Toon posts:

Android Software & Discussie OverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 147.672 views

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Android Market vanaf je Mobile

Android Market is de spot waar gebruikers van Android toestellen software kunnen downloaden voor hun Android toestel. Android Market is geopend op 22 Oktober 2008 en is vergelijkbaar met de Apple Appstore. Van de applicaties die geld kosten gaat 70% naar de ontwikkelaar en 30% naar de telco. Ontwikkelaars krijgen hun geld via Google Checkout (soort van Paypal). Gelukkig zijn er ook een hele hoop goede gratis applicaties beschikbaar in de Market.

Android Market vanaf je PC

Vanaf je PC kun je ook het een en ander van de Android Market zien via: http://www.android.com/

Voorbeeld applicaties
  • http://www.rockefeller.edu/library/images/meebo.pngMeebo:

Is een gratis messenger die o.a. compatible is met MSN Messenger. Hoewel niet super geavanceerd doet hij wel het basis werk.

• http://androidforums.com/market/attach/4/3/9/2/screen1_1233073008_thumb.pngCardiotrainer:

Een geweldige applicatie die de route die je wandelt/fiets/autorijdt etc. logged. Je kunt stats zien zoals je gemiddelde snelheid, aantal calorieën die je verbrandt hebt, afgelegde afstand enz. De afgelegde route kun je bekijken op de google maps satelliet kaartjes en ook vanaf je pc door naar hun website te surfen en je unieke userid in te vullen. Deze app werkt echt geweldig. Een goed alternatief is nu ook My Tracks van Google

• http://humaniora.olvp.be/img/quickcal.jpgQuickcalendar:

Een verplichte applicatie voor iedere Android bezitter. Laat in één oogopslag de eerst volgende afspraken op een overzichtelijke manier zien.

• http://www.android.com/market/apps/labyrinth-sm.pngLabyrinth: Een must have show-off applicatie die gebruikt maakt van de motion sensor. Het doel is het balletje van punt A naar punt B te krijgen zonder dat deze onderweg in een verkeerd gat valt. Hiervoor moet je het toestel alle kanten op tilten.

• http://iphone.mobielnieuwsnet.nl/thumbs/tw.pngT.net Pricewatch Scanner Een onofficiele Tweakers.net mobiele Pricewatch Scanner. Scan de barcode v/e artikel met de camera van je mobiel en vind automatisch de laagste prijzen via Pricewatch van Tweakers. Gemaakt door Balachmar van GoT. Ook Flits Alert voor Android is van deze user. Flits Alert is echter niet gratis.

• http://www.gmote.org/images/gmote_logo.pngGmote Bestuur je computer vanaf je mobiel. Handig voor muziek/htpc. Je toestel kan zelfs toetsenbord/muis nabootsen.

• https://www.google.com/accounts/android-developer-minidroid.jpgParkmark (park mark): Raak nooit meer je auto kwijt. Met deze app kun je de locatie registeren waar jij jouw auto hebt geparkeerd: zou vind je hem altijd terug. Uiteraard kun je ook andere plekken registreren om je weg naar terug te vinden.
Links
  • Discussies over het Android OS horen hier: Google Android OS - Deel 2
  • Discussies over specifieke Android toestellen: in hun eigen (te maken) topic.
Reserved

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 31-07-2009 10:04]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Misschien een idee voor een suggestie lijstje van goede en handige programma's?
(bijvoorbeeld als je meebo noemt moet je ook wel buddymob noemen imho)
Verder navv4all en Andnav2
Toggle settings of usefull switchers
Wifi tether (for root users)

• Niet online
GoldenSample schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 16:44:
Misschien een idee voor een suggestie lijstje van goede en handige programma's?
(bijvoorbeeld als je meebo noemt moet je ook wel buddymob noemen imho)
Verder navv4all en Andnav2
Toggle settings of usefull switchers
Wifi tether (for root users)
Als je er ook een (korte) omschrijving bij kunt geven, helemaal top :Y)

spoiler:
een 'dom' opsomtopic moet voorkomen worden...

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-05-2009 16:46]

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-03 10:10

MethinX

't is wat!

Ik kan Parkmate niet vinden in de Market, weet je zeker dat ie zo heet?

Een paar leuke apps om dit topic even te vullen :)

NewsRob: Hiermee kun je de Google Reader (RSS Feeds) uitlezen. Hij kan direct de gelezen items syncen met Google Reader.

Places Directory: Hiermee zie je plaatsen in je omgeving, zoals banken, restaurants e.d. De data komt volgens mij van Google Maps. Allemaal mooi op categorie en hij toont direct een pijltje in de juiste richting d.m.v. het kompas, en daarbij hoeveel meter het is :)

MyTracks: Leuk om een fietstocht of wandeltocht te volgen, en vervolgens te uploaden naar "Mijn kaarten" in Google Maps. Geeft leuke statistieken!

Metal Detector: Metaal detector, werkt door middel van het kompas. Niet heel erg gevoelig maar het werkt wel.

NetMeter: Toon dataverkeer in een grafiek. Erg handig om te kijken of er apps op de achtergrond veel data versturen. Hij toont ook het CPU gebruik per process.

[Voor 3% gewijzigd door MethinX op 03-06-2009 20:28]

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-02 14:56
Metal Detector is wel gevoelig hoor! Je kunt als je op de menu knop klikt de gevoeligheid instellen, ook zodat hij bij het minst geringste al af gaat ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56

Snake

Los Angeles, CA, USA

MyTracks is wel leuk! Die ga ik zeker eens uittesten.

Een spelletje wat ik vaak speel: Flood-it: Ik kan onmogelijk uitleggen wat het doet, maar het is keitof.

AK Notepad gebruikt ik ook vaak om rap wat notes te typen.

Ringdroid kan ook eens van pas komen voor het maken van ringtones.

Spare Parts is een applicatie uit de development rom, om under the hood wat aan te passen.

Shazam is ideaal om wat muziek te herkennen.

Dan een app genaamt Backgrounds, waarmee je kan wisselen van backgrounds, zitten hele mooie bij.

Dan gebruik ik ook nog NewsRob, wat hierboven al is beschreven.

Overigens, dit is een beetje een domme request, maar ik ben lekker in het Android Framework gedoken, en nu vraag ik aan jullie: Wat is een applicatie die jullie zouden willen zien, zodat ik wat ideetjes heb :+

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Weet iemand onder welke keywords ik deze kan vinden: http://www.multiplefacets.com/application_twitter.html

http://www.cyrket.com/ Deze website is prachtig!

Als je zoekt op iets zie je linksboven de QR code staan. Ga even gewoon in je Google Market voor de barcode scanner zoeken ( http://www.cyrket.com/pac...ogle.zxing.client.android deze), daarmee de QR tag scannen en je hebt zo je software :Y)

[Voor 59% gewijzigd door Snake op 03-06-2009 21:29]

• MethinX

MethinX

't is wat!

