[HTC Hero] Rooten & Custom ROM's Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 12.084 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:11

Rio

Ik heb al een boek

Topicstarter
Heb de gebruiksaanwijzing voor het installeren van die custom ROM ff samengevat:

Bron: http://android.modaco.com...-based-on-the-new-update/

For the complete newbies, these are the steps you need to take with a 'virgin' Hero:

- Make Nandroid Backup, so you can roll back if required
- Download then this recovery image: http://content.modaco.net...copatchedrecovery-1.0.zip
- Extract that file somewhere on your pc or mac
- open a command prompt to the directory of the extracted files
- type the following commands (prefixed with ./ if on a mac)
code:
1
2
3
4
5
adb shell reboot bootloader (wait for device to reboot into bootloader)
fastboot boot cm-hero-recovery.img
adb shell mount /sdcard
adb push cm-hero-recovery.img /sdcard/cm-hero-recovery.img
adb shell flash_image recovery /sdcard/cm-hero-recovery.img

- Download this custom ROM: http://content.modaco.net...customrom-core-signed.zip (core version) or http://content.modaco.net...omrom-enhanced-signed.zip (enhanced version), and copy it to your SD card
- Enter the recovery image (if you're not in it already) by powering on while pressing 'home'
- Select 'nandroid backup' from the menu to do a backup
- If you copied the custom rom as update.zip, select 'apply sdcard:update.zip', else select the option below.
- all done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173308

Rio schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:41:
Heb de gebruiksaanwijzing voor het installeren van die custom ROM ff samengevat:

Bron: http://android.modaco.com...-based-on-the-new-update/

For the complete newbies, these are the steps you need to take with a 'virgin' Hero:

- Make Nandroid Backup, so you can roll back if required
- Download the this recovery image: http://content.modaco.net...copatchedrecovery-1.0.zip
- Extract that file somewhere on your pc or mac
- open a command prompt to the directory of the extracted files
- type the following commands (prefixed with ./ if on a mac)
code:
1
2
3
4
5
adb shell mount /sdcard

- Download this custom ROM: http://content.modaco.net...customrom-core-signed.zip (core version) or http://content.modaco.net...omrom-enhanced-signed.zip (enhanced version), and copy it to your SD card
- Enter the recovery image (if you're not in it already) by powering on while pressing 'home'
- Select 'nandroid backup' from the menu to do a backup
- If you copied the custom rom as update.zip, select 'apply sdcard:update.zip', else select the option below.
- all done
Wie deze handleiding volgt met een 'virgin' hero zoals hierboven gezegd, vergeet niet om na de nandroid backup nog een complete wipe (factory settings) te doen voor het installeren van de nieuwe ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb dit even afgesplitst van HTC Hero [part three]. Het lijkt me handiger om het rooten en custom ROM's in een apart topic te bespreken. Dat is wel zo overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Rooten alleen op zich is wel leuk omdat je dan allerhande roms kan flashen. Maar om optimaal gebruik te kunnen maken is ook apps2sd en een gepartioneerde sd-kaart [bij voorkeur een 8GB class6] wel handig. Om je sd-kaart te partioneren naar fat32, ext3 en een linux-swap zou je deze handleiding kunnen volgen. [met plaatjes]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Versie 2.2 is inmiddels ook beschikbaar. Zojuist geïnstalleerd en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
210667 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:58:
Rooten alleen op zich is wel leuk omdat je dan allerhande roms kan flashen. Maar om optimaal gebruik te kunnen maken is ook apps2sd en een gepartioneerde sd-kaart [bij voorkeur een 8GB class6] wel handig. Om je sd-kaart te partioneren naar fat32, ext3 en een linux-swap zou je deze handleiding kunnen volgen. [met plaatjes]
Ik heb mijn bestaand sdcard aan gepast zonder data te verliezen. Dit kan met GParted Live (http://gparted.sourceforge.net/livecd.php). Ik heb een bootable usb stick gemaakt. Als je die boot kom je in een grafische interface. Even zoeken naar je sdcard in je card reader en je kan zo de partities aan passen.
Wel opletten dat de schijf die je aan past even groot is als je sdcard. Standaard laat de interface je hard disk als eerste zien.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 19:24
NOG een hero topic... pfff raak het overzicht zo beetje kwijt??? Hoop dat genoeg users de topic lezen om alle vragen te beantwoorden....
BTW welke backup tool gebruiken jullie voor een update?

Maybe de first post aanvullen met backup voor sms/setting etc vooraf en de wipe tussendoor (zeker als je van virgin komt)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-03 18:54

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Daar ben ik oko wel benieuwt na. Ik wil een constum rom. Maar mijn hero is ook nog virgin en ik wil graag alles backuppen zodat ik niet alles opnieuw hoef in te stellen. Apps moeten toch opnieuw geinstalleerd te worden want ze gaan op de SD

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Havocnl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:09:
NOG een hero topic... pfff raak het overzicht zo beetje kwijt??? Hoop dat genoeg users de topic lezen om alle vragen te beantwoorden....
Moet ook zeggen dat het juist minder overzicht geeft...4.5 actieve topics over 1 telefoon:
HTC Hero [part three]
Accessoires voor de HTC Hero
[ABO] HTC Hero levertijden en abonnementen topic
HTC Hero: Rooten & Custom ROM's
Android Software & Discussie
Iets teveel van het goede?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Waarom eik dat apps2sd gebruiken? Ik krijg mijn HTC toch niet vol.

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Havocnl schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:09:
BTW welke backup tool gebruiken jullie voor een update?

Maybe de first post aanvullen met backup voor sms/setting etc vooraf en de wipe tussendoor (zeker als je van virgin komt)
off topic:
wordt inderdaad allemaal een beetje onoverzichtelijk met al die sub-topics Hero..:-)

In principe maak ik voor elke flash een 'nandroid-backup'. Die worden datum-gelabeld op je sd-kaart gezet in de dir android. Dat heb ik ook gedaan toen ik met het rootproces begon. Dus de standaard maagdelijke Hero rom staat nu weggezet op mijn PC. Als ik meerdere nandroid-backups op mijn sd-kaart heb, dan haal ik die eraf en zet ze ook op mijn PC om te bewaren. Er staat altijd één nandroid-backup op mijn sd-kaart. Warrig verhaal eigenlijk als ik het zo terug lees. Maar ik hoop dat het duidelijk is.. 8)

Voor het backuppen van sms, apn's, etc, gebruik ik Back-up voor rootusers. Zie deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alles in één topic bespreken zorgt ervoor dat er niets terug te vinden is als je op zoek bent naar informatie. Vandaar. Verder graag commentaar via mail, DM of feedbacktopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

MeIsTwisted schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:55:
Waarom eik dat apps2sd gebruiken? Ik krijg mijn HTC toch niet vol.
Je bent tweaker toch?!

En apps2sd heeft het voordeel, dat als je gaat flashen, je apps tijdens de flash meteen weer worden geïnstalleerd zodat je dat niet handmatig hoeft te doen. Tweakers zijn namelijk ook meestal lui. En gemak diend den mensch.. 8)
RunaR schreef op woensdag 09 september 2009 @ 08:57:
[...]

Ik heb mijn bestaand sdcard aan gepast zonder data te verliezen. Dit kan met GParted Live (http://gparted.sourceforge.net/livecd.php). Ik heb een bootable usb stick gemaakt. Als je die boot kom je in een grafische interface. Even zoeken naar je sdcard in je card reader en je kan zo de partities aan passen.
Wel opletten dat de schijf die je aan past even groot is als je sdcard. Standaard laat de interface je hard disk als eerste zien.
Idd, zo kan het ook. Is maar net wat je voorkeur heeft. Voordeel van die manier is, dat je je data behoudt. Voordeel van het vanuit de adb-shell partioneren, is dat je een maagdelijke schone sd-kaart hebt, dat in combi met een frisse nieuwe flash van de rom.

