Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
C00P schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:24:
De G1 2de hands begint betaalbaar te worden voor mij.
Heeft deze een even snelle processor dan de pas onlangs vrijgegeven Magic ?

Zijn er nog wezenlijke verschillen buiten het fysieke keybord ?
Die twee telefoons worden in individuele topics besproken in NBM. Bovendien is dit prima zelf op te zoeken, zoals bovenstaande post demonstreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-06 22:56
RoD schreef op maandag 27 juli 2009 @ 18:12:
[...]

Die twee telefoons worden in individuele topics besproken in NBM. Bovendien is dit prima zelf op te zoeken, zoals bovenstaande post demonstreert.
Kun je me aub een link geven waar de G1 besproken wordt ? ik heb veelvuldig de search gebruikt maar kan hem niet vinden.

Ik heb er pas 1 gekocht in Nederland voor 170€, hier in Belgie betaal je veel meer.
Zou het kunnen dat de nieuwere geen sim lock meer hebben ? ik kan gewoon bellen met mijn andere provider.
Internetten lukt echter niet, zou ook niet weten hoe dat aan de praat te krijgen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als dat topic er niet is, zal het aangemaakt moeten worden. Dit topic is alleen om het OS te bespreken, zoals ook in de topicwaarschuwing staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is het niet mogelijk een grafische schil rond het configuratie scherm te krijgen ? ik vind het erg onoverzichtelijk met al die tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is er een programma'tje of optie, zodat ik de UTP verbinding van mijn pc op Android kan gebruiken door middel van USB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

W00fer schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 02:22:
Is er een programma'tje of optie, zodat ik de UTP verbinding van mijn pc op Android kan gebruiken door middel van USB ?
Met PDANET Kan je de verbinding delen van telefoon naar pc usbmodem volgens mij zou je dit ook andersom kunnen doen door een verbindingsbrug te maken van pc naar de submodem.
Ik heb de Gratis versie (toen het nog niet echt populair was, was het gratis) nog van PDANET op RS staan link hier onder.
PDANET Rapidshare

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
probeer je internet eens door "data roaming" an te zetten. Bij mij werkte dat wel.
C00P schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:55:
[...]

Kun je me aub een link geven waar de G1 besproken wordt ? ik heb veelvuldig de search gebruikt maar kan hem niet vinden.

Ik heb er pas 1 gekocht in Nederland voor 170€, hier in Belgie betaal je veel meer.
Zou het kunnen dat de nieuwere geen sim lock meer hebben ? ik kan gewoon bellen met mijn andere provider.
Internetten lukt echter niet, zou ook niet weten hoe dat aan de praat te krijgen.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righthere
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 22:47
Nog iets wat compatible is met android: de Zii EGG
www.zii.com
nieuws: Creative onthult zijn Zii-platform voor 'Stemcell computing'
Zijn nu te pre-orderen. Per bulk voor $199 zonder opslag of $399 voor een SDK en 32GB in het toestel.

edit: alleen weer niet voor ons nederlanders te pre-orderen...

[ Voor 8% gewijzigd door Righthere op 28-07-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 19:00

Balachmar

The truth is out there

Righthere schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:54:
Nog iets wat compatible is met android: de Zii EGG
www.zii.com
nieuws: Creative onthult zijn Zii-platform voor 'Stemcell computing'
Zijn nu te pre-orderen. Per bulk voor $199 zonder opslag of $399 voor een SDK en 32GB in het toestel.

edit: alleen weer niet voor ons nederlanders te pre-orderen...
Oeh, dat is best wel een mooi dingetje!
Jammer, dat je er niet mee kan bellen. Ik snap nog steeds het nut niet van een MID. Ik wil een telefoon waar ik dat mee kan. Als in zo'n zii een telefoon komt, dan ben ik verkocht, vrees ik...

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
TerreurBV schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:
[...]

Met PDANET Kan je de verbinding delen van telefoon naar pc usbmodem volgens mij zou je dit ook andersom kunnen doen door een verbindingsbrug te maken van pc naar de submodem.
Ik heb de Gratis versie (toen het nog niet echt populair was, was het gratis) nog van PDANET op RS staan link hier onder.
PDANET Rapidshare
Bedankt, ik ga het proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47
TerreurBV schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 10:27:
[...]

PDANET Rapidshare
Ik vind hem wel errug traag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Michie23 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:03:
[...]

Ik vind hem wel errug traag!
Wat traag de RS mirror of het programma?

Als je het programma bedoeld dat kan kloppen als je abonnement niet hoog is bij T-mobile/o.i.d.
Rs Mirror kan als je als free user download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Laatst online: 13-06 21:38
Anoniem: 69767 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:37:
[...]

Gebrek aan multi-touch zal meer aan licentie issues met Apple te maken hebben dan met Android dunkt me. Ik dacht dat in de huidige Android al multi-touch zat ingebouwd, maar niet geactiveerd (juist ivm Apple). Zie ook:

http://www.trustedreviews...Capable--Just-Disabled/p1
De Hero heeft ook multitouch (in de browser en bij foto's geloof ik), dus die licentie issues zijn opgelost. Ze moeten het alleen nog apart programmeren/activeren voor de oudere toestellen, en ik denk dat ze dat in willen voeren bij 2.0 (de "echte" update).

reviews: HTC Hero: Android voor de massa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:47
TerreurBV schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:34:
[...]