Shazam en Flood-it ga ik ook even proberen :)

Wat ik nog zou willen is een Parkmate/Park mark, hij schijnt al te bestaan maar ik heb hem nog niet kunnen vinden :P

Gewoon simpel een locatie opslaan en via de radar naar deze locatie terug kunnen navigeren!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:20
Even de lijst van mijn geinstalleerde apps:
  • Connectbot: simple: connect (ssh) naar je servertje in de meterkast om d.m.v. 'top' te zien of alles nog naar behoren draait. Heerlijk!
  • Wikitude AR Trabel Guide: Bepaalt a.d.h.v. je huidige locatie of er nog iets te doen is in de buurt qua bezienswaardigheden e.d.
  • Countdown Alarm: simpele terugtel wekker om m'n eitjes alleen aan de binnenkant nog te laten lopen ;)
  • Barcode Scanner: scan artikelen en apps vanaf het scherm om ze eenvoudig te installeren
  • Bonsai blast: m'n vriendin is er verslaafd aan; schijnt leuk spelletje te zijn maar ik ben niet zo gamerig.
  • NU: erg handige app van nu.nl. File-info, nieuws, flits, etc. Allemaal ovezichtelijk in één app.
  • Buienrader.nl. Zoals de naam al zegt
  • Wifi Scanner: leuk om te zien welke Wifi netwerken er allemaal in de buurt zitten.
  • Quick Calendar: handige widget om je eerstvoglende x-aantal afspraken in de notificatio bar te zetten
  • Useful Switches: MUST-HAVE: alle veelgebruikte switches onder één scherm
  • GPS status: check status van gps
  • Cardiotrainer: gebruik ik om mijn routes op te slaan / afstanden te meten
  • ShopSavvy: sacn de barcode van een boek en je ziet waar in de buurt van je huidige locatie het boek te koop is en voor hoeveel eurootjes.
  • Any cut: handig om snel een snelkoppeling te maken naar ALLES
  • Phonalyzr: coole statistics m.b.t. je belgedrag
  • Shazam: bij iedereen wel bekend denk ik: laat je telefoon muziek 'horen' en zie welke artiest/nummer het is.
  • Google Sky Map: geeft heel mooi a.d.h.v. je huidige locatie de skymap (sterrenhemel) weer.
  • SMS backup: sla al je binnenkomende en uitgaande smsjes op onder een labeltje 'SMS' in de gmail account

[Voor 95% gewijzigd door smeerbartje op 03-06-2009 21:58]

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:08
Zaterdag pas mijn eerste Android toestel, maar toch even alvast kijken naar de apps die beschikbaar zijn.. Ik zie nu Meebo voor onder andere MSN.. Maar het lijkt mij dat dit een soort webmessenger is. Zijn er (nog) geen native MSN clients beschikbaar voor Android?

edit:

Palingro! Heb ik eerder gebruikt op mijn ipod touch, werkte perfect. Verder ook de volgende gevonden:

Iemand met de volgende software ervaringen?

Ebuddy - Ik dacht dat dit ook een webmessenger was maar blijkbaar is dit ook een native app op android.

Meebo - toch native?

IM+ Lite - Is ook een betaalde versie van.

Hi MSN Beta - Speciaal voor MSN (geen andere protocollen), comments op de website zijn positief :)

[Voor 58% gewijzigd door danslo op 03-06-2009 22:02]

• Niet online
cls schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:54:
Zaterdag pas mijn eerste Android toestel, maar toch even alvast kijken naar de apps die beschikbaar zijn.. Ik zie nu Meebo voor onder andere MSN.. Maar het lijkt mij dat dit een soort webmessenger is. Zijn er (nog) geen native MSN clients beschikbaar voor Android?
Meebo voor Android is geen webmessenger, maar gewoon een native app. Het is echter (net als de webmessenger) wel beperkt qua functies.

Anoniem: 189953

Snake schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:16:
Overigens, dit is een beetje een domme request, maar ik ben lekker in het Android Framework gedoken, en nu vraag ik aan jullie: Wat is een applicatie die jullie zouden willen zien, zodat ik wat ideetjes heb :+
Op mijn iPhone gebruikte ik altijd "mobile fotos" om Flickr foto's van contacten te bekijken.
Progje zit heel mooi en gebruiksvriendelijk in elkaar. Zo iets mis ik echt op mijn G1.

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-10-2022
*weg* Als je dit topic wil volgen, kan je het ook in je bookmarks zetten. :z

[Voor 65% gewijzigd door pven op 05-06-2009 08:08]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-03 12:05
Snake schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:16:
Ik zat zelf te denken aan een app. die een barcode kan scannen (niets nieuws) en vervolgens in de browser, of in het programma een product search doet in de mobiele versie van de pricewatch.

Dus gewoon de url http://tweakers.mobi/pricewatch/search/?searchpw=*barcode* opend, waar *barcode* de barcode voorsteld natuurlijk. Ik weet niet of je dit wat lijkt, ik ben zelf in iedergeval van plan om hier naar te kijken. Maar het kan vast geen kwaat als meer mensen dat doen.

Overgens, na testen wil ik wel contact hebben met T.net alvorens het in de market aan te bieden (gratis natuurlijk)

Anoniem: 298588

Blijkbaar net in het verkeerde topic gezet (excuus mods). Ik vind Meebo het beste werken op Android, maar vind het jammer (maar ook begrijpelijk) dat Google niet zelf een MSN app heeft ontwikkeld. RIM ontwikkelt een app voor alle bekende protocols bijvoorbeeld en dat werkt erg goed.

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03 18:46
cctl01 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Ik zat zelf te denken aan een app. die een barcode kan scannen (niets nieuws) en vervolgens in de browser, of in het programma een product search doet in de mobiele versie van de pricewatch.

Dus gewoon de url http://tweakers.mobi/pricewatch/search/?searchpw=*barcode* opend, waar *barcode* de barcode voorsteld natuurlijk. Ik weet niet of je dit wat lijkt, ik ben zelf in iedergeval van plan om hier naar te kijken. Maar het kan vast geen kwaat als meer mensen dat doen.

Overgens, na testen wil ik wel contact hebben met T.net alvorens het in de market aan te bieden (gratis natuurlijk)
Daar ben ik wel benieuwd naar :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 16:26

Balachmar

The truth is out there

chrisr5gt schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:58:
[...]

Daar ben ik wel benieuwd naar :P
Als ik eens tijd heb dit weekend zal ik er eens naar kijken. Aangezien het barcode scannen gebruikt kan worden van een andere app, kan ik misschien wel vrij vlot voor zorgen dat deze app er is.
Staat in ieder geval op mijn todo list nu.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 298588 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:51:
Blijkbaar net in het verkeerde topic gezet (excuus mods). Ik vind Meebo het beste werken op Android, maar vind het jammer (maar ook begrijpelijk) dat Google niet zelf een MSN app heeft ontwikkeld. RIM ontwikkelt een app voor alle bekende protocols bijvoorbeeld en dat werkt erg goed.
Waarom begrijpelijk? Een IM is toch ongeveer het enigste wat ontbreekt in Google's portfolio?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

spaceboy schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:05:
[...]