[ Voor 48% gewijzigd door 210667 op 09-09-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

210667 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:09:
[...]

off topic:
wordt inderdaad allemaal een beetje onoverzichtelijk met al die sub-topics Hero..:-)

In principe maak ik voor elke flash een 'nandroid-backup'. Die worden datum-gelabeld op je sd-kaart gezet in de dir android. Dat heb ik ook gedaan toen ik met het rootproces begon. Dus de standaard maagdelijke Hero rom staat nu weggezet op mijn PC. Als ik meerdere nandroid-backups op mijn sd-kaart heb, dan haal ik die eraf en zet ze ook op mijn PC om te bewaren. Er staat altijd één nandroid-backup op mijn sd-kaart. Warrig verhaal eigenlijk als ik het zo terug lees. Maar ik hoop dat het duidelijk is.. 8)

Voor het backuppen van sms, apn's, etc, gebruik ik Back-up voor rootusers. Zie deze post
je gebruikt backup for rootusers. Ik wil backuppen voordat ik ga rooten of kan ik via nandroid ook later de smsjes weer terug zetten enzo?? Wie heeft een programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:42:
[...]

je gebruikt backup for rootusers. Ik wil backuppen voordat ik ga rooten of kan ik via nandroid ook later de smsjes weer terug zetten enzo?? Wie heeft een programma
Met nandroid backup kan je niet apart sms en zo terugzetten. Veel gebruikt wordt Mybackup Voor andere alternatieven doe je op die site gewoon een search naar backup

Kom op jongens..beetje onderzoek kan geen kwaad.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:42:
[...]

mijn snelle zoektocht in market op backup leverde my MyBackup die heel goed gewerkt heeft. Nu maar eens backup for root users proberen aangezien dat nu kan.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Als ik de rom update kan ik dan nog terug naar een officiele rom?? Bijv als de snellere versie officieel door htc word uitgegeven. Kan ik die dan gewoon er opzetten of kan dat niet?

[ Voor 46% gewijzigd door Mavel 128 op 09-09-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:17:
Als ik de rom update kan ik dan nog terug naar een officiele rom?? Bijv als de snellere versie officieel door htc word uitgegeven. Kan ik die dan gewoon er opzetten of kan dat niet?
Ja hoor, dat kan. Die wordt vermoedelijk als een .exe aangeleverd en moet je installen via HTC-Sync middels de RUU. Je bent dan wel meteen weer unrooted.

[ Voor 4% gewijzigd door 210667 op 09-09-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Dat unrooted maakt me dan niet zoveel uit. Is het mogelijk om de orginele bootloader er ook weer op te krijgen? Stel je stuurt hem terug omdat je trackball er mee ophoud dan wil ik wel eerst de gewoone bootloader er op dus als ik home en power indruk dat ik dan niet meer de bootloader krijg om te flashen of backuppen.. kan dat? (ik wil alles even weten voordat ik het uit ga voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:21:
Dat unrooted maakt me dan niet zoveel uit. Is het mogelijk om de orginele bootloader er ook weer op te krijgen? Stel je stuurt hem terug omdat je trackball er mee ophoud dan wil ik wel eerst de gewoone bootloader er op dus als ik home en power indruk dat ik dan niet meer de bootloader krijg om te flashen of backuppen.. kan dat? (ik wil alles even weten voordat ik het uit ga voeren.
Aan de bootloader veranderd sowieso niets. Dat blijft Hboot 1.76. Controleer maar voor en na flashen. [ telefoon uitzetten en weer aan met back ingedrukt houden en dan aanzetten] Dus al je m naar origineel terugflashed ben je de nandroid shell en dat opstartscherm kwijt.

[ Voor 6% gewijzigd door 210667 op 09-09-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Sorry mijn fout ik bedoel de recovery-image. Kan die er weer af? Of gaat dan vanzelf als je een nadroid backup terug zet?

ps sorry dat ik zoveel vraag. Ik heb met WM heel wat afgeflash en men psp is ook de ziektewet ingeflasht. Maar ik doe niks on voorbereid

[ Voor 36% gewijzigd door Mavel 128 op 09-09-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:32:
Sorry mijn fout ik bedoel de recovery-image. Kan die er weer af? Of gaat dan vanzelf als je een nadroid backup terug zet?

ps sorry dat ik zoveel vraag. Ik heb met WM heel wat afgeflash en men psp is ook de ziektewet ingeflasht. Maar ik doe niks on voorbereid
Die gaat er af als je de door HTC geleverde rom er op gaat zetten middels die .exe, HTC-sync en RUU [Rom Update Utility]

Hahaha lol..tja bij die Winmo toestellen is het allemaal wat lastiger. Psp heb ik geen enkele ervaring mee.. 8)

En vragen?! Daar hebben we Tweakers voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Als ik met nandroid restore naar een orginele rom ben ik hem dan ook meteen kwijt? dus als die terug zou moeten dan is het een kwestie van nandroid backup terug plaatsen en het is weer 'out-of-the-box' ?

PS wel fijn dat er zo snel gereageerd word. Maar dat was ik van tweakers gewent door de jaren heen

[ Voor 20% gewijzigd door Mavel 128 op 09-09-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:45:
Als ik met nandroid restore naar een orginele rom ben ik hem dan ook meteen kwijt? dus als die terug zou moeten dan is het een kwestie van nandroid backup terug plaatsen en het is weer 'out-of-the-box' ?
Dat lijkt mij niet. Dit omdat je eerst de recovery-image moet hebben voor dat je kan backuppen. Wat je dus backupped is incluis de recovery-image. Of ik dit nu geheel juist beredeneer is natuurlijk niet bewezen, maar ik denk dat het wel correct is. Maar ga flashen joh, en als je twijfelt zeg ik gelijk Maurice en Frans: "niet doen!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Ik twijfel niet om te flashen. Veel ervaring op andere platformen. Maar als er een fabrieksfout komt. Dat kan natuurlijk.. dan stuur ik hem op. Zeggen ze jaaa maar er zit een recovery image op die er niet op hoort. en dat wil ik niet. Dus mijn enige vraag is kan ik van die recovery image af mocht dat nodig zijn. Of krijg je daar geen gezeur mee met HTC??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 13:35
210667 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:54:
Dat lijkt mij niet. Dit omdat je eerst de recovery-image moet hebben voor dat je kan backuppen. Wat je dus backupped is incluis de recovery-image.
Een Nandroid backup is zonder recovery image.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Dus als ik die terug zou zetten kan die zo naar HTC voor omruil (mocht het nodig zijn) en die kans is niet 0%... Als ik nu een ja krijg dan gaat die aan de flits!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:05:
Ik twijfel niet om te flashen. Veel ervaring op andere platformen. Maar als er een fabrieksfout komt. Dat kan natuurlijk.. dan stuur ik hem op. Zeggen ze jaaa maar er zit een recovery image op die er niet op hoort. en dat wil ik niet. Dus mijn enige vraag is kan ik van die recovery image af mocht dat nodig zijn. Of krijg je daar geen gezeur mee met HTC??
Dat kan door de generic HTC-rom [HTC Generic 1.76.405.6] weer te flashen. Die download je als zip-file. Dus wil je terug naar de stock-rom.

Download de generic rom die je nodig hebt [ kijk nu eerst op je telefoon info of het de build 1.76.405.6 of de 1.79.482.3 is]

Rename de zip naar update.zip. Zet die op je sd-kaart in de root. Ga naar het recovery-scherm. Doe twee wipes en install de update.zip vanuit de recovery.

Lees dit ook even.
Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:08:
[...]

