• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

http://www.qtee.nl/android/over.gif

Welkom in het tweede deel van het Google Androidtopic. Android is een opensourceplatform voor mobiele telefoons, gebaseerd op het Linux besturingssysteem en het Java programmeerplatform. Het is ontwikkeld door Google.

Vorige delen:
Google Android - Deel 1

Details:
  • De eerste Androidtelefoon (T-mobile G1/HTC Dream) kwam uit in 2008, in een groot deel van de USA.
  • De G1 werd begin 2009 geïntroduceerd in Europa en is bij T-Mobile te koop in combinatie met een abonnement.
  • Binnenkort komt de Vodafone Magic uit, de tweede telefoon die op Android draait. Hij is al te preorderen.
  • Later dit jaar komen er meer Androidtelefoons uit. Onder andere Samsung heeft al modellen aangekondigd.
  • Android is erg nauw verbonden met je Googleaccount, dus contacten, email en je kalender worden gesynchroniseerd met Google's webvariant.
  • De sourcecode van Android kwam uit in het vierde kwartaal van 2008.
  • In de loop van 2009 zullen er meer toestellen uitkomen met Android als besturingssysteem.
  • Applicaties voor telefoons met Android zijn te downloaden vanaf de Android Market.
  • Sinds 12 mei 2009 zijn betaalde applicaties via de Market ook in Nederland te krijgen. Betalen doe je met een creditcard, via Google Checkout.
  • Je kunt ook zelf applicaties ontwikkelen voor Android, met een SDK-plugin (voor onder andere Eclipse).

Inhoud van deze TS
http://www.qtee.nl/android/nieuws.gif
Voor alle nieuwsberichten over Google Android op tweakers.net, klik hier...

http://www.qtee.nl/android/apparaten.gif

Op dit moment is de T-Mobile G1/HTC Dream het enige toestel op de markt met Android. Er zullen in 2009 echter wel meer telefoons met het Android-besturingssysteem op de markt komen.

T-Mobile G1 / HTC Dream

Officiele persfoto van T-mobile van de HTC dream / T-mobile G1

Een witte G1, met uitgeschoven toetsenbord

Een witte G1, dicht en van opzij

Schuin opzij gezien

Een zwarte G1, met uitgeschoven toetsenbord

G2 / HTC Magic

De G2/Vodafone Magic is nog niet uit, maar de preregistratie is al begonnen. Dit tweede Androidtoestel zal worden uitgebracht onder de Vodafone-vlag. Er zijn weinig verschillen met de G1, afgezien van het gemis van het fysieke toetsenbord. Wel is het uiterlijk ietwat aangepast. Het 'kinnetje' blijft echter behouden. Hieronder een paar teaserfoto's:

De G2 / HTC Magic, die waarschijnlijk in juli uitkomt

De G2 vanuit een paar verschillende hoeken

En nog eentje om het af te leren :P

De Samsung i7500

Van de Samsung i7500 is nog niet veel bekend. De verwachting is wel, dat deze telefoon in 2009 uit zal komen. Voorlopige specs:
  • 5MP camera
  • AMOLED 3,2 inch touchscreen
  • Wi-fi
  • GPS
  • HSPDA

Persfoto van de Samsung i7500

http://www.qtee.nl/android/reviews.gif

Hier volgt een lijstje met wat interessante reviews:
http://www.qtee.nl/android/fotos.gif

Hier volgen enkele screenshots van het Android-besturingssysteem:

Het homescherm zonder uitgeschoven balk

Het homescherm met uitgeschoven balk

De Android Market

Navigeren binnen de Android Market

De weg zoeken met Google Maps

Een preview van Cupcake, met onscreen-toetsenbord

http://www.qtee.nl/android/applicaties.gif
Er komen dagelijks nieuwe applicaties uit voor het Android-besturingssysteem. Op de Market is het soms best lastig om te vinden wat je zoekt. Hier volgt een greep uit de betere applicaties in een aantal categorieën:

Communicatie
  • Meebo - een IM-client
  • BuddyMob - idem (hiervoor heb je een (gratis) BuddyMob-account nodig)
  • Phonebook - een veel uitgebreidere telefoonboekapplicatie dan de defaultapp
  • Chomp SMS - SMS-programma
  • APNdroid - hiermee kun je bepaalde services (zoals wifi en 3g) tijdelijk blokkeren
  • fBook - Facebook op je telefoon
  • gTranslate - Vertaalprogramma
  • SMS Backup - bewaar je sms'jes in je GMail-inbox (met sms-tag)
  • SMS Popup - geeft een popup als je een sms ontvangt
  • Twidroid - een Twitterprogramma voor op je telefoon
  • Missed Call - laat je ledje knipperen met een custom kleur en snelheid bij een gemist gesprek/sms
Multimedia
  • Shazam - laat je telefoon muziek herkennen
  • Greed - lees je Google Reader-teksten
  • Nu - het nieuws van nu.nl
  • Picasa Uploader - upload foto's direct naar je Picasa-account
  • PicSay - bewerk je foto's
  • SnapPhoto - alternatief voor het cameraprogramma
  • TuneWiki - vind info over muziek
  • YouTube Sleuth - laat een preview zien van een YouTubefilmpje (geen Rickrolls meer)
  • Musical Lite/Pro - metronoom en stemapparaat
Vormgeving
  • aHome (lite) - legt een skin over je telefoon
  • openHome - idem
  • VirtualSheep - screensaver die Flickr-foto's laat zien
Utilities
  • Terminal Emulator - met name handig als je root-access hebt :)
  • AK Notepad - handig notitieblok op je telefoon
  • AppManager - wat de naam al zegt
  • Any Cut - verander icons en namen van icons
  • Close Everything - sluit alle nog openstaande applicaties
  • ConvertDroid - zet verschillende maten om naar andere maten
  • Locale - stel profielen in voor je telefoon
  • My Battery Status - geeft de lading van de batterij als een simpel percentage weer
  • Qype Radar - vind POI's bij jou in de buurt
  • ShopSavvy - scan de streepjescode van een product en zoek daarmee naar informatie
  • WikiMobile - Wikipedia voor op je mobiel
  • Linda File Manager - beheer je files op je telefoon
  • Wheres my Android - stuur een sms naar je telefoon en hij stuurt zijn GPS-coördinaten terug
  • Toggle Settings - verander gemakkelijk diverse instellingen
  • Timeriffic - maak een schema voor de geluidsinstellingen van je telefoon
  • Mute - zet met een tikje je telefoon op stil
Navigatie
  • Nav4All - compleet navigatiepakket, inclusief gesproken aanwijzingen
  • AndNav 2 - na installatie van een voicemodule ook met stemmen
Weer
  • The Weather Channel - internationale weerinformatie, vrij uitgebreid
  • WeatherBug - weerinformatie
Spellen
  • Abduction - grappig spel met ontvoerde koeien
  • JewelLust (lite) - Bejeweledachtig spel, erg verslavend
  • Bejeweled - onder andere te krijgen via de T-Mobilesite
  • Bonsai Blast - Bubblebreakerkloon
  • Labyrinth (lite) - gebruik de g-sensor van je telefoon om een kogeltje door een labyrint te sturen
  • ScummVM - ook al op Android!
  • Buka (Demo) - breng een planeetje naar haar bestemming en ontwijk de baddies
  • Twiggle - variant van Bejeweled Twist
  • Sudokster - één van de vele Sudokuvarianten
  • 4EverDFall (Free) - gebruik de g-sensor om een balletje handig te laten vallen
  • BrainGenius Deluxe - brain training op je G1
  • Craigs Race - racespel
  • PAC-MAN - de titel zegt het al; het spel zoals het vroeger al op je PC stond
  • Spelltapper - voer magie uit door vingerbewegingen
  • Tangram (Lite) - maak plaatjes uit een beperkt aantal vormen