Waarom begrijpelijk? Een IM is toch ongeveer het enigste wat ontbreekt in Google's portfolio?
Heb je nog nooit van Google Talk gehoord? Dat is een IM van Google :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
MethinX schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 20:11:
Ik kan Parkmate niet vinden in de Market, weet je zeker dat ie zo heet?
Foutje. Fixed. Hij heet: Parkmark (mss. met spatie tussen park en mark).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51
hmm parkmark is hernoemd naar CarDar, en kost $0.99 :(

[Voor 18% gewijzigd door P5ycho op 05-06-2009 09:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 09:44
Wat ik heb gevonden om de plek van je auto op te slaan is location log samen met de library radar kun je hiermee je geparkeerde auto terugvinden (zowel op de kaart als met de radar)

Voor mensen die nog DataMatrix codes willen scannen naast 1D en QR is er ook ixMAT Code Scanner

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05

spaceboy

Op grote hoogte

iemand al een stock-quote-app gevonden die AEX fondsjes laat zien?

of is DIT niet het topic daarvoor?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 20:14
Android twee dagen in gebruik, tijd voor een overzichtje van mijn favoriete apps zover :)

Useful Switchers
Eerder al genoemd, erg handig idd.

Shazam
Bekende service, de Android client werkt uitstekend.

Imeem
Ik was al op zoek naar een alternatief voor LastFM. Deze bevalt me goed, al is LastFM waarschijnlijk nog wel wat gevarieerder.

Meridian
De beste mediaplayer die ik heb geprobeerd. Ik gebruik hem met name als vervanger voor de meegeleverde gallerij. Nadeel van de gallerij is dat alle videos als thumbnails worden weergegeven. Dat maakt het vrij langzaam, bovendien vind ik het veel nuttiger om de bestandsnaam te zien ipv alleen een thumbnail.

tPodcast
Fijne podcast client. De gratis versie is beperkt tot het toevoegen van maximaal 2 feeds, maar dat is voor mij voldoende aangezien ik alles in 1 feedburner feed heb staan.

NewsRob
Nette rss reader, integratie met Google Reader werkt uitstekend.

aCast
Heeft NewsRob inmiddels vervangen :P Zeer goede ingebouwde functionaliteit.

Bonsai Blast
Verslavend spelletje :P

Linda File Manager
Spreekt voor zich, beste die ik heb geprobeerd.

TunesWiki
Player met geintegreerde (gesynchroniseerde) lyrics viewer welke erg goed werkt. Tevens kunnen youtube filmpjes van het afgespeelde nummer worden getoond. Verder nog lastfm en shoutcast integratie.

Movie Finder
Zoekt welke films er draaien en waar, met ondersteuning voor Nederland. Met imdb info en trailers.

Torrent-FU
Super progje, inloggen op de WebUI van uTorrent op je PC om je downloads op afstand te bekijken en beheren. Tevens kan je op je mobiel torrents openen om thuis te laten downloaden. Echt top.

[Voor 13% gewijzigd door k7of9 op 06-06-2009 13:08. Reden: app toegevoegd]

Mijn (drone) video's

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Weet iemand of er ook een gratis tetris-kloon voor Android bestaat? Ik kan hem niet zo snel vinden. Overigens ook een aanrader is Robo Defense (=desktop tower defense game).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
P5ycho schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:22:
hmm parkmark is hernoemd naar CarDar, en kost $0.99 :(
is show way back misschien een goede vervanger?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Tim_bots schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 09:44:
Wat ik heb gevonden om de plek van je auto op te slaan is location log samen met de library radar kun je hiermee je geparkeerde auto terugvinden (zowel op de kaart als met de radar)

Voor mensen die nog DataMatrix codes willen scannen naast 1D en QR is er ook ixMAT Code Scanner
Thx precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 298588

OMG ik heb de last.fm app draaiende op mijn G1.

-In instellingen toestaan dat software van derde partijen geinstalleerd kan worden.
-Met je android naar deze link gaan http://www.csmarshal.com/android/fm.last.android.apk
-Op de download klikken en inloggen op Last.fm

In Europa kan je hem niet downloaden in de Market namelijk.

Weet iemand of wij Europeanen van nog meer van dit soort geweldige applicaties worden onthouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 298588 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:28:
OMG ik heb de last.fm app draaiende op mijn G1.

-In instellingen toestaan dat software van derde partijen geinstalleerd kan worden.
-Met je android naar deze link gaan http://www.csmarshal.com/android/fm.last.android.apk
-Op de download klikken en inloggen op Last.fm

In Europa kan je hem niet downloaden in de Market namelijk.

Weet iemand of wij Europeanen van nog meer van dit soort geweldige applicaties worden onthouden?
Last.fm mag die app niet naar elk land verschepen. Platenmaatschappijen vinden namelijk dat streamen naar mobiel iets anders is dan streamen naar computer...

Over de pricewatch scanner, ik denk dat ik het vrij snel kan maken.

• danslo
Is er al een native Hyves applicatie voor Android? Kan niks vinden op Market en verder alleen wat tweakers news tegengekomen dat ze bezig waren met een Java versie (die icm Android dan je locatie kan bijhouden e.d.)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 20:14
Heeft iemand trouwens de Pac Man game van Namco geprobeerd? Hij staat niet op de nederlandse market om een of andere reden, maar heb hem wel elders kunnen vinden. Het werkt op zich, alleen knippert het hele scherm dan continu als ik een spel start. Iemand andere ervaringen?

Mijn (drone) video's

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Hoi luitjes,

Mijn tweakers pricewatch scanner werkt.
Ik moet hem alleen nog even netjes maken. Dan komt ie online! (Vanmiddag nog dus!)

OK, quircks zijn eruit, nu nog een icon.

[Voor 13% gewijzigd door Balachmar op 06-06-2009 13:55]

• HammerT
  • Laatst online: 23-03 15:24
Sow dat heb je best vlot voorelkaar.

Wat mij wel handig lijkt is een app die de dichtstbijzijnde goedkoopste tankstation zoekt. Wel wat meer werk omdat je dan misschien een rss moet inrichten die alle info geeft en je moet dan alle info van de websites gaan parsen ofzo. En volgens mij heeft niet eens elke aanbieder een online prijs zoals bijvoorbeeld tango wel heeft.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

En hij staat in de Android Market! Pricewatch Scanner.
Bij Applications en dan shopping, gratis natuurlijk.

[Voor 55% gewijzigd door Balachmar op 06-06-2009 15:43]

• Niet online
Balachmar schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:24:
En hij staat in de Android Market!
Bij Applications en dan shopping, gratis natuurlijk.
Cool! Onder welke naam?