Bedankt Brad..dat wist ik nog niet en wou het ook niet testen.. 8)
Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:26:
Dus als ik die terug zou zetten kan die zo naar HTC voor omruil (mocht het nodig zijn) en die kans is niet 0%... Als ik nu een ja krijg dan gaat die aan de flits!
Van mij krijg je geen go or nogo..allemaal op eigen risico. Garantie tot aan de voordeur van HTC.. :+

[ Voor 20% gewijzigd door 210667 op 09-09-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

iig heel erg bedankt. even voetbal kijken daarna flashen. Als ik de recovery-image er maar af kan krijgen vind ik het best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
210667 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:32:
Bedankt Brad..dat wist ik nog niet en wou het ook niet testen.. 8)
Een recovery image flashen is ook niet persé nodig natuurlijk aangezien je die ook even "tijdelijk" kan laten booten vanaf de harddisk van de PC. Met fastboot boot xxxxx.img draai je wel de recovery image maar wordt die niet geinstalleerd. Ideaal om te testen of de image wel goed is bijvoorbeeld, voor het "vast" flashen.

Op die manier heb ik bijv. mijn SD-card gepartitioneerd door tijdelijk te fastbooten van recovery image-X (met partitie-optie) terwijl recovery image-Y gewoon op de telefoon zelf stond. Zie de recovery image als een soort Bios van je PC, die wordt ook niet meegenomen bij een backup van je harddisk.

Vind het wel een interessante materie op zich want voor garantie-doeleinden is het hébben van je originele recovery wel handig lijkt mij. Als ze in de winkel booten en ze zien een custom Cyanogen loader heb je de poppen aan het dansen denk ik ;) Had dan ook achteraf liever nog gewoon de standaard recovery gehad :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 09-09-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
Idd brad pitt, precies de reden waarom ik de custom recovery alleen maar fastboot.
Die stap kun je altijd herhalen.
Je hebt dezelfde functionaliteit
Je hebt zeker je garantie (na nandroid restore)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

adb shell reboot bootloader (wacht hierna tot je toestel in de bootloader komt)
adb shell mount /sdcard

deze stappen zijn om te zorgen dat je recovery-image vervangen word. Ik kan zo niet vinden hoe ik heb alleen maar fastboot. Havocnl zou je misschien de stappen kunnen zeggen (ik zoek ondertussen verder)

Nog een vraag.

Deze rom is in RUU formaat. HTC Generic 2.73.405.5 is dat ook een snelle rom en is dit een 'orginele' of niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Mavel 128 op 09-09-2009 22:48 ]

• Brad Pitt
Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:38:
adb shell reboot bootloader

deze stappen zijn om te zorgen dat je recovery-image vervangen word. Ik kan zo niet vinden hoe ik heb alleen maar fastboot.
Je zegt het zelf al... Door alleen maar gebruik te maken van het fastboot commando en niet te flashen blijft je recovery op je telefoon origineel... Dus met deze twee commando's verander je je telefoon niet (qua recovery).

• Mavel 128

Mavel 128

moet ik dan nog de sdcard mounten? of word deze zo herkent?... Next question, stel ik update men rom. Maar wil ook men radio flashen. Moet ik dan dat er achteraan doen zonder te rebooten? Dus even sd er uit halen nieuwe update.zip er op zetten en dan weer flashen. En is na een reboot meteen de recovery image er af? Ik ben nog nieuw op het gebied van Android. Wil het toch eerst even helemaal uit zoeken. Alleen is op internet het niet even duidelijk. meer gewoon van flash de recovery permanent. Maar dat wil ik juist niet! Dit is een beter oplossing

• RunaR
Mavel 128 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:26:
moet ik dan nog de sdcard mounten? of word deze zo herkent?... Next question, stel ik update men rom. Maar wil ook men radio flashen. Moet ik dan dat er achteraan doen zonder te rebooten? Dus even sd er uit halen nieuwe update.zip er op zetten en dan weer flashen. En is na een reboot meteen de recovery image er af? Ik ben nog nieuw op het gebied van Android. Wil het toch eerst even helemaal uit zoeken. Alleen is op internet het niet even duidelijk. meer gewoon van flash de recovery permanent. Maar dat wil ik juist niet! Dit is een beter oplossing
Je hoeft de bestanden niet te renamen naar zip. Er zit een optie om een willekeurige zip te kiezen in het menu.

• Brad Pitt
Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:08:
Op deze ietwat stellige mededeling wil ik even terugkomen, zie nu dat er in de mapjes van de Nandroid backups wel degelijk een recovery.img staat. Weliswaar elke keer precies 5.0MB groot, dus zo op het eerste gezicht lastig te checken of de inhoud daarvan daadwerkelijk de geflashte recovery bevat.

Hmmm, zal nu eigenlijk de állereerste Nandroid backup terug moeten flashen, waar nog een andere recovery in zat als er nu op staat, om het zeker te weten :/ Echter niet bijzonder veel zin in :$

• Mavel 128

Mavel 128

even opsommen. Ik wil een rom zonder een vaste recovery image op men telefoon en ik doe dit:

- Hang men htc hero aan men pc.
- Maak een cmd naar de map waar de recovery image instaat
- type daar:
- selecteer daar in het menu nandroid backup.
- Daarna wipe ik alles
- En dan zoek ik de ZIP file op om te flashen.
- En daarna zou ik eventueel nog de Radio kunnen flashen (of moet dit voor de rom of maakt het niet uit)
- Daarna doe ik een reboot en ik ben klaar en mijn recovery image staat niet op men telefoon.

Is dit correct? Zo niet zouden jullie me willen aanvullen??

• Brad Pitt
Mavel 128 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:51:
Is dit correct? Zo niet zouden jullie me willen aanvullen??
Ziet er mijns inziens prima uit! d:)b Normaal gesproken doe je eerst de Radio, maar als je nog niet hebt geboot van de nieuwe Rom zal dat weinig uitmaken denk ik. Persoonlijk zou ik eerst de radio doen. Mocht dat bij de Hero noodzakelijk zijn, dat volg ik allemaal niet. Op de Magic moést dat echt, dus dan ontkom je er niet aan ;)

• Mavel 128

Mavel 128

Is de radio persee nodig?? in de start post staat nl geen radio update en ik wil gewoon versie 2.2 installeren.. dus is het nodig om men radio te updaten anyone?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mavel 128 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:11:
Is de radio persee nodig?? in de start post staat nl geen radio update en ik wil gewoon versie 2.2 installeren.. dus is het nodig om men radio te updaten anyone?
Ik kan het onderhand niet meer laten: Wat heb je zelf al gezocht en/of gevonden hierover ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

210667

u_nix_we_all schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:16:
[...]

Ik kan het onderhand niet meer laten: Wat heb je zelf al gezocht en/of gevonden hierover ?
Kriebel, kriebel.... 8)

• Mavel 128

Mavel 128

Ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Heb het forum van modaco uit gepluist. Zou iemand er antwoord op kunnen geven. Is het nootzakelijk om je radio te updaten

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Mavel 128 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:00:
Ik kan er geen duidelijk antwoord op vinden. Heb het forum van modaco uit gepluist. Zou iemand er antwoord op kunnen geven. Is het nootzakelijk om je radio te updaten
Waarom zou je het niet doen?
Modaco's ROMs zijn gebaseerd op nieuwere ROMs van HTC, en daarbij zit meestal ook een Radio update.

Trouwens als je ff had gezocht:
http://android.modaco.com...-based-on-the-new-update/
The ROM is in an update.zip format for installation via the custom recovery image, I also recommend installing the latest radio (63.18.55.06EU_6.35.06.18 at time of writing). As always, do a Nandroid backup before you do anything... just in case! wink.gif

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:46
Minder goed nieuws:

Paul, van de MoDaCo custom ROMs stopt er (even) mee. :/
http://android.modaco.com.../292665/roms-ducking-out/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102861

Heb het aangedurft om de MoDaCo custom ROM erop te zetten.. Toen ik Custom Wm ROM's op mn HTC Touch ging zetten was dat ook een hele nieuwe ervaring vandaar dat ik het toch maar doe.

Was wel eerst de 'wipe' vergeten dus heb het 2 keer moeten doen.. Ga de Hero nu voor het eerst starten met de nieuwe ROM. Ben benieuwd.

edit: Rom i.c.m. Radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18 werkt super! echt veel sneller

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 102861 op 11-09-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 102861 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:45:
Heb het aangedurft om de MoDaCo custom ROM erop te zetten.. Toen ik Custom Wm ROM's op mn HTC Touch ging zetten was dat ook een hele nieuwe ervaring vandaar dat ik het toch maar doe.