Wat traag de RS mirror of het programma?

Als je het programma bedoeld dat kan kloppen als je abonnement niet hoog is bij T-mobile/o.i.d.
Rs Mirror kan als je als free user download.
Het programma en ik draai een Iphone abonnement op m'n G1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:33
was zelf ook al heel lang opzoek naar een programma als dit!
Haal hier snelheid van 2.4Mb zal dan denk ik toch aan jou verbinding liggen.

Ben nog steeds erg tevreden over android, hoewel ik nog steeds de software voor cupcake gebruik.
Wou hem graag updaten, maar een goldcard maken voor de SD lukt me maar niet. En hier is verder ook prima mee te leven, op wat kleine bugs na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 12:27
Weet niet goed of dit hier moet of in HTC Hero topic maar laat ik het toch maar hier zeggen.

Zijn er meer mensen waarbij in google calendar op de phone gemaakte events wel syncen maar op de phone verwijderde events niet syncen? IK kan met m'n telefoon niet voor elkaar krijgen dat een event ook echt verdwijnt uit m'n browser op m'n PC. Hij verwijdert alleen uit de app op m'n htc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Gersompie schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:23:
Weet niet goed of dit hier moet of in HTC Hero topic maar laat ik het toch maar hier zeggen.

Zijn er meer mensen waarbij in google calendar op de phone gemaakte events wel syncen maar op de phone verwijderde events niet syncen? IK kan met m'n telefoon niet voor elkaar krijgen dat een event ook echt verdwijnt uit m'n browser op m'n PC. Hij verwijdert alleen uit de app op m'n htc..
Ik heb het zojuist geprobeerd met m'n HTC Magic. Daar werkt dit wel. Wat heb ik gedaan:

Via phone appointment gemaakt.
Via PC gecheckt in m'n Google Agenda: staat er in.
Via phone appointment weggehaald.
Via PC gecheckt in m'n Google Agenda: is verwijderd.

Ik heb wel die 3.6.8.1 ROM geinstalleerd, dus wellicht is dat nog anders dan de Vodafone ROM. En wellicht ook nog 's anders dan de HTC Hero?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:24
Grr wordt hier echt helemaal para, windows 7 haat me intens of ik wordt gek...

Ik wil gewoon me bootscreen updaten want dat lelijke t-mobile logo ben ik nu aardig zat.

Start ik op in fastboot mode, hang ik hem aan USB komt windows met android 1.0 gevonden bla bla bla... Gaat bijdehand uit zich zelf zoeken naar drivers, kan niks vinden! Wijs ik ze aan wil die ze niet accepteren (kan wel gewoon ADB'en), andere kabels geprobeerd, andere USB porten, telefoon al paar keer laten stuiterden hielp ook niet...

Dacht ik mooie oplossingen gevonden te hebben , doormiddel van een programma kon ik usb drivers ook echt deleten zodat ze niet terug komen (scheen de oplossing te zijn) maar ook dat werkt weer voor geen meter... Nu begin ik eigenlijk de hoop te verliezen ookal zie ik her en der gewoon mensen met windows 7 die het wel voor elkaar krijgen.

Iemand suggesties voordat ik me telefoon nog in 2en breek uit agressie...

jahoor na 2 uur eindelijk de oplossing :) http://www.mediafire.com/download.php?3fmutr2mgfe de nieuwe USB drivers 8)7 |:( 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door watercoolertje op 04-08-2009 10:34 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

watercoolertje schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:15:
Grr wordt hier echt helemaal para, windows 7 haat me intens of ik wordt gek...

Ik wil gewoon me bootscreen updaten want dat lelijke t-mobile logo ben ik nu aardig zat.

Start ik op in fastboot mode, hang ik hem aan USB komt windows met android 1.0 gevonden bla bla bla... Gaat bijdehand uit zich zelf zoeken naar drivers, kan niks vinden! Wijs ik ze aan wil die ze niet accepteren (kan wel gewoon ADB'en), andere kabels geprobeerd, andere USB porten, telefoon al paar keer laten stuiterden hielp ook niet...

Dacht ik mooie oplossingen gevonden te hebben , doormiddel van een programma kon ik usb drivers ook echt deleten zodat ze niet terug komen (scheen de oplossing te zijn) maar ook dat werkt weer voor geen meter... Nu begin ik eigenlijk de hoop te verliezen ookal zie ik her en der gewoon mensen met windows 7 die het wel voor elkaar krijgen.

Iemand suggesties voordat ik me telefoon nog in 2en breek uit agressie...

jahoor na 2 uur eindelijk de oplossing :) http://www.mediafire.com/download.php?3fmutr2mgfe de nieuwe USB drivers 8)7 |:( 8)7 |:(
Je moet ook echt de Drivers gebruiken van de SDK versie waar je telefoon op draait 1.0 of 1.5, welke tutorial heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ja daar ben ik achter, maarja overal stonden links naar die ene USB driver (wss dus 1.0) ik draai namelijk 1.5... Ongeveer 60 tutorials gevonden en gedaan maargoed uiteindelijk na het posten van mijn post was ik er in 5 minuten achter :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Verbruikt de GPS stroom ? en kan ik hem dan ook beter uitzetten als ik geen programma gebruik welke deze nodig heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

C00P schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:35:
Verbruikt de GPS stroom ? en kan ik hem dan ook beter uitzetten als ik geen programma gebruik welke deze nodig heeft ?
Ja, GPS is een stroomvreter. Mocht je hem dus niet gebruiken is het verstandiger de GPS-functie uit te schakelen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Is het mogelijk om meer dan 3 bureaubladen te gebruiken ? er zijn zoveel leuke/handige programma's zodat het heel moeilijk is ze er allemaal op te zetten zwijg me stil er een beetje structuur in te brengen.

Iemand tips om het een beetje netjes te houden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
C00P schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:13:
Is het mogelijk om meer dan 3 bureaubladen te gebruiken ? er zijn zoveel leuke/handige programma's zodat het heel moeilijk is ze er allemaal op te zetten zwijg me stil er een beetje structuur in te brengen.

telefoon rooten en dan kan alles. anders niet. of ahome draaien maar ja wordt ie nog slomer van.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

C00P schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:13:

Je kan ook programma's groeperen in folders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik kom zelf vanaf een iPhone, althans deze heb ik nog steeds.
Hier ben ik netjes gewend dat als ik een app verlaat hij dan ook afsluit.

Nu bij de HERO lijkt alles open te blijven staan, voor mij hoeft dat niet.. vertraag enkel het systeem.
Hoe kan ik er voor zorgen dat sommige apps afsluiten en sommige open blijven staan (vb MSN)

Ik heb ook op google gezicht maar ik kon 't niet direct vinden. Het enige wat ik kon zien waren applicaties die als taskmanager fungeren.

Alvast bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:38
@ -nickx-

Je zal toch een taskmanager moeten downloaden, iets als advanced task manager.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 12:27
-nickx- schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:11:
Ik kom zelf vanaf een iPhone, althans deze heb ik nog steeds.
Hier ben ik netjes gewend dat als ik een app verlaat hij dan ook afsluit.

Nu bij de HERO lijkt alles open te blijven staan, voor mij hoeft dat niet.. vertraag enkel het systeem.
Hoe kan ik er voor zorgen dat sommige apps afsluiten en sommige open blijven staan (vb MSN)

Ik heb ook op google gezicht maar ik kon 't niet direct vinden. Het enige wat ik kon zien waren applicaties die als taskmanager fungeren.

Alvast bedankt
Taskiller ;) Werkt heel fijn
Maar MSN kan je gewoon afsluiten door af te melden in eBuddy zelf (weet natuurlijk niet of je eBuddy gebruikt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Het touchscreen lijkt niet altijd te werken, en de nauwkeurigheid zou ook wat beter mogen.
Valt de gevoeligheid en calibratie in te stellen ? of moet ik het eens gaan vragen bij Software & Discussie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:50

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

C00P schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:51:
Het touchscreen lijkt niet altijd te werken, en de nauwkeurigheid zou ook wat beter mogen.
Valt de gevoeligheid en calibratie in te stellen ? of moet ik het eens gaan vragen bij Software & Discussie ?
Mijn ervaring is dat het toestel vooral slecht reageert als je deze niet in je hand houdt maar bijvoorbeeld op tafel hebt liggen. Zal vast met het capacitieve touchscreen te maken hebben.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
gebruik dxtop als homescreen vervanger. je hebt dan 4 screens. werkt perfect en makkelijker dan ahome of open home. je zou ook freshface kunnen proberen. dxtop kan ook je buroblad homescreen kantelen kei handig hoor. deapp vertraagd de telefoon niet. ik gebruik een htc magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
@nickx: Ik zou je er niet te druk om maken, als je iets start wat niet meer in het geheugen past of wat dan ook dan gooit ie er wat anders uit (iets wat je wss het langste niet meer hebt gebruikt en niet actief is). Dit zou je neit moeten kunnen merken. hooguit dat die programma's op de achtergrond misschien 1/2% cpu pakken maar daar twijfel ik ook aan want een programma draait volgens niet maar staat op een soort pauze (met uitzondering van active programma's zoals routeplanner/muziek/msn)...

Ik ben dus van mening dat het helemaal niks uitmaakt dat er van alles op de achtergrond staat des te sneller zit je er weer in als je op 1 van de programma's klikt die nog open staan (zijn er dacht ik max 6).

Voor die gene die meer bureaubladen willen, ik kan je echt aan raden je telefoon te rooten, mijne is nu denk 2x zo snel als dat ik hem kocht... De laatste optimalistaties en upgrades aan eht systeem zitten er bij mij allemaal al op... Dingen die eigenlijk pas kunnen/ondersteund worden met Android 2.0 (donut) heb ik nu al op me telefoon, inc de optimalisaties uit die build. Het is wel ff wat gekloot om hem te rooten maar dan kan je echt ALLES! (ik kan bijv 1 tot 10 bureaubladen maken en zelf bepalen welke me middelste wordt, internet delen, programma's op de SD kaart installeren en dus meer geheugen voor android zelf overlaten, en nog 10001 dingen).