• disweb
Onder de naam: Pricewatch Scanner

Ik ga hem nu even testen ;)

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Hey als jullie hem leuk vinden, mag ie dan ook in de TS?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:46

Chakotay

Lick here to continue

Leuk ding Balachmar :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Iemand een manier gevonden om je foon in het Engels te laten en je toch je SMS locale in het NL te zetten? :)

Anoniem: 233158

Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:05:
Weet iemand of er ook een gratis tetris-kloon voor Android bestaat? Ik kan hem niet zo snel vinden. Overigens ook een aanrader is Robo Defense (=desktop tower defense game).
Tetrads is een Tetris-kloon die op zich wel aardig werkt. Verder ben ik er nog geen tegengekomen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

De T.net barcode scanner doet het hier niet, hij maakt wel een foto van de bar-code maar daarna gaat hij weer terug naar het fotomaakscherm?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Erasmo schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:27:
De T.net barcode scanner doet het hier niet, hij maakt wel een foto van de bar-code maar daarna gaat hij weer terug naar het fotomaakscherm?
Ik had er een check in staan die controleerde of het een EAN-13 code was.
De barcode die je met gemaild hebt, is dat niet. Ik heb de check weggehaald En dan doet hij het wel goed.
Niet dat ie iets vindt, maar hij gedraagd zich wel netjes verder.
Update staat in de markt.
Bedankt voor de bug-report.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Balachmar schreef op zondag 07 juni 2009 @ 11:41:
[...]

Ik had er een check in staan die controleerde of het een EAN-13 code was.
De barcode die je met gemaild hebt, is dat niet. Ik heb de check weggehaald En dan doet hij het wel goed.
Niet dat ie iets vindt, maar hij gedraagd zich wel netjes verder.
Update staat in de markt.
Bedankt voor de bug-report.
Mooie app Balachmar! het zou mooi zijn dat de app de pagina inleest en deze in de app weergeeft..
Net zoiets wat shopsavvy heeft eigenlijk! maar petje af!

Ik zou dat ook wel eens willen proberen.. Android programmaś programmeren, maar ik heb daar nog niet zoveel verstand van.. Heb een basiskennis in Borland Pascal en Delphi, maar dan heb ik het ook gehad..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

DaJohn schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:29:
[...]

Mooie app Balachmar! het zou mooi zijn dat de app de pagina inleest en deze in de app weergeeft..
Net zoiets wat shopsavvy heeft eigenlijk! maar petje af!

Ik zou dat ook wel eens willen proberen.. Android programmaś programmeren, maar ik heb daar nog niet zoveel verstand van.. Heb een basiskennis in Borland Pascal en Delphi, maar dan heb ik het ook gehad..
Ik heb het expres op deze manier gedaan, omdat tweakers.net de pricewatch maakt mogen/moeten zij wel credit krijgen. Als ik daar een interface omheen ga maken lijkt het alsof ik credit wil claimen.

Het programmeren voor Android is niet zo moeilijk. De tutorials op developers.android.com zijn best goed. En de api is zo uitgebreid dat je veel dingen makkelijk kan doen.

Enige wat ik voor de pricewatch scanner heb gedaan, is ScannerIntent opgevraagd van zxing. En vervolgens en browser intent openen met de juiste url.
Moeilijkste was om ervoor te zorgen dat als je terug kwam uit de browser dat de scanner dan weer aan ging, maar dat als je dan nog een back drukte, dat hij dan uit ging.
Ik kan het je echt aanraden om te leren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• disweb
@Balachmar, misschien nog een leuke app om te maken:

Ik ga vanavond naar Salou en kan daar wel GPS gebruiken icm Google Maps. Helaas kost dat natuurlijk erg veel geld, omdat de maps worden opgehaald van internet. Kun jij niet een programmatje maken (natuurlijk niet voor vanavond :9) waarin je de maps (gewoon bepaalde gebieden) op de SD kaart kunt opslaan, zodat die worden opgevraagd en niet via internet. Dat zou nu écht heel handig zijn voor op vakantie, van te voren het hele land waar je heen gaat downloaden naar de SD en dan zorgeloos op vakantie! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
disweb schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:34:

Ik ga vanavond naar Salou en kan daar wel GPS gebruiken icm Google Maps. Helaas kost dat natuurlijk erg veel geld, omdat de maps worden opgehaald van internet. Kun jij niet een programmatje maken (natuurlijk niet voor vanavond :9) waarin je de maps (gewoon bepaalde gebieden) op de SD kaart kunt opslaan, zodat die worden opgevraagd en niet via internet. Dat zou nu écht heel handig zijn voor op vakantie, van te voren het hele land waar je heen gaat downloaden naar de SD en dan zorgeloos op vakantie! :)
Ik denk niet dat Google hier erg blij mee is, maar wie weet :D. Zuo wel echt perfect zijn!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:28

Ik ga er even van uit dat je T-Mobile web'n'walk extra hebt. Ikzelf heb in de meivakantie gewoon data roaming aan laten staan en mijn G1 gebruikt (mail, im+, google maps, teletekst, browser, weather channel, geen youtube) en was maximaal 5 euro per dag kwijt, heb nooit de max van 10MB gehaald die er per dag is (dan gaat de snelheid drastisch naar beneden). Ik vindt dit alleszins redelijk, als ik een internetcafe binnenga ben ik dit ook al snel kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Dat ga ik niet hoeven doen:
http://www.youtube.com/watch?v=pv_eMF8xkMg

Daar staat een filmpje van een project waar ze mee bezig zijn. Open street map navigatie op Android. Kaartinfo + routing vanaf de telefoon.

http://code.google.com/p/osm-android/

Daar komt de code als het goed is binnenkort online te staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• disweb
Laudor schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:23:
[...]

Ik ga er even van uit dat je T-Mobile web'n'walk extra hebt. Ikzelf heb in de meivakantie gewoon data roaming aan laten staan en mijn G1 gebruikt (mail, im+, google maps, teletekst, browser, weather channel, geen youtube) en was maximaal 5 euro per dag kwijt, heb nooit de max van 10MB gehaald die er per dag is (dan gaat de snelheid drastisch naar beneden). Ik vindt dit alleszins redelijk, als ik een internetcafe binnenga ben ik dit ook al snel kwijt.
Tsja, ik heb inderdaad web'n'walk plus maar heb geen zin om daar extra te gaan betalen. Ik zet data roaming gewoon uit dus (dan heb je dus écht geen internet meer?) en gebruik het wel 3 dagen niet ;)
Balachmar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:40:
[...]