Was wel eerst de 'wipe' vergeten dus heb het 2 keer moeten doen.. Ga de Hero nu voor het eerst starten met de nieuwe ROM. Ben benieuwd.

edit: Rom i.c.m. Radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18 werkt super! echt veel sneller
Ach als je één keer een Winmo hebt geflashed, dan doe je het bij deze met twee vingers in je neus.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:16:
[...]

Ach als je één keer een Winmo hebt geflashed, dan doe je het bij deze met twee vingers in je neus.. :D
Ja zeker waar!

Ook kan ik gelijk alle onzin standaard apps eraf halen!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 102861 op 11-09-2009 18:41 ]

Anoniem: 8504

Mavel 128 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:05:
We zullen het zien.. Mijn touchscreen werkt niet meer aan de onderkant.. Ik had Modaco2.0 op m'n foontje staan. Voordat ik hem heb teruggestuurd eerst een nandroid restore gedaan.. Blijkt dat de radio niet mee terug gaat, die dus ook teruggezet van een originele versie.. Daarna leek hij mij vrij origineel (ook de recovery was weer oorspronkelijk, volgens mij).

Hopelijk is dit voldoende geweest.. Overigens is HTC service wel erg goed. De telefoon wordt gewoon thuis afgehaald door een koerier en later weer terugbezorgd..

Oh jah.. Ik had overigens de recovery image ook geflashed, maar pas ná een volledige nandroid back-up...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 12-09-2009 11:22 ]

• Mavel 128

Mavel 128

Ik heb nu modaco rom er op. Zonder een permanente recovery flash en dat werkt goed. Het geheel is ook veel sneller. Kheb best wel vaak wm geflasht maar dit kan je zelfs met je ogen dicht. Wat makkelijk zeg!!!

Mavel 128 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:37:
Ik heb nu modaco rom er op. Zonder een permanente recovery flash en dat werkt goed. Het geheel is ook veel sneller. Kheb best wel vaak wm geflasht maar dit kan je zelfs met je ogen dicht. Wat makkelijk zeg!!!
Even over die permanente recovery flash, heb ik dat nu ook gedaan terwijl ik de handleiding van pagina 1 heb gevolgt?

Ik heb wel voordat ik ben begonnen een Nandroid backup gemaakt dus als ik deze terug zet dat wordt de orginele recovery flash ook weer teruggezet begrijp ik?

Anoniem: 315420

Ik wil niet vervelend doen en weet niet of deze rom "flashen" op dezelfde manier gaat maar ik heb met mijn HTC diamond wel problemen gehad met HTC.

Daar had ook een onofficiele rom opgestaan en daarna weer "basic" gemaakt en garantie dus vervallen.
Ze hadden in het repair center gezien dat er nog iets opstond waaruit bleek dat er mee gerommeld was.
Moest ruim € 400,- betalen als ik wilde dat ze hem toch zouden repareren, dat heb ik uiteraard niet gedaan want daar heb je een nieuwe voor!

Mijn ervaring is dus dat ze wel heel streng zijn bij HTC als je zelf met je toestel gaat "rommelen".

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Het flashen ging inderdaad vrij invoudig, maar onder linux heb je nog wel een paar pitfalls...
-fastboot moet je nog los downloaden
-adb ziet je device misschien niet, in dat geval doe je 'lsusb' kijken wat je bus id is bv 001/002 dan doe je 'sudo chmod 666 /dev/bus/usb/001/002' of je maakt een usbdev rule aan.

Ik had een mybackup en een nandroid backup, maar mijn calendar en contacts was ik wel kwijt. Met unyaffs heb ik die uit mijn nandroid backup kunnen extracten en terug kunnen zetten..

• Mavel 128

Mavel 128

Anoniem: 102861 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:38:
[...]

Even over die permanente recovery flash, heb ik dat nu ook gedaan terwijl ik de handleiding van pagina 1 heb gevolgt?

Ik heb wel voordat ik ben begonnen een Nandroid backup gemaakt dus als ik deze terug zet dat wordt de orginele recovery flash ook weer teruggezet begrijp ik?
Als je precies post 1 hebt gevolgt heb je nu permanent de recovery-image. Als je:

dit alleen maar in het CMD veld had getypt dan is die weer weg na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-03 10:21
Edit2: Groter probleem, achter MoDaCo en Radio erop te zetten heb ik geen ontvangst meer, wie goot mij een reddingsboei?

Paar kleine vraagjes over custom roms zetten op m'n htc hero:
1. hoe kan je zo'n wipe doen, ik lees in het topic van MoDaCo dat het verplicht is, maar er staat niet hoe.. (ik ben dit vergeten, hoe erg is dat? m'n htc'tje heeft een 5-tal keer herstart en niks lijkt veranderd...) edit: * Dred heeft nieuwe bril nodig, als je de recovery start kan je dat selecteren als optie.
2. die Radio updates wat is dat juist? moet die nu achter of voor gebeuren en is het verplicht? Ik heb het nu gewoon na de update naar MoDaCo gedaan

[ Voor 36% gewijzigd door Dred op 13-09-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Dred schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:37:
Edit2: Groter probleem, achter MoDaCo en Radio erop te zetten heb ik geen ontvangst meer, wie goot mij een reddingsboei?

Paar kleine vraagjes over custom roms zetten op m'n htc hero:
1. hoe kan je zo'n wipe doen, ik lees in het topic van MoDaCo dat het verplicht is, maar er staat niet hoe.. (ik ben dit vergeten, hoe erg is dat? m'n htc'tje heeft een 5-tal keer herstart en niks lijkt veranderd...) edit: * Dred heeft nieuwe bril nodig, als je de recovery start kan je dat selecteren als optie.
2. die Radio updates wat is dat juist? moet die nu achter of voor gebeuren en is het verplicht? Ik heb het nu gewoon na de update naar MoDaCo gedaan
even punt 2:

De rom's zijn op die radio update gebasseerd dus vandaar dat het is aan te raden. Ik heb eerst de radio gedaan en daarna direct de rom er achteraan zonder reboot. En dat werkt perfect.

Nu heb ik zelf nog een vraagje. Ik heb nu modaco 2.2 maar hoe kan ik zien of ik root heb? Ik instaleerde iets met alleen root acces en toen kreeg ik een fout dat die niet geopend kon worden.

Apps 2 sd zou bij modaco 2.2 in zitten. Maar klopt het dat die nog apart geinstalleerd moet worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 09:29
ik zie door de bomen het bos niet meer, hoe root ik mijn hero nou? (dat moet je toch eerst doen voordat je een andere rom installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Goingwrong schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:41:
ik zie door de bomen het bos niet meer, hoe root ik mijn hero nou? (dat moet je toch eerst doen voordat je een andere rom installeerd?
Je kan gewoon de procedure in de eerste post volgen voor een custom rom. Als je MC2.2 er op zet, dat is je telefoon rooted. Het zit in de rom. Je hoeft niet eerst je huidige rom te rooten om een nieuwe rom er op te zetten.
Mavel 128 schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:07:
[...]

Apps 2 sd zou bij modaco 2.2 in zitten. Maar klopt het dat die nog apart geinstalleerd moet worden??
Apps2sd zit in modaco 2.2. Als je een ext3 partitie op je sd kaart aan maakt, worden automatisch je apps op sd gezet. Hoef je verder niets voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559538

Deze heb ik er net op gezet, is wat sneller dan de MoDaCo 2.2 maar er zitten nog wel een paar bugs in. Paid apps werken niet, na de eerste instal was mijn keyboard verdwenen, bij de 2e poging was hij weer terug. Maar hier wordt aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goingwrong schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:41:
Er staan allerlei tutorials te vinden, hier, op XDA en op andere sites. Begin daar eens mee, probeer eens wat.. en als je specifieke problemen tegenkomt, dan kun je hier je vragen stellen. Het is niet de bedoeling dat we je aan het handje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mavel 128 schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:07:
[...]

De rom's zijn op die radio update gebasseerd dus vandaar dat het is aan te raden. Ik heb eerst de radio gedaan en daarna direct de rom er achteraan zonder reboot. En dat werkt perfect.
Bron? Of is dit een aanname... Volgens mij staat het radio gedeelte namelijk helemaal los van de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Het word iig aangeraden in zijn topic hier:

I also recommend installing the latest radio (63.18.55.06EU_6.35.06.18 at time of writing)

en hier:

I also recommend you install the latest radio from my 'update zips' topic if you have not done so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borix
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-05 21:25
even een beginnersvraag waar ik het antwoord niet op kan vinden, ik zou graag mijn T-mobile branded Hero (g2 touch) willen updaten met een nieuwe rom maar is hierin nog enig verschil in hoe dit moet. Ik weet dat de officiele rom niet werkt (dat was te verwachten), maar kan ik wel een zelfgemaakte (of misschien een aangepaste originele) rom op mijn branded hero zetten door de stappen te volgen die oa in dit topic staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mavel 128 schreef op maandag 14 september 2009 @ 18:43:
Het word iig aangeraden in zijn topic hier:
Dus?.... Nog steeds, wat is de achterliggende gedachte en bron van deze (waarschijnlijke) aanname?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 14-09-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 07-05 10:05

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Waar komt die nandroid backup nou te staan dan? Of is het genoeg om in de bootloader vóór het flashen nandroid backup te starten en dat ie dan verder ergens weggeschreven blijft staan?

Edit: Al gevonden
Next your phone will reboot and load the OS, at this point you should copy the files your just backed up to your PC incase you need to recover your phone
1 Mount your SDCard to your PC
2 On your SDCard change to the nandroid/HT840GZ30985
3 Inside this folder you will see another folder the first 8 digits of this folder name is the date it was created in the YYYYMMDD format and the last four are the time.
4 Copy this entire folder to your PC and save it. As you make more backups to your phone repeat this process.

[ Voor 60% gewijzigd door -Tim- op 14-09-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
wat is het verschil tussen de MDC core en enhanced version ROM's?
Zitten in beide de flipclock er nog in en de weatherwidget zoals origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

M3 SMGII schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 09:37:
wat is het verschil tussen de MDC core en enhanced version ROM's?
Zitten in beide de flipclock er nog in en de weatherwidget zoals origineel?
Enhanced version is hetzelfe als core alleen met een paar extra dingen als chinese taal ondersteuning, visitekaartscanner e.d. voor als je dat nodig hebt.

De rest is hetzelfde als de orginele rom dus ook met de orginele widgets als de flipclock en de weatherwidget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 8504 schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:31:
[...]

Dus?.... Nog steeds, wat is de achterliggende gedachte en bron van deze (waarschijnlijke) aanname?
Omdat als je de officiële HTC-update erop zet de radio ook wordt ge-update naar de voornoemde versie. Dat zullen ze niet zomaar doen omdat ze het grappig vinden. Dat laatste is een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Laatst online: 13-04 12:16
ben eigenlijk ook van plan om maar eens te flashen met Modaco, hoor hier veel goede ervaringen vandaan komen.

Dit zou echter de eerste keer zijn dat ik een telefoon ga flashen, het is dan ook een virgin hero. nu lees ik overal wel dat je een backup moet maken ed.

maar mijn vraag is, kan ik - om wat voor reden dan ook - nog weer terug flashen naar de stock htc hero firmware?
moet dat d.m.v. die backup die je dan maakt of is er soms ergens een stock hero firmware te downloaden?
heb hierop nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:23
Het is kinderlijk makkelijk als je de handleiding volgt! gewoon doen wat er staat!
let er wel op dat je ook een complete wipe (factory settings) uitvoert. anders werkt je SMS niet meer.

Restoren: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=459830

[ Voor 34% gewijzigd door Vendrom op 15-09-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Subslider schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
ben eigenlijk ook van plan om maar eens te flashen met Modaco, hoor hier veel goede ervaringen vandaan komen.

Dit zou echter de eerste keer zijn dat ik een telefoon ga flashen, het is dan ook een virgin hero. nu lees ik overal wel dat je een backup moet maken ed.

maar mijn vraag is, kan ik - om wat voor reden dan ook - nog weer terug flashen naar de stock htc hero firmware?
moet dat d.m.v. die backup die je dan maakt of is er soms ergens een stock hero firmware te downloaden?
heb hierop nog geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Alvast bedankt
Je kan ten alle tijde terug naar de stock-rom van HTC. Ze zwerven overal in allerlei fora rond. Ook in de vorm van een RUU .exe. Als je die flashed zoals men normaliter doet, dan is je Hero weer stockbuild. Als de originele stock er is download die dan van de HTC-site en als je terug wilt, installeer je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Laatst online: 07-05 10:05

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

210667 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:55:
[...]

Je kan ten alle tijde terug naar de stock-rom van HTC. Ze zwerven overal in allerlei fora rond. Ook in de vorm van een RUU .exe. Als je die flashed zoals men normaliter doet, dan is je Hero weer stockbuild. Als de originele stock er is download die dan van de HTC-site en als je terug wilt, installeer je die.
En daarmee wordt ie ook direct geunroot, of moet je dat zelf nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

-Tim- schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:37:
[...]

En daarmee wordt ie ook direct geunroot, of moet je dat zelf nog doen?
Respectievelijk;

Ja
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 16:41
Het lukt mij maar niet om die fastboot boot cm-hero-recovery.img te doen.

Hij zegt altijd device not allow.

Nu heb ik een belgisch toestel dat nog maar net uit is en waar al een nieuwere ROM opzit (2.73.1100.5)

Nu heb ik gezocht op de forums van modaco en xda en gevonden dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat mijn rom niet geroot is ofzo. En ik daarom geen costum recoverys kan flashen.

is hier een oplossing voor?

Want de officiele update van htc, de nieuwe radio en de costum modaco rom erop zetten lukt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

dieter0901 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:40:

Nu heb ik een belgisch toestel dat nog maar net uit is en waar al een nieuwere ROM opzit (2.73.1100.5)

Nu heb ik gezocht op de forums van modaco en xda en gevonden dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat mijn rom niet geroot is ofzo. En ik daarom geen costum recoverys kan flashen.

Want de officiele update van htc, de nieuwe radio en de costum modaco rom erop zetten lukt dus ook niet.
Rooten via onderstaande methode lukt ook niet?

http://theunlockr.com/200...ur-htc-hero-in-one-click/

Mocht dat ook niet gaan, dan heeft je toestel vermoedelijk een CID-lock.

[ Voor 7% gewijzigd door 210667 op 15-09-2009 17:57 ]

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Als je apps2sd gebruikt, hoef je je apps dus niet meer opnieuw te installeren na een wipe begrijp ik? Maar blijven je instellingen dan ook intact? Of moet je dan handmatig /data/data backuppen en daarna terug pushen met adb?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Anoniem: 19649

dieter0901 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:40:

Lees dit even door:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=559613

210667

gday schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:37:
Als je apps2sd gebruikt, hoef je je apps dus niet meer opnieuw te installeren na een wipe begrijp ik? Maar blijven je instellingen dan ook intact? Of moet je dan handmatig /data/data backuppen en daarna terug pushen met adb?
Als je wiped en een rom flashed die apps2sd ondersteund, dan zullen je apps weer automatisch worden geinstalleerd. Echter..zoals ik heb ervaren, moet je wel weer via market je payed apps installen die je erop had staan en je homescreens weer opnieuw aan maken. Sommige instellingen zoals b.v APN, emailaccounts etc moet je wel weer opnieuw instellen. Met Backup Pro voor root-users zijn er kwa terugzetten van data zoals contacten wel wat mogelijkheden.

Dit is mijn ervaring na enkele malen van rom geswitched te zijn.

• Subslider
  • Laatst online: 13-04 12:16
na het updaten van de htc rom, is het dan ook nog mogelijk om te rooten met die 1 click root?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

210667 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:45:
[...]

Als je wiped en een rom flashed die apps2sd ondersteund, dan zullen je apps weer automatisch worden geinstalleerd. Echter..zoals ik heb ervaren, moet je wel weer via market je payed apps installen die je erop had staan en je homescreens weer opnieuw aan maken. Sommige instellingen zoals b.v APN, emailaccounts etc moet je wel weer opnieuw instellen. Met Backup Pro voor root-users zijn er kwa terugzetten van data zoals contacten wel wat mogelijkheden.

Dit is mijn ervaring na enkele malen van rom geswitched te zijn.
Dus, voor instellingen van apps moet je wél handmatig /data/data backuppen begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

gday schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:27:
[...]

Dus, voor instellingen van apps moet je wél handmatig /data/data backuppen begrijp ik?
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt backuppen? Van welke rom je af komt en naar welke rom je gaat. Zoals al vermeld, als je root-acces hebt is dat backup voor root-users wat dat betreft 'de' app om belangrijke data zoals mail, sms contacten en dergelijke terug te zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/4kbfbr.jpg

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Subslider schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:23:
na het updaten van de htc rom, is het dan ook nog mogelijk om te rooten met die 1 click root?
Dit wil ik eigenlijk ook wel weten....
En wat is eigenlijk een "radio"-flash waar iedereen het over heeft?
Ik heb gezocht maar word zelf hier niet veel wijzer van:
Each Android platform version is designed to run on top of a specifc version of the radio firmware. Typically, each successive release of the Android platform relies on a newer version of the radio firmware, so whenever you are planning to flash a new system image to your device, whether upgrade or downgrade, you should also update the radio firmware to the version expected by the platform. If you do not update your radio image, the system may encounter problems.
Tja, dat je het nodig hebt.. maar wat doet het?

[ Voor 55% gewijzigd door rickiii op 19-09-2009 08:07 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Anoniem: 313208

Ik kan mijn HTC niet updaten middels de USB kabel om een of andere reden reboot mijn telefoon zich nadat hij voor enkele seconden de bootloader heeft laten zien.

Dus daarom maar modaco proberen, update.zip op de SD kaart gezet en rebooten met home + powerkey. Werkt goed, kom in het bootmenu terecht maar als ik dan wil installeren krijg ik de foutmelding, Verification error .. files not signed (179 files) .

Iemand enig idee wat ik kan doen, wil nu eindelijk ook wel eens gebruik maken van de update

• rickiii
rickiii schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 07:58:
[...]
En wat is eigenlijk een "radio"-flash waar iedereen het over heeft?
Ik heb gezocht maar word zelf hier niet veel wijzer van:
[...]
Tja, dat je het nodig hebt.. maar wat doet het?
Ik heb volgens mij een antwoord gevonden op mijn eigen vraag:
http://android.modaco.com...2&view=findpost&p=1059558

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat daar staat klopt min of meer wel. Radio-ROM's zijn bedoeld om de telecommunicatiedingen in de telefoon aan te sturen. Zoals GSM, WiFi en je 3G-verbinding.

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

210667 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:52:
[...]

Hangt er een beetje vanaf wat je wilt backuppen? Van welke rom je af komt en naar welke rom je gaat. Zoals al vermeld, als je root-acces hebt is dat backup voor root-users wat dat betreft 'de' app om belangrijke data zoals mail, sms contacten en dergelijke terug te zetten.

[afbeelding]
Ja ok, maar met die app kun je volgens mij geen settings backuppen zoals je Locale-profielen. Die staan denk ik in /data/data en dat kun je volgens mij ook niet automatisch restoren ivm verschillende versies van apps of ontbrekende apps etc etc.

210667

gday schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:28:
[...]

Ja ok, maar met die app kun je volgens mij geen settings backuppen zoals je Locale-profielen. Die staan denk ik in /data/data en dat kun je volgens mij ook niet automatisch restoren ivm verschillende versies van apps of ontbrekende apps etc etc.
Weet niet echt wat je bedoeld met 'locale-profielen'? Maar het screenshot is nog van een wat oudere versie!
Wat je kan back-uppen zijn:

Alarms
Settings
Bookmarks
Shortcuts
Playlists
Data
Sms
Dictionary
Market db
Apn
Contacts/Calls
Apk

Dat lijk mij toch zo n beetje bijna alles, zo niet alles te dekken.. ;)

• rickiii
Wat is het verschil tussen:
- Stock HTC Hero 2.73.728.5 en HTC Generic 2.73.405.5
- HTC Generic 2.73.405.5 - update.zip en HTC Generic 2.73.405.5 - RUU
zie deze pagina: http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=HTC_Hero

Ik zie ook veel instructies waarbij een zip-file op de SD kaart wordt gezegd, die je vervolgens moet installeren via een boot-menu. Waarom gebruikt men niet gewoon de ROM Update Utility?

210667

rickiii schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:20:

Ik zie ook veel instructies waarbij een zip-file op de SD kaart wordt gezegd, die je vervolgens moet installeren via een boot-menu. Waarom gebruikt men niet gewoon de ROM Update Utility?
De 2.73.728.5 is een rom voor de Aziatische markt Malaysië b.v. De generic is de WWE.

In principe maakt het niet uit of je via een zip flashed of via RUU. Bij de laatste doe je het via je pc en HTC-sync. Met een recovery-image kan je je flash uppen via de update-zip en ook als je daar behoefte aan hebt, een zgn nandroid-backup maken.

• rickiii
210667 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:33:
[...] De 2.73.728.5 is een rom voor de Aziatische markt Malaysië b.v.
Ok bedankt
De generic is de WWE.
Wat is WWE?
Wat is nu het verschil tussen Stock en Generic?

En waarom heten ze niet niet:
Generic HTC Hero / Stock HTC Hero
of HTC Generic / HTC Stock
In principe maakt het niet uit of je via een zip flashed of via RUU. Bij de laatste doe je het via je pc en HTC-sync.
met HTC Sync kan ik alleen Contacts synchroniseren en applicaties installeren. Niks met ROM's in elk geval.
Met een recovery-image kan je je flash uppen via de update-zip en ook als je daar behoefte aan hebt, een zgn nandroid-backup maken.
Ehm, ik snap weinig van deze zin.
Wat is "recovery-image" in deze context? Waar haal ik die vandaan?
En hoe kan ik een backup maken mbv een recovery-image?
En wat heeft nandroid ermee te maken?

[ Voor 8% gewijzigd door rickiii op 19-09-2009 17:58 ]

210667

Graag gedaan
[...]

Wat is WWE?
World Wide English

betekend niet dat de taal alleen engels is, die kan je tijdens het installen veranderen naar b.v. nederlands
Wat is nu het verschil tussen Stock en Generic?
Voor zover mij bekend geen.
En waarom heten ze niet niet:
Generic HTC Hero / Stock HTC Hero
of HTC Generic / HTC Stock
Beestjes moeten een naampje hebben. Je kan ze net zo goed Appelsap noemen. De uitwerking is het zelfde.
[...]

met HTC Sync kan ik alleen Contacts synchroniseren en applicaties installeren. Niks met ROM's in elk geval.
HTC-sync heb je ook nodig voor het flashen van de rom op de standaardwijze middels de RUU*******.exe

Rom Utility Updater
[...]

