Aangezien de Hero nog niet echt lang op de markt is, komen er dus erg veel aan verschillende handleidingen beschikbaar. Vandaar ook allerlei verwarring die dat zou kunnen opleveren. Verder hangt het een beetje vanaf wat je met je toestel wilt gaan doen. Alleen maar flashen, wil je een andere custom-rom, wil je m rooten, wil je werken met apps2sd etc. En dan heb ik het nog niets eens over branded-Hero's, toestellen met een CID en alle andere 60 varianten die er op de markt zijn. Voor elk toestel is er weer een andere werkwijze, en ja ik ben het met je eens, dat maakt het onoverzichtelijk.
Alles overziend en afwegend zou ik [met een doodgewone bruine retail Hero] op dit moment gaan voor het volgende:
De recovery van Amon_RA v1.2.2====>
klik
De rom van Modaco v2.2e=====>
klik
De radio 63.18.55.06EU_6.35.06.18===>
klik
Hoe dat werkende te krijgen kan je volgens mij wel in die topics vinden. Ik zou hier uitgebreid een HowTo kunnen gaan schrijven, een stappenplan, maar dan zijn er altijd wel weer andere opties.
Wil je niets van dit hier boven, flash dan gewoon de Stock/Generic-roms van HTC met behulp van hun RUU****.exe's
Mocht er behoefte zijn aan stappenplan, dan wil ik die best wel maken. Ik vermoed echter dat er dan weer genoeg anderen zijn die roepen :
"Waarom doe je het niet zo"!
EDIT
Maar misschien is het gewoon wel leuk om eens te kijken hoe die recovery-shell er uit ziet. Je hoeft er verder niets mee. [dit is voor een windows machine]
1: Download SDK 1.6 ==>
Klik
2: Unzipp deze in C:\
3: Download de recovery Amon_RA uit de link hierboven
4: Plaats de onder punt 3 gedownloade .img in de tools-directory van de SDK
5: Zet USB-debugging aan op je telefoon.
6: Hang je telefoon met de usb-kabel aan een usb-poort van je pc [bij voorkeur geen hub gebruiken]
{Zet eerst je schermbeveiliging uit. Zet je backlight op nooit uitgaan}
Windows zal nu drivers voor je toestel detecteren en installeren. Controleer dat, door bij apparaatbeheer te kijken of je toestel ook herkend is. Als het meteen allemaal goed is, dan zie ADB met een plusje ervoor. Daaronder zit MyHTC. Mocht dat niet het geval zijn, update dan de drivers met de drivers in de drivers directory van SDK. Doe na het succesvol installeren van de drivers eventueel een reboot van je pc.
Als je de variabelen voor je commandline goed hebt klik dan rechts op de tools directory binnen de SDK directory, en dan doe je 'commandline here'. Een dos-box opent zich dan. Mochten je variabelen niet goed zijn, open dan via uitvoeren==>cmd de dosbox en middels de dos-commando's ga je naar je tools-dir.
Ziet er dan ongeveer zo uit in de dosbox:
C:\>SDK\Tools
type nu in de dosbox;
"[na elke regel een enter]
adb shell reboot bootloader (wacht tot je in de bootloader zit en op je telefoon ziet staan "FASTBOOT USB)
fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img
Je Hero zal nu in het Android system recovery-scherm komen. Groen met allerlei spannende dingen en 12 opties. Mocht dit nu gelukt zijn en je hebt de Modaco-rom toevallig al hebben opgehaald en deze vernoemd naar update.zip [ is niet echt nodig maar wel makkelijk] dan ben je eigenlijk al klaar om je toestel te flashen...
Zo ziet het er ongeveer uit, deze heeft wat minder opties. Maar is om je een idee te geven.
Doe een nandroid-backup
Doe een wipe/factory reset
Doe apply sdcard: update.zip
Verder nergens aankomen totdat je Hero weer opnieuw opstart en je bent klaar. Let wel je hebt dan geen apps2sd of gepartioneerde sd-kaart.
Wil je wel meteen root en apps2sd, doe dan het volgende als je in de system-recovery zit. {Let wel, alle data op je sd-kaart is weg!!}
1: Nandroid backup
2: Format SD: fat32+ext2+swap [ er wordt dan een linux-swap van 32Mb, een ext2 van 512Mb en een fat32 partitie aangemaakt. De grote van je fat32 partitie is afhankelijk van de grootte van je sd-kaart]
3: Convert ext2 to ext3
4: Reboot system now
Om nu de update.zip te installen, plaats je deze op de sd-kaart en volg je de stappen zoals verder hierboven omschreven tot aan: fastboot boot Recovery-RA-HERO-v1.2.2.img en kies je in de recovery voor Apply sdcard: update.zip
Dan stond er aan het begin van mijn epistel nog zoiets als radio! Deze behoort ook geflashed te worden. De manier is eigenlijk exact hetzelfde als die van de rom-update zip. Daar zeg ik dus niet teveel over. Als het updaten van de rom is gelukt dan lukt die radio ook..
Tot slot,
De radio en de rom komen als zip-bestand. Deze kan je één voor één flashen door ze naar update.zip te hernoemen en dan te flashen zoals hierboven aangegeven. Een tweede optie is ze hun eigen bestandsnaam te laten behouden en dan in de Android system recovery te kiezen voor de optie: Apply sdcard: choose zip.
Nu heb ik er toch een halve HowTo van gemaakt en dat was niet de bedoeling..
[
Voor 68% gewijzigd door
Verwijderd op 20-09-2009 04:47
]