http://www.qtee.nl/android/faq.gif

Uit welke toestellen kan ik kiezen? :?
Het eerste toestel met Android is al uit: de T-Mobile G1/HTC Dream. Op dit moment is de G2/HTC Magic in de maak, die erg veel op de G1 lijkt, maar geen fysiek toetsenbord heeft. Deze is al wel vooruit te bestellen bij Vodafone. Later in 2009 volgen waarschijnlijk nog meer Androidtoestellen, onder andere van Samsung.

Is het OS ook op andere telefoons werkend te krijgen? :?
In principe wel op sommige. Een aantal fanatieke mensen zijn bezig geweest om de SDK te porten naar een paar apparaten zoals de HTC Kaiser en de HTC Touch Cruise. Uiteraard is dit niet perfect, maar het werkt deels al wel.

Hoe duur is een T-Mobile G1 :?

Kijk voor de actuele prijzen in de Tweakers Pricewatch:

pricewatch: T-Mobile G1 Wit
pricewatch: T-Mobile G1 Zwart

Hoe zit het met rooten van de G1 :?
De G1 is te rooten, wat een aantal voordelen heeft. Je zit bijvoorbeeld niet meer vast aan de speciale T-Mobile-roms. Verder kun je je applicaties dan op de micro-SD-kaart installeren, wat het interne geheugen van de G1 vrijhoudt. Ook kun je het besturingssysteem dan naar eigen smaak aanpassen, als je dat wilt en kunt. Op het forum van XDA-developers is veel informatie te vinden over rooten van je G1.

Kan ik zelf ook programma's schrijven voor mijn G1? :?
Als je kunt programmeren in Java, kan dat. Alles wat je nodig hebt is Eclipse en de Android SDK.

Deze TS is gemaakt door Velvet

[Voor 30% gewijzigd door Velvet op 12-05-2009 16:26]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

• Velvet
  • Niet online
Als jullie nog toevoegingen/opmerkingen hebben voor de TS, hoor ik dat graag!

Applicaties in de applist zijn applicaties waar ik zelf ervaring mee heb, en zijn natuurlijk voor uitbreiding/vervanging vatbaar!

[Voor 46% gewijzigd door Velvet op 16-04-2009 20:10]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:04

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Velvet schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:46:
Mooie TS misschien paar extra screenshots van android er bij beetje de standaard applicaties? maps/browser/IM ect ect.

[Voor 10% gewijzigd door 42dpi op 16-04-2009 18:24]

Si vis pacem, para bellum

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mis buddymob in de SP, imho een stuk beter dan Meebo

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:04

-ko-

Leidend Voorwerp

Gave TS, zal eens wat apps uit de applist proberen. :)

Wa Doede Nou

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:37

spaceboy

Op grote hoogte

Ik wacht met smart op de G2. Waarom lees ik daar zo weinig over? :|

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 11:33
Mijn volgende telefoon word op basis van android :)

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
:> Zojuist deze telefoon in gebruik genomen en hetvolgende valt op: de browser crasht op tweakers.net. gek genoeg kan ik wel hier op got komen als ik gathering.tweakers.net direct invoer. Meer mensen last van?

Edit: ja dus, lees ik net in t vorige topic... valt nog niet mee om dat allemaal te lezen op dat kleine schermpje ;)

[Voor 62% gewijzigd door Gotfather op 16-04-2009 22:31]

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Cabo schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:39:
Mijn volgende telefoon word op basis van android :)
Sure... :D
Velvet schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:46:

Applicaties in de applist zijn applicaties waar ik zelf ervaring mee heb, en zijn natuurlijk voor uitbreiding/vervanging vatbaar!
TS ziet er goed uit! Misschien een overzicht van apps die tweakers hebben gemaakt ? O-)

-> AndNav - vooralsnog geen stemmen <- linkje naar Andnav2 ( http://www.andnav.org/ ) want die heeft _wel_ stemmen. (Wel eerst de voice module installeren)

-> aTrackDog - checkt of er updates zijn voor je geïnstalleerde programma's <- deze is niet meer nodig sinds de 1.1 update (RC9/RC33) aangezien je phone dat nu zelf doet. Het is wel handig om snel hiermee een app te uninstallen.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:47
spaceboy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:18:
Ik wacht met smart op de G2. Waarom lees ik daar zo weinig over? :|
Ik lees sowieso nog weinig over andere Android toestellen.
Er zijn wel veel speculaties en met namen de HTC Memphis lijkt mij een mooi toestel Gerucht is dat deze ook voor Android platform komt...maargoed, blijven speculaties....

