Anoniem: 69767

-snip-

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-09-2009 20:41 . Reden: zie RoD hieronder ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is dus Android 1.6.. en dus geen Cupcake :)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 15:16
Lachen man, en zou Exchange support ook standaard in 1.6 zitten? Mijn G1 (default, non-rooted T-Mobile) kan dit nu niet, toch?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ik heb de laatste tijd regelmatig problemen met https, zodat inloggen op bepaalde sites maar niet wil lukken. De browser begint te laden, stopt en toont een lege pagina.
Eerst dacht ik dat er iets aan de hand was met de CM rom, maar nu ik een enomther ROM draai heb ik hetzelfde probleem.
Meer mensen met dit probleem wellicht?

Mijn fotografie en videografie

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit topic is alleen om de functionaliteiten van het OS te bespreken, niet om je problemen in te posten :) Kom je er niet uit, open dan even zelf een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300407

NVM

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 300407 op 27-09-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand een idee of je de bookmarks in Chrome in de Cupcake kunt sorteren op alfabetische volgorde? Lijkt me op zich best handig maar heb dat nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Een dergelijke functie zit standaard niet ingebouwd. Belachelijk overigens, vind ik toch vrij essentiele functionaliteit.

Ik gebruik er een losse app voor:

Bookmark Manager
[url="market://search?q=pname:com.impulseapps.bookmarkmanagerfree"]Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=100x100&chl=market://search?q=pname:com.impulseapps.bookmarkmanagerfree[/url]

[ Voor 37% gewijzigd door k7of9 op 27-09-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
Wat mij wel cool lijkt is een soort sync met firefox bookmarks ofzo, dus een plugin voor firefox en een app voor android oid. Ik bedoel voor google heb je ook een soort bookmarks tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
k7of9 schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:55:
Een dergelijke functie zit standaard niet ingebouwd. Belachelijk overigens, vind ik toch vrij essentiele functionaliteit.

Bookmark Manager
[url="market://search?q=pname:com.impulseapps.bookmarkmanagerfree"][afbeelding][/url]
Dank voor je snelle reactie! Zal die app eens proberen.

Ben ook benieuwd of het mogelijk is om een telefoon met Cupcake aan te sluiten op de PC via USB zonder dat hij oplaadt. Bij WinMo had je daar een simpele functie voor, kan die in Android 1.5 niet vinden. Is het überhaupt mogelijk? Laad mijn Galaxy namelijk liever op via de meegeleverde oplader ipv telkens een beetje als ik hem aansluit op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
nightcrow schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:52:
[...]

Dank voor je snelle reactie! Zal die app eens proberen.

Ben ook benieuwd of het mogelijk is om een telefoon met Cupcake aan te sluiten op de PC via USB zonder dat hij oplaadt. Bij WinMo had je daar een simpele functie voor, kan die in Android 1.5 niet vinden. Is het überhaupt mogelijk? Laad mijn Galaxy namelijk liever op via de meegeleverde oplader ipv telkens een beetje als ik hem aansluit op de PC.
Volgens mij niet. In ieder geval geen standaard functie in Android zelf. Ik ken die functie wel maar je kan hem toch ook gewoon opladen met de oplader? Dat de telefoon dan ook een beetje oplaadt wanneer je hem even aan de PC hebt hangen, tja dat kan toch geen kwaad verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met de Li-ionaccu's van tegenwoordig kan dat inderdaad geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Prima dan laat ik het rusten. Dank voor de reacties. Miste de functie in Cupcake na WinMo en las op een duits forum dat men daar aanraadt de accu helemaal te ontladen en dan volledig op te laden (Galaxy). Ben ik gerustgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand enig idee wanneer we 1.6 kunnen verwachten voor de non-rooted G1?

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:38:
Iemand enig idee wanneer we 1.6 kunnen verwachten voor de non-rooted G1?
23 maart

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06 17:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

dat is nog een flink end weg, ik heb eerder ergens oktober vernomen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Ik zag gisteravond op www.androidspin.com dat 1.6 is uitgerold.