[ Voor 31% gewijzigd door watercoolertje op 05-08-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:24

Knud

Sandvich

Weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is, maar toch probeer ik hier mijn kansen.

Is er een andere mogelijkheid om iemand een telefoon nummer te sturen via sms. En dus niet via Vcard zeg maar.
Het is mij nog niet gelukt om een sms te typen en dan te kunnen kiezen voor (bijvoorbeeld) invoegen --> telefoonnummer
Ondersteund android dit niet?
(Heb de hero)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

@ watercoolertje

Is je telefoon alleen ook echt sneller door het rooten of door een custom rom? En welke telefoon heb je?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Omdat we de boel wat willen opsplitsen is dit topic vanaf nu alleen voor de Cupcake-releases van Android. Iemand die zich geroepen voelt om een Donut-topic te maken kan even contact met de TCM-mods opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Indien je een andere ROM gebruikt, blijft deze zich nog updaten ? of moet je elke nieuwe ROM zelf manueel en omslachtig installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
De ROMS die je installeert updaten niet automatisch. Die ROMS worden echter continue vernieuwd en aangepast. Het gaat dan vaak niet om lullige aanpassinkjes maar om major changes. Het loont dus om zo nu en dan de nieuwe versie van die ROM (of natuurlijk gewoon een andere ROM) erop te zetten. Geloof me, als je begint met ROMS erop zetten dan ben je verkocht en wil je steeds nieuwe dingen proberen...

Het grote werk zit in het rooten van je telefoon. Als dat eenmaal gedaan is dan is het wisselen van ROMS een fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Als je over gaat naar een nieuwe ROM ben je niet alles kwijt ?

Zijn deze stabiel ? na wat googlen merk ik dat mensen wel wat problemen hebben gepost.

Kun je een link geven naar de nieuwste ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Andere HTC Magic Rom installeren. (=htc ROM forum) Lees hier de starterspost goed om je telefoon te rooten.

http://www.androidspin.com/ voor de beschikbare ROMS.

Kijk wel uit wat je op je telefoon gooit. Het htc ROM forum is in ieder geval een goeie bron van info. Voor exhte diepgaande info moet je op het forum van XDA developpers zijn. Succes!

ps. meer vragen over ROMS graag in het andere forum posten!!

[ Voor 7% gewijzigd door MetalManic op 05-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Ligt aan de rom, ik update steeds van dezelfde maker (bijna dagelijks! dus zo makkelijk is het...) en daar ben je niks kwijt. Sowieso maak ik voordat ik update een backup wat ook ineens een fluitje van een cent is (5 klikken op me telefoon), en binnen 5 minuten is me telefoon weer up to date en zit ik al in android.

Tja er zullen altijd mensen zijn met problemen, maar non-rooted mensen hebben ook problemen (namalijk een stuk slomere software als geroote mensen ;)).

Zoals al verteld was het is ff lastig met het rooten zelf maar het updaten is daarna een eitje en is het echt waard om het bijna dagelijks te doen.

Ow multitouch is ook wel leuk als extra of je 3G verbinding delen met alle draadloze apparaten in de buurt (wifitether maakt van je tleefoon een draadloos router) hoewel ik je dan aanraad je telefoon aan de stroom te hangen wifi+3G actief gebruiken betekend bij mij dat me telefoon binnen 2 uur leeg is (maar dan ben ik wel echt continu aan het downloaden op me pc met 150KB/s).

Ik update nu al bijna een maand alleen maar van deze knakker: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=539744 maar experimenteren met een leuke HERO Rom is ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Dit topic heeft niets met de G1 te maken.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 06-08-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:Ontopic nu aub. Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
MHTC06 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:36:
De ROMS die je installeert updaten niet automatisch. Die ROMS worden echter continue vernieuwd en aangepast. Het gaat dan vaak niet om lullige aanpassinkjes maar om major changes. Het loont dus om zo nu en dan de nieuwe versie van die ROM (of natuurlijk gewoon een andere ROM) erop te zetten. Geloof me, als je begint met ROMS erop zetten dan ben je verkocht en wil je steeds nieuwe dingen proberen...

Het grote werk zit in het rooten van je telefoon. Als dat eenmaal gedaan is dan is het wisselen van ROMS een fluitje van een cent.
Steeds meer custom roms krijgen nu ook OTA updates, alleen niet van Google maar van de builder zelf. Erg handig moet ik zeggen.

Tevens wordt nandroid steeds meer uitgebreid met extra scripts die ook \system\sd backuppen en alles mooi bij elkaar zetten. Zo kun je snel tussen verschillende roms schakelen.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Het nadeel van de Cupcake vind ik nog wel dat ik 'updates' als 'notification' niet kan uitschakelen. Sommige developers hebben er de gewoonte van gemaakt om bijna iedere dag wel een update uit te brengen. Soms beetje vermoeiend. Ze kunnen beter de bugfixes opsparen en dan 1x per week updaten. Maar zij zien liever veel downloads voor de stats. Maar het zou prettig zijn als ik niet iedere ochtend update-notifications hoef te ontvangen van nieuwe versies. Hopelijk komt er een optie om dit uit te schakelen in Donut.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-08-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Anoniem: 69767 schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:27:
Het nadeel van de Cupcake vind ik nog wel dat ik 'updates' als 'notification' niet kan uitschakelen. Sommige developers hebben er de gewoonte van gemaakt om bijna iedere dag wel een update uit te brengen. Soms beetje vermoeiend. Ze kunnen beter de bugfixes opsparen en dan 1x per week updaten. Maar zij zien liever veel downloads voor de stats. Maar het zou prettig zijn als ik niet iedere ochtend update-notifications hoef te ontvangen van nieuwe versies. Hopelijk komt er een optie om dit uit te schakelen in Donut.
Persoonlijk vind ik dat je als devver zo snel mogelijk je bug moet fixen.
Nieuwe features kun je opsparen, maar bugs niet.
Wat ik fijn zou vinden is als je gewoon een update all zou kunnen doen, of automatische updates aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balachmar schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 08:35:
[...]

Persoonlijk vind ik dat je als devver zo snel mogelijk je bug moet fixen.
Nieuwe features kun je opsparen, maar bugs niet.
Wat ik fijn zou vinden is als je gewoon een update all zou kunnen doen, of automatische updates aanzetten.
Daar heb je wel een goed punt inderdaad - al hoewel niet iedere bug even ernstig is. De optie om een 'update all' is inderdaad nog een gemis. De optie om updates ook automatisch te installeren aan te zetten of uit te schakelen zou inderdaad mooi zijn, gekoppeld met een optie om geen notification te ontvangen. Ik ben benieuwd hoe dit op de Appstore/Ovistore is geregeld. Want het moet natuurlijk niet te ingewikkeld worden vanwege te veel opties, het hele proces moet wel userfriendly blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
Ik las net op androidworld dat het interne geheugen op de G1 al bijna vol zat na de cupcake update.
Nu vroeg ik me af of dit dan nu juist de verklaring is waarom mijn toestel de laatste tijd aanzienlijk trager is geworden dan hij in het begin was :?

Als ik in de instellingen kijk zie ik dat ik nog 32 MB vrij intern telefoongeheugen heb. Maar dat zegt mij alsnog niets of dit veel of weinig is ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:07
Squall schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 15:51:
Ik las net op androidworld dat het interne geheugen op de G1 al bijna vol zat na de cupcake update.
Nu vroeg ik me af of dit dan nu juist de verklaring is waarom mijn toestel de laatste tijd aanzienlijk trager is geworden dan hij in het begin was :?

Als ik in de instellingen kijk zie ik dat ik nog 32 MB vrij intern telefoongeheugen heb. Maar dat zegt mij alsnog niets of dit veel of weinig is ... :+
Ik las het bericht ook; geen goed nieuws. Het zou betekenen dat we de nieuwe features wel kunnen verdeten op onze G1 :(. Maargoed, ontopic: mijn intern geheugen geeft aan: 41 mb beschikbaar. Ik heb (nog) geen last van traagheid. Kun je trouwens uitleggen wat er precies traag gaat op jouw G1?

[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 18-08-2009 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Aangezien ik dit niet mocht vragen in het een Magic topique probeer ik het hier:

kent iemand dit toetsenbord? Afbeeldingslocatie: http://www.pfeffernuss.com/stuff/android/voorspel.png

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 09:57
Snake schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:10:
Aangezien ik dit niet mocht vragen in het een Magic topique probeer ik het hier:

kent iemand dit toetsenbord? [afbeelding]
Ja zeker, ik zie het iedere dag op mijn Hero. De notificationbar ziet er wel anders uit, dus het screenshot zal wel uit een custom rom komen.

[ Voor 12% gewijzigd door RunaR op 18-08-2009 19:16 ]

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:47
Dat is het HTC toetsenbord, die kan je zelf ook installeren door HTC_IME.apk te pushen, via deze methode.

En die notification-bar is inderdaad niet standaard nee ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 18-08-2009 19:26 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

-beter Googlen-

[ Voor 94% gewijzigd door Snake op 18-08-2009 20:21 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zit in de youtube app die bij cupcake wordt meegeleverd, de HQ mode zo verborgen...de standard filmpjes zien er niet uit op de G1 maar in HQ: wauw. Heel irritant dat je telkens moet uitzoeken via menu -> more -> moet kijken of de HQ mode beschikbaar is. Hopelijk komt er snel een optie om HQ default te maken en fallback naar standard als t niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:39:
Waarom zit in de youtube app die bij cupcake wordt meegeleverd, de HQ mode zo verborgen...de standard filmpjes zien er niet uit op de G1 maar in HQ: wauw. Heel irritant dat je telkens moet uitzoeken via menu -> more -> moet kijken of de HQ mode beschikbaar is. Hopelijk komt er snel een optie om HQ default te maken en fallback naar standard als t niet aanwezig is.
Inderdaad, vind ik ook erg irritant. Vooral omdat de video dan eerst begint met spelen voordat je HQ hebt geselecteerd. Misschien handig voor mensen die voor elke MB betalen en niet per ongeluk in HQ zitten te kijken, maar een optie om het altijd aan te hebben voor diegene met onbeperk internet zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Volgens mij is het zo dat als je een youtube account hebt en deze ook hebt geactiveerd hebt op de telefoon, en je in je youtube profiel (dus gewoon op de website) in je voorkeuren aangeeft dat je indien beschikbaar altijd hoge kwaliteit wil zien, dit ook op de telefoon zo blijft. Ik krijg in ieder geval altijd de hoge kwaliteit versie te zien, zonder dit op de telefoon elke keer te hoeven aangeven.

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
HQ of niet wordt bepaald door je snlheid internet. met WiFi altijd HQ en met 3g soms niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-06 06:53
Zit er ook een ''externe sim' modus op in het Bluetooth menu, zodat ik mijn huidige carkit kan blijven gebruiken?

• Knud
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:24

Knud

Sandvich

Knud schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:23:
Weet niet 100% zeker of dit het juiste topic is, maar toch probeer ik hier mijn kansen.

Is er een andere mogelijkheid om iemand een telefoon nummer te sturen via sms. En dus niet via Vcard zeg maar.
Het is mij nog niet gelukt om een sms te typen en dan te kunnen kiezen voor (bijvoorbeeld) invoegen --> telefoonnummer
Ondersteund android dit niet?
(Heb de hero)
Iemand enig idee? :)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Anoniem: 255075

Kan niet. Zelf heb ik laatst SendContact geïnstalleerd om nummers te smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
wrcveen schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:19:
Zit er ook een ''externe sim' modus op in het Bluetooth menu, zodat ik mijn huidige carkit kan blijven gebruiken?
Wil iemand het even voor mij opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
@wrcveen: denk het niet, ik kan het niet vinden + officieel kan je met je G1 nu alleen nog maar je headsetje aansluiten en niet eens bestanden versturen dus denk niet dat z'n optie daar voorang op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Voor de mensen die hun cupcake android snel traag vinden worden en bv veel last van "force close /wait" dialogen hebben: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=3453 kan een mogelijke oplossing zijn. Kort gezegd komt het er op neer dat programma's die locatie informatie opvragen (Locale, Latitude bv.) binnen enkele uren de main app van android (system_server) heel veel CPU laten gebruiken door een bug in het framework. Er is nog geen officiele patch (wel in custom ROMs), maar een workaround is om location services aan en/uit te zetten, daarna voelt android weer heerlijk snappy aan. Het is in ieder geval een stuk sneller dan je telefoon rebooten, wat veel mensen daarvoor noodgedwongen deden.

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor de mensen die het OS willen testen, is er een emulator. Wel aardig als je eens wilt kijken of Android wat voor jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de G1. Geen lag. Wat me opviel is dat ik 'show animations' uit heb staan onder (settings --> sound en display), mss een tip voor mensen die vinden dat het niet snel genoeg gaat. Het werkt echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Een cupcake is het besturingssysteem uitgegeven door Google ?

Cyanogen zegt dat er zojuist een nieuwe is uitgekomen : http://twitter.com/cyanogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cyanogen heeft het over nieuwe Donut-code..

Misschien overigens wel handig om daar een topicje voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds in Cupcake dat heel af en toe de Calendar-widget blijft steken op de vorige dag...Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
COOP zojuist? die is er al een maandje hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:43:
Ik heb nog steeds in Cupcake dat heel af en toe de Calendar-widget blijft steken op de vorige dag...Meer mensen last van?
Ja, hier ook; irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
watercoolertje schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:31:
COOP zojuist? die is er al een maandje hoor ;)
Hoelang die er is weet ik niet, maar aan cyanogen zijne uitleg te horen is hij er nu pas mee bezig ? google zou volgens hem goed werk hebben geleverd, draait veel soepeler.

We gaan die nu pas in zijn nieuwe update zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
nee die versie is ie al wat langer mee bezig, naar mate de builds vorderen komt er steeds meer donut in.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Misschien een rare vraag, maar ik had dus eerst een HTC S740 Windows Mobile telefoon en daar kon ik op instellen dat als ik een GPRS/3G/HSDPA verbinding had gebruikt dat deze na 1 minuut idle geweest te zijn de verbinding verbrak. Op mijn Samsung Galaxy kan ik niet zoiets vinden of op de Market...

Ik heb gewoon het idee dat mijn dataverbinding continu open staat, of is dat niet zo?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Op mijn G1 is dit wel het geval data verbinding staat altijd open :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je de verbinding enkel kunt verbreken door de 3g chip uit te zetten. Dit kan bijv. met Usefull switches. Maar waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 255075 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 22:47:
Ik denk dat je de verbinding enkel kunt verbreken door de 3g chip uit te zetten. Dit kan bijv. met Usefull switches. Maar waarom zou je dat willen?
Ik zet hem nu uit met APNDroid, maar ik wil het eigenlijk zo hebben dat hij verbinding maakt wanneer ik hem nodig heb en verbreekt na 2 minuten niets gedaan te hebben (Idle Disconnect) Is voor de batterij goed, kan ik er wat langer mee doen dan een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Hoe kan ik zorgen dat een WiFi verbinding voorrang heeft op een 3G verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 14-04 09:57
wrcveen schreef op zondag 06 september 2009 @ 10:49:
Hoe kan ik zorgen dat een WiFi verbinding voorrang heeft op een 3G verbinding?
Dat is standaard al zo. Dus als je WiFi aan staat en je bent aangemeld op dat netwerk, dan zal standaard je WiFi gebruikt worden.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk om te zien wanneer een bericht naar je verzonden is (ipv te zien wanneer je het bericht ontvangen hebt)?

Op mijn oude SE en Nokia telefoons kon ik dat namelijk gewoon zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik heb ergens ingesteld dat het scherm niet gelocked/dimt bij het opladen, ik kan deze instelling nergens meer terug vinden. Wie helpt?

[ Voor 3% gewijzigd door wrcveen op 06-09-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wrcveen schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:21:
Ik heb ergens ingesteld dat het scherm niet gelocked/dimt bij het opladen, ik kan deze instelling nergens meer terug vinden. Wie helpt?
Settings/Applications/Development en dan de Stay Awake optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:32:
[...]

Settings/Applications/Development en dan de Stay Awake optie
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 08:58
Weet iemand of je de agenda die in adroid telefoons zitten met de agenda van windows live mail kan synchroniseren?

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Eric-B schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:22:
Weet iemand of je de agenda die in adroid telefoons zitten met de agenda van windows live mail kan synchroniseren?
Volgens mij ondersteund live mail imap, dus kun je de imap client gebruiken.

• wrcveen
Is het mogelijk een snelkopppeling van het homescreen naar het linker/rechter scherm te slepen? Of is daar een programmatje voor?

• MetalManic
wrcveen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:04:
Is het mogelijk een snelkopppeling van het homescreen naar het linker/rechter scherm te slepen? Of is daar een programmatje voor?
Nieuwe gebruiker?? ;-)

Gewoon lang op het icoontje drukken tot je de bekende "tril" voelt. Dan kan je gaan slepen. Even vasthouden aan de rand van het scherm en je scherm schuift op, met het icoontje nog onder je duim...

• smeerbartje
Ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikte en snelle manier om de browser af te sluiten. Stel ik ben op een 10-tal sites geweest, als ik dan op de 'terug' knop duw, dan moet ik dus 10 keer drukken, voordat het home scherm weer verschijnt. Ik weet dat ik ook op de 'home' knop kan drukken, maar de eerstvolgende keer dat ik de browser open gaat hij dan verder met de pagina waar ik was gebleven. Dit wil ik dus niet. Ik wil dat hij weer normaal de startpagina laadt. M.a.w. ik wil de browser volledig af kunnen sluiten. Hoe doe ik dat zonder x-aantal keren op de terug knop te moeten duwen?

• Smultie
  • Niet online
smeerbartje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:25:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een geschikte en snelle manier om de browser af te sluiten. Stel ik ben op een 10-tal sites geweest, als ik dan op de 'terug' knop duw, dan moet ik dus 10 keer drukken, voordat het home scherm weer verschijnt. Ik weet dat ik ook op de 'home' knop kan drukken, maar de eerstvolgende keer dat ik de browser open gaat hij dan verder met de pagina waar ik was gebleven. Dit wil ik dus niet. Ik wil dat hij weer normaal de startpagina laadt. M.a.w. ik wil de browser volledig af kunnen sluiten. Hoe doe ik dat zonder x-aantal keren op de terug knop te moeten duwen?
Er zijn veel programma's in de Market aanwezig waarmee je programma's met een druk op de knop meteen kunt sluiten.
Taskiller is er zo een.

• smeerbartje
SMulTiE schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:26:
[...]

Er zijn veel programma's in de Market aanwezig waarmee je programma's met een druk op de knop meteen kunt sluiten.
Taskiller is er zo een.
Maar ik zou dit graag gelijk vanuit de browser willen doen. Met taskiller moet ik eerst taskiller zelf opstarten en dan kiezen om de browser af te sluiten.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

smeerbartje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:39:
[...]

Maar ik zou dit graag gelijk vanuit de browser willen doen. Met taskiller moet ik eerst taskiller zelf opstarten en dan kiezen om de browser af te sluiten.
Gewoon toch home gebruiken. Als je dan maar genoeg andere apps gebruikt hebt, dan is je browser toch al gekilled, omdat het geheugen nodig was. :)

• smeerbartje
Balachmar schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:52:
[...]

Gewoon toch home gebruiken. Als je dan maar genoeg andere apps gebruikt hebt, dan is je browser toch al gekilled, omdat het geheugen nodig was. :)
:D is inderdaad ook een oplossing. Maar is het echt niet mogelijk om dit anders op te lossen?