G1 en G2 zijn niet echt veel keus, daar mogen wel een toestel of 4 a 5 bij.....

wijze woorden

• Velvet
  • Niet online
falcon4ever schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:50:
[...]

Sure... :D

[...]

TS ziet er goed uit! Misschien een overzicht van apps die tweakers hebben gemaakt ? O-)

-> AndNav - vooralsnog geen stemmen <- linkje naar Andnav2 ( http://www.andnav.org/ ) want die heeft _wel_ stemmen. (Wel eerst de voice module installeren)

-> aTrackDog - checkt of er updates zijn voor je geïnstalleerde programma's <- deze is niet meer nodig sinds de 1.1 update (RC9/RC33) aangezien je phone dat nu zelf doet. Het is wel handig om snel hiermee een app te uninstallen.
Aangepast! Ik wil best apps toevoegen die door Tweakers zijn gemaakt, als ik weet welke dat zijn ;)

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 14:39
Mooie TS Velvet, misschien een link naar het eerste topic toevoegen?

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Nette post. Misschien toch Twidroid vermelden, aangezien de populariteit van Twitter.

• Velvet
  • Niet online
PeterPan schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:10:
Mooie TS Velvet, misschien een link naar het eerste topic toevoegen?
Die staat er al in hoor, vrij bovenaan!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
:) Leuke Topicstart!

Ik heb afgelopen dagen ook even het oude topic doorgelezen.. en moet zeggen dat ik nu helemaal enthousiast ben over android :) Alleen een beetje jammer dat meer variatie in de toestellen wat lang op zich laat wachten. Hopelijk komt de HTC Magic snel :) denk dat ik daar dan voor ga.

Nog een leuk linkje voor mensen die opzoek zijn naar wat leuke android apps:
http://lifehacker.com/521...ful-and-free-android-apps

Ik als niet-android bezitter vond het in ieder geval wel even leuk om de wat uitgebreidere informatie te lezen over enkele beschikbare apps.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gotfather schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:49:
:> Zojuist deze telefoon in gebruik genomen en hetvolgende valt op: de browser crasht op tweakers.net. gek genoeg kan ik wel hier op got komen als ik gathering.tweakers.net direct invoer. Meer mensen last van?

Edit: ja dus, lees ik net in t vorige topic... valt nog niet mee om dat allemaal te lezen op dat kleine schermpje ;)
Bij mij is die nog nooit gecrasht op gathering.tweakers.net of op enige pagina van t.net, ik zie de laatste tijd meerderen mensen problemen hebben.
Telefoon crashen vast lopen scherm zo maar uit gaan ik heb nog geen enkel probleem ondervonden met mij G1 en ik gebruik hem veel heel veel.

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Zeker weten dat de G2 mijn volgende telefoon wordt! Mijn N82 heb ik al in de reservering staan bij mijn vriendin. Bah bah wat een rot apparaat is de N82 toch! in het begin veel lof over gehad maar nu gebruik ik hem weinig voor leuke dingen.

Android maakt alles veel leuker! Gave programma's worden er geprogrammeerd, leuke features..
Ik denk er zelfs over om zelf programma's te gaan ontwikkelen voor de Android, heb namelijk ideeeën genoeg! Of ze uit komen? Wie weet?! :9

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
Misschien een verwijzing waard in de topic start: de prerelease van Android SDK (1.5)

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13
De HTC Magic is inmiddels al te pre-orderen bij vodafone uk.

http://shop.vodafone.co.uk/shop/mobile-phone/htc-magic
# Pre-order today and receive yours first - expected 5 May
:9~

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

• Cabo
  • Laatst online: 10-04 11:33
Zou een LG telefoon willen op basis van android. Misschien neem ik wel de G2, ben echt toe aan een nieuwe telefoon.

Anoniem: 35425

Is er al meer bekend over opvolgers van de G1? Ben erg geinteresseerd in een Android toestel, maar vind de G1 en de HTC Magic nou niet echt iets om over naar huis te schrijven.
Misschien een leuk toestel van Samsung of LG?
Die zijn nu in de ontwikkeling, maar iemand al een idee naar modellen, types of iets waar ik naar kan zoeken en natuurlijk releases dates?
Beetje reviews gelezen en telkens komt Android er erg goed uit.

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 07:44
Vraagje. Aangezien ik die Deel 1 te groot vind, om door te zoeken , vraag ik het meteen maar hier.

Ik twijfelde tussen de iphone en G1. en toch koos ik voor de G1, Omdat ik geen spijt wil hebben dat ik deze niet nam. Dus vroeg ik me af. Zijn alles dingen via die market gratis ? of kosten sommige ook geld ?

Is er een soort van office applicatie, zodat ik gewoon kan type en opslaan als word ofzo. En heeft het gps ?

• Velvet
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik de context goed begrijp (je hebt al een toestel? Of nog niet?), maar bij deze:

- Op dit moment zijn er voor ons Nederlanders nog geen betaalde applicaties te vinden op de Market. Dit gaat nog wel komen. De apps die je wel kunt vinden zijn inderdaad allemaal gratis.
- Er is een Office-achtige applicatie waarmee je officebestanden kunt bewerken, maar dit is een betaalde app, en hier dus nog niet te krijgen.
- Zoals je in de specs van de G1 wel kunt vinden: ja, er zit gps op.

Voor een search in het eerste deel hoef je trouwens niet het hele deel door te lezen, hoor, daar is de zoekfunctie handig voor.

[Voor 12% gewijzigd door Velvet op 19-04-2009 18:27]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

okkii schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:19:
Vraagje. Aangezien ik die Deel 1 te groot vind, om door te zoeken , vraag ik het meteen maar hier.

Ik twijfelde tussen de iphone en G1. en toch koos ik voor de G1, Omdat ik geen spijt wil hebben dat ik deze niet nam. Dus vroeg ik me af. Zijn alles dingen via die market gratis ? of kosten sommige ook geld ?