Dat ga ik niet hoeven doen:
http://www.youtube.com/watch?v=pv_eMF8xkMg

Daar staat een filmpje van een project waar ze mee bezig zijn. Open street map navigatie op Android. Kaartinfo + routing vanaf de telefoon.

http://code.google.com/p/osm-android/

Daar komt de code als het goed is binnenkort online te staan.
Ok bedankt, erg mooie feature, alleen had ik liever gewoon die functie met google maps gehad. Als google dat zou doen, simpele navigatie inbouwen, dat is echt perfect ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P5ycho
ik vermaak me echt kostelijk met de nieuwe release van CentosCestos:

iedereen zou een gebruik moeten maken van die QR barcodes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

P5ycho schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:33:
ik vermaak me echt kostelijk met de nieuwe release van Centos:
[afbeelding]
Leuk die QR. Ik heb hem gescand, maar... "Er zijn geen overeenkomsten in de Anroid Market voor de zoekopdracht: centos"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• disweb
Hier een wel werkende image voor cestos Full: (het is namelijk Cestos ipv Centos) ;)

Overigens vond ik de beta versie leuker...

[Voor 18% gewijzigd door disweb op 08-06-2009 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

ik vermaak me echt kostelijk met de nieuwe release van Centos:
[afbeelding]
Die zie ik dus niet in mijn market he? :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P5ycho
Goh, das wel dom van me :P
thanks voor het verbeteren van de QRcode. Heb m'n eigen post ook even verbeterd.

Waarschijnlijk komt level 1 ook nog terug met 2 ballen ipv. 3.
Originele levels en spelmodes, me dig.

[Voor 22% gewijzigd door P5ycho op 08-06-2009 18:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HammerT
Jammer dat er geen adroid dev forum is ;) maar ik ben maar begonnen aan m'n benzinepomp zoeker op prijs :P

*knip*

Ik heb nu alleen nog de tango pompen omdat die makkelijk te parsen waren, en dat schrijven is niet het leukste. Maar hij kan nu dus alle pompen met prijs en geo locatie vinden (ja er staan er nog maar 10 in, wil niet onnodig allemaal traffic genereren), nu alleen nog een stukje schrijven die een bepaalde range van je locatie filtert en dan aan de android app zelf werken. Maar dat heb ik helemaal nog niet gedaan dus het zal wel niet zo snel gaan maar het is wel leuk imo :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

HammerT schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:52:
Jammer dat er geen adroid dev forum is ;) maar ik ben maar begonnen aan m'n benzinepomp zoeker op prijs :P

http://hammert.nl/parser/rss.php

Ik heb nu alleen nog de tango pompen omdat die makkelijk te parsen waren, en dat schrijven is niet het leukste. Maar hij kan nu dus alle pompen met prijs en geo locatie vinden (ja er staan er nog maar 10 in, wil niet onnodig allemaal traffic genereren), nu alleen nog een stukje schrijven die een bepaalde range van je locatie filtert en dan aan de android app zelf werken. Maar dat heb ik helemaal nog niet gedaan dus het zal wel niet zo snel gaan maar het is wel leuk imo :)
Anders beginnen we een topic daarover.
Trouwens een bezoek aan #android-dev of #android kan ook nuttig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danslo
Kan iemand mij even uitleggen hoe dat zit met Skype / VoIP / SIP?

Sipdroid werkt alleen over wifi lan (niet over 3G), maar wat doet het precies? Lijkt me niet dat Vodafone erg blij is dat je gesprekken gaat voeren over je 3G verbinding als ze aan die belminuten bundels willen verdienen.

En hoe zit dat met Skype Lite die ik in market vond? Kan je daar gewoon gratis mee bellen naar skype contacts?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

cls schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:20:
Kan iemand mij even uitleggen hoe dat zit met Skype / VoIP / SIP?

Sipdroid werkt alleen over wifi lan (niet over 3G), maar wat doet het precies? Lijkt me niet dat Vodafone erg blij is dat je gesprekken gaat voeren over je 3G verbinding als ze aan die belminuten bundels willen verdienen.

En hoe zit dat met Skype Lite die ik in market vond? Kan je daar gewoon gratis mee bellen naar skype contacts?
Vodafone heeft volgens mij in de bepalingen staan dat je geen voip mag doen. Maar voip applicaties mogen wel in de market. Als vodafone server side niets doet, dan werken die dus gewoon. Waarschijnlijk wilden ze van Sipdroid geen gezeik met providers. Bij Skype lite gaat het bellen met Skype contact volgens mij gewoon via de telefoon en geen voip.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• danslo
Maar hoe kan dat dan gratis zijn? Op google code staat er een versie die wel werkt via 3G. Als ik die zou installeren, kan ik dan gewoon gratis bellen over 3G naar andere telefoons? Moeten die ook Sipdroid geinstalleerd hebben? Alleen naar telefoons die ook op 3G zitten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

cls schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:41:
Maar hoe kan dat dan gratis zijn? Op google code staat er een versie die wel werkt via 3G. Als ik die zou installeren, kan ik dan gewoon gratis bellen over 3G naar andere telefoons? Moeten die ook Sipdroid geinstalleerd hebben? Alleen naar telefoons die ook op 3G zitten?
Voip naar voip is in principe altijd gratis. Als je rechtstreeks naar elkaar belt. MAar van Voip naar een landlijn, of mobiel nummer kost meestal wel geld. Afhankelijk van je voip aanbieder. Ikzelf gebruik voor mijn thuis telefonie voipbuster. Maar dit heeft niets met de software te maken, maar met Voip an sich.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HammerT
Een provider kan voip streams blokkeren, dat heeft vodafone dacht ik. Vodafone komt iig wel met een internet abbo die wel voip streams ondersteund, maar die is 5 euro duurder.

Voor voip is het het niet nodig dat de andere telefoon ook een voip app heeft zoals Sipdroid.

En je moet toch een voip provider hebben die gratis bellen ondersteund? Ik meen me te herinneren dat het met voipbuster (is gewoon voor de pc) wel gratis was om naar vaste nummers te bellen maar niet naar mobiele nummers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HammerT
Balachmar schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:20:
[...]

Anders beginnen we een topic daarover.
Trouwens een bezoek aan #android-dev of #android kan ook nuttig zijn.
Ok, maar ik verwacht niet erg veel animo eigenlijk, irc is dan makkelijker misschien :)

sorry had de http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop moeten gebruiken

[Voor 15% gewijzigd door HammerT op 09-06-2009 12:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
HammerT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:19:
[...]

Ok, maar ik verwacht niet erg veel animo eigenlijk, irc is dan makkelijker misschien :)

sorry had de [afbeelding]-knop moeten gebruiken
Persoonlijk zou ik best interesse hebben in een android software ontwikkelings topic. Hoewel #android en #android-dev op freenode handige plaatsen zijn voor snelle support, is een forum toch handiger omdat het ook een soort naslagwerk is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Ik zou ook wel eens graag een belminuten/sms widget willen hebben die bijhoudt hoeveel minuten je al verbruikt hebt. volgens mij worden je aantal minuten gebeld al ergens op je telefoon gelogged, dus die data moet gemakkelijk boven te halen zijn. En dan ook een reset-counter knop, en een knop om handmatig in te voeren hoeveel belminuten je hebt (met een manualoverride na reset van de counter).

Een widget is het fijnste omdat je die direct op je homescreen kan zetten. en geen aparte app die je telkens start.

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 09-06-2009 14:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stavast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:18:
Ik zou ook wel eens graag een belminuten/sms widget willen hebben die bijhoudt hoeveel minuten je al verbruikt hebt. volgens mij worden je aantal minuten gebeld al ergens op je telefoon gelogged, dus die data moet gemakkelijk boven te halen zijn. En dan ook een reset-counter knop, en een knop om handmatig in te voeren hoeveel belminuten je hebt (met een manualoverride na reset van de counter).

Een widget is het fijnste omdat je die direct op je homescreen kan zetten. en geen aparte app die je telkens start.
je moet wel opletten met het berekenen van de belminuten. stel je belt maar 20 seconden, bij veel providers telt dit dan als 1 min. mocht je vaak korte gesprekken hebben, dan kan je je nog wel eens verkijken op de minuten die daadwerkelijk geteld zijn.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03 21:06
Heeft iemand hier al een goede document viewer gevonden ?
Het zou toch wel erg handig zijn om pdf en word/excel documenten die je per e-mail ontvangt
ook te kunnen lezen :+

Het enige wat ik nu gevonden heb is een pdf reader die enkel pdf files tot 1 mb aan kan 8)7

Iemand nog tips ?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Squall schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:52:
Heeft iemand hier al een goede document viewer gevonden ?
Het zou toch wel erg handig zijn om pdf en word/excel documenten die je per e-mail ontvangt
ook te kunnen lezen :+

Het enige wat ik nu gevonden heb is een pdf reader die enkel pdf files tot 1 mb aan kan 8)7

Iemand nog tips ?
Een echte PDF reader van HTC: http://strazzere.com/blog/?p=266

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-12-2022
Als je firefox gebruikt: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/2780
echt ideaal..

• KnEuTeR
  • Laatst online: 15-01 17:18

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:18:

Je kan gebruik maken van de iPhone belstatus widget. Dit is wel gewoon een browserpagina.

Het werkt zo. je gaat naar die pagina MET JE TELEFOON, je logt daar in en activeert de gadget (zet een cookie in je browser), en je kan de pagina met de gadget dan simpel bookmarken. Alleen nu komt het. Die website van tmobile is zo KUT dat je dus die vakjes niet meer goed kan invullen. Eerst kon dat nog wel :s Dus als iemand het nog voor elkaar krijgt hoor ik graag hoe.

https://www.t-mobile.nl/M...us-gadget-activation.aspx

werkt natuurlijk ook gewoon op je PC. Er is ook een iGoogle gadget voor.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• P5ycho

• Niet online
KnEuTeR schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Je kan gebruik maken van de iPhone belstatus widget. Dit is wel gewoon een browserpagina.

Het werkt zo. je gaat naar die pagina MET JE TELEFOON, je logt daar in en activeert de gadget (zet een cookie in je browser), en je kan de pagina met de gadget dan simpel bookmarken. Alleen nu komt het. Die website van tmobile is zo KUT dat je dus die vakjes niet meer goed kan invullen. Eerst kon dat nog wel :s Dus als iemand het nog voor elkaar krijgt hoor ik graag hoe.

https://www.t-mobile.nl/M...us-gadget-activation.aspx

werkt natuurlijk ook gewoon op je PC. Er is ook een iGoogle gadget voor.
Dat weet ik, maar krijg je dan gewoon een widget te zien als de huidige widgets op je phone: of is het meer een link naar de website (want tja, dat wist ik al).

• DaJohn
Balachmar schreef op maandag 08 juni 2009 @ 08:22:
[...]

Ik heb het expres op deze manier gedaan, omdat tweakers.net de pricewatch maakt mogen/moeten zij wel credit krijgen. Als ik daar een interface omheen ga maken lijkt het alsof ik credit wil claimen.

Het programmeren voor Android is niet zo moeilijk. De tutorials op developers.android.com zijn best goed. En de api is zo uitgebreid dat je veel dingen makkelijk kan doen.

Enige wat ik voor de pricewatch scanner heb gedaan, is ScannerIntent opgevraagd van zxing. En vervolgens en browser intent openen met de juiste url.
Moeilijkste was om ervoor te zorgen dat als je terug kwam uit de browser dat de scanner dan weer aan ging, maar dat als je dan nog een back drukte, dat hij dan uit ging.
Ik kan het je echt aanraden om te leren!
Ik ben al aan het experimenteren geweest met de Hello android tutorial, maar dat is ff uizoeken hoe dit precies allemaal werkt.

Ik wil graag weten hoe ik het programma op de HTC Magic neer zet. Ik moet iets met extentie *.apk hebben dacht ik.. Ach ja veel rommelen met programmeren, dan komt er wel iets van.. Haha!

• smeerbartje
Ik ben er nu ook mee bezig, maar ik krijg die stomme hello world app niet aan de praat via de emulator. Vanavond nog maar even proberen.

• DaJohn
smeerbartje schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:16:
Ik ben er nu ook mee bezig, maar ik krijg die stomme hello world app niet aan de praat via de emulator. Vanavond nog maar even proberen.
Mij lukt het om de Hello World in de emulator te openen, alleen probeer ik het nu op de HTC Magic te draaien, maar daar krijg ik een foutmelding over: iets met parseer fout.. ik denk dat ik geen unsigned applicaties mag draaien op de Magic, dus ff aanzwengelen dat het wel mag.. en nog eens proberen..

Edit: Helaas was dit niet het geval.. Nou weet ik niet wat er fout is gegaan, iemand een idee?

[Voor 8% gewijzigd door DaJohn op 10-06-2009 16:39]

• HammerT
Als je je G2 hebt aangesloten kan in het Run dialoog van eclipse toch gewoon je apparaat selecteren? Dus geen geklooi met apk files. En volgens de guide moet je android:debuggable="true in je manifest zetten..

Maar ik krijg m'n magic morgen :P dus dan zal ik het ook proberen ;)

Ik zag net dat ik m'n post een beetje in eht verkeerde topic had geplaatst, als die verschillende android fora ook ;) maar goed dus niemand die hier een oplossing voor heeft: ? HammerT in "Google Android OS - Deel 2"

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ik denk toch dat we voor programmeervragen een ander topic moeten openen.
Dan blijft het tenminste goed van elkaar gescheiden. Ik wil in ieder geval zeker wel helpen waar ik kan.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:41:
[...]

Dat weet ik, maar krijg je dan gewoon een widget te zien als de huidige widgets op je phone: of is het meer een link naar de website (want tja, dat wist ik al).
Zoals ik al zei, is het gewoon een browserpagina die je eventueel kan bookmarken. Maar lukt het jou nog om in te loggen bij tmobile dan? Ik kan die username/password vakjes niet invullen... ik krijg geen focus op me G1.

• Niet online
KnEuTeR schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:41:
[...]

Zoals ik al zei, is het gewoon een browserpagina die je eventueel kan bookmarken. Maar lukt het jou nog om in te loggen bij tmobile dan? Ik kan die username/password vakjes niet invullen... ik krijg geen focus op me G1.
Ik ben juist opzoek naar een widget voor het homescreen, en niet e.o.a. applicatie/shortcut etc.
Wat betreft die T-Mobile site ik zal het binnenkort eens voor je testen.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Anoniem: 69767 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:50:
[...]

Ik ben juist opzoek naar een widget voor het homescreen, en niet e.o.a. applicatie/shortcut etc.
Wat betreft die T-Mobile site ik zal het binnenkort eens voor je testen.
Ik heb al eens een klein onderzoekje gedaan om daar een applicatie voor te maken. Je kan de info opvragen aan de hand van een url met wat HTML die je kan parsen. Het probleem is dat je een authorisatie cookie moet meesturen. Het is moeilijk om de inhoud van de cookie zelf te verzinnen, die krijg je bij het inloggen van tmobile. opzich kan je wel een app voor maken, maar je zal handmatig de cookie value over moeten typen in de applicatie. Als je een sessie hebt met tmobile (dus als je ingelogd bent) en je hebt de iGoogle gadget geactiveerd, kan je via deze link de data halen:

https://www.t-mobile.nl/G...tusGadget.aspx?Retrieve=1

De cookie die verantwoordelijk is heet: "subscribercallstatusgadget_cookie" kan je vinden in firefox cookie manager als je ingelogd bent en de gadget geactiveerd hebt. Aan die gegevens heb je genoeg om zo'n gadget te maken, misschien maak ik hem zelf wel. Het enige probleem is een paar handmatige stappen waar je niet onderuit komt.

Of er moet gewoon een app vanuit T-mobile komen....

• Niet online
KnEuTeR schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:26:
[...]

Ik heb al eens een klein onderzoekje gedaan om daar een applicatie voor te maken. Je kan de info opvragen aan de hand van een url met wat HTML die je kan parsen.

[...]

Het enige probleem is een paar handmatige stappen waar je niet onderuit komt.

Even los daarvan: je kan die info toch ook gewoon uit de phone zelf halen? Dus gewoon een simpele belminuten teller? Je vult op moment X in hoeveel belminuten je hebt etc, de Widget leest om de x-minuten de data uit de phone-logfile (want het wordt wel ergens gelogged volgens mij) en trekt die daarvan af. Aan het eind van de maand reset hij zichzelf.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

KnEuTeR schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:26:
[...]

Ik heb al eens een klein onderzoekje gedaan om daar een applicatie voor te maken. Je kan de info opvragen aan de hand van een url met wat HTML die je kan parsen. Het probleem is dat je een authorisatie cookie moet meesturen. Het is moeilijk om de inhoud van de cookie zelf te verzinnen, die krijg je bij het inloggen van tmobile. opzich kan je wel een app voor maken, maar je zal handmatig de cookie value over moeten typen in de applicatie. Als je een sessie hebt met tmobile (dus als je ingelogd bent) en je hebt de iGoogle gadget geactiveerd, kan je via deze link de data halen:

https://www.t-mobile.nl/G...tusGadget.aspx?Retrieve=1

De cookie die verantwoordelijk is heet: "subscribercallstatusgadget_cookie" kan je vinden in firefox cookie manager als je ingelogd bent en de gadget geactiveerd hebt. Aan die gegevens heb je genoeg om zo'n gadget te maken, misschien maak ik hem zelf wel. Het enige probleem is een paar handmatige stappen waar je niet onderuit komt.

Waarom zou je de cookie informatie handmatig moeten overtypen?
Je kan toch ook gewoon een CookieManager aanmaken?
http://developer.android....webkit/CookieManager.html
Moet je een connectie maken naar de login pagina, daar netjes inloggen. De inlog cookie bewaren en meesturen als je de belminuten pagina wilt opvragen.

• KnEuTeR

KnEuTeR

Balachmar schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:40:
[...]

Waarom zou je de cookie informatie handmatig moeten overtypen?
Je kan toch ook gewoon een CookieManager aanmaken?
http://developer.android....webkit/CookieManager.html
Moet je een connectie maken naar de login pagina, daar netjes inloggen. De inlog cookie bewaren en meesturen als je de belminuten pagina wilt opvragen.
het ligt ietsje ingewikkelder. Je moet eerst inloggen, en dan op een paar pagina's verder de gadget activeren. Dan word pas de cookie die je nodig hebt gezet. Daarnaast word het inlogformulier van t-mobile echt RUK weergegeven in de browser van de G1. Maar misschien kunnen die post acties ook wel worden gesimuleerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niet online
Heeft iemand al ervaringen met een al dan niet gratis turn-by-turn navigatieprogramma voor Android, één waarbij je ook kaarten van te voren kunt neerzetten op een SD-kaartje i.v.m. roaming-datakosten die ik niet liever heb in het buitenland.

• smeerbartje
Anoniem: 69767 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:51:
Heeft iemand al ervaringen met een al dan niet gratis turn-by-turn navigatieprogramma voor Android, één waarbij je ook kaarten van te voren kunt neerzetten op een SD-kaartje i.v.m. roaming-datakosten die ik niet liever heb in het buitenland.
Ben ik ook zeer benieuwd naar.

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-03 18:59
smeerbartje schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:44:
[...]
Ben ik ook zeer benieuwd naar.
... en ik. Gisteren de route functionaliteit van GoogleMaps gebruikt maar die update niet op basis van positie. Heb ook gekeken wat RouteCentral kon doen, maar dat viel ook tegen. Er werd keurig een lijntje van waypoints over mijn map geplot, maar de app raakte eerst in de war van de energysaver en vervolgens liep ie helemaal vast.

Op zich leek een implementatie van Enkin me wel interessant, maar ben er nog niet aan toe gekomen om dat verder uit te checken.

• Niet online
Google Maps heeft ook een manual nieuwe update gekregen: en is te downloaden via Market, vervangt de standaard Google Maps. Heeft een aantal nieuwe features boven de Maps versie die meegeleverd wordt.

En wat is de Android Market toch mooi!! Zat net even op Ovi voor m'n N95, maar wat een gedrocht..super weinig applicaties terwijl Android snel gevuld was na de launch, en super veel paid op Ovi (5 euro voor een simpele WiFi Scanner lol). En het hele zoek systeem van Ovi is ook crap.

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-06-2009 22:47]

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-10-2022
ik heb inmiddels ook mijn android phone binnen, maar nog wel wat vraagjes:

- ik wil graag een geluidje horen als ik email ontvang, dit dus aangezet maar s'nachts is dit wat minder, werd afgelopen nacht 5x wakker gemaild :(, is hier een programmatje voor om automatisch na een bepaalde tijd emailnotificaties uit te zetten oid?

- ik heb AndNav2 geinstalleerd maar dit werkt nogal matig zijn er een betere alternatieven?

- de batterij van mijn magic is nogal snel leeg, is hier nog iets aan te doen?

• smeerbartje
Anoniem: 69767 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:02:
Google Maps heeft ook een manual nieuwe update gekregen: en is te downloaden via Market, vervangt de standaard Google Maps. Heeft een aantal nieuwe features boven de Maps versie die meegeleverd wordt.

En wat is de Android Market toch mooi!! Zat net even op Ovi voor m'n N95, maar wat een gedrocht..super weinig applicaties terwijl Android snel gevuld was na de launch, en super veel paid op Ovi (5 euro voor een simpele WiFi Scanner lol). En het hele zoek systeem van Ovi is ook crap.
Welke nieuwe functies?

• HammerT
libero schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:42:

- ik wil graag een geluidje horen als ik email ontvang, dit dus aangezet maar s'nachts is dit wat minder, werd afgelopen nacht 5x wakker gemaild :(, is hier een programmatje voor om automatisch na een bepaalde tijd emailnotificaties uit te zetten oid?

- ik heb AndNav2 geinstalleerd maar dit werkt nogal matig zijn er een betere alternatieven?

-locale
-van wat ik hier heb gelezen niet
-3G uitzetten als je hem niet gebruikt

• Tim_bots
  • Laatst online: 21-03 09:44
libero schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:42:

Het geluidje kan ook nog uitgeschakeld worden met timeriffic, maar ik denk dat Locale beter is.

Voor navigatie kun je ook nog Nav4All gebruiken, je hebt hier alleen geen kaarten zichtbaar, ook heeft hij een dataverbinding nodig op het moment dat je begint met rijden en op het moment dat je verkeerd rijdt.

Je accu is helaas geen oplossing voor

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Niet online
Sunday, June 14, 2009 4:23 PM

Today we're releasing an upgrade to Google Maps for Android-powered phones. We've added a whole host of new features and fixed a few issues with Google Latitude.

You can now search Google Maps for Android using your voice, making it easier than ever to look up places while on the go. Whether you're searching for an address, a business, or nearby windsurfing spots, just speak your query and Google Maps will find it. Our voice recognition engine currently understands English in American, Australian, and British accents. After you search, you'll see a map of places. To help you decide where to go, we've improved our business listings to include content such as store hours, prices, ratings, and reviews.

We also added transit and walking directions to Google Maps for Android. You can now get directions using public transportation in over 250 cities, including New York City and San Francisco. If you're looking for the best route on foot, use walking directions to take advantage of pedestrian-only pathways and to avoid one-way restrictions - just in time for summer!

Google Maps for Android includes some big improvements to Google Latitude. We fixed an issue that caused background location updates to periodically stop for some of you. Now, once you select "Detect your location" from the Latitude privacy menu, your location will continue to update as long as your phone is on.

You may also notice a new experimental feature called Updates that lets you communicate with friends and post messages. Start Latitude and click the "Updates" tab to shout out updates at friends when they're at interesting locations, start a conversation when you're at your favorite restaurant, or just add more details to your Latitude location for your friends to see. Your friends will also need to download this new version of Google Maps for Android in order to use this experimental Updates feature -- they will not get your messages otherwise.

Unlike past Android software updates for the T-Mobile G1 or HTC Magic, the new Google Maps release won't be automatically pushed to your phone over the next few days. Instead, the upgrade is available for download in the Android Market. Just search for "Google Maps" and install today.

UPDATE: For those of you looking for Street View in Google Maps on Android, you'll find that we've integrated it more tightly with the rest of the app. Street View is no longer its own map mode. You can now check out Street View directly from any search result where imagery is available. You can also long-press any point on the map, in map view or satellite view, and you'll see a Street View thumbnail wherever imagery is available.
http://googlemobile.blogspot.com/

(downloaden via de Market)

Belangrijkste is dus dat hij nu ook je een wandelroute kan geven om van A naar B te komen inclusief aanwijzingen/begeleiding. Handig als je in een vreemde stad bent.

• Niet online
Ook is er een nieuwe iGoogle for Android beschikbaar:

The new version of iGoogle for mobile is available in 38 languages. To try it out, go to igoogle.com in your mobile browser and tap "Try the new Mobile iGoogle!" Bookmark the page or make it your home page so you can return to it quickly. Finally, please fill out our survey by clicking on the "Tell us what you think" link at the top of the new home page. We'll continue to use your feedback to make iGoogle even better.
Heeft wel wat weg van Nokia's N97 Homescreen, maar iGoogle for Mobile is nog dik in beta stage.

• HammerT
Is er eigenlijk iemand die latitude gebruikt? Dan weet iedereen waar je altijd, toch niet echt gewild lijkt me ;)

;)

[Voor 3% gewijzigd door HammerT op 16-06-2009 16:37]

• smeerbartje
Ik gebruik het, maar heb nog geen enkele vriend die het ook gebruikt .... :) Ik zeg: allemaal aan de Android, en snel een beetje!

[Voor 25% gewijzigd door smeerbartje op 16-06-2009 16:57]

• MethinX

MethinX

't is wat!

Ik gebruik het en ik heb 1 vriend die het gebruikt. Het werkt perfect. Volgens mij gaat hij vaker updaten zodra je in beweging bent, ik kreeg om de 2 minuten een nieuwe lokatie te zien, zodat ik precies op het juiste moment de deur kon open doen :)

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Nieuwe Googlemaps = verademing als het aankomt op navigeren!

En zo precies is die latitude niet hoor :) Hij gebruikt alleen de GPS als je ECHT in Maps zit, anders gewoon de GSM masten.

Maar jullie mogen mij gerust toevoegen hoor:

kristof @ kristofVERWIJDERDITmattei.be

Kunnen we elkaar stalken :+

[Voor 3% gewijzigd door Snake op 16-06-2009 17:27]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ach het mooie van Lattitde is wel, dat je zelf kan bepalen we het te zien krijgt. En je kan het ook gewoon uitzetten. Persoonlijk zie ik het nut nog niet echt, maar als andere mensen het leuk vinden, waarom niet?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Balachmar schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:28:
Ach het mooie van Lattitde is wel, dat je zelf kan bepalen we het te zien krijgt. En je kan het ook gewoon uitzetten. Persoonlijk zie ik het nut nog niet echt, maar als andere mensen het leuk vinden, waarom niet?
Goh, als mijn meid het heeft, en ik ook, kan ik zien waar ze zit. Ze moet nog al een afstandje rijden, en hoef ik haar niet te bellen: waar zit ge, ik kan het gewoon zien :+

• Niet online
zou tnt post moesten gebruiken!

• disweb
Dat is nou echt een goed idee, weet je precies wanneer je je pakje thuis kan verwachten. Een lijst met pakjes die ze nog moeten leveren (met de jouwe) en de preciese locatie :P
Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om software (applicaties) voor Android te bespreken. Problemen met software, de Market of andere probleemgevallen horen hier niet thuis. Open daarvoor een eigen topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee