Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 09:56
CLB schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:18:
Is een kwestie van wachten totdat HTC een 1.6 update klaar heeft =)
In de UK wordt 1.6 een dezer dagen uitgerold, over Nederland is nog niks bekend, laat staan over HTC..
Lijkt mij dat de UK versie ook te gebruiken valt in NL toch? Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik denk het wel. De vorige HTC-update uit een ander land was ook in Nederland te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Ach, dat krijg je ervan als iedereen zijn eigen sausje eroverheen wil gooien.
Ik verwacht trouwens zelf dat de eclair SDK binnen enkele weken online zal komen. Gezien de geplaatste eclair bij Google. En dat de update dan een maand ofzo daarna komt. Misschien dat htc 1.6 overslaat, aangezien er niet heel veel nieuwe dingen in zitten. Eigenlijk is alleen de searchbox interessant voor gebruikers.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vind die batterijmeter ook wel erg interessant. De camera-applicatie is trouwens ook best verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Balachmar schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 22:13:
Ach, dat krijg je ervan als iedereen zijn eigen sausje eroverheen wil gooien.
Ik verwacht trouwens zelf dat de eclair SDK binnen enkele weken online zal komen. Gezien de geplaatste eclair bij Google. En dat de update dan een maand ofzo daarna komt. Misschien dat htc 1.6 overslaat, aangezien er niet heel veel nieuwe dingen in zitten. Eigenlijk is alleen de searchbox interessant voor gebruikers.
Volgens mijn vorige post heeft HTC gezegd dat ze er mee bezig zijn, dit was na een vraag van mij of de HTC Hero een upgrade kreeeg naar 1.6

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 19:10
MetalfanBlackness schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:07:
[...]

Volgens mijn vorige post heeft HTC gezegd dat ze er mee bezig zijn, dit was na een vraag van mij of de HTC Hero een upgrade kreeeg naar 1.6
waarschijnlijk, als het om goedkeuring van Google zou gaan, weer vanwege de Google Apps?

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Iemand vandaag toevallig al 1.6 Donut op zijn G1 ontvangen van T-Mobile?

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Nope nog niet. Vorige keer kreeg ik hem rond 11.00, dus ik hou nog moed. Toen kreeg ik hem nadat ik me expliciet weer had aangemeld bij het TMobile netwerk (dus telefoon helemaal uit en weer aan), maar dat heeft nu nog niet geholpen.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 19-10-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
hoe update je uberhaupt naar een nieuwe firmware, OTA?
moet je toestel dan een update mogelijkheid hebben in het instellingen gedeelte?
want mijn 32A heeft die optie niet

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:39

Airpower

Feel the Power!

Mijn Magic is zojuist DONUT aan het downloaden!

Probeer eens *#*#2432546#*#* in het belvenster in te voeren, bij mij was juist dit nodig voor de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:10

polthemol

Moderator General Chat
mijn g1 is het nu aan het installeren, bovenstaande nummermethode works like a charm ^^

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Airpower schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:43:

Probeer eens *#*#2432546#*#* in het belvenster in te voeren, bij mij was juist dit nodig voor de update.
Ik heb ook een Magic, echter een simlockvrije met een simonly van T-mobile. Verder is hij ook geroot. Krijg ik dan nog steeds automatisch de Donut update of moet ik hem un-rooten?

Ik heb jouw code ingevoerd en dan krijg ik 'checkin succes' maar dan kan ik nog steeds geen update vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:10

polthemol

Moderator General Chat
naar settings gaan daarna, dan deze telefoon en daar klikken bij check voor update en als het goed is begint het feest dan :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Full_hyperion
  • Laatst online: 01-07 17:48
Ik heb zojuist de update geinstalleerd, maar nu blijft mijn telefoon maar rebooten.

Hij start op, dan kan ik de sim-kaart unlocken en een paar seconden wat doen, en dan is hij vast gelopen. Reageerd nergens meer op en na een tijdje komt het android logo weer op het scherm en kom ik weer bij het unlocken van de sim-kaart (dit duurde echter niet zo lang, dus waarschijnlijk was het geen volledige reboot).

Ik heb geen andere mods geinstaleerd of de telefoon geroot, en een keer de accu der uit en der weer in mocht ook niet baten.

Heeft iemand hier ook last van en/of een oplossing?

edit: Helemaal vergeten: ik heb een HTC Magic

[ Voor 3% gewijzigd door Full_hyperion op 20-10-2009 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-07 18:04
* OTA 1.6 update met T-Mobile G1 melden doet *
Weer een van de eersten volgens mij :+

[ Voor 30% gewijzigd door jip_86 op 20-10-2009 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:02
Is het aan te raden om bepaalde dingen te gaan backuppen voor dat de update plaats vind? Voordat ik van alles kwijt ben zoals mn telefoonnummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Waarom? En contactdata staat gesynct bij google. Draait prima hier verder trouwens :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

Heb Donut op m'n G1 (met Vodafone!), sinds vannacht! Heb wel een paar problemen. Als ik de market opstart, reboot ie zichzelf, en als ik bij de instellingen bij Search iets wil veranderen krijg ik continue een force close, en moet ik mijn telefoon uit en aan zetten om weer iets te kunnen doen... Hebben al meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 11:44
Full_hyperion schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 03:07:
Ik heb zojuist de update geinstalleerd, maar nu blijft mijn telefoon maar rebooten.
[...]
Waarschijnlijk is 1 van je app's niet compatibel met 1.6. Hier staat een lijstje met mogelijke daders en hoe te verwijderen.
Applicaties die op dit moment problemen opleveren zijn onder andere:

* Useful Switchers
* Facebook
* Panda Home
* Appmanager Pro
* CoPilot
* Handcent
* Twidroid
* Toggle Settings
En hoe te verwijderen:
Mocht je tegen problemen aanlopen bij Android 1.6, omdat je toestel in een eindeloze loop terechtkomt, dan kun je herstarten in safe mode om het onwillige stuk software te verwijderen. Dit doe je als volgt:

1. Toestel volledig uitzetten.
2. Hou de menuknop in gedrukt en zet je toestel aan met de aan/uitknop.
3. Hou de menuknop ingedrukt totdat Android is gestart. Je ziet nu safe mode staan.
4. Ga naar Settings > Applications > Manage Applications om de software te verwijderen.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim_bots schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:29:
[...]

Waarschijnlijk is 1 van je app's niet compatibel met 1.6. Hier staat een lijstje met mogelijke daders en hoe te verwijderen.

[...]

En hoe te verwijderen:
[...]
Ik kan Twidroid gewoon gebruiken, volgens mij heb ik daar ook afgelopen dagen een update voor gehad dus die is denk ik nu wel donut-compatible!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Handcent heb ik er ook op staan. Daar heb ik een paar dagen eerder al een 1.6 update voor had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Vanochtend toen ik op mijn G1 keek om te zien hoe laat het was, werd ik blij verrast door te zien dat er een systeem update was !.
Yes Donut 1.6, vervolgens wacht ik nu al 3 kwartier. Is dat normaal ?
Of zal ik het toetsel aan/uit zetten en opnieuw proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Gisteravond heb ik ook een update op m'n magic gekregen van vodafone. Alles lijkt goed gegaan te zijn, ben nu nog ff aan het spelen, om te kijken of er niets stuk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim_bots schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:29:
[...]

[...]