Is er een soort van office applicatie, zodat ik gewoon kan type en opslaan als word ofzo. En heeft het gps ?
Ohh je bent dus gewoon lui?

Die office app is d'r nog niet maar komt d'r vast nog wel eens en de andere 2 vragen mag je zelf gaan zoeken.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Iemand dit al gezien?

http://www.cyrket.com/ Android Application Browser desktop de versie waar apps op staan die je kan kopen er staan bij sommigen prijzen van O_O! het is net als of bijna elke apps developer voor jamba werkt met die prijzen.

[Voor 18% gewijzigd door 42dpi op 20-04-2009 01:02]

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 15:04

Balachmar

The truth is out there

TerreurBV schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:56:
Iemand dit al gezien?

http://www.cyrket.com/ Android Application Browser desktop de versie waar apps op staan die je kan kopen er staan bij sommigen prijzen van O_O! het is net als of bijna elke apps developer voor jamba werkt met die prijzen.
Ja, al gezien. Erg handig aangezien ik nog wel een aantal ideeen wil uitwerken voor Android. Maar is natuurljik loos als andere mensen het eigenlijk al lang gedaan hebben.

Zijn er hier eigenlijk mensen die mee zouden kunnen coden aan een Open Source Navigator. Op basis van Openstreetmaps.org waarbij route calculatie wel on device gedaan kan worden. (Ik heb verder nog niet echt gekeken hoe makkelijk het kan, maar volgens mij is het wel iets waar iedereen op aan het wachten is.) Stel je voor goede gratis navigatie voor de hele wereld....

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Veel rommel tussen dan ook, die verdwijnen wel vanzelf naar verloop van tijd ;)

Ik hoop eigenlijk stiekem dat door de openheid van de nieuwe generatie (android) telefoons jamba toestanden eindelijk door de mand vallen en niet langer lucratief zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Boeboe schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:06:
Veel rommel tussen dan ook, die verdwijnen wel vanzelf naar verloop van tijd ;)

Ik hoop eigenlijk stiekem dat door de openheid van de nieuwe generatie (android) telefoons jamba toestanden eindelijk door de mand vallen en niet langer lucratief zijn.
offtopic:
Dat hoop ten zeerst dat die Jamba activiteiten eens tot een einde komen, ik kijk al geen comedy central meer alleen van wegen die reclames die zich 6 keer herhalen in een reclame blok en al over de prijzen niet te spreken. En de helft is gewoon gejat.

Ik zie trouwens veel apps die totaal geen meerwaarde hebben aan Android, apps die bijvoorbeeld alleen naar een site linken of totaal gewoon niet werken de meeste onzinnige troep, aan de ene kant is wel goed wat apple doet met hun market maar goed alles heeft een keer zijde.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

TerreurBV schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 02:55:
[...]

offtopic:
Dat hoop ten zeerst dat die Jamba activiteiten eens tot een einde komen, ik kijk al geen comedy central meer alleen van wegen die reclames die zich 6 keer herhalen in een reclame blok en al over de prijzen niet te spreken. En de helft is gewoon gejat.

Ik zie trouwens veel apps die totaal geen meerwaarde hebben aan Android, apps die bijvoorbeeld alleen naar een site linken of totaal gewoon niet werken de meeste onzinnige troep, aan de ene kant is wel goed wat apple doet met hun market maar goed alles heeft een keer zijde.
Die kun/moet je dan reporten. Want dat soort dingen zijn strijdig met de regels van de market.

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05 12:31
Hallo,

Ik zit er over na te denken om een G1 aan te schaffen. Een nadeel vind ik echter dat er (volgens mij) géén sms in de abbo's van T-mobile zitten.. En aangezien ik best veel sms wordt dat dus een dure grap.. Iemand hier ervaring mee?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 13:33
bundeltje erbij.

• Velvet
  • Niet online
Flex-bundels zijn wel alles-in-één, en je kunt gewoon overschakelen van Relax naar een gelijkwaardige Flex.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

adgjm schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 18:27:
Hallo,

Ik zit er over na te denken om een G1 aan te schaffen. Een nadeel vind ik echter dat er (volgens mij) géén sms in de abbo's van T-mobile zitten.. En aangezien ik best veel sms wordt dat dus een dure grap.. Iemand hier ervaring mee?
''Sms Maximaal: onbeperkt sms’en voor € 9,95 per maand''. bij T-mobile

50 sms'jes is 5 euro 100 is 7.50,- en dan komt onbeperkt, let wel op het woord onbeperkt komt niet helemaal duidelijke over in het vocabulaire van T-mobile onbeperkt sms'en is 1000 sms'jes per maand.
Maar goed van dat verschijnsel hebben ze wel meer last Onbeperkt internetten betekend naar 2GB je word dicht geknepen naar 64k tijdperk.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 12:16
Op mijn werk heeft T-Mobile maar een matig bereik waardoor mijn G1 regelmatig geen verbinding heeft met het netwerk. Nu viel het mij gisteren op dat hij niet altijd even goed opnieuw verbinding maakt met het netwerk.
Als ik namelijk buiten loop is het bereik perfect en zou hij dus weer netjes verbinding moeten krijgen.

Echter was het gister het geval dat ik na anderhalf uur (de reis naar huis) nog steeds geen verbinding had.
Ik heb toen via useful switchers de vliegtuig modus maar aangezet en daarna weer uit. Toen pas maakte hij weer verbinding met het netwerk.

Iemand een idee hoe dat komt en hoe dit te voorkomen is :?

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Squall schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:44:
Op mijn werk heeft T-Mobile maar een matig bereik waardoor mijn G1 regelmatig geen verbinding heeft met het netwerk. Nu viel het mij gisteren op dat hij niet altijd even goed opnieuw verbinding maakt met het netwerk.
Als ik namelijk buiten loop is het bereik perfect en zou hij dus weer netjes verbinding moeten krijgen.

Echter was het gister het geval dat ik na anderhalf uur (de reis naar huis) nog steeds geen verbinding had.
Ik heb toen via useful switchers de vliegtuig modus maar aangezet en daarna weer uit. Toen pas maakte hij weer verbinding met het netwerk.

Iemand een idee hoe dat komt en hoe dit te voorkomen is :?
Ik heb hier even last van gehad pas weer signaal als de telefoon word uitgezet en of op vliegmodus en weer aan.
Dit is bij mij nu weg.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:55

Sandyman538

SandstorM [148839]

Iemand hier ook die sms popup gebruikt? Het werkte allemaal prima tot een paar dagen geleden, toen heb ik volgens mij een update van het programma gedraaid en nu komen de pop ups nog wel bij sms'jes maar geen geluid. Het geluid van de telefoon staat aan en het staat ook zo ingesteld dat ik notifications wil krijgen, iemand anders ook met dit probleem, of nog beter, de oplossing zodat ik wel weer geluid krijg bij het ontvangen van een sms?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03 14:39
Ik gebruik de "Missed Call" applicatie voor mijn notificaties. Die kan notificaties van telefoon, SMS en agenda overnemen incl herhaling als je iets mist.
Helaas ook niet perfect overigens :(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-05 14:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TerreurBV schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:56:
Iemand dit al gezien?

Hoe bedoel je? Als ik even snel kijk zie ik vooral "free" staan.

Groot verschil met Jamba lijkt mij dat je hier over het algemeen rechtstreeks met de ontwikkelaar te maken hebt. Van elke euro gaat gewoon 70ct naar die ontwikkelaar. Of mag er soms geen geld verdient worden door iemand die een leuk handig tootlje in elkaar gedraaid heeft.

Wat vind jij een redelijk bedrag voor iets handigs?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 05:57
Balachmar schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:05:
[...]
Zijn er hier eigenlijk mensen die mee zouden kunnen coden aan een Open Source Navigator. Op basis van Openstreetmaps.org waarbij route calculatie wel on device gedaan kan worden. (Ik heb verder nog niet echt gekeken hoe makkelijk het kan, maar volgens mij is het wel iets waar iedereen op aan het wachten is.) Stel je voor goede gratis navigatie voor de hele wereld....
Dat is ook precies één van de Google Summer of Code projecten van dit jaar (klik)

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 23:10
Ik heb 2 vraagjes:

1. Zit het "blokje" (rechts, als je typt) niet in de weg om lekker te typen? Hoe is dat bij jullie?

2. Heb je PERSE een internet abonnement nodig om geen peperdure kosten te maken? Of kan je dat update ook uitzetten/alleen via wifi laten doen?

• PromWarMachine
  • Laatst online: 05-05 10:01

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik heb de G1 nu zonder internet abonnement, die gaat pas over een tijdje aan.. en hij update prima op wifi, alleen heb ik voor de zekerheid de SIM er uit gehaald en in m'n oude telefoon gedaan.

Dan gaat het uiteraard gewoon goed, maar ik weet niet wat er gebeurd als je de SIM met G3 aan hebt. Iemand anders zou voor je moeten testen of hij dan de G3 verbinding of de wifi pakt. :)

Dividend for Starters

• Perzikvrucht
Oke, maar ik las op de T-mobile site dat het sterk aan wordt geraden op een internet abonnement te nemen, omdat de G1 constant verbinding maakt met het internet. Mijn vraag is dus eigenlijk: kan je dit uitzetten? Zodat de G1 dus niet verbinding maakt met het internet, tenzij je het zelf wilt (Wifi/3G als jij toestemming geeft).

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-07-2022
@Barzi
1 Ik heb er nooit last van gehad, mijn duim ligt vaak een beetje over het blokje heen maar ik kan iedere toets zonder probleem bereiken. Heb wel redelijk kleine handen.

/edit 2 verwijderd.

[Voor 30% gewijzigd door ewt op 23-04-2009 22:56]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

barzi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:37:
Ik heb 2 vraagjes:

1. Zit het "blokje" (rechts, als je typt) niet in de weg om lekker te typen? Hoe is dat bij jullie?

2. Heb je PERSE een internet abonnement nodig om geen peperdure kosten te maken? Of kan je dat update ook uitzetten/alleen via wifi laten doen?
beter al gebruik je de search

• Sandyman538
  • Laatst online: 18:55

Sandyman538

SandstorM [148839]

barzi schreef op donderdag 23 april 2009 @ 22:37:
Ik heb 2 vraagjes:

Dit is het enige wat ik niet prettig vind aan de G1. Ik probeer nog steeds een houding te vinden die ideaal is. Het lukt wel, maar hij ligt gewoon niet echt lekker in de hand bij het typen. Maar dit neem ik allemaal voor lief als je de rest van het apparaat bekijkt.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Tes schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:26:
[...]

Dat is ook precies één van de Google Summer of Code projecten van dit jaar (klik)
OK cool! Dan zal ik mijn zinnen dan toch maar op iets anders gaan zetten...
Ik heb trouwens ook we-travel nog gevonden werkt met J2ME. Misschien kan dat ook nog aan de praat te krijgen zijn in Android. http://www.we-travel.co.cc
Maar is volgens mij nog niet open source.

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-05 07:33
Ik heb gister na heel kort denken de G1 gekocht met Internet + abbo en ik moet zeggen dat ik niet had verwacht dat het echt zon goeie concurent van de iphone ging worden.

Zeker nice, maar wel heel erg wennen. Weet iemand btw een inscreen toetsenboord?
TerreurBV schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 02:55:
[...]

offtopic:

Maar er zitten ook wel leuke dingen bij, gewoon grappig die Apple nooit zou toelaten. ;)

[Voor 69% gewijzigd door green-tea op 24-04-2009 11:37]

AlphaWindSim.eu | De wind simulator voor je sim rig | HeliumHotShop.eu | Helium Hotspots en randapparatuur

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 08:44
iemand al geroot? en een leuke build aan het gebruiken? de cupcake bijvoorbeeld?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Perzikvrucht
GoldenSample schreef op donderdag 23 april 2009 @ 23:07:
[...]

beter al gebruik je de search
Kon, helaas, niet echt wat vinden..