Even wat anders. Internet werkt niet meer op mijn telefoon, heb gewoon Vodafone, instellingen staan goed. Toen ik ging slapen werkte het, toen ik wakker werd was het weg. Bij Vodafone gekeken maar er is geen storing gemeld. Iemand anders ook last hiervan??

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

MHTC06 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:19:

Even wat anders. Internet werkt niet meer op mijn telefoon, heb gewoon Vodafone, instellingen staan goed. Toen ik ging slapen werkte het, toen ik wakker werd was het weg. Bij Vodafone gekeken maar er is geen storing gemeld. Iemand anders ook last hiervan??
Landelijke storing Vodafone GPRS data netwerk

https://powershellisfun.com

• MetalManic
Thnks! jammer dat ik het op de site van Vodafone niet kon vinden... lekkere service weer... :-(

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 21:39

Balachmar

The truth is out there

MHTC06 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:19:

Ja, 1.6 voor de ADP is nu officieel uit.
Ik heb hem vanochtend op mijn telefoon gezet. Vervolgens 2 uur bezig geweest om uit te vinden waarom mijn internet het ook niet deed (Ook vodafone) zie ik 30 min geleden het bericht op de frontpage. :+

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

• MetalManic
Balachmar schreef op woensdag 30 september 2009 @ 11:54:
[...]

Ja, 1.6 voor de ADP is nu officieel uit.
Ik heb hem vanochtend op mijn telefoon gezet. Vervolgens 2 uur bezig geweest om uit te vinden waarom mijn internet het ook niet deed (Ook vodafone) zie ik 30 min geleden het bericht op de frontpage. :+
Kan je die update ook flashen op een geroot toestel??

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 21:39

Balachmar

The truth is out there

MHTC06 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 12:16:
[...]

Kan je die update ook flashen op een geroot toestel??
Sommigen zeggen van wel, maar er staat vrij nadrukkelijk bij dat het alleen voor de ADP is. Maar dat is waarschijnlijk om gezeur te voorkomen. Echter ik wil niet verantwoordelijk zijn, voor als het fout gaat. Maar er zou nog een klein foutje in de ADP 1.6 image zitten. (hoewel ik er geen last van had) Dus ik zou nog even wachten.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265602

Hebben jullie wel eens gemerkt dat als je accu op 68% staat (terwijl die wel aan het laden is), na het opstarten ineens 95% is? Hoe kan dat? En is dat dan een werkelijk percentage, of gewoon onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 265602 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:33:
Hebben jullie wel eens gemerkt dat als je accu op 68% staat (terwijl die wel aan het laden is), na het opstarten ineens 95% is? Hoe kan dat? En is dat dan een werkelijk percentage, of gewoon onzin?
Heb het ook wel eens gehad; volgens mij heb je dan nog steeds 68% en loopt die 95% gewoon keihard naar benden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Anoniem: 265602 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:33:
Ik vind die batterij helemaal vaag. Als ik kijk naar het verbruik erbvan dan is ie het meeste kwijt aan 'mobiel stand-by' en 'telefoon inactie' . 'k zie net trouwens ook dat 'akmd' stroom gebruikt en ik heb geen flauw idee wat dat is... iemand een idee?

Ik zal eens kijken naar dat 68/95-verhaal. Dat was me nog niet opgevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je batterij info niet lijkt te kloppen is het misschien een goed idee om een keer een reset uit te voeren door de batterij helemaal leeg te laten lopen totdat het toestel zichzelf uitschakelt en het vervolgens weer helemaal op te laden (100%) met de gewone lader (niet over USB). Dit zou de batterij data moeten resetten.
MHTC06 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:44:
'k zie net trouwens ook dat 'akmd' stroom gebruikt en ik heb geen flauw idee wat dat is... iemand een idee?
Dat is het proces dat het kompas en de accelerometer data uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:11:
Als je batterij info niet lijkt te kloppen is het misschien een goed idee om een keer een reset uit te voeren door de batterij helemaal leeg te laten lopen totdat het toestel zichzelf uitschakelt en het vervolgens weer helemaal op te laden (100%) met de gewone lader (niet over USB). Dit zou de batterij data moeten resetten.

[...]

Dat is het proces dat het kompas en de accelerometer data uitleest.
Ik laat m vandaag wel ff helemaal leeg gaan en ga dan daarna eens kijken. Bedankt voor de tip.

Dan vreet dat proces meer stroom dan ik dacht... meer dan mn telefoongesprekken en mn smsjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MHTC06 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:13:
Dan vreet dat proces meer stroom dan ik dacht... meer dan mn telefoongesprekken en mn smsjes...
Ik weet niet of hier nog iets aan te doen is. Misschien scheelt het als je GPS uit hebt staan en de 'stand automatisch wijzigen bij draaien' uit zet in de instellingen maar dat is puur een gok, nooit getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
djengizz schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:21:
[...]

Ik weet niet of hier nog iets aan te doen is. Misschien scheelt het als je GPS uit hebt staan en de 'stand automatisch wijzigen bij draaien' uit zet in de instellingen maar dat is puur een gok, nooit getest.
GPS staat, als ik t niet gebruik, altijd uit... En het kantelen is toch wel iets dat er zekr bij hoort dus dat laat ik aan staan... op zich viel het percentage wel mee, Stand-by staan kost meer stroom (ongeveer de helft van het verbruikte bij een batterij die 8 uur daarvoor is opgeladen en daarna op 75% staat. die 8 uur is trouwens voor het meeste slaaptijd geweest dus weinig gebruikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dit is geen problementopic. Graag daarvoor een eigen topic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
RoD schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:50:
Dit is geen problementopic. Graag daarvoor een eigen topic openen.
Als ik vragen mag, tegen wie heb je het? Als het gaat over het verbruik van de batterij dan even het volgende:

Het verbruik van de batterij in relatie met standaardprocessen binnen Android (Cupcake is Android als ik mij niet vergis) is volgens mij een relevant onderwerp. Als een standaardproces (te) veel stroom verbruikt en developers van androidreleases pakken dit op dan kan het best dat het in een volgende release van android dat zo'n proces ook wordt aangepakt. In dat kader is deze discussie dus geheel Cupcake gerelateerd want misschien in Eclair is dit proces zodanig gewijzigd dat het minder stroom verbruikt.

I rest my case! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
k7of9 schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:55:

Bookmark Manager
[url="market://search?q=pname:com.impulseapps.bookmarkmanagerfree"][afbeelding][/url]
Kwam vandaag de app Bookmark Backup & Restore tegen. Hiermee kun je je bookmarks sorteren op alfabetische volgorde en tevens een backup van je bookmarks maken op je SD card en deze restoren. Best handig als je vaak firmware updates krijgt zoals de Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
nightcrow schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:01:
[...]

Kwam vandaag de app Bookmark Backup & Restore tegen. Hiermee kun je je bookmarks sorteren op alfabetische volgorde en tevens een backup van je bookmarks maken op je SD card en deze restoren. Best handig als je vaak firmware updates krijgt zoals de Galaxy.
Bookmarks worden toch online opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
nightcrow schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 07:01:
[...]

Die was ik ondertussen ook tegengekomen idd, werkt prima :)

smeerbartje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:03:
[...]

Nee helaas niet. Zou wel heel mooi zijn als dat wel zou gebeuren, en ook een logische stap voor Google. Wellicht in Eclair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 21:26
smeerbartje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:03:
[...]

Dat kan wel met de Chrome browser voor desktops. Misschien dat het met Android 2.0 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:04
Balachmar schreef op maandag 20 juli 2009 @ 08:54:
[...]

Toevallig ben ik ermee bezig.
Ik heb alleen nog niet zo heel veel ervaring met de httpclient van apache in java.
Ik probeer het nu eerst in Python. Ik denk dat het daarmee makkelijker wordt om duidelijk te maken wat ik wil in java.
Mijn idee nu is een widget van 1x1 die het aantal euro's tegoed weergeeft.
Nog een UI ontwerp nodig? heb een tijdje geleden een concept voor een dergelijke app gemaakt.

• christiaann1985
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik wil mijn telefoon terugbrengen omdat ik dode pixels zie, dus ik heb alle data gebackupt met mybackup pro.
Nou vraag ik me alleen af wat ik moet doen wanneer ik een nieuw toestel krijg, moet ik mybackup pro dan opnieuw kopen?

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
christiaann1985 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:16:
ik wil mijn telefoon terugbrengen omdat ik dode pixels zie, dus ik heb alle data gebackupt met mybackup pro.
Nou vraag ik me alleen af wat ik moet doen wanneer ik een nieuw toestel krijg, moet ik mybackup pro dan opnieuw kopen?
Heeft natuurlijk niks met dit topic te maken...
Maar al je aangeschafte software zijn gekoppeld aan je userID, en dus niet aan een toestel..
Hij zal gewoon bij "downloads" blijven staan in de market

[ Voor 0% gewijzigd door TripleQ op 19-11-2009 12:19 . Reden: typo ]

Anoniem: 105138

Mjin geluid bij me google android G1 doet het niet meer. wat ik raar vind is dat hij opeens weg is. als ik oproep krijg hoor ik me beltoon ook niet meer. ik kan geen muziek luisteren, applicatie geluid enz. doet het ook niet. mediavolume staat vol aan. ik zal niet weten wat de probleem is enig idee??

• MetalManic
Anoniem: 105138 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:21:
Mjin geluid bij me google android G1 doet het niet meer. wat ik raar vind is dat hij opeens weg is. als ik oproep krijg hoor ik me beltoon ook niet meer. ik kan geen muziek luisteren, applicatie geluid enz. doet het ook niet. mediavolume staat vol aan. ik zal niet weten wat de probleem is enig idee??
Is het geen softwarefout? Slecht geïnstalleerde ROM of zoh?? Is ie geroot? Zet dan even een andewre ROM erop of knal deze er nog eens overheen. Anders misschien gewoon ff je NANDROID-backup teurgzetten?

Anoniem: 105138

nee niet geroot ofso. kan je me misshien wat vertellen over wat nandroid is?

• MetalManic
met een recovery-image van Cyanogen of Amon RA kan je een backup maken. Dat noemen ze een NANDROID backup. Misschien is het slim om je toestel te rooten. Dat schijnt nu al in een paar klikken gebeurd te zijn. Als je dat gedaan hebt kan je ineens zoveel meer met je toestel.

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Dit is geen problementopic, maar een discussietopic. Heb je een probleem, maak dan een eigen topic.

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:12
RoD schreef op donderdag 19 november 2009 @ 12:37:
[modbreak]Dit is geen problementopic, maar een discussietopic. Heb je een probleem, maak dan een eigen topic.[/]
Ik vind dit anders een bijzonder interessante discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

job

Ben sinds een aantal dagen aan het klooien met mijn android phone (i5700), maar er zijn een aantal dingen waar ik niet zo heel snel uit kom of gewoonweg krom vind. Wellicht dat ik het verkeerd doet.. Dus zeg dat gerust. :)

- de synchronisatie met gmail is nogal apart.. ik kan niet zomaar de inbox bereiken, maar alleen als ik een nieuw bericht heb. Er is helemaal geen inbox te vinden. Ook bij email komt er geen account te staan.
Heb de synchronisatie dus ook maar uitgezet en ben via imap gaan werken om mijn gmail binnen te krijgen.

Fixed! Feit blijft wel dat de gmail account dus niet wordt toegevoegd bij email accounts.

- een ander minpunt van 1.5. De imap functie werkt nogal apart. Je kan de berichten niet sorteren op je eigen voorkeur. Opzich geen probleem als android volgens de datum zou sorteren. Hij sorteert echter op wanneer de berichten in je inbox komen. Normaal gesproken dus op datum.. maar als je zelf wat berichten importeert naar je inbox toe (bijvoorbeel via je mailprogramma op je gewone pc) dan komen die dus bovenaan te staan. (of ik doe uiteraard weer wat verkeerd :) )

[ Voor 5% gewijzigd door job op 15-12-2009 23:44 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.

Het bespreken van software voor Android kan hier.