Ehm, ik snap weinig van deze zin.
Wat is "recovery-image" in deze context? Waar haal ik die vandaan?
En hoe kan ik een backup maken mbv een recovery-image?
En wat heeft nandroid ermee te maken?
Basicly is het een aangepaste bootloader, die je wat meer opties geeft dan de standaard bootloader. Zoals het maken van een backup, het wissen/wipen van je toestel [fabrieksinstellingen] , het installeren van een rom via update.zip en nog meer leuke dingen... 8)

Verder blijk je XDA ontdekt te hebben. Dat gecombineerd met het alom geprezen Google en niet te vergeten dit topic, deze zouden eigenlijk al op alle vragen die je stelde antwoord hebben moeten geven. Een veel gestelde vraag is ook :"Wat heb je zelf al ondernomen om je vragen beantwoord te zien"?

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

210667 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:05:
[...]

Weet niet echt wat je bedoeld met 'locale-profielen'? Maar het screenshot is nog van een wat oudere versie!
Wat je kan back-uppen zijn:

Alarms
Settings
Bookmarks
Shortcuts
Playlists
Data
Sms
Dictionary
Market db
Apn
Contacts/Calls
Apk

Dat lijk mij toch zo n beetje bijna alles, zo niet alles te dekken.. ;)
Met 'Locale-profielen' bedoelde ik de profielen voor Locale. :)

Maar goed, ik weet dus niet wat met 'data' bedoeld wordt. Is dat de /data/data directory? Ik heb geprobeerd om vandaag voor een wipe /data/data met de hand te backuppen en die na een nieuwe installatie weer terug te pushen met adb, en zo had ik alle app-settings weer terug zoals de profielen van Locale en ook de Scènes.

Maar ik ga er vanuit dat het handmatig backuppen en restoren van /data/data problemen met zich kan meebrengen omdat daar de settings staan van ALLE apps.S

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

rickiii schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:20:

Eén hele goede reden is dat de ROM Update Utility alleen voor Windows beschikbaar is. Aangezien ik geen Windows gebruik kan ik dus niks met de RUU-updates zoals HTC ze ook uitbrengt.

• rickiii
210667 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 18:34:
[...] Beestjes moeten een naampje hebben. Je kan ze net zo goed Appelsap noemen. De uitwerking is het zelfde.
Voor mij was het probleem dat er bij één geen 'Hero' stond... en daardoor wellicht voor alle Android telefoons te gebruiken was. En als Stock en Generic niet consistent op dezelfde plek staan in de naam, zijn ze mogelijk niet van dezelfde soort.

Zoals:
  • Stock (version of) HTC Hero
  • HTC (firmware for) Generic (phones)
Ik zie trouwens dat de filenaam van Stock HTC Hero 2.73.728.5 ook de letters WWE bevat....
Basicly is het een aangepaste bootloader, die je wat meer opties geeft dan de standaard bootloader. Zoals het maken van een backup, het wissen/wipen van je toestel [fabrieksinstellingen] , het installeren van een rom via update.zip en nog meer leuke dingen... 8)
Ik had het woord recovery-image al een paar keer voorbij zien komen, maar steeds zonder uitleg. Op de video van The Unlockr (zie onder) wordt een image van Cyanogen gebruikt. Is dat nog steeds de beste?
Verder blijk je XDA ontdekt te hebben. Dat gecombineerd met het alom geprezen Google en niet te vergeten dit topic, deze zouden eigenlijk al op alle vragen die je stelde antwoord hebben moeten geven. Een veel gestelde vraag is ook :"Wat heb je zelf al ondernomen om je vragen beantwoord te zien"?
Ik snap dat het daarop lijkt. Maar mijn vragen zijn juist ontstaan door de grote overvloed aan topics die ik heb gevonden en gelezen. Ik zie geen consistentie in handelswijze van mensen en naamgeving van files, een groot deel lijkt te zijn verouderd of geschreven voor een T-Mobile G1 en/of HTC Magic (zonder HTC Sense UI) waarvan ik niet weet in hoeverre dit nog geldt voor de HTC Hero. En tot slot wordt vaak aangenomen dat men bepaalde dingen gewoon weet. Dit zorgt voor een enorm doolhof om tot de juiste informatie te komen.

Aangezien de officiele ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5 pas net uit is, kan er veel zijn veranderd in een paar dagen en ik zag door de bomen het bos niet meer. Zodra ik iets meer ervaring heb met de terminologie zal ik discussies makkelijker kunnen volgen.

Bijvoorbeeld: De twee filmpjes van The Unlockr lijken me behoorlijk compleet (root-access + custom rom flash)
Is dit de manier om MoDaCo’s Hero ROM te installeren, die overal beschreven staat?
En hij zegt ook dat er waarschijnlijk vele nieuwe ROMs zullen verschijnen. Is dat al gebeurd?

• rickiii
gday schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 19:38:
[...]
Eén hele goede reden is dat de ROM Update Utility alleen voor Windows beschikbaar is. Aangezien ik geen Windows gebruik kan ik dus niks met de RUU-updates zoals HTC ze ook uitbrengt.
Inderdaad een goede reden.

210667

Aangezien de Hero nog niet echt lang op de markt is, komen er dus erg veel aan verschillende handleidingen beschikbaar. Vandaar ook allerlei verwarring die dat zou kunnen opleveren. Verder hangt het een beetje vanaf wat je met je toestel wilt gaan doen. Alleen maar flashen, wil je een andere custom-rom, wil je m rooten, wil je werken met apps2sd etc. En dan heb ik het nog niets eens over branded-Hero's, toestellen met een CID en alle andere 60 varianten die er op de markt zijn. Voor elk toestel is er weer een andere werkwijze, en ja ik ben het met je eens, dat maakt het onoverzichtelijk.

Alles overziend en afwegend zou ik [met een doodgewone bruine retail Hero] op dit moment gaan voor het volgende:

De recovery van Amon_RA v1.2.2====> klik

De rom van Modaco v2.2e=====>klik

De radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18===>klik

Hoe dat werkende te krijgen kan je volgens mij wel in die topics vinden. Ik zou hier uitgebreid een HowTo kunnen gaan schrijven, een stappenplan, maar dan zijn er altijd wel weer andere opties.

Wil je niets van dit hier boven, flash dan gewoon de Stock/Generic-roms van HTC met behulp van hun RUU****.exe's

Mocht er behoefte zijn aan stappenplan, dan wil ik die best wel maken. Ik vermoed echter dat er dan weer genoeg anderen zijn die roepen : "Waarom doe je het niet zo"!

EDIT

Maar misschien is het gewoon wel leuk om eens te kijken hoe die recovery-shell er uit ziet. Je hoeft er verder niets mee. [dit is voor een windows machine]

1: Download SDK 1.6 ==> Klik
2: Unzipp deze in C:\
3: Download de recovery Amon_RA uit de link hierboven
4: Plaats de onder punt 3 gedownloade .img in de tools-directory van de SDK
5: Zet USB-debugging aan op je telefoon.
6: Hang je telefoon met de usb-kabel aan een usb-poort van je pc [bij voorkeur geen hub gebruiken]
{Zet eerst je schermbeveiliging uit. Zet je backlight op nooit uitgaan}

Windows zal nu drivers voor je toestel detecteren en installeren. Controleer dat, door bij apparaatbeheer te kijken of je toestel ook herkend is. Als het meteen allemaal goed is, dan zie ADB met een plusje ervoor. Daaronder zit MyHTC. Mocht dat niet het geval zijn, update dan de drivers met de drivers in de drivers directory van SDK. Doe na het succesvol installeren van de drivers eventueel een reboot van je pc.

Als je de variabelen voor je commandline goed hebt klik dan rechts op de tools directory binnen de SDK directory, en dan doe je 'commandline here'. Een dos-box opent zich dan. Mochten je variabelen niet goed zijn, open dan via uitvoeren==>cmd de dosbox en middels de dos-commando's ga je naar je tools-dir.

Ziet er dan ongeveer zo uit in de dosbox:

C:\>SDK\Tools

type nu in de dosbox;
"[na elke regel een enter]

adb shell reboot bootloader (wacht tot je in de bootloader zit en op je telefoon ziet staan "FASTBOOT USB)

fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img

Je Hero zal nu in het Android system recovery-scherm komen. Groen met allerlei spannende dingen en 12 opties. Mocht dit nu gelukt zijn en je hebt de Modaco-rom toevallig al hebben opgehaald en deze vernoemd naar update.zip [ is niet echt nodig maar wel makkelijk] dan ben je eigenlijk al klaar om je toestel te flashen... 8)

Zo ziet het er ongeveer uit, deze heeft wat minder opties. Maar is om je een idee te geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.androidworld.nl/wp-content/uploads/recovery-200x300.png

Doe een nandroid-backup
Doe een wipe/factory reset
Doe apply sdcard: update.zip

Verder nergens aankomen totdat je Hero weer opnieuw opstart en je bent klaar. Let wel je hebt dan geen apps2sd of gepartioneerde sd-kaart.

Wil je wel meteen root en apps2sd, doe dan het volgende als je in de system-recovery zit. {Let wel, alle data op je sd-kaart is weg!!}

1: Nandroid backup
2: Format SD: fat32+ext2+swap [ er wordt dan een linux-swap van 32Mb, een ext2 van 512Mb en een fat32 partitie aangemaakt. De grote van je fat32 partitie is afhankelijk van de grootte van je sd-kaart]
3: Convert ext2 to ext3
4: Reboot system now

Om nu de update.zip te installen, plaats je deze op de sd-kaart en volg je de stappen zoals verder hierboven omschreven tot aan: fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img en kies je in de recovery voor Apply sdcard: update.zip

Dan stond er aan het begin van mijn epistel nog zoiets als radio! Deze behoort ook geflashed te worden. De manier is eigenlijk exact hetzelfde als die van de rom-update zip. Daar zeg ik dus niet teveel over. Als het updaten van de rom is gelukt dan lukt die radio ook.. >:)

Tot slot,

De radio en de rom komen als zip-bestand. Deze kan je één voor één flashen door ze naar update.zip te hernoemen en dan te flashen zoals hierboven aangegeven. Een tweede optie is ze hun eigen bestandsnaam te laten behouden en dan in de Android system recovery te kiezen voor de optie: Apply sdcard: choose zip.

Nu heb ik er toch een halve HowTo van gemaakt en dat was niet de bedoeling.. :9

[ Voor 68% gewijzigd door 210667 op 20-09-2009 04:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
210667 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:16:
[...]
Nu heb ik er toch een halve HowTo van gemaakt en dat was niet de bedoeling.. :9
Enorm bedankt voor je alle tijd die je eraan hebt besteed. Ik begrijp nu enorm veel meer van het hele "flash"-concept. Sterker nog, ik heb met de nieuwste FlashRec, die recovery-image geflashed. Die hele handleiding mbv de SDK was dus inderdaad niet nodig ;) Dit is mijn overzicht van de flash mogelijkheden op de HTC Hero:

Vooraf

Glossary: Het is erg nutting om deze Glossary door te nemen
Backup: Tijdens alle bovenstaande acties kan vanalles fout gaan, dus is het verstandig om overal een backup te maken van je oude data.
  1. Om een backup te maken van je huidige ROM op de SD card, kun je een "Nandroid backup" doen. Dit is een programma dat is meegeleverd in een onderstaande recovery-images. Ik ben nog op zoek naar een handleiding hiervoor
  2. Tijdens het flashen van een ROM wordt ook vrijwel altijd alle persoonlijke data verwijderd. Om een backup te maken van deze data (zoals SMS, Call history, Bookmarks, etc) zijn verschillende programma's te vinden. Al ben ik nog steeds op zoek naar een goeie. "Backup for Root Users 3.3" vanuit de Android Market werkt voor mij niet.

Recovery Image
Je kunt een custom recovery-image installeren, waarmee je vanuit een bootloader extra opties hebt zoals: complete systeem backup's, rom's flashen, het file-systeem formateren of aanpassen.

De meest bekende recovery-image op dit moment is die van Cyanogen. Maar hierop gebaseerd is er ook één gemaakt speciaal voor toestellen zonder toetsenbord zoals de HTC Hero & Magic door Amon-RA

How-to
  • Met FlashRec: Volg de handleiding van The Unlockr (One-click rooting HTC Hero), maar gebruik de nieuwste versie van FlashRec en jouw eigen recovery-image naar keuze. Als deze optie voor jou niet werkt, kun je terugvallen op de SDK.
  • Via de SDK: Met behulp van de oorspronkelijke tools van Google voor Android developer (SDK) kun je via een USB verbinding met je computer de image installeren. De handleiding hiervoor is als volgt
    1. Download de laatste versie van de SDK en extract deze naar een directory op je harde schijf.
    2. Kopieer de gewenste recovery-image in de [SDK]\tools directory
    3. Voer de vanuit die directory de stappen uit die staan beschreven op de bovengenoemde site van de desbetreffende recovery-image
(Custom) Rom
De installatie van het Android OS zelf kun je ook vervangen met een nieuwe versie. Op de HTC Hero staat een aangepaste versie van Android 1.5 gecombineerd met de HTC Sense UI, waarvan inmiddels een nieuwe versie uit is. Je kunt ook een aantal aangepaste versies van Android installeren. De meest bekende hiervan is momenteel de custom ROM van MoDaCo die is gebaseerd op de laatste officiele ROM voor de HTC Hero.

How-to
  • Officieel: Ga naar de website van HTC en volg de instructies voor de laatste ROM Upgrade. In deze thread kun je alle officiele HTC Hero ROM download links vinden.
  • Vanuit een recovery-image:
    Volg de handleiding van The Unlockr (Custom ROM on HTC Hero) en kies hierin jouw custom ROM naar keuze.
  • Via de SDK: Met behulp van de oorspronkelijke tools van Google voor Android developer (SDK) kan het waarschijnlijk ook. Ik heb alleen nog niet gevonden hoe dit moet, maar dit lijkt bij voorbaat nogal omslachtig in vergelijking met de overige twee manieren
Radio
Een Android device heeft speciale radio-drivers, die je met een update kunt aanpassen. Nieuwere radios bieden theoretisch een betere ontvangst, batterijduur etc. Over het algemeen is het logisch dat je altijd de nieuwste versie installeert, zodra je begint aan het flashen van je toestel.

How-to
De handleiding hiervoor heb ik nog niet gevonden. Maar kan waarschijnlijk ook vanuit de recovery-image, zoals een custom ROM.

Zo... hier ben ik wel een tijdje mee bezig geweest, zonder nu uberhaupt nog een ROM te hebben geinstalleerd.

[ Voor 27% gewijzigd door rickiii op 21-09-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
Modaco heeft versie 2.3 gereleased:
http://android.modaco.com...re-core-chinese-enhanced/

Er zijn nu 2 versies: Core en Core-Chinees. En het Enhanced pack is los te installeren.
Er zit een nieuwe 4x4 people-widget in.

[ Voor 26% gewijzigd door RunaR op 22-09-2009 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111618

RunaR schreef op maandag 21 september 2009 @ 21:16:
Modaco heeft versie 2.3 gereleased:
http://android.modaco.com...re-core-chinese-enhanced/

Er zijn nu 2 versies: Core en Core-Chinees. En het Enhanched pack is los te installeren.
Er zit een nieuwe 4x4 people-widget in.
Dank voor de melding! Nieuwe people widget ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Ik zie hier een paar vrij uitgebreide beschrijvingen van het installeren van een custom ROM en wat daarbij komt kijken. Top! d:)b Het zou mooi zijn als we hier een goede topicstart van konden maken zodat het voor iedereen gemakkelijk terug te vinden is.

Als er dus vrijwilligers zijn om een degelijke topicstart in elkaar te flansen (en daarbij kijk ik met een schuin oog naar Heppieboeddah en rickiii :P ), dan zou dat erg welkom zijn :) Mijn DM staat open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3 SMGII
  • Laatst online: 20-02-2022
Subslider schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:23:

iemand hier nog geen antwoord voor?
zou graag rooten om de MDC 2.3 te installeren. :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.