Anoniem: 181496

Wie heeft er een Tmobile abbo, en heeft de laatste paar dagen ook weg vallende internet connectie?
Ik zie aan die pijltjes dat ie wel upload maar ik kan niet naar een website toe... :(

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
volgens tmob shop in utrecht is er al een dag of 5 storing in de omgeving van utrecht/provincie utrecht, ik heb er ook last van.

• CptMorgan
  • Laatst online: 26-05 10:26
Ik heb de laatste tijd erg regelmatig bij het bellen met de G1 dat het soms erg lang duurt (flink aantal seconden..) voordat ik ook daadwerkelijk iemand bel/de telefoon hoor overgaan. Soms krijg ik zelfs helemaal geen kiestoon.. en óók hoor ik nu al de derde persoon klagen dat hij me pas na ruim 5/6 keer bellen te pakken kan krijgen, terwijl ik geen gemiste oproepen heb (ook kunnen ze geen voicemail inspreken hoor ik dan..)?

Meer mensen hier last van..?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Gotfather schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 19:58:
volgens tmob shop in utrecht is er al een dag of 5 storing in de omgeving van utrecht/provincie utrecht, ik heb er ook last van.
Oke top dat ik de enige niet ben, en hopen dat ze het snel gaan oplossen.

Anoniem: 298588

Ook ik heb gisteren de G1 gekocht en het bevalt me uitstekend :)

Ik had alleen een vraagje, op het forum heb ik wel eens verhalen gelezen van Tweakers die de namen van providers (in dit geval T-Mobile) op hun telefoon verwijderden met een suikerklontje. Heeft iemand hier ervaring mee met de G1, ik ben bang dat ik mijn telefoon kras namelijk.

Twee dingen die ik mis bij Android:
- Met MSN'ers kunnen chatten met de Google Talk applicatie (bijna al mijn vrienden gebruiken MSN)
- Contactinformatie van Facebook automatisch kunnen verwerken in de contactenlijst zoals de Palm Pre dat binnenkort gaat doen (er is een applicatie die foto's van Facebook afhaalt van je vrienden, maar dat komt niet in de buurt van de functionaliteit van de Palm Pre)

Maar goed over het algemeen ben ik dik tevreden!

• rhos
ok wow gelukkig dat het een storing is. ik installeerde cupcake en dacht dat het daar aan lag alles ging zo langzaam.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Anoniem: 298588 schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:22:
k.

Twee dingen die ik mis bij Android:
- Met MSN'ers kunnen chatten met de Google Talk applicatie (bijna al mijn vrienden gebruiken MSN)
Je kan in de store Palringo downloaden, dit is echt een erg handige messenger ook voor MSN

Anoniem: 181496 schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:32:
[...]

Je kan in de store Palringo downloaden, dit is echt een erg handige messenger ook voor MSN
Inderdaad ik heb Meebo gedownload, die werk imo beter dan Palringo, maar de Google Talk applicatie ziet er toch wat beter uit.

@raydekok: is cupcake al bruikbaar eigenlijk, want ik las ergens dat enkele applicaties (gmail, kalender) er tijdelijk uitgehaald zijn?

• rhos
ik draai nu "thedude edition" dat is de 1.5 cupcake. alles werkt maar sommige apps crashen nog wel eens. maar er moeten heel veel apps omgebouwd gaan worden voor de cupcake omdat die anders schijnt te zijn.

Ok thanks! Ik denk dat ik liever wacht op de officiele release :p

Trouwens ik zie net op youtube dat de IM applicatie eigenlijk wel support heeft voor onder andere MSN :s

http://www.youtube.com/watch?v=MLlp9H0y_l4

Wanneer hij overschakelt naar IM zie je dat hij meerdere accounts kan aanzetten, hebben ze dit misschien alleen in de VS?

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:17:
ik draai nu "thedude edition" dat is de 1.5 cupcake. alles werkt maar sommige apps crashen nog wel eens. maar er moeten heel veel apps omgebouwd gaan worden voor de cupcake omdat die anders schijnt te zijn.
Ik had hem erop, maar net zoals de Haykuro versie's het werkt nog niet met een wiredheadset...
Nu las ik wel dat TheDudeOfLife bezig is om dat op te lossen :D

• rhos
ik gebruik die niet maar in thedude versie werkt alles moet ik zeggen.

ben nu druk met apps2sd lijkt me ook interessant.

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:37:
ik gebruik die niet maar in thedude versie werkt alles moet ik zeggen.

ben nu druk met apps2sd lijkt me ook interessant.
Probeer eens met je headset een telefoontje te beantwoorden ;)
Je zult zien dat die mic niet werkt.. en als je die headset eruit trekt heb je helemaal geen geluid meer.

• rhos
ow nee ik dacht dat je bedoelde een bluetooth headset. ik gebruik mijn standaard draadjes headset gewoon en alles werkt en mensen kunnen mij verstaan en ik hen. werkt allemaal als een zonnetje.

dit staat ook in de lijst van de dingen die het doen. kijk maar.

http://code.google.com/p/thedudescupcake/

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:09:
ow nee ik dacht dat je bedoelde een bluetooth headset. ik gebruik mijn standaard draadjes headset gewoon en alles werkt en mensen kunnen mij verstaan en ik hen. werkt allemaal als een zonnetje.

dit staat ook in de lijst van de dingen die het doen. kijk maar.

http://code.google.com/p/thedudescupcake/
Oke dan werkt ie alleen niet met de HTC adapter denk ik, bij mij werkt die mic dan niet.

• rhos
Anoniem: 181496 schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:22:
[...]

Oke dan werkt ie alleen niet met de HTC adapter denk ik, bij mij werkt die mic dan niet.
welke versie van wat gebruik je?

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:27:
[...]

welke versie van wat gebruik je?
The Dude's Cupcake v0.8 Apps2SD Edition NoWipe

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Is de G1 ook ergens in België te verkrijgen? Ik zit er niet mee in om hem in Nederland te kopen, maar ik denk dat dit geen goed idee is, aangezien ik hier dan een abo moet bijnemen, en ik zelf in België woon. Ik zou dan in feite constant van het "buitenland" moeten bellen, aangezien dan alles over het T-Mobile netwerk in Nederland moet :s

Software is like sex, it's better when it's free

Rubinski_be schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:31:
Is de G1 ook ergens in België te verkrijgen? Ik zit er niet mee in om hem in Nederland te kopen, maar ik denk dat dit geen goed idee is, aangezien ik hier dan een abo moet bijnemen, en ik zelf in België woon. Ik zou dan in feite constant van het "buitenland" moeten bellen, aangezien dan alles over het T-Mobile netwerk in Nederland moet :s
Google is je grootste vriend ;)
http://www.mafiablog.net/google-g1-gsm-in-belgie-te-koop/

• rhos
vreemd want ik heb daar geen last van heb een oortje nieuw gekocht van htc dus niet de orginele en die werkte vanmiddag nog prima.

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:34:
vreemd want ik heb daar geen last van heb een oortje nieuw gekocht van htc dus niet de orginele en die werkte vanmiddag nog prima.
Ik heb deze met een Shure SE210 headset, maar helaas werk die mic niet.. :(

• rhos
nee die heb ik niet. zat deze er origineel bij?

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:47:
nee die heb ik niet. zat deze er origineel bij?
Nee deze heb ik er bij moeten kopen ivm die stereojack voor die Shure.

• rhos
probeer de origineel eens die werkt wel volgens mij.

raydekok schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:56:
probeer de origineel eens die werkt wel volgens mij.
Nah ik wacht wel ff op de 1.0 release of de Tmobile update, ik kan niet meer zonder die Shures ;)

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Net even gekeken. De G1 kost daar zo'n 500 euro :p
Klein verschil met de 375 euro die hij hier kost. Misschien dat ik dan toch beter een Nokia E71 koop ...

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 10:43
HTC heeft de ADP 1.5 images vrijgegeven en ook een nieuwe radio update..

http://www.htc.com/www/support/android/adp.html

heb zelf nog niet geprobeerd...op xda-developers is er ergens een draadje met meer info over features e.d.

cd /pub && more beer

ny-hardcore schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:11:

heb zelf nog niet geprobeerd...op xda-developers is er ergens een draadje met meer info over features e.d.
Ik ga zo het hele pakketje proberen :)
ota-radio-2_22_19_26I.zip ( update : Radio hoeft niet geïnstalleerd te worden die zit al in de update )
signed-dream_devphone-ota-147201.zip

:)

Alleen baal ik dat die f#cking TMobile nog een 3G storing heeft in Utrecht...

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 27-04-2009 20:02]

Rubinski_be schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:14:
[...]

Net even gekeken. De G1 kost daar zo'n 500 euro :p
Klein verschil met de 375 euro die hij hier kost. Misschien dat ik dan toch beter een Nokia E71 koop ...
Volgens mij kan je hem in Nederland gewoon kopen, ik heb ergens gelezen dat ze zonder simlock worden uitgegeven.

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 10:43
Anoniem: 181496 schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:36:
[...]

Ik ga zo het hele pakketje proberen :)
ota-radio-2_22_19_26I.zip ( update : Radio hoeft niet geïnstalleerd te worden die zit al in de update )
signed-dream_devphone-ota-147201.zip

:)

Alleen baal ik dat die f#cking TMobile nog een 3G storing heeft in Utrecht...
heb em erop gezet, met radio en alles...
misschien komt het door de 'wipe' maar alles loopt als een tirelier... lekker snel en vlot voelt alles aan..
ga deze erop houden totdat JF met zijn versie komt.. even geen dudecake of haykuro meer voor mij..
m.i. heeft de adp alle drivers e.d. voor de G1 netjes aan boord, dus veel stabieler...
geef niet zoveel om die htc meuk en keybord...G keyboard is net zo handig vind ik...

geen idee hoe de radio werkt..heb even een test belletje gemaakt...klonk goed, ik had nl. veel prob. met de sapphire radio update.. slecht geluid, netwerk dat uitviel en meer van zulks..

cd /pub && more beer

ny-hardcore schreef op maandag 27 april 2009 @ 20:09:
[...]

heb em erop gezet, met radio en alles...
misschien komt het door de 'wipe' maar alles loopt als een tirelier... lekker snel en vlot voelt alles aan..
ga deze erop houden totdat JF met zijn versie komt.. even geen dudecake of haykuro meer voor mij..
m.i. heeft de adp alle drivers e.d. voor de G1 netjes aan boord, dus veel stabieler...
geef niet zoveel om die htc meuk en keybord...G keyboard is net zo handig vind ik...

geen idee hoe de radio werkt..heb even een test belletje gemaakt...klonk goed, ik had nl. veel prob. met de sapphire radio update.. slecht geluid, netwerk dat uitviel en meer van zulks..
Yep hier ook een zeer tevreden gebruiker!
Alles werkt tot nu toe, erg snel en zelfs m'n headset kan ik gebruiken!! _/-\o_
Ik las dat JF vanavond nog online gaat komen met die update :*)

• Velvet
  • Niet online
Kun je met 1.5 ook Apps to SD blijven installeren? Dat is namelijk een van de voornaamste redenen dat ik mijn G1 geroot heb... anders wacht ik nog even op JesusFreke :P

• rhos
ik draai 1.5 en kan ze inderdaad op mijn sd draaien moet je wel wat voor doen werkt niet zomaar.

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:21
Anoniem: 181496 schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:44:
[...]

Volgens mij kan je hem in Nederland gewoon kopen, ik heb ergens gelezen dat ze zonder simlock worden uitgegeven.
Klopt, die van mij komt gewoon uit een t-mobile shop en is simlock vrij, staat wel t-mobile op.

Zojuist is er ook bekend gemaakt dat de officiële release van de TMobile NL versie begin Mei uit zal komen
http://www.mobilecowboys.nl/services/9621

• falcon4ever
  • Laatst online: 07-04-2021
ny-hardcore schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:11:

Werkt super hier :) ( video opname :9 ).

Ook het nieuwe thema met animaties is een verademing.

Overigens werken niet alle apps op de market goed met 1.5. Sommige applicaties crashen direct en andere applicaties hebben layout problemen door de nieuwe layout (zoals m'n fIRC)

[Voor 23% gewijzigd door falcon4ever op 28-04-2009 08:23]

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Hier ook een tevreden 1.5 gebruiker.
Maar hoe zet je apps dan op je SD?
Wil dat ook nog steeds eens doen, want de ruimte begint op te raken...

• M3 SMGII
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-02-2022
Wanneer komt er NL taal uit voor de G1?

edit: zie net dat het in mei komt :-)

[Voor 35% gewijzigd door M3 SMGII op 28-04-2009 11:44]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

M3 SMGII schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:42:
Wanneer komt er NL taal ut voor de G1?
:?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• M3 SMGII
heb al een tijdje niet meer het nieuws gevolgd van de G1.
Ondertussen 1.5 uit? Is het enkel voor ADP of ook voor een RC9? Verslechteringen of alleen maar verbeteringen?

• rhos
Balachmar schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:05:
Hier ook een tevreden 1.5 gebruiker.
Maar hoe zet je apps dan op je SD?
Wil dat ook nog steeds eens doen, want de ruimte begint op te raken...
weet niet of je hier ook een speciale rom voor nodig hebt.

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:56
Ja een speciale rom op xda te vinden (door haykuro gefix)... Ik heb die geinstalleerd maar kan niet echt uitvinden hoe ik nu de apps naar sd krijg... gewoon via linux comando's dnek ik maar die kan ik niet meer vinden (symlinken enzo).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

watercoolertje schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:32:
Ja een speciale rom op xda te vinden (door haykuro gefix)... Ik heb die geinstalleerd maar kan niet echt uitvinden hoe ik nu de apps naar sd krijg... gewoon via linux comando's dnek ik maar die kan ik niet meer vinden (symlinken enzo).
simlinken kan natuurlijk altijd. Moet dan alleen ff weten waar de apps wonen...
Als je root hebt tenminste...

[Voor 3% gewijzigd door Balachmar op 28-04-2009 14:48]

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:56
Uiteraard root ;) Echter moet ik nu die commando's zien te vinden maar overal worden nu script gebruikt zie ik maar ik heb juist die commando's nodig die in het script staan want die scripts (copy.sh) staan niet in de app2sd versie van 1.5 :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:46

dalus

Firing Sparks

Nog een vraagje over het rooten van je G1. Ik heb dit tutorialtje gevolgt. Alleen bij stap1 een wanneer ik in de bootloader zit krijg ik de melding no image file, iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?

Zonder goldcard krijg ik not allow btw.

High Powered Madness

• rhos
ok dan heb het voor elkaar. ik draai mijn apps op mijn sd kaart en zo blijft er 73mb vrij op de G1 erg leuk.

zo heb ik dat gedaan:

je hebt een geroote G1 nodig (een waar je een jesesfreke rom op hebt draaien of een cupcake versie). je sd kaart moet je ook gepartitioneerd hebben. dit kan met verschillende programma's ik heb ubuntu draaien dus was het helemaal makkelijk. de eerste partitie is een FAT32 en de 2e is een partitie van 450mb in EXT2. je kan hem ook kleiner nemen maar dat moet je zelf weten. groter is echt zinloos omdat je dat niet vol gaat krijgen denk ik.

op je G1
download de emulator (terminal) en tik daar:

su
busybox df -h

als het goed is zie je nu van alles verschijnen en als je in dat alles /system/sd ziet verschijnen kun je doorgaan.

dan tik je het volgende in:

busybox cp -a /data/app /system/sd/
busybox cp -a /data/app-private /system/sd/
busybox cp -a /data/dalvik-cache /system/sd/
busybox cp -a /data/data /system/sd/
exit
exit

(na elke zin even een enter he)

dan springt de terminal weg.

zet je telefoon uit en zet hem weer aan met "home+aan/uit" kies dan voor "alt+x" je komt nuw eer in een terminal.

type hier het volgende:

mount data
rm -rf /data/app
ln -s /system/sd/app /data/app
rm -rf /data/app-private
ln -s /system/sd/app-private /data/app-private
rm -rf /data/data
ln -s /system/sd/data /data/data
rm -rf /data/dalvik-cache
ln -s /system/sd/dalvik-cache /data/dalvik-cache
reboot

je telefoon reboot en doet wat je wilt. namelijk alles op je sd installeren.

Anoniem: 107425

Samsung komt ook met een Android telefoon, namelijk de Samsung I7500... Hier zijn al wat specs te zien... Ik had gehoord dat ie rond de 300 euro gaat kosten dus dat valt mee!

• M3 SMGII
telkens bij het intypen van deze dingen

busybox cp -a /data/app /system/sd/
busybox cp -a /data/app-private /system/sd/
busybox cp -a /data/dalvik-cache /system/sd/
busybox cp -a /data/data /system/sd/

komt er een melding te staat, normaal of niet? "cannot create system directory" ofzoiets na de eerste zin

edit: zie het het al, na het typen van busybox df-h staat er niet overal system/sd. Hoe kan ik dat wel zo krijgen dan?

[Voor 16% gewijzigd door M3 SMGII op 28-04-2009 18:42]

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Iemand een gemakkelijke manier om een ADP naar versie 1.5 te brengen? Ik krijg kop noch staart van deze tutorial.

KS1987 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:05:
Iemand een gemakkelijke manier om een ADP naar versie 1.5 te brengen? Ik krijg kop noch staart van deze tutorial.
Download vanaf deze site : http://www.htc.com/www/support/android/adp.html
alleen de recovery image signed-dream_devphone-ota-147201.zip

Verander de naam van je zip in "update" zet hem op je flashkaart en start op met powerknop en home.
dan alt l, en daarna alt s.

Edit: hier staat ook hoe je het kan doen : http://www.androidworld.n...roid-g1-adp-naar-11/1693/

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 181496 op 28-04-2009 21:33]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.

Het bespreken van software voor Android kan hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee