android-1-6-donut-komt-eraan/
http://www.androidworld.nl/7504/t-mobile-vs-begint-met-ota-uitrol-van-de-donut/
Die crasht bij mij ook steeds. Maar ik denk dat nu.nl geen haast heeft zolang er geen 1.6 gebruikers zijn. Dus een uitrol naar 1.6 zou een duwtje in de goede richting kunnen zijnBalachmar schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:00:
[...]
Dat is niet te hopen voor veel devvers. Ik heb nog wel een aantal apps die kuren lijken te hebben. Zoals de applicatie van nu.nl.
Canon EOS | DJI M2P
Heeft iemand de nieuwe Android 1.6 system image van de HTC site al draaien?
Volgens deze discussie staan er namelijk op de HTC site nog de verkeerde images, deze zijn gesigneerd met test keys ipv production keys. Waardoor sommige android applicaties zoals Gmail/Market niet meer werken of crashen.
Edit: Nvm, de juiste images blijken nu op de HTC website te staan, zie dit bericht.
Volgens deze discussie staan er namelijk op de HTC site nog de verkeerde images, deze zijn gesigneerd met test keys ipv production keys. Waardoor sommige android applicaties zoals Gmail/Market niet meer werken of crashen.
Edit: Nvm, de juiste images blijken nu op de HTC website te staan, zie dit bericht.
[ Voor 56% gewijzigd door Welzo op 01-10-2009 19:17 ]
Ik draaide hem al wel. Maar had geen problemen met de Google programma's.Younglink schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:12:
Heeft iemand de nieuwe Android 1.6 system image van de HTC site al draaien?
Misschien dat ik de image toch nog even aanpas aan de nieuwe die bij HTC staat.
Dat heb ik dus ook gedaan. Maar ik merk dat in 1.6 nu mijn hoofdtelefoon niet gebruikt wordt. Misschien eenmalig, maar moet ik wel even op letten.
[ Voor 7% gewijzigd door Balachmar op 02-10-2009 16:26 ]
Ik lees op verschillende fora dat er ook multitouch ondersteuning komt in 1.6 donut. Klopt dit? En geld dit dan ook voor bijv. de HTC Magic en G1, of alleen de Hero (tot nu toe)?
@ Barzi: Hoe bedoel je dit? Er is toch al multi-touch ondersteuning? Ik bedoel, in ieder geval bij het surfen naar websites en het bekijken van foto's werkt multi-touch al.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Oh dat wist ik niet. Ik zie op sites multitoch als nieuwe functie van Donut (en dan bedoel ik bijv. 2 vingers inzoomen op sites/foto's, zoals het werkt bij de iPhone). Maar dit is dus al het geval?
Donut heeft geen multi-touch.evleerdam schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:17:
@ Barzi: Hoe bedoel je dit? Er is toch al multi-touch ondersteuning? Ik bedoel, in ieder geval bij het surfen naar websites en het bekijken van foto's werkt multi-touch al.
Er zijn custom roms die dat erin gebakken hebben maar dat was voor donut al. Het is geen onderdeel van 1.6.
[ Voor 3% gewijzigd door k7of9 op 03-10-2009 19:03 ]
Oke, dit weet je zeker? Hier is een van de sites waar ik het vandaan had:k7of9 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:03:
[...]
Donut heeft geen multi-touch.
Er zijn custom roms die dat erin gebakken hebben maar dat was voor donut al. Het is geen onderdeel van 1.6.
http://www.mobilyz.com/ni...eech-etc/?highlight=touch
Ja dat weet ik zeker, geen idee waar die site dat vandaan haalt. Speculatie waarschijnlijk aangezien het bericht al uit juli stamt.
Ik weet 100% zeker dat ik kan in en uitzoomen op websites en foto's in 1.5 met twee vingers (ik heb geen custom rom). Gaat dit eruit dan in 1.6?
[ Voor 6% gewijzigd door evleerdam op 03-10-2009 20:18 ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Er is in het verleden inderdaad veel gespeculeerd over multitouch. Vziw is het er nog steeds niet.k7of9 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:19:
Ja dat weet ik zeker, geen idee waar die site dat vandaan haalt. Speculatie waarschijnlijk aangezien het bericht al uit juli stamt.
Heb jij een Hero dan? Die kan het volgens mij al wel namelijk.evleerdam schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:05:
Ik weet 100% zeker dat ik kan in en uitzoomen op websites en foto's in 1.5 met twee vingers (ik heb geen custom rom). Gaat dit eruit dan in 1.6?
Daar zal het aan liggen, heb inderdaad een Hero.
Maar een Hero heeft, afaik, niet overal multitouch. Oa wel in de browser, maar niet volledig.
Ja, voor zover ik weet de browser en bij de image viewer.
Ik hoop overigens at Donut snel uitkomt. Heb zelf last van de 'alarm bug'. Mijn alarm gaat niet automatisch af elke ochtend, ook al is dat wel zo ingesteld. Ik moet hem elke avond weer opnieuw handmatig instellen. Daarnaast hoor ik ook positieve verhalen over de nieuwe batterij widget.
Heeft iemand al enig idee wanneer Donut uitkomt voor het grote publiek? Overigens, het is toch ook zo dat als Donut uitkomt en je hebt een Hero, je nog moet wachten tot HTC zelf met Donut komt?
Ik hoop overigens at Donut snel uitkomt. Heb zelf last van de 'alarm bug'. Mijn alarm gaat niet automatisch af elke ochtend, ook al is dat wel zo ingesteld. Ik moet hem elke avond weer opnieuw handmatig instellen. Daarnaast hoor ik ook positieve verhalen over de nieuwe batterij widget.
Heeft iemand al enig idee wanneer Donut uitkomt voor het grote publiek? Overigens, het is toch ook zo dat als Donut uitkomt en je hebt een Hero, je nog moet wachten tot HTC zelf met Donut komt?
HTC heeft het zelf toegevoegd aan hun eigen framework op de Hero. Dat maakt het nog geen deel van Android zelf. Daarbij is het ook niet van belang of de onderliggende Android base 1.6 is, want dit was ten tijde van 1.5 ook al zo.evleerdam schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:19:
Daar zal het aan liggen, heb inderdaad een Hero.
Ik moet zeggen dat sinds ik het ter beschiking heb in aangepaste browsers ik het eigenlijk nooit gebruik. De browser die ik gebruik biedt naast het pinchen ook een double tap om in en uit te zoomen, wat ik veel effectiever en sneller vind.
Donut wordt momenteel op grote schaal uitgerolt door de Amerikaanse providers. Geen idee hoe lang het gaat duren voordat de Nederlandse providers dit gaan doen. Veel localisatie hoeft er niet te gebeuren lijkt me.Heeft iemand al enig idee wanneer Donut uitkomt voor het grote publiek? Overigens, het is toch ook zo dat als Donut uitkomt en je hebt een Hero, je nog moet wachten tot HTC zelf met Donut komt?
De Hero ontvangt inderdaad geen OTA Android updates, je zal moeten wachten tot HTC hun roms update.
[ Voor 29% gewijzigd door k7of9 op 04-10-2009 10:39 ]
vraag me af hoeveel applicaties er aangepast moeten worden om compatible te zijn met 1.6
heb ruim 50 apps geinstalleerd staan en het valt me op dat er sinds de release van 1.6 nog maar heel weinig van deze apps een update is uitgekomen
'gelukkig' is 1.6 voor ons nog niet (oficieel) beschikbaar, maar vraag me wel af hoelang je zou moet wachten met het updaten naar 1.6 als ie uitkomt
heb ruim 50 apps geinstalleerd staan en het valt me op dat er sinds de release van 1.6 nog maar heel weinig van deze apps een update is uitgekomen
'gelukkig' is 1.6 voor ons nog niet (oficieel) beschikbaar, maar vraag me wel af hoelang je zou moet wachten met het updaten naar 1.6 als ie uitkomt
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Hopelijk is T-mobile een beetje snel met uitrollen kan niet wachten om de verbeteringen op mijn G1 te proberen. en maar hopen dat alle programma's het nog doen.
Deze post geeft aan hoe interessant het quicksearch-framework is. Leuke post. Ik kijk uit naar deze feature
Ik heb even een heel algemene vraag over android,
Is het namelijk mogelijk internet compleet uit te zetten? (Dus edge/3g etc..)
Ik heb namelijk nu een iphone, en zelfs met jailbreak is het niet mogelijk internet helemaal uit te zetten. Dit kost me toch een 3-5 euro per maand. (een internet abo heb ik niet nodig ivm wifi thuis en op school etc..)
Bij een eventueel nieuwe gsm wil ik 100% zeker weten dat ik deze kosten niet meer heb
(Ga er vanuit dat het met android dan ook niet uitmaakt welke gsm het is)
Ik heb namelijk nu een iphone, en zelfs met jailbreak is het niet mogelijk internet helemaal uit te zetten. Dit kost me toch een 3-5 euro per maand. (een internet abo heb ik niet nodig ivm wifi thuis en op school etc..)