• MetalManic
smeerbartje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:55:
[...]

:D is inderdaad ook een oplossing. Maar is het echt niet mogelijk om dit anders op te lossen?
toen ik net mn magic had, had ik op een gegeven moment een browser met een sluitknop in het menu. Heb deze browser echter nooit meer teruggehad in andere roms. Volgens mij is het die browser met dat grijze icoontje. Steel heet ie geloof ik...

• wrcveen
MHTC06 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:16:
[...]

Nieuwe gebruiker?? ;-)

Gewoon lang op het icoontje drukken tot je de bekende "tril" voelt. Dan kan je gaan slepen. Even vasthouden aan de rand van het scherm en je scherm schuift op, met het icoontje nog onder je duim...
Bedankt, het trucje was even wachten op de rand. Dat wist ik nog niet.

• Brad Pitt
smeerbartje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:39:
[...]

Vanwege deze reden heb ik een Google.nl shortcut gemaakt op de desktop en open daarmee de browser. Dit is uiteraard ook niet dé methode om de browser echt mee te sluiten maar je komt dan in ieder geval gewoon op een pagina naar wens uit.

Wat ik ook soms doe is een nieuwe browser venster openen om deze dan erna meteen weer te sluiten, incl. de andere(n), zodat er maar eentje overblijft, die dan automatisch je startpagina is. Ook niet ideaal nee, I know ;)

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:46:
[...]

Vanwege deze reden heb ik een Google.nl shortcut gemaakt op de desktop en open daarmee de browser. Dit is uiteraard ook niet dé methode om de browser echt mee te sluiten maar je komt dan in ieder geval gewoon op een pagina naar wens uit.
Je kan overigens ook op het vergrootglas klikken om te zoeken in Google, heb je weer een icoontje minder op je desktop.

• MetalManic
De Steel Browser kan je zo instellen dat je zelf bepaalt waar ie mee start, homepage, last page of lege pagina. Als dit niet is wat je zoekt dan weet ik het niet meer ;-)

• Brad Pitt
vanardenne schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:57:
Je kan overigens ook op het vergrootglas klikken om te zoeken in Google, heb je weer een icoontje minder op je desktop.
;) I know, Google was een slecht voorbeeld, klik altijd op een specifieke bookmark-shortcut, om dié pagina meteen te openen. Zoeken met het vergrootglas is sinds de Donut Roms een stuk mooier geworden btw!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Brad Pitt schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:12:
[...]

;) I know, Google was een slecht voorbeeld, klik altijd op een specifieke bookmark-shortcut, om dié pagina meteen te openen. Zoeken met het vergrootglas is sinds de Donut Roms een stuk mooier geworden btw!
Doe je natuurlijk helemaal fout! Je moet alles wel Googelen met een Google telefoon! :+

Al wat ouder nieuws, maar het Eyes Free Project voor Android wordt steeds beter. Dit project heeft tot doel Android geschikt te maken voor blinden.

Zo is in de dialerscreen de eerste aanraak altijd een 5. Wil je een 1 dan schuif je je vinger naar linksboven. Druk je opnieuw begin je weer bij de 5 heb je vervolgens een 8 nodig schuif je je vinger naar beneden enz.

De GPS leest via TTS (text-to-speech) voor aan de blinde voor in welke straat hij zit en welke kant hij op loopt.

Verder is Android aangepast zodat hij via speech aangeeft hoe vol de batterij nog is, hoe sterk het signaal is enz. En leest hij ook aan de blinde de datum en tijd voor e.d.

http://www.youtube.com/user/EyesFreeAndroid

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 23-09-2009 22:39 ]

• smeerbartje
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:38:
Al wat ouder nieuws, maar het Eyes Free Project voor Android wordt steeds beter. Dit project heeft tot doel Android geschikt te maken voor blinden.

Zo is in de dialerscreen de eerste aanraak altijd een 5. Wil je een 1 dan schuif je je vinger naar linksboven. Druk je opnieuw begin je weer bij de 5 heb je vervolgens een 8 nodig schuif je je vinger naar beneden enz.

De GPS leest via TTS (text-to-speech) voor aan de blinde voor in welke straat hij zit en welke kant hij op loopt.

Verder is Android aangepast zodat hij via speech aangeeft hoe vol de batterij nog is, hoe sterk het signaal is enz. En leest hij ook aan de blinde de datum en tijd voor e.d.

http://www.youtube.com/user/EyesFreeAndroid
Is er eigenlijk al een simpele manier om Android je binnengekomen emails voor te laten lezen? Wel handig voor in de auto namelijk.

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

smeerbartje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:35:
[...]

Is er eigenlijk al een simpele manier om Android je binnengekomen emails voor te laten lezen? Wel handig voor in de auto namelijk.
Die gaan er met Android 1.6 zeker komen. Dan zit namelijk TTS standaard in Android. Echter nog geen Nederlands.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic behandeld alleen de Cupcake-releases van Android. Het is dus geen dumptopic over alles wat met Android te maken heeft.

Het bespreken van software voor Android kan hier.