En hoe te verwijderen:
[...]
Goeie tips! Bedankt! Ik wacht hier nog op de update (G1, T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:11:
Heb Donut op m'n G1 (met Vodafone!), sinds vannacht! Heb wel een paar problemen. Als ik de market opstart, reboot ie zichzelf, en als ik bij de instellingen bij Search iets wil veranderen krijg ik continue een force close, en moet ik mijn telefoon uit en aan zetten om weer iets te kunnen doen... Hebben al meer mensen dit?
Heb factory reset gedaan, nu doet alles het super! Snel al mn apps weer downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Na 75 minuten gewacht te hebben , heb ik de telefoon batterij eruit gehaald.
Nu begon de update opnieuw, maar liep hij wel vlot door.
En mijn g1 is nu voorzien van 1.6
Wel raar dat hij zomaar vast liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
die code doet niets bij mij, heb jij ook een belgische Magic?
ik heb dus geen update mogelijkheid bij instellingen -> over de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 20:01
Wanneer komt de update voor de Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JarlSX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:46:
[...]

die code doet niets bij mij, heb jij ook een belgische Magic?
ik heb dus geen update mogelijkheid bij instellingen -> over de telefoon
Dan is de oplossing rooten en via USB updaten. Rooten is super gemakkelijk, zie de desbetreffende threads hier voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264896

Ik heb HTC magic van Proximus (België) heeft iemand hier ervaring mee of die ook zo maar kan geupdated worden naar Donut? Zou dat wel heel fijn vinden voor bijvoorbeeld VPN en nog enkele zaken die werk gerelateerd zijn ;)
Ik vraag dit omdat als ik nu mijn magic aanzet komt er logo van Proximus op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Tim, ik heb dezelfde telefoon en ik geloof dat we pech hebben

er zit geen update functionaliteit op, er zal geroot moeten worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JarlSX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:09:
Tim, ik heb dezelfde telefoon en ik geloof dat we pech hebben

er zit geen update functionaliteit op, er zal geroot moeten worden :(
8)7 Ook niet met die code die hierboven al eens gegeven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
nee, dat heb ik hierboven al gemeld, zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JarlSX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:23:
nee, dat heb ik hierboven al gemeld, zelf al geprobeerd?
Ah ok, sorry over gelezen :s
Nee nog niet geprobeerd, zit nu op het werk ;) Maar zal het dan vanavond thuis wel eens proberen.
Pffff, die ****** van Poximus hé. Waarom moet da hier allemaal branded zijn :s pffff. Geen youtube, geen updates en als je hem root dan is je garantie ook naar de bom |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147846

Ton ik vanochtend wakker werd kreeg ik een dialog boxje met de vraag of ik wou updaten. 5 minuten later draaide ik 1.6 :)

Het lijkt wel of ik de enige ben waarbij het goed is gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Echt vreemd, ik belde net Proxinus, tenslotte hebben zij de update mogelijkheid eruit gehaald. Maar zij leveren GEEN update aan, die moet je zelf "ergens kopen", of bij HTC halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JarlSX schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:16:
Echt vreemd, ik belde net Proxinus, tenslotte hebben zij de update mogelijkheid eruit gehaald. Maar zij leveren GEEN update aan, die moet je zelf "ergens kopen", of bij HTC halen.
Ze willen gewoon het plezier van ons ontnemen door dat te doen ja. We mogen straks niets meer. Maar ben aan het rondzoeken geweest en lukt het niet met de ROM Upgrade Utility tool van HTC? Ik denk dat ik me er vanavond thuis eens verder in ga verdiepen want die Donut ziet er wel wat beter uit qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
nee er is nog geen 1.6 rom upgrade voor de proximus Magic op de HTC website

sterker nog, ik heb HTC net gebeld, er is volgens de meneer die ik sprak nog helemaal geen 1.6 update beschikbaar, voor geen enkele telefoon?

en volgens hem kan het nog "enkele maanden" duren voordat de update beschikbaar komt
ik snap er steeds minder van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2022
jeroen-v schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:06:
[...]

Ik heb ook een Magic, echter een simlockvrije met een simonly van T-mobile. Verder is hij ook geroot. Krijg ik dan nog steeds automatisch de Donut update of moet ik hem un-rooten?