Bij een eventueel nieuwe gsm wil ik 100% zeker weten dat ik deze kosten niet meer heb
Yep, dit kanvandevorst schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:30:
Geen eens APN sabotage noodzakelijk. Je kunt hem gewoon netjes uitzetten, geen bitje gaat er doorheen.
Zoals moet dusSypher schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:32:
[...]
Yep, dit kan
Geen eens APN sabotage noodzakelijk. Je kunt hem gewoon netjes uitzetten, geen bitje gaat er doorheen.
Ik zit me steeds meer te ergeren aan het feit dat je zoveel werk moet doen bij de iphone om dit te proberen, en nog werkt het niet.
Overigens werkt klooien met de APN ook niet, dan ben je ineens onbereikbaar... Tja, fijn hoor, zo'n telefoon
Nu nog ff kijken welke gsm, dan tegen januari ofzo maar gaan halen... dacht dat ik wel lang met de iphone zou doen, valt toch tegen.
Edit: telefoonrekening binnen, ruim 12MB sluipverbruik

[ Voor 5% gewijzigd door Tonkey op 09-10-2009 13:14 ]
Ik kan ook niet wachten! Zou de G1 dan ook Exchange support hebben?Rubman schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:14:
Hopelijk is T-mobile een beetje snel met uitrollen kan niet wachten om de verbeteringen op mijn G1 te proberen. en maar hopen dat alle programma's het nog doen.
Zijn er hier al mensen die donut op hun G1 hebben gekregen van T-mobile?
En hoe zijn de ervaringen tot nu toe?
En hoe zijn de ervaringen tot nu toe?
Neen G1 niet. Daarvoor moet je CyanogenMod installerensmeerbartje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:03:
[...]
Ik kan ook niet wachten! Zou de G1 dan ook Exchange support hebben?
Hoe zit dat nou met dat updaten? Ik heb een Hero met vodafone abbo. Als ik het goed begrepen heb moet ik gewoon wachten tot me telefoon zelf aangeeft dat er een update is? En er is geen manier om hem sneller op me telefoon te krijgen?
En misschien iemand enig idee hoelang het nog kan duren? Ik bedoel... Spreken we over dagen, weken of mag ik blij zijn als ik die nieuwste versie voor 2010 op me phone heb?
En misschien iemand enig idee hoelang het nog kan duren? Ik bedoel... Spreken we over dagen, weken of mag ik blij zijn als ik die nieuwste versie voor 2010 op me phone heb?
Is een kwestie van wachten totdat HTC een 1.6 update klaar heeft =)
In de UK wordt 1.6 een dezer dagen uitgerold, over Nederland is nog niks bekend, laat staan over HTC..
In de UK wordt 1.6 een dezer dagen uitgerold, over Nederland is nog niks bekend, laat staan over HTC..
Volgens HTC wachten ze op google, misschien moet die een goedkeuring geven op hun aanpassingen ofzo:
Dear Customer, Thank you for contacting our Customer Support Center. Regarding the mobile operating system update we are just awaiting the final software itself from Google so we can upload to the site.
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
19 Oktober T-Mobile? Kan T.net niet even belletje plegen met hun goede T-Mobile vrienden
http://www.androidworld.n...k-voor-het-grote-publiek/
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-10-2009 12:05 ]
Ik hoop dan ook voor de g2 touchAnoniem: 69767 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:02:
19 Oktober T-Mobile? Kan T.net niet even belletje plegen met hun goede T-Mobile vrienden![]()
Go t-mobile!
Maargoed, dan ben je met de update zeker weer alles kwijt, tenzei je synct?
Het draait nu ook al op de HTC Touch HD Klik.
Als developers op XDA er nu al in geslaagd zijn om het OS te laten draaien op een non-Android-phone... waarom duurt het dan zo lang voordat de "echte" Android-telefoons de 1.6-update krijgen?
Als developers op XDA er nu al in geslaagd zijn om het OS te laten draaien op een non-Android-phone... waarom duurt het dan zo lang voordat de "echte" Android-telefoons de 1.6-update krijgen?
Zal er wel mee te maken hebben, dat alles gefinetuned moet worden ofzo...
Op de HTC Touch HD draait het ook niet allemaal.. Dat echte Androiders 'm nog niet hebben.. das vaag
Op de HTC Touch HD draait het ook niet allemaal.. Dat echte Androiders 'm nog niet hebben.. das vaag