Ik heb jouw code ingevoerd en dan krijg ik 'checkin succes' maar dan kan ik nog steeds geen update vinden.
Hmm heb ik ook last van , ook bij Telefoon->Check updates word nix gevonden.
Dan maar handmatig updaten. met 1.5 ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me eigenlijk af of dat Branden (Proximus) en dus ook updates uitzetten eigenlijk wel mag met zo'n opensource OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 264896 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:13:
Ik vraag me eigenlijk af of dat Branden (Proximus) en dus ook updates uitzetten eigenlijk wel mag met zo'n opensource OS?
Ja hoor, dat mag wel. Alleen mogen ze dan bepaalde Google apps niet meeleveren.
Ze dienen echter ook de broncode beschikbaar te stellen als je daarom vraagt. (In ieder geval de delen die onder de verschillende Open Source Licenties vallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:27
Hmm, mijn telefoon heeft er geen zin meer in na de update:(

Probleem: Om de 3 seconden de melding:

proces.com.google.process.gapps has stopped unexpectedly (force close).

Dit is echt na de 1.6 update gekomen.. Ik heb alles al geprobeerd, reset, wipe data, clear cache, veilige modus.
Nu kom ik niet voorbij het aanmeldscherm (groene androidmannetje, touch the android to begin).

Heb echt geen idee wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
komt die update alleen tevoorschijn bij mensen met een G1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 19:13
Ik heb een Duitse Vodafone Magic en ik heb vandaag de update binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ooh, kom er net achter dat in de browser in landscape + onscreen toetsenbord er nu ook auto aanvullen is van de url die je typt. Die kwam eerst alleen in portrait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:08

Normaal krijg je dan "succes" te zien.
Bij mij is dit helemaal niet. Zou dit eraan liggen dat ik de hero heb? Andere android toestellen krijgen de melding succes namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
vandevorst schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:27:
[...]

Normaal krijg je dan "succes" te zien.
Bij mij is dit helemaal niet. Zou dit eraan liggen dat ik de hero heb? Andere android toestellen krijgen de melding succes namelijk wel.
Je zult nog even moeten wachten op Donut voor Hero. HTC zal deze zelf moeten bakken met hun Sense UI en daar krijg je vanzelf nog bericht over.

Wees gerust, ik krijg wel succes maar geen update op mijn magic. Al een aantal keer gedaan vandaag. Dit terwijl mijn zusje wel al 1.6 gekregen heeft zonder maar iets te doen. Ik zit er nog steeds op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Laatst online: 03-07 13:16
ndsc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:34:
[...]

Je zult nog even moeten wachten op Donut voor Hero. HTC zal deze zelf moeten bakken met hun Sense UI en daar krijg je vanzelf nog bericht over.

Wees gerust, ik krijg wel succes maar geen update op mijn magic. Al een aantal keer gedaan vandaag. Dit terwijl mijn zusje wel al 1.6 gekregen heeft zonder maar iets te doen. Ik zit er nog steeds op te wachten.
Ook hier is de update nog niet binnen op de htc magic :) Nog maar even wachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-06 21:38
Ik lees overal al dat er updates binnen zijn (G1 en Magic), maar ik zit nog steeds te wachten. Alsof google (die schijnen de update te pushen) het echt letterlijk telefoon voor telefoon doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Framoes schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:34:
Ik lees overal al dat er updates binnen zijn (G1 en Magic), maar ik zit nog steeds te wachten. Alsof google (die schijnen de update te pushen) het echt letterlijk telefoon voor telefoon doet...
Google pusht ze niet maar de Telco's (als ze deze uberhaupt krijgen van de fabrikant?). Overigens lijkt me het logisch dat het in batches gaat, althans om het netwerk (en de helpdesk bij problemen) niet te overbelasten dan wel als er bugs optreden niet direct ieders toestel al kaduk is. Het is gewoon een stuk makkelijker om iedere dag een batch af te leveren dan all-at-once, lijkt me. Ik weet het niet zeker natuurlijk. Ik wacht ook nog steeds (T-Mobile, G1).

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-10-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
ndsc schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:34:
[...]

Daar zit wel wat in ja ;)
Ik wacht rustig af :)

Overigens, ben je door deze update instellingen/programma's/sms'jes kwijt?
Of is dat alleen bij een rom update? (bij de laatste update die ik gedaan had was ik namelijk wel alles kwijt.. dit ging via een programma op de computer)

[ Voor 18% gewijzigd door Tonkey op 21-10-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Eindelijk,
Gewoon even zelf doen.
Net gedaan werkt goed.

http://blog.konradvoelkel...-manually-to-android-1-6/

[ Voor 8% gewijzigd door megaman144 op 21-10-2009 09:14 ]

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
heb je ook zo'n link voor de Magic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 11:59
Ik las je post en kon het niet laten, zit al een week te wachten tot t-mobile hem stuurt. Bij mij verliep de installatie ook zonder problemen en alles werkt zo te zien goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cino
  • Laatst online: 03-07 13:16
JarlSX schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:04:
heb je ook zo'n link voor de Magic? :)
http://www.androidworld.nl/7903/g1-of-htc-magic-handmatig-upgraden-naar-donut/ , Momenteel installeer ik de update hier zelf ook op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Is het erg als je telefoon geroot is en je wilt updaten? Moet ik hem eerst unrooten alvorens het updaten? (HTC Magic vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:43
jeroen-v schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:29:
Is het erg als je telefoon geroot is en je wilt updaten? Moet ik hem eerst unrooten alvorens het updaten? (HTC Magic vodafone)
Boven staande link werkt op een geroote g1. Wel eerst een oude nandroid backup van Android 1.5 terug gezet. Daarna was een wipe niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door RunaR op 21-10-2009 16:09 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woei, zo net Donut (automatisch) ontvangen OTA (TMobile, G1 unrooted)
(

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 22-10-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 12:54

Ravhin

no <root>...

Hier op mijn G1 OTA via T-mobile oko de update binnengekregen. het ziet er allemaal weer geweldig uit. net alsof je een nieuwe telefoon koopt :P
Alleen de text-to-speech functionaliteit werkt niet. Ik heb wel de app in market gedownload, hij geeft aan dat-ie geïnstalleerd is, en vervolgens..... niets meer terug te vinden. :/
Ook de daarbij behorende Translate is niet geïnstalleerd, terwijl volgens de introductie deze dan ook geïnstalleerd moet zijn. Iemand dezelfde ervaringen?

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01

KingCrash

Angry Rabbit

Op mijn (vodafone standaard) Magic ook de update gehad. De 'battery' functie is erg handig om eens te bekijken, je ziet precies de hoeveelheid stroom welke app heeft gebruikt.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-02-2022
Yesch, Donut binnen op mn G1. Handig, dat OTA. Op het eerste gezicht lijkt alles wel lekker. Paar nieuwe icoontjes. Sommige apps en home screen lijkt ook soepeler te werken. Of zou dit komen omdat mn telefoon nu weer eens gereboot is :P Vind de energie beheer widget ook erg handig, eindelijk al die home screen toggle widgets overbodig.

Over de batterij info functie.. Ik heb een home screen widget die (al een tijdje) een link naar de batterij info heeft, deze werkte nog niet op 1.5, maar nu op 1.6 wel. Errug handig :) Maar hoe kom je normaal gesproken bij dit scherm?

De Text-To-Speech functie heb ik nog niet geprobeerd, vind ik niet echt nuttig.. Ga ik later nog wel eens bekijken.

EDIT:
De nieuwe market interface is ook erg gelikt! Filter voor betaald en gratis erg handig :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinz op 22-10-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022

djc

Heb mijn ADP1 ook geflashed naar Donut (officiële ROM van de HTC-site). Kan die battery usage app echter niet vinden? En bij de upgrade is een mp3tje uit de root van mijn SD-card dat ik gebruikte als wekker wel op mysterieuze wijze verdwenen... :(

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik mis in Donut de optie om m'n e-mail te doorzoeken (ik gebruik de ingebouwde Gmail-client). Ik kan wel contacts, music, web e.d., maar niet mijn e-mail :( dat is wel een enorme teleurstelling. Hoe krijg ik die ook in mijn searchbox opties? Want hij staat er niet tussen.

@Hierboven: ik heb ook geen losse app, maar bij mij is dat battery-usage per applicatie als optie onder settings.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 22-10-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Iemand hier nog antwoord op?
Overigens, ben je door deze update instellingen/programma's/sms'jes kwijt?
Of is dat alleen bij een rom update? (bij de laatste update die ik gedaan had was ik namelijk wel alles kwijt.. dit ging via een programma op de computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Voor de Hero durf ik het niet te zeggen. Het lijkt me wel vervelend als je steeds alles kwijt bent bij elke update. Bij de reguliere Android is het in ieder geval niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er ging bij mij niets verloren (ota update via T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
ndsc schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 16:53:
[...]

Voor de Hero durf ik het niet te zeggen. Het lijkt me wel vervelend als je steeds alles kwijt bent bij elke update. Bij de reguliere Android is het in ieder geval niet zo.
Tja, bij de rom update ging er echt alles af.. vind het zelf ook raar.
Gelukkig is dat hier niet, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
Heb sinds vanmorgen ook de update naar 1.6 op mijn standaard Vodafone Magic.
Echter heb nu in zowel Email, Market en Twitdroid de melding dat er een netwerkfout is of geen verbinding met de server ? Zijn er problemen bij Vodafone of ligt dit aan de update ?

Excuus, te vroeg verstuurd, heb nu mijn WiFi uitgezet en nu krijg ik de foutmelding niet. Weet overigens niet hoe dat kan. Via G3 werkt alles dus prima maar via de WiFi kan ik niet werken terwijl er wel een nagenoeg volle verbinding is (zit pal naast de router) ?!?

Iemand nog een idee ?

[ Voor 36% gewijzigd door stonie76 op 22-10-2009 21:43 . Reden: probleem is iets anders ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Problemen horen niet in dit topic. Als je er niet uit komt, open dan een eigen topic. Hier wordt alleen Android OS versie 1.6 besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Over de Text-To-Speech, wat wil je dan dat het doet. Je hebt als het goed is de mogelijkheid om het te testen. Voor de rest doet TTS ook niets, daar moeten devvers voor zorgen door gebruik te maken van de TTS library.
Translate is een applicaite die je kan downloaden uit de market welke dan de woorden voor kan lezen mbv de TTS library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
zou het misschien kunnen zijn dat de ROM update voor de 32A Magic, Sense aan boord heeft en het daarom langer duurt? dat oppert iemand op XDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185549

Ik vind die nieuwe camera niet zo tof :( Misschien is hij sneller (zowel boot als de foto's nemen zelf) maar ik vind die rand om me scherm heen niet nice, is er een optie om de oude camera "skin" te krijgen zonder down te graden? :x

Verder kan ik voicecontrol ook niet installeren :x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 22:20
Ik vind het allemaal wel lang duren; ik heb namelijk nog steeds geen Donut ontvangen. Ik heb een G1 unrooted van T-mobile. Zijn er nog meer mensen die wachten op de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 07-07 14:22
Ja hier ook, magic 32B op vodafone netwerk

Maar ik vraag me af of dat het misschien zou kunnen dat ik de update niet krijg omdat ik heb zitten klooien met voice search/recognition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, en als je handmatig voor updates zoekt (settings menu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Laatst online: 07-07 14:22
Daar staat dat hij uptodate is, en ik heb ook al meerdere keren *#*#CHECKIN#*#* gedaan.

Ach anders doe ik het wel een keer handmatig, of zet ik er gewoon een keer cyanogenmod op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel raar dat hij niet update zelfs als je via settings on zoek updates o.i.d. klikt, terwijl ik hem gewoon automatisch kreeg (notification > new update downloading).

Succes ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Zaterdagochtend OTA gekregen op HTC magic Vodafone.

Al 2 keer Force Close gehad van Android zelf. Hij locked dan de sim-kaart waardoor je ook je verbinding kwijt bent.

2 keer bij het opnemen van een gesprek. Zeer vervelende bugs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

prutser387 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:02:
Zaterdagochtend OTA gekregen op HTC magic Vodafone.

Al 2 keer Force Close gehad van Android zelf. Hij locked dan de sim-kaart waardoor je ook je verbinding kwijt bent.

2 keer bij het opnemen van een gesprek. Zeer vervelende bugs....
Heb je al een wipe gedaan, want sommige programma's werken nog niet goed met 1.6
Als je gewoon alles weggooid, dan kom je erachter wie de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
HammerT schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:48:
Ja hier ook, magic 32B op vodafone netwerk

Maar ik vraag me af of dat het misschien zou kunnen dat ik de update niet krijg omdat ik heb zitten klooien met voice search/recognition.
Hoe zie je welke versie je hebt? (magic 32B???) IK heb nog steeds geen update namelijk (unrooted T-mobile G1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:22
smeerbartje schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:42:
[...]

Hoe zie je welke versie je hebt? (magic 32B???) IK heb nog steeds geen update namelijk (unrooted T-mobile G1).
32B en 32A zijn aanduidingen voor de verschillende versies van de HTC Magic en dus niet van toepassing op jouw G1.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Zo vanochtend de update gehad. De market ziet er stuk beter uit. Energiebeheer ook een hele nette widget. Top.

Alleen jammer van Co-Pilot :( , die beviel me net zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
en voordat CoPilot gefixt is kan het nog wel even duren, reactie op mijn email, waarin ik vroeg wanneer er een update komt voor 1.6: "We are planning to run tests on new Andoid phone in the near future"

op de vraag of ze iets specifieker konden zijn, kreeg ik geen reactie...

maja, ik heb er de komende tijd geen last van, volgens HTC kan het tot einde vh jaar duren voordat de update voor de belgische 32A Magic komt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Inderdaad, ze maken plannen om het in de toekomst eens te gaan testen...
Tja, dat klinkt fijn ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
JarlSX schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:42:
en voordat CoPilot gefixt is kan het nog wel even duren, reactie op mijn email, waarin ik vroeg wanneer er een update komt voor 1.6: "We are planning to run tests on new Andoid phone in the near future"

maja, ik heb er de komende tijd geen last van, volgens HTC kan het tot einde vh jaar duren voordat de update voor de belgische 32A Magic komt |:(
Nou, naar mijn mening mis niets hoor... 1.6 biedt voor mij weinig nieuwe functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
smeerbartje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:32:
[...]

Nou, je mist niets hoor... 1.6 biedt voor mij weinig nieuwe functionaliteiten..
Beetje vreemd om op basis van je eigen behoeften/wensen/ervaringen vast te stellen dat een ander ook niets mist he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
k7of9 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:52:
[...]

Beetje vreemd om op basis van je eigen behoeften/wensen/ervaringen vast te stellen dat een ander ook niets mist he?
Mijn god... met verkeerd been uit de bedstee gestapt? Ik heb m'n post al aangepast.. nu klopt hij wel. Oh nee, sorry: ik ben van mening dat deze nu wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
smeerbartje schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:55:
[...]

Mijn god... met verkeerd been uit de bedstee gestapt? Ik heb m'n post al aangepast.. nu klopt hij wel. Oh nee, sorry: ik ben van mening dat deze nu wel klopt.
Kan ik beter aan jou vragen... Ik maak gewoon een aanmerking op je post, niks meer niks minder. Als jij je daardoor zo aangevallen voelt heb je gewoon nogal moeite om met kritiek om te gaan lijkt me.
Maar goed, on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
A: je mist niets
B: 1.6 biedt voor mij weinig nieuwe functionaliteiten

Of (B -> A), dat moeten de lezers voor zichzelf maar bepalen. Concreet (en algebratisch??) gezien is mijn stelling juist. Maargoed, je hebt gelijk; laten we het on-topic houden. Vind jij de toevoegingen van 1.6 wel de moeite waard? De global search is leuk, maar ik heb niet het idee dat ik het vaak ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick87
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:07

Pff...typisch Belgacom toestanden...altijd achter de dingen aan lopen. 3 maand later als de andere operatoren. Tsja...Als het toch niet zoveel verschil is tussen 1.5 & 1.6 zal het wel niet zo erg zijn om even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81

Lekker, betaal je en werkt dus niet met 1.6 :X

Op zoek naar een andere navi dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ach, ze zullen het wel fixen hoor, weet niet of het veel verkocht is aan Android gebruikers, maar iedereen die over is naar 1.6 kan het niet meer gebruiken

ondertussen zit ik maar te wachten op 1.6, terwijl de motorola droid gewoon uitkomt met 2.0, beetje krom allemaal

zal mij benieuwen of 2.0 uberhaupt naar de Magic/Hero komt, jammer dat ik nog een half jaar moet wachten om te kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JarlSX schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 01:00:
zal mij benieuwen of 2.0 uberhaupt naar de Magic/Hero komt, jammer dat ik nog een half jaar moet wachten om te kunnen verlengen.
In de HTC-thread kun je lezen dat HTC voor de EU Hero 1.6 skipt maar wel 2.0 aan Hero gebruikers zal gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ow? zouden ze dat misschien met de Magic ook doen?

gozer van HTC had het over "update kan tot einde vh jaar gaan duren"
dan zou ik het niet zo erg vinden om nog even te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
JarlSX schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:23:
ow? zouden ze dat misschien met de Magic ook doen?

gozer van HTC had het over "update kan tot einde vh jaar gaan duren"
dan zou ik het niet zo erg vinden om nog even te wachten :)
De Magic heeft geen Sense, dus daar zal het niet aan liggen. Bovendien krijgen Magic gebruikers inmiddels ook 1.6 updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
gaat mij om de 32A versie van de Magic, op de taiwanese htc site staat een update voor de taiwanese 32A Magic en die heeft ook Sense, die krijg ik echter niet geinstalleerd op mijn belgische 32A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Laatst online: 27-12-2019
Sinds ik de 1.6 donut binnen heb doet mijn G1 vervelend. Camera en muziek werken niet meer, zodoende krijg ik zelfs een foutmelding ipv een ringtone! De foutmelding is "android.process.media is onverwachts gestopt.". T-mobile een belletje geven leverde als advies op: "update hem opnieuw via de pc" met als toevoeging "geen idee of dit onder je garantie valt!".

Wat ik eigenlijk wil vragen is; zijn er meer mensen met dit probleem?
Note, mijn G1 is unrooted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 14:19
Het wil nog wel eens dat software ligt te kloten bij een upgrade naar 1.6. Veel software werkt nog niet helemaal perfect met 1.6 en wil nog wel eens crashen.

Advies: Wipe bij een overstap naar een nieuwe versie van Android.

Ik had zelf van 1.1 naar 1.5 dat de telefoon helemaal raar deed. Met rare crashes, apps die spontaan weg waren, telefoon die totaal niet overging.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 19:38
Kan iemand mij vertellen waar ik dat overzicht vind van hoeveel energy elke applicatie verbruikt ?
(Batteryinfo). Want ik heb enkel energybeheer als widget maar daar zie je die info niet.
En ik heb sinds donut het gevoel dat mijn G1 ineens een heel stuk harder leeg gaat dan normaal |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 17:19
Squall schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:34:
Kan iemand mij vertellen waar ik dat overzicht vind van hoeveel energy elke applicatie verbruikt ?
Instellingen / Over de telefoon / Accugebruik.

Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu.png Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/accu2.png

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 31-10-2009 10:44 ]

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1 2 3 Laatste